abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:32:59 #126
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200139323

Wat zit daar rechtsonder, Kerkrade ofzo?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200139352
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:32 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Vaals
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_200139356
quote:
[ afbeelding ]

Vaccin in Duitsland gehaald misschien? Nee serieus, ik weet het echt niet.
pi_200139360
quote:
[ afbeelding ]

Vaals volgens mij. Kerkrade ligt ietsjes hoger.
pi_200139361
quote:
[ afbeelding ]

Vaals, dat is praktisch een buitenwijk van Aachen dus een flink deel van de inwoners daar met de Duitse nationaliteit (35,7% van alle inwoners) zal zich wel over de grens hebben laten inenten.
pi_200139378
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vaals, dat is praktisch een buitenwijk van Aachen dus een flink deel van de inwoners daar met de Duitse nationaliteit zal zich wel over de grens hebben laten inenten.
Ik zie het op de kaart, denk dat dat wel kan kloppen ja. Als Aken feitelijk dichterbij ligt dan welke Nederlandse stad dan ook.

Ben straks wel benieuwd naar dit kaartje voor jongere leeftijdsgroepen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:38:06 #132
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200139395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je al in termen praat van zieltjes winnen dan lijkt mij een serieuze discussie redelijk zinloos. Daarmee zet je al een toon die gelijk een negatieve reactie oproept. Wees dan ook niet boos als JIJ ook een stempel krijgt want je zet letterlijk zelf een stempel met zo'n opmerking
Ik benoem de feiten, het is van cruciaal belang om groepsimmuniteit te bewerkstelligen. De achterliggende gedachte dat iemand zich laat vaccineren is van ondergeschikt belang. Want prikken is van levensbelang!
Maar iemand die zich niet laat vaccineren moet schijnbaar valide redenen hebben om geen stempel opgedrukt te krijgen.
Dus een toon die negatieve reacties oproept? Het is gewoon zoals de vork in de steel steekt.
pi_200139428
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik benoem de feiten, het is van cruciaal belang om groepsimmuniteit te bewerkstelligen. De achterliggende gedachte dat iemand zich laat vaccineren is van ondergeschikt belang. Want prikken is van levensbelang!
Maar iemand die zich niet laat vaccineren moet schijnbaar valide redenen hebben om geen stempel opgedrukt te krijgen.
Dus een toon die negatieve reacties oproept? Het is gewoon zoals de vork in de steel steekt.
Een uitspraak als zieltjes winnen is geen feit en dat was wat ik benoemde in mijn post.

En als je zelf stelt dat groepsimmuniteit cruciaal is en je laat weten dat je daar niet aan mee doet dan zul je ongetwijfeld de vraag krijgen waarom niet. Die hoef je niet te beantwoorden, je hoeft ook niet te vertellen dat je wel of niet gevaccineerd bent.

Als je reacties krijgt dan is dat omdat jij een stelling inneemt maar dan wordt je boos, zo lijkt het. Dat begrijp ik dan niet zo goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 11:41:48 ]
pi_200139588
"Ik wil geen troep in mijn lichaam spuiten"

Blijf ik toch wel de grootste drogreden vinden van de anti vaxxers. Dat je voorzichtig bent en geïnformeerd wilt zijn over wat het vaccin precies doet is meer dan logisch. Maar bij voorbaat de troefkaart "troep in mijn lichaam" spelen laat gewoon zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over hebt.

Vraag mij af of deze mensen dit ook doen bij elke sigaret die zij opsteken. Of elk biertje dat zij drinken. Of het pilletje op het festival. Of die hamburger bij de FEBO.
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:56:13 #135
342627 tja77
pi_200139599
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een uitspraak als zieltjes winnen is geen feit en dat was wat ik benoemde in mijn post.

En als je zelf stelt dat groepsimmuniteit cruciaal is en je laat weten dat je daar niet aan mee doet dan zul je ongetwijfeld de vraag krijgen waarom niet. Die hoef je niet te beantwoorden, je hoeft ook niet te vertellen dat je wel of niet gevaccineerd bent.

Als je reacties krijgt dan is dat omdat jij een stelling inneemt maar dan wordt je boos, zo lijkt het. Dat begrijp ik dan niet zo goed.
Zieltjes winnen is letterlijk wat er gedaan wordt, dat je het niet eens bent met mijn woordkeuze, is jouw probleem. Er wordt campagne gevoerd, om een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te creëren.

Er wordt gesteld dat groepsimmuniteit van belang is, ik wil best meegaan in die gedachte, maar die kan ook zonder mijn vaccinatie bereikt worden. Mijn reden (hoe valide dan ook of juist niet) is niet relevant.
Er zijn uitzonderingen en die vallen in de categorie onwetendheid, maar daar schaar ik mezelf niet onder. Mensen die ten onrechte bang zijn voor dingen die er feitelijk niet zijn (G5/chips etc.) in vaccinatie enz.
pi_200139603
Ik snap die drang niet om anderen (soms op nogal felle wijze) te gaan overtuigen. Iedereen heeft het recht om voor zichzelf te beslissen. Daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar uiteindelijk is het zijn of haar lichaam. Ik heb mensen in mijn leven die zich niet laten vaccineren; maar ook personen die zich wel laten vaccineren. Hell, ik vind het zelf ook best spannend. Doe het wel gewoon, maar ik snap sommige beredeneringen om het niet te doen ook ergens wel. Je kan iemand wijzen op de voordelen om het wel te doen, maar ga diegene er vervolgens niet op aanvallen als hij/zij het vervolgens toch niet besluit om te doen (of wanneer ze juist besluiten om het wel te doen). Iets met elkaar respecteren en zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 11:59:15 ]
pi_200139645
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap die drang niet om anderen (soms op nogal felle wijze) te gaan overtuigen. Iedereen heeft het recht om voor zichzelf te beslissen. Daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar uiteindelijk is het zijn of haar lichaam. Ik heb mensen in mijn leven die zich niet laten vaccineren; maar ook personen die zich wel laten vaccineren. Hell, ik vind het zelf ook best spannend. Doe het wel gewoon, maar ik snap sommige beredeneringen om het niet te doen ook ergens wel. Je kan iemand wijzen op de voordelen om het wel te doen, maar ga diegene er vervolgens niet op aanvallen als hij/zij het vervolgens toch niet besluit om te doen (of wanneer ze juist besluiten om het wel te doen). Iets met elkaar respecteren en zo.
Andersom zou ook fijn zijn. Tegenstanders van vaccinatie gaan vaker flink tekeer dan voorstanders.

In BNW is een leuke poster te zien verspreid door tegenstanders van vaccinaties waarin over een doodstraf voor ouders die kinderen laten vaccineren gesproken wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 12:05:34 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 12:01:11 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200139651
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er zit een verschil tussen "ik wil het gewoon niet" en "ik twijfel omdat <insert 101 drogredenen en anti-wetenschap onzin>".

Voor de eerste heb ik ook weinig respect, maar dan ben ik sneller geneigd om het lekker te laten gaan dan als iemand de wappie uit gaat hangen en daarmee ook nog mogelijk echte twijfelaars het wappiefuik in trekt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200139710
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Geen idee, kan zomaar nog veranderen maar dit is zoals ik er nu in sta. Zou ook niet weten wat me op andere gedachte kan brengen. Voorlichting in ieder geval niet.
Dus meer en correcte info gaat jou niet van je gedacht afbrengen.
Klinkt heel erg als cognitieve dissonantie.
Als blijkt dat je redenen geen onderbouwing hebben dan verander je toch van mening ?
pi_200139735
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Andersom zou ook fijn zijn. Tegenstanders van vaccinatie gaan vaker flink tekeer dan voorstanders.

Ik heb het dan ook over beide kanten.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen "ik wil het gewoon niet" en "ik twijfel omdat <insert 101 drogredenen en anti-wetenschap onzin>".

Voor de eerste heb ik ook weinig respect, maar dan ben ik sneller geneigd om het lekker te laten gaan dan als iemand de wappie uit gaat hangen en daarmee ook nog mogelijk echte twijfelaars het wappiefuik in trekt.
Maar wie bepaalt of iets een drogreden is? Jij mag wel vertellen waarom je je wél laat vaccineren, maar je bent meteen een anti vaxxer of een wappie als je probeert uit te leggen waarom je je niet laat vaccineren? Voor hun zijn het valide redenen, dat kan je ook gewoon respecteren. Maar dat is blijkbaar heel gek. Makkelijker om ze in een hokje te duwen. En ja, het is natuurlijk net zo storend als iemand die zich wel laat vaccineren in een hokje wordt gestopt door iemand die zich niet laat vaccineren.
pi_200139756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over beide kanten.
[..]

Maar wie bepaalt of iets een drogreden is? Jij mag wel vertellen waarom je je wél laat vaccineren, maar je bent meteen een anti vaxxer of een wappie als je probeert uit te leggen waarom je je niet laat vaccineren? Voor hun zijn het valide redenen, dat kan je ook gewoon respecteren. Maar dat is blijkbaar heel gek. Makkelijker om ze in een hokje te duwen. En ja, het is natuurlijk net zo storend als iemand die zich wel laat vaccineren in een hokje wordt gestopt door iemand die zich niet laat vaccineren.
Als iets feitelijk incorrect is is het toch gewoon een drogreden?
pi_200139760
De reden vind ik niet relevant, als iemand zegt dat hij/zij niet gaat vaccineren dan is dat zo.

Ik heb helemaal geen zin in discussies daarover want ik heb nog nooit iemand gezien die niet al compleet van zijn eigen gelijk overtuigt was als ze hier kwamen melden dat ze niet zouden vaccineren.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:11:10 #143
342627 tja77
pi_200139767
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus meer en correcte info gaat jou niet van je gedacht afbrengen.
Klinkt heel erg als cognitieve dissonantie.
Als blijkt dat je redenen geen onderbouwing hebben dan verander je toch van mening ?
Meer en correcte info?
Zou het niet weten wat en welke informatie mij op andere gedachte kan brengen. Ik zeg dan ook niet dat ik me nooit zal laten vaccineren.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:11:34 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200139773
Als mensen om mij heen zich niet laten vaccineren vraag ik vaak wel naar de waarom. Puur omdat ik nieuwsgierig ben. Daarna is het een "ah ok, ja dat kan" en klaar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 12:15:05 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200139825
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Potverdorie wat een frustratie, denk je om je hart?

Je speelt het op de man? Wat ben jij voor mod? Wie heb je moeten leegzuigen voor die blauwe lettertjes?

Frikandel eet ik niet (verworpen)
Vervang frikandel door worst of iets anders van de halve supermarkt aanbod waar troep in zit.
quote:
Lange termijn gevolgen zijn er niet, want anders hadden we het inmiddels geweten? Het middel is amper een jaar beschikbaar. Hoe weet jij wat het over 5-10 jaar doet?
Ik weet genoeg over de biologie van vaccins om te weten dat 100% van de gevolgen optreden binnen een paar maanden na toediening. Weet je wat binnen die sector wordt gezien als de lange termijn? 2 maanden. Het grootschalig toedienen is al begonnen voor we dat wisten, daarom is Astra eruit gegooid terwijl er al mee gevaccineerd werd. Inmiddels weten we wel genoeg over de bestaande vaccins.
quote:
Ja, ik kan een IC bed bezet houden vanwege Corona, maar de kans dat dat gebeurt door een andere ziekte, verwonding is veel groter
Zeg dat tegen de ICs waar de hele afdeling bestond uit Coronapatienten. Doet het vast goed.
quote:
Ik betaal zorgpremie, net als jij.

Wat jij leest, moet jij weten.
Laat een ander in z’n waarde en leg geen woorden in de mond.

Geen zin in klachten na vaccinatie.
Is nog altijd mijn afweging. Spierpijn? Is dat het enige ja?
Ja, dat is het enige. Beetje vermoeidheid ook, maar dat kan net zo goed komen door een keertje slecht slapen.
quote:
Hoezo ben ik een antivaxxer?
Bullshit redenen? Dat bepaal ik zelf wel.
Je bent antivaxxer als je je weigert te vaccineren en dit onderbouwt met lulkoekargumenten. Precies wat je hier aan het doen bent. Wees gewoon een vent en geef toe dat je het gewoon niet wil en daarmee klaar. Geen antivax argument in deze wereld kan niet onderuit gehaald worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200139826
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Meer en correcte info?
Zou het niet weten wat en welke informatie mij op andere gedachte kan brengen. Ik zeg dan ook niet dat ik me nooit zal laten vaccineren.
Zoals over je angst om lange termijneffecten.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:15:13 #147
342627 tja77
pi_200139828
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:11 schreef Cue_ het volgende:
Als mensen om mij heen zich niet laten vaccineren vraag ik vaak wel naar de waarom. Puur omdat ik nieuwsgierig ben. Daarna is het een "ah ok, ja dat kan" en klaar.
En dat is prima.
Maar de blik van mijn vader sprak boekdelen toen ik zei dat ik nog niet wist of ik me zou laten vaccineren.
Toen ik een aantal redenen oplepelde kreeg ik de :')
En zo zijn er best veel mensen die op soortgelijke manier reageren.
pi_200139835
Vind het wel lastig hoor. Aan de ene kant willen we iedereen vrij laten in zijn/haar keuze voor het vaccin, maar de daaraan gekoppelde discussie over de (toegangs)mogelijkheden die een vaccin biedt of gaat bieden op korte termijn wordt dan - vaak vanuit de non-vaccin groep - als discriminerend cq een gevaarlijke ontwikkeling gezien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200139877
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het wel lastig hoor. Aan de ene kant willen we iedereen vrij laten in zijn/haar keuze voor het vaccin, maar de daaraan gekoppelde discussie over de (toegangs)mogelijkheden die een vaccin biedt of gaat bieden op korte termijn wordt dan - vaak vanuit de non-vaccin groep - als discriminerend cq een gevaarlijke ontwikkeling gezien.
Het is ook een gevaarlijke ontwikkeling.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:20:43 #150
12221 Tijn