abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200153439
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zit al voor de derde keer dit jaar in een bungalowpark :+
Wil je erover praten, Tijn? ;)
pi_200153453
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:34 schreef Salina het volgende:

[..]

Augustus is denk ik wel een goed idee.

O ja, nog iets. wat wel van invloed is. Ik ga eigenlijk bijna altijd georganiseerd (groepsreis). Dus de kans is er dat het dan vanzelf geannuleerd wordt als een land oranje of rood wordt. Ik kan (nou ja, ik ga) niet zelf even met de auto naar Frankrijk of Italië om daar op de camping te gaan staan, zeg maar.

Juist dat georganiseerde heeft ook wel nadelen, naast voordelen. Veel minder aanbod, snellere annulering. Ook als je zelf het risico wel zou willen nemen. Maar goed, het is voor mij niet anders. Ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld dat ik in mijn eentje ergens ga rondtoeren in Italië ofzo. En zeker nu niet, met al dat gedoe met sneltesten en dergelijke.

Maar ik moet weer snel door. Halve dag vergaderingen en meetings. :lijstje: :z
Ik zou inderdaad kijken of augustus nog lukt. Zelfs nu is er zoveel onzekerheid qua reizen, ik verwacht die onzekerheid in het najaar vanaf september alleen maar groter zal gaan worden als het aantal besmettingen wellicht weer gaat stijgen.

In normale jaren gaan wij vaak in februari, mei en september/oktober de deur uit, maar die gok durfden we vorig jaar niet te nemen, dus toen tweemaal naar Duitsland geweest in de zomer. Dit jaar eigenlijk hetzelfde. Weinig hoop voor het najaar, dus vorige week naar Portugal geweest en we gaan ergens mid juli kijken voor een vakantie in augustus. Het is heel pessimistisch, maar het zal me ergens niks verbazen als reizen in het najaar en in de winter niet mogelijk gaan zijn zonder quarantaines e.d. Ondanks alle vaccinaties.

Groepsreizen maken het nog lastiger ja..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 11:00:53 ]
pi_200153455
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:17 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.corona-katastrophenschutz.bayern.de/faq/index.php
Ja. FFP2 ook soms verplicht in binnensteden in de buitenlucht:
[..]

Bovendien geldt er een nachtelijke uitreisbeperking (soort avondklok die) voor niet-gevaccimeerden.
Ja verdomme. Mijn vriendin is niet gevaccineerd.

Dan maar hopen dat het nog wordt aangepast.
pi_200153481
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?
pi_200153511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
Er liggen nogal wat gevoelige persoonsgegevens bij die partij. Dit is niet echt het moment bepaalde zaken onder de deurmat te vegen, zeker niet na de datalekken bij de GGD.
Ik zie nog wel een gat tussen "onder de deurmat vegen" en "niet tegen journalisten vertellen".
pi_200153518
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?
Meestal in de avond/nacht erna. Dat is wat ik van de meesten hoor in ieder geval.

(Dat gaat dan over de gebruikelijke bijwerkingen; niet de zeldzame)
pi_200153562
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij mij, Moderna, prik stelde niets voor, de naald is zo dun dat je het amper voelt, na een paar uurtjes kreeg ik wat kramp in bovenarm, verder niets. En in de avond werd ik zo moe dat ik in slaap gevallen ben op de bank wat nooit gebeurt. Volgende dag voelde ik mij prima, en in de loop van de avond ging de stijve arm weg.

En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:08:55 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200153567
Moderna gehad, zelfde klachten als _serial_, spierpijn bij prikplek maar viel allemaal prima mee. Op naar tweede prik!
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:12:27 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200153607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wil je erover praten, Tijn? ;)
Ik wil vooral wat beter weer. Het is fucking juli en het kwik tikt net de 14 aan wtf.
pi_200153608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bij mij, Moderna, prik stelde niets voor, de naald is zo dun dat je het amper voelt, na een paar uurtjes kreeg ik wat kramp in bovenarm, verder niets. En in de avond werd ik zo moe dat ik in slaap gevallen ben op de bank wat nooit gebeurt. Volgende dag voelde ik mij prima, en in de loop van de avond ging de stijve arm weg.

En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.
Vergelijkbaar bij mij met eerste prik Pfizer. Kreeg de dag van de prik na de prik ineens een hoop energie, maar dat kan ook ontlading zijn geweest. De avond heb ik heel diep geslapen, was erg moe ineens. Heb dag of 2/3 last gehad van mn arm, beetje stijve spieren overal.

Na de tweede prik beetje hetzelfde, wel iets heftiger. IPV 1 dag wat moe heb ik dat 2/3 dagen gehad en een dag of 5 wat spierpijn. Voelde alsof je tot 't gaatje was gegaan met sporten.

Niet heel bijzonder. Ik ben wel 's zieker geweest van de griepprik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 11:13:04 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:12:38 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200153610
Pfizer, vrouw en ikzelf alleen een beurs gevoel op de prikplek. Vrouwlief voelde zich bij de tweede wat vermoeider de volgende dag. Mag geen naam hebben, ik heb nu meer last van de paar biertjes van gisteren ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200153615
quote:
8s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik wil vooral wat beter weer. Het is fucking juli en het kwik tikt net de 14 aan wtf.
Mijn vrouw wil een refund, ze had zomer besteld ;)
pi_200153617
quote:

[..]

Thanks!
Ik hoop dat die vermoeidheid bij mij mee gaat vallen. Slaap al niet altijd even goed (lichte slaper, een soms ietwat onrustige kat :P ), dus hoop dat dat mee valt.
pi_200153708
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn vrouw wil een refund, ze had zomer besteld ;)
Gewoon even een weekje naar Canada (British Columbia) sturen dan heeft ze genoeg zomer voor een paar jaar gehad.
pi_200153735
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je hier ook wat aanvullende informatie met linkje over?
Dit komt van de NOS blog af.
quote:
Covid-19 komt veel voor bij huiskatten en -honden, blijkt uit onderzoek
Het coronavirus komt vaak voor bij huiskatten en -honden waarvan de eigenaar besmet is, blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Utrecht. Het advies van de onderzoekers voor coronapatiënten is dan ook contact met kat of hond te vermijden, zegt hoogleraar Els Broens, van de Universiteit Utrecht tegen de BBC.

Ruim 310 huisdieren uit 196 huishoudens waar een menselijke besmetting was vastgesteld, werden getest. Bij zes katten en zeven honden was de PCR-test positief, en bij 54 huisdieren werden antilichamen tegen het virus gevonden, wat duidt op een eerdere besmetting.

"De grootste zorg is niet de gezondheid van de dieren, maar het potentiële risico dat huisdieren als een reservoir van het virus kunnen dienen en het virus opnieuw in de menselijke populatie kunnen introduceren." Het is volgens de onderzoekers het eerste onderzoek waaruit blijkt dat huisdiereneigenaren inderdaad hun hond of kat kunnen besmetten. Eerder was dit moeilijk te detecteren omdat het virus zich nog snel onder mensen verspreidde.

Huisdieren met een covid-besmetting worden overigens niet erg ziek. De meeste besmette huisdieren zijn asymptomatisch of vertonen milde covid-symptomen.
Maar buiten een Russisch vaccin heb ik nog nergens anders gelezen dat er vaccins zijn voor dieren tegen corona.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 11:29:14 #141
5428 crew  miss_sly
pi_200153766
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dit komt van de NOS blog af.
[..]

Maar buiten een Russisch vaccin heb ik nog nergens anders gelezen dat er vaccins zijn voor dieren tegen corona.
Dat is op zichzelf toch al oud nieuws?

Maar goed, dat dieren een reservoir kunnen zijn, is ook al gevoeglijk bekend, dacht ik.

Misschien is vaccineren een idee, als er een vaccin voor dieren is ontwikkeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:32:21 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200153790
quote:

[..]

Ik werd S avonds ook ineens heel moe (Pfizer) en dag erna de stijve pijnlijke arm.
pi_200153819
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 1
Weektoename aantal opnamen: 10
Week tot week stijging: -64,3%
Bezetting op ICs: 126 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 1 juli om 11:30

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 1 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 84 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -40,8%
Bezetting op verpleegafdelingen: 295 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 1 juli om 11:30
pi_200153829
Hoe groot is de kans op myocarditis na de tweede Pfizer prik en waar moet je allemaal op letten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200153850
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is op zichzelf toch al oud nieuws?

Maar goed, dat dieren een reservoir kunnen zijn, is ook al gevoeglijk bekend, dacht ik.

Misschien is vaccineren een idee, als er een vaccin voor dieren is ontwikkeld.
Klopt maar er is voor het eerst gewoon meer onderzoek naar gedaan. In het VK blijkt na de 2de golf 1% van de honden en 2% van de katten nu antilichamen te hebben tegen het virus.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.06.23.449594v1
Maar daarnaast heb je ook nog wilde dieren die het virus kunnen krijgen.
pi_200153997
quote:
8s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dit inderdaad, heb ik eindelijk weer eens iets leuks gepland, moet ik gaan denken aan poncho's
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200154004
Waarom krijg ik in mijn corona app wel een QR code voor internationaal maar niet voor nationaal? Die kan ik überhaupt niet eens aanmaken :?
Zonder wrijving geen glans
pi_200154017
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:50 schreef Haags het volgende:
Waarom krijg ik in mijn corona app wel een QR code voor internationaal maar niet voor nationaal? Die kan ik überhaupt niet eens aanmaken :?
Omdat je nog niet volledig gevaccineerd bent?
pi_200154022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Omdat je nog niet volledig gevaccineerd bent?
Ik hoef maar 1 prik vanwege een eerdere coronabesmetting. Maar er staat verder geen reden bij.
Zonder wrijving geen glans
pi_200154051
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:52 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik hoef maar 1 prik vanwege een eerdere coronabesmetting. Maar er staat verder geen reden bij.
Je moet even een bewijs hebben voor die eerdere besmetting.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')