De bereidheid om te vaccineren is in Nederland heel hoog (gelukkig). De manier waarop gecommuniceerd werd rondom het vaccineren van 12-17 doet dat naar mijn mening meer kwaad dan goed omdat verschillende partijen vooruit liepen op de uitspraak van de Gezondheidsraad.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is in mijn ogen vooral dat de situatie volstrekt asymmetrisch is. Feitelijk zag je dat ook in het VK bij de de ellende in het VK op basis van het fraudulente onderzoek van Andrew Wakefield. Die kreeg een groot podium in pulpmedia om van de daken te schreeuwen dat vaccins autisme veroorzaken. Zie de schade dan nog maar eens te repareren. Dat bleek ook heel lastig, want de vaccinatiegraad voor BMR nam fors af.
Wetenschapscommunicatie verliest het altijd van Wappiecommunicatie.
Mooi!quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:48 schreef Haags het volgende:
Nou jongens uurtje geleden Pfizer prikkie gehad. 💪
Die mensen twijfelen niet, die verzinnen gewoon de meest belachelijke smoesjes waar je bij staat. De mensen die echt twijfelen kan de overheid nog wel bereiken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:31 schreef Cue_ het volgende:
Maar ik weet ook dat er veel mensen die twijfelen over de vaccinatie of tegenstander zijn, geen vertrouwen hebben in de overheid
Dat hoop ik idd wel jaquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Die mensen twijfelen niet, die verzinnen gewoon de meest belachelijke smoesjes waar je bij staat. De mensen die echt twijfelen kan de overheid nog wel bereiken.
Ja, dat is zeker schrijnend. Alleen er zijn dus ook kinderen die juist beter gedijen bij thuisonderwijs, vooral wanneer ze (veelal hoogopgeleide) ouders hebben die hen betrekkelijk intensief kunnen begeleiden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:32 schreef Arizona het volgende:
Weer N=1, maar mijn dochter was dus een 6-7tjes persoon en dat werd langzamerhand een 5-6jes leerling. De lessen waren verkort van 50 naar 40 minuten, omdat het anders te intensief werd bevonden door een aantal docenten. Dat betekent dus wel 20% minder onderwijs en méér zelfstudie. UIteindelijk werd er voor een aantal vakken wel extra lessen geboden, maar dat zette niet veel zoden aan de dijk. Het jaar weggegooid? Nee. Maar er is duidelijk minder onderwijs geboden dan normaal helaas.
Het probleem is gewoon dat je nooit op voorhand kunt uitsluiten dat er geen enkel langetermijneffect zal zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:39 schreef Nattekat het volgende:
Zo lang er nog mensen bang zijn voor de lange termijn gevolgen van zo'n vaccin, heeft de overheid echt nog wat te verbeteren in communicatie. Na autisme is dat nu het nieuwe stokpaardje van antivaxxers, en helaas is het niet dusdanig extreem belachelijk dat veel mensen die sukkels uitlachen in plaats van geloven.
Laatst ook al een collega die er oprecht bang door was door alle enge verhalen. Inmiddels heeft hij wel al een afspraak staan doordat de rest hem alles goed kon uitleggen, maar niet iedereen heeft die luxe.
En ik lees een enorme partij bullshit van degenen die zich niet willen laten vaccineren. Such is life.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:56 schreef tja77 het volgende:
Ik ben nog niet gevaccineerd en weet nog niet of ik het laat doen. Lees hier wel een partij bullshit van mensen die denken te weten over het hoe en waarom.
Feit is dat men aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat er geen lange termijneffecten zijn daar het hele vaccin binnen 3 weken uit je lijf verdwenen is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Feit is dat de langetermijn effecten onbekend zijn.
Al meer dan 30 jaar in ontwikkeling. Feit is ook dat de techniek al miljoenen jaren door virussen wordt gebruikt.quote:Feit is dat mRNA vaccins een relatief nieuwe techniek is
Dat is geen feit. Jongeren hebben relatief vaak last van long covid.quote:, zeker op deze schaal. Feit is dat kinderen vaccineren geen enkel voordeel biedt voor de kinderen zelf.
Feit is ook dat de overgrote meerendeel van artsen het er mee eens is.quote:Feit is dat er ook protest is van artsen die dit geen goed idee vinden.
Dat zeg ik nergensquote:Niet iedereen die bedenkingen heeft is een radicaal.
Dan snap je ook wel dat het gewenst is dat je die bullshit dan even ontkracht met meer info.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:56 schreef tja77 het volgende:
Ik ben nog niet gevaccineerd en weet nog niet of ik het laat doen. Lees hier wel een partij bullshit van mensen die denken te weten over het hoe en waarom.
Het ding is dat je weinig hersencapaciteit nodig hebt om te begrijpen dat autisme van vaccins de reinste onzin is, terwijl je echt wel een goed idee moet hebben van vaccins om te begrijpen dat de kans op lange termijn effecten (2+ maanden) praktisch nul is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat je nooit op voorhand kunt uitsluiten dat er geen enkel langetermijneffect zal zijn.
En ja, autisme is extreem belachelijk in de zin dat er zoveel mis is met de claims als je je er enigszins in verdiept, maar dat vereist wel enig inspanning en ook nog een bepaald denkniveau.
Het is uiteraard je eigen beslissing, maar wat zijn voor jou de de zwaarwegende redenen om het niet te doen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:56 schreef tja77 het volgende:
Kan wel zo zijn maar degene die zich niet laten vaccineren worden er vaker op aangekeken of aangesproken dan degene die dat wel laten doen. En de mensen die zich wel laten vaccineren denken vaak te weten wat de beweegredenen zijn van mensen die dat niet doen en ook hoe die op andere gedachten gebracht kunnen worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ik lees een enorme partij bullshit van degenen die zich niet willen laten vaccineren. Such is life.
Wordt jij op straat aangesproken dat je niet gevaccineerd bent? Serieus?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn maar degene die zich niet laten vaccineren worden er vaker op aangekeken of aangesproken dan degene die dat wel laten doen. En de mensen die zich wel laten vaccineren denken vaak te weten wat de beweegredenen zijn van mensen die dat niet doen en ook hoe die op andere gedachten gebracht kunnen worden.
Het zal in best wel wat gevallen onwetendheid zijn en voorlichting kan dan helpen. Maar in o zoveel gevallen niet dus.
Het is een optelsom van zaken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is uiteraard je eigen beslissing, maar wat zijn voor jou de de zwaarwegende redenen om het niet te doen?
Op straat? Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wordt jij op straat aangesproken dat je niet gevaccineerd bent? Serieus?
Nou, ik wens je veel succes verder. Jouw keuze.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is een optelsom van zaken.
Geen zin om er tijd voor vrij te maken.
Mijn lijf, geen zin om troep in te spuiten.
Het niet weten van de gevolgen op lange termijn.
Geen angst voor Corona, en acht de kans best aanneemlijk dat ik het allang gehad heb.
Door het aandringen in de media en mensen om me heen, een steeds grotere aversie om “mee te doen” om maar niet bij de kleine groep ongevaccineerden te horen.
Geen zin in klachten na vaccinatie.
En nog een handvol redenen meer.
En wat zouden voor jou redenen zijn om het alsnog wel te doen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is een optelsom van zaken.
Geen zin om er tijd voor vrij te maken.
Mijn lijf, geen zin om troep in te spuiten.
Het niet weten van de gevolgen op lange termijn.
Geen angst voor Corona, en acht de kans best aanneemlijk dat ik het allang gehad heb.
Door het aandringen in de media en mensen om me heen, een steeds grotere aversie om “mee te doen” om maar niet bij de kleine groep ongevaccineerden te horen.
Geen zin in klachten na vaccinatie.
En nog een handvol redenen meer.
Tja, dat is nu zo'n consequentie. Jij mag vrij kiezen, anderen mogen vrij kiezen hoe zij omgaan met het feit dat jij ze vertelt dat je niet gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op straat? Waar zeg ik dat?
Collega’s, en andere arbeidsrelaties (intern en extern) vrienden, familie, kennissen enz.
Overal komt het wel een keer of meerdermaals ter sprake. Een mening wordt snel gevormd, en als degene zonder prikje, krijg je al snel een stempel.
Dat ligt een beetje aan je beargumentering wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een mening wordt snel gevormd, en als degene zonder prikje, krijg je al snel een stempel.
Geen idee, kan zomaar nog veranderen maar dit is zoals ik er nu in sta. Zou ook niet weten wat me op andere gedachte kan brengen. Voorlichting in ieder geval niet.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat zouden voor jou redenen zijn om het alsnog wel te doen?
Zou dat andersom ook zijn?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan je beargumentering wat mij betreft.
Als je al in termen praat van zieltjes winnen dan lijkt mij een serieuze discussie redelijk zinloos. Daarmee zet je al een toon die gelijk een negatieve reactie oproept. Wees dan ook niet boos als JIJ ook een stempel krijgt want je zet letterlijk zelf een stempel met zo'n opmerkingquote:Op woensdag 30 juni 2021 11:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zou dat andersom ook zijn?
Als iemand als argument heeft, ik wil weer feesten en zuipen, daarom heb ik me maar laten vaccineren.
Krijgt diegene een stempel, of zijn “we” juist blij met nog een gewonnen zieltje op weg naar groepsimmuniteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |