abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200571119
Uitgerekende data:

30 juli: Cygne (jongen)

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door Flav op 27-07-2021 12:33:47 ]
pi_200572109
Wij gaan afscheid nemen van dit topic.
Vandaag is S. al weer 1 week oud, we genieten echt heel erg van hem en de jongens zijn stapelgek op hun nieuwe broertje. Wij zijn compleet O+

Ik blijf natuurlijk meelezen en gun jullie allemaal een hele mooie ontmoeting met jullie kindje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:20:05 #3
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200572218
Zo schattig @Flav! O+ Lekker verder genieten van de mannen! O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_200573379
Ohhhh Flav, je jongens O+ Wat een rijkdom, goed te lezen dat jullie zo genieten met elkaar O+
pi_200573459
Ik las in het vorige topic over lang wachten op de 22-wekenprik, was 'm glad vergeten en heb ook maar gelijk gebeld. Kan ik morgen al terecht :D Het verschilt per regio dus ;)
pi_200573611
Goeie! Ga er straks ook achteraan!

Hier gaat alles zijn gangetje, morgen alweer 21 weken :o vanmorgen ook de bevallingscursus geboekt voor oktober, ben benieuwd.

Mag ik ook in de OP trouwens? 8 december, een jongen O+
pi_200574055
Oh @Flav wat een fijn plaatje! O+

Na weer niet slapen vannacht weer overleg met de huisarts (nee heel slecht voor de baby, absoluut niet). En daarna met de dienstdoende gynaecoloog (geen probleem, doen we heel vaak. Ligt vanmiddag wat klaar bij je apotheek). Hopelijk doet 't wat.
pi_200575129
Bleh Cygne, wat een tegenstrijdig gedoe steeds. Fijn dat je gyn zo relaxed is.
Ik heb vannacht ook niet heel erg lekker geslapen. Sowieso zorgt het vaak plassen (3/4 keer) maar voor max. 2/2,5 uur aaneengesloten slaap. Daarbij had ik en heb ik nu denk ik iets van verborgen reflux. Geen echt branderige slokdarm, maar wel een 'vol' gevoel tussen m'n schouderbladen (absoluut geen pijn, anders zou ik de VK bellen), boeren af en toe en veel keelschrapen/slijm. Bleh.
pi_200575418
Ook al zo rottig. Ik heb ook zo'n verkoudheid waar ik maar niet vanaf kom, dus echt zo'n cyclus van bijna in slaap vallen, kriebelhoestbui, plassen. Herhaal 25 keer of zo. :')
pi_200575531
Leuk, die laatste paar weken. :D Ach, ik mag niet klagen. Maar omdat ik zo heerlijk zorgeloos door de eerste 37 weken ben gerold, is het klagen nu even extra fijn. :p
Ik ga graag m'n baby ontmoeten over 1,5/2 weken. 🥰
pi_200575728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, die laatste paar weken. :D Ach, ik mag niet klagen. Maar omdat ik zo heerlijk zorgeloos door de eerste 37 weken ben gerold, is het klagen nu even extra fijn. :p
Bijna! O+
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:24:14 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_200575962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Word je eerder ingeleid?
disclaimer
pi_200576111
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Word je eerder ingeleid?
Nee, dat staat niet op de planning. Vandaag 37 weken en alles gaat prima tot nu toe, naast wat reguliere ongemakjes. Donderdag weer controle. Maar ik ben gewoon zo benieuwd naar dit kleine meisje en kan niet wachten om haar te ontmoeten. 🥰 5 weken wachten lijkt me echt nog zo lang. Daarom hoop ik gewoon dat ze volgende week zelf al om het hoekje komt kijken.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:34:16 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_200576170
Haha ja, dat snap ik ;) O+
(De kans dat het nog 4 weken duurt is overigens - helaas - wel stukken groter dan dat het over een week al gebeurt).
disclaimer
pi_200576289
Ik had zo'n referentiekader van 39+1. Ga ik straks de 42 weken halen zeker. _O-

Ik vind die eerste uitgiftekosten bij de apotheek wel bizar zeg. Pilletje zelf kost 6 cent. Maar ik betaal totaal bijna 18 euro. :')
pi_200577088
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:34 schreef SQ het volgende:
Haha ja, dat snap ik ;) O+
(De kans dat het nog 4 weken duurt is overigens - helaas - wel stukken groter dan dat het over een week al gebeurt).
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt. :D Ben benieuwd. Ik pin me er maar niet te veel op vast, anders kan het nog lang duren. :')
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:27:54 #17
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200577229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt. :D Ben benieuwd. Ik pin me er maar niet te veel op vast, anders kan het nog lang duren. :')
Geinig is dat. Ik heb ook heel erg het gevoel dat de mijne eerder geboren gaat worden dan de uitgerekende datum. Dat is echt nergens op gebaseerd, hooguit op verschillende dromen dat ze eerder geboren werd. Terwijl ik weet dat de kans juist groter is dat ze wat later komt. Maar toch heb ik in mijn hoofd dat ze eerder komt.

Ben heel benieuwd of we gelijk gaan krijgen :D
|| justdiggit.org ||
pi_200577581
Bij mijn eerste zwangerschap had ik vanaf 31 weken heel veel harde buiken, dus moest rustig aan doen. Toen met 36 weken vruchtwaterverlies (wat ook weer stopte). Dus toen zei de verloskundige ‘nou, deze blijft vast niet tot 38 weken zitten’..: dat heb ik geweten. Sofie bleef dus lekker zitten tot 41 weken en 3 dagen. :P

Nu ga ik dus maar uit van eind november ipv half november. Kan het alleen maar meevallen. Of ik schrik me straks te pletter als met 38 weken de bevalling begint ;)

Nu trouwens al vanaf afgelopen zaterdag veel harde buiken. Maakt ook echt niet uit of ik heel veel rust neem of niet. Zodra ik opsta wordt m’n buik hard. Het doet geen pijn en ik voel baby heel veel en stevig bewegen dus maak me geen zorgen. Vermoeiend is het wel.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 16:03:53 #19
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200577682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂
Protčge moi de mes désirs.
pi_200577734
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:03 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂
Wel close! :D
  dinsdag 27 juli 2021 @ 16:13:51 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_200577815
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:03 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ja hahaha, ik had dat bij mijn middelste, die kwam op de 8e :( Zijn zus en vader zijn allebei op een 9e jarig dus ik zei het ook altijd overal fout.
Gelukkig kwam de jongste op de 7e waardoor het nu juist weer makkelijk te onhouden is :+
disclaimer
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 16:27:18 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200578016
Ik had ook een sterk voorgevoel dat Aapie eerder kwam, ook omdat hij zo voorliep qua groei. Uiteindelijk kwam hij met 39+3. Zegt natuurlijk totaal niks maar ik herken dat gevoel wel :Y

Edit: had ook 2 dagen eerder kunnen zijn maar tijdens de bevalling had hij opeens geen zin meer :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200578168
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Geinig is dat. Ik heb ook heel erg het gevoel dat de mijne eerder geboren gaat worden dan de uitgerekende datum. Dat is echt nergens op gebaseerd, hooguit op verschillende dromen dat ze eerder geboren werd. Terwijl ik weet dat de kans juist groter is dat ze wat later komt. Maar toch heb ik in mijn hoofd dat ze eerder komt.

Ben heel benieuwd of we gelijk gaan krijgen :D
Vind het altijd zo interessant als mensen een bepaalde datum/voorgevoel hebben van wanneer de baby komt, ben ook benieuwd of je gelijk krijgt :D

Manlief gaat uit van weer 42 weken, in zijn hoofd is 21-11-21 ook nog een optie :P Ik heb dit keer ook maar mijn agenda op het eind anders ingericht, vorige keer vanaf 38 wk zo ongeveer alle afspraken onder voorbehoud van bevallen gedaan en/of uitgesteld, nu kan ik in theorie nog tot 39+5 eea aan verplichtingen aftikken als ik er dan nog het hoofd voor heb. Verder totaal geen voorgevoel.
pi_200580741
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:27 schreef MaJo het volgende:
Ik had ook een sterk voorgevoel dat Aapie eerder kwam, ook omdat hij zo voorliep qua groei. Uiteindelijk kwam hij met 39+3. Zegt natuurlijk totaal niks maar ik herken dat gevoel wel :Y

Edit: had ook 2 dagen eerder kunnen zijn maar tijdens de bevalling had hij opeens geen zin meer :')
Nou, dat heb ik dus ook. Onze dame liep ook mooi iets bovengemiddeld op groei en gewicht op de groeiecho met 30+3 (1700 gram, waarbij 1500 gemiddeld was), dus daarom denk ik dat het niet nog 3 weken gaat duren. Maar we gaan het zien.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 23:30:28 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200584545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik dus ook. Onze dame liep ook mooi iets bovengemiddeld op groei en gewicht op de groeiecho met 30+3 (1700 gram, waarbij 1500 gemiddeld was), dus daarom denk ik dat het niet nog 3 weken gaat duren. Maar we gaan het zien.
De verloskundige vertelde ook dat sommige kindjes eerder “af” zijn en zich dan eerder aandienen.

Aapie leek in de buik een joekel, ik geloof 2100 gram bij 32 weken (gek hoe snel je dat vergeet) en er was zelfs even sprake van dat ik met 38 weken ingeleid zou worden. Gelukkig liep dat anders maar daardoor was ik natuurlijk ook er meer mee bezig dat hij eerder zou (kunnen) komen :)

Edit: even opgezocht. 1500 gram bij 28 weken en 2100 gram bij 31 weken.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 27-07-2021 23:51:34 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200588191
Och, mijn oudste liep ook voor, zelfs nog extra groeiecho's voor gehad, maar die bleef mooi tot 41 weken zitten hoor. :P
pi_200588549
@ babykamervraag in het vorige topic: daar hebben we niet heel veel werk aan. De groene muur moet even een lichter kleurtje krijgen voordat het behang erop gaat, verder blijven de meubels/lampen/gordijnen erin. Dus die is al bijna klaar, maar we kunnen er pas mee aan de slag als Bas in zijn nieuwe kamer ligt :P. Daar zijn we afgelopen weekend mee begonnen. Komend weekend gaat de vloer erin en als mn schoonouders terug zijn van vakantie komt mn schoonmoeder helpen met de laatste muur behangen. Lampen heb ik inmiddels gevonden en moeten nog besteld, vloer gaat er komend weekend in. Daarna nog even de meubels kopen.
Ik heb wel zin om alle babykleertjes van Bas uit te zoeken, kijken wat voor komende winterperiode goed is voor een baby en alles weer te wassen. Even kamertje een poetsbeurt, misschien wat kleine dingen anders straks :s).

Ik had bij Bas al redelijk snel het idee dat ik de uitgerekende datum niet zou halen, het klopte ergens niet. Hij kwam ook eerder. Vooral de laatste 2 weken van mijn zwangerschap ging mijn buik aan groei zo idioot snel. Nu voelt het anders, ik heb voorgevoel dat de baby gewoon lekker tegelijk met mijn broertje jarig wilt zijn dus dat zou dan een dag eerder worden. Maar wie weet :'). Eerst maar over een paar weken zien hoe de placenta erbij ligt.

Cygne, wat een gedoe weer bij jou zeg :o. Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?

Van de kinkhoestvaccinatie weinig last gehad, alleen wat beurse plek nog nu. Maandag lekker gezwommen O+ en wat is dat toch fijn zeg. Gisteren magnesiumvoetenbadje gedaan en 2 nachten al echt geweldig lekker geslapen.
  woensdag 28 juli 2021 @ 08:31:30 #28
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200589066
Magnesiumvoetenbadje? :o Wat doet dat? En hoe werkt dat? Doe je dan iets van magnesiumolie/poeder erin of? #geenideehoeditzit
|| justdiggit.org ||
pi_200589267
@d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?

Ik had voor dat eerste gekeken hier in de buurt, maar vrijwel nergens is dat alweer opgestart -O- denk dat ze de prio geven aan het inhalen van de zwemlessen voor de kinderen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 28 juli 2021 @ 08:48:54 #30
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200589458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
@:d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?

Ik had voor dat eerste gekeken hier in de buurt, maar vrijwel nergens is dat alweer opgestart -O- denk dat ze de prio geven aan het inhalen van de zwemlessen voor de kinderen.
Ik ben geen douche_eendje maar ik zwem ook 1 keer in de week, en dan gewoon banenzwemmen. Zwangerschapszwemmen kon ik hier in de buurt ook niet vinden en het lijkt me ook niet zoveel aan eerlijk gezegd (maar ik heb jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan dus ik ga sowieso erg lekker op 'gewoon' banenzwemmen).

Ik kan het in ieder geval aanraden, goede manier om in beweging te blijven en buik zit niet in de weg O+
|| justdiggit.org ||
pi_200589682
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik ben geen douche_eendje maar ik zwem ook 1 keer in de week, en dan gewoon banenzwemmen. Zwangerschapszwemmen kon ik hier in de buurt ook niet vinden en het lijkt me ook niet zoveel aan eerlijk gezegd (maar ik heb jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan dus ik ga sowieso erg lekker op 'gewoon' banenzwemmen).

Ik kan het in ieder geval aanraden, goede manier om in beweging te blijven en buik zit niet in de weg O+
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een beeld heb bij zwangerschapszwemmen :P ik zie een groepje drijvende buiken op van die poolnoodles als ik op de website vh zwembad kijk :D

Banenzwemmen is hier alleen op onmogelijke tijden (of heel vroeg of tijdens kantooruren -O- )
pi_200589703
Ldg, nu zwangerschapszwemmen en als ik verlof heb ga ik er denk ik nog een keer banen bij doen. Het is echt zo lekker, even 45 minuten gewichtsloos zijn O+

Magnesiumvoetenbad, ik heb magnesiumbadzout bij Kruidvat gehaald
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-magnesium-kristallen/p/4745504
En dan wat hiervan oplossen in een teiltje water. Sindsdien geen nachtelijke kuitkramp meer ^O^.
  woensdag 28 juli 2021 @ 09:02:45 #33
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200589765
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een beeld heb bij zwangerschapszwemmen :P ik zie een groepje drijvende buiken op van die poolnoodles als ik op de website vh zwembad kijk :D

Banenzwemmen is hier alleen op onmogelijke tijden (of heel vroeg of tijdens kantooruren -O- )
Hier zijn ze ook in de weekenden open voor banenzwemmen, dus ik zwem zondagochtend. Lekker rustig ook dan O+
|| justdiggit.org ||
  woensdag 28 juli 2021 @ 09:04:56 #34
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200589817
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ldg, nu zwangerschapszwemmen en als ik verlof heb ga ik er denk ik nog een keer banen bij doen. Het is echt zo lekker, even 45 minuten gewichtsloos zijn O+

Magnesiumvoetenbad, ik heb magnesiumbadzout bij Kruidvat gehaald
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-magnesium-kristallen/p/4745504
En dan wat hiervan oplossen in een teiltje water. Sindsdien geen nachtelijke kuitkramp meer ^O^.
Ah, klinkt goed :D Ik heb geen last van kuitkrampen meer sinds ik magnesium bij slik, maar ik heb de laatste dagen wel echt steeds vaker behoefte aan een voetenbadje, omdat mijn voeten soms voelen alsof ze in de fik staan (en het is nog niet eens echt heel heet :o )

Wat doe je met zwangerschapszwemmen? Is het een soort aquajoggen of iets? :D
|| justdiggit.org ||
pi_200589863
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ah, klinkt goed :D Ik heb geen last van kuitkrampen meer sinds ik magnesium bij slik, maar ik heb de laatste dagen wel echt steeds vaker behoefte aan een voetenbadje, omdat mijn voeten soms voelen alsof ze in de fik staan (en het is nog niet eens echt heel heet :o )

Wat doe je met zwangerschapszwemmen? Is het een soort aquajoggen of iets? :D
Wisselend per keer, van verschillende typen baantjes trekken en 5 minuten meedoen met hydrofit tot ontspanoefeningen. We beginnen altijd in het koude diepe (28 graden, 170cm diep) en na 30 minuten actief nog een kwartier ontspanning/flexibeliteit dingen in het ondiepe warme bad.
pi_200590004
Kamertjesdingen... Ik ga onze commode verkopen, zodat ik een grotere kast neer kan zetten. Met meer kinderen is er steeds meer kleding en dus meer kastruimte nodig en we hebben weinig plek, dus op de plek van de commode komt dan een half gedeelte met hoge kast en een half gedeelte met lage kast voor verschoonruimte.

Hoe we het moeten doen met slapen, daar ben ik nog niet over uit. We slapen nu met z'n vieren in het familiebed, maar ik twijfel hoe goed we passen met een extra baby erbij en dus of we nog een externe nieuwe plek moeten gaan maken voor peuters. Of dat we ons bed moeten gaan verbouwen.

Verder zou ik zo graag meer opbergruimte in ons huis willen, zodat ik toch enkele dingen kan bewaren. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dat het handigst voor elkaar kan krijgen. Dus ik houd het voor nu op dat ik zoveel mogelijk weg ga doen/gooien, wat weer inhoudt dat ik veel moet uitzoeken in weinig tijd/met veel kinderen om me heen. :') Nou ja, logistiek zal het er uiteindelijk wel op neerkomen dat we nog steeds overal spullen hebben staan zodra de baby komt en dan het eerste half jaar nog minder tijd hebben om iets op te ruimen en over een paar jaar opnieuw een poging gaan doen om alles uit te mesten of zo........ :D Of mijn hormonen, die nogal fel zijn deze zwangerschap, mengen zich en ik gooi gewoon alles weg waar ik dan later stiekem toch weer spijt van heb. :P
pi_200591630
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

De verloskundige vertelde ook dat sommige kindjes eerder “af” zijn en zich dan eerder aandienen.

Aapie leek in de buik een joekel, ik geloof 2100 gram bij 32 weken (gek hoe snel je dat vergeet) en er was zelfs even sprake van dat ik met 38 weken ingeleid zou worden. Gelukkig liep dat anders maar daardoor was ik natuurlijk ook er meer mee bezig dat hij eerder zou (kunnen) komen :)

Edit: even opgezocht. 1500 gram bij 28 weken en 2100 gram bij 31 weken.
Wauw, dat was groot! Hoe groot was jouw zoontje bij de geboorte uiteindelijk?
  woensdag 28 juli 2021 @ 10:25:24 #38
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200591985
Ela, past baby - moeder - peuter - vader - peuter niet? Of heb je gewoon liever rust in de tent / de nacht?

Ik heb mijn peuter wel helemaal verbannen sinds baby trouwens, alhoewel die een stukje ouder is dan de jouwen. Ik ben natuurlijk alleen maar wilde me niet dat hij onnodig wakker zou worden. Zou wellicht niet gebeuren maar wilde het risico niet lopen en dit was een mooi natuurlijk moment.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200594368
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:25 schreef Lemijn het volgende:
Ela, past baby - moeder - peuter - vader - peuter niet? Of heb je gewoon liever rust in de tent / de nacht?

Ik heb mijn peuter wel helemaal verbannen sinds baby trouwens, alhoewel die een stukje ouder is dan de jouwen. Ik ben natuurlijk alleen maar wilde me niet dat hij onnodig wakker zou worden. Zou wellicht niet gebeuren maar wilde het risico niet lopen en dit was een mooi natuurlijk moment.
De peuters slapen naast elkaar, maar willen ook heel graag beiden naast mij. Ze liggen dus uiteindelijk vaak overdwars met hun hoofdjes tegen mij aan. :D Het past net met vijf plekken, maar ik gebruik nu twee plekken om ze liggend drinken te geven. Baby zou in de eerste instantie tussen mama en papa in liggen de eerste tijd. Het zou dan dus waarschijnlijk zijn: papa - baby - mama - peuters. Of (voor mij ws idealer) mama - baby - papa - peuters (of andersom natuurlijk).

Maar die peuters krioelen momenteel behoorlijk door het bed en nemen daardoor meer dan de helft vd ruimte in. Vooral omdat ik ze ‘s nachts zo min mogelijk wil storen omdat het voeden me heel erg zwaar valt. Dus hoe stiller ik me houd, hoe minder nachtvoedingen ik uitlok. 1 vd 2 slaapt ‘s nachts al door. De ander dus nog niet helemaal. En dat is precies degene die altijd uuuuuren wil blijven hangen, wat ik nu dus absoluut niet trek.

Nou ja, het loopt vanzelf wel hoe het loopt, maar het is misschien fijn om een extra slaapplek te creëren vooraf voor je weet maar nooit.
pi_200594796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:16 schreef onomatopee het volgende:
Ik las in het vorige topic over lang wachten op de 22-wekenprik, was 'm glad vergeten en heb ook maar gelijk gebeld. Kan ik morgen al terecht :D Het verschilt per regio dus ;)
Zeker ;) ik kon ook vandaag pas terecht en ben al 27+5

Verder loop ik ook giga achter met alles. Ik heb me pas bij 25 weken ingeschreven voor een bevallingscursus waardoor ik nu pas laat kan starten. Want het zat al heel vol.

Mijn cursus van 8 weken begint bij 32 weken HAHA
Het is deels omdat ik niet goed weet wat er allemaal mogelijk is en dus laat achter dingen kom (vind dat verloskundige me wel meer op dingen mag wijzen) en deels m’n eigen aard. Ik kom vaak pas op het laatste moment in beweging haha

[ Bericht 20% gewijzigd door _Lily_ op 28-07-2021 12:41:47 ]
pi_200595750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
@:d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?

Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserveren
pi_200597079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserveren
Ik woon praktisch naast het zwembad hier maar die hadden alle doelgroeplessen geannuleerd in de zomervakantie. was blij dat ik geen 10 ritten kaart had gekocht :').
Zwem nu in het dorp hiernaast. Langere les en goedkoper ^O^
pi_200597379
Net mijn ziel aan de duivel verkocht een een Blije Doos opgehaald. Nu ook nog de zwangerbox van Ouders van Nu ophalen. Omdat dit misschien de laatste keer is, wil ik wel de ‘full experience’ :’) en dus al die dozen er ook bij!

Wel meteen een zwangerschapskleer gekocht en twee babyvestjes. En een heleboel voor de tweeling en toen kreeg ik ineens allemaal tweelingkorting! Dus dat was extra leuk afrekenen.
pi_200597407
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik woon praktisch naast het zwembad hier maar die hadden alle doelgroeplessen geannuleerd in de zomervakantie. was blij dat ik geen 10 ritten kaart had gekocht :').
Zwem nu in het dorp hiernaast. Langere les en goedkoper ^O^
Oh dat zou kunnen ja, dat het er niet is nu vanwege de zomervakantie :D nog niet aan gedacht.
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 14:45:46 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200597933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Wauw, dat was groot! Hoe groot was jouw zoontje bij de geboorte uiteindelijk?
Ik zat gisteren even oude topics door te lezen en met 34 weken werd hij op 2900 gram geschat :D Uiteindelijk bleek dat een mismeting te zijn.

Bij geboorte was hij 51cm en net onder de 4 kilo (3880 gram) dus dat viel alles mee :)
pi_200598279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:18 schreef elamanilo het volgende:
Net mijn ziel aan de duivel verkocht een een Blije Doos opgehaald. Nu ook nog de zwangerbox van Ouders van Nu ophalen. Omdat dit misschien de laatste keer is, wil ik wel de ‘full experience’ :’) en dus al die dozen er ook bij!

Wel meteen een zwangerschapskleer gekocht en twee babyvestjes. En een heleboel voor de tweeling en toen kreeg ik ineens allemaal tweelingkorting! Dus dat was extra leuk afrekenen.
Oeeeeh wat zit er in de boxen?
Ik heb ze niet laten komen omdat ik niet overal mijn contactgegevens wilde achterlaten
Maar ik wilde ze wel hebben haha
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 15:10:26 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200598323
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik heb ze niet laten komen omdat ik niet overal mijn contactgegevens wilde achterlaten
Gewoon een oud e-mailadres gebruiken en een fictief telefoonnummer invullen, ik heb nergens last van gehad :+
pi_200600317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zat gisteren even oude topics door te lezen en met 34 weken werd hij op 2900 gram geschat :D Uiteindelijk bleek dat een mismeting te zijn.

Bij geboorte was hij 51cm en net onder de 4 kilo (3880 gram) dus dat viel alles mee :)
Oh, dat klinkt redelijk vergelijkbaar met hoe ons dametje geschat wordt bij 40 weken! Ben zo benieuwd of dat dan ook een beetje gaat kloppen.
pi_200600331
Is het trouwens zo dat alle buiken gaan zakken als je het einde van je zwangerschap hebt bereikt? Ik weet van mijn vriendinnetje dat haar buik na 36 weken echt duidelijk gezakt was. Bij mijn schoonzusje was het bij beide zwangerschappen wat minder opvallend naar mijn idee. Mijn buik zit volgens mij nog best hoog, terwijl ze al wel ingedaald is.
pi_200600397
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

In de blije doos zit een leuk rammelaartje van Nijntje. Verder een mutsje, proefpak luiers van pampers, billendoekjes van pampers, een speen en een flesje, 0,0 bavaria, sudocreme proefdoosje, een mutsje, een paar sokjes. Verder vooral papierwerk (ik heb nog niet heel uitgebreid erin gekeken!).

In de zwangerschapsbox zitten 3 magazines, een klein proefpakje met 1 of 2 luiers, een klein proefpakje billendoekjes. En nog wat papierwerk, maar ook nog niet helemaal uitgespit.

Ik heb trouwens de vorige keren ook dozen aangevraagd en ben nog nooit gebeld. Gemaild ongetwijfeld, maar ik meld me om de haverklap af bij allerhande nieuwsbrieven die om wat voor reden dan ook in mijn mailbox verschijnen, dus ik heb geen idee hoe agressief de marketing is wat dat betreft. Ik kreeg wel bij al m'n kinderen zo'n bordje van blue band in de brievenbus toen ze 1 werden oid en een lunchtrommel toen ze vier werden. Ik denk dat dat ook via die zwangerschapsdingen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')