SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, die laatste paar weken.Ach, ik mag niet klagen. Maar omdat ik zo heerlijk zorgeloos door de eerste 37 weken ben gerold, is het klagen nu even extra fijn. :p
Ik ga graag m'n baby ontmoeten over 1,5/2 weken. 🥰
Word je eerder ingeleid?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, die laatste paar weken.Ach, ik mag niet klagen. Maar omdat ik zo heerlijk zorgeloos door de eerste 37 weken ben gerold, is het klagen nu even extra fijn. :p
Ik ga graag m'n baby ontmoeten over 1,5/2 weken. 🥰
Nee, dat staat niet op de planning. Vandaag 37 weken en alles gaat prima tot nu toe, naast wat reguliere ongemakjes. Donderdag weer controle. Maar ik ben gewoon zo benieuwd naar dit kleine meisje en kan niet wachten om haar te ontmoeten. 🥰 5 weken wachten lijkt me echt nog zo lang. Daarom hoop ik gewoon dat ze volgende week zelf al om het hoekje komt kijken.quote:
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:34 schreef SQ het volgende:
Haha ja, dat snap ik![]()
(De kans dat het nog 4 weken duurt is overigens - helaas - wel stukken groter dan dat het over een week al gebeurt).
Geinig is dat. Ik heb ook heel erg het gevoel dat de mijne eerder geboren gaat worden dan de uitgerekende datum. Dat is echt nergens op gebaseerd, hooguit op verschillende dromen dat ze eerder geboren werd. Terwijl ik weet dat de kans juist groter is dat ze wat later komt. Maar toch heb ik in mijn hoofd dat ze eerder komt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt.Ben benieuwd. Ik pin me er maar niet te veel op vast, anders kan het nog lang duren.
Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik weet het, de VK's zeiden ook dat de meeste eerste kindjes tussen 40 en 41 weken komen. Maar ik heb al een heel aantal weken in m'n hoofd dat ze 7 augustus komt.Ben benieuwd. Ik pin me er maar niet te veel op vast, anders kan het nog lang duren.
Wel close!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂
Ja hahaha, ik had dat bij mijn middelste, die kwam op de 8equote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik dacht steeds dat U. geboren zou worden op 18 maart, maar hij kwam een dag eerder. Heb echt vaak na moeten denken of hij de 17e of 18e was geboren. Stond zelfs bijna verkeerd op het geboortekaartje. 😂
Vind het altijd zo interessant als mensen een bepaalde datum/voorgevoel hebben van wanneer de baby komt, ben ook benieuwd of je gelijk krijgtquote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Geinig is dat. Ik heb ook heel erg het gevoel dat de mijne eerder geboren gaat worden dan de uitgerekende datum. Dat is echt nergens op gebaseerd, hooguit op verschillende dromen dat ze eerder geboren werd. Terwijl ik weet dat de kans juist groter is dat ze wat later komt. Maar toch heb ik in mijn hoofd dat ze eerder komt.
Ben heel benieuwd of we gelijk gaan krijgen
Nou, dat heb ik dus ook. Onze dame liep ook mooi iets bovengemiddeld op groei en gewicht op de groeiecho met 30+3 (1700 gram, waarbij 1500 gemiddeld was), dus daarom denk ik dat het niet nog 3 weken gaat duren. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:27 schreef MaJo het volgende:
Ik had ook een sterk voorgevoel dat Aapie eerder kwam, ook omdat hij zo voorliep qua groei. Uiteindelijk kwam hij met 39+3. Zegt natuurlijk totaal niks maar ik herken dat gevoel wel
Edit: had ook 2 dagen eerder kunnen zijn maar tijdens de bevalling had hij opeens geen zin meer![]()
De verloskundige vertelde ook dat sommige kindjes eerder “af” zijn en zich dan eerder aandienen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik dus ook. Onze dame liep ook mooi iets bovengemiddeld op groei en gewicht op de groeiecho met 30+3 (1700 gram, waarbij 1500 gemiddeld was), dus daarom denk ik dat het niet nog 3 weken gaat duren. Maar we gaan het zien.
Ik ben geen douche_eendje maar ik zwem ook 1 keer in de week, en dan gewoon banenzwemmen. Zwangerschapszwemmen kon ik hier in de buurt ook niet vinden en het lijkt me ook niet zoveel aan eerlijk gezegd (maar ik heb jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan dus ik ga sowieso erg lekker op 'gewoon' banenzwemmen).quote:Op woensdag 28 juli 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
@:d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?
Ik had voor dat eerste gekeken hier in de buurt, maar vrijwel nergens is dat alweer opgestartdenk dat ze de prio geven aan het inhalen van de zwemlessen voor de kinderen.
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een beeld heb bij zwangerschapszwemmenquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ben geen douche_eendje maar ik zwem ook 1 keer in de week, en dan gewoon banenzwemmen. Zwangerschapszwemmen kon ik hier in de buurt ook niet vinden en het lijkt me ook niet zoveel aan eerlijk gezegd (maar ik heb jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan dus ik ga sowieso erg lekker op 'gewoon' banenzwemmen).
Ik kan het in ieder geval aanraden, goede manier om in beweging te blijven en buik zit niet in de weg
Hier zijn ze ook in de weekenden open voor banenzwemmen, dus ik zwem zondagochtend. Lekker rustig ook danquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een beeld heb bij zwangerschapszwemmenik zie een groepje drijvende buiken op van die poolnoodles als ik op de website vh zwembad kijk
![]()
Banenzwemmen is hier alleen op onmogelijke tijden (of heel vroeg of tijdens kantooruren)
Ah, klinkt goedquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ldg, nu zwangerschapszwemmen en als ik verlof heb ga ik er denk ik nog een keer banen bij doen. Het is echt zo lekker, even 45 minuten gewichtsloos zijn![]()
Magnesiumvoetenbad, ik heb magnesiumbadzout bij Kruidvat gehaald
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-magnesium-kristallen/p/4745504
En dan wat hiervan oplossen in een teiltje water. Sindsdien geen nachtelijke kuitkramp meer.
Wisselend per keer, van verschillende typen baantjes trekken en 5 minuten meedoen met hydrofit tot ontspanoefeningen. We beginnen altijd in het koude diepe (28 graden, 170cm diep) en na 30 minuten actief nog een kwartier ontspanning/flexibeliteit dingen in het ondiepe warme bad.quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ah, klinkt goedIk heb geen last van kuitkrampen meer sinds ik magnesium bij slik, maar ik heb de laatste dagen wel echt steeds vaker behoefte aan een voetenbadje, omdat mijn voeten soms voelen alsof ze in de fik staan (en het is nog niet eens echt heel heet
)
Wat doe je met zwangerschapszwemmen? Is het een soort aquajoggen of iets?
Wauw, dat was groot! Hoe groot was jouw zoontje bij de geboorte uiteindelijk?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
De verloskundige vertelde ook dat sommige kindjes eerder “af” zijn en zich dan eerder aandienen.
Aapie leek in de buik een joekel, ik geloof 2100 gram bij 32 weken (gek hoe snel je dat vergeet) en er was zelfs even sprake van dat ik met 38 weken ingeleid zou worden. Gelukkig liep dat anders maar daardoor was ik natuurlijk ook er meer mee bezig dat hij eerder zou (kunnen) komen
Edit: even opgezocht. 1500 gram bij 28 weken en 2100 gram bij 31 weken.
De peuters slapen naast elkaar, maar willen ook heel graag beiden naast mij. Ze liggen dus uiteindelijk vaak overdwars met hun hoofdjes tegen mij aan.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:25 schreef Lemijn het volgende:
Ela, past baby - moeder - peuter - vader - peuter niet? Of heb je gewoon liever rust in de tent / de nacht?
Ik heb mijn peuter wel helemaal verbannen sinds baby trouwens, alhoewel die een stukje ouder is dan de jouwen. Ik ben natuurlijk alleen maar wilde me niet dat hij onnodig wakker zou worden. Zou wellicht niet gebeuren maar wilde het risico niet lopen en dit was een mooi natuurlijk moment.
Zekerquote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:16 schreef onomatopee het volgende:
Ik las in het vorige topic over lang wachten op de 22-wekenprik, was 'm glad vergeten en heb ook maar gelijk gebeld. Kan ik morgen al terechtHet verschilt per regio dus
Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserverenquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
@:d-e doe je zwangerschapszwemmen of gewoon banen zwemmen?
Ik had voor dat eerste gekeken hier in de buurt, maar vrijwel nergens is dat alweer opgestartdenk dat ze de prio geven aan het inhalen van de zwemlessen voor de kinderen.
Ik woon praktisch naast het zwembad hier maar die hadden alle doelgroeplessen geannuleerd in de zomervakantie. was blij dat ik geen 10 ritten kaart had gekochtquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Bij ons is t alweer gestart, ik ben al een maand bezig met zwangerschapszwemmen. Moet wel altijd snel zijn met een plekje reserveren
Oh dat zou kunnen ja, dat het er niet is nu vanwege de zomervakantiequote:Op woensdag 28 juli 2021 14:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik woon praktisch naast het zwembad hier maar die hadden alle doelgroeplessen geannuleerd in de zomervakantie. was blij dat ik geen 10 ritten kaart had gekocht.
Zwem nu in het dorp hiernaast. Langere les en goedkoper
Ik zat gisteren even oude topics door te lezen en met 34 weken werd hij op 2900 gram geschatquote:Op woensdag 28 juli 2021 10:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wauw, dat was groot! Hoe groot was jouw zoontje bij de geboorte uiteindelijk?
Oeeeeh wat zit er in de boxen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:18 schreef elamanilo het volgende:
Net mijn ziel aan de duivel verkocht een een Blije Doos opgehaald. Nu ook nog de zwangerbox van Ouders van Nu ophalen. Omdat dit misschien de laatste keer is, wil ik wel de ‘full experience’ :’) en dus al die dozen er ook bij!
Wel meteen een zwangerschapskleer gekocht en twee babyvestjes. En een heleboel voor de tweeling en toen kreeg ik ineens allemaal tweelingkorting! Dus dat was extra leuk afrekenen.
Gewoon een oud e-mailadres gebruiken en een fictief telefoonnummer invullen, ik heb nergens last van gehadquote:Op woensdag 28 juli 2021 15:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oeeeeh wat zit er in de boxen?
Ik heb ze niet laten komen omdat ik niet overal mijn contactgegevens wilde achterlaten
Maar ik wilde ze wel hebben haha
Oh, dat klinkt redelijk vergelijkbaar met hoe ons dametje geschat wordt bij 40 weken! Ben zo benieuwd of dat dan ook een beetje gaat kloppen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zat gisteren even oude topics door te lezen en met 34 weken werd hij op 2900 gram geschatUiteindelijk bleek dat een mismeting te zijn.
Bij geboorte was hij 51cm en net onder de 4 kilo (3880 gram) dus dat viel alles mee
In de blije doos zit een leuk rammelaartje van Nijntje. Verder een mutsje, proefpak luiers van pampers, billendoekjes van pampers, een speen en een flesje, 0,0 bavaria, sudocreme proefdoosje, een mutsje, een paar sokjes. Verder vooral papierwerk (ik heb nog niet heel uitgebreid erin gekeken!).quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oeeeeh wat zit er in de boxen?
Ik heb ze niet laten komen omdat ik niet overal mijn contactgegevens wilde achterlaten
Maar ik wilde ze wel hebben haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |