SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat verwacht je ook niet zeg. Er stonden ook helemaal geen rijen van hier tot Tokio wegens slechte organisatie…quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien besmet geraakt op de testlocatiezie email 27 oktober![]()
11 MINUTEN GELEDEN
'Discotheek Enschede mogelijk coronabrandhaard'
Een discotheek in Enschede is afgelopen zaterdag mogelijk een coronabrandhaard geweest. Meerdere jongeren laten aan RTV Oost weten vermoedelijk tijdens een feest in de disco besmet te zijn geraakt. Om hoeveel besmettingen het gaat, is niet duidelijk.
Zaterdagnacht was het eerste grote feest in de Enschedese discotheek Aspen Valley sinds anderhalf jaar. Zo'n 800 mensen waren erbij. Bedrijfsleider Bruno de Vlaming is op de hoogte van de mogelijke besmettingen. "We krijgen veel berichten van mensen die hier geweest zijn en mogelijk hier besmet zijn geraakt. We weten niet of dit ook echt hier gebeurd is, want we hebben nog geen contact gehad met de GGD", zegt hij tegen de regionale omroep.
Een van de bezoekers zegt zaterdagmiddag negatief getest te zijn. Een dag later kwamen coronaklachten opzetten. Ze werd enkele dagen later positief getest. "Ik ben verder niet met anderen in contact geweest en veel vriendinnen hebben het nu ook. Zij waren allemaal in de discotheek", zegt ze.
Of de discotheek inderdaad een brandhaard is geweest, zal nog moeten blijken uit onderzoek van de GGD. Die was vanavond niet bereikbaar voor een reactie aan RTV Oost.
NOS![]()
QR codes kopieren, staat daar al een boete op?quote:
En die delta variant zorgt voor hogere viral load, en het zou goed kunnen dat dat ook sneller opgebouwd wordt, dus dat je eerder na een besmetting zelf besmettelijk bent, en dus ook sneller na een negatieve test besmettelijk kunt worden.![]()
Gebeurt op grote schaal, waardeloos systeem. Zo slecht bedacht allemaal, terwijl het toch een lieve cent gekost heeft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
QR codes kopieren, staat daar al een boete op?
En die delta variant zorgt voor hogere viral load, en het zou goed kunnen dat dat ook sneller opgebouwd wordt, dus dat je eerder na een besmetting zelf besmettelijk bent, en dus ook sneller na een negatieve test besmettelijk kunt worden.
Het is sowieso dom om in deze fase discotheken open te gooien, Een risicovollere setting kan ik me niet bedenken.![]()
quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
QR codes kopieren, staat daar al een boete op?
En die delta variant zorgt voor hogere viral load, en het zou goed kunnen dat dat ook sneller opgebouwd wordt, dus dat je eerder na een besmetting zelf besmettelijk bent, en dus ook sneller na een negatieve test besmettelijk kunt worden.Kan ik me zo bedenken, maar zeker weten doe ik het niet. Je vervalst natuurlijk niet zo zeer iets je gebruikt iets dat niet van jou is.quote:1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruikmaakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.
3. Indien een feit, omschreven in het eerste of tweede lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.zie email 27 oktober![]()
Gaat ook om de controle bij de deur. De QR code is maar een beperkte tijd geldig. Dan genereert ie weer een andere (dus een kopie is maar kort bruikbaar). Bovendien staan de initialen of de geboortemaand erbij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gebeurt op grote schaal, waardeloos systeem. Zo slecht bedacht allemaal, terwijl het toch een lieve cent gekost heeft.
Het is sowieso dom om in deze fase discotheken open te gooien, Een risicovollere setting kan ik me niet bedenken.
Bij de deur moeten ze dat controleren. En dat gaat dus niet goed omdat het te druk is. Zeggen de discotheken.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het zal ook nog een klus zijn om het te bewijzen, althans achteraf. De originele QR-code waar het een kopie van is is (als het goed is) nooit meer te traceren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Kan ik me zo bedenken, maar zeker weten doe ik het niet. Je vervalst natuurlijk niet zo zeer iets je gebruikt iets dat niet van jou is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die beperkte tijd schijnt relatief lang te zijn, om te voorkomen dat er dingen misgaan als je geen internetverbinding hebt. Een rij vol geweigerde scholieren aan de deur van de danstent omdat hun 4G op is, is ook niet de bedoeling.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat ook om de controle bij de deur. De QR code is maar een beperkte tijd geldig. Dan genereert ie weer een andere (dus een kopie is maar kort bruikbaar). Bovendien staan de initialen of de geboortemaand erbij.
Bij de deur moeten ze dat controleren. En dat gaat dus niet goed omdat het te druk is. Zeggen de discotheken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar de bedoeling is dat de initialen / geboorte maand met de ID van de betreffende persoon gecontroleerd worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal ook nog een klus zijn om het te bewijzen, althans achteraf. De originele QR-code waar het een kopie van is is (als het goed is) nooit meer te traceren.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Je kunt het Whatsappje met het screenshot wel veiligstellen toch?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal ook nog een klus zijn om het te bewijzen, althans achteraf. De originele QR-code waar het een kopie van is is (als het goed is) nooit meer te traceren.zie email 27 oktober![]()
Dan heb je ook dus nog die controle met het identiteitsbewijs.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die beperkte tijd schijnt relatief lang te zijn, om te voorkomen dat er dingen misgaan als je geen internetverbinding hebt. Een rij vol geweigerde scholieren aan de deur van de danstent omdat hun 4G op is, is ook niet de bedoeling.
Trouwens, enig idee hoe lang die beperkte tijd is?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat klopt, maar dat zal in de drukte allemaal maar matig gaan en daarnaast was het vervalsen van ID's voor toegang tot kroegen al een ding toen ik jong was. En geloof me, dat is lang geleden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar de bedoeling is dat de initialen / geboorte maand met de ID van de betreffende persoon gecontroleerd worden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat zeg je goed. De bedoeling is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar de bedoeling is dat de initialen / geboorte maand met de ID van de betreffende persoon gecontroleerd worden.zie email 27 oktober![]()
Zo’n portier heeft geen belang bij het weigeren van de omzet van de baas en geen belang bij gedoe aan de deur. Wat denk je dat er van die controle terecht komt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zal in de drukte allemaal maar matig gaan en daarnaast was het vervalsen van ID's voor toegang tot kroegen al een ding toen ik jong was. En geloof me, dat is lang geleden.zie email 27 oktober![]()
Dan ligt er wel degelijk een stuk verantwoordelijkheid bij de discotheken. Net als controleren of iemand oud genoeg is.quote:I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik heb geen idee. Kan dat? Als de afzender en ik het verwijderen zal het bij Whatsapp nog wel ergens in een server hangen, maar of justitie daar zomaar toegang toe krijgt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt het Whatsappje met het screenshot wel veiligstellen toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volgens mij echt iets in de orde van grootte van 2 weken ofzo.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je ook dus nog die controle met het identiteitsbewijs.
Trouwens, enig idee hoe lang die beperkte tijd is?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n portier heeft geen belang bij het weigeren van de omzet van de baas en geen belang bij gedoe aan de deur. Wat denk je dat er van die controle terecht komt?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Code is maar enkele minuten geldig inderdaad. Het vergt dus wel goede timing van de fraudeur om een recent gegenereerde code te tonen. Onder in beeld is ook een animatie te zien van een bewegende fietser, als de portier een statisch plaatje te zien krijgt is al duidelijk dat hij/zij naar een screenshot zit te kijken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat ook om de controle bij de deur. De QR code is maar een beperkte tijd geldig. Dan genereert ie weer een andere (dus een kopie is maar kort bruikbaar). Bovendien staan de initialen of de geboortemaand erbij.
Bij de deur moeten ze dat controleren. En dat gaat dus niet goed omdat het te druk is. Zeggen de discotheken.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Oh..dat is wel erg lang ja..quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij echt iets in de orde van grootte van 2 weken ofzo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat hangt van het geslacht af.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Whatsapp is versleuteld (zie hier waarom Grapperhaus dat niet zo leuk vind), waarschijnlijker is dat er nog wel ergens een back-up van jou telefoon in een cloud staat. Maar als die er niet is kan dat niet inderdaad…quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Kan dat? Als de afzender en ik het verwijderen zal het bij Whatsapp nog wel ergens in een server hangen, maar of justitie daar zomaar toegang toe krijgt?zie email 27 oktober![]()
Ook dat gebeurt natuurlijk heel wisselend.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?
Maar goed dat heeft ook met een stukje sfeerbeheer te maken. Dat is al weer heel anders dat dit wat dat betreft, daar heeft een horecatent zelf ook belang bij.zie email 27 oktober![]()
Daar geldt dezelfde vraag voor. Krijgt justitie daar zomaar toegang toe?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
waarschijnlijker is dat er nog wel ergens een back-up van jou telefoon in een cloud staat.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee hoor, is maar een paar minuten. Heb het gisteren nog getest bij mijn eigen code.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij echt iets in de orde van grootte van 2 weken ofzo.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Kijk. Deze info heb ik wat aan. Het is dus best duidelijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Code is maar enkele minuten geldig inderdaad. Het vergt dus wel goede timing van de fraudeur om een recent gegenereerde code te tonen. Onder in beeld is ook een animatie te zien van een bewegende fietser, als de portier een statisch plaatje te zien krijgt is al duidelijk dat hij/zij naar een screenshot zit te kijken.
En als er opeens een groep mensen met allemaal dezelfde initialen naar binnen wil, zegt dat toch ook genoeg?
Gewoon controleren met het ID dus...I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Hij genereert iedere paar minuten een nieuwe QR-code. Dat is iets anders, volgens mij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee hoor, is maar een paar minuten. Heb het gisteren nog getest bij mijn eigen code.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Uiteindelijk wel ja. Of ze het gaan doen voor klein bier als dit is wel wat anders natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar geldt dezelfde vraag voor. Krijgt justitie daar zomaar toegang toe?zie email 27 oktober![]()
Download die scanner even en test het voor onsquote:Op woensdag 30 juni 2021 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij genereert iedere paar minuten een nieuwe QR-code. Dat is iets anders.
zie email 27 oktober![]()
Hoe bedoel je veiligstellen? Dat een derde partij dat whatsappje ergens opslaat? Nee, dat kan niet (tenzij de uitbater een foto maakt van het scherm met de QR code)quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt het Whatsappje met het screenshot wel veiligstellen toch?![]()
Moet je even tot na de zomervakantie wachten, dan krijgen wij 'm waarschijnlijk ook wel.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Download die scanner even en test het voor onsOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Tja, na al het geklooi met TvT is het natuurlijk wachten op dit soort berichten. Er zijn ook weinig plekken te bedenken waar mensen meer close contact met elkaar hebben op grote schaal dan in nachtclubs.![]()
Maar als je een screenshot maakt en een paar minuten wacht, geeft de scanner-app na een paar minuten echt een rood scherm.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij genereert iedere paar minuten een nieuwe QR-code. Dat is iets anders, volgens mij.heb ik gisteren al gedaan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Download die scanner even en test het voor ons
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Deltavariant in 1 week tijd een stijging van meer dan 200%
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.![]()
Ik geloof je, maar het is niet wat ik gehoord heb. Ik zal het nog eens navragen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:07 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar als je een screenshot maakt en een paar minuten wacht, geeft de scanner-app na een paar minuten echt een rood scherm.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ben het as we speak aan het testenquote:Op woensdag 30 juni 2021 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar het is niet wat ik gehoord heb. Ik zal het nog eens navragen.
Onder welke namen kennen wij de Alfa, Beta en Gamma variant?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:08 schreef Mikeytt het volgende:
Deltavariant in 1 week tijd een stijging van meer dan 200%
[ afbeelding ]![]()
![]()
Alfa, Beta en Gamma. Landennamen doen we ff niet hequote:Op woensdag 30 juni 2021 23:10 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Onder welke namen kennen wij de Alfa, Beta en Gamma variant?🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.![]()
Delta variant heeft een lagere IFR en leidt niet tot meer zk. opnames.
Delta is weer de zoveelste paniekvoetbal en angstreactie, zelfde als toen met de Britse variant. Nee, het is gewoon basic evolutie. Het past zich aan en verspreid sneller maar dood niet meer zo snel z'n gastheer.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mijn screenshot van 23:07 geeft nu een rood scherm.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben het as we speak aan het testenzie email 27 oktober![]()
Dus 4 a 5 minuten is ie geldig.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn screenshot van 23:07 geeft nu een rood scherm.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ok, I stand corrected.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn screenshot van 23:07 geeft nu een rood scherm.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je kunt natuurlijk ook die print gebruiken, niet de app. Die is wel langer geldig.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn screenshot van 23:07 geeft nu een rood scherm.
Ik heb het gevoel (onderbuik) dat die handel niet eens gescand is. Groen scherm? Loop maar door.![]()
Ja of Marokkanen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?
Zeggen ze dat je je studentenpas moet laten zien.
Dat hebben de meeste heuptasjes met Adidas slippers niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee, veel korter, het gaat over minuten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij echt iets in de orde van grootte van 2 weken ofzo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kansloos.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
Feest-organisator had op basis van de versoepelingen besloten om alsnog een evenement tijdens de week van de Nijmeegse Vierdaagse te organiseren. Vanmorgen heeft burgemeester Bruls besloten geen vergunning te verlenen, want de politie moet verlofuren opmaken.
Top, jongens. Lekker gewerkt.
Dan wordt lekker illegale raves ruimen in rondom Nijmegen dus.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Buitenlandse toeristen moeten vanaf 7 juli betalen voor coronatest in Frankrijk
Buitenlandse toeristen in Frankrijk moeten vanaf 7 juli gaan betalen voor een coronatest. Dat zegt een woordvoerder van de regering. Voor de Franse bevolking blijft het gratis.
Na 7 juli moeten mensen uit het buitenland 49 euro betalen voor een PCR-test en 29 euro voor een antigeentest.
[ Bericht 82% gewijzigd door THEFXR op 01-07-2021 00:06:25 ]![]()
2 minuten is de gegenereerde QR code geldig.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je ook dus nog die controle met het identiteitsbewijs.
Trouwens, enig idee hoe lang die beperkte tijd is?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 00:04:29 ]![]()
Even tot drie tellen tot Europese unie in gaat grijpen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:01 schreef THEFXR het volgende:
Buitenlandse toeristen in Frankrijk moeten vanaf 7 juli gaan betalen voor een coronatest. Dat zegt een woordvoerder van de regering. Voor de Franse bevolking blijft het gratis.
Na 7 juli moeten mensen uit het buitenland 49 euro betalen voor een PCR-test en 29 euro voor een antigeentest.
Lees: Ophef in media maakt maar uiteindelijk geen stappen onderneemt.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Iets langer heb ik zojuist empirisch vastgesteldquote:Op donderdag 1 juli 2021 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 minuten is de gegenereerde QR code geldig.
Ik kan met mijn coronacheckapp toch gewoon Frankrijk binnen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:01 schreef THEFXR het volgende:
Waarom zou ik me in godsnaam in Frankrijk laten testen
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Okquote:Op donderdag 1 juli 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iets langer heb ik zojuist empirisch vastgesteld![]()
![]()
Ik vermoed dat dit om buitenlandse toeristen gaat die niet uit een van deelnemende EU landen komen want anders gaat er iets niet goed qua afspraken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik kan met mijn coronacheckapp toch gewoon Frankrijk binnen?
Waarom zou ik me in godsnaam in Frankrijk laten testen![]()
Wij zitten trouwens te kijken voor een autovakantie naar Frankrijk/Italie/Kroatie.
In Frankrijk moet mijn zoon van 7 een mondkapje dragen.. no fucking way dus. Hoe streng wordt daar op gecontroleerd?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja precies. Raar bericht weer dit..quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit om buitenlandse toeristen gaat die niet uit een van deelnemende EU landen komen want anders gaat er iets niet goed qua afspraken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik denk wat we een beetje context missen van dit bericht.quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja precies. Raar bericht weer dit..![]()
erg strengquote:Op donderdag 1 juli 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
Wij zitten trouwens te kijken voor een autovakantie naar Frankrijk/Italie/Kroatie.
In Frankrijk moet mijn zoon van 7 een mondkapje dragen.. no fucking way dus. Hoe streng wordt daar op gecontroleerd?![]()
Als ik je lijstje zo zag denk dat je Italië ook kan afstrepen. Volgens mij zijn ze daar ook redelijk streng. Kroatië durf ik echt niks over te zeggen.quote:![]()
Kroatië is een beetje hetzelfde als hier. Buiten alleen mondkapje als je geen 1,5 meter afstand kunt houden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik je lijstje zo zag denk dat je Italië ook kan afstrepen. Volgens mij zijn ze daar ook redelijk streng. Kroatië durf ik echt niks over te zeggen.
Kinderen onder de 12 mondkapje vrij.
Geen quarantaine bij thuiskomt.
Op naar Porec!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In Italië je kind boven de 6 verplicht een negatieve test.quote:Op donderdag 1 juli 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
In Frankrijk moet mijn zoon van 7 een mondkapje dragen.. no fucking way dus. Hoe streng wordt daar op gecontroleerd?
COR / Zomervakantie #9 Vanaf 1 juli wellicht mogelijk???I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Oke..quote:Op donderdag 1 juli 2021 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
In Italië je kind boven de 6 verplicht een negatieve test.
COR / Zomervakantie #9 Vanaf 1 juli wellicht mogelijk???
Ook als je er doorheen rijdt?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Geen idee.quote:Op donderdag 1 juli 2021 01:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke..
Ook als je er doorheen rijdt?
Vind het nogal onduidelijk en veranderlijk overal.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Wordt een zooitje straks in de zomervakantie in Europaquote:Op donderdag 1 juli 2021 01:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee.
Vind het nogal onduidelijk en veranderlijk overal.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2021 01:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wordt een zooitje straks in de zomervakantie in Europa![]()
Alleen in DL al zoveel verschillende regels. FFP2 maskers verplicht in Beieren.
En Hotel of restaurant controleert elders weer of je wel negatief getest bent.
Zucht.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
dat paspoort gaat echt wel weer weg hoor, snap niet dat iedereen zich zo druk maakt
we doen het voor elkaar![]()
Ah ja. Daarom was een tweestromensamenleving ook taboe. Tot dat de boomers hun prikje kregen. Toen moesten er met stoom en kokend water bewijsjes komen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 01:54 schreef aTypisch het volgende:
dat paspoort gaat echt wel weer weg hoor, snap niet dat iedereen zich zo druk maakt
we doen het voor elkaar
Echt. Ik heb hier een hele nare smaak aan over gehouden en ik zal nooit meer op dezelfde manier kijken naar het begrip solidariteit en een beroep van overheidswege daar op. We hebben namelijk geleerd dat dat begrip een schaamlap is. Wat we het afgelopen anderhalf jaar gezien hebben is pure machtspolitiek geweest.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik tegen coronamaatregelen ben, want dat ben ik niet en dat ben ik ook nooit geweest. Maar we hebben wel gezien hoe ‘solidariteit’ gebruikt wordt om belangen van bepaalde groepen, met minder vertegenwoordiging in media en politiek, maar te kunnen negeren omdat de belangen van de dominante groepen elders liggen.zie email 27 oktober![]()
Volgens mij valt de tweestromenmaatschappij in Nederland wel mee. Het enige waarvoor een test- of vaccinatiebewijs gevraagd wordt zijn voor evenementen, nachtclubs en discotheken en reizen naar het buitenland en dat laatste komt meer door de eisen die andere landen stellen. In sommige landen moet je al je test- of vaccinatiebewijs laten zien om uit eten te kunnen in een restaurant of te overnachten in een hotel. Dat hebben wij niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 02:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Daarom was een tweestromensamenleving ook taboe. Tot dat de boomers hun prikje kregen. Toen moesten er met stoom en kokend water bewijsjes komen.
Echt. Ik heb hier een hele nare smaak aan over gehouden en ik zal nooit meer op dezelfde manier kijken naar het begrip solidariteit en een beroep van overheidswege daar op. We hebben namelijk geleerd dat dat begrip een schaamlap is. Wat we het afgelopen anderhalf jaar gezien hebben is pure machtspolitiek geweest.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik tegen coronamaatregelen ben, want dat ben ik niet en dat ben ik ook nooit geweest. Maar we hebben wel gezien hoe ‘solidariteit’ gebruikt wordt om belangen van bepaalde groepen, met minder vertegenwoordiging in media en politiek, maar te kunnen negeren omdat de belangen van de dominante groepen elders liggen.
Enige wat ik wel verontrustend vind is dat ook in het nieuwe schooljaar in het mbo en hoger onderwijs de afstandsregels mogelijk van kracht zijn. Om goed onderwijs te kunnen aanbieden en ook jongeren perspectief te geven, zou ik liever de afstandsregels vanaf het nieuwe schooljaar in het mbo en hoger onderwijs laten vallen en het mogelijk vervangen door een (FFP2-)mondmaskerplicht.
Verder viel de vertraging voor jongeren vanwege het voorlaten van AZ-weigeraars en later J&J-weigeraars achteraf mee. De animo van AZ-weigeraars voor vaccinatie met Pfizer of Moderna was redelijk beperkt (20.000-30.000 AZ-weigeraars die achteraf toch een vaccin van Pfizer of Moderna wouden). Verder is het gelijk na de tweede prik of de prik met het vaccin van Johnson&Johnson geldig laten zijn van het vaccinatiebewijs in het voordeel van jongeren, ook al is het epidemiologisch niet geheel verantwoord.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Ik vind dat vrij overdreven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 02:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Daarom was een tweestromensamenleving ook taboe. Tot dat de boomers hun prikje kregen. Toen moesten er met stoom en kokend water bewijsjes komen.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik tegen coronamaatregelen ben, want dat ben ik niet en dat ben ik ook nooit geweest. Maar we hebben wel gezien hoe ‘solidariteit’ gebruikt wordt om belangen van bepaalde groepen, met minder vertegenwoordiging in media en politiek, maar te kunnen negeren omdat de belangen van de dominante groepen elders liggen.
De toegangsbewijzen komen op een moment waarop vrijwel iedereen een prik heeft kunnen hebben en bestaat uit 3 onderdelen: bewezen besmetting doorlopen, negatieve test, volledig gevaccineerd.
En de toegangsbewijzen is voor een kleine selectie gelegenheden van toepassing.
Testen is vanaf vandaag gratis en als je niet volledig gevaccineerd bent kan ik je aanraden een antigenen test te laten doen om te kijken of je het afgelopen half jaar besmet bent geweest en antistoffen hebt. Dan hoef je niet bij elk festival opnieuw getest te worden.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Idd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind dat vrij overdreven.
De toegangsbewijzen komen op een moment waarop vrijwel iedereen een prik heeft kunnen hebben en bestaat uit 3 onderdelen: bewezen besmetting doorlopen, negatieve test, volledig gevaccineerd.
En de toegangsbewijzen is voor een kleine selectie gelegenheden van toepassing.
Testen is vanaf vandaag gratis en als je niet volledig gevaccineerd bent kan ik je aanraden een antigenen test te laten doen om te kijken of je het afgelopen half jaar besmet bent geweest en antistoffen hebt. Dan hoef je niet bij elk festival opnieuw getest te worden.
Bovendien is dat hele TvT voor jongeren opgetuigd.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het is inderdaad een zooitje nu. Erg onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 01:49 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Alleen in DL al zoveel verschillende regels. FFP2 maskers verplicht in Beieren.
En Hotel of restaurant controleert elders weer of je wel negatief getest bent.
Zucht.
En als je de verhalen over Spanje en Portugal dan weer leest, de Deltavariant, etcetera, dan kan ik ook nog niet meteen gerust worden.
Wat denken de mensen hier over de zomer en vooral het najaar? Gaan de besmettingen overal weer oplopen vanwege b.v. nieuwe varianten, met eventueel nieuwe maatregelen in het verschiet? En zo ja, wanneer? Zomer of daarna pas?
Ik twijfel echt over vakantie. Wil wel weg maar heb nog tot eind juli verplichtingen. Normaal ga ik nooit in augustus op vakantie maar meer in september/oktober, maar of dat nu ook verstandig is? Ik wil niet nog een jaar buiten de pot pissen zeg maar. Vorig jaar ging mijn vakantie al niet door op het laatste moment.
Misschien had ik nu voor juni/juli al iets moeten boeken, maar ja, achteraf kijk je de koe in de kont zeg maar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ja de besmettingen zullen wel weer flink oplopen. Als ik de UK nu ook weer zie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is inderdaad een zooitje nu. Erg onoverzichtelijk.
En als je de verhalen over Spanje en Portugal dan weer leest, de Deltavariant, etcetera, dan kan ik ook nog niet meteen gerust worden.
Wat denken de mensen hier over de zomer en vooral het najaar? Gaan de besmettingen overal weer oplopen vanwege b.v. nieuwe varianten, met eventueel nieuwe maatregelen in het verschiet? En zo ja, wanneer? Zomer of daarna pas?
Ik twijfel echt over vakantie. Wil wel weg maar heb nog tot eind juli verplichtingen. Normaal ga ik nooit in augustus op vakantie maar meer in september/oktober, maar of dat nu ook verstandig is? Ik wil niet nog een jaar buiten de pot pissen zeg maar. Vorig jaar ging mijn vakantie al niet door op het laatste moment.
Misschien had ik nu voor juni/juli al iets moeten boeken, maar ja, achteraf kijk je de koe in de kont zeg maar.
Maar de vraag is hoe het met ziekenhuisopnamen zit. Of dat binnen de perken blijft.
Gezien vorig jaar, lijkt mij september nog wel een maand dat je op vakantie kunt. Maar alles is zo wisselvallig en veranderlijk.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik denk dat de besmettingen wel op kunnen lopen, maar ik hoop dat dat nog even duurt. Als het nog even duurt, zal de vaccinatiegraad beter in orde zijn, en zullen die besmettingen niet veel effect hebben op de ziekenhuizen. En dan zijn die besmettingen geen probleem.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is inderdaad een zooitje nu. Erg onoverzichtelijk.
Dat wil zeggen, in eigen land. Ik kan me voorstellen, helaas, dat er door oplopende besmettingen in eerste instantie wel weer restricties komen bij buitenlandse reizen. Dus misschien, als je even weg wil, is kijken of het in augustus lukt dan wel een goed idee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik heb ook goede hoop dat het met de ziekenhuizen wel goed gaat komen door de vaccinatiegraad die we straks hebben. Ik ben nog niet helemaal gerust op het 'wat als' denken waar maatregelen ingevoerd worden voor als het straks fout kan gaan, maar ik hoop het mis te hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de besmettingen wel op kunnen lopen, maar ik hoop dat dat nog even duurt. Als het nog even duurt, zal de vaccinatiegraad beter in orde zijn, en zullen die besmettingen niet veel effect hebben op de ziekenhuizen. En dan zijn die besmettingen geen probleem.
Dat wil zeggen, in eigen land. Ik kan me voorstellen, helaas, dat er door oplopende besmettingen in eerste instantie wel weer restricties komen bij buitenlandse reizen. Dus misschien, als je even weg wil, is kijken of het in augustus lukt dan wel een goed idee.![]()
Auto hierquote:Op donderdag 1 juli 2021 08:58 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik steek m'n vakantiegeld dit jaar in een badkamer en ga volgend jaar dubbel op vakantie denk ik.![]()
![]()
Ligt er natuurlijk ook aan waar je heen wil. Beetje flexibel blijven is nu wel een must.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja ik ga ook voor september. Ik word echt woest als het niet doorgaat.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Enigszins rekening mee gehouden. We gaan naar Beieren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan waar je heen wil. Beetje flexibel blijven is nu wel een must.![]()
Als jij nu straks niet op vakantie kan omdat het druk is in de zorg, is het dan een klap in het gezicht van de zorg als jij niet op vakantie kan? Of is het een klap in het gezicht van de zorg dat jij op vakantie wil?quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja ik ga ook voor september. Ik word echt woest als het niet doorgaat.
Vragen, vragen..![]()
Wat dat betreft is het wel jammer dat we zo'n klein land zijn. Echt uitgebreid op vakantie in eigen land voelt hier wel anders dan als je bijv Spaans of Frans bent.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb ook goede hoop dat het met de ziekenhuizen wel goed gaat komen door de vaccinatiegraad die we straks hebben. Ik ben nog niet helemaal gerust op het 'wat als' denken waar maatregelen ingevoerd worden voor als het straks fout kan gaan, maar ik hoop het mis te hebben.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Oh ik heb ook een auto hoor, 't is meer dat ik geen zin heb in gezeik. Ik ga liever echt ontspannen op vakantie zonder allerlei misschien-wel-misschien-niet maatregelen. Daar stel ik het graag een jaartje (of nu al twee inmiddels) voor uit. Ik ga wel wat dagjes uit in eigen landquote:![]()
![]()
Pas geleden nieuwe auto gekocht voor mij, vrouw inmiddels ook zo ver dat we haar auto vervangenquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oh ik heb ook een auto hoor, 't is meer dat ik geen zin heb in gezeik. Ik ga liever echt ontspannen op vakantie zonder allerlei misschien-wel-misschien-niet maatregelen. Daar stel ik het graag een jaartje (of nu al twee inmiddels) voor uit. Ik ga wel wat dagjes uit in eigen land"Ja maar schat, als we op vakantie gaan met de auto wil je toch wel lekker zitten?"
![]()
Moet ik mezelf dan in het gezicht slaan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als jij nu straks niet op vakantie kan omdat het druk is in de zorg, is het dan een klap in het gezicht van de zorg als jij niet op vakantie kan? Of is het een klap in het gezicht van de zorg dat jij op vakantie wil?
Vragen, vragen..![]()
Ik denk het, maar ik weet niet zo goed om welke reden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet ik mezelf dan in het gezicht slaan?![]()
Oh..dat DL is bij uitstek een land wat naar besmettingen kijkt. En niet naar zh-opnamen. Terwijl hier alles al weer open is, lopen ze in Beieren nog verplicht met FFP2 mondkapjes.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Enigszins rekening mee gehouden. We gaan naar Beieren.
Ik kan je alleen maar aanraden om flexibel te blijven voor je bestemming.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Volgens mij blokkeren de vaccins van Pfizer en Moderna ook deels de transmissie van het virus, maar pas na de tweede prik. Dus als het goed moet in Nederland en andere Europese landen met een hoge vaccinatiegraad vanaf augustus het aantal besmettingen laag liggen. Alleen landen en gebieden met een lage vaccinatiegraad of waar vooral met AstraZeneca en/of Johnson&Johnson gevaccineerd is kan de deltavariant in de loop van de zomer voor problemen zorgen. De kans is daarmee groot dat je bijvoorbeeld in augustus niet meer naar de landen op de Balkan op vakantie kan, vanwege de lage vaccinatiegraad van die landen en de deltavariant die stevig gaat huishouden in landen met een lage vaccinatiegraad, zoals de landen op de Balkan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja ik ga ook voor september. Ik word echt woest als het niet doorgaat.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Ik kom het anders vrijwillig doen hoor als je dat spannend vindt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet ik mezelf dan in het gezicht slaan?![]()
Appelscha is ook mooi in september. Of Schiermonnikoog. Veel verder dan dat zou ik dit jaar niet durven gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..dat DL is bij uitstek een land wat naar besmettingen kijkt. En niet naar zh-opnamen. Terwijl hier alles al weer open is, lopen ze in Beieren nog verplicht met FFP2 mondkapjes.
Ik kan je alleen maar aanraden om flexibel te blijven voor je bestemming.![]()
Punt is dat we nu nog teveel mensen hebben die nog niet voleldig gevaccineerd zijn. Als de besmettingen nu, en dan met name met de deltavariant, al te veel op lopen, zou je dat terug kunnen zien in de ziekenhuizen. Ik hoop dat dat niet gebeurt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb ook goede hoop dat het met de ziekenhuizen wel goed gaat komen door de vaccinatiegraad die we straks hebben. Ik ben nog niet helemaal gerust op het 'wat als' denken waar maatregelen ingevoerd worden voor als het straks fout kan gaan, maar ik hoop het mis te hebben.
Ik denk dat men terughoudend zal zijn met opnieuw invoeren van maatregelen, om een aantal redenen. Het is voor niemand goed of gemakkelijk, het wordt steeds moeilijker om de meute mee te krijgen, en men zal er steeds minder het nut van inzien, als de ziekenhuizen geen problemen ondervinden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wij gaan een week naar Friesland. Ik ben er nog nooit geweest, buiten een keer erdoorheen rijden. Ik denk dat daar nog genoeg te zien en beleven is om een vakantiegevoel te krijgen. Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is het weer. Dat vind ik het enige échte nadeel van in Nederland blijven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel jammer dat we zo'n klein land zijn. Echt uitgebreid op vakantie in eigen land voelt hier wel anders dan als je bijv Spaans of Frans bent.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Serieus? Lopen ze echt met ffp2 daar momenteel? Bijzonderquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..dat DL is bij uitstek een land wat naar besmettingen kijkt. En niet naar zh-opnamen. Terwijl hier alles al weer open is, lopen ze in Beieren nog verplicht met FFP2 mondkapjes.
Ik kan je alleen maar aanraden om flexibel te blijven voor je bestemming.![]()
Opstellen in rijen van twee?quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik kom het anders vrijwillig doen hoor als je dat spannend vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dagje Sneek doen is altijd leukquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan een week naar Friesland. Ik ben er nog nooit geweest, buiten een keer erdoorheen rijden. Ik denk dat daar nog genoeg te zien en beleven is om een vakantiegevoel te krijgen. Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is het weer. Dat vind ik het enige échte nadeel van in Nederland blijven.![]()
Het weer is altijd afwachten natuurlijk maar kun je je goed tegen kleden![]()
![]()
Ik weet dat je je daar goed tegen kunt kleden, maar als er iets is dat mij, waar ik ook ben en wat ik ook doe, een gevoel van vakantie kan geven, is het warm weer en de wetenschap dat het morgen weer lekker is. Gewoon weer een jurkje aan in de ochtend zonder nadenken of dat wel kan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dagje Sneek doen is altijd leuk![]()
Het weer is altijd afwachten natuurlijk maar kun je je goed tegen kleden
Sneek, er is een mooi museum ergens met planetarium (?), iets met water, wat fietsen. Komt vast goed
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://www.corona-katastrophenschutz.bayern.de/faq/index.phpquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus? Lopen ze echt met ffp2 daar momenteel? Bijzonder
Ja. FFP2 ook soms verplicht in binnensteden in de buitenlucht:Bovendien geldt er een nachtelijke uitreisbeperking (soort avondklok die) voor niet-gevaccimeerden.quote:-auf zentralen Begegnungsflächen in Innenstädten oder sonstigen öffentlichen Orten unter freiem Himmel, an denen sich Menschen entweder auf engem Raum oder nicht nur vorübergehend aufhalten. Sie sind von den zuständigen Kreisverwaltungsbehörden festzulegen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ordnung muss sein.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus? Lopen ze echt met ffp2 daar momenteel? Bijzonder![]()
Dat planetarium is best tof. Ik heb een paar van de informatieschermen gemaakt die ze daar hebbenquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sneek, er is een mooi museum ergens met planetarium (?), iets met water, wat fietsen. Komt vast goed![]()
![]()
Misschien dat het dan geen aanrader is om ooit de West Highland Way te gaan lopen, dat was 2 dagen zon en de rest miezer, mist en al het drama wat erbij hoortquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat je je daar goed tegen kunt kleden, maar als er iets is dat mij, waar ik ook ben en wat ik ook doe, een gevoel van vakantie kan geven, is het warm weer en de wetenschap dat het morgen weer lekker is. Gewoon weer een jurkje aan in de ochtend zonder nadenken of dat wel kan.![]()
Maar ik snap het wel, als warm, zonnig weer je ding is, dan ben je in Nederland niet op de beste plek. Zeker niet als je kijkt hoe de zomer er tot nu toe uitziet.Ja zeker, is leuk, ook voor kinderen. En als je wat verder wil reizen, Volendam ligt op een dik uur van Sneek af en je bent ook vrij snel op Ameland, wat ook erg leuk is (wel met goed weer).quote:Sneek, er is een mooi museum ergens met planetarium (?), iets met water, wat fietsen. Komt vast goed![]()
Ah, tof! Nu wil ik er zeker heen!quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat planetarium is best tof. Ik heb een paar van de informatieschermen gemaakt die ze daar hebbenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bij Volendam woon ik in de buurt, dus daar hoef ik vanuit Friesland niet heen. Maar Ameland vind ik een leuk idee. Ik zag ook dat Hindelopen in de buurt ligt, dat spreekt tot mijn verbeelding.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:21 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Misschien dat het dan geen aanrader is om ooit de West Highland Way te gaan lopen, dat was 2 dagen zon en de rest miezer, mist en al het drama wat erbij hoort![]()
Maar ik snap het wel, als warm, zonnig weer je ding is, dan ben je in Nederland niet op de beste plek. Zeker niet als je kijkt hoe de zomer er tot nu toe uitziet.
[..]
Ja zeker, is leuk, ook voor kinderen. En als je wat verder wil reizen, Volendam ligt op een dik uur van Sneek af en je bent ook vrij snel op Ameland, wat ook erg leuk is (wel met goed weer).
Nou ja, kortom: ik denk dat er voor ons genoeg te ontdekken valt en wat dat betreft vind ik het geen straf om in NL te blijven.
Overigens lijkt zo'n wandelvakantie me dan weer wel heel tof, ondanks het weer, maar als ik maar één vakantie heb in een jaar, zoals nu, dan wil ik graag zon en warmte. Ik hou goede hoop.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hier een weekje Veluwe. Niet heel ver, maar wel ver genoeg om een vakantiegevoel te krijgen. Met inderdaad wel slag om de arm wat het weer betreft.![]()
![]()
Heel veel plezier! Je eigen land ontdekken is ook tof.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan een week naar Friesland. Ik ben er nog nooit geweest, buiten een keer erdoorheen rijden. Ik denk dat daar nog genoeg te zien en beleven is om een vakantiegevoel te krijgen. Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is het weer. Dat vind ik het enige échte nadeel van in Nederland blijven.
- Goethe, “Faust”![]()
Liever minder ver weg en wel relaxed dan naar het buitenland en continu moeten conformeren aan onzinregels zoals maskers op straat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:27 schreef SilverEyes het volgende:
Hier een weekje Veluwe. Niet heel ver, maar wel ver genoeg om een vakantiegevoel te krijgen. Met inderdaad wel slag om de arm wat het weer betreft.![]()
Precies, dat was ook onze gedachtequote:Op donderdag 1 juli 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liever minder ver weg en wel relaxed dan naar het buitenland en continu moeten conformeren aan onzinregels zoals maskers op straat.![]()
![]()
Augustus is denk ik wel een goed idee.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de besmettingen wel op kunnen lopen, maar ik hoop dat dat nog even duurt. Als het nog even duurt, zal de vaccinatiegraad beter in orde zijn, en zullen die besmettingen niet veel effect hebben op de ziekenhuizen. En dan zijn die besmettingen geen probleem.
Dat wil zeggen, in eigen land. Ik kan me voorstellen, helaas, dat er door oplopende besmettingen in eerste instantie wel weer restricties komen bij buitenlandse reizen. Dus misschien, als je even weg wil, is kijken of het in augustus lukt dan wel een goed idee.
O ja, nog iets. wat wel van invloed is. Ik ga eigenlijk bijna altijd georganiseerd (groepsreis). Dus de kans is er dat het dan vanzelf geannuleerd wordt als een land oranje of rood wordt. Ik kan (nou ja, ik ga) niet zelf even met de auto naar Frankrijk of Italië om daar op de camping te gaan staan, zeg maar.
Juist dat georganiseerde heeft ook wel nadelen, naast voordelen. Veel minder aanbod, snellere annulering. Ook als je zelf het risico wel zou willen nemen. Maar goed, het is voor mij niet anders. Ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld dat ik in mijn eentje ergens ga rondtoeren in Italië ofzo. En zeker nu niet, met al dat gedoe met sneltesten en dergelijke.
Maar ik moet weer snel door. Halve dag vergaderingen en meetings.![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik ga er wel vanuit dat de in het najaar weer "gezeik" hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:47 schreef Salina het volgende:
over vakantie. Wil wel weg maar heb nog tot eind juli verplichtingen. Normaal ga ik nooit in augustus op vakantie maar meer in september/oktober, maar of dat nu ook verstandig is? Ik wil niet nog een jaar buiten de pot pissen zeg maar. Vorig jaar ging mijn vakantie al niet door op het laatste moment.
Ik ga wel op vakantie want ik voel me niet onveiliger in Nederland dan in frankrijk/italie om maar wat te noemen.
Ze hebben zich ook enorm ingezet voor het " vaccinatiepaspoort", dus dat kunnen ze ook niet zomaar terugdraaien lijkt me.![]()
Ik zit al voor de derde keer dit jaar in een bungalowparkquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:27 schreef SilverEyes het volgende:
![]()
In Noord Korea schijn zich overigens wel een humanitaire ramp te voltrekken.
De oogsten waren al aan het mislukken. Maar nu Kim hele dorpen in quarantaine zet, en mensen domweg niet meer naar buiten mogen, verhongeren complete gemeenschappen.
Wat daar naar buiten komt aan informatie is niet prettig.https://worldhelp.net/why(...)_channel=tw-25325382quote:Additionally, entire communities were put under strict lockdown, prohibiting people from leaving the house to find something to eat.
Families began to starve.
Kim heeft het over een 'grave incident':
https://www.bloomberg.com(...)ss&utm_medium=socialI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dit is natuurlijk een schande, maar heeft weinig met corona te maken. Corona is gewoon het nieuwste excuus om het totaal onmenselijke beleid daar te rationaliseren. Mensen gaan niet dood door corona, ze gaan dood door beroerd beleid en een totaal gebrek aan inlevingsvermogen richting de eigen bevolking. Zolang Kim en de familie maar eten heeft.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
In Noord Korea schijn zich overigens wel een humanitaire ramp te voltrekken.
De oogsten waren al aan het mislukken. Maar nu Kim hele dorpen in quarantaine zet, en mensen domweg niet meer naar buiten mogen, verhongeren complete gemeenschappen.
Wat daar naar buiten komt aan informatie is niet prettig.
[..]
https://worldhelp.net/why(...)_channel=tw-25325382
Kim heeft het over een 'grave incident':
https://www.bloomberg.com(...)ss&utm_medium=social![]()
Corona is een onderdeel van de ellende daar. Met hun antieke gezondheidszorg.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een schande, maar heeft weinig met corona te maken. Corona is gewoon het nieuwste excuus om het totaal onmenselijke beleid daar te rationaliseren. Mensen gaan niet dood door corona, ze gaan dood door beroerd beleid en een totaal gebrek aan inlevingsvermogen richting de eigen bevolking. Zolang Kim en de familie maar eten heeft.
Maar officieel bestaat corona daar niet, natuurlijk. Alleen zijn sinds de uitbraak in China de grenzen met dat land dicht. En daar kwam heel veel voedsel vandaan.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Nee, de ellende is dit:quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Corona is een onderdeel van de ellende daar. Met hun antieke gezondheidszorg.
Maar officieel bestaat corona daar niet, natuurlijk. Alleen zijn sinds de uitbraak in China de grenzen met dat land dicht. En daar kwam heel veel voedsel vandaan.Het enige wat belangrijk is is de legitimiteit om te heersen voor Kim Jong-Un. Corona is daar een 'probleem' in. Daardoor komen er geen goede oplossingen oid, er komen oplossingen die hem aan de macht houden.quote:“The worst-case scenario for Kim is that the pandemic continues to weigh on his country’s economy, which could ultimately undermine his legitimacy to rule,” said Cha Du-hyeogn, who served as a security adviser for former South Korean President Lee Myung-bak and is now a visiting research fellow at the Asan Institute for Policy Studies in Seoul.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 10:06:13 ]![]()
Prima toch, het is niet alsof een prive/zakelijke organisatie verantwoording moet afleggen aan een willekeuring journalist.quote:![]()
Wat een stom gedoe dat gratis testen voor je reis. De dag dat het moet gebeuren (volgende week) zitten alle locaties binnen 100 km vol. Zijn ook maar 3 locaties. Dus toch maar een afspraak gemaakt hier in de buurt en alsnog ¤ 49 moeten dokken.![]()
Hmm voorspeld weinig goeds.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een stom gedoe dat gratis testen voor je reis. De dag dat het moet gebeuren (volgende week) zitten alle locaties binnen 100 km vol. Zijn ook maar 3 locaties. Dus toch maar een afspraak gemaakt hier in de buurt en alsnog ¤ 49 moeten dokken.
Ik wilde een afspraak maken maar je kan maar 2 weken van te voren reserveren en dat zijn precies de "hoogseizoen" dagen.
Ellende weer![]()
Er liggen nogal wat gevoelige persoonsgegevens bij die partij. Dit is niet echt het moment bepaalde zaken onder de deurmat te vegen, zeker niet na de datalekken bij de GGD.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Prima toch, het is niet alsof een prive/zakelijke organisatie verantwoording moet afleggen aan een willekeuring journalist.Werden er in de loop van deze week niet nog meer partijen aangesloten?quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een stom gedoe dat gratis testen voor je reis. De dag dat het moet gebeuren (volgende week) zitten alle locaties binnen 100 km vol. Zijn ook maar 3 locaties. Dus toch maar een afspraak gemaakt hier in de buurt en alsnog ¤ 49 moeten dokken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een IT project van overheid....is dat ooit wel eens goed gegaan?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gebeurt op grote schaal, waardeloos systeem. Zo slecht bedacht allemaal, terwijl het toch een lieve cent gekost heeft.
Het is sowieso dom om in deze fase discotheken open te gooien, Een risicovollere setting kan ik me niet bedenken.
En inderdaad, als je ziet hoe snel de delta variant op kwam in India, hoe snel het om zich heen grijpt in de UK, waarom dan zelfs vervroegen met opengooien, terwijl je weet dat de delta variant ook in Nederland al snel aan het toenemen is? Afgelopen weken elke week ruim een verdubbeling in percentage in kiemsurveillance, en dat zal echt niet minder worden na de versoepelingen. De ziekenhuizen in de UK zijn nog leeg, op een paar plekken na, waar toch ook wel een aardige toename is nu.![]()
Kan mooi tegelijk met de andere vaccinaties voor je huisdier 👍quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:
we moeten nu ook huisdieren vaccineren, ook zij zijn een verspreider van covid-19zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Heb je hier ook wat aanvullende informatie met linkje over?quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:
we moeten nu ook huisdieren vaccineren, ook zij zijn een verspreider van covid-19And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wil je erover praten, Tijn?quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit al voor de derde keer dit jaar in een bungalowpark![]()
![]()
Ik zou inderdaad kijken of augustus nog lukt. Zelfs nu is er zoveel onzekerheid qua reizen, ik verwacht die onzekerheid in het najaar vanaf september alleen maar groter zal gaan worden als het aantal besmettingen wellicht weer gaat stijgen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Augustus is denk ik wel een goed idee.
O ja, nog iets. wat wel van invloed is. Ik ga eigenlijk bijna altijd georganiseerd (groepsreis). Dus de kans is er dat het dan vanzelf geannuleerd wordt als een land oranje of rood wordt. Ik kan (nou ja, ik ga) niet zelf even met de auto naar Frankrijk of Italië om daar op de camping te gaan staan, zeg maar.
Juist dat georganiseerde heeft ook wel nadelen, naast voordelen. Veel minder aanbod, snellere annulering. Ook als je zelf het risico wel zou willen nemen. Maar goed, het is voor mij niet anders. Ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld dat ik in mijn eentje ergens ga rondtoeren in Italië ofzo. En zeker nu niet, met al dat gedoe met sneltesten en dergelijke.
Maar ik moet weer snel door. Halve dag vergaderingen en meetings.![]()
In normale jaren gaan wij vaak in februari, mei en september/oktober de deur uit, maar die gok durfden we vorig jaar niet te nemen, dus toen tweemaal naar Duitsland geweest in de zomer. Dit jaar eigenlijk hetzelfde. Weinig hoop voor het najaar, dus vorige week naar Portugal geweest en we gaan ergens mid juli kijken voor een vakantie in augustus. Het is heel pessimistisch, maar het zal me ergens niks verbazen als reizen in het najaar en in de winter niet mogelijk gaan zijn zonder quarantaines e.d. Ondanks alle vaccinaties.
Groepsreizen maken het nog lastiger ja..
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 11:00:53 ]![]()
Ja verdomme. Mijn vriendin is niet gevaccineerd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.corona-katastrophenschutz.bayern.de/faq/index.php
Ja. FFP2 ook soms verplicht in binnensteden in de buitenlucht:
[..]
Bovendien geldt er een nachtelijke uitreisbeperking (soort avondklok die) voor niet-gevaccimeerden.
Dan maar hopen dat het nog wordt aangepast.![]()
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?![]()
Ik zie nog wel een gat tussen "onder de deurmat vegen" en "niet tegen journalisten vertellen".quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
Er liggen nogal wat gevoelige persoonsgegevens bij die partij. Dit is niet echt het moment bepaalde zaken onder de deurmat te vegen, zeker niet na de datalekken bij de GGD.![]()
Meestal in de avond/nacht erna. Dat is wat ik van de meesten hoor in ieder geval.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?
(Dat gaat dan over de gebruikelijke bijwerkingen; niet de zeldzame)![]()
Bij mij, Moderna, prik stelde niets voor, de naald is zo dun dat je het amper voelt, na een paar uurtjes kreeg ik wat kramp in bovenarm, verder niets. En in de avond werd ik zo moe dat ik in slaap gevallen ben op de bank wat nooit gebeurt. Volgende dag voelde ik mij prima, en in de loop van de avond ging de stijve arm weg.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?
En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Moderna gehad, zelfde klachten als _serial_, spierpijn bij prikplek maar viel allemaal prima mee. Op naar tweede prik!![]()
Vergelijkbaar bij mij met eerste prik Pfizer. Kreeg de dag van de prik na de prik ineens een hoop energie, maar dat kan ook ontlading zijn geweest. De avond heb ik heel diep geslapen, was erg moe ineens. Heb dag of 2/3 last gehad van mn arm, beetje stijve spieren overal.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij mij, Moderna, prik stelde niets voor, de naald is zo dun dat je het amper voelt, na een paar uurtjes kreeg ik wat kramp in bovenarm, verder niets. En in de avond werd ik zo moe dat ik in slaap gevallen ben op de bank wat nooit gebeurt. Volgende dag voelde ik mij prima, en in de loop van de avond ging de stijve arm weg.
En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.
Na de tweede prik beetje hetzelfde, wel iets heftiger. IPV 1 dag wat moe heb ik dat 2/3 dagen gehad en een dag of 5 wat spierpijn. Voelde alsof je tot 't gaatje was gegaan met sporten.
Niet heel bijzonder. Ik ben wel 's zieker geweest van de griepprik.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 11:13:04 ]![]()
Pfizer, vrouw en ikzelf alleen een beurs gevoel op de prikplek. Vrouwlief voelde zich bij de tweede wat vermoeider de volgende dag. Mag geen naam hebben, ik heb nu meer last van de paar biertjes van gisteren
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mijn vrouw wil een refund, ze had zomer besteldquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil vooral wat beter weer. Het is fucking juli en het kwik tikt net de 14 aan wtf.![]()
![]()
Thanks!quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij mij, Moderna, prik stelde niets voor, de naald is zo dun dat je het amper voelt, na een paar uurtjes kreeg ik wat kramp in bovenarm, verder niets. En in de avond werd ik zo moe dat ik in slaap gevallen ben op de bank wat nooit gebeurt. Volgende dag voelde ik mij prima, en in de loop van de avond ging de stijve arm weg.
En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.
Ik hoop dat die vermoeidheid bij mij mee gaat vallen. Slaap al niet altijd even goed (lichte slaper, een soms ietwat onrustige kat), dus hoop dat dat mee valt.
![]()
Gewoon even een weekje naar Canada (British Columbia) sturen dan heeft ze genoeg zomer voor een paar jaar gehad.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw wil een refund, ze had zomer besteld![]()
Dit komt van de NOS blog af.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je hier ook wat aanvullende informatie met linkje over?Maar buiten een Russisch vaccin heb ik nog nergens anders gelezen dat er vaccins zijn voor dieren tegen corona.quote:Covid-19 komt veel voor bij huiskatten en -honden, blijkt uit onderzoek
Het coronavirus komt vaak voor bij huiskatten en -honden waarvan de eigenaar besmet is, blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Utrecht. Het advies van de onderzoekers voor coronapatiënten is dan ook contact met kat of hond te vermijden, zegt hoogleraar Els Broens, van de Universiteit Utrecht tegen de BBC.
Ruim 310 huisdieren uit 196 huishoudens waar een menselijke besmetting was vastgesteld, werden getest. Bij zes katten en zeven honden was de PCR-test positief, en bij 54 huisdieren werden antilichamen tegen het virus gevonden, wat duidt op een eerdere besmetting.
"De grootste zorg is niet de gezondheid van de dieren, maar het potentiële risico dat huisdieren als een reservoir van het virus kunnen dienen en het virus opnieuw in de menselijke populatie kunnen introduceren." Het is volgens de onderzoekers het eerste onderzoek waaruit blijkt dat huisdiereneigenaren inderdaad hun hond of kat kunnen besmetten. Eerder was dit moeilijk te detecteren omdat het virus zich nog snel onder mensen verspreidde.
Huisdieren met een covid-besmetting worden overigens niet erg ziek. De meeste besmette huisdieren zijn asymptomatisch of vertonen milde covid-symptomen.![]()
Dat is op zichzelf toch al oud nieuws?quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit komt van de NOS blog af.
[..]
Maar buiten een Russisch vaccin heb ik nog nergens anders gelezen dat er vaccins zijn voor dieren tegen corona.
Maar goed, dat dieren een reservoir kunnen zijn, is ook al gevoeglijk bekend, dacht ik.
Misschien is vaccineren een idee, als er een vaccin voor dieren is ontwikkeld.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik werd S avonds ook ineens heel moe (Pfizer) en dag erna de stijve pijnlijke arm.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.![]()
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 1
Weektoename aantal opnamen: 10
Week tot week stijging: -64,3%
Bezetting op ICs: 126 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 1 juli om 11:30
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 1 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 84 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -40,8%
Bezetting op verpleegafdelingen: 295 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 1 juli om 11:30![]()
Hoe groot is de kans op myocarditis na de tweede Pfizer prik en waar moet je allemaal op letten?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Klopt maar er is voor het eerst gewoon meer onderzoek naar gedaan. In het VK blijkt na de 2de golf 1% van de honden en 2% van de katten nu antilichamen te hebben tegen het virus.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is op zichzelf toch al oud nieuws?
Maar goed, dat dieren een reservoir kunnen zijn, is ook al gevoeglijk bekend, dacht ik.
Misschien is vaccineren een idee, als er een vaccin voor dieren is ontwikkeld.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.06.23.449594v1
Maar daarnaast heb je ook nog wilde dieren die het virus kunnen krijgen.![]()
Dit inderdaad, heb ik eindelijk weer eens iets leuks gepland, moet ik gaan denken aan poncho'squote:Op donderdag 1 juli 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil vooral wat beter weer. Het is fucking juli en het kwik tikt net de 14 aan wtf.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waarom krijg ik in mijn corona app wel een QR code voor internationaal maar niet voor nationaal? Die kan ik überhaupt niet eens aanmaken
Zonder wrijving geen glans![]()
Omdat je nog niet volledig gevaccineerd bent?quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:50 schreef Haags het volgende:
Waarom krijg ik in mijn corona app wel een QR code voor internationaal maar niet voor nationaal? Die kan ik überhaupt niet eens aanmakenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik hoef maar 1 prik vanwege een eerdere coronabesmetting. Maar er staat verder geen reden bij.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat je nog niet volledig gevaccineerd bent?Zonder wrijving geen glans![]()
Je moet even een bewijs hebben voor die eerdere besmetting.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik hoef maar 1 prik vanwege een eerdere coronabesmetting. Maar er staat verder geen reden bij.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat heb ik volgens mij alleen via digi-D.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet even een bewijs hebben voor die eerdere besmetting.
Wat een gedoe joh.Zonder wrijving geen glans
Forum Opties Forumhop: Hop naar: