abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199742269
Goed initiatief.
Dit is pure kwakzalverij.
Dit zijn middeleeuwse praktijken.

https://nos.nl/artikel/23(...)enezing-te-verbieden
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:25:07 #2
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199742289
Is al een topic over vgm
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199742353
Interessant om te volgen vanwege de juridische onderbouwing.
Kwakzalverij is momenteel alleen te vervolgen als men onbevoegd een medisch beroep uitoefent.
voor de rest mag je roepen wat je wilt. je mag jezelf alleen geen homogenezer noemen, want dat zou een medisch beroep zijn?

hopen op jurisprudentie zodat wappies aangepakt kunnen worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199742442
Aan de ene kant moeten we begripvol zijn als we het over pedo's hebben , hun vooral therapie aanbieden om van die gevoelens af te komen

Maar als we een soortgelijke behandelingen voor homos aanbieden, zijn het opeens barbaarse praktijken want het is 2021 ofzo

Get fucked :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:50:08 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199742517
Dit is echt zo'n D66 standpunt. Nutteloos dus.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:53:37 #6
3542 Gia
User under construction
pi_199742545
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:43 schreef Ali_boo het volgende:
Aan de ene kant moeten we begripvol zijn als we het over pedo's hebben , hun vooral therapie aanbieden om van die gevoelens af te komen

Maar als we een soortgelijke behandelingen voor homos aanbieden, zijn het opeens barbaarse praktijken want het is 2021 ofzo

Get fucked :W
Er is iets mis met iemand die op kinderen valt en seks wil hebben met kinderen. Meer dan sociaal onwenselijk. Het is machtsmisbruik. Kinderen zijn te jong om een goed overwogen keuze te maken.
Er is niets mis met iemand die seks wil hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Daar is geen begeleiding of therapie voor nodig.
pi_199742605
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:43 schreef Ali_boo het volgende:
Aan de ene kant moeten we begripvol zijn als we het over pedo's hebben , hun vooral therapie aanbieden om van die gevoelens af te komen

Maar als we een soortgelijke behandelingen voor homos aanbieden, zijn het opeens barbaarse praktijken want het is 2021 ofzo

Get fucked :W
Je mist een essentieel verschil.

Een homofiel die homofiel contact heeft, heeft alleen zichzelf daarmee.
Een pedofiel die pedofiel contact heeft beschadigt daar kinderen mee.


Van de andere kant vind ik wanneer iemand vrijwillig zo’n behandeling wil ondergaan, het raar als dit verboden is als je weet dat er allerlei alternatieve geneeswijzen in Nederland niet verboden zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2021 14:01:03 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 14:03:46 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199742643
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:43 schreef Ali_boo het volgende:
Aan de ene kant moeten we begripvol zijn als we het over pedo's hebben , hun vooral therapie aanbieden om van die gevoelens af te komen

Maar als we een soortgelijke behandelingen voor homos aanbieden, zijn het opeens barbaarse praktijken want het is 2021 ofzo

Get fucked :W
Bij deze diskwalificeer jij je voor deze discussie.
Nog nooit zo'n stupide post gezien als deze.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199742676
De aandacht moet ook gaan naar mensen die homoseksuelen naar deze 'genezers' toesturen.
Een homo gaat niet uit zichzelf naar zo iemand toe.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199742776
Dit is toch een alternatieve geneeswijze?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199742779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
De aandacht moet ook gaan naar mensen die homoseksuelen naar deze 'genezers' toesturen.
Een homo gaat niet uit zichzelf naar zo iemand toe.
Nou dat zal je nog verbazen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199742789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Bij deze diskwalificeer jij je voor deze discussie.
Nog nooit zo'n stupide post gezien als deze.
Dan ben je nog niet zo lang op fok...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 14:23:14 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199742834
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan ben je nog niet zo lang op fok...
Iets meer dan 20 jaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199742905
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:23 schreef polderturk het volgende:
Goed initiatief.
Dit is pure kwakzalverij.
Dit zijn middeleeuwse praktijken.
Wat is dit dan als het "pure kwakzalverij" is?

In het verleden werd het een sexual deviation genoemd:
https://imaan.home.blog/2021/03/25/dsm-en-homoseksualiteit/

Transgenders hebben spijt van hun transitie
https://imaan.home.blog/2(...)t-van-hun-transitie/
pi_199742983
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mist een essentieel verschil.

Een homofiel die homofiel contact heeft, heeft alleen zichzelf daarmee.
Een pedofiel die pedofiel contact heeft beschadigt daar kinderen mee.


Van de andere kant vind ik wanneer iemand vrijwillig zo’n behandeling wil ondergaan, het raar als dit verboden is als je weet dat er allerlei alternatieve geneeswijzen in Nederland niet verboden zijn.
"Vrijwillig" onder grote groepsdruk.
pi_199743214
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is iets mis met iemand die op kinderen valt en seks wil hebben met kinderen. Meer dan sociaal onwenselijk. Het is machtsmisbruik. Kinderen zijn te jong om een goed overwogen keuze te maken.
Er is niets mis met iemand die seks wil hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Daar is geen begeleiding of therapie voor nodig.
Waarom zou je destructief gedrag willen aanmoedigen ? Vind het maar vreemd dat elke keer wanneer er een oplossing word aangeboden , van welke groep dan ook, er meteen een heksenjacht geopend word naar de mensen die hen willen helpen

In mijn ogen heeft het heel veel weg van een cult . Iedereen die het niet eens is met de doctrine van de nieuwe kerk moet maar aan de schandpaal genageld worden . Een cult die je heel makkelijk kan herkennen want ze gebruiken allemaal zelfde retoriek
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199743388
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je mist een essentieel verschil.

Een homofiel die homofiel contact heeft, heeft alleen zichzelf daarmee.
Een pedofiel die pedofiel contact heeft beschadigt daar kinderen mee.

Ik ben bekend met de argumenten , overtuigend vind ik ze niet .
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Van de andere kant vind ik wanneer iemand vrijwillig zo’n behandeling wil ondergaan, het raar als dit verboden is als je weet dat er allerlei alternatieve geneeswijzen in Nederland niet verboden zijn.
Als iemand daar behoefte aan heeft , waarom krijgt die niet de vrijheid om daar iets mee te doen

Waarom word de dogma door hun stort geduwd dat je hiermee geboren bent, dat het niet te genezen is en dat het compleet normaal gedrag is omdat het ook wel eens in het dierenrijk voorkomt

Het heeft ook iets weg van een sekte in mijn ogen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199743422
Ik vind dit zo'n non-onderwerp.. of zou homogenezing veel voorkomen?
pi_199743455
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de argumenten , overtuigend vind ik ze niet .
[..]

Als iemand daar behoefte aan heeft , waarom krijgt die niet de vrijheid om daar iets mee te doen

Waarom word de dogma door hun stort geduwd dat je hiermee geboren bent, dat het niet te genezen is en dat het compleet normaal gedrag is omdat het ook wel eens in het dierenrijk voorkomt

Het heeft ook iets weg van een sekte in mijn ogen
Er zijn wel meer dingen die in de natuur voorkomen maar toch behandeld geven. Het zal er wel omgaan dat behandelen impliceert dat het iets onwenselijks is, dit terwijl het de laatste tijd haast wel het hoogst haalbare lijkt.
pi_199743649
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:28 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Wat is dit dan als het "pure kwakzalverij" is?

In het verleden werd het een sexual deviation genoemd:
https://imaan.home.blog/2021/03/25/dsm-en-homoseksualiteit/

Transgenders hebben spijt van hun transitie
https://imaan.home.blog/2(...)t-van-hun-transitie/
Als bron dan de site van imaan naar voren schuiven :') Geloof :r
U MAD?
pi_199743906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de argumenten , overtuigend vind ik ze niet .
[..]

Als iemand daar behoefte aan heeft , waarom krijgt die niet de vrijheid om daar iets mee te doen

Waarom word de dogma door hun stort geduwd dat je hiermee geboren bent, dat het niet te genezen is en dat het compleet normaal gedrag is omdat het ook wel eens in het dierenrijk voorkomt

Het heeft ook iets weg van een sekte in mijn ogen
Probeer jij ook te genezen van de zwaartekracht? MIddeleeuwse gek. :{w
pi_199744019
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als bron dan de site van imaan naar voren schuiven :') Geloof :r
Bring it, atheist.

pi_199744040
Wat is de volgende stap... psychiatrie voor pedo's verbieden, want dit is dan ook een genderspectrum?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199744114
Ik zie niet helemaal in waarom iemand die moeite heeft met zijn homoseksuele gevoelens niet in therapie mag daarvoor.

Dat lijkt mij een victimless crime.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:09:48 #25
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199744134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zie niet helemaal in waarom iemand die moeite heeft met zijn homoseksuele gevoelens niet in therapie mag daarvoor.

Dat lijkt mij een victimless crime.
De reden waarom iemand er moeite mee heeft is niet omdat het er is, maar omdat de persoon niet kan accepteren dat hij het is omdat zijn omgeving dat hem verteld. Die omgeving moet dat niet vertellen.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:12:42 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199744162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zie niet helemaal in waarom iemand die moeite heeft met zijn homoseksuele gevoelens niet in therapie mag daarvoor.

Dat lijkt mij een victimless crime.
Ik denk dat dat wel mag, maar het mag niet meer genezen worden.

Grootste gedeelte van de zorg is al afgebroken en dit mag dus ook al niet meer.

[ Bericht 41% gewijzigd door Tengano op 04-06-2021 16:21:32 ]
pi_199744259
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:09 schreef airconditioning het volgende:

[..]

De reden waarom iemand er moeite mee heeft is niet omdat het er is, maar omdat de persoon niet kan accepteren dat hij het is omdat zijn omgeving dat hem verteld. Die omgeving moet dat niet vertellen.
Dus zijn omgeving die van hem houdt mag hem niet helpen met een gewoon gezinnetje stichten, maar mensen die niet van hem houden mogen hem bijvoorbeeld wel vertellen dat hij eigenlijk meisje is en zijn lul er afgesneden moet worden?

Waar ligt eigenlijk het verschil, behalve dan bij de ideologie van D66 en VVD? Mag therapie in het algemeen niet ideologisch gekleurd zijn, of gaat het erom dat de therapie de ideologie van de politieke partijen die nu de meerderheid hebben moet volgen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:29:21 #28
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199744337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus zijn omgeving die van hem houdt mag hem niet helpen met een gewoon gezinnetje stichten, maar mensen die niet van hem houden mogen hem bijvoorbeeld wel vertellen dat hij eigenlijk meisje is en zijn lul er afgesneden moet worden?

Waar ligt eigenlijk het verschil, behalve dan bij de ideologie van D66 en VVD? Mag therapie in het algemeen niet ideologisch gekleurd zijn, of gaat het erom dat de therapie de ideologie van de politieke partijen die nu de meerderheid hebben moet volgen?
De vergelijking die u geeft is buiten proporties van de stelling die ik gaf. Iemand mag de persoon erop wijzen dat hij een gezin mag stichten maar dat is niet hetzelfde als iemand vertellen dat hij geen homo mag zijn. Homo's kunnen tenslotte ook gezinnetje stichten via een spermabank of een bijv. een lesbisch stel als host.

Therapie is altijd "ideologisch" gekleurd. Daarom hebben we gelukkig ook geen therapie om iemand een annorexia aan te praten.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199744503
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zie niet helemaal in waarom iemand die moeite heeft met zijn homoseksuele gevoelens niet in therapie mag daarvoor.

Dat lijkt mij een victimless crime.
dat is ook niet aan de orde.
Kwakzalverij gaat er om dat onbekwame mensen zichzelf genezer noemen. ze wekken hiermee de suggestie dat ze een medisch beroep uitoefenen en dat is strafbaar.
daarom lijkt 't juridisch ingewikkeld om die lui daadwerkelijk volledig te doen stoppen.
ze zullen hooguit moeten stoppen met zichzelf homogenezer of homogenezing te noemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199744554
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:29 schreef airconditioning het volgende:

[..]

De vergelijking die u geeft is buiten proporties van de stelling die ik gaf. Iemand mag de persoon erop wijzen dat hij een gezin mag stichten maar dat is niet hetzelfde als iemand vertellen dat hij geen homo mag zijn. Homo's kunnen tenslotte ook gezinnetje stichten via een spermabank of een bijv. een lesbisch stel als host.
Over dat laatste verschillen de meningen, zo vind 90% van de wereldbevolking dat dat niet kan. Hoe dan ook, het idee dat een gewoon klassiek gezinnetje het mooiste is dat een mens kan doen is helemaal niet raar of extreem en als homoseksuele gevoelens daarbij in de weg zitten dan zou je daar therapeutische hulp bij kunnen aanbieden.

Het gaat om wetgeving en dan gaat het niet om alle manieren waarop een homotherapie verkeerd kan zijn, dat snap ik ook wel.Het gaat om de manieren waarop het wel gewoon een individuele vrijheid is waar de overheid zich niet te bemoeien heeft, en al zeker niet vanuit een politieke ideologie.

quote:
Therapie is altijd "ideologisch" gekleurd.
Ik mag toch hopen van niet.
quote:
Daarom hebben we gelukkig ook geen therapie om iemand een annorexia aan te praten.
Dat is een gezondheidsgevaar, daarnaast is het 'aanpraten' van een transitie wel lichamelijk zeer ingrijpend en onherstelbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199744635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
ze zullen hooguit moeten stoppen met zichzelf homogenezer of homogenezing te noemen.
Doen ze dat eigenlijk wel? Of is dat de naam die hun tegenstanders eraan gegeven hebben?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199744801
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:09 schreef airconditioning het volgende:

[..]

De reden waarom iemand er moeite mee heeft is niet omdat het er is, maar omdat de persoon niet kan accepteren dat hij het is omdat zijn omgeving dat hem verteld. Die omgeving moet dat niet vertellen.
Dat verander je hiermee niet, dus dan is het een onzinnig voorstel.
pi_199744826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat is ook niet aan de orde.
Kwakzalverij gaat er om dat onbekwame mensen zichzelf genezer noemen. ze wekken hiermee de suggestie dat ze een medisch beroep uitoefenen en dat is strafbaar.
daarom lijkt 't juridisch ingewikkeld om die lui daadwerkelijk volledig te doen stoppen.
ze zullen hooguit moeten stoppen met zichzelf homogenezer of homogenezing te noemen.
Dan klopt het artikel van de NOS niet.
pi_199744886
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doen ze dat eigenlijk wel? Of is dat de naam die hun tegenstanders eraan gegeven hebben?
homogenezingstherapie?
het kan onder zoveel namen vallen. de naam is ook niet relevant.
allemaal leuk om zo een wet aan te nemen maar hoe ziet men het voor zich qua handhaving.
een lokhomo inzetten?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199745785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

homogenezingstherapie?
het kan onder zoveel namen vallen. de naam is ook niet relevant.
allemaal leuk om zo een wet aan te nemen maar hoe ziet men het voor zich qua handhaving.
een lokhomo inzetten?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:23:31 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199746935
Het hele internet staat ook vol met homo genezings technieken. Dan moet dat in Nederland ook geweerd worden lijkt mij zo. Moeten ze maar even in China vragen hoe je dat moet doen.

Deze jongen legt uit hoe homoseksualiteit ontstaat; het heeft vooral te maken met verwaarlozing in je jeugd en een void aan erkenning die dat achterlaat.


Er zijn zelfs hele cursussen en lezingen over op internet. Ook deze man heeft hetzelfde verhaal. Verwaarlozing in je jeugd en een chronische behoefte aan erkenning in je latere leven wat uiteindelijk omslaat in exhibitionisme. Ook het verhaal van gebrek aan zelfliefde en depressie wordt ook hier genoemd.


etc. etc.


https://www.theodysseyonline.com/how-to-cure-homosexuality

https://www.mic.com/artic(...)e-your-homosexuality

etc. etc.

Ik wens de initiatiefnemers uit de OP veel succes om al dit soort materiaal strafbaar te maken en te bannen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 04-06-2021 20:36:12 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 21:00:13 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199747386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:43 schreef Ali_boo het volgende:
Aan de ene kant moeten we begripvol zijn als we het over pedo's hebben , hun vooral therapie aanbieden om van die gevoelens af te komen

Maar als we een soortgelijke behandelingen voor homos aanbieden, zijn het opeens barbaarse praktijken want het is 2021 ofzo

Get fucked :W
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199747427
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:28 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Wat is dit dan als het "pure kwakzalverij" is?

In het verleden werd het een sexual deviation genoemd:
https://imaan.home.blog/2021/03/25/dsm-en-homoseksualiteit/

Transgenders hebben spijt van hun transitie
https://imaan.home.blog/2(...)t-van-hun-transitie/
Leuk in scene gezet man, wat "acteurs" gecombineerd met een aantal verwarde religekkies die nu deel uitmaken van een rare sekte. Ik ben overtuigd :')

Misschien zijn ze niet meer praktiserend homo, maar je gaat mij niet wijsmaken dat ze eerst alleen een harder pener kregen van kerels (of een natte doos van vrouwen) en dat ze nu totaal hetero zijn. Die houden zichzelf zwaar voor de gek.
  Beste debater 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 21:04:52 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199747469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:23 schreef Tengano het volgende:
Het hele internet staat ook vol met homo genezings technieken. Dan moet dat in Nederland ook geweerd worden lijkt mij zo. Moeten ze maar even in China vragen hoe je dat moet doen.

Deze jongen legt uit hoe homoseksualiteit ontstaat; het heeft vooral te maken met verwaarlozing in je jeugd en een void aan erkenning die dat achterlaat.


Er zijn zelfs hele cursussen en lezingen over op internet. Ook deze man heeft hetzelfde verhaal. Verwaarlozing in je jeugd en een chronische behoefte aan erkenning in je latere leven wat uiteindelijk omslaat in exhibitionisme. Ook het verhaal van gebrek aan zelfliefde en depressie wordt ook hier genoemd.


etc. etc.


https://www.theodysseyonline.com/how-to-cure-homosexuality

https://www.mic.com/artic(...)e-your-homosexuality

etc. etc.

Ik wens de initiatiefnemers uit de OP veel succes om al dit soort materiaal strafbaar te maken en te bannen.
En altijd gekoppeld aan religie... goh
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199747475
'Homogenezing' beschadigt personen. Daarom is het fout. Klaar.
dag
pi_199747498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit zo'n non-onderwerp.. of zou homogenezing veel voorkomen?
Ik vind het ook maar spijkers op laag water zoeken. Waarom zou een homo of lesbienne zich laten converteren tot hetero? Wanneer iemand zo in de knoop zit met zijn of haar geaardheid lijkt me er eerder iets anders aan de hand te zijn en psyhotherapie eerder aan te raden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199747602
Na het lezen van dit topic zou ik in plaats van homogenezers liever complotwappiegenezers introduceren.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:20:10 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199748619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En altijd gekoppeld aan religie... goh
En dit is weer zo'n compleet nietszeggend atheistisch argument buzzword.

Deze mensen hebben iig nog een aannemelijke onderbouwing hoe zoiets ontstaat. En ik vond het wel opvallend dat ze dezelfde aannames en conclusies hebben terwijl ze beiden van een compleet andere (eerder tegengestelde) stroming zijn.

Kans is heel heel heel erg klein dat ze bij elkaar afkijken zeg maar.

Ook vond ik het interessant dat hun aannames heel vergelijkbaar zijn met hoe narcisme ontstaat. Dat gebeurt ook op zeer jonge leeftijd, trauma's, verwaarlozing en gebrek aan erkenning en liefde/genegenheid. Deze mensen spreken van 3 jarige leeftijd. En mensen worden niet als narcist geboren. Narcisme is wel erkend als DSM stoornis en is zo goed als niet te genezen omdat het zo diep zit (false persona).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 04-06-2021 22:26:24 ]
pi_199748657
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:14 schreef Fugue het volgende:
Na het lezen van dit topic zou ik in plaats van homogenezers liever complotwappiegenezers introduceren.
complotwappies vallen absoluut niet te behandelen, laat staan genezen.

je kunt complotwappies wel voeren! (erg vermakelijk)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:24:25 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199748671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

complotwappies vallen absoluut niet te behandelen, laat staan genezen.

je kunt complotwappies wel voeren! (erg vermakelijk)
Voor Spectrumanalyser geen nanobots meer :{w
  Beste debater 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 22:29:00 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199748737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

En dit is weer zo'n compleet nietszeggend atheistisch argument buzzword.

Deze mensen hebben iig nog een aannemelijke onderbouwing hoe zoiets ontstaat. En ik vond het wel opvallend dat ze dezelfde aannames en conclusies hebben terwijl ze beiden van een compleet andere (eerder tegengestelde) stroming zijn.

Kans is heel heel heel erg klein dat ze bij elkaar afkijken zeg maar.

Ook vond ik het interessant dat hun aannames heel vergelijkbaar zijn met hoe narcisme ontstaat. Dat gebeurt ook op zeer jonge leeftijd, trauma's, verwaarlozing en gebrek aan erkenning en liefde/genegenheid. Deze mensen spreken van 3 jarige leeftijd. En mensen worden niet als narcist geboren. Narcisme is wel erkend als DSM stoornis en is zo goed als niet te genezen omdat het zo diep zit (false persona).
Ik ben geen atheist.

En natuurlijk komen ze allemaal tot dezelfde conclusie, ze hanteren namelijk allemaal eenzelfde lezing van hetzelfde verhaal.

Ofwel, de standaard religieuze obsessie met seksualiteit. Maakte het zich maar zo druk om armoede en pijnbestrijding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:49:56 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199749030
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
En natuurlijk komen ze allemaal tot dezelfde conclusie, ze hanteren namelijk allemaal eenzelfde lezing van hetzelfde verhaal.
Nou gelukkig generaliseer je niet iig.

Ik vond het een boeiende visie en ik ben iemand die ook oog kan hebben voor andere mogelijkheden zonder deuren dicht te gooien, en deze juist voorzichtig open te doen om te kijken wat er achter zit.

In ons DSM handboek kun je ook niks terugvinden over slachtoffers van narcistisch misbruik terwijl die compleet verknipt zijn en allemaal dezelfde verschijnselen vertonen, hetgeen zo goed als onbekend is in de psychische zorgwereld en er legio mensen van rondlopen die alleen maar de standaard (en niet passende) labeltjes krijgen opgeprikt. Daar moet men dus nog wakker worden. Het is dan ook niet voor niets dat het zo'n chaos in die wereld is en nu denk de overheid het ook nog even beter te weten.

Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat we op het gebied van homosexualiteit ook nog royaal onvoldoende inzicht hebben in hoe zoiets wellicht kan ontstaan en of er wellicht idd een antwoord op gegeven kan worden.

Er zijn zoveel dingen die we nog moeten uitvinden en dingen die we nu normaal vinden en waar je honderd jaar geleden voor gek voor werd verklaard.

Ik heb geen behoefte om in een oordeel te zitten naar wie dan ook, want daar is niemand mee geholpen; geen homo's maar ook geen hetero's. Maar mensen die moeite met hun geaardheid of seksualiteit hebben moet je wel zorgvuldig en breed naar willen kijken ipv kort door de bocht roepen dat therapie daarvoor verboden moet worden. Eigenlijk kun je dat vergelijken met een soort moderne heksenverbranding door de overheid. Het is nou eenmaal zo dus zo doen we dat.

Ik zou graag mijn mogelijkheden open willen houden als ik mijn persoonlijke struggles op wil lossen zonder mijn autonomie te verliezen, en dan wil ik dus niet nog eens betutteld worden door de overheid die eventuele mogelijkheden daartoe strafbaar stelt omdat een aantal kamerleden meent het zwarte garen te hebben uitgevonden. En de overheid zit er wel vaker naast dacht ik zo.

En dus zou ik tegen die overheid zeggen:

quote:
Maakte het zich maar zo druk om armoede en pijnbestrijding.


[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 04-06-2021 23:10:33 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 22:52:44 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199749067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nou gelukkig generaliseer je niet iig.

Ik vond het een boeiende visie en ik ben iemand die ook oog kan hebben voor andere mogelijkheden zonder deuren dicht te gooien, en deze juist voorzichtig open te doen om te kijken wat er achter zit.

In ons DSM handboek kun je ook niks terugvinden over slachtoffers van narcistisch misbruik terwijl die compleet verknipt zijn en allemaal dezelfde verschijnselen vertonen, hetgeen zo goed als onbekend is in de psychische3 zorgwereld en er zat mensen van rondlopen. Daar moet men dus nog wakker worden.

Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat we op het gebied van homosexualiteit ook nog royaal onvoldoende inzicht hebben in hoe zoiets wellicht kan ontstaan en of er wellicht idd een antwoord op gegeven kan worden.

Er zijn zoveel dingen die we nog moeten uitvinden en dingen die we nu normaal vinden en waar je honderd jaar geleden voor gek voor werd verklaard.

Ik heb geen behoefte om in een oordeel te zitten naar wie dan ook, want daar is niemand mee geholpen; geen homo's maar ook geen hetero's. Maar mensen die moeite met hun geaardheid of seksualiteit hebben moet je wel zorgvuldig en breed naar willen kijken ipv kort door de bocht roepen dat therapie daarvoor verboden moet worden. Eigenlijk kun je dat vergelijken met een soort moderne heksenverbranding door de overheid. Het is nou eenmaal zo dus zo doen we dat.

Ik zou graag mijn mogelijkheden open willen houden als ik mijn persoonlijke struggles op wil oplossen zonder mijn autonomie te verliezen, en dan wil ik dus niet nog eens betutteld worden door de overheid die eventuele mogelijkheden daartoe strafbaar stelt omdat zij menen het zwarte garen te hebben uitgevonden. En de overheid zit er wel vaker naast immers.

En dus zou ik tegen die overheid zeggen:
[..]

Antwoord waarop?

En de overheid dient allereerst de scheiding tussen kerk en staat te waarborgen, en aangezien al die therapie-clubs religieus zijn (goh) dienen ze die zeker in de gaten te houden, met hun middeleeuwse opvattingen.
Oh ja, over verbranding gesproken, de laatste homo's werden in Nederland in 1731 nog levend verbrand. Dat soort narigheid komt vaker uit religieuze hoek dan andersom, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:08:59 #49
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199749945
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus zijn omgeving die van hem houdt mag hem niet helpen met een gewoon gezinnetje stichten, maar mensen die niet van hem houden mogen hem bijvoorbeeld wel vertellen dat hij eigenlijk meisje is en zijn lul er afgesneden moet worden?
Het is inderdaad wel vrij tegenstrijdig dat de mensen die van je houden je vertellen dat je niet mag zijn wie je bent en mensen die niet van je houden je vertellen dat je wel mag zijn wie je bent.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:11:01 #50
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199749968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nou gelukkig generaliseer je niet iig.

Ik vond het een boeiende visie en ik ben iemand die ook oog kan hebben voor andere mogelijkheden zonder deuren dicht te gooien, en deze juist voorzichtig open te doen om te kijken wat er achter zit.

In ons DSM handboek kun je ook niks terugvinden over slachtoffers van narcistisch misbruik terwijl die compleet verknipt zijn en allemaal dezelfde verschijnselen vertonen, hetgeen zo goed als onbekend is in de psychische zorgwereld en er legio mensen van rondlopen die alleen maar de standaard (en niet passende) labeltjes krijgen opgeprikt. Daar moet men dus nog wakker worden. Het is dan ook niet voor niets dat het zo'n chaos in die wereld is en nu denk de overheid het ook nog even beter te weten.

Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat we op het gebied van homosexualiteit ook nog royaal onvoldoende inzicht hebben in hoe zoiets wellicht kan ontstaan en of er wellicht idd een antwoord op gegeven kan worden.

Er zijn zoveel dingen die we nog moeten uitvinden en dingen die we nu normaal vinden en waar je honderd jaar geleden voor gek voor werd verklaard.

Ik heb geen behoefte om in een oordeel te zitten naar wie dan ook, want daar is niemand mee geholpen; geen homo's maar ook geen hetero's. Maar mensen die moeite met hun geaardheid of seksualiteit hebben moet je wel zorgvuldig en breed naar willen kijken ipv kort door de bocht roepen dat therapie daarvoor verboden moet worden. Eigenlijk kun je dat vergelijken met een soort moderne heksenverbranding door de overheid. Het is nou eenmaal zo dus zo doen we dat.

Ik zou graag mijn mogelijkheden open willen houden als ik mijn persoonlijke struggles op wil lossen zonder mijn autonomie te verliezen, en dan wil ik dus niet nog eens betutteld worden door de overheid die eventuele mogelijkheden daartoe strafbaar stelt omdat een aantal kamerleden meent het zwarte garen te hebben uitgevonden. En de overheid zit er wel vaker naast dacht ik zo.

En dus zou ik tegen die overheid zeggen:
[..]

Dat we daar niet echt inzicht in zouden hebben is niet waar. Dat hebben we wel, en we kunnen vrij eenvoudig constateren dat de mensen die wel zichzelf mogen zijn en daar ook passende hulp bij krijgen een stuk gelukkiger zijn dan de mensen die worden verteld dat ze moeten onderdrukken wie ze zijn.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:25:15 #51
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199750109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar spijkers op laag water zoeken. Waarom zou een homo of lesbienne zich laten converteren tot hetero?
Omdat het in religieuze kringen nog niet echt een onderwerp is wat op veel tolerantie kan rekenen. En hoewel een minderheid hebben we het over relatief veel o.a. homo's die daaronder lijden.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:28:03 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199750134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat we daar niet echt inzicht in zouden hebben is niet waar.
Dat zeiden de mensen in 1731 ook.

De mensheid staat niet stil en er worden elke dag nieuwe ontwikkelingen gedaan en nieuwe inzichten verkregen. De inzichten die we vandaag hebben zijn decennia later zwaar verouderd. Waardoor zaken als roken, asbest en radio-activiteit ineens niet meer zo goed voor je gezondheid zijn als vroeger om maar wat duidelijkere voorbeelden te noemen.

De inzichten die we vandaag over homoseksualiteit hebben, zouden in de toekomst daarom zomaar niet meer hoeven zijn, dan wat we daar heden ten dage met onze gebrekkige inzichten en kennis van nu over aannemen. Maar gelukkig zijn we voortdurend in ontwikkeling door mensen die alle mogelijkheden open willen houden, anders zouden we in dit land tegenwoordig nog steeds heksen en homo's verbranden.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:29:58 #53
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199750152
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat zeiden de mensen in 1731 ook.

De mensheid staat niet stil en er worden elke dag nieuwe ontwikkelingen gedaan en nieuwe inzichten verkregen. De inzichten die we vandaag hebben zijn decennia later zwaar verouderd. Waardoor zaken als roken, asbest en radio-activiteit ineens niet meer zo goed voor je gezondheid zijn als vroeger om maar wat duidelijkere voorbeelden te noemen.

De inzichten die we vandaag over homoseksualiteit hebben zouden in de toekomst daarom zomaar niet meer hoeven zijn, dan wat we daar heden ten dage met onze gebrekkige inzichten en kennis van nu over aannemen. Maar gelukkig zijn we voortdurend in ontwikkeling door mensen die alle mogelijkheden open willen houden anders zouden we in dit land tegenwoordig nog steeds heksen en homo's verbranden.
Dus wat is precies je punt? We moeten praktijken als homogenezing maar gewoon toestaan, ook als blijkt dat dat schadelijk is?
pi_199750298
Ik vind dat mensen zelf de vrijheid moeten hebben en houden om wel of niet voor een bepaalde 'behandeling' te kiezen. Dit voorstel tast die persoonlijke vrijheid aan en daar ben ik het zeker niet mee eens.
pi_199751393
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Omdat het in religieuze kringen nog niet echt een onderwerp is wat op veel tolerantie kan rekenen. En hoewel een minderheid hebben we het over relatief veel o.a. homo's die daaronder lijden.
Dat is dan heel fijn voor die religieuze kringen, maar waarom zouden homo's moeten lijden onder de opvattingen in die kringen? Volgens mij zijn er maar weinig landen, die zo atheïstisch zijn als Nederland. Alle mogelijkheden om dat kleine kliekje religieuzen te ontlopen dus.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 08:20:58 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199751435
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zie niet helemaal in waarom iemand die moeite heeft met zijn homoseksuele gevoelens niet in therapie mag daarvoor.

Dat lijkt mij een victimless crime.
Omdat het oplichterij is en misbruik van mensen in een moeilijke positie
pi_199751443
Sowieso is geaardheid niet bij iedereen helemaal statisch.

Een heteroman die getrouwd is en daarna homo wordt en van zijn vrouw scheidt, 'heeft eindelijk zijn ware geaardheid gevonden'.

Maar andersom, dus als een voormalige homo hetero wordt, wordt hij niet vertrouwd.

Dit uit het boek 'Madness of Crowds', wat geschreven is door een homo die homogenezing ook niet per se afkeurt (wel als het om wichelroede-achtige praktijken gaat).

Dit soort wetten worden weer door vermoedelijk heterofiele deugblanken gemaakt.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 10:05:04 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199752199
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:23 schreef jakosi het volgende:
Sowieso is geaardheid niet bij iedereen helemaal statisch.

Een heteroman die getrouwd is en daarna homo wordt en van zijn vrouw scheidt, 'heeft eindelijk zijn ware geaardheid gevonden'.

Maar andersom, dus als een voormalige homo hetero wordt, wordt hij niet vertrouwd.

Dit uit het boek 'Madness of Crowds', wat geschreven is door een homo die homogenezing ook niet per se afkeurt (wel als het om wichelroede-achtige praktijken gaat).

Dit soort wetten worden weer door vermoedelijk heterofiele deugblanken gemaakt.
Je ziet dat ook bij mensen die met hulp afvallen en van bijvoorbeeld 175kg naar 80kggaan. Die worden gefeliciteerd en er is respect voor de prestatie terwijl andersom mensen nooit schouderklopjes krijgen als ze van 80kg naar 220kg gaan terwijl ...... doe het ze maar eens na, ga er maar eens aan staan
pi_199752713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:23 schreef jakosi het volgende:
Sowieso is geaardheid niet bij iedereen helemaal statisch.

Een heteroman die getrouwd is en daarna homo wordt en van zijn vrouw scheidt, 'heeft eindelijk zijn ware geaardheid gevonden'.

Maar andersom, dus als een voormalige homo hetero wordt, wordt hij niet vertrouwd.

Dit uit het boek 'Madness of Crowds', wat geschreven is door een homo die homogenezing ook niet per se afkeurt (wel als het om wichelroede-achtige praktijken gaat).

Dit soort wetten worden weer door vermoedelijk heterofiele deugblanken gemaakt.
Prima punten inderdaad. 'The Madness of Crowds' is een zeer goed boek natuurlijk. Ik zie het probleem ook niet zo, mensen moeten vrij zijn om hun eigen keuzes te maken, ook omtrent therapie. Grens moet uiteraard worden getrokken bij bepaalde achterhaalde, soms zelfs macabere fysieke, taferelen. Maar simpelweg praten over je geaardheid met een therapeut naar keuze via een specifiek kader, moet mogelijk zijn. De overheid zou dit niet moeten kunnen beïnvloeden.

Ook is het interessant wat je aanhaalt omtrent het van hetero naar homo, wat wordt toegejuicht, maar als iemand van homo naar hetero zou gaan krijg je toch al snel vreemde reacties met argwaan. De reden hiervoor is volgens mij omdat homo een vermeende slachtofferrol met zich meebrengt die ook anderen weer een kans biedt iets zogenaamd moreel verlichts te doen, en dan heb ik het natuurlijk voornamelijk over de blanke, hoger opgeleide progressieve geest. Die kunnen als er een homo uit kast komt, direct even hun zegje doen en het zogenaamde slachtoffer steunen en aantonen hoe progressief en moreel verheven men wel niet is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 10:56:35 ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 11:32:38 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199753192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat het oplichterij is en misbruik van mensen in een moeilijke positie
Als dat de reden zou zijn dat men zich daar werkelijk zo druk over zouden maken :+ waarom is er dan nog steeds geen reet gedaan om de toeslagenaffaire (hun eigen oplichterij en misbruik) even af te wikkelen. Get real.
pi_199753434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:43 schreef Ali_boo het volgende:
Aan de ene kant moeten we begripvol zijn als we het over pedo's hebben , hun vooral therapie aanbieden om van die gevoelens af te komen

Maar als we een soortgelijke behandelingen voor homos aanbieden, zijn het opeens barbaarse praktijken want het is 2021 ofzo

Get fucked :W
Als je kinderen misbruikt is dit strafbaar omdat als je de verhoudingen mentaal en fysiek vergelijkt je in de kern machtsmisbruik hebt zoals bepaalde profeten en priesters hebben gedemonstreerd.

Wat twee voor de wet volwassenen vrouwen of kerels in hun liefdesleven willen doen, moeten ze maar mooi zelf uitzoeken. Het is alleen dat religies daar wat meer problemen mee hadden dan bij het eerste.
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 11:51:13 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199753457
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Prima punten inderdaad. 'The Madness of Crowds' is een zeer goed boek natuurlijk. Ik zie het probleem ook niet zo, mensen moeten vrij zijn om hun eigen keuzes te maken, ook omtrent therapie. Grens moet uiteraard worden getrokken bij bepaalde achterhaalde, soms zelfs macabere fysieke, taferelen. Maar simpelweg praten over je geaardheid met een therapeut naar keuze via een specifiek kader, moet mogelijk zijn. De overheid zou dit niet moeten kunnen beïnvloeden.

Ook is het interessant wat je aanhaalt omtrent het van hetero naar homo, wat wordt toegejuicht, maar als iemand van homo naar hetero zou gaan krijg je toch al snel vreemde reacties met argwaan. De reden hiervoor is volgens mij omdat homo een vermeende slachtofferrol met zich meebrengt die ook anderen weer een kans biedt iets zogenaamd moreel verlichts te doen, en dan heb ik het natuurlijk voornamelijk over de blanke, hoger opgeleide progressieve geest. Die kunnen als er een homo uit kast komt, direct even hun zegje doen en het zogenaamde slachtoffer steunen en aantonen hoe progressief en moreel verheven men wel niet is.
Fijn dat je ook hier je riedel nog een keer kunt afsteken, maar dat het ene meer voorkomt dan het andere is natuurlijk omdat homoseksualiteit langs conservatief-religieuze weg een eeuwenlange evolutie van verkettering heeft doorgemaakt die het nogal in het letterlijke verdomhoekje heeft geplaatst; hetero zijn heeft in de geschiedenis niet geleid tot levende verbranding, bijvoorbeeld.

Dat je het weer over morele verhevenheid/verlichting preekt is in dit opzicht natuurlijk wederom een gotspe, wetende dat dat zedengepreek, gewauwel over moraliteit en 'het Goede' zich voornamelijk manifesteert in groepen die pretenderen een lijntje met de heer zelf te hebben, en o.m. met dit soort 'therapieën' komen om dat te tonen.

Samengevat: weer een sterk staaltje dejannnistisch revisionisme met de gebruikelijke buzz-words.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199753584
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:43 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind dat mensen zelf de vrijheid moeten hebben en houden om wel of niet voor een bepaalde 'behandeling' te kiezen. Dit voorstel tast die persoonlijke vrijheid aan en daar ben ik het zeker niet mee eens.
Die vrijheid hebben ze dus niet, dat is het punt . Tolerantie is prima zolang het maar in mijn straatje past :Y)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199753672
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je kinderen misbruikt is dit strafbaar omdat als je de verhoudingen mentaal en fysiek vergelijkt je in de kern machtsmisbruik hebt zoals bepaalde profeten en priesters hebben gedemonstreerd.

Wat twee voor de wet volwassenen vrouwen of kerels in hun liefdesleven willen doen, moeten ze maar mooi zelf uitzoeken. Het is alleen dat religies daar wat meer problemen mee hadden dan bij het eerste.
En volgens jouw is er geen sprake van machtsmisbruik binnen de homoseksuele gemeenschap ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:13:50 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199753695
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:32 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als dat de reden zou zijn dat men zich daar werkelijk zo druk over zouden maken :+ waarom is er dan nog steeds geen reet gedaan om de toeslagenaffaire (hun eigen oplichterij en misbruik) even af te wikkelen. Get real.
Drogredeneren voor beginners
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 12:13:56 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199753698
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

En volgens jouw is er geen sprake van machtsmisbruik binnen de homoseksuele gemeenschap ?
:')

give it up
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:14:53 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199753709
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze dus niet, dat is het punt . Tolerantie is prima zolang het maar in mijn straatje past :Y)
En dat is precies het grootste probleem wat ik met dieser verboten heb :r
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:23:04 #68
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199753789
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze dus niet, dat is het punt . Tolerantie is prima zolang het maar in mijn straatje past :Y)
Een behandeling moet natuurlijk aan bepaalde standaarden voldoen, maar dat is ongetwijfeld een brug te ver als je homo's veracht.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:25:26 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199753813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze dus niet, dat is het punt . Tolerantie is prima zolang het maar in mijn straatje past :Y)
Jij wil dus tolerantie voor oplichters

Vind je Sywert ook een toffe peer?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:28:09 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199753852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is dan heel fijn voor die religieuze kringen, maar waarom zouden homo's moeten lijden onder de opvattingen in die kringen? Volgens mij zijn er maar weinig landen, die zo atheïstisch zijn als Nederland. Alle mogelijkheden om dat kleine kliekje religieuzen te ontlopen dus.
Dat heb je niet als je in die kringen opgroeit, waar dit probleem zich dan ook voornamelijk voordoet.
pi_199753869
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Prima punten inderdaad. 'The Madness of Crowds' is een zeer goed boek natuurlijk. Ik zie het probleem ook niet zo, mensen moeten vrij zijn om hun eigen keuzes te maken, ook omtrent therapie. Grens moet uiteraard worden getrokken bij bepaalde achterhaalde, soms zelfs macabere fysieke, taferelen. Maar simpelweg praten over je geaardheid met een therapeut naar keuze via een specifiek kader, moet mogelijk zijn. De overheid zou dit niet moeten kunnen beïnvloeden.
Volgens de onderzoeken die ik heb gezien hebben iets van 30 to 40% van de homoseksuelen een vertekend zelfbeeld door traumatische ervaringen in de jeugd . In mijn bescheiden mening is dit onderbelicht en zouden we hier veel meer aandacht aan moeten besteden om de mensen te helpen om van hun leed af te komen . Mocht je na een succesvolle behandeling nog steeds de behoefte voelen om met je oude levensstijl door te gaan, dan ben je vrij om dit te doen

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ook is het interessant wat je aanhaalt omtrent het van hetero naar homo, wat wordt toegejuicht, maar als iemand van homo naar hetero zou gaan krijg je toch al snel vreemde reacties met argwaan. De reden hiervoor is volgens mij omdat homo een vermeende slachtofferrol met zich meebrengt die ook anderen weer een kans biedt iets zogenaamd moreel verlichts te doen, en dan heb ik het natuurlijk voornamelijk over de blanke, hoger opgeleide progressieve geest. Die kunnen als er een homo uit kast komt, direct even hun zegje doen en het zogenaamde slachtoffer steunen en aantonen hoe progressief en moreel verheven men wel niet is.
Ik moest gelijk aan Etto denken , vraag me niet waarom :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 12:40:50 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199753994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Volgens de onderzoeken die ik heb gezien hebben iets van 30 to 40% van de homoseksuelen een vertekend zelfbeeld door traumatische ervaringen in de jeugd . In mijn bescheiden mening is dit onderbelicht en zouden we hier veel meer aandacht aan moeten besteden om de mensen te helpen om van hun leed af te komen . Mocht je na een succesvolle behandeling nog steeds de behoefte voelen om met je oude levensstijl door te gaan, dan ben je vrij om dit te doen
[..]

Ik moest gelijk aan Etto denken , vraag me niet waarom :D
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199754203
De reden dat ze dit willen verbieden is omdat de homo boven de hetero staat. Het ideaal is als we allemaal homo zouden zijn, veel beter.
pi_199754278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens de onderzoeken die ik heb gezien hebben iets van 30 to 40% van de homoseksuelen een vertekend zelfbeeld door traumatische ervaringen in de jeugd . In mijn bescheiden mening is dit onderbelicht en zouden we hier veel meer aandacht aan moeten besteden om de mensen te helpen om van hun leed af te komen . Mocht je na een succesvolle behandeling nog steeds de behoefte voelen om met je oude levensstijl door te gaan, dan ben je vrij om dit te doen
Ik heb eigenlijk geen idee of dat eerste zo is, ik denk dat homoseksualiteit geheel natuurlijk is en ook geen leed hoeft te brengen. Maar het moet mensen vrij staan om dit aspect van zichzelf in therapie verder te ontdekken als daar een wens voor is. En vanuit dat oogpunt is deze bemoeienis van de politiek zorgwekkend. Het doet je afvragen wat het volgende is dat niet meer mag. Bijvoorbeeld kinderen van 5 die zeggen het andere geslacht zijn mogen niet meer worden tegengesproken of in twijfel getrokken door een arts of psychiater? Ik sluit het op de duur niet uit. We weten immers hoe sterk ook de genderideologie wordt gepusht door sommigen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
Ik moest gelijk aan Etto denken , vraag me niet waarom :D
Haha, begrijpelijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:
De reden dat ze dit willen verbieden is omdat de homo boven de hetero staat. Het ideaal is als we allemaal homo zouden zijn, veel beter.
Sommigen zouden dit inderdaad oprecht fantastisch vinden. Helaas voor deze mensen is natuurlijk het overgrote deel van de mensen simpelweg hetero, maar daarom zie je ook dat er allerlei anderen zaken bij worden verzonnen. Queer, panseksueel of non-binary, genderfluid of gender non-conforming. Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met concrete seksuele voorkeuren, maar dat maakt niet uit. Als het maar afwijkend is en een vermeende slachtofferrol met zich kan meebrengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2021 13:18:50 ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:29:11 #75
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199754398
Vooropgesteld dat ik de praktijk en sich (homo genezing) compleet achterlijk vindt om dat een seksuele geaardheid iets biologisch is en derhalve niet te genezen valt, vind ik het van de zotte dat we dit van staatswege gaan verbieden.

Als jij nou gelovig bent en je gelooft derhalve ook dat de heer je kan genezen, dan zie ik het bezwaar niet. Er zijn er wel meer die op basis van geloof in willekeurige onzin heilzame effecten verwachten. De hele homeopathie is er ook op gebaseerd.

Ook wel weer ironisch dat het voor een deel de zogenaamd liberale partijen zijn die zich hier hard voor maken. Net als bij de donorwet. Men moet vinden / doen wat wij vinden en anders dwingen we het van staatswege af. Er is zo langzamerhand helemaal niets liberaals meer aan. Maar wel de bek vol van vrijheid en diversiteit. :N :X
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 13:29:42 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199754410
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen idee of dat eerste zo is, ik denk dat homoseksualiteit geheel natuurlijk is en ook geen leed hoeft te brengen. Maar het moet mensen vrij staan om dit aspect van zichzelf in therapie verder te ontdekken als daar een wens voor is. En vanuit dat oogpunt is deze bemoeienis van de politiek zorgwekkend. Het doet je afvragen wat het volgende is dat niet meer mag. Bijvoorbeeld kinderen van 5 die zeggen het andere geslacht zijn mogen niet meer worden tegengesproken of in twijfel getrokken door een arts of psychiater? Ik sluit het op de duur niet uit. We weten immers hoe sterk ook de genderideologie wordt gepusht door sommigen.
[..]

Haha, begrijpelijk.
[..]

Sommigen zouden dit inderdaad oprecht fantastisch vinden. Helaas voor deze mensen

is natuurlijk het overgrote deel van de mensen simpelweg hetero, maar daarom zie je ook dat er allerlei anderen zaken bij worden verzonnen. Queer, panseksueel of non-binary, genderfluid of gender non-conforming. Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met concrete seksuele voorkeuren, maar dat maakt niet uit. Als het maar afwijkend is en een vermeende slachtofferrol met zich kan meebrengen.
De enige slachtofferrol die we hier thans zien is die van de conservatieve hoeder der beschaving, dwarsgezeten door een sinistere agenda gepusht door progressieve en linksgeoriënteerde Filistijnen.

Treffend ook is dat je steevast negeert dat het opwerpen van moraal, moraliteit en morele verhevenheid vooral iets is van lieden die beweren aan de hand van een boek de goddelijke wil menen te weten. In al je dodelijk vermoeiende epistels en grijsgedraaide platen stap je daar heel behendig steeds even overheen. Niet vreemd, want laten nu net conservatieven daar een handje van hebben en dit ook langs politieke weg (zeker in de VS, maar ook hier) willen opleggen aan anderen. Dejannn? Die zwijgt. Past niet in het 'narratief'.

Verder heeft dit natuurlijk helemaal niets met het willen hebben van slachtoffers te maken; dat is dezelfde insteek die types als jij ook m.b.t. issues als racisme en armoede hebben, en met reden: het bagatelliseert bestaande problemen en, door deze te ridiculiseren dan wel te framen als scorekaarten voor 'progressief linksgeoriënteerde messiassen op zoek naar dolende schapen', kun je niet enkel de thema's zelf wegmoffelen, je kunt elk initiatief om deze problematiek tegen te gaan wegzetten als bemoeizuchtig en totaal onnodig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:32:09 #77
3542 Gia
User under construction
pi_199754434
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:12 schreef Tengano het volgende:


Ik denk dat dat wel mag, maar het mag niet meer genezen worden.

Grootste gedeelte van de zorg is al afgebroken en dit mag dus ook al niet meer.
Het is geen ziekte! Het hoeft niet genezen te worden.

Als iemand psychische problemen krijgt omdat hij hier moeite mee heeft, kan hij daarvoor gewoon therapie krijgen.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:33:42 #78
3542 Gia
User under construction
pi_199754451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:52 schreef Ali_boo het volgende:

Waarom zou je destructief gedrag willen aanmoedigen ?
Welk destructief gedrag?
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 13:35:51 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199754470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Welk destructief gedrag?
Staat in zijn heilig boek.
Ali staat in rechtstreekse verbinding met de almachtige zelf, dan weet je dat soort dingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 13:37:25 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199754488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:29 schreef AgLarrr het volgende:
Vooropgesteld dat ik de praktijk en sich (homo genezing) compleet achterlijk vindt om dat een seksuele geaardheid iets biologisch is en derhalve niet te genezen valt, vind ik het van de zotte dat we dit van staatswege gaan verbieden.

Als jij nou gelovig bent en je gelooft derhalve ook dat de heer je kan genezen, dan zie ik het bezwaar niet. Er zijn er wel meer die op basis van geloof in willekeurige onzin heilzame effecten verwachten. De hele homeopathie is er ook op gebaseerd.

Ook wel weer ironisch dat het voor een deel de zogenaamd liberale partijen zijn die zich hier hard voor maken. Net als bij de donorwet. Men moet vinden / doen wat wij vinden en anders dwingen we het van staatswege af. Er is zo langzamerhand helemaal niets liberaals meer aan. Maar wel de bek vol van vrijheid en diversiteit. :N :X
Homo-genezing is net als homeopathie dan ook kwakzalverij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199754549
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De enige slachtofferrol die we hier thans zien is die van de conservatieve hoeder der beschaving, dwarsgezeten door een sinistere agenda gepusht door progressieve en linksgeoriënteerde Filistijnen.

Treffend ook is dat je steevast negeert dat het opwerpen van moraal, moraliteit en morele verhevenheid vooral iets is van lieden die beweren aan de hand van een boek de goddelijke wil menen te weten. In al je dodelijk vermoeiende epistels en grijsgedraaide platen stap je daar heel behendig steeds even overheen. Niet vreemd, want laten nu net conservatieven daar een handje van hebben en dit ook langs politieke weg (zeker in de VS, maar ook hier) willen opleggen aan anderen. Dejannn? Die zwijgt. Past niet in het 'narratief'.

Verder heeft dit natuurlijk helemaal niets met het willen hebben van slachtoffers te maken; dat is dezelfde insteek die types als jij ook m.b.t. issues als racisme en armoede hebben, en met reden: het bagatelliseert bestaande problemen en, door deze te ridiculiseren dan wel te framen als scorekaarten voor 'progressief linksgeoriënteerde messiassen op zoek naar dolende schapen', kun je niet enkel de thema's zelf wegmoffelen, je kunt elk initiatief om deze problematiek tegen te gaan wegzetten als bemoeizuchtig en totaal onnodig.
Leuke post, vol met heetgebakerde reacties op argumenten die niet worden gemaakt. Ik snap die vorige post van Ali_boo wel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:42:26 #82
3542 Gia
User under construction
pi_199754552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:29 schreef AgLarrr het volgende:
Vooropgesteld dat ik de praktijk en sich (homo genezing) compleet achterlijk vindt om dat een seksuele geaardheid iets biologisch is en derhalve niet te genezen valt, vind ik het van de zotte dat we dit van staatswege gaan verbieden.

Therapie om te leren omgaan met je gevoelens blijft gewoon mogelijk natuurlijk. Ook als je worstelt met wel of niet homo zijn.
Wat verboden dient te worden zijn alle agressieve, godsdienstige vaak, methoden die bedoeld zijn om iets te genezen wat geen ziekte is.

Zoals in dit verhaal.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-15de-het-ergste-was
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:43:40 #83
3542 Gia
User under construction
pi_199754565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

Staat in zijn heilig boek.
Ali staat in rechtstreekse verbinding met de almachtige zelf, dan weet je dat soort dingen.
Kleine kinderen verminken, dát vindt hij niet destructief, zeker!
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 13:46:40 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199754595
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:42 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Leuke post, vol met heetgebakerde reacties op argumenten die niet worden gemaakt. Ik snap die vorige post van Ali_boo wel.
En opnieuw nergens op in gaan.

We wachten vol smart op je volgende epistel over de progressief linksgeoriënteerde kabal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:49:00 #85
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199754612
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Homo-genezing is net als homeopathie dan ook kwakzalverij.
Eens. Maar kwakzalverij is niet verboden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:50:50 #86
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199754638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Therapie om te leren omgaan met je gevoelens blijft gewoon mogelijk natuurlijk. Ook als je worstelt met wel of niet homo zijn.
Wat verboden dient te worden zijn alle agressieve, godsdienstige vaak, methoden die bedoeld zijn om iets te genezen wat geen ziekte is.

Zoals in dit verhaal.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-15de-het-ergste-was
Dat kan niet in een vrije samenleving. Als je in je grondwet hebt staan alle geloofsovertuigingen te respecteren dan is dit, zolang het plaatsvindt tussen instemmende individuen, iets van de kerk en niet van de staat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Beste debater 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 13:52:53 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199754664
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat kan niet in een vrije samenleving. Als je in je grondwet hebt staan alle geloofsovertuigingen te respecteren dan is dit, zolang het plaatsvindt tussen instemmende individuen, iets van de kerk en niet van de staat.
De vraag is in hoeverre het individu daar zelf mee instemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199754685
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat heb je niet als je in die kringen opgroeit, waar dit probleem zich dan ook voornamelijk voordoet.
Tsja, dan moet je die kringen verlaten. Waarom zou je lid blijven van een vereniging die je niet aanstaat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:58:00 #89
3542 Gia
User under construction
pi_199754713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:50 schreef AgLarrr het volgende:

Dat kan niet in een vrije samenleving. Als je in je grondwet hebt staan alle geloofsovertuigingen te respecteren dan is dit, zolang het plaatsvindt tussen instemmende individuen, iets van de kerk en niet van de staat.
Op de stoel van een arts gaan zitten, heeft niets met geloof te maken, dus ook niet met vrijheid van religie.
De kerk mag nog steeds preken tegen homoseks, omdat dit in de heilige boeken staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 05-06-2021 14:04:28 ]
pi_199754984
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel vrij tegenstrijdig dat de mensen die van je houden je vertellen dat je niet mag zijn wie je bent en mensen die niet van je houden je vertellen dat je wel mag zijn wie je bent.
Dat wie je bent zou worden bepaald door je seksualiteit en een hedonistische visie daarop is ook maar een ideologie. Die staat mij ook nader dan die christelijke ideologie, maar het gaat om zelfbevrijding en dan moeten we niet de ene dwingende ideologie gaan vervangen door de ander, en zeker niet de zachte onderdrukking door de sociale omgeving gaan vervangen door harde staatsonderdrukking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:20:47 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199755071
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre het individu daar zelf mee instemt.
Zeker. Gedwongen is een heel ander verhaal.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199755297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zeker. Gedwongen is een heel ander verhaal.
Hoe vrij is het als je hele gemeenschap roept dat wat jij voelt fout is? Terwijl dat volgens de wet niet zo is?
dag
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:46:25 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199755514
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe vrij is het als je hele gemeenschap roept dat wat jij voelt fout is? Terwijl dat volgens de wet niet zo is?
Iedereen in deze wereld heeft te maken met oordelen en meningen van anderen. Dat geldt dus voor homo's en hetero's alsook voor gelovigen en niet gelovigen.

Daarom is het ook zo belangrijk om te weten wie jezelf bent. En als de wetgever dan verboden opstelt om dat uit te kunnen vinden helpt dan niet mee.

En dat terwijl je in dit land op iedere hoek van de straat wel harddrugs kunt krijgen en je je leven naar de kk kunt helpen; omdat wij zo tolerant :+ zijn.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:50:28 #94
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199755589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja, dan moet je die kringen verlaten. Waarom zou je lid blijven van een vereniging die je niet aanstaat?
Dat is wel wat makkelijker gezegd dan gedaan als je van jongs af aan al geïndoctrineerd wordt met allerlei dubieuze denkbeelden en je hele sociale leven is gecentreerd rondom dat geloof.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:51:31 #95
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199755600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat wie je bent zou worden bepaald door je seksualiteit en een hedonistische visie daarop is ook maar een ideologie. Die staat mij ook nader dan die christelijke ideologie, maar het gaat om zelfbevrijding en dan moeten we niet de ene dwingende ideologie gaan vervangen door de ander, en zeker niet de zachte onderdrukking door de sociale omgeving gaan vervangen door harde staatsonderdrukking.
Er is dan ook helemaal geen sprake van dwang danwel onderdrukking, dat verzin jij er telkens weer bij.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:53:43 #96
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199755631
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Op de stoel van een arts gaan zitten, heeft niets met geloof te maken, dus ook niet met vrijheid van religie.
De kerk mag nog steeds preken tegen homoseks, omdat dit in de heilige boeken staat.
Er gaat hier helemaal niemand op de stoel van een arts zitten. Zolang dit een kwestie van geloof is heeft de staat hier helemaal niets te zoeken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199755667
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er is dan ook helemaal geen sprake van dwang danwel onderdrukking, dat verzin jij er telkens weer bij.
We hebben het over een wettelijk verbod vanuit een ideologie. Als dat geen dwang of onderdrukking is weet ik het ook niet meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:58:30 #98
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199755706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We hebben het over een wettelijk verbod vanuit een ideologie. Als dat geen dwang of onderdrukking is weet ik het ook niet meer.
De onderdrukking vindt plaats in de kerken en huiskamers waarin o.a. homo's telkens wordt verteld dat ze zichzelf niet mogen zijn.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:59:03 #99
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199755717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe vrij is het als je hele gemeenschap roept dat wat jij voelt fout is? Terwijl dat volgens de wet niet zo is?
Voor jou als individu? Niet vrij. Maar je hebt de vrijheid je eigen pad te gaan. Keuzes te maken. Dat is geen gemakkelijke keuze, maar je hebt wel een keuze.

Dat staat haaks op staatsinterventie. De staat is voornemens keuzes te verbieden. Daarmee wordt er zeker aan vrijheid verloren.


Overigens lost het verbieden van homogenezing die onvrijheid in een religieuze gemeenschap niet op. Die mensen denken niet ineens omdat de wet het zegt dat god van mening veranderd is.

[ Bericht 9% gewijzigd door AgLarrr op 05-06-2021 15:10:56 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:01:35 #100
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199755787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Voor jou als individu? Niet vrij. Maar je hebt de vrijheid je eigen pad te gaan. Keuzes te maken. Dat is geen gemakkelijke keuze, maar je hebt wel een keuze.
Ik denk dat je de kracht van de jarenlange indoctrinatie en isolatie nogal onderschat. Het is een beetje vergelijkbaar met huiselijk geweld in relaties. Een slachtoffer heeft technisch gezien wellicht een keuze, maar die wordt nogal bemoeilijkt door alle factoren om hem of haar heen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')