abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200683835
Gefeliciteerd Cygne! Wat een mooie naam. Geniet van je gezin.
pi_200684165
Lastig dames, dat jullie de buikbaby's zo weinig en slecht voelen. Ik zou jullie wat van mijn pan popcorn gunnen :*. Dit kindje is echt nog constant drukker dan Bas, maar ook vaak wel op een vast tijdstip. Ben benieuwd, bij Bas kon ik de klok er buiten de buik ook wel gelijk op zetten.
pi_200684599
Ja Cygne, daar is jullie lang verwachte 2e kindje. Gefeliciteerd met jullie zoon. :* Leuke naam!
Ik ben zo blij voor jullie! *O*
pi_200684689
Tevens meld ik mij hier. :W 6 weken. *O*
Ondanks dat ik er positief in sta, toch ook wel angstig. Het hele proberen van zwanger worden/zijn, rakelt een hoop oud zeer op.
Laten het maar snel 6 weken verder zijn...

Ik moet mij hier nog even inlezen trouwens.
pi_200684971
Ah gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws. En nu door de spannende weken.

Oh jongens ik zie zo op tegen de eerste weken/maanden met een nieuwe baby. Het is heel tegenstrijdig. Ik kijk er enorm naar uit, en dan vooral naar haar, maar de slapeloosheid, zere tieten, melk overal, 180.000 poepluiers, al die miniscule kleertjes wassen en vouwen, het PP herstel... Ik kan nu al niet wachten tot de eerste 4 maanden voorbij zijn. Zo gek.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200684972
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:02 schreef Rebubbled het volgende:
Cygne! Gefeliciteerd! Daar is je mooie man. *O* Wij hebben hetzelfde pakje. Love it.

Lily, hier ook de placenta voor en ik voel haar ook nog steeds aanzienlijk minder dan de vorige. Wel geregeld per dag, zo'n keer of 5. Ik voel het het beste als ze in mijn blaas duwt of haar rug/bil helemaal naar buiten duwt. Schopjes voel ik veel minder. Ondertussen alweer bijna 36 weken.
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @Mahra dezelfde vraag
pi_200685388
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @:mahra dezelfde vraag
Rond jouw termijn nog meer tikjes. Ik had soms zelf dat ik haar beter van buiten met mijn hand voelde, de beweging van mijn buik zeg maar, dan dat ik de schop van binnen voelde. En ik heb nog dagen dat als ik druk bezig ben ik haar niet opmerk tenzij ik er echt voor ga zitten. Terwijl de eerste mij echt van het werk afhield als ze begon te rellen. Dus soms ga ik heel bewust liggen, voelen, contact maken. Want al die kleine bewegingen tellen ook. En als dat is wat je altijd voelt, dan is dat jouw norm. Voel je minder, moet je dan aan de bel trekken. Ik weet bvb dat ik haar het beste 's nachts rond 3u voel, 's morgens als ik net wakker word, rond 11u, rond 14u en rond 23u. Het grote gat tussen 14u en 23u komt denk ik doordat ikzelf dan het actiefst ben. Naar de winkel, huis schoonmaken, Lily ophalen, eten maken, boekjes lezen met Lily en haar naar bed brengen, opruimen. Tegen de tijd dat ik tot rust ben gekomen is het 23u.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200685832
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef Rebubbled het volgende:
Ah gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws. En nu door de spannende weken.

Oh jongens ik zie zo op tegen de eerste weken/maanden met een nieuwe baby. Het is heel tegenstrijdig. Ik kijk er enorm naar uit, en dan vooral naar haar, maar de slapeloosheid, zere tieten, melk overal, 180.000 poepluiers, al die miniscule kleertjes wassen en vouwen, het PP herstel... Ik kan nu al niet wachten tot de eerste 4 maanden voorbij zijn. Zo gek.
Dank je!

Ik zie daar ook tegenop. Dat is denk ook wel gewoon toch.
Vooral de nachten/slaapgebrek krijg ik al gelijk hartkloppingen van.
Maar kijk zo uit naar zo'n ieniemienie baby op mij O+ Al zal dat met rondlopende peuter vast een hele andere ervaring worden :')

Hopelijk vliegen die maanden voor jou voorbij ;)
  Manager PR/Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 00:03:19 #159
269689 crew  Viv
pi_200685925
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:27 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Tevens meld ik mij hier. :W 6 weken. *O*
Ondanks dat ik er positief in sta, toch ook wel angstig. Het hele proberen van zwanger worden/zijn, rakelt een hoop oud zeer op.
Laten het maar snel 6 weken verder zijn...

Ik moet mij hier nog even inlezen trouwens.
Fuchsie!! Wat goed, gefeliciteerd! :'( *O*
pi_200685943
Gefeliciteerd @Fuchsia_roze *O* Ik duim voor een heel goed eerste, en daarna tweede en derde trimester :* Het is en blijft spannend. Heb je al een echo gehad?
pi_200686441
20 weken echo gehad, alles in orde! Toch gekozen om het geslacht wel te weten en wij krijgen een meisje! *O* *O* Dat dachten en wilden we ook allebei dus erg leuk!
pi_200687584
Gefeliciteerd Fuchsia! Hopelijk biedt peuter genoeg afleiding zodat die eerste weken voorbij vliegen :*
pi_200687962
@ Lily: was je CTG goed? 😘 Ik vind het fijn voor je dat er een paar dames zijn hier die jouw ding wel een soort van herkennen. Regelmaat in de bewegingen is inderdaad ook belangrijk. Ik voel mijn dame nu eigenlijk ieder uur wel overdag, omdat ze nu zo groot is. Ook als ik sta of bezig ben. 's Avonds en begin van de nacht is ze het meest actief, dan gaat m'n buik alle kanten op. Maar wat Rebubbled ook zegt, je moet vertrouwd raken met de bewegingen van jouw baby. Als die vanaf het begin al rustig is, hoort dat bij jou ook.

Fuchsia, gefeliciteerd! Hopelijk zijn die spannende zes weken snel voorbij voor je en heb je straks een mooie echo.
pi_200690865
Net voor het eerst bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Wat een vervreemdende ervaring was dat. Duurde letterlijk drie minuten, even een snelle echo, hartslagje, foto'tje. Een "gaat alles goed" en een "binnenkort moet je dagcurves doen weet je nog?" (Wist ik niet, nooit eerder gedaan :') )

En toen stond ik flabbergasted weer buiten :{. Ik had wel verwacht dat het iets minder informeel en koetjes en kalfjes zou zijn dan een reguliere verloskundige, maar dit was wel heel bizar... Benieuwd hoe het volgende consult zal zijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200690971
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Net voor het eerst bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Wat een vervreemdende ervaring was dat. Duurde letterlijk drie minuten, even een snelle echo, hartslagje, foto'tje. Een "gaat alles goed" en een "binnenkort moet je dagcurves doen weet je nog?" (Wist ik niet, nooit eerder gedaan :') )

En toen stond ik flabbergasted weer buiten :{. Ik had wel verwacht dat het iets minder informeel en koetjes en kalfjes zou zijn dan een reguliere verloskundige, maar dit was wel heel bizar... Benieuwd hoe het volgende consult zal zijn.
Ik merkte de eerste paar keer dat ik zelf ook wat assertiever moest zijn, maar dat lukt nu aardig goed. De eerste controles hier waren ook kort, nu zijn ze wel wat langer (kwartiertje per keer ongeveer). Wat voor mij werkt is voordat ik daar naartoe ga voor mijzelf even door te nemen:
- hoe gaat het lichamelijk
- hoe gaat het mentaal
- heb ik vragen/wat kan ik verwachten de komende weken etc.
En ook als ze beginnen over dagcurves gelijk reageren met nee, ik heb geen idee. Kun je mij van meer informatie voorzien/waarom?

Ik mag volgende week 3x op en neer. Groeiecho, ogtt en controle. Stickerkaart gaat wel snel zo :P

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 02-08-2021 11:09:32 ]
  maandag 2 augustus 2021 @ 11:03:22 #166
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200691007
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:

Whutttt wat stom. Also er is niet zoiets als moeten in de zorg, stom vind ik het als mensen dat zo brengen.
pi_200692570
Ldg, wat vervelend! Is er een bepaalde reden waarom je nu naar het ziekenhuis moest voor een controle? Of heb ik dat gemist en heb je het wel verteld? 😳
pi_200695362
Ugh, afgelopen vrijdag had ik wat urine ingeleverd bij de HA. Moest juist minder plassen en had last van m'n rug/flank. Eerste check was goed, maar bij kweek toch bacterie gevonden. Balen. Nu aan de antibiotica, terwijl alles weer redelijk normaal voelt.

Oh, extra grappig: ik kan m'n medisch dossier van de HA online inzien. Staat er 'start nitro'. Ik opgezocht op Google, blijkt dat je die antibiotica niet meer mag gebruiken in de laatste weken van je zwangerschap. Dit terwijl ik een briefje heb ingeleverd met daarop '37,5 weken zwanger' in koeienletters. Lekker gewerkt, jongens. Dus dat gaan we maar weer even aangeven bij de apotheek.
Ach, ik heb zo weer controle bij de VK. Wellicht dat zij nog goed advies heeft of wat gerust kan stellen.
pi_200695368
quote:
17s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik merkte de eerste paar keer dat ik zelf ook wat assertiever moest zijn, maar dat lukt nu aardig goed. De eerste controles hier waren ook kort, nu zijn ze wel wat langer (kwartiertje per keer ongeveer). Wat voor mij werkt is voordat ik daar naartoe ga voor mijzelf even door te nemen:
- hoe gaat het lichamelijk
- hoe gaat het mentaal
- heb ik vragen/wat kan ik verwachten de komende weken etc.
En ook als ze beginnen over dagcurves gelijk reageren met nee, ik heb geen idee. Kun je mij van meer informatie voorzien/waarom?

Ik mag volgende week 3x op en neer. Groeiecho, ogtt en controle. Stickerkaart gaat wel snel zo :P
Het is echt een wereld van verschil tov het softe/langzame van de reguliere verloskundigenzorg. Volgende keer ga ik me ook iets beter voorbereiden (en duimen dat het niet weer om 8u s ochtends is :') )
pi_200695431
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ldg, wat vervelend! Is er een bepaalde reden waarom je nu naar het ziekenhuis moest voor een controle? Of heb ik dat gemist en heb je het wel verteld? 😳
Ik heb een medische indicatie, dus alle zorg is in het ziekenhuis :Y ik heb ook een "losse" verloskundige maar die ga ik maar 1 of 2 keer zien :') na de bevalling gaat die de kraambedcontroles doen.
pi_200695836
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Het is echt een wereld van verschil tov het softe/langzame van de reguliere verloskundigenzorg. Volgende keer ga ik me ook iets beter voorbereiden (en duimen dat het niet weer om 8u s ochtends is :') )
Weet vooral dat je door kunt vragen, ook als je wens wellicht afwijkt van wat normaal is. Protocol hoeft niet altijd protocol te zijn, vaak is er meer mogelijk maar is het ook een gewoontedingetje (of zoals mijn collega grapt, protocollen zijn voor degene die niet hebben opgelet op school).
pi_200698690
Gefeliciteerd Fuchsia_Roze! Ik lees over oud zeer, dat is minder fijn, hopelijk komt het vertrouwen binnenkort ook. :*

Over bewegen:
Ik voelde mijn eerste twee kindjes al heel vroeg. Ik lette er ook bewust heel erg op en trok er echt tijd voor uit om dat te doen. De tweeling voelde ik pas wat later (voor mijn doen), 16 weken, en achteraf bleken daar de placenta's voor te liggen. Ik voelde in die zwangerschap evenveel beweging als bij zwangerschap 1 en 2, dus eigenlijk voelde ik de helft minder. ;) En ik voelde de bewegingen dus inderdaad meestal boven of onder de placenta(s).

Dit keer voelde ik de baby ergens er tussenin, zo rond 13-14 weken, voor het eerst. En sindsdien is het eigenlijk heel rustig. Bij de pretecho heb ik gevraagd of ze kon zien waar de placenta lag en die lag toen aan de rechter zijkant, waar de baby ook met haar voetjes heen lag. Ik gok dus dat dat het erg dempt. Soms ben ik er wat onzeker over, dan denk ik: zou ik nu niet eens wat meer moeten gaan voelen? Ik ben nu 18 weken en 5 dagen. Dus het is ook niet per se gek om nog niet veel/weinig te voelen. Maar ik heb er nu ook minder tijd voor om er bewust voor te gaan zitten/liggen. En op de momenten dat ik eindelijk tijd heb, is het misschien net bedtijd voor de baby. ;)

Ik voelde m'n vorige kindjes trouwens vaak goed in het begin als ik op de wc zat, zo voorovergebogen een beetje.
pi_200701724
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @:mahra dezelfde vraag
Beide, maar geen flinke duwtjes. Het zijn lichte tikjes, schopjes en golfjes.
pi_200701800
Ik ben in Venetië. Ik zie mensen vol medelijden naar me kijken haha, maar ondanks de hitte echt prima te doen hoor. Bijna 32 weken alweer.

quote:

[ Bericht 1% gewijzigd door Mahra op 02-08-2021 21:24:38 ]
pi_200702955
Mooie jurk heb je aan, Mahra!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')