SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Een gozer in Belgie wou een leuke foto op een opblaasband voor op zijn socials, toen werd hij een put in gezogen. RIPquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Dven het volgende:
Ook het aantal filmpjes van mensen die denken dat zij wel even door het water heen rijden of wandelen of whatever
Het zal weinig verrassend zijn dat er een goed aantal doden simpel voorkomen hadden kunnen worden door de gevaren van water wat meer op waarde weten te schatten.
hoeveel lijks heeft ie gekregen?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Een gozer in Belgie wou een leuke foto op een opblaasband voor op zijn socials, toen werd hij een put in gezogen. RIP
Ja bizar. Die gozer in die video ook.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Een gozer in Belgie wou een leuke foto op een opblaasband voor op zijn socials, toen werd hij een put in gezogen. RIP
Hij waande zich in een amfibievoertuigquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja bizar. Die gozer in die video ook.
"Hey, die auto voor me is aan het zwemmen."
30 seconde later
"Oh shit. Nu ben ik ook aan het zwemmen."
Fucking genie.
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV7164v_460svvp9.webm
Er is een filmpje van een VW polo die een tunnel vol water in rijdtquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
30 seconde later
Fucking genie.
Ik zet hem wel op de playlist. Komt goed.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:03 schreef Dagoduck het volgende:
We zouden zon krijgen, maar na dit weekend alweer prut zo te zien.
Bedankt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zet hem wel op de playlist. Komt goed.
Koos, deze man negeert een stopbord, hoe gevaarlijk is dat?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
30 seconde later
Fucking genie.
Alter Schwede.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
30 seconde later
Fucking genie.
Dat onderschatten mensen vaak. Water vindt altijd wel een weg. Sterkste natuurelement wat er isquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Dven het volgende:
Ook het aantal filmpjes van mensen die denken dat zij wel even door het water heen rijden of wandelen of whatever
Het zal weinig verrassend zijn dat er een goed aantal doden simpel voorkomen hadden kunnen worden door de gevaren van water wat meer op waarde weten te schatten.
Wellicht in augustus weer.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:53 schreef cherrycoke het volgende:
Een uit de oude doos
[ afbeelding ]
16 juli 2018
Haha! ik zag dat plaatje en dacht al, dat kan helemaal nietquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:53 schreef cherrycoke het volgende:
Een uit de oude doos
[ afbeelding ]
16 juli 2018
https://nos.nl/collectie/13869/liveblog/2389516-zeker-100-doden-duitsland-sommige-inwoners-erftstadt-weigerden-evacuatiequote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:32 schreef BlackLining het volgende:
Dijk doorgebroken in Meerssen schijnbaar. Kan er nog weinig over vinden.
Ja, da's zo'n beetje het enige wat er te vinden is ja.quote:
Das iig een bronquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, da's zo'n beetje het enige wat er te vinden is ja.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-wijk-onder-waterquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog niets over te vinden inderdaad. Heb twitter ook al afgezocht. Ik vermoed dat het niet super ernstig is.
Bedoel kwa beeldenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:09 schreef Djeez het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-wijk-onder-water
Mensen hebben wat anders aan hun hoofd nu, op een enkeling na die nog wat delen:quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:32 schreef BlackLining het volgende:
Dijk doorgebroken in Meerssen schijnbaar. Kan er nog weinig over vinden.
Kom je nu pas meequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:55 schreef Frutsel het volgende:
Wateroverlast heeft in WKN ook een eigen reeks he?
WKN / Ruim 100 doden door wateroverlast Duitsland, Belgie en Limburg #2
Misschien wat vaker in WKN kijken ?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kom je nu pas meeIk kijk alleen in mijn actieve topics
Vliegtuig in brand?quote:
Sommige mensen zijn heel laconiek. Met alles in het leven.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:59 schreef Drass het volgende:
Toch opmerkelijk dat er mensen redelijk verrast zijn terwijl de chaos in Valkenburg 2 dagen terug was en dat je weet dat het water toch echt je kant op komt..
Valkenburg had een andere oorzaak. Ik snap het wel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:59 schreef Drass het volgende:
Toch opmerkelijk dat er mensen redelijk verrast zijn terwijl de chaos in Valkenburg 2 dagen terug was en dat je weet dat het water toch echt je kant op komt..
Kom DP. Je zou een prima user zijn als je ze allemaal op een rijtje zou hebben gehad. Effe doorzetten!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:20 schreef vlugge_aapie het volgende:
[..]
Zal wel weer een helikopter zijn geweest.
Hoho, niet gehomogeniseerd dus het kan een plekje of twee schelenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:18 schreef INViCTuS het volgende:
We hebben echt bijzonder weinig zon uren gehad de laatste weken.
Wel apart; de periode 1-15 juni was de zonnigste sinds 1901, de periode tussen 19 juni en 16 juli staat op de derde plaatst met minste zonuren sinds 1901. Bijna een maand
Maandag en dinsdag wat minder qua temperatuur door een polaire stroming. Daarna 24-26 hier in het Oosten tot in het weekend, dus dat is perfect. Niet te heet en niet net te "fris". In het weekend misschien weer onstabiele lucht en toenemende onweerskansen. De nachten zijn met 11-14 graden ook ideaal om een raam open te zetten en de slaapkamer niet te heet te krijgen. Als dit nou gewoon 6 weken zo blijftquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:45 schreef Dven het volgende:
In ieder geval qua temperaturen doodnormaal zomerweer op komst. Geen uitschieters omlaag of omhoog.
[ afbeelding ]
Jaweeeel KLIKquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:51 schreef Dven het volgende:
Nooddijk blijkbaar doorgebroken in het Limburgse Horn (aan de overkant van Roermond). Nog geen verdere informatie.
Dat dit kan in Nederland.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:44 schreef Pisces29 het volgende:
Voor het eerst in weken een prachtige zaterdag.
Genotquote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:41 schreef aloa het volgende:
Nog goed afgekoeld vannacht. Dit is wel ideaal, kan het in huis goed afkoelen.
[ afbeelding ]
Volledig mee eens! dat bakken hoeft van mij niet, en al helemaal die broeierige zweetnachtenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit is een prima zomer (even afgezien van de ellende met overstromingen). Het was wel wat grijs de afgelopen periode (tenminste, hier), maar nu in het weekend met dat zonnetje en ook vandaag is het goed te doen. Planten en gras blijven mooi op kleur.
Geen debiele temperaturen, continu tussen de 20 en 25 graden en 's nachts aangename temperaturen om alles koel te houden. Buiten zitten tot in de late uurtjes is ook geen probleem, want de temperaturen zijn ook dan nog lekker (15-18 graden).
Laat het maar zo blijven. Beter dan die 30+ers en dat je om 23:00 uur nog steeds op 27 graden zit. Het zal 's nachts ook niet meer zo warm worden denk ik. De pluim laat tot zeker begin augustus normale temps zien en ik heb niet het idee dat augustus 's nachts wekenlang voor veel ellende kan zorgen, maar misschien vergis ik me daar in. Zon gaat sneller onder.
Overdag overleven we het wel.
ja dit is zeker prima. Hier in het Oosten 24-26 graden met frisse nachten en overdag zeker niet te heet. Ook de luchtvochtigheid is niet te hoog.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit is een prima zomer (even afgezien van de ellende met overstromingen). Het was wel wat grijs de afgelopen periode (tenminste, hier), maar nu in het weekend met dat zonnetje en ook vandaag is het goed te doen. Planten en gras blijven mooi op kleur.
Geen debiele temperaturen, continu tussen de 20 en 25 graden en 's nachts aangename temperaturen om alles koel te houden. Buiten zitten tot in de late uurtjes is ook geen probleem, want de temperaturen zijn ook dan nog lekker (15-18 graden).
Laat het maar zo blijven. Beter dan die 30+ers en dat je om 23:00 uur nog steeds op 27 graden zit. Het zal 's nachts ook niet meer zo warm worden denk ik. De pluim laat tot zeker begin augustus normale temps zien en ik heb niet het idee dat augustus 's nachts wekenlang voor veel ellende kan zorgen, maar misschien vergis ik me daar in. Zon gaat sneller onder.
Overdag overleven we het wel.
Nog maar extra van deze dagen genieten mocht het echt weer zo'n drama worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
ja dit is zeker prima. Hier in het Oosten 24-26 graden met frisse nachten en overdag zeker niet te heet. Ook de luchtvochtigheid is niet te hoog.
Maar over het algemeen gezien is tot nu toe zeker niet de hele zomer top geweest. Eerste 3 weken van juni waren top, maar daarna tot afgelopen weekend waren redelijk triest. Spaarzame mooie momenten, maar verder was het vaak grijs, fris en nat. Niet echt zomer.
Zoals dit mag het wel eens 6-8 weken blijven. Maar vanaf zaterdag gaat het alweer veranderen.
[ twitter ]
Pragmatische denkersquote:
Ik denk niet dat dit het juiste topic is voor een klimaat discussie. Vond ik ook niet slim van Merkel om het daar aan de orde te stellen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Pragmatische denkersEn dit is precies waarom ik de mate van invloed van de mens op het klimaat ter discussie stel. We kunnen maar 1% echt hard aantonen. De rest is aanname dat de menselijke bijdrage een optelsom is dat op mysterieuze wijze niet opgenomen wordt door gewassen.
Eens. De nachten zijn ook heel erg prettig dit jaar. Volgens mij maar heel weinig plak nachten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Perfecte zomer zo.. voor mij hoeft het niet warmer te worden.
Het komt weinig voor. In 2010 voor het laatst meegemaakt in Twente, maar het klimaatgeneuzel komt mij de neus uit. Ja, het klimaat verandert continu, dus pas je erop aan en zorg ervoor dat water de ruimte krijgt. Dat ga je echt niet terugdringen met wat zonnepanelen en warmtepompen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit het juiste topic is voor een klimaat discussie. Vond ik ook niet slim van Merkel om het daar aan de orde te stellen.
Echter is hoog water midden in de zomer wel degelijk uniek en echt wel extreem.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het komt weinig voor. In 2010 voor het laatst meegemaakt in Twente, maar het klimaatgeneuzel komt mij de neus uit. Ja, het klimaat verandert continu, dus pas je erop aan en zorg ervoor dat water de ruimte krijgt. Dat ga je echt niet terugdringen met wat zonnepanelen en warmtepompen.
In grote delen van het land alweer (bijna) zomers geweest jaquote:Op woensdag 21 juli 2021 14:44 schreef ondeugend het volgende:
Hier in het Noorden gewoon zwaar bewolkt, zoals te vaak.
Wel fijne temperatuur.
De bilt doet weer een de bilt'je met 24.9quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:22 schreef Dven het volgende:
[..]
In grote delen van het land alweer (bijna) zomers geweest ja
[ afbeelding ]
Qua temperatuur is het t/m dinsdag wel in orde, maar er komen vanaf zaterdag wel weer nieuwe hoogtelaagjes die onstabiel weer gaan veroorzaken. Neerslaghoeveelheden kunnen weer behoorlijk oplopenquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:24 schreef Dven het volgende:
Vooruitzichten ook weinig mis mee.
Noord(oost)
[ afbeelding ]
Midden
[ afbeelding ]
Zuidoost
[ afbeelding ]
25.2 netquote:Op woensdag 21 juli 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De bilt doet weer een de bilt'je met 24.9
Ik ben iets aan het plannen voor zaterdag. Regen vind ik niet erg maar onweer is een no-go. Mijn inschatting is dat het onweer pas in de avond komt. Is die inschatting reëel?quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:36 schreef INViCTuS het volgende:
maar er komen vanaf zaterdag wel weer nieuwe hoogtelaagjes die onstabiel weer gaan veroorzaken.
Hittegolfpartypoopers daar.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De bilt doet weer een de bilt'je met 24.9
Hier zit het met de afwatering wel goed. En anders zetten we de stoompomp in Lemmer wel ff bij.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:57 schreef aloa het volgende:
Meeste neerslag voor het noorden lijkt het..
[ afbeelding ]
Niet eens bijna de hoeveelheid van Limburg.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:57 schreef aloa het volgende:
Meeste neerslag voor het noorden lijkt het..
[ afbeelding ]
Weinig heuvels ook hierquote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier zit het met de afwatering wel goed. En anders zetten we de stoompomp in Lemmer wel ff bij.
Gelukkig niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet eens bijna de hoeveelheid van Limburg.
Rond middernacht zou het in Brabant los moeten gaanquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:24 schreef Snowsquall het volgende:
Hier nog steeds geen druppel gevallen......
Wat verdrietig.quote:
Maar niet hier in het noordoosten van Brabantquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rond middernacht zou het in Brabant los moeten gaan
In de lijn ten zuiden van Den Haag en Rotterdam heeft het al flink geregend.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
nog geen druppel gehad hier in zuid holland
In Rotterdam heeft het urenlang geregend.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
nog geen druppel gehad hier in zuid holland
Valt tegen jaquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:52 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Maar niet hier in het noordoosten van Brabantalles lost op als het richting Nijmegen gaat... Het zou hier om 15u al gaan regenen
Ging goed te keer idd, op sommige plekken 100 mm(?) Hier in in Drachten een mm of 40 viel nog wel mee zeg maarquote:Op zondag 25 juli 2021 05:15 schreef myShizzle het volgende:
Het spoelt hier als een malle nu. Noordoost Fryslân. Hok loopt onder, Ben kippen en konijnen aan het omhoog zetten...
Gelukkig hebben ze in Friesland geen heuvels zodat er geen modderstromen zijn kunnen ontstaan.quote:Op zondag 25 juli 2021 09:41 schreef myShizzle het volgende:
110mm regen gehad hier.
Was even penibel omdat we op een ark wonen en het water nogal snel steeg. Zakt nu weer langzaam, vanmiddag nog meer regen dus afwachten
Weinig last hier idd. Dat de straten en tunnels blank staan kijkt niemand echt van op hier. Gebeurt wel vaker.quote:Op zondag 25 juli 2021 09:41 schreef michiel_merk het volgende:
Ging goed te keer idd, op sommige plekken 100 mm(?) Hier in in Drachten een mm of 40 viel nog wel mee zeg maar
Jazeker Ik moest bijna zwemmend oversteken daarbij de Noorderdwarsvaart, maar de windhoos/downburst van vorig jaar sloeg alles.quote:Op zondag 25 juli 2021 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weinig last hier idd. Dat de straten en tunnels blank staan kijkt niemand echt van op hier. Gebeurt wel vaker.
Je kunt die van 2018 ook nog wel herinneren denk ik.![]()
Ja dat was ook een beste idd. Zat er middenin hier in de Folgeren.quote:Op zondag 25 juli 2021 11:03 schreef michiel_merk het volgende:
Jazeker Ik moest bijna zwemmend oversteken daarbij de Noorderdwarsvaart, maar de windhoos/downburst van vorig jaar sloeg alles.
Wat is er met de neerslag in het zuidwesten gebeurd?quote:
Echt bizar hoe plots en snel dat op komt zettenquote:Op zondag 25 juli 2021 11:55 schreef ACT-F het volgende:
En zo begon de modderstroom gisteren in Dinant waarvan ik de beelden eerder gepost had:
https://www.google.com/ma(...)13312!8i6656!5m1!1e1
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat vroeg ik mij ook al af ja. In Den Haag heeft het toch echt wel geregend vanaf een uurtje of half 5 tot ver in de avond. Het zal geen 20 mm zijn geweest, verre van maar het was ook zeker weten geen 0.quote:Op zondag 25 juli 2021 11:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is er met de neerslag in het zuidwesten gebeurd?
quote:Op zondag 25 juli 2021 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo dan. In de tijd dat je even zit te poepen op de wc gaat het van 0 naar totale chaos.
Wel benauwd helaasquote:Op zondag 25 juli 2021 14:35 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Hier in Dordt ook. Heel de dag is het eigenlijk al prima.
Rotterdam en Hoekse Waard ook. Tuin stond blank, dat gebeurt daar niet zo vaak.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af ja. In Den Haag heeft het toch echt wel geregend vanaf een uurtje of half 5 tot ver in de avond. Het zal geen 20 mm zijn geweest, verre van maar het was ook zeker weten geen 0.
Da's ook wel eens lekker. En vooral als er dan van die hele grote tropische druppels vallen.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:54 schreef MissHobje het volgende:
Zo ff afkoelen denk je dan in flinke hoosbui...warme regen
Hier ook, wel twee keer wat gerommel gehoord op de achtergrond maar niets spannendsquote:
Vannacht 51mm hier in Drachten (noord).quote:Op zondag 25 juli 2021 18:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een water vannacht en vanmorgen, totaal 35mm in de meter opgevangen alleen heb ik twijfels bij mijn gekregen meter, omliggende digitale stations komen namelijk allemaal met ruim 40mm.
Morgen groene regenmeter halen, dan kan ik zien of het inderdaad klopt of niet.
Nu eerst nog maar wat onweersbuien graag!
Heel Drachten tussen de 50mm en 70mm zie ik, beste bak dus.quote:
Kijk die buien eens in ZO Duitslandquote:
Ploft daar goed idd.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kijk die buien eens in ZO Duitslandflinke jongens daar.
ja zag het, sommige chasers zijn daar aanwezig, ben benieuwd naar de beelden.quote:
Klopt, maar heel veel overlast levert het niet echt op... Vroeger spoelde hier in het park nog wel eens een rioolputdeksel weg dat is opgelost door een putdeksel met gaten te plaatsen zodat het water gewoon weg kan.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heel Drachten tussen de 50mm en 70mm zie ik, beste bak dus.
Drachten ligt zo wie zo elk jaar wel onder de vuurlijn qua buien
Ja ze verzinnen van alles om problemen op te lossen.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar heel veel overlast levert het niet echt op... Vroeger spoelde hier in het park nog wel eens een rioolputdeksel weg dat is opgelost door een putdeksel met gaten te plaatsen zodat het water gewoon weg kan.
Hier zelfde regio.quote:Op zondag 25 juli 2021 05:15 schreef myShizzle het volgende:
Het spoelt hier als een malle nu. Noordoost Fryslân. Hok loopt onder, Ben kippen en konijnen aan het omhoog zetten...
Snel!!!!!! Zet je spullen hogerop!quote:Op zondag 25 juli 2021 19:32 schreef Dagoduck het volgende:
SPETTERS IN DEN HELDER IK HERHAAL SPETTERS IN DEN HELDER
Regen deze maand tot nu toe hier.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Snel!!!!!! Zet je spullen hogerop!
Het maar daar in Noord-Holland ook wel wat los gaanhebben jullie hard nodig!
Dat is wel heel weinig zeg! Hopelijk komt het de komende dagen tot flink wat regen daar.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Regen deze maand tot nu toe hier.
[ afbeelding ]
Het ging aardig tekeer vanmiddag.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's ook wel eens lekker. En vooral als er dan van die hele grote tropische druppels vallen.
Je pakt bijna 3 weken uit het verleden meequote:Op maandag 26 juli 2021 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
Matig weekje
[ afbeelding ]
#topzomer is het niet. Eerste 3 weken van juni en vorige week waren prima.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 26 juli 2021 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Je pakt bijna 3 weken uit het verleden mee
[ afbeelding ]
Jouw afbeelding toont 1 juli tot en met 2 augustus. Daar komt het koelere weertype de komende 7 dagen minder in naar voren. Da's al dat ik zegquote:Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
En ja, ik weet dat juli qua temperatuur vrij normaal is, maar het beeld zeker niet.
quote:Op maandag 26 juli 2021 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
Well.... doei zomer. Hoi vervroegde herfst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeg dat maar niet anders komt Dven weer met z'n gemiddelde aanquote:Op maandag 26 juli 2021 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
Well.... doei zomer. Hoi vervroegde herfst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Och, in het noorden is het inmiddels op gelijke tred met aldaar de topzomer van 1976quote:Op maandag 26 juli 2021 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet anders komt Dven weer met z'n gemiddelde aan. Die ligt immers op 18 graden en normaal is 18.2.
20-22 is ook niet helemaal herfst, maar echt topzomer is het verre van. Veel bewolking en wisselvallig weer.
Oei, straks de beurt aan Italië met overstromingen? Eén van de weinigen die we nog niet in Europa hebben gehad deze zomerquote:
Ja 2013 het jaar zonder lente mag 2021 de boeken in als het jaar zonder zomer.quote:
Ok, dus? Dat zegt niks over het weer van nuquote:Op maandag 26 juli 2021 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Och, in het noorden is het inmiddels op gelijke tred met aldaar de topzomer van 1976
Ja, en in de herfst Spanje en Portugal en de landen rond de zeequote:Op maandag 26 juli 2021 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Oei, straks de beurt aan Italië met overstromingen? Eén van de weinigen die we nog niet in Europa hebben gehad deze zomer
Meer dat het in het noorden dus wél veelal prima weer is. Momenteel ook zonnig en zomers. het kan verkerenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ok, dus? Dat zegt niks over het weer van nu
[..]
Hopelijk niet de Noordzee danquote:Ja, en in de herfst Spanje en Portugal en de landen rond de zee
Weer is beleving. Maar goed, sommigen willen of kunnen dat niet snappen. Is prima, maakt mij verder niet uit.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet anders komt Dven weer met z'n gemiddelde aan. Die ligt immers op 18 graden en normaal is 18.2.
20-22 is ook niet helemaal herfst, maar echt topzomer is het verre van. Veel bewolking en wisselvallig weer.
Herstel. 2021 zal de boeken ingaan als het jaar zonder lente en zomerquote:Op maandag 26 juli 2021 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja 2013 het jaar zonder lente mag 2021 de boeken in als het jaar zonder zomer.
De lente was vooral erg koud, maar wel zonnig.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Herstel. 2021 zal de boeken ingaan als het jaar zonder lente en zomer
We hebben ongeveer 2 weken lente gehadquote:Op maandag 26 juli 2021 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De lente was vooral erg koud, maar wel zonnig.
Maar 2013 staat nog ruim aan kopquote:Op maandag 26 juli 2021 13:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hebben ongeveer 2 weken lente gehad
Gewoon 3 maanden hoorquote:Op maandag 26 juli 2021 13:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hebben ongeveer 2 weken lente gehad
Goed benauwd hierquote:Op maandag 26 juli 2021 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer dat het in het noorden dus wél veelal prima weer is. Momenteel ook zonnig en zomers. het kan verkeren
[ afbeelding ]
[..]
Hopelijk niet de Noordzee dan
Op de kalender wel, ja! Qua weer totaal niet.quote:
quote:Op maandag 26 juli 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, straks regio Haaglanden er nog bij en we hebben bingo.
Dat is gewoon slecht onderhoudquote:
Het Westland is vroeger ontelbaar vaak onder water gelopen joh. Die kunnen wel wat hebben.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon slecht onderhoud
Ben benieuwd hoe veel polders onderlopen als het hier en keer echt regent. Je kan wel leuk de buitendijken op de grootste ellende voorbereiden, maar als de binnendijken slecht zijn heb je nog niks.
En toch maar 0.2 graden te koud ( juli).quote:Op maandag 26 juli 2021 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op de kalender wel, ja! Qua weer totaal niet.
Bedoel de lente, hequote:Op maandag 26 juli 2021 14:51 schreef aloa het volgende:
[..]
En toch maar 0.2 graden te koud ( juli).
Dat beeld wordt echt gigantisch vertekend door de warme nachten. Juni was daar heel extreem in.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:51 schreef aloa het volgende:
[..]
En toch maar 0.2 graden te koud ( juli).
Weet ik.quote:
Juli bedoel ik.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat beeld wordt echt gigantisch vertekend door de warme nachten. Juni was daar heel extreem in.
Geniet er maar vanquote:Op maandag 26 juli 2021 15:15 schreef Nattekat het volgende:
Oh zo de tering, hier gaat een enorme bak water vallen het komende uur
Nou.... hier is het echt een voltreffer die bijna niet meer kan missen eigenlijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:23 schreef cherrycoke het volgende:
enorme bak ja, drie scheten en wat diarree wat meekomt.
Was ik net aan het lezen.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geen eiersnijders meer te koop in Schagen
"Het regent hier niet hard, daarom kan het bij jou niet keihard regenen"quote:Op maandag 26 juli 2021 15:23 schreef cherrycoke het volgende:
enorme bak ja, drie scheten en wat diarree wat meekomt.
zonnetje begint ook te schijnen, heb ook meteen koppijn,quote:Op maandag 26 juli 2021 15:52 schreef Nattekat het volgende:
Die hele bui sterft uit boven mijn hoofd
Echt flikker op
Dat is wat ik eigenlijk nog mis, bakken met water wat naar beneden komt die onze straat binnen 10min helemaal blank legtquote:Op maandag 26 juli 2021 20:42 schreef MissHobje het volgende:
4e onweers bui vandaag![]()
En vanmiddag die paar spetters...nou dat werd een complete moesson stortbui ..zoveel water man man..
Jezus! Nou dat hoeft nou ook weer niet zo, allemachtig wat een schade daarquote:
Johquote:
Aan het modewoordje van 2021 toornenquote:
In het warme noordenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 07:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Heel veel geflits en een hoop gedreun vannacht.![]()
[ afbeelding ]
Dit zou ik ook geen herfst noemenquote:
En hoe, wat heb ik genoten zegquote:Op dinsdag 27 juli 2021 07:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Heel veel geflits en een hoop gedreun vannacht.![]()
[ afbeelding ]
Ja gisteren gewoon 25 graden! Dat zal em vandaag niet worden helaas, veel te veel bewolking aanwezig.quote:
Klopt, vrij vlakke verdeling momenteel, waarbij het grootste verschil nog zit tussen de westelijke helft van het land en de oostelijke helft van het land.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja gisteren gewoon 25 graden! Dat zal em vandaag niet worden helaas, veel te veel bewolking aanwezig.
Lauwersoog is zelfs warmer dan Groningen/Leeuwardenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, vrij vlakke verdeling momenteel, waarbij het grootste verschil nog zit tussen de westelijke helft van het land en de oostelijke helft van het land.
Nederland bivakkeert vaak net op het randje tussen 20+ en 25+, alles een kilometer of 100 naar het westen had deze zomer echt al een graad of 3 warmer laten verlopen, met héél wat meer zomerse dagen.
Stuur ook even hier heen! Kan wel 100mm gebruikenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:33 schreef MissHobje het volgende:
Weer ff een moesson buitje net ..ineens bam heftig hard..beetje onweer ..en weer door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |