SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Een gozer in Belgie wou een leuke foto op een opblaasband voor op zijn socials, toen werd hij een put in gezogen. RIPquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Dven het volgende:
Ook het aantal filmpjes van mensen die denken dat zij wel even door het water heen rijden of wandelen of whatever
Het zal weinig verrassend zijn dat er een goed aantal doden simpel voorkomen hadden kunnen worden door de gevaren van water wat meer op waarde weten te schatten.
hoeveel lijks heeft ie gekregen?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Een gozer in Belgie wou een leuke foto op een opblaasband voor op zijn socials, toen werd hij een put in gezogen. RIP
Ja bizar. Die gozer in die video ook.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Een gozer in Belgie wou een leuke foto op een opblaasband voor op zijn socials, toen werd hij een put in gezogen. RIP
Hij waande zich in een amfibievoertuigquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja bizar. Die gozer in die video ook.
"Hey, die auto voor me is aan het zwemmen."
30 seconde later
"Oh shit. Nu ben ik ook aan het zwemmen."
Fucking genie.
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV7164v_460svvp9.webm
Er is een filmpje van een VW polo die een tunnel vol water in rijdtquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
30 seconde later
Fucking genie.
Ik zet hem wel op de playlist. Komt goed.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:03 schreef Dagoduck het volgende:
We zouden zon krijgen, maar na dit weekend alweer prut zo te zien.
Bedankt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zet hem wel op de playlist. Komt goed.
Koos, deze man negeert een stopbord, hoe gevaarlijk is dat?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
30 seconde later
Fucking genie.
Alter Schwede.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
30 seconde later
Fucking genie.
Dat onderschatten mensen vaak. Water vindt altijd wel een weg. Sterkste natuurelement wat er isquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Dven het volgende:
Ook het aantal filmpjes van mensen die denken dat zij wel even door het water heen rijden of wandelen of whatever
Het zal weinig verrassend zijn dat er een goed aantal doden simpel voorkomen hadden kunnen worden door de gevaren van water wat meer op waarde weten te schatten.
Wellicht in augustus weer.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:53 schreef cherrycoke het volgende:
Een uit de oude doos
[ afbeelding ]
16 juli 2018
Haha! ik zag dat plaatje en dacht al, dat kan helemaal nietquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:53 schreef cherrycoke het volgende:
Een uit de oude doos
[ afbeelding ]
16 juli 2018
https://nos.nl/collectie/13869/liveblog/2389516-zeker-100-doden-duitsland-sommige-inwoners-erftstadt-weigerden-evacuatiequote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:32 schreef BlackLining het volgende:
Dijk doorgebroken in Meerssen schijnbaar. Kan er nog weinig over vinden.
Ja, da's zo'n beetje het enige wat er te vinden is ja.quote:
Das iig een bronquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, da's zo'n beetje het enige wat er te vinden is ja.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-wijk-onder-waterquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog niets over te vinden inderdaad. Heb twitter ook al afgezocht. Ik vermoed dat het niet super ernstig is.
Bedoel kwa beeldenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:09 schreef Djeez het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-wijk-onder-water
Mensen hebben wat anders aan hun hoofd nu, op een enkeling na die nog wat delen:quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:32 schreef BlackLining het volgende:
Dijk doorgebroken in Meerssen schijnbaar. Kan er nog weinig over vinden.
Kom je nu pas meequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:55 schreef Frutsel het volgende:
Wateroverlast heeft in WKN ook een eigen reeks he?
WKN / Ruim 100 doden door wateroverlast Duitsland, Belgie en Limburg #2
Misschien wat vaker in WKN kijken ?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kom je nu pas meeIk kijk alleen in mijn actieve topics
Vliegtuig in brand?quote:
Sommige mensen zijn heel laconiek. Met alles in het leven.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:59 schreef Drass het volgende:
Toch opmerkelijk dat er mensen redelijk verrast zijn terwijl de chaos in Valkenburg 2 dagen terug was en dat je weet dat het water toch echt je kant op komt..
Valkenburg had een andere oorzaak. Ik snap het wel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:59 schreef Drass het volgende:
Toch opmerkelijk dat er mensen redelijk verrast zijn terwijl de chaos in Valkenburg 2 dagen terug was en dat je weet dat het water toch echt je kant op komt..
Kom DP. Je zou een prima user zijn als je ze allemaal op een rijtje zou hebben gehad. Effe doorzetten!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:20 schreef vlugge_aapie het volgende:
[..]
Zal wel weer een helikopter zijn geweest.
Hoho, niet gehomogeniseerd dus het kan een plekje of twee schelenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:18 schreef INViCTuS het volgende:
We hebben echt bijzonder weinig zon uren gehad de laatste weken.
Wel apart; de periode 1-15 juni was de zonnigste sinds 1901, de periode tussen 19 juni en 16 juli staat op de derde plaatst met minste zonuren sinds 1901. Bijna een maand
Maandag en dinsdag wat minder qua temperatuur door een polaire stroming. Daarna 24-26 hier in het Oosten tot in het weekend, dus dat is perfect. Niet te heet en niet net te "fris". In het weekend misschien weer onstabiele lucht en toenemende onweerskansen. De nachten zijn met 11-14 graden ook ideaal om een raam open te zetten en de slaapkamer niet te heet te krijgen. Als dit nou gewoon 6 weken zo blijftquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:45 schreef Dven het volgende:
In ieder geval qua temperaturen doodnormaal zomerweer op komst. Geen uitschieters omlaag of omhoog.
[ afbeelding ]
Jaweeeel KLIKquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:51 schreef Dven het volgende:
Nooddijk blijkbaar doorgebroken in het Limburgse Horn (aan de overkant van Roermond). Nog geen verdere informatie.
Dat dit kan in Nederland.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:44 schreef Pisces29 het volgende:
Voor het eerst in weken een prachtige zaterdag.
Genotquote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:41 schreef aloa het volgende:
Nog goed afgekoeld vannacht. Dit is wel ideaal, kan het in huis goed afkoelen.
[ afbeelding ]
Volledig mee eens! dat bakken hoeft van mij niet, en al helemaal die broeierige zweetnachtenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit is een prima zomer (even afgezien van de ellende met overstromingen). Het was wel wat grijs de afgelopen periode (tenminste, hier), maar nu in het weekend met dat zonnetje en ook vandaag is het goed te doen. Planten en gras blijven mooi op kleur.
Geen debiele temperaturen, continu tussen de 20 en 25 graden en 's nachts aangename temperaturen om alles koel te houden. Buiten zitten tot in de late uurtjes is ook geen probleem, want de temperaturen zijn ook dan nog lekker (15-18 graden).
Laat het maar zo blijven. Beter dan die 30+ers en dat je om 23:00 uur nog steeds op 27 graden zit. Het zal 's nachts ook niet meer zo warm worden denk ik. De pluim laat tot zeker begin augustus normale temps zien en ik heb niet het idee dat augustus 's nachts wekenlang voor veel ellende kan zorgen, maar misschien vergis ik me daar in. Zon gaat sneller onder.
Overdag overleven we het wel.
ja dit is zeker prima. Hier in het Oosten 24-26 graden met frisse nachten en overdag zeker niet te heet. Ook de luchtvochtigheid is niet te hoog.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit is een prima zomer (even afgezien van de ellende met overstromingen). Het was wel wat grijs de afgelopen periode (tenminste, hier), maar nu in het weekend met dat zonnetje en ook vandaag is het goed te doen. Planten en gras blijven mooi op kleur.
Geen debiele temperaturen, continu tussen de 20 en 25 graden en 's nachts aangename temperaturen om alles koel te houden. Buiten zitten tot in de late uurtjes is ook geen probleem, want de temperaturen zijn ook dan nog lekker (15-18 graden).
Laat het maar zo blijven. Beter dan die 30+ers en dat je om 23:00 uur nog steeds op 27 graden zit. Het zal 's nachts ook niet meer zo warm worden denk ik. De pluim laat tot zeker begin augustus normale temps zien en ik heb niet het idee dat augustus 's nachts wekenlang voor veel ellende kan zorgen, maar misschien vergis ik me daar in. Zon gaat sneller onder.
Overdag overleven we het wel.
Nog maar extra van deze dagen genieten mocht het echt weer zo'n drama worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
ja dit is zeker prima. Hier in het Oosten 24-26 graden met frisse nachten en overdag zeker niet te heet. Ook de luchtvochtigheid is niet te hoog.
Maar over het algemeen gezien is tot nu toe zeker niet de hele zomer top geweest. Eerste 3 weken van juni waren top, maar daarna tot afgelopen weekend waren redelijk triest. Spaarzame mooie momenten, maar verder was het vaak grijs, fris en nat. Niet echt zomer.
Zoals dit mag het wel eens 6-8 weken blijven. Maar vanaf zaterdag gaat het alweer veranderen.
[ twitter ]
Pragmatische denkersquote:
Ik denk niet dat dit het juiste topic is voor een klimaat discussie. Vond ik ook niet slim van Merkel om het daar aan de orde te stellen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Pragmatische denkersEn dit is precies waarom ik de mate van invloed van de mens op het klimaat ter discussie stel. We kunnen maar 1% echt hard aantonen. De rest is aanname dat de menselijke bijdrage een optelsom is dat op mysterieuze wijze niet opgenomen wordt door gewassen.
Eens. De nachten zijn ook heel erg prettig dit jaar. Volgens mij maar heel weinig plak nachten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Perfecte zomer zo.. voor mij hoeft het niet warmer te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |