abonnement Unibet Coolblue
pi_200037685
quote:
Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren



In Hongarije wordt het verboden om homoseksualiteit en verandering van sekse te "promoten" onder minderjarigen. Het Hongaarse parlement heeft daartoe een wet aangenomen. Tegen het wetsvoorstel werd gisteren en eerder vandaag nog door duizenden mensen gedemonstreerd.

Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond.

Het verbod vertoont grote gelijkenis met de situatie in Rusland, waar sinds 2013 een wet van kracht is die "propaganda voor niet-traditionele seksuele relaties" verbiedt.

'Zo absurd'
Wat de wet in de praktijk zal betekenen, is de Hongaarse lbhti-gemeenschap nog niet helemaal duidelijk. "We weten helemaal niet wat promotie voor homoseksualiteit is", zegt Viktoria Radvanyi van Budapest Pride, een belangenorganisatie voor lbhti'ers. "We begrijpen het gewoon niet. Dit is zo absurd."

Maar waarschijnlijk krijgen vooral media en scholen ermee te maken. Radvanyi: "De bedoeling van de regering is om censuur op te leggen aan de media. Tv-stations zullen te bang zijn om maar iets uit te zenden dat naar homoseksualiteit riekt."

Voor scholen geldt ook een financieel argument. Als er bijvoorbeeld iemand een praatje komt houden over lbhti-onderwerpen, dan kan dat een boete van 100.000 forint (een kleine 300 euro) opleveren. "Mijn moeder werkt in het onderwijs", zegt Radvanyi. "Zij moet zelf krijtjes meenemen om op het schoolbord te schrijven omdat er geen geld voor is." Boetes kunnen scholen zich dus helemaal niet veroorloven.

De positie van jonge lbhti'ers in Hongarije is al behoorlijk moeilijk. Volgens cijfers van Budapest Pride komt depressie buitengewoon veel voor onder die groep; 65 procent zou wel eens hebben overwogen zichzelf van het leven te beroven. 10 procent heeft volgens de cijfers daadwerkelijk een poging daartoe gedaan. "Door dit verbod raakt die groep alleen nog maar verder geïsoleerd", verwacht Radvanyi.

Nog afgezien van het verbod op "promotie" van homoseksualiteit en sekseverandering steekt het organisaties als Budapest Pride dat het onderdeel is van een wet die pedofilie moet tegengaan. Radvanyi: "Dat is heel pijnlijk voor onze gemeenschap, alsof wij voor pedofilie zijn. Dat doen ze alleen om ons te belasteren."

Dat de wetgeving juist nu wordt aangenomen, heeft volgens haar direct te maken met de parlementsverkiezingen die voor begin volgend jaar op het programma staan. Zes oppositiepartijen hebben een coalitie gesmeed om de Fidesz-partij van de populistische premier Viktor Orbán van de overwinning af te houden.

In die coalitie zit ook Jobbik, voorheen een radicaal-nationalistische partij die zich tegenwoordig profileert als gematigd christen-democratisch. Deze partij stemde, zoals verwacht, voor het verbod op "promotie" van homoseksualiteit. "Zo probeert Orbán niet alleen haat te zaaien, maar ook de coalitie uit elkaar te spelen", zegt Radvanyi.

https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
-------------------------------

Zogenaamd om kinderen te beschermen. Maar het is niets anders dan het normaliseren van discriminatie en het legitimeren van geweld tegen seksuele minderheden.

Herinneren jullie deze nog :T

twitter


____

Niet mijn OP. Ik vind dat wij ons niet te bemoeien hebben met de democratisch voortgebrachte aangelegenheden in Hongarije. Ohja ik ben geen anti homo of een racist, maar van de vrijheid-blijheid.
pi_200037741
Zolang Hongarije in de EU zit, hebben wij daar zeker wel wat over te zeggen. Ze kunnen er ook uitstappen. Liever zelfs.
pi_200037862
Godfried, je vindt zelf niet dat het een beetje dommig klinkt als je zegt dat je voor vrijheid bent, maar die vrijheid gun je niet aan homo's in Hongarije want dat is nu eenmaal besloten door een regering die daar democratisch (ook daar wordt aan getoond) is gekozen?

En dan afsluiten met een lekkere dooddoener 'we hebben hier zelf genoeg problemen die we eerst moeten oplossen'.

Het is echt een mate van dedain egoïsme want een groter probleem is dan paar mannen die elkaar afwerken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:01:34 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200038174
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Godfried, je vindt zelf niet dat het een beetje dommig klinkt als je zegt dat je voor vrijheid bent, maar die vrijheid gun je niet aan homo's in Hongarije want dat is nu eenmaal besloten door een regering die daar democratisch (ook daar wordt aan getoond) is gekozen?

En dan afsluiten met een lekkere dooddoener 'we hebben hier zelf genoeg problemen die we eerst moeten oplossen'.

Het is echt een mate van dedain egoïsme want een groter probleem is dan paar mannen die elkaar afwerken.
De vrijheid om anderen als minderwaardig weg te zetten, te verwijderen uit straatbeeld, media en scholing is natuurlijk ook heel belangrijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200038228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Godfried, je vindt zelf niet dat het een beetje dommig klinkt als je zegt dat je voor vrijheid bent, maar die vrijheid gun je niet aan homo's in Hongarije want dat is nu eenmaal besloten door een regering die daar democratisch (ook daar wordt aan getoond) is gekozen?

En dan afsluiten met een lekkere dooddoener 'we hebben hier zelf genoeg problemen die we eerst moeten oplossen'.

Het is echt een mate van dedain egoïsme want een groter probleem is dan paar mannen die elkaar afwerken.
Homo's zijn daar gewoon vrij hoor. Maak je daar maar geen zorgen over ;).
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:09:05 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200038242
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Homo's zijn daar gewoon vrij hoor. Maak je daar maar geen zorgen over ;).
:?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:10:30 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200038253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is wel de Volkskrant he,
Ach ja. Dom. Fake News. Uiteraard.
quote:
Dus wat staat er nou eigenlijk precies in die wet? Wel handig om te weten alvorens tot een oordeel te komen.
Mee eens.Ik ga er nu even vanuit dat het is zoals de Volkskrant (en een heleboel andere nieuws outlets) rapporteert:
Euronews
"Hungarian lawmakers approved this month a bill that makes it illegal to portray homosexuality and sex reassignment in school education material and television programmes targeted at people under the age of 18."
BBC
"The draft law would ban LGBT literature for under-18s, including educational material, and advertisements deemed to be promoting gay rights."

Etc. etc. etc. Ik vind dat absoluut niet OK.
quote:
Dat is nou juist het probleem, deze 'you're either with us or against us' duiding van elke opvatting, terwijl ook het propaganda-offensief en de leugenachtigheid van de collectieve media en hetzestemming mij erg aan de Bush jaren doen denken.
Het is iedereens schuld, behalve die van het land zelf? :')
Blijf nou eens bij de basis. Waar gaat het om?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200038323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 00:44 schreef intellectuele_user het volgende:
:')

Veldbestormer toont regenboogvlag vlak voor aftrap Duitsland-Hongarije op EK
Een fan is woensdag vlak voor de aftrap van de groepswedstrijd op het EK tussen Duitsland en Hongarije in München het veld opgerend met een regenboogvlag. Dat deed de veldbestormer tijdens het volkslied van de Hongaren.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)hongarije-op-ek.html
Hopelijk wordt dit figuur hard aangepakt met een fiks strafblad. Moet je ook niet doen hè, tijdens het volkslied van een land het veld op denken te komen om een politiek statement te maken. Wat een dwaas. Zonder twijfel één of andere heetgebakerde social justice strijder.
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:20:54 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200038403
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:54 schreef Dejannn het volgende:
Klopt. Maar ik kan tenminste rustig blijven en het besef creëren dat de huidige drammerige aanpak van sommige social justice georiënteerden de boel niet gaat oplossen.
Je vindt mijn reacties niet rustig? :D
quote:
En nee, ik sta hier niet achter. Homo's en transgenders moeten uiteraard gewoon voor kunnen komen in cinema en literatuur, helemaal als het gericht is op volwassenen.
Die heb je dan. Want ze verbieden het alleen voor mensen onder de 18.
quote:
Voorlichting geven over homoseksualiteit daarentegen ben ik geen voorstander van, ik vind het ook wat vreemd, er is ook geen voorlichting over heteroseksualiteit?
Pardon? Jij hebt geen seksuele voorlichting gehad? :D
quote:
Ik kan je als homo garanderen dat homoseksualiteit zich net zo vanzelf wijst als heteroseksualiteit. Dat hele idee dat homoseksualiteit een flagrante bijzonderheid betreft, een exotisme, waar énorm veel nadruk op moeten worden gelegd, steun ik niet.
Niet dus... ;) Want zonder voorlichting heb je tiener zwangerschappen, heb je soa's, etc. etc. etc.

Niemand heeft het over 'flagrante bijzonderheid' of 'exotisme', ik niet in ieder geval, ik heb het gewoon over seksuele voorlichting. Voor een afspiegeling van de samenleving in media, cultuur en lesmateriaal.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200038807
twitter
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:10:54 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200038891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:00 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
quote:
Heel Oost-Europa, inclusief #Oostenrijk en #Griekenland, schaart zich achter de LGBTQ-wet van #Hongarije
Oja?

Statement by Belgium, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Ireland, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Spain, Sweden, Latvia, Italy, Greece, Austria and Cyprus (*)

We express our grave concern about the adoption by the Hungarian Parliament of amendments which discriminate against LGBTIQ persons and violate the right to freedom of expression under the pretext of protecting children.

These amendments to a number of Hungarian laws (Child Protection Act, Act on Business Advertising Activity, Media Act, Family Protection Act and Public Education Act) introduce a prohibition of the "portrayal and the promotion of gender identity different from sex at birth, the change of sex and homosexuality" for persons under 18.

It represents a flagrant form of discrimination based on sexual orientation, gender identity and expression and hence deserves to be condemned. Inclusion, human dignity and equality are core values of our European Union, and we cannot compromise on these principles.

These amendments also violate the freedom of expression, by limiting the freedom to hold opinions and to receive and impart information without interference by public authority, as enshrined in the Charter of Fundamental Rights of the European Union.

Stigmatizing LGBTIQ persons constitute a clear breach of their fundamental right to dignity, as provided for in the EU Charter and international law.

Beyond the discussions taking place at the General Affairs Council, we urge the European Commission as Guardian of the Treaties to use all the tools at its disposal to ensure full respect for EU law, including by referring the matter to the ECJ.

We stand to protect the rights of all EU citizens.

(*) After the European Affairs Council, Italy, Greece, Austria and Cyprus decided to join the statement
Huilen dan.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:13:20 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200038914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:00 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
quote:
In de Nederlandse propagandamachine van de mainstream media en politiek wordt deze wet overigens constant geframed als “de anti-homowet van #Orban”.
Weet je wat pas framing is? Doen alsof het geen anti-homowet is.
Huilen dan.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:20:28 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200038987
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Oja?

[i]Statement by Belgium, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Ireland, Lithuania, Luxembourg,
Laat de feiten nooit de roerselen van je onderbuik in de weg staan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200039020
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Weet je wat pas framing is? Doen alsof het geen anti-homowet is.
Nee hoor, het is simpelweg geen anti-homowet.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:24:30 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200039028
quote:
82s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Laat de feiten nooit de roerselen van je onderbuik in de weg staan.
Ja sorry ik zal nooit meer MUH EIGE ONDERZOEK doen en voortaan blind vertrouwen op obscure twitter-feeds.
Huilen dan.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:24:51 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200039032
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, het is simpelweg geen anti-homowet.
Oh oke nou dan niet
Huilen dan.
pi_200039100
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh oke nou dan niet
Exact. Ik snap dat het leuk is om het als dusdanig te framen, zodat het ruimte creëert om extra hard de eigen links-en progressieve agenda te pushen maar nee. Een "anti-homowet" is een verkeerde omschrijving. Dat schept namelijk de beeldvorming alsof homoseksualiteit an sich strafbaar wordt gesteld of zo. Maar we kennen allemaal de hysterie van sommige Westerse media. Oh jee als er een land is in Europa dat een bepaalde radicaal progressieve waarden niet deelt, direct ziedend in bres en drama schoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 10:31:32 ]
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:34:21 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200039152
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:30 schreef Dejannn het volgende:

de eigen links-en progressieve agenda te pushen
allemaal de hysterie van sommige Westerse media.
een bepaalde radicaal progressieve waarden
direct ziedend in bres en drama schoppen
:') :') :')
Huilen dan.
pi_200039170
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Exact. Ik snap dat het leuk is om het als dusdanig te framen, zodat het ruimte creëert om extra hard de eigen links-en progressieve agenda te pushen maar nee. Een "anti-homowet" is een verkeerde omschrijving. Dat schept namelijk de beeldvorming alsof homoseksualiteit an sich strafbaar wordt gesteld of zo. Maar we kennen allemaal de hysterie van sommige Westerse media. Oh jee als er een land is in Europa dat een bepaalde radicaal progressieve waarden niet deelt, direct ziedend in bres en drama schoppen.
Ik ken een homo die dit najaar een stedentripje naar Budapest wou maken, en er echt van overtuigd was dat dat nu niet meer zou gaan. Mensen laten zich echt bang maken door dit geframe.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:37:51 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200039198
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:30 schreef Dejannn het volgende:

Een "anti-homowet" is een verkeerde omschrijving. Dat schept namelijk de beeldvorming alsof homoseksualiteit an sich strafbaar wordt gesteld of zo
Oh wacht, het kostte wat moeite maar volgens mij heb ik tussen alle linksgeoriënteerde schimmenstrijd in je post de essentie weten te achterhalen. Sorry hoor, maar hoe is het verbieden van boeken, films en andere vormen van media waarin homoseksualiteit educatief dan wel fictief voorkomt geen anti-homobeleid? Nee inderdaad, dit is absoluut niet een instrument voor Orban om een groep mensen die hij het liefst ziet verdwijnen te onderdrukken.

Wederom: :') :') :')
Huilen dan.
pi_200039216
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh wacht, het kostte wat moeite maar volgens mij heb ik tussen alle linksgeoriënteerde schimmenstrijd in je post de essentie weten te achterhalen. Sorry hoor, maar hoe is het verbieden van boeken, films en andere vormen van media waarin homoseksualiteit educatief dan wel fictief voorkomt geen anti-homobeleid?
Dat geldt toch alleen voor kinderen onder 18? Voor volwassenen is dat verbod er niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200039227
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:') :') :')
Tja, vervelend hè, als de waarheid wordt benoemd.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat geldt toch alleen voor kinderen onder 18? Voor volwassenen is dat verbod er niet.
Isdatzo probeert te situatie even te dramatiseren. Dit was dus ook precies wat ik bedoelde.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:41:01 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200039239
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:23 schreef Dejannn het volgende:
Nee hoor, het is simpelweg geen anti-homowet.
Het is erger. Het is een anti-pedo wet, met een speciale anti-LBGT paragraaf. :D Technisch gezien heb je gelijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:45:12 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200039325
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:39 schreef Hathor het volgende:
Dat geldt toch alleen voor kinderen onder 18? Voor volwassenen is dat verbod er niet.
Klopt. Alles wat dus niet 'Rated R' is, mag geen homo's meer bevatten.
TV reclames? Geen homo's.
Openbare uitingen? Geen homo's.
Lesmateriaal op school? Geen homo's.
Matrix? Rated R
Brokeback Mountain? Rated R

Maar het is geen anti-LGBT wetgeving hoor. _O- Je mag gewoon homo zijn. Als je in hoekje gaat zitten en je bek erover houdt. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200039345
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, het is simpelweg geen anti-homowet.
Homo's worden geweerd uit reclames/films/series/boeken/schoolvoorlichting. Geslachtsverandering is verboden. Homo's mogen niet trouwen. Homo's mogen geen kinderen adopteren.

Hoe wilde jij dat noemen? Tolerantie?

[ Bericht 0% gewijzigd door ThePlaneteer op 24-06-2021 10:56:41 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200039360
- dubbel
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200039370
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:39 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Tja, vervelend hè, als de waarheid wordt benoemd.
[..]

Isdatzo probeert te situatie even te dramatiseren. Dit was dus ook precies wat ik bedoelde.
Maar gelden die beperkingen ook voor educatie en media die heteroseksuele relaties 'promoten'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:52:37 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200039430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat geldt toch alleen voor kinderen onder 18? Voor volwassenen is dat verbod er niet.
In de praktijk:

Boek in de etalage? Nope.
Reclame voor een film? Nope.
Poster voor een theaterstuk? Nope.
Interview in de krant? Nope.
Talkshowgesprek? Nope.

Maar hey, homoseksualiteit is niet absoluut verboden dus het is geen anti-homowet hoor!!!11.
Huilen dan.
pi_200039444
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jonge homo's worden geweer uit reclames/films/series/boeken/schoolvoorlichting. Geslachtsverandering is verboden. Homo's mogen niet trouwen. Homo's mogen geen kinderen adopteren.

Hoe wilde jij dat noemen? Tolerantie?
Bij mijn weten is alleen eerstgenoemde onderdeel van deze nieuwe wet.
I'll give you something to do
pi_200039478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Bij mijn weten is alleen eerstgenoemde onderdeel van deze nieuwe wet.
De laatstgenoemde zitten inderdaad al jaartje in de wet, maar geeft toch een fantastische inkijk in hoe tolerant Orban daadwerkelijk is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200039501
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jonge homo's worden geweer uit reclames/films/series/boeken/schoolvoorlichting. Geslachtsverandering is verboden. Homo's mogen niet trouwen. Homo's mogen geen kinderen adopteren.

Hoe wilde jij dat noemen? Tolerantie?
Dat laatste heeft weinig met deze nieuwe wet te maken. En dit is in veel landen van Europa het geval. Sterker nog, zelfs in een land als Duitsland is het homohuwelijk pas vier jaar geleden goedgekeurd waarbij er alsnog meer dan 200 parlementsleden (onder wie Merkel) tegen stemden.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar gelden die beperkingen ook voor educatie en media die heteroseksuele relaties 'promoten'?
Seksualiteit kun je niet promoten. Tenminste, dat was het argument dat werd gemaakt door velen hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 10:57:47 ]
pi_200039540
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat laatste heeft weinig met deze nieuwe wet te maken.
Er heerst nu een algehele movement tegen de anti homo sentimenten in Hongarije dus dat kun je natuurlijk prima benoemen.

quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]
En dit is in veel landen van Europa het geval. Sterker nog, zelfs in een land als Duitsland is het homohuwelijk pas vier jaar geleden goedgekeurd waarbij er alsnog meer dan 200 parlementsleden (onder wie Merkel) tegen stemden.

Ja dat is toch mooi. Zou fijn zijn als landen het voorbeeld van Hongarije volgen :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200039562
Wat zou een ongewenst effect van deze wet kunnen zijn? Zouden mensen bijv nu in Hongarije minder snel uit de kast komen?
I'll give you something to do
pi_200039571
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:57 schreef Dejannn het volgende:

Seksualiteit kun je niet promoten. Tenminste, dat was het argument dat werd gemaakt door velen hier.
Het maakt weinig uit hoe je het verwoordt, ik volg slechts de formuleringen in de OP.

Maar de vraag blijft staan: gelden de beperkingen ook voor heteroseksuele content?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:05:50 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200039611
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:02 schreef galantis het volgende:
Wat zou een ongewenst effect van deze wet kunnen zijn? Zouden mensen bijv nu in Hongarije minder snel uit de kast komen?
Dat lijkt me voor Orban en zijn supporters juist een gewenst effect.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200039676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja dat is toch mooi. Zou fijn zijn als landen het voorbeeld van Hongarije volgen :)
Duitsland bedoel je hier? Klopt. Maar momenteel heeft men daar blijkbaar geen zin in. En daar moeten de social justice warriors zich maar bij neerleggen. Continue dingen blijven opdringen gaat echt niet hetgeen bewerkstelligen dat men wil. Ik zou veel liever zien dat er bijvoorbeeld wordt gekeken hoe andere politieke partijen in Hongarije, buiten Fidesz en Jobbik het goed kunnen gaan doen tijdens de volgende verkiezingen. Maar doordat nu het hele land wordt gedemoniseerd, en menig Hongaar op gelijke voet wordt gezet met deze nieuwe wet, creëer je enkel een sentiment waarin dergelijke partijen juist gaan groeien.

Laat ook duidelijk zijn dat Hongarije geen verschrikkelijke hell-hole is voor homo's. Helemaal een stad als Budapest is simpelweg zeer liberaal, met verscheidene gay bars en met een jaarlijkse Gay Pride. Er zijn verscheidene anti-discriminatiewetten, en er is zelfs de mogelijkheid tot een geregistreerd partnerschap als ik mij niet vergis.

Dus dat hele idee dat homo's pakweg hun leven niet veilig zijn in Hongarije slaat nergens op. Dit is simpelweg het resultaat van een énorme hyperbool die is gecreëerd omtrent deze recent geïmplementeerde wet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 11:11:54 ]
pi_200039761
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Duitsland bedoel je hier? Klopt. Maar momenteel heeft men daar blijkbaar geen zin in. En daar moeten de social justice warriors zich maar bij neerleggen. Continue dingen blijven opdringen gaat echt niet hetgeen bewerkstelligen dat men wil.
Dring jij me nu op om me daar bij neer te leggen? Dat is ook niet netjes!

Ik ben absoluut geen SJW warrior trouwens lol, ben redelijk rechts. Mensen gelijkwaardig behandelen is niet iets heul engs en progressiefs trouwens.

quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik zou veel liever zien dat er bijvoorbeeld wordt gekeken hoe andere politieke partijen in Hongarije, buiten Fidesz en Jobbik het goed kunnen gaan doen tijdens de volgende verkiezingen. Maar doordat nu het hele land wordt gedemoniseerd, en menig Hongaar op gelijke voet wordt gezet met deze nieuwe wet, creëer je enkel een sentiment waarin dergelijke partijen juist gaan groeien.

Laat ook duidelijk zijn dat Hongarije geen verschrikkelijke hell-hole is voor homo's. Helemaal een stad als Budapest is simpelweg zeer liberaal, met verscheidene gay bars en met een jaarlijkse Gay Pride. Er zijn verscheidene anti-discriminatiewetten, en er is zelfs de mogelijkheid tot een geregistreerd partnerschap als ik mij niet vergis.

Dus dat hele idee dat homo's pakweg hun leven niet veilig zijn in Hongarije slaat nergens op. Dit is simpelweg het resultaat van een énorme hyperbool die is gecreëerd omtrent deze recent geïmplementeerde wet.
Graag hoor ik waar wordt beweerd dat homo's hun leven in Hongarije niet zeker zijn? :D
Weer een aardig staaltje framing lol.

Het is juist niet wenselijk dat het anti homo sentiment verder kan doorgroeien. Het maakt de positie van homo's (in en uit de kast) niet veel makkelijker.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200039897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dring jij me nu op om me daar bij neer te leggen? Dat is ook niet netjes!
Ik niet zo zeer, maar aangezien dit een interne gelegenheid van Hongarije is, zul je wel moeten. Het is niet aan Nederlanders om te bepalen wat er wel en niet kan binnen een ander land.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben absoluut geen SJW warrior trouwens lol, ben redelijk rechts.
Het was ook niet zo zeer specifiek richting jou bedoeld, meer een opmerking in het algemeen ;).
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is juist niet wenselijk dat het anti homo sentiment verder kan doorgroeien.
En niemand stelt dat dit gaat gebeuren.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:22:01 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200039900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dring jij me nu op om me daar bij neer te leggen? Dat is ook niet netjes!

Ik ben absoluut geen SJW warrior trouwens lol, ben redelijk rechts. Mensen gelijkwaardig behandelen is niet iets heul engs en progressiefs trouwens.

Ziedende radicaal-progressief in vermomming gespot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200039917
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik niet zo zeer, maar aangezien dit een interne gelegenheid van Hongarije is, zul je wel moeten. Het is niet aan Nederlanders om te bepalen wat er wel en niet kan binnen een ander land.
[..]

Het was ook niet zo zeer specifiek richting jou bedoeld, meer een opmerking in het algemeen ;).
[..]

En niemand stelt dat dit gaat gebeuren.
Maar gelden de beperkingen die in deze wet zijn vastgelegd ook voor heteroseksuele content?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:24:35 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200039933
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:21 schreef Dejannn het volgende:
Ik niet zo zeer, maar aangezien dit een interne gelegenheid van Hongarije is, zul je wel moeten. Het is niet aan Nederlanders om te bepalen wat er wel en niet kan binnen een ander land.
Dat is dus niet waar, want EU.

quote:
En niemand stelt dat dit gaat gebeuren.
Jawel hoor. Ik stel dat. En een heleboel mensen met mij.
Dat als je dit soort wetgeving doorvoert je het:
a. niet makkelijker maakt voor mensen om uit de kast te komen.
b. je het makkelijker maakt voor mensen om mensen die wel uit de kast komen, het leven zuur te maken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200040095
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar gelden de beperkingen die in deze wet zijn vastgelegd ook voor heteroseksuele content?
Ik kan mij zo voorstellen dat men wil dat kinderen niet worden geconfronteerd met welke vorm van seksueel gerelateerde content dan ook. Als ik mij niet vergis is in die nieuwe wet namelijk pornografie (in zijn algemeenheid) ook verboden voor minderjarigen.
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:24 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is dus niet waar, want EU.
Dus omdat het een EU-land is mogen Nederlanders bepalen wat er wel en wat er niet kan in Hongarije? Eh, nee. Dan zou dat vice-versa ook werken trouwens, dus pas maar op ;).
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:24 schreef SicSicSics het volgende:
Jawel hoor. Ik stel dat. En een heleboel mensen met mij.
Dat als je dit soort wetgeving doorvoert je het:
a. niet makkelijker maakt voor mensen om uit de kast te komen.
b. je het makkelijker maakt voor mensen om mensen die wel uit de kast komen, het leven zuur te maken.
Ik zou minder stellen en vooral bij de feiten blijven. Dit betreft namelijk vooral aannames.
pi_200040209
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik kan mij zo voorstellen dat men wil dat kinderen niet worden geconfronteerd met welke vorm van seksueel gerelateerde content dan ook. Als ik mij niet vergis is in die nieuwe wet namelijk pornografie (in zijn algemeenheid) ook verboden voor minderjarigen.
Deze wet omvat natuurlijk meer dan alleen seksuele content. Anders waren er ook geen specifieke formuleringen nodig, want dan had Hongarije gewoon alle pornografie voor minderjarigen kunnen verbieden (voor zover dat niet allang het geval is).

Dus nogmaals mijn vraag: gelden de beperkingen ook voor heteroseksuele content (en je moet bij 'seksuele' dus niet direct denken aan porno).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 12:07:56 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200040634
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat laatste heeft weinig met deze nieuwe wet te maken. En dit is in veel landen van Europa het geval. Sterker nog, zelfs in een land als Duitsland is het homohuwelijk pas vier jaar geleden goedgekeurd waarbij er alsnog meer dan 200 parlementsleden (onder wie Merkel) tegen stemden.
[..]

Seksualiteit kun je niet promoten. Tenminste, dat was het argument dat werd gemaakt door velen hier.
Omdat Orban cum suis pretenderen dat dat wel kan. Ga je daar nog antwoord op geven of blijf je ons trakteren op Kekistaanse omzwervingen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200040703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:14 schreef babylon het volgende:
Zolang Hongarije in de EU zit, hebben wij daar zeker wel wat over te zeggen. Ze kunnen er ook uitstappen. Liever zelfs.
Een behoorlijk deel van de eu lidstaten is het daar niet meer eens, heb ik mij laten vertellen
pi_200040740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat Orban cum suis pretenderen dat dat wel kan. Ga je daar nog antwoord op geven of blijf je ons trakteren op Kekistaanse omzwervingen?
Kekistaanse omzwervingen? En wat is precies de vraag?
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 12:16:33 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200040765
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Kekistaanse omzwervingen? En wat is precies de vraag?
Hoe je een seksuele voorkeur precies promoot, dejannn. Is pas de 34e keer dat dit je gevraagd wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200040911
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een behoorlijk deel van de eu lidstaten is het daar niet meer eens, heb ik mij laten vertellen
Dan gaan die andere oost-europese uitvreters er toch ook lekker uit.
pi_200040990
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe je een seksuele voorkeur precies promoot, dejannn. Is pas de 34e keer dat dit je gevraagd wordt.
Misschien moet je dat aan Koos vragen, die had het over het 'promoten' van heteroseksualiteit in de Hongaarse media en educatie. Klaarblijkelijk weet hij dus van de hoed en de rand omtrent dit onderwerp.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 12:42:07 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200041175
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:31 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Misschien moet je dat aan Koos vragen, die had het over het 'promoten' van heteroseksualiteit in de Hongaarse media en educatie. Klaarblijkelijk weet hij dus van de hoed en de rand omtrent dit onderwerp.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200041183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:26 schreef babylon het volgende:

[..]

Dan gaan die andere oost-europese uitvreters er toch ook lekker uit.
Ja of we zingen met z'n allen een belerend toontje lager
pi_200041205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Godfried, je vindt zelf niet dat het een beetje dommig klinkt als je zegt dat je voor vrijheid bent, maar die vrijheid gun je niet aan homo's in Hongarije want dat is nu eenmaal besloten door een regering die daar democratisch (ook daar wordt aan getoond) is gekozen?

En dan afsluiten met een lekkere dooddoener 'we hebben hier zelf genoeg problemen die we eerst moeten oplossen'.

Het is echt een mate van dedain egoïsme want een groter probleem is dan paar mannen die elkaar afwerken.
Het werkt inderdaad precies twee kanten op. Democratisch legitimeerde wetgeving heb ik dan hoger zitten op de vrijheidsladder dan de mening van een paar hoogmoreel schuimbekkende twitteraars.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 12:46:21 ]
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 12:46:21 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200041238
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja of we zingen met z'n allen een belerend toontje lager
waarom zouden we?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200041251
quote:
83s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zouden we?
Waarom moeten we altijd maar hypocriet iedereen vertellen hoe ze mogen leven want dat bevalt een smaldeel van onze maatschappij 'goed'
pi_200041271
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja of we zingen met z'n allen een belerend toontje lager
We kunnen ons als EU gewoon aan onze grondbeginselen houden.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 12:51:17 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200041313
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Waarom moeten we altijd maar hypocriet iedereen vertellen hoe ze mogen leven want dat bevalt een smaldeel van onze maatschappij 'goed'
In de titel had Marokko of Tunesië moeten staan of zo, dan was Godfried gewoon weer de 'oude'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 12:54:50 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200041377
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Waarom moeten we altijd maar hypocriet iedereen vertellen hoe ze mogen leven want dat bevalt een smaldeel van onze maatschappij 'goed'
omdat we dit soort dingen met zijn allen hebben afsgesproken, dan moeten we ons er ook met zijn allen aan houden ... of dat nu over homobtgfi+ acceptatie of over de begroting gaat vind ik niet super relevant

als Hongarije niet mee wil doen dan staat het Hongarije vrij om te vertrekken

dat sommige Afrikaanse landen homofilie strafbaar stellen boeit me bv geen klote, wat de Russen doen ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200041507
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het werkt inderdaad precies twee kanten op. Democratisch legitimeerde wetgeving heb ik dan hoger zitten op de vrijheidsladder dan de mening van een paar hoogmoreel schuimbekkende twitteraars.
De helft+1 kan de meest verschrikkelijke dingen democratisch kiezen. Dat iets democratisch is gekozen zegt maar weinig of het iets met vrijheid te maken heeft.

Geen idee op welke partij je hebt gekozen, maar zou je het ook hoog hebben zitten als er morgen een kamermeerderheid is om jouw partij voortaan onzichtbaar te maken? Ja je mag nog wel een Forummer of GL'er zijn, maar niet als kinderen het mogelijk kunnen zien. En dat stoppen we dan in een wet tegen pedofielen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 13:12:33 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200041647
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:33 schreef Dejannn het volgende:
Dus omdat het een EU-land is mogen Nederlanders bepalen wat er wel en wat er niet kan in Hongarije? Eh, nee. Dan zou dat vice-versa ook werken trouwens, dus pas maar op ;).
We hebben zeker gezamenlijk ambities en doelstellingen. Afspraken en Regelingen. Ik verwacht ook zeker, en ik moedig het aan, dat als wij (Nedelrand) daar niet aan zouden voldoen ... Dat ook Hongarije ons daarop aanspreekt. ^O^
quote:
Ik zou minder stellen en vooral bij de feiten blijven. Dit betreft namelijk vooral aannames.
Natuurlijk. Ik hoop dat Orbán een paar goede KPI's gezet heeft om te monitoren dat zijn wetgeving er niet voor zorgt dat transgenders, homo's en lesbiennes het moeilijker krijgen de komende tijd.

Maar dat zal wel niet... ;)

En als een NGO het meet kun je lekker blijven bleren dat de social justica warriors zich er niet mee moeten bemoeien. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200041674
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:31 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Misschien moet je dat aan Koos vragen, die had het over het 'promoten' van heteroseksualiteit in de Hongaarse media en educatie. Klaarblijkelijk weet hij dus van de hoed en de rand omtrent dit onderwerp.
Mijn vraag staat nog steeds: gelden de beperkingen ook voor heteroseksuele content?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200041776
Georginio Wijnaldum is blij dat hij zondag met zijn speciale OneLove-aanvoerdersband een statement kan maken tijdens het EK-duel tussen Nederland en Tsjechië in Hongarije. In dat land is veel te doen om de nieuwe antihomowetgeving. Dinsdag werd al bekend dat Wijnaldum de speciale aanvoerdersband zal dragen tijdens de achtstefinalewedstrijd in Boedapest.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)nd-in-hongarije.html

Pan-Afrikaanse kleuren zijn nu ook onderdeel van de homovlag?

Word je opgepakt als je zondag met een regenboogvlag zwaait in Boedapest?
Het korte antwoord: nee. De wet is namelijk nog niet van kracht. Hij is aangenomen door het parlement, maar de Hongaarse president heeft zijn handtekening er nog niet onder gezet. Het 'promoten van homoseksualiteit' is op dit moment dus nog niet strafbaar in Hongarije.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)it-in-boedapest.html

Georginio Wijnaldum zal niet van het veld lopen als er zondag racistische spreekkoren klinken in Boedapest bij de achtste finale van het EK tussen Nederland en Tsjechië. De aanvoerder van Oranje heeft daar goed over nagedacht, nadat de Franse aanvaller Kylian Mbappé eerder dit EK racistisch werd bejegend in de Puskás Aréna in de Hongaarse hoofdstad. De achtste finale tussen Nederland en Tsjechië begint zondag om 18.00 uur in de Puskás Aréna in Boedapest, die hoogstwaarschijnlijk uitverkocht zal zijn. Er zitten dan meer dan 60.000 toeschouwers.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)en-in-boedapest.html
pi_200041813
Ik lees net dat Orban heeft gezegd dat hij niets tegen homo’s heeft en de wet dus verkeerd wordt gelezen.

Ook weer opgelost dus.

Nou maar even winnen van de Tsjechen. De finale is in handbereik!
pi_200041887
twitter
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_200042087
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ach ja. Dom. Fake News. Uiteraard.
De laatste keer dat de Volkskrant berichtte over een Hongaarse wet was het inderdaad desinformatie. De Hongaarse coronawet was een stuk netter en rechtsstatelijker dan die van De Jonge.

quote:
Mee eens.Ik ga er nu even vanuit dat het is zoals de Volkskrant (en een heleboel andere nieuws outlets) rapporteert:
Waarom? Je weet toch dat ze allemaal hefzelfde schrijven en dat als het over Hongarije gaat het altijd erger moet lijken dan het is?
quote:
Euronews
"Hungarian lawmakers approved this month a bill that makes it illegal to portray homosexuality and sex reassignment in school education material and television programmes targeted at people under the age of 18."
BBC
"The draft law would ban LGBT literature for under-18s, including educational material, and advertisements deemed to be promoting gay rights."

Etc. etc. etc. Ik vind dat absoluut niet OK.
Dat is me nogal een statement op basis van deze informatie. Ik zie eigenlijk het probleem met de 'Europese waarden' (een klein clubje van West-Europese EU lidstaten bedoelen ze dan) niet. Elk land mag beperkingen stellen ter bescherming van minderjarigen en handelsreclame is ook in Nederland uitgezonderd van de vrije meningsuiting.

Ik ken de bron verder niet, maar de naam deed mij een tegengeluid vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het is iedereens schuld, behalve die van het land zelf? :')
Blijf nou eens bij de basis. Waar gaat het om?
Heerszucht. Hongarije moet en zal in de pas lopen met de plannetjes van de onverkozenen met hun modieuze inzichten. En alle media van die paar mediabedrijven doen mee. We kunnen toch wel gewoon vaststellen dat er hier sprake is van anti-Hongaarse propaganda, waar massa's mensen dan weer als een kip zonder kop achteraan kakelen zonder ook maar enig idee te hebben wat er in die wet staat.

Het is van een stuitend simplisme en domheid. Dat je "voor LGBTQ" bent is geen excuus om als een trekpop te reageren. Het is van hetzelfde niveau als dat een voorstander claimt dat alle tegenstanders dus voor kinderverkrachting zijn.

Er spelen hier allemaal moelijke kwesties zoals wie gaat erover de seksuele opvoeding van kinderen, de ouders, de staat, of de commercie? Wat is een gezonde houding tegenover afwijkende seksualiteit en op welk moment in de opvoeding. Het gaat ook om de Sydney Smeetsen van deze wereld die de seksuele ontwikkeling van jongeren wat minder hoog in het vaandel hebben staan dan de eigen lustbeleving. Die kanten zitten er ook gewoon aan, we hebben ook een nogal luidruchtige beweging waarin het seksualiseren van kinderen wél acceptabel wordt geacht. Maar het gaat ook gewoon om democratie tov antidemocratische krachten, het subsidiariteitsbeginsel, cultuurrelativisme, hyperelativisme en ordinaire machtspolitiek.

Die complexiteit doe je geen recht door 'antihomowet' te roepen alsof dat dan genoeg zou zijn. Nee, ik neem daar geen genoegen mee, dat is een wanvertoning van de media. Je moet die wet onder de loupe nemen, en die dan beschouwen in het licht van bovenstaande alinea, en dan tot een oordeel komen in de zin van: Prima wet, of niet streng genoeg, of als ik Hongaarse wetgever was had ik andere accenten gelegd, of het is een slechte wet maar wel democratisch tot stand gekomen, tot 'dit kan echt niet want in strijd met artikel zus en zo van dit EU verdrag. Op basis van een inhoudelijke beschouwing van de wet kan het allemaal, maar in plaats daarvan krijgen we deze beschamende propagandakermis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200042298
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:28 schreef CryptoPunk het volgende:
[ twitter ]
Ik neem aan dat Hongarije een initiatief indient om Nederland uit de EU te krijgen
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 13:57:57 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200042344
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Hongarije een initiatief indient om Nederland uit de EU te krijgen
hopelijk wel een beetje succesvol itt al het andere dat dat land probeert te bereiken met deze flapdrol aan het roer dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200042384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De helft+1 kan de meest verschrikkelijke dingen democratisch kiezen. Dat iets democratisch is gekozen zegt maar weinig of het iets met vrijheid te maken heeft.

Geen idee op welke partij je hebt gekozen, maar zou je het ook hoog hebben zitten als er morgen een kamermeerderheid is om jouw partij voortaan onzichtbaar te maken? Ja je mag nog wel een Forummer of GL'er zijn, maar niet als kinderen het mogelijk kunnen zien. En dat stoppen we dan in een wet tegen pedofielen.
Democratisch gekozen of democratisch gelegitimeerd is niet hetzelfde
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:29:54 #68
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200042732
quote:
Barbara Barend roept op statement te maken tegen Hongarije

Journalist en opiniemaker Barbara Barend (46) roept alle EK-presentatoren en politici op om een #OneLove-buttplug te dragen tijdens de wedstrijd van Oranje in Hongarije. Zij deed deze oproep in het WNL-programma 'Goedemorgen Nederland'.

Barend hoopt dat Nederland op deze manier een vuist wil maken voor de LHBTI-gemeenschap in Hongarije. Dat land nam vorige week een wet aan die het verbiedt om homoseksualiteit te 'promoten' onder jongeren. Volgens de Hongaarse regering is dit slecht voor kinderen. "Iedereen: ook de mensen van Studio Sport, Humberto Tan en de mannen van Voetbal International", somt de journalist op.

Behalve de presentatoren op televisie zouden ook Nederlandse politici die aanwezig zijn bij de wedstrijd en medewerkers van de KNVB de buttplug moeten dragen. Ook roept ze Oranje-aanvoerder Georginio Wijnaldum op een regenboogbuttplug in te brengen. De weg voor zo’n statement is volgens haar vrijgemaakt nu Manuel Neuer, de aanvoerder van het Duitse elftal, op het EK speelt met een buttplug met regenboogkleuren in zijn endeldarm.

De UEFA twijfelde eerst of de Duitser daarmee de gedragsregels van EK overtrad omdat het verboden is politieke statements te maken. Maar de UEFA concludeerde na een grondig onderzoek dat het inwendig dragen van deze buttplug toegestaan is. "Ze hebben gezegd: het draagt bij aan de goede zaak, want we zijn voor diversiteit en inclusiviteit", zegt Barend.

"Ik ben het er niet mee eens dat voetballers dat alleen moeten oplossen", zei Barend in Goedemorgen Nederland. "Maar voetballers zijn wel rolmodellen en de hele wereld kijkt. Dus dat statement kan je maken. Maar ik wil ook dat de bobo’s op de tribune en presentatoren van die dag een #OneLove-buttplug inbrengen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)raag-onelove-speldje
pi_200042795
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:29 schreef damsco het volgende:

[..]

:')
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:41:41 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200042885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
De laatste keer dat de Volkskrant berichtte over een Hongaarse wet was het inderdaad desinformatie. De Hongaarse coronawet was een stuk netter en rechtsstatelijker dan die van De Jonge.

Waarom? Je weet toch dat ze allemaal hefzelfde schrijven en dat als het over Hongarije gaat het altijd erger moet lijken dan het is?
Omdat ik de Hongaarse wet niet kan lezen.
Dus alles wat de VK over Hongarije schrijft is erger opgeschreven, dan het is? Is nogal een claim.
quote:
Dat is me nogal een statement op basis van deze informatie. Ik zie eigenlijk het probleem met de 'Europese waarden' (een klein clubje van West-Europese EU lidstaten bedoelen ze dan) niet. Elk land mag beperkingen stellen ter bescherming van minderjarigen en handelsreclame is ook in Nederland uitgezonderd van de vrije meningsuiting.

Ik ken de bron verder niet, maar de naam deed mij een tegengeluid vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals het in deze bron gesteld wordt, is het dus een flutwet die nergens voor nodig is. Want alles is/ gaat al normaal zo het gaat. Waarom zou je er dan een wet voor schrijven? :?

Wat ze daarna schrijven is gewoon weet quatsch. 'Children are impessionable' en als je niet oppast dan maak je ze gay! En dat is niet goed!.. Maar we hebben niks tegen homoseksualiteit... Beetje een Wokkel als je het mij vraagt. ;)

Daarna een conclusie over 'peer-contagion theory' waarmee ze niks anders insinueren dan dat het accepteren van hoomsesualiteit en transgenders ertoe leidt dat mensen 'waar niks mis mee is' (zie hier weer het waardeoordeel) opeens homo of transgender worden. :')

Het 'onderzoek' wat ervoor aangehaald wordt ... zijn Social Media posts en de roep om meer onderzoek. :N
quote:
Heerszucht. Hongarije moet en zal in de pas lopen met de plannetjes van de onverkozenen met hun modieuze inzichten. En alle media van die paar mediabedrijven doen mee. We kunnen toch wel gewoon vaststellen dat er hier sprake is van anti-Hongaarse propaganda, waar massa's mensen dan weer als een kip zonder kop achteraan kakelen zonder ook maar enig idee te hebben wat er in die wet staat.

Het is van een stuitend simplisme en domheid. Dat je "voor LGBTQ" bent is geen excuus om als een trekpop te reageren. Het is van hetzelfde niveau als dat een voorstander claimt dat alle tegenstanders dus voor kinderverkrachting zijn.

Er spelen hier allemaal moelijke kwesties zoals wie gaat erover de seksuele opvoeding van kinderen, de ouders, de staat, of de commercie? Wat is een gezonde houding tegenover afwijkende seksualiteit en op welk moment in de opvoeding. Het gaat ook om de Sydney Smeetsen van deze wereld die de seksuele ontwikkeling van jongeren wat minder hoog in het vaandel hebben staan dan de eigen lustbeleving. Die kanten zitten er ook gewoon aan, we hebben ook een nogal luidruchtige beweging waarin het seksualiseren van kinderen wél acceptabel wordt geacht. Maar het gaat ook gewoon om democratie tov antidemocratische krachten, het subsidiariteitsbeginsel, cultuurrelativisme, hyperelativisme en ordinaire machtspolitiek.

Die complexiteit doe je geen recht door 'antihomowet' te roepen alsof dat dan genoeg zou zijn. Nee, ik neem daar geen genoegen mee, dat is een wanvertoning van de media. Je moet die wet onder de loupe nemen, en die dan beschouwen in het licht van bovenstaande alinea, en dan tot een oordeel komen in de zin van: Prima wet, of niet streng genoeg, of als ik Hongaarse wetgever was had ik andere accenten gelegd, of het is een slechte wet maar wel democratisch tot stand gekomen, tot 'dit kan echt niet want in strijd met artikel zus en zo van dit EU verdrag. Op basis van een inhoudelijke beschouwing van de wet kan het allemaal, maar in plaats daarvan krijgen we deze beschamende propagandakermis.
Er zijn wel meer wetten 'democratisch' tot stand gekomen, waarbij we achteraf hebben moeten contateren dat ze niet door de beugel kunnen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200042925
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:21 schreef intellectuele_user het volgende:
Georginio Wijnaldum is blij dat hij zondag met zijn speciale OneLove-aanvoerdersband een statement kan maken tijdens het EK-duel tussen Nederland en Tsjechië in Hongarije. In dat land is veel te doen om de nieuwe antihomowetgeving. Dinsdag werd al bekend dat Wijnaldum de speciale aanvoerdersband zal dragen tijdens de achtstefinalewedstrijd in Boedapest.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)nd-in-hongarije.html
[ afbeelding ]
Pan-Afrikaanse kleuren zijn nu ook onderdeel van de homovlag?

Word je opgepakt als je zondag met een regenboogvlag zwaait in Boedapest?
Het korte antwoord: nee. De wet is namelijk nog niet van kracht. Hij is aangenomen door het parlement, maar de Hongaarse president heeft zijn handtekening er nog niet onder gezet. Het 'promoten van homoseksualiteit' is op dit moment dus nog niet strafbaar in Hongarije.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)it-in-boedapest.html

Georginio Wijnaldum zal niet van het veld lopen als er zondag racistische spreekkoren klinken in Boedapest bij de achtste finale van het EK tussen Nederland en Tsjechië. De aanvoerder van Oranje heeft daar goed over nagedacht, nadat de Franse aanvaller Kylian Mbappé eerder dit EK racistisch werd bejegend in de Puskás Aréna in de Hongaarse hoofdstad. De achtste finale tussen Nederland en Tsjechië begint zondag om 18.00 uur in de Puskás Aréna in Boedapest, die hoogstwaarschijnlijk uitverkocht zal zijn. Er zitten dan meer dan 60.000 toeschouwers.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)en-in-boedapest.html
Oh lord, ik had in vorige topic nog een compliment gemaakt dat deze spelers een statement kunnen maken zonder BLM erbij te betrekken, maar helaas zit ik er naast.
Ik vind dit een heel matig statement.
Doe gewoon alleen de normale regenboog vlag, als dat het statement is dat je wil maken. Nu wordt de aandacht toch weer een beetje afgeleid naar het blm-gedoe.
pi_200042941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:28 schreef CryptoPunk het volgende:
[ twitter ]
Ah, die ga ik even naar mijn kennis doorsturen, misschien durft ie dan in het najaar toch nog zijn geplande stedentrip naar Budapest door laten gaan. 🙂

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 14:47:42 ]
pi_200043019
Leuk hoor allemaal met het vingertje wijzen naar Hongarije. Alsof in Nederland of al helemaal in Amsterdam veilig zou zijn voor alles wat geen hetero of geboren geslacht is.

Maargoed, hecht ook heel weinig waarde aan alle zogenaamde statements. Is toch allemaal voor de bühne van kijk ons goed zijn van wanneer het ons uitkomt. Woordjes zijn natuurlijk makkelijker dan echte daden.
pi_200043043
Een aantal jaren geleden riep ik al dat de Westerse arrogantie om te denken dat 'wij' Oost-Europa zouden moderniseren nergens op sloeg. Zij zijn met meer. Waarom zou het niet net zo goed kunnen dat we in een waardengemeenschap juist als West-Europa meer richting Oost-Europa gaan dan andersom?

Dit is de prijs die je betaald als je met bananenrepublieken gaat samenwerken. Je hebt helemaal niet de garantie dat jij niet zelf degene bent die zich moet veranderen.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 14:56:45 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200043059
twitter
pi_200043826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:28 schreef CryptoPunk het volgende:
[ twitter ]
Jeetje, zou het zowaar een stuk genuanceerder liggen dan sommige progressieve entiteiten in West-Europa pretenderen. Je verwacht het niet!
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:58:07 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200043851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik lees net dat Orban heeft gezegd dat hij niets tegen homo’s heeft en de wet dus verkeerd wordt gelezen.

Dat is de bekende "Ik heb niks tegen homo's maar... <insert een waslijst voorwaarden waar ze aan moeten voldoen om er niet toch iets tegen te kunnen hebben>"
pi_200043930
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is de bekende "Ik heb niks tegen homo's maar... <insert een waslijst voorwaarden waar ze aan moeten voldoen om er niet toch iets tegen te kunnen hebben>"
Nee hoor, zo werkt dat niet. Dit was ook al uitvoerig besproken. Dit soort argumenten komen voornamelijk van mensen die zelf qua denkpatroon énorm vast lijken te zitten in stereotypen, en daardoor geen onderscheid kunnen maken tussen hoofd-en bijzaken. Dat kan en mag natuurlijk, maar niet nodig om dat op anderen te projecteren, genoeg mensen die er gelukkig heel anders instaan.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:08:18 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200044010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:55 schreef Confetti het volgende:
Een aantal jaren geleden riep ik al dat de Westerse arrogantie om te denken dat 'wij' Oost-Europa zouden moderniseren nergens op sloeg. Zij zijn met meer. Waarom zou het niet net zo goed kunnen dat we in een waardengemeenschap juist als West-Europa meer richting Oost-Europa gaan dan andersom?

Dit is de prijs die je betaald als je met bananenrepublieken gaat samenwerken. Je hebt helemaal niet de garantie dat jij niet zelf degene bent die zich moet veranderen.
Jaren '90 he, Fukuyama over Huntington.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200044259
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:29:28 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200044307
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Zielig figuur, in een topic over beperken rechten van alleen homo's post jij een tweet over een vermeende 'homo-maffia'. Ga lekker in Hongarije wonen met je middeleeuwse gedachtegoed.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:30:04 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200044317
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, zo werkt dat niet. Dit was ook al uitvoerig besproken. Dit soort argumenten komen voornamelijk van mensen die zelf qua denkpatroon énorm vast lijken te zitten in stereotypen, en daardoor geen onderscheid kunnen maken tussen hoofd-en bijzaken. Dat kan en mag natuurlijk, maar niet nodig om dat op anderen te projecteren, genoeg mensen die er gelukkig heel anders instaan.
_O- Houd jezelf niet zo voor de gek man.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200044371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Zielig figuur, in een topic over beperken rechten van alleen homo's post jij een tweet over een vermeende 'homo-maffia'. Ga lekker in Hongarije wonen met je middeleeuwse gedachtegoed.
Je hebt er maar moeilijk mee,denk aan je hart meid
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:35:06 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200044427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:28 schreef CryptoPunk het volgende:
[ twitter ]
Ah twee homo's vinden het niet erg. Nou dan gaan we dit maar in elk land doen. Zullen we ook andere voorkeuren en groeperingen uit boeken bannen? Als die twee homo's dat geen probleem vinden natuurlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200044429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

_O- Houd jezelf niet zo voor de gek man.
Verre van. Ik heb het heel goed door allemaal, dit in tegenstelling tot bepaalde anderen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:35:54 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200044452
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Verre van. Ik heb het heel goed door allemaal, dit in tegenstelling tot bepaalde anderen.
Lekker fel blijven posten tegen mensen die graag iedereen als gelijk zien.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200044459
Als Viktor Orbán een moslim was had niemand geprotesteerd.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:43:46 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200044613
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:36 schreef HSG het volgende:
Als Viktor Orbán een moslim was had niemand geprotesteerd.
Dan hadden een heleboel van zijn medestanders inderdaad heel anders gereageerd in dit topic. Scherp! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200044625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Lekker fel blijven posten tegen mensen die graag iedereen als gelijk zien.
Deze mensen willen voornamelijk tegen alles aan kunnen schoppen dat ook maar enigszins conservatief en traditioneel is. De LGBT-cultuur/scene/symboliek vormt wat dat betreft een perfect Paard van Troje. Met vermeende gelijkheid heeft het weinig te maken, immers is het indoctrineren van pakweg kleuters met theorieën over seksualiteit en "gender" simpelweg het verspreiden van een ideologie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 16:46:07 ]
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:48:26 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200044691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:36 schreef HSG het volgende:
Als Viktor Orbán een moslim was had niemand geprotesteerd.
Nee niemand heeft ooit kritiek op meneer Erdogan. Die heeft hier louter fans. :')
pi_200044722
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Deze mensen willen voornamelijk tegen alles aan kunnen schoppen dat ook maar enigszins conservatief en traditioneel is. De LGBT-cultuur/scene/symboliek vormt wat dat betreft een perfect Paard van Troje. Met vermeende gelijkheid heeft het weinig te maken, immers is het indoctrineren van pakweg kleuters met theorieën over seksualiteit en "gender" simpelweg het verspreiden van een ideologie.
Waarom telkens toch die stropoppen? De wetgeving in Hongarije heeft niet eens betrekking op kleuters, maar op tieners tussen de 12 en 18 jaar.

Jij claimt dat er geen sprake is van 'anti-homowetgeving'. Maar waarom gelden de beperkingen dan specifiek voor homoseksuele content (waarbij 'seksueel' dus niet slaat op seks/porno)?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200044770
Leuke woordspeling

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 24-06-2021 17:00:28 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200044962
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat ik de Hongaarse wet niet kan lezen.
Maar dat weerhoudt je niet van een oordeel alsof je precies weet wat er in die wet staat?
quote:
Dus alles wat de VK over Hongarije schrijft is erger opgeschreven, dan het is? Is nogal een claim.
Hun bericht over de Hongaarse coronawet was fake news, de bewering van de Duitse journalist dat Mbappe racistisch bejegend zou zijn wordt niet alleen als feit gepresenteerd maar ook aan Mbappe zelf toegeschreven, tav deze wet worden kinderen ineens jongeren en specifieke inhoud van de wet wordt vermeden.Ik denk dat ik moderne propaganda inmiddels wel een beetje weet te herkennen.

quote:
Zoals het in deze bron gesteld wordt, is het dus een flutwet die nergens voor nodig is. Want alles is/ gaat al normaal zo het gaat. Waarom zou je er dan een wet voor schrijven? :?
Een wet hoeft niet per se een ingrijpende verandering te zijn inderdaad. Ook is regeren vooruitzien en wellicht is deze wet een bescherming tegen gevaren die zich nog niet volledig hebben geopenbaard.

quote:
Wat ze daarna schrijven is gewoon weet quatsch. 'Children are impessionable' en als je niet oppast dan maak je ze gay! En dat is niet goed!.. Maar we hebben niks tegen homoseksualiteit... Beetje een Wokkel als je het mij vraagt. ;)

Daarna een conclusie over 'peer-contagion theory' waarmee ze niks anders insinueren dan dat het accepteren van hoomsesualiteit en transgenders ertoe leidt dat mensen 'waar niks mis mee is' (zie hier weer het waardeoordeel) opeens homo of transgender worden. :')
Dat is natuurlijk ook gewoon zo. Er is inmiddels een hele transitie-industrie ontstaan en die wil goed boeren net zo goed als andere industrien dat willen. We zien ook opvallende stijgingen en clusters van het ooit zo zeldzame genderdysforie, terwijl het in Papua Nieuw Guinea niet zo'n vaart loopt met de kinderen die zeker weten in het verkeerde lichaam te zitten. Het sluit inderdaad een waarde-oordeel in zich, als er niks mis zou zijn met iemand met genderdysforie dan zouden we ook niet met zijn allen via de verplichte zorgverzekering om de persoon in kwestie een mentaal probleem medisch te pogen op te lossen middels het onherstelbaar versnijden van een gezond lichaam en een levenslang abonnement op de farmaceutische industrie.

Die hele LGBTQ beweging is ook verantwoordelijk voor het samentrekken van homoseksualiteit met allerlei andere afwijkingen van de norm. Behalve dat me dat niet goed lijkt voor de homo-emancipatie, krijg je allerlei veel minder onomstreden ideeen die schuilen onder die paraplu. Zo is er op de transitiehype best wat aan te merken, maar in tegenstelling tot wat heden ten dage het geloof lijkt maakt behoren tot een minderheid je niet meteen tot een goed mens. Roofdieren als Sydney Smeets zien vooral veel mogelijkheden voor het botvieren van de eigen lusten in LGBTQ-emancipatie, en velen zijn minder bereid om te wachten tot de verjaardag waarop het eindelijk juridisch mag. Of het kan ook zo plat zijn dat mensen zich met hun gedrag genormaliseerd voelen wanneer kinderen daar ook aan meedoen. Ik vind drag shows en het SM-universum echt niet iets voor minderjarigen, en al zeker niet om aan mee te doen. Je moet geen kinderen gebruiken voor je zelfbevestiging, wees nou een kerel en sta gewoon voor je eigen rare hobby voor volwassenen.

quote:
Er zijn wel meer wetten 'democratisch' tot stand gekomen, waarbij we achteraf hebben moeten contateren dat ze niet door de beugel kunnen. :)
Als de EU al dit stadium van heerszucht had bereikt in 2000 dan had de Nederlandse homohuwelijk wet niet door de beurgel gekund. Het is nou eenmaal tamelijk essentieel voor democratie dat je een uitkomst waar je het niet mee eens bent maar hebt te accepteren, ook in de wetenschap dat die zich kan ontwikkelen en in de toekomst de uitkomst anders kan zijn als je met goede argumenten blijft aankomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200044981
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:54 schreef Ali_boo het volgende:
Leuke woordspeling

[ twitter ]
Stoere praat.
Is dat dezelfde Rutte die onderste steen voor wat betreft mh17 wel even boven zou krijgen en zou zorgen dat de daders niet onbestraft bleven?

Of heb ik daar een verkeerde actieve herinnering aan?
pi_200044995
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Gewoon je bek houe. Komt ie weer met zijn stoere praatjes. Maar hij is helemaal niet stoer genoeg voor het fysieke geweld dat hij inbeeldt, en hij is politiek niet stoer genoeg. Dat hij net zoveel schijt heeft aan de Hongaarse rechtsstaat en democratie als aan de Nederlandse betekent nog niet dat hij ook maar iets waar gaat maken.

Het zal wel weer ordinarie afleidingsmanouevre zijn om een of andere verdere soevereiniteitsoverdracht waar Nederland het eigenlijk niet mee eens er doorheen te sneaken waarna dat onomkeerbaar is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200045196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stoere praat.
Is dat dezelfde Rutte die onderste steen voor wat betreft mh17 wel even boven zou krijgen en zou zorgen dat de daders niet onbestraft bleven?

Of heb ik daar een verkeerde actieve herinnering aan?
Dat kan die zich niet herinneren uiteraard

Of de toeslagaffaire , wat dat betreft is deze internationale 'crisis' een heerlijke afleidingsmanoeuvre om zijn eigen falen te verbloemen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200045284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stoere praat.
Het doet me denken aan het aankaarten van homorechten in Rusland jaren geleden, dat was nou niet bepaald een succes voor Mark.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_200045325
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:33 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Het doet me denken aan het aankaarten van homorechten in Rusland jaren geleden, dat was nou niet bepaald een succes voor Mark.
Dat fragment kende ik nog niet, maar het is echt briljant. Rutte staat er bij als een lulletje rozenwater eerste klas. :o
pi_200045332
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:29 schreef damsco het volgende:

[..]

Dus als het aan Barbera Barend ligt zullen alle presentatoren een van deze badboys in hun rectum douwen en hiermee vechten ze voor vrijheid :?



[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_boo op 24-06-2021 17:48:02 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200045404
Ik wil niet offtopic gaan maar waarom is Rutte nog steeds vrijgezel ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 24 juni 2021 @ 17:48:29 #101
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200045453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dus als het aan Barbera Barend ligt zullen alle presentatoren een van deze badboys in hun rectum douwen en hiermee vechten ze voor vrijheid:?

[ afbeelding ]
Een mooi statement toch?
  donderdag 24 juni 2021 @ 17:49:42 #102
1234 HiZ
Istanbullu
pi_200045462
Het is als je dit topic doorleest opvallend hoeveel fascistisch geteisem denkt dat hun gedachtengoed weer salonfahig is geworden.

Ijzingwekkend hoe ze zich opwerpen voor willekeurig welke vrijheidsbeperkende wet van een oosteuropese autocraat.

Nog erger is dat ik deze reactie zou kunnen cross posten in diverse topics.
pi_200045534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:49 schreef HiZ het volgende:
Het is als je dit topic doorleest opvallend hoeveel fascistisch geteisem denkt dat hun gedachtengoed weer salonfahig is geworden.

Ijzingwekkend hoe ze zich opwerpen voor willekeurig welke vrijheidsbeperkende wet van een oosteuropese autocraat.

Nog erger is dat ik deze reactie zou kunnen cross posten in diverse topics.
Jij weet het mooi om te draaien.

Op een enkeling na hebben de meesten in dit topic niets tegen homo's, maar tegen het continu propageren hiervan. En dat is ook precies waar de wet over gaat. Er zijn een helemaal mensen in Nederland die nu denken dat homofilie strafbaar wordt in Hongarije. Dat is echt de schuld van het geframe in de media en ook veel mensen hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 17:56:56 ]
  donderdag 24 juni 2021 @ 17:57:20 #104
1234 HiZ
Istanbullu
pi_200045560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij weet het mooi om te draaien, mal.

Op een enkeling na hebben de meesten in dit topic niets tegen homo's, maar tegen het continu propageren hiervan. En dat is ook precies waar de wet over gaat. Er zijn een helemaal mensen in Nederland die nu denken dat homofilie strafbaar wordt in Hongarije. Dat is echt de schuld van het geframe in de media en ook veel mensen hier.
Yeah, whatever. Nu is het een antihomowetje van Orban, volgende week is het iets anders van Putin. De NSB is er niks bij.
pi_200045578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Yeah, whatever. Nu is het een antihomowetje van Orban, volgende week is het iets anders van Putin. De NSB is er niks bij.
WTF heeft dit met NSB te maken? :')
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:02:04 #106
1234 HiZ
Istanbullu
pi_200045613
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

WTF heeft dit met NSB te maken? :')
Zelfde traditie van landverraad. Overigens heeft het geen zin om te praten met fascisten. Ongeacht hoe ze zichzelf noemen. Wat dit voor gevolgen heeft voor de communicatie met jou mag je zelf bedenken.
pi_200045627
Orbangod
pi_200045647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:02 schreef HiZ het volgende:
Zelfde traditie van landverraad.
Hardop gelachen! :D
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:08:21 #109
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200045667
Mooi dat de Duitsers en voor gezorgd hebben dat Hongarije er uit ligt een morele verplichting zou je dat kunnen noemen. *O*
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200045674
Rutte en heel wat collega-leiders willen premier Viktor Orbán donderdag aanspreken op de gewraakte wet en hem overreden tot het intrekken van de wet. Maar Rutte maakt zich weinig illusies. "Hij is schaamteloos, dus hij gaat ermee door."
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-van-hongarije.html

Paraderen in een string met een buttplug in de hand is niet schaamteloos.
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:11:07 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200045696
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:09 schreef intellectuele_user het volgende:
Rutte en heel wat collega-leiders willen premier Viktor Orbán donderdag aanspreken op de gewraakte wet en hem overreden tot het intrekken van de wet. Maar Rutte maakt zich weinig illusies. "Hij is schaamteloos, dus hij gaat ermee door."
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-van-hongarije.html

Paraderen in een string met een buttplug in de hand is niet schaamteloos.
Dat dit soort landen als Hongarije en Polen enz lid zijn van de EU is natuurlijk al fout.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200045698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:08 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat de Duitsers en voor gezorgd hebben dat Hongarije er uit ligt een morele verplichting zou je dat kunnen noemen. *O*
Het had niet veel gescheeld anders. :D
Nu speelt Nederland de halve finale tegen Duitsland.
Op papier een mooi affiche.

Ik hoop maar dat die hongaren de Nederlandse spelers van kleur straks niet onheus gaan bejegenen zodat het gewoon over voetbal kan gaan.
pi_200045744
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:09 schreef intellectuele_user het volgende:
Rutte en heel wat collega-leiders willen premier Viktor Orbán donderdag aanspreken op de gewraakte wet en hem overreden tot het intrekken van de wet. Maar Rutte maakt zich weinig illusies. "Hij is schaamteloos, dus hij gaat ermee door."
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-van-hongarije.html

Paraderen in een string met een buttplug in de hand is niet schaamteloos.
Tja, dit zijn weer van die loze woorden van Rutte om zieltjes te winnen. Net zoals 'er is veel institutioneel racisme in Nederland' ... om vervolgens in het verkiezingsprogramma te zetten 'met het label institutioneel racisme hebben wij moeite, want ..'
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:08 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat de Duitsers en voor gezorgd hebben dat Hongarije er uit ligt een morele verplichting zou je dat kunnen noemen. *O*
Dat scheelde maar weinig. En gezien de kwaliteitsverhoudingen is deze 2-2 simpelweg een behoorlijke afgang voor Duitsland. Misschien was men een beetje te veel bezig met randzaken zoals regenboogvlaggetjes.
pi_200045753
Wel mooi om te zien hoe onze islamitische en rechts-conservatieve mede-users gebroederlijk op een lijn zitten in dit topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200045767
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
Wel mooi om te zien hoe onze islamitische en rechts-conservatieve mede-users gebroederlijk op een lijn zitten in dit topic.
Wat vind je daar precies mooi aan?
pi_200045780
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
Wel mooi om te zien hoe onze islamitische en rechts-conservatieve mede-users gebroederlijk op een lijn zitten in dit topic.
Dan weet jij ook weer waar je staat, toch? Mede VVD-stemmer! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 18:19:43 ]
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:20:07 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200045783
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:15 schreef Dejannn het volgende:

Dat scheelde maar weinig. En gezien de kwaliteitsverhoudingen is deze 2-2 simpelweg een behoorlijke afgang voor Duitsland. Misschien was men een beetje te veel bezig met randzaken zoals regenboogvlaggetjes.
In elk geval voldoende om een land die nazi standpunten steunt over homo's en dergelijke uit de EK te voetballen. *O*
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200045820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval voldoende om een land die nazi standpunten steunt over homo's en dergelijke uit de EK te voetballen. *O*
Nou nou, met nazi's heeft het nochtans niets te maken.
pi_200045821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval voldoende om een land die nazi standpunten steunt over homo's en dergelijke uit de EK te voetballen. *O*
Je mag best een bepaalde mening hebben, maar bepaalde krachttermen die kant noch wal raken, dragen weinig bij aan deze discussie.

Nazi's vervolgde homo's actief en stopte ze in concentratiekampen. In Hongarije is homofilie helemaal niet verboden, enkel het propageren daarvan aan minderjarigen. Natuurlijk mag je dat heel vreselijk vinden allemaal, maar "nazi standpunt" slaat nergens op.
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:25:38 #120
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200045851
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nou nou, met nazi's heeft het nochtans niets te maken.
Wat Duitsland aangaat in hun relatie met Hongarije duidelijk wel natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:27:46 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200045872
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:49 schreef HiZ het volgende:
Het is als je dit topic doorleest opvallend hoeveel fascistisch geteisem denkt dat hun gedachtengoed weer salonfahig is geworden.

Ijzingwekkend hoe ze zich opwerpen voor willekeurig welke vrijheidsbeperkende wet van een oosteuropese autocraat.

Nog erger is dat ik deze reactie zou kunnen cross posten in diverse topics.
Dat is de nieuwe hoop voor allerlei onzekere zichzelf tekort gedaan voelende meneertjes om zich de man te kunnen voelen. Tien jaar geleden roetsjten die doorgaans van de libertarische glijbaan.
pi_200045873
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dan weet jij ook weer waar je staat, toch? Mede VVD-stemmer! :*
Klopt, met Rutte. 'Onze' partijleider. Maar volgens mij was jij niet zo blij met zijn reactie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:28:02 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200045877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mag best een bepaalde mening hebben, maar bepaalde krachttermen die kant noch wal raken, dragen weinig bij aan deze discussie.

Nazi's vervolgde homo's actief en stopte ze in concentratiekampen. In Hongarije is homofilie helemaal niet verboden, enkel het propageren daarvan aan minderjarigen. Natuurlijk mag je dat heel vreselijk vinden allemaal, maar "nazi standpunt" slaat nergens op.
Van het een kan je makkelijk een stapje verder gaan. De meeste nazi die bijvoorbeeld Joden ombrachten waren keurige normale burgers. Voordat ze lid werden van de SS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:29:07 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200045889
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dan weet jij ook weer waar je staat, toch? Mede VVD-stemmer! :*
Rutte wil jouw stem niet zo te zien.
pi_200045896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Van het een kan je makkelijk een stapje verder gaan. De meeste nazi die bijvoorbeeld Joden ombrachten waren keurige normale burgers.
Zodra het een stapje verder gaat mag je het dan zo noemen. Nu niet AUB slaat nergens op, en maakt het er hier niet leuker op. Je wordt ook heus niet serieuzer genomen door je te bedienen van dergelijke krachttermen.
pi_200045904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:33 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Het doet me denken aan het aankaarten van homorechten in Rusland jaren geleden, dat was nou niet bepaald een succes voor Mark.
_O-

Sta je dan met je Nederlands Vingertje©
pi_200045912
Al die gespeelde ophef over een simpel wetje uit Hongarije :') Het is slechts een wet die pedofillie tegen wil gaan, inclusief indoctrinatie van minderjarigen op LHBTI gebied in o.a. het onderwijs en tijdens kinderprogramma's op TV. Dat is toch volkomen normaal? Seksuele opvoeding is niet de taak van het onderwijs of van de overheid (staatsomroep), maar liggen bij de ouders. Ik zou zo'n wet in Nederland ook toejuichen, als je ziet hoe de indoctrinatie op scholen en tijdens kinderprogramma's zoals Spangas hoogtij viert.

Dat zo'n wet het leven van homo's zuur gaat maken is onwaar en fakenews.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:35:11 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200045930
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Al die gespeelde ophef over een simpel wetje uit Hongarije :') Het is slechts een wet die pedofillie tegen wil gaan, inclusief indoctrinatie van minderjarigen op LHBTI gebied in o.a. het onderwijs en tijdens kinderprogramma's op TV. Dat is toch volkomen normaal? Seksuele opvoeding is niet de taak van het onderwijs of van de overheid (staatsomroep), maar liggen bij de ouders. Ik zou zo'n wet in Nederland ook toejuichen, als je ziet hoe de indoctrinatie op scholen en tijdens kinderprogramma's zoals Spangas hoogtij viert.

Dat zo'n wet het leven van homo's zuur gaat maken is onwaar en fakenews.
Jij bent vooral fakenews
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:39:09 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200045970
Nou ja, en nee, ik geloof hem ook niet klakkeloos op zijn blauwe ogen, dit klinkt toch wel een stuk genuanceerder dan "homos hebben geen rechten meer!"



En ook nee, ik ben nog steeds geen voorstander van deze wet. Alleen slaat het wel weer een beetje door allemaal qua beschuldigingen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200046003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij bent vooral fakenews
Nou ja, fakenews is het niet, maar stemmingmakerij mag het wat mij betreft best genoemd worden. Ik sprak iemand, die zelf homo is, en die dacht dus echt dat homofilie strafbaar gesteld werd in Hongarije. Dit omdat er constant gesproken wordt over de "anti-homo-wet".

Natuurlijk had hij zich beter kunnen informeren. Maar veel mensen picken alleen headlines op.

Dus nee, geen fake-news. Maar het is wel echt stemming makend. Van een evenwichtige belichting is wat mij betreft geen sprake.
pi_200046079
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:48 schreef damsco het volgende:

[..]

Een mooi statement toch?
Dit kan alleen goed voor Orban uitpakken, ik zeg doen!

Het is slechts een kwestie van tijd dat iemand de overtreffende stap neemt .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 24-06-2021 19:09:30 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200046159
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Al die gespeelde ophef over een simpel wetje uit Hongarije :') Het is slechts een wet die pedofillie tegen wil gaan, inclusief indoctrinatie van minderjarigen op LHBTI gebied in o.a. het onderwijs en tijdens kinderprogramma's op TV. Dat is toch volkomen normaal? Seksuele opvoeding is niet de taak van het onderwijs of van de overheid (staatsomroep), maar liggen bij de ouders. Ik zou zo'n wet in Nederland ook toejuichen, als je ziet hoe de indoctrinatie op scholen en tijdens kinderprogramma's zoals Spangas hoogtij viert.

Dat zo'n wet het leven van homo's zuur gaat maken is onwaar en fakenews.
Volgens de big brain users hier in het topic worden ze in hun vrijheid belemmerd wanneer ze geen toegang hebben tot de kids

Kijk maar hoe tolerant we zijn geworden



Dit zijn de Europese waarden waar we door de knieen voor gaan _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200046364
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:48 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dit kan alleen goed voor Orban uitpakken, ik zeg doen!

Het is slechts een kwestie van tijd dat iemand de overtreffende stap neemt .
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200046378
...
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200046381
nvm
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 24 juni 2021 @ 19:15:13 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200046467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:48 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dit kan alleen goed voor Orban uitpakken, ik zeg doen!

Het is slechts een kwestie van tijd dat iemand de overtreffende stap neemt .
En wat mag die wezen?
pi_200046949
NOS gaat zich voor een keertje onpartijdig gedragen :?

NOS-presentatoren willen geen standpunt innemen door lhbti-speldjes te dragen
Presentatoren van de NOS gaan zondag geen #OneLove-speldjes dragen om de Hongaarse lhbti'ers een hart onder de riem te steken. Journalist Barbara Barend had daartoe opgeroepen als reactie op de aanvoerder van het Duitse voetbalelftal die met een regenboogband speelt tijdens het EK. Oranje speelt zondag in Hongarije.

"Wij zijn als NOS geen acterende partij in het nieuws", legt een woordvoerder uit. "Het onderwerp zal bij ons zeker de revue passeren. Maar we nemen geen standpunt in door een speldje te gaan dragen. We signaleren en registeren, dat is onze taak. Onze journalisten zouden bijvoorbeeld op 4 of 5 mei ook nooit een vrijheidsspeldje dragen."
https://www.nu.nl/media/6(...)ldjes-te-dragen.html

SBS6 :')

Presentatoren De Oranjezomer dragen zondag lhbti-speldjes
De presentatoren van het SBS6-programma De Oranjezomer geven gehoor aan de oproep van Barbara Barend om zondag als steunbetuiging aan de lhbti-gemeenschap een #OneLove-speldje te dragen.
https://www.nu.nl/media/6(...)-lhbti-speldjes.html
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 19:57:18 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200047062
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mag best een bepaalde mening hebben, maar bepaalde krachttermen die kant noch wal raken, dragen weinig bij aan deze discussie.

Nazi's vervolgde homo's actief en stopte ze in concentratiekampen. In Hongarije is homofilie helemaal niet verboden, enkel het propageren daarvan aan minderjarigen. Natuurlijk mag je dat heel vreselijk vinden allemaal, maar "nazi standpunt" slaat nergens op.
Hoe propageer je een seksuele voorkeur precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 19:59:13 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200047087
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Deze mensen willen voornamelijk tegen alles aan kunnen schoppen dat ook maar enigszins conservatief en traditioneel is. De LGBT-cultuur/scene/symboliek vormt wat dat betreft een perfect Paard van Troje. Met vermeende gelijkheid heeft het weinig te maken, immers is het indoctrineren van pakweg kleuters met theorieën over seksualiteit en "gender" simpelweg het verspreiden van een ideologie.
Hoe doe je dat, een seksuele voorkeur 'indoctrineren'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200047541
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe propageer je een seksuele voorkeur precies?
Door het belonen van homoseksueel gedrag, bijvoorbeeld.
pi_200047559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, een seksuele voorkeur 'indoctrineren'?
Door stelsmatig homoseksueel gedrag en homoseksuele uitingen te belonen en op een voetstuk te plaatsen.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 20:30:22 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200047566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Door het belonen van homoseksueel gedrag, bijvoorbeeld.
Hoe beloon je homoseksueel gedrag?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 20:31:25 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200047583
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Door stelsmatig homoseksueel gedrag en homoseksuele uitingen te belonen en op een voetstuk te plaatsen.
Waardoor men 'homoseksueel' besluit te worden?

Of hoe moet ik dat zien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200047596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe beloon je homoseksueel gedrag?
Bijvoorbeeld door homoseksuelen voorrang te geven bij het vervullen van functies op de publieke omroep.
pi_200047667
Verbazingwekkend dat zoveel gehersenspoelde users het ombouwen van kinderne goedkeuren. Nou weet ik niet of jullei zef zijn mishandeld/misbruikt als kind maar dit is niet anders :r
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:36:03 #146
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200047670
We zitten hier in West- Europa volledig in de tang van de blauwharige fascisten. Gelukkig doen de Oost- Europese landen niet mee met die waanzin.

Ik lees zelfs dat er een petitie wordt gestart om van Keti- Koti/1 juli een nationale vrije dag te maken. Dat soort grappen kan alleen hier in het westen. Zie je het voor je dat de Kelten een vrije dag opeisen in Boedapest? Hhahah
pi_200047700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waardoor men 'homoseksueel' besluit te worden?

Of hoe moet ik dat zien?
Wat dit voor effect heeft op grote groepen jongeren weet ik niet. Op mensen die 100% hetero zijn of 100% homo, zal dit naar ik aanneem geen effect hebben. Maar voor mensen die daar ergens tussen in zitten, lijkt het mij niet onaannemelijk dat hun gedrag beïnvloed kan worden door hetgeen zij op de televisie e.d. voorgeschoteld krijgen.
pi_200047713
quote:
LHBT-voorman: ‘Erasmusbrug in regenboogkleuren hullen was schadelijk en hypocriet’
Lennard van Mil, voorman van de homobelangenclub de Roze Leeuw, is boos omdat de gemeente Rotterdam woensdagavond de Erasmusbrug in regenboogkleuren hulde. Daarmee sloot de stad zich aan bij het internationale protest tegen een Hongaarse wet, die het promoten van homoseksualiteit en geslachtsverandering bij kinderen verbiedt. ‘Het is een lege en hypocriete actie.’

Volgens Van Mil is de actie van de gemeente Rotterdam 'een klap in het gezicht’ van alle Nederlanders die dagelijks te maken hebben met antihomogeweld. ,,Onze eigen lhbt’ers zijn allesbehalve gediend met deze actie. We kunnen wel met het vingertje gaan wijzen, maar het is beter om eerst in eigen land orde op zaken te stellen. En hoe je het wendt of keert: wij hebben niets te maken met democratisch aangenomen wetten in andere landen.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)-hypocriet~a18fdc9b/
_O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:38:39 #149
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200047725
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:35 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Verbazingwekkend dat zoveel gehersenspoelde users het ombouwen van kinderne goedkeuren. Nou weet ik niet of jullei zef zijn mishandeld/misbruikt als kind maar dit is niet anders :r
Het is psychische indoctrinatie waar de Nazi's of een Kim Jong Un nog een puntje aan kunnen zuigen. Heel leuk al die succes verhalen van de transformatie van transgenders, maar we horen nooit een keer over transseksuelen die spijt hebben van een verandering. En de fuck ja, die zijn er ook.

Ik voel me regelmatig een hond, en ga graag als een hond door het leven. Moet dat straks ook normaal worden?
pi_200047757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:36 schreef Ciclon het volgende:
We zitten hier in West- Europa volledig in de tang van de blauwharige fascisten. Gelukkig doen de Oost- Europese landen niet mee met die waanzin.

Ik lees zelfs dat er een petitie wordt gestart om van Keti- Koti/1 juli een nationale vrije dag te maken. Dat soort grappen kan alleen hier in het westen. Zie je het voor je dat de Kelten een vrije dag opeisen in Boedapest? Hhahah
Wat is er mis met een extra vrije dag neef? :T
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200047779
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:35 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Verbazingwekkend dat zoveel gehersenspoelde users het ombouwen van kinderne goedkeuren. Nou weet ik niet of jullei zef zijn mishandeld/misbruikt als kind maar dit is niet anders :r
Kinderen ombouwen - dat ging zelfs Josef Mengele te ver.
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:44:17 #152
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200047833
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:35 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Verbazingwekkend dat zoveel gehersenspoelde users het ombouwen van kinderne goedkeuren. Nou weet ik niet of jullei zef zijn mishandeld/misbruikt als kind maar dit is niet anders :r
Ho ho, je gaat voorbij aan het zelfbeschikkingsrecht van twaalfjarigen. Wat is er nou leuker voor zo'n kind dan iets te hebben om trots op te zijn en een leuke spreekbeurt over te kunnen houden in de klas O+
pi_200047841
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Kinderen ombouwen - dat ging zelfs Josef Mengele te ver.
Denk ook niet dat ze dit deden in Unit 731.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 20:47:33 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200047902
begint een beetje slapstick te worden dit jongons
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:50:32 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200047949
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Deze mensen willen voornamelijk tegen alles aan kunnen schoppen dat ook maar enigszins conservatief en traditioneel is. De LGBT-cultuur/scene/symboliek vormt wat dat betreft een perfect Paard van Troje. Met vermeende gelijkheid heeft het weinig te maken, immers is het indoctrineren van pakweg kleuters met theorieën over seksualiteit en "gender" simpelweg het verspreiden van een ideologie.
Jezus, jij ziet evil in iets goeds. Misschien eens om hulp gaan vragen, wat een tegenstrijdigheid ook met hoe je in je comments jezelf beschrijft om vervolgens precies dat te doen wat jij zo haat. Totaal van het padje af.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:52:10 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200047981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat vind je daar precies mooi aan?
Dat ze precies dezelfde waarden en normen delen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:57:54 #157
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200048074
quote:
83s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:47 schreef sp3c het volgende:
begint een beetje slapstick te worden dit jongons
Het is helaas geen slapstick. Dit zijn de users die je de vrije loop laat als website. Als je leest hoe men hier over homo's denken, lijkt mij dat hier en daar tegen de regels van de site zelf. Nu zal ik wel weer NSB-er genoemd worden, maar als je mensen toestaat zich als een klootzak gedragen, zullen ze dat blijven doen. Dit is niet aan jouw persoonlijk,.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:07:03 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048227
Dat alleen al de term homoseksualiteit bij onze conservatieve users leidt tot de meest perverse denkbeelden, zegt overigens meer over hun eigen moreel kompas dan dat van anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:11:14 #159
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200048315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
maar als je mensen toestaat zich als een klootzak gedragen
Je bedoelt mensen die jouw mening niet delen :+
Ja die kan je maar beter afschilderen als Nazi's die onder de nieuwe Hongaarse wet alle homo's per trein willen afvoeren naar concentratiekampen. Dat maakt je een heel stuk minder klootzak natuurlijk.
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:11:28 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200048319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat ze precies dezelfde waarden en normen delen.
*ontbreken
Huilen dan.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:13:10 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je bedoelt mensen die jouw mening niet delen :+
Ja die kan je maar beter afschilderen als Nazi's die onder de nieuwe Hongaarse wet alle homo's per trein willen afvoeren naar concentratiekampen. Dat maakt je een heel stuk minder klootzak natuurlijk.
Die zitten er hier ook tussen, ja. Of nog erger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:13:17 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200048355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is helaas geen slapstick. Dit zijn de users die je de vrije loop laat als website. Als je leest hoe men hier over homo's denken, lijkt mij dat hier en daar tegen de regels van de site zelf. Nu zal ik wel weer NSB-er genoemd worden, maar als je mensen toestaat zich als een klootzak gedragen, zullen ze dat blijven doen. Dit is niet aan jouw persoonlijk,.
En hier issie weer, mensen die het niet met me eens zijn zouden geen platform mogen hebben, monddood en naar de goelag!!

En "iets goeds" is subjectief.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200048371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is helaas geen slapstick. Dit zijn de users die je de vrije loop laat als website. Als je leest hoe men hier over homo's denken, lijkt mij dat hier en daar tegen de regels van de site zelf. Nu zal ik wel weer NSB-er genoemd worden, maar als je mensen toestaat zich als een klootzak gedragen, zullen ze dat blijven doen. Dit is niet aan jouw persoonlijk,.
Hoe denkt men hier dan over homo's? Ik heb daarover niets gelezen.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:14:37 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En hier issie weer, mensen die het niet met me eens zijn zouden geen platform mogen hebben, monddood en naar de goelag!!

En "iets goeds" is subjectief.
Ik voor mij ben erg blij dat het allemaal blijft staan. Mooie getuigenis van hoe conservatisme werkelijk altijd hetzelfde blijft (no pun).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:17:08 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200048448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik voor mij ben erg blij dat het allemaal blijft staan. Mooie getuigenis van hoe conservatisme werkelijk altijd hetzelfde blijft (no pun).
Helemaal prima hoor, ik kies met mijn opmerking ook geen kant nu. maar het valt me wel op dat het wel vaak dezelfde mensen zijn die niet met woorden willen discussieren maar gewoon blijkbaar door God zelf zijn gestuurd om de enige echte waarheid te verkondigen. En iedereen die het er niet mee eens is...... GOELAG!

Typisch.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:17:12 #166
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048453
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt. Alles wat dus niet 'Rated R' is, mag geen homo's meer bevatten.
TV reclames? Geen homo's.
Openbare uitingen? Geen homo's.
Lesmateriaal op school? Geen homo's.
Matrix? Rated R
Brokeback Mountain? Rated R

Maar het is geen anti-LGBT wetgeving hoor. _O- Je mag gewoon homo zijn. Als je in hoekje gaat zitten en je bek erover houdt. :*
Uitstekende wetgeving _O_
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:17:56 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Helemaal prima hoor, ik kies met mijn opmerking ook geen kant nu. maar het valt me wel op dat het wel vaak dezelfde mensen zijn die niet met woorden willen discussieren maar gewoon blijkbaar door God zelf zijn gestuurd om de enige echte waarheid te verkondigen. En iedereen die het er niet meer eens is...... GOELAG!

Typisch.
@Ali_boo @Hamzoef @intellectuele_user
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:19:12 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048490
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:17 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Uitstekende wetgeving _O_
Bij mij ontstaat steeds meer het idee dat je gewoon bang bent dat je niet langer speciaal bent en graag die status als bijzonder wil houden door anderen hun identiteit te dwarsbomen, te bagatelliseren dan wel te criminaliseren.

Best zielig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:20:13 #169
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048507
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:21 schreef intellectuele_user het volgende:
Georginio Wijnaldum is blij dat hij zondag met zijn speciale OneLove-aanvoerdersband een statement kan maken tijdens het EK-duel tussen Nederland en Tsjechië in Hongarije. In dat land is veel te doen om de nieuwe antihomowetgeving. Dinsdag werd al bekend dat Wijnaldum de speciale aanvoerdersband zal dragen tijdens de achtstefinalewedstrijd in Boedapest.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)nd-in-hongarije.html
[ afbeelding ]
Pan-Afrikaanse kleuren zijn nu ook onderdeel van de homovlag?

Word je opgepakt als je zondag met een regenboogvlag zwaait in Boedapest?
Het korte antwoord: nee. De wet is namelijk nog niet van kracht. Hij is aangenomen door het parlement, maar de Hongaarse president heeft zijn handtekening er nog niet onder gezet. Het 'promoten van homoseksualiteit' is op dit moment dus nog niet strafbaar in Hongarije.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)it-in-boedapest.html

Georginio Wijnaldum zal niet van het veld lopen als er zondag racistische spreekkoren klinken in Boedapest bij de achtste finale van het EK tussen Nederland en Tsjechië. De aanvoerder van Oranje heeft daar goed over nagedacht, nadat de Franse aanvaller Kylian Mbappé eerder dit EK racistisch werd bejegend in de Puskás Aréna in de Hongaarse hoofdstad. De achtste finale tussen Nederland en Tsjechië begint zondag om 18.00 uur in de Puskás Aréna in Boedapest, die hoogstwaarschijnlijk uitverkocht zal zijn. Er zitten dan meer dan 60.000 toeschouwers.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)en-in-boedapest.html
Dit is het grote probleem. Vermenging van de homovlag, black pride en de Chinese Red Salute.

Je kunt geen pride vinden waar geen BLM vlag of Red Salute wordt gezwaaid.
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:21:02 #170
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De laatste keer dat de Volkskrant berichtte over een Hongaarse wet was het inderdaad desinformatie. De Hongaarse coronawet was een stuk netter en rechtsstatelijker dan die van De Jonge.
[..]

Waarom? Je weet toch dat ze allemaal hefzelfde schrijven en dat als het over Hongarije gaat het altijd erger moet lijken dan het is?
[..]

Dat is me nogal een statement op basis van deze informatie. Ik zie eigenlijk het probleem met de 'Europese waarden' (een klein clubje van West-Europese EU lidstaten bedoelen ze dan) niet. Elk land mag beperkingen stellen ter bescherming van minderjarigen en handelsreclame is ook in Nederland uitgezonderd van de vrije meningsuiting.

Ik ken de bron verder niet, maar de naam deed mij een tegengeluid vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Heerszucht. Hongarije moet en zal in de pas lopen met de plannetjes van de onverkozenen met hun modieuze inzichten. En alle media van die paar mediabedrijven doen mee. We kunnen toch wel gewoon vaststellen dat er hier sprake is van anti-Hongaarse propaganda, waar massa's mensen dan weer als een kip zonder kop achteraan kakelen zonder ook maar enig idee te hebben wat er in die wet staat.

Het is van een stuitend simplisme en domheid. Dat je "voor LGBTQ" bent is geen excuus om als een trekpop te reageren. Het is van hetzelfde niveau als dat een voorstander claimt dat alle tegenstanders dus voor kinderverkrachting zijn.

Er spelen hier allemaal moelijke kwesties zoals wie gaat erover de seksuele opvoeding van kinderen, de ouders, de staat, of de commercie? Wat is een gezonde houding tegenover afwijkende seksualiteit en op welk moment in de opvoeding. Het gaat ook om de Sydney Smeetsen van deze wereld die de seksuele ontwikkeling van jongeren wat minder hoog in het vaandel hebben staan dan de eigen lustbeleving. Die kanten zitten er ook gewoon aan, we hebben ook een nogal luidruchtige beweging waarin het seksualiseren van kinderen wél acceptabel wordt geacht. Maar het gaat ook gewoon om democratie tov antidemocratische krachten, het subsidiariteitsbeginsel, cultuurrelativisme, hyperelativisme en ordinaire machtspolitiek.

Die complexiteit doe je geen recht door 'antihomowet' te roepen alsof dat dan genoeg zou zijn. Nee, ik neem daar geen genoegen mee, dat is een wanvertoning van de media. Je moet die wet onder de loupe nemen, en die dan beschouwen in het licht van bovenstaande alinea, en dan tot een oordeel komen in de zin van: Prima wet, of niet streng genoeg, of als ik Hongaarse wetgever was had ik andere accenten gelegd, of het is een slechte wet maar wel democratisch tot stand gekomen, tot 'dit kan echt niet want in strijd met artikel zus en zo van dit EU verdrag. Op basis van een inhoudelijke beschouwing van de wet kan het allemaal, maar in plaats daarvan krijgen we deze beschamende propagandakermis.
Uitstekende analyse ^O^
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:21:37 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dit is het grote probleem. Vermenging van de homovlag, black pride en de Chinese Red Salute.

Je kunt geen pride vinden waar geen BLM vlag of Red Salute wordt gezwaaid.
Misschien om dezelfde reden dat men in zwart Zuid-Afrika nogal openstond voor het communisme, aangezien de onderdrukkende klasse steeds riep hoe slecht dat communisme werkelijk was. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.

Is geen hogere wiskunde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:22:03 #172
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:53 schreef hunterrnl het volgende:
Leuk hoor allemaal met het vingertje wijzen naar Hongarije. Alsof in Nederland of al helemaal in Amsterdam veilig zou zijn voor alles wat geen hetero of geboren geslacht is.

Maargoed, hecht ook heel weinig waarde aan alle zogenaamde statements. Is toch allemaal voor de bühne van kijk ons goed zijn van wanneer het ons uitkomt. Woordjes zijn natuurlijk makkelijker dan echte daden.
Ik voel mij in Budapest veiliger op straat dan in Amsterdam.

Maarja dat zal wel door alle LGBT haat komen :)
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:23:26 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:22 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik voel mij in Budapest veiliger op straat dan in Amsterdam.

Maarja dat zal wel door alle LGBT haat komen :)
Nee, in Amsterdam vooral door aanhangers van een nogal conservatieve religie. Zeg maar aanhangers die in dit topic luidkeels verkondigen dat homoseksualiteit heeft geleid tot Covid als straf van God.

Toen was DIMM echter even ergens anders, toen dat gezegd werd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:23:52 #174
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048572
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:08 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat de Duitsers en voor gezorgd hebben dat Hongarije er uit ligt een morele verplichting zou je dat kunnen noemen. *O*
Toen de Duitsers in 1944 wonen waren ze moreel ook superieur _O_
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:25:16 #175
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Volgens de big brain users hier in het topic worden ze in hun vrijheid belemmerd wanneer ze geen toegang hebben tot de kids

Kijk maar hoe tolerant we zijn geworden

[ afbeelding ]

Dit zijn de Europese waarden waar we door de knieen voor gaan _O_
Dit is toch mooi en progressief?

En iedereen die hier tegen is is een homohatende nazi :{w
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:25:23 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048591
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:23 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Toen de Duitsers in 1944 wonen waren ze moreel ook superieur _O_
Zeg dat; de installering van Szalasi en zijn Pijlkruisers door de Nazi's leidde in 1944 tot de grootschalige deportatie van Hongaarse joden naar Auschwitz.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:28:45 #177
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat alleen al de term homoseksualiteit bij onze conservatieve users leidt tot de meest perverse denkbeelden, zegt overigens meer over hun eigen moreel kompas dan dat van anderen.
De meeste conservatieven hebben geen probleem met homoseksualiteit (los van het huwelijk wat een andere discussie is) . Het is niet meer de jaren '70.

Waar men problemen mee heeft is het opdringen van homoseksualiteit, of genderism of queer theory op minderjarige kwetsbare en gemakkelijk beïnvloedbare kinderen.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_200048636
Budapest is veiliger dan Amsterdam of Rotterdam.

Verder is Rutte wel de laatste die iets kan roepen over andermans rechtstaat.....

Bonusvraag: ga je ook die regenboog acties zien bij de winterspelen in China of het WK in Qatar?
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:29:32 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:28 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De meeste conservatieven hebben geen probleem met homoseksualiteit (los van het huwelijk wat een andere discussie is) . Het is niet meer de jaren '70.

Waar men problemen mee heeft is het opdringen van homoseksualiteit, of genderism of queer theory op minderjarige kwetsbare en gemakkelijk beïnvloedbare kinderen.
Hoe dring je een seksuele voorkeur precies op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200048650
quote:
TV reclames? Geen homo's
Dit begrijp ik niet. Wanneer iemand bijvoorbeeld reclame maakt voor een wasmiddel of een nieuw automodel, dan wordt daarbij toch niet gevraagd naar de seksuele gerichtheid van de persoon in kwestie? Ik kan me geen reclame voor Omo wasverzachter herinneren waarbij dan werd vermeld "let op: deze vrouw is lesbisch".
pi_200048669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe dring je een seksuele voorkeur precies op?
Die vraag heb je hierboven al gesteld en is door mij beantwoord.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:31:01 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die vraag heb je hierboven al gesteld en is door mij beantwoord.
Niet echt...

Tenzij je natuurlijk gelooft dat je een seksuele voorkeur kunt opleggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200048761
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet echt...

Tenzij je natuurlijk gelooft dat je een seksuele voorkeur kunt opleggen.
Het tegendeel is niet bewezen, dus ik sluit die mogelijkheid zeker niet uit.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:38:33 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200048814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het tegendeel is niet bewezen, dus ik sluit die mogelijkheid zeker niet uit.
Ah dus je houdt de optie open dat jij ook nog kunt veranderen van voorkeur?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:39:40 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200048835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah dus je houdt de optie open dat jij ook nog kunt veranderen van voorkeur?
Uiteraard, daar hebben ze Gender Fluid voor uitgevonden B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 21:40:04 #186
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200048845
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bij mij ontstaat steeds meer het idee dat je gewoon bang bent dat je niet langer speciaal bent en graag die status als bijzonder wil houden door anderen hun identiteit te dwarsbomen, te bagatelliseren dan wel te criminaliseren.

Best zielig.
Als je denk dat ik status ontleen aan mijn genderdysforie dan heb je het flink mis. Au contraire.
Genderdysforie wordt juist in de woke groepen aangesproken om slachtofferstatus en identiteit te claimen.

Daadwerkelijke genderdysforie is verschrikkelijk en ik zou het mijn ergste vijanden niet toewensen om elke dag wakker te worden in een lichaam waar ze van walgen. Daarom ageer ik ook zo tegen de huidige stroom van transpropaganda.

Ja, kinderen die daadwerkelijk genderdysforie hebben moeten we helpen, maar dat doen we niet door in de klas te propaganderen dat er 321 genders zijn en dat als je ooit ook maar enig ongemak in je lichaam hebt gevoelt tijdens je pubertijd dat je dan gelijk naar Planned Parenthood moet rennen voor hormonen en binnen zes maanden een afspraak moet maken voor een dubbele mastectomie of orchidectomy.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_200048944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah dus je houdt de optie open dat jij ook nog kunt veranderen van voorkeur?
Het lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik sluit het niet uit. Het is bekend dat heteroseksuele mannen in bepaalde omstandigheden overgaan tot homoseksueel gedrag. Dat is veelvuldig beschreven.
pi_200049329
quote:
83s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat we dit soort dingen met zijn allen hebben afsgesproken, dan moeten we ons er ook met zijn allen aan houden ... of dat nu over homobtgfi+ acceptatie of over de begroting gaat vind ik niet super relevant

als Hongarije niet mee wil doen dan staat het Hongarije vrij om te vertrekken

dat sommige Afrikaanse landen homofilie strafbaar stellen boeit me bv geen klote, wat de Russen doen ook niet
Wat hebben we precies afgesproken dan met z'n allen over dit punt?
pi_200049519
Dat Rutte hier zo fel op reageert zal wel komen doordat het onderwerp dichtbij komt. Ik ben geneigd het voor Hongarije op te nemen..vind de EU een veel enger gezelschap dan het conservatieve bolwerkje van Orban.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:18:57 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200049528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik sluit het niet uit. Het is bekend dat heteroseksuele mannen in bepaalde omstandigheden overgaan tot homoseksueel gedrag. Dat is veelvuldig beschreven.
Een hetero kan dus homo 'worden'...

Conservatieven :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:21:29 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200049564
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een hetero kan dus homo 'worden'...

Conservatieven :')
Dat is natuurlijk hun grote angst, voor je het weet prop je hem bij een vent erin als je teveel over homofilie nadenkt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:22:49 #192
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200049595
In 2019 was er in Boedapest gewoon een Gay Pride hoor. In Istanbul daarentegen niet……wel het bericht dat Turkse homo’s er wéér een wilden houden. Inderdaad wéer, maar wat denk je? Al jaren achtereen wordt dat verboden en in 2019 werd die Pride hard neergeslagen toen ze toch gingen lopen.

De hypocrisie is gewoon stuitend. Het probleem is het dwarsliggen van Hongarije en Polen in de EU en daarom worden die landen op alles aangevallen. Dat is zorgelijk. Het blijft muisstil wanneer een land als Turkije gewoon mee doet op een EK. We gaan daar ook heen om te voetballen en volgend jaar gaan we gewoon een WK voetballen in Qatar. Hoe het daar is met homorechten moet ik nog even uitzoeken. Maar heb zo'n vermoeden.

We kunnen ons bemoeien met hun rechtsysteem, maar laat Nederland eerst maar eens in eigen keuken kijken hoe hier met recht wordt omgegaan. Hoe hier de grondwet en de democratie met voeten wordt getreden, en grootste leugenaar Rutte zit er nog. Wij hebben een minister van Justitie die graag een handje meehelpt om zaken onder het tapijt te boenen.

Duitsland kent pas sinds 2017 het homohuwelijk. Merkel heeft dit lang tegengehouden.
Merkel zelf stemde in 2017 dus tegen het homohuwelijk.
Is Merkel homofoob?

In Italië is een homo huwelijk ook nog steeds niet mogelijk zelfde geld voor Griekenland.
Geregistreerd partnerschap mag wel.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nicksanders op 24-06-2021 22:41:31 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_200049651
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:21 schreef intellectuele_user het volgende:
Georginio Wijnaldum is blij dat hij zondag met zijn speciale OneLove-aanvoerdersband een statement kan maken tijdens het EK-duel tussen Nederland en Tsjechië in Hongarije.
Nou, dat zal ze leren. Lekker gratuite de grote deuger uithangen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:29:20 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200049714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nou, dat zal ze leren. Lekker gratuite de grote deuger uithangen.
Idd, de virtue signal award kan naar Georginio *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200049953
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Sterker nog, zelfs in een land als Duitsland is het homohuwelijk pas vier jaar geleden goedgekeurd waarbij er alsnog meer dan 200 parlementsleden (onder wie Merkel) tegen stemden.

[..]

Dat geweldig progressieve Duitsland kent overigens voor homo's en lesbiennes, naast het huwelijk, ook het geregistreerd partnerschap. Voor heteroparen bestaat dat echter niet; zo lang je als heteropaar niet getrouwd bent ben je voor de wet nog altijd "ledig", oftewel alleenstaand. Best vervelend met de strenge Duitse privacywetgeving; wanneer je vriend of vriendin na bijv. een ongeval in het ziekenhuis terecht komt gaat geen enkele arts jou als ongehuwd(e) partner vertellen wat hem/haar mankeert. Lekker progressief... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200049992
Haha dat geforceerde gebash in Nederland op 'conservatieven' door deugend links is weer zo doorzichtig _O-

Waar is jullie massale verontwaardiging en afkeur jegens homogeweld in Nederland, niet zelden afkomstig van jongeren met een migratieachtergond? Waarom alleen regenboogkleuren als er gevoetbald wordt in een land binnen de EU dat niet voldoet aan de opgedrongen 'westerse' moraal? Nog los van het feit dat er niets kwalijks is aan de nieuwe regelgeving in Hongarije. Het moedwillig promoten en normaliseren van transgenders/transseksuelen/pedofielen is namelijk gewoon moreel verwerpelijk en ronduit abject.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:44:43 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:43 schreef Anti_schaap het volgende:
Haha dat geforceerde gebash in Nederland op 'conservatieven' door deugend links is weer zo doorzichtig _O-

Waar is jullie massale verontwaardiging en afkeur jegens homogeweld in Nederland, niet zelden afkomstig van jongeren met een migratieachtergond? Waarom alleen regenboogkleuren als er gevoetbald wordt in een land binnen de EU dat niet voldoet aan de opgedrongen 'westerse' moraal? Nog los van het feit dat er niets kwalijks is aan de nieuwe regelgeving in Hongarije. Het moedwillig promoten en normaliseren van transgenders/transseksuelen/pedofielen is namelijk gewoon moreel verwerpelijk en ronduit abject.
Reeds over gehad hoor, meerdere keren.

Je koppeling homoseksualiteit - pedo's is dan weer waarom ik nog steeds enorm moet lachen om conservatieven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050032
Rutte daagt Hongaarse premier Orbán uit om uit de Europese Unie te stappen
Demissionair premier Mark Rutte heeft de Hongaarse premier Viktor Orbán donderdag ten overstaan van de andere EU-leiders uitgedaagd de officiële procedure te starten om de Europese Unie te verlaten, zo melden ingewijden.

Rutte vroeg Orbán tijdens een verhitte discussie over rechten van de lhbti-gemeenschap waarom hij het zogenoemde artikel 50 uit het EU-verdrag niet gebruikt als hij niet aan de normen en waarden van de unie wil voldoen, aldus de ingewijden.

Orbán stond niet helemaal alleen. Polen en Slovenië hebben hem volgens de EU-bronnen gesteund. Geen leider zou de discussie aan zich voorbij hebben laten gaan.
https://www.nu.nl/buitenl(...)unie-te-stappen.html
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:46:38 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050056
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:40 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Als je denk dat ik status ontleen aan mijn genderdysforie dan heb je het flink mis. Au contraire.
Genderdysforie wordt juist in de woke groepen aangesproken om slachtofferstatus en identiteit te claimen.

Daadwerkelijke genderdysforie is verschrikkelijk en ik zou het mijn ergste vijanden niet toewensen om elke dag wakker te worden in een lichaam waar ze van walgen. Daarom ageer ik ook zo tegen de huidige stroom van transpropaganda.

Ja, kinderen die daadwerkelijk genderdysforie hebben moeten we helpen, maar dat doen we niet door in de klas te propaganderen dat er 321 genders zijn en dat als je ooit ook maar enig ongemak in je lichaam hebt gevoelt tijdens je pubertijd dat je dan gelijk naar Planned Parenthood moet rennen voor hormonen en binnen zes maanden een afspraak moet maken voor een dubbele mastectomie of orchidectomy.
Wat heeft dit met homoseksualiteit als 'promotiemateriaal' te maken, of de claim dat onderwijzen over seksuele voorkeuren leidt tot perversiteiten en/of de 'keuze' om van voorkeur te veranderen?

Wat je verdere epistel betreft: dat zeg ik; bij jou is het echt, de rest stelt zich aan óf wordt geïndoctrineerd door halve pedo's op school.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:47:11 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200050067
Rutte doet stoer, als schoothondje van K Kaag is het wel weer aandoenlijk om te zien O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200050109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:43 schreef Anti_schaap het volgende:
Haha dat geforceerde gebash in Nederland op 'conservatieven' door deugend links is weer zo doorzichtig _O-

Waar is jullie massale verontwaardiging en afkeur jegens homogeweld in Nederland, niet zelden afkomstig van jongeren met een migratieachtergond? Waarom alleen regenboogkleuren als er gevoetbald wordt in een land binnen de EU dat niet voldoet aan de opgedrongen 'westerse' moraal? Nog los van het feit dat er niets kwalijks is aan de nieuwe regelgeving in Hongarije. Het moedwillig promoten en normaliseren van transgenders/transseksuelen/pedofielen is namelijk gewoon moreel verwerpelijk en ronduit abject.
Lol, lekkere volslagen debiele reactie.

Waarom denk je dat geweld tegen homo's niet afgekeurd zou worden?

Wat is er mis met "moedwillig promoten" van transgenders en transseksuelen of willekeurig mensen met welke seksualiteit waar volwassenen onderling toe besluiten? En waarom schaar je pedoseksuelen hier ook bij?
pi_200050129
Puntje bij paaltje kan Hongarije dus gewoon lekker doen wat het zelf wil en ondertussen zal het wel een grote slurper zijn van EU subsidies. Dan kunnen ze in Brussel wel krokodillentranen huilen, dat landen als Hongarije tot de EU werden toegelaten hebben ze toch echt zelf gedaan.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:51:59 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050159
Ik vraag me nog steeds af hoe je dat precies doet, een seksuele voorkeur promoten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:54:06 #204
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200050190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe je dat precies doet, een seksuele voorkeur promoten.
Vraag het de leden van de PNVD
pi_200050198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe je dat precies doet, een seksuele voorkeur promoten.
Misschien bedoelen ze porno? Maar dat zal niet ... zal wel over bootparades gaan ofzo.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:55:02 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:54 schreef damsco het volgende:

[..]

Vraag het de leden van de PNVD
En hoe succesvol is die promotie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050223
Rutte echt zo walgelijk :r
Nederland sws :r

Mss maar een nexit omdat NL een walgelijk standpunt heeft t.a.v. de lhtsjfjdjjfjdkdirkedntntngi community ipv een hexit.

Moet allemaal maar weer heilig gedaan worden en standpunt dit en dat. Man stel jankerds in NL.
En dat omdat promotie niet mag :')
Lijkt wel typisch COC en homo gejank, oh wacht.....
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:56:36 #208
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200050234
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En hoe succesvol is die promotie?
?
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:56:47 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050236
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:56 schreef bianconeri het volgende:
Rutte echt zo walgelijk :r
Nederland sws :r

Mss maar een nexit omdat NL een walgelijk standpunt heeft t.a.v. de lhtsjfjdjjfjdkdirkedntntngi community ipv een hexit.

Moet allemaal maar weer heilig gedaan worden en standpunt dit en dat. Man stel jankerds in NL.
En dat omdat promotie niet mag :')
Lijkt wel typisch COC en homo gejank, oh wacht.....
... en nog een religieus die Orban's kont kust. Hoe verrassend
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:57:08 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050240
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:56 schreef damsco het volgende:

[..]

?
Slaat niet echt aan he... Hoe zou dat komen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:58:17 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050264
Zoals Theo van Gogh al stelde: aan het eind van de rit kruipen religieuzen van allerlei snit bij elkaar om de liberale maatschappij omver te werpen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:58:54 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200050274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe je dat precies doet, een seksuele voorkeur promoten.
Nou ja, als homo's etc overal in de media, zowel actualiteit en fictie, overal maar neergezet worden als super gelukkig, slim, rijk, veelzijdig etc en het een soort van verboden lijkt om een homo als evil karakter neer te zetten dan neigt het allemaal wel een beetje naar propaganda natuurlijk.

Je kan niet hetero's ook gewoon eens neerzetten als alleen dan, niet hetero, zonder er een geforceerd sausje overheen te gooien.

Zeker als je het als "hollywood" alleen doet in lokale series en het als de pest vermijdt als je je product ook aan China en het midden oosten wil verkopen.

Ik zeg niet dat de boodschap mbt lgbtq+ een verkeerde is, integendeel, maar je kan ook doorslaan en als je er daadwerkelijk achter staat dan moeten je verkoopcijfers in China en het MO niet leidend zijn. Juist daar zou je er op moeten hameren lijkt me.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:59:56 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050298
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, als homo's etc overal in de media, zowel actualiteit en fictie, overal maar neergezet worden als super gelukkig, slim, rijk, veelzijdig etc en het een soort van verboden lijkt om een homo als evil karakter neer te zetten dan neigt het allemaal wel een beetje naar propaganda natuurlijk.

Je kan niet hetero's ook gewoon eens neerzetten als alleen dan, niet hetero, zonder er een geforceerd sausje overheen te gooien.

Zeker als je het als "hollywood" alleen doet in lokale series en het als de pest vermijdt als je je product ook aan China en het midden oosten wil verkopen.

Ik zeg niet dat de boodschap mbt lgbtq+ een verkeerde is, integendeel, maar je kan ook doorslaan en als je er daadwerkelijk achter staat dan moeten je verkoopcijfers in China en het MO niet leidend zijn. Juist daar zou je er op moeten hameren lijkt me.
Maar wat dient die propaganda precies te bereiken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]


Ik zeg niet dat de boodschap mbt lgbtq+ een verkeerde is, integendeel, maar je kan ook doorslaan en als je er daadwerkelijk achter staat dan moeten je verkoopcijfers in China en het MO niet leidend zijn. Juist daar zou je er op moeten hameren lijkt me.
Vind je dat de lgbtq movement in Hongarije te ver doorslaat dan?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200050328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, als homo's etc overal in de media, zowel actualiteit en fictie, overal maar neergezet worden als super gelukkig, slim, rijk, veelzijdig etc en het een soort van verboden lijkt om een homo als evil karakter neer te zetten dan neigt het allemaal wel een beetje naar propaganda natuurlijk.

Je kan niet hetero's ook gewoon eens neerzetten als alleen dan, niet hetero, zonder er een geforceerd sausje overheen te gooien.

Zeker als je het als "hollywood" alleen doet in lokale series en het als de pest vermijdt als je je product ook aan China en het midden oosten wil verkopen.

Ik zeg niet dat de boodschap mbt lgbtq+ een verkeerde is, integendeel, maar je kan ook doorslaan en als je er daadwerkelijk achter staat dan moeten je verkoopcijfers in China en het MO niet leidend zijn. Juist daar zou je er op moeten hameren lijkt me.
Wie is "je" in "je kunt ook doorslaan"? Het is gewoon shit wat mensen al dan niet kijken en het normaliseren van het zijn van homo lijkt me een gezonde maatschappelijke ontwikkeling. Dat is geen propaganda, maar het niet langer weren van homoseksualiteit (hoewel een tijdje homo's niet van het beeld af te slaan waren met Will&Grace enzo, maar dan nog was het geen propaganda).
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:01:56 #216
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200050329
Kasthomo Rutte deed ook weer stoer.
Terwijl zijn baasje muti in Duitsland in 2017 ook nog tegen het homohuwelijk stemden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_200050343
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:01 schreef Nicksanders het volgende:
Kasthomo Rutte deed ook weer stoer.
Terwijl zijn baasje muti in Duitsland in 2017 ook nog tegen het homohuwelijk stemden.
Maar wel de stemming toestond in het parlement, wat voorheen geblokkeerd werd en waarvan ze nota bene wist dat het erdoor zou komen.
pi_200050370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zoals Theo van Gogh al stelde: aan het eind van de rit kruipen religieuzen van allerlei snit bij elkaar om de liberale maatschappij omver te werpen
Ik vind dat 'dwingende' van progressieve types eigenlijk wel eng. Het wordt min of meer opgelegd wat normaal is en wat voor een mens goed is. Kennelijk willen ze in Hongarije iets anders..nou laat gewoon gaan. Wat hebben wij met Hongarije te schaften? En als je hen kwijt wil als EU dan moet je maar zorgen voor regels die dat mogelijk maken.
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:06:23 #219
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200050397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar wel de stemming toestond in het parlement, wat voorheen geblokkeerd werd en waarvan ze nota bene wist dat het erdoor zou komen.
Dat is dan wel lekker progressief van haar.
Zeg eens mogen homo's al trouwen in Italië of Griekenland zijn ook EU landen?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:07:35 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050416
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind dat 'dwingende' van progressieve types eigenlijk wel eng. Het wordt min of meer opgelegd wat normaal is en wat voor een mens goed is. Kennelijk willen ze in Hongarije iets anders..nou laat gewoon gaan. Wat hebben wij met Hongarije te schaften? En als je hen kwijt wil als EU dan moet je maar zorgen voor regels die dat mogelijk maken.
Oh echt? Ik zie hier vooral religieus en conservatief volk continu stellen wat de norm dient te zijn en wat niet alleen goed is voor de mens, maar voor de hele samenleving. Zeg maar de rol die ze al eeuwen spelen.

Maar het is een bekend patroon. In islam-topics waarschuwen onze rechtse vrinden tegen deze vrouw- en homo-onvriendelijke cultuur; gaat het echter om onze eigen vrouwen en homo's, ontpoppen ze zich als type met denkbeelden van de doorsnee haatbaard; dan zijn onze vrouwen en homo's ineens drammerige feministen en halve pedo's die hun bek moeten houden.

Interessant altijd, die spagaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind dat 'dwingende' van progressieve types eigenlijk wel eng. Het wordt min of meer opgelegd wat normaal is en wat voor een mens goed is. Kennelijk willen ze in Hongarije iets anders..nou laat gewoon gaan. Wat hebben wij met Hongarije te schaften? En als je hen kwijt wil als EU dan moet je maar zorgen voor regels die dat mogelijk maken.
Helemaal niet. Ik weet niet of ik nou superprogressief ben en van mijn part zie je geen homo in je leven. Ik vind alleen wel dat ze gewoon dezelfde rechten hebben als ieder ander die niemand kwaad doet en dat ze mogen zijn wie ze zijn.
pi_200050441
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat is dan wel lekker progressief van haar.
Zeg eens mogen homo's al trouwen in Italië of Griekenland zijn ook EU landen?
Daar mogen ze een partnerschap aan gaan. Wat mij niet ver genoeg gaat, maar toch wel wat anders is dan deze wet die een flinke stap terug zet.
pi_200050448
Niks tegen homo's enzo maar om er nou reclame voor te gaan maken op een basisschool gaat mij te ver.
Dus wat mij betreft heeft Hongarije gelijk.
pi_200050454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:09 schreef Candymannetje het volgende:
Niks tegen homo's enzo maar om er nou reclame voor te gaan maken op een basisschool gaat mij te ver.
Dus wat mij betreft heeft Hongarije gelijk.
Reclame? Je denkt dat ze werven ofzo?
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:09:56 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:09 schreef Candymannetje het volgende:
Niks tegen homo's enzo maar om er nou reclame voor te gaan maken op een basisschool gaat mij te ver.
Dus wat mij betreft heeft Hongarije gelijk.
Reclame, ja?

:')

Op welke planeet leven jullie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, een seksuele voorkeur 'indoctrineren'?
Dit argument wordt niet gemaakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zoals Theo van Gogh al stelde: aan het eind van de rit kruipen religieuzen van allerlei snit bij elkaar om de liberale maatschappij omver te werpen
Nou, inderdaad, daar kunnen de social justice strijdertjes, die op orthodoxe wijze de 'woke-religie' aanhangen, wel over meepraten. Je toont in elk geval veel zelfreflectie hier, goed bezig Etto!
pi_200050473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Reclame, ja?

:')

Op welke planeet leven jullie?
@Candymannetje is waarschijnlijk bi, die was vast wel te overtuigen met wat flyer-materiaal.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:12:08 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050477
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit argument wordt niet gemaakt.
[..]

Nou, inderdaad, daar kunnen de social justice strijdertjes, die op orthodoxe wijze de 'woke-religie' aanhangen, wel over meepraten. Je toont in elk geval veel zelfreflectie hier, goed bezig Etto!
Jij dacht, ik had m'n target vandaag nog niet gehaald?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050496
Wat een heethoofderij. Rutte is helaas niet goed bezig in deze. Hier zijn de onderlinge verhoudingen niet bij gebaat.

Het vervelende is dat dit leuk is voor de bühne, maar dat hiermee niets ten goede zal veranderen en al helemaal niet de onderlinge verhoudingen. Het is nu een prestigekwestie geworden voor de betrokken politici.

In plaats van het domineesvingertje is met (stille) diplomatie meer te bereiken met het oog op de lange termijn. De sterke zendingsdrang zal dan beteugeld moeten worden.
pi_200050509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Reclame, ja?

:')

Op welke planeet leven jullie?
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Reclame? Je denkt dat ze werven ofzo?
Lijkt er wel op ja.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:14:30 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050510
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:13 schreef rutger05 het volgende:
Wat een heethoofderij. Rutte is helaas niet goed bezig in deze. Hier zijn de onderlinge verhoudingen niet bij gebaat.

Het vervelende is dat dit leuk is voor de bühne, maar dat hiermee niets ten goede zal veranderen en al helemaal niet de onderlinge verhoudingen. Het is nu een prestigekwestie geworden voor de betrokken politici.

In plaats van het domineesvingertje is met (stille) diplomatie meer te bereiken met het oog op de lange termijn. De sterke zendingsdrang zal dan beteugeld moeten worden.
Dat domineesvingertje... of pastoorsvingertje (Hongarije is beetje 30/70), met bijkomende zendingsdrang, zien we juist in Hongarije op dit moment.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:14:57 #232
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200050519
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh echt? Ik zie hier vooral religieus en conservatief volk continu stellen wat de norm dient te zijn en wat niet alleen goed is voor de mens, maar voor de hele samenleving. Zeg maar de rol die ze al eeuwen spelen.

De ironie :')
pi_200050526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

[..]

Lijkt er wel op ja.
Dus als jij wat meer flyers had ontvangen op de basisschool had je nu mannen zitten pompen?
pi_200050530
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

@:Candymannetje is waarschijnlijk bi, die was vast wel te overtuigen met wat flyer-materiaal.
Nee eigenlijk niet maar ik vind het te ver gaan om kinderen op de basisschool homoseksualiteit en transgender gedoe op te dringen.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:16:19 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De ironie :')
Waar stelt iemand hier dat homoseksualiteit de norm dient te zijn, woelwater...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De ironie :')
Ja ja, de projectiemolen draait op volle toeren zo te zien.
pi_200050548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet maar ik vind het te ver gaan om kinderen op de basisschool homoseksualiteit en transgender gedoe op te dringen.
Opdringen? Wie heeft het over opdringen? Je kunt gewoon uitleggen wat dingen betekenen, zoals op scholen gewoon is. Pietje houdt van Jantje, dat geldt voor zo'n 10% van de mensen en is normaal. Daar hoef je je niet voor te schamen. Pietje houdt van Annet, dat geldt voor 90% van de mensen .... naja, je snapt het wel.
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:18:11 #238
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200050558
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Daar mogen ze een partnerschap aan gaan. Wat mij niet ver genoeg gaat, maar toch wel wat anders is dan deze wet die een flinke stap terug zet.
Dat mag jij natuurlijk vinden.
Maar Orban en je kan daar van alles van vinden maar die is democratische gekozen, anders zat Hongarije niet in de EU.

Het homohuwelijk is in bijna 200 landen verboden maar een heel klein groepje landen heeft 't toegestaan.
En wij zijn super arrogant om onze wil bij andere op te leggen alsof onze manier van leven en denken de enige juiste is.

Mij zal t verder jeuken of ze wel of niet mogen trouwen beide is prima en laat ik dan maar voor zijn zou niet weten waarom niet.

Maar om t nu te promoten net als transgenders etc dan ben ik nog eerder voor t homohuwelijk dan al due gender onzin.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:19:39 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050577
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja ja, de projectiemolen draait op volle toeren zo te zien.
Eerder de ratio.

Maar het moment dat ik wetten ga indienen om bijvoorbeeld een politieke voorkeur buiten de basisscholen te houden, sein ik je even in. Of wanneer ik een wet ga indienen die verplicht dat eind 2022 minstens 10% van de bevolking 100% full blown gay is. Dat soort spul.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-06-2021 23:39:08 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:21:06 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050594
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat mag jij natuurlijk vinden.
Maar Orban en je kan daar van alles van vinden maar die is democratische gekozen, anders zat Hongarije niet in de EU.

Het homohuwelijk is in bijna 200 landen verboden maar een heel klein groepje landen heeft 't toegestaan.
En wij zijn super arrogant om onze wil bij andere op te leggen alsof onze manier van leven en denken de enige juiste is.

Mij zal t verder jeuken of ze wel of niet mogen trouwen beide is prima en laat ik dan maar voor zijn zou niet weten waarom niet.

Maar om t nu te promoten net als transgenders etc dan ben ik nog eerder voor t homohuwelijk dan al due gender onzin.
Ik dacht dat cultuur-relativisme een woke cuck dingetje was?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050603
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat domineesvingertje... of pastoorsvingertje (Hongarije is beetje 30/70), met bijkomende zendingsdrang, zien we juist in Hongarije op dit moment.
Ik geloof niet dat de huidige confronterende en conflictueuze strategie verbeteringen zal opleveren in Hongarije, maar juist dat de hakken nu in het zand worden gezet. Niet alleen in Hongarije, maar ook in bepaalde andere EU landen die andere opvattingen hebben en meer het gezin en familie voorop zetten.

Een Rutte die oproept aan Hongarije om de EU te verlaten, terwijl hij heel erg goed weet dat dit zeer schadelijk zou uitpakken voor juist de Hongaarse bevolking. Dit kan echt niet door de beugel.
pi_200050607
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat mag jij natuurlijk vinden.
Maar Orban en je kan daar van alles van vinden maar die is democratische gekozen, anders zat Hongarije niet in de EU.

Het homohuwelijk is in bijna 200 landen verboden maar een heel klein groepje landen heeft 't toegestaan.
En wij zijn super arrogant om onze wil bij andere op te leggen alsof onze manier van leven en denken de enige juiste is.
Orban heeft een aardige mediamonopolie gecreëerd dus dat hij "democratisch verkozen" is, is wat discutabel, tenzij je democratische instituten als vrije pers enzo weg denkt.

Het homohuwelijk is het enige juiste inderdaad, en Pim Fortuyn had erin gelijk dat ander culturen hierin achterlijk zijn. Heeft niet zoveel met arrogantie te maken, maar met waarden. Als Hongarije terug wil naar waarden van voor de tweede wereldoorlog mag dat, maar daar willen wij dan niet bij horen.
pi_200050624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en nog een religieus die Orban's kont kust. Hoe verrassend
Het zou gek zijn als een religieus iemand pro-homo is lol.
Alhoewel katholieken met die priesters idd niet.

En zoals ik al zei dat domme gejank om wat promotie verbieden? Hou op zeg.
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:23:43 #244
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200050638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar stelt iemand hier dat homoseksualiteit de norm dient te zijn, woelwater...
Je houdt hier ellenlange betogen om maar aan te tonen dat Hongarije verkeerd bezig is met de nieuwe wet die ze aangenomen hebben omdat ze daarmee niet voldoen aan de door jouw gestelde norm.
En vervolgens verwijt je religieus en conservatief volk dat ze anderen hun norm op te willen leggen, terwijl die juist Hongarije de vrijheid geven hun eigen norm te laten bepalen.

Ik vind dat behoorlijk hypocriet.
pi_200050643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het zou gek zijn als een religieus iemand pro-homo is lol.
Alhoewel katholieken met die priesters idd niet.

En zoals ik al zei dat domme gejank om wat promotie verbieden? Hou op zeg.
Zo bijzonder veel zegt de bijbel niet over homoseksualiteit hoor, bij benadering evenveel als over abortus.
pi_200050651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Opdringen? Wie heeft het over opdringen? Je kunt gewoon uitleggen wat dingen betekenen, zoals op scholen gewoon is. Pietje houdt van Jantje, dat geldt voor zo'n 10% van de mensen en is normaal. Daar hoef je je niet voor te schamen. Pietje houdt van Annet, dat geldt voor 90% van de mensen .... naja, je snapt het wel.
Dit werd al genoemd in een vorig topic van deze reeks. Zo stelde ik dat je het kinderen en jongeren letterlijk in één zin kunt uitleggen dat het heel normaal is dat sommige mensen nu eenmaal biseksueel of homoseksueel zijn. Daar hoef je geen uitgebreide lespakketten over samen te stellen.

En 10% is vrij ruim genomen, dat kun je gerust halveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 23:25:12 ]
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:25:54 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:23 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je houdt hier ellenlange betogen om maar aan te tonen dat Hongarije verkeerd bezig is met de nieuwe wet die ze aangenomen hebben omdat ze daarmee niet voldoen aan de door jouw gestelde norm.
En vervolgens verwijt je religieus en conservatief volk dat ze anderen hun norm op te willen leggen, terwijl die juist Hongarije de vrijheid geven hun eigen norm te laten bepalen.

Ik vind dat behoorlijk hypocriet.
Welke norm is dat, woelwater? Die ene voortgekomen uit de waarden van de Westerse Verlichting, en die we ook in andere topics herhaaldelijk aanhalen om bijvoorbeeld een vuist te maken tegen islamisering en massa-immigratie?

Die is nu ineens suspect?

Ofwel, ik mag me ook niet opwinden over stenigen in sharia-landen, omdat dat daar nu eenmaal de norm is? Ik zou me derhalve ook neer moeten leggen wanneer een of andere salafist hier de sharia wil invoeren?

Interessant.

Verder: je stelt dus een norm gebaseerd op een religie gelijk aan een norm gebaseerd op universele mensenrechten? Die houden we erin in Islam-topic #235.987.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:26:49 #248
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200050678
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Orban heeft een aardige mediamonopolie gecreëerd dus dat hij "democratisch verkozen" is, is wat discutabel, tenzij je democratische instituten als vrije pers enzo weg denkt.

Het homohuwelijk is het enige juiste inderdaad, en Pim Fortuyn had erin gelijk dat ander culturen hierin achterlijk zijn. Heeft niet zoveel met arrogantie te maken, maar met waarden. Als Hongarije terug wil naar waarden van voor de tweede wereldoorlog mag dat, maar daar willen wij dan niet bij horen.
Pim die helaas nooit zijn missie heeft mogen afmaken bemoeide zich niet zo met andere landen.
Die was blij dat wij in Nederland t homohuwelijk geaccepteerd hadden en nogmaals prima.
Hij maakte zich juist druk om al die culturen die er veel meer problemen mee hebben masaal blijven en nog steeds blijven importeren.

Maar Pim was een racist verder volgens deug Nederland.

Daarbij is er vanuit de Nederlandse staat ook genoeg propaganda op de publieke omroepen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_200050703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke norm is dat, woelwater? Die ene voortgekomen uit de waarden van de Westerse Verlichting, en die we ook in andere topics herhaaldelijk aanhalen om bijvoorbeeld een vuist te maken tegen islamisering en massa-immigratie?

Die is nu ineens suspect?

Ofwel, ik mag me ook niet opwinden over stenigen in sharia-landen, omdat dat daar nu eenmaal de norm is?

Interessant.
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat het stenigen van mensen niet hetzelfde is als een simpele wet die stelt dat minderjarigen moeten worden behoed voor seksueel getinte content en gecompliceerde (lees: bizarre en irrationele) theorieën over "gender".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 23:28:50 ]
pi_200050714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Opdringen? Wie heeft het over opdringen? Je kunt gewoon uitleggen wat dingen betekenen, zoals op scholen gewoon is. Pietje houdt van Jantje, dat geldt voor zo'n 10% van de mensen en is normaal. Daar hoef je je niet voor te schamen. Pietje houdt van Annet, dat geldt voor 90% van de mensen .... naja, je snapt het wel.
Op sommige scholen wordt het inderdaad opgedrongen ja, alsof homoseksualiteit het nieuwe normaal is.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:29:14 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050725
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat het stenigen van mensen niet hetzelfde is als een simpele wet die stelt dat minderjarigen moeten worden behoed voor seksueel getinte content en gecompliceerde theorieën over "gender".
Wat een nuance ineens.

Verder: waarom dekt die wet dan ook niet heteroseksuele content, als het daar om gaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050726
twitter


'Useful idiot' 🤥😁
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:29:58 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Op sommige scholen wordt het inderdaad opgedrongen ja, alsof homoseksualiteit het nieuwe normaal is.
Welke scholen zijn dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:30:48 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200050745
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja ja, de projectiemolen draait op volle toeren zo te zien.
De alt-right propagandisten molen ook zo te zien.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:31:05 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050749
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De alt-right propagandisten molen ook zo te zien.
Dejannn is cabaret. Geniet ervan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050756
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind dat 'dwingende' van progressieve types eigenlijk wel eng. Het wordt min of meer opgelegd wat normaal is en wat voor een mens goed is. Kennelijk willen ze in Hongarije iets anders..nou laat gewoon gaan. Wat hebben wij met Hongarije te schaften? En als je hen kwijt wil als EU dan moet je maar zorgen voor regels die dat mogelijk maken.
Wat is er dwingend aan geen aparte wetten willen tegen een bepaald deel van de bevolking?

Laat lekker vrij zijn joh, dat is toch juist niet gedwongen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:31:44 #257
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200050759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Opdringen? Wie heeft het over opdringen? Je kunt gewoon uitleggen wat dingen betekenen, zoals op scholen gewoon is. Pietje houdt van Jantje, dat geldt voor zo'n 10% van de mensen en is normaal. Daar hoef je je niet voor te schamen. Pietje houdt van Annet, dat geldt voor 90% van de mensen .... naja, je snapt het wel.
10% nog wel niet overdrijven.

OESO-onderzoek: 2,7% van de bevolking is homo, lesbisch of biseksueel
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:32:08 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is er dwingend aan geen aparte wetten willen tegen een bepaald deel van de bevolking?

Laat lekker vrij zijn joh, dat is toch juist niet gedwongen?
Dat wil er bij conservatieven niet in. Daar is vrijheid altijd heel erg gebonden aan heel veel onzinnige regels.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050776
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:26 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Pim die helaas nooit zijn missie heeft mogen afmaken bemoeide zich niet zo met andere landen.
Die was blij dat wij in Nederland t homohuwelijk geaccepteerd hadden en nogmaals prima.
Hij maakte zich juist druk om al die culturen die er veel meer problemen mee hebben masaal blijven en nog steeds blijven importeren.
Hier in Nederland is het natuurlijk OOK een probleem. Dat ontslaat ons denk ik niet van de plicht om achterlijkheid waarmee we onszelf verbinden alsnog tot de orde te roepen en desnoods van te ontbinden. Het is ook niet een enkel dingetje in Hongarije, maar een hele reeks aan dingen, waar dit onderdeel van is, waarmee wij ons niet kunnen verenigen.

quote:
Maar Pim was een racist verder volgens deug Nederland.
Dit vind ik ergens zo grappig, ik zag je dit live toevoegen nadat je bovenstaande reactie al getypt had... en je hebt ergens een punt, maar ook volstrekt weer niet. Je spreekt in het hier en nu. Het komt over als Melkert na zijn verlies tegen de winst van Fortuyn, pruillippend ergens een gelijk willen halen.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:33:11 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

10% nog wel niet overdrijven.

OESO-onderzoek: 2,7% van de bevolking is homo, lesbisch of biseksueel
Ik snap 'm; en nu wil men dat graag opkrikken naar 10%, en dus zijn ze nu via reclame, promotie en propaganda bezig om kinderen van hetero homo te maken.

Want zo werkt dat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke scholen zijn dat?
Mijn ervaring is voornamelijk openbare basisscholen
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:35:28 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Mijn ervaring is voornamelijk openbare basisscholen
Daar leert men dat homoseksualiteit de nieuwe norm is...

8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:35:43 #263
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200050804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die ene voortgekomen uit de waarden van de Westerse Verlichting
Tot een paar decennia na de jaren '60 kon je nog wel spreken van verlichting, maar inmiddels is dat al ver doorgeslagen naar "alles moet maar kunnen, niets is gek genoeg" We zijn nog maar een stapje verwijderd dat kinderen zich een hond mogen voelen en dat ze vervolgens een traject inrollen dat ze ook daadwerkelijk worden omgebouwd tot hond.
pi_200050810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

10% nog wel niet overdrijven.

OESO-onderzoek: 2,7% van de bevolking is homo, lesbisch of biseksueel
Oh pardon, ik zat inderdaad wat te hoog. Andere peilingen gaan meer richting de 4%. Laten we inderdaad bij de feiten blijven.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:36:39 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:35 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Tot een paar decennia na de jaren '60 kon je nog wel spreken van verlichting, maar inmiddels is dat al ver doorgeslagen naar "alles moet maar kunnen, niets is gek genoeg" We zijn nog maar een stapje verwijderd dat kinderen zich een hond mogen voelen en dat ze vervolgens een traject inrollen dat ze ook daadwerkelijk worden omgebouwd tot hond.
Ja. Wat moet je hier nou op zeggen.

Woef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De alt-right propagandisten molen ook zo te zien.
In deze reeks in elk geval niet. Maar misschien heb je het over een ander topic?
pi_200050833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja. Wat moet je hier nou op zeggen.

Woef.
Je promoot nu caniseksualiteit! (als dat zo heet?)
pi_200050840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is er dwingend aan geen aparte wetten willen tegen een bepaald deel van de bevolking?

Laat lekker vrij zijn joh, dat is toch juist niet gedwongen?
Progressieven slaan vaak een beetje door en dringen hun normen op als het 'nieuwe normaal' De liberale democratische rechtsstaat is een nobel iets, maar binnen die grenzen zou er wel ruimte moeten zijn voor verschillende meningen. Homo's gelijke rechten? Ja tuurlijk. Maar mag je er niet blij mee zijn als een bepaalde levensstijl wordt gepromoot? Volgens mij wel, conservatieven hebben nu eenmaal een ander wereldbeeld.
pi_200050852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar leert men dat homoseksualiteit de nieuwe norm is...

8)7
Ik zei alsof, niet mijn woorden gaan verdraaien.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:39:38 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050856
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:37 schreef Dejannn het volgende:

[..]

In deze reeks in elk geval niet. Maar misschien heb je het over een ander topic?
Werkelijk je hele repertoire kan zo in de Kronieken van Kekistan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:02 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050862
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Progressieven slaan vaak een beetje door en dringen hun normen op als het 'nieuwe normaal' De liberale democratische rechtsstaat is een nobel iets, maar binnen die grenzen zou er wel ruimte moeten zijn voor verschillende meningen. Homo's gelijke rechten? Ja tuurlijk. Maar mag je er niet blij mee zijn als een bepaalde levensstijl wordt gepromoot? Volgens mij wel, conservatieven hebben nu eenmaal een ander wereldbeeld.
Hoe

Promoot

Je

Homoseksualiteit

Precies
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:04 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200050863
Seksuele geaardheid kan niet "gepromoot" worden. Die verandert niet.

Maar dat is vast al vaker gezegd in deze topicreeks. Mag ik hopen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200050866
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Progressieven slaan vaak een beetje door en dringen hun normen op als het 'nieuwe normaal' De liberale democratische rechtsstaat is een nobel iets, maar binnen die grenzen zou er wel ruimte moeten zijn voor verschillende meningen. Homo's gelijke rechten? Ja tuurlijk. Maar mag je er niet blij mee zijn als een bepaalde levensstijl wordt gepromoot? Volgens mij wel, conservatieven hebben nu eenmaal een ander wereldbeeld.
Nogmaals, het is vrij vreemd dat er een compleet nieuwe wet is opgetuigd die blijkbaar iets moet veranderen, en als je die wet niet nodig vind ben jij degene die dwingend is.

Is een wet sowieso niet bedoelt om iets af te dwingen of zie ik dat verkeerd?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:29 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200050869
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De alt-right propagandisten molen ook zo te zien.
En weer 1 op de aLt RiGhT teller.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:37 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200050872
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe

Promoot

Je

Homoseksualiteit

Precies
Dat kan inderdaad helemaal niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:49 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nogmaals, het is vrij vreemd dat er een compleet nieuwe wet is opgetuigd die blijkbaar iets moet veranderen, en als je die wet niet nodig vind ben jij degene die dwingend is.

Is een wet sowieso niet bedoelt om iets af te dwingen of zie ik dat verkeerd?
Echt he... _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Werkelijk je hele repertoire kan zo in de Kronieken van Kekistan.
Kronieken van Kekistan?
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:41:35 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200050888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe

Promoot

Je

Homoseksualiteit

Precies
Wordt homo en krijg een gratis IPad! B-)
pi_200050913
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe

Promoot

Je

Homoseksualiteit

Precies
Ik krijg wel de indruk dat ze het promoten.
Net zoals gemixte stellen, bij reclames zie je niet anders meer.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:43:56 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik krijg wel de indruk dat ze het promoten.
Net zoals gemixte stellen, bij reclames zie je niet anders meer.
En voel je al de aandrang om een neger te daten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050921
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik krijg wel de indruk dat ze het promoten.
Net zoals gemixte stellen, bij reclames zie je niet anders meer.
Ben je ooit in de verleiding gekomen om eens wat anders te proberen door die "promotie"?
pi_200050924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is er dwingend aan geen aparte wetten willen tegen een bepaald deel van de bevolking?

Laat lekker vrij zijn joh, dat is toch juist niet gedwongen?
Wetten tegen wie precies? Weet je wel waar dit over gaat _O-
pi_200050927
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En voel je al de aandrang om een neger te daten?
Ik denk niet dat mijn vriendin dat gaat waarderen en ik ben ook niet erg gevoelig voor propaganda.


quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ben je ooit in de verleiding gekomen om eens wat anders te proberen door die "promotie"?
pi_200050937
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik krijg wel de indruk dat ze het promoten.
Net zoals gemixte stellen, bij reclames zie je niet anders meer.
De gemixte stellen bij de reclame zijn altijd hetzelfde. Een kleurtje en een blonde blanke vrouw
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:46:08 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050938
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mijn vriendin dat gaat waarderen en ik ben ook niet erg gevoelig voor propaganda.
[..]

... ah, maar ánderen wel natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... ah, maar ánderen wel natuurlijk.
Ja idd, zijn er zat.
pi_200050956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... ah, maar ánderen wel natuurlijk.
Niet bij 'anderen' maar bij kinderen
pi_200050962
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De gemixte stellen bij de reclame zijn altijd hetzelfde. Een kleurtje en een blonde blanke vrouw
Wel beter om het ontopic te houden denk ik.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:48:33 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050964
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Niet bij 'anderen' maar bij kinderen
Precies, die kun je wel turnen van hetero naar homo.

Zo werkt dat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050965
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe

Promoot

Je

Homoseksualiteit

Precies
Een voorbeeld vind ik al die hysterische transgenders met een vlog op YouTube. Kinderen gaan dan denken dat het normaal is en cool, terwijl het in feite iets marginaals is. Je kan het beschouwen als 'opkomen voor de rechten van transgenders' maar er zit ook iets van indoctrinatie en propaganda in.

Hetzelfde geldt misschien voor homo's maar dan meer in andere landen.

Overigens ben ik het met Hongarije eens dat Rutte en zijn vriendjes hypocriet zijn. Wanneer in Nederland moslims homo's molesteren dan wordt er altijd weggekeken, want o jee..moslims zijn zielig en je mot ze niet boos maken.. maar hey op de Veluwe zijn ze ook niet lief voor homo's hoor.

Zo werkt het met Hongarije ook.. het is makkelijk om daar kritiek op te uiten want het zijn geen moslims he
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:50:34 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een voorbeeld vind ik al die hysterische transgenders met een vlog op YouTube. Kinderen gaan dan denken dat het normaal is en cool, terwijl het in feite iets marginaals is. Je kan het beschouwen als 'opkomen voor de rechten van transgenders' maar er zit ook iets van indoctrinatie en propaganda in.

Hetzelfde geldt misschien voor homo's maar dan meer in andere landen.

Overigens ben ik het met Hongarije eens dat Rutte en zijn vriendjes hypocriet zijn. Wanneer in Nederland moslims homo's molesteren dan wordt er altijd weggekeken, want o jee..moslims zijn zielig en je mot ze niet boos maken.. maar hey op de Veluwe zijn ze ook niet lief voor homo's hoor.

Zo werkt het met Hongarije ook.. het is makkelijk om daar kritiek op te uiten want het zijn geen moslims he
En wat wordt er dan precies verkocht? "Word net als mij!"

Want?

Wat is nu precies het doel van zo'n 'campagne'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200050988
Hoezo denk je in vredesnaam dat alhier weggekeken wordt bij homomolestatie? Daar hebben we een heel juridisch systeem voor. Moeten we met kaarsjes gaan wandelen ofzo?
pi_200050989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies, die kun je wel turnen van hetero naar homo.

Zo werkt dat.
Met propaganda kun je anders behoorlijk wat bereiken. #nogodwin
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:51:49 #294
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200050995
Als iedereen homo of lesbo is en zich daar strikt aan houdt is het probleem met de overbevolking binnen pakweg 100 jaar opgelost.
Non possumus non loqui
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:51:52 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200050996
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met propaganda kun je anders behoorlijk wat bereiken. #nogodwin
Ja, alleen niet dat je van hetero homo wordt of van homo hetero.

Dat dat in 2021 nog uitgelegd moet worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200051006
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een voorbeeld vind ik al die hysterische transgenders met een vlog op YouTube.

Maar dit is een extreem voorbeeld wat er niets mee te maken heeft.

Je gaat ook niet zeggen dat de FVD verboden moet worden omdat er hysterische wappies op YouTube allerlei gekke Corona complotten uit naam van Haga verspreiden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:52:58 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200051010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:52 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar dit is een extreem voorbeeld wat er niets mee te maken heeft.

Je gaat ook niet zeggen dat de FVD verboden moet worden omdat er hysterische wappies op YouTube allerlei gekke Corona complotten uit naam van Haga verspreiden.
Dat is natuurlijk anders.

Vrijheid van meningsuiting enzo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200051014
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met propaganda kun je anders behoorlijk wat bereiken. #nogodwin
Wat kun je met homo propaganda bereiken exact?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200051015
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met propaganda kun je anders behoorlijk wat bereiken. #nogodwin
Ja, maar met alle homopropaganda krijg ik hem toch echt niet omhoog voor een man hoor, terwijl ik wel van enkele mannen weet die homo waren die getrouwd waren met een vrouw en met hen kinderen kregen. Hoe ze dat seksueel voor elkaar kregen vraag ik me alsnog af, maar was van een generatie voor me.
  Beste debater 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 23:53:38 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200051022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat kun je met homo propaganda bereiken exact?
Dat kinderen ervoor gaan kiezen hun seksuele voorkeur te veranderen, geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200051032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wat wordt er dan precies verkocht? "Word net als mij!"

Want?

Wat is nu precies het doel van zo'n 'campagne'?
Dat moet je mij niet vragen maar er zijn wel activistische types die er een bepaald doel mee hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')