abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:07:58 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200384263

Peter R. de Vries (64) overleden
quote:
Peter R. de Vries is na de aanslag van vorige week dinsdag overleden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van zijn familie. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden overleden. Hij was 64 jaar.

"Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen", schrijven zijn nabestaanden in een verklaring. "We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar."

De nabestaanden vragen rust om het overlijden te verwerken. Informatie over wanneer er afscheid zal worden genomen van De Vries zal volgen als er een beslissing over is genomen.
Bron: NOS.nl

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.

[ Bericht 18% gewijzigd door matthijst op 15-07-2021 21:29:37 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:08:18 #2
28167 matthijst
pi_200384274
Rtl 4 dope highlights van confrontaties.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 21:09:06 #3
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200384294
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:08 schreef matthijst het volgende:
Rtl 4 dope highlights van confrontaties.
Dat waren stuk voor stuk topshows _O_
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_200384315
Npo 1 met Jeroen Pauw nu, heel goed.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:10:09 #5
28167 matthijst
pi_200384320
Freek :')
pi_200384347
Twee narcisten tegenover elkaar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_200384360
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:10 schreef matthijst het volgende:
Freek :')
Die is helemaal zichzelf ja..wat een mongool is dat zeg
pi_200384368
Kan het zijn dat Peter emotioneler werd met de jaren?
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:13:02 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200384384
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:09 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dat waren stuk voor stuk topshows _O_
Ja dat programma is echt ongeevenaard

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 15-07-2021 21:23:23 ]
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:13:06 #10
28167 matthijst
pi_200384387
Mooi dit _O_
pi_200384500
De plek waar hij is neergeschoten is best indrukwekkend ;(
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:25:10 #12
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_200384673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Denk dat het ook te maken heeft met waar je dus bent. Ik heb dat in elk geval met al die dingen; Pim was ik bij een schoolvriendje thuis, 9/11 zat ik zelf op school, Theo weet ik niet meer (dus ik gok thuis), MH17 bij een collega in de tuin voor een kraambezoek, maar Bataclan, aanslag in Apeldoorn, Alphen aanslag, allen geen idee meer.
De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.

Op de zaterdag van Alphen was ik in het KNMI voor de halfjaarlijkse ledendag van de weervereniging waar ik toen lid van was. En tijdens de M17-aanslag was ik met mijn familie op vakantie in Lissabon en zaten we net op terras, kostte veel moeite om de dag erna terug te vliegen. Op vrijdagavond 13 november 2015 toen de absolute hel losbarstte in Bataclan was ik zelf bij het concert van CHVRCHES in de Melkweg. De eerste pushberichten sijpelden binnen net voordat de band aan de toegift. Heel bizar om dan zelf in een concertzaal te staan, wat voor mij altijd als een van de veiligste plekken voelde.

Ten tijde van de tramaanslag in Utrecht was ik 'gewoon' op kantoor aan het werk. Ik neem die tram regelmatig als ik in het centrum van Utrecht moet zijn, om tijd en parkeerkosten uit te sparen. Maar eigenlijk nooit op een doordeweekse ochtend.

En op het tijdstip waarom Peter R. de Vries werd vermoord zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 15-07-2021 21:34:21 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_200384715
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.

Op de zaterdag van Alphen was ik in het KNMI voor de halfjaarlijkse ledendag van de weervereniging waar ik toen lid van was. En tijdens de M17-aanslag was ik met mijn familie op vakantie in Lissabon en zaten we net op terras, kostte veel moeite om de dag erna terug te vliegen. Op vrijdagavond 13 november 2015 toen de absolute hel losbarstte in Bataclan was ik zelf bij het concert van CHVRCHES in de Melkweg. De eerste pushberichten sijpelden binnen net voordat de band aan de toegift. Heel bizar om dan zelf in een concertzaal te staan, wat voor mij altijd als een van de veiligste plekken voelde.

En tijdens de moord op Peter R. de Vries zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Goed geheugen hoor, prima.
pi_200384720
OP kan wel aangepast worden. @Zipportal zou dat zeker niet vergeten.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:27:45 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200384739
quote:

[..]

En op het tijdstip waarom Peter R. de Vries werd vermoord zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Schrijf dit maar in je dagboek
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:28:43 #16
473584 Gretzl
pi_200384760
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Goed geheugen hoor, prima.
Ja, het zal er mee te maken hebben dat ik altijd op de hoogte wil zijn van het belangrijkste nieuws. En er ook een handje van heb om bijzondere gebeurtenissen, zowel privé als op het nieuws, te associëren met de muziek waar ik op dat moment naar luister.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Schrijf dit maar in je dagboek
Geen dagboek, maar staat genoteerd in m'n notitieblok ;)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_200384765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die is helemaal zichzelf ja..wat een mongool is dat zeg
Welke Freek?
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 21:29:57 #18
367000 roos94
pi_200384792
quote:

[..]

Pim, 9/11, Theo was ik te klein

2009 koninginnedag zat ik voor de buis te kijken hoe het drama zich afspeelde

Mh17 zat ik buiten op de stoep te wachten tot ik zou worden opgehaald van stage. Was een warme dag

Alphen aanslag zat ik op mijn slaapkamer te leren voor tentamens toen ik het langs hoorde komen op tv
pi_200384796
Het is verschrikkelijk. Maar die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries komt ook mijn strot uit.

Het was een fantastische misdaadjournalist, die er wat mij betreft ook achterlijke meningen op nahield.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:30:21 #20
28167 matthijst
pi_200384809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke Freek?
De Jonge, zure zeikerd, gaat maar niet kapot.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:30:50 #21
473584 Gretzl
pi_200384825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:18 schreef Mansjester het volgende:
De plek waar hij is neergeschoten is best indrukwekkend ;(
Morgen ook even langs, dan ben ik vlak in de buurt. Terecht dat het eerbetoon zo groot is, maar echt onwerkelijk dat we dit in Nederland nog eens moeten meemaken :'(
pi_200384834
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, of hij is nu juist al jaren kapot. Levende dode. Het is maar hoe je het ziet.

Wat zei die nu weer dan?
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:32:19 #23
28167 matthijst
pi_200384871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, of hij is nu juist al jaren kapot. Levende dode. Het is maar hoe je het ziet.

Wat zei die nu weer dan?
Oh, oude beelden van die Joranshow, dat Peter over lijken ging.
Leek erop dat ie die hele uitzending nooit gezien had, maar hij zat weer 's de Freek uit te hangen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:33:24 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200384899
9/11 zat ik in de 6e, kwam ik net thuis van school, zette de tv aan en zag de herhaling van een vliegtuig dat een gebouw in vloog. Bij Fortuyn en Van Gogh heb ik geen idee meer waar ik was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200384908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oh, oude beelden van die Joranshow, dat Peter over lijken ging.
Leek erop dat ie die hele uitzending nooit gezien had, maar hij zat weer 's de Freek uit te hangen.
Sta daar dubbel in. Want ik vind Freek de jonge een akelig figuur, maar ben ook tegen die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries.
pi_200384999
quote:

[..]

Ten tijde van de tramaanslag in Utrecht was ik 'gewoon' op kantoor aan het werk. Ik neem die tram regelmatig als ik in het centrum van Utrecht moet zijn, om tijd en parkeerkosten uit te sparen. Maar eigenlijk nooit op een doordeweekse ochtend.

Rutte n.a.v. deze post - - >mooi
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:38:00 #27
473584 Gretzl
pi_200385000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mh17 zat ik buiten op de stoep te wachten tot ik zou worden opgehaald van stage. Was een warme dag

Alphen aanslag zat ik op mijn slaapkamer te leren voor tentamens toen ik het langs hoorde komen op tv
Koninginnedag 2009 hoorden wij pas 's avonds bij thuiskomt hoe erg het was. Niemand van ons had toen al een smartphone en de festiviteiten in het centrum werden niet allemaal afgeblazen. Op de radio werd er nog lang gedacht dat het misschien een ongeluk was en niemand wist hoeveel toeschouwers het niet overleefd hadden. Zijn daar de middag nog gebleven. Dat zou nu wel anders gaan.

Tramaanslag Utrecht heb ik ook nog even genoemd, dat is een verschrikkelijke gebeurtenis die ook veel indruk voor mij persoonlijk heeft gemaakt.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:38:59 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200385024
Wat waren jullie toen Andy Fordham overleed?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200385029
quote:

[..]

Hey, het interesseert helemaal niemand waar jij was of waar ik was toen, gisteren of morgen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:40:04 #30
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200385060
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
In bad
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:40:13 #31
28167 matthijst
pi_200385062
quote:
Kratje pils aan het wegtikken :7
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:41:44 #32
473584 Gretzl
pi_200385102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hey, het interesseert helemaal niemand waar jij was of waar ik was toen, gisteren of morgen.
Gap, iedereen hier snapt dat het triviaal is waar een ieder was op het moment van verschrikkelijke gebeurtenissen, maar het is een manier om stil te staan bij het leed. Niks mis mee.

En niemand roept dat het op deze manier allemaal wel heel dichtbij komt. (al is de kans statistisch gezien vrij groot dat iedereen in z'n leven wel eens enorm door het oog van de naald kruipt).
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:43:57 #33
473584 Gretzl
pi_200385147
quote:
Als het gaat om bekende sporters of muzikanten onthoud ik mijn eigen whereabouts een stuk slechter, tenzij ik die persoon bewonderde.

Bij Andy ga ik het helaas wel m'n leven lang onthouden. Wat een tragische dag -O-
pi_200385155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sta daar dubbel in. Want ik vind Freek de jonge een akelig figuur, maar ben ook tegen die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries.
Tenenkrommend inderdaad hoe iedereen in medialand over elkaar heen buitelt bij de peter-verering die nu gaande is.
Peter R de Vries was inmiddels een pedant figuur geworden. De roem was hem dusdanig naar het hoofd gestegen dat hij dacht iedereen op elk thema de maat te kunnen nemen.
En tegelijkertijd heb je aan de vingers van twee handen niet genoeg om de zaken te tellen die hij heeft mee helpen oplossen terwijl die zo goed las in de vergetelheid waren geraakt als hij zich er niet mee had bemoeid.
-
pi_200385310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:44 schreef quo_ het volgende:

[..]

Tenenkrommend inderdaad hoe iedereen in medialand over elkaar heen buitelt bij de peter-verering die nu gaande is.
Peter R de Vries was inmiddels een pedant figuur geworden. De roem was hem dusdanig naar het hoofd gestegen dat hij dacht iedereen op elk thema de maat te kunnen nemen.
En tegelijkertijd heb je aan de vingers van twee handen niet genoeg om de zaken te tellen die hij heeft mee helpen oplossen terwijl die zo goed las in de vergetelheid waren geraakt als hij zich er niet mee had bemoeid.
Eens dat het een man was die ondertussen ook overal en altijd over van alles een mening had, maar als je die betreffende mensen dat hoort zeggen hoor je ook dat hij nooit onvoorbereid aan tafel zat, ook over onderwerpen waar hij op het oog ver vanaf stond. Als je mensen als Marc van der Linden met dat respect over 'm hoort praten dan was zelfs ook dat pedante toontje een kwaliteit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_200385441
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Morgen ook even langs, dan ben ik vlak in de buurt. Terecht dat het eerbetoon zo groot is, maar echt onwerkelijk dat we dit in Nederland nog eens moeten meemaken :'(
Het is echt een contrast,dat er in zo'n drukke toeristische straat ineens zo'n rustige plek met rouwstemming is.
pi_200385485
quote:
De kelder aan het leegpompen met de radio op de achtergrond aan.
pi_200385502
quote:
:o is hij dood? :o
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:58:22 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200385519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:57 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

:o is hij dood? :o
Vandaag

RIP
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200385610
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Vandaag

RIP
Omg! -O-

15 juli 2021 zal ik me dus altijd blijven herinneren als de dag dat Peter overleed, er een ramp was in Limburg, Andy-held is overleden en dat ik eindelijk de tweede vaccinatie heb gehad.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:01:46 #41
473584 Gretzl
pi_200385621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:55 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Het is echt een contrast,dat er in zo'n drukke toeristische straat ineens zo'n rustige plek met rouwstemming is.
Ja, ik ga regelmatig in een van die straatjes eten voordat ik een concert bezoek. Blijft onwerkelijk dat het op die plek heeft kunnen gebeuren en op dat tijdstip.

Tot vorige week dinsdag heb ik er ook nooit bij stilgestaan dat de BN'ers die aanschuiven bij Boulevard / Jinek / Humberto gewoon over straat naar de parkeergarage lopen. Ik dacht altijd dat die studio een inpandige parkeergarage had, ook voor de veiligheid van de gasten.

Maar ja, als je niet beter zou weten zou je denken dat de omgeving van het Leidseplein een van de veiligste plekken van Amsterdam is. Omdat er altijd zoveel mensen op straat zijn.
pi_200385663
Taghi zal wel trots tv kijken nu...
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:03:46 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200385676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat denk ik niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200385702
Bijzonder triest. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.

Alle betrokkenen bij de aanslag op zijn leven kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Roei het kwaad met wortel en tak uit.
pi_200385707
quote:
Dronken en verzadigd, zoals hij het gewild had.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:05:07 #46
473584 Gretzl
pi_200385719
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Neem aan dat ze in de EBI-cellen geen tv hebben, maar dit nieuws is zo groot dat ie het ongetwijfeld al heeft meekregen van medegedetineerden.
pi_200385727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:04 schreef rutger05 het volgende:
Bijzonder triest. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.

Alle betrokkenen bij de aanslag op zijn leven kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Roei het kwaad met wortel en tak uit.
Andy heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:12:02 #48
338319 ZarB
Piña colada
pi_200385928
Hopelijk is het nu klaar met dat criminelen bestrijden met criminelen. Nabil B, Taghi, iedereen die er ook maar een beetje mee te maken heeft levenslang opsluiten. :r flikker op met je kroongetuigen. Een blinde ziet nog dat die lui niet te vertrouwen zijn.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200385932
R.I.P. Brandy Fordhoek.
pi_200385950
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke Freek?
De Jonge
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:14:05 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200385988
Een groep muziekmakende zwarten in de Leidschedwarsstraat

Doet een beetje denken aan

donderdag 15 juli 2021 @ 22:15:11 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386018
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef ZarB het volgende:
Hopelijk is het nu klaar met dat criminelen bestrijden met criminelen. Nabil B, Taghi, iedereen die er ook maar een beetje mee te maken heeft levenslang opsluiten. :r flikker op met je kroongetuigen. Een blinde ziet nog dat die lui niet te vertrouwen zijn.
Voordat die pgp’s werden gekraakt hadden ze alleen maar Nabil. Dat soort deals zijn in essentie niet zo raar, al financier je uiteindelijk wel criminelen ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:17:55 #53
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386099
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef ZarB het volgende:
Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.

Ik neem mijn hoed af voor deze genialiteit.
Dit, dus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:18:37 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_200386132
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Voordat die pgp’s werden gekraakt hadden ze alleen maar Nabil. Dat soort deals zijn in essentie niet zo raar, al financier je uiteindelijk wel criminelen ja.
Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:19:09 #55
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386148
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.

Die is ook niet te vertrouwen hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:19:26 #56
338319 ZarB
Piña colada
pi_200386159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee die gasten vertrouw ik niet nee. En criminelen met criminelen bestrijden is niet handig. Zo blijkt. Dat is mijn conclusie. Zijn 2 dingen naast elkaar.

En het zal die nabil aan zn reet roesten dat zn advocaat en vertrouwenspersoon worden omgelegd. Alleen zn broer zal m miss iets boeien maar als er wat poen tegenover staat gaan ze nog over hun moeders lijk.
pi_200386232
Nu is het wachten tot Nabil wordt omgelegd en dan is het eindelijk klaar.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:22:10 #59
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386258
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Die is ook niet te vertrouwen hoor.
Dat zal dan toch om andere redenen moeten zijn dan hierboven wordt geschetst.
Dit, dus.
pi_200386281
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:21 schreef Azula het volgende:
Nu is het wachten tot Nabil wordt omgelegd en dan is het eindelijk klaar.
Waarom zou het klaar zijn? Die lui zijn dusdanig rancuneus en hebben genoeg geld en tijd om nooit los te laten voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft.
pi_200386327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom zou het klaar zijn? Die lui zijn dusdanig rancuneus en hebben genoeg geld en tijd om nooit los te laten voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft.
Je zou er maar in verwikkeld zijn.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:24:32 #62
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386330
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:19 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee die gasten vertrouw ik niet nee. En criminelen met criminelen bestrijden is niet handig. Zo blijkt. Dat is mijn conclusie.
Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.
Dit, dus.
pi_200386341
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

:D
pi_200386401
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Azula het volgende:

[..]

Je zou er maar in verwikkeld zijn.
Ja john vd heuvel bv. Die kan helaas niet meer met een gerust hard over.
pi_200386437
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja john vd heuvel bv. Die kan helaas niet meer met een gerust hard over.
Die heeft een kwart de ballen niet die Peter had.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:28:56 #66
338319 ZarB
Piña colada
pi_200386451
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.
3 liquidaties noem ik niet echt beter.

https://www.parool.nl/ams(...)atste-cent~b5953dbb/

En dit pleit ook niet echt voor nabil. Maar hij erkent iig zelf dat ie nou eenmaal een crimineel is met twisted denkwijze.
pi_200386516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Andy heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.
Alcohol? Of binge eating?
Is ook verdrietig, want niemand kiest ervoor om verslaafd te worden.
pi_200386535
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Omg! -O-

15 juli 2021 zal ik me dus altijd blijven herinneren als de dag dat Peter overleed, er een ramp was in Limburg, Andy-held is overleden en dat ik eindelijk de tweede vaccinatie heb gehad.
Gedenkwaardig dagje in meerdere opzichten
Alius aliud dicit
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:34:12 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het geinige is wel dat ze hem nu eigenlijk niet echt meer nodig hebben. Denk dat ze er niet wakker van liggen mocht hem wat overkomen. Scheelt ze waarschijnlijk rond de 1.5 miljoen en weer een stuk tuig minder
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200386629
Dat fragment met Freek de Jonge vond ik tenenkrommend. Wat een zure pisvlek is dat, wereldvreemd en zou gewoon compleet genegeerd moeten worden.

Ik keek vroeger elke zondagavond Peter R samen met wijlen mijn lieve moeder.
Waren beide echt fan van het programma. Bedankt voor de fijne avonden en herinneringen Peter O+
Alius aliud dicit
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:36:01 #71
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386636
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:28 schreef ZarB het volgende:

[..]

3 liquidaties noem ik niet echt beter.

https://www.parool.nl/ams(...)atste-cent~b5953dbb/

En dit pleit ook niet echt voor nabil. Maar hij erkent iig zelf dat ie nou eenmaal een crimineel is met twisted denkwijze.
Natuurlijk is het een crimineel, een moordenaar zelfs. Maar dat ontkent toch ook niemand? Maar dit soort figuren zijn wel een goudmijn aan essentiële informatie. Details waar politie nooit bij zou kunnen komen die een zaak ijzersterk maken.

En het is natuurlijk niet zo dat Nabil met een paar miljoen op zak gratis de deur uit loopt. Die gaat nog steeds jarenlang de bak in voor zijn aandeel.
Dit, dus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:37:34 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200386675
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.
Niet voor eerlijke processen? Op basis waarvan wil je iemand dan opsluiten?
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:37:40 #73
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386680
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Het geinige is wel dat ze hem nu eigenlijk niet echt meer nodig hebben. Denk dat ze er niet wakker van liggen mocht hem wat overkomen. Scheelt ze waarschijnlijk rond de 1.5 miljoen en weer een stuk tuig minder
Natuurlijk hebben ze ‘m wel nodig. Hij gaat ze de meest cruciale details geven om die zaak waterdicht aan de rechter te geven. OM gaat 0 risico nemen met de veroordeling van Taghi.
Dit, dus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:39:21 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386714
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze ‘m wel nodig. Hij gaat ze de meest cruciale details geven om die zaak waterdicht aan de rechter te geven. OM gaat 0 risico nemen met de veroordeling van Taghi.
Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:49:33 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386964
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.
nu Palm vorige week is opgepakt is de kans dat ze Nabil weer om details vragen behoorlijk groot, denk ik. Ik geloof er niets van dat het OM nu die deal gaat afblazen. Die gaat gewoon 10 jaar de bak in en levert een shitload aan de beste details.
Dit, dus.
pi_200387114
quote:

[..]

Nou zeg, jij kruipt ook altijd door het oog van de naald. Je maakt wat mee zeg. Poe poe

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 22:57:51 ]
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:57:02 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200387131
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

nu Palm vorige week is opgepakt is de kans dat ze Nabil weer om details vragen behoorlijk groot, denk ik. Ik geloof er niets van dat het OM nu die deal gaat afblazen. Die gaat gewoon 10 jaar de bak in en levert een shitload aan de beste details.
Ze gaan die deal sowieso niet afblazen. Maar het boeit niks meer voor de zaak als Nabil morgen doodgaat. Dat maakt al die gebeurtenissen ook zo wrang.

Het is gewoon puur machtsvertoon van vermoedelijk Taghi.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200387152
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Des te meer maakt het de moord op Peter ook nutteloos vind ik.
Is puur machtsvertoon, wraak en
Bloeddorst.
Misschien zelfs eigenlijk terreur.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:00:46 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200387206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik zou lekker gaan verhuizen naar Rusland, Iran, of Zimbabwe als ik jou was.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200387273
Ik moest toch een traantje wegpinken zonet tijdens de uitzending van Humberto :'(
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:09:30 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200387330
Nog een leuke podcast over Peter door 2 Belgische journalistes. Wel wat achterhaald.
https://podcastluisteren.(...)-72-Peter-R-de-Vries
pi_200387399
quote:

[..]

...
Ik heb dat hele idee nooit zo goed begrepen, van "iedereen weet nog waar die was toen die over -x- hoorde"...

Ik kan me van al die momenten nog wel herinneren dat het op tv was op de dag dat het gebeurde, en hoe mijn dag ongeveer verliep met dat nieuws in mijn hoofd. Maar dat is vooral omdat het op dat moment al urenlang om je heen aanwezig is en iedereen erover spreekt, het moment waar ik was op het moment zelf of waar ik was toen ik het voor het eerst hoorde, daar heb ik meestal weinig herinneringen aan.

Het enige uit de hele lijst dat ik vanaf het exacte begin van de gebeurtenis herinner was de aanslag in Apeldoorn. Ik was die ochtend teruggekomen van een paar dagen vakantie en zag de optocht op tv. Ik wilde de deur uitstappen om, net als jij, naar het kruispunt te gaan (ik woonde in Apeldoorn), en exact op het moment dat ik de deur uit wil stappen hoor ik op tv die nog aan stond iets van "Wow... wat gebeurt daar nou?". Toen ben ik omgedraaid en ben ik niet meer gegaan, heb ik de rest van de dag voor de tv gezeten samen met wat familie die later die dag langs kwam.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:14:28 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200387424
Een biografie schrijven over Peter R de Vries zal trouwens wel een heidens karwei worden :D
pi_200387515
;(
pi_200387594
@yvonne, mogen we nu eindelijk een cold case topic?

Een nette en respectvolle?
pi_200387639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:09 schreef Hexagon het volgende:
Nog een leuke podcast over Peter door 2 Belgische journalistes. Wel wat achterhaald.
https://podcastluisteren.(...)-72-Peter-R-de-Vries
Wat een schijtwijven zijn dat… half uur lullen en wijn zuipen en eigen boek of tour aankondigen dan een zaak bespreken.
Zo respectloos en inderdaad fan van Peter, vanaf het eerste uur. Ze bespreken leuke zaken maar dat gelul en gezever, man man.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:28:33 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200387648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een schijtwijven zijn dat… half uur lullen en wijn zuipen en eigen boek of tour aankondigen dan een zaak bespreken.
Zo respectloos en inderdaad fan van Peter, vanaf het eerste uur. Ze bespreken leuke zaken maar dat gelul en gezever, man man.
Je kut het eerste half uur meestal wel skippen ja
pi_200387909
quote:
Goed interview.
Sterke interviewer vond ik Theo van Gogh altijd wel. Ook destijds met Pim bv.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:47:32 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200387930
:'( -O- Nooit meer mogen en kunnen zeuren over de nasale Peter R. , een icoon die voor mij synomiem was voor een taaie pitbull die nooit losliet in wat hij voor -en op zijn ongeëvenaarde manier kenbaar wilde maken.

Even had ik nog hoop dat het hem gegeven was om het onvermijdelijke te weerstaan en nu valt dat gapend gat met de leegte die hij achterlaat. Rechtopstaand vermoord en nu dan gestorven in het harnas van zijn niet aflatende strijd tegen het onrecht dat zijn nabestaanden en iedereen die hem respecteerde maar moeilijk enige troost zal kunnen geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:48:21 #90
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200387937
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:49:53 #91
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_200387953
Heb net Boulevard terug gekeken, wat een stralende blauwe ogen had die man als hij lachte O+
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:52:13 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200387984
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:48 schreef AgnesGru het volgende:
[ twitter ]
Ik heb met Peter Schouten te doen. Een aandoenlijke en gevoelige man die gek was op Peter. Voicemails voor Peter inspreken terwijl hij op de intensive care ligt... Allemachtig wat zal hij hem gaan missen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200388006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:49 schreef Flow3r het volgende:
Heb net Boulevard terug gekeken, wat een stralende blauwe ogen had die man als hij lachte O+
En die blik van hem als hij boos werd.. Die ogen werden felblauw, schitterenden gewoon. Mooi.
Alius aliud dicit
pi_200388010
quote:
[ twitter ]
Ga ik doen.
Alius aliud dicit
pi_200388083
Wat komt die RTL Boulevard uitzending hard binnen zeg :'(
-
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:04:26 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200388116
Onvoorstelbaar hoeveel contact hij trouwens met al die mensen om hem heen had. Waar haalt iemand de tijd vandaan als je ondertussen al die zaken en je werk nog moet doen?

Hij had 1 tot 2 keer contact met die man van de Puttense moordzaak en zou volgende week met hem gaan barbecuen. De man brak toen hij dat vertelde omdat Peter zoveel voor hem betekend en gevochten heeft, zodat hij na 7 jaar onschuldig te hebben gezeten, eindelijk werd vrijgesproken.
pi_200388155
quote:
[ twitter ]
Mooi. O+
pi_200388201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Tengano het volgende:
Onvoorstelbaar hoeveel contact hij trouwens met al die mensen om hem heen had. Waar haalt iemand de tijd vandaan als je ondertussen al die zaken en je werk nog moet doen?

Hij had 1 tot 2 keer contact met die man van de Puttense moordzaak en zou volgende week met hem gaan barbecuen. De man brak toen hij dat vertelde omdat Peter zoveel voor hem betekend en gevochten heeft, zodat hij na 7 jaar onschuldig te hebben gezeten, eindelijk werd vrijgesproken.
Vroeg ik mij ook af. Tientallen keren naar zuid Limburg in inzat de zaak Nicky.. Echt, ik hoop zo dat Tanja wordt gevonden. Dat zou het mooiste eerbetoon aan Peter zijn
Alius aliud dicit
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:21:40 #99
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200388242
quote:
[ twitter ]
Het is Peter R de Vries niet Willem Alexander die ze over hoop hebben geschoten. Mensen zijn wel heel erg dramatisch zeg :')
pi_200388285
quote:

[..]

Op 7 jarige leeftijd moet je toch wel wat herinneren van 9/11
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:31:54 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200388309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kut het eerste half uur meestal wel skippen ja
Ja dat, en als ze dan over zaken beginnen dan is het wel leuk, een van die twee is lesbisch, ja wat boeit mij dat? Daarvoor zet ik die podcast niet aan, de ander gaat verhuizen… ja boeiend.

Maar ja das België, denk ik dan maar. We zitten niet op cafe maar in cafe.

Enfin ze doen uiteindelijk wel leuke zaken.

En edit: hun drieluik over de bende van nijvel was top.
pi_200388378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:33 schreef -XOR- het volgende:
9/11 zat ik in de 6e, kwam ik net thuis van school, zette de tv aan en zag de herhaling van een vliegtuig dat een gebouw in vloog. Bij Fortuyn en Van Gogh heb ik geen idee meer waar ik was.
Volgens mij zat ik toen in de tweede. Bij tweede vliegtuig waren we al vrij en stormde ik op mijn fiets af naar de buurthuis, roepend derde wereld oorlog begint derde wereld oorlog begint!

De aanval op Bagdad in 2003 was op een zomeravond. We waren buiten en gingen gelijk naar huis om de livebeelden mee te maken. Opgenomen op videoband nog.

Gek allemaal.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:42:09 #103
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200388380
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Volgens mij zat ik toen in de tweede. Bij tweede vliegtuig waren we al vrij en stormde ik op mijn fiets af naar de buurthuis, roepend derde wereld oorlog begint derde wereld oorlog begint!

De aanval op Bagdad in 2003 was op een zomeravond. We waren buiten en gingen gelijk naar huis om de livebeelden mee te maken. Opgenomen op videoband nog.

Gek allemaal.
Zouden we kunnen stoppen met dit debiele gedoe svp?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:46:50 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200388403
_

[ Bericht 99% gewijzigd door Drekkoning op 16-07-2021 00:47:00 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200388410
Peter was ook voor het eerst opa geworden in december.

Kleinkind zal hem dus nooit leren kennen.
blablablabla
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:49:34 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200388416
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:48 schreef Elan het volgende:

Gelukkig zijn er een heleboel mooie verhalen te vertellen over opa :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Admin vrijdag 16 juli 2021 @ 00:50:20 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200388420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:
@:yvonne, mogen we nu eindelijk een cold case topic?

Een nette en respectvolle?
Ik pm je van de week even
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:51:10 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200388423
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik pm je van de week even
Ja graag
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:56:44 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200388443
quote:

Er staan zoveel video's en beeldmateriaal van hem online dat je toch wel een heel goed beeld kunt krijgen van hoe iemand was, zelfs al heb je de man nog nooit in levende lijve gezien. Dat is toch wel een pluspunt van deze tijd.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:56:53 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200388445
quote:

Zijn vriendin wilde een kind, Peter niet. Vriendin kreeg een kindje met een bevriende homo. Peter vond dat goed, mooi mens.

Ik vond het een arrogante lul, maar mooi mens. En een strijder, maar zo arrogant.
Tja uiteindelijk alleen maar respect voor die vent.
pi_200388461
quote:

Maar toch ook wel mooi dat hij dat dan zelf nog wel mee heeft kunnen maken. Dan is dat niet van hem afgenomen.
pi_200388485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:03 schreef ikbengeenslappehap het volgende:

[..]

Maar toch ook wel mooi dat hij dat dan zelf nog wel mee heeft kunnen maken. Dan is dat niet van hem afgenomen.
Zeker mooi.
Deed me wel wat. Ook omdat hij zei in dat interview met 538 dat als hij zou komen te overlijden het enige wat hij hoopte dat men over hem zou zeggen dat hij een goede vader was geweest.

Je zou denken zijn status als journalist, wat hij wel niet bereikt heeft maar niks van dat alles.
blablablabla
pi_200388488
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:42 schreef Tengano het volgende:

[..]

Zouden we kunnen stoppen met dit debiele gedoe svp?
Had de voorgeschiedenis ervan niet gevolgd sorry.
pi_200388489
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zijn vriendin wilde een kind, Peter niet. Vriendin kreeg een kindje met een bevriende homo. Peter vond dat goed, mooi mens.

Ik vond het een arrogante lul, maar mooi mens. En een strijder, maar zo arrogant.
Tja uiteindelijk alleen maar respect voor die vent.
Hij kwam over als een arrogante lul maar eigenlijk kenden we hem als mens ook amper.
blablablabla
  vrijdag 16 juli 2021 @ 01:17:07 #115
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200388503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij kwam over als een arrogante lul maar eigenlijk kenden we hem als mens ook amper.
Ik heb hem nooit maar dan ook nooit arrogant gevonden, en dat is wel iets waar ik gruwelijk allergisch voor ben.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 01:17:09 #116
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200388504
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:47 schreef Vallon het volgende:
:'( -O- Nooit meer mogen en kunnen zeuren over de nasale Peter R. , een icoon die voor mij synomiem was voor een taaie pitbull die nooit losliet in wat hij voor -en op zijn ongeëvenaarde manier kenbaar wilde maken.

Even had ik nog hoop dat het hem gegeven was om het onvermijdelijke te weerstaan en nu valt dat gapend gat met de leegte die hij achterlaat. Rechtopstaand vermoord en nu dan gestorven in het harnas van zijn niet aflatende strijd tegen het onrecht dat zijn nabestaanden en iedereen die hem respecteerde maar moeilijk enige troost zal kunnen geven.
Er is een zaak, Germa van der Boom. Ik hoop dat de gouden tip deze zaak gaat behandelen.
Deze is op te lossen, wat Peter zei, wie van de drie was het?

En ik gun het die nabestaanden zo.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 01:22:34 #117
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200388521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik heb hem nooit maar dan ook nooit arrogant gevonden, en dat is wel iets waar ik gruwelijk allergisch voor ben.
Nee hij was tering arrogant ook in de zaak van Nicky Verstappen, Jos B. was de dader punt uit.

Peter ging daar wel met een gestrekt been in,
  vrijdag 16 juli 2021 @ 01:22:52 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200388530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij was niet arrogant maar zelfverzekerd; dat is vaak bij mensen die sterk zijn in research.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 juli 2021 @ 01:25:18 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200388541
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij was niet arrogant maar zelfverzekerd; dat is vaak bij mensen die sterk zijn in research.
Ja, in zijn eigen programma maar niet aan de desk bij boulevard.
pi_200388575
Peter R. de Vries was een extreem goede misdaadjournalist.

Wat mij betreft, had hij het daarbij gelaten, want voor de rest bleek het een enorme lul te zijn als hij zich met andere zaken begon te bemoeien, zoals de politiek.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 01:57:23 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200388611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Wat mij betreft, had hij het daarbij gelaten, want voor de rest bleek het een enorme lul te zijn als hij zich met andere zaken begon te bemoeien, zoals de politiek.
Hij was geen rabiate xenofoob, bedoel je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2021 @ 02:08:08 #122
88815 The_Emotion
98.3
pi_200388635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij was geen rabiate xenofoob, bedoel je.
Nee dat zal het ook niet zijn, maar nadat hij Joran ging pesten kreeg hij wel een harde plasser van zichzelf.
Peter was een goede en geslepen boevenvanger, maar wel doodvermoeiend in talkshows.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 04:25:55 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200388745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef theunderdog het volgende:
Het is verschrikkelijk. Maar die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries komt ook mijn strot uit.

Het was een fantastische misdaadjournalist, die er wat mij betreft ook achterlijke meningen op nahield.
Kan gewoon beiden waar zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200388913
Wisten jullie trouwens dat Peter zelf een keer ontvoerd is geweest? Bizar verhaal waarbij de uitvoerder Peter wilde drogeren met een slaapmiddel in de koffie, maar waarbij 1 van de uitvoerders dat per ongeluk zelf opdronk en bijna de auto crashde, hierop bood Peter zelf aan de auto te besturen, ontvoerder in diepe roes, en Peter kon hem zo afleveren bij de politie :s) :s) :s)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 16 juli 2021 @ 06:38:23 #125
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200388923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Ik denk dat het niet raar is, dat als je herhaaldelijk geconfronteerd wordt met falende instanties dat je daar wat aan wilt doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_200388960
R.I.P Peter. Je hebt veeeeel goeds gedaan.
Het OM is nu aan zet. Laten we hopen dat het (deze keer) zijn werk goed gaat doen.

Die twee zijn een stel mislukkelingen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 07:19:11 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200389000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:05 schreef SilverEyes het volgende:
Ik moest toch een traantje wegpinken zonet tijdens de uitzending van Humberto :'(
Ik hield het niet droog bij RTL Boulevard.. ook voor het eerst. En idd, Humberto ook.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_200389065
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 02:08 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Nee dat zal het ook niet zijn, maar nadat hij Joran ging pesten kreeg hij wel een harde plasser van zichzelf.
Peter was een goede en geslepen boevenvanger, maar wel doodvermoeiend in talkshows.
Ja precies dat idd. Na die Emmy is hij wel veel in zichzelf gaan geloven.
Hij was daarna in de talkshows een stuk arroganter en betweteriger dan in dat interview met Theo bv. Daar is hij terecht zelfverzekerd en beantwoord vragen een stuk normaler.

Ik vind dan ook dat we hem niet heilig hoeven te verklaren of dat er geschokt gereageerd moet worden op als mensen het een lul vonden terwijl het een week terug nog de mening van de meerderheid was.

Maar onder aan de streep weegt het goede wat hij gedaan heeft wel veel zwaarder dan het irritante. Hij heeft gewoon een hoop betekend voor veel mensen die onrecht aangedaan zijn en ging altijd dapper te werk. Daarom is het een held en een verlies voor Nederland dat zo iemand laf afgeknald wordt.
pi_200389165
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Het is Peter R de Vries niet Willem Alexander die ze over hoop hebben geschoten. Mensen zijn wel heel erg dramatisch zeg :')
Ik denk dat Peter R. de Vries voor veel meer mensen wat betekend heeft dan de Koning dat heeft gedaan.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:05:37 #130
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200389173
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:31 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Alcohol? Of binge eating?
Is ook verdrietig, want niemand kiest ervoor om verslaafd te worden.
Maar je kiest er wel voor om er niets aan te doen.
pi_200389179
quote:

[..]

Het is letterlijk wereldnieuws.
pi_200389236
quote:

[..]

Als het W-A was geweest zou het oprecht minder impact gehad hebben op mij
Alius aliud dicit
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:18:35 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200389244
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:04 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Ik denk dat Peter R. de Vries voor veel meer mensen wat betekend heeft dan de Koning dat heeft gedaan.
klopt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200389263
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:41 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Gap, iedereen hier snapt dat het triviaal is waar een ieder was op het moment van verschrikkelijke gebeurtenissen, maar het is een manier om stil te staan bij het leed. Niks mis mee.

En niemand roept dat het op deze manier allemaal wel heel dichtbij komt
. (al is de kans statistisch gezien vrij groot dat iedereen in z'n leven wel eens enorm door het oog van de naald kruipt).
Niet letterlijk nee maar in jouw hele opsomming vermeld jij nog wel even jouw link met de gebeurtenissen. Je was zo dichtbij Apeldoorn, je was ook bij een concert ten tijde van Bataclan...
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:22:50 #135
323876 michaelmoore
pi_200389268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hij was tering arrogant ook in de zaak van Nicky Verstappen, Jos B. was de dader punt uit.

Peter ging daar wel met een gestrekt been in,
Jos B is ook de dader wat wil je dan, zijn spuug DNA zat in de onderbroek van het jochie
Het is knap dat ie hem heeft weten te vinden daar diep in de bergen in Spanje

Net als de bekentenis van Joran hoe die Nathalie overboord heeft gekieperd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200389297
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jos B is ook de dader wat wil je dan, zijn spuug DNA zat in de onderbroek van het jochie

Net als Joran de Nathalie overboord heeft gekieperd
Nooit geweten dat Peter persoonlijk is gaan zoeken in de Spaanse middle of nowhere :')
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:28:06 #137
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200389304
quote:

[..]

Net als Joran de Nathalie overboord heeft gekieperd
Het was vooral ook een aangeleerde conversatietechniek waarin hij zijn crimeslachtoffers probeerde te overdonderen om zo een bekentenis af te dwingen. Als je dat 20 jaar met succes hebt gedaan, is het logisch dat dat daarna automatisch in je DNA zit verweven en je vervolgens iemand als die Wouter de Winther (was een mooi voorbeeld) even onder vuur kunt nemen op het moment dat hij bullshit loopt te verkopen. En laten we wel wezen zijn aanpak werkte gewoon; ik wou dat ik dat kon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 16-07-2021 10:00:21 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:28:10 #138
323876 michaelmoore
pi_200389306
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:27 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Nooit geweten dat Peter persoonlijk is gaan zoeken in de Spaanse middle of nowhere :')
nee niet persoonlijk
zonder Peter was het NOOOOOIT opgelost

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 16-07-2021 08:36:26 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:28:52 #139
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200389310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee niet persoonlijk
Maar wel door zijn volharding anders was het nooit gebeurd.
pi_200389317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Tengano het volgende:

Precies dit zei ik ook. En dan een goede vader zijn; je dochter naar school brengen (of in Afrika bezoeken), met je zoon iedere week naar Ajax.
Die man leefde denk ik 10 levens tegelijk.

Hij bezocht Herman du Bois in het ziekenhuis en volgens mij had die het over iedere dag.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:32:15 #141
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200389324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:30 schreef Samhain het volgende:

[..]

Precies dit zei ik ook. En dan een goede vader zijn; je dochter naar school brengen (of in Afrika bezoeken), met je zoon iedere week naar Ajax.
Die man leefde denk ik 10 levens tegelijk.

Hij bezocht Herman du Bois in het ziekenhuis en volgens mij had die het over iedere dag.
Ik wou dit gisteren precies zo opschrijven; dat een Fok!er of een normaal mens minstens 10 levens nodig zou hebben om te doen wat hij gepresteerd heeft.

Wat dat betreft een enorm grote schande dat je het gore lef hebt om zo iemand van de wereld af te schieten.
pi_200389361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het was vooral ook een aangeleerde conversatietechniek waarin hij zijn crimeslachtoffers probeerde te overdonderen om zo een bekentenis af te dwingen. Als je dat 20 jaar met succes hebt gedaan, is het logisch dat dat daarna automatisch in je DNA zit verweven en je daarna iemand als die Wouter de Winther (was een mooie voorbeeld) ook even onder vuur neemt op het moment dat hij bullshit loopt te verkopen. En laten we wel wezen zijn aanpak werkte gewoon; ik wou dat ik dat kon.
Toen hij tegenover Sven Kockelmann zat, waren de rollen omgedraaid. En dan wordt 'ie vervelend. Wil 'ie het opeens alleen over 'n boek of Afrika hebben i.p.v. dingen die er echt toe doen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:39:03 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200389370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:37 schreef Halcon het volgende:
Toen hij tegenover Sven Kockelmann zat, waren de rollen omgedraaid. En dan wordt 'ie vervelend. Wil 'ie het opeens alleen over 'n boek of Afrika hebben i.p.v. dingen die er echt toe doen.
2011; de meningen waren hierover verdeeld denk ik zo, net als nu.

KLB / OogInOog, ruzie Peter r de Vries & Sven Kockelmann

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:42 schreef yavanna het volgende:
Van wat ik er zo van zie had de Vries een goed punt. Mooi dat hij Kockelman confronteerde met de totaal andere vragen dan vooraf aangegeven en hier een punt van maakte. Dat het zo afliep is niet zo vreemd nadat de toon al negatief gezet was door de onjuiste informatie vooraf.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:20 schreef Mercer het volgende:
Jullie zouden zeker wel grote maffiakopstukken aan gaan pakken als journalist met vrouw en kinderen? _O-
En al die families die de Vries heeft bijgestaan in hun donkerste dagen, die vergeet je ook maar even voor het gemak. Lekker onterecht om iemand de grond in te boren die een heel belangrijke rol heeft gespeeld in veel levens. Ongelofelijk hoe kortzichtig sommige mensen.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:41 schreef NoBody122 het volgende:
Bijna geen speld tussen te krijgen, tussen wat Peter R. zegt.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:45 schreef Zolder het volgende:
Wat een mongool :') semi slim doen
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:51 schreef GGMM het volgende:
Vervelend mannetje die Sven Kockelmann. Lekker kritisch doen om het kritisch doen.
etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 16-07-2021 08:46:17 ]
pi_200389403
Die misdaadjournalist van de Telegraaf verwoordde het gisteren wel treffend vond ik. Dat het zo zinloos is, want alles gaat gewoon door. Het Meringo proces en misdaadjournalisten die hun werk blijven doen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:43:19 #145
323876 michaelmoore
pi_200389406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

pi_200389446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:39 schreef Tengano het volgende:

[..]

2011; de meningen waren hierover verdeeld denk ik zo, net als nu.

KLB / OogInOog, ruzie Peter r de Vries & Sven Kockelmann
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

etc.
Dat zal best wel, maar het is op z'n minst frappant dat je over dat Bruinsma gedoe nooit wat hoorde. Goed ook dat hij daar eens op aan werd gesproken.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:51:42 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200389456
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die misdaadjournalist van de Telegraaf verwoordde het gisteren wel treffend vond ik. Dat het zo zinloos is, want alles gaat gewoon door. Het Meringo proces en misdaadjournalisten die hun werk blijven doen.
Het is toch ook niet een aanslag op zijn hoedanigheid als verslaggever. Het ging pas mis toen hij het nodig vond om geen verslag meer te doen maar zelf in het veld te gaan staan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200389479
quote:

[..]

Anders maak jij je weer even druk om PSV Stef.
pi_200389509
quote:

[..]

Lol idd WA haalt het echt bij lange na niet bij wat Peter voor slachtoffers en nabestaanden heeft gedaan
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:00:08 #150
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200389530
quote:

[..]

Net als de bekentenis van Joran hoe die Nathalie overboord heeft gekieperd
Jos B is niet opgespoord door PRDV man. :')

En een bekentenis is niets waard zonder bewijs.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:03:40 #151
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200389552
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 02:08 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Dat laatste is ook zo'n mythe, zijn trackrecord is matig wat dat betreft, zeker gezien de middelen die hij tot zijn beschikking had.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 09:04:49 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_200389563
Miljoenen kijkers voor uitzendingen rond Peter R. de Vries, kranten pakken groot uit met drama
Het ingelaste eerbetoon aan misdaadverslaggever Peter R. de Vries heeft donderdagavond veel kijkers getrokken. Meer dan een miljoen mensen stemden af op Peter R. de Vries: liever staande sterven dan op je knieën leven, dat werd uitgezonden op RTL 4, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Op televisie werd donderdagavond volop aandacht besteed aan De Vries, die eerder op de dag op 64-jarige leeftijd overleed. Zo maakte RTL Boulevard twee uitzendingen. De eerste, op het reguliere tijdstip, trok ruim 1,5 miljoen kijkers en die van 20.00 uur kon ook nog eens rekenen op een miljoen geïnteresseerden.

Voor de extra uitzending van Op1, die ook geheel in het teken stond van De Vries, zaten ook ruim een miljoen mensen klaar. De speciale uitzending van Humberto trok bijna 1,7 miljoen kijkers en naar de ingelaste uitzending van Shownieuws keken 231.000 mensen.

Gedurende de dag waren er ook extra nieuwsuitzendingen over zowel het overlijden van de misdaadjournalist als het noodweer. Het NOS Journaal van 20.00 uur is het meest bekeken nieuwsprogramma van de dag, met ruim 2,4 miljoen kijkers, gevolgd door het RTL Nieuws om 19.30 uur op RTL 4 (bijna twee miljoen) en het NOS Journaal van 18.00 uur (bijna 1,5 miljoen).

Zowel de voorpagina van De Telegraaf als die van deze krant wordt gesierd met een grote afbeelding van Peter R. de Vries. ‘Rust zacht dappere Peter', kopt De Telegraaf, de krant waar De Vries in 1978 als jong ‘broekie’ zijn journalistieke carrière begon.

De eerste vier pagina’s van de krant zijn volledig gewijd aan de vorige week neergeschoten journalist, die vlak voor dat fatale moment de studio van RTL Boulevard op het Leidseplein had verlaten. De wandeling naar zijn auto in de parkeergarage aan de Lange Leidsedwarsstraat kostte hem uiteindelijk zijn leven.

Deze krant toont een foto van De Vries, met daaronder het bericht van zijn familie en partner, dat op woensdag al rondging. ,,Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen. Peter heeft geleefd naar zijn overtuiging. We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar.”

Verderop in deze krant staat een uitgebreide necrologie en ook columnist Angela de Jong heeft een stuk over hem geschreven. ,,Het was jarenlang niet de vraag óf Peter R. de Vries ’s avonds op tv zou zijn, maar wáár hij die dag zou aanschuiven. Dat is vanaf nu anders. Het is een gek idee dat hij nooit meer in een talkshow zal zitten en ik vraag me af of het ooit went. Zijn overlijden voelt raar, onwerkelijk en bovenal oneerlijk. Ik ben er ziek van.”

Op sociale media blijven de steunbetuigingen aan de familie in groten getale binnenstromen. Ook wordt het online condoleanceregister veelvuldig getekend door mensen die hun medeleven willen betuigen.

https://www.ad.nl/show/mi(...)-met-drama~aac45d96/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200389617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:16 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Als het W-A was geweest zou het oprecht minder impact gehad hebben op mij
Op mij ook. Die elitaire wereldvreemde stuntelaar kan je niet vergelijken met PRDV
pi_200389645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 04:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Kan gewoon beiden waar zijn
Dat staat er toch ook?
pi_200389656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:04 schreef tong80 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:T
Wat een slijmballen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200389657
twitter
pi_200389686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:00 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Jos B is niet opgespoord door PRDV man. :')

En een bekentenis is niets waard zonder bewijs.
Daarna in Thailand was het een behoorlijke faalshow. Joran als vrouwenhandelaar. :') Uit de beelden bleek duidelijk dat het grootspraak was van Joran tegen een pokervriendje.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:25:29 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200389792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook?
Ja maar wat is het probleem dan?

De man heeft een beetje een heldenstatus en ik zap de laatste jaren weg als ik zijn kop al zie

Lijkt me logisch dat dat eerste nu ff meer terugkomt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200389824
Theo van Gogh in gesprek met Peter R. de Vries, 1997:

https://www.at5.nl/artike(...)-altijd-wel-doorgaan
pi_200389904
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is een zaak, Germa van der Boom. Ik hoop dat de gouden tip deze zaak gaat behandelen.
Deze is op te lossen, wat Peter zei, wie van de drie was het?

En ik gun het die nabestaanden zo.
Die zaak volg ik ook, is gebeurd in het jaar waar ik geboren ben maar is hier aan de overkant van de rivier en heb jarenlang in Gorinchem gewoond.

Over Peter dit zag je helaas een keer aankomen.. Machtige vrienden, maar ook machtige vijanden. Niet dat ik niet heel erg vind wat er gebeurd is overigens.

Keek vroeger altijd naar zijn programma's en hij heeft geweldige dingen gedaan, maar arrogant was ie zeker.. En misschien mag dat ook wel met wat ie bereikt heeft, alleen wij Nederlanders kunnen daar niet zo goed tegen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_200390050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Die zaak volg ik ook, is gebeurd in het jaar waar ik geboren ben maar is hier aan de overkant van de rivier en heb jarenlang in Gorinchem gewoond.

Over Peter dit zag je helaas een keer aankomen.. Machtige vrienden, maar ook machtige vijanden. Niet dat ik niet heel erg vind wat er gebeurd is overigens.

Keek vroeger altijd naar zijn programma's en hij heeft geweldige dingen gedaan, maar arrogant was ie zeker.. En misschien mag dat ook wel met wat ie bereikt heeft, alleen wij Nederlanders kunnen daar niet zo goed tegen.
'Wij Nederlanders' ( :r ) worden anders gezien als arrogant volk.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:50:29 #162
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200390093
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:58 schreef Fugue het volgende:

[..]

Lol idd WA haalt het echt bij lange na niet bij wat Peter voor slachtoffers en nabestaanden heeft gedaan
Ik zie net op het NOS journaal dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.
pi_200390101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zie net op de NOS dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.
Wat verwacht je dan? Moet het hele land op slot, zodat iedereen een verplicht potje kan gaan janken de hele dag?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:53:50 #164
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200390132
quote:

[..]

Ik zie net op het NOS journaal dat vandaag de jaarlijkse fotoshoot is van de koninklijke familie; en gaan ze dus met happy faces op de foto. Als ze dit door laten gaan hadden ze geen slechtere dag kunnen kiezen. Eigenlijk weer net zo ongepast als op vakantie gaan naar Griekenland terwijl het land in coronacrisis is. Ik wens WA veel wijsheid toe.
Doe niet zo absurd man. :')
pi_200390141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:47 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

'Wij Nederlanders' ( :r ) worden anders gezien als arrogant volk.
mwah eerder bot en direct
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_200390168
quote:

[..]

Wat een achterlijke post is dit zeg. Doe normaal.

Die vergelijkingen met Willem zijn überhaupt al belachelijk. Ik durf wel te stellen dat Willem veel en ook veel meer heeft gedaan voor Nederland dan Peter. Ja, heel erg wat hem is overkomen.
pi_200390213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:57 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wat een achterlijke post is dit zeg. Doe normaal.

Die vergelijkingen met Willem zijn überhaupt al belachelijk. Ik durf wel te stellen dat Willem veel en ook veel meer heeft gedaan voor Nederland dan Peter. Ja, heel erg wat hem is overkomen.
Serieuze vraag, wat heeft Willem dan allemaal gedaan voor Nederland?
Alius aliud dicit
pi_200390320
quote:

[..]

Nounou tis wat eh.

Nu al spijt dat ik vanochtend heb gelachen om een grapje als ik die post van jou lees.

Tis niet dat het leven doorgaat.
pi_200390387
quote:

[..]

Ik heb dit even in perspectief proberen te brengen, maar het past niet. Hoe verhoud het een zich tot het ander? Het is niet alsof Amalia haar laarsjes uit de kast moet halen omdat ze foto's gaan schieten in de Maas ofzo. Het leven gaat door.
pi_200390404
quote:

[..]

Begrijp ik dit nou goed? Mensen laten tranen vloeien om Peter terwijl delen van Nederland, België en Duitsland onder water staan?! Schande!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 10:36:22 #171
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200390539
Ik snap dat jullie graag een reaktie willen, maar ik heb helaas niet de illusie dat ik jullie uit kan leggen wat wel of niet gepast, betamelijk of onafgestemd is. Maar een koning zou dat wel moeten weten.

pi_200390578
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:36 schreef Tengano het volgende:
Ik snap dat jullie graag een reaktie willen, maar ik heb helaas niet de illusie dat ik jullie uit kan leggen wat wel of niet gepast, betamelijk of onafgestemd is. Maar een koning zou dat wel moeten weten.

[ afbeelding ]
Dat is omdat het puur subjectief is. Je kan niet je eigen beleving opleggen aan anderen
  vrijdag 16 juli 2021 @ 10:40:25 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200390589
quote:

[ afbeelding ]
Wat jij wel of niet gepast vindt, bedoel je :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_200390619
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:01 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Een heel duur symbool zijn.
pi_200390668
quote:

[ afbeelding ]
Ik snap wel wat je bedoelt, zo'n moment vlak na de dood van Peter en de overstromingen in Limburg. En hij heeft natuurlijk wel een beetje een historie van onhandige acties. Maar het leven gaat door, zo is er in principe elke dag wel iets. En ik geloof niet dat er kwaad in de zin is, en voor veel mensen (koningsgezind) is het ook weer een lichtpuntje. En bij sommigen kan de koning überhaupt niets goeddoen. Van mij mogen ze lekker op de foto :)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 10:51:27 #176
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200390727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is omdat het puur subjectief is. Je kan niet je eigen beleving opleggen aan anderen
Het was ook een subjectieve inschatting van Willem Alexander dat hij vond dat hij tijdens de coronacrisis van zijn land er wel lekker even tussen uit kon naar Griekenland, terwijl heel Nederland zoveel mogelijk binnen moest blijven. En achteraf bleek dat toch niet zo goed te vallen.

Vorige week maakten ze beiden nog een statement van 'geschokt' te zijn en ook boos...

Ik denk dat hij er goed aan zou doen om zich nog even achter zijn oren te krabben.

quote:
LIVE | Inwoners Roermond met sirenes gewekt om huizen te verlaten

https://www.telegraaf.nl/(...)m-huizen-te-verlaten

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 16-07-2021 11:07:50 ]
pi_200390916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja maar wat is het probleem dan?

De man heeft een beetje een heldenstatus en ik zap de laatste jaren weg als ik zijn kop al zie

Lijkt me logisch dat dat eerste nu ff meer terugkomt
Het 'probleem' is de overdreven gevoeligheid als iemand dood is. Dat wij het spreekwoord 'over de dode niets dan goeds' hebben enz.

Het is allemaal van die sentimentele hypocrisie.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:06:32 #178
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200390923
quote:

[..]

Hou op hoor dramaqueen :')
pi_200390972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:51 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het was ook een subjectieve inschatting van Willem Alexander dat hij vond dat hij tijdens de coronacrisis van zijn land er wel lekker even tussen uit kon naar Griekenland terwijl heel Nederland zoveel mogelijk binnen moest blijven. En achteraf bleek dat toch niet zo goed te vallen.

Vorige week maakten ze beiden nog een statement van 'geschokt' te zijn en ook boos...

Ik denk dat hij er goed aan zou doen om zich nog even achter zijn oren te krabben.
[..]

Je hebt een affectie tegen het koningshuis.

Fijn dat je dat even duidelijk maakt in een topic waar dat helemaal niet op zijn plaats is. En het ook helemaal niks mee te maken heeft.

Bedankt man.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:11:25 #180
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200391001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Je hebt een affectie tegen het koningshuis.
Dat kan niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:13:28 #181
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200391036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het 'probleem' is de overdreven gevoeligheid als iemand dood is. Dat wij het spreekwoord 'over de dode niets dan goeds' hebben enz.

Het is allemaal van die sentimentele hypocrisie.
Exact, het is verschrikkelijk wat hem overkomen is maar die zaligverklaring is misselijkmakend, de man was sinds de JoranEmmy compleet onuitstaanbaar geworden, een hoop ophef om helemaal niks. Een narcist pur sang, hij vond dat Charlie Hebdo het over zichzelf afgeroepen had, nou, ik ken er inmiddels nog 1. :')
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 11:13:38 #182
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_200391039
Als je zegt dat je het heel erg vind zeggen mensen dat je hypocriet bent als je hem voor zijn overlijden een irritante man vond.

Als je eerlijk benoemd dat je hem bij leven vaak een irritante man vond maar dit echt vreselijk vind dan ben je iemand die vast even wil laten zien hoe grootmoedig je bent blabla..

Dat je überhaupt iets zegt over een overleden bekende Nederlander schiet sommige dan ook weer in het verkeerde keelgat want toen Klaas op de hoek doodging zei je natuurlijk niets … |:(

Soms vind ik het zo vermoeiend :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_200391065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Exact, het is verschrikkelijk wat hem overkomen is maar die zaligverklaring is misselijkmakend, de man was sinds de JoranEmmy compleet onuitstaanbaar geworden, een hoop ophef om helemaal niks. Een narcist pur sang, hij vond dat Charlie Hebdo het over zichzelf afgeroepen had, nou, ik ken er inmiddels nog 1. :')
Dat dus.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:16:30 #184
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200391083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Totaal in relevant.
pi_200391096
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:16 schreef NoXia het volgende:

[..]

Totaal in relevant.
Je kan veel over Peter R de vries zeggen, maar ik heb de volste overtuiging dat hij wist dat 'irrelevant' een woord is.
pi_200391124
Ben ook wel benieuwd hoe lang men deze aanslag op Peter R de vries nog 'laf' en 'ernstig' blijft noemen, in plaats iets te doen tegen het tuig.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:19:20 #187
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200391135
Charlie Hebdo heeft het inderdaad zelf uitgelokt. Petertje deed alleen maar helpen.
pi_200391162
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:16 schreef NoXia het volgende:

[..]

Totaal in relevant.
In relevant?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:21:43 #189
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200391168
5 dagen van Nationale rouw graag niets meer niets minder!!!!
pi_200391170
Laat die man in zijn waarde. Alsnog je gal spuwen nadat hij is overleden vind ik waardeloos. Fijn anoniem doen op een forum. Hebben jullie hem gemaild dat jullie hem zo irritant vonden?
Dat zou de juiste manier zijn. Je gal spuien over iemand die in leven is, prima. Dan heeft hij de mogelijkheid om weerwoord te geven.
Maar dit, dat doe je niet.
pi_200391254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:01 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Graag beantwoorden @kurk_droog
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:32:07 #192
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200391333
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:13 schreef senesta het volgende:
Als je zegt dat je het heel erg vind zeggen mensen dat je hypocriet bent als je hem voor zijn overlijden een irritante man vond.

Als je eerlijk benoemd dat je hem bij leven vaak een irritante man vond maar dit echt vreselijk vind dan ben je iemand die vast even wil laten zien hoe grootmoedig je bent blabla..

Dat je überhaupt iets zegt over een overleden bekende Nederlander schiet sommige dan ook weer in het verkeerde keelgat want toen Klaas op de hoek doodging zei je natuurlijk niets … |:(

Soms vind ik het zo vermoeiend :')
Ik vond hem voor zijn dood al irritant, voor hij neergeschoten werd ook al. Zal ik ook vast wel her en der verkondigd hebben en daarmee sta ik in mijn volste recht als ik hem nu nog steeds irritant noem. Narcistische aandachtsgeile man en een maffia maatje.

Maar dat maakt niet dat ik het niet verschrikkelijk vind dat hij is neergeschoten. Voor zijn familie, vrienden, collega's. Maar ook omdat hij vanuit zijn persoonlijkheid (stoornis) heel veel goeds heeft gedaan. Voor veel mensen een steun, zware misdrijven aangepakt en onschuldigen uit het gevang gehaald. Voor veel mensen is hij gewoon een held en die kant snap ik ook gewoon.

Het is niet altijd zwart/wit.
pi_200391361
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik vond hem voor zijn dood al irritant, voor hij neergeschoten werd ook al. Zal ik ook vast wel her en der verkondigd hebben en daarmee sta ik in mijn volste recht als ik hem nu nog steeds irritant noem. Narcistische aandachtsgeile man en een maffia maatje.

Maar dat maakt niet dat ik het niet verschrikkelijk vind dat hij is neergeschoten. Voor zijn familie, vrienden, collega's. Maar ook omdat hij vanuit zijn persoonlijkheid (stoornis) heel veel goeds heeft gedaan. Voor veel mensen een steun, zware misdrijven aangepakt en onschuldigen uit het gevang gehaald. Voor veel mensen is hij gewoon een held en die kant snap ik ook gewoon.

Denk in de kleur van je hart.
pi_200391362
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Eerst vierkant afkraken en daarna eerbetoon.

Grappige figuren hier.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:40:01 #195
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200391430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Laat die man in zijn waarde. Alsnog je gal spuwen nadat hij is overleden vind ik waardeloos. Fijn anoniem doen op een forum. Hebben jullie hem gemaild dat jullie hem zo irritant vonden?
Dat zou de juiste manier zijn. Je gal spuien over iemand die in leven is, prima. Dan heeft hij de mogelijkheid om weerwoord te geven.
Maar dit, dat doe je niet.
Eng hè, een andere mening. :')
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:41:14 #196
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200391441
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:34 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Eerst vierkant afkraken en daarna eerbetoon.

Grappige figuren hier.
Zegt de man die meent dat justitie of de regering hier achter zit :')
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:41:32 #197
405328 Jacquelinehasselbaink
Hayley is een prinses
pi_200391445
Peter zou tegen deze kritiek kunnen.
Dus laat mensen lekker afgeven op hem.. Peter zou erom lachen..

wat men ook van hem vind en vond... Elke moord is zinloos
Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Geluk is tevreden zijn met jezelf. zonder goedkeuring van een ander
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:41:50 #198
Hayley is een prinses
pi_200391447
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Zegt de man die meent dat justitie of de regering hier achter zit :')
huh de regering
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:42:23 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200391453
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Laat die man in zijn waarde. Alsnog je gal spuwen nadat hij is overleden vind ik waardeloos.
Over de doden niks dan goeds melden vind ik eigenlijk net zo waardeloos.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200391461
quote:
80s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:41 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Dus laat mensen lekker afgeven op hem.. Peter zou erom lachen..

wat men ook van hem vind en vond... Elke moord is zinloos
Jeetje. En ik maar denken dat moord heel respectabel was/is.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:43:36 #201
Hayley is een prinses
pi_200391467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jeetje. En ik maar denken dat moord heel respectabel was/is.
Alleen in de onderwereld
pi_200391545
quote:
80s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:41 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:

Denk je? Vond 'm in dat gesprek met Sven K. niet zo heel gezellig reageren op kritiek.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:54:40 #203
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200391584
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er een heleboel mooie verhalen te vertellen over opa :)
En genoeg beeldmateriaal te laten zien hoe hij leefde en wat hij deed
daar is zeker ook geen gebrek aan ..

Maar vind wel erg jammer dat PRdV nooit van zijn oude dag hem mogen genieten en dan terug kunnen kijken wat hij allemaal heeft gedaan ...
maar denk niet dat hij hier ooit mee gestopt was
heb vroeger ook altijd naar zijn programma's gekeken en vond het toen ook jammer dat hij er mee stopte
En nu dit ....
Nee deze man heeft echt gedaan waar veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen en zich nuttig gemaakt tijdens zijn leven ...
Dat kan je helaas van vele niet zeggen die zijn alleen maar zuurstof verspilling
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_200391595
quote:

[..]

Eerlijk is eerlijk, Peter wist waar hij mee bezig was en dat dit gevaarlijk was. Ik snap ook niet waarom je raadsman gaat worden van iemand waarvan zijn broer en advocaat geliquideerd zijn.

Peter wilde teveel. Hij had zijn m.i. beter alleen bezig gehouden met zaken als die van Tanja Groen en Nicky Verstappen. Daar blonk hij in uit. Niemand is opgewassen tegen date tuig uit de onderwereld. Ook Peter niet zo blijkt.
pi_200391707
Onze Robin Hood vermoorden is voor hun het ultieme om te doen. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat hij door Nabil B. in de val gelokt is, om zo een excuus te hebben om hem te vermoorden.
Waarom in godsnaam wil een Nabil B. Peter R. de Vries voor hem zelf inschakelen. Hij is zelf een crimineel tot op het bot.
En onze Petertje was te naief.
pi_200391746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Eng hè, een andere mening. :')
Je mag mijn mening best eng vinden, geen probleem. Maar het is wel mijn mening.
pi_200391752
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:05 schreef Mondkapje het volgende:
Onze Robin Hood vermoorden is voor hun het ultieme om te doen. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat hij door Nabil B. in de val gelokt is, om zo een excuus te hebben om hem te vermoorden.
Waarom in godsnaam wil een Nabil B. Peter R. de Vries voor hem zelf inschakelen. Hij is zelf een crimineel tot op het bot.
Er waren wel meer criminelen die Peter inhuurden voor allerlei hand- en spandiensten. Klaas Bruinsma bijvoorbeeld. En Cor van Hout.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:10:19 #208
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200391759
Wel bijzonder en tekenend hoe sommige mensen zo afgunstig en zelfs agressief kunnen reageren op al die lofbetuigingen voor iemand die zoveel heeft verzet in zijn leven. Lijkt me best lastig om met dat soort emoties te moeten kampen en ik heb ook niet het idee dat zoiets zomaar verdwijnt nu Peter er niet meer is.

vrijdag 16 juli 2021 @ 12:11:22 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200391770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:10 schreef Tengano het volgende:
Wel bijzonder en tekenend hoe sommige mensen zo afgunstig en zelfs agressief kunnen reageren op al die lofbetuigingen voor iemand die zoveel heeft verzet in zijn leven. Lijkt me best lastig om met dat soort emoties te moeten kampen en ik heb ook niet het idee dat zoiets zomaar verdwijnt nu Peter er niet meer is.

[ afbeelding ]
Heeft Glennis Grace ook al gereageerd?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200391774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er waren wel meer criminelen die Peter inhuurden voor allerlei hand- en spandiensten. Klaas Bruinsma bijvoorbeeld. En Cor van Hout.
Ja maar dat zijn Nederlanders.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:15:21 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200391814
Het is vreselijk dat Peter R. is vermoord. Ik vind het wel een beetje irritant dat iedereen en zijn moeder moet posten hoe verschrikkelijk het allemaal is en wat voor een topgozer het was. Peter R. was schijnbaar de grootste allemansvriend die ons land ooit heeft gekend. Onze vaderlandse strijder, de messias.

Peter R., dezelfde man die vond dat Charlie Hebdo de verschrikkelijke aanslag zelf had uitgelokt, is nu een nationale held.

En dit Twitteren nadat grensrechter Richard Nieuwenhuizen wordt doodgeschopt:

Daarnaast ergerde half Nederland zich kapot als hij weer eens aanschoof in één of andere talkshow. Apart om te bemerken dat dit nu opeens compleet omgeslagen is. Je moet Peter een topgozer vinden, anders deug je niet. Iets wat je ook bij overleden zangers ziet, die gaan opeens scoren wanneer ze dood zijn. Zal wel iets psychologisch zijn.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:19:05 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200391865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Het is vreselijk dat Peter R. is vermoord. Ik vind het wel een beetje irritant dat iedereen en zijn moeder moet posten hoe verschrikkelijk het allemaal is en wat voor een topgozer het was. Peter R. was schijnbaar de grootste allemansvriend die ons land ooit heeft gekend. Onze vaderlandse strijder, de messias.

Peter R., dezelfde man die vond dat Charlie Hebdo de verschrikkelijke aanslag zelf had uitgelokt, is nu een nationale held.

[ afbeelding ]

Daarnaast ergerde half Nederland zich kapot als hij weer eens aanschoof in één of andere talkshow. Apart om te bemerken dat dit nu opeens compleet omgeslagen is. Je moet Peter een topgozer vinden, anders deug je niet. Iets wat je ook bij overleden zangers ziet, die gaan opeens scoren wanneer ze dood zijn. Zal wel iets psychologisch zijn.
Toch wel ironisch dat het opnemen voor Marokkanen hem uiteindelijk duur is komen te staan
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:19:19 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200391866
quote:

[ afbeelding ]

Dus jij denkt dat Peter overal aan moest schuiven omdat heel Nederland hem een lul vond. Whaha
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:21:23 #214
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200391891
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Heeft Glennis Grace ook al gereageerd?
Ik zag net dat ze vanmorgen ergens in een radioprogramma een ode aan Peter R. de Vries heeft gebracht. We kunnen verder van haar vinden wat we willen maar ik vind wel dat ze zich daarmee gerevancheerd heeft voor haar eerdere reactie van afgelopen week
pi_200391896
Als Femke Halsema iemand een held noemt, verschijnt er opeens dit voor mijn ogen:

vrijdag 16 juli 2021 @ 12:24:23 #216
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200391916
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Toch wel ironisch dat het opnemen voor Marokkanen hem uiteindelijk duur is komen te staan
Je kan deze moord natuurlijk niet in de schoenen van de complete Marokkaanse gemeenschap schuiven hè. :')
pi_200391954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:24 schreef the-eye het volgende:

Je kan deze moord natuurlijk niet in de schoenen van de complete Marokkaanse gemeenschap schuiven hè. :')
Als dat een gemeenschap is, kan je dat wel degelijk. Je kan het niet een individuele Marokkaan in de schoenen schuiven, dat zal ik ook nooit doen. Maar die opvallende misdadigheid komt kennelijk voort uit kenmerken van die gemeenschap.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:29:06 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200391978
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat doe ik ook nergens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200391979
quote:

[ afbeelding ]

Als iemand net dood is, hoor je natuurlijk vooral de positieve kanten van die persoon. Over de doden niets dan goeds.

En Peter was iemand met vele kanten. Zelf smulde ik altijd van zijn misdaadprogramma, maar het was ook zo dat Peter warme banden met criminelen onderhield. Bijvoorbeeld met Klaas Bruinsma en Cor van Hout. En waarschijnlijk heb je dat wel nodig ook om aan informatie te komen.

Hier op fok staat ergens een anekdote van een persoon die een aanvaring had met Peter R. de Vries in de Cruijff Arena. Peter kon ook een arrogante zak zijn. Maxim Hartman vertelde ooit dat Peter uit zijn dak ging omdat een scheidsrechter zijn werk niet goed deed, op een jeugdwedstrijdje notabene.

Maar goed, nu staan we stil bij zijn goede daden. Hij heeft veel betekend voor diverse slachtoffers van de misdaad. Daarbij liep hij zijn tijd vooruit met zijn meer op de emotie gerichte programma, de overheid en de politie hebben hier duidelijk ook van geleerd (die kwamen met spreekrecht voor de slachtoffers en familierechercheurs).
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:29:58 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200391989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:19 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Peter overal aan moest schuiven omdat heel Nederland hem een lul vond. Whaha
Veel mensen vonden hem irritant ja. Dat lees je in dit topic ook. Er zullen vast ook genoeg mensen zijn die hem wel prima konden hebben. Maar als je de berichtgeving leest was het de beste tafelgast ooit volgens iedereen.
pi_200391993
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:05 schreef Mondkapje het volgende:
Gehoord toen je twee gasten met een broodje in de auto zag zitten? :')
pi_200392004
quote:

[ afbeelding ]

Op zich zegt hij hier niet iets heel geks.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:33:04 #223
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200392024
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:31 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Op zich zegt hij hier niet iets heel geks.
Hij is overleden aan de gevolgen van zijn eigen enorme ego.
pi_200392055
Alleen bij vi goden durfde ze kritisch te zijn op de man. Erg dat het gebeurd is maar het ook benoemen hoe moeilijk irritant hij was.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:35:29 #225
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200392061
quote:

[ afbeelding ]

Ik denk dat als je terugkijkt op wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen, je iets coulanter bent over z'n gedrag (op sommige momenten) van de afgelopen jaren.
Ik heb vannacht diverse oude afleveringen van hem zitten kijken en dan ga je echt wel begrijpen hoe het komt dat hij een beetje naast z'n schoenen is gaan lopen. Hij heeft gewoon veel voor elkaar gekregen. Hij was echt iets meer dan een verslaggever die sappig stukjes over misdaad schreef
pi_200392134
quote:

[ afbeelding ]

Peter raakte mensen. Zowel positief als negatief. Soms maakte hij je aan het lachen als hij bv klaagde over de krappe stoeltjes van Transavia. Soms kromme tenen als hij ook weer ergens een plasje over ging doen. Peter was vooral niet grijs. Iemand met een mening en daar ook voor stond. Ik denk dat dit de reden is dat veel mensen geschokt zijn met zijn dood.
pi_200392195
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:40 schreef potjecreme het volgende:

Peter raakte mensen. Zowel positief als negatief. Soms maakte hij je aan het lachen als hij bv klaagde over de krappe stoeltjes van Transavia. Soms kromme tenen als hij ook weer ergens een plasje over ging doen. Peter was vooral niet grijs. Iemand met een mening en daar ook voor stond. Ik denk dat dit de reden is dat veel mensen geschokt zijn met zijn dood.
Nee, dat vond ik alleen maar reuze irritant. Dan zapte ik weg. Ik ben zo diep geschokt om die enorme hoeveelheid werk die hij verzet heeft en zijn verbluffende prestaties.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:46:48 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200392202
quote:

[..]

Net Thierry Baudet dus, al denk ik dat die een iets mindere lofzang zou krijgen van onze BN'ers mocht hij onverhoopt worden vermoord.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:47:32 #229
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392210
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Net Thierry Baudet dus, al denk ik dat die een iets mindere lofzang zou krijgen van onze BN'ers mocht hij onverhoopt worden vermoord.
wie?
pi_200392224
quote:

[..]

Peter heeft serieus een belangrijke rol gespeeld bij het oplossen van diverse misdaadzaken.

Wat zijn die wapenfeiten van Thierry precies?
  Miss 200.000.000! vrijdag 16 juli 2021 @ 12:51:55 #231
367000 roos94
pi_200392249
Zo die vrouw/ex van gers pardoel is helemaal koekwaus. Die zit helemaal de pan uit te flippen op instagram omdat zoveel mensen een condoleance delen van Peter. Ze flipt echt volledig. Koekoek
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:53:46 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200392275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:51 schreef roos94 het volgende:
Zo die vrouw/ex van gers pardoel is helemaal koekwaus. Die zit helemaal de pan uit te flippen op instagram omdat zoveel mensen een condoleance delen van Peter. Ze flipt echt volledig. Koekoek
Wie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:55:15 #233
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200392288
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat als je terugkijkt op wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen, je iets coulanter bent over z'n gedrag (op sommige momenten) van de afgelopen jaren.
Ik heb vannacht diverse oude afleveringen van hem zitten kijken en dan ga je echt wel begrijpen hoe het komt dat hij een beetje naast z'n schoenen is gaan lopen. Hij heeft gewoon veel voor elkaar gekregen. Hij was echt iets meer dan een verslaggever die sappig stukjes over misdaad schreef
Wat dan precies? Ik vond het altijd wel vermakelijke TV, vooral de verborgen camera acties, de wapenhandelaar, de huurmoord, oplichters en Reinier Smit, Puttense moordzaak was oud-commissaris Blauuw.
Maar als je het aantal dossiers afzet tegen resultaat is het een stuk lager dan wat de recherche voor elkaar krijgt en dat is helaas al niet veel. Maar dat zal wel met de mythevorming te maken hebben. Dat vond ik ook altijd zo vermoeiend, tig uitzendingen over een bepaalde vermissing en vrijwel nooit kwam er wat uit, meer vragen dan antwoorden.
pi_200392290
quote:

[..]

Baudet bereikt maar een kleine groep mensen. De Vries had een veel groter bereik.
pi_200392299
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:46 schreef Kromo het volgende:

[..]

Nee, dat vond ik alleen maar reuze irritant. Dan zapte ik weg. Ik ben zo diep geschokt om die enorme hoeveelheid werk die hij verzet heeft en zijn verbluffende prestaties.
Jawel jij valt onder negatief.
  Miss 200.000.000! vrijdag 16 juli 2021 @ 12:56:38 #236
367000 roos94
pi_200392306
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wie?
Selina van Gold
pi_200392328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:56 schreef roos94 het volgende:

[..]

Selina van Gold
Selina.

Dan kun je ook maar beter dood zijn.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:58:53 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200392331
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:56 schreef roos94 het volgende:

[..]

Selina van Gold
Waar moeten we die van kennen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:00:04 #239
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

No hit on google :?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:02 #240
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392348
Misschien bedoelt ze Roy Donders
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:28 #241
323876 michaelmoore
pi_200392358
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daarna in Thailand was het een behoorlijke faalshow. Joran als vrouwenhandelaar. :') Uit de beelden bleek duidelijk dat het grootspraak was van Joran tegen een pokervriendje.
hij zal best niet te goed zijn om een Thaise voor geld uit te lenen, dat is niet moeilijk daar

Als ie ook geld vroeg om de verblijfplaats van Nathalie te onthullen aan haar moeder

die vent is zo rot als maar kan
  Miss 200.000.000! vrijdag 16 juli 2021 @ 13:02:09 #242
367000 roos94
pi_200392362
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ze is manager en was de vrouw van gers pardoel :P
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:03:24 #243
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200392371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Peter heeft serieus een belangrijke rol gespeeld bij het oplossen van diverse misdaadzaken.

Wat zijn die wapenfeiten van Thierry precies?
Exact hetgeen waar ik op reageerde.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:03:35 #244
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200392373
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hij zal best niet te goed zijn om een Thaise voor geld uit te lenen, dat is niet moeilijk daar

Als ie ook geld vroeg om de verblijfplaats van Nathalie te onthullen aan haar moeder

die vent is zo rot als maar kan
Waar is het keiharde onweerlegbare bewijs voordat je iemand aan de schandpaal nagelt?
pi_200392386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Wat dan precies? Ik vond het altijd wel vermakelijke TV, vooral de verborgen camera acties, de wapenhandelaar, de huurmoord, oplichters en Reinier Smit, Puttense moordzaak was oud-commissaris Blauuw.
Maar als je het aantal dossiers afzet tegen resultaat is het een stuk lager dan wat de recherche voor elkaar krijgt en dat is helaas al niet veel. Maar dat zal wel met de mythevorming te maken hebben. Dat vond ik ook altijd zo vermoeiend, tig uitzendingen over een bepaalde vermissing en vrijwel nooit kwam er wat uit, meer vragen dan antwoorden.
Zucht....die tig uitzendingen waren er om getuigen of nieuwe details te vinden. Om een zaak levend te houden.

Maar goed je hebt altijd zure matten die lekker dwars willen doen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:07:29 #246
323876 michaelmoore
pi_200392404
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Waar is het keiharde onweerlegbare bewijs voordat je iemand aan de schandpaal nagelt?
een foto in closeup van de verkrachting zelf , en een foto van het spuug van Jos dat in het jongens broekje druppelt
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:08:47 #247
323876 michaelmoore
pi_200392417
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

een bekentenis van de Thaise hoer??
en een kwitantie van de verkoop en een bonnetje met handtekening
pi_200392453
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:02 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ze is manager en was de vrouw van gers pardoel :P
En wie is dat?
pi_200392458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Bij de Puttense moordzaak zijn twee 'daders' vrijgelaten nadat duidelijk werd dat ze het niet gedaan hadden. Dit mede door de alsmaar aanhoudende media-aandacht van De Vries.

Bij de zaken van Zaak-Nicky Verstappen en Marianne Vaatstra is er door DNA-onderzoek ook meer duidelijkheid gekomen. De zaak Marianne Vaatstra is zelfs opgelost. Mede doordat Peter R. de Vies aandrong tot dit soort DNA-onderzoek.

De zaak van de Posbankmoord is opnieuw geopend na een tip van Peter de Vries. En er zijn twee daders veroordeeld.

Bij de Baarnse moordzaak was er een man die plotsklaps in andermans huis kwam wonen. Buurtbewoners vonden het verdacht, maar de politie deed niets. Na de spraakmakende uitzending is deze buurman uiteindelijk gepakt voor doodslag/moord.

En Peter ontmaskerde ook een opdrachtgever van drie huurmoorden.

Daarbij zijn er veel zaken die publicitair interessant waren, zoals die van Joran van der Sloot en Charlie Da Silva, maar die inhoudelijk en gerechtelijk eigenlijk maar weinig voorstelden.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:13:26 #250
323876 michaelmoore
pi_200392464
quote:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)n-eerlijkheid-missen
pi_200392467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:12 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

En wie is dat?
Een liedjeszanger die ooit een hitje had met 'Ik neem je mee'.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 16-07-2021 13:48:30 ]
pi_200392470
twitter

Hij bedoelt het niet zo, maar dit klinkt voor mij als "we hebben nog niet genoeg zwerfafval, dus gooi wat extra op straat".

[ Bericht 32% gewijzigd door Tegan op 16-07-2021 13:22:06 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:14:29 #253
323876 michaelmoore
pi_200392475
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Hij is overleden aan de gevolgen van zijn eigen enorme ego.
leuk hoor over een man die vermoord is

vrijdag 16 juli 2021 @ 13:16:12 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392484
Misschien is het een idee om het topic te splitsen zodat iedereen al zijn gal in een separaat haattopic kan spuien. Ik zou daar zelf geen moeite mee hebben. En ik denk dat het ook veel prettiger is als je daar elkaar kunt begrijpen en bevestigen hoe je deze deze man je leven lang al hebt verafschuwt. En het lijkt me ook minder belastend omdat je je dan ook niet hoeft te kwellen met al die lofbetuigingen hier. Van mijn kant iig geen bezwaar en alle begrip daarvoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 16-07-2021 13:26:11 ]
pi_200392514
Glennis heeft zich ook weer gemeld:

https://www.ad.nl/video/p(...)er-r-de-vries-238534
pi_200392527
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef Tegan het volgende:
[ twitter ]Hij bedoelt het niet zo, maar dit klinkt voor mij als "we hebben nog niet genoeg zwerfafval, dus gooi wat extra op straat".
Nee dit soort dingen gewoon nee. Het heeft 0,0 waarde/toevoeging. Net zoals je foto op Facebook updaten als er iets gebeurd is.

Het enige dat je daarmee aangeeft is "kijk eens naar mij en hoe sympathiek/meelevend ik ben", puur je eigen ego strelen door de focus op jezelf te leggen door dit soort loze acties.
pi_200392557
quote:

eens. Maar dat is met zoveel zo. Als je een andere mening hebt over bijv corona dan ben je een wappie. Als je ook maar 1 verkeerd woord zegt over zoiets onbenulligs als zwarte piet, dan word je ook door half Nederland gehaat. Ik vind het wel mooi dat Peter gewoon zijn eigen mening blijkbaar hield. Niet meelullen met wat maatschappelijk verantwoord is. Daar hou ik wel van.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_200392601
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:20 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Nee dit soort dingen gewoon nee. Het heeft 0,0 waarde/toevoeging. Net zoals je foto op Facebook updaten als er iets gebeurd is.

Het enige dat je daarmee aangeeft is "kijk eens naar mij en hoe sympathiek/meelevend ik ben", puur je eigen ego strelen door de focus op jezelf te leggen door dit soort loze acties.
'Ik heb ... gedaan, en jij?'

:r
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:28:37 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200392629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Glennis heeft zich ook weer gemeld:

https://www.ad.nl/video/p(...)er-r-de-vries-238534
Ik dacht al waar blijft die aandachtshoer
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200392647
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

leuk hoor over een man die vermoord is

PauwGod _O_
  Spellchecker vrijdag 16 juli 2021 @ 13:31:26 #261
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200392666
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef Tegan het volgende:
[ twitter ]

Hij bedoelt het niet zo, maar dit klinkt voor mij als "we hebben nog niet genoeg zwerfafval, dus gooi wat extra op straat".
Hij is het woord "onverpakt" vergeten.

Kijk eens naar het eerbetoon op de plaats van de schietpartij ....
Kolere wat een zooi plastic ... :r
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:34:36 #262
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392703
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:31 schreef maily het volgende:

[..]

Kijk eens naar al het eerbetoon dat wordt achtergelaten na alle gevierde coronaparties.
  Spellchecker vrijdag 16 juli 2021 @ 13:35:24 #263
197773 crew  maily
pi_200392711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:34 schreef Tengano het volgende:

[..]

Kijk eens naar al het eerbetoon dat wordt achtergelaten na alle gevierde coronaparties.
Mensen worden halsoverkop weggestuurd en opruimen ho maar.
Dan boffen ze in Amsterdam nog dat het allemaal bij elkaar ligt.
pi_200392715
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:31 schreef maily het volgende:

[..]

Die plek wordt echt wel netjes onderhouden. De verdorde bloemen en het overbodige plastic worden straks gewoon verwijderd.
  Spellchecker vrijdag 16 juli 2021 @ 13:36:38 #265
197773 crew  maily
pi_200392732
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die plek wordt echt wel netjes onderhouden. De verdorde bloemen en het overbodige plastic worden straks gewoon verwijderd.
Natuurlijk wordt het verwijderd.
Maar vast niet gescheiden.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:36:42 #266
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392734
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit nog wel een paar dagen aan blijft houden.
pi_200392773
Bloemenhype.

Opeens weet je het. Je wordt bloemist!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:41:02 #268
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200392788
Een lichtpuntje in deze is dat deze zaak vermoedelijk niet als een cold case zaak zal eindigen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:53:07 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200392952
twitter
pi_200393058
We hebben nu gelukkig een betere DNA-techniek en andere uitvindingen waardoor daders niet zo makkelijk meer wegkomen en in die zin heeft Peter R. zijn taak volbracht en wordt het iets makkelijker zonder hem.
Die dader van Tanja Groen had nu vast ergens op beeld gestaan met zijn busje, zijn dna was vastgelegd zodat ie met smoesjes niet meer zou wegkomen etc.
Studentengroepen werpen zich graag op om zich te bemoeien met cold cases, dat mag ook allemaal, vroeger mocht er niets.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:02:10 #271
323876 michaelmoore
pi_200393104
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:59 schreef Mondkapje het volgende:
We hebben nu gelukkig een betere DNA-techniek en andere uitvindingen waardoor daders niet zo makkelijk meer wegkomen en in die zin heeft Peter R. zijn taak volbracht en wordt het iets makkelijker zonder hem.
Die dader van Tanja Groen had nu vast ergens op beeld gestaan met zijn busje, zijn dna was vastgelegd zodat ie met smoesjes niet meer zou wegkomen etc.
Het spuug DNA van Jos B zit in de onderbroek van Nicky verstappen en toch zijn er mensen die geloven dat een dorpspastoor het heeft gedaan

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:03:04 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200393128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het spuug DNA van Jos B zit in de onderbroek van Nicky verstappen en toch zijn er mensen die geloven dat een dorpspastoor het heeft gedaan
Wilde alleen even het onderbroekje fatsoeneren

@Zipportal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200393131
quote:

[..]

Tja, die advocaat is ook een soort van komiek met zijn aparte verklaringen.
pi_200393178
Ik zie de zaak Nicky Verstappen eigenlijk als het faalmoment van Peter R. de Vries, hij heeft duidelijk iets over het hoofd gezien in die tijd, al die tijd stond de dader in de archieven. Uiteindelijk heeft ie het natuurlijk goed gemaakt maar het had niet zo lang hoeven duren.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:06:29 #275
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200393197
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Tja, die advocaat is ook een soort van komiek met zijn aparte verklaringen.
Ik ben benieuwd of nu iemand anders trouwens de familie Verstappen gaat ondersteunen. Bij bijvoorbeeld het hoger beroep. Maar wellicht wordt het nu gehouden tot de advocaat. Lijkt me wel een gemis als je dat 20 jaar zo gewend bent geweest. En ik vraag me ook nog een beetje af wat er nu met die twee Ajax shirts gaat gebeuren; ik verwacht dat daar de komende drie dagen een beslissing over genomen wordt.
@ootjekatootje
pi_200393233
Ik zou een gedenkplaatje voor de miljoen voor Tanja Groen meegeven in zijn urn of graf.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:12:12 #277
323876 michaelmoore
pi_200393318
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:08 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou een gedenkplaatje voor de miljoen voor Tanja Groen meegeven in zijn urn of graf.
Ik hoop dat Peter ergens een mooie gedenkplaat krijgt bij het Min Jus
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:12:59 #278
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200393339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:06 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of nu iemand anders trouwens de familie Verstappen gaat ondersteunen. Bij bijvoorbeeld het hoger beroep. Maar wellicht wordt het nu gehouden tot de advocaat. Lijkt me wel een gemis als je dat 20 jaar zo gewend bent geweest. En ik vraag me ook nog een beetje af wat er nu met die twee Ajax shirts gaat gebeuren; ik verwacht dat daar de komende drie dagen een beslissing over genomen wordt.
@:Ootjekatootje
Die zaak is bijna klaar, Peter had een heel team dus logischerwijs gaat een van hun met ze mee.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:05 #279
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200393363
quote:

[..]

[..]

De dorpspastoor? Waar komt die ineens vandaan?

Stop eens met liegen en de waarheid verdraaien.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:18 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200393370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik hoop dat Peter ergens een mooie gedenkplaat krijgt bij het Min Jus
Ik vermoed dat hij zo'n plaatje bij Ajax beter kan waarderen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:21 #282
323876 michaelmoore
pi_200393371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:05 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie de zaak Nicky Verstappen eigenlijk als het faalmoment van Peter R. de Vries, hij heeft duidelijk iets over het hoofd gezien in die tijd, al die tijd stond de dader in de archieven. Uiteindelijk heeft ie het natuurlijk goed gemaakt maar het had niet zo lang hoeven duren.
hij was er niet eerder me bezig met de Puttense moordzaak is er ook pas later ingestapt , nadat die twee jongens veroordeeld waren
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:57 #283
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200393381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Blij dat je dat zegt. Ik had die term ook nog nooit gehoord hoewel ik hem wel grappig vind.
pi_200393384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

Blij dat je dat zegt. Ik had die term ook nog nooit gehoord hoewel ik hem wel grappig vind.
Bekende uitdrukking hoor.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:15:15 #285
323876 michaelmoore
pi_200393385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O heeft Jos B het dan toch gedaan ?/
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:16:16 #286
323876 michaelmoore
pi_200393410
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

was ook een grapje

ik weet niet welke personen in de ogen van de complotdenkers nog meer verdacht waren
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:19:03 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200393461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:15 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Bekende uitdrukking hoor.
Ik kom niet uit een durp, dus dat zal het dan wel zijn denk ik.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:21:56 #288
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200393522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was ook een grapje

ik weet niet welke personen in de ogen van de complotdenkers nog meer verdacht waren
Lees het boek van Peter over de zaak Nicky dan eens. Beter dan mensen hier van van alles en nogal beschuldigingen zonder feitelijke onderbouwing.

En nu ontopic aub.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:24:56 #289
323876 michaelmoore
pi_200393579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees het boek van Peter over de zaak Nicky dan eens. Beter dan mensen hier van van alles en nogal beschuldigingen zonder feitelijke onderbouwing.

En nu ontopic aub.
Als er spuug DNA van Jos B in die onderbroek van kleine Nicky i s aangetroffen dan is het voor mij klaar , voor de rechtbank ook en Nathalie is over de zij van de boot gegaan
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:26:15 #290
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200393597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als er spuug DNA van Jos B in die onderbroek van kleine Nicky i s aangetroffen dan is het voor mij klaar , voor de rechtbank ook en Nathalie is over de zij van de boot gegaan
Wat heeft Nathalie nu weer hiermee te maken, :?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:27:27 #291
323876 michaelmoore
pi_200393612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

die s nu door de vriend van Joran overboord gegooid
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:30:03 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200393643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die s nu door de vriend van Joran overboord gegooid
Krijg nou wat. Ik realiseer me nu pas dat hij haar ook misbruikt en gedumpt kan hebben met een 'vriend'. Heb altijd gedacht dat hij er in zijn eentje achterzat. Zwommen er trouwens haaien in die omgeving zodat ze vanzelf zou verdwijnen zeg maar?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:36:54 #293
323876 michaelmoore
pi_200393751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:30 schreef Tengano het volgende:

[..]

Krijg nou wat. Ik realiseer me nu pas dat hij haar ook misbruikt en gedumpt kan hebben met een 'vriend'. Heb altijd gedacht dat hij er in zijn eentje achterzat. Zwommen er trouwens haaien in die omgeving zodat ze vanzelf zou verdwijnen zeg maar?
wel makrelen en haringen
Over de locatie waar Nathalie nu is daar heeft een ander hele theorieën over
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 16-07-2021 14:42:58 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:46:57 #294
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200393897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:36 schreef michaelmoore het volgende:
Over de locatie waar Nathalie nu is daar heeft een ander hele theorieën over
Ben benieuwd of we daar ooit nog achterkomen nou. Dat is mij wel 1 miljoen tipgeld waard eigenlijk.
  Spellchecker vrijdag 16 juli 2021 @ 14:58:17 #295
197773 crew  maily
pi_200394071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:46 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we daar ooit nog achterkomen nou. Dat is mij wel 1 miljoen tipgeld waard eigenlijk.
Nou loof het uit! ^O^
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:00:25 #296
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_200394095
Diegene wie het uit eigen zak betaalt, verdient mijn volledige respect!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:07:44 #297
323876 michaelmoore
pi_200394187
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:00 schreef Scjvb het volgende:
Diegene wie het uit eigen zak betaalt, verdient mijn volledige respect!
das mooi

quote:

[..]

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 16-07-2021 15:17:02 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:17:42 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200394337
quote:

[..]

Nathalie werd neergezet als lief onschuldig wit meisje, waardoor iedereen vond dat ze wel vermoord had moeten zijn. Ooit een artikel gelezen waarin haar klasgenoten vertelden hoe extreem veel drank en drugs erin gegaan zijn die vakantie. En Nathalie ging nog ff door met Joran, voor mij is de kans dat ze daar op dat strand zaten en ze schuimbekkend overleden is groot. Lijk wegwerken met een boot is dan ook niet handig.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:22:34 #299
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200394419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nathalie werd neergezet als lief onschuldig wit meisje, waardoor iedereen vond dat ze wel vermoord had moeten zijn. Ooit een artikel gelezen waarin haar klasgenoten vertelden hoe extreem veel drank en drugs erin gegaan zijn die vakantie. En Nathalie ging nog ff door met Joran, voor mij is de kans dat ze daar op dat strand zaten en ze schuimbekkend overleden is groot. Lijk wegwerken met een boot is dan ook niet handig.
Als ik met een dame op stap zou gaan die nogal onwel zou worden van de drank en drugs zou ik gewoon even 112 bellen of anders de politie. Lijkt mij een stuk eenvoudiger dan haar met een bootje midden op zee te dumpen en de rest van mijn leven geheimzinnig blijven doen. Maar misschien had Joran toen geen telefoon bij zich, dat kan natuurlijk ook.
pi_200394433
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat hij Nathalie net als Stephany Flores gewoon wat aangedaan heeft. En dat hij tegen Patrick belangrijke stukken van het verhaal weggelaten heeft.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:24:27 #301
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200394455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat hij Nathalie net als Stephany Flores gewoon wat aangedaan heeft. En dat hij tegen Patrick belangrijke stukken van het verhaal weggelaten heeft.
Psychopaten liegen idd altijd; zelfs als het niet nodig is. Onderzoek het maar. Ze kunnen gewoon niet anders het is hun eerste natuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')