SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
Wanneer maak je dat je wegkomt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:08 schreef Djeez het volgende:
Ik sta op de camping in Luxemburg. Ik weet niet hoelang dit nog is vol te houden. Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer het droog wordt, maar óf het ooit nog droog wordt
Hou vol, Djeez. Vanaf vrijdag droger. Tot die tijd julliezelf bezighouden in de tent/caravan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:08 schreef Djeez het volgende:
Ik sta op de camping in Luxemburg. Ik weet niet hoelang dit nog is vol te houden. Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer het droog wordt, maar óf het ooit nog droog wordt
Vouwwagen. Wat een klotenweer, en dan is mijn vrouw ook nog eens ongesteldquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hou vol, Djeez. Vanaf vrijdag droger. Tot die tijd julliezelf bezighouden in de tent/caravan.
Hoogtelaagje is de oorzaakquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, zo'n 700 km zuidelijker hier in de Franse Dordogne is het niet veel anders.
Sinds gister eigenlijk vrijwel onophoudelijke stortregen, niet te doen haha...
We zijn vandaag stuk gaan wandelen omdat we toch ff buiten wilden zijn. Dolle pret, we kwamen verzopen terug
Moet dus wel echt een massive regengebied zijn denk ik.
Die term wordt al jaren gebruikt, volgens mijquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat noemen we tegenwoordig heel hip flashfloods
Hier nog 2:quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Houd alvast de volgende site in de gaten:
https://www.pegelonline.wsv.de
[..]
https://www.gelderlander.(...)-uitkijken~a3aa0a0f/
Lolquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vouwwagen. Wat een klotenweer, en dan is mijn vrouw ook nog eens ongesteld
Je moet nu onmiddelijk evacueren. code roodquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vouwwagen. Wat een klotenweer, en dan is mijn vrouw ook nog eens ongesteld
Maïs kan daar wel tegen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:34 schreef INViCTuS het volgende:
Wel vervelend voor boeren en campinghouders die hun mais, gras en andere dingen helemaal onder water zien komen te staan. Vee moet naar binnen
ALS MENSEN ZICH NIET AAN DE AFSTAND HOUDEN. DAN NEEMT DE NATUUR WRAAK DOOR 1.5 METER AFSTAND TE GENEREREN.quote:
Nou, ik ken plekken in de uiterwaarden waar het mais dan 1-1.5 meter in het water komt te staan voor een week of 2. Dat is echt niet goed, hoorquote:
Jepquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, zo'n 700 km zuidelijker hier in de Franse Dordogne is het niet veel anders.
Sinds gister eigenlijk vrijwel onophoudelijke stortregen, niet te doen haha...
We zijn vandaag stuk gaan wandelen omdat we toch ff buiten wilden zijn. Dolle pret, we kwamen verzopen terug
Moet dus wel echt een massive regengebied zijn denk ik.
Haha, meestal wel hè. Maar hier is het veel droger dan in die rampgebieden. Die zijn nog 70 km hier vandaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Onzin, bij @:bloodymary1 schijnt altijd de zon
Er komt wel een regengebied aan uit het oosten, maar het dikste deel daarvan lijkt inderdaad weer in de richting van Zuip-Limburg te gaan.quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier gaat dus echt amper een druppel vallen in NO Brabant. RIP Limburg
Gruwelijk nat.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:24 schreef INViCTuS het volgende:
Djeez, jij krijgt echt nog veel water de komende 2 dagen.
Zelfs voor de grens met Duitsland kan het over de 150 gaan.quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:47 schreef Perrin het volgende:
Vlak over de grens in Duitsland kan vandaag meer dan 100mm vallen.
Zwembandjes mee?quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:45 schreef lily het volgende:
Ik werk in Heerlen. Het is hier weer bar en boos. Pikkedonker en ladingen regen.
+10 voor de woordspelingquote:Op woensdag 14 juli 2021 07:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er komt wel een regengebied aan uit het oosten, maar het dikste deel daarvan lijkt inderdaad weer in de richting van Zuip-Limburg te gaan.
Blij dat het schild weer actief is.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Het lijkt wel februari hier.
Ondertussen is het zuiden het neerslagtekort aan het inlopen
Ik vind het nog steeds klam.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Blij dat het schild weer actief is.
Ik vind het een stuk lekkerder zo met de wind in plaats van de klamme bende van de afgelopen dagen.
Zie niks op hun website hoor.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
In Belgique heeft het KMI code rood gegeven voor de zondvloed.
https://www.meteo.be/nl/w(...)erzichtskaart-belgiequote:Op woensdag 14 juli 2021 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zie niks op hun website hoor.
Zo voelt het hier al de hele maand. Grijs en een mega luchtvochtigheid. Vies en waardeloos weer.quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:15 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dit echt vreselijk weer. Zweten alsof je in een hittegolf zit en toch maar 22 graden zonder zon.
Niks vrolijks aan zo.
Nou ja dat is het ook. Al weken dit.quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zo voelt het hier al de hele maand. Grijs en een mega luchtvochtigheid. Vies en waardeloos weer.
Doe mij maar 28 en kurkdroog.
Zwembad in je voor- achter- en zijtuin, wie wil dat nou niet?quote:
Interessant, dank je!quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:53 schreef ACT-F het volgende:
Op deze kaart kun je zien waar je de grootste kans hebt om in je straat te kanoën bij hevig regenval:
[ afbeelding ]
https://www.klimaateffectatlas.nl/nl/
Hier is dat gewoon een hoogtekaartquote:Op woensdag 14 juli 2021 15:53 schreef ACT-F het volgende:
Op deze kaart kun je zien waar je de grootste kans hebt om in je straat te kanoën bij hevig regenval:
[ afbeelding ]
https://www.klimaateffectatlas.nl/nl/
Ik denk dat het een combinatie is van een hoogtekaart en een berekening tussen wateraanvoer en -afvoer.quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is dat gewoon een hoogtekaart
Mijn straat gaat dus verzuipen.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Zwembad in je voor- achter- en zijtuin, wie wil dat nou niet?
Ongekende luxe!
Ja en al het water dat stroomopwaarts valt, wil ook nog stroomafwaarts.quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:44 schreef Sfancta het volgende:
Vanavond en vannacht wordt nog eens 30-55 mm verwacht.
Rijn en IJssel kunnen heel veel hebbenquote:Op woensdag 14 juli 2021 18:42 schreef Perrin het volgende:
https://www.wetterzentral(...)=0&mv=0&tr=24#mapref
150mm al de afgelopen uren ten oosten van Maastricht
Al dat water dat in Duitsland en Luxemburg valt stroomt straks nog de Maas en Rijn door
Hier is ook niets tegenop gewassen:quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:48 schreef Sfancta het volgende:
De overlast door de regenval in Landgraaf is inmiddels zo groot dat de gemeente het werk niet meer aan kan. "Het is onmogelijk op alle locaties tegelijk te zijn om hulp te bieden. Daarnaast vindt de overlast op zo’n grote schaal plaats, dat het krijgen van materialen haast onmogelijk is", laat de gemeente op Facebook weten.
Ik woon in een polderquote:Op woensdag 14 juli 2021 18:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie is van een hoogtekaart en een berekening tussen wateraanvoer en -afvoer.
Die krijgen echt de volle laag.quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:58 schreef Dagoduck het volgende:
Kijk nu beelden van Duitsland op WDR.
Wat een bende.
Moeten niet zeuren.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Wel weer typisch dat uitgerekend Limburg weer de volle laag krijgt.
Dat is toch gewoon om het jaar al een paar dagen het geval in de winter?quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
Zwitsersland, Moezel/Ruhr gebied in Duitsland ook veel overlast. De Rijn zou richting 15 meter kunnen gaan. Dat is zelfs in de winter al een hele prestatie. Als dat wordt bereikt gaat de vrijwillige bewaking voor de dijken actief worden
15 meter komt niet eens zo vaak voor, hoor. 13/14 wel vakerquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon om het jaar al een paar dagen het geval in de winter?
Limburg blijft wel droog als de zeespiegel een paar meter stijgt. Dat moet toch een goed gevoel geven.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Wel weer typisch dat uitgerekend Limburg weer de volle laag krijgt.
België ook:quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:58 schreef Dagoduck het volgende:
Kijk nu beelden van Duitsland op WDR.
Wat een bende.
Ik zit in de Moezel nu. We hebben al twee dagen een riviertje voor de deur en de wind trekt nu aan. Het schijnt dat er nu 6-8 uur starkregens met af en toe onweer komt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
Zwitsersland, Moezel/Ruhr gebied in Duitsland ook veel overlast. De Rijn zou richting 15 meter kunnen gaan. Dat is zelfs in de winter al een hele prestatie. Als dat wordt bereikt gaat de vrijwillige bewaking voor de dijken actief worden
Vorig jaar in Saarburg op de camping gestaan. Komt wel erg dichtbij zoquote:Op woensdag 14 juli 2021 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
Wat een water. Moezel komt allemaal nog in de Rijn
[ twitter ]
Dat Keulen het middelpunt is van de extreme buien lag wel in de lijn der verwachting. Ik ben benieuwd hoeveel invloed dat heeft op de Rijn. Gaat rap:quote:
Als ik het goed lees, dan verwachten ze daar een hoogste stand van 910 bij Maxau? Dat is sowieso een alltime recordquote:Op woensdag 14 juli 2021 20:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat Keulen het middelpunt is van de extreme buien lag wel in de lijn der verwachting. Ik ben benieuwd hoeveel invloed dat heeft op de Rijn. Gaat rap:
[ afbeelding ]
Dat zou historisch zijn. Record staat nu op 884 cm op 14.05.1999.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik het goed lees, dan verwachten ze daar een hoogste stand van 910 bij Maxau? Dat is sowieso een alltime record
Oh, zoek de juiste beelden dan maar even bij WDR. Heb die YouTubefilmpjes zelf niet bekeken, was snelle aankleding van mijn postquote:Op woensdag 14 juli 2021 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die krijgen echt de volle laag.
Edit: is niet eens van vandaag
kloptquote:Op woensdag 14 juli 2021 20:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou historisch zijn. Record staat nu op 884 cm op 14.05.1999.
https://www.pegelonline.wsv.de/gast/stammdaten?pegelnr=23700200
Toen ik in maart al riep dat 2021 het natste jaar aller tijden zou worden, werd ik nog weggehoond. Ik haat het als ik gelijk hebquote:Op woensdag 14 juli 2021 20:52 schreef INViCTuS het volgende:
het is iig een keer geen droge zomer en het geklaag over droogte horen we voorlopig ook niet. Laat het hierna maar eens droog blijven de komende 4-6 weken. Dit jaar valt behoorlijk tegen qua weer. van de bijna 7 maand die we hebben gehad was minimaal 4.5 ver beneden peil.
SPOILER: trigger warningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RIP aan de nabestaandenquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ik ben wel beetje bang, er gaan meldingen rond dat het hoogste punt hier vanavond wordt bereikt. Dan gaat het hele dorp sowieso onder water.... Mensen zijn al flink aan het scheppen....Tegels van de stoep eruit en dat gele zand in zakken
Welke plaats?quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ik ben wel beetje bang, er gaan meldingen rond dat het hoogste punt hier vanavond wordt bereikt. Dan gaat het hele dorp sowieso onder water.... Mensen zijn al flink aan het scheppen....Tegels van de stoep eruit en dat gele zand in zakken
Gratis bierrrrrrrrrrr!quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:18 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik ga vissen in Limburg!
Gewoonquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met twee krattnbier van Maastricht noar Groningen. @:Oriente
De Geul is aan het overstromen maar ik zie niet echt in hoe ze dat met ambulances willen oplossenquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:39 schreef mefke79 het volgende:
Er gaan nu met spoed ambulances vanuit de regio Brabant zuid-oost richting Valkenburg, daar lijkt het dus niet goed te gaan. De filmpjes van een uur terug van daar waren al redelijk bizar en het regent maar door.
Wat gaan de ambulances doen? Evacuatie verzorgingshuizen?quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:39 schreef mefke79 het volgende:
Er gaan nu met spoed ambulances vanuit de regio Brabant zuid-oost richting Valkenburg, daar lijkt het dus niet goed te gaan. De filmpjes van een uur terug van daar waren al redelijk bizar en het regent maar door.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De Geul is aan het overstromen maar ik zie niet echt in hoe ze dat met ambulances willen oplossen
[ twitter ]
quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:49 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Wat gaan de ambulances doen? Evacuatie verzorgingshuizen?
Als ze drijven zijn het lege fustenquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:18 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik ga vissen in Limburg!
Lijkt mij meer op strategische plekken neerzetten als ze niet meer van de normale standplaatsen overal kunnen komen. Toch iets van eerste hulp kunnen verlenen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:49 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Wat gaan de ambulances doen? Evacuatie verzorgingshuizen?
Hier in Den Helder vooralsnog redelijk vergelijkbare hoeveelheid regen met voorgaande paar jaar. Wel minste zon t/m 13 juli sinds 2013.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:52 schreef INViCTuS het volgende:
het is iig een keer geen droge zomer en het geklaag over droogte horen we voorlopig ook niet. Laat het hierna maar eens droog blijven de komende 4-6 weken. Dit jaar valt behoorlijk tegen qua weer. van de bijna 7 maand die we hebben gehad was minimaal 4.5 ver beneden peil.
Nou valt het hier (Geleen) in vergelijking met vanmiddag qua regen nog wel mee. Op dit moment althans, geen idee wat het straks allemaal nog gaat doen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:57 schreef byah het volgende:
Pff dit gaat helemaal mis, het einde van de regen is nog lang niet in zicht
In de grotten deed men vroegerquote:Op woensdag 14 juli 2021 22:12 schreef heywoodu het volgende:
Ik neem aan dat iedereen in die hele omgeving alle waardevolle spullen wel al lang en breed een verdieping hoger heeft staan (waar mogelijk)?
Op naar Limburgquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:18 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik ga vissen in Limburg!
quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:17 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]
![]()
Al die horeca wederom de lul?
Daar hebben ze de Maas inmiddels niet meer voor nodig.quote:geen recreatievaart op de Maas
Nou ja, Limburg is ook wel echt de allerlaatste plek waar je dit wil qua overlast. Half Nederland kan dit veel beter hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:16 schreef RodimusPrime het volgende:
Op weerwoord zijn er nog jankerds die klagen dat ze hun portie van de buien niet krijgen. Nou succes met die shit. Trieste omstandigheden voor die mensen daar in Limburg
Droog nu hequote:Op woensdag 14 juli 2021 22:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou valt het hier (Geleen) in vergelijking met vanmiddag qua regen nog wel mee. Op dit moment althans, geen idee wat het straks allemaal nog gaat doen.
quote:11 MINUTEN GELEDEN
Komende uren minder regen in Limburg
Het lijkt erop dat er in Limburg vanavond en vannacht geen grote hoeveelheden regen meer gaan vallen, zegt NOS-weerman Peter Kuipers Munneke. Het regent er nu nog wel, maar voor middernacht houdt het voor in elk geval uren op met regenen in de provincie.
De neerslag valt dan meer ten westen van Limburg, in een brede strook van Groningen tot Noord-Brabant. Dat betekent dat de rivieren en andere waterafvoerplekken in Limburg de komende uren vooral het al gevallen hemelwater moeten verwerken.
https://nos.nl/liveblog/2(...)is-levert-veldbedden
quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:31 schreef Pino112 het volgende:
Misschien dat men nu eindelijk gaat geloven dat er iets moet gebeuren omtrent klimaatverandering?
Moet altijd eerst mis gaan voordat er iets verandert. Hoewel dit wellicht allang te laat is.
Want verandering = warmer?quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:41 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klimaatverandering? Ja, het wordt steeds natter in Europa. Maar warmer, nee
Dus de stormvloed in de rivieren wordt nog groter in het midden van het land. Dat wordt ook nog wel wat.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:41 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klimaatverandering? Ja, het wordt steeds natter in Europa. Maar warmer, nee
Natuurlijk niet. Het is het ultieme slowly boiling frog probleem. Wat overstromingen hier en daar gaat niemand iets door inzien.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:31 schreef Pino112 het volgende:
Misschien dat men nu eindelijk gaat geloven dat er iets moet gebeuren omtrent klimaatverandering?
Moet altijd eerst mis gaan voordat er iets verandert. Hoewel dit wellicht allang te laat is.
Bron?quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:24 schreef Sfancta het volgende:
LIVE: ernstige overstromingen in het zuiden van Limburg! Een "golf" water uit de Ardennen trekt op dit moment door de Geul: verschillende dorpen zijn volledig ondergelopen en huizen staan tot de 1e verdieping (!) in het water..
Herfst!quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:47 schreef ACT-F het volgende:
In Twente is het niet het veel anders. Grijs met regen, regen en nog eens regen.
Afgelopen 24 uur is hier ruim 60 mm gevallen maar kan zo snel niet terug vinden wat Limburg te verwerken heeft gekregen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 03:36 schreef mefke79 het volgende:
Wat is de overtreffende trap van het giet? Er komt hier in Brabant een bak water naar beneden om u tegen te zeggenIk denk dat ze heel blij moeten zijn dat dit wat westelijker valt want dit hadden ze er in Limburg niet bij moeten hebben. Zuid-Limburg pakt net een staartje maar dat is niet heel actief meer dan. Ik verwacht eigenlijk hier ook ellende plaatselijk, er valt echt enorm veel water.
Het zuiden van Limburg heeft geologisch ook met iets andere onstandigheden te maken dan de rest van Nederland. Onvergelijkbaar.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Afgelopen 24 uur is hier ruim 60 mm gevallen maar kan zo snel niet terug vinden wat Limburg te verwerken heeft gekregen.
Volgens de buienrader weer zware buien boven zuid Limburg
quote:In het Oost-Belgische Eupen eistte de heftige regenval gisteren het leven van een 22-jarige man. De man sprong met een zwemband in het snel stromende water en werd vervolgens een tijdlang vermist. Later vonden de hulpdiensten zijn lichaam in een beek in de buurt van de Rotenberg. Hij kon niet meer gereanimeerd worden.
De prefrontale cortex bij mannen is pas volledig ontwikkeld vanaf een jaar of 25. De wateroverlast kwam voor de gozer net een paar jaar te vroeg.quote:
In de VS hebben ze iets meer respect voor flash floods, maar daar heb je dan ook gebieden waar ze vaker voorkomen.quote:
Gewoon normaal volgens Dven.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:55 schreef TLC het volgende:
Hey het regent hier eens voor de verandering
*sarcastisch bedoeld*
Net in Eindhoven nog ff een verscholen bui waar het ff hard uit kwam.quote:Op donderdag 15 juli 2021 03:36 schreef mefke79 het volgende:
Wat is de overtreffende trap van het giet? Er komt hier in Brabant een bak water naar beneden om u tegen te zeggenIk denk dat ze heel blij moeten zijn dat dit wat westelijker valt want dit hadden ze er in Limburg niet bij moeten hebben. Zuid-Limburg pakt net een staartje maar dat is niet heel actief meer dan. Ik verwacht eigenlijk hier ook ellende plaatselijk, er valt echt enorm veel water.
Een dag niet gejankt is een dag niet geleefd.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon normaal volgens Dven.. Dagenlang grijs en nat. Kan een keer gebeuren, maar dit jaar wel verdomd vaak. Koud is het niet, dus gewoon werken in korte broek.
Volgende week wordt beter
Aldaar zijn mensen in de regel sowieso iets meer voorbereid op alles dat met extreme weersomstandigheden te maken heeft.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de VS hebben ze iets meer respect voor flash floods, maar daar heb je dan ook gebieden waar ze vaker voorkomen.
Bommetjequote:Op donderdag 15 juli 2021 08:22 schreef ACT-F het volgende:
Je zult maar zo wakker worden deze ochtend:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Daar rijden ze vaak genoeg die flash floods in, ondanks waarschuwingen. Debieltjesquote:Op donderdag 15 juli 2021 08:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Aldaar zijn mensen in de regel sowieso iets meer voorbereid op alles dat met extreme weersomstandigheden te maken heeft.
Goed, z'n familie kan tijdens de herdenking in ieder geval yolo roepen.
Overduidelijk beter dan met een zwembandje.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar rijden ze vaak genoeg die flash floods in, ondanks waarschuwingen. Debieltjes
Daar is de vader van een vriend van me een paar weken terug zelfs door om het leven gekomen. Hij is uiteindelijk zelfs, nog steeds zittende in zijn auto, teruggevonden op de bodem van een naastgelegen meer.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar rijden ze vaak genoeg die flash floods in, ondanks waarschuwingen. Debieltjes
Met de elektronicameuk van tegenwoordig kun je beter een nieuwe kopen dan proberen te herstellen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:16 schreef Sfancta het volgende:
Die auto's die half onderwater staan zullen wel total loss zijn lijkt me? Mocht je de zooi laten drogen, heb je levenslang waarschuwingslampjes denk ik, mocht alles nog starten erna.
Beetje natte vinger werk.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:32 schreef Faraday01 het volgende:
Weet iemand waar de neerslagkaarten te vinden zijn? Kan ze zo snel niet vinden.
edit: gevonden
[ afbeelding ]
Deze lijken ook niet te kloppen want in zit een regio met ongeveer 30 mm volgens de kaart terwijl het lokale weerstation al 66 mm rapporteert.
Geen problemen bij jou dus?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 23:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, meestal wel hè. Maar hier is het veel droger dan in die rampgebieden. Die zijn nog 70 km hier vandaan.
Viel allemaal wel mee vond ik, vanochtend regende het even flink.quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:26 schreef ACT-F het volgende:
Ook hier in Twente en elders van het land wordt het aan de Duitse grens steeds buiiger. Ter Apel en Stadskanaal mogen zich opmaken voor fikse buien vanuit Duitsland zoals dat ook op de eerder geposte wolkenradar is te zien.
[ afbeelding ]
75 mm inmiddels, afgelopen uur 13 mmquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:48 schreef BlackLining het volgende:
Het regent hier in Den Bosch ook al de hele dag zo hard als normaal alleen op de piek van een stevige onweersbui ofzo
Man man man, wat een droevernis.
Straks naar werk. Zal wel weer blank staan. Daar is normaal veel minder voor nodig.
Nee, geen problemen. Wel al twee dagen regen, maar niet keihard of zo. De putjes kunnen het nog aan hier.quote:
Behalve dat het totaal niet op zomer lijkt. Oud Hollands weerquote:
Hier komt het gelukkig niet tegelijk zoals in Limburgquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Viel allemaal wel mee vond ik, vanochtend regende het even flink.
Benny Hill Theme?quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:38 schreef BlackLining het volgende:
L1 die een catchy muziekje afspeelt onder beelden van voorbij drijvende auto's
Meestal wel, maar toch ken ik een voorbeeld van iemand bij wie dat gebeurd is, die auto is half gedemonteerd om te drogen, interieur gereinigd en zo en heeft daarna toch nog enkele jaren probleemloos rondgereden. Dat was dan wel een Toyota natuurlijkquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:16 schreef Sfancta het volgende:
Die auto's die half onderwater staan zullen wel total loss zijn lijkt me? Mocht je de zooi laten drogen, heb je levenslang waarschuwingslampjes denk ik, mocht alles nog starten erna.
Toyotaquote:Op donderdag 15 juli 2021 10:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meestal wel, maar toch ken ik een voorbeeld van iemand bij wie dat gebeurd is, die auto is half gedemonteerd om te drogen, interieur gereinigd en zo en heeft daarna toch nog enkele jaren probleemloos rondgereden. Dat was dan wel een Toyota natuurlijk
RIP alles ten oosten van de ijsselquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:33 schreef ACT-F het volgende:
Met de records die nu gebroken worden ben ik benieuwd wat de rest van het land staat te wachten:
Op zich is er in Nederland in dat gebied wel redelijk strenge wetgeving. Niet zo extreem als in het westen, maar die dijken moeten echt wel wat kunnen hebben. De situatie in Limburg is heel erg anders.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:33 schreef ACT-F het volgende:
Met de records die nu gebroken worden ben ik benieuwd wat de rest van het land staat te wachten:
Het kabinet kan beter een Deltaplan oprichten voor de Deltavariant.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:03 schreef Dagoduck het volgende:
Tijd voor heropening van het Deltaplan.
Iemand die weet hoe lang het duurt tot dat water allemaal bij Venlo is? Woon vlakbij de maas.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op zich is er in Nederland in dat gebied wel redelijk strenge wetgeving. Niet zo extreem als in het westen, maar die dijken moeten echt wel wat kunnen hebben. De situatie in Limburg is heel erg anders.
Ik zou maar alvast beginnen met voorbereidingen treffen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie het al. Over twee dagen hoogste peil.
Ik weet natuurlijk niet of je echt in een gebied woont dat potentieel zou kunnen overlopen maar als je dat vermoeden hebt, dan zou ik spullen waar je waarde aan hecht minimaal een verdieping hoger zetten (of naar iemand anders brengen als je gelijkvloers woont), dekking van je verzekering(en) goed nalopen, uitzoeken hoe je het water enigszins zou kunnen stoppen als het niet al te hoog komt, houten schotten, zandzakken, etc.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iemand die weet hoe lang het duurt tot dat water allemaal bij Venlo is? Woon vlakbij de maas.
Niet echt chill.
1 km van de Maas, de weg loopt hoger op.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of je echt in een gebied woont dat potentieel zou kunnen overlopen maar als je dat vermoeden hebt, dan zou ik spullen waar je waarde aan hecht minimaal een verdieping hoger zetten (of naar iemand anders brengen als je gelijkvloers woont), dekking van je verzekering(en) goed nalopen, uitzoeken hoe je het water enigszins zou kunnen stoppen als het niet al te hoog komt, houten schotten, zandzakken, etc.
Eventueel je auto(s) nu al parkeren op een plek waar het water niet hoog komt te staan.
Fietsen in schuurtjes ook een verdieping hoger.
En een paar vuilwater dompelpompen regelen, als weet je niet of je op dat moment nog stroom hebt...
En voor de rest duimen...
Hier kun je het redelijk volgen: https://www.waterstandlimburg.nl/quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
1 km van de Maas, de weg loopt hoger op.
Ik woon in een appartement op de begane grond.
Bij twijfel alles van waarde zo hoog mogelijk zetten (op aanrecht of kamertafel), gas afsluiten, foto's en kleding inpakken en een logeeradres zoeken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
1 km van de Maas, de weg loopt hoger op.
Ik woon in een appartement op de begane grond.
Dus de bovenlucht blijft koud. Typisch.quote:
En waar je indien nodig ook nog weg kan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eventueel je auto(s) nu al parkeren op een plek waar het water niet hoog komt te staan.
Gastquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of je echt in een gebied woont dat potentieel zou kunnen overlopen maar als je dat vermoeden hebt, dan zou ik spullen waar je waarde aan hecht minimaal een verdieping hoger zetten (of naar iemand anders brengen als je gelijkvloers woont), dekking van je verzekering(en) goed nalopen, uitzoeken hoe je het water enigszins zou kunnen stoppen als het niet al te hoog komt, houten schotten, zandzakken, etc.
Fietsen in schuurtjes ook een verdieping hoger.
En een paar vlakzuigpompen of (vuilwater) dompelpompen regelen, al weet je niet of je op dat moment nog stroom hebt...
En voor de rest duimen...
Zaterdagavond de piek. In Venlo ligt wel alles achter (demontabele) dijken op een paar boerderijen na. Geen zorgen dus.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iemand die weet hoe lang het duurt tot dat water allemaal bij Venlo is? Woon vlakbij de maas.
Niet echt chill.
Ik woon eigenlijk in een dorp vlakbij Venlo. Waar ook veel beken/ aftakkingen zijn van de Maas. Die liggen ook achter de dijk. Hopelijk gaat het goed. En anders worden we wel op tijd geïnformeerd denk ik.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:20 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Zaterdagavond de piek. In Venlo ligt wel alles achter (demontabele) dijken op een paar boerderijen na. Geen zorgen dus.
Noord of zuid?quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik woon eigenlijk in een dorp vlakbij Venlo. Waar ook veel beken/ aftakkingen zijn van de Maas. Die liggen ook achter de dijk. Hopelijk gaat het goed. En anders worden we wel op tijd geïnformeerd denk ik.
Net iets zuid.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noord of zuid?
Venlo is een gigantische flessenhals in de loop van de Maas, dus dat hoopt op in alle uitwaarden richting Roermond.
Dan hoop ik voor je dat de stuwdam een stukje richting Roermond het houdt.quote:
Meest kutte lente. Meest kutte zomer.quote:
Eens! Ik heb mijn zwembad inmiddels ruim 6 weken staan en heb er maar twee keer in kunnen gaan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meest kutte lente. Meest kutte zomer.
We richten onze pijlen dan maar op een geweldige herfst nazomer.
Ze hebben er wel het een en ander aan gedaan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Uit archiefbeelden blijkt dat je geen donder aan die stuwdam hebt
Die beken worden afgesloten met een keerwand en met pompen over de dijk heen gepompt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik woon eigenlijk in een dorp vlakbij Venlo. Waar ook veel beken/ aftakkingen zijn van de Maas. Die liggen ook achter de dijk. Hopelijk gaat het goed. En anders worden we wel op tijd geïnformeerd denk ik.
Op de uitzonderlijke situatie in Limburg na is het anders een prima zomer dit jaar.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Op de uitzonderlijke situatie in Limburg na is het anders een prima zomer dit jaar.
Rijn is sowieso in het voorjaar linker met al het smeltwater.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:15 schreef INViCTuS het volgende:
Rijn en IJssel zullen hoog worden, maar niet zo kritiek als de Maas
Oei.quote:
Herfst.quote:
Hebben we eigenlijk nog bericht gehad van @Djeez?quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik dobber nog altijd rond hier op de camping in Luxemburg. En het regent nog steeds. Bizar, ontvlucht ik het altijd regenachtige Assen naar de zuidelijke Nederlanden, is het in Assen goed weer en hier al een dag of vier dramaquote:Op donderdag 15 juli 2021 17:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Hebben we eigenlijk nog bericht gehad van @:djeez?
Triest is het welquote:Op donderdag 15 juli 2021 16:55 schreef Dven het volgende:
[..]
1400-1450 gaat het worden[quote]Op donderdag 15 juli 2021 17:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Herfst.
Waar kun je deze kaart terugvinden?quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tegelen? Zorg dat je niet in het rode gebied zit![]()
[ afbeelding ]
https://www.klimaateffectatlas.nl/nl/quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar kun je deze kaart terugvinden?
Volgens mij klopt er niks van dit plaatje en gaat het er gewoon van uit dat het water overal langs de Maas even hard stijgt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tegelen? Zorg dat je niet in het rode gebied zit![]()
[ afbeelding ]
Ga je je spullen pakken of blijf je?quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Sfancta het volgende:
Heb het advies om te evacueren gekregen.
Reele kans op water in huis? Snap ook wel dat je bij de spullen wil blijven maar het moet ook niet gevaarlijk worden.quote:
Kans is er wel, maar acht die kans wel klein. Heb ook nog een bovenverdieping in nood. Heb een oude hond, die trekt een verhuizing niet meer ben ik bang.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Reele kans op water in huis? Snap ook wel dat je bij de spullen wil blijven maar het moet ook niet gevaarlijk worden.
Ik had iets te veel opties tegelijk aangevinkt, maar je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld de kleinste kans te nemen die nu waarheid lijkt te worden:quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij klopt er niks van dit plaatje en gaat het er gewoon van uit dat het water overal langs de Maas even hard stijgt.
Is dat niet hetzelfde kaartje?quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had iets te veel opties tegelijk aangevinkt, maar je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld de kleinste kans te nemen die nu waarheid lijkt te worden:
[ afbeelding ]
Zelfde site, maar ik heb iets zuidelijker geprojecteerd en alleen de bovenste optie aangevinkt.quote:
Ok, precies waar ik dus woonquote:Op donderdag 15 juli 2021 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had iets te veel opties tegelijk aangevinkt, maar je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld de kleinste kans te nemen die nu waarheid lijkt te worden:
[ afbeelding ]
Hoeveel (centi)meter staat je te wachten?quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ok, precies waar ik dus woon![]()
Juni hebben we 3 weken mooi weer gehad, maar sinds ongeveer de 22e van die maand is het niet bepaald zomers. Veelal bewolkt, grijs, nat en vochtig met enkele spaarzame mooie momenten tussendoor.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Op de uitzonderlijke situatie in Limburg na is het anders een prima zomer dit jaar.
Woon je in Luik?quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Sfancta het volgende:
Heb het advies om te evacueren gekregen.
Was aan het scannen daar, en een gozer bood 2 stageplekken aanquote:
misschien naakt waterzuigenquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:22 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Was aan het scannen daar, en een gozer bood 2 stageplekken aanBenieuwd wat dat inhoud dan? Casting couch?
Wel knap, alle huizen in overstromingsgebied gebouwdquote:
Lichtelijk vertekend beeld; dat is een plek waar de weg even wat lager ligt dan de omgevingquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:20 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Goor schijnt eindelijk de zon!In het normaal gesproken zonnige zuiden echter...
[ twitter ]
Dat is een hoge rolwolk.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:09 schreef INViCTuS het volgende:
Toch wel een partijtje apart en vet als je dit tegenkomt
[ twitter ]
In feite in een rivierbedding. Wel in een riviertbedding waar het water normaliter een halve meter diep is en het zelfs bij enorm hoog water niet boven de 2 meter komt. Nu was het 7 meter.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel knap, alle huizen in overstromingsgebied gebouwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |