abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:07:58 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200384263

Peter R. de Vries (64) overleden
quote:
Peter R. de Vries is na de aanslag van vorige week dinsdag overleden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van zijn familie. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden overleden. Hij was 64 jaar.

"Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen", schrijven zijn nabestaanden in een verklaring. "We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar."

De nabestaanden vragen rust om het overlijden te verwerken. Informatie over wanneer er afscheid zal worden genomen van De Vries zal volgen als er een beslissing over is genomen.
Bron: NOS.nl

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.

[ Bericht 18% gewijzigd door matthijst op 15-07-2021 21:29:37 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:08:18 #2
28167 matthijst
pi_200384274
Rtl 4 dope highlights van confrontaties.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 21:09:06 #3
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200384294
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:08 schreef matthijst het volgende:
Rtl 4 dope highlights van confrontaties.
Dat waren stuk voor stuk topshows _O_
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_200384315
Npo 1 met Jeroen Pauw nu, heel goed.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:10:09 #5
28167 matthijst
pi_200384320
Freek :')
pi_200384347
Twee narcisten tegenover elkaar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_200384360
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:10 schreef matthijst het volgende:
Freek :')
Die is helemaal zichzelf ja..wat een mongool is dat zeg
pi_200384368
Kan het zijn dat Peter emotioneler werd met de jaren?
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:13:02 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200384384
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:09 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dat waren stuk voor stuk topshows _O_
Ja dat programma is echt ongeevenaard

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 15-07-2021 21:23:23 ]
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:13:06 #10
28167 matthijst
pi_200384387
Mooi dit _O_
pi_200384500
De plek waar hij is neergeschoten is best indrukwekkend ;(
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:25:10 #12
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_200384673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Denk dat het ook te maken heeft met waar je dus bent. Ik heb dat in elk geval met al die dingen; Pim was ik bij een schoolvriendje thuis, 9/11 zat ik zelf op school, Theo weet ik niet meer (dus ik gok thuis), MH17 bij een collega in de tuin voor een kraambezoek, maar Bataclan, aanslag in Apeldoorn, Alphen aanslag, allen geen idee meer.
De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.

Op de zaterdag van Alphen was ik in het KNMI voor de halfjaarlijkse ledendag van de weervereniging waar ik toen lid van was. En tijdens de M17-aanslag was ik met mijn familie op vakantie in Lissabon en zaten we net op terras, kostte veel moeite om de dag erna terug te vliegen. Op vrijdagavond 13 november 2015 toen de absolute hel losbarstte in Bataclan was ik zelf bij het concert van CHVRCHES in de Melkweg. De eerste pushberichten sijpelden binnen net voordat de band aan de toegift. Heel bizar om dan zelf in een concertzaal te staan, wat voor mij altijd als een van de veiligste plekken voelde.

Ten tijde van de tramaanslag in Utrecht was ik 'gewoon' op kantoor aan het werk. Ik neem die tram regelmatig als ik in het centrum van Utrecht moet zijn, om tijd en parkeerkosten uit te sparen. Maar eigenlijk nooit op een doordeweekse ochtend.

En op het tijdstip waarom Peter R. de Vries werd vermoord zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 15-07-2021 21:34:21 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_200384715
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De middag waarop Pim werd vermoord was ik bij m'n beste vriend(je) thuis om Mario Kart 64 te spelen. Toen op 9/11 het eerste vliegtuig het WTC raakte was ik op de fiets onderweg van school naar huis (15 km), zat net een paar weken in de brugklas. Bij de moord op Van Gogh had ik ook les, weet nog wel dat de CKV-docent er in de middag over begon. De Koninginnedag van 30 april 2009 van de aanslag in Apeldoorn was ik samen met mijn vriendengroep in de stad. We waren te voet onderweg naar het kruispunt waar de aanslag plaatsvond, omdat dat ons de beste plek leek om een glimp op te vangen van de koninklijke familie. Een paar honderd meter ervoor werden we echter tegengehouden door de politie. Achteraf een geluk dat een van m'n vrienden zich verslapen had en we de rechtstreekse bus misten, waardoor we met de trein uiteindelijk een half uur later arriveerden dan gepland.

Op de zaterdag van Alphen was ik in het KNMI voor de halfjaarlijkse ledendag van de weervereniging waar ik toen lid van was. En tijdens de M17-aanslag was ik met mijn familie op vakantie in Lissabon en zaten we net op terras, kostte veel moeite om de dag erna terug te vliegen. Op vrijdagavond 13 november 2015 toen de absolute hel losbarstte in Bataclan was ik zelf bij het concert van CHVRCHES in de Melkweg. De eerste pushberichten sijpelden binnen net voordat de band aan de toegift. Heel bizar om dan zelf in een concertzaal te staan, wat voor mij altijd als een van de veiligste plekken voelde.

En tijdens de moord op Peter R. de Vries zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Goed geheugen hoor, prima.
pi_200384720
OP kan wel aangepast worden. @Zipportal zou dat zeker niet vergeten.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:27:45 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200384739
quote:

[..]

En op het tijdstip waarom Peter R. de Vries werd vermoord zat ik in de metro van Europaplein naar Vijzelgracht, op weg naar het concert van Eefje de VIsser in Carré. Zag het nieuws echter pas in de pauze voor het laatste nummer.
Schrijf dit maar in je dagboek
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:28:43 #16
473584 Gretzl
pi_200384760
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Goed geheugen hoor, prima.
Ja, het zal er mee te maken hebben dat ik altijd op de hoogte wil zijn van het belangrijkste nieuws. En er ook een handje van heb om bijzondere gebeurtenissen, zowel privé als op het nieuws, te associëren met de muziek waar ik op dat moment naar luister.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Schrijf dit maar in je dagboek
Geen dagboek, maar staat genoteerd in m'n notitieblok ;)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_200384765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die is helemaal zichzelf ja..wat een mongool is dat zeg
Welke Freek?
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 21:29:57 #18
367000 roos94
pi_200384792
quote:

[..]

Pim, 9/11, Theo was ik te klein

2009 koninginnedag zat ik voor de buis te kijken hoe het drama zich afspeelde

Mh17 zat ik buiten op de stoep te wachten tot ik zou worden opgehaald van stage. Was een warme dag

Alphen aanslag zat ik op mijn slaapkamer te leren voor tentamens toen ik het langs hoorde komen op tv
pi_200384796
Het is verschrikkelijk. Maar die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries komt ook mijn strot uit.

Het was een fantastische misdaadjournalist, die er wat mij betreft ook achterlijke meningen op nahield.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:30:21 #20
28167 matthijst
pi_200384809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke Freek?
De Jonge, zure zeikerd, gaat maar niet kapot.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:30:50 #21
473584 Gretzl
pi_200384825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:18 schreef Mansjester het volgende:
De plek waar hij is neergeschoten is best indrukwekkend ;(
Morgen ook even langs, dan ben ik vlak in de buurt. Terecht dat het eerbetoon zo groot is, maar echt onwerkelijk dat we dit in Nederland nog eens moeten meemaken :'(
pi_200384834
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, of hij is nu juist al jaren kapot. Levende dode. Het is maar hoe je het ziet.

Wat zei die nu weer dan?
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:32:19 #23
28167 matthijst
pi_200384871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, of hij is nu juist al jaren kapot. Levende dode. Het is maar hoe je het ziet.

Wat zei die nu weer dan?
Oh, oude beelden van die Joranshow, dat Peter over lijken ging.
Leek erop dat ie die hele uitzending nooit gezien had, maar hij zat weer 's de Freek uit te hangen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:33:24 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200384899
9/11 zat ik in de 6e, kwam ik net thuis van school, zette de tv aan en zag de herhaling van een vliegtuig dat een gebouw in vloog. Bij Fortuyn en Van Gogh heb ik geen idee meer waar ik was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200384908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oh, oude beelden van die Joranshow, dat Peter over lijken ging.
Leek erop dat ie die hele uitzending nooit gezien had, maar hij zat weer 's de Freek uit te hangen.
Sta daar dubbel in. Want ik vind Freek de jonge een akelig figuur, maar ben ook tegen die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries.
pi_200384999
quote:

[..]

Ten tijde van de tramaanslag in Utrecht was ik 'gewoon' op kantoor aan het werk. Ik neem die tram regelmatig als ik in het centrum van Utrecht moet zijn, om tijd en parkeerkosten uit te sparen. Maar eigenlijk nooit op een doordeweekse ochtend.

Rutte n.a.v. deze post - - >mooi
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:38:00 #27
473584 Gretzl
pi_200385000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:29 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mh17 zat ik buiten op de stoep te wachten tot ik zou worden opgehaald van stage. Was een warme dag

Alphen aanslag zat ik op mijn slaapkamer te leren voor tentamens toen ik het langs hoorde komen op tv
Koninginnedag 2009 hoorden wij pas 's avonds bij thuiskomt hoe erg het was. Niemand van ons had toen al een smartphone en de festiviteiten in het centrum werden niet allemaal afgeblazen. Op de radio werd er nog lang gedacht dat het misschien een ongeluk was en niemand wist hoeveel toeschouwers het niet overleefd hadden. Zijn daar de middag nog gebleven. Dat zou nu wel anders gaan.

Tramaanslag Utrecht heb ik ook nog even genoemd, dat is een verschrikkelijke gebeurtenis die ook veel indruk voor mij persoonlijk heeft gemaakt.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:38:59 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200385024
Wat waren jullie toen Andy Fordham overleed?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200385029
quote:

[..]

Hey, het interesseert helemaal niemand waar jij was of waar ik was toen, gisteren of morgen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:40:04 #30
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200385060
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
In bad
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:40:13 #31
28167 matthijst
pi_200385062
quote:
Kratje pils aan het wegtikken :7
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:41:44 #32
473584 Gretzl
pi_200385102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hey, het interesseert helemaal niemand waar jij was of waar ik was toen, gisteren of morgen.
Gap, iedereen hier snapt dat het triviaal is waar een ieder was op het moment van verschrikkelijke gebeurtenissen, maar het is een manier om stil te staan bij het leed. Niks mis mee.

En niemand roept dat het op deze manier allemaal wel heel dichtbij komt. (al is de kans statistisch gezien vrij groot dat iedereen in z'n leven wel eens enorm door het oog van de naald kruipt).
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:43:57 #33
473584 Gretzl
pi_200385147
quote:
Als het gaat om bekende sporters of muzikanten onthoud ik mijn eigen whereabouts een stuk slechter, tenzij ik die persoon bewonderde.

Bij Andy ga ik het helaas wel m'n leven lang onthouden. Wat een tragische dag -O-
pi_200385155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sta daar dubbel in. Want ik vind Freek de jonge een akelig figuur, maar ben ook tegen die hypocriete heiligheidsverklaring van Peter r de Vries.
Tenenkrommend inderdaad hoe iedereen in medialand over elkaar heen buitelt bij de peter-verering die nu gaande is.
Peter R de Vries was inmiddels een pedant figuur geworden. De roem was hem dusdanig naar het hoofd gestegen dat hij dacht iedereen op elk thema de maat te kunnen nemen.
En tegelijkertijd heb je aan de vingers van twee handen niet genoeg om de zaken te tellen die hij heeft mee helpen oplossen terwijl die zo goed las in de vergetelheid waren geraakt als hij zich er niet mee had bemoeid.
-
pi_200385310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:44 schreef quo_ het volgende:

[..]

Tenenkrommend inderdaad hoe iedereen in medialand over elkaar heen buitelt bij de peter-verering die nu gaande is.
Peter R de Vries was inmiddels een pedant figuur geworden. De roem was hem dusdanig naar het hoofd gestegen dat hij dacht iedereen op elk thema de maat te kunnen nemen.
En tegelijkertijd heb je aan de vingers van twee handen niet genoeg om de zaken te tellen die hij heeft mee helpen oplossen terwijl die zo goed las in de vergetelheid waren geraakt als hij zich er niet mee had bemoeid.
Eens dat het een man was die ondertussen ook overal en altijd over van alles een mening had, maar als je die betreffende mensen dat hoort zeggen hoor je ook dat hij nooit onvoorbereid aan tafel zat, ook over onderwerpen waar hij op het oog ver vanaf stond. Als je mensen als Marc van der Linden met dat respect over 'm hoort praten dan was zelfs ook dat pedante toontje een kwaliteit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_200385441
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Morgen ook even langs, dan ben ik vlak in de buurt. Terecht dat het eerbetoon zo groot is, maar echt onwerkelijk dat we dit in Nederland nog eens moeten meemaken :'(
Het is echt een contrast,dat er in zo'n drukke toeristische straat ineens zo'n rustige plek met rouwstemming is.
pi_200385485
quote:
De kelder aan het leegpompen met de radio op de achtergrond aan.
pi_200385502
quote:
:o is hij dood? :o
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:58:22 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200385519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:57 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

:o is hij dood? :o
Vandaag

RIP
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200385610
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Vandaag

RIP
Omg! -O-

15 juli 2021 zal ik me dus altijd blijven herinneren als de dag dat Peter overleed, er een ramp was in Limburg, Andy-held is overleden en dat ik eindelijk de tweede vaccinatie heb gehad.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:01:46 #41
473584 Gretzl
pi_200385621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:55 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Het is echt een contrast,dat er in zo'n drukke toeristische straat ineens zo'n rustige plek met rouwstemming is.
Ja, ik ga regelmatig in een van die straatjes eten voordat ik een concert bezoek. Blijft onwerkelijk dat het op die plek heeft kunnen gebeuren en op dat tijdstip.

Tot vorige week dinsdag heb ik er ook nooit bij stilgestaan dat de BN'ers die aanschuiven bij Boulevard / Jinek / Humberto gewoon over straat naar de parkeergarage lopen. Ik dacht altijd dat die studio een inpandige parkeergarage had, ook voor de veiligheid van de gasten.

Maar ja, als je niet beter zou weten zou je denken dat de omgeving van het Leidseplein een van de veiligste plekken van Amsterdam is. Omdat er altijd zoveel mensen op straat zijn.
pi_200385663
Taghi zal wel trots tv kijken nu...
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:03:46 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200385676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat denk ik niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200385702
Bijzonder triest. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.

Alle betrokkenen bij de aanslag op zijn leven kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Roei het kwaad met wortel en tak uit.
pi_200385707
quote:
Dronken en verzadigd, zoals hij het gewild had.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:05:07 #46
473584 Gretzl
pi_200385719
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Neem aan dat ze in de EBI-cellen geen tv hebben, maar dit nieuws is zo groot dat ie het ongetwijfeld al heeft meekregen van medegedetineerden.
pi_200385727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:04 schreef rutger05 het volgende:
Bijzonder triest. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.

Alle betrokkenen bij de aanslag op zijn leven kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Roei het kwaad met wortel en tak uit.
Andy heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:12:02 #48
338319 ZarB
Piña colada
pi_200385928
Hopelijk is het nu klaar met dat criminelen bestrijden met criminelen. Nabil B, Taghi, iedereen die er ook maar een beetje mee te maken heeft levenslang opsluiten. :r flikker op met je kroongetuigen. Een blinde ziet nog dat die lui niet te vertrouwen zijn.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200385932
R.I.P. Brandy Fordhoek.
pi_200385950
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke Freek?
De Jonge
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:14:05 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200385988
Een groep muziekmakende zwarten in de Leidschedwarsstraat

Doet een beetje denken aan

donderdag 15 juli 2021 @ 22:15:11 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386018
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef ZarB het volgende:
Hopelijk is het nu klaar met dat criminelen bestrijden met criminelen. Nabil B, Taghi, iedereen die er ook maar een beetje mee te maken heeft levenslang opsluiten. :r flikker op met je kroongetuigen. Een blinde ziet nog dat die lui niet te vertrouwen zijn.
Voordat die pgp’s werden gekraakt hadden ze alleen maar Nabil. Dat soort deals zijn in essentie niet zo raar, al financier je uiteindelijk wel criminelen ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:17:55 #53
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386099
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef ZarB het volgende:
Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.

Ik neem mijn hoed af voor deze genialiteit.
Dit, dus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:18:37 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_200386132
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Voordat die pgp’s werden gekraakt hadden ze alleen maar Nabil. Dat soort deals zijn in essentie niet zo raar, al financier je uiteindelijk wel criminelen ja.
Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:19:09 #55
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386148
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus de broer, de advocaat én de vertrouwenspersoon van Nabil worden geliquideerd en dan is jouw conclusie dat de kroongetuige niet te vertrouwen is.

Die is ook niet te vertrouwen hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:19:26 #56
338319 ZarB
Piña colada
pi_200386159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee die gasten vertrouw ik niet nee. En criminelen met criminelen bestrijden is niet handig. Zo blijkt. Dat is mijn conclusie. Zijn 2 dingen naast elkaar.

En het zal die nabil aan zn reet roesten dat zn advocaat en vertrouwenspersoon worden omgelegd. Alleen zn broer zal m miss iets boeien maar als er wat poen tegenover staat gaan ze nog over hun moeders lijk.
pi_200386232
Nu is het wachten tot Nabil wordt omgelegd en dan is het eindelijk klaar.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:22:10 #59
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386258
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Die is ook niet te vertrouwen hoor.
Dat zal dan toch om andere redenen moeten zijn dan hierboven wordt geschetst.
Dit, dus.
pi_200386281
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:21 schreef Azula het volgende:
Nu is het wachten tot Nabil wordt omgelegd en dan is het eindelijk klaar.
Waarom zou het klaar zijn? Die lui zijn dusdanig rancuneus en hebben genoeg geld en tijd om nooit los te laten voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft.
pi_200386327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom zou het klaar zijn? Die lui zijn dusdanig rancuneus en hebben genoeg geld en tijd om nooit los te laten voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft.
Je zou er maar in verwikkeld zijn.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:24:32 #62
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386330
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:19 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee die gasten vertrouw ik niet nee. En criminelen met criminelen bestrijden is niet handig. Zo blijkt. Dat is mijn conclusie.
Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.
Dit, dus.
pi_200386341
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

:D
pi_200386401
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Azula het volgende:

[..]

Je zou er maar in verwikkeld zijn.
Ja john vd heuvel bv. Die kan helaas niet meer met een gerust hard over.
pi_200386437
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja john vd heuvel bv. Die kan helaas niet meer met een gerust hard over.
Die heeft een kwart de ballen niet die Peter had.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:28:56 #66
338319 ZarB
Piña colada
pi_200386451
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan is dat een hele domme conclusie, want als er 1 onderdeel is wat de georganiseerde misdaad echt schade toebrengt is het wel één persoon die alles weet én daarover wil praten. Getuigenbeschermingsprogramma’s en kroongetuigen maken een zaak vaak niet 1 maar 10 keer beter.
3 liquidaties noem ik niet echt beter.

https://www.parool.nl/ams(...)atste-cent~b5953dbb/

En dit pleit ook niet echt voor nabil. Maar hij erkent iig zelf dat ie nou eenmaal een crimineel is met twisted denkwijze.
pi_200386516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Andy heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.
Alcohol? Of binge eating?
Is ook verdrietig, want niemand kiest ervoor om verslaafd te worden.
pi_200386535
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Omg! -O-

15 juli 2021 zal ik me dus altijd blijven herinneren als de dag dat Peter overleed, er een ramp was in Limburg, Andy-held is overleden en dat ik eindelijk de tweede vaccinatie heb gehad.
Gedenkwaardig dagje in meerdere opzichten
Alius aliud dicit
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:34:12 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het geinige is wel dat ze hem nu eigenlijk niet echt meer nodig hebben. Denk dat ze er niet wakker van liggen mocht hem wat overkomen. Scheelt ze waarschijnlijk rond de 1.5 miljoen en weer een stuk tuig minder
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200386629
Dat fragment met Freek de Jonge vond ik tenenkrommend. Wat een zure pisvlek is dat, wereldvreemd en zou gewoon compleet genegeerd moeten worden.

Ik keek vroeger elke zondagavond Peter R samen met wijlen mijn lieve moeder.
Waren beide echt fan van het programma. Bedankt voor de fijne avonden en herinneringen Peter O+
Alius aliud dicit
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:36:01 #71
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386636
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:28 schreef ZarB het volgende:

[..]

3 liquidaties noem ik niet echt beter.

https://www.parool.nl/ams(...)atste-cent~b5953dbb/

En dit pleit ook niet echt voor nabil. Maar hij erkent iig zelf dat ie nou eenmaal een crimineel is met twisted denkwijze.
Natuurlijk is het een crimineel, een moordenaar zelfs. Maar dat ontkent toch ook niemand? Maar dit soort figuren zijn wel een goudmijn aan essentiële informatie. Details waar politie nooit bij zou kunnen komen die een zaak ijzersterk maken.

En het is natuurlijk niet zo dat Nabil met een paar miljoen op zak gratis de deur uit loopt. Die gaat nog steeds jarenlang de bak in voor zijn aandeel.
Dit, dus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:37:34 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200386675
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee ik weet dat die deals niet raar zijn. Maar t.a.v. dergelijke criminelen ben ik sowieso niet voor eerlijke processen. Beter t zekere voor t onzekere en opsluiten die hap.
Niet voor eerlijke processen? Op basis waarvan wil je iemand dan opsluiten?
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:37:40 #73
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386680
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Het geinige is wel dat ze hem nu eigenlijk niet echt meer nodig hebben. Denk dat ze er niet wakker van liggen mocht hem wat overkomen. Scheelt ze waarschijnlijk rond de 1.5 miljoen en weer een stuk tuig minder
Natuurlijk hebben ze ‘m wel nodig. Hij gaat ze de meest cruciale details geven om die zaak waterdicht aan de rechter te geven. OM gaat 0 risico nemen met de veroordeling van Taghi.
Dit, dus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:39:21 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200386714
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze ‘m wel nodig. Hij gaat ze de meest cruciale details geven om die zaak waterdicht aan de rechter te geven. OM gaat 0 risico nemen met de veroordeling van Taghi.
Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:49:33 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200386964
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Die hebben ze al in de kluis en het gewicht van de belastende informatie is daarna toch vooral naar die gekraakte servers geschoven. Feitelijk hebben ze hem niet echt meer nodig.
nu Palm vorige week is opgepakt is de kans dat ze Nabil weer om details vragen behoorlijk groot, denk ik. Ik geloof er niets van dat het OM nu die deal gaat afblazen. Die gaat gewoon 10 jaar de bak in en levert een shitload aan de beste details.
Dit, dus.
pi_200387114
quote:

[..]

Nou zeg, jij kruipt ook altijd door het oog van de naald. Je maakt wat mee zeg. Poe poe

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 22:57:51 ]
  donderdag 15 juli 2021 @ 22:57:02 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200387131
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

nu Palm vorige week is opgepakt is de kans dat ze Nabil weer om details vragen behoorlijk groot, denk ik. Ik geloof er niets van dat het OM nu die deal gaat afblazen. Die gaat gewoon 10 jaar de bak in en levert een shitload aan de beste details.
Ze gaan die deal sowieso niet afblazen. Maar het boeit niks meer voor de zaak als Nabil morgen doodgaat. Dat maakt al die gebeurtenissen ook zo wrang.

Het is gewoon puur machtsvertoon van vermoedelijk Taghi.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200387152
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Des te meer maakt het de moord op Peter ook nutteloos vind ik.
Is puur machtsvertoon, wraak en
Bloeddorst.
Misschien zelfs eigenlijk terreur.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:00:46 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200387206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik zou lekker gaan verhuizen naar Rusland, Iran, of Zimbabwe als ik jou was.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200387273
Ik moest toch een traantje wegpinken zonet tijdens de uitzending van Humberto :'(
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:09:30 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200387330
Nog een leuke podcast over Peter door 2 Belgische journalistes. Wel wat achterhaald.
https://podcastluisteren.(...)-72-Peter-R-de-Vries
pi_200387399
quote:

[..]

...
Ik heb dat hele idee nooit zo goed begrepen, van "iedereen weet nog waar die was toen die over -x- hoorde"...

Ik kan me van al die momenten nog wel herinneren dat het op tv was op de dag dat het gebeurde, en hoe mijn dag ongeveer verliep met dat nieuws in mijn hoofd. Maar dat is vooral omdat het op dat moment al urenlang om je heen aanwezig is en iedereen erover spreekt, het moment waar ik was op het moment zelf of waar ik was toen ik het voor het eerst hoorde, daar heb ik meestal weinig herinneringen aan.

Het enige uit de hele lijst dat ik vanaf het exacte begin van de gebeurtenis herinner was de aanslag in Apeldoorn. Ik was die ochtend teruggekomen van een paar dagen vakantie en zag de optocht op tv. Ik wilde de deur uitstappen om, net als jij, naar het kruispunt te gaan (ik woonde in Apeldoorn), en exact op het moment dat ik de deur uit wil stappen hoor ik op tv die nog aan stond iets van "Wow... wat gebeurt daar nou?". Toen ben ik omgedraaid en ben ik niet meer gegaan, heb ik de rest van de dag voor de tv gezeten samen met wat familie die later die dag langs kwam.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:14:28 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200387424
Een biografie schrijven over Peter R de Vries zal trouwens wel een heidens karwei worden :D
pi_200387515
;(
pi_200387594
@yvonne, mogen we nu eindelijk een cold case topic?

Een nette en respectvolle?
pi_200387639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:09 schreef Hexagon het volgende:
Nog een leuke podcast over Peter door 2 Belgische journalistes. Wel wat achterhaald.
https://podcastluisteren.(...)-72-Peter-R-de-Vries
Wat een schijtwijven zijn dat… half uur lullen en wijn zuipen en eigen boek of tour aankondigen dan een zaak bespreken.
Zo respectloos en inderdaad fan van Peter, vanaf het eerste uur. Ze bespreken leuke zaken maar dat gelul en gezever, man man.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:28:33 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200387648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een schijtwijven zijn dat… half uur lullen en wijn zuipen en eigen boek of tour aankondigen dan een zaak bespreken.
Zo respectloos en inderdaad fan van Peter, vanaf het eerste uur. Ze bespreken leuke zaken maar dat gelul en gezever, man man.
Je kut het eerste half uur meestal wel skippen ja
pi_200387909
quote:
Goed interview.
Sterke interviewer vond ik Theo van Gogh altijd wel. Ook destijds met Pim bv.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:47:32 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200387930
:'( -O- Nooit meer mogen en kunnen zeuren over de nasale Peter R. , een icoon die voor mij synomiem was voor een taaie pitbull die nooit losliet in wat hij voor -en op zijn ongeëvenaarde manier kenbaar wilde maken.

Even had ik nog hoop dat het hem gegeven was om het onvermijdelijke te weerstaan en nu valt dat gapend gat met de leegte die hij achterlaat. Rechtopstaand vermoord en nu dan gestorven in het harnas van zijn niet aflatende strijd tegen het onrecht dat zijn nabestaanden en iedereen die hem respecteerde maar moeilijk enige troost zal kunnen geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:48:21 #90
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200387937
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:49:53 #91
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_200387953
Heb net Boulevard terug gekeken, wat een stralende blauwe ogen had die man als hij lachte O+
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:52:13 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200387984
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:48 schreef AgnesGru het volgende:
[ twitter ]
Ik heb met Peter Schouten te doen. Een aandoenlijke en gevoelige man die gek was op Peter. Voicemails voor Peter inspreken terwijl hij op de intensive care ligt... Allemachtig wat zal hij hem gaan missen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200388006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:49 schreef Flow3r het volgende:
Heb net Boulevard terug gekeken, wat een stralende blauwe ogen had die man als hij lachte O+
En die blik van hem als hij boos werd.. Die ogen werden felblauw, schitterenden gewoon. Mooi.
Alius aliud dicit
pi_200388010
quote:
[ twitter ]
Ga ik doen.
Alius aliud dicit
pi_200388083
Wat komt die RTL Boulevard uitzending hard binnen zeg :'(
-
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:04:26 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200388116
Onvoorstelbaar hoeveel contact hij trouwens met al die mensen om hem heen had. Waar haalt iemand de tijd vandaan als je ondertussen al die zaken en je werk nog moet doen?

Hij had 1 tot 2 keer contact met die man van de Puttense moordzaak en zou volgende week met hem gaan barbecuen. De man brak toen hij dat vertelde omdat Peter zoveel voor hem betekend en gevochten heeft, zodat hij na 7 jaar onschuldig te hebben gezeten, eindelijk werd vrijgesproken.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200388155
quote:
[ twitter ]
Mooi. O+
pi_200388201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Tengano het volgende:
Onvoorstelbaar hoeveel contact hij trouwens met al die mensen om hem heen had. Waar haalt iemand de tijd vandaan als je ondertussen al die zaken en je werk nog moet doen?

Hij had 1 tot 2 keer contact met die man van de Puttense moordzaak en zou volgende week met hem gaan barbecuen. De man brak toen hij dat vertelde omdat Peter zoveel voor hem betekend en gevochten heeft, zodat hij na 7 jaar onschuldig te hebben gezeten, eindelijk werd vrijgesproken.
Vroeg ik mij ook af. Tientallen keren naar zuid Limburg in inzat de zaak Nicky.. Echt, ik hoop zo dat Tanja wordt gevonden. Dat zou het mooiste eerbetoon aan Peter zijn
Alius aliud dicit
  vrijdag 16 juli 2021 @ 00:21:40 #99
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200388242
quote:
[ twitter ]
Het is Peter R de Vries niet Willem Alexander die ze over hoop hebben geschoten. Mensen zijn wel heel erg dramatisch zeg :')
pi_200388285
quote:

[..]

Op 7 jarige leeftijd moet je toch wel wat herinneren van 9/11
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')