abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:00:28 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199929738
quote:
Alleen nog fris voor de vrouwmensen

Vrouwen, stop eens met wijntjes, mojito's en baco's wegtikken! Snappen jullie niet dat jullie niets meer zijn dan wandelende baarmoeders die elk moment zwanger kunnen worden en zich daar naar dienen te gedragen? Nee? Nou, zo ziet de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO voor vrienden) jullie wel. In dit actieplan (pdf) tegen deze verduivelde plezierdranken stelt de WHO een aantal maatregelen voor om het misbruik van alcohol tegen te gaan en daar staat letterlijk dat de preventie van alcoholgebruik onder "women of childbearing age" meer aandacht moet krijgen. Oftewel: alle vrouwen tussen de 12 en 51 jaar oud moeten van de alcohol afblijven. Maakt niet uit of u kinderen in de planning heeft staan of niet, gewoon uit voorzorg aan de fris tijdens alle leuke jaren van uw leven. Ondanks dat het drinken van alcohol ook effect heeft op de spermaproductie rept het WHO met geen woord over de mannen, dus die mogen wel gewoon doorzuipen terwijl de gezondheidsorganisatie de vrouwen met een watertje langs de zijlijn parkeert. Hee WHO, ga eens een Chinees lab onderzoeken en stop met dit soort flutadviezen voordat ze worden overgenomen door de ambtelijke plezierverpesters, dan pakken wij nog een biertje op het terras.
https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:08:16 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199929867
Boeiend, in de eerste klas mag je toch al jaren niet meer roken.

Edit: ah, vruchtbare, niet zwangere vrouwen. Dan gaat mijn grapje toch niet op.

Betuttelrechts zal hier wel weer een stijfje van krijgen.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:17:51 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199930018
Begrijp ik het goed dat de WHO aanstuurt op alleen nog mmda en een jointje voor vrouwen?
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:20:19 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199930048
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:
Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen.
Vind ik juist sexy.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199930052
Ofwel, hoe wereldorganisaties zich steeds belachelijker maken. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_199930060
Want 8 miljard mensen is nog niet genoeg?
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:21:56 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199930079
Maar slecht nieuws meiden.
Geen wijn meer voor jullie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199930096
Heb je het actieplan van de WHO ook daadwerkelijk gelezen of herhaal je alleen even wat Geenstijl ervan vindt
pi_199930114
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:

https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op het moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostituees) zich in cafés begeven.
Als vrouwen niet langer half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken wil het met dat moederschap doorgaans een stuk minder vlotten.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:25:26 #10
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199930130
De nazi-partij was er niets bij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199930188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:20 schreef Nober het volgende:
Want 8 miljard mensen is nog niet genoeg?
Met de helft zou moedertje Aarde veel gelukkiger zijn.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199930202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:23 schreef Fugue het volgende:
Heb je het actieplan van de WHO ook daadwerkelijk gelezen of herhaal je alleen even wat Geenstijl ervan vindt
Vertel eens dan. Vind dit behoorlijk eng en handmaids tale achtig klinken.

Ook toen ik er gisteren elders al iets over las
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199930216
quote:
It is necessary to raise awareness among decision-makers and the general public about the risks
and harms associated with alcohol consumption. Appropriate attention should be given to
prevention of the initiation of drinking among children and adolescents, prevention of drinking
among pregnant women and women of childbearing age, and protection of people from pressures
to drink, especially in societies with high levels of alcohol consumption where heavy drinkers are
encouraged to drink even more.
Heftig zeg.
pi_199930223
De speld?
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:33:28 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199930244
Kunnen ze niet gewoon organisaties die zich willen bemoeien met andermans zaken gaan verbieden
  User die overal opduikt 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 17:33:58 #16
186611 Haags
pi_199930253
Stimuleer het ballonnetje onder de zwangere vrouwen, kunnen ze alvast oefenen met in en uit ademen voor de bevalling.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:35:16 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199930287
Is toch gewoon verantwoordelijkheid afschuiven? Zij mag het niet en hij mag het wel.
pi_199930291
Dacht heel even dat het een voorstel was van Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199930300
Alcohol-gebruik ontmoedigen is altijd een goede zaak. ^O^
pi_199930313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:
Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
:')
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:41:41 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199930371
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:37 schreef Hamzoef het volgende:
Alcohol-gebruik ontmoedigen is altijd een goede zaak. ^O^
Onder het motto 'als ik het kut vind, dan mag iemand anders het ook niet'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199930391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onder het motto 'als ik het kut vind, dan mag iemand anders het ook niet'.
Doe eens normaal zeg. Als je enig idee hebt hoeveel schade alcohol aan de maatschappij toebrengt, zou je niet zulke domme uitspraken doen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:43:09 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199930392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:33 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze niet gewoon organisaties die zich willen bemoeien met andermans zaken gaan verbieden
Dan moet je de Tweede Kamer ook afschaffen.

Met het bestaan van die organisaties is niet zo veel mis. De betuttelende rol die ze zich aanmeten, daar gaat het mis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:43:53 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199930402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg. Als je enig idee hebt hoeveel schade alcohol aan de maatschappij toebrengt, zou je niet zulke domme uitspraken doen.
Kunnen we mooi wegstrepen tegen de positieve effecten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:46:06 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199930438
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:23 schreef Fugue het volgende:
Heb je het actieplan van de WHO ook daadwerkelijk gelezen of herhaal je alleen even wat Geenstijl ervan vindt
Dat laatste . Maar niet eens met GS dus!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199930468
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kunnen we mooi wegstrepen tegen de positieve effecten.
Je mag best beweren dat er positieve kanten aan alcohol zitten, maar als je zegt da die opwegen tegen de negatieve effecten ben je gewoon aan het trollen. :{

En nee, dat beperkt zich niet alleen tot overlast van dronken lui in het uitgaansleven of ongelukken in het verkeer door beschonken bestuurders.
pi_199930521
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:31 schreef Fugue het volgende:

[..]

Heftig zeg.
Inderdaad, maar zo’n ongenuanceerd verhaal van GS is natuurlijk veel interessanter om te lezen. :')
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:51:12 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199930523
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mag best beweren dat er positieve kanten aan alcohol zitten, maar als je zegt da die opwegen tegen de negatieve effecten ben je gewoon aan het trollen. :{

En nee, dat beperkt zich niet alleen tot overlast van dronken lui in het uitgaansleven of ongelukken in het verkeer door beschonken bestuurders.
Nee hoor, ik ben het gewoon niet met je eens. Net als het grootste deel van de maatschappij overigens. Dat maakt het nog geen trollen.

Ik ontken de schadelijkheid van alcohol echt niet, maar in tegenstelling tot roken is het niet schadelijk voor degene die naast je zit en is het bovendien prima mogelijk om normaal alcoholgebruik te combineren met regulier deelnemen aan de maatschappij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld cocaïne.

Als je een probleem hebt met alcohol, drink het dan niet. Maar leg dat niet aan anderen op, die kunnen prima zelf beoordelen of het de risico's waard is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:53:26 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199930554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Vind ik juist sexy.
Eens! Kom maar op met die vrouwen :9~
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199930761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ontken de schadelijkheid van alcohol echt niet, maar in tegenstelling tot roken is het niet schadelijk voor degene die naast je zit en is het bovendien prima mogelijk om normaal alcoholgebruik te combineren met regulier deelnemen aan de maatschappij,
Ik ken van dichtbij meerdere relaties waarbij de vrouw zich echt niet prettig voelt bij het alcoholgebruik van haar man, en daarmee gepaard gaande gedrag. De partner daar op aanspreken leidt steevast tot ruzie. Is gewoon een verslaving. Ik vrees dat dit vaker voorkomt dan dat jij denkt.

Dat jij in jouw omgeving geen gevallen kent waar mensen echt tekort schieten verbaast me sowieso, maar maakt het nog niet waar voor de hele maatschappij.

Wat betreft het normaal functioneren in de maatschappij, nou daar heb ik first hand experience mee. Vader van een vriend van me van vroeger. Die was volgens de definitie misschien geen alcoholist, maar in het weekend wel. En dan werd die aardige man echt een tiran.

Ik kwam daar geregeld. Die man had een redelijke baan als ambtenaar bij de gemeente, doordeweeks dronk hij nooit. In het weekend echter wel, en dan veranderde hij helemaal. Zijn kinderen hebben daar echt een trauma aan overgehouden. Hij begon rond een uur of 12 op zaterdag dan altijd al met zijn eerste biertje. Al snel begon hij dan tegen zijn kinderen te schreeuwen, en regelmatig vloog er ook een slipper of afstandsbediening door het huis. Zijn vrouw sloeg hij regelmatig op haar kont of greep bij haar kruis, terwijl ik zelfs als kind al wel kon zien dat die vrouw dat niet prettig vond. Sowieso voor zijn kinderen heel gênant dat hij dat gedrag vertoonde waar vriendjes bij waren. Doordeweeks was hij best ok, maar in het weekend ging hij vaak echt tekeer tegen zijn vrouw. Of hij haar ook sloeg weet ik niet, heb ik nooit gezien, maar verbaal geweld was er zeker.

En dan maandag tot en met vrijdag ging hij gewoon weer naar zijn werk. In jouw ogen nam hij regulier deel aan de samenleving, maar voor zijn gezin was hij een verschrikking, puur door die alcohol.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2021 18:06:20 ]
pi_199930786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben het gewoon niet met je eens. Net als het grootste deel van de maatschappij overigens. Dat maakt het nog geen trollen.

Ik ontken de schadelijkheid van alcohol echt niet, maar in tegenstelling tot roken is het niet schadelijk voor degene die naast je zit en is het bovendien prima mogelijk om normaal alcoholgebruik te combineren met regulier deelnemen aan de maatschappij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld cocaïne.

Als je een probleem hebt met alcohol, drink het dan niet. Maar leg dat niet aan anderen op, die kunnen prima zelf beoordelen of het de risico's waard is.
Hier ben ik het zo mee eens, dat ik je buiten een like, ook nog een +1 extra geef.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:09:50 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199930883
Ben ik eigenlijk wel voor, omdat mannen nou eenmaal beter met dit soort verantwoordelijkheden kunnen omgaan.
pi_199930900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moet je de Tweede Kamer ook afschaffen.

Met het bestaan van die organisaties is niet zo veel mis. De betuttelende rol die ze zich aanmeten, daar gaat het mis.
De experts zeggen dus dat het met vrouwen misgaat. Hoog tijd dat de vrouw netjes terug de keuken ingaat om gezonde maaltijden te maken en af en toe bier naar haar man te brengen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:10:47 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199930902
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

(verhaal)
Vervelend dat het jou van dichtbij raakt, maar het verandert verder weinig aan mijn verhaal. Ik zei dat het kan, niet dat iedereen het ook doet. Voor verreweg de meeste mensen is alcohol een recreatief genotsmiddel en verder niks.

Los daarvan, het verbieden van alcohol is in het verleden niet bepaald succesvol geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199930929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg. Als je enig idee hebt hoeveel schade alcohol aan de maatschappij toebrengt, zou je niet zulke domme uitspraken doen.
Dat stopt je ook niet een aanhanger van een massamoordende profeet en erdolf fan te zijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 18:13:05 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199930965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:08 schreef -XOR- het volgende:
Boeiend, in de eerste klas mag je toch al jaren niet meer roken.

Edit: ah, vruchtbare, niet zwangere vrouwen. Dan gaat mijn grapje toch niet op.

Betuttelrechts zal hier wel weer een stijfje van krijgen.
Chapeau, in de fipo al het dode paard dat de links rechts discussie heet er aan de haren bijslepen in een topic dat daar echt geen sodemieter mee te maken heeft _O_


:')!!!!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:14:05 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199930985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mag best beweren dat er positieve kanten aan alcohol zitten, maar als je zegt da die opwegen tegen de negatieve effecten ben je gewoon aan het trollen. :{
Een troll pusht meestal een mening die buiten het gebruikelijke kader valt. Wanneer het grootste deel van de maatschappij die mening deelt is het beetje raar om te concluderen dat iemand trollt.
pi_199930988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
Voor verreweg de meeste mensen is alcohol een recreatief genotsmiddel en verder niks.
Cijfers?
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:14:57 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199931006
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Chapeau, in de fipo al het dode paard dat de links rechts discussie heet er aan de haren bijslepen in een topic dat daar echt geen sodemieter mee te maken heeft _O_

:')!!!!
Je hebt de OP niet gelezen of niet begrepen?
Kut, laat ik me zomaar uit EK lokken
We have always been at war with Eastasia.
pi_199931011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ken van dichtbij meerdere relaties waarbij de vrouw zich echt niet prettig voelt bij het alcoholgebruik van haar man, en daarmee gepaard gaande gedrag. De partner daar op aanspreken leidt steevast tot ruzie. Is gewoon een verslaving. Ik vrees dat dit vaker voorkomt dan dat jij denkt.

Dat jij in jouw omgeving geen gevallen kent waar mensen echt tekort schieten verbaast me sowieso, maar maakt het nog niet waar voor de hele maatschappij.

Wat betreft het normaal functioneren in de maatschappij, nou daar heb ik first hand experience mee. Vader van een vriend van me van vroeger. Die was volgens de definitie misschien geen alcoholist, maar in het weekend wel. En dan werd die aardige man echt een tiran.

Ik kwam daar geregeld. Die man had een redelijke baan als ambtenaar bij de gemeente, doordeweeks dronk hij nooit. In het weekend echter wel, en dan veranderde hij helemaal. Zijn kinderen hebben daar echt een trauma aan overgehouden. Hij begon rond een uur of 12 op zaterdag dan altijd al met zijn eerste biertje. Al snel begon hij dan tegen zijn kinderen te schreeuwen, en regelmatig vloog er ook een slipper of afstandsbediening door het huis. Zijn vrouw sloeg hij regelmatig op haar kont of greep bij haar kruis, terwijl ik zelfs als kind al wel kon zien dat die vrouw dat niet prettig vond. Sowieso voor zijn kinderen heel gênant dat hij dat gedrag vertoonde waar vriendjes bij waren. Doordeweeks was hij best ok, maar in het weekend ging hij vaak echt tekeer tegen zijn vrouw. Of hij haar ook sloeg weet ik niet, heb ik nooit gezien, maar verbaal geweld was er zeker.

En dan maandag tot en met vrijdag ging hij gewoon weer naar zijn werk. In jouw ogen nam hij regulier deel aan de samenleving, maar voor zijn gezin was hij een verschrikking, puur door die alcohol.
Het stukje van de WHO ging over vrouwen in de vruchtbare periode.
In jouw voorbeelden zijn het steeds de mannen die doordraaien door alcohol.
Dus eigenlijk zouden ze het juist bij mannen moeten verbieden, zolang ze kinderen kunnen verwekken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199931014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vervelend dat het jou van dichtbij raakt, maar het verandert verder weinig aan mijn verhaal. Ik zei dat het kan, niet dat iedereen het ook doet. Voor verreweg de meeste mensen is alcohol een recreatief genotsmiddel en verder niks.

Los daarvan, het verbieden van alcohol is in het verleden niet bepaald succesvol geweest.
Het verbieden is dan ook helemaal niet het doel van de WHO maar ik krijg sterk de indruk dat in plaats van het artikel zelf te lezen het domme gelul van GS gevolgd wordt.
pi_199931040
Ach, maar je kan toch gewoon je geslacht op papier veranderen dan als je per se een peukje of borreltje wil? :+

Maar goed, meeste vrouwen die gepland zwanger willen raken stoppen met drinken en roken al ver voor ze zwanger zijn, dus is dit nou echt een probleem? Of laat ik het anders zeggen, is het aandeel vrouwen dat gewoon doorpaft en zuipt tijdens de zwangerschap groot genoeg om met dit soort generaliserende, ingrijpende richtlijnen te komen?
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:17:43 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199931050
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het verbieden is dan ook helemaal niet het doel van de WHO maar ik krijg sterk de indruk dat in plaats van het artikel zelf te lezen het domme gelul van GS gevolgd wordt.
Maar wel het doel van de user waar ik op reageer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199931053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:15 schreef marc0871 het volgende:
In jouw voorbeelden zijn het steeds de mannen die doordraaien door alcohol.
Hoewel er ook echt wel vrouwelijk alcoholisten zijn, denk dat het merendeel van de overlast door mannen veroorzaakt wordt inderdaad.

Vrouwen worden er wat losser van en gaan wat sneller de slet uithangen, maar daarmee beschadigen ze andere niet zo snel. Al moet je tegenwoordig oppassen dat je niet achteraf verweten wordt dat er geen consent was, omdat er alcohol in het speld was. :')
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:18:16 #46
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199931060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:31 schreef Fugue het volgende:

[..]

Heftig zeg.
Ik zie daar staan dat drankgebruik onder vrouwen die in de leeftijd zijn dat ze kinderen kunnen krijgen voorkomen moet worden. Dat vind ik inderdaad best heftig.
pi_199931098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zie daar staan dat drankgebruik onder vrouwen die in de leeftijd zijn dat ze kinderen kunnen krijgen voorkomen moet worden. Dat vind ik inderdaad best heftig.
Ik lees dat het vooral gaat om bewustwording maar misschien hebben we iets anders gelezen.
pi_199931115
Als een zwangere vrouw dronken wordt, wordt haar foetus stom dronken, een lading drugs of alcohol bereikt die foetus en maak je de foetus zo verslaafd. En nee ik ben niet van de kerk.
pi_199931120
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Cijfers?
De levensverwachting van Nederland is decennia hoger dan in zuipland Rusland.
pi_199931182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:21 schreef christmastsunami het volgende:
Als een zwangere vrouw dronken wordt, wordt haar foetus stom dronken, een lading drugs of alcohol bereikt die foetus en maak je de foetus zo verslaafd. En nee ik ben niet van de kerk.
Jep, FAS kan zelfs bij een paar glaasjes al optreden. Toch vinden sommige mensen hun roseetje op het terras belangrijker. Zo'n 1 op de 400 kinderen heeft FAS. Zal wel gedownplayed worden hier, maar ik vind dat best veel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 17 juni 2021 @ 18:29:26 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199931253
Gelachen om de OP, goede satire wel :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199931296
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
Ach gut, jij wil een vrouwenverbod in cafe's?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:35:02 #53
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199931364
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:20 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik lees dat het vooral gaat om bewustwording maar misschien hebben we iets anders gelezen.
O, dat weet ik niet. Ik was meer bezig met de inhoud van het citaat zelf dan met de relatie daarvan tot de topictitel waarin van een verbod wordt gesproken. Maar dat jonge vrouwen als zodanig kennelijk een doelgroep zijn voor restrictiepolitiek (in welke vorm ook; wetgeving wordt in het hele stuk als een optie genoemd) vond ik al verrassend. Ik ben dat niet eerder tegengekomen.
pi_199931433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:35 schreef Iblardi het volgende:

[..]

O, dat weet ik niet. Ik was meer bezig met de inhoud van het citaat zelf dan met de relatie daarvan tot de topictitel waarin van een verbod wordt gesproken. Maar dat jonge vrouwen als zodanig kennelijk een doelgroep zijn voor restrictiepolitiek (in welke vorm ook; wetgeving wordt in het hele stuk als een optie genoemd) vond ik al verrassend. Ik ben dat niet eerder tegengekomen.
Op zich niet zo gek natuurlijk. Het gebeurt vaak genoeg dat een (jonge) vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en in die periode nog stevig blijft drinken. Zeer schadelijk voor de foetus.

Bij mannen heb je dat probleem niet, die zijn hooguit dronken als ze hun zaad lozen dus daar ligt de focus dan ook niet op.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:44:41 #55
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199931566
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:37 schreef Fugue het volgende:

[..]

Op zich niet zo gek natuurlijk. Het gebeurt vaak genoeg dat een (jonge) vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en in die periode nog stevig blijft drinken. Zeer schadelijk voor de foetus.

Bij mannen heb je dat probleem niet, die zijn hooguit dronken als ze hun zaad lozen dus daar ligt de focus dan ook niet op.
Nee, ik snap dat het wel onderbouwd kan worden, maar omdat jonge vrouwen in onze maatschappij niet geacht worden doorlopend zwanger te zijn en die relatie met schade aan andermans lichaam dus veel minder direct is, komt dit nogal bevoogdend op me over.
pi_199931574
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:37 schreef Fugue het volgende:
Bij mannen heb je dat probleem niet, die zijn hooguit dronken als ze hun zaad lozen dus daar ligt de focus dan ook niet op.
Mannen kunnen geen FAS geven, maar hun alcoholmisbruik kan wel ook nadelige gevolgen voor de foetus hebben.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:48:09 #57
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199931643
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:37 schreef Fugue het volgende:

[..]

Op zich niet zo gek natuurlijk. Het gebeurt vaak genoeg dat een (jonge) vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en in die periode nog stevig blijft drinken. Zeer schadelijk voor de foetus.

Bij mannen heb je dat probleem niet, die zijn hooguit dronken als ze hun zaad lozen dus daar ligt de focus dan ook niet op.
Laatst was nog die meid veroordeeld die naar de wc ging en een baby uitkakte, die ze toen met die band van haar ochtendjas heeft gewurgd.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Beste debater 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 18:49:05 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199931671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg. Als je enig idee hebt hoeveel schade alcohol aan de maatschappij toebrengt, zou je niet zulke domme uitspraken doen.
en past ook weer prima in je religieuze plaatje.

Nu nog een topic over de euvelen van varkensvlees.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199931675
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mannen kunnen geen FAS geven, maar hun alcoholmisbruik kan wel ook nadelige gevolgen voor de foetus hebben.
Hoef je mij niet te vertellen hoor maar bij bezopen mannen die hun zaad lozen is het risico voor de foetus in ieder geval een stuk lager.
pi_199931692
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:48 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Laatst was nog die meid veroordeeld die naar de wc ging en een baby uitkakte, die ze toen met die band van haar ochtendjas heeft gewurgd.
Lijkt me ook vrij schadelijk voor het kind
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:50:18 #61
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199931701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zie daar staan dat drankgebruik onder vrouwen die in de leeftijd zijn dat ze kinderen kunnen krijgen voorkomen moet worden. Dat vind ik inderdaad best heftig.
van 13 tot 63 dus.
NiX63 wordt dus de campagne...

Oudste moeder in Nederland
Tineke Geesink, op 63 jaar, op 21 maart 2011[8] Toen Geesink op 25 juni 2020 stierf op 72-jarige leeftijd, liet de alleenstaande moeder een dochtertje van negen jaar achter.[9]
Tot nooit .......
pi_199931715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

en past ook weer prima in je religieuze plaatje.

Nu nog een topic over de euvelen van varkensvlees.
Je langspeelplaat blijft hangen. Best vermoeiend ook, dit heeft niets met religie te maken, zie mijn gronden in dit topic. Wat betreft varkensvlees, waar heb je het over? :?
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:51:35 #63
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199931729
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:50 schreef Fugue het volgende:

[..]

Lijkt me ook vrij schadelijk voor het kind
Die was gesneuveld ja.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Beste debater 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 18:51:42 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199931731
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je langspeelplaat blijft hangen. Best vermoeiend ook, dit heeft niets met religie te maken, zie mijn gronden in dit topic. Wat betreft varkensvlees, waar heb je het over? :?
riiiiiiiiiight
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199931743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

riiiiiiiiiight
Je lijdt aan tunnelvisie, zeloot.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:53:38 #66
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199931767
Gezien de testsamenleving: Moeten vrouwen dan iedere keer bij de ingang van een horecagelegenheid (of andere plaatsen waar mensen georganiseerd bijeen komen met een doel) een zwangerschapstest doen?
pi_199931768
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, ik snap dat het wel onderbouwd kan worden, maar omdat jonge vrouwen in onze maatschappij niet geacht worden doorlopend zwanger te zijn en die relatie met schade aan andermans lichaam dus veel minder direct is, komt dit nogal bevoogdend op me over.
Nou, directe schade aan de foetus dus.
Het zal je overigens verbazen hoe weinig jonge vrouwen goed geïnformeerd zijn over zulke onderwerpen en dan heb ik alleen ervaring met die in Nederland, laat staan in de rest van Europa.

Prima dat daar aandacht voor komt.
pi_199931785
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:51 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Die was gesneuveld ja.
Het zou de WHO sieren als ze die risico’s ook meenamen in hun rapportjes
  Beste debater 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 18:54:39 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199931789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je lijdt aan tunnelvisie, zeloot.
nee, ik herken patronen.

Ook andere, hoor... namelijk dat alles wat kennelijk 'genots'-middel heet steeds meer verbannen moet worden. Je zult toch eens in je werkslaafleven ergens van genieten (en mogelijk ziek worden); dat kan natuurlijk niet. Alcohol, tabak, vlees, vet, suiker... allemaal aan het groenvoer en een sportschoolabbonnement van de staat. Als gezond lijk in de kist na 70 jaar arbeid. Zoiets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:56:09 #70
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199931822
quote:
8s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:54 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het zou de WHO sieren als ze die risico’s ook meenamen in hun rapportjes
Tja, paniek kan rare dingen veroorzaken. Ik vond het zielig voor zowel die meid en haar kind.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199931847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Tja, paniek kan rare dingen veroorzaken. Ik vond het zielig voor zowel die meid en haar kind.
Is ook triest. Zelfde als die baby’s die ergens worden gedumpt. Hoe wanhopig moet je dan zijn als moeder
pi_199931861
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
nee, ik herken patronen.
LOL, nee. Ik voer in diverse topics allerlei redenen aan waarom ik tegen alcohol-gebruik ben, niet één daarvan is religieus. Ik zie daar namelijk ook geen relevant argument in. Toch blijf jij telkens je langspeelplaat afspelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ook andere, hoor... namelijk dat alles wat kennelijk 'genots'-middel heet steeds meer verbannen moet worden. Je zult toch eens in je werkslaafleven ergens van genieten (en mogelijk ziek worden); dat kan natuurlijk niet. Alcohol, tabak, vlees, vet, suiker... allemaal aan het groenvoer en een sportschoolabbonnement van de staat.
Valt best mee. Ik zal mezelf niet direct als hedonist bestempelen, maar er zit wel aardig van Bourgondisch Brabants in mij.
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:05:55 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199931998
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:37 schreef Hamzoef het volgende:
Alcohol-gebruik ontmoedigen is altijd een goede zaak. ^O^
Je gewoon eens niet met anderen bemoeien is een nog veel betere zaak.

Iedereen met een beetje verstand zag dit na de hele hekensjacht op het roken wel aankomen. Lang leve de maakbare wereld!
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:07:16 #74
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199932020
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:57 schreef Fugue het volgende:

[..]

Is ook triest. Zelfde als die baby’s die ergens worden gedumpt. Hoe wanhopig moet je dan zijn als moeder
Te vondeling leggen is van alle tijden. Ze hadden een paar jaar geleden ook een Romeins toilet gevonden met veel botten van baby's, de theorie was dat de prostituees ongewenste kinderen gewoon door het toilet gooiden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:10:22 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199932080
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ken van dichtbij meerdere relaties waarbij de vrouw zich echt niet prettig voelt bij het alcoholgebruik van haar man, en daarmee gepaard gaande gedrag. De partner daar op aanspreken leidt steevast tot ruzie. Is gewoon een verslaving. Ik vrees dat dit vaker voorkomt dan dat jij denkt.

Dat jij in jouw omgeving geen gevallen kent waar mensen echt tekort schieten verbaast me sowieso, maar maakt het nog niet waar voor de hele maatschappij.

Wat betreft het normaal functioneren in de maatschappij, nou daar heb ik first hand experience mee. Vader van een vriend van me van vroeger. Die was volgens de definitie misschien geen alcoholist, maar in het weekend wel. En dan werd die aardige man echt een tiran.

Ik kwam daar geregeld. Die man had een redelijke baan als ambtenaar bij de gemeente, doordeweeks dronk hij nooit. In het weekend echter wel, en dan veranderde hij helemaal. Zijn kinderen hebben daar echt een trauma aan overgehouden. Hij begon rond een uur of 12 op zaterdag dan altijd al met zijn eerste biertje. Al snel begon hij dan tegen zijn kinderen te schreeuwen, en regelmatig vloog er ook een slipper of afstandsbediening door het huis. Zijn vrouw sloeg hij regelmatig op haar kont of greep bij haar kruis, terwijl ik zelfs als kind al wel kon zien dat die vrouw dat niet prettig vond. Sowieso voor zijn kinderen heel gênant dat hij dat gedrag vertoonde waar vriendjes bij waren. Doordeweeks was hij best ok, maar in het weekend ging hij vaak echt tekeer tegen zijn vrouw. Of hij haar ook sloeg weet ik niet, heb ik nooit gezien, maar verbaal geweld was er zeker.

En dan maandag tot en met vrijdag ging hij gewoon weer naar zijn werk. In jouw ogen nam hij regulier deel aan de samenleving, maar voor zijn gezin was hij een verschrikking, puur door die alcohol.
N=1
pi_199932114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

N=1
Doe niet zo naïef, er zijn zoveel gevallen waar gezinnen ontwricht worden door alcoholgebruik van (een van) de ouders.
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:14:17 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199932304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Cijfers?
Dat is lastig, want lang niet iedereen staat geregistreerd natuurlijk. Naar schatting zijn er in Nederland tot zo'n 300.000 kinderen die een alcohol verslaafde ouder hebben. Ik vind dat best veel.
En dan heb je nog allerlei mensen die volgens die norm niet verslaafd zijn maar bij tijd en wijlen wel zeer vervelend gedrag vertonen richting hun gezin wanneer ze weer een keer te veel gedronken hebben.

Zoals eerder in topic gemeld, er zijn zoveel vrouwen die graag zouden zien dat hun partner wat minder zou drinken. Dat bespreekbaar maken leidt echter vaak tot spanning in de relatie. Daar heb ik laatst ook een enquête van gezien, ga ik ff googlen.
pi_199932317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
Sowieso, vrouwen die dan ook nog naar het strand gaan...

Schadelijk voor de samenleving. :{w
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199932399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ken van dichtbij meerdere relaties waarbij de vrouw zich echt niet prettig voelt bij het alcoholgebruik van haar man, en daarmee gepaard gaande gedrag. De partner daar op aanspreken leidt steevast tot ruzie. Is gewoon een verslaving. Ik vrees dat dit vaker voorkomt dan dat jij denkt.

Dat jij in jouw omgeving geen gevallen kent waar mensen echt tekort schieten verbaast me sowieso, maar maakt het nog niet waar voor de hele maatschappij.

Wat betreft het normaal functioneren in de maatschappij, nou daar heb ik first hand experience mee. Vader van een vriend van me van vroeger. Die was volgens de definitie misschien geen alcoholist, maar in het weekend wel. En dan werd die aardige man echt een tiran.

Ik kwam daar geregeld. Die man had een redelijke baan als ambtenaar bij de gemeente, doordeweeks dronk hij nooit. In het weekend echter wel, en dan veranderde hij helemaal. Zijn kinderen hebben daar echt een trauma aan overgehouden. Hij begon rond een uur of 12 op zaterdag dan altijd al met zijn eerste biertje. Al snel begon hij dan tegen zijn kinderen te schreeuwen, en regelmatig vloog er ook een slipper of afstandsbediening door het huis. Zijn vrouw sloeg hij regelmatig op haar kont of greep bij haar kruis, terwijl ik zelfs als kind al wel kon zien dat die vrouw dat niet prettig vond. Sowieso voor zijn kinderen heel gênant dat hij dat gedrag vertoonde waar vriendjes bij waren. Doordeweeks was hij best ok, maar in het weekend ging hij vaak echt tekeer tegen zijn vrouw. Of hij haar ook sloeg weet ik niet, heb ik nooit gezien, maar verbaal geweld was er zeker.

En dan maandag tot en met vrijdag ging hij gewoon weer naar zijn werk. In jouw ogen nam hij regulier deel aan de samenleving, maar voor zijn gezin was hij een verschrikking, puur door die alcohol.
Wat een klootzakken, die biertjes! Dat ze dat die man aandoen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199932522
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onder het motto 'als ik het kut vind, dan mag iemand anders het ook niet'.
als de WHO net zo corrupt is als landen in de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties dan lijkt me dit een hidden agenda vanwege een bepaald zeer tolerant geloof
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199932544
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:20 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik lees dat het vooral gaat om bewustwording maar misschien hebben we iets anders gelezen.
Nope. Voorlichting over alcoholgebruik en preventie van schadelijke patronen mbt alcoholconsumptie.

Kan ik als enorme liberaal mbt dit soort zaken omtrent zelfbeschikking, alleen maar toejuichen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199932558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat een klootzakken, die biertjes! Dat ze dat die man aandoen.
Zeg dat wel. Hoe zit het eigenlijk met mensen die een "kwade dronk" hebben? Reageert die gewoon toevallig extra op alcohol, of is die nare persoonlijkheid dan al latent aanwezig?
pi_199932620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Hoe zit het eigenlijk met mensen die een "kwade dronk" hebben? Reageert die gewoon toevallig extra op alcohol, of is die nare persoonlijkheid dan al latent aanwezig?
Vraag het je kennis. Ik gok dat zijn antwoord (of de manier waarop hij dat brengt) je genoeg zal zeggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199932679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Vraag het je kennis. Ik gok dat zijn antwoord (of de manier waarop hij dat brengt) je genoeg zal zeggen.
Hoe ervaar jij het bij jezelf als je teveel gedronken hebt? Versterkt/vergroot het bepaalde karaktereigenschappen, of brengt het andere karaktereigenschappen aan het licht?
pi_199932695
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:
In jouw ogen nam hij regulier deel aan de samenleving, maar voor zijn gezin was hij een verschrikking, puur door die alcohol.
Hoe kom je daarbij? Vind het nogal wat om voor Janneke in te vullen dat dit in haar ogen gewoon deelnemen aan de samenleving is. Met gewoon deelnemen aan de samenleving wordt normaliter bedoeld dat je in staat bent je verplichtingen na te komen en dat was deze man niet.

Bovendien is dit ook gewoon een verslaafde, want zijn gezinsleven werd er door geraakt en toch was hij niet in staat te stoppen.

Verder snap ik niet waarom je je pijlen richt op alcohol en waar je nu precies heen wilt. Hoe ver wil je precies gaan met dat ontmoedigen? blijft het dan bij voorlichting of hoe moet ik dat zien? En denk je niet dat drugsmisbruik vaak een symptoom is van andere problemen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199932723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe ervaar jij het bij jezelf als je teveel gedronken hebt? Versterkt/vergroot het bepaalde karaktereigenschappen, of brengt het andere karaktereigenschappen aan het licht?
Ik drink niet te veel.

Maar over het algemeen neemt alcohol bij mij enkele sociale remmingen weg, zonder dat ik me daardoor negatief of ongepast ga gedragen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199932745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:36 schreef Stepperoller het volgende:
En denk je niet dat drugsmisbruik vaak een symptoom is van andere problemen?
Dat denk ik zeker. Maar de meeste drugs liggen niet voor het oprapen bij de supermarkt, en worden niet gepromoot. Dit in tegenstelling tot alcohol, waar miljarden aan reclame voor uitgegeven wordt.

"Geniet maar drink met mate". Sure. :')
pi_199932772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat denk ik zeker. Maar de meeste drugs liggen niet voor het oprapen bij de supermarkt, en worden niet gepromoot. Dit in tegenstelling tot alcohol, waar miljarden aan reclame voor uitgegeven wordt.

"Geniet maar drink met mate". Sure. :')
Nee de meeste drugs zijn verboden en oh wat is dat effectief zeg. :') Lekker geld blijven weggooien met the war on drugs en de geestelijke gezondheidszorg verder kapot maken ^O^
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:40:56 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199932777
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:36 schreef Hamzoef het volgende:

Hoe ervaar jij het bij jezelf als je teveel gedronken hebt? Versterkt/vergroot het bepaalde karaktereigenschappen, of brengt het andere karaktereigenschappen aan het licht?
Dat jij jezelf niet in de hand kunt houden betekent niet dat anderen dat ook niet kunnen he.
pi_199932869
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:40 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nee de meeste drugs zijn verboden en oh wat is dat effectief zeg. :') Lekker geld blijven weggooien met the war on drugs en de geestelijke gezondheidszorg verder kapot maken ^O^
Er is nog een hele wereld tussen verbieden en promoten he.

Heck, ik ken zelfs ouders die hun minderjarige kinderen opdringen alcohol te gebruiken. Want is zo gezellig. :')
pi_199933022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mag best beweren dat er positieve kanten aan alcohol zitten, maar als je zegt da die opwegen tegen de negatieve effecten ben je gewoon aan het trollen. :{

En nee, dat beperkt zich niet alleen tot overlast van dronken lui in het uitgaansleven of ongelukken in het verkeer door beschonken bestuurders.
Net als jouw religie, hoeveel doden in Europa de afgelopen jaren? Je bent zelf een trol.
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:58:33 #93
3542 Gia
User under construction
pi_199933103
Roken verbieden op plekken waar anderen er last van hebben, kan ik begrijpen. Drank verbieden is onzin, daar lijdt de gezondheid van anderen niet onder, althans niet onder het drinken an sich. Bepaald gedrag kan uiteraard wel schadelijk zijn voor anderen.

Roken en overmatig drinken ontmoedigen vind ik prima, maar verbieden is onzin. Moet iedereen zelf weten.
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:59:28 #94
3542 Gia
User under construction
pi_199933120
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:54 schreef Prego het volgende:

[..]

Net als jouw religie, hoeveel doden in Europa de afgelopen jaren? Je bent zelf een trol.
Religie verbieden. Is dodelijk.
pi_199933150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:21 schreef Harvest89 het volgende:
Maar slecht nieuws meiden.
Geen wijn meer voor jullie.
Ik zal er geen traan om laten. Ik vind alcohol smerig :r
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:04:00 #96
3542 Gia
User under construction
pi_199933197
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:


Zeg dat wel. Hoe zit het eigenlijk met mensen die een "kwade dronk" hebben? Reageert die gewoon toevallig extra op alcohol, of is die nare persoonlijkheid dan al latent aanwezig?
Ik heb vroeger samengewoond met een jaloerse vent met losse handjes.
Als hij nuchter was dan was er een kleine kans op ruzie en klappen. Als hij gedronken had, werd hij zo ongeveer een psychopaat.

Dus, ja, ik denk dat agressie wel latent aanwezig is.
pi_199933199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onder het motto 'als ik het kut vind, dan mag iemand anders het ook niet'.
"Mijn sprookjesboekje vind alcohol viesbah, dus mogen mensen die mijn sprookjesboekje maar een minderwaardig stuk verkwisting van papier vinden ook geen alcohol drinken."
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199933200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
Ik proost vanavond op je OP!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199933205
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:58 schreef Gia het volgende:
Roken verbieden op plekken waar anderen er last van hebben, kan ik begrijpen. Drank verbieden is onzin, daar lijdt de gezondheid van anderen niet onder, althans niet onder het drinken an sich. Bepaald gedrag kan uiteraard wel schadelijk zijn voor anderen.

Roken en overmatig drinken ontmoedigen vind ik prima, maar verbieden is onzin. Moet iedereen zelf weten.
Ben je ook voor het legaliseren van andere harddrugs?
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:05:17 #100
3542 Gia
User under construction
pi_199933215
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:00 schreef An_0_Niem het volgende:


Ik zal er geen traan om laten. Ik vind alcohol smerig :r
Ik ben al postmenopauzaal, dus kan zuipen zoveel ik wil.
pi_199933216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
:D Je doet wel je best these days. Reve had dit niet beter gedaan. Dus helemaal mee eens derhalve.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199933223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Cijfers?
André Hazes - De Vlieger
Vakman pur sang
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:07:23 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199933249
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik proost vanavond op je OP!

[ afbeelding ]
Dat zijn een paar goeie melkzakken zeg.
Ik mis alleen het sigaretje nog.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:07:32 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:07:38 #105
3542 Gia
User under construction
pi_199933255
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:04 schreef Hamzoef het volgende:

Ben je ook voor het legaliseren van andere harddrugs?
Nee, harddrugs niet, maar wiet wel.
pi_199933295
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, harddrugs niet, maar wiet wel.
Daar snijd je een onderwerp aan. Ik heb het altijd raar gevonden dat veel ouders alcohol heel normaal vonden, en regelmatige zelfs promootte, maar met wiet waren ze minder blij. Raar als je het mij vraagt.

Alcohol is "officieel" gewoon een harddrug toch, waar wiet softdrug is?
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:10:57 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199933307
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik proost vanavond op je OP!

[ afbeelding ]
Dank je, C! Mooie foto ook. Die foto op de trekker/maaier straalde ook van de vitaliteit, maar deze is natuurlijk stijlvoller.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:11:12 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199933313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:10 schreef Hamzoef het volgende:
Daar snijd je een onderwerp aan. Ik heb het altijd raar gevonden dat veel ouders alcohol heel normaal vonden, en regelmatige zelfs promootte, maar met wiet waren ze minder blij. Raar als je het mij vraagt.

Alcohol is "officieel" gewoon een harddrug toch, waar wiet softdrug is?
Wiet moet gerookt worden dus ook geen optie.
pi_199933318


[ Bericht 60% gewijzigd door Lospedrosa op 17-06-2021 20:18:35 ]
Vakman pur sang
pi_199933320
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wiet moet gerookt worden dus ook geen optie.
Wat bedoel je?
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:16:48 #111
3542 Gia
User under construction
pi_199933409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:10 schreef Hamzoef het volgende:

Daar snijd je een onderwerp aan. Ik heb het altijd raar gevonden dat veel ouders alcohol heel normaal vonden, en regelmatige zelfs promootte, maar met wiet waren ze minder blij. Raar als je het mij vraagt.

Alcohol is "officieel" gewoon een harddrug toch, waar wiet softdrug is?
Klopt, maar wiet wordt gerookt en veel ouders zijn al tegen roken.
Komt bij dat veel jongeren heel heftig kunnen reageren op één jointje, veel heftiger dan, bijvoorbeeld, op 3 biertjes.

Maar wmb wordt wiet gelegaliseerd, ook als plant in je eigen tuin.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:19:03 #112
3542 Gia
User under construction
pi_199933443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wiet moet gerookt worden dus ook geen optie.
Nee hoor, ik gebruik wiet in warme melk, tegen de neuropathie. Word er knetterstoned van als ik meer dan 0,1 gram gebruik.
pi_199933467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

nee, ik herken patronen.

Ook andere, hoor... namelijk dat alles wat kennelijk 'genots'-middel heet steeds meer verbannen moet worden. Je zult toch eens in je werkslaafleven ergens van genieten (en mogelijk ziek worden); dat kan natuurlijk niet. Alcohol, tabak, vlees, vet, suiker... allemaal aan het groenvoer en een sportschoolabbonnement van de staat. Als gezond lijk in de kist na 70 jaar arbeid. Zoiets.
Moslims en calvinisten haten levensvreugde, katholieken drinken wijn tijdens de mis en brouwen trappistenbier in kloosters. 'Nuff said...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:23:04 #114
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199933497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar snijd je een onderwerp aan. Ik heb het altijd raar gevonden dat veel ouders alcohol heel normaal vonden, en regelmatige zelfs promootte, maar met wiet waren ze minder blij. Raar als je het mij vraagt.
Dat komt doordat alcohol van oudsher onderdeel is van onze cultuur. Het is een vertrouwd onderdeel van het sociale leven en de consumptie ervan is aan algemeen aanvaarde regels gebonden. Je zou het onze "huis-drug" kunnen noemen (als je die term dan toch wilt gebruiken), waar recent ingevoerde middelen als wiet e.d. tot de ongedomesticeerde, onvoorspelbare, "wilde" familie behoren. Het onderscheid is dus deels gevoelsmatig, maar dat is zo vaak het geval in de mensenwereld, dus echt raar vind ik dat niet.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:23:14 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:29:55 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199933620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:31 schreef Fugue het volgende:

[..]

Heftig zeg.
Er staat toch echt
quote:
prevention of drinking
among
pregnant women and women of childbearing age
Dat gaat toch wel een tikkeltje ver vind ik.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199933664
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er staat toch echt
[..]

Dat gaat toch wel een tikkeltje ver vind ik.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:37 schreef Fugue het volgende:

[..]

Op zich niet zo gek natuurlijk. Het gebeurt vaak genoeg dat een (jonge) vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en in die periode nog stevig blijft drinken. Zeer schadelijk voor de foetus.

Bij mannen heb je dat probleem niet, die zijn hooguit dronken als ze hun zaad lozen dus daar ligt de focus dan ook niet op.
Vind ik dus niet
pi_199933673
Beetje gevaarlijk vind ik het worden die Bill and Melinda Gates foundation.
Die willen een saaie overveilige wereld.
Vakman pur sang
pi_199933697


O+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199933704
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje gevaarlijk vind ik het worden die Bill and Melinda Gates foundation.
Die willen een saaie overveilige wereld.
En jij bent Darkwing Duck?
pi_199933722
Het begint met een advies.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:44:32 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199933875
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:32 schreef Fugue het volgende:

[..]


[..]

Vind ik dus niet
Dan zijn we het oneens :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199933929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En jij bent Darkwing Duck?
Pardon?
Vakman pur sang
pi_199933952
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan zijn we het oneens :)
Dat kan niet hoor, dan moeten we op de man gaan posten tot iemand de discussie wint ;(
pi_199933963
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat kan niet hoor, dan moeten we op de man gaan posten tot iemand de discussie wint ;(
Snel, noem Whiskers een deuger!

En dan kan zij counteren met betutteling en linksrechtsbladiebla.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199934007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:30 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

als de WHO net zo corrupt is als landen in de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties dan lijkt me dit een hidden agenda vanwege een bepaald zeer tolerant geloof
Het zijn toch echt de destijds permanent benevelde Nederlanders en andere Europeanen geweest die de wereld hebben geglobaliseerd en de wetenschappelijke revolutie zijn begonnen. De microbiologie is hier uitgevonden door iemand die de dag met een biertje begon. De alcoholverbieders in de zandbak kwamen niet verder dan allerlei gezondheidsschadende praktijken als inteelt en vrouwenmishandeling promoten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:52:11 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199934035
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat kan niet hoor, dan moeten we op de man gaan posten tot iemand de discussie wint ;(
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 20:52:34 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199934046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je hebt de OP niet gelezen of niet begrepen?
Kut, laat ik me zomaar uit EK lokken
Linkse wegkijker gespot
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:53:35 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199934072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Linkse wegkijker gespot
:')

Rechtse non-intellectueel gespot.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199934194
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Cijfers?
Het is een van de vele genotmiddelen. Het is wel zeer bijzonder dat elke vorm van genot en plezier op welk gebied dan ook, overspoeld worden door adviezen.
Het schiet compleet door.
pi_199934251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:23 schreef Fugue het volgende:
Heb je het actieplan van de WHO ook daadwerkelijk gelezen of herhaal je alleen even wat Geenstijl ervan vindt
Wil je nu beweren dat geenstijl dingen onvolledig of onjuist zou belichten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199935827
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is een van de vele genotmiddelen. Het is wel zeer bijzonder dat elke vorm van genot en plezier op welk gebied dan ook, overspoeld worden door adviezen.
Het schiet compleet door.
Hoe meer ruimte calvinisten en moslims krijgen om hun afkeer van genotsmiddelen en levensvreugde te propageren, des te meer zullen ze die ruimte ook nemen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199939078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoe meer ruimte calvinisten en moslims krijgen om hun afkeer van genotsmiddelen en levensvreugde te propageren, des te meer zullen ze die ruimte ook nemen.
Alcohol gif levensvreugde noemen :') leeg bestaan heb je dan.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 00:35:51 #134
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199939122
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Chapeau, in de fipo al het dode paard dat de links rechts discussie heet er aan de haren bijslepen in een topic dat daar echt geen sodemieter mee te maken heeft _O_


:')!!!!
Niet zien dat dit zo rechts is dat het 3x links is :')
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 00:46:27 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199939177
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:32 schreef Fugue het volgende:

[..]

[..]

Vind ik dus niet
Dus omdat vruchtbare vrouwen evt zwanger kunnen worden, ook al zijn ze dat helemaal niet van plan, moet elke vruchtbare vrouw uberhaupt maar het recht om te drinken worden afgenomen?

Het is de plicht van de vrouw om te baren?

Weet je nog waar ik je een tijd geleden van betichtte? Dit tikt er weer heel erg dicht tegenaan hoor, het spijt me om het toch weer te moeten melden....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199939179
Maar als ze niet meer dronken kunnen worden hoe moet we dan nog ooit de liefde bedrijven

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 00:47:30 ]
pi_199939286
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:37 schreef Hamzoef het volgende:
Alcohol-gebruik ontmoedigen is altijd een goede zaak. ^O^
Ik laat mij in elk geval niks door jou verbieden, achmed.
pi_199939291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:24 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Alcohol gif levensvreugde noemen :') leeg bestaan heb je dan.
Ahww iemand die niemand heeft om mee te drinken.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 01:18:44 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199939302
Och, ontmoedigen is niet precies waar ik moeite mee heb eigenlijk. Ik beweer nergens dat alcohol goed voor iemand is. Maar ik haat met een passie mensen die andere mensen iets opdringen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199939328
Ik zie het probleem niet omtrent voorlichting op het gebied van mogelijke risico's. Of ze die risico's vervolgens nemen moeten ze zelf weten.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 02:07:31 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199939396
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:25 schreef Hamzoef het volgende:

Jep, FAS kan zelfs bij een paar glaasjes al optreden. Toch vinden sommige mensen hun roseetje op het terras belangrijker. Zo'n 1 op de 400 kinderen heeft FAS. Zal wel gedownplayed worden hier, maar ik vind dat best veel.
Ok, ik ben niet op de hoogte, maar houd wel van punten en komma's en ben even gaan fact-checken. Jij zal het wel 'down-playen' noemen. De hersenstichting zegt:
quote:
Het is niet bekend hoeveel alcoholgebruik FAS veroorzaakt, maar meestal zijn de moeders dan zware drinkers.
Dat klinkt toch anders dan 'een roseetje op het terras'.

En het getal dat wordt genoemd, is 0.67 per 1000. Dat is 1 op 1500 ipv 1 op de 400.

Dat neemt niet weg dat ik vind dat vrouwen heel voorzichtig moeten zijn met alcohol als ze zwanger zijn. En als ze niet zwanger zijn, moeten ze het lekker zelf weten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 18-06-2021 02:16:30 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199939413
Ik neem als vrouw van vruchtbare leeftijd met kinderwens nog even lekker een biertje hoor.
pi_199939638
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus omdat vruchtbare vrouwen evt zwanger kunnen worden, ook al zijn ze dat helemaal niet van plan, moet elke vruchtbare vrouw uberhaupt maar het recht om te drinken worden afgenomen?

Het is de plicht van de vrouw om te baren?

Weet je nog waar ik je een tijd geleden van betichtte? Dit tikt er weer heel erg dicht tegenaan hoor, het spijt me om het toch weer te moeten melden....
:') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je nou echt van alles aan het verzinnen om maar aan te kunnen tonen hoe fascistisch de mods hier wel niet zijn!!1 beetje sneu is het wel he

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 06:26:26 ]
pi_199939656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:24 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Alcohol gif levensvreugde noemen :') leeg bestaan heb je dan.
Nou, zelfverklaarde intellectueel, dan vertel maar eens wat jou levensvreugde schenkt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199939659
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik neem als vrouw van vruchtbare leeftijd met kinderwens nog even lekker een biertje hoor.
Proost!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199939676
Haha, TS is een red pill nerd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199939784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 02:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, ik ben niet op de hoogte, maar houd wel van punten en komma's en ben even gaan fact-checken. Jij zal het wel 'down-playen' noemen. De hersenstichting zegt:
[..]

Dat klinkt toch anders dan 'een roseetje op het terras'.

En het getal dat wordt genoemd, is 0.67 per 1000. Dat is 1 op 1500 ipv 1 op de 400.

Laatst op npo werd toch echt 1 op 400 genoemd

https://www.fasstichting.nl/mijn-kind-heeft-FASD/vragen.php

Deze stichting geeft aan dat er in Nederland geen onderzoek naar gedaan wordt. Maar voor Amerika/West-Europa wordt aangenomen dat het om 1 tot 3 gevallen per 1000 gaat.
1 op 400 valt dus ook gewoon binnen die bandbreedte,

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 07:13:37 ]
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:48:48 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199939942
Wat is dit nu weer?

Dit kan je toch niet serieus nemen? Welke tijdreiziger uit 1843 is er teruggekomen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199940055


VS



Ik weet wel wat een prettigere samenleving oplevert...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199940092
Mooi, zou es tijd worden.
Laten we gewoon zeggen wat iedereen wel weet maar niet hardop durft te zeggen: vrouwen in West europa, UK en US :r
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199940103
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:29 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Met de helft zou moedertje Aarde veel gelukkiger zijn.
hitler zou trots zijn op je dnekbeelden.
Ja dit is ene godwin, kan mij verrotten
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199940185
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:14 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Mooi, zou es tijd worden.
Laten we gewoon zeggen wat iedereen wel weet maar niet hardop durft te zeggen: vrouwen in West europa, UK en US :r
Liever een samenleving waar vrouwen gewoon in het wild voor komen dan eentje waarin je ouders je oom en tante een kameel en een geit cadeau moeten zodat je met je nichtje "mag" trouwen. :Y
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199940920
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Liever een samenleving waar vrouwen gewoon in het wild voor komen dan eentje waarin je ouders je oom en tante een kameel en een geit cadeau moeten zodat je met je nichtje "mag" trouwen. :Y
Je lijtk mijn collega wel, met een lelijk irritant dik wijf thuis die zegt, van een mooi bord kan je niet eten :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199940983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:38 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Je lijtk mijn collega wel, met een lelijk irritant dik wijf thuis die zegt, van een mooi bord kan je niet eten :')
Heb jij ook een wijf in je rukbunker? Zal wel niet hè?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:58:42 #155
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_199941159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ken van dichtbij meerdere relaties waarbij de vrouw zich echt niet prettig voelt bij het alcoholgebruik van haar man, en daarmee gepaard gaande gedrag. De partner daar op aanspreken leidt steevast tot ruzie. Is gewoon een verslaving. Ik vrees dat dit vaker voorkomt dan dat jij denkt.

Dat jij in jouw omgeving geen gevallen kent waar mensen echt tekort schieten verbaast me sowieso, maar maakt het nog niet waar voor de hele maatschappij.

Wat betreft het normaal functioneren in de maatschappij, nou daar heb ik first hand experience mee. Vader van een vriend van me van vroeger. Die was volgens de definitie misschien geen alcoholist, maar in het weekend wel. En dan werd die aardige man echt een tiran.

Ik kwam daar geregeld. Die man had een redelijke baan als ambtenaar bij de gemeente, doordeweeks dronk hij nooit. In het weekend echter wel, en dan veranderde hij helemaal. Zijn kinderen hebben daar echt een trauma aan overgehouden. Hij begon rond een uur of 12 op zaterdag dan altijd al met zijn eerste biertje. Al snel begon hij dan tegen zijn kinderen te schreeuwen, en regelmatig vloog er ook een slipper of afstandsbediening door het huis. Zijn vrouw sloeg hij regelmatig op haar kont of greep bij haar kruis, terwijl ik zelfs als kind al wel kon zien dat die vrouw dat niet prettig vond. Sowieso voor zijn kinderen heel gênant dat hij dat gedrag vertoonde waar vriendjes bij waren. Doordeweeks was hij best ok, maar in het weekend ging hij vaak echt tekeer tegen zijn vrouw. Of hij haar ook sloeg weet ik niet, heb ik nooit gezien, maar verbaal geweld was er zeker.

En dan maandag tot en met vrijdag ging hij gewoon weer naar zijn werk. In jouw ogen nam hij regulier deel aan de samenleving, maar voor zijn gezin was hij een verschrikking, puur door die alcohol.
Was hier precies zo alleen het fysieke naar mijn moeder dan niet. Maar wel heel veel ruzies elke keer weer want mijn moeder pikte het niet. Ik had altijd zo'n hekel aan de lange zomervakanties want dan hoefde mijn vader niet naar het werk en ging het gezeik dag in dag uit door. Ik heb nog steeds een negatieve associatie met het geluid van een blikje wat geopend wordt. Mijn vader dronk zijn bier uit blik en stopte snachts dan als hij naar bed ging. Om de volgende dag hetzelfde lauwe, geopende blik weer verder te drinken. Ik heb zoveel blikken stiekem weggegooid destijds. Maarja dan gaat hij toch weer nieuwe rotzooi halen. Owja en met kerst was het ook elke keer raak. Ik heb nog steeds een bloedhekel aan kerst. En ga ook niet naar mijn familie met kerst.

Kende overigens nog iemand van mijn leeftijd via via waar precies hetzelfde speelde. Alleen dronk haar vader sterke drank ipv bier. Je kunt niets met dat soort figuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Borisboemboem op 18-06-2021 10:07:06 ]
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:26:30 #156
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199941436
Wat een baarlijke onzin (pun intended).

Ik ken echt amper vrouwen die drinken als ze zwanger willen worden, als ze zwanger zijn is het echt een zeldzaamheid. Verreweg de meeste vrouwen willen graag een gezond kind en doen er alles aan om niet zelf bij te dragen aan risico’s.

Richten op bewust zwanger worden lijkt me veel beter. Goede anticonceptie en goede controle.

Wbt alcohol problemen, dat hangt niet aan vrouw of man zijn. Sommige mensen zijn gewoon niet leuk als ze drinken en sommige mensen drinken teveel/te vaak.
Zet in op geniet met mate en zorg voor goede hulplijnen voor wanneer het mis gaat. Zorg dat het bespreekbaar is en er makkelijke toegang tot hulp is.
Dan zal het hier en daar echt nogsteeds wel mis gaan, maar dat is bij alles zo.

Ik heb een zus die alcohol verslaafd is (en een kwade dronk heeft) dus ik weet heel prima hoe naar dit kan zijn. Maar daar kunnen anderen niets aan doen die wel gewoon normaal van een drankje kunnen genieten. Zelfs als ze soms wat meer doen dan een drankje, aangeschoten/dronken zijn.
Het gros kan er prima mee omgaan, een enkeling niet. Maar die enkeling zal ook problemen hebben zonder drank, het is meer een symptoom van een probleem dan dat de drank zelf het probleem is.

Ik heb door mijn zus (die significant ouder is) jarenlang een aversie tegen drank gehad. Heel hypocriet vond ik bv een blowtje geen enkel probleem, maar drank wel. Tot ik me realiseerde dat sommige mensen gewoonweg een probleem hebben. Die niet ligt aan drank, wiet of wat dan ook, maar in zichzelf zit. En dat ik niet ineens de verkeerde kant op zou gaan, hetzelfde zou worden, door drank.

Drank, in dit geval dan, verbieden/beperken is de oplossing niet. Onderliggende problemen oplossen bij mensen, oorzaken zover mogelijk wegnemen, dat is de oplossing.
Mijn halfzus is niet zo door drank, al van kleins afaan waren er problemen, toendertijd was er nog geen diagnose, nu weten we dat ze een zware borderliner is.
Zelfde met de voorbeelden die gegeven worden, die man die als hij vrij is van werk teveel drinkt en er naar van wordt. De drank doet dat niet, de omstandigheden doen het. Die man is niet gelukkig of iig tevreden. De drank versterkt dat, maar veroorzaakt het niet.
Werk aan de oorzaak, niet aan het symptoom.

Maar dat vind ik een probleem bij vele zaken, ik denk dat we veelste symptoom gericht zijn. Of dat nu om drank of medische zaken gaat. We richten teveel op symptomen aanpakken ipv oorzaken aanpakken.
In dit geval, waarom richt iemand zich zo tot drank? Op een manier die negatief uitvalt? En dan niet 1 keer (kan gebeuren), maar keer op keer, ondanks het feit dat het elke keer ellendig is? Want voor de meeste mensen geld dat als het zo negatief uitvalt ze het aanpassen, dat niet willen.

[ Bericht 37% gewijzigd door Cause_Mayhem op 18-06-2021 10:50:29 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:32:44 #157
46794 Berkery
Fat bastard
pi_199941510
quote:
Is alcohol nou goed of slecht voor de bevolking?

Ja, oké weliswaar sterven er jaarlijks duizend mensen aan de gevolgen van alcohol, maar van de andere kant komen er ook weer tweeduizend mensen bij als gevolg van alcohol.

-Herman Finkers
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:42:31 #158
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199941629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Religie verbieden. Is dodelijk.
Ook schadelijk voor vrouwen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:04 #159
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199941653
De CU en SGP zullen wel doodmoe zijn van het fappen op dat idee. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:49:33 #160
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199941709
Landen waar alcohol gedronken wordt zijn over het algemeen gezelliger en verder ontwikkeld dan landen waar alcohol verboden is. Misschien toeval. Misschien ook niet.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:54:23 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199941753
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:49 schreef Hahug13 het volgende:
Landen waar alcohol gedronken wordt zijn over het algemeen gezelliger en verder ontwikkeld dan landen waar alcohol verboden is. Misschien toeval. Misschien ook niet.
Landen die vanalles verbieden, gaat namelijk meestal niet enkel over alcohol, zijn minder ok.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199941791
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een baarlijke onzin (pun intended).

Ik ken echt amper vrouwen die drinken als ze zwanger willen worden, als ze zwanger zijn is het echt een zeldzaamheid. Verreweg de meeste vrouwen willen graag een gezond kind en doen er alles aan om niet zelf bij te dragen aan risico’s.

Richten op bewust zwanger worden lijkt me veel beter. Goede anticonceptie en goede controle.

Wbt alcohol problemen, dat hangt niet aan vrouw of man zijn. Sommige mensen zijn gewoon niet leuk als ze drinken en sommige mensen drinken teveel/te vaak.
Zet in op geniet met mate en zorg voor goede hulplijnen voor wanneer het mis gaat. Zorg dat het bespreekbaar is en er makkelijke toegang tot hulp is.
Dan zal het hier en daar echt nogsteeds wel mis gaan, maar dat is bij alles zo.

Ik heb een zus die alcohol verslaafd is (en een kwade dronk heeft) dus ik weet heel prima hoe naar dit kan zijn. Maar daar kunnen anderen niets aan doen die wel gewoon normaal van een drankje kunnen genieten. Zelfs als ze soms wat meer doen dan een drankje, aangeschoten/dronken zijn.
Het gros kan er prima mee omgaan, een enkeling niet. Maar die enkeling zal ook problemen hebben zonder drank, het is meer een symptoom van een probleem dan dat de drank zelf het probleem is.

Ik heb door mijn zus (die significant ouder is) jarenlang een aversie tegen drank gehad. Heel hypocriet vond ik bv een blowtje geen enkel probleem, maar drank wel. Tot ik me realiseerde dat sommige mensen gewoonweg een probleem hebben. Die niet ligt aan drank, wiet of wat dan ook, maar in zichzelf zit. En dat ik niet ineens de verkeerde kant op zou gaan, hetzelfde zou worden, door drank.

Drank, in dit geval dan, verbieden/beperken is de oplossing niet. Onderliggende problemen oplossen bij mensen, oorzaken zover mogelijk wegnemen, dat is de oplossing.
Mijn halfzus is niet zo door drank, al van kleins afaan waren er problemen, toendertijd was er nog geen diagnose, nu weten we dat ze een zware borderliner is.
Zelfde met de voorbeelden die gegeven worden, die man die als hij vrij is van werk teveel drinkt en er naar van wordt. De drank doet dat niet, de omstandigheden doen het. Die man is niet gelukkig of iig tevreden. De drank versterkt dat, maar veroorzaakt het niet.
Werk aan de oorzaak, niet aan het symptoom.

Maar dat vind ik een probleem bij vele zaken, ik denk dat we veelste symptoom gericht zijn. Of dat nu om drank of medische zaken gaat. We richten teveel op symptomen aanpakken ipv oorzaken aanpakken.
In dit geval, waarom richt iemand zich zo tot drank? Op een manier die negatief uitvalt? En dan niet 1 keer (kan gebeuren), maar keer op keer, ondanks het feit dat het elke keer ellendig is? Want voor de meeste mensen geld dat als het zo negatief uitvalt ze het aanpassen, dat niet willen.

Alcohol zorgt voor de grootste problemen op de wereld (zorgt ook weer voor de meeste geboortes ironish genoeg)

We verbieden wel alles door een chinees griepje, maar alcohol verbieden doen we niet?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199941798
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:49 schreef Hahug13 het volgende:
Landen waar alcohol gedronken wordt zijn over het algemeen gezelliger en verder ontwikkeld dan landen waar alcohol verboden is. Misschien toeval. Misschien ook niet.
Ze zeggen ook wel dat de hele beschaving is ontstaan door 2 van de 3 zaken: tabak, koffie en alcohol
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:04:35 #164
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199941831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:58 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Alcohol zorgt voor de grootste problemen op de wereld (zorgt ook weer voor de meeste geboortes ironish genoeg)

We verbieden wel alles door een chinees griepje, maar alcohol verbieden doen we niet?
Wat ik zeg is dat het niet de alcohol is die voor de grootste problemen zorgt.
Te weinig aandacht voor de oorzaken zorgt voor problemen.

Anders zouden landen met grote alcohol restricties beter moeten zijn. Maar dat is niet zo.
Neem bv Alaska (ik neem bewust een plek die verder wel veel vrijheid kent). Alcohol ligt daar zwaar aan banden aangezien het zaken versterkt. Maar zelfs zonder alcohol ligt het aandeel van zelfmoorden, geweld en andere narigheden daar erg hoog.

Armoede, stress, te weinig zonlicht, dat zijn oorzaken (in het het geval van Alaska) alcohol is enkel een symptoom ervan.
Neem de oorzaken weg en alcohol zal geen groot probleem meer zijn. Leg enkel alcohol aan banden en je hebt nogsteeds een probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:06:47 #165
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199941856
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg. Als je enig idee hebt hoeveel schade alcohol aan de maatschappij toebrengt, zou je niet zulke domme uitspraken doen.
Dikke mensen brengen ook veel schade aan de maatschappij.
Drugsgebruikers en rokers ook.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199941987
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199942014
Het is niet dat we mensen tekort komen hier op de aardkloot, dus ik zou alle vrouwen willen verplichten om het op een zuipen te zetten, en er ook fijntjes bij te roken.

Stem Lijst Boktor57.
pi_199942115
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:58 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Alcohol zorgt voor de grootste problemen op de wereld (zorgt ook weer voor de meeste geboortes ironish genoeg)

We verbieden wel alles door een chinees griepje, maar alcohol verbieden doen we niet?
Nee dat doen we inderdaad niet. Als dat je niet bevalt rot je maar op naar een van die zandbaklanden waar het wel verboden is.
pi_199942127
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee dat doen we inderdaad niet. Als dat je niet bevalt rot je maar op naar een van die zandbaklanden waar het wel verboden is.
wat voor mongool reatcie is dit, ben je dornken? :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:42:50 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199942258
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:33 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

wat voor mongool reatcie is dit, ben je dornken? :')
Dornken???

Euhm…
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199942407
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:33 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

wat voor mongool reatcie is dit, ben je dornken? :')
Dornken :')
pi_199942553
Er zijn veel te veel mensen. Dus alles om zwangerschappen te verminderen is goed.
Eens kijken
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:30:30 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:32:27 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199942988
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:14 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Mooi, zou es tijd worden.
Laten we gewoon zeggen wat iedereen wel weet maar niet hardop durft te zeggen: vrouwen in West europa, UK en US :r
Afghanistan heeft nog wel een plekje voor je in de herberg.
pi_199943000
Wat is dit? De jaren 1920? :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_199943108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.geenstijl.nl/(...)l-meer-voor-vrouwen/

Ik ben het hier wel mee eens. Geen porum, een mooie vrouw met een peuk en een glas alcohol in haar handen. Het is belangrijker dat deze vrouwen zich richten op moederschap en wat daar allemaal bij komt kijken dan dat ze half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken.
Ik geloof ook oprecht dat de ondergang van een beschaving daar begint waar vrouwen (anders dan prostitues) zich in café's begeven.
Dit is absoluut waar. Het is niet voor niets dat onze beschaving aan een vrije val begonnen is sinds de invoering van het vrouwenkiesrecht.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 12:45:11 #177
414785 sirdanilot
pi_199943177
Ik denk dat de dames zelf best kunnen bepalen of ze een wijntje drinken of een sigaretje roken of neit. Verbieden werkt niet. Hebben ze in de jaren 20 al geprobeerd in Amerika. Werkte niet. Dus waarom zo'n belachelijk achterhaald idee weer van stal halen?

Wat voor goeds heeft de alcohol prohibition in Amerika gebracht? Niks, alleen enorme maffiaorganisaties die bijna richting terroristische organisaties gingen qua omvang. Ze hadden zo veel geld zelfs, dat ze het gratis uitdeelden aan de armen in de vorm van voedselbonnen om het maar wit te wassen. Nu ja dat is dan direct het enige goede gevolg geweest van de alcohol prohibition, want de overheid vertikte het om voor de armen te zorgen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:48:29 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943219
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Reatcie... :')
Als iemand die straks rond een uur of 5 weer een wijntje pakt was me dat niet eens opgevallen… grinnik.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:51:32 #179
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dit is absoluut waar. Het is niet voor niets dat onze beschaving aan een vrije val begonnen is sinds de invoering van het vrouwenkiesrecht.
Of dat kwam omdat tegen die tijd mannen ook algemeen kiesrecht kregen…

En je weet dat zelfs dieren dronken worden? Zo nee, wijdt er eens een YouTube uurtje aan, is echt grappig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:59:00 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199943395
Gezien de problemen rond huiselijk geweld zou ik eerder alcohol voor mannen-met-een-relatie verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:05:18 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199943463
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gezien de problemen rond huiselijk geweld zou ik eerder alcohol voor mannen-met-een-relatie verbieden.
Als al die wijven nou eens kappen met zeuren over dat bier is er ook geen reden voor ruzie. :{w

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 18-06-2021 13:11:28 ]
pi_199943531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dikke mensen brengen ook veel schade aan de maatschappij.
Drugsgebruikers en rokers ook.
Minder aan derden.
Grappig dat je drugsgebruikers noemt. Alcohol is gewoon een drugs. Een harddrug nota bene!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:36:34 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199943890
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:36 schreef AchJa het volgende:


Daarnaast vindt het Trimbos het een harddrug...
Ja? Zou kunnen. Probeer je het daarmee in diskrediet te brengen of wat?
Die zijn toch een autoriteit op hun gebied?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:39:17 #185
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943904
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als al die wijven nou eens kappen met zeuren over dat bier is er ook geen reden voor ruzie. :{w
Moest lachen
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:40:37 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943915
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gezien de problemen rond huiselijk geweld zou ik eerder alcohol voor mannen-met-een-relatie verbieden.
Alsof zonder drank die mannen voorbeeld echtgenoten waren (andersom hetzelfde).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:41:25 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199943924
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Ja? Zou kunnen. Probeer je het daarmee in diskrediet te brengen of wat?
Die zijn toch een autoriteit op hun gebied?
Wij van WC Eend...

quote:
Alcohol komt in de Opiumwet niet voor en is in die zin geen harddrug volgens de wet.
https://www.jellinek.nl/v(...)de-wet-een-harddrug/
pi_199943983
quote:
:')

Godver zeg. :')

Je moet je wel in alle bochten wringen in een poging je kop in het zand te steken he.
Prima, maar doe ik niet aan mee. Fijne dag nog.
pi_199944010
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Of dat kwam omdat tegen die tijd mannen ook algemeen kiesrecht kregen…

Dat lijkt me toch niet. Het gaat erom dat naarmate vrouwen meer invloed krijgen het met ons bergafwaarts gaat. Voordat het algemeen mannenkiesrecht werd ingevoerd hadden mannen het immers al voor het zeggen (alleen een kleinere groep). De grote vraag: was will das Weib?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:53:37 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199944075
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:47 schreef Hamzoef het volgende:
:')

Godver zeg. :')

Je moet je wel in alle bochten wringen in een poging je kop in het zand te steken he.
Prima, maar doe ik niet aan mee. Fijne dag nog.
Je mag het van mij best een harddrug vinden hoor. Ik en de wet vinden van niet.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:18:07 #191
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199944356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch niet. Het gaat erom dat naarmate vrouwen meer invloed krijgen het met ons bergafwaarts gaat. Voordat het algemeen mannenkiesrecht werd ingevoerd hadden mannen het immers al voor het zeggen (alleen een kleinere groep). De grote vraag: was will das Weib?
Het geestelijke klimaat dat ten grondslag ligt aan zaken als het algemene kiesrecht is voornamelijk een product van mannen geweest: handelaars, filosofen, industriëlen, liberalen, socialisten, revolutionairen. Die de-traditionalisering van de samenleving is al rond 1800 ingezet.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:19:47 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199945051
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch niet. Het gaat erom dat naarmate vrouwen meer invloed krijgen het met ons bergafwaarts gaat. Voordat het algemeen mannenkiesrecht werd ingevoerd hadden mannen het immers al voor het zeggen (alleen een kleinere groep). De grote vraag: was will das Weib?
Een zeer select clubje mannen ja. Niet algemeen.
Toen vrouwen kiesrecht kregen kregen mannen dat ook. Niet eerst ook een select clubje vrouwen of enkel alle mannen.
Derhalve valt niet te zeggen wat van grotere invloed was. Wel weten we dat het select clubje mannen een select clubje vrouwen achter zich had staan waarnaar ze luisterde.
Naast het feit dat het toen nog minder vrolijk makend was ipv de verheerlijking van dat tijdperk hede ten dage.

Ga jij maar lekker terug, mag je zelfs 1 van die fortuinlijke mannen zijn. Binnen een maand kerm je dat je terug wil naar nu. 50% kans dat je binnen een jaar dood bent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199945365
De drooglegging in de VS was wel degelijk een succes, maar de Amerikanen kunnen niet aan de Islam tippen wiens alcoholverbod ontelbaar keer succesvoller was en is.

quote:
Harvard professor Mark H. Moore argues that Prohibition was actually a success, giving four reasons why:

First, the regime created in 1919 by the 18th Amendment and the Volstead Act, which charged the Treasury Department with enforcement of the new restrictions, was far from all-embracing. The amendment prohibited the commercial manufacture and distribution of alcoholic beverages; it did not prohibit use, nor production for one’s own consumption. Moreover, the provisions did not take effect until a year after passage -plenty of time for people to stockpile supplies.

Second, alcohol consumption declined dramatically during Prohibition. Cirrhosis death rates for men were 29.5 per 100,000 in 1911 and 10.7 in 1929. Admissions to state mental hospitals for alcoholic psychosis declined from 10.1 per 100,000 in 1919 to 4.7 in 1928.

Arrests for public drunkennness and disorderly conduct declined 50 percent between 1916 and 1922. For the population as a whole, the best estimates are that consumption of alcohol declined by 30 percent to 50 percent.

Third, violent crime did not increase dramatically during Prohibition. Homicide rates rose dramatically from 1900 to 1910 but remained roughly constant during Prohibition’s 14 year rule. Organized crime may have become more visible and lurid during Prohibition, but it existed before and after.

Fourth, following the repeal of Prohibition, alcohol consumption increased. Today, alcohol is estimated to be the cause of more than 23,000 motor vehicle deaths and is implicated in more than half of the nation’s 20,000 homicides. In contrast, drugs have not yet been persuasively linked to highway fatalities and are believed to account for 10 percent to 20 percent of homicides.

Prohibition did not end alcohol use. What is remarkable, however, is that a relatively narrow political movement, relying on a relatively weak set of statutes, succeeded in reducing, by one-third, the consumption of a drug that had wide historical and popular sanction.
https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:37:10 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199945378
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 06:23 schreef Fugue het volgende:

[..]

:') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je nou echt van alles aan het verzinnen om maar aan te kunnen tonen hoe fascistisch de mods hier wel niet zijn!!1 beetje sneu is het wel he
Totaal niet. Slechts sommige mods B-).

Nee, ik bracht het dan ook redelijk voorzichtig nog. Ik zie alleen niet in wat je nou wil ontkrachten met je post, je maakt juist het punt waar je blijkbaar voor bent bold, terwijl dat nou juist het F-woord aan je hele post was.

Of ik moet je deze keer echt helemaal verkeerd begrepen hebben dat kan, maar ik maakte er iig uit op dat je het prima vindt dat het voor vruchtbare vrouwen verboden zou worden om uberhaupt te roken en drinken.

En voor je zegt dat het je om "preventie en voorlichting" ging, hier lijk je te bevestigen dat je een verbod ook billijk/te begrijpen zou vinden, want een vrouw kan wel eens zwanger zijn zonder dat dat ze het weet.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:37 schreef Fugue het volgende:

[..]

Op zich niet zo gek natuurlijk. Het gebeurt vaak genoeg dat een (jonge) vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en in die periode nog stevig blijft drinken. Zeer schadelijk voor de foetus.

Bij mannen heb je dat probleem niet, die zijn hooguit dronken als ze hun zaad lozen dus daar ligt de focus dan ook niet op.
Maar als ik je dan alsnog helemaal verkeerd begrepen heb, mijn excusus, dan was dit opzich niet F-woord nee, maar nog steeds wel enorm bemoeizuchtig en blijkbaar voor het nog meer inmengen in de privesfeer door de overheid. En dat snap ik dan nog steeds niet.

We'll meet again B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199945446
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Totaal niet. Slechts sommige mods B-).

Nee, ik bracht het dan ook redelijk voorzichtig nog. Ik zie alleen niet in wat je nou wil ontkrachten met je post, je maakt juist het punt waar je blijkbaar voor bent bold, terwijl dat nou juist het F-woord aan je hele post was.

Of ik moet je deze keer echt helemaal verkeerd begrepen hebben dat kan, maar ik maakte er iig uit op dat je het prima vindt dat het voor vruchtbare vrouwen verboden zou worden om uberhaupt te roken en drinken.

En voor je zegt dat het je om "preventie en voorlichting" ging, hier lijk je te bevestigen dat je een verbod ook billijk/te begrijpen zou vinden, want een vrouw kan wel eens zwanger zijn zonder dat dat ze het weet.
[..]

Maar als ik je dan alsnog helemaal verkeerd begrepen heb, mijn excusus, dan was dit opzich niet F-woord nee, maar nog steeds wel enorm bemoeizuchtig en blijkbaar voor het nog meer inmengen in de privesfeer door de overheid. En dat snap ik dan nog steeds niet.

We'll meet again B-).
Dat heb je verkeerd begrepen ja, er staat namelijk nergens in het artikel dat er iets verboden wordt. Het gaat over voorlichting.
Maar blijkbaar is het lezen van het actieplan zelf te moeilijk en baseren sommigen hier zich liever op hun onderbuikgevoel zodra het over een orgaan als de WHO gaat.

Lekkere manier van discussie voeren trouwens, ‘ik heb een andere mening dus jij bent een fascist’. Typisch hoe jij anderen daarvan beticht.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:46:57 #196
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199945500
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:42 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat heb je verkeerd begrepen ja, er staat namelijk nergens in het artikel dat er iets verboden wordt. Het gaat over voorlichting.
Maar blijkbaar is het lezen van het actieplan zelf te moeilijk en baseren sommigen hier zich liever op hun onderbuikgevoel zodra het over een orgaan als de WHO gaat.

Lekkere manier van discussie voeren trouwens, ‘ik heb een andere mening dus jij bent een fascist’. Typisch hoe jij anderen daarvan beticht.
Nee, maar dat was weldegelijk de insteek, de TT zelfs, van het topic. En jij leek het allemaal wel prima te vinden, dus evt ook een verbod, want misschien is ze wel zwanger.

Als jij denkt dat dit kan helpen, soit, niet eens mee oneens (voorlichting en preventie dus) maar zodra je achter een opgedrongen verbod staat is het heel wat anders.

Dus nee, nu frame jij. Ik heb nergens beweerd dat het hebben van een andere mening fascistisch zou zijn, ik "beweer" dat het opdringen van dit soort maatregelen aan anderen fascistisch is, en daar is helaas geen speld tussen te krijgen hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199945536
Allemaal alcohol-gerelateerde nieuwsberichten.

quote:
Doodrijder Fleur na 1,5 jaar cel mogelijk alweer op verlof
‘Noodstop’ op vluchtstrook, want dronkaard wil water drinken uit sloot (en kukelt erin)
PVV-Kamerlid Dion Graus opnieuw beschuldigd van seksuele intimidatie
Geen alcohol aan boord van American Airlines tot september 2021 na mishandeling crewlid
Man onder invloed botst met auto op verkeerslicht in Breda en vlucht
Alcoholverbod in openbare ruimte Naarden-Vesting
Aanrander opgewacht; edele delen aan varkens gevoerd
Baudet en andere FvD-fractieleden besmet met corona
Fotograaf doet aangifte van mishandeling bij kampioensfeest Ajax
UMCG waarschuwt voor drankspel: ‘Bierdop in slokdarm is levensgevaarlijk’
Schrijver Hafid Bouazza (51) overleden
Aangifte leraren tegen leerlingen na geëscaleerde examenstunt in Bussum
Dronken horecagangers in Lunteren bedreigen boa’s met nieuwe shovelaanval
Nieuwe maatregel tegen drankmisbruik: alcohol-enkelband landelijk ingevoerd
Roemeense reiziger aangehouden wegens valse bommelding op Schiphol
Verdachte valt agent aan en gooit met ademanalyseapparaat
Man krijgt vier jaar voor inrijden op cafébezoekers in Rijsbergen
We troffen na het kerkbezoek vijf lege bierblikjes aan, als hij drank op heeft, wordt hij gevaarlijk: vrouw (68) verkracht en doodgeslagen
Alexander de Grote doodt beste vriend onder invloed van alcohol
Voormalig NFL-vedette Vincent Jackson (38) dood teruggevonden in hotel
Alcoholisme velt Vasily Stalin (40)
Marco Bakker heeft trauma overgehouden aan ongeluk onder invloed
Urinerende vrouw slaat, schopt en bespuugt agenten
Vuurwerkgeweld in Almelo heeft grote consequenties: ‘Werken bij Defensie kan niet meer’
Alcohol speelde een rol bij de dood van zanger Sam Cooke (33)
Kerstmoord Hengelo: Wim V. (28) legt bekentenis af: ‘Ja, ik heb haar gedood’
Bekende Nijmeegse ex-dakloze Gerard overleden: ‘Hij had een heel groot hart’
Alcohol veroorzaakt zo veel ellende, stop met die alcoholreclames
Ziekenhuizen zien meer kinderen binnenkomen die alcohol én drugs hebben gebruikt
Hoger beroep over dood Sharleyne (8): ‘Waarom schreeuwde u niet dat u het niet heeft gedaan?’
Vijf doden en meerdere gewonden door dronkenlap die doelbewust inreed op voetgangers in Trier
Koos van Plateringen hoopt dat mensen bewuster omgaan met alcohol
Dronken met vuurwapen in auto, voor 9e keer zonder rijbewijs
Politiebond ANPV: Maak einde aan thuisfeestjes en stel compleet alcoholverbod in
44 doden in Turkije na drinken vervalste alcohol
Dronken Nederlanders stelen lijnbus en rijden naakt rondjes over Grieks eiland
Toezichthouders mishandeld en vastgehouden in café Medemblik
Signalen over relaties met minderjarige speelsters bleven binnenskamers bij hockeyclub
Naar alcohol ruikende Geffenaar reed door na ongeval in Oss en weigerde bloedtest
Amerikaanse veteraan (33) pleegt zelfmoord live op Facebook
Dronken bestuurster in Tilburg belt na aanhouding dronken vriendin voor lift
Doodsbange bewoonster Sippelbergwijk: ‘Wil van hangjongeren is hier wet’
Beginnend bestuurder drinkt tien keer de toegestane hoeveelheid alcohol
Twee doden bij verkeersongeval op Goeree-Overflakkee
Ruzie over mondkapjes ontaardt in vechtpartij aan boord van vliegtuig naar Ibiza
86 doden in India na drinken van illegaal geproduceerde alcoholische drank
Fietser (17) overleden, vluchtende automobilist verdacht van drankrijden
Twee agenten mishandeld door dronken automobilist (23) in Goes
Automobilist rijdt opzettelijk Noord-Hollandse school binnen, geen gewonden
Alcoholgebruik bij scholieren gestopt met dalen
Restaurant in Atlanta waar zwarte arrestant stierf brandt af
Alcohol velt Joseph McCarthy
Politie: Meer alcohol- en drugsgerelateerde meldingen door Corona
Johnny Depp zou ex-vrouw hebben willen ‘verdrinken’ en ‘verbranden’
Agenten gewond in uitgaansnacht Rotterdam
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Dronken automobilist rijdt vier kinderen dood in Sydney
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:50:30 #198
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199945544
UMCG waarschuwt voor drankspel: ‘Bierdop in slokdarm is levensgevaarlijk’

Teh horror!!!!!

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199945557
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar dat was weldegelijk de insteek, de TT zelfs, van het topic. En jij leek het allemaal wel prima te vinden, dus evt ook een verbod, want misschien is ze wel zwanger.

Als jij denkt dat dit kan helpen, soit, niet eens mee oneens (voorlichting en preventie dus) maar zodra je achter een opgedrongen verbod staat is het heel wat anders.

Dus nee, nu frame jij. Ik heb nergens beweerd dat het hebben van een andere mening fascistisch zou zijn, ik "beweer" dat het opdringen van dit soort maatregelen aan anderen fascistisch is, en daar is helaas geen speld tussen te krijgen hoor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:46 schreef HeatWave het volgende:
Weet je nog waar ik je een tijd geleden van betichtte? Dit tikt er weer heel erg dicht tegenaan hoor, het spijt me om het toch weer te moeten melden....
Ja hoor Heatwave :')

Ik heb overigens nergens mijn mening gegeven, laat staan over een verzonnen verbod. Wel gaf ik een mogelijke verklaring waarom in het actieplan expliciet vrouwen worden genoemd. Maar blijf jij maar lekker in je 'de mOds oP foK ziJn faScistisCh bubbel', iets zinnigs komt er blijkbaar toch niet uit.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:53:05 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199945579
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:36 schreef intellectuele_user het volgende:
De drooglegging in de VS was wel degelijk een succes, maar de Amerikanen kunnen niet aan de Islam tippen wiens alcoholverbod ontelbaar keer succesvoller was en is.
[..]

https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
Als je deze marginale verschillen afzet tegen de negatieve gevolgen (nl het ontstaan van georganiseerde misdaad) zou ik het woord succesvol niet willen gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:53:40 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199945590
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:51 schreef Fugue het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor Heatwave :')

Ik heb overigens nergens mijn mening gegeven, laat staan over een verzonnen verbod. Wel gaf ik een mogelijke verklaring waarom in het actieplan expliciet vrouwen worden genoemd. Maar blijf jij maar lekker in je 'de mOds oP foK ziJn faScistisCh bubbel', iets zinnigs komt er blijkbaar toch niet uit.
Nu wil je gewoon niet lezen. En "vind ik" is natuurlijk weldegelijk een mening.

Ik vind het prima, maar het blijft bij mijn nuanceren, sommige mods B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:04:44 #202
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199945747
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nu wil je gewoon niet lezen. En "vind ik" is natuurlijk weldegelijk een mening.

Ik vind het prima, maar het blijft bij mijn nuanceren, sommige mods B-).
Dat er speciale wetgeving voor vrouwen is op het gebied van hun lichaam en voorplanting is iets wat ik raar vindt. Omdat er geen wetgeving is voor mannen op dit gebied. En wat wetgeving aangaat is dat vervolgens wel degelijk feitelijk wat mannen aangaat.En de discriminatie van vrouwen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199945772
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat er speciale wetgeving voor vrouwen is op het gebied van hun lichaam en voorplanting is iets wat ik raar vindt. Omdat er geen wetgeving is voor mannen op dit gebied. En wat wetgeving aangaat is dat vervolgens wel degelijk feitelijk wat mannen aangaat.
Ja behalve dat er dus geen wetgeving is. En waarom het advies voor voorlichting vooral op vrouwen gericht is heb ik hier al eerder uitgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 16:06:43 ]
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:07:48 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199945785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:06 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja behalve dat er dus geen wetgeving is. En waarom die voorlichting vooral op vrouwen gericht is heb ik hier al eerder uitgelegd.
Wat eerder jou gebrek aan kennis van de wet aantoont. En we hadden het nu niet over voorlichting maar het verbieden van vrouwen om drugs en alcohol te gebruiken en te drinken. Kijk ook eens met een schuin oog naar abortus wetgeving en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199945816
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat eerder jou gebrek aan kennis van de wet aantoont. En we hadden het nu niet over voorlichting maar het verbieden van vrouwen om drugs en alcohol te gebruiken en te drinken. kijk ook eens met een schuin oog nbaar abortus wetgeving en dergelijke.
Ohja, dat door Geenstijl en TS uit de lucht gegrepen verbod.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:13:14 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199945861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:49 schreef intellectuele_user het volgende:
PVV-Kamerlid Dion Graus opnieuw beschuldigd van seksuele intimidatie
Aanrander opgewacht; edele delen aan varkens gevoerd
Baudet en andere FvD-fractieleden besmet met corona
Fotograaf doet aangifte van mishandeling bij kampioensfeest Ajax
UMCG waarschuwt voor drankspel: ‘Bierdop in slokdarm is levensgevaarlijk’
Schrijver Hafid Bouazza (51) overleden
Roemeense reiziger aangehouden wegens valse bommelding op Schiphol
Alexander de Grote doodt beste vriend onder invloed van alcohol
Voormalig NFL-vedette Vincent Jackson (38) dood teruggevonden in hotel
Alcoholisme velt Vasily Stalin (40)
Marco Bakker heeft trauma overgehouden aan ongeluk onder invloed
Vuurwerkgeweld in Almelo heeft grote consequenties: ‘Werken bij Defensie kan niet meer’
Alcohol speelde een rol bij de dood van zanger Sam Cooke (33)
Kerstmoord Hengelo: Wim V. (28) legt bekentenis af: ‘Ja, ik heb haar gedood’
Bekende Nijmeegse ex-dakloze Gerard overleden: ‘Hij had een heel groot hart’
Ziekenhuizen zien meer kinderen binnenkomen die alcohol én drugs hebben gebruikt
Vijf doden en meerdere gewonden door dronkenlap die doelbewust inreed op voetgangers in Trier
Koos van Plateringen hoopt dat mensen bewuster omgaan met alcohol
Politiebond ANPV: Maak einde aan thuisfeestjes en stel compleet alcoholverbod in
44 doden in Turkije na drinken vervalste alcohol
Signalen over relaties met minderjarige speelsters bleven binnenskamers bij hockeyclub
Amerikaanse veteraan (33) pleegt zelfmoord live op Facebook
Doodsbange bewoonster Sippelbergwijk: ‘Wil van hangjongeren is hier wet’
86 doden in India na drinken van illegaal geproduceerde alcoholische drank
Automobilist rijdt opzettelijk Noord-Hollandse school binnen, geen gewonden
Restaurant in Atlanta waar zwarte arrestant stierf brandt af
Alcohol velt Joseph McCarthy
Ik heb ze even snel gescand maar Josheph McCarthy, Vasili Stalin, Sam Cooke, Alexander de Grote, een restaurant wat in de fik gezet wordt, een vol bierblik wat gegooid wordt (dat is wel alcoholmisbruik! :{w ) en weet ik wat voor ouwe koeien je opgegraven hebt en wat voor rare conclusie je trekt... Heb je nou echt niks beters?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:15:19 #207
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199945894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ohja, dat door Geenstijl en TS uit de lucht gegrepen verbod.
Je leest een tikje selectief ik noem ook abortus waar wel degelijk wat wetgeving over is die de vrijheid van vrouwen beperkt. En plannen om de pil uit ziekenfonds te halen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:18:41 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199945947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ohja, dat door Geenstijl en TS uit de lucht gegrepen verbod.
Maar, tenminste dat haal ik en dus ook anderen eruit, als het verbod er zou komen zou je er wel achter staan of begrijpen we je nou oprecht verkeerd?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199945953
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je leest een tikje selectief ik noem ook abortus waar wel degelijk wat wetgeving over is die de vrijheid van vrouwen beperkt. En plannen om de pil uit ziekenfonds te halen.
Ja heel selectief zelfs. Ik heb namelijk geen zin om het hier te hebben over die totaal offtopic onderwerpen die erbij gesleept worden door mensen die te lui zijn het actieplan van de WHO te lezen, waar dit topic over gaat.
pi_199945995
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar, tenminste dat haal ik en dus ook anderen eruit, als het verbod er zou komen zou je er wel achter staan of begrijpen we je nou oprecht verkeerd?
Leg anders even uit hoe je dat in godsnaam uit mijn post haalt.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:21:14 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199945997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:36 schreef intellectuele_user het volgende:
De drooglegging in de VS was wel degelijk een succes, maar de Amerikanen kunnen niet aan de Islam tippen wiens alcoholverbod ontelbaar keer succesvoller was en is.
[..]

https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
Kerel, alleen de naam van die site al:

What is MuslimSkeptic?... :') _!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:25:21 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199946053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:21 schreef Fugue het volgende:
Leg anders even uit hoe je dat in godsnaam uit mijn post haalt.
Ik trek die conclusie ook. Want je zegt ergens dit:

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:37 schreef Fugue het volgende:
Op zich niet zo gek natuurlijk. Het gebeurt vaak genoeg dat een (jonge) vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en in die periode nog stevig blijft drinken. Zeer schadelijk voor de foetus.
Als je niet weet dat je zwanger bent en je blijft doordrinken kan dat alleen maar opgelost worden door een verbod toch? Je kunt wel voorlichting geven dat het slecht voor het ongeboren kind is maar zolang iemand niet weet dat ze zwanger is blijft ze drinken... Tenzij je er een verbod tegenaan gooit.
pi_199946100
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik trek die conclusie ook. Want je zegt ergens dit:
[..]

Als je niet weet dat je zwanger bent en je blijft doordrinken kan dat alleen maar opgelost worden door een verbod toch? Je kunt wel voorlichting geven dat het slecht voor het ongeboren kind is maar zolang iemand niet weet dat ze zwanger is blijft ze drinken...
Ja, en ik zeg ook dit

quote:
Het zal je overigens verbazen hoe weinig jonge vrouwen goed geïnformeerd zijn over zulke onderwerpen en dan heb ik alleen ervaring met die in Nederland, laat staan in de rest van Europa.

Prima dat daar aandacht voor komt.
Voorlichten geven is geen verbod. Ergens aandacht aan geven is geen verbod. Informeren is geen verbod. De WHO heeft het in het hele actieplan niet over een verbod. Maar sorry, ik heb het niveau van sommigen hier blijkbaar overschat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 16:29:25 ]
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 16:29:33 #214
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199946120
Ok lol, ik neem vanavond een wijntje. Net of het enige doel wat je hebt als vrouw om maar zoveel mogelijk kinderen te werpen. Net of je een dier bent :')
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:33:14 #215
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199946209
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer het me gaat tegenstaan. Want ook als dit niet zou uitmonden in een direct verbod (wat sommigen ongetwijfeld zouden willen, maar wat lastig is te implementeren vanwege het non-discriminatiebeginsel - het actieplan geeft dan ook alleen vage hints m.b.t. "legislative measures"), dan nog geeft het me een erg onbehaaglijk gevoel dat alle "women of childbearing age" hier op één hoop gegooid worden, alsof ze zelf eigenlijk niet zoveel zeggenschap hebben over de vraag of ze al dan niet kinderen krijgen - en alsof ze niet in staat zijn zichzelf te informeren over de risico's van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap.

Ik kan wel voor me zien dat jonge vrouwen als groep steeds meer onder druk gezet worden om niet te drinken. Puur omdat ze een baarmoeder hebben waarvan een ander kennelijk beter weet wat ze ermee gaan doen dan zijzelf. Zoals ik al zei, onprettig en bevoogdend.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:37:27 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199946290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:21 schreef Fugue het volgende:

[..]

Leg anders even uit hoe je dat in godsnaam uit mijn post haalt.
Omdat je in de discussie met whiskers aangeeft het niet te ver vindt gaan, want mogelijk zwanger etc.

Waarbij je dus impliciet zegt dat vruchtbare vrouwen maar gewooon helemaal niet moeten drinken (al dan niet adhv een verbod) en dat lijkt me instemmen met zo'n eventueel verbod. Want het is "beter" voor die arme kwetsbare vrouwtjes, die kunnen niet zelf nadenken, dat moet de staat maar voor ze doen.

En ook als je een verbod opzich niet zou steunen, bemoei je je dus alsnog met de persoonlijke levens van mensen.

Het zit hem dus gewoon in je woordkeuze. Als je het echt heel anders ziet, dan nogmaals sorry, maar zoals je het nu gebracht hebt is het, zoals je in andere reacties kan zien, geen rare conclusie.

En als je gaat strooien met dat je de intelligentie hier onderschat hebt zou ik eerst zelf dan eens werken aan hoe je je daadwerkelijke mening zo kan verwoorden dat je duidelijk overkomt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199946373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:37 schreef HeatWave het volgende:
Waarbij je dus impliciet zegt dat vruchtbare vrouwen maar gewooon helemaal niet moeten drinken (al dan niet adhv een verbod)
Nee, dat maak jij ervan.

Vrouwen moeten lekker zelf weten wat ze doen. Kinderwens of niet. Daarom heet het ook voorlichting en geen verbod.
pi_199946395
WHO: hee joh er zijn een hoop vrouwen die tijdens hun (beginnende) zwangerschap stevig doordrinken en daarom zien we veel kinderen met FAS. Misschien even aandacht aan besteden in een lesprogramma ofzo dat ze weten dat het gevaarlijk kan zijn. Kijk maar even


Mensen die moeite hebben met begrijpend lezen: ZE WILLEN ME WIJNTJE VERBIEDEN!! HUU
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:55:06 #219
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199946536
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:44 schreef Fugue het volgende:
WHO: hee joh er zijn een hoop vrouwen die tijdens hun (beginnende) zwangerschap stevig doordrinken en daarom zien we veel kinderen met FAS. Misschien even aandacht aan besteden in een lesprogramma ofzo dat ze weten dat het gevaarlijk kan zijn. Kijk maar even


Mensen die moeite hebben met begrijpend lezen: ZE WILLEN ME WIJNTJE VERBIEDEN!! HUU
Er staat letterlijk:

quote:
prevention of drinking among ... women of childbearing age
Niet enkel "zwangere vrouwen informeren", en ook niet iets als "vrouwen aansporen verantwoord te drinken", maar "voorkomen dat vrouwen drinken zolang ze nog kinderen kunnen krijgen". Dat klinkt echt heel wat minder vrijblijvend dan jouw lezing.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:57:37 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199946573
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:44 schreef Fugue het volgende:
WHO: hee joh er zijn een hoop vrouwen die tijdens hun (beginnende) zwangerschap stevig doordrinken en daarom zien we veel kinderen met FAS. Misschien even aandacht aan besteden in een lesprogramma ofzo dat ze weten dat het gevaarlijk kan zijn. Kijk maar even


Mensen die moeite hebben met begrijpend lezen: ZE WILLEN ME WIJNTJE VERBIEDEN!! HUU
Ik heb de PDF even wat beter doorgenomen en waar er idd heel veel gesproken wordt over voorlichting staan er weldegelijk doelen in die op wetgeving aansturen.

Global target 2.1: By 2030, 75% of countries have developed and enacted a written national alcohol
policy that is based on best available evidence and supported by legislative measures for effective
implementation of high-impact strategies and interventions.

En nogmaals, ik ben het totaal niet oneens met voorlichting, dat heb ik al eerder aangegeven, maar ik ben en blijf tegen het opdringen van dingen omdat "jij" vindt dat het beter is voor iemand....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199946614
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Er staat letterlijk:
[..]

Niet enkel "zwangere vrouwen informeren", en ook niet iets als "vrouwen aansporen verantwoord te drinken", maar "voorkomen dat vrouwen drinken zolang ze nog kinderen kunnen krijgen". Dat klinkt echt heel wat minder vrijblijvend dan jouw lezing.
Niet netjes om een quote aan te passen zodat het beter in jouw straatje past he.

quote:
It is necessary to raise awareness among decision-makers and the general public about the risks
and harms associated with alcohol consumption. Appropriate attention should be given to
prevention of the initiation
of drinking among children and adolescents, prevention of drinking
among pregnant women and women of childbearing age, and protection of people from pressures
to drink, especially in societies with high levels of alcohol consumption where heavy drinkers are
encouraged to drink even more.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:01:29 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199946633
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Niet netjes om een quote aan te passen zodat het beter in jouw straatje past he.
[..]

Dan staat er nog precies hetzelfde hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199946637
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja, en ik zeg ook dit
[..]

Voorlichten geven is geen verbod. Ergens aandacht aan geven is geen verbod. Informeren is geen verbod. De WHO heeft het in het hele actieplan niet over een verbod. Maar sorry, ik heb het niveau van sommigen hier blijkbaar overschat.
Zou het bij voorlichting blijven op de langere termijn? Het is niet dat we nu pas weten dat alcohol gevaarlijk kan zijn.
pi_199946657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zou het bij voorlichting blijven op de langere termijn?
Ik zal even mijn glazen bol erbij pakken
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:04:10 #225
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199946671
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Niet netjes om een quote aan te passen zodat het beter in jouw straatje past he.
[..]

Sorry, waar heb je precies moeite mee? Die puntjes betekenen dat je het niet-relevante deel van het citaat weglaat met instandhouding van de zinsbouw. Volgens mij heb ik dat volgens de regels gedaan.
pi_199946680
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:03 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik zal even mijn glazen bol erbij pakken
Ik heb geen glazen bol meer nodig.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:06:45 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199946694
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Sorry, waar heb je precies moeite mee? Die puntjes betekenen dat je het niet-relevante deel van het citaat weglaat met instandhouding van de zinsbouw. Volgens mij heb ik dat volgens de regels gedaan.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Niet netjes om een quote aan te passen zodat het beter in jouw straatje past he.
[..]

Er staat gewoon wat hij quote hoor. Wat ik gisteren overigens ook al deed. Dat jij een ander deel bold maakt doet daar niets aan af.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199946732
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]


[..]

Er staat gewoon wat hij quote hoor. Wat ik gisteren overigens ook al deed. Dat jij een ander deel bold maakt doet daar niets aan af.
Dan lezen we blijkbaar iets anders in hetzelfde actieplan. Ik vind het wel nogal een verschil of het gaat over “prevention of drinking among” in plaats van het drinkgedrag van de vrouw zelf.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:23:46 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199946916
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:09 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dan lezen we blijkbaar iets anders in hetzelfde actieplan. Ik vind het wel nogal een verschil of het gaat over “prevention of drinking among” in plaats van het drinkgedrag van de vrouw zelf.
"Drinking among" groep X betekent NIET "in het bijzijn van" hoor. Dus ik denk dat jij de tekst verkeerd interpreteert ;)

Het betekent vrij vertaald "binnen de groep van" (kinderen, zwangere vrouwen, vrouwen in de vruchtbare leeftijd etc.).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199946951
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch niet. Het gaat erom dat naarmate vrouwen meer invloed krijgen het met ons bergafwaarts gaat. Voordat het algemeen mannenkiesrecht werd ingevoerd hadden mannen het immers al voor het zeggen (alleen een kleinere groep). De grote vraag: was will das Weib?
In welke opzichten is het met ons sinds 1919 bergafwaarts gegaan?
Ik zie eerder een toenname van vrijheid en welvaart.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199946994
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"Drinking among" groep X betekent NIET "in het bijzijn van" hoor. Dus ik denk dat jij de tekst verkeerd interpreteert ;)

Het betekent vrij vertaald "binnen de groep van" (kinderen, zwangere vrouwen, vrouwen in de vruchtbare leeftijd etc.).
Ah ja, stom nu heb jij de quotediscussie gewonnen :'(

Raakte denk ik in de war door wat erop volgde:
quote:
protection of people from pressures
to drink, especially in societies with high levels of alcohol consumption where heavy drinkers are
encouraged to drink even more.


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 17:35:57 ]
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:36:00 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199947039
@Fugue
It is necessary to raise awareness among decision-makers and the general public about the risks
and harms associated with alcohol consumption. Appropriate attention should be given to
prevention of the initiation of drinking among children and adolescents, prevention of drinking
among pregnant women and women of childbearing age, and protection of people from pressures
to drink, especially in societies with high levels of alcohol consumption where heavy drinkers are
encouraged to drink even more.

Vertaling: Het is noodzakelijk om bij beleidsmakers en het grote publiek bewustwording te creëren omtrent de risico's en gevaren m.b.t. alcoholgebruik.

Er moet gepaste aandacht besteed worden aan:
- Het voorkomen dat minderjarigen alcohol gaan nuttigen;
- Het voorkomen dat zwangere vrouwen en vrouwen in de vruchtbare leeftijd alcohol nuttigen;
- Het beschermen van mensen tegen de druk om alcohol te nuttigen, met name in gemeenschappen waar reeds grote hoeveelheden alcohol genuttigd worden en zware drinkers aangemoedigd worden om nog meer alcohol te nuttigen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199947065
[quote]1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:fugue
It is necessary to raise awareness among decision-makers and the general public about the risks
and harms associated with alcohol consumption. Appropriate attention should be given to
prevention of the initiation of drinking among children and adolescents, prevention of drinking
among pregnant women and women of childbearing age, and protection of people from pressures
to drink, especially in societies with high levels of alcohol consumption where heavy drinkers are
encouraged to drink even more.

[b]Vertaling:[/b] Het is noodzakelijk om bij beleidsmakers en het grote publiek bewustwording te creëren omtrent de risico's en gevaren m.b.t. alcoholgebruik.

Er moet gepaste aandacht besteed worden aan:
- Het voorkomen dat minderjarigen alcohol gaan nuttigen;
- Het voorkomen dat zwangere vrouwen en vrouwen in de vruchtbare leeftijd alcohol nuttigen;
- Het beschermen van mensen tegen de druk om alcohol te nuttigen, met name in gemeenschappen waar reeds grote hoeveelheden alcohol genuttigd worden en zware drinkers aangemoedigd worden om nog meer alcohol te nuttigen.
[/quote]
Ja, zie mijn edit. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 17:52:36 ]
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:39:32 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199947072
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:30 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ah ja, stom nu heb jij de quotediscussie gewonnen :'(

Raakte denk ik in de war door wat erop volgde:
[..]

Sorry :D

En mijn vorige post was van voor ik deze reactie van jou las
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199947088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:36 schreef intellectuele_user het volgende:
De drooglegging in de VS was wel degelijk een succes, maar de Amerikanen kunnen niet aan de Islam tippen wiens alcoholverbod ontelbaar keer succesvoller was en is.
[..]

https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
De meeste islamitische landen die een beetje succesvol zijn, zijn dat dankzij olie en gas, ik zie weinig redenen om islamitische wetgeving in welk opzicht dan ook succesvol of nuttig te noemen.
Gelukkig zijn de meeste moslims en christenen verstandig genoeg om te snappen dat stokoud gedachtegoed in context geplaatst moet worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199947127
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:15 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

hitler zou trots zijn op je dnekbeelden.
Ja dit is ene godwin, kan mij verrotten
Sow :o rustig aan een beetje.
Ik heb nergens gezegd dat ik de helft van alle mensen op Aarde instant dood wil hebben, hè.
Alleen dat het er minder zouden mogen zijn.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:57:28 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947214
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De meeste islamitische landen die een beetje succesvol zijn, zijn dat dankzij olie en gas, ik zie weinig redenen om islamitische wetgeving in welk opzicht dan ook succesvol of nuttig te noemen.
Gelukkig zijn de meeste moslims en christenen verstandig genoeg om te snappen dat stokoud gedachtegoed in context geplaatst moet worden.
En die welvaart komt dan ook nog eens vooral voort uit de aanwezigheid van duurbetaalde expats die de infrastructuur etc opzetten.

En uiteraard gaat voor die mensen de tap gewoon wagenwijd open, in het Hilton ofzo, gewoon bediend door vrome moslims. Want geld gaat voor dan toch opeens voor Allah, maar dat toegeven...... nimmer!

Hypocriet, klein beetje maar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199947390
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:29 schreef Momo het volgende:
Ok lol, ik neem vanavond een wijntje. Net of het enige doel wat je hebt als vrouw om maar zoveel mogelijk kinderen te werpen.
Dat is idd een absurd idee.
quote:
Net of je een dier bent :')
Dat ben je uiteraard wel degelijk.
Zo niet, wat ben je dan wel?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199947437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En die welvaart komt dan ook nog eens vooral voort uit de aanwezigheid van duurbetaalde expats die de infrastructuur etc opzetten.

En uiteraard gaat voor die mensen de tap gewoon wagenwijd open, in het Hilton ofzo, gewoon bediend door vrome moslims. Want geld gaat voor dan toch opeens voor Allah, maar dat toegeven...... nimmer!

Hypocriet, klein beetje maar :').
Het grootste deel van die oliestaten bestaat uit hypocriete teringlijders inderdaad, dat staat buiten kijf. Al heb ik altijd nog liever dat ze alcohol schenken dan hoe ze nu omgegaan met hun medemensen (gastarbeiders)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:19:26 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199947468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat is idd een absurd idee.
[..]

Dat ben je uiteraard wel degelijk.
Zo niet, wat ben je dan wel?
Mensen zijn inderdaad gewoon zoogdieren. Zoogdieren die het vrij hoog in de bol hebben, dat dan weer wel :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:19:28 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947469
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het grootste deel van die oliestaten bestaat uit hypocriete teringlijders inderdaad, dat staat buiten kijf. Al heb ik altijd nog liever dat ze alcohol schenken dan hoe ze nu omgegaan met hun medemensen (gastarbeiders)
Dat ben ik wel met je eens verder. Maar de argumenten van wat moslims in dit topic mbt alcohol zijn net zo hypocriet dus.

Nogmaals, voorlichting en preventie, helemaal prima, niemand beweert dat alcohol gezond is. Maar het verbieden, om welke reden dan ook (geloof, gezondheid, willekeur) lijkt me onwenselijk in een samenleving die vrijheid hoog in het vaandel zou moeten hebben.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199947493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens verder. Maar de argumenten van wat moslims in dit topic mbt alcohol zijn net zo hypocriet dus.


Welke post uit dit topic bedoel je dan?
pi_199947750
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gezien de problemen rond huiselijk geweld zou ik eerder alcohol voor mannen-met-een-relatie verbieden.
Of huizen verbieden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 19:05:59 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199948132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:36 schreef intellectuele_user het volgende:
De drooglegging in de VS was wel degelijk een succes, maar de Amerikanen kunnen niet aan de Islam tippen wiens alcoholverbod ontelbaar keer succesvoller was en is.
[..]

https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
Nu het aantal onthoofdingen nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199948190
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mensen zijn inderdaad gewoon zoogdieren. Zoogdieren die het vrij hoog in de bol hebben, dat dan weer wel :P
Ik denk persoonlijk dat emotionele aap met een beperkt vermogen tot rationaliteit de lading het beste dekt.
Maar ik ben erg benieuwd wat een AI die ons qua probleemoplossend vermogen en creativiteit overtreft van ons zal vinden (zeker na een paar "generaties" daarvan).

Die grootheidswaanzin van de mens zie ik zelf het sterkst in mensen die geloven in een almachtige god, om die vervolgens te castreren met een volstrekt onlogische begaanheid met het gedrag van zelfs het menselijk individu.
Als er zoiets als een almachtige god bestaat, ga ik ervan uit dat mijn gedrag hem/haar/het nul interesseert.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199948600
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het grootste deel van die oliestaten bestaat uit hypocriete teringlijders inderdaad, dat staat buiten kijf. Al heb ik altijd nog liever dat ze alcohol schenken dan hoe ze nu omgegaan met hun medemensen (gastarbeiders)
Feiten die zogenaamde superioriteit van islamitische ethiek nogal ondermijnen.
Rigide ethiek is per definitie problematisch.
Werkbare (/leefbare) ethiek behoeft intrinsieke overtuiging, en is in staat tot verandering.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199948965
Alcohol ook verbieden voor aanstaande vaders dan. Alcohol beïnvloedt het sperma namelijk ook negatief, zoals al in de quote staat. Waarom het WHO dáár niet over begint vind ik toch wel apart.
pi_199949112
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:44 schreef Morri2 het volgende:
Alcohol ook verbieden voor aanstaande vaders dan. Alcohol beïnvloedt het sperma namelijk ook negatief, zoals al in de quote staat. Waarom het WHO dáár niet over begint vind ik toch wel apart.
Het zou sowieso beter zijn te streven naar mondiaal minder zwangere mensen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:13:35 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_199949439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mag best beweren dat er positieve kanten aan alcohol zitten, maar als je zegt da die opwegen tegen de negatieve effecten ben je gewoon aan het trollen. :{

En nee, dat beperkt zich niet alleen tot overlast van dronken lui in het uitgaansleven of ongelukken in het verkeer door beschonken bestuurders.
Lul niet zo dom uit je nek. Positieve kanten van alcohol is extreem subjectief. Wie ben jij om voor een ander te bepalen welke waarde hij/zij hieraan toekent? :N
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:15:39 #250
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_199949467
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Of huizen verbieden.
Of relaties verbieden!
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:18:34 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199949510
Alles wat leuk/lekker is verbieden in het kader van de gezondheid, zodat mensen fit zijn, alleen nog hun werk hebben en dus iedereen netjes bijdraagt aan het collectief!

Het komt me ergens vaag bekend voor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:23:43 #252
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199949585
Ik heb dit topic verder niet doorgenomen maar de titel van het artikel schreeuwt "fake news".
pi_199949763
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:18 schreef HeatWave het volgende:
Alles wat leuk/lekker is verbieden in het kader van de gezondheid, zodat mensen fit zijn, alleen nog hun werk hebben en dus iedereen netjes bijdraagt aan het collectief!

Het komt me ergens vaag bekend voor :').
Het is al eeuwen zo dat een kleine elite de grote groepen burgers in het gelid probeert te houden, met te weinig eten, strenge religie enz.
Niks nieuws alleen sommige dombos komen daar nu dankzij social media nu pas achter. :')
Vakman pur sang
pi_199949827
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De meeste islamitische landen die een beetje succesvol zijn, zijn dat dankzij olie en gas, ik zie weinig redenen om islamitische wetgeving in welk opzicht dan ook succesvol of nuttig te noemen.
Gelukkig zijn de meeste moslims en christenen verstandig genoeg om te snappen dat stokoud gedachtegoed in context geplaatst moet worden.
Zodra je mij een land ziet prijzen, heb je misschien een punt. Maar dat is nu niet het geval, ik had het puur over het alcoholverbod in de Islam.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En die welvaart komt dan ook nog eens vooral voort uit de aanwezigheid van duurbetaalde expats die de infrastructuur etc opzetten.

En uiteraard gaat voor die mensen de tap gewoon wagenwijd open, in het Hilton ofzo, gewoon bediend door vrome moslims. Want geld gaat voor dan toch opeens voor Allah, maar dat toegeven...... nimmer!

Hypocriet, klein beetje maar :').
Er bestaat een hoofdstuk in de Koran genaamd 'de hypocrieten', dus wat Saoedi-Amerika doet is totaal niet relevant voor wat ik zei.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:44:42 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199949953
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:37 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Zodra je mij een land ziet prijzen, heb je misschien een punt. Maar dat is nu niet het geval, ik had het puur over het alcoholverbod in de Islam.
[..]

Er bestaat een hoofdstuk in de Koran genaamd 'de hypocrieten', dus wat Saoedi-Amerika doet is totaal niet relevant voor wat ik zei.
Waarom ram je niet gewoon een kopie van je boekje neer, je hebt toch geen enkele eigen mening of inbreng.

Moet van boekje, discussie over :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199950002
verbieden?
adviseren mag wel van mij toch?
advies: niet roken.
advies: geen alcohol.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199950247
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is al eeuwen zo dat een kleine elite de grote groepen burgers in het gelid probeert te houden, met te weinig eten, strenge religie enz.
Niks nieuws alleen sommige dombos komen daar nu dankzij social media nu pas achter. :')
Ook het gros van de wetgeving is geschreven door en voor de bezittende klasse.
De optimale methodes voor uitbuiting evolueren.
Eerst slavernij, dan contractarbeid etc. etc., we zitten nu op de gevaarlijke grens waar menselijke "arbeid" als factor in de nabije toekomst een te verwaarlozen factor kan worden.
Terwijl we ondertussen als mensheid zijnde over de ethische implicaties daarvan amper internationale discussies hebben, laat staan dat we er (noodzakelijke imho) afspraken over maken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:07:05 #258
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199950434
'Attention to prevention'. 'Women of childbearing age'. -O-

Komt inderdaad wat sociaal conservatief over zo'n tekst.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_199950460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:37 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Zodra je mij een land ziet prijzen, heb je misschien een punt. Maar dat is nu niet het geval, ik had het puur over het alcoholverbod in de Islam.

En ik had het over de succesvolle implementatie van het gedachtegoed van de islam ter bevordering van de welvaart en vrijheid van diegenen die dat ondergaan/uitvoeren.
En dan vooral islamitische wetgeving.
Ik zie weinig succesverhalen vandaag de dag.
Iets dat in het verleden werkte kan ondertussen hopeloos achterhaald zijn.
Je past je of het aan, of je verliest.
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het westen uiteindelijk het beste verhaal zal hebben, maar tot op heden vind ik dat wel.
Maar goed, ik ben uiteraard wel westers bevooroordeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 18-06-2021 21:28:27 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:09:16 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199950483
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
verbieden?
adviseren mag wel van mij toch?
advies: niet roken.
advies: geen alcohol.
Voor iedereen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199950635
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor iedereen?
nee, bijvoorbeeld als je ongeneeslijk ziek bent en max nog een maand o.i.d. te leven hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199950809
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En ik had het over de succesvolle implementatie van het gedachtegoed van de islam ter bevordering van de welvaart en vrijheid van diegenen die dat ondergaan/uitvoeren.
En dan vooral islamitische wetgeving.
Ik zie weinig succesverhalen vandaag de dag.
Iets dat in het verleden werkte kan ondertussen hopeloos achterhaald zijn.
Omdat het niet geïmplementeerd wordt.

En nee, het is niet achterhaald, alcohol was toen vergif, en vandaag de dag nog steeds.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:22:15 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199950810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

nee, bijvoorbeeld als je ongeneeslijk ziek bent en max nog een maand o.i.d. te leven hebt.
Dan lijkt zo'n advies me juist overbodig :P Lekker doen wat je kunt en waar je zin in hebt die laatste maand :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199950929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:22 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Omdat het niet geïmplementeerd wordt.

En nee, het is niet achterhaald, alcohol was toen vergif, en vandaag de dag nog steeds.
Gelijk heb je, vlucht maar snel weg uit die benevelde westerse wereld naar zo'n woestijnparadijs waar ze je totalitaire sprookjesboekjesideologie aanhangen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199950978
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan lijkt zo'n advies me juist overbodig :P Lekker doen wat je kunt en waar je zin in hebt die laatste maand :)
dat bedoelde ik ook.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:29:41 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951003
Ik zie ook nog steeds niemand zeggen dat alcohol weheeheeeeel gezond is :').

Helemaal niets mis met voorlichting, dat beweert ook helemaal niemand.

Boeit ook niet, de overheid hoeft zich niet op elk gebied als micromanager te gedragen, dat is meer het punt. We zijn geen eigendom van de overheid toch? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199951172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gelijk heb je, vlucht maar snel weg uit die benevelde westerse wereld naar zo'n woestijnparadijs waar ze je totalitaire sprookjesboekjesideologie aanhangen.
Nee, we gaan de handen ineenslaan en lobbyen voor een alcoholverbod in Nederland.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:36:33 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199951202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:35 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Nee, we gaan de handen ineenslaan en lobbyen voor een alcoholverbod in Nederland.
Nou, succes daarmee. Ik denk dat je wel 5 van de 150 zetels meekrijgt in de 2e kamer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199951227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:35 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Nee, we gaan de handen ineenslaan en lobbyen voor een alcoholverbod in Nederland.
Dat zal vast een overweldigend succes gaan worden... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199951298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:22 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Omdat het niet geïmplementeerd wordt.

En nee, het is niet achterhaald, alcohol was toen vergif, en vandaag de dag nog steeds.
Je staart je blind op 1 punt.
Ja, alcohol is drugs en problematisch, ja ook moslims gebruiken drugs.
Islamitische wetgeving is ouderwets en achterhaald,
Ethiek verandert, religieuze ethiek heeft daar moeite mee.

Nogmaals, de koran keurt seks met een slavin goed, dat is vandaag de dag eigenlijk nergens meer acceptabel.
Aldus, pas je normen aan.
Doe mee aan evolutie, of sterf uit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:39:26 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951300
Maar het geeft wel weer aan wat het echte plan inmiddels is, overal van binnenuit mensen de sharia op proberen te dringen, links of rechts om.

Wat is toch die islamisering? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199951383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:39 schreef HeatWave het volgende:
Maar het geeft wel weer aan wat het echte plan inmiddels is, overal van binnenuit mensen de sharia op proberen te dringen, links of rechts om.

Wat is toch die islamisering? :').
Zogenaamd om geboorteafwijkingen te voorkomen, maar zelf wel al generaties lang neven bovenop hun nichtjes laten kruipen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:44:13 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zogenaamd om geboorteafwijkingen te voorkomen, maar zelf wel al generaties lang neven bovenop hun nichtjes laten kruipen. :')
Opzich wel weer knap, dat kunnen zonder dronken out of your skull te zijn B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:47:31 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199951500
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, succes daarmee. Ik denk dat je wel 5 van de 150 zetels meekrijgt in de 2e kamer.
6
We have always been at war with Eastasia.
pi_199951510
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Opzich wel weer knap, dat kunnen zonder dronken out of your skull te zijn B-).
Lelijke moslims verdienen een steuntje in de rug.
Maar wat?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199951532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, succes daarmee. Ik denk dat je wel 5 van de 150 zetels meekrijgt in de 2e kamer.
Het is een kwestie van tijd.

quote:
Alcohol wordt het nieuwe roken genoemd, omdat we van het rookprobleem kunnen leren hoe je het alcoholprobleem het beste kunt aanpakken. Zo heeft de overheid geleerd dat voorlichting over de nadelen van roken onvoldoende werkt: je moet ook de industrie en de leveranciers durven aan te pakken. De eerste noodzakelijke maatregel is om de prijs van alcohol te verhogen. Schadelijke producten moeten niet te goedkoop zijn. De tweede maatregel is: verminder het aantal verkooppunten. Haal alcohol uit de supermarkt en geef de slijter het alleenrecht om drank te verkopen. Supermarkten fungeren nu als een drankwalhalla, ook voor kinderen en jongeren. De derde maatregel is een reclameverbod; vooral jongeren worden via sociale media dagelijks bestookt met drankreclame.

En daarnaast: eerlijke informatie over de gezondheidsrisico’s van alcohol. Met dat laatste is Paul Blokhuis onlangs begonnen en ik wil hem adviseren snel met de genoemde andere maatregelen te beginnen. We hebben in Nederland veel te lang gewacht met noodzakelijke maatregelen om roken tegen te gaan. Die fout moeten we niet opnieuw maken met alcohol.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-aanpakken-als-roken
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:50:44 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951558
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Lelijke moslims verdienen een steuntje in de rug.
Maar wat?
OK, op naar de terechte note en ban, deze kan echt niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worth it, see you in a few days :W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:50:45 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199951560
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:49 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd.
[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-aanpakken-als-roken
Héél veel tijd ja. Jij en ik gaan het bij leven niet meer meemaken. En wat de voorzitter van de anti-alcoholclub ervan vindt in een Telegraafcolumn kan me verder gestolen worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199951629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Héél veel tijd ja. Jij en ik gaan het bij leven niet meer meemaken. En wat de voorzitter van de anti-alcoholclub ervan vindt in een Telegraafcolumn kan me verder gestolen worden.
Dat deel van de bevolking van wie de hersencellen nog niet zijn gesnoeid zullen het uiteindelijk moeten doen.

Hoe alcohol je hersencellen snoeit
De Tweede Kamer heeft onlangs ingestemd met de verhoging van de leeftijd waarop je alcohol mag kopen. Toch zou kinderarts Nico van der Lely eigenlijk willen dat jongeren helemaal niet meer drinken. “Bij kinderen die veel hebben gedronken, zie je op hersenscans dat de hersenverbindingen zijn verzwakt, zijn aangevreten door de alcohol. Deze schade halen ze nooit meer in.”
https://www.nemokennislin(...)hersencellen-snoeit/
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:58:13 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:55 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Dat deel van de bevolking van wie de hersencellen nog niet zijn gesnoeid zullen het uiteindelijk moeten doen.

Hoe alcohol je hersencellen snoeit
De Tweede Kamer heeft onlangs ingestemd met de verhoging van de leeftijd waarop je alcohol mag kopen. Toch zou kinderarts Nico van der Lely eigenlijk willen dat jongeren helemaal niet meer drinken. “Bij kinderen die veel hebben gedronken, zie je op hersenscans dat de hersenverbindingen zijn verzwakt, zijn aangevreten door de alcohol. Deze schade halen ze nooit meer in.”
https://www.nemokennislin(...)hersencellen-snoeit/
We drinken hier al eeuwen bier en wijn, ik vind dat onze steden/landen/samenlevingen/mensenrechten etc er net even wat beter uitzien dan die waar het al eeuwen verboden is.....

:7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199951666
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Héél veel tijd ja. Jij en ik gaan het bij leven niet meer meemaken. En wat de voorzitter van de anti-alcoholclub ervan vindt in een Telegraafcolumn kan me verder gestolen worden.
Zelfs de kinderen, die hij wellicht nog eens ooit met zijn nichtje op de wereld zet, zullen dat niet gaan meemaken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199951691
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We drinken hier al eeuwen bier en wijn, ik vind dat onze steden/landen/samenlevingen/mensenrechten etc er net even wat beter uitzien dan die waar het al eeuwen verboden is.....

:7.
Het is nog steeds van een zeer laag niveau. Daarom gaan we alcohol verbieden om het land beter te maken.
pi_199951725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We drinken hier al eeuwen bier en wijn, ik vind dat onze steden/landen/samenlevingen/mensenrechten etc er net even wat beter uitzien dan die waar het al eeuwen verboden is.....

:7.
Gewoon, omdat het kan:



VS



'T is wel duidelijk wat de superieure samenleving is... 8-)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:02:41 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951739
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:00 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het is nog steeds van een zeer laag niveau. Daarom gaan we alcohol verbieden om het land beter te maken.
Zo laag dat elke geen enkele immigrant staat te springen om zo snel mogelijk hier heen te kunnen komen. Die slechte alcohol toch, was het hier maar een paradijs vergeken met moslim landen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199951850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:55 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Dat deel van de bevolking van wie de hersencellen nog niet zijn gesnoeid zullen het uiteindelijk moeten doen.

Hoe alcohol je hersencellen snoeit
De Tweede Kamer heeft onlangs ingestemd met de verhoging van de leeftijd waarop je alcohol mag kopen. Toch zou kinderarts Nico van der Lely eigenlijk willen dat jongeren helemaal niet meer drinken. “Bij kinderen die veel hebben gedronken, zie je op hersenscans dat de hersenverbindingen zijn verzwakt, zijn aangevreten door de alcohol. Deze schade halen ze nooit meer in.”
https://www.nemokennislin(...)hersencellen-snoeit/
Edoch het valt mee:

Nieuwe neuronen tot je negentigste.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199951881
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zo laag dat elke geen enkele immigrant staat te springen om zo snel mogelijk hier heen te kunnen komen. Die slechte alcohol toch, was het hier maar een paradijs vergeken met moslim landen.
Wat die landen en mensen doen is niet relevant want ik leef hier. Na het alcoholverbod denk ik aan een totaalverbod op honden.

Jaarlijks worden er 150.000 mensen gebeten door een hond. Dat is hondervijftien keer meer dan er mensen gewond raken door vuurwerk. Honden bijten kinderen dood en verminken mensen voor het leven.
https://www.frontaalnaakt(...)-vuurwerkverbod.html
pi_199951903
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Edoch het valt mee
quote:
Weg met onze tolerantie voor alcohol
Onze maatschappij is doordrenkt met alcohol. Het ergst van al is dat niemand het nog merkt.

Zaterdagochtend half tien. De voetbalwedstrijd van de jeugd begint bijna. Een vader deelt joints uit terwijl de moeders een lijn coke klaarmaken. Op een receptie van een werkgeversorganisatie dezelfde dag staan grote bokalen met speed klaar. Voor de buurtbarbecue worden de salades bereid, het vlees gehaald en de xtc-tabletten per kleur gesorteerd.

Science fiction? Vervang joints, cocaïne of xtc door pils, wijn of champagne en je hebt de realiteit die zich iedere week afspeelt rond voetbalvelden, in kantines, recepties, diners, feesten, drinks, borrels, zakenlunches, muziekfestivals, theatervoorstellingen, avondjes voor tv, schoolfeesten, carnavalsfeesten of barbecues. In tegenstelling tot andere harddrugs is alcohol vrij in de handel verkrijgbaar voor iedereen vanaf 16 jaar. Bovendien wordt zowel het gebruik als het misbruik maatschappelijk aanvaard.

Onze tolerantie voor alcohol wordt perfect geïllustreerd door onze aanvaarding van alcohol in het verkeer. Zo gaf in een recente peiling een op de vier Belgen toe de afgelopen maand dronken te hebben gereden. Waarom doen ze dat? Een deel van de verklaring is dat de overheid drinken en rijden normaliseert.

Welk signaal geeft de overheid door toch nog 0,5 promille toe te staan? Dat drinken en rijden een beetje samengaan. De 0,5 promille leidt ertoe dat mensen gaan rekenen. Eentje kan geen kwaad. Twee op twee uur ook niet. Vier op een hele avond ook niet. Voor je het weet, zit je dronken achter het stuur. Het belangrijkste argument voor nultolerantie is de absolute duidelijkheid: nul is nul. Drinken en rijden gaan niet samen.

Het belachelijkste excuus tegen nultolerantie is dat ‘mensen dan ook geen likeurpralines meer mogen eten’. De volgende politicus die tegen nultolerantie is, mag zijn likeurpralineargument van mij persoonlijk gaan uitleggen aan een ouder die een kind heeft verloren in het verkeer. Hij mag dan vertellen waarom het leven van dat kind minder waard is dan de consumptie van een schijnbaar onweerstaanbare likeurpraline. Het merendeel van de ongelukken die ’s nachts of in het weekend gebeuren, gebeuren onder invloed van alcohol. Laat ons dan ook niet meer spreken van weekenddoden maar van alcoholdoden. Die mensen sterven niet door het weekend, maar door alcohol.
Bron: https://www.tijd.be/opini(...)lcohol/10153734.html
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:11:34 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951935
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:09 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Wat die landen en mensen doen is niet relevant want ik leef hier. Na het alcoholverbod denk ik aan een totaalverbod op honden.

Jaarlijks worden er 150.000 mensen gebeten door een hond. Dat is hondervijftien keer meer dan er mensen gewond raken door vuurwerk. Honden bijten kinderen dood en verminken mensen voor het leven.
https://www.frontaalnaakt(...)-vuurwerkverbod.html
Ja, we weten inmiddels wel waar je allemaal op doelt.

En daarom bestaat islamofobie dan ook niet, we zijn niet irrationeel bang, we willen gewoon jullie levensstijl niet opgedrongen krijgen. En doen er dus alles aan om dat te voorkomen.

Geen racisme in te vinden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:13:52 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199951989
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:00 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het is nog steeds van een zeer laag niveau. Daarom gaan we alcohol verbieden om het land beter te maken.
Laten we voor de gein eens de statistieken bekijken wat betreft welvaart, gezondheid, educatie, veiligheid en - uiteraard termen die je toch al niet zinnen - gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en democratie - en de Westerse landen eens vergelijken met islamitische landen.

Oeps.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199952007
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:16:05 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199952041
Een gevluchte Irakese kennis van katholieke huize vertelde het mij reeds in 2000: vergis je niet, islamisten willen de hele wereld.

Hij had gelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:16:29 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199952051
quote:
Inte-lalalalalalalalalalalalalalalaalalalikhoorjewelmaarlalalala-ctuele user van me.

Er is hier nog steeds niemand die heeft beweerd dat alcohol niet slecht voor je is......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199952061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

we willen gewoon jullie levensstijl niet opgedrongen krijgen
En ik wil niet doodgereden worden door een alcomobilist. Gelukkig zal dat alcoholverbod er gaan komen, met behulp van de Wereldgezondheidsorganisatie, medici, moslims en ex-alcoholisten.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:17:45 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199952084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:16 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

En ik wil niet doodgereden worden door een alcomobilist. Gelukkig zal dat alcoholverbod er gaan komen, met behulp van de Wereldgezondheidsorganisatie, medici, moslims en ex-alcoholisten.
En ik wil niet doodgestoken worden in een tram, komt er dan ook een moslimverbod? B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:18:21 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199952110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:16 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

En ik wil niet doodgereden worden door een alcomobilist. Gelukkig zal dat alcoholverbod er gaan komen, met behulp van de Wereldgezondheidsorganisatie, medici, moslims en ex-alcoholisten.
Droom verder.

Of nog beter: verkas naar Saudi-Arabië.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199952117
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laten we voor de gein eens de statistieken bekijken wat betreft welvaart, gezondheid, educatie, veiligheid en - uiteraard termen die je toch al niet zinnen - gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en democratie - en de Westerse landen eens vergelijken met islamitische landen.

Oeps.
We kunnen geen vergelijking gaan maken tussen kolonisators en gekoloniseerde landen.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:19:38 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199952153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:18 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

We kunnen geen vergelijking gaan maken tussen kolonisators en gekoloniseerde landen.
Wel tussen islamitische en niet-islamitische landen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:20:12 #298
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199952163
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Droom verder.

Of nog beter: verkas naar Saudi-Arabië.
Daar mogen vrouwen nu ook autorijden, toch link door zo'n brievenbusgleuf het verkeer zien B-)

Ok ok, ik hou wel op, maar die intel begon met trollen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199952196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wel tussen islamitische en niet-islamitische landen.
Als het land alcohol toestaat dan is het geen islamitisch land, maar een gekoloniseerd land.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:23:01 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199952235
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Als vrouwen niet langer half-aangeschoten als lichtekooien van kroeg naar kroeg trekken wil het met dat moederschap doorgaans een stuk minder vlotten.
Ja gezellig, alleen nog maar kerels in de kroeg
Resistance is futile.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:24:12 #301
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199952263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:21 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Als het land alcohol toestaat dan is het geen islamitisch land, maar een gekoloniseerd land.
Denk niet dat het daar aan ligt, dat die landen overal onderaan bungelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')