abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200139904
Nooit veel gepost, vaak meegelezen, vaak gescholden, maar vanmorgen eindelijk geprikt met Janssen _O_
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:21:24 #152
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200139909
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:15 schreef tja77 het volgende:

En dat is prima.
Maar de blik van mijn vader sprak boekdelen toen ik zei dat ik nog niet wist of ik me zou laten vaccineren.
Toen ik een aantal redenen oplepelde kreeg ik de :')
En zo zijn er best veel mensen die op soortgelijke manier reageren.
Ow dat geloof ik ook zeker wel. Beide kanten op mist vaak het begrip. Niet alleen met dit, maar met alles.

Snap ik mensen die zich niet laten vaccineren, niet echt. Maar ik zit heel ander in elkaar dan degene die ik op die manier heb gesproken.

Het blijft iets lastigs.
pi_200139919
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als iets feitelijk incorrect is is het toch gewoon een drogreden?
Er zijn best redenen die te bedenken die meer gevoelsmatig werken. En het argument dat je niet weet wat de lange termijn gevolgen zijn is er bijvoorbeeld een die gewoon klopt. Niemand die al jaren rondloopt met zo'n vaccin. Komt vast allemaal goed, maar ik snap de onzekerheid wel.

quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:11 schreef Cue_ het volgende:
Als mensen om mij heen zich niet laten vaccineren vraag ik vaak wel naar de waarom. Puur omdat ik nieuwsgierig ben. Daarna is het een "ah ok, ja dat kan" en klaar.
En zo hoort het imo :Y . Wat schiet je er mee op door zo'n iemand aan te vallen?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 12:23:09 ]
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:22:06 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200139923
Zal mij verder aan de reet roesten als er iemand in mijn omgeving is die geen vaccin wil. Die x graad gaan we toch wel halen en voor alles wat verder niet wil: lekker doen wat je niet laten kunt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 12:22:43 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200139935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

Maar wie bepaalt of iets een drogreden is? Jij mag wel vertellen waarom je je wél laat vaccineren, maar je bent meteen een anti vaxxer of een wappie als je probeert uit te leggen waarom je je niet laat vaccineren? Voor hun zijn het valide redenen, dat kan je ook gewoon respecteren. Maar dat is blijkbaar heel gek. Makkelijker om ze in een hokje te duwen. En ja, het is natuurlijk net zo storend als iemand die zich wel laat vaccineren in een hokje wordt gestopt door iemand die zich niet laat vaccineren.
Ik moet oprecht nog het eerste argument tegen komen dat niet al duizenden keren onderuit is gehaald door wetenschappers of niet letterlijk de wetenschap ontkent. Nee, ik kan daar totaal geen respect voor opbrengen. Als je mans genoeg bent om als een kleuter nee te roepen omdat overheid, luiheid, egoisme of weet ik veel, sta dan ook achter je keuze en verzin niet een ander smoesje om te verdoezelen waar het daadwerkelijk om draait.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200139937
Freedom of X is not freedom of consequences.

Dit is een emotief onderwerp, mensen zullen met emotie reageren. Als je dan een positie inneemt die afwijkt en die uitdraagt zal je daar reacties op krijgen. Zolang dat betamelijk blijft is er geen probleem.
pi_200139942
Ik ben iig blij dat 80-90% van de jongeren tot 25 jaar zich bereid is te laten vaccineren. Dat ze dit wellicht in meer dan de helft van de gevallen doen voor 'vrijheid' in de zin van toegang tot iets ipv daadwerkelijke gezondheidsoverwegingen is een dilemma, maar onder de streep gaan we er met z'n allen wel gewoon profijt van hebben als land en maatschappij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:23:57 #158
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200139944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zoals over je angst om lange termijneffecten.
Dat zou me misschien wel wat meer naar ja kunnen duwen. Maar of het dan een volmondig ja wordt, geen idee.
pi_200139978
Het is frustrerend dat er niets te doen valt tegen onjuiste beweringen en verzinsels.
Naar mijn idee laten jongeren zich beïnvloeden door foute figuren.

Verstand komt met de jaren. Praat er over met je ouders, je opa en/of oma.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:26:30 #160
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200139982
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zou me misschien wel wat meer naar ja kunnen duwen. Maar of het dan een volmondig ja wordt, geen idee.
Maar ja, wat is de lange termijn, he? 5 jaar? 10? 20? Als je het eerst een kwart eeuw aan wil kijken, weet ik niet of het überhaupt nog zin heeft.
pi_200140031
Kennis die bij de testlijn werkt zegt dat het ineens retedruk is (het was nogal rustig de afgelopen tijd)
Maar ze zei al dat het sowieso veel drukker zou gaan worden door mensen die op vakantie willen of zo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 12:29:31 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200140040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben iig blij dat 80-90% van de jongeren tot 25 jaar zich bereid is te laten vaccineren. Dat ze dit wellicht in meer dan de helft van de gevallen doen voor 'vrijheid' in de zin van toegang tot iets ipv daadwerkelijke gezondheidsoverwegingen is een dilemma, maar onder de streep gaan we er met z'n allen wel gewoon profijt van hebben als land en maatschappij.
Aangezien het geen verplichting is voor 90% van de zaken, lijkt het ook wel grotendeels welwillendheid te zijn. Of gewoon een afkeer voor testen. Ik ben een extreem grote tegenstander van die testsamenleving, maar als het nu leidt tot grote vaccinatiebereidheid, dan ben ik wel bereid om die even een maandje of 2 in te slikken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200140077
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aangezien het geen verplichting is voor 90% van de zaken, lijkt het ook wel grotendeels welwillendheid te zijn. Of gewoon een afkeer voor testen. Ik ben een extreem grote tegenstander van die testsamenleving, maar als het nu leidt tot grote vaccinatiebereidheid, dan ben ik wel bereid om die even een maandje of 2 in te slikken.
Ook dat speelt inderdaad. Het is gewoon fijn om straks - waar nodig - je QR code te laten zien en verder van alle gezeik af te zijn. Sorry dat dit mensen tegen de borst stoot, maar zo sta ik er in en verder wil ik gewoon dat niet alleen nu, maar ook straks in het najaar en winter we 'normaal' kunnen blijven leven in een maatschappij waarin alles open is.
pi_200140101
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik moet oprecht nog het eerste argument tegen komen dat niet al duizenden keren onderuit is gehaald door wetenschappers of niet letterlijk de wetenschap ontkent. Nee, ik kan daar totaal geen respect voor opbrengen. Als je mans genoeg bent om als een kleuter nee te roepen omdat overheid, luiheid, egoisme of weet ik veel, sta dan ook achter je keuze en verzin niet een ander smoesje om te verdoezelen waar het daadwerkelijk om draait.
Kan het niet verder oneens met je zijn, maar laten we het maar houden op agree to disagree :)
pi_200140153
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar ja, wat is de lange termijn, he? 5 jaar? 10? 20? Als je het eerst een kwart eeuw aan wil kijken, weet ik niet of het überhaupt nog zin heeft.
En dan nog over 20 jaar als Covid39 rondwaart roepen dat je geen vaccin neemt want je weet niet wat de lange termijn oplevert :+
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:37:46 #166
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200140156
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef Oriente het volgende:
Kennis die bij de testlijn werkt zegt dat het ineens retedruk is (het was nogal rustig de afgelopen tijd)
Maar ze zei al dat het sowieso veel drukker zou gaan worden door mensen die op vakantie willen of zo
Misschien heeft het ook te maken met dit:

quote:
Website testen voor reizen nog niet online

De overheidswebsite voor gratis coronatesten voor reizen werkt nog niet. Het was de bedoeling dat er vandaag via www.testenvoorjereis.nl afspraken kunnen worden gemaakt, maar er zijn problemen om de commerciële testaanbieders op de CoronaCheck-app en het afsprakenportaal aan te sluiten.

Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur laat weten goede hoop te hebben dat de website het later vandaag wel doet, maar dat nog niet alle testaanbieders erop zullen staan. Hoeveel aanbieders aangesloten zullen zijn, is nog niet duidelijk.

Wel kunnen vakantiegangers vanaf vandaag ook telefonisch bij de GGD een afspraak maken voor een PCR-test. Op het speciale nummer, 0800-5005, is het erg druk. De GGD's vragen mensen die pas volgende week of later op vakantie gaan om nog niet te bellen.

Coronatesten om op reis te gaan zijn in juli en augustus gratis. Het ministerie verwacht dat er maximaal 3,5 miljoen testen nodig zijn deze zomer.
Zou me niet verbazen als mensen dan gaan bellen zodat ze nog "op tijd" met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk/Italië kunnen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200140157
Een heel belangrijke, maar onuitgesproken reden om niet te vaccineren is prikangst. Ongeveer 20% van de mensen heeft in meer of mindere mate angst voor een prik, dus voor een aantal niet prikkers op Fok zal dat ook de echte reden zijn.

Mensen die in een pretpark niet in de snelste achtbaan durven komen ook altijd met misselijkheid, duizeligheid, geen zin in wachtrij en meer kulargumenten om er onderuit te komen.

Op dit forum zijn het vaak de niet onderbouwde 'mijn lijf, mijn beslissing', 'geen troep inspuiten', 'niet bang voor corona' argumenten die aangehaald worden om hun prikangst maar niet te hoeven noemen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200140163
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Misschien heeft het ook te maken met dit:
[..]

Zou me niet verbazen als mensen dan gaan bellen zodat ze nog "op tijd" met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk/Italië kunnen.
Ah ja. Zeker mogelijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 12:40:19 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200140189
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan het niet verder oneens met je zijn, maar laten we het maar houden op agree to disagree :)
Het draait er vooral om dat je niet alleen jezelf voor de gek houdt, maar ook nog eventuele twijfelaars die wel open staan voor een vaccinatie. Dit is precies hoe mensen de wappiefuik in gezogen worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:41:16 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200140202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:
Een heel belangrijke, maar onuitgesproken reden om niet te vaccineren is prikangst. Ongeveer 20% van de mensen heeft in meer of mindere mate angst voor een prik, dus voor een aantal niet prikkers op Fok zal dat ook de echte reden zijn.

Mensen die in een pretpark niet in de snelste achtbaan durven komen ook altijd met misselijkheid, duizeligheid, geen zin in wachtrij en meer kulargumenten om er onderuit te komen.

Op dit forum zijn het vaak de niet onderbouwde 'mijn lijf, mijn beslissing', 'geen troep inspuiten', 'niet bang voor corona' argumenten die aangehaald worden om hun prikangst maar niet te hoeven noemen.
Ik heb ook een keer een nare ervaring gehad hiermee, dit heb ik ook gewoon aangegeven op het formulier en het was allemaal geen probleem, de prikdame was erg vriendelijk en ik ga uiteraard ook gewoon de 2e prik halen over een aantal weken.

Zullen allicht mensen zijn die het niet 'stoer' vinden als je geen fan bent van naalden, maar wat boeit mij het nou, ik zie die mensen in die vaccinatiepost toch nooit meer, daar ga ik mij echt niet voor schamen.
pi_200140218
quote:

Verschil zit ‘m in het feit dat angst voor een achtbaan geen directe gevolgen heeft voor de rest van de mensen die wel in de wachtrij staan.
pi_200140228
quote:

Ik heb dan ook veel meer respect voor mensen die dat gewoon durven toe te geven. Heb zelf een collega van mijn afdeling die enorme prikangst heeft. Wilt super graag die prik hebben, ook vanwege een eventuele vakantie in september. Maar heeft de telefoon nog niet durven pakken om een afspraak te maken. Ik kan daar veel meer begrip voor opbrengen.

Jammer genoeg zijn er ook veel mensen die een soort van verdedigingsmodus gaan om maar niet hoeven toe te geven dat ze eigenlijk bang zijn voor prikken. Om vervolgens dan maar de meeste achterlijke redenen te verzinnen om het niet te doen.
pi_200140236
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verschil zit ‘m in het feit dat angst voor een achtbaan geen directe gevolgen heeft voor de rest van de mensen die wel in de wachtrij staan.
En dat je gewoon echt misselijk kan worden van een achtbaan (ik bijvoorbeeld dus) :+
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:43:41 #174
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200140245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zullen allicht mensen zijn die het niet 'stoer' vinden als je geen fan bent van naalden, maar wat boeit mij het nou, ik zie die mensen in die vaccinatiepost toch nooit meer, daar ga ik mij echt niet voor schamen.
Sterker nog, die mensen zien elke dag tientallen die daar last van hebben en zijn ervoor opgeleid om daarmee om te gaan.
Ik snap overigens wel dat als je bang bent voor naalden die drempel om daadwerkelijk te gaan wel een stuk hoger wordt.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:45:12 #175
342627 tja77
pi_200140270
quote:

Heb (voor zo ver ik weet) geen prikangst.
Laatste keer dat ik een spuit kreeg was het vanwege nierstenen en was ik blij dat ik hem kreeg.
Ik ben wel altijd terughoudend geweest met paracetamol, ibuprofen e.d. is totaal andere materie en kun je niet vergelijken, maar toch slik ik het eigenlijk nooit.
pi_200140314
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het draait er vooral om dat je niet alleen jezelf voor de gek houdt, maar ook nog eventuele twijfelaars die wel open staan voor een vaccinatie. Dit is precies hoe mensen de wappiefuik in gezogen worden.
Dus dan moeten ze hun smoel maar houden? Ik kan me nog voorstellen dat je liever niet ziet dat niet gevaccineerden actief anderen proberen over te halen om zich ook niet te laten prikken (al doen gevaccineerden precies hetzelfde de andere kant op, dat mag wél, maar dat terzijde). Maar je mag als niet gevaccineerde toch best uitleggen waarom je er voor kiest om het niet te doen (helemaal omdat ze er vaak naar gevraagd worden)? Dat mogen gevaccineerden immers ook. Dat is wat me stoort. Ook niet tof als niet gevaccineerden jou belachelijk maken, of je persoonlijk aanvallen vanwege een persoonlijke keuze? Het is jouw lichaam, dus hun hebben er niks over te zeggen.

Cue verwoordde het een paar posts terug uitstekend. Vraag vooral aan iemand waarom hij/zij zich niet laat vaccineren, maar hou het dan gewoon lekker bij een ''oh, dat kan'' of een ''ik sta er niet zo in, maar ik respecteer dat jij er anders in kan staan''. Anderen keihard aanvallen of in hokjes gooien vind ik storender dan mensen die vanuit hun eigen standpunt met valide persoonlijke argumenten komen. Je gaat elkaar toch niet overtuigen; helemaal niet als je er persoonlijke aanvallen bij moet halen om je punt meer kracht bij te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 12:51:35 ]
pi_200140382
quote:

[..]

Ik heb ook een keer een nare ervaring gehad hiermee, dit heb ik ook gewoon aangegeven op het formulier en het was allemaal geen probleem, de prikdame was erg vriendelijk en ik ga uiteraard ook gewoon de 2e prik halen over een aantal weken.

Je merkt toch werkelijk helemaal niets van deze prik. Snap dat dat mentaal anders werkt dan puur feitelijk, maar ik heb niets eens de aanzet tot een intentie gemerkt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200140389
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:32 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
URKED Kan dat dorp niet gewoon permanent in lockdown?
pi_200140390
Er waren er hier toch velen die in de schoenen van Hugo wilden staan. Hier is uw kans :P

twitter
pi_200140436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

URKED Kan dat dorp niet gewoon permanent in lockdown?
Teruggeven aan de zee
pi_200140447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:56 schreef potjecreme het volgende:
Er waren er hier toch velen die in de schoenen van Hugo wilden staan. Hier is uw kans :P

[ twitter ]
Jeetje wat een afstotelijke dingen
pi_200140463
quote:

[ twitter ]
Prachtige dingen! Ik heb niets met het Songfestival alleen, en tevens wordt dit ongetwijfeld geen koopje. ;(
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:01:36 #183
342627 tja77
pi_200140465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus dan moeten ze hun smoel maar houden? Ik kan me nog voorstellen dat je liever niet ziet dat niet gevaccineerden actief anderen proberen over te halen om zich ook niet te laten prikken (al doen gevaccineerden precies hetzelfde de andere kant op, dat mag wél, maar dat terzijde). Maar je mag als niet gevaccineerde toch best uitleggen waarom je er voor kiest om het niet te doen (helemaal omdat ze er vaak naar gevraagd worden)? Dat mogen gevaccineerden immers ook. Dat is wat me stoort. Ook niet tof als niet gevaccineerden jou belachelijk maken, of je persoonlijk aanvallen vanwege een persoonlijke keuze? Het is jouw lichaam, dus hun hebben er niks over te zeggen.

Cue verwoordde het een paar posts terug uitstekend. Vraag vooral aan iemand waarom hij/zij zich niet laat vaccineren, maar hou het dan gewoon lekker bij een ''oh, dat kan'' of een ''ik sta er niet zo in, maar ik respecteer dat jij er anders in kan staan''. Anderen keihard aanvallen of in hokjes gooien vind ik storender dan mensen die vanuit hun eigen standpunt met valide persoonlijke argumenten komen. Je gaat elkaar toch niet overtuigen; helemaal niet als je er persoonlijke aanvallen bij moet halen om je punt meer kracht bij te zetten.
Eens, al is dat voor sommigen erg moeilijk.
Je krijgt verwijten naar je hoofd en bent een egoïstisch varken. Mijn vriendin werkt in de zorg, werkt zich helemaal de tering. Maar laat zich niet vaccineren. Ook zij krijgt kritiek en onbegrip over haar heen.
Een egoïstisch varken zou ik haar nooit durven noemen.
pi_200140471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:00 schreef Oriente het volgende:

[..]

Jeetje wat een afstotelijke dingen
Zo lelijk dat het mooi is? :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 13:02:33 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200140476
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus dan moeten ze hun smoel maar houden?
Ja. Of niet zeuren dat hun lachwekkende argumenten met de vloer gelijk worden gemaakt door mensen die wel snappen dat elke antivaxxer het risico op een nieuwe uitbraak, wat ook de gevaccineerden treft, vergroot.

quote:
Ik kan me nog voorstellen dat je liever niet ziet dat niet gevaccineerden actief anderen proberen over te halen om zich ook niet te laten prikken (al doen gevaccineerden precies hetzelfde de andere kant op, dat mag wél, maar dat terzijde). Maar je mag als niet gevaccineerde toch best uitleggen waarom je er voor kiest om het niet te doen? Dat mogen gevaccineerden immers ook. Dat is wat me stoort. Ook niet tof als niet gevaccineerden jou belachelijk maken, of je persoonlijk aanvallen vanwege een persoonlijke keuze? Het is jouw lichaam, dus hun hebben er niks over te zeggen.
Ze mogen het best, als ze niet liegen en er geen BNW onzin bij slepen en dat afdoen als de enige juiste waarheid. Daar knelt het gewoon. Het is alsof je tegen een bakstenen muur aan het praten bent. Ik had bijna gezegd dat ik de eerste antivaxxer nog moet tegenkomen die wel naar argumenten luisterde, maar gelukkig is dat inmiddels al gebeurd. 'bang voor de lange termijn' is het 'bang voor autisme' van nu. Totale onzin als je hebt opgelet bij biologie en zo her en der nog een wetenschappelijk artikel leest, maar wel een veelgenoemd smoesje. En die 'angst' straalt over naar mensen die oprecht twijfelen.

Hier op FOK! ben ik al iemand tegengekomen die echt oprecht twijfels had over wat zo'n vaccin doet en ook al een tikkie richting de wappiefuik gezogen was. Zo iemand herken je wel aan de manier waarop ie het niet vaccineren verdedigt, want ze luisteren naar wat je te zeggen hebt. Weet je, dat vind ik niet erg. Daar kan je de dialoog mee aan gaan omdat het oprecht is.

quote:
Ik kom niet op FOK! om geen uren te verspillen aan discussiëren, kom op zeg :P

Iedere persoon die overgehaald kan worden om alsnog te prikken is mooi meegenomen. En vaak zijn het juist de meelezers die je kan overhalen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200140477
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Feit is dat men aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat er geen lange termijneffecten zijn daar het hele vaccin binnen 3 weken uit je lijf verdwenen is.
Feit is ook dat de kans op lange termijn effecten van COVID ook voor jongeren veel groter is dan de zeer onwaarschijnlijke kans op lange termijn effecten van een vaccin
[..]

Al meer dan 30 jaar in ontwikkeling. Feit is ook dat de techniek al miljoenen jaren door virussen wordt gebruikt.
[..]

Dat is geen feit. Jongeren hebben relatief vaak last van long covid.
Feit is ook dat jongeren meer voor verspreiding zorgen dan ouderen
[..]

Feit is ook dat de overgrote meerendeel van artsen het er mee eens is.
[..]

Dat zeg ik nergens
Ik neem aan dat je een bron hebt dat jongeren relatief vaak last hebben van long-covid?
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:02:57 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200140483
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Je merkt toch werkelijk helemaal niets van deze prik. Snap dat dat mentaal anders werkt dan puur feitelijk, maar ik heb niets eens de aanzet tot een intentie gemerkt.
Het zal bij de meesten dan ook vooral tussen de oren zitten.

En inderdaad, van de prik zelf voel je vrijwel niets.
pi_200140495
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:04 schreef speknek het volgende:

A study finds that the Pfizer and Moderna vaccines could offer protection for years.
nytimes.com
[ twitter ]

mRNA genot.
Study finds Pfizer and Moderna vaccines may offer COVID protection for years .
The study, conducted by researchers at Washington University in St. Louis, suggests that people vaccinated with those shots may not need boosters, as long as the virus does not mutate or give rise to new vaccine-resistant variants.
https://www.marketwatch.c(...)-variant-11624892042

:')
pi_200140522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een bron hebt dat jongeren relatief vaak last hebben van long-covid?
Eerste hit op Google:

https://sciencenorway.no/(...)d-long-covid/1880560

Dit is een ander artikel over dezelfde studie:

https://arstechnica.com/s(...)ymptoms-study-finds/

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 13:06:22 ]
pi_200140524
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal bij de meesten dan ook vooral tussen de oren zitten.

En inderdaad, van de prik zelf voel je vrijwel niets.
Dat is het vervelende aan angst af en toe, angst voor angst hebben. Ik heb jarenlang redelijke vliegangst gehad en het was vooral de aanloop naar het vliegen dat het ergste was, uiteindelijk viel de angst tijdens het vliegen enorme mee. Maar het uren wachten op het vliegveld, het moment bij de gate en het moment dat je door de sluis richting het vliegtuig ging waren verschrikkelijk. Dan konden mensen wel vrolijk uitleggen dat vliegen de veiligste manier van reizen is, maar dat hielp 0,0 op dat moment.
pi_200140529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:03 schreef Za het volgende:

[..]

Study finds Pfizer and Moderna vaccines may offer COVID protection for years .
The study, conducted by researchers at Washington University in St. Louis, suggests that people vaccinated with those shots may not need boosters, as long as the virus does not mutate or give rise to new vaccine-resistant variants.
https://www.marketwatch.c(...)-variant-11624892042

:')
Lijkt me vrij logisch en geen :') waard
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:07:23 #192
5428 crew  miss_sly
pi_200140539
quote:

[..]

Ik precies hetzelfde. Enige voordeel van de opgedrongen Janssen was dat ik maar één keer hoefde. Als ik straks alsnog Pfizer moet gaan halen, moet ik weer een keer over mijn prikangst heenstappen, maar wat moet, dat moet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200140550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Andersom zou ook fijn zijn. Tegenstanders van vaccinatie gaan vaker flink tekeer dan voorstanders.

In BNW is een leuke poster te zien verspreid door tegenstanders van vaccinaties waarin over een doodstraf voor ouders die kinderen laten vaccineren gesproken wordt.
En in dit topic verklaren mensen je voor gek, krijg je regelmatig over je heen dat je een wappie bent en moet je jezelf hand en tand verdedigen. Prima hoor, maar het gaat beide kanten op. Opzich ook logisch, aangezien er een bepaald type mensen naar een bepaald sub-forum komen.

Wel vind ik dat hier bovengemiddeld hard, persoonlijk en onjuist gereageerd wordt op mensen op het moment dat ze om wat voor reden ook zorgen hebben.
pi_200140551
Grote corona-uitbraak onder Spaanse scholieren op vakantie-eiland Mallorca

Sja, dit was wel een beetje te verwachten natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200140557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me vrij logisch en geen :') waard
Sterker nog, een beetje een dooddoener. Tegen de huidige varianten lijken de vaccins prima te beschermen, maar ja, je kunt nooit helemaal uitsluiten dat er alsnog varianten komen die resistent blijken tegen vaccins.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200140566
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

En in dit topic verklaren mensen je voor gek, krijg je regelmatig over je heen dat je een wappie bent en moet je jezelf hand en tand verdedigen. Prima hoor, maar het gaat beide kanten op. Opzich ook logisch, aangezien er een bepaald type mensen naar een bepaald sub-forum komen.

Wel vind ik dat hier bovengemiddeld hard, persoonlijk en onjuist gereageerd wordt op mensen op het moment dat ze om wat voor reden ook zorgen hebben.
TR zetten als dat gebeurt want dat gescheld staan wij niet toe.
pi_200140567
quote:

[ twitter ]
Mooi man. Áls je het dan doet, moet je het goed doen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200140608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
Grote corona-uitbraak onder Spaanse scholieren op vakantie-eiland Mallorca

Sja, dit was wel een beetje te verwachten natuurlijk.
Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:14:29 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200140631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende weken. Sluit echt niet uit dat alsnog een hoop vakantielanden weer restricties gaan invoeren.
wel een manier om immuniteit te krijgen zonder dat je jongeren hoeft te vaccineren
pi_200140653
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel een manier om immuniteit te krijgen zonder dat je jongeren hoeft te vaccineren
Ja, ziek worden van covid is ook een effectieve manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')