SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zwaartepunt van de pandemie zal zich de komende tijd verplaatsen naar Zuid-Amerika en India. Nouja, dat is nú eigenlijk al het geval.![]()
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zometeen voor het eerst weer. Zaterdagmiddag is niet ideaal, maar boeiendquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk![]()
![]()
Boeiend, wie doet je wat!? Geniet er vanquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Zometeen voor het eerst weer. Zaterdagmiddag is niet ideaal, maar boeiend
Ik merk wel dat door dat langzaam openstellen van de vaccinatie voor verschillende geboortejaren de spanning bij mij toeneemt voor iets wat ik eigenlijk niet 100% zie zitten. Ik voel al dagen een soort van spanning van "wanneer is mijn jaar aan de beurt?" en "lukt het me om een afspraak te maken voor ik in juli op vakantie ga?". Alsof je concertkaartjes wilt bestellen en precies om 12.00 uur klaar moet zitten omdat je weet dat ze om 12.05 weg zijn. Maar tegelijkertijd is het een concert waar ik niet echt per se naartoe wil. Ik sta echt niet te springen om een vaccinatie, zeker niet na alles wat de overheid ons de afgelopen tijd heeft aangedaan. Maar ergens voelt het ook wel zo dat als ik die prik neem, ik de pandemie en alle spanning die daarmee gepaard gaat voor mezelf kan afsluiten. Prik erin en het is voorbij.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Prachtig gebruik van een wetenschappelijk mooi ontwikkeld middelquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik merk wel dat door dat langzaam openstellen van de vaccinatie voor verschillende geboortejaren de spanning bij mij toeneemt voor iets wat ik eigenlijk niet 100% zie zitten. Ik voel al dagen een soort van spanning van "wanneer is mijn jaar aan de beurt?" en "lukt het me om een afspraak te maken voor ik in juli op vakantie ga?". Alsof je concertkaartjes wilt bestellen en precies om 12.00 uur klaar moet zitten omdat je weet dat ze om 12.05 weg zijn. Maar tegelijkertijd is het een concert waar ik niet echt per se naartoe wil. Ik sta echt niet te springen om een vaccinatie, zeker niet na alles wat de overheid ons de afgelopen tijd heeft aangedaan. Maar ergens voelt het ook wel zo dat als ik die prik neem, ik de pandemie en alle spanning die daarmee gepaard gaat voor mezelf kan afsluiten. Prik erin en het is voorbij.
Hoop dat je onrust snel voorbij is!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben niet helemaal zeker van die Indiase variant. Je leest dat het een stuk besmettelijker (weer) is dan de Britse.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Zwaartepunt van de pandemie zal zich de komende tijd verplaatsen naar Zuid-Amerika en India. Nouja, dat is nú eigenlijk al het geval.
Het gaat als een lopend vuurtje door de niet gevaccineerde groep.
Wellicht ook is 1 prik niet voldoende maar 2 wel (kan ook propaganda zijn).
Dan vraag ik me oprecht af of we niet een fout maken door alles zo snel open te gooien massaal.
We zijn er natuurlijk allemaal klaar mee maar wat als het een groot probleem wordt?
Aan de andere kant, stel dat jongere mensen er niet zieker van worden dan zijn we in combinatie hiermee toch dichter bij groepsimmuniteit? Dan helpt het misschien juist.![]()
Wat hebben de maatregelen met de vaccins te maken dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik sta echt niet te springen om een vaccinatie, zeker niet na alles wat de overheid ons de afgelopen tijd heeft aangedaan.![]()
Nou nee hoor. Vanaf de 30ste mogen gevaccineerden alles weer zonder test.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Interesseert hem dat nou. Als we het niet doen moeten we wachten met knuffelen, dus moeten we het wel doen.
Dan moet iedereen tussen de 12 en de 16 hooguit een paar langer elke keer zich laten testen als ze naar de disco willen, of ook zo'n conventie willen bezoeken, of een concert, of wat dan ook. Feest!
Maar ja, idd, ik wil mijn vrijheid en leven terug, dat is waarom ik me laat prikken, dat is waarom een heel groot deel van jonge niet kwetsbare mensen zich laat prikken, anders zou er echt geen hoge animo onder jongeren voor zijn. Nog veel lager dan nu, ik garandeer het je.
De hele wereld prikt tieners, het is goedgekeurd door elke instantie die erover gaat, het kan gewoon, dus moeten we het doen om geen 4de golf te krijgen in het najaar zodat we én weer normaal Vrij kunnen leven én, you know, de kanker- en andere patiëntenzorg kan worden ingehaald. Go prik go!
Zowel samenleving als vooral economie en overheidsfinanciëen kunnen deze crippling beperkingen ook niet lang meer aan, dus ik ga er ook blind vanuit dat de overheid hier net als in al die andere landen gewoon braaf op advies van Van Dissel/OMT en gezondheidsraad iedereen tussen 12 en 16 gaat prikken binnenkort. Alles om te voorkomen dat deze onbetaalbare én impopulaire beperkingen weer/langer nodig zijn.
@Molo : het gaat nooit weg, waarschijnlijk krijgen we nooit helemaal groepsimmuniteit, dus moeten we het onder controle houden dat het geen groot probleem is om weer normaal in vrijheid te kunnen leven, dus is het belangrijk dat we iedereen prikken. Zo simpel is het. En nogmaals, ik durf er vergif op in te nemen dat het OMT/van dissel dat gaan adviseren, gezondheidsraad ook, om die redenen, en dat de overheid net als overal het daarna gaat doen
#WeesGeenWhales![]()
Ik ga straks naar Demon Slayer in IMAX bij pathe spuimarkt, na bij five guys binnen te genieten van hun heerlijke patat met speciale kruiden <3quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk#WeesGeenWhales![]()
Dubbel gevaccineerd, he.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Vanaf de 30ste mogen gevaccineerden alles weer zonder test.![]()
Ja, hoewel het waarschijnlijk 25 juni wordt, bijna het hele kabinet schijnt die stap ook te willen vervroegen XDquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:05 schreef roos94 het volgende:
Klopt het dat 30 juni vooralsnog nachtclubs openen?
Enige beperking is dan volgens mij dat iedereen getest of gevaccineerd moet zijn, maar daarna mag je volgens mij los, net als op lowlands enzo
#WeesGeenWhales![]()
Ja de arme landen, tot die over een jaar of 1-3 ook allemaal gevaccineerd zijn. Maar tegen die tijd staan wij hier vanaf eind deze maand al llaaaaaaannnnggg weer op lowlands en in nachtclubs lekker massaal feest te vieren en kraait er hier (praktisch) geen haan meer naar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Zwaartepunt van de pandemie zal zich de komende tijd verplaatsen naar Zuid-Amerika en India. Nouja, dat is nú eigenlijk al het geval.
Zie ook: AIDS. En wel meer ziektes waar nooit een mens aan denkt of gaat denken hier XD#WeesGeenWhales![]()
Dat bedoel ik met gevaccineerd. Ik bedoel natuurlijk volledig gevaccineerden. Dus een keer het vaccin ontwikkelt op 5-10 minuten lopen van mijn flat (kan ze bijna vanuit m'n raam zien) of twee keer de rest.quote:#WeesGeenWhales![]()
Niet helemaal waar:quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dan moet iedereen tussen de 12 en de 16 hooguit een paar langer elke keer zich laten testen als ze naar de disco willen, of ook zo'n conventie willen bezoeken, of een concert, of wat dan ook. Feest!Tevens is dit alles arbitrair natuurlijk. Dat we minderjarigen (of wie dan ook) ook moeten inenten omdat ze anders steeds maar weer moeten testen is een beleidskeuze, geen natuurwet. Idem voor de zorgdruk, die is nu al zeer aanzienlijk afgenomen en we zijn zelfs verre van klaar met de volwassenen, laat staan de kinderen. Daar hoef je het dus niet perse meer voor te doen.quote:Plan een afspraak voor een coronatest bij 1 van de aangesloten testlocaties via Testenvoortoegang.nl. Zorg ervoor dat u maximaal 40 uur voor uw bezoek bent getest. Kinderen onder de 13 jaar hoeven niet getest te worden.Dit is net zo uit de lucht gegrepen als "we kunnen alleen code zwart voorkomen met een avondklok!".quote:De hele wereld prikt tieners, het is goedgekeurd door elke instantie die erover gaat, het kan gewoon, dus moeten we het doen om geen 4de golf te krijgen in het najaar zodat we én weer normaal Vrij kunnen leven én, you know, de kanker- en andere patiëntenzorg kan worden ingehaald. Go prik go!![]()
Allicht is de zinsconstructies wat 'ambtenaresk', maar dit is een vrij concrete omschrijving hoor. Systematische literatuurstudies uitvoeren ter ondersteuning van beleidsmatige vraagstukken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eerst de functieomschrijving wat concreter maken dan dit ambtenaren gezwets.
Zoals 'in welke situatie hebben mondkapjes toegevoegde waarde?'![]()
![]()
Ik waardeer je opmerking, maar ik zit niet in het epidemiologische domein.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen grap, voor jou? Zonder je persoonlijk te kennen lijkt dit me iets wat wel in jouw straatje ligt?![]()
Moeten er alleen nog wel boeiende films uitkomen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk
(Of liever: wat goede oude klassiekers)
![]()
Ik zou echt zo graag the The Dark Knight weer eens in Imax zienquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moeten er alleen nog wel boeiende films uitkomen.
(Of liever: wat goede oude klassiekers)
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Wat jij zegt klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Vanaf de 30ste mogen gevaccineerden alles weer zonder test.
Dan moet iedereen tussen de 12 en de 16 hooguit een paar langer elke keer zich laten testen als ze naar de disco willen, of ook zo'n conventie willen bezoeken, of een concert, of wat dan ook. Feest!
Maar ja, idd, ik wil mijn vrijheid en leven terug, dat is waarom ik me laat prikken, dat is waarom een heel groot deel van jonge niet kwetsbare mensen zich laat prikken, anders zou er echt geen hoge animo onder jongeren voor zijn. Nog veel lager dan nu, ik garandeer het je.
De hele wereld prikt tieners, het is goedgekeurd door elke instantie die erover gaat, het kan gewoon, dus moeten we het doen om geen 4de golf te krijgen in het najaar zodat we én weer normaal Vrij kunnen leven én, you know, de kanker- en andere patiëntenzorg kan worden ingehaald. Go prik go!
Zowel samenleving als vooral economie en overheidsfinanciëen kunnen deze crippling beperkingen ook niet lang meer aan, dus ik ga er ook blind vanuit dat de overheid hier net als in al die andere landen gewoon braaf op advies van Van Dissel/OMT en gezondheidsraad iedereen tussen 12 en 16 gaat prikken binnenkort. Alles om te voorkomen dat deze onbetaalbare én impopulaire beperkingen weer/langer nodig zijn.
@:molo : het gaat nooit weg, waarschijnlijk krijgen we nooit helemaal groepsimmuniteit, dus moeten we het onder controle houden dat het geen groot probleem is om weer normaal in vrijheid te kunnen leven, dus is het belangrijk dat we iedereen prikken. Zo simpel is het. En nogmaals, ik durf er vergif op in te nemen dat het OMT/van dissel dat gaan adviseren, gezondheidsraad ook, om die redenen, en dat de overheid net als overal het daarna gaat doen
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.![]()
Niet als volledig gevaccineerd bent. Dat is voor Az, phizer, moderna 2 prikken. Jansen alleen 1 prik.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt niet helemaal.
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ook als je volledig gevaccineerd bent, sowieso totdat we een bepaalde vaccinatiegraad hebben behaald.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet als volledig gevaccineerd bent. Dat is voor Az, phizer, moderna 2 prikken. Jansen alleen 1 prik.(Un)masking for the greater good.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.Vanaf 30 juni:quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ook als je volledig gevaccineerd bent, sowieso totdat we een bepaalde vaccinatiegraad hebben behaald.bron: https://www.rijksoverheid(...)de-jonge-28-mei-2021quote:En als we 30 juni de volgende stap kunnen zetten, mogen meer mensen een zaal in. En dan moeten we natuurlijk wel nog die anderhalve meter handhaven, maar met een toegangstest mag vanaf dat moment zelfs die anderhalve meter binnen worden losgelaten. En ben je al volledig gevaccineerd, dan geldt vanaf dan je vaccinatiebewijs als een vervanging voor een test. En datzelfde geldt dan als je niet langer dan 6 maanden geleden corona hebt gehad en dus een positieve testuitslag had in de GGD-teststraat.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Vanaf 30 juni niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.![]()
Zuidelijk halfrond gaat nog een aantal zware maanden tegemoet gok ik zo. Meeste landen zijn nog totaal niet ver met vaccineren daar.quote:![]()
30 juni is niet zeker, aangezien niet iedereen dan al volledig gevaccineerd is. Heleboel mensen moeten in juli nog hun tweede vaccinatie halen.
Bovendien is blijven testen wenselijk omdat je toch als gevaccineerde virus over kan dragen. Bel de rivm maar.![]()
Niets in dit leven is zeker, beste Quirinaquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef quirina het volgende:
30 juni is niet zeker, aangezien niet iedereen dan al volledig gevaccineerd is. Heleboel mensen moeten in juli nog hun tweede vaccinatie halen.
Bovendien is blijven testen wenselijk omdat je toch als gevaccineerde virus over kan dragen. Bel de rivm maar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Morgen onder de 1000 in het ziekenhuis. Wat gaat dat onwijs hard joh, mooooooiquote:![]()
![]()
Ik denk dat we deze junimaand het spreekwoordelijke Coronaboek wel kunnen sluiten hier in Nederland. De ziekenhuizen stromen sneller leeg dan de portemonnee van een gokverslaafde en dat terwijl het landelijke vaccinatiepercentage nog wel een paar tientallen procent gaat stijgen. Met inmiddels 50+ en de fysiek zwakkeren voor het leeuwendeel gevaccineerd is de dreiging van instorting van het gezondheidssysteem afgewend.![]()
ja, laten we oneindig blijven testen. Baat het niet dan schaadt het niet!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef quirina het volgende:
Bovendien is blijven testen wenselijk omdat je toch als gevaccineerde virus over kan dragen. Bel de rivm maar.
30 juni is inderdaad niet zeker, ik acht de kans zeer groot dat dit eerder is.- verwijderd door admin -![]()
Zonde van al die testfaciliteiten, om.zr niet te gebruikenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:14 schreef groenen het volgende:
[..]
ja, laten we oneindig blijven testen. Baat het niet dan schaadt het niet!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nog maar 40% van alle bezette IC bedden is een corona patiënt
Instroom kliniek al bijna een week onder de 80. Prima dus!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nice.
Wel weer hoge instroom, maar dat is geen probleem als de daling zo hard door zet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De rest zijn mensen die afgelopen week de hele wedstrijd Nederland - Schotland hebben uitgekeken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar 40% van alle bezette IC bedden is een corona patiënt![]()
Iemand ook iets gehoord/zicht op of een hoeveel AZ weigeraars een afspraak maken? Die groep heeft natuurlijk nog wel een relatief hoog risico om in zkh te komen.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De rest zijn mensen die afgelopen week de hele wedstrijd Nederland - Schotland hebben uitgekeken.
Nopequote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:38 schreef SilverEyes het volgende:
Iemand ook iets gehoord/zicht op of een hoeveel AZ weigeraars een afspraak maken? Die groep heeft natuurlijk nog wel een relatief hoog risico om in zkh te komen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zijn echt wel de betere berichten hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar 40% van alle bezette IC bedden is een corona patiënt
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference![]()
Mijn zus is vanochtend positief getest. Heb voor de zekerheid even een sneltest gedaan. Weet ik ook wat het is om te wachten op een tweede streepje
Ja ik weet dat je beter een PCR kunt doen, meer ik heb haar vorige week 10 minuten gesproken in de buitenlucht op voldoende afstand, kan een keer binnen een meter zijn geweest, maar dat was onbedoeld, in de supermarkt bega ik meer zondes![]()
Heb geen symptomen en vind het niet nodig om een PCR te gaan doen, dan was dit een soort tussenstap
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Succes, man!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:05 schreef Zwansen het volgende:
Morgen mijn allereerste corona-test doen.Vrijdag hopelijk mijn eerste vaccinatie.
![]()
Hoop dat je negatief test!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:06 schreef zalkc het volgende:
Mijn zus is vanochtend positief getest. Heb voor de zekerheid even een sneltest gedaan. Weet ik ook wat het is om te wachten op een tweede streepje
Ja ik weet dat je beter een PCR kunt doen, meer ik heb haar vorige week 10 minuten gesproken in de buitenlucht op voldoende afstand, kan een keer binnen een meter zijn geweest, maar dat was onbedoeld, in de supermarkt bega ik meer zondes![]()
Heb geen symptomen en vind het niet nodig om een PCR te gaan doen, dan was dit een soort tussenstapEn jij ook!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:05 schreef Zwansen het volgende:
Morgen mijn allereerste corona-test doen.Vrijdag hopelijk mijn eerste vaccinatie.
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 15:09:48 ]![]()
Was negatiefquote:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Die kans is maandag groterquote:
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Netjes, netjes.
Daling t.o.v. vorige week zaterdag ook.quote:Op zaterdag 29 mei zijn er in een etmaal tijd in Nederland 3.381 positieve testen van het coronavirus vastgesteld.![]()
168.350 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 10.277.859 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Zipportal op 05-06-2021 15:25:06 ]![]()
Ik denk dat vorige week op de werkdagen ondergerapporteerd is en dat er toen op vrijdag en zaterdag een correctie plaatsvond. Deze week is er wel juist gerapporteerd en is er toch een significante daling van het aantal besmettingen waar te nemen. Dat is heel positief. Ik hoop dat we over twee weken echt onder de 1.200 besmettingen per dag zitten, zodat we eind juni geen risicogebied gebied meer zijn volgens het Robert-Koch-Institut in Berlin.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Netjes, netjes.
Daling t.o.v. vorige week zaterdag ook.
[..]Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Doei corona, doe je zelf de deur achter je dicht?quote:
![]()
![]()
Duitsland is niet relevantquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik denk dat vorige week op de werkdagen ondergerapporteerd is en dat er toen op vrijdag en zaterdag een correctie plaatsvond. Deze week is er wel juist gerapporteerd en is er toch een significante daling van het aantal besmettingen waar te nemen. Dat is heel positief. Ik hoop dat we over twee weken echt onder de 1.200 besmettingen per dag zitten, zodat we eind juni geen risicogebied gebied meer zijn volgens het Robert-Koch-Institut in Berlin.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, zou ik ook hebben, hoor. Die prik stelt echt niks voor. Je voelt er niks van en het is voorbij voor je er erg in hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dank. Als ik eerlijk ben kijk ik veel meer op tegen die test dan tegen de prik.![]()
![]()
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.quote:Rossíya, Rossíya -
Het is wel klaar he als ik die cijfers zo zie..
Vaccineren nu ook redelijk goed op stoom, hopelijk snel richting 200k per dag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.quote:Rossíya, Rossíya -
Zou ook niet slim zijn nu al af te schaffen, nu net bewezen is dat het wel degelijk helpt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.
Liever stoppen met die onzin van winkelkarretjes ontsmetten en zo.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 15:34:22 ]![]()
Hier ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik kan niet anders dan het met je oneens zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
FUCK DE FUCKING MONDKAPJES.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou ook niet slim zijn nu al af te schaffen, nu net bewezen is dat het wel degelijk helpt.
Liever stoppen met die onzin van winkelkarretjes ontsmetten en zo.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten als deze lijn zich doorzet. Duitsland gaat echt niet komma neuken; als die zien dat we keihard dalen worden de restricties vanzelf minder. Dat zag je een tijdje terug al toen ze bekend maakten dat Nederlanders die maximaal 48u in het land verblijven verder geen test hoeven te doen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.![]()
Zegt wie? Weg met die dingen, ze zijn al verschrikkelijk en nu het warmer wordt helemaal. Zie hier ook steeds meer mensen zonder, dan wel half onder de neus. Ik gok dat ze binnen nu en 2 weken helemaal verdwenen zijn. Voor mensen die het wel prettig vinden, be my guest en blijf lekker een kapje dragen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan het met je oneens zijn.
Precies, het virus verspreidt zich voornamelijk via stilstaande lucht, niet via oppervlakten. In plaats van “wassen”, zou “ventileren” het voornaamste advies moeten zijn en stil zijn (dus niet praten) als je in een gesloten ruimte bent net meerdere mensen en waarbij de 1,5-meter afstand niet gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou ook niet slim zijn nu al af te schaffen, nu net bewezen is dat het wel degelijk helpt.
Liever stoppen met die onzin van winkelkarretjes ontsmetten en zo.Rossíya, Rossíya -
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:40 schreef josja het volgende:
[..]
Zegt wie? Weg met die dingen, ze zijn al verschrikkelijk en nu het warmer wordt helemaal. Zie hier ook steeds meer mensen zonder, dan wel half onder de neus. Ik gok dat ze binnen nu en 2 weken helemaal verdwenen zijn. Voor mensen die het wel prettig vinden, be my guest en blijf lekker een kapje dragen.Rossíya, Rossíya -
Heb je de incidentie gezien?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, het virus verspreidt zich voornamelijk via stilstaande lucht, niet via oppervlakten. In plaats van “wassen”, zou “ventileren” het voornaamste advies moeten zijn en stil zijn (dus niet praten) als je in een gesloten ruimte bent net meerdere mensen en waarbij de 1,5-meter afstand niet gehouden kan worden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet waarquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die 48 uur zonder test komt omdat het aantal nieuwe besmettingen per dag in Nederland onder de 4.800 is gezakt (minder dan 200 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week). Nu is geen enkel Europees land meer een hoogrisicogebied meer volgens het RKI. Zweden en Litouwen zijn gisteren van de lijst gehaald. Alleen de UK is een virusvariantgebied, vanwege de Indiase variant.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten als deze lijn zich doorzet. Duitsland gaat echt niet komma neuken; als die zien dat we keihard dalen worden de restricties vanzelf minder. Dat zag je een tijdje terug al toen ze bekend maakten dat Nederlanders die maximaal 48u in het land verblijven verder geen test hoeven te doen.Rossíya, Rossíya -
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.![]()
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens. Zelfs in Zweden geldt een mondmaskerplicht.quote:Rossíya, Rossíya -
Dit soort berichten blijf je om de haverklap posten hier. Je standpunt is duidelijk, het lijkt me onnodig om iedere keer die discussie opnieuw aan te zwengelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dit dus iddquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.![]()
![]()
Om dezelfde reden dat ik geen haarnetje op ga doen in de supermarkt, het werkt niet en is schijnveiligheid op de manier dat het wordt gebruikt in winkels.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Plicht? Advies dacht ik hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens. Zelfs in Zweden geldt een mondmaskerplicht.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zou in quarantaine gaan, en voor de zekerheid ook even geen digitale netwerken gebruiken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:57 schreef THEFXR het volgende:
heb vette keelpijn, maar kan ook door het gekke weer komen deze week.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Plus ditquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat ik geen haarnetje op ga doen in de supermarkt, het werkt niet en is schijnveiligheid op de manier dat het wordt gebruikt in winkels.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk niet dat er bij het selecteren van versoepelingen erg meegewogen wordt welke regels voor Erno-BE wel en niet zo interessant zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.![]()
Preciesquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou in quarantaine gaan, en voor de zekerheid ook even geen digitale netwerken gebruiken.
Met al die mutaties kun je beter zekere voor het onzekere nemenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou wel moeten!!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er bij het selecteren van versoepelingen erg meegewogen wordt welke regels voor Erno-BE wel en niet zo interessant zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, waarmee je mijn punt bewijst. Hier in NL hebben we al wat versoepel stappen gehad en ook op het gebied van reizen gaat het steeds wat soepeler. Het een sluit het ander dus niet uit; kan prima naast elkaar lopen. Niet alsof je stap 4 en 5 uit moet stellen tot juli omdat je anders eind juni niet naar Duitsland kan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 48 uur zonder test komt omdat het aantal nieuwe besmettingen per dag in Nederland onder de 4.800 is gezakt (minder dan 200 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week). Nu is geen enkel Europees land meer een hoogrisicogebied meer volgens het RKI. Zweden en Litouwen zijn gisteren van de lijst gehaald. Alleen de UK is een virusvariantgebied, vanwege de Indiase variant.![]()
Ja jij ja. Ik heb zo’n kreng voor het OV een keer 8 uur op moeten hebben (was naar het buitenland, dus daar werd beter gecontroleerd) en dat werd niet fris. Verder is het gewoon een beetje storend om iets te doen wat toch niet echt zin heeft. Het is geen heel groot probleem maar het telt een beetje bij elkaar opquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Klopt en alleen wordt het geadviseerd in het ziekenhuis en tijdens spitsuur in het OV.quote:
https://www.krisinformati(...)he-covid-19-pandemic![]()
Ik heb hem een keer ongeveer 7 uur op gehad in de trein naar Berlijn vorige zomer. Ging enkel af als ik wat aan het drinken of eten was. Was prima te doen. Leuk is het niet, maar wel een van de maatregelen die me het minst stoort. Ik stoor me vooral aan die dingen als ik ze op tv zie in films of seriesquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.
Al ben ik er ook liever vanaf hoor; de plicht althans.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 16:06:19 ]![]()
Nou ja, moeten moeten. Voor zo'n lange reis kies je ook zelf toch, of niet dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja jij ja. Ik heb zo’n kreng voor het OV een keer 8 uur op moeten hebben (was naar het buitenland, dus daar werd beter gecontroleerd) en dat werd niet fris. Verder is het gewoon een beetje storend om iets te doen wat toch niet echt zin heeft. Het is geen heel groot probleem maar het telt een beetje bij elkaar op![]()
Kunnen we anders van die mondkapjesplicht voor nu niet weer gewoon een advies maken? En dat advies kan dan ook ingetrokken worden als het allemaal weer extrasuperduperveilig is met een hoge vaccinatiegraad.![]()
Zo kan je alles wel doodspreken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, moeten moeten. Voor zo'n lange reis kies je ook zelf toch, of niet dan?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Vandaag voor het eerst langere tijd in een kluszaak rondgelopen, en het kapje heb ik na een kwartier wel op de kin gezet. Werd me ineens vreselijk benauwd achter dat ding. Aantal maanden terug zou ik me echt bezwaard hebben gevoeld, nu interesseert het mij werkelijk geen biet meer.![]()
Als je kunt thuiswerken waarom zou je dan naar kantoor willen? Zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
Wanneer zou het thuiswerkadvies worden opgeheven?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Misschien wat minder afleiding? Contact met collega's? Makkelijker om te overleggen over bepaalde zaken?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je kunt thuiswerken waarom zou je dan naar kantoor willen? Zie het probleem niet.
Veel redenen te bedenken toch?![]()
Ik kon altijd al thuiswerken, maar wil zo graag weer naar kantoor.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je kunt thuiswerken waarom zou je dan naar kantoor willen? Zie het probleem niet.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Niet vanaf de 30ste (of 25ste dus, volgende stap iig) als je als volledig gevaccineerd bent. Dan mag je overal naar binnen en alles doen zonder testquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.
#WeesGeenWhales![]()
Ja dat, maar ook het ontmoeten van nieuwe potentiële klanten of het binnenhalen van nieuwe projecten is een belangrijke reden voor mij om naar kantoor te gaan. Dat is toch een beetje lastig vanuit huis.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien wat minder afleiding? Contact met collega's? Makkelijker om te overleggen over bepaalde zaken?
Veel redenen te bedenken toch?![]()
2.7 miljoen vaccins op voorraaddie gaan er de komende 2-3 weken dus allemaal doorheen
Tja, ik weet jouw situatie natuurlijk niet, maar persoonlijk ga ik voorlopig met de auto overal naartoe. Terwijl ik voorheen dagelijks in de trein zat.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel doodspreken.![]()
De RIVM? Haha.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef quirina het volgende:
Dat zei men maanden terug, dat men dat nog niet wist. Inmiddels wel.
CDC zegt ook niet voor niets dat "gevaccineerden alles weer kunnen doen waar ze vanwege de pandemie mee gestopt zijn. Binnen en buiten , grote of kleine of mega evenementen, zonder afstand of mondkapjes", was de letterlijke omschrijving. Gevolgd door de director van de CDC die zei "dit was het moment waar we op gewacht hebben, het oude normaal terug". Vrij duidelijk.
Het OMT - voorgezeten, door, JAWEL, Jaap van DisselGOD van het RIVM, schreef recentelijk in een advies dat de gezondheidsraad waarschijnlijk naar hun mening de remmende werking van het vaccin op transmissie flink onderschatte.
Op advies van OMT (en ik neem aan dat CDC en ECDC ook wel meegespeeld hebben) heeft het kabinet besloten dat vanaf 30 juni, de volgende stap, gevaccineerd zijn als 100% vervanging geld voor testen voor toegang.
Daar ga ik zodra ik als volledig gevaccineerd ben zeker gebruik van maken, dan ga ik natuurlijk niet meer zonder reden elke keer een test halen, zeker niet daar ik zie dat (WAT EEN VERASSING!) zelfs hier in de Randstad (Leiden) de dichtbijzijndste plek waar ik naar toe kan om te testen voor toegang in de volgende gemeente zit en een uur reizen is met het ov, heen én een uur terug. Dat ga ik dus niét vaker doen dan noodzakelijk
#WeesGeenWhales![]()
IKquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De RIVM? Haha.
Dat zei men maanden terug, dat men dat nog niet wist. Inmiddels wel.
CDC zegt ook niet voor niets dat "gevaccineerden alles weer kunnen doen waar ze vanwege de pandemie mee gestopt zijn. Binnen en buiten , grote of kleine of mega evenementen, zonder afstand of mondkapjes", was de letterlijke omschrijving. Gevolgd door de director van de CDC die zei "dit was het moment waar we op gewacht hebben, het oude normaal terug". Vrij duidelijk.
Het OMT - voorgezeten, door, JAWEL, Jaap van DisselGOD van het RIVM, schreef recentelijk in een advies dat de gezondheidsraad waarschijnlijk naar hun mening de remmende werking van het vaccin op transmissie flink onderschatte.
Op advies van OMT (en ik neem aan dat CDC en ECDC ook wel meegespeeld hebben) heeft het kabinet besloten dat vanaf 30 juni, de volgende stap, gevaccineerd zijn als 100% vervanging geld voor testen voor toegang.
Daar ga ik zodra ik als volledig gevaccineerd ben zeker gebruik van maken, dan ga ik natuurlijk niet meer zonder reden elke keer een test halen, zeker niet daar ik zie dat (WAT EEN VERASSING!) zelfs hier in de Randstad (Leiden) de dichtbijzijndste plek waar ik naar toe kan om te testen voor toegang in de volgende gemeente zit en een uur reizen is met het ov, heen én een uur terug. Dat ga ik dus niét vaker doen dan noodzakelijkZuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat klopt, bijna het hele kabinet wil er al 25 juni van maken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:14 schreef groenen het volgende:
[..]
ja, laten we oneindig blijven testen. Baat het niet dan schaadt het niet!
30 juni is inderdaad niet zeker, ik acht de kans zeer groot dat dit eerder is.
@quirina maar het is wel zeker hoor, het is onderdeel van de volgende stap, dat gevaccineerden niet hoeven te testen voor toegang. Punt. Dat zei De Jonge gewoon als feitelijke mededeling in de persco.
En gezien hoe de cijfers gaan, ze gaan met Formule-1 snelheid het ziekenhuis uit, gaan we 30 juni of zelfs 25 juni ook écht wel halen, 99.99% zeker
#WeesGeenWhales![]()
Meestal heb je gelijk, maar in dit geval heeft het geen fuck met mij te maken. Zij beweert dat je na vaccinatie nog steeds getest moet worden. En dat het RIVM dat zou willen. Dat is vanaf 30 juni botweg fake news, en geeft ook nogal een verkeerd ongunstig en daarmee direct schadelijk beeld van hoe effectief de vaccins zijn.quote:
Op advies van het OMT - en daarmee het RIVM indirect, gezien dat JaapGOD de voorzitter is -, en de CDC, en de ECDC, en de Britten, de Belgen, de Oostenrijkers, de Israëlis, de Fransen, de EU als geheel (met reizen), en zowat het hele deel van de planeet Aarde waar al flink gevaccineerd wordt, hoeven gevaccineerden hier in NL vanaf 30 juni niet te testen. Omdat dat niet nodig is. Dat is volgens alle voorgenoemde isntanties + ons OMT én Jaap van Dissel gewoon een feit.
Dat geeft aan hoe brilliant de vaccins zijn en dus is het belangrijk dat de benadrukken, want "je moet nog steeds want je kan nog steeds verspreiden" is een van de belangrijkste redenen dat veel jongeren denken "waarom zou ik het dan nemen", wat een gigantisch probleem zou kunnen worden voor ons allemaal.
Maar het heeft hier toch echt niets met mij te maken. Ik laat mij vaccineren. Daarna ga ik niet meer totaal overbodig en terwijl de overheid expliciet aangeeft dat ik vrijgesteld ben nog 2+ uur reizen en geld betalen per evenement of ding waar ik heen wil. Dat zou zelfkastijding en achterlijk zijn. Punt.#WeesGeenWhales![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en alleen wordt het geadviseerd in het ziekenhuis en tijdens spitsuur in het OV.
https://www.krisinformati(...)he-covid-19-pandemic![]()
Erno, terug in je hok met je stellige desinformatieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
GroenLinks vindt dit niet leuk.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet jouw situatie natuurlijk niet, maar persoonlijk ga ik voorlopig met de auto overal naartoe. Terwijl ik voorheen dagelijks in de trein zat.![]()
Okay, iedereen tussen de 13 en 16 dan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet helemaal waar:
[..]
Tevens is dit alles arbitrair natuurlijk. Dat we minderjarigen (of wie dan ook) ook moeten inenten omdat ze anders steeds maar weer moeten testen is een beleidskeuze, geen natuurwet. Idem voor de zorgdruk, die is nu al zeer aanzienlijk afgenomen en we zijn zelfs verre van klaar met de volwassenen, laat staan de kinderen. Daar hoef je het dus niet perse meer voor te doen.
[..]
Dit is net zo uit de lucht gegrepen als "we kunnen alleen code zwart voorkomen met een avondklok!".
#WeesGeenWhales![]()
Voor het eerst sinds maanden weer eens in een winkel gelopen en voelde wel goed. Meteen weer bakken met geld uitgegeven (Mediamarkt).
![]()
Neenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Okay, iedereen tussen de 13 en 16 dan.
Van alle winkels, diequote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:36 schreef Simmertje het volgende:
Voor het eerst sinds maanden weer eens in een winkel gelopen en voelde wel goed. Meteen weer bakken met geld uitgegeven (Mediamarkt).
![]()
Zweden is wel het land wat het slechts doet binnen Europa. De besmettingsaantallen zijn in Zweden het hoogst immers (al hoewel Nederland er niet ver van af zit). Ik kijk liever naar Duitsland (gezien de lage besmettingsaantallen daar) en daar gaan de mondmaskers nog echt niet af, pas bij groepsimmuniteit is afschaffing van de mondmaskerplicht een optie.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Erno, terug in je hok met je stellige desinformatieRossíya, Rossíya -
September waarschijnlijk, als iedereen wie dat wil volledig gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
Wanneer zou het thuiswerkadvies worden opgeheven?Rossíya, Rossíya -
Dat vat de idiotie wel goed samen ja.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:49 schreef Erno-BE het volgende:
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens.It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.![]()
Goh! Had ik nog niet doorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zweden is wel het land wat het slechts doet binnen Europa. De besmettingsaantallen zijn in Zweden het hoogst immers (al hoewel Nederland er niet ver van af zit). [i]Ik kijk liever naar Duitsland[/i] (gezien de lage besmettingsaantallen daar) en daar gaan de mondmaskers nog echt niet af, pas bij groepsimmuniteit is afschaffing van de mondmaskerplicht een optie.
Je kunt het nog 450 keer zeggen, het maakt het nog niet fantastisch waarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Prima om de mondmaskerplicht om te zetten in een advies, maar sowieso niet eerder dan medio augustus. Sowieso tot medio augustus moet de mondmaskerplicht in stand blijven.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kunnen we anders van die mondkapjesplicht voor nu niet weer gewoon een advies maken? En dat advies kan dan ook ingetrokken worden als het allemaal weer extrasuperduperveilig is met een hoge vaccinatiegraad.Rossíya, Rossíya -
Tijd voor een nieuwe plaat voor Het Goede Doel.quote:It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.![]()
Neequote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
September waarschijnlijk, als iedereen wie dat wil volledig gevaccineerd is.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
POMPENquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
2.7 miljoen vaccins op voorraaddie gaan er de komende 2-3 weken dus allemaal doorheen
![]()
Wat gekocht?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:36 schreef Simmertje het volgende:
WIJ MOETEN DIT WETEN.![]()
Het vervallen van het thuiswerkadvies hoort bij stap 6 en Hugo de Jonge voorspelde vorig week dat stap 6 waarschijnlijk begin september gezet kan worden.quote:Rossíya, Rossíya -
Ik denk een soundbar, met het EK voor de boeg moet je de teleurstelling wel in goede kwaliteit kunnen horen.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Leuk dat Hugo dat zegt, maar kijk eens hoe druk het de afgelopen maanden was op de wegen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het vervallen van het thuiswerkadvies hoort bij stap 6 en Hugo de Jonge voorspelde vorig week dat stap 6 waarschijnlijk begin september gezet kan worden.![]()
Exact dit, als onderdeel van stap 6 (nu 5 I guess omdat 4 en 5 worden samengevoegd, maar de laatste iig).quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
September waarschijnlijk, als iedereen wie dat wil volledig gevaccineerd is.#WeesGeenWhales![]()
Nou ja, dat is niet helemaal waar natuurlijk, die laatste zin, ze zeggen niet voor niets dat het endemisch wordt en altijd wel enigzins aanwezig zal blijven, 100% groepsimmuniteit zullen we dus niet halen, maar wel genoeg (Koopmans en Van der Zeijst leggen het hier goed uit: https://www.ad.nl/home/is(...)ten-gooien~aaedc34a/ ) om zonder beperkingen weer normaal te kunnen leven als het goed is zonder dat we een te groot probleem hebbenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zweden is wel het land wat het slechts doet binnen Europa. De besmettingsaantallen zijn in Zweden het hoogst immers (al hoewel Nederland er niet ver van af zit). Ik kijk liever naar Duitsland (gezien de lage besmettingsaantallen daar) en daar gaan de mondmaskers nog echt niet af, pas bij groepsimmuniteit is afschaffing van de mondmaskerplicht een optie.
Daar gaat het om, dat het beheersbaar is en geen groot probleem. genoeg groepsimmuniteit/bescherming om dat te bereiken, niet échte GI, want dan zou het ah la pokken 100% uitsterven, en bijna iedereen is het erover eens dat dat niet helemaal gaat gebeuren. 99,99%/praktisch unaniem is ook dezelfde iedereen het erover eens dat we ondanks dat NIET de rest van ons leven aan kapjes en afstand een andere beperkingen vastzitten. (God-zij-dank!).
Dus kleine nuancering.
Maar ik zou het pas doen in september als iedereen die wil volledig gevaccineerd is. Dan neemt niemand een risico zonder dat het een eigen keuze is. (om niet geprikt te worden).
En daarvoor natuurlijk wel, net als afstand etc, op alle plekken waar iedereen getest of gevaccineerd is, maar dat is het beleid al, daarom kunnen vanaf de 30ste terecht, lowlands, andere festivals, concerten, nachtclubs, events, etc weer als vanouds
#WeesGeenWhales![]()
Een sluit het ander niet uit, het is een ADVIES, dus wanneer hij het ADVIES intrekt staat los van of/hoe goed men het nu naleeft...quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk dat Hugo dat zegt, maar kijk eens hoe druk het de afgelopen maanden was op de wegen.
#WeesGeenWhales![]()
Net ff flink gas gegeven op een terras. Gelukkig ook 18 kilometer gelopen.![]()
Sinds wanneer hebben jonge meiden jaren '80 spijkerbroeken aan?![]()
Zeggen moeders dan niet wij liepen daar ook mee?![]()
Het ziet echt niet uit.
Zal wel komen omdat het gros fatties zijn?
Wat een generatie.![]()
![]()
dat is het meer idd. Mer de dalende cijfers en steeds meer gevaccineerden boeit het gewoon nog weinig mensen. Het is wel gewoon onderdeel van de strategie om de pandemie te verslaan, laatst is er (nogmaals) bewijs geleverd dat het wel degelijk effect heeft en het feit dat een gedeelte van de bevolking daardoor geen afstand houdt betekend niet dat we er dan maar direct afstand van moeten doen. Iedereen is er klaar mee en niemand zet dat ding voor zijn lol op maar het is nog maar ff volhoudenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag voor het eerst langere tijd in een kluszaak rondgelopen, en het kapje heb ik na een kwartier wel op de kin gezet. Werd me ineens vreselijk benauwd achter dat ding. Aantal maanden terug zou ik me echt bezwaard hebben gevoeld, nu interesseert het mij werkelijk geen biet meer.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:16 schreef asco het volgende:
Net ff flink gas gegeven op een terras. Gelukkig ook 18 kilometer gelopen.![]()
Sinds wanneer hebben jonge meiden jaren '80 spijkerbroeken aan?![]()
Zeggen moeders dan niet wij liepen daar ook mee?![]()
Het ziet echt niet uit.
Zal wel komen omdat het gros fatties zijn?
Wat een generatie.quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houdenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:21 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat is het meer idd. Mer de dalende cijfers en steeds meer gevaccineerden boeit het gewoon nog weinig mensen. Het is wel gewoon onderdeel van de strategie om de pandemie te verslaan, laatst is er (nogmaals) bewijs geleverd dat het wel degelijk effect heeft en het feit dat een gedeelte van de bevolking daardoor geen afstand houdt betekend niet dat we er dan maar direct afstand van moeten doen. Iedereen is er klaar mee en niemand zet dat ding voor zijn lol op maar het is nog maar ff volhouden
Dat neemt niets weg van of ze kunnen helpen tegen coronabesmetting, maar alles met de noodzaak daartoe.
Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermeeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Met het warmere weer van de afgelopen dagen vind ik het mondkapje wel wat oncomfortabeler worden. In de lokale sportschool zijn geen mondkapjes meer te zien en draag ik er ook geen, maar in bijvoorbeeld supermarkten nog wel.![]()
Bij de kapper kon die ook gewoon af.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:40 schreef josja het volgende:
[..]
Zegt wie? Weg met die dingen, ze zijn al verschrikkelijk en nu het warmer wordt helemaal. Zie hier ook steeds meer mensen zonder, dan wel half onder de neus. Ik gok dat ze binnen nu en 2 weken helemaal verdwenen zijn. Voor mensen die het wel prettig vinden, be my guest en blijf lekker een kapje dragen.
Steeds meer mensen/bedrijven zijn er klaar mee. Zal zelf nog wel braaf volgen, maar zodra het net als met die winkelwagens/mandjes om gaat slaan dan is het ook wel weer genoeg.
En binnenkort al een prik halen dus dan ben ik voor het einde van de maand nagenoeg beschermt en is de kans op verspreiding ook gering.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
de beleidsbepalers en adviseurs zien dat toch andersquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houden
Dat neemt niets weg van of ze kunnen helpen tegen coronabesmetting, maar alles met de noodzaak daartoe.
Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermee![]()
![]()
"Oh Hugo, handhaaf mij, handhaaf mij hard!!! Ik ben stout geweest en kom uit een hoog risico land Hugo, ohhhhh, handhaaf mij toch!!!!"quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Een plicht met zelfbediening; handhaaf jezelf maarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij mijn kapper hoefde het gelijk al niet meer, heerlijk. In de gym doen sommige mensen nog een verwoede poging, maar net na je cardio in een warme sportschool dat zweetlapje opzetten is waardeloos kwam ik van de week achter. Ik snap dat sommige mensen het een kleine moeite en/of gezeur om niks vinden, maar ik vind iets op mijn gezicht gewoon echt heel naar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bij de kapper kon die ook gewoon af.
Steeds meer mensen/bedrijven zijn er klaar mee. Zal zelf nog wel braaf volgen, maar zodra het net als met die winkelwagens/mandjes om gaat slaan dan is het ook wel weer genoeg.
En binnenkort al een prik halen dus dan ben ik voor het einde van de maand nagenoeg beschermt en is de kans op verspreiding ook gering.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Komt zij weer aan met dr Hugo-fetisjquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:37 schreef Molo het volgende:
[..]
"Oh Hugo, handhaaf mij, handhaaf mij hard!!! Ik ben stout geweest en kom uit een hoog risico land Hugo, ohhhhh, handhaaf mij toch!!!!"zie email 27 oktober![]()
De tering zegquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:37 schreef Molo het volgende:
[..]
"Oh Hugo, handhaaf mij, handhaaf mij hard!!! Ik ben stout geweest en kom uit een hoog risico land Hugo, ohhhhh, handhaaf mij toch!!!!"
Twiddel![]()
quote:Forse toename besmettingen én dominante Indiase variant baren Britten zorgen
In het Verenigd Koninkrijk is het aantal coronabesmettingen in een week tijd met twee derde gestegen. Dat is opvallend, omdat het overgrote deel van de volwassen Britten (75 procent) ten minste een vaccinatie heeft gehad. "Er is nu weer sprake van exponentiële groei in de besmettingscijfers en dat baart zorgen", zegt correspondent Tim de Wit.
Vooral omdat de zogenoemde Indiase virusvariant, die de WHO tegenwoordig de deltavariant noemt, inmiddels dominant is geworden. Dat concludeerde overheidsorganisatie Public Health England gisteren. Daarnaast groeit de wetenschappelijke data waaruit blijkt dat deze virusmutant besmettelijker is.![]()
Leuk dat zo'n artikel het alleen heeft over "met twee derde gestegen" en geen harde aantallen noemt. Dan weet je vaak al genoeg.quote:![]()
https://www.bbc.com/news/uk-england-57287112quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Leuk dat zo'n artikel het alleen heeft over "met twee derde gestegen" en geen harde aantallen noemt. Dan weet je vaak al genoeg.![]()
https://www.bbc.com/news/uk-57367849quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-57287112![]()
Het is ook stapelen van maatregelen; een betere bescherming tegen Covid dan een vaccinatie krijg je niet. Mondmaskers en 1,5 meter zijn weinig zinvol meer zodra de meute is gevaccineerd.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houden
Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermee![]()
@Homey Ik woon in de UK en hou het dus iets meer in de gaten, er is in de UK in de pers aardig veel aandacht voor, vooral over de zorgen uiteraard.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
@:George_of_the_jungle we hebben je nodig, de paniekpers heeft op iemand ingewerkt lijkt het xD
Het aantal cases neemt in de UK inderdaad (behoorlijk) toe, maar het is vrij lastig om vast te stellen hoeveel het echt toeneemt, en hoeveel de toename verklaard wordt door het gericht massaal testen in gebieden waar de Indiaase variant opduikt. Er wordt heel veel getest in de UK, positiviteits rate ligt ruim onder de 1%.
Ook is het absolute aantal cases nog steeds erg laag, en in gebieden waar de Indiaase variant als eerste opdook neemt het alweer af (Bolton en Bedford).
Het lijkt erop dat 1 vaccinatie niet heel veel bescherming biedt tegen het positief testen op de nieuwe variant, maar wel al tegen je uit het ziekenhuis houden. En 2 vaccinaties werken zeker goed om je uit het ziekenhuis te houden. Zelfs in Bolton, waar ze afgelopen maand de meeste cases ooit hebben gehad zijn in de hele maand mei slechts 2 mensen opgenomen uit verzorgingstehuizen. In december waren dat er 22 en in januari 19. Dan blijkt wel dat de vaccins toch wel erg effectieif zijn. Ook overall zijn er veel minder mensen opgenomen geweest in Bolton in die periode (met dus het hoogste aantal cases ooit!), in vergelijking met januari, en ook zijn er veel minder aan een ventilator komen te liggen. Daar komt bij, dat de meeste mensen die opgenomen werden, mensen waren die geweigerd hadden een vaccin te nemen. Ook bleek dat heel veel van de cases onder ongevaccineerde jongeren op scholen en colleges waren. Die namen het uiteraard mee naar huis, maar veel van de ouders zullen wel al gevaccineerd zijn geweest, en het virus is volgens mij daar toch aardig tegen een vaccinatie-muur aangelopen.
Op dit moment zie je wel dat het aantal cases zich als een olievlek aan het uitbreiden is. In mijn gemeente afgelopen week een procentueel erg hoge toename in cases, maar absoluut gezien nie. Een toename van 34 cases tov de 7 dagen ervoor, en een rate van 34.6 cases per 100.000 inwoners per week, ter vergelijking, Nederland zit nog steeds rond de 98 cases per 100.000 per week (en in de UK wordt veel meer getest).
Komende 2 weken wordt wel wat spannend ja, het aantal cases zal zeker nog wel oplopen, maar vooralsnog is het aantal ziekenhuisopnames nog niet toegenomen, en zelfs als dat gebeurd, dan is dat niet 1-2-3 een probleem. Hier in het uni ziekenhuis lagen er afgelopen dagen 2 mensen in het ziekenhuis, waarvan 1 aan een ventilator. In januari waren het er 318 en 46 (plus nog 40 patienten in een ander ziekenhuis in de stad).
Ik denk dat het aantal cases wel aardig op zal lopen, 10k+, mss zelf 15k. Maar het aantal ziekenhuisopnames zal lang niet zo hard oplopen, en de druk op de ziekenhuizen zal goed binnen de perken blijven vermoed ik.
De grootste zorg (denk ik, maar daar lees je dan weer niet zoveel over) is eigenlijk dat de vaccins na 1 prik inderdaad niet tot heel veel bescherming leiden in de trant dat je nog wel positief test. Maar je wilt eigenlijk niet teveel mensen hebben met antistoffen van vaccins, die virus bij zich dragen dat binnen hun repliceert. Dat is een broedkamer voor varianten die ongevoelig voor vaccins zouden kunnen worden. Het is niet voor niks dat varianten die tegen natuurlijke immuniteit vooral ontstonden in gebieden waar veel mensen dicht op elkaar wonen en waar in de eerste golf veel mensen geinfecteerd zijn geweest (Manaus, Zuid-Afrika, India). Gelukkig heeft men de tijd tussen eerste en 2e prik hier teruggeschroefd en geeft men nu voorrang aan het geven van 2e prikken (elke dag 2-3x zoveel 2e prikken als eerste prikken).![]()
voorrang voor 2de prik lopen we hier achter mee.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
@:Homey Ik woon in de UK en hou het dus iets meer in de gaten, er is in de UK in de pers aardig veel aandacht voor, vooral over de zorgen uiteraard.
Het aantal cases neemt in de UK inderdaad (behoorlijk) toe, maar het is vrij lastig om vast te stellen hoeveel het echt toeneemt, en hoeveel de toename verklaard wordt door het gericht massaal testen in gebieden waar de Indiaase variant opduikt. Er wordt heel veel getest in de UK, positiviteits rate ligt ruim onder de 1%.
Ook is het absolute aantal cases nog steeds erg laag, en in gebieden waar de Indiaase variant als eerste opdook neemt het alweer af (Bolton en Bedford).
Het lijkt erop dat 1 vaccinatie niet heel veel bescherming biedt tegen het positief testen op de nieuwe variant, maar wel al tegen je uit het ziekenhuis houden. En 2 vaccinaties werken zeker goed om je uit het ziekenhuis te houden. Zelfs in Bolton, waar ze afgelopen maand de meeste cases ooit hebben gehad zijn in de hele maand mei slechts 2 mensen opgenomen uit verzorgingstehuizen. In december waren dat er 22 en in januari 19. Dan blijkt wel dat de vaccins toch wel erg effectieif zijn. Ook overall zijn er veel minder mensen opgenomen geweest in Bolton in die periode (met dus het hoogste aantal cases ooit!), in vergelijking met januari, en ook zijn er veel minder aan een ventilator komen te liggen. Daar komt bij, dat de meeste mensen die opgenomen werden, mensen waren die geweigerd hadden een vaccin te nemen. Ook bleek dat heel veel van de cases onder ongevaccineerde jongeren op scholen en colleges waren. Die namen het uiteraard mee naar huis, maar veel van de ouders zullen wel al gevaccineerd zijn geweest, en het virus is volgens mij daar toch aardig tegen een vaccinatie-muur aangelopen.
Op dit moment zie je wel dat het aantal cases zich als een olievlek aan het uitbreiden is. In mijn gemeente afgelopen week een procentueel erg hoge toename in cases, maar absoluut gezien nie. Een toename van 34 cases tov de 7 dagen ervoor, en een rate van 34.6 cases per 100.000 inwoners per week, ter vergelijking, Nederland zit nog steeds rond de 98 cases per 100.000 per week (en in de UK wordt veel meer getest).
Komende 2 weken wordt wel wat spannend ja, het aantal cases zal zeker nog wel oplopen, maar vooralsnog is het aantal ziekenhuisopnames nog niet toegenomen, en zelfs als dat gebeurd, dan is dat niet 1-2-3 een probleem. Hier in het uni ziekenhuis lagen er afgelopen dagen 2 mensen in het ziekenhuis, waarvan 1 aan een ventilator. In januari waren het er 318 en 46 (plus nog 40 patienten in een ander ziekenhuis in de stad).
Ik denk dat het aantal cases wel aardig op zal lopen, 10k+, mss zelf 15k. Maar het aantal ziekenhuisopnames zal lang niet zo hard oplopen, en de druk op de ziekenhuizen zal goed binnen de perken blijven vermoed ik.
De grootste zorg (denk ik, maar daar lees je dan weer niet zoveel over) is eigenlijk dat de vaccins na 1 prik inderdaad niet tot heel veel bescherming leiden in de trant dat je nog wel positief test. Maar je wilt eigenlijk niet teveel mensen hebben met antistoffen van vaccins, die virus bij zich dragen dat binnen hun repliceert. Dat is een broedkamer voor varianten die ongevoelig voor vaccins zouden kunnen worden. Het is niet voor niks dat varianten die tegen natuurlijke immuniteit vooral ontstonden in gebieden waar veel mensen dicht op elkaar wonen en waar in de eerste golf veel mensen geinfecteerd zijn geweest (Manaus, Zuid-Afrika, India). Gelukkig heeft men de tijd tussen eerste en 2e prik hier teruggeschroefd en geeft men nu voorrang aan het geven van 2e prikken (elke dag 2-3x zoveel 2e prikken als eerste prikken).![]()
wat meer achtergrond info over het ontstaan van Covid-19
.
This clip is taken from the Joe Rogan Experience #1616 with Jamie Metzl.![]()
Maar NL heeft ook heel lang aangehouden om 1 maand tussen prikken te houden, UK vanaf heel vroeg 3 maanden, ook voor Pfizer. Dat proberen ze nu terug te brengen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voorrang voor 2de prik lopen we hier achter mee.
En tot dusver is de Indiaase variant nog een issue in Nederland, en dat zal nog wel een paar maanden duren, dus ik denk dat NL dan sowieso al ver genoeg is met vaccineren![]()
![]()
Het is zo nietszeggend ook. Welke mensen raken besmet? Zijn er herbesmettingen? Is het misschien die 25% die nog geen eerste vaccinatie hebben gehad?quote:
Er is een toename, maar verder kan ik niet veel informatie vinden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hmmm ja, die laatste alinea hoor je weinig over omdat mensen die niet ernstig ziek worden geen probleem zijn natuurlijk. Behalve misschien wat jij zegt, maar niet in dat het hun zal weerhouden om stap 4 te zetten en alle beperkingen op te heffen per 21 juni, en ik neem aan dat dat is waar de gemiddelde brit vooral in geinteresseerd is? (En dus ook de gemiddelde lezer die je als nieuwssite wilt aantrekken voor die advertentieinkomsten).quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
@:Homey Ik woon in de UK en hou het dus iets meer in de gaten, er is in de UK in de pers aardig veel aandacht voor, vooral over de zorgen uiteraard.
De grootste zorg (denk ik, maar daar lees je dan weer niet zoveel over) is eigenlijk dat de vaccins na 1 prik inderdaad niet tot heel veel bescherming leiden in de trant dat je nog wel positief test. Maar je wilt eigenlijk niet teveel mensen hebben met antistoffen van vaccins, die virus bij zich dragen dat binnen hun repliceert. Dat is een broedkamer voor varianten die ongevoelig voor vaccins zouden kunnen worden. Het is niet voor niks dat varianten die tegen natuurlijke immuniteit vooral ontstonden in gebieden waar veel mensen dicht op elkaar wonen en waar in de eerste golf veel mensen geinfecteerd zijn geweest (Manaus, Zuid-Afrika, India). Gelukkig heeft men de tijd tussen eerste en 2e prik hier teruggeschroefd en geeft men nu voorrang aan het geven van 2e prikken (elke dag 2-3x zoveel 2e prikken als eerste prikken).
Twee prikken beschermt wel nog goed tegen infectie las ik uit studies toch? Dus dan moet dat samen met het weer wel goedkomen lijkt me, dat het nu nog laag is en tegen tijd dat zomer voorbij is iedereen al ruim 2 keer geprikt is?
En als ik dit lees neem ik aan dat stap 4 dus ook gewoon doorgaat vooralsnog? Ik hoorde Johnson volgens mij dat zeggen een of twee dagen terug, en het lijkt me ook logisch als de ziekenhuizen meer dan leeg genoeg blijven, Los van besmettingen... dan is er feitelijk geen probleem en dus geen reden voor beperkingen. Neem aan dat de politiek/overheid daar in Engeland dat ook zo ziet? Dat roepen ze ook al maanden.#WeesGeenWhales![]()
Vandaag nog Jumbo, gamma. Zonder mondmasker. Geen probleem. Niemand die je aanspreekt dat je dat nutteloze onding niet draagt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens. Zelfs in Zweden geldt een mondmaskerplicht....![]()
Dat er niet wordt gehandhaafd wil niet zeggen dat het dus mag.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:29 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Vandaag nog Jumbo, gamma. Zonder mondmasker. Geen probleem. Niemand die je aanspreekt dat je dat nutteloze onding niet draagt.https://www.rijksoverheid(...)/mondkapje-verplichtquote:Vanaf 1 december is het dragen van een mondkapje verplicht in alle openbare en overdekte ruimten, in het onderwijs, het openbaar vervoer en bij contactberoepen. Bijvoorbeeld in een winkel, het gemeentehuis of op het station.![]()
Volgens mij ging het in zijn post niet om handhaving maar de mededeling dat je niet de supermarkt in kan zonder mondkap.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er niet wordt gehandhaafd wil niet zeggen dat het dus mag.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)/mondkapje-verplicht...![]()
A woman with HIV had the coronavirus for 216 days. The virus mutated at least 30 times inside her.
https://www.businessinsid(...)l&utm_content=topbar
Hopelijk zijn er in het najaar geen 'gevaarlijke' varianten.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.![]()
Of wel en dan dunt de wereldbevolking wat uit. Uitsterven zal nog wel niet aan de orde zijn. We zijn immers geen witte neushoorns.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:01 schreef jcdragon het volgende:
A woman with HIV had the coronavirus for 216 days. The virus mutated at least 30 times inside her.
Hopelijk zijn er in het najaar geen 'gevaarlijke' varianten.Go hard or go home![]()
Vandaag mn ook gevaccineerde vriendin geknuffeld in een eettentje. Alsof het nooit anders is geweest. Heerlijk!!
Go hard or go home![]()
airborne HIV.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:01 schreef jcdragon het volgende:
Hopelijk zijn er in het najaar geen 'gevaarlijke' varianten.![]()
Waarom kunnen de vliegverboden niet terugkomen en zelfs uitgebreid worden met landen waar gevaarlijke coronavarianten rondwaarden?quote:Rossíya, Rossíya -
Kan vroeger kan later zijn. Die data uit die routekaarten zijn net zo vaststaand als mijn voornemen geen chocolade meer te gaan eten die week.quote:
Hangt zeker niet alleen af van besmettingscijfers, ziekenhuiscijfers, maar ook van draagvlak in de maatschappij, druk van werkgevers etcOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De bewijslast ligt bij de voorstanders.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom kunnen de vliegverboden niet terugkomen en zelfs uitgebreid worden met landen waar gevaarlijke coronavarianten rondwaarden?zie email 27 oktober![]()
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom kunnen de vliegverboden niet terugkomen en zelfs uitgebreid worden met landen waar gevaarlijke coronavarianten rondwaarden?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn uit Engeland geďmporteerde curry smaakt weer heerlijk.
Indiase variant maar dan anders
Het is toch idioot om deze tijd te vliegen naar landen als India, Brazilië en Suriname?quote:Rossíya, Rossíya -
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is toch idioot om deze tijd te vliegen naar landen als India, Brazilië en Suriname?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Omdat de luchtvaartindustrie teveel de hand boven het hoofd wordt gehouden. Er was niets mis met de vliegverboden. Sommige mensen hebben geen gezond verstand en ik vind dat de overheid mij moet beschermen tegen deze mensen. Vliegverboden en andere reisbeperkingen instellen helpt daarbij.quote:Rossíya, Rossíya -
Stop dan gewoon met naar de sportschool gaan en ga door het leven als een true ecto.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat de luchtvaartindustrie teveel de hand boven het hoofd wordt gehouden. Er was niets mis met de vliegverboden. Sommige mensen hebben geen gezond verstand en ik vind dat de overheid mij moet beschermen tegen deze mensen. Vliegverboden en andere reisbeperkingen instellen helpt daarbij.
Boodschappen door mama laten doen.
Hoef je nergens meer heen en ben je ook beschermd
Nou, lekker duidelijkquote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan vroeger kan later zijn. Die data uit die routekaarten zijn net zo vaststaand als mijn voornemen geen chocolade meer te gaan eten die week.
Hangt zeker niet alleen af van besmettingscijfers, ziekenhuiscijfers, maar ook van draagvlak in de maatschappij, druk van werkgevers etc![]()
![]()
De wijsheid die ik mijn dochter ook altijd geef:quote:
Doe er je voordeel meeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ok, het kan dus wel. Op dezelfde manier als dat je door rood kan rijden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:01 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Volgens mij ging het in zijn post niet om handhaving maar de mededeling dat je niet de supermarkt in kan zonder mondkap.![]()
Ik had toch wel verwacht dat Eragon je een like had gegevenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:08 schreef Noek het volgende:
Vandaag mn ook gevaccineerde vriendin geknuffeld in een eettentje. Alsof het nooit anders is geweest. Heerlijk!!![]()
![]()
Ja laten we een vliegverbod op India doen. Het land wat bergen medicatie produceert zodat we in Europa een zwaar te kort aan medicijnen krijgen. Top plan...quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat de luchtvaartindustrie teveel de hand boven het hoofd wordt gehouden. Er was niets mis met de vliegverboden. Sommige mensen hebben geen gezond verstand en ik vind dat de overheid mij moet beschermen tegen deze mensen. Vliegverboden en andere reisbeperkingen instellen helpt daarbij.![]()
Er is niet meer dan corona hč, die medicijnen zijn het probleem van een ander en een ander momentquote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja laten we een vliegverbod op India doen. Het land wat bergen medicatie produceert zodat we in Europa een zwaar te kort aan medicijnen krijgen. Top plan...![]()
![]()
Wel.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is toch idioot om deze tijd te vliegen naar landen als India, Brazilië en Suriname?
Daar heeft u een punt. Laten we wel wezen het vliegen kan bijna nooit helemaal worden stilgelegd, maar voorzichtigheid en (zeer) strenge controles inclusief serieuze quarantainemaatregelen kunnen in deze zeker geen kwaad!
https://nos.nl/artikel/23(...)baart-britten-zorgen
Wanneer vaccins al wat minder lijken te gaan beschermen tegen gemenere varianten, moet men het invliegen van mogelijk geďnfecteerde personen door de Indiase variant hier tot het minimum zien te beperken, mij dunkt.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Klopt stom dat ik dat vergeten was.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is niet meer dan corona hč, die medicijnen zijn het probleem van een ander en een ander moment![]()
Hugo... 🤡quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom kunnen de vliegverboden niet terugkomen en zelfs uitgebreid worden met landen waar gevaarlijke coronavarianten rondwaarden?
Regel dan op z'n minst de quarantine goed!!!
Govver!! Wat een circus!#WeesGeenWhales![]()
Het is gewoon onderdeel van stap 6.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan vroeger kan later zijn. Die data uit die routekaarten zijn net zo vaststaand als mijn voornemen geen chocolade meer te gaan eten die week.
Hangt zeker niet alleen af van besmettingscijfers, ziekenhuiscijfers, maar ook van draagvlak in de maatschappij, druk van werkgevers etc
Samen met alle andere laatste basisbeperkingen.
Enige verschil is dat thuiswerken zowieso niet moet dus welbeschouwd maakt het niets uit wanneer ze dat advies intrekken...#WeesGeenWhales![]()
Hoe gaan de Tabloids straks de Post-Corona-Trump-Brexit-Megan tijd overleven?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar NL heeft ook heel lang aangehouden om 1 maand tussen prikken te houden, UK vanaf heel vroeg 3 maanden, ook voor Pfizer. Dat proberen ze nu terug te brengen.
En tot dusver is de Indiaase variant nog een issue in Nederland, en dat zal nog wel een paar maanden duren, dus ik denk dat NL dan sowieso al ver genoeg is met vaccinerenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja laten we een vliegverbod op India doen. Het land wat bergen medicatie produceert zodat we in Europa een zwaar te kort aan medicijnen krijgen. Top plan...Rossíya, Rossíya -
Maar dat is niet zo. Er werd tijdens die behandeling in de eerste kamer meerdere keren door Grapperhaus en de Jonge gezegd dat ze na september een variant van de Covidwet willen met daarin minder maatregelen maar nog wel maatregelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is gewoon onderdeel van stap 6.
Samen met alle andere laatste beoerkingen![]()
Zelf sensationeel nieuws uit de duim zuigen?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe gaan de Tabloids straks de Post-Corona-Trump-Brexit-Megan tijd overleven?
Klimaatverandering?#WeesGeenWhales![]()
Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?![]()
Een vliegverbod is een vliegverbod en jij denkt dat de mensen die op vrachtvliegtuigen zitten geen contact daar hebben? Die moeten na een lange vlucht volgens mij ook een paar uur aan de grond blijven.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?![]()
Dit is een all-or-nothing. Of je gaat er vroeg en hard in met ultrastrenge quarantainemaatregelen, ŕ la Nieuw-Zeeland, of je laat het z'n beloop.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel.
Daar heeft u een punt. Laten we wel wezen het vliegen kan bijna nooit helemaal worden stilgelegd, maar voorzichtigheid en (zeer) strenge controles inclusief serieuze quarantainemaatregelen kunnen in deze zeker geen kwaad!
https://nos.nl/artikel/23(...)baart-britten-zorgen
Wanneer vaccins al wat minder lijken te gaan beschermen tegen gemenere varianten, moet men het invliegen van mogelijk geďnfecteerde personen door de Indiase variant hier tot het minimum zien te beperken, mij dunkt.
Want zodra die variant er eenmaal is, dan is het al láng en breed verspreid. Als je dan nog eens als het zwakbegaafde kind achter in de rij aan komt zetten met wat halfbakken invliegverboden zoals NL destijds met de Britse variant deed, nou doe dan maar gewoon helemaal niets.I'll give you something to do![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)izer-vaccin-a4045987
Hoorde net dat een neef van een vriendin van mij nu ook een hart ontsteking heeft en ze denkt ook dat het door het vaccin is gekomen. Hij is wel ouder dan dertig maar toch.
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.![]()
Uhm nee, ik heb het teruggelezen in plenair verslag. Ze willen kijken wat er eventueel wat langer nodig is, waarbij quarantine uit hoogrisicogebieden een optie was.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. Er werd tijdens die behandeling in de eerste kamer meerdere keren door Grapperhaus en de Jonge gezegd dat ze na september een variant van de Covidwet willen met daarin minder maatregelen maar nog wel maatregelen.
Wat ze zowieso expliciet meerdere keren zeiden is dat afstand en mondkapjes zowieso niet meer nodig verwachten te hebben. Toegangstesten waarschijnlijk ook niet. Wel misschien vaccinatieprogrammas jaarlijks en bv quarantineplicht.
Thuiswerken werd niet genoemd, maar staat expliciet om af te schaffen op de rijksoverheid site in laatste stap, en rutte refereerde daar ook letterlijk aan in een persconferentie een paar dagen terug.
Denk wel, wat hij ook zei, dat het zowieso nu het ingeburgerd is wel gedeeltelijk zal blijven, maar dat heeft dan niets met covid te maken, zoals hij er ook bijzij.
En de jonge zei gisteren nog WOORDELIJK in het tweede kamerdebat dat hij verwacht dat 1 september een reëel moment is om "van maatregelen af te gaan" nog steeds. Met argumentatie. Dus dat is echt nog het plan.#WeesGeenWhales![]()
Dat is allemaal leuk en wel, maar als anwoord op de vragen werd meerdere keren gezegd dat er gedacht kon worden aan een kleinere set basismaatregelen na september wanneer de wet weer verlengd moet worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm nee, ik heb het teruggelezen in plenair verslag. Ze willen kijken wat er eventueel wat langer nodig is, waarbij quarantine uit hoogrisicogebieden een optie was.
Wat ze zowieso expliciet meerdere keren zeiden is dat afstand en mondkapjes zowieso niet meer nodig verwachten te hebben. Toegangstesten waarschijnlijk ook niet. Wel misschien vaccinatieprogrammas jaarlijks en bv quarantineplicht.
Thuiswerken werd niet genoemd, maar staat expliciet om af te schaffen op de rijksoverheid site in laatste stap, en rutte refereerde daar ook letterlijk aan in een persconferentie een paar dagen terug.
Denk wel, wat hij ook zei, dat het zowieso nu het ingeburgerd is wel gedeeltelijk zal blijven, maar dat heeft dan niets met covid te maken, zoals hij er ook bijzij.
Afschaffen = geen wet, ook geen kleinere.![]()
Staat je natuurlijk vrij in welke keuze je maakt maar de kans op die hartkwaal is echtttttt heel erg kleinquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
Hoorde net dat een neef van een vriendin van mij nu ook een hart ontsteking heeft en ze denkt ook dat het door het vaccin is gekomen. Hij is wel ouder dan dertig maar toch.
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat je natuurlijk vrij in welke keuze je maakt maar de kans op die hartkwaal is echtttttt heel erg klein![]()
Los van de diplomatieke gevolgenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.
Of van angstquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
He did!!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat Eragon je een like had gegeven
Een knuffelconventie met veggie flatbread en shit.
Ik zat daar en had niet eens door dat t de 1e dag was.
Blij dat alles heel snel normaal is en dat het nieuwe normaal nooit normaal is geweest maar tegennatuurlijk.
Maar blij! Echt blij!Go hard or go home![]()
Had ooit wel iets gelezen dat hevige stress voor een vaccinatie ook als bijwerking werd meegenomen.quote:
Ook kan die angst een omgekeerd placebo effect veroorzaken, doordat men denkt heftige bijwerkingen te krijgen zullen sommigen die ook ervaren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nocebo-effect, yepquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Had ooit wel iets gelezen dat hevige stress voor een vaccinatie ook als bijwerking werd meegenomen.
Ook kan die angst een omgekeerd placebo effect veroorzaken, doordat men denkt heftige bijwerkingen te krijgen zullen sommigen die ook ervaren.
Heb er vorig jaar nog een lezing over gevolgd in kader van corona en coronavaccinaties![]()
Die gevallen komen ook meer voor bij semi-hoogopgeleide zorgprofessionals blijkt uit de prikacties die er geweest zijn nu
Mooi wel, hoe lijven en breinen werken
Nee, ik heb letterlijk dat stuk gelezen, en dat ging niet over de huidige basismaatregelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en wel, maar als anwoord op de vragen werd meerdere keren gezegd dat er gedacht kon worden aan een kleinere set basismaatregelen na september wanneer de wet weer verlengd moet worden.
Afschaffen = geen wet, ook geen kleinere.
Dat ging over dingen als een quarantaineplicht vanuit hoogrisicogebieden.
En dat zei de jonge gisteren nog een keer in de kamer, daar begon hij zijn termijn mee, dat is ook een stuk minder ambigu dus omdat hij niet antwoord op 17000 vragen, en hij zei letterlijk het een reël perspectief te vinden op 1 september af te gaan van maatregelen. Het eerste wat hij zij. Daarbij bedoelt hij dus de 1.5m, de mondkapjesplicht, toegangstesten etc. Dat zegt hij ook al weken overal.
Als voorbeeld noemde hij zowel in de eerste als in de tweede kamer die quarantineplicht, en dat zou dan in de WPG worden gezet, dus geen tijdelijke wet meer.
Maar mondkapjes, afstand, toegangstesten, thuiswerken, staan niet voor niets letterlijk in zijn eigen openingsplan om op te heffen in de laatste stap. Waar ook staat "alle maatregelen opheffen". Dat is dus duidelijk het plan, en hij denkt dat per 1 september te kunnen doen.
Nu wordt het semantisch. Opzich is een quarantineplicht natuurlijk ook een maatregel. Maar dan kan je een vaccinatieprogramma jaarlijks ook een maatregel noemen, de belangrijkste van allemaal zelfs!
Ik snap best wat de jonge bedoelt. Per 1 september verwacht hij het oude normaal terug te hebben: 1.5m, mondkapjes, toegangstesten weg. Dat noemt hij maatregelen af schaffen. Dat zijn natuurlijk ook de drie basisbeperkingen, dus als die weg zijn, blijven er geen over he
Daarna kan je miereneuken dat een quarantineplicht dan een nieuwe basismaatregel wordt, maar ik denk dat niemand dat zo zal zien voor in quarantine op inreizen uit ongevaccineerde onreine viruslabgebieden.
Ik snap prima wat de jonge bedoelt, en wat hij vorige week ook op tv zij en de hele Nederlandse media overnam met "1 september alle maatregelen weg": alle *binnenlandse*. Coronawet weg, beperkingen weg, oude normaal terug. Daar valt dus gegarandeerd ook het thuiswerkadvies onder.
Of niet, omdat er nogmaals niets is om af te schaffen, want het hier is nooit verplicht geweest zoals in veel andere landen...#WeesGeenWhales![]()
Ik denk dat de hele academische wereld nog jaren lol heeft van deze pandemie, zoveel onderzoek en data op zoveel gebieden om mee aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nocebo-effect, yep
Heb er vorig jaar nog een lezing over gevolgd in kader van corona en coronavaccinaties![]()
Die gevallen komen ook meer voor bij semi-hoogopgeleide zorgprofessionals blijkt uit de prikacties die er geweest zijn nu
Mooi wel, hoe lijven en breinen werkenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik wordt oprecht blij van dit soort berichten 😀quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:17 schreef Noek het volgende:
[..]
He did!!
Een knuffelconventie met veggie flatbread en shit.
Ik zat daar en had niet eens door dat t de 1e dag was.
Blij dat alles heel snel normaal is en dat het nieuwe normaal nooit normaal is geweest maar tegennatuurlijk.
Maar blij! Echt blij!
Behalve dat ik iets van gehakt en groenten op dat Flatbread zou doen.
Maar echt. Leuk om te lezen. En idd, daarom haat ik het zo, het is totaal tegennatuurlijk, en voelt (iig voor mij) heel beperkend, onvrij, rigide, ik kan niet mezelf zijn en moet de hele tijd actief opletten. En iedereen als gevaar zien. Super vermoeiend en energieslurpend en deprimerend.
Dat het snel over moge zijn.
Weird, de trein stopt ineens uit niets, met was ruis over intercom en nu niets meer XD
Gevalletje atb denk ik:O#WeesGeenWhales![]()
Doe wat je niet laten kan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.
Maar ik wil je wel een advies, ongevraagd, meegeven. Praat er eens over met je huisarts. Vanuit zijn achtergrond kan hij je een betrouwbaar advies geven wat op jou is afgestemd, hij kent ook je verleden, als die aanwezig is.
Wij kunnen hier wel van alles roepen, maar daar moet je je niks van aan trekken, net zoals de berichten in de media, ook die moet je met een korrel zout nemen. Er worden momenteel miljoenen per dag gevaccineerd. De kans dat er dan rare dingen gebeuren is 100% en het is erg moeilijk voor de medici om snel te bepalen wat de daadwerkelijke oorzaak is. Dit is gewoon een unieke situatie waar we allemaal in zitten. En het is best lastig om alle informatie die er nu op ons afkomt allemaal te bevatten, voor mij is het al lastig om bij te houden wat nu wel en niet mag, laat staan hoe het gaat met de vaccinatiecampagnes wereldwijd.
Een vaccin is een medische preventieve ingreep, daarvoor heb je een huisarts die je daar het beste in kan adviseren, daar is die man/vrouw/x voor.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is dik dik dik fascinerend en idd een goudmijn op heel veel vlakkenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele academische wereld nog jaren lol heeft van deze pandemie, zoveel onderzoek en data op zoveel gebieden om mee aan de slag te gaan.
Vervelend voor alle persoonlijke leed natuurlijk, maar ook echt om te smullen wat er allemaal gebeurt op zóveel vlakken
https://www.universiteitl(...)ers-over-coronavirus
Niet hetgeen ik bijgewoond heb, wel wat achtergrond. Mooie dame dat, Andrea Evers.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat is de kans dat je dit krijgt na vaccinatie en wat is de kans na besmetting? Net zoals met die trombose zal het bij besmetting wel aanzienlijk groter zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Doe wat je niet laten kan.
Maar ik wil je wel een advies, ongevraagd, meegeven. Praat er eens over met je huisarts. Vanuit zijn achtergrond kan hij je een betrouwbaar advies geven wat op jou is afgestemd, hij kent ook je verleden, als die aanwezig is.
Wij kunnen hier wel van alles roepen, maar daar moet je je niks van aan trekken, net zoals de berichten in de media, ook die moet je met een korrel zout nemen. Er worden momenteel miljoenen per dag gevaccineerd. De kans dat er dan rare dingen gebeuren is 100% en het is erg moeilijk voor de medici om snel te bepalen wat de daadwerkelijke oorzaak is. Dit is gewoon een unieke situatie waar we allemaal in zitten. En het is best lastig om alle informatie die er nu op ons afkomt allemaal te bevatten, voor mij is het al lastig om bij te houden wat nu wel en niet mag, laat staan hoe het gaat met de vaccinatiecampagnes wereldwijd.
Een vaccin is een medische preventieve ingreep, daarvoor heb je een huisarts die je daar het beste in kan adviseren, daar is die man/vrouw/x voor.
Er is geen 100% kans op een besmetting oplopen natuurlijkquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is de kans dat je dit krijgt na vaccinatie en wat is de kans na besmetting? Net zoals met die trombose zal het bij besmetting wel aanzienlijk groter zijn.
Dat moet je wel tegen elkaar afzetten
Het zijn aan beide kanten hele hele kleine kansen dus prima om informatie in te winnen en te overwegenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit wist ik. Daarom wilde ik de huisarts ook niet bellenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef Molo het volgende:
Nocebo-effect, yep
Mooi wel, hoe lijven en breinen werkenPsychosomatisch was het
![]()
Hoe dan ook, ik hoop dat mensen zich niet zo bang laten maken door statistieken. De kans op ernstige bijwerkingen is echt super super klein (categorie loterij winnen, maar dan niet zo leuk) en de kans ernstige bijwerkingen te krijgen van een covid-infectie zijn veel groter."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Geld dat ook voor andere dingen? Want sommige hier zitten constant in maatregelen/lockdown stand.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nocebo-effect, yep
Mooi wel, hoe lijven en breinen werken![]()
Dat valt onder DSM-Vquote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geld dat ook voor andere dingen? Want sommige hier zitten constant in maatregelen/lockdown stand.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat kun je breder doortrekken jaquote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geld dat ook voor andere dingen? Want sommige hier zitten constant in maatregelen/lockdown stand.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er werd tijdens dat debat in de eerste kamer meerdere malen gezegd dat ze een lichtere versie van de coronawet na 1 september actief willen hebben. Daar kunnen we over mierenneuken, dat is niet terug naar normaal, dan hangt die wet nog steeds als een zwaard van damocles boven je.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, ik heb letterlijk dat stuk gelezen, en dat ging niet over de huidige basismaatregelen.
Dat ging over dingen als een quarantaineplicht vanuit hoogrisicogebieden.
En dat zei de jonge gisteren nog een keer in de kamer, daar begon hij zijn termijn mee, dat is ook een stuk minder ambigu dus omdat hij niet antwoord op 17000 vragen, en hij zei letterlijk het een reël perspectief te vinden op 1 september af te gaan van maatregelen. Het eerste wat hij zij. Daarbij bedoelt hij dus de 1.5m, de mondkapjesplicht, toegangstesten etc. Dat zegt hij ook al weken overal.
Als voorbeeld noemde hij zowel in de eerste als in de tweede kamer die quarantineplicht, en dat zou dan in de WPG worden gezet, dus geen tijdelijke wet meer.
Maar mondkapjes, afstand, toegangstesten, thuiswerken, staan niet voor niets letterlijk in zijn eigen openingsplan om op te heffen in de laatste stap. Waar ook staat "alle maatregelen opheffen". Dat is dus duidelijk het plan, en hij denkt dat per 1 september te kunnen doen.
Nu wordt het semantisch. Opzich is een quarantineplicht natuurlijk ook een maatregel. Maar dan kan je een vaccinatieprogramma jaarlijks ook een maatregel noemen, de belangrijkste van allemaal zelfs!
Ik snap best wat de jonge bedoelt. Per 1 september verwacht hij het oude normaal terug te hebben: 1.5m, mondkapjes, toegangstesten weg. Dat noemt hij maatregelen af schaffen. Dat zijn natuurlijk ook de drie basisbeperkingen, dus als die weg zijn, blijven er geen over he
Daarna kan je miereneuken dat een quarantineplicht dan een nieuwe basismaatregel wordt, maar ik denk dat niemand dat zo zal zien voor in quarantine op inreizen uit ongevaccineerde onreine viruslabgebieden.
Ik snap prima wat de jonge bedoelt, en wat hij vorige week ook op tv zij en de hele Nederlandse media overnam met "1 september alle maatregelen weg": alle *binnenlandse*. Coronawet weg, beperkingen weg, oude normaal terug. Daar valt dus gegarandeerd ook het thuiswerkadvies onder.
Of niet, omdat er nogmaals niets is om af te schaffen, want het hier is nooit verplicht geweest zoals in veel andere landen...
Ik vind veel van de Jonge, maar die man is niet dom. Als hij zegt "1 september alle maatregelen weg" zegt hij het op zo'n manier dat dat op 1000 en 1 manieren te interpreteren is.![]()
Zag net de nieuwe reclame van de rijksoverheid, bij het punt dat er weer 4 gasten mogen worden ontvangen werd een fragment getoond van juichende(!) oranje supporters thuis...
Ze zijn blijkbaar helemaal uitgerateld @DonDruiper !Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Vier gasten alweer ja? Leuke info, doen we verder niks mee.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:11 schreef zalkc het volgende:
Zag net de nieuwe reclame van de rijksoverheid, bij het punt dat er weer 4 gasten mogen worden ontvangen werd een fragment getoond van juichende(!) oranje supporters thuis...
Ze zijn blijkbaar helemaal uitgerateld![]()
Nee, het blijft niet boven ons hoofd hangen, want hij zei zelf in de kamer al te verwachten dat de 1.5m helemaal niet als mogelijkheid in die wet hoeft.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd tijdens dat debat in de eerste kamer meerdere malen gezegd dat ze een lichtere versie van de coronawet na 1 september actief willen hebben. Daar kunnen we over mierenneuken, dat is niet terug naar normaal, dan hangt die wet nog steeds als een zwaard van damocles boven je.
Ik vind veel van de Jonge, maar die man is niet dom. Als hij zegt "1 september alle maatregelen weg" zegt hij het op zo'n manier dat dat op 1000 en 1 manieren te interpreteren is.
Ik ben gewoon blij dat we er hier binnenkort iig vanaf zijn, de 1.5m en mondkapjes enzo, en dat we niet een totaalranddebiel als de pm van Wales kennelijk hebben die nu zegt dat hij social distancing wel wil houden tot het einde van het jaar want mensen zijn "er blij mee". https://www.walesonline.c(...)masks-wales-20748021
Mijn bek viel echt open. Wat een totale idioot.
Besides wat is "persists"? Want als het endemisch wordt bestaat het ook nog, dus bedoelt hij dan dat hij in Wales social distancing regels wilt voor eeuwig? Maar goed, daar geef ik hem het voordeel van de twijfel, ik neem aan dat hij bedoelt tot het geen crisis meer is, vooral omdat hij daarvoor zegt "zolang deze gezondheidscrisis duurt". Maar hij zegt het wel onduidelijk.
Maar dan nog, mensen zijn blij ermee, wat een totale imbeciel, ben in een keer blij met de jonge en rutte.
Gelukkig is Wales een kutgehucht en gaat dit net zo weinig invloed hebben op de rest van Europa als toen Isle of man ook in UK alle beperkingen juist ophief maanden terug. Dit hele verhaal van hem werd überhaupt nergens in onze media gemeld.
Wat ben ik blij dat ik hier na de 30ste iig weer als vanouds van mn events kan genieten zeg, tering. Daar heb ik gezien onze cijfers en de zegen voor lowlands van mensen als menno de jong, en het feit dat België en Oostenrijk en anderen hetzelfde doen, nog alle vertrouwen in.
Maar wat een totale idioot. Monty python zou het niet kunnen verzinnen.
Arme mensen in Whales.#WeesGeenWhales![]()
4 gasten ook echt maar wel volle restaurants overal en middelbare scholen open.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vier gasten alweer ja? Leuke info, doen we verder niks mee.
Gelukkig voor Grapperhaus hebben we Frank de Boer als stok achter de deur.![]()
Zo'n coronawet is een veel te leuk speeltje om zomaar af te schaffen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd tijdens dat debat in de eerste kamer meerdere malen gezegd dat ze een lichtere versie van de coronawet na 1 september actief willen hebben. Daar kunnen we over mierenneuken, dat is niet terug naar normaal, dan hangt die wet nog steeds als een zwaard van damocles boven je.
Ik vind veel van de Jonge, maar die man is niet dom. Als hij zegt "1 september alle maatregelen weg" zegt hij het op zo'n manier dat dat op 1000 en 1 manieren te interpreteren is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar dat klopt gewoon niet, ik heb het gelezen, ze willen een paar maatregelen zoals de mogelijkheid tot quarantineplicht uit hoogrisicogebieden in de wet publieke gezondheid opnemen permanent, expliciet niet afstand etc zei de Jonge, en dat is dus heel iets anders dan een speciale wet houden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo'n coronawet is een veel te leuk speeltje om zomaar af te schaffen.#WeesGeenWhales![]()
De coronawet is nu ook onderdeel van de wet publieke gezondheid. @Janneke141 heeft gewoon gelijk. Er was een uitgebalanceerd stelsel in de “oude” wpg, maar never waste a good crisis…quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar dat klopt gewoon niet, ik heb het gelezen, ze willen een paar maatregelen zoals de mogelijkheid tot quarantineplicht uit hoogrisicogebieden in de wet publieke gezondheid opnemen permanent, expliciet niet afstand etc zei de Jonge, en dat is dus heel iets anders dan een speciale wet houden.zie email 27 oktober![]()
Toch wel raar dat ze voor copyright vrijwel antiek recht gebruiken, en voor een pandemie moet er iets nieuws komen. Dat was na de Spaanse griep niet nodig, waarom nu wel?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De coronawet is nu ook onderdeel van de wet publieke gezondheid. @:janneke141 heeft gewoon gelijk. Er was een uitgebalanceerd stelsel in de “oude” wpg, maar never waste a good crisis…Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Neem dat vaccin gewoon. De kans op een hartontsteking is minimaal en je beschermd jezelf en hopelijk ook anderen tegen de ernstige gevolgen van een Covid-infectie. Sowieso voor het algemeen belang moet je een vaccin nemen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.Rossíya, Rossíya -
Nouja, uitgebalanceerd... kennelijk is zelfs een quarantineplicht vanuit hoogrisicogebieden dus geen mogelijkheid/onderdeel ervan... dat is toch wel een gemis. Snap best dat ze dat er in willen zetten.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De coronawet is nu ook onderdeel van de wet publieke gezondheid. @:janneke141 heeft gewoon gelijk. Er was een uitgebalanceerd stelsel in de “oude” wpg, maar never waste a good crisis…
En ja, natuurlijk is die daar nu onderdeel van. Maar afstand etc gaan straks dus, als het aan hugod zelf ligt, uit de wet.#WeesGeenWhales![]()
Copyright zijn ze ook al jaren over aan het steggelen om aan te passen aan de moderne tijd hehquote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toch wel raar dat ze voor copyright vrijwel antiek recht gebruiken, en voor een pandemie moet er iets nieuws komen. Dat was na de Spaanse griep niet nodig, waarom nu wel?
En na de spaanse griep is er heel heel heel veel veranderd hoor, holy shit. Om te beginnen heb ik gelezen dat "public health" überhaupt pas daarna en daardoor echt een ding werd waar staten in investeerden...#WeesGeenWhales![]()
Die is er wel. Alleen moet je dan langs de rechter, en dat is blijkbaar te moeilijk ofzo. Ik vind dat uitkleden van de rechten van de burger. Laten we maar niet beginnen aan opsluiten zonder rechterlijke toetsing.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nouja, uitgebalanceerd... kennelijk is zelfs een quarantineplicht vanuit hoogrisicogebieden dus geen mogelijkheid/onderdeel ervan... dat is toch wel een gemis. Snap best dat ze dat er in willen zetten.Jij stelt dat het een aparte wet is, ik nietquote:En ja, natuurlijk is die daar nu onderdeel van.Eerst zien…quote:Maar afstand etc gaan straks dus, als het aan hugod zelf ligt, uit de wet.zie email 27 oktober![]()
Corona is na augustus echt niet uitgebannen en zeker in ontwikkelingslanden blijft het virus nog jaren doorwoekeren. Het ontmoedigen van niet-noodzakelijke reizen naar ontwikkelingslanden door middel van bijvoorbeeld quarantaineverplichtingen blijft in mijn ogen een noodzaak om na augustus te virus zoveel mogelijk buiten de deur te houden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toch wel raar dat ze voor copyright vrijwel antiek recht gebruiken, en voor een pandemie moet er iets nieuws komen. Dat was na de Spaanse griep niet nodig, waarom nu wel?Rossíya, Rossíya -
Je kan dat idd nu doen via de rechter, maar je kan moeilijk elke inreiziger uit zimbabweswahilizandistanland waar nog niemand gevaccineerd is apart langs de rechter doen he? Daarnaast mag het volgens mij dan nu alleen als iemand het bewezen heeft. Je wilt quarantine hebben uit virusfabrieklanden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die is er wel. Alleen moet je dan langs de rechter, en dat is blijkbaar te moeilijk ofzo. Ik vind dat uitkleden van de rechten van de burger. Laten we maar niet beginnen aan opsluiten zonder rechterlijke toetsing.
[..]
Jij stelt dat het een aparte wet is, ik niet
[..]
Eerst zien…
Maar hey, wees blij dat we dus niet zo'n totalwappie als de PM van Wales hebben hier: https://forum-fok.digidip(...)558%2F10%2F25%23live
Dát is een totaalidioot. Dan vallen Rutteen de jonge nog mee, en ik ben heel blij dat ik hier woon en niet daar. Hier mogen we tenminste straks weer naar festivals etc.
Of Israël. Het is een kutland qua palestijnen enzo, maar op dit gebied is het echt een verademing, kijk dan alles weg, behalve mondkapjes, en die gaan binnenkort ook, en het onderscheid voor gevaccineerden is ook afgeschaft! en deze twee experts klinken ook zo normaal: https://www.timesofisrael(...)for-other-countries/ Verademing!#WeesGeenWhales![]()
Voor nu ja. Jij praat over permanent, dat is echt wat anders.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:56 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je kan dat idd nu doen via de rechter, maar je kan moeilijk elke inreiziger uit zimbabweswahilizandistanland waar nog niemand gevaccineerd is apart langs de rechter doen he? Daarnaast mag het volgens mij dan nu alleen als iemand het bewezen heeft. Je wilt quarantine hebben uit virusfabrieklanden.Dat het ergens anders nog kutter is zegt niets over de situatie hier.quote:Maar hey, wees blij dat we dus niet zo'n totalwappie als de PM van Wales hebben hier: https://forum-fok.digidip(...)558%2F10%2F25%23live
Dát is een totaalidioot. Dan vallen Rutteen de jonge nog mee, en ik ben heel blij dat ik hier woon en niet daar. Hier mogen we tenminste straks weer naar festivals etc.
Of Israël. Het is een kutland qua palestijnen enzo, maar op dit gebied is het echt een verademing, kijk dan alles weg, behalve mondkapjes, en die gaan binnenkort ook, en het onderscheid voor gevaccineerden is ook afgeschaft! en deze twee experts klinken ook zo normaal: https://www.timesofisrael(...)for-other-countries/ Verademing!zie email 27 oktober![]()
Een huisarts is geen medisch biologisch analist. Wat voor nieuws gaat de huisarts zeggen?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Doe wat je niet laten kan.
Een vaccin is een medische preventieve ingreep, daarvoor heb je een huisarts die je daar het beste in kan adviseren, daar is die man/vrouw/x voor.![]()
Behalve natuurlijk dat het niet gezegd is of je het ooit krijgt (of wellicht onbewust al gehad?).quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Neem dat vaccin gewoon. De kans op een hartontsteking is minimaal en je beschermd jezelf en hopelijk ook anderen tegen de ernstige gevolgen van een Covid-infectie. Sowieso voor het algemeen belang moet je een vaccin nemen.
Sowieso apart om iets in je lichaam te laten spuiten voor het algemeen belang.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is niet zo mooi. Afgaande op meldingen bij Lareb.nl zijn (ernstige) hartgerelateerde klachten nog zeldzaam, maar het zal interessant zijn om de ontwikkelingen in de aankomende tijd in de gaten te houden nu ook de jongere leeftijdsgroepen geleidelijk in aanmerking gaan komen voor vaccinatie.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
Nee, je wilt permanent kunnen, dat als er nog een pandemie uitbreekt, dat het dan mogelijk is om dat opnieuw in te stellen. Dat is alles wat hij mogelijk wilt maken. En dat heb ik liever in de WPG na maanden democratisch debat in de Kamer dan dat bij een volgende pandemie er een noodtoestand moet worden uitgeroepen of weer een of andere ondemocratische noodverordening de eerste 6 maanden ofzo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor nu ja. Jij praat over permanent, dat is echt wat anders.
[..]
Dat het ergens anders nog kutter is zegt niets over de situatie hier.
En ja dat laatste klopt, maar tering wat is het daar kut. Arme mensen in WAles. Ze zijn er blij mee. Wat een totaalwap. Hoewel, het enige wat ik me kan voorstellen is dat het is natuurlijk een arme regio, en een beetje veel kleine dorpen enzo, als dat zo'n gemoedelijk leven regiotje is met pittoreske landschapjes waar het hele sociale leven in het dorp de pub is, snap ik idd wel dat de gemiddelde bewoner het wel best vind, als de dood is dat Tante Truus (wat dat ook is in het Engels?) overlijd, en gewoon de tafels 2 meter uit elkaar pleurt op straat en "carry on".
En het is natuurlijk een kleine kutregio midden in engeland, dus er even van uitgaande dat die geruchten dat engeland social distancing toch misschien ook niet al met stap 4 wilt afschaffen niet kloppen (want die zijn er ook, alleen beweren bronnen rechtstreeks vanuit no.10 dat dat totale bullshit is, en daar bronnen uit de regering 99 van de 100 keer gelijk hebben en ze het ook uitgebreid konden uitleggen/beargumenteren waarom ben ik geneigd te geloven dat dat idd gelul is), kunnen de paar jongeren in Wales natuurlijk straks ook makkelijk een half uur met de trein voor een festival of club of what have you.
Dus de vraag is dan idd wat de gemiddelde bewoner opgeeft. Als ik daar zo wonen en ik zou naar london kunnen voor m'n conventies en daar in wales zelf toch niet verder komen dan de dorpspub met af en toe een film buiten op een grasveld in de zomer zou ik het ook wel best vinden... lol. Feitelijk laat hij daarmee de rest van Engeland het risico lopen: zijn bange gedeelte bevolking blij met hem, de rest zal niet klagen want die gaan wel naar een stad in de buurt in engeland voor festivals en concerten en shit. Win win voor hem politiek LMAO.
Maar goed, hier in NL, los van wat ze in Engeland doen, zie ik 30 juni gewoon doorgaan, en daar ben ik echt heel blij mee. Ik kan echt niet wachten tot 7 en 8 augustus als ik weer als vanouds al m'n mede weebs kan plathuggen op tomocon. Ik relax dan pas écht, eerst zien dan geloven, maar ik heb er vertrouwen in dat onze volgende stap doorgaat. En daar gaat het uiteindelijk om, wij wonen hier. (is ook in lijn met België).
En Israël en VS zijn hoopgevende voorbeelden dus. Oostenrijk en Denemarken ook trouwens.#WeesGeenWhales![]()
Een wet kan binnen een aantal dagen door het parlement, dat is gewoon een onzin-reden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, je wilt permanent kunnen, dat als er nog een pandemie uitbreekt, dat het dan mogelijk is om dat opnieuw in te stellen. Dat is alles wat hij mogelijk wilt maken. En dat heb ik liever in de WPG na maanden democratisch debat in de Kamer dan dat bij een volgende pandemie er een noodtoestand moet worden uitgeroepen of weer een of andere ondemocratische noodverordening de eerste 6 maanden ofzo.zie email 27 oktober![]()
Als het goed is niks... Hij plaatst hooguit de afwegingen in perspectief en kijkt naar jouw persoonlijke situatie. Hij heeft niet een magische post-it met de laatste nieuwe info.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een huisarts is geen medisch biologisch analist. Wat voor nieuws gaat de huisarts zeggen?
Maar is dat nodig? Er ie genoeg kritiek geweest op specialisten die last hebben van tunnelvisie. En dat is ook wat specialisten nodig hebben om specialist te zijn. Maar een mens heeft geen behoefte aan tunnelvisie, die heeft er meer aan als er naar alle aspecten wordt gekeken. Een generalist, wat een huisarts is, is meestal veel beter passend in die situatie.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat kan, maar het is uiteraard beter als er maanden over zoiets belangrijks wordt gepraat, dus er rustig de tijd voor is nu, plus dat nu door de formatie elke partij/fractie onafhankelijk kan stemmen en er dus écht gediscussieërd kan worden vrij. Dat is in de praktijk veel democratischer dan als het straks wordt bepaald terwijl er weer een nieuw kabinet zit.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een wet kan binnen een aantal dagen door het parlement, dat is gewoon een onzin-reden.#WeesGeenWhales![]()
Ze moet niks Ernoquote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Neem dat vaccin gewoon. De kans op een hartontsteking is minimaal en je beschermd jezelf en hopelijk ook anderen tegen de ernstige gevolgen van een Covid-infectie. Sowieso voor het algemeen belang moet je een vaccin nemen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Engeland gaat dus misschien toch nog niet social distancing/de levende hel afschaffen en de vrijheid herstellen per 21 juni - Wales is zowieso gek geworden met z'n rest van het jaar, maar dat maakt niet uit. Totaal nietszeggende regio met 0 invloed.
Ik hoop dat Engeland wel doorgaat.
Aan de andere kant, met Israël die net ALLES hebben afgeschaft, USA die goeddeels terug is bij normaal, Belgie, Denemarken en Oostenrijk die grootdeels dezelfde plannen hebben als wij, denk ik niet, zelfs als Engeland die regels nog wat langer houd, dat dat invloed gaat hebben op onze plannen gezien hoe onze cijfers de afgrond in storten. En dat wij inmiddels zowat beter vaccineren en met betere vaccins dan Engeland.
Zolang wij gewoon die hele aangekondigde stap 4/5 krijgen op 25 of 30 juni met afschaffen basisregels op alle plekken waar iedereen getest of gevaccineerd is, ben ik helemaal tevreden, en moet de rest van de planeet zelf maar zien wat ze doen. Ik woon hier. En ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat wat Engeland eventueel doet hier iets gaat veranderen
#WeesGeenWhales![]()
Dit zei je toch vanmiddag ook al?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:23 schreef eragon2890 het volgende:
Engeland gaat dus misschien toch nog niet social distancing/de levende hel afschaffen en de vrijheid herstellen per 21 juni - Wales is zowieso gek geworden met z'n rest van het jaar, maar dat maakt niet uit. Totaal nietszeggende regio met 0 invloed.
Ik hoop dat Engeland wel doorgaat.
Aan de andere kant, met Israël die net ALLES hebben afgeschaft, USA die goeddeels terug is bij normaal, Belgie, Denemarken en Oostenrijk die grootdeels dezelfde plannen hebben als wij, denk ik niet, zelfs als Engeland die regels nog wat langer houd, dat dat invloed gaat hebben op onze plannen gezien hoe onze cijfers de afgrond in storten. En dat wij inmiddels zowat beter vaccineren en met betere vaccins dan Engeland.
Zolang wij gewoon die hele aangekondigde stap 4/5 krijgen op 25 of 30 juni met afschaffen basisregels op alle plekken waar iedereen getest of gevaccineerd is, ben ik helemaal tevreden, en moet de rest van de planeet zelf maar zien wat ze doen. Ik woon hier. En ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat wat Engeland eventueel doet hier iets gaat veranderenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Huh? Nee toch? Niet dat ik me kan herrineren? Ik was hier vanmiddag nauwelijks online, en had het zeker niet hier over voor zover ik me kan herinneren, want lees het pas net. Zat tussendoor ook nog paar uur in de bioscoop heerlijk demon slayer te kijken in IMAXquote:
En zie dus ook dat bronnen binnen no.10 met argumentatie uitleggen dat en waarom het bullshit geruchten zijn, dus we zullen zien.
Ik ben blij zolang we hier gewoon ons plan volgen. Genoeg voorbeelden van landen die dat doen, Israel, USA, belgie, Oostenrijk, Denemarken, etc, dus denk dat het wel goedkomt. (In Engeland vast ook wel maar wat later dan).#WeesGeenWhales![]()
Het gaat hartstikke prima hier, ben ik enorm blij mee
Hoop wel dat die angst er vanaf gaat waar het niet meer met feiten ondersteund nodig is. En dus ook stapsgewijs zsm de maatregelen, wetten en adviezen en zulks weg
Terug naar écht normaal.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er is veel meer dan 1.5m en mondkapjes. Vaccinatiebewijzen, testverplichting, quarantaineplichten, etc. Dan kunnen ze mooi de 1.5m afschaffen en denken: Zo, nu is 't volk blij, maar dat is gewoon niet hetzelfde als 'situatie terug als vanouds'. Nogmaals, hij heeft meerdere malen gezegd als antwoord op vragen dat er een (uitgeklede) versie van de coronawet voor ná 1 september voorgesteld gaat worden. Daar kan dan idd 1.5m enzo uit zijn, maar dat is niet 'alle maatregelen weg'.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, het blijft niet boven ons hoofd hangen, want hij zei zelf in de kamer al te verwachten dat de 1.5m helemaal niet als mogelijkheid in die wet hoeft.
Ik ben gewoon blij dat we er hier binnenkort iig vanaf zijn, de 1.5m en mondkapjes enzo, en dat we niet een totaalranddebiel als de pm van Wales kennelijk hebben die nu zegt dat hij social distancing wel wil houden tot het einde van het jaar want mensen zijn "er blij mee". https://www.walesonline.c(...)masks-wales-20748021
Mijn bek viel echt open. Wat een totale idioot.
Besides wat is "persists"? Want als het endemisch wordt bestaat het ook nog, dus bedoelt hij dan dat hij in Wales social distancing regels wilt voor eeuwig? Maar goed, daar geef ik hem het voordeel van de twijfel, ik neem aan dat hij bedoelt tot het geen crisis meer is, vooral omdat hij daarvoor zegt "zolang deze gezondheidscrisis duurt". Maar hij zegt het wel onduidelijk.
Maar dan nog, mensen zijn blij ermee, wat een totale imbeciel, ben in een keer blij met de jonge en rutte.
Gelukkig is Wales een kutgehucht en gaat dit net zo weinig invloed hebben op de rest van Europa als toen Isle of man ook in UK alle beperkingen juist ophief maanden terug. Dit hele verhaal van hem werd überhaupt nergens in onze media gemeld.
Wat ben ik blij dat ik hier na de 30ste iig weer als vanouds van mn events kan genieten zeg, tering. Daar heb ik gezien onze cijfers en de zegen voor lowlands van mensen als menno de jong, en het feit dat België en Oostenrijk en anderen hetzelfde doen, nog alle vertrouwen in.
Maar wat een totale idioot. Monty python zou het niet kunnen verzinnen.
Arme mensen in Whales.
Maargoed, zoals @trein2000 ook zegt. Dat het ergens anders kutter is maakt het hier niet ineens goed.![]()
#WeesGeenWalesquote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:31 schreef Molo het volgende:
Hoop wel dat die angst er vanaf gaat waar het niet meer met feiten ondersteund nodig is. En dus ook stapsgewijs zsm de maatregelen, wetten en adviezen en zulks weg
Terug naar écht normaal.#WeesGeenWhales![]()
Vaccinatiebewijzen/testen voor toegang, 1.5m, en mondkapjes wil hij per 1 september weghebben.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is veel meer dan 1.5m en mondkapjes. Vaccinatiebewijzen, testverplichting, quarantaineplichten, etc. Dan kunnen ze mooi de 1.5m afschaffen en denken: Zo, nu is 't volk blij, maar dat is gewoon niet hetzelfde als 'situatie terug als vanouds'. Nogmaals, hij heeft meerdere malen gezegd als antwoord op vragen dat er een (uitgeklede) versie van de coronawet voor ná 1 september voorgesteld gaat worden. Daar kan dan idd 1.5m enzo uit zijn, maar dat is niet 'alle maatregelen weg'.
Maargoed, zoals @:trein2000 ook zegt. Dat het ergens anders kutter is maakt het hier niet ineens goed.
Dat mensen uit virusfabrieklanden niet zonder quarantine hier ons mogen komen onder hoesten noem ik met alle respect geen beperking.
Voor de bevolking is het gewoon weer normaal als we weer zonder gezeik van de club, events en de kroeg mogen genieten. En wat dat betreft ben ik blij dat we hier wonen, wat ik heb er vertrouwen in dat dat vanaf 30 juni mag test of vaccin en wat later überhaupt weer. Zie ook m'n nieuwe forum signature.#WeesGeenWhales![]()
Dacht dat ze al midden bezig waren met fase 3. Beetje teleurgesteld.https://valneva.com/press(...)9-vaccine-candidate/quote:Saint-Herblain (France), June 3, 2021 –Valneva SE, a specialty vaccine company focused on the development and commercialization of prophylactic vaccines for infectious diseases with significant unmet medical need, today announced that it has completed recruitment for the pivotal Phase 3 trial of its inactivated, adjuvanted COVID-19 vaccine candidate, VLA2001.
Over 4,000 volunteers in the United Kingdom have been randomized in the Phase 3 trial “Cov-Compare” (VLA2001-301), which compares Valneva’s SARS-CoV-2 vaccine candidate, VLA2001, against AstraZeneca’s conditionally approved vaccine, Vaxzevria[1]. Cov-Compare’s primary endpoint is to determine the immune response (Geometric Mean Titer – GMT of SARS-CoV-2-specific neutralizing antibodies) two weeks after completion of a two-dose immunization schedule administered in a four-week interval. Topline data are expected by September 2021 and submission to the UK’s Medicines and Healthcare products Regulatory Agency for regulatory approval will follow, subject to the topline data.![]()
Heb je 't nou over de Welsh die uit Wales komen, of over whales die ergens in de oceaan aan het zwemmen zijn. Aangezien ik sowieso weinig mensen ken die van plan waren zich met walvissen te associëren.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Vaccinatiebewijzen/testen voor toegang, 1.5m, en mondkapjes wil hij per 1 september weghebben.
Dat mensen uit virusfabrieklanden niet zonder quarantine hier ons mogen komen onder hoesten noem ik met alle respect geen beperking.
Voor de bevolking is het gewoon weer normaal als we weer zonder gezeik van de club, events en de kroeg mogen genieten. En wat dat betreft ben ik blij dat we hier wonen, wat ik heb er vertrouwen in dat dat vanaf 30 juni mag test of vaccin en wat later überhaupt weer. Zie ook m'n nieuwe forum signature.![]()
Klopt. Ongeveer 45% van de totale wereldmarkt aan luchtvracht staat naast je koffers. Koffers nemen ook in de regel intercontinentaal maar 25-33% van de ruimte in.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.
Maar sinds de covid periode zijn veel passagiersvliegtuigen gewoon ingezet als freigt only. Emirates onder andere was hier heel snel mee. Zelfde regels als vrachtvliegtuigen en gaan met die banaan. Want de vraag naar luchtvracht is en blijft enorm hoog.
Na Emirates volgde bijna iedereen met dat concept.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Volgens mij is dat ook de reden waarom afgeraden wordt om te sporten wanneer je de griep hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Fuck, autocorrect XD Maar vind het wel funny zo eigenlijk dus ik houd hem XDquote:Op zondag 6 juni 2021 00:29 schreef Kuragari het volgende:
[..]
Heb je 't nou over de Welsh die uit Wales komen, of over whales die ergens in de oceaan aan het zwemmen zijn. Aangezien ik sowieso weinig mensen ken die van plan waren zich met walvissen te associëren.
Maar het blijft een achterlijke wappie, en ik dank God op m'n blote knieen dat ze dat onleefbare social distancing hier wel af willen schaffen per 25 of 30 juni.#WeesGeenWhales![]()
En dat slaat inderdaad op?quote:
Het. Is. Buiten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Als er íets is waar de Europese overheden zich werkelijk waar niets van aangetrokken hebben, is dat wel het algemeen belang...quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Neem dat vaccin gewoon. De kans op een hartontsteking is minimaal en je beschermd jezelf en hopelijk ook anderen tegen de ernstige gevolgen van een Covid-infectie. Sowieso voor het algemeen belang moet je een vaccin nemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
? Rare opmerking gezien de EU ongeveer de enige instantie is die aanzienlijk heeft bijgedragen aan COVAX. En we hier in het topic regelmatig hebben afgegeven op de herverdeling van onze Pfizer aanbesteding en het leveren aan de Antillen en Suriname.quote:Op zondag 6 juni 2021 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als er íets is waar de Europese overheden zich werkelijk waar niets van aangetrokken hebben, is dat wel het algemeen belang...They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
https://news.sky.com/stor(...)-on-21-june-12325353quote:Op zondag 6 juni 2021 00:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Fuck, autocorrect XD Maar vind het wel funny zo eigenlijk dus ik houd hem XD
Maar het blijft een achterlijke wappie, en ik dank God op m'n blote knieen dat ze dat onleefbare social distancing hier wel af willen schaffen per 25 of 30 juni.
In England overwegen ze nu toch mondkapjes te behouden vanaf 21 juni…Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Terug naar écht normaal zou pas niet eerder dan in de tweede helft van augustus mogelijk zijn en sowieso moet je dan nog alle reisbeperkingen naar landen die niet op de witte lijst staan zoveel mogelijk handhaven. Vergeet niet dat nu nog zo’n beetje de helft van de mensen niet eens één prik heeft gehad en dat hooguit een kwart van de mensen twee prikken hebben gehad.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:31 schreef Molo het volgende:
Terug naar écht normaal.Rossíya, Rossíya -
Nee hoor, die is er niet en is er nooit geweest.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zelfs in Zweden geldt een mondmaskerplicht.![]()
Wat een arbitrair voorstel. Laten we gewoon sturen op cijfers, en nee geen vaccinatiecijfers. Texas bijv kon al volledig open terwijl ze nog maar zogenaamde 'halverwege' waren.quote:Op zondag 6 juni 2021 07:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Terug naar écht normaal zou pas niet eerder dan in de tweede helft van augustus mogelijk zijn en sowieso moet je dan nog alle reisbeperkingen naar landen die niet op de witte lijst staan zoveel mogelijk handhaven. Vergeet niet dat nu nog zo’n beetje de helft van de mensen niet eens één prik heeft gehad en dat hooguit een kwart van de mensen twee prikken hebben gehad.I'll give you something to do![]()
Vind jijquote:Op zondag 6 juni 2021 07:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Terug naar écht normaal zou pas niet eerder dan in de tweede helft van augustus mogelijk zijn en sowieso moet je dan nog alle reisbeperkingen naar landen die niet op de witte lijst staan zoveel mogelijk handhaven. Vergeet niet dat nu nog zo’n beetje de helft van de mensen niet eens één prik heeft gehad en dat hooguit een kwart van de mensen twee prikken hebben gehad.
https://www.sj.se/en/about/about-sj/latest-info-coronavirus.htmlquote:Op zondag 6 juni 2021 08:10 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Nee hoor, die is er niet en is er nooit geweest.
Hier staat toch echt dat er een mondmaskerplicht geldt.Rossíya, Rossíya -
Nee dat staat er níetquote:Op zondag 6 juni 2021 08:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://www.sj.se/en/about/about-sj/latest-info-coronavirus.html
Hier staat toch echt dat er een mondmaskerplicht geldt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Texas is een totaal andere wereld met een andere cultuur en geografie dan Nederland. Ik kijk liever naar wat Europese landen, die cultureel en geografisch veel dichter bij Nederland liggen en geen enkel Europees land is echt open, in bijna ieder Europees land gelden nog vele beperkingen en die beperkingen blijven nog minstens twee maanden in stand.quote:Op zondag 6 juni 2021 08:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat een arbitrair voorstel. Laten we gewoon sturen op cijfers, en nee geen vaccinatiecijfers. Texas bijv kon al volledig open terwijl ze nog maar zogenaamde 'halverwege' waren.Rossíya, Rossíya -
Face mask requirements when travelling. Dit zegt toch genoeg.quote:Rossíya, Rossíya -
En wat staat daar onder dat kopje? Vertaal het even, correct graagquote:Op zondag 6 juni 2021 08:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Face mask requirements when travelling. Dit zegt toch genoeg.
Nergens staat dat het verplicht isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bovendien is Zweden het land wat het slechts doet in Europa als het gaat om het aantal besmettingen. Dus laten we vooral Zweden niet volgen.quote:Op zondag 6 juni 2021 08:25 schreef Molo het volgende:
[..]
En wat draag daar onder dat kopje? Vertaal het even, correct graag
Nergens staat dat het verplicht isRossíya, Rossíya -
Je lult lekker Ernoquote:Op zondag 6 juni 2021 08:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bovendien is Zweden het land wat het slechts doet in Europa als het gaat om het aantal besmettingen. Dus laten we vooral Zweden niet volgen.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar afgezien van een kapje in de supermarkt valt het inmiddels wel mee met die "vele beperkingen" waar je dan weer een arbitrair getal op meent te mogen drukken.quote:Op zondag 6 juni 2021 08:23 schreef Erno-BE het volgende:
in bijna ieder Europees land gelden nog vele beperkingen en die beperkingen blijven nog minstens twee maanden in stand.It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.![]()
Zweden doet het gewoon slecht als het gaat om coronabeleid. Nederland doet het haast net zo slecht als Zweden. In Duitsland bijvoorbeeld zijn er relatief gezien veel minder besmettingen dan in Nederland, dus laten we daar naar kijken.quote:Rossíya, Rossíya -
Maar mutaaaatiesss op de loerrrrquote:Op zondag 6 juni 2021 08:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar afgezien van een kapje in de supermarkt valt het inmiddels wel mee met die "vele beperkingen" waar je dan weer een arbitrair getal op meent te mogen drukken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://sl.se/aktuellt/ny(...)i-kollektivtrafiken/quote:Op zondag 6 juni 2021 08:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://www.sj.se/en/about/about-sj/latest-info-coronavirus.html
Hier staat toch echt dat er een mondmaskerplicht geldt.Aangeraden dus maar geen verplichting. Ik denk dat hoogstens 25% van de mensen een masker draagt.quote:Smittskyddet i Stockholms uppmaning att undvika kollektivtrafiken uppdateras med en ny rekommendation till dig som ändĺ mĺste resa: bär munskydd i kollektivtrafiken dygnet runt.
Rekommendationen bygger pĺ det personliga ansvaret, sĺ ha alltid med dig ett munskydd som du kan använda när du reser med SL.![]()
Waarom?quote:
Misschien moeten we kijken naar hoe leefbaar het is. Dan heeft Zweden het best ok gedaan.
Met maatregelen (die hebben ze nog steeds) was het leven daar wel leefbaar.Go hard or go home![]()
Het gaat hartstikke prima in Nederland, Zweden weet ik niet zo maar geloof ik ook zo maarquote:Op zondag 6 juni 2021 08:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zweden doet het gewoon slecht als het gaat om coronabeleid. Nederland doet het haast net zo slecht als Zweden. In Duitsland bijvoorbeeld zijn er relatief gezien veel minder besmettingen dan in Nederland, dus laten we daar naar kijken.
Vaccineren gaat lekker nu, ziekenhuizen stromen leeg ondanks versoepelingen
Fantastisch en het feesten waard
Ik weet niet welke functie die angst heeft bij jou en hoe dat werkt in jouw brein,.maar het moge duidelijk zijn dat ik er niet in mee ga en dat hoop ik voor eenieder hier
In Duitsland is het leven ook leefbaar en zijn er weinig coronabesmettingen door slimme maatregelen. Hier in Nederland grijpt men veel te laat in en versoepeld men het snelst, ondanks hoge besmettingscijfers.quote:Op zondag 6 juni 2021 08:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Waarom?
Misschien moeten we kijken naar hoe leefbaar het is. Dan heeft Zweden het best ok gedaan.
Met maatregelen (die hebben ze nog steeds) was het leven daar wel leefbaar.Rossíya, Rossíya -
Heeft echt niks met angst te maken. Er is een tussenweg he tussen veel maatregelen en alle maatregelen laten vallen. En die tussenweg wordt met het stappenplan bewandeld. Dankzij expertsquote:Op zondag 6 juni 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Het gaat hartstikke prima in Nederland, Zweden weet ik niet zo maar geloof ik ook zo maar
Ik weet niet welke functie die angst heeft bij jou en hoe dat werkt in jouw brein,.maar het moge duidelijk zijn dat ik er niet in mee ga en dat hoop ik voor eenieder hier![]()
![]()
Vandaag onder de 1000 in het ziekenhuis, fissaaaaa
BBij Erno welquote:Op zondag 6 juni 2021 08:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Heeft echt niks met angst te maken. Er is een tussenweg he tussen veel maatregelen en alle maatregelen laten vallen. En die tussenweg wordt met het stappenplan bewandeld. Dankzij experts
En dankzij experts?![]()
Experts leveren input, politiek maakt de keuzes en bewandelt de weg. Andere belangen en hele andere manier van kijken naar de pandemie en aanpak ervanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, het aantal besmettingen daalt gelukkig, maar we zijn er helaas nog niet. Het is nog steeds even volhouden tot we op een veilig niveau zitten qua besmettingen. De IC-opnames zijn nu al beneden de tien per dag (risiconiveau: zorgelijk), maar het aantal ziekenhuisopnames ligt nog boven de 80 (risiconiveau: zeer ernstig). Met name het aantal ziekenhuisopnames moet nog fors dalen.quote:Op zondag 6 juni 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Het gaat hartstikke prima in Nederland, Zweden weet ik niet zo maar geloof ik ook zo maar
Ik weet niet welke functie die angst heeft bij jou en hoe dat werkt in jouw brein,.maar het moge duidelijk zijn dat ik er niet in mee ga en dat hoop ik voor eenieder hierRossíya, Rossíya -
ja dankzij experts. Een groep samengestelden die ,ondanks wat jij er wellicht van vindt, het beste met NL voorhebben en keuzes moeten maken en toegang hebben to de juiste data. Dat die niet vertrouwd worden om wat voor reden dan ook is niet iets wqar ze wat aan kunnen doen. Het is in ieders belang om de juiste balans te vinden in de samenleving.quote:Op zondag 6 juni 2021 08:42 schreef Molo het volgende:
B
[..]
Bij Erno wel
En dankzij experts?![]()
Experts leveren input, politiek maakt de keuzes en bewandelt de weg. Andere belangen en hele andere manier van kijken naar de pandemie en aanpak ervan![]()
Ik vertrouw en geloof het wel hoor. Ik ben het er alleen regelmatig niet mee eens omdat het zeker niet in balans is of in ieders belangquote:Op zondag 6 juni 2021 08:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ja dankzij experts. Een groep samengestelden die ,ondanks wat jij er wellicht van vindt, het beste met NL voorhebben en keuzes moeten maken en toegang hebben to de juiste data. Dat die niet vertrouwd worden om wat voor reden dan ook is niet iets wqar ze wat aan kunnen doen. Het is in ieders belang om de juiste balans te vinden in de samenleving.
Dat is wat anders dat het wappiestyle niet geloven allemaal.
Er worden keuzes gemaakt door het kabinet en de andere overheden op basis van belangen. Ik steun die belangen regelmatig niet.
Zelfde data, zelfde overdenkingen, andere uitkomstenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: