Ow dat geloof ik ook zeker wel. Beide kanten op mist vaak het begrip. Niet alleen met dit, maar met alles.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:15 schreef tja77 het volgende:
En dat is prima.
Maar de blik van mijn vader sprak boekdelen toen ik zei dat ik nog niet wist of ik me zou laten vaccineren.
Toen ik een aantal redenen oplepelde kreeg ik de![]()
En zo zijn er best veel mensen die op soortgelijke manier reageren.
Er zijn best redenen die te bedenken die meer gevoelsmatig werken. En het argument dat je niet weet wat de lange termijn gevolgen zijn is er bijvoorbeeld een die gewoon klopt. Niemand die al jaren rondloopt met zo'n vaccin. Komt vast allemaal goed, maar ik snap de onzekerheid wel.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als iets feitelijk incorrect is is het toch gewoon een drogreden?
En zo hoort het imoquote:Op woensdag 30 juni 2021 12:11 schreef Cue_ het volgende:
Als mensen om mij heen zich niet laten vaccineren vraag ik vaak wel naar de waarom. Puur omdat ik nieuwsgierig ben. Daarna is het een "ah ok, ja dat kan" en klaar.
Ik moet oprecht nog het eerste argument tegen komen dat niet al duizenden keren onderuit is gehaald door wetenschappers of niet letterlijk de wetenschap ontkent. Nee, ik kan daar totaal geen respect voor opbrengen. Als je mans genoeg bent om als een kleuter nee te roepen omdat overheid, luiheid, egoisme of weet ik veel, sta dan ook achter je keuze en verzin niet een ander smoesje om te verdoezelen waar het daadwerkelijk om draait.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar wie bepaalt of iets een drogreden is? Jij mag wel vertellen waarom je je wél laat vaccineren, maar je bent meteen een anti vaxxer of een wappie als je probeert uit te leggen waarom je je niet laat vaccineren? Voor hun zijn het valide redenen, dat kan je ook gewoon respecteren. Maar dat is blijkbaar heel gek. Makkelijker om ze in een hokje te duwen. En ja, het is natuurlijk net zo storend als iemand die zich wel laat vaccineren in een hokje wordt gestopt door iemand die zich niet laat vaccineren.
Dat zou me misschien wel wat meer naar ja kunnen duwen. Maar of het dan een volmondig ja wordt, geen idee.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zoals over je angst om lange termijneffecten.
Maar ja, wat is de lange termijn, he? 5 jaar? 10? 20? Als je het eerst een kwart eeuw aan wil kijken, weet ik niet of het überhaupt nog zin heeft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zou me misschien wel wat meer naar ja kunnen duwen. Maar of het dan een volmondig ja wordt, geen idee.
Aangezien het geen verplichting is voor 90% van de zaken, lijkt het ook wel grotendeels welwillendheid te zijn. Of gewoon een afkeer voor testen. Ik ben een extreem grote tegenstander van die testsamenleving, maar als het nu leidt tot grote vaccinatiebereidheid, dan ben ik wel bereid om die even een maandje of 2 in te slikken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben iig blij dat 80-90% van de jongeren tot 25 jaar zich bereid is te laten vaccineren. Dat ze dit wellicht in meer dan de helft van de gevallen doen voor 'vrijheid' in de zin van toegang tot iets ipv daadwerkelijke gezondheidsoverwegingen is een dilemma, maar onder de streep gaan we er met z'n allen wel gewoon profijt van hebben als land en maatschappij.
Ook dat speelt inderdaad. Het is gewoon fijn om straks - waar nodig - je QR code te laten zien en verder van alle gezeik af te zijn. Sorry dat dit mensen tegen de borst stoot, maar zo sta ik er in en verder wil ik gewoon dat niet alleen nu, maar ook straks in het najaar en winter we 'normaal' kunnen blijven leven in een maatschappij waarin alles open is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aangezien het geen verplichting is voor 90% van de zaken, lijkt het ook wel grotendeels welwillendheid te zijn. Of gewoon een afkeer voor testen. Ik ben een extreem grote tegenstander van die testsamenleving, maar als het nu leidt tot grote vaccinatiebereidheid, dan ben ik wel bereid om die even een maandje of 2 in te slikken.
Kan het niet verder oneens met je zijn, maar laten we het maar houden op agree to disagreequote:Op woensdag 30 juni 2021 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet oprecht nog het eerste argument tegen komen dat niet al duizenden keren onderuit is gehaald door wetenschappers of niet letterlijk de wetenschap ontkent. Nee, ik kan daar totaal geen respect voor opbrengen. Als je mans genoeg bent om als een kleuter nee te roepen omdat overheid, luiheid, egoisme of weet ik veel, sta dan ook achter je keuze en verzin niet een ander smoesje om te verdoezelen waar het daadwerkelijk om draait.
En dan nog over 20 jaar als Covid39 rondwaart roepen dat je geen vaccin neemt want je weet niet wat de lange termijn oplevertquote:Op woensdag 30 juni 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ja, wat is de lange termijn, he? 5 jaar? 10? 20? Als je het eerst een kwart eeuw aan wil kijken, weet ik niet of het überhaupt nog zin heeft.
Misschien heeft het ook te maken met dit:quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef Oriente het volgende:
Kennis die bij de testlijn werkt zegt dat het ineens retedruk is (het was nogal rustig de afgelopen tijd)
Maar ze zei al dat het sowieso veel drukker zou gaan worden door mensen die op vakantie willen of zo
Zou me niet verbazen als mensen dan gaan bellen zodat ze nog "op tijd" met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk/Italië kunnen.quote:Website testen voor reizen nog niet online
De overheidswebsite voor gratis coronatesten voor reizen werkt nog niet. Het was de bedoeling dat er vandaag via www.testenvoorjereis.nl afspraken kunnen worden gemaakt, maar er zijn problemen om de commerciële testaanbieders op de CoronaCheck-app en het afsprakenportaal aan te sluiten.
Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur laat weten goede hoop te hebben dat de website het later vandaag wel doet, maar dat nog niet alle testaanbieders erop zullen staan. Hoeveel aanbieders aangesloten zullen zijn, is nog niet duidelijk.
Wel kunnen vakantiegangers vanaf vandaag ook telefonisch bij de GGD een afspraak maken voor een PCR-test. Op het speciale nummer, 0800-5005, is het erg druk. De GGD's vragen mensen die pas volgende week of later op vakantie gaan om nog niet te bellen.
Coronatesten om op reis te gaan zijn in juli en augustus gratis. Het ministerie verwacht dat er maximaal 3,5 miljoen testen nodig zijn deze zomer.
Ah ja. Zeker mogelijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Misschien heeft het ook te maken met dit:
[..]
Zou me niet verbazen als mensen dan gaan bellen zodat ze nog "op tijd" met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk/Italië kunnen.
Het draait er vooral om dat je niet alleen jezelf voor de gek houdt, maar ook nog eventuele twijfelaars die wel open staan voor een vaccinatie. Dit is precies hoe mensen de wappiefuik in gezogen worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan het niet verder oneens met je zijn, maar laten we het maar houden op agree to disagree
Ik heb ook een keer een nare ervaring gehad hiermee, dit heb ik ook gewoon aangegeven op het formulier en het was allemaal geen probleem, de prikdame was erg vriendelijk en ik ga uiteraard ook gewoon de 2e prik halen over een aantal weken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:
Een heel belangrijke, maar onuitgesproken reden om niet te vaccineren is prikangst. Ongeveer 20% van de mensen heeft in meer of mindere mate angst voor een prik, dus voor een aantal niet prikkers op Fok zal dat ook de echte reden zijn.
Mensen die in een pretpark niet in de snelste achtbaan durven komen ook altijd met misselijkheid, duizeligheid, geen zin in wachtrij en meer kulargumenten om er onderuit te komen.
Op dit forum zijn het vaak de niet onderbouwde 'mijn lijf, mijn beslissing', 'geen troep inspuiten', 'niet bang voor corona' argumenten die aangehaald worden om hun prikangst maar niet te hoeven noemen.
Verschil zit ‘m in het feit dat angst voor een achtbaan geen directe gevolgen heeft voor de rest van de mensen die wel in de wachtrij staan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:
Een heel belangrijke, maar onuitgesproken reden om niet te vaccineren is prikangst. Ongeveer 20% van de mensen heeft in meer of mindere mate angst voor een prik, dus voor een aantal niet prikkers op Fok zal dat ook de echte reden zijn.
Mensen die in een pretpark niet in de snelste achtbaan durven komen ook altijd met misselijkheid, duizeligheid, geen zin in wachtrij en meer kulargumenten om er onderuit te komen.
Op dit forum zijn het vaak de niet onderbouwde 'mijn lijf, mijn beslissing', 'geen troep inspuiten', 'niet bang voor corona' argumenten die aangehaald worden om hun prikangst maar niet te hoeven noemen.
Ik heb dan ook veel meer respect voor mensen die dat gewoon durven toe te geven. Heb zelf een collega van mijn afdeling die enorme prikangst heeft. Wilt super graag die prik hebben, ook vanwege een eventuele vakantie in september. Maar heeft de telefoon nog niet durven pakken om een afspraak te maken. Ik kan daar veel meer begrip voor opbrengen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:
En dat je gewoon echt misselijk kan worden van een achtbaan (ik bijvoorbeeld dus)quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verschil zit ‘m in het feit dat angst voor een achtbaan geen directe gevolgen heeft voor de rest van de mensen die wel in de wachtrij staan.
Sterker nog, die mensen zien elke dag tientallen die daar last van hebben en zijn ervoor opgeleid om daarmee om te gaan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen allicht mensen zijn die het niet 'stoer' vinden als je geen fan bent van naalden, maar wat boeit mij het nou, ik zie die mensen in die vaccinatiepost toch nooit meer, daar ga ik mij echt niet voor schamen.
Heb (voor zo ver ik weet) geen prikangst.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:
Dus dan moeten ze hun smoel maar houden? Ik kan me nog voorstellen dat je liever niet ziet dat niet gevaccineerden actief anderen proberen over te halen om zich ook niet te laten prikken (al doen gevaccineerden precies hetzelfde de andere kant op, dat mag wél, maar dat terzijde). Maar je mag als niet gevaccineerde toch best uitleggen waarom je er voor kiest om het niet te doen (helemaal omdat ze er vaak naar gevraagd worden)? Dat mogen gevaccineerden immers ook. Dat is wat me stoort. Ook niet tof als niet gevaccineerden jou belachelijk maken, of je persoonlijk aanvallen vanwege een persoonlijke keuze? Het is jouw lichaam, dus hun hebben er niks over te zeggen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het draait er vooral om dat je niet alleen jezelf voor de gek houdt, maar ook nog eventuele twijfelaars die wel open staan voor een vaccinatie. Dit is precies hoe mensen de wappiefuik in gezogen worden.
Je merkt toch werkelijk helemaal niets van deze prik. Snap dat dat mentaal anders werkt dan puur feitelijk, maar ik heb niets eens de aanzet tot een intentie gemerkt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer een nare ervaring gehad hiermee, dit heb ik ook gewoon aangegeven op het formulier en het was allemaal geen probleem, de prikdame was erg vriendelijk en ik ga uiteraard ook gewoon de 2e prik halen over een aantal weken.
Zullen allicht mensen zijn die het niet 'stoer' vinden als je geen fan bent van naalden, maar wat boeit mij het nou, ik zie die mensen in die vaccinatiepost toch nooit meer, daar ga ik mij echt niet voor schamen.
Teruggeven aan de zeequote:Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
URKED Kan dat dorp niet gewoon permanent in lockdown?
Jeetje wat een afstotelijke dingenquote:Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef potjecreme het volgende:
Er waren er hier toch velen die in de schoenen van Hugo wilden staan. Hier is uw kans
[ twitter ]
Prachtige dingen! Ik heb niets met het Songfestival alleen, en tevens wordt dit ongetwijfeld geen koopje.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef potjecreme het volgende:
Er waren er hier toch velen die in de schoenen van Hugo wilden staan. Hier is uw kans
[ twitter ]
Eens, al is dat voor sommigen erg moeilijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus dan moeten ze hun smoel maar houden? Ik kan me nog voorstellen dat je liever niet ziet dat niet gevaccineerden actief anderen proberen over te halen om zich ook niet te laten prikken (al doen gevaccineerden precies hetzelfde de andere kant op, dat mag wél, maar dat terzijde). Maar je mag als niet gevaccineerde toch best uitleggen waarom je er voor kiest om het niet te doen (helemaal omdat ze er vaak naar gevraagd worden)? Dat mogen gevaccineerden immers ook. Dat is wat me stoort. Ook niet tof als niet gevaccineerden jou belachelijk maken, of je persoonlijk aanvallen vanwege een persoonlijke keuze? Het is jouw lichaam, dus hun hebben er niks over te zeggen.
Cue verwoordde het een paar posts terug uitstekend. Vraag vooral aan iemand waarom hij/zij zich niet laat vaccineren, maar hou het dan gewoon lekker bij een ''oh, dat kan'' of een ''ik sta er niet zo in, maar ik respecteer dat jij er anders in kan staan''. Anderen keihard aanvallen of in hokjes gooien vind ik storender dan mensen die vanuit hun eigen standpunt met valide persoonlijke argumenten komen. Je gaat elkaar toch niet overtuigen; helemaal niet als je er persoonlijke aanvallen bij moet halen om je punt meer kracht bij te zetten.
Ja. Of niet zeuren dat hun lachwekkende argumenten met de vloer gelijk worden gemaakt door mensen die wel snappen dat elke antivaxxer het risico op een nieuwe uitbraak, wat ook de gevaccineerden treft, vergroot.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus dan moeten ze hun smoel maar houden?
Ze mogen het best, als ze niet liegen en er geen BNW onzin bij slepen en dat afdoen als de enige juiste waarheid. Daar knelt het gewoon. Het is alsof je tegen een bakstenen muur aan het praten bent. Ik had bijna gezegd dat ik de eerste antivaxxer nog moet tegenkomen die wel naar argumenten luisterde, maar gelukkig is dat inmiddels al gebeurd. 'bang voor de lange termijn' is het 'bang voor autisme' van nu. Totale onzin als je hebt opgelet bij biologie en zo her en der nog een wetenschappelijk artikel leest, maar wel een veelgenoemd smoesje. En die 'angst' straalt over naar mensen die oprecht twijfelen.quote:Ik kan me nog voorstellen dat je liever niet ziet dat niet gevaccineerden actief anderen proberen over te halen om zich ook niet te laten prikken (al doen gevaccineerden precies hetzelfde de andere kant op, dat mag wél, maar dat terzijde). Maar je mag als niet gevaccineerde toch best uitleggen waarom je er voor kiest om het niet te doen? Dat mogen gevaccineerden immers ook. Dat is wat me stoort. Ook niet tof als niet gevaccineerden jou belachelijk maken, of je persoonlijk aanvallen vanwege een persoonlijke keuze? Het is jouw lichaam, dus hun hebben er niks over te zeggen.
Ik kom niet op FOK! om geen uren te verspillen aan discussiëren, kom op zegquote:Cue verwoordde het een paar posts terug uitstekend. Vraag vooral aan iemand waarom hij/zij zich niet laat vaccineren, maar hou het dan gewoon lekker bij een ''oh, dat kan'' of een ''ik sta er niet zo in, maar ik respecteer dat jij er anders in kan staan''. Anderen keihard aanvallen of in hokjes gooien vind ik storender dan mensen die vanuit hun eigen standpunt met valide persoonlijke argumenten komen. Je gaat elkaar toch niet overtuigen; helemaal niet als je er persoonlijke aanvallen bij moet halen om je punt meer kracht bij te zetten.
Ik neem aan dat je een bron hebt dat jongeren relatief vaak last hebben van long-covid?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Feit is dat men aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat er geen lange termijneffecten zijn daar het hele vaccin binnen 3 weken uit je lijf verdwenen is.
Feit is ook dat de kans op lange termijn effecten van COVID ook voor jongeren veel groter is dan de zeer onwaarschijnlijke kans op lange termijn effecten van een vaccin
[..]
Al meer dan 30 jaar in ontwikkeling. Feit is ook dat de techniek al miljoenen jaren door virussen wordt gebruikt.
[..]
Dat is geen feit. Jongeren hebben relatief vaak last van long covid.
Feit is ook dat jongeren meer voor verspreiding zorgen dan ouderen
[..]
Feit is ook dat de overgrote meerendeel van artsen het er mee eens is.
[..]
Dat zeg ik nergens
Het zal bij de meesten dan ook vooral tussen de oren zitten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Je merkt toch werkelijk helemaal niets van deze prik. Snap dat dat mentaal anders werkt dan puur feitelijk, maar ik heb niets eens de aanzet tot een intentie gemerkt.
Study finds Pfizer and Moderna vaccines may offer COVID protection for years .quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:04 schreef speknek het volgende:
A study finds that the Pfizer and Moderna vaccines could offer protection for years.
nytimes.com
[ twitter ]
mRNA genot.
Eerste hit op Google:quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een bron hebt dat jongeren relatief vaak last hebben van long-covid?
Dat is het vervelende aan angst af en toe, angst voor angst hebben. Ik heb jarenlang redelijke vliegangst gehad en het was vooral de aanloop naar het vliegen dat het ergste was, uiteindelijk viel de angst tijdens het vliegen enorme mee. Maar het uren wachten op het vliegveld, het moment bij de gate en het moment dat je door de sluis richting het vliegtuig ging waren verschrikkelijk. Dan konden mensen wel vrolijk uitleggen dat vliegen de veiligste manier van reizen is, maar dat hielp 0,0 op dat moment.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal bij de meesten dan ook vooral tussen de oren zitten.
En inderdaad, van de prik zelf voel je vrijwel niets.
Lijkt me vrij logisch en geenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:03 schreef Za het volgende:
[..]
Study finds Pfizer and Moderna vaccines may offer COVID protection for years .
The study, conducted by researchers at Washington University in St. Louis, suggests that people vaccinated with those shots may not need boosters, as long as the virus does not mutate or give rise to new vaccine-resistant variants.
https://www.marketwatch.c(...)-variant-11624892042
Ik precies hetzelfde. Enige voordeel van de opgedrongen Janssen was dat ik maar één keer hoefde. Als ik straks alsnog Pfizer moet gaan halen, moet ik weer een keer over mijn prikangst heenstappen, maar wat moet, dat moet.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer een nare ervaring gehad hiermee, dit heb ik ook gewoon aangegeven op het formulier en het was allemaal geen probleem, de prikdame was erg vriendelijk en ik ga uiteraard ook gewoon de 2e prik halen over een aantal weken.
En in dit topic verklaren mensen je voor gek, krijg je regelmatig over je heen dat je een wappie bent en moet je jezelf hand en tand verdedigen. Prima hoor, maar het gaat beide kanten op. Opzich ook logisch, aangezien er een bepaald type mensen naar een bepaald sub-forum komen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Andersom zou ook fijn zijn. Tegenstanders van vaccinatie gaan vaker flink tekeer dan voorstanders.
In BNW is een leuke poster te zien verspreid door tegenstanders van vaccinaties waarin over een doodstraf voor ouders die kinderen laten vaccineren gesproken wordt.
Sterker nog, een beetje een dooddoener. Tegen de huidige varianten lijken de vaccins prima te beschermen, maar ja, je kunt nooit helemaal uitsluiten dat er alsnog varianten komen die resistent blijken tegen vaccins.quote:
TR zetten als dat gebeurt want dat gescheld staan wij niet toe.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
En in dit topic verklaren mensen je voor gek, krijg je regelmatig over je heen dat je een wappie bent en moet je jezelf hand en tand verdedigen. Prima hoor, maar het gaat beide kanten op. Opzich ook logisch, aangezien er een bepaald type mensen naar een bepaald sub-forum komen.
Wel vind ik dat hier bovengemiddeld hard, persoonlijk en onjuist gereageerd wordt op mensen op het moment dat ze om wat voor reden ook zorgen hebben.
Mooi man. Áls je het dan doet, moet je het goed doen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
Grote corona-uitbraak onder Spaanse scholieren op vakantie-eiland Mallorca
Sja, dit was wel een beetje te verwachten natuurlijk.
wel een manier om immuniteit te krijgen zonder dat je jongeren hoeft te vaccinerenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.
Ja, ziek worden van covid is ook een effectieve manier.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel een manier om immuniteit te krijgen zonder dat je jongeren hoeft te vaccineren
Plus als er een immuun escape variant komt hoeft dat ook niet meteen te beteken dat je zware klachten krijgt. Het kan best zijn dat je immuunsysteem gedeeltes van het virus herkent en de infectie daardoor onder controle houd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, een beetje een dooddoener. Tegen de huidige varianten lijken de vaccins prima te beschermen, maar ja, je kunt nooit helemaal uitsluiten dat er alsnog varianten komen die resistent blijken tegen vaccins.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een bron hebt dat jongeren relatief vaak last hebben van long-covid?
De restricties zijn een negatieve PCR test op dit moment. Dus ja, de lokale bevolking is de bron van de besmettingen. Kan dus geen kwaad een test te doen bij de retourreis.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.
Dat is wel het risico wat je nu neemt. En dan moet je nog maar afwachten wat de situatie is als je naar huis gaat als de status van een land weer veranderd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal je maar gebeuren; betalen voor een test (die negatief blijkt) en bij aankomst moet je alsnog in quarantaine in een hotel gaan zitten; puur op random. Uitgaande van dat artikel althans.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
'Jongeren' is wel heel erg aan inflatie onderhevig ondertussenquote:Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
Het is wel een beetje de keuze tussen failliet gaan en maatregeltjes invoeren, ik kan me zo voorstellen dat dat eerste voorkómen dan toch prevaleert.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb gelezen hoe je in een andere thread mensen die zich niet laten vaccineren 'een hoop stront' en 'mongolen' noemt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is onmogelijk om 100% uit te sluiten dat één van de twee waar is, en juist daardoor kunnen die wappie ideeën zo makkelijk spreiden.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:21 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gelezen hoe je in een andere thread mensen die zich niet laten vaccineren 'een hoop stront' en 'mongolen' noemt.
Ik vind dat niet hetzelfde als gewoon vrij reageren op het feit dat iemand ervoor kiest zich niet te laten vaccineren.
Ik zie hier werkelijk niemand van de niet gevaccineerden zich op dergelijke wijze uitlaten over gevaccineerden.
Het respect komt in dat opzicht maar van 1 kant.
Bovenal, wanneer de titers beginnen af te nemen, en gevaccineerden blijken bovenmatig gevoelig voor varianten, dan zijn het de gevaccineerden die dmv een lockdown beschermd dienen te worden; degenen nu anderen voor hoop stront uitmaken.
Sorry? Waar heb IK dat gezegd? Geef dat even aan want volgens mij lieg je nu gewoon.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:21 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gelezen hoe je in een andere thread mensen die zich niet laten vaccineren 'een hoop stront' en 'mongolen' noemt.
Ik vind dat niet hetzelfde als gewoon vrij reageren op het feit dat iemand ervoor kiest zich niet te laten vaccineren.
Ik zie hier werkelijk niemand van de niet gevaccineerden zich op dergelijke wijze uitlaten over gevaccineerden.
Het respect komt in dat opzicht maar van 1 kant.
Bovenal, wanneer de titers beginnen af te nemen, en gevaccineerden blijken bovenmatig gevoelig voor varianten, dan zijn het de gevaccineerden die dmv een lockdown beschermd dienen te worden; degenen nu anderen voor hoop stront uitmaken.
Excuseer, dat was Nattekat.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
Sorry? Waar heb IK dat gezegd? Geef dat even aan want volgens mij lieg je nu gewoon.
Zie 2e link. Er wordt nu serieus onderzoek naar gedaan omdat wereldwijd de signalen binnenkomenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
'Jongeren' is wel heel erg aan inflatie onderhevig ondertussen
In je discussie ging het over kinderen, dat is niet waar deze bron over gaat.
Had jij dan niet gewoon een TR kunnen zetten?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, dat was Nattekat.
COR / Antistoffen bij 70% bd, eindelijk herd immunity in NL?
Die 2e link stond er nog niet toen ik reageerde, dank je welquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zie 2e link. Er wordt nu serieus onderzoek naar gedaan omdat wereldwijd de signalen binnenkomen
Dat is volgens mij geen signaal dat het veel voorkomt, dat is een vraag om het te onderzoeken óf het veel voorkomt. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar dit vind ik geen bronnen die bevestigen dat het wel voorkomt, specifiek bij kinderen.quote:Aanleiding voor het onderzoek is de (inter)nationale berichtgeving over lange termijn klachten bij kinderen (en volwassenen) die een coronavirus-infectie hebben doorgemaakt. Er is echter nog erg weinig bekend over hoe vaak dit precies voorkomt, welke klachten kinderen hebben, hoeveel belemmeringen er door die klachten zijn en welke hulp daarbij nodig is.
Het Outbreak Management team constateert in haar advies van 12 mei j.l. dat grote aantallen besmettingen – ook al betreffen deze vooral jongeren die niet snel in een ziekenhuis opgenomen worden – in een latere fase mogelijk kunnen leiden tot meer gevallen van langdurige klachten ten gevolge van doorgemaakte COVID-19. Het is dus belangrijk om een goed beeld van de situatie bij kinderen te krijgen, zeker daar deze groep momenteel niet in aanmerking komt voor een vaccinatie.
Nee, ik heb gewoon een beleefde reply gepost aldaar.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
Had jij dan niet gewoon een TR kunnen zetten?
Doe mij een plezier en zet gewoon een TR zodat wij kunnen ingrijpen als dat nodig is?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een beleefde reply gepost aldaar.
Waar baseer je in hemelsnaam op dat gevaccineerden ons straks in een nieuwe lockdown zouden duwen? Dat staat haaks op alles wat je momenteel hoort..quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, dat was Nattekat.
COR / Antistoffen bij 70% bd, eindelijk herd immunity in NL?
OK, vanavond bij EditieNL en elders uiteraard een item waar gevaccineerde jongeren vrij en onbevangen een pretpark of ander feestgedruis binnenhollen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Tieners kunnen vanaf vrijdag afspraak maken voor coronavaccinatie
Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
Vrijdag kunnen als eersten de jongeren die in 2004 geboren zijn, een afspraak maken met de GGD. De dagen daarna zijn de 16- en 15-jarigen aan de beurt. En zo verder tot de hele groep 12- tot 18-jarigen, die een vaccinatie wil, aan de beurt is geweest.
De Gezondheidsraad adviseerde gisteren om gezonde kinderen tussen de 12 en 18 jaar oud die dat zelf willen, in te enten met Pfizer/BioNTech. Het vaccin is onlangs goedgekeurd voor kinderen vanaf 12 jaar.
Eerder was al besloten om kinderen uit deze leeftijdsgroep te vaccineren, die een medisch risico hadden. Nu is de conclusie dat ook het inenten van alle 12- tot en met 17-jarigen zinvol en verantwoord is.
Ik snap dat er risico's aan verbonden zitten, maar het is natuurlijk wel wat apart als de bestemming gewoon nog geel is. Dan mag je er met wat documenten gewoon naar toe. Als je vertrekt neem je het risico dat een land oranje kan worden. Maar er random uitgepakt te worden terwijl je alle benodigde documenten gewoon had is wel wat anders natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel het risico wat je nu neemt. En dan moet je nog maar afwachten wat de situatie is als je naar huis gaat als de status van een land weer veranderd.
En ze kunnen waarschijnlijk enkele dagen later al terecht, wachttijd is minder dan een week momenteel. Over twee weken 12+ grotendeels de eerste prik gehad en een goed beeld van hoe de vaccinatiegraad uit gaat vallen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Tieners kunnen vanaf vrijdag afspraak maken voor coronavaccinatie
Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Dat schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
Vrijdag kunnen als eersten de jongeren die in 2004 geboren zijn, een afspraak maken met de GGD. De dagen daarna zijn de 16- en 15-jarigen aan de beurt. En zo verder tot de hele groep 12- tot 18-jarigen, die een vaccinatie wil, aan de beurt is geweest.
De Gezondheidsraad adviseerde gisteren om gezonde kinderen tussen de 12 en 18 jaar oud die dat zelf willen, in te enten met Pfizer/BioNTech. Het vaccin is onlangs goedgekeurd voor kinderen vanaf 12 jaar.
Eerder was al besloten om kinderen uit deze leeftijdsgroep te vaccineren, die een medisch risico hadden. Nu is de conclusie dat ook het inenten van alle 12- tot en met 17-jarigen zinvol en verantwoord is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |