SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, die laatste paar weken.Ach, ik mag niet klagen. Maar omdat ik zo heerlijk zorgeloos door de eerste 37 weken ben gerold, is het klagen nu even extra fijn. :p
Ik ga graag m'n baby ontmoeten over 1,5/2 weken. 🥰
Word je eerder ingeleid?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, die laatste paar weken.Ach, ik mag niet klagen. Maar omdat ik zo heerlijk zorgeloos door de eerste 37 weken ben gerold, is het klagen nu even extra fijn. :p
Ik ga graag m'n baby ontmoeten over 1,5/2 weken. 🥰
Nee, dat staat niet op de planning. Vandaag 37 weken en alles gaat prima tot nu toe, naast wat reguliere ongemakjes. Donderdag weer controle. Maar ik ben gewoon zo benieuwd naar dit kleine meisje en kan niet wachten om haar te ontmoeten. 🥰 5 weken wachten lijkt me echt nog zo lang. Daarom hoop ik gewoon dat ze volgende week zelf al om het hoekje komt kijken.quote:
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:34 schreef SQ het volgende:
Haha ja, dat snap ik![]()
(De kans dat het nog 4 weken duurt is overigens - helaas - wel stukken groter dan dat het over een week al gebeurt).
Geinig is dat. Ik heb ook heel erg het gevoel dat de mijne eerder geboren gaat worden dan de uitgerekende datum. Dat is echt nergens op gebaseerd, hooguit op verschillende dromen dat ze eerder geboren werd. Terwijl ik weet dat de kans juist groter is dat ze wat later komt. Maar toch heb ik in mijn hoofd dat ze eerder komt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt.Ben benieuwd. Ik pin me er maar niet te veel op vast, anders kan het nog lang duren.
Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt.Ben benieuwd. Ik pin me er maar niet te veel op vast, anders kan het nog lang duren.
Wel close!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂
Ja hahaha, ik had dat bij mijn middelste, die kwam op de 8equote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂
Vind het altijd zo interessant als mensen een bepaalde datum/voorgevoel hebben van wanneer de baby komt, ben ook benieuwd of je gelijk krijgtquote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Geinig is dat. Ik heb ook heel erg het gevoel dat de mijne eerder geboren gaat worden dan de uitgerekende datum. Dat is echt nergens op gebaseerd, hooguit op verschillende dromen dat ze eerder geboren werd. Terwijl ik weet dat de kans juist groter is dat ze wat later komt. Maar toch heb ik in mijn hoofd dat ze eerder komt.
Ben heel benieuwd of we gelijk gaan krijgen
Nou, dat heb ik dus ook. Onze dame liep ook mooi iets bovengemiddeld op groei en gewicht op de groeiecho met 30+3 (1700 gram, waarbij 1500 gemiddeld was), dus daarom denk ik dat het niet nog 3 weken gaat duren. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:27 schreef MaJo het volgende:
Ik had ook een sterk voorgevoel dat Aapie eerder kwam, ook omdat hij zo voorliep qua groei. Uiteindelijk kwam hij met 39+3. Zegt natuurlijk totaal niks maar ik herken dat gevoel wel
Edit: had ook 2 dagen eerder kunnen zijn maar tijdens de bevalling had hij opeens geen zin meer![]()
De verloskundige vertelde ook dat sommige kindjes eerder “af” zijn en zich dan eerder aandienen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik dus ook. Onze dame liep ook mooi iets bovengemiddeld op groei en gewicht op de groeiecho met 30+3 (1700 gram, waarbij 1500 gemiddeld was), dus daarom denk ik dat het niet nog 3 weken gaat duren. Maar we gaan het zien.
Ik ben geen douche_eendje maar ik zwem ook 1 keer in de week, en dan gewoon banenzwemmen. Zwangerschapszwemmen kon ik hier in de buurt ook niet vinden en het lijkt me ook niet zoveel aan eerlijk gezegd (maar ik heb jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan dus ik ga sowieso erg lekker op 'gewoon' banenzwemmen).quote:Op woensdag 28 juli 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
@:d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?
Ik had voor dat eerste gekeken hier in de buurt, maar vrijwel nergens is dat alweer opgestartdenk dat ze de prio geven aan het inhalen van de zwemlessen voor de kinderen.
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een beeld heb bij zwangerschapszwemmenquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ben geen douche_eendje maar ik zwem ook 1 keer in de week, en dan gewoon banenzwemmen. Zwangerschapszwemmen kon ik hier in de buurt ook niet vinden en het lijkt me ook niet zoveel aan eerlijk gezegd (maar ik heb jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan dus ik ga sowieso erg lekker op 'gewoon' banenzwemmen).
Ik kan het in ieder geval aanraden, goede manier om in beweging te blijven en buik zit niet in de weg
Hier zijn ze ook in de weekenden open voor banenzwemmen, dus ik zwem zondagochtend. Lekker rustig ook danquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een beeld heb bij zwangerschapszwemmenik zie een groepje drijvende buiken op van die poolnoodles als ik op de website vh zwembad kijk
![]()
Banenzwemmen is hier alleen op onmogelijke tijden (of heel vroeg of tijdens kantooruren)
Ah, klinkt goedquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ldg, nu zwangerschapszwemmen en als ik verlof heb ga ik er denk ik nog een keer banen bij doen. Het is echt zo lekker, even 45 minuten gewichtsloos zijn![]()
Magnesiumvoetenbad, ik heb magnesiumbadzout bij Kruidvat gehaald
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-magnesium-kristallen/p/4745504
En dan wat hiervan oplossen in een teiltje water. Sindsdien geen nachtelijke kuitkramp meer.
Wisselend per keer, van verschillende typen baantjes trekken en 5 minuten meedoen met hydrofit tot ontspanoefeningen. We beginnen altijd in het koude diepe (28 graden, 170cm diep) en na 30 minuten actief nog een kwartier ontspanning/flexibeliteit dingen in het ondiepe warme bad.quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ah, klinkt goedIk heb geen last van kuitkrampen meer sinds ik magnesium bij slik, maar ik heb de laatste dagen wel echt steeds vaker behoefte aan een voetenbadje, omdat mijn voeten soms voelen alsof ze in de fik staan (en het is nog niet eens echt heel heet
)
Wat doe je met zwangerschapszwemmen? Is het een soort aquajoggen of iets?
Wauw, dat was groot! Hoe groot was jouw zoontje bij de geboorte uiteindelijk?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
De verloskundige vertelde ook dat sommige kindjes eerder “af” zijn en zich dan eerder aandienen.
Aapie leek in de buik een joekel, ik geloof 2100 gram bij 32 weken (gek hoe snel je dat vergeet) en er was zelfs even sprake van dat ik met 38 weken ingeleid zou worden. Gelukkig liep dat anders maar daardoor was ik natuurlijk ook er meer mee bezig dat hij eerder zou (kunnen) komen
Edit: even opgezocht. 1500 gram bij 28 weken en 2100 gram bij 31 weken.
De peuters slapen naast elkaar, maar willen ook heel graag beiden naast mij. Ze liggen dus uiteindelijk vaak overdwars met hun hoofdjes tegen mij aan.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:25 schreef Lemijn het volgende:
Ela, past baby - moeder - peuter - vader - peuter niet? Of heb je gewoon liever rust in de tent / de nacht?
Ik heb mijn peuter wel helemaal verbannen sinds baby trouwens, alhoewel die een stukje ouder is dan de jouwen. Ik ben natuurlijk alleen maar wilde me niet dat hij onnodig wakker zou worden. Zou wellicht niet gebeuren maar wilde het risico niet lopen en dit was een mooi natuurlijk moment.
Zekerquote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:16 schreef onomatopee het volgende:
Ik las in het vorige topic over lang wachten op de 22-wekenprik, was 'm glad vergeten en heb ook maar gelijk gebeld. Kan ik morgen al terechtHet verschilt per regio dus
Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserverenquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
@:d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?
Ik had voor dat eerste gekeken hier in de buurt, maar vrijwel nergens is dat alweer opgestartdenk dat ze de prio geven aan het inhalen van de zwemlessen voor de kinderen.
Ik woon praktisch naast het zwembad hier maar die hadden alle doelgroeplessen geannuleerd in de zomervakantie. was blij dat ik geen 10 ritten kaart had gekochtquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserveren
Oh dat zou kunnen ja, dat het er niet is nu vanwege de zomervakantiequote:Op woensdag 28 juli 2021 14:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik woon praktisch naast het zwembad hier maar die hadden alle doelgroeplessen geannuleerd in de zomervakantie. was blij dat ik geen 10 ritten kaart had gekocht.
Zwem nu in het dorp hiernaast. Langere les en goedkoper
Ik zat gisteren even oude topics door te lezen en met 34 weken werd hij op 2900 gram geschatquote:Op woensdag 28 juli 2021 10:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wauw, dat was groot! Hoe groot was jouw zoontje bij de geboorte uiteindelijk?
Oeeeeh wat zit er in de boxen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:18 schreef elamanilo het volgende:
Net mijn ziel aan de duivel verkocht een een Blije Doos opgehaald. Nu ook nog de zwangerbox van Ouders van Nu ophalen. Omdat dit misschien de laatste keer is, wil ik wel de ‘full experience’ :’) en dus al die dozen er ook bij!
Wel meteen een zwangerschapskleer gekocht en twee babyvestjes. En een heleboel voor de tweeling en toen kreeg ik ineens allemaal tweelingkorting! Dus dat was extra leuk afrekenen.
Gewoon een oud e-mailadres gebruiken en een fictief telefoonnummer invullen, ik heb nergens last van gehadquote:Op woensdag 28 juli 2021 15:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oeeeeh wat zit er in de boxen?
Ik heb ze niet laten komen omdat ik niet overal mijn contactgegevens wilde achterlaten
Maar ik wilde ze wel hebben haha
Oh, dat klinkt redelijk vergelijkbaar met hoe ons dametje geschat wordt bij 40 weken! Ben zo benieuwd of dat dan ook een beetje gaat kloppen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zat gisteren even oude topics door te lezen en met 34 weken werd hij op 2900 gram geschatUiteindelijk bleek dat een mismeting te zijn.
Bij geboorte was hij 51cm en net onder de 4 kilo (3880 gram) dus dat viel alles mee
In de blije doos zit een leuk rammelaartje van Nijntje. Verder een mutsje, proefpak luiers van pampers, billendoekjes van pampers, een speen en een flesje, 0,0 bavaria, sudocreme proefdoosje, een mutsje, een paar sokjes. Verder vooral papierwerk (ik heb nog niet heel uitgebreid erin gekeken!).quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oeeeeh wat zit er in de boxen?
Ik heb ze niet laten komen omdat ik niet overal mijn contactgegevens wilde achterlaten
Maar ik wilde ze wel hebben haha
Waarin verschilt dit van normaal vrij zwemmen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserveren
Die kende ik nog niet, staat een beetje verdekt opgesteld op de site ook, maar inmiddels gevonden.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:15 schreef Tink89 het volgende:
De echt nuttige is die van kruidvat. Da's een tas met een pak luiers, doekjes en wasgel en je krijgt daarna regelmatig nog gratis producten (flesjes, een tube zwitsal, een bijtring).
Wel fijn dat er zo goed op je gelet wordtquote:Op donderdag 29 juli 2021 12:15 schreef Cygne het volgende:
Vannacht weer nauwelijks geslapen ondanks temazepam. Had vanochtend consult bij de gynaecoloog en die zei dat het genoeg was zo. Vannacht nachtje slapen logeren in ziekenhuis met sedatie en morgen inleiden.
Normaal vrij zwemmen is niet anders. Dus dat kan primaquote:Op woensdag 28 juli 2021 23:15 schreef Mahra het volgende:
[..]
Waarin verschilt dit van normaal vrij zwemmen?
Fijn dat ze je gaan helpen! Ik duimquote:Op donderdag 29 juli 2021 12:15 schreef Cygne het volgende:
Vannacht weer nauwelijks geslapen ondanks temazepam. Had vanochtend consult bij de gynaecoloog en die zei dat het genoeg was zo. Vannacht nachtje slapen logeren in ziekenhuis met sedatie en morgen inleiden.
Oh Cygne, wat fijn dat er weer gelijk actie ondernomen wordt. En spannend, waarschijnlijk morgen ook jullie tweede zoontje begroeten - op je UD nog wel! 😍 Zet 'm op alvast en een fijne en meer rustige nacht gewenst. 🥰quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:15 schreef Cygne het volgende:
Wat balen van de nacht weer maar het vooruitzicht op hopelijk een aantal goede uurtjes slaap in het ziekenhuis vannacht maakt misschien wel een beetje goed. Hoe sta je er zelf in?quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:15 schreef Cygne het volgende:
Ik ben heel opgelucht. Ben fysiek en mentaal wel echt op. Gynaecoloog heeft dienst dus ze kan me zelf zoveel mogelijk begeleiden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat balen van de nacht weer maar het vooruitzicht op hopelijk een aantal goede uurtjes slaap in het ziekenhuis vannacht maakt misschien wel een beetje goed. Hoe sta je er zelf in?
Hopelijk dat wat uurtjes slaap en de aanwezigheid van je eigen gyn toch wat rust kunnen brengen voor jequote:Op donderdag 29 juli 2021 13:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik ben heel opgelucht. Ben fysiek en mentaal wel echt op. Gynaecoloog heeft dienst dus ze kan me zelf zoveel mogelijk begeleiden.
Fijn dat je nog even mag gaan uitrusten in het ziekenhuis, nog heel even en hij is erquote:Op donderdag 29 juli 2021 12:15 schreef Cygne het volgende:
Goede kans dat het vrij vlot kan want ben nu helemaal verstreken en had ook al wat ontsluiting. Ze hoopte dat het strippen z'n werk deed en dat een ballonnetje oid niet meer nodig zou zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2021 16:45 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht Cygne! En dan morgen eindelijk je baby.
(of kan het langer duren? Kunnen ze al vliezen breken?)
Succes morgenquote:Op donderdag 29 juli 2021 17:01 schreef Cygne het volgende:
[..]
Goede kans dat het vrij vlot kan want ben nu helemaal verstreken en had ook al wat ontsluiting. Ze hoopte dat het strippen z'n werk deed en dat een ballonnetje oid niet meer nodig zou zijn.
Ah zo! Ik vind baantjes zwemmen ook heel leuk. Lang niet meer gedaan.quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:37 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Normaal vrij zwemmen is niet anders. Dus dat kan prima
Maar bij ons is het dan met een groepje zwangere vrouwen waarbij een “juf” opdrachten geeft. Dus soms zwem ik baantjes, soms kabbel ik met een drijfmiddel naar de overkant. Ondertussen voer ik de opdrachtjes van de juf uit met m’n verstand op nul en klets ik zwemmend met de andere vrouwen. Ik vind dat leuk en ontspannend dus daarom ga ik. En ondertussen heb ik dan toch wat lichaamsbeweging
Ik ben ook benieuwd haha begint bij jou ook echt spannend te worden!quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier zijn de voorweeën volgens mij begonnen. Heb al een paar uur lang lage rugpijn, soms ook harde buiken even. Controle bij de VK was net weer helemaal in orde gelukkig, bloeddruk mooi en baby ligt nog steeds helemaal ingedaald en perfect voor de bevalling. Zij zei dat ik m'n volgende afspraak volgende week waarschijnlijk 'gewoon' ga halen. Ben benieuwd. 😅
Veel succes morgen! Op naar een mooie ontmoeting met jullie 2e zoon!quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:15 schreef Cygne het volgende:
Ik ben deze net op gaan halen, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar ik vond het wel een beetje karig dat ik zelf de inhoud bij elkaar moest zoeken in de winkelquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:15 schreef Tink89 het volgende:
De echt nuttige is die van kruidvat. Da's een tas met een pak luiers, doekjes en wasgel en je krijgt daarna regelmatig nog gratis producten (flesjes, een tube zwitsal, een bijtring).
(Wellicht spuit 11, niet alles gelezen..)quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ah, klinkt goedIk heb geen last van kuitkrampen meer sinds ik magnesium bij slik, maar ik heb de laatste dagen wel echt steeds vaker behoefte aan een voetenbadje, omdat mijn voeten soms voelen alsof ze in de fik staan (en het is nog niet eens echt heel heet
)
Wat doe je met zwangerschapszwemmen? Is het een soort aquajoggen of iets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 00:13 schreef Cygne het volgende:
Hij is er!Gefeliciteerd Cygne! Wat een scheetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Hopelijk alles helemaal OK met jullie.
Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben zonder mijn eigen verloskundige bevallen maar zo goed gehoord door de mensen van het ziekenhuis hier.Was echt een fijne ervaring.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:07 schreef Ereshkigal het volgende:
Lieve Cygne,
Ook via deze weg gefeliciteerd met jullie prachtige zoon 😍
Dat ik trots ben op jullie weet je al want dat heb ik je gisteren al 100x gezegd !! Ik kan niet wachten tot ik jullie zoon, mijn petekindje, mag knuffelen!! *Trotse tante*
Bring it onquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En nu sta ik dus bovenaan. Hoe dan!?
Gouden medaille 🏅quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik dacht er ook al aan. Next! Het gaat echt snelquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Van mij mag het ook.quote:
Ach Lily, ik vind het heel rot om dit te lezen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 09:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik dacht er ook al aan. Next! Het gaat echt snel
@:mahra: hoevaak voel jij de baby nu bewegen?
Ik merk dat ik steeds onzekerder en onzekerder word. Ik voel misschien 1 schopje per dag zonder dat mijn buik beweegt en nu 28+2
Eergister gesproken met VK, die vindt dat ik te weinig voel voor de termijn. Maar de baby lijkt telkens in orde. Maar hoe ik dan moet opmerken of er iets verandert is mij een raadsel. Ze zei: je moet proberen het patroon te ontdekken. Dat gaat niet makkelijk als ik t niet voel. Uiteindelijk besloot ze dat ze me vaker wil zien.
Ik ga vandaag toch maar weer bellen. Maar ben wanhopig op zoek naar positieve ervaringen van dames die ook de placenta voor hebben liggen
Thanks, echt superlief van jequote:Op zondag 1 augustus 2021 09:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ach Lily, ik vind het heel rot om dit te lezen.Goed dat je wel weer actie gaat ondernemen. Misschien dat een goede gynaecoloog jou wel wat meer kan geruststellen en nog wat meer uitleg kan geven? Vraag er anders naar bij je VK. Ik heb dus geen ervaring met een voorliggende placenta, maar rond deze termijn zou je volgens de beweeg-richtlijnen de baby ook moeten kunnen voelen als je placenta helemaal voor ligt. Ik stuur je in ieder geval even een virtuele knuffel. 😘
Oh, ik ben nu 31 weken en voel de kleine wel wat vaker dan een keer per dag, maar heb ook wel dagen dat ik haar maar een of twee keer per dag voel. Ik moet zeggen dat ik pas vanaf week 30 de kleine vaker ben gaan voelen, dus er is hoop? Ik weet ook niet hoe je placenta ligt? Bedekt het de hele buik of slechts een gebied? Bij mij zit de placenta dus rondom de navel en voel ik dus aan de zijkanten en onderkant enkel en alleen de schopjes. Maar ik heb bijvoorbeeld niet dat mijn buik alle kanten op gaat en je dat vanaf de buitenkant kan zien. Ze is ook echt rustig.quote:Op zondag 1 augustus 2021 09:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik dacht er ook al aan. Next! Het gaat echt snel
@:mahra: hoevaak voel jij de baby nu bewegen?
Ik merk dat ik steeds onzekerder en onzekerder word. Ik voel misschien 1 schopje per dag zonder dat mijn buik beweegt en nu 28+2
Eergister gesproken met VK, die vindt dat ik te weinig voel voor de termijn. Maar de baby lijkt telkens in orde. Maar hoe ik dan moet opmerken of er iets verandert is mij een raadsel. Ze zei: je moet proberen het patroon te ontdekken. Dat gaat niet makkelijk als ik t niet voel. Uiteindelijk besloot ze dat ze me vaker wil zien.
Ik ga vandaag toch maar weer bellen. Maar ben wanhopig op zoek naar positieve ervaringen van dames die ook de placenta voor hebben liggen
You go girl! Jouw beurt nu.quote:Op zondag 1 augustus 2021 09:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Van mij mag het ook.Ben zo nieuwsgierig naar die kleine druif! Nou ja, klein, als ik zie hoe ze 's avonds nu m'n hele buik van links naar rechts laat golven.
Ik denk dat wij hetzelfde hebben. Ik herken ook dat de VK zegt dat ik wel iets had moeten voelen wat ik dus niet voel. Ik ga zo voor CTGquote:Op zondag 1 augustus 2021 11:07 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh, ik ben nu 31 weken en voel de kleine wel wat vaker dan een keer per dag, maar heb ook wel dagen dat ik haar maar een of twee keer per dag voel. Ik moet zeggen dat ik pas vanaf week 30 de kleine vaker ben gaan voelen, dus er is hoop? Ik weet ook niet hoe je placenta ligt? Bedekt het de hele buik of slechts een gebied? Bij mij zit de placenta dus rondom de navel en voel ik dus aan de zijkanten en onderkant enkel en alleen de schopjes. Maar ik heb bijvoorbeeld niet dat mijn buik alle kanten op gaat en je dat vanaf de buitenkant kan zien. Ze is ook echt rustig.
Ik ben vorige week twee dagen in het ziekenhuis beland want minder leven. Gelukkig was er niks aan de hand en doet de kleine het prima. Tijdens de echo draaide ze om haar as ( zoiets moet je voelen) en vroeg de dokter of ik dat voelde? Uhu nee.
Extra controles kan nooit kwaad en hopen dat het bij jou na 30 weken ook beter wordt.
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @Mahra dezelfde vraagquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:02 schreef Rebubbled het volgende:
Cygne! Gefeliciteerd! Daar is je mooie man.Wij hebben hetzelfde pakje. Love it.
Lily, hier ook de placenta voor en ik voel haar ook nog steeds aanzienlijk minder dan de vorige. Wel geregeld per dag, zo'n keer of 5. Ik voel het het beste als ze in mijn blaas duwt of haar rug/bil helemaal naar buiten duwt. Schopjes voel ik veel minder. Ondertussen alweer bijna 36 weken.
Rond jouw termijn nog meer tikjes. Ik had soms zelf dat ik haar beter van buiten met mijn hand voelde, de beweging van mijn buik zeg maar, dan dat ik de schop van binnen voelde. En ik heb nog dagen dat als ik druk bezig ben ik haar niet opmerk tenzij ik er echt voor ga zitten. Terwijl de eerste mij echt van het werk afhield als ze begon te rellen. Dus soms ga ik heel bewust liggen, voelen, contact maken. Want al die kleine bewegingen tellen ook. En als dat is wat je altijd voelt, dan is dat jouw norm. Voel je minder, moet je dan aan de bel trekken. Ik weet bvb dat ik haar het beste 's nachts rond 3u voel, 's morgens als ik net wakker word, rond 11u, rond 14u en rond 23u. Het grote gat tussen 14u en 23u komt denk ik doordat ikzelf dan het actiefst ben. Naar de winkel, huis schoonmaken, Lily ophalen, eten maken, boekjes lezen met Lily en haar naar bed brengen, opruimen. Tegen de tijd dat ik tot rust ben gekomen is het 23u.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @:mahra dezelfde vraag
Dank je!quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef Rebubbled het volgende:
Ah gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws. En nu door de spannende weken.
Oh jongens ik zie zo op tegen de eerste weken/maanden met een nieuwe baby. Het is heel tegenstrijdig. Ik kijk er enorm naar uit, en dan vooral naar haar, maar de slapeloosheid, zere tieten, melk overal, 180.000 poepluiers, al die miniscule kleertjes wassen en vouwen, het PP herstel... Ik kan nu al niet wachten tot de eerste 4 maanden voorbij zijn. Zo gek.
Fuchsie!! Wat goed, gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:27 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Tevens meld ik mij hier.6 weken.
![]()
Ondanks dat ik er positief in sta, toch ook wel angstig. Het hele proberen van zwanger worden/zijn, rakelt een hoop oud zeer op.
Laten het maar snel 6 weken verder zijn...
Ik moet mij hier nog even inlezen trouwens.
Ik merkte de eerste paar keer dat ik zelf ook wat assertiever moest zijn, maar dat lukt nu aardig goed. De eerste controles hier waren ook kort, nu zijn ze wel wat langer (kwartiertje per keer ongeveer). Wat voor mij werkt is voordat ik daar naartoe ga voor mijzelf even door te nemen:quote:Op maandag 2 augustus 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Net voor het eerst bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Wat een vervreemdende ervaring was dat. Duurde letterlijk drie minuten, even een snelle echo, hartslagje, foto'tje. Een "gaat alles goed" en een "binnenkort moet je dagcurves doen weet je nog?" (Wist ik niet, nooit eerder gedaan)
En toen stond ik flabbergasted weer buiten. Ik had wel verwacht dat het iets minder informeel en koetjes en kalfjes zou zijn dan een reguliere verloskundige, maar dit was wel heel bizar... Benieuwd hoe het volgende consult zal zijn.
Whutttt wat stom. Also er is niet zoiets als moeten in de zorg, stom vind ik het als mensen dat zo brengen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Net voor het eerst bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Wat een vervreemdende ervaring was dat. Duurde letterlijk drie minuten, even een snelle echo, hartslagje, foto'tje. Een "gaat alles goed" en een "binnenkort moet je dagcurves doen weet je nog?" (Wist ik niet, nooit eerder gedaan)
En toen stond ik flabbergasted weer buiten. Ik had wel verwacht dat het iets minder informeel en koetjes en kalfjes zou zijn dan een reguliere verloskundige, maar dit was wel heel bizar... Benieuwd hoe het volgende consult zal zijn.
Het is echt een wereld van verschil tov het softe/langzame van de reguliere verloskundigenzorg. Volgende keer ga ik me ook iets beter voorbereiden (en duimen dat het niet weer om 8u s ochtends isquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik merkte de eerste paar keer dat ik zelf ook wat assertiever moest zijn, maar dat lukt nu aardig goed. De eerste controles hier waren ook kort, nu zijn ze wel wat langer (kwartiertje per keer ongeveer). Wat voor mij werkt is voordat ik daar naartoe ga voor mijzelf even door te nemen:
- hoe gaat het lichamelijk
- hoe gaat het mentaal
- heb ik vragen/wat kan ik verwachten de komende weken etc.
En ook als ze beginnen over dagcurves gelijk reageren met nee, ik heb geen idee. Kun je mij van meer informatie voorzien/waarom?
Ik mag volgende week 3x op en neer. Groeiecho, ogtt en controle. Stickerkaart gaat wel snel zo
Ik heb een medische indicatie, dus alle zorg is in het ziekenhuisquote:Op maandag 2 augustus 2021 12:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ldg, wat vervelend! Is er een bepaalde reden waarom je nu naar het ziekenhuis moest voor een controle? Of heb ik dat gemist en heb je het wel verteld? 😳
Weet vooral dat je door kunt vragen, ook als je wens wellicht afwijkt van wat normaal is. Protocol hoeft niet altijd protocol te zijn, vaak is er meer mogelijk maar is het ook een gewoontedingetje (of zoals mijn collega grapt, protocollen zijn voor degene die niet hebben opgelet op school).quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Het is echt een wereld van verschil tov het softe/langzame van de reguliere verloskundigenzorg. Volgende keer ga ik me ook iets beter voorbereiden (en duimen dat het niet weer om 8u s ochtends is)
Beide, maar geen flinke duwtjes. Het zijn lichte tikjes, schopjes en golfjes.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @:mahra dezelfde vraag
quote:
Thanks!quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mooie jurk heb je aan, Mahra!
CTG was goed gelukkig! Maar gynaecoloog vond ook dat hij wat te weinig bewoog, dus lig nu elke dag aan de CTGquote:Op maandag 2 augustus 2021 07:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@ Lily: was je CTG goed? 😘 Ik vind het fijn voor je dat er een paar dames zijn hier die jouw ding wel een soort van herkennen. Regelmaat in de bewegingen is inderdaad ook belangrijk. Ik voel mijn dame nu eigenlijk ieder uur wel overdag, omdat ze nu zo groot is. Ook als ik sta of bezig ben. 's Avonds en begin van de nacht is ze het meest actief, dan gaat m'n buik alle kanten op. Maar wat Rebubbled ook zegt, je moet vertrouwd raken met de bewegingen van jouw baby. Als die vanaf het begin al rustig is, hoort dat bij jou ook.
Fuchsia, gefeliciteerd! Hopelijk zijn die spannende zes weken snel voorbij voor je en heb je straks een mooie echo.
Wauw je ziet er echt prachtig uit!quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:16 schreef Mahra het volgende:
Ik ben in Venetië. Ik zie mensen vol medelijden naar me kijken haha, maar ondanks de hitte echt prima te doen hoor. Bijna 32 weken alweer.
[..]
Sorry dames dat ik nog geen update had gezet, ik heb t zo druk (dat werkt ook niet qua leven voelen haha)quote:Op maandag 2 augustus 2021 22:26 schreef Takkie88 het volgende:
Heb ik er overheen gelezen of hebben we sinds de ctg niks meer van Lily gehoord? Hoop zo dat alles goed is![]()
Mooi Mahra! Geniet van Venetië!
Spannend komkommerschijfje!
Rebubbled: dat is niet hormonaal uitvallen, dat was opkomen voor je kind! In het peutertopic schreef je er ook al eens over. Als je schoonmoeder het niet oppakt wanneer het vriendelijk gezegd wordt dan moet het maar een keer zo. Hopelijk dringt het nu wel door of geeft het ruimte om het nog eens rustig door te spreken.
Ik kan me nog herinneren dat er hier jaren geleden ook iemand mee postte die het hele derde trimester elke dag aan het CTG lag omdat ze echt nul beweging voelde. Het lijkt me nervewrecking. Ik heb ook vreselijk veel onzekerheid gevoeld tijdens mijn eerste zwangerschap over wel / niet genoeg voelen (want hoe definieer je "genoeg"??? Ik werd daar tergend onzeker van).quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Sorry dames dat ik nog geen update had gezet, ik heb t zo druk (dat werkt ook niet qua leven voelen haha)
Ik lig nu elke dag aan de CTG en het is totaal onmogelijk met werken ernaast. Ik vlieg van de ene naar de andere afspraak.
Ze gaan deze week nog een groei echo maken en ik hoop gewoon dat alles goed is en we weer in rustiger vaarwater komen.
Ik blijk het dus om wat voor reden dan ook niet goed te voelen. Ook aan de CTG merk ik weinig. Zei de verpleegkundige: hij zit je nu te schoppen hoor. Ik: huh, wattes?
Zal een combi zijn van placenta totaal in de weg, 1e zwangerschap, drukte, vermoeidheid etc
Gyn zei: als de groei goed is hoort dit bij je baby en dan voel je maar geen 10 bewegingen per dag.
Ik kan dat wel accepteren maar het maakt me wel een beetje onzeker en ben ook wat teleurgesteld dat ik niet zo kan genieten van de schopjes. Ik kijk uit naar m’n verlof en dat ik hem veilig op de wereld heb gezet
Ah thanx lieve Viv!quote:
Thanx Mrs Peel!quote:Op maandag 2 augustus 2021 00:05 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gefeliciteerd @:fuchsia_rozeIk duim voor een heel goed eerste, en daarna tweede en derde trimester
Het is en blijft spannend. Heb je al een echo gehad?
Zou best kunnen dat ik gewoon niet zo sensitief ben daar. Mijn buik is ook echt stevig (as in: harde buikspieren), dat was voor de zwangerschap ook al. Die geeft dus nauwelijks mee.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat er hier jaren geleden ook iemand mee postte die het hele derde trimester elke dag aan het CTG lag omdat ze echt nul beweging voelde. Het lijkt me nervewrecking. Ik heb ook vreselijk veel onzekerheid gevoeld tijdens mijn eerste zwangerschap over wel / niet genoeg voelen (want hoe definieer je "genoeg"??? Ik werd daar tergend onzeker van).
Het kan ook zijn dat je gewoon niet zo sensitief bent in die regionen. Ik heb drie zwangerschappen uitgedragen en geen van de keren ben ik bont en blauw getrapt. Het is altijd subtiel geweest. Ik hoop dat je een beetje gemoedsrust kunt vinden, maar makkelijk is het niet
Dankjewel! Hoe is het met je? Ik voel de baby nu vaker, dus misschien komt het bij jou nog wel?quote:
Ik kreeg m'n kraampakket ook binnen, gisteren. Ik dacht 'huh, ik moet toch nog drie maanden?!'quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn dat je CTG goed was Lily. En wat rebubbled ook al aangaf, mijn oudste was ook relatief rustig in mijn buik. Schoof vooral af en toe heen en weer met zijn billen links bovenin mijn buik en voelde ik friemelen met mijn handjes ter hoogte van mijn blaas. Hij was ook heel vaak op specifieke tijdstippen actief, vooral tussen 3-4 snachts en tijdens het autorijden. Het is een heel lief en rustig jongetje van 2 nu.
Fuchsia_roze, bij mij bleek dat mogelijk, gedeelde zorg. Alleen vond ik het zelf wat te verwarrend worden door onduidelijkheid VKpraktijk en ben ik uiteindelijk toch volledig naar het ziekenhuis gegaan
KomkommerschijfjeIk hoop dat je darmen een voorteken zijn inderdaad, zou wel lekker zijn
.
En rebubbled![]()
je schoonmoeder
![]()
![]()
maar dat weet je al
![]()
Ik kreeg vandaag mijn minder blij doos binnen aka kraampakket. Ik ben toch net zwanger?
Fijn he, die nieuwe kussens die erin zitten aka kraamverbandquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kreeg m'n kraampakket ook binnen, gisteren. Ik dacht 'huh, ik moet toch nog drie maanden?!'
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 23:14 schreef Loj het volgende:
Als de medische problemen vooral richting de bevalling gaan enzo mag je ook vragen om tussendoor door de vk gezien te worden
Vanaf de tweede was ik medisch en tijdens de eerste echo’s, intake etc ging het ook snel snel en was er geen enkele aandacht voor mij (en dat had ik wel nodig na de eerste). Toen kreeg ik het aanbod om tussen week 14 en week 34 door de vk gezien te worden en dat was zo fijn! Bij de derde heb ik gewoon meteen de vk gebeld en ben ik daar zelfs tot 36 weken blijven hangen
Maar het ligt er natuurlijk wel aan waarom je medisch bent. Ik was medisch ivm hellp bij de eerste en een daaropvolgende keizersnede, dus dat was ook door een vk goed te controleren.
Ja ik vrees dat het ziekenhuis er niet aan wilt beginnen, omdat ze mijn onderliggende ziekte in de gaten willen blijven houden, die met zwangerschap voor andere problemen kan zorgen. Daarentegen heb ik met mijn vorige zwangerschap bewezen dat mijn lichaam het goed aan kan, maar de ene zwangerschap is de andere natuurlijk niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
Fuchsia_roze, bij mij bleek dat mogelijk, gedeelde zorg. Alleen vond ik het zelf wat te verwarrend worden door onduidelijkheid VKpraktijk en ben ik uiteindelijk toch volledig naar het ziekenhuis gegaan
Ah liefquote:
wat spannend, ik ga voor je duimen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Morgen vitaliteitsecho en ik ben zo nerveus. Het gevoel zit constant in m'n buik en kan ik gewoon niet shaken.
Misschien even in de gaten houden dat het geen nierbekkenontsteking wordt, Dat geeft ook een zeurderig gevoel in dat gebied.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 12:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@:Rebubbled: ik slaap gelukkig inderdaad nog vrij goed over het algemeen.Afgelopen nacht wel veel gerommeld in de late avond/voornacht (we gaan eigenlijk altijd rond 22:15 uur al naar bed), toen moest ik ook ieder half uur wel plassen. Gelukkig wel flinke hoeveelheden en de urine werd ook steeds lichter, volgens mij is dat een goed teken. Terug in bed begonnen de rug- en onderbuikkrampen weer. Paracetamol ingenomen om 00:15 uur, in slaap gevallen en nadien om 2:00 uur en 4:00 uur nog wezen plassen, maar tussendoor/nadien wel vlot geslapen. Nadat mijn man uit bed was (6:00 uur), heb ik nog wel lekker kunnen blijven liggen en nog wat getukt tot 8:30 uur. Dus ben gelukkig niet vermoeid ofzo.
Ik weet niet of het nierstuwing is. Heb geen aanvallen van pijn, meer zeurderig. Kan er op zich prima m'n dingen nog mee doen. Alleen inademen en op m'n rechterzij liggen is flink gevoelig. Doet niet echt pijn ook. Ik ga na de lunch de HA even bellen voor overleg, maar ik lees een beetje dat ze niet zo veel doen als het niet ernstig is qua pijnaanvallen. Paracetamol indien het vervelend wordt en verder veel op links liggen om de rechterzijde te ontzien.
Oh, en de diarree is begonnen. :'D Slik nu natuurlijk AB (nu 5 genomen sinds maandagavond), dus waarschijnlijker dat het daar van komt, maar het kan ook een naderende bevalling zijn als ik het zo lees.
Dank voor je reactie! Die klachten herken ik gelukkig niet. Heb ook geen enkel moment koorts gehad, voel me verder naast de af-en-toe zeurpijn prima. HA dacht dus aan een geïrriteerde spier in dat gebied. Ik slik nu dus ook AB, dus dat zou de ontsteking al goed moeten aanpakken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef ivy_ het volgende:
[..]
Misschien even in de gaten houden dat het geen nierbekkenontsteking wordt, Dat geeft ook een zeurderig gevoel in dat gebied.
Ah ook super spannend voor jou. Ik duim! Hoe laat moet je?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:39 schreef beppievanomdehoek het volgende:
[..]
wat spannend, ik ga voor je duimen.
ik heb ook een miskraam geschiedenis (maar ook al wel gezonde kindjes) en heb morgen de eerste echo.
12:00 dus dat valt wel meequote:Op woensdag 4 augustus 2021 23:21 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ah ook super spannend voor jou. Ik duim! Hoe laat moet je?
Ik pas 's avonds
ohh, we kunnen weer gaan kloonradenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:39 schreef beppievanomdehoek het volgende:
[..]
wat spannend, ik ga voor je duimen.
ik heb ook een miskraam geschiedenis (maar ook al wel gezonde kindjes) en heb morgen de eerste echo.
En toch doorgaan met de AB, anders is de kans aanwezig dat het niet voldoende weggaat. Ook wel logisch. Urine was bij de eerste check al schoner dan bij het potje van afgelopen vrijdag, dus er lijkt al wel effect te zijn. Opnieuw op kweek gezet. Hopelijk valt het poepen vanaf nu een beetje mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Succes, fuchsia en beppie! En hopelijk is de placenta van Bella mooi opgeschoven.
Er is geen streptokok-B in m'n urine aangetroffen. 🥳 Dus dat is een meevaller! Wel even de situatie van de vele diarree voorgelegd. Heb even nieuwe urine ingeleverd en aan de hand van de nieuwe uitslag wordt met de HA gekeken of ik kan stoppen met de AB of dat ik toch door moet gaan.
Wat een gedoe, zo die laatste weken. 🤪
Vergeet niet ook orthiflor start of iets te nemen! Wellicht helpt dat ook met je ontlasting.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
En toch doorgaan met de AB, anders is de kans aanwezig dat het niet voldoende weggaat. Ook wel logisch. Urine was bij de eerste check al schoner dan bij het potje van afgelopen vrijdag, dus er lijkt al wel effect te zijn. Opnieuw op kweek gezet. Hopelijk valt het poepen vanaf nu een beetje mee.
Ja, top, thanks, mijn VK heeft het ook doorgestuurd via de app.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:23 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Vergeet niet ook orthiflor start of iets te nemen! Wellicht helpt dat ook met je ontlasting.
Weer goedgekeurd bij de VK. Over twee weken weer. We hebben allebei niet het idee dat ik voor 41 weken baar en ook niet het idee dat er andere spannende dingen zullen gebeuren. Gelukkig, want ik vond elke week de vorige keer wel veel.
Ik ook! Steeds als er hier iemand post ga ik meteen even kijkenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:52 schreef elamanilo het volgende:
Hoop zo dat alle echo’s een mooi resultaat hadden...!
Wij willen volgende week een dagje naar Venetië gaan. Hoe is het daar momenteel qua drukte? Ik ben een paar keer in Venetië geweest toen het super druk was, is het nu iets rustiger door Corona?quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:16 schreef Mahra het volgende:
Ik ben in Venetië. Ik zie mensen vol medelijden naar me kijken haha, maar ondanks de hitte echt prima te doen hoor. Bijna 32 weken alweer.
[..]
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:34 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Thanx meiden! Wij hadden een kloppend boontje![]()
![]()
Wel pas 6 weken zwanger volgens de meting, maar dat geloof ik niet. (16 juli had ik een positieve test, morgen 3 weken geleden). Het is natuurlijk zo mini om te meten, dat de kleinste afwijking gelijk voor veel verschil zorgt.
Ff klein stukje teruglezenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:poepz0r maat hoe was de 20-weken echo?
quote:Op maandag 2 augustus 2021 02:04 schreef Poepz0r het volgende:
20 weken echo gehad, alles in orde! Toch gekozen om het geslacht wel te weten en wij krijgen een meisje!![]()
Dat dachten en wilden we ook allebei dus erg leuk!
Fijn dat de placenta is opgeschovenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:33 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat fijn van de knippers![]()
![]()
De placenta was genoeg opgeschoven gelukkig. Nu over 2 weken nog een keer een echo omdat de groei afzwakt. 2 weken geleden was ze gemiddeld p38 en nu p18, merk dat ik er echt onzeker van wordt die extra echo's. Ik baar nou eenmaal kleintjes zo erg is dat toch helemaal niet? N was dysmatuur 2602 gram en spruit was ook niet groot 3100 gram.
Ik ben hier nooit eerder geweest en weet niet hoe het normaal is? Het valt qua drukte wel mee, denk ik? Wel is het bloedheet en benauwd hier en dat is niet fijn als je hoogzwanger bent.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij willen volgende week een dagje naar Venetië gaan. Hoe is het daar momenteel qua drukte? Ik ben een paar keer in Venetië geweest toen het super druk was, is het nu iets rustiger door Corona?
Normaal loop je echt als een stel mieren door elkaar dus ik denk dat het vrij rustig isquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 14:20 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik ben hier nooit eerder geweest en weet niet hoe het normaal is? Het valt qua drukte wel mee, denk ik? Wel is het bloedheet en benauwd hier en dat is niet fijn als je hoogzwanger bent.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:09 schreef Cygne het volgende:
Ik kom afscheid nemen!
Kraamweek zit erop zo'n beetje. Kleine F is een ontzettend fel kereltje dat goed drinkt en groeit. Alweer bijna op geboortegewicht. Ook merk ik dat de hechting nu goed verloopt. Hij voelt echt als mijn kindje en ik voel me zijn mama.Zo schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu samen posten in het babytopic
![]()
![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik kom afscheid nemen!
Kraamweek zit erop zo'n beetje. Kleine F is een ontzettend fel kereltje dat goed drinkt en groeit. Alweer bijna op geboortegewicht. Ook merk ik dat de hechting nu goed verloopt. Hij voelt echt als mijn kindje en ik voel me zijn mama.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wauw Cygne, wat een prachtig plaatje!
Trotse grote broer. Fijn dat de hechting ook goed verloopt nu!
Oh, nee dat heb je nu niet echt. Ik zie wel echt veel gezinnen met kleine kinderen en dus ook kinderwagens. Lijkt me vreselijk om met dit weer met kinderen en kinderwagens rond te moeten lopen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Normaal loop je echt als een stel mieren door elkaar dus ik denk dat het vrij rustig is
Ik zit nu wel te twijfelen omdat Venetië met een kinderwagen niet te doen is en dragen met 30 graden voor mijn negen maander en voor mij ook niet ideaal zijn. Vandaag heb ik hem even gedragen met 25 graden en dat was ik na een half uurtje ook wel zat
[..]
Zo schattigNu samen posten in het babytopic
![]()
![]()
Leuk!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:46 schreef CaVaBien het volgende:
Aah cygne, wat een plaatje!
Wij hebben een pretecho laten maken en we krijgen een meisje!
Ik kom afscheid nemen!
Kraamweek zit erop zo'n beetje. Kleine F is een ontzettend fel kereltje dat goed drinkt en groeit. Alweer bijna op geboortegewicht. Ook merk ik dat de hechting nu goed verloopt. Hij voelt echt als mijn kindje en ik voel me zijn mama.Echt een geweldige foto cygne, pure rijkdomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geniet van hem en het volgende topic! Ben blij voor je
Ik kom afscheid nemen!
Kraamweek zit erop zo'n beetje. Kleine F is een ontzettend fel kereltje dat goed drinkt en groeit. Alweer bijna op geboortegewicht. Ook merk ik dat de hechting nu goed verloopt. Hij voelt echt als mijn kindje en ik voel me zijn mama.Wat een heerlijke foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook twee meiden! Wat super leuk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:46 schreef CaVaBien het volgende:
Aah cygne, wat een plaatje!
Wij hebben een pretecho laten maken en we krijgen een meisje!
Ik ook niet. Zou echt een probleem wordenquote:Op maandag 9 augustus 2021 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Argh, respect voor jouw geduld hoor, dat zou ik dus echt niet trekken.
Spannendquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meld met baby nog steeds in de buik. 39 weken vandaag. Ze zit nog lekker binnen, volgens mij. Ook weinig voorweeën gehad de afgelopen twee dagen. Ben benieuwd of het allemaal stilte voor de storm is.
Fijn, het derde trimester! Vliegt ook weer zo voorbij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Officieel aan het derde trimester begonnen vandaag28 weken
![]()
Van mij mogen de komende 12 weken wel snel gaan hoorBen echt al aan het aftellen, vooral tot aan m'n verlof
Volgens mij had ze het alleen over een liggingsechoquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Fijn, het derde trimester! Vliegt ook weer zo voorbij.En je zult nog echo's krijgen, dat is ook leuk!
Ik heb met 30+3 ook een groeiecho gehad! Die wordt bij ons gepland tussen de 30-32 weken. Die was juist even wat 'belangrijker' dan de liggingsecho, want mijn baby lag vanaf week 28 al mooi met haar hoofd naar beneden. Liggingsecho mocht ik toch laten maken voor de 'leuk', was met 34+3.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Volgens mij had ze het alleen over een liggingsechoKomen er nog meer?
Oh echtquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik heb met 30+3 ook een groeiecho gehad! Die wordt bij ons gepland tussen de 30-32 weken. Die was juist even wat 'belangrijker' dan de liggingsecho, want mijn baby lag vanaf week 28 al mooi met haar hoofd naar beneden. Liggingsecho mocht ik toch laten maken voor de 'leuk', was met 34+3.
Dit is mijn eerste, dus er is nog geen vorige babyquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:03 schreef Rebubbled het volgende:
Tink, Lily, toen mijn Lily 3 weken oud was en mijn schoonmoeder ook hier, had ik 's nachts een keer gekolft en ging ik mijn melk in de koelkast zetten. Deur open, ligt daar een onbedekte kipfilet zonder een bord ofzo eronder, zo plop, in de koelkast. Sta je dan met je gesteriliseerde flesje om 4 uur 's nachts de hele koelkast schoon te maken. Mijn vriend heeft nu drie keer de helicobacter maagbacterie gehad (voor context, een keer in je leven is veel) en begrijpt maar niet hoe dat kan.Ik heb zo mijn vermoedens. Ik ben daarom ook altijd huiverig om eten dat ze maakt te eten. Naja, als het goed is zit ze in het vliegtuig.
TGND, als je vorige baby een normale grote was en er geen andere redenen zijn, krijg je inderdaad enkel een liggingsecho.
Hier week 37 vandaag. Thusigeboorte mag officieel gebeuren. Niet dat ik haar de komende maand al verwacht. Haar rondroluurtjes beginnen nu wel echt zeer te doen aan mijn organen. Dat was echt anders met mijn placenta achter. Zat er toch een buffer tussen denk ik. En Lily, ook nu zie ik amper bewegingen aan de buitenkant en ik voel vooral een soort druk aan de binnenkant dat zich verplaatst en geen schopjes.
Ja, ik heb m op 3 september. Het inplannen was best nog een dingetje want alles was vol. Hij kan vanaf 12+3 tot 14+3 maar ik ben 1 september al 13+1. En 13+6 ga ik een week weg. Gelukkig is het toch gelukt, al is het op een redelijk onhandig uur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:14 schreef beppievanomdehoek het volgende:
@:Fuchsia_roze en @:Bottoms_up er is vanaf 1 september een nieuw onderzoek, de 13 weken echo
https://www.pns.nl/13-wekenecho gaan jullie daar aan mee doen?
IJzer slikkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:50 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk al dat verlofnieuws!![]()
Wij hebben vanmorgen een pretecho gehad zodat de peuters ook een keer kunnen kijken (zonder geslachtsbepaling). Leuk om de baby te zien met deze termijn, het had een poos de hik, lag er verkeerd voor en keek als een alien telkens de probe in![]()
. De afspraak voor de SEO staat ook (duurt nog 5 weken).
Iemand nog tips tegen restless legs? Ik heb er net als bij de vorige zwangerschap weer vroeg last van (nu al met 7 weken) en magnesium (tabletvorm) lijkt nu niet te helpen![]()
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
(Wellicht spuit 11, niet alles gelezen..)
Magnesium wordt via olie of voetenbadje beter in je bloed opgenomen dan via je maag in tabletvorm. Je kan geloof ik ook obstipatie krijgen door het slikken van magnesium, dus ook dan is het voetenbadje of olie een beter idee. Maar als tabletten voor jou werken, is dat natuurlijk ook prima!.
Nietttt omg wat ergquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:03 schreef Rebubbled het volgende:
Tink, Lily, toen mijn Lily 3 weken oud was en mijn schoonmoeder ook hier, had ik 's nachts een keer gekolft en ging ik mijn melk in de koelkast zetten. Deur open, ligt daar een onbedekte kipfilet zonder een bord ofzo eronder, zo plop, in de koelkast. Sta je dan met je gesteriliseerde flesje om 4 uur 's nachts de hele koelkast schoon te maken. Mijn vriend heeft nu drie keer de helicobacter maagbacterie gehad (voor context, een keer in je leven is veel) en begrijpt maar niet hoe dat kan.Ik heb zo mijn vermoedens. Ik ben daarom ook altijd huiverig om eten dat ze maakt te eten. Naja, als het goed is zit ze in het vliegtuig.
TGND, als je vorige baby een normale grote was en er geen andere redenen zijn, krijg je inderdaad enkel een liggingsecho.
Hier week 37 vandaag. Thusigeboorte mag officieel gebeuren. Niet dat ik haar de komende maand al verwacht. Haar rondroluurtjes beginnen nu wel echt zeer te doen aan mijn organen. Dat was echt anders met mijn placenta achter. Zat er toch een buffer tussen denk ik. En Lily, ook nu zie ik amper bewegingen aan de buitenkant en ik voel vooral een soort druk aan de binnenkant dat zich verplaatst en geen schopjes.
Jij loopt 2 weken achter mij toch? Ik had vorige week een groeiecho bij 28+5 en toen was hij 1194 gramquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:58 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, groeiecho gehad. Placenta ligt helemaal goed. Heel saai gemiddeld kindje van 1175 gram nu / p50.
Ik ben morgen 28 wekenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Jij loopt 2 weken achter mij toch? Ik had vorige week een groeiecho bij 28+5 en toen was hij 1194 gram
Vergelijkbaar dus
Netjes volgens het boekjequote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:58 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, groeiecho gehad. Placenta ligt helemaal goed. Heel saai gemiddeld kindje van 1175 gram nu / p50.
Tijdens je zwangerschap kan je kind niet saai genoeg zijnquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:58 schreef douche-eendje het volgende:
Kan als het goed is morgen dingen bij de apotheek ophalen voor vitamine D en ijzer, dus ben benieuwd. Met ijzertekort voor m'n zwangerschap ook al 'ervaring', dus die slikte ik al bij. Maar blijkbaar was dat niet voldoende nuquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hè TGND, vervelend! Ik had bij mijn 13-wekenbloedonderzoek ook een vitamine D-tekort. Kwam toen natuurlijk net uit de winter, dus was ook wel logisch. Ik heb toen tabletten van 75 mcg (3000 IE) geadviseerd gekregen. Dat heeft heel goed gewerkt, want tijdens het 30-wekenonderzoek was 'ie heel netjes naar ruim boven de goede waarde. Ben ook afgelopen half jaar niet verkouden/ziek geweest (afkloppen!), dus ik denk dat het m'n hele weerstand wel echt geholpen heeft.
Mijn ijzer was alle keren keurig, dus daar heb ik geen ervaring met tekorten. Ik weet wel dat je van die pillen obstipatie kunt krijgen, dus veel vezels en andere dingen daarvoor eten.
Lily, fijn dat je nu iedere week een echo krijgt en strak onder controle staat. Ik snap wel heel goed dat je aftelt naar je verlof en wat rustigere tijden na de afgelopen weken. 😘
Aiiii sterkte douche eendjequote:Op woensdag 11 augustus 2021 08:49 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, nuchter 4,9. Suikershot zit er in. Nu misselijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |