quote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:07 schreef Ereshkigal het volgende:
Lieve Cygne,
Ook via deze weg gefeliciteerd met jullie prachtige zoon 😍
Dat ik trots ben op jullie weet je al want dat heb ik je gisteren al 100x gezegd !! Ik kan niet wachten tot ik jullie zoon, mijn petekindje, mag knuffelen!! *Trotse tante*
Bring it onquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En nu sta ik dus bovenaan. Hoe dan!?
Gouden medaille 🏅quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik dacht er ook al aan. Next! Het gaat echt snelquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Van mij mag het ook.quote:
Ach Lily, ik vind het heel rot om dit te lezen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 09:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik dacht er ook al aan. Next! Het gaat echt snel
@:mahra: hoevaak voel jij de baby nu bewegen?
Ik merk dat ik steeds onzekerder en onzekerder word. Ik voel misschien 1 schopje per dag zonder dat mijn buik beweegt en nu 28+2
Eergister gesproken met VK, die vindt dat ik te weinig voel voor de termijn. Maar de baby lijkt telkens in orde. Maar hoe ik dan moet opmerken of er iets verandert is mij een raadsel. Ze zei: je moet proberen het patroon te ontdekken. Dat gaat niet makkelijk als ik t niet voel. Uiteindelijk besloot ze dat ze me vaker wil zien.
Ik ga vandaag toch maar weer bellen. Maar ben wanhopig op zoek naar positieve ervaringen van dames die ook de placenta voor hebben liggen
Thanks, echt superlief van jequote:Op zondag 1 augustus 2021 09:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ach Lily, ik vind het heel rot om dit te lezen.Goed dat je wel weer actie gaat ondernemen. Misschien dat een goede gynaecoloog jou wel wat meer kan geruststellen en nog wat meer uitleg kan geven? Vraag er anders naar bij je VK. Ik heb dus geen ervaring met een voorliggende placenta, maar rond deze termijn zou je volgens de beweeg-richtlijnen de baby ook moeten kunnen voelen als je placenta helemaal voor ligt. Ik stuur je in ieder geval even een virtuele knuffel. 😘
Oh, ik ben nu 31 weken en voel de kleine wel wat vaker dan een keer per dag, maar heb ook wel dagen dat ik haar maar een of twee keer per dag voel. Ik moet zeggen dat ik pas vanaf week 30 de kleine vaker ben gaan voelen, dus er is hoop? Ik weet ook niet hoe je placenta ligt? Bedekt het de hele buik of slechts een gebied? Bij mij zit de placenta dus rondom de navel en voel ik dus aan de zijkanten en onderkant enkel en alleen de schopjes. Maar ik heb bijvoorbeeld niet dat mijn buik alle kanten op gaat en je dat vanaf de buitenkant kan zien. Ze is ook echt rustig.quote:Op zondag 1 augustus 2021 09:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik dacht er ook al aan. Next! Het gaat echt snel
@:mahra: hoevaak voel jij de baby nu bewegen?
Ik merk dat ik steeds onzekerder en onzekerder word. Ik voel misschien 1 schopje per dag zonder dat mijn buik beweegt en nu 28+2
Eergister gesproken met VK, die vindt dat ik te weinig voel voor de termijn. Maar de baby lijkt telkens in orde. Maar hoe ik dan moet opmerken of er iets verandert is mij een raadsel. Ze zei: je moet proberen het patroon te ontdekken. Dat gaat niet makkelijk als ik t niet voel. Uiteindelijk besloot ze dat ze me vaker wil zien.
Ik ga vandaag toch maar weer bellen. Maar ben wanhopig op zoek naar positieve ervaringen van dames die ook de placenta voor hebben liggen
You go girl! Jouw beurt nu.quote:Op zondag 1 augustus 2021 09:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Van mij mag het ook.Ben zo nieuwsgierig naar die kleine druif! Nou ja, klein, als ik zie hoe ze 's avonds nu m'n hele buik van links naar rechts laat golven.
Ik denk dat wij hetzelfde hebben. Ik herken ook dat de VK zegt dat ik wel iets had moeten voelen wat ik dus niet voel. Ik ga zo voor CTGquote:Op zondag 1 augustus 2021 11:07 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh, ik ben nu 31 weken en voel de kleine wel wat vaker dan een keer per dag, maar heb ook wel dagen dat ik haar maar een of twee keer per dag voel. Ik moet zeggen dat ik pas vanaf week 30 de kleine vaker ben gaan voelen, dus er is hoop? Ik weet ook niet hoe je placenta ligt? Bedekt het de hele buik of slechts een gebied? Bij mij zit de placenta dus rondom de navel en voel ik dus aan de zijkanten en onderkant enkel en alleen de schopjes. Maar ik heb bijvoorbeeld niet dat mijn buik alle kanten op gaat en je dat vanaf de buitenkant kan zien. Ze is ook echt rustig.
Ik ben vorige week twee dagen in het ziekenhuis beland want minder leven. Gelukkig was er niks aan de hand en doet de kleine het prima. Tijdens de echo draaide ze om haar as ( zoiets moet je voelen) en vroeg de dokter of ik dat voelde? Uhu nee.
Extra controles kan nooit kwaad en hopen dat het bij jou na 30 weken ook beter wordt.
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @Mahra dezelfde vraagquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:02 schreef Rebubbled het volgende:
Cygne! Gefeliciteerd! Daar is je mooie man.Wij hebben hetzelfde pakje. Love it.
Lily, hier ook de placenta voor en ik voel haar ook nog steeds aanzienlijk minder dan de vorige. Wel geregeld per dag, zo'n keer of 5. Ik voel het het beste als ze in mijn blaas duwt of haar rug/bil helemaal naar buiten duwt. Schopjes voel ik veel minder. Ondertussen alweer bijna 36 weken.
Rond jouw termijn nog meer tikjes. Ik had soms zelf dat ik haar beter van buiten met mijn hand voelde, de beweging van mijn buik zeg maar, dan dat ik de schop van binnen voelde. En ik heb nog dagen dat als ik druk bezig ben ik haar niet opmerk tenzij ik er echt voor ga zitten. Terwijl de eerste mij echt van het werk afhield als ze begon te rellen. Dus soms ga ik heel bewust liggen, voelen, contact maken. Want al die kleine bewegingen tellen ook. En als dat is wat je altijd voelt, dan is dat jouw norm. Voel je minder, moet je dan aan de bel trekken. Ik weet bvb dat ik haar het beste 's nachts rond 3u voel, 's morgens als ik net wakker word, rond 11u, rond 14u en rond 23u. Het grote gat tussen 14u en 23u komt denk ik doordat ikzelf dan het actiefst ben. Naar de winkel, huis schoonmaken, Lily ophalen, eten maken, boekjes lezen met Lily en haar naar bed brengen, opruimen. Tegen de tijd dat ik tot rust ben gekomen is het 23u.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @:mahra dezelfde vraag
Dank je!quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef Rebubbled het volgende:
Ah gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws. En nu door de spannende weken.
Oh jongens ik zie zo op tegen de eerste weken/maanden met een nieuwe baby. Het is heel tegenstrijdig. Ik kijk er enorm naar uit, en dan vooral naar haar, maar de slapeloosheid, zere tieten, melk overal, 180.000 poepluiers, al die miniscule kleertjes wassen en vouwen, het PP herstel... Ik kan nu al niet wachten tot de eerste 4 maanden voorbij zijn. Zo gek.
Fuchsie!! Wat goed, gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:27 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Tevens meld ik mij hier.6 weken.
![]()
Ondanks dat ik er positief in sta, toch ook wel angstig. Het hele proberen van zwanger worden/zijn, rakelt een hoop oud zeer op.
Laten het maar snel 6 weken verder zijn...
Ik moet mij hier nog even inlezen trouwens.
Ik merkte de eerste paar keer dat ik zelf ook wat assertiever moest zijn, maar dat lukt nu aardig goed. De eerste controles hier waren ook kort, nu zijn ze wel wat langer (kwartiertje per keer ongeveer). Wat voor mij werkt is voordat ik daar naartoe ga voor mijzelf even door te nemen:quote:Op maandag 2 augustus 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Net voor het eerst bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Wat een vervreemdende ervaring was dat. Duurde letterlijk drie minuten, even een snelle echo, hartslagje, foto'tje. Een "gaat alles goed" en een "binnenkort moet je dagcurves doen weet je nog?" (Wist ik niet, nooit eerder gedaan)
En toen stond ik flabbergasted weer buiten. Ik had wel verwacht dat het iets minder informeel en koetjes en kalfjes zou zijn dan een reguliere verloskundige, maar dit was wel heel bizar... Benieuwd hoe het volgende consult zal zijn.
Whutttt wat stom. Also er is niet zoiets als moeten in de zorg, stom vind ik het als mensen dat zo brengen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Net voor het eerst bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Wat een vervreemdende ervaring was dat. Duurde letterlijk drie minuten, even een snelle echo, hartslagje, foto'tje. Een "gaat alles goed" en een "binnenkort moet je dagcurves doen weet je nog?" (Wist ik niet, nooit eerder gedaan)
En toen stond ik flabbergasted weer buiten. Ik had wel verwacht dat het iets minder informeel en koetjes en kalfjes zou zijn dan een reguliere verloskundige, maar dit was wel heel bizar... Benieuwd hoe het volgende consult zal zijn.
Het is echt een wereld van verschil tov het softe/langzame van de reguliere verloskundigenzorg. Volgende keer ga ik me ook iets beter voorbereiden (en duimen dat het niet weer om 8u s ochtends isquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik merkte de eerste paar keer dat ik zelf ook wat assertiever moest zijn, maar dat lukt nu aardig goed. De eerste controles hier waren ook kort, nu zijn ze wel wat langer (kwartiertje per keer ongeveer). Wat voor mij werkt is voordat ik daar naartoe ga voor mijzelf even door te nemen:
- hoe gaat het lichamelijk
- hoe gaat het mentaal
- heb ik vragen/wat kan ik verwachten de komende weken etc.
En ook als ze beginnen over dagcurves gelijk reageren met nee, ik heb geen idee. Kun je mij van meer informatie voorzien/waarom?
Ik mag volgende week 3x op en neer. Groeiecho, ogtt en controle. Stickerkaart gaat wel snel zo
Ik heb een medische indicatie, dus alle zorg is in het ziekenhuisquote:Op maandag 2 augustus 2021 12:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ldg, wat vervelend! Is er een bepaalde reden waarom je nu naar het ziekenhuis moest voor een controle? Of heb ik dat gemist en heb je het wel verteld? 😳
Weet vooral dat je door kunt vragen, ook als je wens wellicht afwijkt van wat normaal is. Protocol hoeft niet altijd protocol te zijn, vaak is er meer mogelijk maar is het ook een gewoontedingetje (of zoals mijn collega grapt, protocollen zijn voor degene die niet hebben opgelet op school).quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Het is echt een wereld van verschil tov het softe/langzame van de reguliere verloskundigenzorg. Volgende keer ga ik me ook iets beter voorbereiden (en duimen dat het niet weer om 8u s ochtends is)
Beide, maar geen flinke duwtjes. Het zijn lichte tikjes, schopjes en golfjes.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En zijn het dan flinke duwtjes of meer tikjes? Ik voel vooral kleine tikjes die je makkelijk mist. Aan @:mahra dezelfde vraag
quote:
Thanks!quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mooie jurk heb je aan, Mahra!
CTG was goed gelukkig! Maar gynaecoloog vond ook dat hij wat te weinig bewoog, dus lig nu elke dag aan de CTGquote:Op maandag 2 augustus 2021 07:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@ Lily: was je CTG goed? 😘 Ik vind het fijn voor je dat er een paar dames zijn hier die jouw ding wel een soort van herkennen. Regelmaat in de bewegingen is inderdaad ook belangrijk. Ik voel mijn dame nu eigenlijk ieder uur wel overdag, omdat ze nu zo groot is. Ook als ik sta of bezig ben. 's Avonds en begin van de nacht is ze het meest actief, dan gaat m'n buik alle kanten op. Maar wat Rebubbled ook zegt, je moet vertrouwd raken met de bewegingen van jouw baby. Als die vanaf het begin al rustig is, hoort dat bij jou ook.
Fuchsia, gefeliciteerd! Hopelijk zijn die spannende zes weken snel voorbij voor je en heb je straks een mooie echo.
Wauw je ziet er echt prachtig uit!quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:16 schreef Mahra het volgende:
Ik ben in Venetië. Ik zie mensen vol medelijden naar me kijken haha, maar ondanks de hitte echt prima te doen hoor. Bijna 32 weken alweer.
[..]
Sorry dames dat ik nog geen update had gezet, ik heb t zo druk (dat werkt ook niet qua leven voelen haha)quote:Op maandag 2 augustus 2021 22:26 schreef Takkie88 het volgende:
Heb ik er overheen gelezen of hebben we sinds de ctg niks meer van Lily gehoord? Hoop zo dat alles goed is![]()
Mooi Mahra! Geniet van Venetië!
Spannend komkommerschijfje!
Rebubbled: dat is niet hormonaal uitvallen, dat was opkomen voor je kind! In het peutertopic schreef je er ook al eens over. Als je schoonmoeder het niet oppakt wanneer het vriendelijk gezegd wordt dan moet het maar een keer zo. Hopelijk dringt het nu wel door of geeft het ruimte om het nog eens rustig door te spreken.
Ik kan me nog herinneren dat er hier jaren geleden ook iemand mee postte die het hele derde trimester elke dag aan het CTG lag omdat ze echt nul beweging voelde. Het lijkt me nervewrecking. Ik heb ook vreselijk veel onzekerheid gevoeld tijdens mijn eerste zwangerschap over wel / niet genoeg voelen (want hoe definieer je "genoeg"??? Ik werd daar tergend onzeker van).quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Sorry dames dat ik nog geen update had gezet, ik heb t zo druk (dat werkt ook niet qua leven voelen haha)
Ik lig nu elke dag aan de CTG en het is totaal onmogelijk met werken ernaast. Ik vlieg van de ene naar de andere afspraak.
Ze gaan deze week nog een groei echo maken en ik hoop gewoon dat alles goed is en we weer in rustiger vaarwater komen.
Ik blijk het dus om wat voor reden dan ook niet goed te voelen. Ook aan de CTG merk ik weinig. Zei de verpleegkundige: hij zit je nu te schoppen hoor. Ik: huh, wattes?
Zal een combi zijn van placenta totaal in de weg, 1e zwangerschap, drukte, vermoeidheid etc
Gyn zei: als de groei goed is hoort dit bij je baby en dan voel je maar geen 10 bewegingen per dag.
Ik kan dat wel accepteren maar het maakt me wel een beetje onzeker en ben ook wat teleurgesteld dat ik niet zo kan genieten van de schopjes. Ik kijk uit naar m’n verlof en dat ik hem veilig op de wereld heb gezet
Ah thanx lieve Viv!quote:
Thanx Mrs Peel!quote:Op maandag 2 augustus 2021 00:05 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gefeliciteerd @:fuchsia_rozeIk duim voor een heel goed eerste, en daarna tweede en derde trimester
Het is en blijft spannend. Heb je al een echo gehad?
Zou best kunnen dat ik gewoon niet zo sensitief ben daar. Mijn buik is ook echt stevig (as in: harde buikspieren), dat was voor de zwangerschap ook al. Die geeft dus nauwelijks mee.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat er hier jaren geleden ook iemand mee postte die het hele derde trimester elke dag aan het CTG lag omdat ze echt nul beweging voelde. Het lijkt me nervewrecking. Ik heb ook vreselijk veel onzekerheid gevoeld tijdens mijn eerste zwangerschap over wel / niet genoeg voelen (want hoe definieer je "genoeg"??? Ik werd daar tergend onzeker van).
Het kan ook zijn dat je gewoon niet zo sensitief bent in die regionen. Ik heb drie zwangerschappen uitgedragen en geen van de keren ben ik bont en blauw getrapt. Het is altijd subtiel geweest. Ik hoop dat je een beetje gemoedsrust kunt vinden, maar makkelijk is het niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |