abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 08:52:01 #76
236264 crew  capricia
pi_200152097
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:47 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is inderdaad een zooitje nu. Erg onoverzichtelijk.
En als je de verhalen over Spanje en Portugal dan weer leest, de Deltavariant, etcetera, dan kan ik ook nog niet meteen gerust worden.

Wat denken de mensen hier over de zomer en vooral het najaar? Gaan de besmettingen overal weer oplopen vanwege b.v. nieuwe varianten, met eventueel nieuwe maatregelen in het verschiet? En zo ja, wanneer? Zomer of daarna pas?

Ik twijfel echt over vakantie. Wil wel weg maar heb nog tot eind juli verplichtingen. Normaal ga ik nooit in augustus op vakantie maar meer in september/oktober, maar of dat nu ook verstandig is? Ik wil niet nog een jaar buiten de pot pissen zeg maar. Vorig jaar ging mijn vakantie al niet door op het laatste moment.

Misschien had ik nu voor juni/juli al iets moeten boeken, maar ja, achteraf kijk je de koe in de kont zeg maar. :wtf:
Ja de besmettingen zullen wel weer flink oplopen. Als ik de UK nu ook weer zie.
Maar de vraag is hoe het met ziekenhuisopnamen zit. Of dat binnen de perken blijft.

Gezien vorig jaar, lijkt mij september nog wel een maand dat je op vakantie kunt. Maar alles is zo wisselvallig en veranderlijk. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 08:55:13 #77
5428 crew  miss_sly
pi_200152117
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:47 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is inderdaad een zooitje nu. Erg onoverzichtelijk.
En als je de verhalen over Spanje en Portugal dan weer leest, de Deltavariant, etcetera, dan kan ik ook nog niet meteen gerust worden.

Wat denken de mensen hier over de zomer en vooral het najaar? Gaan de besmettingen overal weer oplopen vanwege b.v. nieuwe varianten, met eventueel nieuwe maatregelen in het verschiet? En zo ja, wanneer? Zomer of daarna pas?

Ik twijfel echt over vakantie. Wil wel weg maar heb nog tot eind juli verplichtingen. Normaal ga ik nooit in augustus op vakantie maar meer in september/oktober, maar of dat nu ook verstandig is? Ik wil niet nog een jaar buiten de pot pissen zeg maar. Vorig jaar ging mijn vakantie al niet door op het laatste moment.

Misschien had ik nu voor juni/juli al iets moeten boeken, maar ja, achteraf kijk je de koe in de kont zeg maar. :wtf:
Ik denk dat de besmettingen wel op kunnen lopen, maar ik hoop dat dat nog even duurt. Als het nog even duurt, zal de vaccinatiegraad beter in orde zijn, en zullen die besmettingen niet veel effect hebben op de ziekenhuizen. En dan zijn die besmettingen geen probleem.

Dat wil zeggen, in eigen land. Ik kan me voorstellen, helaas, dat er door oplopende besmettingen in eerste instantie wel weer restricties komen bij buitenlandse reizen. Dus misschien, als je even weg wil, is kijken of het in augustus lukt dan wel een goed idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200152130
Ja ik ga ook voor september. Ik word echt woest als het niet doorgaat.
  donderdag 1 juli 2021 @ 08:58:18 #79
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200152141
Ik steek m'n vakantiegeld dit jaar in een badkamer en ga volgend jaar dubbel op vakantie denk ik.
pi_200152144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat de besmettingen wel op kunnen lopen, maar ik hoop dat dat nog even duurt. Als het nog even duurt, zal de vaccinatiegraad beter in orde zijn, en zullen die besmettingen niet veel effect hebben op de ziekenhuizen. En dan zijn die besmettingen geen probleem.

Dat wil zeggen, in eigen land. Ik kan me voorstellen, helaas, dat er door oplopende besmettingen in eerste instantie wel weer restricties komen bij buitenlandse reizen. Dus misschien, als je even weg wil, is kijken of het in augustus lukt dan wel een goed idee.
Ik heb ook goede hoop dat het met de ziekenhuizen wel goed gaat komen door de vaccinatiegraad die we straks hebben. Ik ben nog niet helemaal gerust op het 'wat als' denken waar maatregelen ingevoerd worden voor als het straks fout kan gaan, maar ik hoop het mis te hebben.
pi_200152150
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:58 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik steek m'n vakantiegeld dit jaar in een badkamer en ga volgend jaar dubbel op vakantie denk ik.
Auto hier *)
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 08:59:08 #82
236264 crew  capricia
pi_200152153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ligt er natuurlijk ook aan waar je heen wil. Beetje flexibel blijven is nu wel een must.
- Goethe, “Faust”
pi_200152159
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook aan waar je heen wil. Beetje flexibel blijven is nu wel een must.
Enigszins rekening mee gehouden. We gaan naar Beieren.
pi_200152168
quote:
Als jij nu straks niet op vakantie kan omdat het druk is in de zorg, is het dan een klap in het gezicht van de zorg als jij niet op vakantie kan? Of is het een klap in het gezicht van de zorg dat jij op vakantie wil?

Vragen, vragen..
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:00:42 #85
236264 crew  capricia
pi_200152170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb ook goede hoop dat het met de ziekenhuizen wel goed gaat komen door de vaccinatiegraad die we straks hebben. Ik ben nog niet helemaal gerust op het 'wat als' denken waar maatregelen ingevoerd worden voor als het straks fout kan gaan, maar ik hoop het mis te hebben.
Wat dat betreft is het wel jammer dat we zo'n klein land zijn. Echt uitgebreid op vakantie in eigen land voelt hier wel anders dan als je bijv Spaans of Frans bent.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:00:49 #86
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200152171
quote:

[..]

Auto hier *)
Oh ik heb ook een auto hoor, 't is meer dat ik geen zin heb in gezeik. Ik ga liever echt ontspannen op vakantie zonder allerlei misschien-wel-misschien-niet maatregelen. Daar stel ik het graag een jaartje (of nu al twee inmiddels) voor uit. Ik ga wel wat dagjes uit in eigen land ^O^
pi_200152188
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Oh ik heb ook een auto hoor, 't is meer dat ik geen zin heb in gezeik. Ik ga liever echt ontspannen op vakantie zonder allerlei misschien-wel-misschien-niet maatregelen. Daar stel ik het graag een jaartje (of nu al twee inmiddels) voor uit. Ik ga wel wat dagjes uit in eigen land ^O^
Pas geleden nieuwe auto gekocht voor mij, vrouw inmiddels ook zo ver dat we haar auto vervangen :P "Ja maar schat, als we op vakantie gaan met de auto wil je toch wel lekker zitten?"
pi_200152191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als jij nu straks niet op vakantie kan omdat het druk is in de zorg, is het dan een klap in het gezicht van de zorg als jij niet op vakantie kan? Of is het een klap in het gezicht van de zorg dat jij op vakantie wil?

Vragen, vragen..
Moet ik mezelf dan in het gezicht slaan?
pi_200152204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik denk het, maar ik weet niet zo goed om welke reden.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:03:32 #90
236264 crew  capricia
pi_200152208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Enigszins rekening mee gehouden. We gaan naar Beieren.
Oh..dat DL is bij uitstek een land wat naar besmettingen kijkt. En niet naar zh-opnamen. Terwijl hier alles al weer open is, lopen ze in Beieren nog verplicht met FFP2 mondkapjes.

Ik kan je alleen maar aanraden om flexibel te blijven voor je bestemming.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:04:30 #91
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200152219
quote:
Volgens mij blokkeren de vaccins van Pfizer en Moderna ook deels de transmissie van het virus, maar pas na de tweede prik. Dus als het goed moet in Nederland en andere Europese landen met een hoge vaccinatiegraad vanaf augustus het aantal besmettingen laag liggen. Alleen landen en gebieden met een lage vaccinatiegraad of waar vooral met AstraZeneca en/of Johnson&Johnson gevaccineerd is kan de deltavariant in de loop van de zomer voor problemen zorgen. De kans is daarmee groot dat je bijvoorbeeld in augustus niet meer naar de landen op de Balkan op vakantie kan, vanwege de lage vaccinatiegraad van die landen en de deltavariant die stevig gaat huishouden in landen met een lage vaccinatiegraad, zoals de landen op de Balkan.
Rossíya, Rossíya -
V étom slķve ogķn' i síla,
V étom slķve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:04:39 #92
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200152221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik kom het anders vrijwillig doen hoor als je dat spannend vindt.
pi_200152234
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh..dat DL is bij uitstek een land wat naar besmettingen kijkt. En niet naar zh-opnamen. Terwijl hier alles al weer open is, lopen ze in Beieren nog verplicht met FFP2 mondkapjes.

Appelscha is ook mooi in september. Of Schiermonnikoog. Veel verder dan dat zou ik dit jaar niet durven gaan.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:07:41 #94
5428 crew  miss_sly
pi_200152255
quote:

[..]

Punt is dat we nu nog teveel mensen hebben die nog niet voleldig gevaccineerd zijn. Als de besmettingen nu, en dan met name met de deltavariant, al te veel op lopen, zou je dat terug kunnen zien in de ziekenhuizen. Ik hoop dat dat niet gebeurt.

Ik denk dat men terughoudend zal zijn met opnieuw invoeren van maatregelen, om een aantal redenen. Het is voor niemand goed of gemakkelijk, het wordt steeds moeilijker om de meute mee te krijgen, en men zal er steeds minder het nut van inzien, als de ziekenhuizen geen problemen ondervinden.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:09:36 #95
5428 crew  miss_sly
pi_200152276
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het wel jammer dat we zo'n klein land zijn. Echt uitgebreid op vakantie in eigen land voelt hier wel anders dan als je bijv Spaans of Frans bent.
Wij gaan een week naar Friesland. Ik ben er nog nooit geweest, buiten een keer erdoorheen rijden. Ik denk dat daar nog genoeg te zien en beleven is om een vakantiegevoel te krijgen. Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is het weer. Dat vind ik het enige échte nadeel van in Nederland blijven.
pi_200152284
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Serieus? Lopen ze echt met ffp2 daar momenteel? Bijzonder
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:11:35 #97
5428 crew  miss_sly
pi_200152299
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:04 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik kom het anders vrijwillig doen hoor als je dat spannend vindt.
Opstellen in rijen van twee? :+
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:12:18 #98
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200152311
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij gaan een week naar Friesland. Ik ben er nog nooit geweest, buiten een keer erdoorheen rijden. Ik denk dat daar nog genoeg te zien en beleven is om een vakantiegevoel te krijgen. Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is het weer. Dat vind ik het enige échte nadeel van in Nederland blijven.
Dagje Sneek doen is altijd leuk ^O^
Het weer is altijd afwachten natuurlijk maar kun je je goed tegen kleden :)
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:14:20 #99
5428 crew  miss_sly
pi_200152335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:12 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dagje Sneek doen is altijd leuk ^O^
Het weer is altijd afwachten natuurlijk maar kun je je goed tegen kleden :)
Ik weet dat je je daar goed tegen kunt kleden, maar als er iets is dat mij, waar ik ook ben en wat ik ook doe, een gevoel van vakantie kan geven, is het warm weer en de wetenschap dat het morgen weer lekker is. Gewoon weer een jurkje aan in de ochtend zonder nadenken of dat wel kan.

Sneek, er is een mooi museum ergens met planetarium (?), iets met water, wat fietsen. Komt vast goed :Y
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:17:51 #100
236264 crew  capricia
pi_200152375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Serieus? Lopen ze echt met ffp2 daar momenteel? Bijzonder
https://www.corona-katastrophenschutz.bayern.de/faq/index.php
Ja. FFP2 ook soms verplicht in binnensteden in de buitenlucht:
quote:
-auf zentralen Begegnungsflächen in Innenstädten oder sonstigen öffentlichen Orten unter freiem Himmel, an denen sich Menschen entweder auf engem Raum oder nicht nur vorübergehend aufhalten. Sie sind von den zuständigen Kreisverwaltungsbehörden festzulegen.
Bovendien geldt er een nachtelijke uitreisbeperking (soort avondklok die) voor niet-gevaccimeerden.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')