SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zwaartepunt van de pandemie zal zich de komende tijd verplaatsen naar Zuid-Amerika en India. Nouja, dat is nú eigenlijk al het geval.![]()
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zometeen voor het eerst weer. Zaterdagmiddag is niet ideaal, maar boeiendquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk![]()
![]()
Boeiend, wie doet je wat!? Geniet er vanquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Zometeen voor het eerst weer. Zaterdagmiddag is niet ideaal, maar boeiend
Ik merk wel dat door dat langzaam openstellen van de vaccinatie voor verschillende geboortejaren de spanning bij mij toeneemt voor iets wat ik eigenlijk niet 100% zie zitten. Ik voel al dagen een soort van spanning van "wanneer is mijn jaar aan de beurt?" en "lukt het me om een afspraak te maken voor ik in juli op vakantie ga?". Alsof je concertkaartjes wilt bestellen en precies om 12.00 uur klaar moet zitten omdat je weet dat ze om 12.05 weg zijn. Maar tegelijkertijd is het een concert waar ik niet echt per se naartoe wil. Ik sta echt niet te springen om een vaccinatie, zeker niet na alles wat de overheid ons de afgelopen tijd heeft aangedaan. Maar ergens voelt het ook wel zo dat als ik die prik neem, ik de pandemie en alle spanning die daarmee gepaard gaat voor mezelf kan afsluiten. Prik erin en het is voorbij.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Prachtig gebruik van een wetenschappelijk mooi ontwikkeld middelquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik merk wel dat door dat langzaam openstellen van de vaccinatie voor verschillende geboortejaren de spanning bij mij toeneemt voor iets wat ik eigenlijk niet 100% zie zitten. Ik voel al dagen een soort van spanning van "wanneer is mijn jaar aan de beurt?" en "lukt het me om een afspraak te maken voor ik in juli op vakantie ga?". Alsof je concertkaartjes wilt bestellen en precies om 12.00 uur klaar moet zitten omdat je weet dat ze om 12.05 weg zijn. Maar tegelijkertijd is het een concert waar ik niet echt per se naartoe wil. Ik sta echt niet te springen om een vaccinatie, zeker niet na alles wat de overheid ons de afgelopen tijd heeft aangedaan. Maar ergens voelt het ook wel zo dat als ik die prik neem, ik de pandemie en alle spanning die daarmee gepaard gaat voor mezelf kan afsluiten. Prik erin en het is voorbij.
Hoop dat je onrust snel voorbij is!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben niet helemaal zeker van die Indiase variant. Je leest dat het een stuk besmettelijker (weer) is dan de Britse.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Zwaartepunt van de pandemie zal zich de komende tijd verplaatsen naar Zuid-Amerika en India. Nouja, dat is nú eigenlijk al het geval.
Het gaat als een lopend vuurtje door de niet gevaccineerde groep.
Wellicht ook is 1 prik niet voldoende maar 2 wel (kan ook propaganda zijn).
Dan vraag ik me oprecht af of we niet een fout maken door alles zo snel open te gooien massaal.
We zijn er natuurlijk allemaal klaar mee maar wat als het een groot probleem wordt?
Aan de andere kant, stel dat jongere mensen er niet zieker van worden dan zijn we in combinatie hiermee toch dichter bij groepsimmuniteit? Dan helpt het misschien juist.![]()
Wat hebben de maatregelen met de vaccins te maken dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik sta echt niet te springen om een vaccinatie, zeker niet na alles wat de overheid ons de afgelopen tijd heeft aangedaan.![]()
Nou nee hoor. Vanaf de 30ste mogen gevaccineerden alles weer zonder test.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Interesseert hem dat nou. Als we het niet doen moeten we wachten met knuffelen, dus moeten we het wel doen.
Dan moet iedereen tussen de 12 en de 16 hooguit een paar langer elke keer zich laten testen als ze naar de disco willen, of ook zo'n conventie willen bezoeken, of een concert, of wat dan ook. Feest!
Maar ja, idd, ik wil mijn vrijheid en leven terug, dat is waarom ik me laat prikken, dat is waarom een heel groot deel van jonge niet kwetsbare mensen zich laat prikken, anders zou er echt geen hoge animo onder jongeren voor zijn. Nog veel lager dan nu, ik garandeer het je.
De hele wereld prikt tieners, het is goedgekeurd door elke instantie die erover gaat, het kan gewoon, dus moeten we het doen om geen 4de golf te krijgen in het najaar zodat we én weer normaal Vrij kunnen leven én, you know, de kanker- en andere patiëntenzorg kan worden ingehaald. Go prik go!
Zowel samenleving als vooral economie en overheidsfinanciëen kunnen deze crippling beperkingen ook niet lang meer aan, dus ik ga er ook blind vanuit dat de overheid hier net als in al die andere landen gewoon braaf op advies van Van Dissel/OMT en gezondheidsraad iedereen tussen 12 en 16 gaat prikken binnenkort. Alles om te voorkomen dat deze onbetaalbare én impopulaire beperkingen weer/langer nodig zijn.
@Molo : het gaat nooit weg, waarschijnlijk krijgen we nooit helemaal groepsimmuniteit, dus moeten we het onder controle houden dat het geen groot probleem is om weer normaal in vrijheid te kunnen leven, dus is het belangrijk dat we iedereen prikken. Zo simpel is het. En nogmaals, ik durf er vergif op in te nemen dat het OMT/van dissel dat gaan adviseren, gezondheidsraad ook, om die redenen, en dat de overheid net als overal het daarna gaat doen
#WeesGeenWhales![]()
Ik ga straks naar Demon Slayer in IMAX bij pathe spuimarkt, na bij five guys binnen te genieten van hun heerlijke patat met speciale kruiden <3quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk#WeesGeenWhales![]()
Dubbel gevaccineerd, he.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Vanaf de 30ste mogen gevaccineerden alles weer zonder test.![]()
Ja, hoewel het waarschijnlijk 25 juni wordt, bijna het hele kabinet schijnt die stap ook te willen vervroegen XDquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:05 schreef roos94 het volgende:
Klopt het dat 30 juni vooralsnog nachtclubs openen?
Enige beperking is dan volgens mij dat iedereen getest of gevaccineerd moet zijn, maar daarna mag je volgens mij los, net als op lowlands enzo
#WeesGeenWhales![]()
Ja de arme landen, tot die over een jaar of 1-3 ook allemaal gevaccineerd zijn. Maar tegen die tijd staan wij hier vanaf eind deze maand al llaaaaaaannnnggg weer op lowlands en in nachtclubs lekker massaal feest te vieren en kraait er hier (praktisch) geen haan meer naar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Zwaartepunt van de pandemie zal zich de komende tijd verplaatsen naar Zuid-Amerika en India. Nouja, dat is nú eigenlijk al het geval.
Zie ook: AIDS. En wel meer ziektes waar nooit een mens aan denkt of gaat denken hier XD#WeesGeenWhales![]()
Dat bedoel ik met gevaccineerd. Ik bedoel natuurlijk volledig gevaccineerden. Dus een keer het vaccin ontwikkelt op 5-10 minuten lopen van mijn flat (kan ze bijna vanuit m'n raam zien) of twee keer de rest.quote:#WeesGeenWhales![]()
Niet helemaal waar:quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dan moet iedereen tussen de 12 en de 16 hooguit een paar langer elke keer zich laten testen als ze naar de disco willen, of ook zo'n conventie willen bezoeken, of een concert, of wat dan ook. Feest!Tevens is dit alles arbitrair natuurlijk. Dat we minderjarigen (of wie dan ook) ook moeten inenten omdat ze anders steeds maar weer moeten testen is een beleidskeuze, geen natuurwet. Idem voor de zorgdruk, die is nu al zeer aanzienlijk afgenomen en we zijn zelfs verre van klaar met de volwassenen, laat staan de kinderen. Daar hoef je het dus niet perse meer voor te doen.quote:Plan een afspraak voor een coronatest bij 1 van de aangesloten testlocaties via Testenvoortoegang.nl. Zorg ervoor dat u maximaal 40 uur voor uw bezoek bent getest. Kinderen onder de 13 jaar hoeven niet getest te worden.Dit is net zo uit de lucht gegrepen als "we kunnen alleen code zwart voorkomen met een avondklok!".quote:De hele wereld prikt tieners, het is goedgekeurd door elke instantie die erover gaat, het kan gewoon, dus moeten we het doen om geen 4de golf te krijgen in het najaar zodat we én weer normaal Vrij kunnen leven én, you know, de kanker- en andere patiëntenzorg kan worden ingehaald. Go prik go!![]()
Allicht is de zinsconstructies wat 'ambtenaresk', maar dit is een vrij concrete omschrijving hoor. Systematische literatuurstudies uitvoeren ter ondersteuning van beleidsmatige vraagstukken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eerst de functieomschrijving wat concreter maken dan dit ambtenaren gezwets.
Zoals 'in welke situatie hebben mondkapjes toegevoegde waarde?'![]()
![]()
Ik waardeer je opmerking, maar ik zit niet in het epidemiologische domein.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen grap, voor jou? Zonder je persoonlijk te kennen lijkt dit me iets wat wel in jouw straatje ligt?![]()
Moeten er alleen nog wel boeiende films uitkomen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel zin om binnenkort weer eens ouderwets naar de bios te gaan eigenlijk
(Of liever: wat goede oude klassiekers)
![]()
Ik zou echt zo graag the The Dark Knight weer eens in Imax zienquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moeten er alleen nog wel boeiende films uitkomen.
(Of liever: wat goede oude klassiekers)
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Wat jij zegt klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Vanaf de 30ste mogen gevaccineerden alles weer zonder test.
Dan moet iedereen tussen de 12 en de 16 hooguit een paar langer elke keer zich laten testen als ze naar de disco willen, of ook zo'n conventie willen bezoeken, of een concert, of wat dan ook. Feest!
Maar ja, idd, ik wil mijn vrijheid en leven terug, dat is waarom ik me laat prikken, dat is waarom een heel groot deel van jonge niet kwetsbare mensen zich laat prikken, anders zou er echt geen hoge animo onder jongeren voor zijn. Nog veel lager dan nu, ik garandeer het je.
De hele wereld prikt tieners, het is goedgekeurd door elke instantie die erover gaat, het kan gewoon, dus moeten we het doen om geen 4de golf te krijgen in het najaar zodat we én weer normaal Vrij kunnen leven én, you know, de kanker- en andere patiëntenzorg kan worden ingehaald. Go prik go!
Zowel samenleving als vooral economie en overheidsfinanciëen kunnen deze crippling beperkingen ook niet lang meer aan, dus ik ga er ook blind vanuit dat de overheid hier net als in al die andere landen gewoon braaf op advies van Van Dissel/OMT en gezondheidsraad iedereen tussen 12 en 16 gaat prikken binnenkort. Alles om te voorkomen dat deze onbetaalbare én impopulaire beperkingen weer/langer nodig zijn.
@:molo : het gaat nooit weg, waarschijnlijk krijgen we nooit helemaal groepsimmuniteit, dus moeten we het onder controle houden dat het geen groot probleem is om weer normaal in vrijheid te kunnen leven, dus is het belangrijk dat we iedereen prikken. Zo simpel is het. En nogmaals, ik durf er vergif op in te nemen dat het OMT/van dissel dat gaan adviseren, gezondheidsraad ook, om die redenen, en dat de overheid net als overal het daarna gaat doen
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.![]()
Niet als volledig gevaccineerd bent. Dat is voor Az, phizer, moderna 2 prikken. Jansen alleen 1 prik.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt niet helemaal.
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ook als je volledig gevaccineerd bent, sowieso totdat we een bepaalde vaccinatiegraad hebben behaald.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet als volledig gevaccineerd bent. Dat is voor Az, phizer, moderna 2 prikken. Jansen alleen 1 prik.(Un)masking for the greater good.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.Vanaf 30 juni:quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ook als je volledig gevaccineerd bent, sowieso totdat we een bepaalde vaccinatiegraad hebben behaald.bron: https://www.rijksoverheid(...)de-jonge-28-mei-2021quote:En als we 30 juni de volgende stap kunnen zetten, mogen meer mensen een zaal in. En dan moeten we natuurlijk wel nog die anderhalve meter handhaven, maar met een toegangstest mag vanaf dat moment zelfs die anderhalve meter binnen worden losgelaten. En ben je al volledig gevaccineerd, dan geldt vanaf dan je vaccinatiebewijs als een vervanging voor een test. En datzelfde geldt dan als je niet langer dan 6 maanden geleden corona hebt gehad en dus een positieve testuitslag had in de GGD-teststraat.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Vanaf 30 juni niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.![]()
Zuidelijk halfrond gaat nog een aantal zware maanden tegemoet gok ik zo. Meeste landen zijn nog totaal niet ver met vaccineren daar.quote:![]()
30 juni is niet zeker, aangezien niet iedereen dan al volledig gevaccineerd is. Heleboel mensen moeten in juli nog hun tweede vaccinatie halen.
Bovendien is blijven testen wenselijk omdat je toch als gevaccineerde virus over kan dragen. Bel de rivm maar.![]()
Niets in dit leven is zeker, beste Quirinaquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef quirina het volgende:
30 juni is niet zeker, aangezien niet iedereen dan al volledig gevaccineerd is. Heleboel mensen moeten in juli nog hun tweede vaccinatie halen.
Bovendien is blijven testen wenselijk omdat je toch als gevaccineerde virus over kan dragen. Bel de rivm maar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Morgen onder de 1000 in het ziekenhuis. Wat gaat dat onwijs hard joh, mooooooiquote:![]()
![]()
Ik denk dat we deze junimaand het spreekwoordelijke Coronaboek wel kunnen sluiten hier in Nederland. De ziekenhuizen stromen sneller leeg dan de portemonnee van een gokverslaafde en dat terwijl het landelijke vaccinatiepercentage nog wel een paar tientallen procent gaat stijgen. Met inmiddels 50+ en de fysiek zwakkeren voor het leeuwendeel gevaccineerd is de dreiging van instorting van het gezondheidssysteem afgewend.![]()
ja, laten we oneindig blijven testen. Baat het niet dan schaadt het niet!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef quirina het volgende:
Bovendien is blijven testen wenselijk omdat je toch als gevaccineerde virus over kan dragen. Bel de rivm maar.
30 juni is inderdaad niet zeker, ik acht de kans zeer groot dat dit eerder is.- verwijderd door admin -![]()
Zonde van al die testfaciliteiten, om.zr niet te gebruikenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:14 schreef groenen het volgende:
[..]
ja, laten we oneindig blijven testen. Baat het niet dan schaadt het niet!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nog maar 40% van alle bezette IC bedden is een corona patiënt
Instroom kliniek al bijna een week onder de 80. Prima dus!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nice.
Wel weer hoge instroom, maar dat is geen probleem als de daling zo hard door zet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De rest zijn mensen die afgelopen week de hele wedstrijd Nederland - Schotland hebben uitgekeken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar 40% van alle bezette IC bedden is een corona patiënt![]()
Iemand ook iets gehoord/zicht op of een hoeveel AZ weigeraars een afspraak maken? Die groep heeft natuurlijk nog wel een relatief hoog risico om in zkh te komen.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De rest zijn mensen die afgelopen week de hele wedstrijd Nederland - Schotland hebben uitgekeken.
Nopequote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:38 schreef SilverEyes het volgende:
Iemand ook iets gehoord/zicht op of een hoeveel AZ weigeraars een afspraak maken? Die groep heeft natuurlijk nog wel een relatief hoog risico om in zkh te komen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zijn echt wel de betere berichten hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar 40% van alle bezette IC bedden is een corona patiënt
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference![]()
Mijn zus is vanochtend positief getest. Heb voor de zekerheid even een sneltest gedaan. Weet ik ook wat het is om te wachten op een tweede streepje
Ja ik weet dat je beter een PCR kunt doen, meer ik heb haar vorige week 10 minuten gesproken in de buitenlucht op voldoende afstand, kan een keer binnen een meter zijn geweest, maar dat was onbedoeld, in de supermarkt bega ik meer zondes![]()
Heb geen symptomen en vind het niet nodig om een PCR te gaan doen, dan was dit een soort tussenstap
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Succes, man!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:05 schreef Zwansen het volgende:
Morgen mijn allereerste corona-test doen.Vrijdag hopelijk mijn eerste vaccinatie.
![]()
Hoop dat je negatief test!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:06 schreef zalkc het volgende:
Mijn zus is vanochtend positief getest. Heb voor de zekerheid even een sneltest gedaan. Weet ik ook wat het is om te wachten op een tweede streepje
Ja ik weet dat je beter een PCR kunt doen, meer ik heb haar vorige week 10 minuten gesproken in de buitenlucht op voldoende afstand, kan een keer binnen een meter zijn geweest, maar dat was onbedoeld, in de supermarkt bega ik meer zondes![]()
Heb geen symptomen en vind het niet nodig om een PCR te gaan doen, dan was dit een soort tussenstapEn jij ook!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:05 schreef Zwansen het volgende:
Morgen mijn allereerste corona-test doen.Vrijdag hopelijk mijn eerste vaccinatie.
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 15:09:48 ]![]()
Was negatiefquote:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Die kans is maandag groterquote:
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Netjes, netjes.
Daling t.o.v. vorige week zaterdag ook.quote:Op zaterdag 29 mei zijn er in een etmaal tijd in Nederland 3.381 positieve testen van het coronavirus vastgesteld.![]()
168.350 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 10.277.859 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Zipportal op 05-06-2021 15:25:06 ]![]()
Ik denk dat vorige week op de werkdagen ondergerapporteerd is en dat er toen op vrijdag en zaterdag een correctie plaatsvond. Deze week is er wel juist gerapporteerd en is er toch een significante daling van het aantal besmettingen waar te nemen. Dat is heel positief. Ik hoop dat we over twee weken echt onder de 1.200 besmettingen per dag zitten, zodat we eind juni geen risicogebied gebied meer zijn volgens het Robert-Koch-Institut in Berlin.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Netjes, netjes.
Daling t.o.v. vorige week zaterdag ook.
[..]Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Doei corona, doe je zelf de deur achter je dicht?quote:
![]()
![]()
Duitsland is niet relevantquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik denk dat vorige week op de werkdagen ondergerapporteerd is en dat er toen op vrijdag en zaterdag een correctie plaatsvond. Deze week is er wel juist gerapporteerd en is er toch een significante daling van het aantal besmettingen waar te nemen. Dat is heel positief. Ik hoop dat we over twee weken echt onder de 1.200 besmettingen per dag zitten, zodat we eind juni geen risicogebied gebied meer zijn volgens het Robert-Koch-Institut in Berlin.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, zou ik ook hebben, hoor. Die prik stelt echt niks voor. Je voelt er niks van en het is voorbij voor je er erg in hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dank. Als ik eerlijk ben kijk ik veel meer op tegen die test dan tegen de prik.![]()
![]()
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.quote:Rossíya, Rossíya -
Het is wel klaar he als ik die cijfers zo zie..
Vaccineren nu ook redelijk goed op stoom, hopelijk snel richting 200k per dag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.quote:Rossíya, Rossíya -
Zou ook niet slim zijn nu al af te schaffen, nu net bewezen is dat het wel degelijk helpt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.
Liever stoppen met die onzin van winkelkarretjes ontsmetten en zo.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 15:34:22 ]![]()
Hier ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik kan niet anders dan het met je oneens zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
FUCK DE FUCKING MONDKAPJES.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou ook niet slim zijn nu al af te schaffen, nu net bewezen is dat het wel degelijk helpt.
Liever stoppen met die onzin van winkelkarretjes ontsmetten en zo.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten als deze lijn zich doorzet. Duitsland gaat echt niet komma neuken; als die zien dat we keihard dalen worden de restricties vanzelf minder. Dat zag je een tijdje terug al toen ze bekend maakten dat Nederlanders die maximaal 48u in het land verblijven verder geen test hoeven te doen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.![]()
Zegt wie? Weg met die dingen, ze zijn al verschrikkelijk en nu het warmer wordt helemaal. Zie hier ook steeds meer mensen zonder, dan wel half onder de neus. Ik gok dat ze binnen nu en 2 weken helemaal verdwenen zijn. Voor mensen die het wel prettig vinden, be my guest en blijf lekker een kapje dragen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, voor afschaffing van de mondmaskerplicht is een vaccinatiegraad van minstens 70% nodig. Dat gaat niet eerder dan half augustus gebeuren. Dus tot die tijd blijft de mondmaskerplicht in stand.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan het met je oneens zijn.
Precies, het virus verspreidt zich voornamelijk via stilstaande lucht, niet via oppervlakten. In plaats van “wassen”, zou “ventileren” het voornaamste advies moeten zijn en stil zijn (dus niet praten) als je in een gesloten ruimte bent net meerdere mensen en waarbij de 1,5-meter afstand niet gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou ook niet slim zijn nu al af te schaffen, nu net bewezen is dat het wel degelijk helpt.
Liever stoppen met die onzin van winkelkarretjes ontsmetten en zo.Rossíya, Rossíya -
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:40 schreef josja het volgende:
[..]
Zegt wie? Weg met die dingen, ze zijn al verschrikkelijk en nu het warmer wordt helemaal. Zie hier ook steeds meer mensen zonder, dan wel half onder de neus. Ik gok dat ze binnen nu en 2 weken helemaal verdwenen zijn. Voor mensen die het wel prettig vinden, be my guest en blijf lekker een kapje dragen.Rossíya, Rossíya -
Heb je de incidentie gezien?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, het virus verspreidt zich voornamelijk via stilstaande lucht, niet via oppervlakten. In plaats van “wassen”, zou “ventileren” het voornaamste advies moeten zijn en stil zijn (dus niet praten) als je in een gesloten ruimte bent net meerdere mensen en waarbij de 1,5-meter afstand niet gehouden kan worden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet waarquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die 48 uur zonder test komt omdat het aantal nieuwe besmettingen per dag in Nederland onder de 4.800 is gezakt (minder dan 200 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week). Nu is geen enkel Europees land meer een hoogrisicogebied meer volgens het RKI. Zweden en Litouwen zijn gisteren van de lijst gehaald. Alleen de UK is een virusvariantgebied, vanwege de Indiase variant.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten als deze lijn zich doorzet. Duitsland gaat echt niet komma neuken; als die zien dat we keihard dalen worden de restricties vanzelf minder. Dat zag je een tijdje terug al toen ze bekend maakten dat Nederlanders die maximaal 48u in het land verblijven verder geen test hoeven te doen.Rossíya, Rossíya -
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.![]()
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens. Zelfs in Zweden geldt een mondmaskerplicht.quote:Rossíya, Rossíya -
Dit soort berichten blijf je om de haverklap posten hier. Je standpunt is duidelijk, het lijkt me onnodig om iedere keer die discussie opnieuw aan te zwengelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dit dus iddquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.![]()
![]()
Om dezelfde reden dat ik geen haarnetje op ga doen in de supermarkt, het werkt niet en is schijnveiligheid op de manier dat het wordt gebruikt in winkels.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is het probleem van dat je in het half uurtje dat je in de supermarkt bent een mondmasker op moet doen? In heel Europa geldt in publieke binnenruimtes een mondmaskerplicht en die wordt voorlopig nog niet afgeschaft.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Plicht? Advies dacht ik hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens. Zelfs in Zweden geldt een mondmaskerplicht.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zou in quarantaine gaan, en voor de zekerheid ook even geen digitale netwerken gebruiken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:57 schreef THEFXR het volgende:
heb vette keelpijn, maar kan ook door het gekke weer komen deze week.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Plus ditquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat ik geen haarnetje op ga doen in de supermarkt, het werkt niet en is schijnveiligheid op de manier dat het wordt gebruikt in winkels.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk niet dat er bij het selecteren van versoepelingen erg meegewogen wordt welke regels voor Erno-BE wel en niet zo interessant zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrij reizen is het enige wat nog niet mogelijk is sinds vandaag. Ik kan nu naar de sportschool en mijn ouders naar het restaurant, dus die hele stap 4 en stap 5 interesseren mij niet en ik zou liever het vrij reizen naar België/Duitsland mogelijk willen maken en daarentegen stap 4 en stap 5 van het openingsplan uitstellen tot medio/eind juli.![]()
Preciesquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou in quarantaine gaan, en voor de zekerheid ook even geen digitale netwerken gebruiken.
Met al die mutaties kun je beter zekere voor het onzekere nemenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou wel moeten!!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er bij het selecteren van versoepelingen erg meegewogen wordt welke regels voor Erno-BE wel en niet zo interessant zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, waarmee je mijn punt bewijst. Hier in NL hebben we al wat versoepel stappen gehad en ook op het gebied van reizen gaat het steeds wat soepeler. Het een sluit het ander dus niet uit; kan prima naast elkaar lopen. Niet alsof je stap 4 en 5 uit moet stellen tot juli omdat je anders eind juni niet naar Duitsland kan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 48 uur zonder test komt omdat het aantal nieuwe besmettingen per dag in Nederland onder de 4.800 is gezakt (minder dan 200 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week). Nu is geen enkel Europees land meer een hoogrisicogebied meer volgens het RKI. Zweden en Litouwen zijn gisteren van de lijst gehaald. Alleen de UK is een virusvariantgebied, vanwege de Indiase variant.![]()
Ja jij ja. Ik heb zo’n kreng voor het OV een keer 8 uur op moeten hebben (was naar het buitenland, dus daar werd beter gecontroleerd) en dat werd niet fris. Verder is het gewoon een beetje storend om iets te doen wat toch niet echt zin heeft. Het is geen heel groot probleem maar het telt een beetje bij elkaar opquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Klopt en alleen wordt het geadviseerd in het ziekenhuis en tijdens spitsuur in het OV.quote:
https://www.krisinformati(...)he-covid-19-pandemic![]()
Ik heb hem een keer ongeveer 7 uur op gehad in de trein naar Berlijn vorige zomer. Ging enkel af als ik wat aan het drinken of eten was. Was prima te doen. Leuk is het niet, maar wel een van de maatregelen die me het minst stoort. Ik stoor me vooral aan die dingen als ik ze op tv zie in films of seriesquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur over die mondkapjes ook niet, hoor. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n ding ooit langer dan 15 minuten op heb gehad. Wachten na het vaccineren was denk ik het langst.
Al ben ik er ook liever vanaf hoor; de plicht althans.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 16:06:19 ]![]()
Nou ja, moeten moeten. Voor zo'n lange reis kies je ook zelf toch, of niet dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja jij ja. Ik heb zo’n kreng voor het OV een keer 8 uur op moeten hebben (was naar het buitenland, dus daar werd beter gecontroleerd) en dat werd niet fris. Verder is het gewoon een beetje storend om iets te doen wat toch niet echt zin heeft. Het is geen heel groot probleem maar het telt een beetje bij elkaar op![]()
Kunnen we anders van die mondkapjesplicht voor nu niet weer gewoon een advies maken? En dat advies kan dan ook ingetrokken worden als het allemaal weer extrasuperduperveilig is met een hoge vaccinatiegraad.![]()
Zo kan je alles wel doodspreken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, moeten moeten. Voor zo'n lange reis kies je ook zelf toch, of niet dan?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Vandaag voor het eerst langere tijd in een kluszaak rondgelopen, en het kapje heb ik na een kwartier wel op de kin gezet. Werd me ineens vreselijk benauwd achter dat ding. Aantal maanden terug zou ik me echt bezwaard hebben gevoeld, nu interesseert het mij werkelijk geen biet meer.![]()
Als je kunt thuiswerken waarom zou je dan naar kantoor willen? Zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
Wanneer zou het thuiswerkadvies worden opgeheven?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Misschien wat minder afleiding? Contact met collega's? Makkelijker om te overleggen over bepaalde zaken?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je kunt thuiswerken waarom zou je dan naar kantoor willen? Zie het probleem niet.
Veel redenen te bedenken toch?![]()
Ik kon altijd al thuiswerken, maar wil zo graag weer naar kantoor.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je kunt thuiswerken waarom zou je dan naar kantoor willen? Zie het probleem niet.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Niet vanaf de 30ste (of 25ste dus, volgende stap iig) als je als volledig gevaccineerd bent. Dan mag je overal naar binnen en alles doen zonder testquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen moet blijven testen ook al ben je gevaccineerd.
#WeesGeenWhales![]()
Ja dat, maar ook het ontmoeten van nieuwe potentiële klanten of het binnenhalen van nieuwe projecten is een belangrijke reden voor mij om naar kantoor te gaan. Dat is toch een beetje lastig vanuit huis.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien wat minder afleiding? Contact met collega's? Makkelijker om te overleggen over bepaalde zaken?
Veel redenen te bedenken toch?![]()
2.7 miljoen vaccins op voorraaddie gaan er de komende 2-3 weken dus allemaal doorheen
Tja, ik weet jouw situatie natuurlijk niet, maar persoonlijk ga ik voorlopig met de auto overal naartoe. Terwijl ik voorheen dagelijks in de trein zat.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel doodspreken.![]()
De RIVM? Haha.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef quirina het volgende:
Dat zei men maanden terug, dat men dat nog niet wist. Inmiddels wel.
CDC zegt ook niet voor niets dat "gevaccineerden alles weer kunnen doen waar ze vanwege de pandemie mee gestopt zijn. Binnen en buiten , grote of kleine of mega evenementen, zonder afstand of mondkapjes", was de letterlijke omschrijving. Gevolgd door de director van de CDC die zei "dit was het moment waar we op gewacht hebben, het oude normaal terug". Vrij duidelijk.
Het OMT - voorgezeten, door, JAWEL, Jaap van DisselGOD van het RIVM, schreef recentelijk in een advies dat de gezondheidsraad waarschijnlijk naar hun mening de remmende werking van het vaccin op transmissie flink onderschatte.
Op advies van OMT (en ik neem aan dat CDC en ECDC ook wel meegespeeld hebben) heeft het kabinet besloten dat vanaf 30 juni, de volgende stap, gevaccineerd zijn als 100% vervanging geld voor testen voor toegang.
Daar ga ik zodra ik als volledig gevaccineerd ben zeker gebruik van maken, dan ga ik natuurlijk niet meer zonder reden elke keer een test halen, zeker niet daar ik zie dat (WAT EEN VERASSING!) zelfs hier in de Randstad (Leiden) de dichtbijzijndste plek waar ik naar toe kan om te testen voor toegang in de volgende gemeente zit en een uur reizen is met het ov, heen én een uur terug. Dat ga ik dus niét vaker doen dan noodzakelijk
#WeesGeenWhales![]()
IKquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De RIVM? Haha.
Dat zei men maanden terug, dat men dat nog niet wist. Inmiddels wel.
CDC zegt ook niet voor niets dat "gevaccineerden alles weer kunnen doen waar ze vanwege de pandemie mee gestopt zijn. Binnen en buiten , grote of kleine of mega evenementen, zonder afstand of mondkapjes", was de letterlijke omschrijving. Gevolgd door de director van de CDC die zei "dit was het moment waar we op gewacht hebben, het oude normaal terug". Vrij duidelijk.
Het OMT - voorgezeten, door, JAWEL, Jaap van DisselGOD van het RIVM, schreef recentelijk in een advies dat de gezondheidsraad waarschijnlijk naar hun mening de remmende werking van het vaccin op transmissie flink onderschatte.
Op advies van OMT (en ik neem aan dat CDC en ECDC ook wel meegespeeld hebben) heeft het kabinet besloten dat vanaf 30 juni, de volgende stap, gevaccineerd zijn als 100% vervanging geld voor testen voor toegang.
Daar ga ik zodra ik als volledig gevaccineerd ben zeker gebruik van maken, dan ga ik natuurlijk niet meer zonder reden elke keer een test halen, zeker niet daar ik zie dat (WAT EEN VERASSING!) zelfs hier in de Randstad (Leiden) de dichtbijzijndste plek waar ik naar toe kan om te testen voor toegang in de volgende gemeente zit en een uur reizen is met het ov, heen én een uur terug. Dat ga ik dus niét vaker doen dan noodzakelijkZuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat klopt, bijna het hele kabinet wil er al 25 juni van maken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:14 schreef groenen het volgende:
[..]
ja, laten we oneindig blijven testen. Baat het niet dan schaadt het niet!
30 juni is inderdaad niet zeker, ik acht de kans zeer groot dat dit eerder is.
@quirina maar het is wel zeker hoor, het is onderdeel van de volgende stap, dat gevaccineerden niet hoeven te testen voor toegang. Punt. Dat zei De Jonge gewoon als feitelijke mededeling in de persco.
En gezien hoe de cijfers gaan, ze gaan met Formule-1 snelheid het ziekenhuis uit, gaan we 30 juni of zelfs 25 juni ook écht wel halen, 99.99% zeker
#WeesGeenWhales![]()
Meestal heb je gelijk, maar in dit geval heeft het geen fuck met mij te maken. Zij beweert dat je na vaccinatie nog steeds getest moet worden. En dat het RIVM dat zou willen. Dat is vanaf 30 juni botweg fake news, en geeft ook nogal een verkeerd ongunstig en daarmee direct schadelijk beeld van hoe effectief de vaccins zijn.quote:
Op advies van het OMT - en daarmee het RIVM indirect, gezien dat JaapGOD de voorzitter is -, en de CDC, en de ECDC, en de Britten, de Belgen, de Oostenrijkers, de Israëlis, de Fransen, de EU als geheel (met reizen), en zowat het hele deel van de planeet Aarde waar al flink gevaccineerd wordt, hoeven gevaccineerden hier in NL vanaf 30 juni niet te testen. Omdat dat niet nodig is. Dat is volgens alle voorgenoemde isntanties + ons OMT én Jaap van Dissel gewoon een feit.
Dat geeft aan hoe brilliant de vaccins zijn en dus is het belangrijk dat de benadrukken, want "je moet nog steeds want je kan nog steeds verspreiden" is een van de belangrijkste redenen dat veel jongeren denken "waarom zou ik het dan nemen", wat een gigantisch probleem zou kunnen worden voor ons allemaal.
Maar het heeft hier toch echt niets met mij te maken. Ik laat mij vaccineren. Daarna ga ik niet meer totaal overbodig en terwijl de overheid expliciet aangeeft dat ik vrijgesteld ben nog 2+ uur reizen en geld betalen per evenement of ding waar ik heen wil. Dat zou zelfkastijding en achterlijk zijn. Punt.#WeesGeenWhales![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en alleen wordt het geadviseerd in het ziekenhuis en tijdens spitsuur in het OV.
https://www.krisinformati(...)he-covid-19-pandemic![]()
Erno, terug in je hok met je stellige desinformatieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
GroenLinks vindt dit niet leuk.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet jouw situatie natuurlijk niet, maar persoonlijk ga ik voorlopig met de auto overal naartoe. Terwijl ik voorheen dagelijks in de trein zat.![]()
Okay, iedereen tussen de 13 en 16 dan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet helemaal waar:
[..]
Tevens is dit alles arbitrair natuurlijk. Dat we minderjarigen (of wie dan ook) ook moeten inenten omdat ze anders steeds maar weer moeten testen is een beleidskeuze, geen natuurwet. Idem voor de zorgdruk, die is nu al zeer aanzienlijk afgenomen en we zijn zelfs verre van klaar met de volwassenen, laat staan de kinderen. Daar hoef je het dus niet perse meer voor te doen.
[..]
Dit is net zo uit de lucht gegrepen als "we kunnen alleen code zwart voorkomen met een avondklok!".
#WeesGeenWhales![]()
Voor het eerst sinds maanden weer eens in een winkel gelopen en voelde wel goed. Meteen weer bakken met geld uitgegeven (Mediamarkt).
![]()
Neenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Okay, iedereen tussen de 13 en 16 dan.
Van alle winkels, diequote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:36 schreef Simmertje het volgende:
Voor het eerst sinds maanden weer eens in een winkel gelopen en voelde wel goed. Meteen weer bakken met geld uitgegeven (Mediamarkt).
![]()
Zweden is wel het land wat het slechts doet binnen Europa. De besmettingsaantallen zijn in Zweden het hoogst immers (al hoewel Nederland er niet ver van af zit). Ik kijk liever naar Duitsland (gezien de lage besmettingsaantallen daar) en daar gaan de mondmaskers nog echt niet af, pas bij groepsimmuniteit is afschaffing van de mondmaskerplicht een optie.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Erno, terug in je hok met je stellige desinformatieRossíya, Rossíya -
September waarschijnlijk, als iedereen wie dat wil volledig gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
Wanneer zou het thuiswerkadvies worden opgeheven?Rossíya, Rossíya -
Dat vat de idiotie wel goed samen ja.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:49 schreef Erno-BE het volgende:
Waar kun je zonder mondmasker een supermarkt inlopen of zonder mondmasker in de bus/trein zitten in Europa? Antwoord: nergens.It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.![]()
Goh! Had ik nog niet doorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zweden is wel het land wat het slechts doet binnen Europa. De besmettingsaantallen zijn in Zweden het hoogst immers (al hoewel Nederland er niet ver van af zit). [i]Ik kijk liever naar Duitsland[/i] (gezien de lage besmettingsaantallen daar) en daar gaan de mondmaskers nog echt niet af, pas bij groepsimmuniteit is afschaffing van de mondmaskerplicht een optie.
Je kunt het nog 450 keer zeggen, het maakt het nog niet fantastisch waarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Prima om de mondmaskerplicht om te zetten in een advies, maar sowieso niet eerder dan medio augustus. Sowieso tot medio augustus moet de mondmaskerplicht in stand blijven.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kunnen we anders van die mondkapjesplicht voor nu niet weer gewoon een advies maken? En dat advies kan dan ook ingetrokken worden als het allemaal weer extrasuperduperveilig is met een hoge vaccinatiegraad.Rossíya, Rossíya -
Tijd voor een nieuwe plaat voor Het Goede Doel.quote:It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.![]()
Neequote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
September waarschijnlijk, als iedereen wie dat wil volledig gevaccineerd is.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
POMPENquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
2.7 miljoen vaccins op voorraaddie gaan er de komende 2-3 weken dus allemaal doorheen
![]()
Wat gekocht?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:36 schreef Simmertje het volgende:
WIJ MOETEN DIT WETEN.![]()
Het vervallen van het thuiswerkadvies hoort bij stap 6 en Hugo de Jonge voorspelde vorig week dat stap 6 waarschijnlijk begin september gezet kan worden.quote:Rossíya, Rossíya -
Ik denk een soundbar, met het EK voor de boeg moet je de teleurstelling wel in goede kwaliteit kunnen horen.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Leuk dat Hugo dat zegt, maar kijk eens hoe druk het de afgelopen maanden was op de wegen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het vervallen van het thuiswerkadvies hoort bij stap 6 en Hugo de Jonge voorspelde vorig week dat stap 6 waarschijnlijk begin september gezet kan worden.![]()
Exact dit, als onderdeel van stap 6 (nu 5 I guess omdat 4 en 5 worden samengevoegd, maar de laatste iig).quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
September waarschijnlijk, als iedereen wie dat wil volledig gevaccineerd is.#WeesGeenWhales![]()
Nou ja, dat is niet helemaal waar natuurlijk, die laatste zin, ze zeggen niet voor niets dat het endemisch wordt en altijd wel enigzins aanwezig zal blijven, 100% groepsimmuniteit zullen we dus niet halen, maar wel genoeg (Koopmans en Van der Zeijst leggen het hier goed uit: https://www.ad.nl/home/is(...)ten-gooien~aaedc34a/ ) om zonder beperkingen weer normaal te kunnen leven als het goed is zonder dat we een te groot probleem hebbenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zweden is wel het land wat het slechts doet binnen Europa. De besmettingsaantallen zijn in Zweden het hoogst immers (al hoewel Nederland er niet ver van af zit). Ik kijk liever naar Duitsland (gezien de lage besmettingsaantallen daar) en daar gaan de mondmaskers nog echt niet af, pas bij groepsimmuniteit is afschaffing van de mondmaskerplicht een optie.
Daar gaat het om, dat het beheersbaar is en geen groot probleem. genoeg groepsimmuniteit/bescherming om dat te bereiken, niet échte GI, want dan zou het ah la pokken 100% uitsterven, en bijna iedereen is het erover eens dat dat niet helemaal gaat gebeuren. 99,99%/praktisch unaniem is ook dezelfde iedereen het erover eens dat we ondanks dat NIET de rest van ons leven aan kapjes en afstand een andere beperkingen vastzitten. (God-zij-dank!).
Dus kleine nuancering.
Maar ik zou het pas doen in september als iedereen die wil volledig gevaccineerd is. Dan neemt niemand een risico zonder dat het een eigen keuze is. (om niet geprikt te worden).
En daarvoor natuurlijk wel, net als afstand etc, op alle plekken waar iedereen getest of gevaccineerd is, maar dat is het beleid al, daarom kunnen vanaf de 30ste terecht, lowlands, andere festivals, concerten, nachtclubs, events, etc weer als vanouds
#WeesGeenWhales![]()
Een sluit het ander niet uit, het is een ADVIES, dus wanneer hij het ADVIES intrekt staat los van of/hoe goed men het nu naleeft...quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk dat Hugo dat zegt, maar kijk eens hoe druk het de afgelopen maanden was op de wegen.
#WeesGeenWhales![]()
Net ff flink gas gegeven op een terras. Gelukkig ook 18 kilometer gelopen.![]()
Sinds wanneer hebben jonge meiden jaren '80 spijkerbroeken aan?![]()
Zeggen moeders dan niet wij liepen daar ook mee?![]()
Het ziet echt niet uit.
Zal wel komen omdat het gros fatties zijn?
Wat een generatie.![]()
![]()
dat is het meer idd. Mer de dalende cijfers en steeds meer gevaccineerden boeit het gewoon nog weinig mensen. Het is wel gewoon onderdeel van de strategie om de pandemie te verslaan, laatst is er (nogmaals) bewijs geleverd dat het wel degelijk effect heeft en het feit dat een gedeelte van de bevolking daardoor geen afstand houdt betekend niet dat we er dan maar direct afstand van moeten doen. Iedereen is er klaar mee en niemand zet dat ding voor zijn lol op maar het is nog maar ff volhoudenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag voor het eerst langere tijd in een kluszaak rondgelopen, en het kapje heb ik na een kwartier wel op de kin gezet. Werd me ineens vreselijk benauwd achter dat ding. Aantal maanden terug zou ik me echt bezwaard hebben gevoeld, nu interesseert het mij werkelijk geen biet meer.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:16 schreef asco het volgende:
Net ff flink gas gegeven op een terras. Gelukkig ook 18 kilometer gelopen.![]()
Sinds wanneer hebben jonge meiden jaren '80 spijkerbroeken aan?![]()
Zeggen moeders dan niet wij liepen daar ook mee?![]()
Het ziet echt niet uit.
Zal wel komen omdat het gros fatties zijn?
Wat een generatie.quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houdenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:21 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat is het meer idd. Mer de dalende cijfers en steeds meer gevaccineerden boeit het gewoon nog weinig mensen. Het is wel gewoon onderdeel van de strategie om de pandemie te verslaan, laatst is er (nogmaals) bewijs geleverd dat het wel degelijk effect heeft en het feit dat een gedeelte van de bevolking daardoor geen afstand houdt betekend niet dat we er dan maar direct afstand van moeten doen. Iedereen is er klaar mee en niemand zet dat ding voor zijn lol op maar het is nog maar ff volhouden
Dat neemt niets weg van of ze kunnen helpen tegen coronabesmetting, maar alles met de noodzaak daartoe.
Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermeeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: