SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat verwacht je ook niet zeg. Er stonden ook helemaal geen rijen van hier tot Tokio wegens slechte organisatie…quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien besmet geraakt op de testlocatiezie email 27 oktober![]()
11 MINUTEN GELEDEN
'Discotheek Enschede mogelijk coronabrandhaard'
Een discotheek in Enschede is afgelopen zaterdag mogelijk een coronabrandhaard geweest. Meerdere jongeren laten aan RTV Oost weten vermoedelijk tijdens een feest in de disco besmet te zijn geraakt. Om hoeveel besmettingen het gaat, is niet duidelijk.
Zaterdagnacht was het eerste grote feest in de Enschedese discotheek Aspen Valley sinds anderhalf jaar. Zo'n 800 mensen waren erbij. Bedrijfsleider Bruno de Vlaming is op de hoogte van de mogelijke besmettingen. "We krijgen veel berichten van mensen die hier geweest zijn en mogelijk hier besmet zijn geraakt. We weten niet of dit ook echt hier gebeurd is, want we hebben nog geen contact gehad met de GGD", zegt hij tegen de regionale omroep.
Een van de bezoekers zegt zaterdagmiddag negatief getest te zijn. Een dag later kwamen coronaklachten opzetten. Ze werd enkele dagen later positief getest. "Ik ben verder niet met anderen in contact geweest en veel vriendinnen hebben het nu ook. Zij waren allemaal in de discotheek", zegt ze.
Of de discotheek inderdaad een brandhaard is geweest, zal nog moeten blijken uit onderzoek van de GGD. Die was vanavond niet bereikbaar voor een reactie aan RTV Oost.
NOS![]()
QR codes kopieren, staat daar al een boete op?quote:
En die delta variant zorgt voor hogere viral load, en het zou goed kunnen dat dat ook sneller opgebouwd wordt, dus dat je eerder na een besmetting zelf besmettelijk bent, en dus ook sneller na een negatieve test besmettelijk kunt worden.![]()
Gebeurt op grote schaal, waardeloos systeem. Zo slecht bedacht allemaal, terwijl het toch een lieve cent gekost heeft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
QR codes kopieren, staat daar al een boete op?
En die delta variant zorgt voor hogere viral load, en het zou goed kunnen dat dat ook sneller opgebouwd wordt, dus dat je eerder na een besmetting zelf besmettelijk bent, en dus ook sneller na een negatieve test besmettelijk kunt worden.
Het is sowieso dom om in deze fase discotheken open te gooien, Een risicovollere setting kan ik me niet bedenken.![]()
quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
QR codes kopieren, staat daar al een boete op?
En die delta variant zorgt voor hogere viral load, en het zou goed kunnen dat dat ook sneller opgebouwd wordt, dus dat je eerder na een besmetting zelf besmettelijk bent, en dus ook sneller na een negatieve test besmettelijk kunt worden.Kan ik me zo bedenken, maar zeker weten doe ik het niet. Je vervalst natuurlijk niet zo zeer iets je gebruikt iets dat niet van jou is.quote:1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruikmaakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.
3. Indien een feit, omschreven in het eerste of tweede lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.zie email 27 oktober![]()
Gaat ook om de controle bij de deur. De QR code is maar een beperkte tijd geldig. Dan genereert ie weer een andere (dus een kopie is maar kort bruikbaar). Bovendien staan de initialen of de geboortemaand erbij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gebeurt op grote schaal, waardeloos systeem. Zo slecht bedacht allemaal, terwijl het toch een lieve cent gekost heeft.
Het is sowieso dom om in deze fase discotheken open te gooien, Een risicovollere setting kan ik me niet bedenken.
Bij de deur moeten ze dat controleren. En dat gaat dus niet goed omdat het te druk is. Zeggen de discotheken.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het zal ook nog een klus zijn om het te bewijzen, althans achteraf. De originele QR-code waar het een kopie van is is (als het goed is) nooit meer te traceren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Kan ik me zo bedenken, maar zeker weten doe ik het niet. Je vervalst natuurlijk niet zo zeer iets je gebruikt iets dat niet van jou is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die beperkte tijd schijnt relatief lang te zijn, om te voorkomen dat er dingen misgaan als je geen internetverbinding hebt. Een rij vol geweigerde scholieren aan de deur van de danstent omdat hun 4G op is, is ook niet de bedoeling.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat ook om de controle bij de deur. De QR code is maar een beperkte tijd geldig. Dan genereert ie weer een andere (dus een kopie is maar kort bruikbaar). Bovendien staan de initialen of de geboortemaand erbij.
Bij de deur moeten ze dat controleren. En dat gaat dus niet goed omdat het te druk is. Zeggen de discotheken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar de bedoeling is dat de initialen / geboorte maand met de ID van de betreffende persoon gecontroleerd worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal ook nog een klus zijn om het te bewijzen, althans achteraf. De originele QR-code waar het een kopie van is is (als het goed is) nooit meer te traceren.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Je kunt het Whatsappje met het screenshot wel veiligstellen toch?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal ook nog een klus zijn om het te bewijzen, althans achteraf. De originele QR-code waar het een kopie van is is (als het goed is) nooit meer te traceren.zie email 27 oktober![]()
Dan heb je ook dus nog die controle met het identiteitsbewijs.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die beperkte tijd schijnt relatief lang te zijn, om te voorkomen dat er dingen misgaan als je geen internetverbinding hebt. Een rij vol geweigerde scholieren aan de deur van de danstent omdat hun 4G op is, is ook niet de bedoeling.
Trouwens, enig idee hoe lang die beperkte tijd is?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat klopt, maar dat zal in de drukte allemaal maar matig gaan en daarnaast was het vervalsen van ID's voor toegang tot kroegen al een ding toen ik jong was. En geloof me, dat is lang geleden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar de bedoeling is dat de initialen / geboorte maand met de ID van de betreffende persoon gecontroleerd worden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat zeg je goed. De bedoeling is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar de bedoeling is dat de initialen / geboorte maand met de ID van de betreffende persoon gecontroleerd worden.zie email 27 oktober![]()
Zo’n portier heeft geen belang bij het weigeren van de omzet van de baas en geen belang bij gedoe aan de deur. Wat denk je dat er van die controle terecht komt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zal in de drukte allemaal maar matig gaan en daarnaast was het vervalsen van ID's voor toegang tot kroegen al een ding toen ik jong was. En geloof me, dat is lang geleden.zie email 27 oktober![]()
Dan ligt er wel degelijk een stuk verantwoordelijkheid bij de discotheken. Net als controleren of iemand oud genoeg is.quote:I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik heb geen idee. Kan dat? Als de afzender en ik het verwijderen zal het bij Whatsapp nog wel ergens in een server hangen, maar of justitie daar zomaar toegang toe krijgt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt het Whatsappje met het screenshot wel veiligstellen toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volgens mij echt iets in de orde van grootte van 2 weken ofzo.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je ook dus nog die controle met het identiteitsbewijs.
Trouwens, enig idee hoe lang die beperkte tijd is?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n portier heeft geen belang bij het weigeren van de omzet van de baas en geen belang bij gedoe aan de deur. Wat denk je dat er van die controle terecht komt?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Code is maar enkele minuten geldig inderdaad. Het vergt dus wel goede timing van de fraudeur om een recent gegenereerde code te tonen. Onder in beeld is ook een animatie te zien van een bewegende fietser, als de portier een statisch plaatje te zien krijgt is al duidelijk dat hij/zij naar een screenshot zit te kijken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat ook om de controle bij de deur. De QR code is maar een beperkte tijd geldig. Dan genereert ie weer een andere (dus een kopie is maar kort bruikbaar). Bovendien staan de initialen of de geboortemaand erbij.
Bij de deur moeten ze dat controleren. En dat gaat dus niet goed omdat het te druk is. Zeggen de discotheken.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Oh..dat is wel erg lang ja..quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij echt iets in de orde van grootte van 2 weken ofzo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat hangt van het geslacht af.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Whatsapp is versleuteld (zie hier waarom Grapperhaus dat niet zo leuk vind), waarschijnlijker is dat er nog wel ergens een back-up van jou telefoon in een cloud staat. Maar als die er niet is kan dat niet inderdaad…quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Kan dat? Als de afzender en ik het verwijderen zal het bij Whatsapp nog wel ergens in een server hangen, maar of justitie daar zomaar toegang toe krijgt?zie email 27 oktober![]()
Ook dat gebeurt natuurlijk heel wisselend.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze weigeren ook mensen die te jong zijn toch?
Maar goed dat heeft ook met een stukje sfeerbeheer te maken. Dat is al weer heel anders dat dit wat dat betreft, daar heeft een horecatent zelf ook belang bij.zie email 27 oktober![]()
Daar geldt dezelfde vraag voor. Krijgt justitie daar zomaar toegang toe?quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
waarschijnlijker is dat er nog wel ergens een back-up van jou telefoon in een cloud staat.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: