abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199760235
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is niet meer dan corona hč, die medicijnen zijn het probleem van een ander en een ander moment :P
Klopt stom dat ik dat vergeten was.
pi_199760248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom kunnen de vliegverboden niet terugkomen en zelfs uitgebreid worden met landen waar gevaarlijke coronavarianten rondwaarden?
Hugo... 🤡

Regel dan op z'n minst de quarantine goed!!!

Govver!! Wat een circus!
#WeesGeenWhales
pi_199760300
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan vroeger kan later zijn. Die data uit die routekaarten zijn net zo vaststaand als mijn voornemen geen chocolade meer te gaan eten die week.

Hangt zeker niet alleen af van besmettingscijfers, ziekenhuiscijfers, maar ook van draagvlak in de maatschappij, druk van werkgevers etc
Het is gewoon onderdeel van stap 6.

Samen met alle andere laatste basisbeperkingen.

Enige verschil is dat thuiswerken zowieso niet moet dus welbeschouwd maakt het niets uit wanneer ze dat advies intrekken...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:06:41 #204
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199760311
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar NL heeft ook heel lang aangehouden om 1 maand tussen prikken te houden, UK vanaf heel vroeg 3 maanden, ook voor Pfizer. Dat proberen ze nu terug te brengen.
En tot dusver is de Indiaase variant nog een issue in Nederland, en dat zal nog wel een paar maanden duren, dus ik denk dat NL dan sowieso al ver genoeg is met vaccineren :)
Hoe gaan de Tabloids straks de Post-Corona-Trump-Brexit-Megan tijd overleven?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:07:14 #205
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199760319
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ja laten we een vliegverbod op India doen. Het land wat bergen medicatie produceert zodat we in Europa een zwaar te kort aan medicijnen krijgen. Top plan...
Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199760328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het is gewoon onderdeel van stap 6.

Samen met alle andere laatste beoerkingen
Maar dat is niet zo. Er werd tijdens die behandeling in de eerste kamer meerdere keren door Grapperhaus en de Jonge gezegd dat ze na september een variant van de Covidwet willen met daarin minder maatregelen maar nog wel maatregelen.
pi_199760344
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe gaan de Tabloids straks de Post-Corona-Trump-Brexit-Megan tijd overleven?
Zelf sensationeel nieuws uit de duim zuigen?

Klimaatverandering?
#WeesGeenWhales
pi_199760345
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vrachtvervoer was toch uitgezonderd van het vliegverbod wat tussen december t/m mei gold?
Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.
pi_199760367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een vliegverbod is een vliegverbod en jij denkt dat de mensen die op vrachtvliegtuigen zitten geen contact daar hebben? Die moeten na een lange vlucht volgens mij ook een paar uur aan de grond blijven.
pi_199760389
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Wel.

Daar heeft u een punt. Laten we wel wezen het vliegen kan bijna nooit helemaal worden stilgelegd, maar voorzichtigheid en (zeer) strenge controles inclusief serieuze quarantainemaatregelen kunnen in deze zeker geen kwaad!

https://nos.nl/artikel/23(...)baart-britten-zorgen

Wanneer vaccins al wat minder lijken te gaan beschermen tegen gemenere varianten, moet men het invliegen van mogelijk geďnfecteerde personen door de Indiase variant hier tot het minimum zien te beperken, mij dunkt.
Dit is een all-or-nothing. Of je gaat er vroeg en hard in met ultrastrenge quarantainemaatregelen, ŕ la Nieuw-Zeeland, of je laat het z'n beloop.
Want zodra die variant er eenmaal is, dan is het al láng en breed verspreid. Als je dan nog eens als het zwakbegaafde kind achter in de rij aan komt zetten met wat halfbakken invliegverboden zoals NL destijds met de Britse variant deed, nou doe dan maar gewoon helemaal niets.
I'll give you something to do
pi_199760394
https://www.nrc.nl/nieuws(...)izer-vaccin-a4045987

Hoorde net dat een neef van een vriendin van mij nu ook een hart ontsteking heeft en ze denkt ook dat het door het vaccin is gekomen. Hij is wel ouder dan dertig maar toch.
Denk dat ik nog maar even nadenk over vaccinatie en de afspraak afzeg.
pi_199760427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo. Er werd tijdens die behandeling in de eerste kamer meerdere keren door Grapperhaus en de Jonge gezegd dat ze na september een variant van de Covidwet willen met daarin minder maatregelen maar nog wel maatregelen.
Uhm nee, ik heb het teruggelezen in plenair verslag. Ze willen kijken wat er eventueel wat langer nodig is, waarbij quarantine uit hoogrisicogebieden een optie was.

Wat ze zowieso expliciet meerdere keren zeiden is dat afstand en mondkapjes zowieso niet meer nodig verwachten te hebben. Toegangstesten waarschijnlijk ook niet. Wel misschien vaccinatieprogrammas jaarlijks en bv quarantineplicht.

Thuiswerken werd niet genoemd, maar staat expliciet om af te schaffen op de rijksoverheid site in laatste stap, en rutte refereerde daar ook letterlijk aan in een persconferentie een paar dagen terug.

Denk wel, wat hij ook zei, dat het zowieso nu het ingeburgerd is wel gedeeltelijk zal blijven, maar dat heeft dan niets met covid te maken, zoals hij er ook bijzij.

En de jonge zei gisteren nog WOORDELIJK in het tweede kamerdebat dat hij verwacht dat 1 september een reëel moment is om "van maatregelen af te gaan" nog steeds. Met argumentatie. Dus dat is echt nog het plan.
#WeesGeenWhales
pi_199760468
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:12 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm nee, ik heb het teruggelezen in plenair verslag. Ze willen kijken wat er eventueel wat langer nodig is, waarbij quarantine uit hoogrisicogebieden een optie was.

Wat ze zowieso expliciet meerdere keren zeiden is dat afstand en mondkapjes zowieso niet meer nodig verwachten te hebben. Toegangstesten waarschijnlijk ook niet. Wel misschien vaccinatieprogrammas jaarlijks en bv quarantineplicht.

Thuiswerken werd niet genoemd, maar staat expliciet om af te schaffen op de rijksoverheid site in laatste stap, en rutte refereerde daar ook letterlijk aan in een persconferentie een paar dagen terug.

Denk wel, wat hij ook zei, dat het zowieso nu het ingeburgerd is wel gedeeltelijk zal blijven, maar dat heeft dan niets met covid te maken, zoals hij er ook bijzij.
Dat is allemaal leuk en wel, maar als anwoord op de vragen werd meerdere keren gezegd dat er gedacht kon worden aan een kleinere set basismaatregelen na september wanneer de wet weer verlengd moet worden.

Afschaffen = geen wet, ook geen kleinere.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:14:46 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199760487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:

Hoorde net dat een neef van een vriendin van mij nu ook een hart ontsteking heeft en ze denkt ook dat het door het vaccin is gekomen. Hij is wel ouder dan dertig maar toch.
Staat je natuurlijk vrij in welke keuze je maakt maar de kans op die hartkwaal is echtttttt heel erg klein
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199760496
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Staat je natuurlijk vrij in welke keuze je maakt maar de kans op die hartkwaal is echtttttt heel erg klein
En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:15:33 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199760498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel vrachtvervoer komt in passagiersvliegtuigen in het ruim mee. Met vliegtuigen die dan niet vliegen, want geen passagiers.
Los van de diplomatieke gevolgen :D
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:16:40 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199760520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

En in bijna alle gevallen tijdelijk, prima te herstellen. Je kunt toch ook gewoon myocarditis krijgen na een gewone besmetting, ook van Influenza ofzo.
Of van angst
pi_199760544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat Eragon je een like had gegeven :P
He did!!
Een knuffelconventie met veggie flatbread en shit.
Ik zat daar en had niet eens door dat t de 1e dag was.
Blij dat alles heel snel normaal is en dat het nieuwe normaal nooit normaal is geweest maar tegennatuurlijk.

Maar blij! Echt blij!
Go hard or go home
pi_199760670
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:34:07 #220
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199760792
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Of van angst
Had ooit wel iets gelezen dat hevige stress voor een vaccinatie ook als bijwerking werd meegenomen.

Ook kan die angst een omgekeerd placebo effect veroorzaken, doordat men denkt heftige bijwerkingen te krijgen zullen sommigen die ook ervaren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:37:32 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199760837
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

Had ooit wel iets gelezen dat hevige stress voor een vaccinatie ook als bijwerking werd meegenomen.

Ook kan die angst een omgekeerd placebo effect veroorzaken, doordat men denkt heftige bijwerkingen te krijgen zullen sommigen die ook ervaren.
Nocebo-effect, yep

Heb er vorig jaar nog een lezing over gevolgd in kader van corona en coronavaccinaties :D

Die gevallen komen ook meer voor bij semi-hoogopgeleide zorgprofessionals blijkt uit de prikacties die er geweest zijn nu

Mooi wel, hoe lijven en breinen werken O+
pi_199760863
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en wel, maar als anwoord op de vragen werd meerdere keren gezegd dat er gedacht kon worden aan een kleinere set basismaatregelen na september wanneer de wet weer verlengd moet worden.

Afschaffen = geen wet, ook geen kleinere.
Nee, ik heb letterlijk dat stuk gelezen, en dat ging niet over de huidige basismaatregelen.

Dat ging over dingen als een quarantaineplicht vanuit hoogrisicogebieden.

En dat zei de jonge gisteren nog een keer in de kamer, daar begon hij zijn termijn mee, dat is ook een stuk minder ambigu dus omdat hij niet antwoord op 17000 vragen, en hij zei letterlijk het een reël perspectief te vinden op 1 september af te gaan van maatregelen. Het eerste wat hij zij. Daarbij bedoelt hij dus de 1.5m, de mondkapjesplicht, toegangstesten etc. Dat zegt hij ook al weken overal.

Als voorbeeld noemde hij zowel in de eerste als in de tweede kamer die quarantineplicht, en dat zou dan in de WPG worden gezet, dus geen tijdelijke wet meer.

Maar mondkapjes, afstand, toegangstesten, thuiswerken, staan niet voor niets letterlijk in zijn eigen openingsplan om op te heffen in de laatste stap. Waar ook staat "alle maatregelen opheffen". Dat is dus duidelijk het plan, en hij denkt dat per 1 september te kunnen doen.

Nu wordt het semantisch. Opzich is een quarantineplicht natuurlijk ook een maatregel. Maar dan kan je een vaccinatieprogramma jaarlijks ook een maatregel noemen, de belangrijkste van allemaal zelfs! ;)

Ik snap best wat de jonge bedoelt. Per 1 september verwacht hij het oude normaal terug te hebben: 1.5m, mondkapjes, toegangstesten weg. Dat noemt hij maatregelen af schaffen. Dat zijn natuurlijk ook de drie basisbeperkingen, dus als die weg zijn, blijven er geen over he ;)

Daarna kan je miereneuken dat een quarantineplicht dan een nieuwe basismaatregel wordt, maar ik denk dat niemand dat zo zal zien voor in quarantine op inreizen uit ongevaccineerde onreine viruslabgebieden.

Ik snap prima wat de jonge bedoelt, en wat hij vorige week ook op tv zij en de hele Nederlandse media overnam met "1 september alle maatregelen weg": alle *binnenlandse*. Coronawet weg, beperkingen weg, oude normaal terug. Daar valt dus gegarandeerd ook het thuiswerkadvies onder.

Of niet, omdat er nogmaals niets is om af te schaffen, want het hier is nooit verplicht geweest zoals in veel andere landen...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:40:07 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199760872
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Nocebo-effect, yep

Heb er vorig jaar nog een lezing over gevolgd in kader van corona en coronavaccinaties :D

Die gevallen komen ook meer voor bij semi-hoogopgeleide zorgprofessionals blijkt uit de prikacties die er geweest zijn nu

Mooi wel, hoe lijven en breinen werken O+
Ik denk dat de hele academische wereld nog jaren lol heeft van deze pandemie, zoveel onderzoek en data op zoveel gebieden om mee aan de slag te gaan.
pi_199760920
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:17 schreef Noek het volgende:

[..]

He did!!
Een knuffelconventie met veggie flatbread en shit.
Ik zat daar en had niet eens door dat t de 1e dag was.
Blij dat alles heel snel normaal is en dat het nieuwe normaal nooit normaal is geweest maar tegennatuurlijk.

Maar blij! Echt blij!
Ik wordt oprecht blij van dit soort berichten 😀

Behalve dat ik iets van gehakt en groenten op dat Flatbread zou doen.

Maar echt. Leuk om te lezen. En idd, daarom haat ik het zo, het is totaal tegennatuurlijk, en voelt (iig voor mij) heel beperkend, onvrij, rigide, ik kan niet mezelf zijn en moet de hele tijd actief opletten. En iedereen als gevaar zien. Super vermoeiend en energieslurpend en deprimerend.

Dat het snel over moge zijn.

Weird, de trein stopt ineens uit niets, met was ruis over intercom en nu niets meer XD

Gevalletje atb denk ik:O
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:47:17 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199760969
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef quirina het volgende:

Doe wat je niet laten kan.

Maar ik wil je wel een advies, ongevraagd, meegeven. Praat er eens over met je huisarts. Vanuit zijn achtergrond kan hij je een betrouwbaar advies geven wat op jou is afgestemd, hij kent ook je verleden, als die aanwezig is.

Wij kunnen hier wel van alles roepen, maar daar moet je je niks van aan trekken, net zoals de berichten in de media, ook die moet je met een korrel zout nemen. Er worden momenteel miljoenen per dag gevaccineerd. De kans dat er dan rare dingen gebeuren is 100% en het is erg moeilijk voor de medici om snel te bepalen wat de daadwerkelijke oorzaak is. Dit is gewoon een unieke situatie waar we allemaal in zitten. En het is best lastig om alle informatie die er nu op ons afkomt allemaal te bevatten, voor mij is het al lastig om bij te houden wat nu wel en niet mag, laat staan hoe het gaat met de vaccinatiecampagnes wereldwijd.

Een vaccin is een medische preventieve ingreep, daarvoor heb je een huisarts die je daar het beste in kan adviseren, daar is die man/vrouw/x voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')