Klopt stom dat ik dat vergeten was.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is niet meer dan corona hč, die medicijnen zijn het probleem van een ander en een ander moment
Hugo... 🤡quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom kunnen de vliegverboden niet terugkomen en zelfs uitgebreid worden met landen waar gevaarlijke coronavarianten rondwaarden?
Het is gewoon onderdeel van stap 6.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan vroeger kan later zijn. Die data uit die routekaarten zijn net zo vaststaand als mijn voornemen geen chocolade meer te gaan eten die week.
Hangt zeker niet alleen af van besmettingscijfers, ziekenhuiscijfers, maar ook van draagvlak in de maatschappij, druk van werkgevers etc
Hoe gaan de Tabloids straks de Post-Corona-Trump-Brexit-Megan tijd overleven?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar NL heeft ook heel lang aangehouden om 1 maand tussen prikken te houden, UK vanaf heel vroeg 3 maanden, ook voor Pfizer. Dat proberen ze nu terug te brengen.
En tot dusver is de Indiaase variant nog een issue in Nederland, en dat zal nog wel een paar maanden duren, dus ik denk dat NL dan sowieso al ver genoeg is met vaccineren
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja laten we een vliegverbod op India doen. Het land wat bergen medicatie produceert zodat we in Europa een zwaar te kort aan medicijnen krijgen. Top plan...
Maar dat is niet zo. Er werd tijdens die behandeling in de eerste kamer meerdere keren door Grapperhaus en de Jonge gezegd dat ze na september een variant van de Covidwet willen met daarin minder maatregelen maar nog wel maatregelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is gewoon onderdeel van stap 6.
Samen met alle andere laatste beoerkingen
Zelf sensationeel nieuws uit de duim zuigen?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe gaan de Tabloids straks de Post-Corona-Trump-Brexit-Megan tijd overleven?
Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?
Een vliegverbod is een vliegverbod en jij denkt dat de mensen die op vrachtvliegtuigen zitten geen contact daar hebben? Die moeten na een lange vlucht volgens mij ook een paar uur aan de grond blijven.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?
Dit is een all-or-nothing. Of je gaat er vroeg en hard in met ultrastrenge quarantainemaatregelen, ŕ la Nieuw-Zeeland, of je laat het z'n beloop.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel.
Daar heeft u een punt. Laten we wel wezen het vliegen kan bijna nooit helemaal worden stilgelegd, maar voorzichtigheid en (zeer) strenge controles inclusief serieuze quarantainemaatregelen kunnen in deze zeker geen kwaad!
https://nos.nl/artikel/23(...)baart-britten-zorgen
Wanneer vaccins al wat minder lijken te gaan beschermen tegen gemenere varianten, moet men het invliegen van mogelijk geďnfecteerde personen door de Indiase variant hier tot het minimum zien te beperken, mij dunkt.
Uhm nee, ik heb het teruggelezen in plenair verslag. Ze willen kijken wat er eventueel wat langer nodig is, waarbij quarantine uit hoogrisicogebieden een optie was.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. Er werd tijdens die behandeling in de eerste kamer meerdere keren door Grapperhaus en de Jonge gezegd dat ze na september een variant van de Covidwet willen met daarin minder maatregelen maar nog wel maatregelen.
Dat is allemaal leuk en wel, maar als anwoord op de vragen werd meerdere keren gezegd dat er gedacht kon worden aan een kleinere set basismaatregelen na september wanneer de wet weer verlengd moet worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm nee, ik heb het teruggelezen in plenair verslag. Ze willen kijken wat er eventueel wat langer nodig is, waarbij quarantine uit hoogrisicogebieden een optie was.
Wat ze zowieso expliciet meerdere keren zeiden is dat afstand en mondkapjes zowieso niet meer nodig verwachten te hebben. Toegangstesten waarschijnlijk ook niet. Wel misschien vaccinatieprogrammas jaarlijks en bv quarantineplicht.
Thuiswerken werd niet genoemd, maar staat expliciet om af te schaffen op de rijksoverheid site in laatste stap, en rutte refereerde daar ook letterlijk aan in een persconferentie een paar dagen terug.
Denk wel, wat hij ook zei, dat het zowieso nu het ingeburgerd is wel gedeeltelijk zal blijven, maar dat heeft dan niets met covid te maken, zoals hij er ook bijzij.
Staat je natuurlijk vrij in welke keuze je maakt maar de kans op die hartkwaal is echtttttt heel erg kleinquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)izer-vaccin-a4045987
Hoorde net dat een neef van een vriendin van mij nu ook een hart ontsteking heeft en ze denkt ook dat het door het vaccin is gekomen. Hij is wel ouder dan dertig maar toch.
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.
En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat je natuurlijk vrij in welke keuze je maakt maar de kans op die hartkwaal is echtttttt heel erg klein
Los van de diplomatieke gevolgenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.
Of van angstquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.
He did!!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat Eragon je een like had gegeven
Had ooit wel iets gelezen dat hevige stress voor een vaccinatie ook als bijwerking werd meegenomen.quote:
Nocebo-effect, yepquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Had ooit wel iets gelezen dat hevige stress voor een vaccinatie ook als bijwerking werd meegenomen.
Ook kan die angst een omgekeerd placebo effect veroorzaken, doordat men denkt heftige bijwerkingen te krijgen zullen sommigen die ook ervaren.
Nee, ik heb letterlijk dat stuk gelezen, en dat ging niet over de huidige basismaatregelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en wel, maar als anwoord op de vragen werd meerdere keren gezegd dat er gedacht kon worden aan een kleinere set basismaatregelen na september wanneer de wet weer verlengd moet worden.
Afschaffen = geen wet, ook geen kleinere.
Ik denk dat de hele academische wereld nog jaren lol heeft van deze pandemie, zoveel onderzoek en data op zoveel gebieden om mee aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nocebo-effect, yep
Heb er vorig jaar nog een lezing over gevolgd in kader van corona en coronavaccinaties![]()
Die gevallen komen ook meer voor bij semi-hoogopgeleide zorgprofessionals blijkt uit de prikacties die er geweest zijn nu
Mooi wel, hoe lijven en breinen werken
Ik wordt oprecht blij van dit soort berichten 😀quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:17 schreef Noek het volgende:
[..]
He did!!
Een knuffelconventie met veggie flatbread en shit.
Ik zat daar en had niet eens door dat t de 1e dag was.
Blij dat alles heel snel normaal is en dat het nieuwe normaal nooit normaal is geweest maar tegennatuurlijk.
Maar blij! Echt blij!
Doe wat je niet laten kan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)izer-vaccin-a4045987
Hoorde net dat een neef van een vriendin van mij nu ook een hart ontsteking heeft en ze denkt ook dat het door het vaccin is gekomen. Hij is wel ouder dan dertig maar toch.
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |