Bron: NOS.nlquote:Peter R. de Vries is na de aanslag van vorige week dinsdag overleden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van zijn familie. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden overleden. Hij was 64 jaar.
"Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen", schrijven zijn nabestaanden in een verklaring. "We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar."
De nabestaanden vragen rust om het overlijden te verwerken. Informatie over wanneer er afscheid zal worden genomen van De Vries zal volgen als er een beslissing over is genomen.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vriesquote:De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.
De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.
Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.
De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.
Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.
Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.
Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."
De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).
We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.htmlquote:Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
quote:Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
Dat waren stuk voor stuk topshowsquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:08 schreef matthijst het volgende:
Rtl 4 dope highlights van confrontaties.
Ja dat programma is echt ongeevenaardquote:
De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Denk dat het ook te maken heeft met waar je dus bent. Ik heb dat in elk geval met al die dingen; Pim was ik bij een schoolvriendje thuis, 9/11 zat ik zelf op school, Theo weet ik niet meer (dus ik gok thuis), MH17 bij een collega in de tuin voor een kraambezoek, maar Bataclan, aanslag in Apeldoorn, Alphen aanslag, allen geen idee meer.
Goed geheugen hoor, prima.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.
Op de zaterdag van Alphen was ik in het KNMI voor de halfjaarlijkse ledendag van de weervereniging waar ik toen lid van was. En tijdens de M17-aanslag was ik met mijn familie op vakantie in Lissabon en zaten we net op terras, kostte veel moeite om de dag erna terug te vliegen. Op vrijdagavond 13 november 2015 toen de absolute hel losbarstte in Bataclan was ik zelf bij het concert van CHVRCHES in de Melkweg. De eerste pushberichten sijpelden binnen net voordat de band aan de toegift. Heel bizar om dan zelf in een concertzaal te staan, wat voor mij altijd als een van de veiligste plekken voelde.
En tijdens de moord op Peter R. de Vries zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Schrijf dit maar in je dagboekquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.
Op de zaterdag van Alphen was ik in het KNMI voor de halfjaarlijkse ledendag van de weervereniging waar ik toen lid van was. En tijdens de M17-aanslag was ik met mijn familie op vakantie in Lissabon en zaten we net op terras, kostte veel moeite om de dag erna terug te vliegen. Op vrijdagavond 13 november 2015 toen de absolute hel losbarstte in Bataclan was ik zelf bij het concert van CHVRCHES in de Melkweg. De eerste pushberichten sijpelden binnen net voordat de band aan de toegift. Heel bizar om dan zelf in een concertzaal te staan, wat voor mij altijd als een van de veiligste plekken voelde.
En op het tijdstip waarom Peter R. de Vries werd vermoord zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Ja, het zal er mee te maken hebben dat ik altijd op de hoogte wil zijn van het belangrijkste nieuws. En er ook een handje van heb om bijzondere gebeurtenissen, zowel privé als op het nieuws, te associëren met de muziek waar ik op dat moment naar luister.quote:
Geen dagboek, maar staat genoteerd in m'n notitieblokquote:
Welke Freek?quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die is helemaal zichzelf ja..wat een mongool is dat zeg
Pim, 9/11, Theo was ik te kleinquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En op het tijdstip waarom Peter R. de Vries werd vermoord zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Morgen ook even langs, dan ben ik vlak in de buurt. Terecht dat het eerbetoon zo groot is, maar echt onwerkelijk dat we dit in Nederland nog eens moeten meemakenquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:18 schreef Mansjester het volgende:
De plek waar hij is neergeschoten is best indrukwekkend
Ja, of hij is nu juist al jaren kapot. Levende dode. Het is maar hoe je het ziet.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
De Jonge, zure zeikerd, gaat maar niet kapot.
Oh, oude beelden van die Joranshow, dat Peter over lijken ging.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, of hij is nu juist al jaren kapot. Levende dode. Het is maar hoe je het ziet.
Wat zei die nu weer dan?
Sta daar dubbel in. Want ik vind Freek de jonge een akelig figuur, maar ben ook tegen die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, oude beelden van die Joranshow, dat Peter over lijken ging.
Leek erop dat ie die hele uitzending nooit gezien had, maar hij zat weer 's de Freek uit te hangen.
Rutte n.a.v. deze post - - >mooiquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ten tijde van de tramaanslag in Utrecht was ik 'gewoon' op kantoor aan het werk. Ik neem die tram regelmatig als ik in het centrum van Utrecht moet zijn, om tijd en parkeerkosten uit te sparen. Maar eigenlijk nooit op een doordeweekse ochtend.
Koninginnedag 2009 hoorden wij pas 's avonds bij thuiskomt hoe erg het was. Niemand van ons had toen al een smartphone en de festiviteiten in het centrum werden niet allemaal afgeblazen. Op de radio werd er nog lang gedacht dat het misschien een ongeluk was en niemand wist hoeveel toeschouwers het niet overleefd hadden. Zijn daar de middag nog gebleven. Dat zou nu wel anders gaan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Pim, 9/11, Theo was ik te klein
2009 koninginnedag zat ik voor de buis te kijken hoe het drama zich afspeelde
Mh17 zat ik buiten op de stoep te wachten tot ik zou worden opgehaald van stage. Was een warme dag
Alphen aanslag zat ik op mijn slaapkamer te leren voor tentamens toen ik het langs hoorde komen op tv
Hey, het interesseert helemaal niemand waar jij was of waar ik was toen, gisteren of morgen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mh17 zat ik buiten op de stoep te wachten tot ik zou worden opgehaald van stage. Was een warme dag
Alphen aanslag zat ik op mijn slaapkamer te leren voor tentamens toen ik het langs hoorde komen op tv
In badquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
Wat waren jullie toen Andy Fordham overleed?
Kratje pils aan het wegtikkenquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
Gap, iedereen hier snapt dat het triviaal is waar een ieder was op het moment van verschrikkelijke gebeurtenissen, maar het is een manier om stil te staan bij het leed. Niks mis mee.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hey, het interesseert helemaal niemand waar jij was of waar ik was toen, gisteren of morgen.
Als het gaat om bekende sporters of muzikanten onthoud ik mijn eigen whereabouts een stuk slechter, tenzij ik die persoon bewonderde.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
Tenenkrommend inderdaad hoe iedereen in medialand over elkaar heen buitelt bij de peter-verering die nu gaande is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sta daar dubbel in. Want ik vind Freek de jonge een akelig figuur, maar ben ook tegen die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries.
Eens dat het een man was die ondertussen ook overal en altijd over van alles een mening had, maar als je die betreffende mensen dat hoort zeggen hoor je ook dat hij nooit onvoorbereid aan tafel zat, ook over onderwerpen waar hij op het oog ver vanaf stond. Als je mensen als Marc van der Linden met dat respect over 'm hoort praten dan was zelfs ook dat pedante toontje een kwaliteit.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Tenenkrommend inderdaad hoe iedereen in medialand over elkaar heen buitelt bij de peter-verering die nu gaande is.
Peter R de Vries was inmiddels een pedant figuur geworden. De roem was hem dusdanig naar het hoofd gestegen dat hij dacht iedereen op elk thema de maat te kunnen nemen.
En tegelijkertijd heb je aan de vingers van twee handen niet genoeg om de zaken te tellen die hij heeft mee helpen oplossen terwijl die zo goed las in de vergetelheid waren geraakt als hij zich er niet mee had bemoeid.
Het is echt een contrast,dat er in zo'n drukke toeristische straat ineens zo'n rustige plek met rouwstemming is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Morgen ook even langs, dan ben ik vlak in de buurt. Terecht dat het eerbetoon zo groot is, maar echt onwerkelijk dat we dit in Nederland nog eens moeten meemaken
De kelder aan het leegpompen met de radio op de achtergrond aan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
Omg!quote:
Ja, ik ga regelmatig in een van die straatjes eten voordat ik een concert bezoek. Blijft onwerkelijk dat het op die plek heeft kunnen gebeuren en op dat tijdstip.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Het is echt een contrast,dat er in zo'n drukke toeristische straat ineens zo'n rustige plek met rouwstemming is.
Dat denk ik nietquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Taghi zal wel trots tv kijken nu...
Dronken en verzadigd, zoals hij het gewild had.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
Neem aan dat ze in de EBI-cellen geen tv hebben, maar dit nieuws is zo groot dat ie het ongetwijfeld al heeft meekregen van medegedetineerden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Taghi zal wel trots tv kijken nu...
Andy heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:04 schreef rutger05 het volgende:
Bijzonder triest. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.
Alle betrokkenen bij de aanslag op zijn leven kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Roei het kwaad met wortel en tak uit.
Voordat die pgp’s werden gekraakt hadden ze alleen maar Nabil. Dat soort deals zijn in essentie niet zo raar, al financier je uiteindelijk wel criminelen ja.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef ZarB het volgende:
Hopelijk is het nu klaar met dat criminelen bestrijden met criminelen. Nabil B, Taghi, iedereen die er ook maar een beetje mee te maken heeft levenslang opsluiten.flikker op met je kroongetuigen. Een blinde ziet nog dat die lui niet te vertrouwen zijn.
Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef ZarB het volgende:
Hopelijk is het nu klaar met dat criminelen bestrijden met criminelen. Nabil B, Taghi, iedereen die er ook maar een beetje mee te maken heeft levenslang opsluiten.flikker op met je kroongetuigen. Een blinde ziet nog dat die lui niet te vertrouwen zijn.
Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Voordat die pgp’s werden gekraakt hadden ze alleen maar Nabil. Dat soort deals zijn in essentie niet zo raar, al financier je uiteindelijk wel criminelen ja.
Die is ook niet te vertrouwen hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.
Ik neem mijn hoed af voor deze genialiteit.
Nee die gasten vertrouw ik niet nee. En criminelen met criminelen bestrijden is niet handig. Zo blijkt. Dat is mijn conclusie. Zijn 2 dingen naast elkaar.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.
Ik neem mijn hoed af voor deze genialiteit.
Waarom zou het klaar zijn? Die lui zijn dusdanig rancuneus en hebben genoeg geld en tijd om nooit los te laten voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:21 schreef Azula het volgende:
Nu is het wachten tot Nabil wordt omgelegd en dan is het eindelijk klaar.
Je zou er maar in verwikkeld zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom zou het klaar zijn? Die lui zijn dusdanig rancuneus en hebben genoeg geld en tijd om nooit los te laten voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft.
Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nee die gasten vertrouw ik niet nee. En criminelen met criminelen bestrijden is niet handig. Zo blijkt. Dat is mijn conclusie.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
De Jonge, zure zeikerd, gaat maar niet kapot.
Die heeft een kwart de ballen niet die Peter had.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja john vd heuvel bv. Die kan helaas niet meer met een gerust hard over.
3 liquidaties noem ik niet echt beter.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.
Alcohol? Of binge eating?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Andy heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.
Gedenkwaardig dagje in meerdere opzichtenquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omg!![]()
15 juli 2021 zal ik me dus altijd blijven herinneren als de dag dat Peter overleed, er een ramp was in Limburg, Andy-held is overleden en dat ik eindelijk de tweede vaccinatie heb gehad.
Het geinige is wel dat ze hem nu eigenlijk niet echt meer nodig hebben. Denk dat ze er niet wakker van liggen mocht hem wat overkomen. Scheelt ze waarschijnlijk rond de 1.5 miljoen en weer een stuk tuig minderquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.
Natuurlijk is het een crimineel, een moordenaar zelfs. Maar dat ontkent toch ook niemand? Maar dit soort figuren zijn wel een goudmijn aan essentiële informatie. Details waar politie nooit bij zou kunnen komen die een zaak ijzersterk maken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:28 schreef ZarB het volgende:
[..]
3 liquidaties noem ik niet echt beter.
https://www.parool.nl/ams(...)atste-cent~b5953dbb/
En dit pleit ook niet echt voor nabil. Maar hij erkent iig zelf dat ie nou eenmaal een crimineel is met twisted denkwijze.
Niet voor eerlijke processen? Op basis waarvan wil je iemand dan opsluiten?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.
Natuurlijk hebben ze ‘m wel nodig. Hij gaat ze de meest cruciale details geven om die zaak waterdicht aan de rechter te geven. OM gaat 0 risico nemen met de veroordeling van Taghi.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Het geinige is wel dat ze hem nu eigenlijk niet echt meer nodig hebben. Denk dat ze er niet wakker van liggen mocht hem wat overkomen. Scheelt ze waarschijnlijk rond de 1.5 miljoen en weer een stuk tuig minder
Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze ‘m wel nodig. Hij gaat ze de meest cruciale details geven om die zaak waterdicht aan de rechter te geven. OM gaat 0 risico nemen met de veroordeling van Taghi.
nu Palm vorige week is opgepakt is de kans dat ze Nabil weer om details vragen behoorlijk groot, denk ik. Ik geloof er niets van dat het OM nu die deal gaat afblazen. Die gaat gewoon 10 jaar de bak in en levert een shitload aan de beste details.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.
Nou zeg, jij kruipt ook altijd door het oog van de naald. Je maakt wat mee zeg. Poe poequote:Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ten tijde van de tramaanslag in Utrecht was ik 'gewoon' op kantoor aan het werk. Ik neem die tram regelmatig als ik in het centrum van Utrecht moet zijn, om tijd en parkeerkosten uit te sparen. Maar eigenlijk nooit op een doordeweekse ochtend.
Ze gaan die deal sowieso niet afblazen. Maar het boeit niks meer voor de zaak als Nabil morgen doodgaat. Dat maakt al die gebeurtenissen ook zo wrang.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
nu Palm vorige week is opgepakt is de kans dat ze Nabil weer om details vragen behoorlijk groot, denk ik. Ik geloof er niets van dat het OM nu die deal gaat afblazen. Die gaat gewoon 10 jaar de bak in en levert een shitload aan de beste details.
Des te meer maakt het de moord op Peter ook nutteloos vind ik.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.
Ik zou lekker gaan verhuizen naar Rusland, Iran, of Zimbabwe als ik jou was.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.
Ik heb dat hele idee nooit zo goed begrepen, van "iedereen weet nog waar die was toen die over -x- hoorde"...quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
...
Wat een schijtwijven zijn dat… half uur lullen en wijn zuipen en eigen boek of tour aankondigen dan een zaak bespreken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:09 schreef Hexagon het volgende:
Nog een leuke podcast over Peter door 2 Belgische journalistes. Wel wat achterhaald.
https://podcastluisteren.(...)-72-Peter-R-de-Vries
Je kut het eerste half uur meestal wel skippen jaquote:Op donderdag 15 juli 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een schijtwijven zijn dat… half uur lullen en wijn zuipen en eigen boek of tour aankondigen dan een zaak bespreken.
Zo respectloos en inderdaad fan van Peter, vanaf het eerste uur. Ze bespreken leuke zaken maar dat gelul en gezever, man man.
Goed interview.quote:
Ik heb met Peter Schouten te doen. Een aandoenlijke en gevoelige man die gek was op Peter. Voicemails voor Peter inspreken terwijl hij op de intensive care ligt... Allemachtig wat zal hij hem gaan missen.quote:
En die blik van hem als hij boos werd.. Die ogen werden felblauw, schitterenden gewoon. Mooi.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:49 schreef Flow3r het volgende:
Heb net Boulevard terug gekeken, wat een stralende blauwe ogen had die man als hij lachte
Vroeg ik mij ook af. Tientallen keren naar zuid Limburg in inzat de zaak Nicky.. Echt, ik hoop zo dat Tanja wordt gevonden. Dat zou het mooiste eerbetoon aan Peter zijnquote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Tengano het volgende:
Onvoorstelbaar hoeveel contact hij trouwens met al die mensen om hem heen had. Waar haalt iemand de tijd vandaan als je ondertussen al die zaken en je werk nog moet doen?
Hij had 1 tot 2 keer contact met die man van de Puttense moordzaak en zou volgende week met hem gaan barbecuen. De man brak toen hij dat vertelde omdat Peter zoveel voor hem betekend en gevochten heeft, zodat hij na 7 jaar onschuldig te hebben gezeten, eindelijk werd vrijgesproken.
Het is Peter R de Vries niet Willem Alexander die ze over hoop hebben geschoten. Mensen zijn wel heel erg dramatisch zegquote:
Op 7 jarige leeftijd moet je toch wel wat herinneren van 9/11quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja dat, en als ze dan over zaken beginnen dan is het wel leuk, een van die twee is lesbisch, ja wat boeit mij dat? Daarvoor zet ik die podcast niet aan, de ander gaat verhuizen… ja boeiend.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kut het eerste half uur meestal wel skippen ja
Volgens mij zat ik toen in de tweede. Bij tweede vliegtuig waren we al vrij en stormde ik op mijn fiets af naar de buurthuis, roepend derde wereld oorlog begint derde wereld oorlog begint!quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:33 schreef -XOR- het volgende:
9/11 zat ik in de 6e, kwam ik net thuis van school, zette de tv aan en zag de herhaling van een vliegtuig dat een gebouw in vloog. Bij Fortuyn en Van Gogh heb ik geen idee meer waar ik was.
Zouden we kunnen stoppen met dit debiele gedoe svp?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Volgens mij zat ik toen in de tweede. Bij tweede vliegtuig waren we al vrij en stormde ik op mijn fiets af naar de buurthuis, roepend derde wereld oorlog begint derde wereld oorlog begint!
De aanval op Bagdad in 2003 was op een zomeravond. We waren buiten en gingen gelijk naar huis om de livebeelden mee te maken. Opgenomen op videoband nog.
Gek allemaal.
Gelukkig zijn er een heleboel mooie verhalen te vertellen over opaquote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:48 schreef Elan het volgende:
Peter was ook voor het eerst opa geworden in december.
Kleinkind zal hem dus nooit leren kennen.
Ik pm je van de week evenquote:Op donderdag 15 juli 2021 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:
@:yvonne, mogen we nu eindelijk een cold case topic?
Een nette en respectvolle?
Er staan zoveel video's en beeldmateriaal van hem online dat je toch wel een heel goed beeld kunt krijgen van hoe iemand was, zelfs al heb je de man nog nooit in levende lijve gezien. Dat is toch wel een pluspunt van deze tijd.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:48 schreef Elan het volgende:
Zijn vriendin wilde een kind, Peter niet. Vriendin kreeg een kindje met een bevriende homo. Peter vond dat goed, mooi mens.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:48 schreef Elan het volgende:
Maar toch ook wel mooi dat hij dat dan zelf nog wel mee heeft kunnen maken. Dan is dat niet van hem afgenomen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:48 schreef Elan het volgende:
Zeker mooi.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:03 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
[..]
Maar toch ook wel mooi dat hij dat dan zelf nog wel mee heeft kunnen maken. Dan is dat niet van hem afgenomen.
Had de voorgeschiedenis ervan niet gevolgd sorry.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zouden we kunnen stoppen met dit debiele gedoe svp?
Hij kwam over als een arrogante lul maar eigenlijk kenden we hem als mens ook amper.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn vriendin wilde een kind, Peter niet. Vriendin kreeg een kindje met een bevriende homo. Peter vond dat goed, mooi mens.
Ik vond het een arrogante lul, maar mooi mens. En een strijder, maar zo arrogant.
Tja uiteindelijk alleen maar respect voor die vent.
Ik heb hem nooit maar dan ook nooit arrogant gevonden, en dat is wel iets waar ik gruwelijk allergisch voor ben.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij kwam over als een arrogante lul maar eigenlijk kenden we hem als mens ook amper.
Er is een zaak, Germa van der Boom. Ik hoop dat de gouden tip deze zaak gaat behandelen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:47 schreef Vallon het volgende:
![]()
Nooit meer mogen en kunnen zeuren over de nasale Peter R. , een icoon die voor mij synomiem was voor een taaie pitbull die nooit losliet in wat hij voor -en op zijn ongeëvenaarde manier kenbaar wilde maken.
Even had ik nog hoop dat het hem gegeven was om het onvermijdelijke te weerstaan en nu valt dat gapend gat met de leegte die hij achterlaat. Rechtopstaand vermoord en nu dan gestorven in het harnas van zijn niet aflatende strijd tegen het onrecht dat zijn nabestaanden en iedereen die hem respecteerde maar moeilijk enige troost zal kunnen geven.
Nee hij was tering arrogant ook in de zaak van Nicky Verstappen, Jos B. was de dader punt uit.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb hem nooit maar dan ook nooit arrogant gevonden, en dat is wel iets waar ik gruwelijk allergisch voor ben.
Hij was niet arrogant maar zelfverzekerd; dat is vaak bij mensen die sterk zijn in research.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij kwam over als een arrogante lul maar eigenlijk kenden we hem als mens ook amper.
Ja, in zijn eigen programma maar niet aan de desk bij boulevard.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij was niet arrogant maar zelfverzekerd; dat is vaak bij mensen die sterk zijn in research.
Hij was geen rabiate xenofoob, bedoel je.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Peter R. de Vries was een extreem goede misdaadjournalist.
Wat mij betreft, had hij het daarbij gelaten, want voor de rest bleek het een enorme lul te zijn als hij zich met andere zaken begon te bemoeien, zoals de politiek.
Nee dat zal het ook niet zijn, maar nadat hij Joran ging pesten kreeg hij wel een harde plasser van zichzelf.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij was geen rabiate xenofoob, bedoel je.
Kan gewoon beiden waar zijnquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef theunderdog het volgende:
Het is verschrikkelijk. Maar die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries komt ook mijn strot uit.
Het was een fantastische misdaadjournalist, die er wat mij betreft ook achterlijke meningen op nahield.
Ik denk dat het niet raar is, dat als je herhaaldelijk geconfronteerd wordt met falende instanties dat je daar wat aan wilt doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Peter R. de Vries was een extreem goede misdaadjournalist.
Wat mij betreft, had hij het daarbij gelaten, want voor de rest bleek het een enorme lul te zijn als hij zich met andere zaken begon te bemoeien, zoals de politiek.
Ik hield het niet droog bij RTL Boulevard.. ook voor het eerst. En idd, Humberto ook.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:05 schreef SilverEyes het volgende:
Ik moest toch een traantje wegpinken zonet tijdens de uitzending van Humberto
Ja precies dat idd. Na die Emmy is hij wel veel in zichzelf gaan geloven.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 02:08 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Nee dat zal het ook niet zijn, maar nadat hij Joran ging pesten kreeg hij wel een harde plasser van zichzelf.
Peter was een goede en geslepen boevenvanger, maar wel doodvermoeiend in talkshows.
Ik denk dat Peter R. de Vries voor veel meer mensen wat betekend heeft dan de Koning dat heeft gedaan.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is Peter R de Vries niet Willem Alexander die ze over hoop hebben geschoten. Mensen zijn wel heel erg dramatisch zeg
Maar je kiest er wel voor om er niets aan te doen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:31 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Alcohol? Of binge eating?
Is ook verdrietig, want niemand kiest ervoor om verslaafd te worden.
Het is letterlijk wereldnieuws.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is Peter R de Vries niet Willem Alexander die ze over hoop hebben geschoten. Mensen zijn wel heel erg dramatisch zeg
Als het W-A was geweest zou het oprecht minder impact gehad hebben op mijquote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
kloptquote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:04 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik denk dat Peter R. de Vries voor veel meer mensen wat betekend heeft dan de Koning dat heeft gedaan.
Niet letterlijk nee maar in jouw hele opsomming vermeld jij nog wel even jouw link met de gebeurtenissen. Je was zo dichtbij Apeldoorn, je was ook bij een concert ten tijde van Bataclan...quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gap, iedereen hier snapt dat het triviaal is waar een ieder was op het moment van verschrikkelijke gebeurtenissen, maar het is een manier om stil te staan bij het leed. Niks mis mee.
En niemand roept dat het op deze manier allemaal wel heel dichtbij komt. (al is de kans statistisch gezien vrij groot dat iedereen in z'n leven wel eens enorm door het oog van de naald kruipt).
Jos B is ook de dader wat wil je dan, zijn spuug DNA zat in de onderbroek van het jochiequote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hij was tering arrogant ook in de zaak van Nicky Verstappen, Jos B. was de dader punt uit.
Peter ging daar wel met een gestrekt been in,
Nooit geweten dat Peter persoonlijk is gaan zoeken in de Spaanse middle of nowherequote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jos B is ook de dader wat wil je dan, zijn spuug DNA zat in de onderbroek van het jochie
Het is knap dat ie hem heeft weten te vinden daar diep in de bergen in Spanje
Net als Joran de Nathalie overboord heeft gekieperd
Het was vooral ook een aangeleerde conversatietechniek waarin hij zijn crimeslachtoffers probeerde te overdonderen om zo een bekentenis af te dwingen. Als je dat 20 jaar met succes hebt gedaan, is het logisch dat dat daarna automatisch in je DNA zit verweven en je vervolgens iemand als die Wouter de Winther (was een mooi voorbeeld) even onder vuur kunt nemen op het moment dat hij bullshit loopt te verkopen. En laten we wel wezen zijn aanpak werkte gewoon; ik wou dat ik dat kon.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jos B is ook de dader wat wil je dan, zijn spuug DNA zat in de onderbroek van het jochie
Net als Joran de Nathalie overboord heeft gekieperd
nee niet persoonlijkquote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Nooit geweten dat Peter persoonlijk is gaan zoeken in de Spaanse middle of nowhere
Maar wel door zijn volharding anders was het nooit gebeurd.quote:
Precies dit zei ik ook. En dan een goede vader zijn; je dochter naar school brengen (of in Afrika bezoeken), met je zoon iedere week naar Ajax.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Tengano het volgende:
Onvoorstelbaar hoeveel contact hij trouwens met al die mensen om hem heen had. Waar haalt iemand de tijd vandaan als je ondertussen al die zaken en je werk nog moet doen?
Hij had 1 tot 2 keer contact met die man van de Puttense moordzaak en zou volgende week met hem gaan barbecuen. De man brak toen hij dat vertelde omdat Peter zoveel voor hem betekend en gevochten heeft, zodat hij na 7 jaar onschuldig te hebben gezeten, eindelijk werd vrijgesproken.
Ik wou dit gisteren precies zo opschrijven; dat een Fok!er of een normaal mens minstens 10 levens nodig zou hebben om te doen wat hij gepresteerd heeft.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:30 schreef Samhain het volgende:
[..]
Precies dit zei ik ook. En dan een goede vader zijn; je dochter naar school brengen (of in Afrika bezoeken), met je zoon iedere week naar Ajax.
Die man leefde denk ik 10 levens tegelijk.
Hij bezocht Herman du Bois in het ziekenhuis en volgens mij had die het over iedere dag.
Toen hij tegenover Sven Kockelmann zat, waren de rollen omgedraaid. En dan wordt 'ie vervelend. Wil 'ie het opeens alleen over 'n boek of Afrika hebben i.p.v. dingen die er echt toe doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het was vooral ook een aangeleerde conversatietechniek waarin hij zijn crimeslachtoffers probeerde te overdonderen om zo een bekentenis af te dwingen. Als je dat 20 jaar met succes hebt gedaan, is het logisch dat dat daarna automatisch in je DNA zit verweven en je daarna iemand als die Wouter de Winther (was een mooie voorbeeld) ook even onder vuur neemt op het moment dat hij bullshit loopt te verkopen. En laten we wel wezen zijn aanpak werkte gewoon; ik wou dat ik dat kon.
2011; de meningen waren hierover verdeeld denk ik zo, net als nu.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:37 schreef Halcon het volgende:
Toen hij tegenover Sven Kockelmann zat, waren de rollen omgedraaid. En dan wordt 'ie vervelend. Wil 'ie het opeens alleen over 'n boek of Afrika hebben i.p.v. dingen die er echt toe doen.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:42 schreef yavanna het volgende:
Van wat ik er zo van zie had de Vries een goed punt. Mooi dat hij Kockelman confronteerde met de totaal andere vragen dan vooraf aangegeven en hier een punt van maakte. Dat het zo afliep is niet zo vreemd nadat de toon al negatief gezet was door de onjuiste informatie vooraf.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:20 schreef Mercer het volgende:
Jullie zouden zeker wel grote maffiakopstukken aan gaan pakken als journalist met vrouw en kinderen?![]()
En al die families die de Vries heeft bijgestaan in hun donkerste dagen, die vergeet je ook maar even voor het gemak. Lekker onterecht om iemand de grond in te boren die een heel belangrijke rol heeft gespeeld in veel levens. Ongelofelijk hoe kortzichtig sommige mensen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:41 schreef NoBody122 het volgende:
Bijna geen speld tussen te krijgen, tussen wat Peter R. zegt.
quote:
etc.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:51 schreef GGMM het volgende:
Vervelend mannetje die Sven Kockelmann. Lekker kritisch doen om het kritisch doen.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen hij tegenover Sven Kockelmann zat, waren de rollen omgedraaid. En dan wordt 'ie vervelend. Wil 'ie het opeens alleen over 'n boek of Afrika hebben i.p.v. dingen die er echt toe doen.
Dat zal best wel, maar het is op z'n minst frappant dat je over dat Bruinsma gedoe nooit wat hoorde. Goed ook dat hij daar eens op aan werd gesproken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
2011; de meningen waren hierover verdeeld denk ik zo, net als nu.
KLB / OogInOog, ruzie Peter r de Vries & Sven Kockelmann
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
etc.
Het is toch ook niet een aanslag op zijn hoedanigheid als verslaggever. Het ging pas mis toen hij het nodig vond om geen verslag meer te doen maar zelf in het veld te gaan staan.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die misdaadjournalist van de Telegraaf verwoordde het gisteren wel treffend vond ik. Dat het zo zinloos is, want alles gaat gewoon door. Het Meringo proces en misdaadjournalisten die hun werk blijven doen.
Anders maak jij je weer even druk om PSV Stef.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lol idd WA haalt het echt bij lange na niet bij wat Peter voor slachtoffers en nabestaanden heeft gedaanquote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jos B is niet opgespoord door PRDV man.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is knap dat ie hem heeft weten te vinden daar diep in de bergen in Spanje
Net als de bekentenis van Joran hoe die Nathalie overboord heeft gekieperd
Dat laatste is ook zo'n mythe, zijn trackrecord is matig wat dat betreft, zeker gezien de middelen die hij tot zijn beschikking had.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 02:08 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Nee dat zal het ook niet zijn, maar nadat hij Joran ging pesten kreeg hij wel een harde plasser van zichzelf.
Peter was een goede en geslepen boevenvanger, maar wel doodvermoeiend in talkshows.
Op mij ook. Die elitaire wereldvreemde stuntelaar kan je niet vergelijken met PRDVquote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:16 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Als het W-A was geweest zou het oprecht minder impact gehad hebben op mij
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:04 schreef tong80 het volgende:
Wat een slijmballen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Daarna in Thailand was het een behoorlijke faalshow. Joran als vrouwenhandelaar.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jos B is niet opgespoord door PRDV man.![]()
En een bekentenis is niets waard zonder bewijs.
Ja maar wat is het probleem dan?quote:
Die zaak volg ik ook, is gebeurd in het jaar waar ik geboren ben maar is hier aan de overkant van de rivier en heb jarenlang in Gorinchem gewoond.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is een zaak, Germa van der Boom. Ik hoop dat de gouden tip deze zaak gaat behandelen.
Deze is op te lossen, wat Peter zei, wie van de drie was het?
En ik gun het die nabestaanden zo.
'Wij Nederlanders' (quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die zaak volg ik ook, is gebeurd in het jaar waar ik geboren ben maar is hier aan de overkant van de rivier en heb jarenlang in Gorinchem gewoond.
Over Peter dit zag je helaas een keer aankomen.. Machtige vrienden, maar ook machtige vijanden. Niet dat ik niet heel erg vind wat er gebeurd is overigens.
Keek vroeger altijd naar zijn programma's en hij heeft geweldige dingen gedaan, maar arrogant was ie zeker.. En misschien mag dat ook wel met wat ie bereikt heeft, alleen wij Nederlanders kunnen daar niet zo goed tegen.
Ik zie net op het NOS journaal dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:58 schreef Fugue het volgende:
[..]
Lol idd WA haalt het echt bij lange na niet bij wat Peter voor slachtoffers en nabestaanden heeft gedaan
Wat verwacht je dan? Moet het hele land op slot, zodat iedereen een verplicht potje kan gaan janken de hele dag?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie net op de NOS dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.
Doe niet zo absurd man.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie net op het NOS journaal dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.
mwah eerder bot en directquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:47 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
'Wij Nederlanders' () worden anders gezien als arrogant volk.
Wat een achterlijke post is dit zeg. Doe normaal.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie net op het NOS journaal dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.
Serieuze vraag, wat heeft Willem dan allemaal gedaan voor Nederland?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat een achterlijke post is dit zeg. Doe normaal.
Die vergelijkingen met Willem zijn überhaupt al belachelijk. Ik durf wel te stellen dat Willem veel en ook veel meer heeft gedaan voor Nederland dan Peter. Ja, heel erg wat hem is overkomen.
Nounou tis wat eh.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb dit even in perspectief proberen te brengen, maar het past niet. Hoe verhoud het een zich tot het ander? Het is niet alsof Amalia haar laarsjes uit de kast moet halen omdat ze foto's gaan schieten in de Maas ofzo. Het leven gaat door.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Begrijp ik dit nou goed? Mensen laten tranen vloeien om Peter terwijl delen van Nederland, België en Duitsland onder water staan?! Schande!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is omdat het puur subjectief is. Je kan niet je eigen beleving opleggen aan anderenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:36 schreef Tengano het volgende:
Ik snap dat jullie graag een reaktie willen, maar ik heb helaas niet de illusie dat ik jullie uit kan leggen wat wel of niet gepast, betamelijk of onafgestemd is. Maar een koning zou dat wel moeten weten.
[ afbeelding ]
Wat jij wel of niet gepast vindt, bedoel jequote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:36 schreef Tengano het volgende:
Ik snap dat jullie graag een reaktie willen, maar ik heb helaas niet de illusie dat ik jullie uit kan leggen wat wel of niet gepast, betamelijk of onafgestemd is. Maar een koning zou dat wel moeten weten.
[ afbeelding ]
Een heel duur symbool zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:01 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Serieuze vraag, wat heeft Willem dan allemaal gedaan voor Nederland?
Ik snap wel wat je bedoelt, zo'n moment vlak na de dood van Peter en de overstromingen in Limburg. En hij heeft natuurlijk wel een beetje een historie van onhandige acties. Maar het leven gaat door, zo is er in principe elke dag wel iets. En ik geloof niet dat er kwaad in de zin is, en voor veel mensen (koningsgezind) is het ook weer een lichtpuntje. En bij sommigen kan de koning überhaupt niets goeddoen. Van mij mogen ze lekker op de fotoquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:36 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Het was ook een subjectieve inschatting van Willem Alexander dat hij vond dat hij tijdens de coronacrisis van zijn land er wel lekker even tussen uit kon naar Griekenland, terwijl heel Nederland zoveel mogelijk binnen moest blijven. En achteraf bleek dat toch niet zo goed te vallen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is omdat het puur subjectief is. Je kan niet je eigen beleving opleggen aan anderen
quote:LIVE | Inwoners Roermond met sirenes gewekt om huizen te verlaten
https://www.telegraaf.nl/(...)m-huizen-te-verlaten
Het 'probleem' is de overdreven gevoeligheid als iemand dood is. Dat wij het spreekwoord 'over de dode niets dan goeds' hebben enz.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar wat is het probleem dan?
De man heeft een beetje een heldenstatus en ik zap de laatste jaren weg als ik zijn kop al zie
Lijkt me logisch dat dat eerste nu ff meer terugkomt
Hou op hoor dramaqueenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je hebt een affectie tegen het koningshuis.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het was ook een subjectieve inschatting van Willem Alexander dat hij vond dat hij tijdens de coronacrisis van zijn land er wel lekker even tussen uit kon naar Griekenland terwijl heel Nederland zoveel mogelijk binnen moest blijven. En achteraf bleek dat toch niet zo goed te vallen.
Vorige week maakten ze beiden nog een statement van 'geschokt' te zijn en ook boos...
Ik denk dat hij er goed aan zou doen om zich nog even achter zijn oren te krabben.
[..]
Dat kan niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je hebt een affectie tegen het koningshuis.
Exact, het is verschrikkelijk wat hem overkomen is maar die zaligverklaring is misselijkmakend, de man was sinds de JoranEmmy compleet onuitstaanbaar geworden, een hoop ophef om helemaal niks. Een narcist pur sang, hij vond dat Charlie Hebdo het over zichzelf afgeroepen had, nou, ik ken er inmiddels nog 1.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het 'probleem' is de overdreven gevoeligheid als iemand dood is. Dat wij het spreekwoord 'over de dode niets dan goeds' hebben enz.
Het is allemaal van die sentimentele hypocrisie.
Dat dus.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Exact, het is verschrikkelijk wat hem overkomen is maar die zaligverklaring is misselijkmakend, de man was sinds de JoranEmmy compleet onuitstaanbaar geworden, een hoop ophef om helemaal niks. Een narcist pur sang, hij vond dat Charlie Hebdo het over zichzelf afgeroepen had, nou, ik ken er inmiddels nog 1.
Totaal in relevant.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Exact, het is verschrikkelijk wat hem overkomen is maar die zaligverklaring is misselijkmakend, de man was sinds de JoranEmmy compleet onuitstaanbaar geworden, een hoop ophef om helemaal niks. Een narcist pur sang, hij vond dat Charlie Hebdo het over zichzelf afgeroepen had, nou, ik ken er inmiddels nog 1.
Je kan veel over Peter R de vries zeggen, maar ik heb de volste overtuiging dat hij wist dat 'irrelevant' een woord is.quote:
Graag beantwoorden @kurk_droogquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:01 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Serieuze vraag, wat heeft Willem dan allemaal gedaan voor Nederland?
Ik vond hem voor zijn dood al irritant, voor hij neergeschoten werd ook al. Zal ik ook vast wel her en der verkondigd hebben en daarmee sta ik in mijn volste recht als ik hem nu nog steeds irritant noem. Narcistische aandachtsgeile man en een maffia maatje.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:13 schreef senesta het volgende:
Als je zegt dat je het heel erg vind zeggen mensen dat je hypocriet bent als je hem voor zijn overlijden een irritante man vond.
Als je eerlijk benoemd dat je hem bij leven vaak een irritante man vond maar dit echt vreselijk vind dan ben je iemand die vast even wil laten zien hoe grootmoedig je bent blabla..
Dat je überhaupt iets zegt over een overleden bekende Nederlander schiet sommige dan ook weer in het verkeerde keelgat want toen Klaas op de hoek doodging zei je natuurlijk niets …![]()
Soms vind ik het zo vermoeiend
Denk in de kleur van je hart.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vond hem voor zijn dood al irritant, voor hij neergeschoten werd ook al. Zal ik ook vast wel her en der verkondigd hebben en daarmee sta ik in mijn volste recht als ik hem nu nog steeds irritant noem. Narcistische aandachtsgeile man en een maffia maatje.
Maar dat maakt niet dat ik het niet verschrikkelijk vind dat hij is neergeschoten. Voor zijn familie, vrienden, collega's. Maar ook omdat hij vanuit zijn persoonlijkheid (stoornis) heel veel goeds heeft gedaan. Voor veel mensen een steun, zware misdrijven aangepakt en onschuldigen uit het gevang gehaald. Voor veel mensen is hij gewoon een held en die kant snap ik ook gewoon.
Het is niet altijd zwart/wit.
Eerst vierkant afkraken en daarna eerbetoon.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vond hem voor zijn dood al irritant, voor hij neergeschoten werd ook al. Zal ik ook vast wel her en der verkondigd hebben en daarmee sta ik in mijn volste recht als ik hem nu nog steeds irritant noem. Narcistische aandachtsgeile man en een maffia maatje.
Maar dat maakt niet dat ik het niet verschrikkelijk vind dat hij is neergeschoten. Voor zijn familie, vrienden, collega's. Maar ook omdat hij vanuit zijn persoonlijkheid (stoornis) heel veel goeds heeft gedaan. Voor veel mensen een steun, zware misdrijven aangepakt en onschuldigen uit het gevang gehaald. Voor veel mensen is hij gewoon een held en die kant snap ik ook gewoon.
Het is niet altijd zwart/wit.
Eng hè, een andere mening.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Laat die man in zijn waarde. Alsnog je gal spuwen nadat hij is overleden vind ik waardeloos. Fijn anoniem doen op een forum. Hebben jullie hem gemaild dat jullie hem zo irritant vonden?
Dat zou de juiste manier zijn. Je gal spuien over iemand die in leven is, prima. Dan heeft hij de mogelijkheid om weerwoord te geven.
Maar dit, dat doe je niet.
Zegt de man die meent dat justitie of de regering hier achter zitquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Eerst vierkant afkraken en daarna eerbetoon.
Grappige figuren hier.
huh de regeringquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zegt de man die meent dat justitie of de regering hier achter zit
Over de doden niks dan goeds melden vind ik eigenlijk net zo waardeloos.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Laat die man in zijn waarde. Alsnog je gal spuwen nadat hij is overleden vind ik waardeloos.
Jeetje. En ik maar denken dat moord heel respectabel was/is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:41 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Peter zou tegen deze kritiek kunnen.
Dus laat mensen lekker afgeven op hem.. Peter zou erom lachen..
wat men ook van hem vind en vond... Elke moord is zinloos
Alleen in de onderwereldquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jeetje. En ik maar denken dat moord heel respectabel was/is.
Denk je? Vond 'm in dat gesprek met Sven K. niet zo heel gezellig reageren op kritiek.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:41 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Peter zou tegen deze kritiek kunnen.
En genoeg beeldmateriaal te laten zien hoe hij leefde en wat hij deedquote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er een heleboel mooie verhalen te vertellen over opa
Eerlijk is eerlijk, Peter wist waar hij mee bezig was en dat dit gevaarlijk was. Ik snap ook niet waarom je raadsman gaat worden van iemand waarvan zijn broer en advocaat geliquideerd zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er waren wel meer criminelen die Peter inhuurden voor allerlei hand- en spandiensten. Klaas Bruinsma bijvoorbeeld. En Cor van Hout.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:05 schreef Mondkapje het volgende:
Onze Robin Hood vermoorden is voor hun het ultieme om te doen. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat hij door Nabil B. in de val gelokt is, om zo een excuus te hebben om hem te vermoorden.
Waarom in godsnaam wil een Nabil B. Peter R. de Vries voor hem zelf inschakelen. Hij is zelf een crimineel tot op het bot.
En onze Petertje was te naief.
Heeft Glennis Grace ook al gereageerd?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:10 schreef Tengano het volgende:
Wel bijzonder en tekenend hoe sommige mensen zo afgunstig en zelfs agressief kunnen reageren op al die lofbetuigingen voor iemand die zoveel heeft verzet in zijn leven. Lijkt me best lastig om met dat soort emoties te moeten kampen en ik heb ook niet het idee dat zoiets zomaar verdwijnt nu Peter er niet meer is.
[ afbeelding ]
Ja maar dat zijn Nederlanders.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er waren wel meer criminelen die Peter inhuurden voor allerlei hand- en spandiensten. Klaas Bruinsma bijvoorbeeld. En Cor van Hout.
Toch wel ironisch dat het opnemen voor Marokkanen hem uiteindelijk duur is komen te staanquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Het is vreselijk dat Peter R. is vermoord. Ik vind het wel een beetje irritant dat iedereen en zijn moeder moet posten hoe verschrikkelijk het allemaal is en wat voor een topgozer het was. Peter R. was schijnbaar de grootste allemansvriend die ons land ooit heeft gekend. Onze vaderlandse strijder, de messias.
Peter R., dezelfde man die vond dat Charlie Hebdo de verschrikkelijke aanslag zelf had uitgelokt, is nu een nationale held.
En dit Twitteren nadat grensrechter Richard Nieuwenhuizen wordt doodgeschopt:
[ afbeelding ]
Daarnaast ergerde half Nederland zich kapot als hij weer eens aanschoof in één of andere talkshow. Apart om te bemerken dat dit nu opeens compleet omgeslagen is. Je moet Peter een topgozer vinden, anders deug je niet. Iets wat je ook bij overleden zangers ziet, die gaan opeens scoren wanneer ze dood zijn. Zal wel iets psychologisch zijn.
Dus jij denkt dat Peter overal aan moest schuiven omdat heel Nederland hem een lul vond. Whahaquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Het is vreselijk dat Peter R. is vermoord. Ik vind het wel een beetje irritant dat iedereen en zijn moeder moet posten hoe verschrikkelijk het allemaal is en wat voor een topgozer het was. Peter R. was schijnbaar de grootste allemansvriend die ons land ooit heeft gekend. Onze vaderlandse strijder, de messias.
Peter R., dezelfde man die vond dat Charlie Hebdo de verschrikkelijke aanslag zelf had uitgelokt, is nu een nationale held.
[ afbeelding ]
Daarnaast ergerde half Nederland zich kapot als hij weer eens aanschoof in één of andere talkshow. Apart om te bemerken dat dit nu opeens compleet omgeslagen is. Je moet Peter een topgozer vinden, anders deug je niet. Iets wat je ook bij overleden zangers ziet, die gaan opeens scoren wanneer ze dood zijn. Zal wel iets psychologisch zijn.
Ik zag net dat ze vanmorgen ergens in een radioprogramma een ode aan Peter R. de Vries heeft gebracht. We kunnen verder van haar vinden wat we willen maar ik vind wel dat ze zich daarmee gerevancheerd heeft voor haar eerdere reactie van afgelopen weekquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft Glennis Grace ook al gereageerd?
Je kan deze moord natuurlijk niet in de schoenen van de complete Marokkaanse gemeenschap schuiven hè.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch wel ironisch dat het opnemen voor Marokkanen hem uiteindelijk duur is komen te staan
Als dat een gemeenschap is, kan je dat wel degelijk. Je kan het niet een individuele Marokkaan in de schoenen schuiven, dat zal ik ook nooit doen. Maar die opvallende misdadigheid komt kennelijk voort uit kenmerken van die gemeenschap.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:24 schreef the-eye het volgende:
Je kan deze moord natuurlijk niet in de schoenen van de complete Marokkaanse gemeenschap schuiven hè.
Dat doe ik ook nergens.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je kan deze moord natuurlijk niet in de schoenen van de complete Marokkaanse gemeenschap schuiven hè.
Als iemand net dood is, hoor je natuurlijk vooral de positieve kanten van die persoon. Over de doden niets dan goeds.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Veel mensen vonden hem irritant ja. Dat lees je in dit topic ook. Er zullen vast ook genoeg mensen zijn die hem wel prima konden hebben. Maar als je de berichtgeving leest was het de beste tafelgast ooit volgens iedereen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Peter overal aan moest schuiven omdat heel Nederland hem een lul vond. Whaha
Gehoord toen je twee gasten met een broodje in de auto zag zitten?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:05 schreef Mondkapje het volgende:
Onze Robin Hood vermoorden is voor hun het ultieme om te doen. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat hij door Nabil B. in de val gelokt is, om zo een excuus te hebben om hem te vermoorden.
Waarom in godsnaam wil een Nabil B. Peter R. de Vries voor hem zelf inschakelen. Hij is zelf een crimineel tot op het bot.
En onze Petertje was te naief.
Op zich zegt hij hier niet iets heel geks.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is overleden aan de gevolgen van zijn eigen enorme ego.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:31 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Op zich zegt hij hier niet iets heel geks.
Ik denk dat als je terugkijkt op wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen, je iets coulanter bent over z'n gedrag (op sommige momenten) van de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Peter raakte mensen. Zowel positief als negatief. Soms maakte hij je aan het lachen als hij bv klaagde over de krappe stoeltjes van Transavia. Soms kromme tenen als hij ook weer ergens een plasje over ging doen. Peter was vooral niet grijs. Iemand met een mening en daar ook voor stond. Ik denk dat dit de reden is dat veel mensen geschokt zijn met zijn dood.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dat vond ik alleen maar reuze irritant. Dan zapte ik weg. Ik ben zo diep geschokt om die enorme hoeveelheid werk die hij verzet heeft en zijn verbluffende prestaties.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:40 schreef potjecreme het volgende:
Peter raakte mensen. Zowel positief als negatief. Soms maakte hij je aan het lachen als hij bv klaagde over de krappe stoeltjes van Transavia. Soms kromme tenen als hij ook weer ergens een plasje over ging doen. Peter was vooral niet grijs. Iemand met een mening en daar ook voor stond. Ik denk dat dit de reden is dat veel mensen geschokt zijn met zijn dood.
Net Thierry Baudet dus, al denk ik dat die een iets mindere lofzang zou krijgen van onze BN'ers mocht hij onverhoopt worden vermoord.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Peter raakte mensen. Zowel positief als negatief. Soms maakte hij je aan het lachen als hij bv klaagde over de krappe stoeltjes van Transavia. Soms kromme tenen als hij ook weer ergens een plasje over ging doen. Peter was vooral niet grijs. Iemand met een mening en daar ook voor stond. Ik denk dat dit de reden is dat veel mensen geschokt zijn met zijn dood.
wie?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net Thierry Baudet dus, al denk ik dat die een iets mindere lofzang zou krijgen van onze BN'ers mocht hij onverhoopt worden vermoord.
Peter heeft serieus een belangrijke rol gespeeld bij het oplossen van diverse misdaadzaken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net Thierry Baudet dus, al denk ik dat die een iets mindere lofzang zou krijgen van onze BN'ers mocht hij onverhoopt worden vermoord.
Wie?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:51 schreef roos94 het volgende:
Zo die vrouw/ex van gers pardoel is helemaal koekwaus. Die zit helemaal de pan uit te flippen op instagram omdat zoveel mensen een condoleance delen van Peter. Ze flipt echt volledig. Koekoek
Wat dan precies? Ik vond het altijd wel vermakelijke TV, vooral de verborgen camera acties, de wapenhandelaar, de huurmoord, oplichters en Reinier Smit, Puttense moordzaak was oud-commissaris Blauuw.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat als je terugkijkt op wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen, je iets coulanter bent over z'n gedrag (op sommige momenten) van de afgelopen jaren.
Ik heb vannacht diverse oude afleveringen van hem zitten kijken en dan ga je echt wel begrijpen hoe het komt dat hij een beetje naast z'n schoenen is gaan lopen. Hij heeft gewoon veel voor elkaar gekregen. Hij was echt iets meer dan een verslaggever die sappig stukjes over misdaad schreef
Baudet bereikt maar een kleine groep mensen. De Vries had een veel groter bereik.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jawel jij valt onder negatief.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:46 schreef Kromo het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik alleen maar reuze irritant. Dan zapte ik weg. Ik ben zo diep geschokt om die enorme hoeveelheid werk die hij verzet heeft en zijn verbluffende prestaties.
Waar moeten we die van kennen?quote:
hij zal best niet te goed zijn om een Thaise voor geld uit te lenen, dat is niet moeilijk daarquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarna in Thailand was het een behoorlijke faalshow. Joran als vrouwenhandelaar.Uit de beelden bleek duidelijk dat het grootspraak was van Joran tegen een pokervriendje.
Exact hetgeen waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Peter heeft serieus een belangrijke rol gespeeld bij het oplossen van diverse misdaadzaken.
Wat zijn die wapenfeiten van Thierry precies?
Waar is het keiharde onweerlegbare bewijs voordat je iemand aan de schandpaal nagelt?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij zal best niet te goed zijn om een Thaise voor geld uit te lenen, dat is niet moeilijk daar
Als ie ook geld vroeg om de verblijfplaats van Nathalie te onthullen aan haar moeder
die vent is zo rot als maar kan
Zucht....die tig uitzendingen waren er om getuigen of nieuwe details te vinden. Om een zaak levend te houden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat dan precies? Ik vond het altijd wel vermakelijke TV, vooral de verborgen camera acties, de wapenhandelaar, de huurmoord, oplichters en Reinier Smit, Puttense moordzaak was oud-commissaris Blauuw.
Maar als je het aantal dossiers afzet tegen resultaat is het een stuk lager dan wat de recherche voor elkaar krijgt en dat is helaas al niet veel. Maar dat zal wel met de mythevorming te maken hebben. Dat vond ik ook altijd zo vermoeiend, tig uitzendingen over een bepaalde vermissing en vrijwel nooit kwam er wat uit, meer vragen dan antwoorden.
een foto in closeup van de verkrachting zelf , en een foto van het spuug van Jos dat in het jongens broekje druppeltquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waar is het keiharde onweerlegbare bewijs voordat je iemand aan de schandpaal nagelt?
een bekentenis van de Thaise hoer??quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waar is het keiharde onweerlegbare bewijs voordat je iemand aan de schandpaal nagelt?
En wie is dat?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze is manager en was de vrouw van gers pardoel
Bij de Puttense moordzaak zijn twee 'daders' vrijgelaten nadat duidelijk werd dat ze het niet gedaan hadden. Dit mede door de alsmaar aanhoudende media-aandacht van De Vries.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat dan precies? Ik vond het altijd wel vermakelijke TV, vooral de verborgen camera acties, de wapenhandelaar, de huurmoord, oplichters en Reinier Smit, Puttense moordzaak was oud-commissaris Blauuw.
Maar als je het aantal dossiers afzet tegen resultaat is het een stuk lager dan wat de recherche voor elkaar krijgt en dat is helaas al niet veel. Maar dat zal wel met de mythevorming te maken hebben. Dat vond ik ook altijd zo vermoeiend, tig uitzendingen over een bepaalde vermissing en vrijwel nooit kwam er wat uit, meer vragen dan antwoorden.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-eerlijkheid-missenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een liedjeszanger die ooit een hitje had met 'Ik neem je mee'.quote:
leuk hoor over een man die vermoord isquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij is overleden aan de gevolgen van zijn eigen enorme ego.
Nee dit soort dingen gewoon nee. Het heeft 0,0 waarde/toevoeging. Net zoals je foto op Facebook updaten als er iets gebeurd is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef Tegan het volgende:
[ twitter ]Hij bedoelt het niet zo, maar dit klinkt voor mij als "we hebben nog niet genoeg zwerfafval, dus gooi wat extra op straat".
eens. Maar dat is met zoveel zo. Als je een andere mening hebt over bijv corona dan ben je een wappie. Als je ook maar 1 verkeerd woord zegt over zoiets onbenulligs als zwarte piet, dan word je ook door half Nederland gehaat. Ik vind het wel mooi dat Peter gewoon zijn eigen mening blijkbaar hield. Niet meelullen met wat maatschappelijk verantwoord is. Daar hou ik wel van.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
'Ik heb ... gedaan, en jij?'quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:20 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee dit soort dingen gewoon nee. Het heeft 0,0 waarde/toevoeging. Net zoals je foto op Facebook updaten als er iets gebeurd is.
Het enige dat je daarmee aangeeft is "kijk eens naar mij en hoe sympathiek/meelevend ik ben", puur je eigen ego strelen door de focus op jezelf te leggen door dit soort loze acties.
Ik dacht al waar blijft die aandachtshoerquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Glennis heeft zich ook weer gemeld:
https://www.ad.nl/video/p(...)er-r-de-vries-238534
PauwGodquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
leuk hoor over een man die vermoord is
https://www.telegraaf.nl/(...)n-eerlijkheid-missen
Hij is het woord "onverpakt" vergeten.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef Tegan het volgende:
[ twitter ]
Hij bedoelt het niet zo, maar dit klinkt voor mij als "we hebben nog niet genoeg zwerfafval, dus gooi wat extra op straat".
Kijk eens naar al het eerbetoon dat wordt achtergelaten na alle gevierde coronaparties.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:31 schreef maily het volgende:
[..]
Hij is het woord "onverpakt" vergeten.
Kijk eens naar het eerbetoon op de plaats van de schietpartij ....
Kolere wat een zooi plastic ...
Mensen worden halsoverkop weggestuurd en opruimen ho maar.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kijk eens naar al het eerbetoon dat wordt achtergelaten na alle gevierde coronaparties.
Die plek wordt echt wel netjes onderhouden. De verdorde bloemen en het overbodige plastic worden straks gewoon verwijderd.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:31 schreef maily het volgende:
[..]
Hij is het woord "onverpakt" vergeten.
Kijk eens naar het eerbetoon op de plaats van de schietpartij ....
Kolere wat een zooi plastic ...
Natuurlijk wordt het verwijderd.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die plek wordt echt wel netjes onderhouden. De verdorde bloemen en het overbodige plastic worden straks gewoon verwijderd.
Ik vermoed dat dit nog wel een paar dagen aan blijft houden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die plek wordt echt wel netjes onderhouden. De verdorde bloemen en het overbodige plastic worden straks gewoon verwijderd.
Het spuug DNA van Jos B zit in de onderbroek van Nicky verstappen en toch zijn er mensen die geloven dat een dorpspastoor het heeft gedaanquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:59 schreef Mondkapje het volgende:
We hebben nu gelukkig een betere DNA-techniek en andere uitvindingen waardoor daders niet zo makkelijk meer wegkomen en in die zin heeft Peter R. zijn taak volbracht en wordt het iets makkelijker zonder hem.
Die dader van Tanja Groen had nu vast ergens op beeld gestaan met zijn busje, zijn dna was vastgelegd zodat ie met smoesjes niet meer zou wegkomen etc.
quote:
Wilde alleen even het onderbroekje fatsoenerenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het spuug DNA van Jos B zit in de onderbroek van Nicky verstappen en toch zijn er mensen die geloven dat een dorpspastoor het heeft gedaan
Tja, die advocaat is ook een soort van komiek met zijn aparte verklaringen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het spuug DNA van Jos B zit in de onderbroek van Nicky verstappen en toch zijn er mensen die geloven dat een dorpspastoor het heeft gedaan
Ik ben benieuwd of nu iemand anders trouwens de familie Verstappen gaat ondersteunen. Bij bijvoorbeeld het hoger beroep. Maar wellicht wordt het nu gehouden tot de advocaat. Lijkt me wel een gemis als je dat 20 jaar zo gewend bent geweest. En ik vraag me ook nog een beetje af wat er nu met die twee Ajax shirts gaat gebeuren; ik verwacht dat daar de komende drie dagen een beslissing over genomen wordt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Tja, die advocaat is ook een soort van komiek met zijn aparte verklaringen.
Ik hoop dat Peter ergens een mooie gedenkplaat krijgt bij het Min Jusquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:08 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou een gedenkplaatje voor de miljoen voor Tanja Groen meegeven in zijn urn of graf.
Die zaak is bijna klaar, Peter had een heel team dus logischerwijs gaat een van hun met ze mee.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of nu iemand anders trouwens de familie Verstappen gaat ondersteunen. Bij bijvoorbeeld het hoger beroep. Maar wellicht wordt het nu gehouden tot de advocaat. Lijkt me wel een gemis als je dat 20 jaar zo gewend bent geweest. En ik vraag me ook nog een beetje af wat er nu met die twee Ajax shirts gaat gebeuren; ik verwacht dat daar de komende drie dagen een beslissing over genomen wordt.
@:Ootjekatootje
De dorpspastoor? Waar komt die ineens vandaan?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat hij zo'n plaatje bij Ajax beter kan waarderen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik hoop dat Peter ergens een mooie gedenkplaat krijgt bij het Min Jus
hij was er niet eerder me bezig met de Puttense moordzaak is er ook pas later ingestapt , nadat die twee jongens veroordeeld warenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:05 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie de zaak Nicky Verstappen eigenlijk als het faalmoment van Peter R. de Vries, hij heeft duidelijk iets over het hoofd gezien in die tijd, al die tijd stond de dader in de archieven. Uiteindelijk heeft ie het natuurlijk goed gemaakt maar het had niet zo lang hoeven duren.
Blij dat je dat zegt. Ik had die term ook nog nooit gehoord hoewel ik hem wel grappig vind.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De dorpspastoor? Waar komt die ineens vandaan?
Stop eens met liegen en de waarheid verdraaien.
Bekende uitdrukking hoor.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blij dat je dat zegt. Ik had die term ook nog nooit gehoord hoewel ik hem wel grappig vind.
O heeft Jos B het dan toch gedaan ?/quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De dorpspastoor? Waar komt die ineens vandaan?
Stop eens met liegen en de waarheid verdraaien.
was ook een grapjequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blij dat je dat zegt. Ik had die term ook nog nooit gehoord hoewel ik hem wel grappig vind.
Ik kom niet uit een durp, dus dat zal het dan wel zijn denk ik.quote:
Lees het boek van Peter over de zaak Nicky dan eens. Beter dan mensen hier van van alles en nogal beschuldigingen zonder feitelijke onderbouwing.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was ook een grapje
ik weet niet welke personen in de ogen van de complotdenkers nog meer verdacht waren
Als er spuug DNA van Jos B in die onderbroek van kleine Nicky i s aangetroffen dan is het voor mij klaar , voor de rechtbank ook en Nathalie is over de zij van de boot gegaanquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees het boek van Peter over de zaak Nicky dan eens. Beter dan mensen hier van van alles en nogal beschuldigingen zonder feitelijke onderbouwing.
En nu ontopic aub.
Wat heeft Nathalie nu weer hiermee te maken,quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als er spuug DNA van Jos B in die onderbroek van kleine Nicky i s aangetroffen dan is het voor mij klaar , voor de rechtbank ook en Nathalie is over de zij van de boot gegaan
die s nu door de vriend van Joran overboord gegooidquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat heeft Nathalie nu weer hiermee te maken,
Krijg nou wat. Ik realiseer me nu pas dat hij haar ook misbruikt en gedumpt kan hebben met een 'vriend'. Heb altijd gedacht dat hij er in zijn eentje achterzat. Zwommen er trouwens haaien in die omgeving zodat ze vanzelf zou verdwijnen zeg maar?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die s nu door de vriend van Joran overboord gegooid
wel makrelen en haringenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Krijg nou wat. Ik realiseer me nu pas dat hij haar ook misbruikt en gedumpt kan hebben met een 'vriend'. Heb altijd gedacht dat hij er in zijn eentje achterzat. Zwommen er trouwens haaien in die omgeving zodat ze vanzelf zou verdwijnen zeg maar?
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat heeft Nathalie nu weer hiermee te maken,
Ben benieuwd of we daar ooit nog achterkomen nou. Dat is mij wel 1 miljoen tipgeld waard eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:36 schreef michaelmoore het volgende:
Over de locatie waar Nathalie nu is daar heeft een ander hele theorieën over
Nou loof het uit!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we daar ooit nog achterkomen nou. Dat is mij wel 1 miljoen tipgeld waard eigenlijk.
das mooiquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:00 schreef Scjvb het volgende:
Diegene wie het uit eigen zak betaalt, verdient mijn volledige respect!
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we daar ooit nog achterkomen nou. Dat is mij wel 1 miljoen tipgeld waard eigenlijk.
Nathalie werd neergezet als lief onschuldig wit meisje, waardoor iedereen vond dat ze wel vermoord had moeten zijn. Ooit een artikel gelezen waarin haar klasgenoten vertelden hoe extreem veel drank en drugs erin gegaan zijn die vakantie. En Nathalie ging nog ff door met Joran, voor mij is de kans dat ze daar op dat strand zaten en ze schuimbekkend overleden is groot. Lijk wegwerken met een boot is dan ook niet handig.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik met een dame op stap zou gaan die nogal onwel zou worden van de drank en drugs zou ik gewoon even 112 bellen of anders de politie. Lijkt mij een stuk eenvoudiger dan haar met een bootje midden op zee te dumpen en de rest van mijn leven geheimzinnig blijven doen. Maar misschien had Joran toen geen telefoon bij zich, dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nathalie werd neergezet als lief onschuldig wit meisje, waardoor iedereen vond dat ze wel vermoord had moeten zijn. Ooit een artikel gelezen waarin haar klasgenoten vertelden hoe extreem veel drank en drugs erin gegaan zijn die vakantie. En Nathalie ging nog ff door met Joran, voor mij is de kans dat ze daar op dat strand zaten en ze schuimbekkend overleden is groot. Lijk wegwerken met een boot is dan ook niet handig.
Ik denk dat hij Nathalie net als Stephany Flores gewoon wat aangedaan heeft. En dat hij tegen Patrick belangrijke stukken van het verhaal weggelaten heeft.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nathalie werd neergezet als lief onschuldig wit meisje, waardoor iedereen vond dat ze wel vermoord had moeten zijn. Ooit een artikel gelezen waarin haar klasgenoten vertelden hoe extreem veel drank en drugs erin gegaan zijn die vakantie. En Nathalie ging nog ff door met Joran, voor mij is de kans dat ze daar op dat strand zaten en ze schuimbekkend overleden is groot. Lijk wegwerken met een boot is dan ook niet handig.
Psychopaten liegen idd altijd; zelfs als het niet nodig is. Onderzoek het maar. Ze kunnen gewoon niet anders het is hun eerste natuur.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat hij Nathalie net als Stephany Flores gewoon wat aangedaan heeft. En dat hij tegen Patrick belangrijke stukken van het verhaal weggelaten heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |