quote:Op maandag 17 mei 2021 14:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Klinkt als voeden op verzoek hoor
Ik ben wel een beetje jaloers op al die slaapeetverhalen hoor.
#ooitzaldemijneooketen
Jeetje wat een verschillen haha! Dan kan het zeker alle kanten op. Al heeft ze wel een paar fikse bulten in het tandvlees zitten en ze knaagt ook als een malle op al haar rubber speeltjes, dus ik ben benieuwd!quote:Op maandag 17 mei 2021 17:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn eerste tand met 11,5 maand, mijn broertje met 3,5 maand...
Ik wisselde vanaf 5jr mijn broertje pas bij 7,5! Kan alle kanten op...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 08:19 schreef kwakz0r het volgende:
Jeetje @:tink89 wat een zware nachten
Ik heb voor BFD een collage van Pep en Melba. Ze zijn eigen maar lijken toch ook erg op elkaar
(Boven en rechts is Pep, alle foto’s rond acht / negen weken)Leuk gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door monsterd. op 19-05-2021 13:48:03 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Deze functionaliteit heeft mijn baby ook ja.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:02 schreef Aure het volgende:
Hij lijkt het tot nu toe wel boeiend te vinden, vooral het naar zichzelf kijken in het spiegeltje. En af en toe trapt ie tegen zo'n ding dat geluid maakt. Maar hij kan er best lang onder liggen en naar zichzelf kijkenzo lang we maar wel in de buurt blijven, anders is het huilen. Gister waren wij even in de keuken en zijn broer was bij hem en toen was het goed, maar zodra zijn broer ook naar ons toe kwam was het echt meteen huilen. Ik vond het eigenlijk wel schattig
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:08 schreef SQ het volgende:
Oh ja, bfd is het. Het verhaal van de kleine baby die niet ging slapen. Zelfs niet in de rugzak.Deze foto maakt mijn dagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nou, hier niet al te best. Ootje hoest al 2 maanden, en had gisterochtend ineens 39,8 koorts. Heeft keelontsteking en oorontsteking dus wil bijna niet eten en drinken. Gisteren ging vriend met m naar de huisarts en vanmorgen ben ik weer gegaan. Hij heeft zoveel pijn en we worden telkens met alleen paracetamol naar huis gestuurd.quote:Op maandag 17 mei 2021 23:26 schreef Seven. het volgende:
@:LittleTeaCup en @:Carooltje79 hoe het het met jullie en jullie jonkies?
Ach wat sneu en naarquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Nou, hier niet al te best. Ootje hoest al 2 maanden, en had gisterochtend ineens 39,8 koorts. Heeft keelontsteking en oorontsteking dus wil bijna niet eten en drinken. Gisteren ging vriend met m naar de huisarts en vanmorgen ben ik weer gegaan. Hij heeft zoveel pijn en we worden telkens met alleen paracetamol naar huis gestuurd.
Ben radeloos!
Oh nee! Wat een ellende dat je huisarts dit niet serieus neemtquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Nou, hier niet al te best. Ootje hoest al 2 maanden, en had gisterochtend ineens 39,8 koorts. Heeft keelontsteking en oorontsteking dus wil bijna niet eten en drinken. Gisteren ging vriend met m naar de huisarts en vanmorgen ben ik weer gegaan. Hij heeft zoveel pijn en we worden telkens met alleen paracetamol naar huis gestuurd.
Ben radeloos!
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 08:58 schreef Aure het volgende:
Pittig Tink. Hopelijk zijn jullie snel over het hoogtepunt heen.
Wat een leuke vergelijking kwakIk wil dat ook nog eens doen. Ik heb op mijn telefoon niet alle foto's van Jip meer.
Mijn baby lag gister even onder de babygym en vond het reuze interessantLijken Jip en Otis ook zo op elkaar? Wat een leuk outfitjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Zelijken wel wat op elkaar, maar zijn toch ook wel anders.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lijken Jip en Otis ook zo op elkaar? Wat een leuk outfitje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel broertjes, maar Otis heeft bijv meer een wipneusje dan Jip.
In het echt lijken ze echt helemaal niet hoorquote:
Het verschil met 6 maanden is groter. Noud begint daar echt meer op jou te lijken. Leuke vergelijking zo! En lijken ze ook zo op hun zus?quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:01 schreef SQ het volgende:
Die vergelijkjes zijn zo leuk!
Waar die van kwak echt 2 druppels water zijn, zijn mijn jongens echt zó verschillend!
[ afbeelding ]
2 maanden
[ afbeelding ]
6 maanden
Hoe doe je nu boodschappen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik kan ook niet wachten tot Bubbles daarin past, maakt boodschappen doen toch net even handiger.
Ik moet trouwens zeggen dat hoewel de luiers nu een stuk meer stinken, het allemaal wel een stuk makkelijker schoonmaken is.
Ook slimquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:40 schreef Smart_ass het volgende:
Oh handig! Ik ga ‘s avonds wanneer ze op bed ligt en vriend klaar is met werken.
De tijd gaat echt snel, Aapie is over 5 dagen alweer 7 maanden. Stop de tijdquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:14 schreef Tink89 het volgende:
Jongens, mijn baby is gewoon twee maanden vandaag. Hoe dan?!?!
En SQ, briljante foto! Wat zie jij er anders uit dan een jaar of 8 ofzo geleden zeg. Mooi mens![]()
En liefde voor al jullie babyfoto's. Dit topic is de enige online plek die me laat twijfelen aan mijn 'mijn kind komt niet online'-regel. Neem maar gewoon van me aan dattie klein, schattig en zo blond dat hij kaal lijkt is.
Ah neequote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Ben radeloos!
Ja alles weer goed hier! Fysiek dan want gisteren kwam ik erachter dat de zijspiegels van de auto gejat warenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:24 schreef Seven. het volgende:
Alle BFD bijdragen weer.
Pep en Melba zijn gewoon kopietjes van elkaar, superleuk om die foto's naast elkaar te zien @:kwakz0r.
En Goud met die. @:SQ je straalt
. Alsof jullie allebei enorm genieten.
@:monsterd. wat gaat het hard! Voor je het weet past hij niet meer op de mat(rib uit je lijf voor jan lul, volgende keer Vinted checken want staat vól met Tiny Love
)
@:Tink89 ik geloof je direct als je zegt dat jouw jonkie ook zo cute is, goed dat je vasthoudt aan je overtuiging.
@:MaJo welcome back! Weer helemaal OK? Nieuw topic, nieuwe kansen.
Mijn werk is weer idioot druk maar volgende week 3 hele weken vakantie. Dan veel knuffelen en spelen met Colin. En m'n man naar de logeerkamer bonjouren, Colin slaapt nog steeds op onze kamer wegens gebrek aan kinderkamer
maar m'n man 'regelt' een nachtvoeding met Franse slag (zelf nog half in coma waardoor de fles er niet goed in zit etc). Uiteindelijk word ik dan wakker en zo wordt Colin uit z'n nest gehaald voor een potje knuffelen met mama en de fles. En daarna lig ik nog 1-2 uur wakker.
![]()
Wel een hack. We zetten de melkpoeder en een flesje met water in afgemeten porties klaar op het nachtkastje. Hmmm... ik bedenk me ineens, sinds we dat doen, slaap ik slechter want m'n man komt niet uit zombie modus.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:36 schreef Aure het volgende:
[..]
Zelijken wel wat op elkaar, maar zijn toch ook wel anders.
Ik kom op mijn telefoon even niet verder dan dit qua vergelijk:Ik vind de neusjes juist wel lijken zo! Maar het is wel lastig te zien op deze manier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel broertjes, maar Otis heeft bijv meer een wipneusje dan Jip.Die lijken heul wel op elkaar! Alleen is Goud een stuk bollerquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:01 schreef SQ het volgende:
Die vergelijkjes zijn zo leuk!
Waar die van kwak echt 2 druppels water zijn, zijn mijn jongens echt zó verschillend!
[ afbeelding ]
2 maanden
[ afbeelding ]
6 maandenMaar heel duidelijk broers
Wow dit is bijna eng! Als je had gezegd dat de linker ook Zielie was dan had ik je geloofd!quote:Ook nooit bij stilgestaan dat dat een optie is! Ik doe nu steeds snel boodschapjes in mijn eentje, al laten we het meeste bezorgen. Maar scheelt wel weer als hij mee zou kunnen!quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:45 schreef Hilmo het volgende:
Leuk zeg, moet ik ook eens doen!
En ik zag ook de foto van sunshine in de winkelwagen. Dat ik dat nooit heb gedacht om te doen. Geniaal haha. Dat kan nu ook al eens. Gaan we ook eens doen.Eens qua luiersquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik kan ook niet wachten tot Bubbles daarin past, maakt boodschappen doen toch net even handiger.
Ik moet trouwens zeggen dat hoewel de luiers nu een stuk meer stinken, het allemaal wel een stuk makkelijker schoonmaken is.
Maar die geur
Hebben jullie alleen kinderfoto's van de donor of ook als volwassene? Wel bijzonder in jullie geval om te zien op wie hij lijkt. En het kan ook weer veranderen he? Eerst zag ik veel meer mijn man in Aapie en nu steeds meer ook mezelf. Het kan hem soms ook zitten in een bepaalde blik.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:41 schreef Seven. het volgende:
Ik kan trouwens na bijna 8 maanden wel zeggen dat Colin niet op mij lijkt fysiek. We hebben wel foto's van de donor: enorme gelijkenissen. Flaporen, rossig, zo'n goofy lachje, dikke ronde kop (trekt nog bij als ik de foto van 5-6 jaar zie.
Qua karakter.. ik weet wel dat Colin een heel actief jochie is dat veel herrie maakt, zo steek ik niet in elkaar. Verder wel lijkt hij me wel een ondernemend en eigengereid kereltje, dat kon wel eens bij mij wegkomen. Als hij qua innerlijk toch op de donor lijkt, dan lijkt hij ook op mijn man want we hebben bewust gekozen voor een donor die qua karakter op m'n man lijkt.
Ik weet nog steeds niet wat de haarkleur van Aapie is. Het lijkt lichtblond maar soms als het licht op een bepaalde manier erop valt is het toch wel rossig. We gaan het zien!26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Zo jammer dat ze dat niet meer hebben hier. Kinderen moeten in de winkelwagen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:16 schreef Aure het volgende:
Otis is nog klein natuurlijk, dus die gaat nu nog altijd mee naar de supermarkt in de draagdoek. Z'n broer gaat trouwens wel los mee naar de supermarkt, ik vind dat wel leuk eigenlijk. Hij doet helemaal z'n eigen boodschappen in een eigen mandje die ie met zich mee sleept. En dat zijn altijd dezelfde dingen: een knijpfruitje, een flesje vers geperst sinaasappelsap en een komkommer![]()
maar goed dit hoort eigenlijk in het peutertopic
Oh jammer zeg, komt dat door corona? Ze zijn hier al een tijdje niet meer zo streng dus ik neem Jip nu gewoon weer los mee als het zo uit komt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo jammer dat ze dat niet meer hebben hier. Kinderen moeten in de winkelwagen.
U. vond het altijd geweldig om rond te rijden met het kinderwinkelwagentje.
@:majo Haha
Zo vervelend. Hier heb ik er ook lang op moeten hameren. 4 flesjes, max 2,5 uur er tussen. Heb heel kinderachtig iedere keer in het boekje geschreven dat ze 4 flesjes moet krijgen en het ook iedere dag geappt. Het kwartje is eindelijk gevallen. 🙃quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:40 schreef MaJo het volgende:
Ik baal trouwens een beetje van de opvang. We hebben al 2 keer aangegeven dat Aapie ongeveer om de 3 uur een flesje krijgt in plaats van om de 4 uur. Nu zie ik dat hij om half 10 en om 2 uur een flesje heeft gehad. Toen ik hem haalde om kwart over 5 zat hij eigenlijk ook alweer tegen een fles aan. Hoe duidelijk moeten we het maken dat hij echt vaker een flesje nodig heeft
Verder wel tevreden overigens, hij lijkt nu eindelijk gewend te zijn. In plaats van de "blanco" blik die hij eerst had als hij terug kwam was hij nu super vrolijk. Ze vertelde ook dat hij heel blij was en goed contact maakte met andere kindjes. Ik denk dat hij eindelijk ontdooid is
Ja, helaas. Mandjes hebben ze ook niet. Echt alleen wagens.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh jammer zeg, komt dat door corona? Ze zijn hier al een tijdje niet meer zo streng dus ik neem Jip nu gewoon weer los mee als het zo uit komt.
Ik lees online tot een maand of 9. Ik ken persoonlijk iemand waarbij het met een maand of 8 nog veranderd is. Denk je dat dat bij A. gaat gebeuren ook?quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:06 schreef Donna het volgende:
Tot wanneer kan de oogkleur veranderen eigenlijk?
Tot een jaar. Bij Colin nog steeds aan verandering onderhevig trouwens. Zijn rechteroog is veel donkerder dan zijn linkeroog.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:06 schreef Donna het volgende:
Oeh, als dit klopt dan heb ik een kleine David Bowie!quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik lees online tot een maand of 9. Ik ken persoonlijk iemand waarbij het met een maand of 8 nog veranderd is. Denk je dat dat bij A. gaat gebeuren ook?
Hoe moeilijk kan het zijnquote:Op woensdag 19 mei 2021 21:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo vervelend. Hier heb ik er ook lang op moeten hameren. 4 flesjes, max 2,5 uur er tussen. Heb heel kinderachtig iedere keer in het boekje geschreven dat ze 4 flesjes moet krijgen en het ook iedere dag geappt. Het kwartje is eindelijk gevallen. 🙃
Ze drinkt haar 4 flesjes leeg, heeft ze ook nodig. Ze zijn het niet gewend om vaker kleinere flesjes te geven. Ze geven liever minder vaak vollere flessen. Helaas (voor hun). 🙃quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:54 schreef Tink89 het volgende:
Maar geven ze dan niet op verzoek? Want het kan natuurlijk ook dat je kindje zich niet meldt. Is geen reden om niks aan te bieden, maar verklaart misschien wel waarom het zo loopt. Of lag je kleintje te slapen ofzo?
Prul dronk op de opvang ook minder dan thuis. Ze was veel meer afgeleid, sliep beter en daardoor kwam het vaker niet zo lekker uit.
Los van het feit dat ze qua voeding gewoon jouw manier moeten aanhouden natuurlijk.
Op verzoek bij Aapie houdt in maximaal om de 3 uur, dan gaat ie echt wel piepen. Het verbaast me daarom extra, zou hij dat op de opvang niet doenquote:Op woensdag 19 mei 2021 22:54 schreef Tink89 het volgende:
Maar geven ze dan niet op verzoek? Want het kan natuurlijk ook dat je kindje zich niet meldt. Is geen reden om niks aan te bieden, maar verklaart misschien wel waarom het zo loopt. Of lag je kleintje te slapen ofzo?
Prul dronk op de opvang ook minder dan thuis. Ze was veel meer afgeleid, sliep beter en daardoor kwam het vaker niet zo lekker uit.
Los van het feit dat ze qua voeding gewoon jouw manier moeten aanhouden natuurlijk.
Ze heeft nu niet echt een oogkleur. Haha dit klinkt wel raar, maar het is een beetje een mengelmoesje van groen, grijs en bruin ofzo. Ik weet het niet, geen duidelijke kleur of kleur die de overhand heeft.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik lees online tot een maand of 9. Ik ken persoonlijk iemand waarbij het met een maand of 8 nog veranderd is. Denk je dat dat bij A. gaat gebeuren ook?
Maar is dat ook echt wel zo? Als ik in de buurt was dan kwam meneer hier ook meer dan op de opvang .quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op verzoek bij Aapie houdt in maximaal om de 3 uur, dan gaat ie echt wel piepen. Het verbaast me daarom extra, zou hij dat op de opvang niet doen
Ik heb even gekeken en hij is na het flesje van 2 uur gaan slapen, ze hadden het dus makkelijk een uur ervoor kunnen geven. Dan had hij om half 5 nog een fles kunnen krijgen en thuis om iets van half 8 voor het slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Herkenbaar Donna! Colins rechteroog is nu overwegend bruin, die was eerst veel lichter. Zijn linkeroog is nog steeds helemaal vaag.quote:Op donderdag 20 mei 2021 07:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze heeft nu niet echt een oogkleur. Haha dit klinkt wel raar, maar het is een beetje een mengelmoesje van groen, grijs en bruin ofzo. Ik weet het niet, geen duidelijke kleur of kleur die de overhand heeft.
Hier ook heel herkenbaar! Ik kan er met 10 maanden nog steeds weinig van maken. Peuter had al vrij snel overduidelijk lichtblauwe ogen. De ogen van L zijn donkerder, maar zeker niet bruin. Het lijkt ook een mix van donkergrijs, groen en om de pupil mss een beetje bruin, maar het is het allemaal niet. Ben benieuwd wanneer ik wel duidelijk een kleur kan noemen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 07:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze heeft nu niet echt een oogkleur. Haha dit klinkt wel raar, maar het is een beetje een mengelmoesje van groen, grijs en bruin ofzo. Ik weet het niet, geen duidelijke kleur of kleur die de overhand heeft.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 07:46 schreef monsterd. het volgende:
Wij hebben vanmiddag de eerste wenmiddag bij de Gastouder. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Destijds bij de kennismaking een prima gevoel gehad, maar ik wist toen nog niet zo goed welke vragen ik moest stellen. Nu ik weet hoe het is om zo’n kleintje te verzorgen heb ik eigenlijk nieuwe vragen. Maar ik probeer het ook een beetje los te laten, 3 uurtjes ergens anders doorbrengen (letterlijk 100 meter verderop in de straat) moet lukken.
Wat hebben jullie voor jezelf gedaan de eerste keer dat jullie kind naar de opvang was?Slopen, lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en het zal vast helemaal goed gaan, inderdaad loslaten (ok zeg ik
)
Ik heb afgelopen dinsdag uren lang achter elkaar zitten gamen :’) heerlijk even ongestoord m’n ding kunnen doen.
Jammer dat er zo op gehamerd moet worden, van de flesjes.
@:SQ en Duman, leuke vergelijkende foto’s! Je kunt wel zien dat ze op elkaar lijken hoor
Wij hebben vanmiddag de eerste wenmiddag bij de Gastouder. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Destijds bij de kennismaking een prima gevoel gehad, maar ik wist toen nog niet zo goed welke vragen ik moest stellen. Nu ik weet hoe het is om zo’n kleintje te verzorgen heb ik eigenlijk nieuwe vragen. Maar ik probeer het ook een beetje los te laten, 3 uurtjes ergens anders doorbrengen (letterlijk 100 meter verderop in de straat) moet lukken.
Wat hebben jullie voor jezelf gedaan de eerste keer dat jullie kind naar de opvang was?De eerste keer? WerkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Geen wendagen gehad ivm lockdown)
Slopen klinkt aanzienlijk beter! Have fun
disclaimer
Zolang je een kind hebt dat rustig rond rijdt met zo'n karretje is het inderdaad heel leuk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo jammer dat ze dat niet meer hebben hier. Kinderen moeten in de winkelwagen.
U. vond het altijd geweldig om rond te rijden met het kinderwinkelwagentje.
@:majo Haha
Nice!quote:Op donderdag 20 mei 2021 08:38 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hier ook heel herkenbaar! Ik kan er met 10 maanden nog steeds weinig van maken. Peuter had al vrij snel overduidelijk lichtblauwe ogen. De ogen van L zijn donkerder, maar zeker niet bruin. Het lijkt ook een mix van donkergrijs, groen en om de pupil mss een beetje bruin, maar het is het allemaal niet. Ben benieuwd wanneer ik wel duidelijk een kleur kan noemen.
Succes monsterd, je hebt iig goede afleiding!
Ik wil graag meer nachten zoals afgelopen nacht. Van 19:45 tot 7:00 geslapen met 1 onderbreking = voeding rond 1:00.
Hahaha.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het trouwens zo grappig hoe ik tegenwoordig telkens bij het verschonen het idee heb een enorm vieze luier aan te treffen door de stank en dan zo’n zielig klein drolletje zie liggen![]()
.
Dat is hier ongeveer het geval en mijn salaris is alsnog hoger dan wat we netto betalen voor 2 kinderen, 3 dagen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:58 schreef SQ het volgende:
Och, als je gaat berekenen wat het kost om helemaal niet meer te werken vallen die netto opvangkosten ook wel mee. Tenzij een van de partners het viervoudige binnen harkt van wat de ander verdient, maar zelfs dan zou je er eigenlijk geen geld op moeten kunnen bijleggen.
Blijkbaar nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 07:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
Maar is dat ook echt wel zo? Als ik in de buurt was dan kwam meneer hier ook meer dan op de opvang .
Jammer dat er zo op gehamerd moet worden, van de flesjes.
@:SQ en Duman, leuke vergelijkende foto’s! Je kunt wel zien dat ze op elkaar lijken hoor
Wat hebben jullie voor jezelf gedaan de eerste keer dat jullie kind naar de opvang was?Ik werk steeds als hij naar de opvang is, eindelijk kan er dan iets uit mijn handen komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn verlof zat er dan ook al lang op. Al lijkt slopen me ook best lekker
Ik vond het ook echt even wennen hoor die opvang maar nu vind ik het heerlijk, ik vind het echt heel lastig om te werken als Aapie thuis is. Ik kan dan echt mijn aandacht er niet bij houdenquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:13 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben me ook aan het verdiepen in kinderopvang, vanaf half augustus. Ik had in eerste instantie gedacht dat ik het heerlijk zou vinden om mijn baby ergens te droppen en wat tijd voor mezelf te hebben maar ik kijk er eerlijk gezegd best wel tegenop. En dan is ze al bijna een jaar oud
. Maar ik denk wel dat het heerlijk is om even wat tijd te hebben voor mezelf als Bubbles het naar haar zin heeft en ik gewend ben aan het idee.
Ik hoop dat ik iemand kan vinden in de buurt net zoals jij @:monsterd. , dat lijkt me super handig!Ik vind het juist bizar goedkoop! Wij betalen geloof ik 300 euro in de maand voor 2 dagen. Tuurlijk is dat een flinke som maar je wordt zo goed gecompenseerd, moet je voorstellen dat je het helemaal zelf had moeten betalen. Ik vond het dus eigenlijk wel meevallen na alle verhalen hoe ontzettend duur het isquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb net even uitgerekend wat het ook alweer netto gaat kosten, drie dagen kinderopvang
Ben blij dat het pas vanaf januari is... ugh...Dat gebeurde vandaag voor het eerst! Aan zijn persgedrag te zien verwachtte ik een enorm volle luier, was het een mini keuteltjequote:Op donderdag 20 mei 2021 19:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het trouwens zo grappig hoe ik tegenwoordig telkens bij het verschonen het idee heb een enorm vieze luier aan te treffen door de stank en dan zo’n zielig klein drolletje zie liggen![]()
.
Ik werd vanochtend trouwens leuk wakker met een foto van kleine S. op Facebook @NicolasJoyJouw vrouw zit in dezelfde Rapleygroep als ik en het eerste wat ik zag was een foto van een blije S.
[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 21-05-2021 00:45:19 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Waarom denk je dat ik wil dat ze meer flesjes geven op de opvangquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:09 schreef SQ het volgende:
Ik wil overigens wel graag optimaal waar voor mijn geld, daarom heb ik goud zo getraind dat hij nooit gaat slapen op de opvang.
Mijn oudste is 5,5 (jaar dus) en zijn ogen veranderen nu nog. Ze waren diep donkerbruin, inmiddels worden ze steeds groener.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:06 schreef Donna het volgende:
Thanksquote:
Dat gebeurde hier ook! Met 4 haar had onze oudste blauwe ogen, die zijn nu ook lichtgroen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mijn oudste is 5,5 (jaar dus) en zijn ogen veranderen nu nog. Ze waren diep donkerbruin, inmiddels worden ze steeds groener.
Lichtgroenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:37 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Dat gebeurde hier ook! Met 4 haar had onze oudste blauwe ogen, die zijn nu ook lichtgroen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:10 schreef Miezziej het volgende:
Kennen jullie mij nog?
Loempia is zo'n dikzak, ik maak me geen zorgen over hoeveel hij drinkt op de opvang![]()
Als we thuiskomen is het weer open buffet dus zit wel goed. Ik denk wel dat we op een gegeven moment kv erbij moeten (laten) geven op de opvang, omdat mijn kolfrecht bijna afgelopen is. Ik wil dan nog 1 keer kolven in de pauze als het lukt, maar dat zal niet genoeg opbrengen.
Verder alles goed met iedereen?Wil je dan zelf niet meer tijd opnemen voor het kolven, of staat je werkgever niet open voor extra (onbetaalde) pauzes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel fijn Loempia (en jou!) weer even een keer hier te zien!![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:10 schreef Miezziej het volgende:
Kennen jullie mij nog?
Loempia is zo'n dikzak, ik maak me geen zorgen over hoeveel hij drinkt op de opvang![]()
Als we thuiskomen is het weer open buffet dus zit wel goed. Ik denk wel dat we op een gegeven moment kv erbij moeten (laten) geven op de opvang, omdat mijn kolfrecht bijna afgelopen is. Ik wil dan nog 1 keer kolven in de pauze als het lukt, maar dat zal niet genoeg opbrengen.
Verder alles goed met iedereen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat gaat Loempia hard! Hoe vaak kolf je nu nog? En misschien kun je het wel op een akkoordje gooien, tijdelijk uren inleveren, of je vakantiedagen gebruiken?
Resistance is futile.
#teamgingerquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:16 schreef monsterd. het volgende:
Wauw wat bijzonder dat de ogen zo erg kunnen veranderen hè.
Het is hier nog grijzig met tintjes bruin. Ik denk dat het ook gewoon bruin wordt, al sluit ik grijsblauw nog niet uit. In mijn familie hebben de mannen iig een afwijkend uiterlijk ten opzichte van de rest. En we hebben tot nu toe een ginger; ben heel benieuwd of dat zo blijft!
En draaien al Bienelietje, wat een mijlpaal!
Kleine held!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ter navolging van het bedje hebben we de box ook maar omlaag gedaan. Sinds gisteren staat meneer gewoon rechtop in de boxHet is superleuk om je baby zo te zien ontwikkelen, maar man wat gaat het snel
[ afbeelding ]
Geen ervaring met het zitje, maar de fietsenmaker waar wij ons Yepp mini zitje kochten, zei dat een slaaprol in principe niet nodig is met als argument dat als je kind zo ver naar voor kan vallen dat hij tegen de slaaprol aankomt, hij niet goed zit vastgemaakt in de riempjes. En inderdaad pas gaan fietsen als hij zelf goed tot zit kan komen zoals @SQ ook zegtquote:Op zaterdag 22 mei 2021 19:45 schreef Seven. het volgende:
Ik ga een fietszitje kopen. Bobike met windscherm en slaaprol is het idee. Iemand goede ervaringen mee?
Van wanneer is hij?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ter navolging van het bedje hebben we de box ook maar omlaag gedaan. Sinds gisteren staat meneer gewoon rechtop in de boxHet is superleuk om je baby zo te zien ontwikkelen, maar man wat gaat het snel
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 mei 2021 19:18 schreef NicolasJoy het volgende:
Geloof dat het eerste tandje hier in opkomst is..
Wat een luiers, wat een verdriet. Arm ding.
Geen idee of ik het juist omschrijf... maar het schijnt dat bij het doorkomen van de tanden het lichaam een soort zuur aanmaakt waardoor de tanden makkelijker/beter door het tandvlees heen komen. Dat zuur komt vervolgens uiteraard in de maag terecht en vervolgens ook bij de luier.. Maar agressief zuur/poep dus. En daarbij ook stank.quote:Op zondag 23 mei 2021 21:33 schreef Seven. het volgende:
[..]arme S.
![]()
Mijn man zegt ook altijd dat die tanden luiers verschrikkelijk zijn, hoe komt dat?
quote:Op zondag 23 mei 2021 21:40 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Geen idee of ik het juist omschrijf... maar het schijnt dat bij het doorkomen van de tanden het lichaam een soort zuur aanmaakt waardoor de tanden makkelijker/beter door het tandvlees heen komen. Dat zuur komt vervolgens uiteraard in de maag terecht en vervolgens ook bij de luier.. Maar agressief zuur/poep dus. En daarbij ook stank.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Zoals ze het nu heeft hebben we bij de oudere zus ook niet gezien.. Die heeft al snel last van rode billen, maar zo vurig als we nu zien.. Hopelijk met andere tanden minder intens. Ze ligt ook meer aan de borst nu inderdaad, maar denk ook als afleiding en/of troost. Meer afgeleid enzo ook.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:35 schreef Nolita het volgende:
Wat sneu voor S NJ. Het wisselt ook zo hoeveel
last ze ervan hebben. Ik heb het fenomeen deze keer pas leren kennen. Wil S ook vaker drinken nu?
En wat goed van Colin, wen maar vast aan die kopstoten.
hier hebben we de kleine man steeds wat voorgezet als wij zelf gingen eten, en tussendoor (vooral als hij ging slapen) dan kreeg hij gewoon borstvoeding, en ik ben gestopt met kolven. Toen de diepvriezer leeg was, kreeg hij geen flesjes voeding meer. Langzaam aan op de opvang soja melk bij de lunch gaan drinken en tussendoor water.quote:Op maandag 24 mei 2021 15:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh sneu van de billetjes en tandjes! Bubbles kauwt ondertussen wel echt òveral op, en houdt vaak haar handjes op haar wangetjes, maar verder geen overmatig gekwijl of heel veel huilen. Geen idee dus hoe het hier zit met de tandjes.
Oke en nog even een andere vraag. Ik weet dat het nog ver weg is hoor, maar ik begrijp nog steeds de overgang van melkvoeding naar vaste voeding niet helemaal. Ik hoor/lees overal dat melk tot 1 jaar de hoofdvoeding is, maar dat ze vanaf 1 jaar volledig met de pot mee kunnen eten. Hoe dan?Ze kunnen toch niet op dag 364 nog veel melkvoeding krijgen en een beetje vast eten en dan een dag later volledig met de pot mee eten zonder melkvoeding? Ik zie dit waarschijnlijk veel te zwart/wit maar vanaf dat Bubbles 10,5 maand is ga ik weer aan de slag en ik zit nu gewoon al een beetje in de stress hoe ik dat dan aan moet gaan pakken
![]()
. Ik heb namelijk geen zin om te kolven (vind ik echt verschrikkelijk) maar om nou rond die leeftijd nog flesjes en kunstvoeding te gaan introduceren vind ik ook zoiets. Maar misschien hoeft dat ook wel helemaal niet want ik ben geen hele dagen weg en hoeveel melk drinkt een baby van die leeftijd überhaupt nog? Ik heb namelijk ook verschillende verhalen gehoord in mijn omgeving van baby’s die rond 9/10 maanden geen melk meer wilden en gewoon volledig met de pot zijn gaan mee eten.. dat zal natuurlijk ook niet de bedoeling zijn maar die zijn ook allemaal prima terecht gekomen. Ik weet dat dit waarschijnlijk allemaal wel los loopt en dat het niet echt te plannen valt maar ik vind het lastig. Voor degenen die dit al hebben meegemaakt: hoe ging dit bij jullie?
Ah, komt wel goed tochquote:Op maandag 24 mei 2021 15:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh sneu van de billetjes en tandjes! Bubbles kauwt ondertussen wel echt òveral op, en houdt vaak haar handjes op haar wangetjes, maar verder geen overmatig gekwijl of heel veel huilen. Geen idee dus hoe het hier zit met de tandjes.
Oke en nog even een andere vraag. Ik weet dat het nog ver weg is hoor, maar ik begrijp nog steeds de overgang van melkvoeding naar vaste voeding niet helemaal. Ik hoor/lees overal dat melk tot 1 jaar de hoofdvoeding is, maar dat ze vanaf 1 jaar volledig met de pot mee kunnen eten. Hoe dan?Ze kunnen toch niet op dag 364 nog veel melkvoeding krijgen en een beetje vast eten en dan een dag later volledig met de pot mee eten zonder melkvoeding? Ik zie dit waarschijnlijk veel te zwart/wit maar vanaf dat Bubbles 10,5 maand is ga ik weer aan de slag en ik zit nu gewoon al een beetje in de stress hoe ik dat dan aan moet gaan pakken
![]()
. Ik heb namelijk geen zin om te kolven (vind ik echt verschrikkelijk) maar om nou rond die leeftijd nog flesjes en kunstvoeding te gaan introduceren vind ik ook zoiets. Maar misschien hoeft dat ook wel helemaal niet want ik ben geen hele dagen weg en hoeveel melk drinkt een baby van die leeftijd überhaupt nog? Ik heb namelijk ook verschillende verhalen gehoord in mijn omgeving van baby’s die rond 9/10 maanden geen melk meer wilden en gewoon volledig met de pot zijn gaan mee eten.. dat zal natuurlijk ook niet de bedoeling zijn maar die zijn ook allemaal prima terecht gekomen. Ik weet dat dit waarschijnlijk allemaal wel los loopt en dat het niet echt te plannen valt maar ik vind het lastig. Voor degenen die dit al hebben meegemaakt: hoe ging dit bij jullie?
Misschien Bubbles wakker maken voor een voeding als je terugkomt van je werk?quote:Op maandag 24 mei 2021 19:36 schreef Smart_ass het volgende:
Het zal in de avond een paar uurtjes zijn, precies tijdens haar bedtijd, dat is ook wat het onhandig maakt. Haar avondvoeding wil ik er zo lang mogelijk in laten (ik lees ook vaak dat je die het langste blijft geven) maar dan ben ik er dus niet.. moet dus maar even kijken hoe we dat gaan doen.
Ik ben het vaste voedsel ook aan het opbouwen, maar de bv nog niet aan het afbouwen (hopelijk wordt ze niet veel te dik straks). Ze zal vast minder drinken dan voorheen, blijft altijd lastig te zeggen met bv. Hoeveel flessen drinkt Colin nog per dag? Overigens zie ik Bubbles ook nog lang niet stoppen met melk drinken hoor, en dat is zeker ook niet per se mijn doel, maar we moeten er een beetje een weg in vinden straks dan.
Misschien doe ik dat wel als ze nog steeds een nachtvoeding nodig heeft (ja, fokwet, dat doorslapen was van korte duurquote:Op maandag 24 mei 2021 21:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien Bubbles wakker maken voor een voeding als je terugkomt van je werk?
quote:Op maandag 24 mei 2021 21:03 schreef Smart_ass het volgende:
Verder gaat hier alles prima!Ohhh super cute! Wat een prachtig meisje is het toch, mijn man was hier ook aan het smeltenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Resistance is futile.
Ik kolf nu 2 keer nog onder werktijd, ik denk dat 1 keer (onbetaald) straks het maximaal haalbare is (zowel voor mijn mentale staat als voor mijn werkgeverquote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:04 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wil je dan zelf niet meer tijd opnemen voor het kolven, of staat je werkgever niet open voor extra (onbetaalde) pauzes?
Heel fijn Loempia (en jou!) weer even een keer hier te zien!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:40 schreef Mango91 het volgende:
Hoi! Ik kom hier alvast een beetje om het hoekje kijken. Afgelopen zaterdag ouders geworden van een prachtige zoon. We zijn super trots en blij. Ik zal hem hier Fox noemen. Niet zijn echte naam, maar naar zijn dier rijke kamertje.
Ik heb de laatste tijd al wel wat gespiekt, maar ga vanaf nu eens wat meer meelezen om te zien welke leuke baby’s hier allemaal zitten. En over een poosje hopelijk wat actiever meeposten!
Welkom en gefeliciteerd! Lekker snuffelen en knuffelenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:40 schreef Mango91 het volgende:
Hoi! Ik kom hier alvast een beetje om het hoekje kijken. Afgelopen zaterdag ouders geworden van een prachtige zoon. We zijn super trots en blij. Ik zal hem hier Fox noemen. Niet zijn echte naam, maar naar zijn dier rijke kamertje.
Ik heb de laatste tijd al wel wat gespiekt, maar ga vanaf nu eens wat meer meelezen om te zien welke leuke baby’s hier allemaal zitten. En over een poosje hopelijk wat actiever meeposten!
Gaat lekker Kwakquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:51 schreef kwakz0r het volgende:
BFD!
Meneertje was afgelopen week twee maanden oud
[ afbeelding ]
Familieweekend met 14 man (allemaal getest en de helft ingeënt) overleefd. Was wel heftig maar ook leuk. Baby deed het super goed, zesjarige was een uitdaging (ook voor hemzelf).
Vandaag met Pep naar t CJG geweest, 5400 gram en 59 cm! Nog steeds in verhouding en hartstikke gemiddeld. 900 gram erbij in 4 weken. Zo gaaf dat dat lukt met alleen mijn melk!
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:06 schreef Seven. het volgende:
Deze gaat in Colin's albumhij was aan het klungelen met zijn bibs speentje
![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met de geboorte van Fox!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:40 schreef Mango91 het volgende:
Hij heeft een klein rossig harendekje maar nog steeds heel dunquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Is hij nog kaal of scheer je zijn haar af (had begrepen dat sommige moeders dat doen)?
KwakEen tevreden kereltje
![]()
Haha, dat duimpjequote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij doen ook weer mee met BFD!
Paprika, geen peperwas een succes, aldus mevrouw zelf.
[ afbeelding ]
Goed idee om avocado zo te geven!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Wie, ik?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:29 schreef Donna het volgende:
Awwww @:NicolasJoy wat een schatje!![]()
En Colin met z'n speen hahaah!
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
Geweldige foto met dat duimpje, haha! Hoe vond ze de avocado NJ? Is hier echt een grote hit altijd!
Ideaal! Als ze dan maar zichzelf een beetje kan vermaken...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:48 schreef Donna het volgende:
A-tje kan nu eindelijk 's nachts het staartje van haar 2 knuffies vinden en hopelijk zet dat wat door voor rustigere nachten. Ze is namelijk nogal vocaal. Heb er geen moeite mee dat ze wakker is, moet ze zelf weten, maar al dat geluid er bij, pffff..
Verder gaat hier alles prima!wauw, wat is ze veranderd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke kindjes allemaal! Avocado hebben we hier ook geprobeerd. Ging er wel in.
Inmiddels heeft ze avocado, paprika, komkommer, tomaat, druif, broccoli, bloemkool, mango, wortel, tuinboon, banaan en broodkorst met roomboter gegeten. Allemaal uit het vuistje. Wortel en bloemkool vond ze niks.
Protège moi de mes désirs.
Hahaha, de schat! Ja ik slaap echt voor geen meter meer. Mijn hormonen doen ook nog raar en ik heb nog een kilo (kuchkuch) teveel en het de laatste tijd echt bloedheet. Zelfs een zwangerschapstest gedaan om dat iig uit te sluiten.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:52 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]![]()
Ze vindt de avocado helemaal niks.Paprika en aardbei is hier favoriet. Brood gaat steeds beter ook!
Maar alles in nog sabbelen, zodra er een molecuul in haar mond zit dan weet ze niet wat ze er mee aan moet.
[..]
Ideaal! Als ze dan maar zichzelf een beetje kan vermaken...
Hier ook zo'n nachtdier. Soms kan ze zichzelf (met speen/knuffel) best oké vermaken, maar we hebben zelfs van de buren al eens gehoord dat ze haar hoorden kirren.
Vind d'r hier nog op elke foto een ander kind ook.. Heel bijzonder!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
wauw, wat is ze veranderd!
[ afbeelding ]
Inmiddels heeft ze avocado, paprika, komkommer, tomaat, druif, broccoli, bloemkool, mango, wortel, tuinboon, banaan en broodkorst met roomboter gegeten. Allemaal uit het vuistje. Wortel en bloemkool vond ze niks.
Heerlijk hé zulke nachten...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha, de schat! Ja ik slaap echt voor geen meter meer. Mijn hormonen doen ook nog raar en ik heb nog een kilo (kuchkuch) teveel en het de laatste tijd echt bloedheet. Zelfs een zwangerschapstest gedaan om dat iig uit te sluiten.![]()
Gelukkig is het weer zo prut dat er nog wel een frisse wind in de kamer waait! Maar al dat geluid, doe geen oog dicht..
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:06 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Vind d'r hier nog op elke foto een ander kind ook.. Heel bijzonder!
Jullie hebben ook echt een mooi meisje! Die ogen & wimpers!
Ze heeft al aardig wat geprobeerd! Op wortel en bloemkool na alles dus ook gewenst?
[..]
Wat een briljant shotquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Bizar he, vanuit elke hoek ziet ze er anders uit! En met haar haren naar achter ook weer.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verder gaat hier alles prima!Prachtig haar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag dit bericht nu pas.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:08 schreef MaJo het volgende:
Ik werd vanochtend trouwens leuk wakker met een foto van kleine S. op Facebook @:NicolasJoyJouw vrouw zit in dezelfde Rapleygroep als ik en het eerste wat ik zag was een foto van een blije S.
Wow staan al gewoonquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:02 schreef Seven. het volgende:
We hebben trouwens gisteren accuut de box en zijn ledikant naar beneden gezet. Hij kan ook al gelijk een kwartier blijven staan, ik had een soort van opbouw verwacht. Onze salontafel heeft wielen dus die moet ook ineens vervangen worden.
Goedemorgen @:MaJo![]()
Als ze honger hebben, dan hoor je het vanzelf. Aapie nog steeds lekker aan het rapleyen? En buiten gisteren, helpt hem dat om in zijn algemeenheid zijn eten wat meer binnen te houden?
Welkom hier! Ik ben benieuwd naar zijn echte naam en misschien een foto tzt?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:40 schreef Mango91 het volgende:
Hij lijkt blond te zijn maar als het licht er op een bepaalde manier op valt is hij wel rossig. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:41 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat sneu van Aapie! Zo sneu dat er nog steeds zo veel uit komt.. en wat leuk dat ie veel haar heeft haha! Nog steeds zo mooi rossig?
@:Seven. Onze blije man Colin!hij gaat hard hoor, zitten doet Bubbles nog niet! Slim dat je de box en ledikant al naar beneden hebt gezet, beter te vroeg dan te laat natuurlijk
.
En bedankt voor de info @:Miezziej en @:PKM .Ik had zelf verwacht dat de overgang sneller zou gaan aangezien ze vanaf 1 jaar koemelk mogen ook? Maar fok heeft natuurlijk een mooi aantal langvoedsters!![]()
Ik denk dat ik voor die paar uur in de avond inderdaad wel iets moet kunnen verzinnen. Heb alleen ook een introductie-/trainingsweek van 5 dagen maar nog geen definitief rooster en ik hoop gewoon van harte dat dat een paar uurtjes per dag zal zijn en geen 40u want anders heb ik geen idee hoe ik dat in hemelsnaam moet doen, even afwachten maar dus.
Gefeliciteerd en welkom @:Mango91 !
Wat is het een popje met goede statsquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:51 schreef kwakz0r het volgende:
BFD!
Meneertje was afgelopen week twee maanden oud
[ afbeelding ]
Familieweekend met 14 man (allemaal getest en de helft ingeënt) overleefd. Was wel heftig maar ook leuk. Baby deed het super goed, zesjarige was een uitdaging (ook voor hemzelf).
Vandaag met Pep naar t CJG geweest, 5400 gram en 59 cm! Nog steeds in verhouding en hartstikke gemiddeld. 900 gram erbij in 4 weken. Zo gaaf dat dat lukt met alleen mijn melk!
Wat een fantastische fotoquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:06 schreef Seven. het volgende:
Deze gaat in Colin's albumhij was aan het klungelen met zijn bibs speentje
![]()
[ afbeelding ]
Dat duimpjequote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Goed bezig die Zielie! Gaat er ook veel in of is het toch vooral proeven en voelen?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh geen probleem hoor! Ja was wel leuk wakker worden met dat lieve koppiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:20 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik zag dit bericht nu pas.Heb je niet genegeerd hoor! Wat toevallig dat je juist dat bericht dan langs ziet komen.
![]()
Dat zou wel erg vroeg zijn met nog geen 4 maanden?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J is al paar dagen wat meer chagerijnig en huilerig. Veel kwijlen. Heel veel kauwen op teether toys en zijn vingers en onze vingers. Vandaag ook rode wangetjes. Net in zijn mond gekeken, vond ik dit:
[ afbeelding ][/url]
Wat denken jullie? Kan het een eerste tandje zijn? En boven in zelfs! Of misschien een zweertje? Ik voel nog niets scherps, maar misschien het begin?
Over zonnebrand:quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow staan al gewoonIs dat "normaal" dat ze kunnen staan voordat ze gaan kruipen? Ik blijf het wonderbaarlijk vinden al die ontwikkelingen
En wat is het toch een moppie, die haartjes!
Rapley is een wisselend succes. Aapie vindt het erg leuk en hij doet het goed maar hij verslikt zich best vaak en dan komt er gelijk een hele golf melk achteraan. Dat is dan gelijk een heel geknoei waardoor ik er niet altijd even veel zin in hebBovendien slaapt hij vaak tijdens onze eetmomenten dus het gaat nog niet helemaal zoals gepland.
[..]
Welkom hier! Ik ben benieuwd naar zijn echte naam en misschien een foto tzt?
[..]
Hij lijkt blond te zijn maar als het licht er op een bepaalde manier op valt is hij wel rossig. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen!
[..]
Wat is het een popje met goede statsWonderbaarlijk hè dat een kindje gewoon zo kan groeien alleen op jouw melk? Ik blijf dat echt een wonder vinden!
Fijn dat het weekendje weg goed is gegaan! Blij dat je gewoon gegaan bent?
[..]
Wat een fantastische fotoAapie had hem laatst ook helemaal in zijn mond maar toen heb ik hem snel eruit gevist
[..]
Dat duimpjeWat een goeie foto
En wat blijft ze toch een moppie
Er is nu steeds een reclame op tv met een kindje die superveel op kleine S. lijkt! Ik zal eens opletten waar het van is, ik dacht een matrasmerk.
[..]
Goed bezig die Zielie! Gaat er ook veel in of is het toch vooral proeven en voelen?
Ik heb Aapie gisteren een maisboogje aangeboden omdat ik altijd lees hoe enthousiast kindjes daarvan worden. Nou hij vond het maar niksVolgens mij wist hij niet wat hij ermee aan moest. Voelen was leuk maar zodra het zijn mond raakte keek hij heel vies
Over een paar weken maar weer opnieuw proberen.
[..]
Oh geen probleem hoor! Ja was wel leuk wakker worden met dat lieve koppie
[..]
Dat zou wel erg vroeg zijn met nog geen 4 maanden?Ik vind het er zelf meer uitzien als een afte.
Volgens mij schrijven ze de prijzen voor babyproducten ook met een vork want ik heb zonnebrand voor Aapie gekocht en dat kostte 18 euro. ACHTTIEN EURO!! Dat is toch debiel?
Echt waar?quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo er worden kinderen geboren met tandjes.![]()
Maar dit ziet er inderdaad niet uit als een tandje.
En leuk, mais! Zielie heeft gister een half uur lang op een citroen lopen zuigen. En lekker dat ze het vond..![]()
Dat gaat er goed inquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nog eentje dan, omdat eetfoto’s zo leuk zijn.
[ afbeelding ]
Broodje roomboter.
Dat is goed om te wetenquote:Op woensdag 26 mei 2021 13:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Over zonnebrand:
De beste bescherming geven minerale filters. Veel babyzonnebrand heeft dat ook tegenwoordig en is dus wel duurder, maar sommigen combineren het toch met nano-technologie en chemische filters, ik ben daar zelf recentelijk meer op gaan letten.
Gebruik zelf ook een minerale spf van The Ordinary voor mijn gezicht.
Ik heb nu voor baby van Naif maar wil er een zonder parfum. Deze is 22,95 maar daar doe je best wel een heel seizoen mee voor een baby
https://iconic-elements.com/product/mineral-sunscreen-spf30-body/
De spf30 dekt 97% van de UvA en UvB straling, een “gewone” spf50 dekt 98%, dus voor de factor hoef je t niet te doen. Baby’s moet je sowieso vaker opnieuw insmeren en dan heb je toch niks aan die factor 50.
Voor cosmetics kun je alles makkelijk checken met de inci decoder, website. Met een foto van de ingrediëntenlijst of een copy paste van internet!quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Echt waar?Die zijn dan behoorlijk doorgegroeid in de buik
Aapie heeft nog geen tandjes, ben benieuwd wanneer die door gaan komen!
Wow citroen, ben benieuwd wat Aapie daarvan vindt! Mijn man had hem laatst een slablaadje gegeven met vinaigrette, dat vond hij maar zuur en smerig
[..]
Dat gaat er goed in
[..]
Dat is goed om te wetenIk zat ook al naar Naif te kijken maar die verkochten ze niet waar ik was. Zonder parfum lijkt me ook wel fijn, ik zal eens kijken wat er in deze zit (Zwitsal).
Ik wil nu happy soap gaan kopen om hem mee te wassen. Vanwege de eczeem wassen we hem nu nog alleen met water maar ik las dat er shea boter en aloë vera in happy soap zit, dat lijkt me wel lekker verzachtend voor zijn huidje.
Goede tip! Ik zal zo eens kijkenquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Voor cosmetics kun je alles makkelijk checken met de inci decoder, website. Met een foto van de ingrediëntenlijst of een copy paste van internet!
Hoi! Leuk als je mee komt lezen/schrijven/...quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:24 schreef Gaddle het volgende:
Hey allemaal
het lijkt mij leuk om mijzelf hier eens aan te sluiten. Mijn moppie is 1 december geboren.
Ze heeft al sinds 4 1/2 maand haar eerste tandjes. auw tepels. lol
Welcome! Hoe gaat het met jullie? Al een beetje een ritme gevonden?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:24 schreef Gaddle het volgende:
Hey allemaal
het lijkt mij leuk om mijzelf hier eens aan te sluiten. Mijn moppie is 1 december geboren.
Ze heeft al sinds 4 1/2 maand haar eerste tandjes. auw tepels. lol
quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Zelfs de opvang 'schrikt' hier van hoe de billen er bij liggen momenteel.. Arm ding.
Dat hebben wij met onze kinderen kennelijk niet goed gemaakt..
quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik zweef, ik had nooit gedacht dat ik me zo zou voelen en dat ik zo'n ultieme oermoeder zou zijn.
Dat vroeg ik me ook afquote:Op donderdag 27 mei 2021 11:52 schreef monsterd. het volgende:
Aaah @:MaJo wat sneu voor aapje. Is 16 uur lang slapen wel okay??
Ja ik kan haar nog steeds borstvoeding geven. Het gaat oke.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hoi! Leuk als je mee komt lezen/schrijven/...
Lukt het borstvoeding geven nog een beetje ondanks de tandjes?
Ik ben weer op zoek naar een ritme. mijn man en ik wonen tijdelijk niet meer bij elkaar. En ik heb de zorg van de kinderen op mij genomen. Maar ondanks alles gaat het toch wel redelijk.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welcome! Hoe gaat het met jullie? Al een beetje een ritme gevonden?
Ach ja, je benoemt het hier ook sneller hé.. Denk dat we wel tegen dingen aanlopen waar iedereen een beetje tegen aanloopt!quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:43 schreef Seven. het volgende:
[..]menn, jullie hebben ook wel een beetje pech met van alles en nogwat! als ik dan de vergelijking maak met Colin... hoe zijn de nachten momenteel?
Tijdens het verschonen (zodra je haar broek uit begint te doen al..) hysterisch.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh @:gaddle dat zijn geen leuke dingen. Grote knuffel!
En NJ, wat zielig.. hopelijk heeft ze er niet te veel last van.
Proberen het inderdaad, maar zitten én midden in een verbouwing (lees: stof overalquote:Op donderdag 27 mei 2021 17:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Is het geen optie haar zonder luier te laten?
Fijn dat het redelijk gaat maar wel heftig, hoor! Ik hoop dat jullie er snel een weg in vindenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:56 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja ik kan haar nog steeds borstvoeding geven. Het gaat oke.
[..]
Ik ben weer op zoek naar een ritme. mijn man en ik wonen tijdelijk niet meer bij elkaar. En ik heb de zorg van de kinderen op mij genomen. Maar ondanks alles gaat het toch wel redelijk.
Agosquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:44 schreef NicolasJoy het volgende:
Gelukkig goed geholpen bij de huisarts, begripvol en gehoord. Ze hadden het lang niet zo erg gezien. Bewust niet te veel gesmeerd voordat we erheen gingen, zodat het goed te bekijken was.. De huid kwam gewoon los met het uitdoen van de luier.Nu een sterkere schimmelzalf, voor de zekerheid. En ja, verder deden we alles goed. Veel bloot neerleggen nu, dus matjes gekocht tegen het plassen, schimmelzalf, vervolgens dik insmeren en bidden. Maandag weer contact, bovenop blijven zitten.
Dus opvang uiteraard nu even afgezegd, moeten echt even 1 op 1 aandacht voor d'r hebben.
Gods ja, ik heb er zelf al 3 gehad sinds Colin geboren is. Erg vervelend want spookt constant door je hoofd. Hopelijk is de koortslip van Melba snel over.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
Wat sneu NJ! Hoop dat het snel beter gaat.
Hier de hele dag gehuil aan de borst en slecht drinken, maar hij redt het er wel even lang op als normaal dus ga er maar vanuit dat het goed is zo. Veel grote poepluiers en mondjes terug ook, dus misschien valt t vandaag gewoon niet zo lekker.
Temperatuur wel even gecheckt. Was normaal. Die van zes lijkt een koortslip te hebben dus die heeft nu strikte instructies om niet aan de baby te zitten en wij wassen steeds onze handen... ben wel een beetje para wb koortslip...
Niet allemaal tegelijkquote:Op maandag 24 mei 2021 21:06 schreef Seven. het volgende:
Wat is een goede buggy? We hebben nu een maxi cosi met wiegbak, zitje, autozitje en alles erop en eraan. Maar als buggy vind ik 'm niet erg fijn want veel te lomp om fatsoenlijk op te bergen en ook een hoop gelazer om het ding achterin de auto te krijgen.
En wanneer ga je over van een maxi cosi babyzitje naar een autozitje waarin je kleine rechtop zit?
1. De easywalker xs ofzo schijnt een goede, lichte, klein invouwbare buggy te zijn. Die wil ik iig zodra er een bakfiets is, kan de buggy mooi klein opgevouwen mee in de bak.quote:
Zo zielig vind ik dit. Onze oudste heeft 1x een schimmel gehad toen was het knalrood, maar thank god nooit zo erg als wat jij omschrijft. Ik zou huilen denk ik.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:44 schreef NicolasJoy het volgende:
Gelukkig goed geholpen bij de huisarts, begripvol en gehoord. Ze hadden het lang niet zo erg gezien. Bewust niet te veel gesmeerd voordat we erheen gingen, zodat het goed te bekijken was.. De huid kwam gewoon los met het uitdoen van de luier.Nu een sterkere schimmelzalf, voor de zekerheid. En ja, verder deden we alles goed. Veel bloot neerleggen nu, dus matjes gekocht tegen het plassen, schimmelzalf, vervolgens dik insmeren en bidden. Maandag weer contact, bovenop blijven zitten.
Dus opvang uiteraard nu even afgezegd, moeten echt even 1 op 1 aandacht voor d'r hebben.
Als je aan het verschonen bent springen de tranen je ook in de ogen. Zo machteloos als je je voelt naar je kleintje..quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Zo zielig vind ik dit. Onze oudste heeft 1x een schimmel gehad toen was het knalrood, maar thank god nooit zo erg als wat jij omschrijft. Ik zou huilen denk ik.
Duimen!
Ja, het luchten gaan we nóg meer op inzetten inderdaad. 200 puppy matjes gekocht, dus we leggen de vloer/bank/.. gewoon vol tegen het lekken morgen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:51 schreef Donna het volgende:
Snap ik helemaal @:NicolasJoy, vreselijk om te zien. Inderdaad maar zoveel luchten als mogelijk. Na mijn bevalling (van andere orde, maar toch) moest ik dat ook en alles herstelde toen echt heel snel!
A-tje is nu bijna 6,5 maanden, maar ook trager als haar zus haha. Die zat al op deze leeftijd, maar dat zie ik A-tje nog lang niet doen hoor! En ze heeft ook nog geen tanden terwijl zus al 2 of 3 had.
Ik wilde al eerder reageren maar ik weet niet of die wij hebben in Nederland verkrijgbaar is. Wij hebben een Summer 3d lite. Heb ik ook gebruikt voor de reis naar Nederland. Heel fijn, licht in gewicht, kan van goed rechtop tot bijna plat liggend en was maar $65 ofzo.quote:
Wij hebben een simpele Koelstra. Beviel prima. Ik vond de wandelwagen wel beduidend lekkerder lopen....quote:
Mooi contrast wel he, dat goede manieren speelgoed voor mijn baby die soms door haar eigen plasjes rolt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:23 schreef SQ het volgende:
Nu al aan de goede manieren PKM, dat wordt een modelbaby
Goud heeft nog geen goede manieren, hij gooit zijn eten op de grond en zit constant verkeerd om in zijn stoel. Maar hij kijkt er wél blij bij
[ afbeelding ]
ik ben zo belachelijk verliefd weer op dit jonghij is echt mijn zonnetje
Wil je in de OP?quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:56 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja ik kan haar nog steeds borstvoeding geven. Het gaat oke.
[..]
Ik ben weer op zoek naar een ritme. mijn man en ik wonen tijdelijk niet meer bij elkaar. En ik heb de zorg van de kinderen op mij genomen. Maar ondanks alles gaat het toch wel redelijk.
Wees niet te hard voor jezelf, dit soort dingen gebeuren helaas. Ik kan me wel voorstellen dat je er behoorlijk van geschrokken bentquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoi @:Gaddle![]()
Ik heb de laatste tijd geen kachel meer aan, want niet nodig. Vandaag vond ik het koud, dus kachel aan gedaan. Afgelopen dagen trok A zich op aan de kachel om te staan, zo ook vandaag. Ik was vergeten dat ik de kachel aan had gedaan, dus de kachel was heetA huilen natuurlijk
Gelukkig geen verbrande handjes, maar wel weer een leermoment.
Och mijn hart breekt echt voor Soof, wat klinkt dit vreselijkquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:44 schreef NicolasJoy het volgende:
Lukt het Melba om uit de buurt te blijven? Lijkt me behoorlijk lastig!quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
Wat sneu NJ! Hoop dat het snel beter gaat.
Hier de hele dag gehuil aan de borst en slecht drinken, maar hij redt het er wel even lang op als normaal dus ga er maar vanuit dat het goed is zo. Veel grote poepluiers en mondjes terug ook, dus misschien valt t vandaag gewoon niet zo lekker.
Temperatuur wel even gecheckt. Was normaal. Die van zes lijkt een koortslip te hebben dus die heeft nu strikte instructies om niet aan de baby te zitten en wij wassen steeds onze handen... ben wel een beetje para wb koortslip...
Ik had je vraag wel gelezen maar wij zijn nog niet zoverquote:
Wat schattigquote:Op donderdag 27 mei 2021 22:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Ze is gelukkig wel net als haar zus helemaal gek van boekjes!
[ afbeelding ]
[..]
Ja, het luchten gaan we nóg meer op inzetten inderdaad. 200 puppy matjes gekocht, dus we leggen de vloer/bank/.. gewoon vol tegen het lekken morgen.
Ik had juist verwacht dat de tweede sneller zou zijn, gezien die oudere broer(s)/zus(sen) al van alles ziet doen, maar niets is minder waar!
Hij krijgt echt steeds meer een eigen koppie, steeds meer baby-af! Lieve vrolijke Goudquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:23 schreef SQ het volgende:
Nu al aan de goede manieren PKM, dat wordt een modelbaby
Goud heeft nog geen goede manieren, hij gooit zijn eten op de grond en zit constant verkeerd om in zijn stoel. Maar hij kijkt er wél blij bij
[ afbeelding ]
Kan met onze Mutsy ook, maar vind het super onhandig.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:34 schreef Aure het volgende:
@:Seven wij hebben een babyzen yoyo omdat we daarmee zekerheid hebben dat die mee mag als handbagage in het vliegtuig, maar tegenwoordig heb je daar wel meer en goedkopere keuzes in. Als buggy zou ik hem nu nog niet bij Colin gebruiken, maar je kunt er wel Maxi cosi adapters voor kopen, dan kun je hem meteen gebruiken. Je kan zelfs de zitting van de buggy laten zitten als je zou willen:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of dat nog verschilt per versie (er is onlangs een nieuwe babyzen uitgekomen geloof ik), dat zou je dan moeten uitzoeken. En hij is best prijzig. Maar heel licht en klein (opgevouwen) dus
Orabase crème of pasta is barrière crème, volgens de recensies goed spul maar geen geneesmiddel dus je kan het gewoon online aanschaffen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:22 schreef Aure het volgende:
En een kus voor Soof, zo sneu zeg! Ik begrijp dat de kapotte billen door een schimmel komen? Anders zou je bij de huisarts kunnen vragen naar Orabase, maar dat is niet voor schimmels, maar 'gewone' kapotte billen. Toen Jip zijn billen helemaal kapot waren door de antibiotica hielp dat het allerbeste.
Ah beter! Wij kregen het in het ziekenhuis dus daarom denk ik altijd dat het een geneesmiddel is ofzoquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:13 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Orabase crème of pasta is barrière crème, volgens de recensies goed spul maar geen geneesmiddel dus je kan het gewoon online aanschaffen.
Thanks!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:08 schreef Donna het volgende:
Haha Goud verkeerd om op de stoel is ook echt goud!
Sorry ik ben niet zo'n goede multi quoter als @:MaJo . Mooie foto, ik duim voor een negatieve test en snel een beter Aapie.
Gefeliciteerd! Voelt toch als een mijlpaal hè?quote:
als Bubbles al gauw over moet, zou ik sowieso een achterwaarts stoeltje nemen. Volgens mij heb je die ook van 0-18 kilo.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:03 schreef Smart_ass het volgende:
Gaddle wat een vervelende situatie
Nu we toch bezig zijn met de suggesties: iemand tips voor een autostoeltje die voor meerdere jaren te gebruiken is? Ik had gehoopt dat het autostoeltje dat we nu hebben tot ongeveer een jaar mee zou gaan maar hij heeft een max lengte van 76 centimeter, helemaal niet op gelet bij de aanschaf..
Bij koorts en als het langer dan een paar dagen duurt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:19 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft zichzelf net weer helemaal ondergescheten/gekotst. Zijn vierde diarreeluier van de dag. Hij heeft geen koorts en is alert, wel een beetje huilerig. Wanneer zouden jullie de huisarts bellen? Zo’n kleintje droogt denk ik wel snel uit. Mijn gevoel zegt dat het wel los zal lopen maar ik wil niks missen
Precies, eventjes bellen voor je eigen gevoel.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:57 schreef Aure het volgende:
@:MaJo Als ie nog voldoende plasluiers heeft zou ik het nog even aankijken denk ik. Maar je kunt ook altijd even bellen voor overleg natuurlijk
Ik las dit met genoegen want ik ben een beetje bang dat ik straks denk 'ja knap hoor dat je kan zitten en eten op de grond kan gooien - been there done that. Zo, nu lekker met Jacob spelen want die verrast met tenminste met nieuwe dingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:23 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit. En mijn oudste is pas 2,5. Het blijft magisch.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:16 schreef kwakz0r het volgende:
Oh dat heb ik helemaal niet Lemijn! Ik ben echt weer helemaal onder de indruk van Pep die zijn handje ontdekt enzo. Net zoveel als van de mooie tekening van Melle of van zijn fantastische legobouwwwerk.
Gelukkig niet uitgedroogd en de huisarts vond dat hij alert oogde.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 18:33 schreef Lemijn het volgende:
Fijn Kwak en Tink. Dan houd ik toch maar hoop.
Hoe was het bij de huisarts, @:MaJo?
Bij ons is er veel gaande (of geweest). En het heeft ons een achterhaald zeg maar.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:28 schreef SQ het volgende:
Verder eenvoor soof met dr arme billen, hopelijk geneest het vlug!
Mijn middelste was ook zo'n billensukkelaar, erg naar als ze zo veel pijn hebben
En een extra![]()
voor @:Gaddle. Wat is de reden dat je man weg is? Komt het door de spanningen? Ik hoop dat er snel meer zon in je leven komt
En welkom Maria2.0!!
En uiteraard hartjes all over voor al die lekkere babyfoto's
Goed dat de ruimte er is om het even zo te doen. Powerhouse ben je, dat je dan zelf de zorg voor je meiden op je neemt in deze omstandigheden. Respect! En ik hoop dat de zon gauw weer doorbreektquote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:54 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Bij ons is er veel gaande (of geweest). En het heeft ons een achterhaald zeg maar.
Mijn man heeft een burn out en ik zit met een depressie. wij hebben erg last van elkaars spanningen.
Met afstand gaat het met beide beter. Het is hopelijk tijdelijk, maar iig 2 - 3 maanden gaan wij het zo doen. Dit is de kort door de bocht versie
Het is wel behoorlijk pittig, maar toch wel gezellig met twee meisjes
A had in het begin ook zoveel krampen. Zoveel, dat ik dacht dat ik een huilbaby hadquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt heftig gaddle. Sterkte joh! Heb je hulptroepen? Want met een depressie en dan de twee dames in je eentje is zeker niet niks.
En mijn baby heeft zo'n buikpijn. Nu ruim 10 weken oud en hij krijst en krijst en krijst. Vooral 's avonds en 's nachts en het is intens zielig en ook echt heel erg vermoeiend. Hoe lang duurt dit nog? Tot een maand of 4 uiterlijk toch? Ik weet van de oudste dat het iig veel te lang was voor m'n gevoel. Het is zo sneu...
Zat ik ook te denken ja, dat het bij hem op zijn buik slaat. Maar volgens de huisarts heerst er ook buikgriep dus dat zou ook goed kunnen. Hopelijk kunnen we beiden goed uitzieken dit weekend en dan lekker op vakantie op maandag.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hopelijk gaat het beter, @:majo! Misschien dezelfde verkoudheid als jij hebt?
Wat is ze al grootquote:
Wat hilarisch dat ze zoveel kan maar dat een onderzetter dan toch nog een hindernis isquote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:15 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:D.U.M.A.N rechtop ook al, knap!Poffertje kan het ook wel maar niet lang genoeg dat ik een foto kan maken.
@:MaJo ik hoop dat het nou snel beter gaat, duurt al wel lang zo.![]()
Vanmiddag trok ik haar een jasje aan maar eenmaal buiten was het toch te warm. Ik trok haar dus snel het jasje uit waarbij ze op haar buik kwam.
Dus nu is ze over naar het zitje want ze bleef naar haar buik draaien.![]()
Ze is blijkbaar aan de weg omhoog begonnen. De badkamer is hoger, daar komt ze zelf op. Ze klom bij mijn man op schoot en wil blijkbaar optrekken aan zijn arm. Ik ben hier nog niet klaar voor hoor.![]()
Dus heel veel lukt al wel, maar een rubberen onderzetter op de grond kan ze niet overheen.
Jeetje wat heftig zeg. Hopelijk brengt de tijd los van elkaar jullie weer samenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:54 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Bij ons is er veel gaande (of geweest). En het heeft ons een achterhaald zeg maar.
Mijn man heeft een burn out en ik zit met een depressie. wij hebben erg last van elkaars spanningen.
Met afstand gaat het met beide beter. Het is hopelijk tijdelijk, maar iig 2 - 3 maanden gaan wij het zo doen. Dit is de kort door de bocht versie
Het is wel behoorlijk pittig, maar toch wel gezellig met twee meisjes
Ach zo sneu ditquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt heftig gaddle. Sterkte joh! Heb je hulptroepen? Want met een depressie en dan de twee dames in je eentje is zeker niet niks.
En mijn baby heeft zo'n buikpijn. Nu ruim 10 weken oud en hij krijst en krijst en krijst. Vooral 's avonds en 's nachts en het is intens zielig en ook echt heel erg vermoeiend. Hoe lang duurt dit nog? Tot een maand of 4 uiterlijk toch? Ik weet van de oudste dat het iig veel te lang was voor m'n gevoel. Het is zo sneu...
Ik heb hem net even wakker gemaakt om zijn luier te checken en nog een flesje te geven, daar was hij het niet bepaald mee eens. Krijsen krijsen krijsen, totdat hij de fles kreeg. Gelukkig ligt hij nu weer lekker te slapen met een vol buikje en een schone luier. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:18 schreef monsterd. het volgende:
Knap gaddle om dat besluit te nemen, hoop dat jullie samen apart eruit komen!
@:MaJo hoe is het nu met Aapje?
Klopt.. Die heeft nu nog snel en vaak rode billen. Ook wel tot bloedens toe.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 00:15 schreef Framblij89 het volgende:
Knuf @:nicolasjoyY. heeft dit ook echt extreem erg gehad, nu nog gillen als haar luier verschoond moet worden. Grote S had er ook al last van toch?
Wbt buggy, wij hebben de joolz wandelwagen, nooit eigenlijk een buggy hoeven gebruiken overigens want onze oudste wilde gelijk alleen maar zelf lopen zodra ze het kon![]()
En met maxi cosi in auto heb ik in principe het gewicht aangehouden, vanaf een bepaald gewicht ‘moeten’ ze overstappen.
Thanks @Aure & @Lemijn Altijd welkom zulke tips! Kunnen die créme zeker gaan proberen!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:13 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Orabase crème of pasta is barrière crème, volgens de recensies goed spul maar geen geneesmiddel dus je kan het gewoon online aanschaffen.
Wat fijn dat er al iets van verbetering te zien is! Vervelende familiekwaalquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb wel gelezen, maar niet veel tijd voor reageren..Wij werken normaal samen in eigen bedrijf, maar vandaag is Soof thuis geweest natuurlijk. Dus voor mij werd het een lange dag op het werk. Grote zus naar de opvang en kleine meid thuis bij m'n vriendin. Die heeft de hele dag met haar op/aan/bij zich doorgebracht. Koorts komt niet onder de 39 graden. Ze ligt nu boven in haar eigen bed te slapen, dus even avondeten en bijkomen nu. Grote zus uit logeren bij opa en oma en zien hoe vannacht gaat.. Huis is een grote zooi, want we zitten midden in een grote verbouwing. Alles komt uiteraard tegelijk.
![]()
Maar! Vandaag de crème gesmeerd en heel heel veel zonder luier bij haar gehad. Het ziet er echt wel beter uit.
Veel kapotte huid, maar iets minder vurig en ja, er gebeurt in elk geval iets...
Tijdens het typen werd ze wakker, dus ze is er weer bij.
Ah op die manierquote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:37 schreef PKM het volgende:
@:MaJo het zitje van de wandelwagen bedoel ik. Om te kunnen fietsen moet je kindje niet alleen stevig kunnen zitten maar ook goed zelf tot zit kunnen komen. Geen van beide kan ze.
Mijn peuter was gisteren mee graafmachines kijken en stond eerst nog op het meerijplankje. Daarna wou hij de kinderwagen rijden en was ik blij dat hij probleemloos mee ging. Ik klapte het meerijplankje in, want die zat overduidelijk in de weg met duwen.
En zo zoefde mijn peuter weg met de kinderwagen. Hij speelde dat hij een sneltrein was. Rennend over het pad, rennend van de heuvel, boos trok bij bijna de kinderwagen om (hij hing eraan), keihard over een stoeprand.![]()
Thuis was het nog niet klaar, want ik haalde Poffertje uit de wandelwagen vanwege kiepgevaar met mijn woesteling. Begon hij er als een pop aan te trekken, omdat ze weer in de wagen moest.
Het is in ieder geval nooit saai.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:40 schreef SQ het volgende:
Als het echt warm wordt redt hij zich ook wel in alleen een romper hoor MaJotenzij je dat zelf echt niet vind kunnen, maar goed. Hier werkt dat altijd prima.
Ik loop gigantisch achter met bijlezen maar ik heb sinds drie maanden oud de mutsy nexo, geweldig ding. Klein inklapbaar, rijdt top, kan helemaal plat en hier vanaf 4 maanden gebruikt en nog steeds. Rijdt fijn ook door het handvat.quote:
Lange mouwen rompers zijn nooit handigquote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ookIk heb laatst weer een hele batch rompers gekocht, met lange mouwen. Ik heb een herfstkind, helemaal niet bij stilgestaan dat korte mouwen voor de zomer handiger zijn
Echt wel. Ik heb een baby die al z'n energie in groeien moet stoppen (en dus niet in zichzelf warm houden) en ik vind dit echt veel handiger dan vestjes enzo.quote:
Ja sorry, ik ga er vanuit dat Aapie zichzelf wel warm houdt.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 20:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt wel. Ik heb een baby die al z'n energie in groeien moet stoppen (en dus niet in zichzelf warm houden) en ik vind dit echt veel handiger dan vestjes enzo.
In de zandbakquote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een heeeerlijk weer!Kom helemaal in m’n element zo.
[ afbeelding ]
Zielie zat voor het eerst in de zandbak met blote voetjes. En heeft voor het eerst geschommeld met U.
Helaas vond ze tussen de bloemetjes zitten niet zo leuk. Vooral niet toen ze voorover viel.![]()
[ afbeelding ]
@:pkm zoooo herkenbaar. Ík ben het zat om de hele dag boos te worden. Snap niet dat U. het nog niet zat is. Blijft maar door gaan..
Heb je alleen maar stenen in de tuin? Of kan ze ook lekker ergens op het gras?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 17:16 schreef PKM het volgende:
@:MaJo in de zomer op een romper is wel fijn.Bij 30+ alleen op de luier geloof ik. Maar vandaag ook gewoon weer lange mouwen en pijpjes want vanochtend was het wat fris en de felle zon op haar huid is ook niks.
Ik kan er ook wel een beetje om lachen hoe het gisteren ging. Met drie weken rolde Poffertje van mijn schoot (ik zat op de grond) omdat ik het wasrek moest opvangen die peuter per ongeluk omgooide.![]()
We zitten wel met Poffertje die buiten van het kleed kruipt en haar tenen openhaalt wanneer ze op de stenen kruipt. Iemand tips? Sokken trekt ze uit.
Wat gaat dat opeens snel hè? Aapie kon lange tijd alleen van buik naar rug rollen maar nu hij beiden kan gaat hij echt los. Dan is er geen houden meer aan! Even alleen laten liggen is er dan niet meer bij, tenzij in de box.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 17:47 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J is een winter baby, maar heeft het eigenlijk zelden koud! Meestal heeft hij het juist heel erg snel warm! Nu met dit weer draagt hij binnen meestal een rompertje en een tshirt. Of rompertje en broekje. Buiten nog wel rompertje, tshirt + broekje! En we nemen altijd een vest mee voor het geval dat. In de schaduw is het nog best frisjes!
's Nachts slaapt hij nu zonder rompertje, maar alleen in een sleepsuit en slaapzak. Anders zweet hij enorm en zijn de achterkant van zijn knieen en nek plooien rood van het zweet dat de hele nacht gebroeid heeft!![]()
En holy moly, we hebben een rollende baby!![]()
![]()
STOP MET GROEIEN AUB!
Hij rolde gistermiddag op zijn zij en zat met 1 been vast rond een paaltje van zijn speelmat!Hij kon niet terug, maar hij was blij. Dus liet ik hem daar. En met al zijn kracht werkte hij zich op zijn buik. En nu stopt hij ook niet meer, haha!!
Hij is nu dus ook niet veilig meer in het midden van ons super king size bed!
![]()
Maar nu raakt ie uiteindelijk wel van slag, want buik naar rug heeft hij nog niet helemaal door. Hij maakt er aanstalten mee, maar dat heeft ie pas drie keer zonder hulp gedaan!
Aapie doet het ook rustig aan. Laatst maakte hij aanstalten tot kruipen maar die feature is hij weer kwijtquote:Op zaterdag 29 mei 2021 18:58 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ik loop gigantisch achter met bijlezen maar ik heb sinds drie maanden oud de mutsy nexo, geweldig ding. Klein inklapbaar, rijdt top, kan helemaal plat en hier vanaf 4 maanden gebruikt en nog steeds. Rijdt fijn ook door het handvat.
En veel baby's die al staan of kruipen. Denk dat wij enorm achterlopen. Morgen is F 10 maanden en rolt en schuift alleen achteruit... Verder gaat kontje wat in de lucht maar verder niet. Hij blijft wel lekker lang baby zo. Nachtvoedingen zijn ook sinds die vakantie standaard terug na maanden weg te zijn geweest... En bunkeren overdag, eigenlijk alleen fruit. Kunnen ze ook teveel eten? Halve bak aardbeien, blauwe bessen verdwijnen er ook zo in, hele banaan, hele kiwi, grotendeels een mango, heel bak rabarber...
Ha dat vindt mijn man ookquote:
Dit is ook steeds tijdens het eten, de nachtfles is weer terugquote:Op zondag 30 mei 2021 08:43 schreef SQ het volgende:
Haha, in de nacht ook echt
Goud poept eigenlijk altijd tijdens het eten
Mijn ruime zevenmaander vrat net een hele boterham inclusief korstjes op. Ik weet dat het niet uniek is, maar mijn andere kinderen deden dat op die leeftijd écht nog niet hoor
Ik wou dat het meervoud was. Ik kan af en toe op mijn ouders en schoonouders terugvallen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Wat een groot compliment. lief van je.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed dat de ruimte er is om het even zo te doen. Powerhouse ben je, dat je dan zelf de zorg voor je meiden op je neemt in deze omstandigheden. Respect! En ik hoop dat de zon gauw weer doorbreekt.
Wat een lieffiequote:Op zaterdag 29 mei 2021 20:24 schreef SQ het volgende:
[..]
In de zandbakdat durf ik nog niet hoor, die rapleyt zo een onsje zand naar binnen
Wat een leuke foto'sligt ze daar nou te pitten op een jas?
Wij waren ook vrijwel de hele dag in de tuin vandaag, ik snakte hier naar!
[ afbeelding ]
Ik zat hier ook aan te denken, hij grijpt ook steeds naar zijn wang/oor. Maar hij heeft geen koorts, dat is bij een oorontsteking geloof ik wel het geval?quote:Op zondag 30 mei 2021 23:02 schreef PKM het volgende:
Klinkt voor mij als een mogelijke oorontsteking. Zeker omdat Aapie pas ook ziek was.
Bij ons was het enige dat toen hielp paracetamol+nurofen.
Sterkte.
Ik had hem vanavond inderdaad een stukje komkommer gegeven, dat maakte hem wel enthousiast!quote:Op zondag 30 mei 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
Rapley maar wat komkommer voor hem, misschien wil hij dat wel als verlichting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij ligt nu bij ons op bed Tik Tak te kijken, afleiding werkt redelijk. En ik heb hem een tandenborstel gegeven om op te kauwen, dat is een succes!
Nu kijken hoe we deze nacht door gaan komen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Same.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:29 schreef Jentin het volgende:
Oorontsteking gaat niet altijd samen met koorts. Mijn oudste heeft er bijvoorbeeld duizend achter de rug zo’n beetje en precies nul keer koorts bij gehad.
Ik ook!quote:Op zondag 30 mei 2021 23:58 schreef Nolita het volgende:
Wat sneu Majo! Hopelijk slaapt hij nu snel.
Mochten het wel tandjes blijken te zijn. Ik ben fan van chamodent tandgel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |