abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:19:18 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200152398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Serieus? Lopen ze echt met ffp2 daar momenteel? Bijzonder
Ordnung muss sein.
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:19:41 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200152403
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sneek, er is een mooi museum ergens met planetarium (?), iets met water, wat fietsen. Komt vast goed :Y
Dat planetarium is best tof. Ik heb een paar van de informatieschermen gemaakt die ze daar hebben B-)
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:21:17 #103
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200152417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet dat je je daar goed tegen kunt kleden, maar als er iets is dat mij, waar ik ook ben en wat ik ook doe, een gevoel van vakantie kan geven, is het warm weer en de wetenschap dat het morgen weer lekker is. Gewoon weer een jurkje aan in de ochtend zonder nadenken of dat wel kan.
Misschien dat het dan geen aanrader is om ooit de West Highland Way te gaan lopen, dat was 2 dagen zon en de rest miezer, mist en al het drama wat erbij hoort :+
Maar ik snap het wel, als warm, zonnig weer je ding is, dan ben je in Nederland niet op de beste plek. Zeker niet als je kijkt hoe de zomer er tot nu toe uitziet.

quote:
Sneek, er is een mooi museum ergens met planetarium (?), iets met water, wat fietsen. Komt vast goed :Y
Ja zeker, is leuk, ook voor kinderen. En als je wat verder wil reizen, Volendam ligt op een dik uur van Sneek af en je bent ook vrij snel op Ameland, wat ook erg leuk is (wel met goed weer).
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:24:48 #104
5428 crew  miss_sly
pi_200152467
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat planetarium is best tof. Ik heb een paar van de informatieschermen gemaakt die ze daar hebben B-)
Ah, tof! Nu wil ik er zeker heen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:27:02 #105
5428 crew  miss_sly
pi_200152500
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:21 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Misschien dat het dan geen aanrader is om ooit de West Highland Way te gaan lopen, dat was 2 dagen zon en de rest miezer, mist en al het drama wat erbij hoort :+
Maar ik snap het wel, als warm, zonnig weer je ding is, dan ben je in Nederland niet op de beste plek. Zeker niet als je kijkt hoe de zomer er tot nu toe uitziet.
[..]

Ja zeker, is leuk, ook voor kinderen. En als je wat verder wil reizen, Volendam ligt op een dik uur van Sneek af en je bent ook vrij snel op Ameland, wat ook erg leuk is (wel met goed weer).
Bij Volendam woon ik in de buurt, dus daar hoef ik vanuit Friesland niet heen. Maar Ameland vind ik een leuk idee. Ik zag ook dat Hindelopen in de buurt ligt, dat spreekt tot mijn verbeelding.

Nou ja, kortom: ik denk dat er voor ons genoeg te ontdekken valt en wat dat betreft vind ik het geen straf om in NL te blijven.

Overigens lijkt zo'n wandelvakantie me dan weer wel heel tof, ondanks het weer, maar als ik maar één vakantie heb in een jaar, zoals nu, dan wil ik graag zon en warmte. Ik hou goede hoop.
pi_200152509
Hier een weekje Veluwe. Niet heel ver, maar wel ver genoeg om een vakantiegevoel te krijgen. Met inderdaad wel slag om de arm wat het weer betreft. :')
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:27:47 #107
236264 crew  capricia
pi_200152510
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij gaan een week naar Friesland. Ik ben er nog nooit geweest, buiten een keer erdoorheen rijden. Ik denk dat daar nog genoeg te zien en beleven is om een vakantiegevoel te krijgen. Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is het weer. Dat vind ik het enige échte nadeel van in Nederland blijven.
Heel veel plezier! Je eigen land ontdekken is ook tof. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:32:20 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200152554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:27 schreef SilverEyes het volgende:
Hier een weekje Veluwe. Niet heel ver, maar wel ver genoeg om een vakantiegevoel te krijgen. Met inderdaad wel slag om de arm wat het weer betreft. :')
Liever minder ver weg en wel relaxed dan naar het buitenland en continu moeten conformeren aan onzinregels zoals maskers op straat.
pi_200152570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Liever minder ver weg en wel relaxed dan naar het buitenland en continu moeten conformeren aan onzinregels zoals maskers op straat.
Precies, dat was ook onze gedachte :)
pi_200152586
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat de besmettingen wel op kunnen lopen, maar ik hoop dat dat nog even duurt. Als het nog even duurt, zal de vaccinatiegraad beter in orde zijn, en zullen die besmettingen niet veel effect hebben op de ziekenhuizen. En dan zijn die besmettingen geen probleem.

Dat wil zeggen, in eigen land. Ik kan me voorstellen, helaas, dat er door oplopende besmettingen in eerste instantie wel weer restricties komen bij buitenlandse reizen. Dus misschien, als je even weg wil, is kijken of het in augustus lukt dan wel een goed idee.
Augustus is denk ik wel een goed idee.

O ja, nog iets. wat wel van invloed is. Ik ga eigenlijk bijna altijd georganiseerd (groepsreis). Dus de kans is er dat het dan vanzelf geannuleerd wordt als een land oranje of rood wordt. Ik kan (nou ja, ik ga) niet zelf even met de auto naar Frankrijk of Italië om daar op de camping te gaan staan, zeg maar.

Juist dat georganiseerde heeft ook wel nadelen, naast voordelen. Veel minder aanbod, snellere annulering. Ook als je zelf het risico wel zou willen nemen. Maar goed, het is voor mij niet anders. Ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld dat ik in mijn eentje ergens ga rondtoeren in Italië ofzo. En zeker nu niet, met al dat gedoe met sneltesten en dergelijke.

Maar ik moet weer snel door. Halve dag vergaderingen en meetings. :lijstje: :z
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200152593
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:47 schreef Salina het volgende:
over vakantie. Wil wel weg maar heb nog tot eind juli verplichtingen. Normaal ga ik nooit in augustus op vakantie maar meer in september/oktober, maar of dat nu ook verstandig is? Ik wil niet nog een jaar buiten de pot pissen zeg maar. Vorig jaar ging mijn vakantie al niet door op het laatste moment.
Ik ga er wel vanuit dat de in het najaar weer "gezeik" hebben.
Ik ga wel op vakantie want ik voel me niet onveiliger in Nederland dan in frankrijk/italie om maar wat te noemen.

Ze hebben zich ook enorm ingezet voor het " vaccinatiepaspoort", dus dat kunnen ze ook niet zomaar terugdraaien lijkt me.
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:37:03 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200152618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:27 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zit al voor de derde keer dit jaar in een bungalowpark :+
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:56:04 #113
236264 crew  capricia
pi_200152803
In Noord Korea schijn zich overigens wel een humanitaire ramp te voltrekken.
De oogsten waren al aan het mislukken. Maar nu Kim hele dorpen in quarantaine zet, en mensen domweg niet meer naar buiten mogen, verhongeren complete gemeenschappen.
Wat daar naar buiten komt aan informatie is niet prettig.

quote:
Additionally, entire communities were put under strict lockdown, prohibiting people from leaving the house to find something to eat.

Families began to starve.
https://worldhelp.net/why(...)_channel=tw-25325382

Kim heeft het over een 'grave incident':
https://www.bloomberg.com(...)ss&utm_medium=social
- Goethe, “Faust”
pi_200152843
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
In Noord Korea schijn zich overigens wel een humanitaire ramp te voltrekken.
De oogsten waren al aan het mislukken. Maar nu Kim hele dorpen in quarantaine zet, en mensen domweg niet meer naar buiten mogen, verhongeren complete gemeenschappen.
Wat daar naar buiten komt aan informatie is niet prettig.
[..]

https://worldhelp.net/why(...)_channel=tw-25325382

Kim heeft het over een 'grave incident':
https://www.bloomberg.com(...)ss&utm_medium=social
Dit is natuurlijk een schande, maar heeft weinig met corona te maken. Corona is gewoon het nieuwste excuus om het totaal onmenselijke beleid daar te rationaliseren. Mensen gaan niet dood door corona, ze gaan dood door beroerd beleid en een totaal gebrek aan inlevingsvermogen richting de eigen bevolking. Zolang Kim en de familie maar eten heeft.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 10:03:08 #115
236264 crew  capricia
pi_200152864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een schande, maar heeft weinig met corona te maken. Corona is gewoon het nieuwste excuus om het totaal onmenselijke beleid daar te rationaliseren. Mensen gaan niet dood door corona, ze gaan dood door beroerd beleid en een totaal gebrek aan inlevingsvermogen richting de eigen bevolking. Zolang Kim en de familie maar eten heeft.
Corona is een onderdeel van de ellende daar. Met hun antieke gezondheidszorg.

Maar officieel bestaat corona daar niet, natuurlijk. Alleen zijn sinds de uitbraak in China de grenzen met dat land dicht. En daar kwam heel veel voedsel vandaan.
- Goethe, “Faust”
pi_200152906
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Corona is een onderdeel van de ellende daar. Met hun antieke gezondheidszorg.

Maar officieel bestaat corona daar niet, natuurlijk. Alleen zijn sinds de uitbraak in China de grenzen met dat land dicht. En daar kwam heel veel voedsel vandaan.
Nee, de ellende is dit:
quote:
“The worst-case scenario for Kim is that the pandemic continues to weigh on his country’s economy, which could ultimately undermine his legitimacy to rule,” said Cha Du-hyeogn, who served as a security adviser for former South Korean President Lee Myung-bak and is now a visiting research fellow at the Asan Institute for Policy Studies in Seoul.
Het enige wat belangrijk is is de legitimiteit om te heersen voor Kim Jong-Un. Corona is daar een 'probleem' in. Daardoor komen er geen goede oplossingen oid, er komen oplossingen die hem aan de macht houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 10:06:13 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 10:08:16 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200152930
we moeten nu ook huisdieren vaccineren, ook zij zijn een verspreider van covid-19
pi_200152938
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200152962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:08 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Prima toch, het is niet alsof een prive/zakelijke organisatie verantwoording moet afleggen aan een willekeuring journalist.
pi_200152997
Wat een stom gedoe dat gratis testen voor je reis. De dag dat het moet gebeuren (volgende week) zitten alle locaties binnen 100 km vol. Zijn ook maar 3 locaties. Dus toch maar een afspraak gemaakt hier in de buurt en alsnog ¤ 49 moeten dokken.
pi_200153025
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een stom gedoe dat gratis testen voor je reis. De dag dat het moet gebeuren (volgende week) zitten alle locaties binnen 100 km vol. Zijn ook maar 3 locaties. Dus toch maar een afspraak gemaakt hier in de buurt en alsnog ¤ 49 moeten dokken.
Hmm voorspeld weinig goeds.
Ik wilde een afspraak maken maar je kan maar 2 weken van te voren reserveren en dat zijn precies de "hoogseizoen" dagen.

Ellende weer
pi_200153064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Prima toch, het is niet alsof een prive/zakelijke organisatie verantwoording moet afleggen aan een willekeuring journalist.
Er liggen nogal wat gevoelige persoonsgegevens bij die partij. Dit is niet echt het moment bepaalde zaken onder de deurmat te vegen, zeker niet na de datalekken bij de GGD.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Werden er in de loop van deze week niet nog meer partijen aangesloten?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200153067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gebeurt op grote schaal, waardeloos systeem. Zo slecht bedacht allemaal, terwijl het toch een lieve cent gekost heeft.

Het is sowieso dom om in deze fase discotheken open te gooien, Een risicovollere setting kan ik me niet bedenken.
Een IT project van overheid....is dat ooit wel eens goed gegaan?
En inderdaad, als je ziet hoe snel de delta variant op kwam in India, hoe snel het om zich heen grijpt in de UK, waarom dan zelfs vervroegen met opengooien, terwijl je weet dat de delta variant ook in Nederland al snel aan het toenemen is? Afgelopen weken elke week ruim een verdubbeling in percentage in kiemsurveillance, en dat zal echt niet minder worden na de versoepelingen. De ziekenhuizen in de UK zijn nog leeg, op een paar plekken na, waar toch ook wel een aardige toename is nu.
pi_200153075
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:
we moeten nu ook huisdieren vaccineren, ook zij zijn een verspreider van covid-19
Kan mooi tegelijk met de andere vaccinaties voor je huisdier 👍
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 10:35:10 #125
5428 crew  miss_sly
pi_200153229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:
Heb je hier ook wat aanvullende informatie met linkje over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')