Reden die harder dan 180 met de Renault motor dan?quote:Op maandag 26 april 2021 23:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gelukkig is McLaren net op tijd eruit gestapt
wat een vreemde beperking 180, alsof dat de veilige grens isquote:Op dinsdag 27 april 2021 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Reden die harder dan 180 met de Renault motor dan?
Ik denk niet dat die beperking voor Alpine auto's of het F1 team zal gelden.
ik vind het vooral vreemd dat ze dit tijdens een seizoen doen, zijn toch 9 punten te halen en dat kan in dit kampioenschap essentieel zijnquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Beiden waarschijnlijk. Snelle coureurs met een mislukte Q zullen in de beginfase plaatsen goed willen maken tot een status quo wordt bereikt en dan vrees ik voor een optocht. Enig denkbare uitzondering hierop is een volstrekt risicoloze DRS-overtake.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Je kunt dit toch alleen tijdens een seizoen testen? Anders zijn er geen races.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het vooral vreemd dat ze dit tijdens een seizoen doen, zijn toch 9 punten te halen en dat kan in dit kampioenschap essentieel zijn
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je kunt dit toch alleen tijdens een seizoen testen? Anders zijn er geen races.
Vreemd vind ik dergelijke strapatsen al lang niet meer. Oneerlijk wel. Je kan niet tijdens een competitie ineens andere regels bedenken. Ofja, elk weldenkend mens vindt dat. De FIA denkt daar klaarblijkelijk al jaren heel anders over, want de voorbeelden zijn legio dat ze tijdens een seizoen wat veranderen aan de regels.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het vooral vreemd dat ze dit tijdens een seizoen doen, zijn toch 9 punten te halen en dat kan in dit kampioenschap essentieel zijn
De teams zijn zelf akkoord gegaan. Als de helft tegen was heb je een punt.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
ik heb nog steeds een punt dat ze akkoord gaan doet er toch niets aan af dat het belachelijk is regels tijdens een competitie te veranderenquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:57 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De teams zijn zelf akkoord gegaan. Als de helft tegen was heb je een punt.
Ik kijk uit naar het experiment, maar vrees eigenlijk vooral dat de hoofdrace zelf nog saaier wordt: het lijkt me dat de zekerheid dat de snelste auto's vooraan starten nog groter wordt...quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben bang dat een race om een iets betere startplaats niet echt aanleiding is tot heel veel spektakel.
Normaal mee eens, maar als alle deelnemers het er mee eens zijn, kun je wmb prima een reglement aanpassen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb nog steeds een punt dat ze akkoord gaan doet er toch niets aan af dat het belachelijk is regels tijdens een competitie te veranderen
Ja, in elk geval al in die volgorde waarin ze over een 3x zo lange afstand als de sprintrace ook zullen performen. Terwijl je normaliter in de kwali nog wel eens wat auto's die over 1 ronde snel zijn verder vooraan hebt staan en auto's die in long runs sneller zijn verder naar achteren.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:18 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar het experiment, maar vrees eigenlijk vooral dat de hoofdrace zelf nog saaier wordt: het lijkt me dat de zekerheid dat de snelste auto's vooraan starten nog groter wordt...
Je hebt opstapklasses om dit soort dingen te testen. Dit is alsof je een totaal nieuwe regel in een sport gaat uitproberen op de Olympische Spelen.quote:Op maandag 26 april 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is de test. Hoe moet je anders een sprintrace concept gaan testen? Virtueel?
Als het een succes is dan zul je zien dat het de huidige kwalificatie gaat vervangen op den duur.
Dat sowieso, ja.quote:Op dinsdag 27 april 2021 08:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een vreemde beperking 180, alsof dat de veilige grens is
De coureurs met een snellere auto krijgen een nieuwe kans als hun kwali mislukt is imo.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Ze kunnen zich wat beter druk maken om de wedstrijdleiding eens op 1 lijn te krijgenquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
die had ik wel op m'n programma staan maar ik vrees ook dat het '22 wordtquote:Op dinsdag 27 april 2021 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Scheelt wel dat Brazili al zo goed als zeker niet door gaat, hebben we nog maar twee weekenden met die onzin.
Beter halen ze gewoon dat kwalificatiesysteem terug waar elke minuut iemand afvalt
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal juist. In de rallycross ben je ook gewoon winnaar van de Race van Zweden of iets dergelijks, niet van 'zondag heat 3'.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat negen van de tien teams vorig jaar voorstander waren van reverse grid races. Met andere woorden, vrijwel ieder debiel proefballonnetje kan op steun van de teams rekenen in een wanhopige poging kunstmatige 'spanning' te creren en de dominantie van Mercedes te doorbreken. De F1 neemt de F1 niet serieus.
Sprintraces gaan alleen niks doen om Mercedes te dwarsbomen, het wordt er voor hun juist makkelijker op. Stel dat ze een slechte qualy hebben op vrijdag dan drs'en ze zich gewoon een weg naar voren in de sprintrace en starten ze op zondag alsnog vooraan. Sprintraces gaan niks positiefs toevoegen aan de F1.
Ik ben er alleen bang voor dat als de kijkcijfers van de sprintraces 'goed' zijn een of andere debiel in de F1 headquarters de conclusie gaat trekken dat alle F1 races korter moeten worden. Dat je zoals in de rallycross meerdere heats krijgt. Ipv winnaar van de Monaco GP 2021 ben je dan winnaar van 'zondag heat 3' of zoiets. Dan zou de devaluatie van de Formule 1 helemaal compleet zijn.
Ik ben niet echt gemotiveerd om zowel zaterdag als zondag een race te kijken. Kijk ook zelden live the kwali, meestal kijk ik de samenvattingen ervan.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Ach, ze passen de regels, of hoe die worden toegepast, wel eens aan tijdens de race, tracklimits, anyone?quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
Zo ga je teams/coureurs hebben die toch geen echte simulatie doen omdat het toch niet om centen/punten gaat. En waarom zou Haas meedoen dan kost het hun enkel geld.quote:Op dinsdag 27 april 2021 13:01 schreef _UserName_ het volgende:
Ze kunnen dit toch na dit seizoen testen omdat Brazili uitvalt? Gewoon zonder punten maar om het effect te zien. Overigens ben ik er wel benieuwd naar hoe het er precies uit gaat zien.
Dat was geen aanpassing van de regels. Ze werden alleen slecht gehandhaafd.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ach, ze passen de regels, of hoe die worden toegepast, wel eens aan tijdens de race, tracklimits, anyone?
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?quote:Op dinsdag 27 april 2021 16:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat was geen aanpassing van de regels. Ze werden alleen slecht gehandhaafd.
Zo te zien mogen ze gewoon volle bak rijden maar er zitten wel beperkingen aan het parc ferme:quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:50 schreef nils7 het volgende:
Hoe is de fuel flow?
Mogen ze in die 100km sprint race wel alles volle bak gebruiken en hoeven ze niet sparen of zit dat er ook nog in?
Een qually race doet vermoeden iets anders maar weet iemand dat?
Nee, imho niet! Er waren een paar stewards, die bij die bewuste bocht stonden, niet goed aan het opletten en deden dat na de boordradiomeldingen ineens een stuk beter.quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?
quote:Op dinsdag 27 april 2021 19:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, imho niet! Er waren een paar stewards, die bij die bewuste bocht stonden, niet goed aan het opletten en deden dat na de boordradiomeldingen ineens een stuk beter.
Het was vooral zelfpromotie... Build4Performance (B4P, die simulatoren) is een bedrijf waar hij dik met z'n kont in zit.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:46 schreef DKUp het volgende:
DoornbosGOD is klaar, even interessant doen met de prinsesjes en de koning
Ah jammer Canada altijd leuk. Volgend jaar maar weer dan. Scheelt de teams logistiek wel een hoop rompslomp.quote:
Het nieuws wat iedereen al wist maar stiekem nog niet officieel was is nu dus officieel.quote:
Bij droog weer moet je daar al met intermediates rijdenquote:
Dan moet de FIA hen maar compenseren, het is tenslotte een idee van de FIA.quote:Op dinsdag 27 april 2021 14:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo ga je teams/coureurs hebben die toch geen echte simulatie doen omdat het toch niet om centen/punten gaat. En waarom zou Haas meedoen dan kost het hun enkel geld.
Die aanpassing in de handhaving is een fabel...quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?
Article 27.3 van de Sporting Regulations zegt dat je binnen de baan moet blijven en er geen blijvend voordeel uit mag halen als je wel buiten de baan komt.quote:21) Track Limits
21.1 Practice Sessions
a) A lap time achieved during any practice session by leaving the track and cutting behind the
red and white kerb on the exit of Turn 4, will result in that lap time being invalidated by the
stewards.
21.2 Race
a) The track limits at the exit of Turn 4 will not be monitored with regard to setting a lap time, as
the defining limits are the artificial grass and the gravel trap in that location.
b) In all cases during the race, Drivers are reminded of the provisions of Article 27.3 of the
Sporting Regulations.
Je kunt mij niet vertellen dat Hamilton er geen voordeel aan behaalde die 29x. En hoezo zou dat een probleem zijn als Verstappen te dicht bij komt? Dan heeft hij er immers nog geen fysiek voordeel van. Als jij beargumenteerd dat het wel zo is, maar dat Hamilton alleen lap time voordeel ervan had die 29x, hoe kun je er dan bij blijven dat iemand 29x laptime voordeel heeft, maar dat dat geen fysiek voordeel oplevert? Daarmee hield hij de afstand toch groter of meer gelijk, door het laptime voordeel elke ronde? Ik kan me voorstellen dat er niet gehandhaafd wordt als het niet structureel gebeurd, maar 29x is niet incidenteel, en hij doet dat niet omdat hij er langzamer door gaat rijden.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die aanpassing in de handhaving is een fabel...
Na FP1 is er een director's note uitgekomen waarin verteld werd dat de track limits in T4 gedurende alle practice en qualifying sessies strikt gehandhaafd zou worden (DAT was de verandering, niet dat het in de race niet zou gebeuren), maar in de race zou er alleen gehandhaafd worden als je er fysiek voordeel bij zou hebben, en niet op laptime alleen (zoals de regel al jaren omschreven is (art 27.3 sporting code)).
Daarom mocht Lewis 29 keer buiten de baan rijden, maar kwam er een waarschuwing toen Verstappen te dichtbij kwam (want vanaf dat moment werd het fysiek voordeel en niet alleen in laptime), en werd Verstappen teruggefloten toen hij bij het voorbij gaan aan Lewis buiten de baan kwam.
Zie: https://www.fia.com/sites(...)-%20Race%20Directors'%20Event%20Notes%20Version%202.pdf
Artikel 21.1 en 21.2
Voor en tijdens FP1 waren er uberhaupt geen tracklimits in T4.
[..]
Article 27.3 van de Sporting Regulations zegt dat je binnen de baan moet blijven en er geen blijvend voordeel uit mag halen als je wel buiten de baan komt.
Dat dat voor de gemiddelde F1 kijker onduidelijk was, en zelfs Max zich verbaasde dat het mocht ligt meer aan de gemiddelde kijker en Max dan aan de FIA... Een beetje zoals Lewis die blijkbaar geen idee heeft dat een tijdstraf tijdens de pitstop ingelost moet worden en verbaasd is over het feit dat ze het niet bij zijn tijd optellen na de finish, of niet weet dat je niet te ver buiten de proefstart plek een proefstart mag maken.
Als je het iets te vaak doet zonder geldige reden krijg je normaal gesproken ook een waarschuwing en daarna een tijdstraf. Alleen werd dit imho niet gezien door de stewards die bij die bocht stonden en dat werd later ook door Masi genoemd in een bericht dat er niemand structureel buiten de baan kwam.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die aanpassing in de handhaving is een fabel...
Na FP1 is er een director's note uitgekomen waarin verteld werd dat de track limits in T4 gedurende alle practice en qualifying sessies strikt gehandhaafd zou worden (DAT was de verandering, niet dat het in de race niet zou gebeuren), maar in de race zou er alleen gehandhaafd worden als je er fysiek voordeel bij zou hebben, en niet op laptime alleen (zoals de regel al jaren omschreven is (art 27.3 sporting code)).
Daarom mocht Lewis 29 keer buiten de baan rijden, maar kwam er een waarschuwing toen Verstappen te dichtbij kwam (want vanaf dat moment werd het fysiek voordeel en niet alleen in laptime), en werd Verstappen teruggefloten toen hij bij het voorbij gaan aan Lewis buiten de baan kwam.
Zie: https://www.fia.com/sites(...)-%20Race%20Directors'%20Event%20Notes%20Version%202.pdf
Artikel 21.1 en 21.2
Voor en tijdens FP1 waren er uberhaupt geen tracklimits in T4.
[..]
Article 27.3 van de Sporting Regulations zegt dat je binnen de baan moet blijven en er geen blijvend voordeel uit mag halen als je wel buiten de baan komt.
Dat dat voor de gemiddelde F1 kijker onduidelijk was, en zelfs Max zich verbaasde dat het mocht ligt meer aan de gemiddelde kijker en Max dan aan de FIA... Een beetje zoals Lewis die blijkbaar geen idee heeft dat een tijdstraf tijdens de pitstop ingelost moet worden en verbaasd is over het feit dat ze het niet bij zijn tijd optellen na de finish, of niet weet dat je niet te ver buiten de proefstart plek een proefstart mag maken.
Achteraf bleek dat dus niet te kloppen (getuige de onboards) en dus werden imho in Imola de tracklimits in de race electronisch gehandhaafd.quote:“Nothing changed at all during the race,” he added. “We had two people that were looking in that area at every car at every lap and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence. There was the occasional car that had a bit of a moment or went out there but it wasn’t a constant thing.”
Tsja, alle coureurs konden binnen de baan blijven, behalve de volgens velen beste coureur in de best autoquote:Op donderdag 29 april 2021 12:33 schreef daNpy het volgende:
Volgens de sporting regulations moet je ten alle tijde zorgen dat je binnen de baan kan blijven, tenzij niet anders mogelijk.
Die 29x waren echt wel anders mogelijk, en hadden alleen daarom al bestraft moeten worden. Pas toen RBR aan de bel trok, werd de wedstrijdleiding wakker. En, hoe kan het ook anders, het voordeel van Hamilton wordt weer weggemoffeld/ verdraaid alsof het binnen de regels is
Dat was ook de discussie achteraf... Het was echter al heel duidelijk aan de coureurs medegedeeld dat er niet gehandhaafd zou worden op rondetijd alleen (21.2 in de director's notes). Dat de rest van de wereld daar schande van spreekt is iets anders... Er werd niet anders gehandhaafd tijdens de race... De handhaving was constant hetzelfde... Niet op rondetijd, wel op ander voordeel.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je kunt mij niet vertellen dat Hamilton er geen voordeel aan behaalde die 29x. En hoezo zou dat een probleem zijn als Verstappen te dicht bij komt? Dan heeft hij er immers nog geen fysiek voordeel van. Als jij beargumenteerd dat het wel zo is, maar dat Hamilton alleen lap time voordeel ervan had die 29x, hoe kun je er dan bij blijven dat iemand 29x laptime voordeel heeft, maar dat dat geen fysiek voordeel oplevert? Daarmee hield hij de afstand toch groter of meer gelijk, door het laptime voordeel elke ronde? Ik kan me voorstellen dat er niet gehandhaafd wordt als het niet structureel gebeurd, maar 29x is niet incidenteel, en hij doet dat niet omdat hij er langzamer door gaat rijden.
Dat Verstappen teruggefloten werd omdat hij buiten de baan ging tijdens een inhaalactie staat er los van, dat mag nu eenmaal niet.
Niet helemaal, na de boardradio van RBR aan Max kwam vrij snel naar buiten dat het niet toegestaan was voordeel te pakken in die bocht.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was ook de discussie achteraf... Het was echter al heel duidelijk aan de coureurs medegedeeld dat er niet gehandhaafd zou worden op rondetijd alleen (21.2 in de director's notes). Dat de rest van de wereld daar schande van spreekt is iets anders... Er werd niet anders gehandhaafd tijdens de race... De handhaving was constant hetzelfde... Niet op rondetijd, wel op ander voordeel.
Nee, pas een paar ronden later kreeg Hamilton te horen dat hij vanaf dat moment geen voordeel meer mocht halen in T4 door buiten de baan te rijden volgens artikel 27.3 van de sporting code.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet helemaal, na de boardradio van RBR aan Max kwam vrij snel naar buiten dat het niet toegestaan was voordeel te pakken in die bocht.
Dus de handhaving is wel degelijk veranderd tijdens de race, Ham en Bot hielden er toen ook mee op.
Sterker nog nadat Ham zich verremde en buiten de baan zijn snelheid (en Max achter hem) kon behouden waarmee hij voordeel had, werd er k niet gehandhaafd. Toen Max na zijn inhaalactie buiten de baan kwam door zijn hogere snelheid, moest hij de plek terug geven hoewel hij voor de bocht al voor Ham zat
Hoe kun je nu alleen rondetijd voordeel hebben zonder er ook fysiek voordeel van te hebben? Toen Verstappen dichterbij kwam was het fysiek voordeel, maar toen Hamilton ermee uitliep, of de afstand ermee hetzelfde hield, was het alleen rondetijd voordeel?quote:Op donderdag 29 april 2021 14:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was ook de discussie achteraf... Het was echter al heel duidelijk aan de coureurs medegedeeld dat er niet gehandhaafd zou worden op rondetijd alleen (21.2 in de director's notes). Dat de rest van de wereld daar schande van spreekt is iets anders... Er werd niet anders gehandhaafd tijdens de race... De handhaving was constant hetzelfde... Niet op rondetijd, wel op ander voordeel.
Dus ze hebben de handhaving tijdens de race veranderd, na de call van RBR aan Max dat hij ook buiten de baan mocht rijden zoals de beide Mercedessen op dat moment al 29 ronden deden.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, pas een paar ronden later kreeg Hamilton te horen dat hij vanaf dat moment geen voordeel meer mocht halen in T4 door buiten de baan te rijden volgens artikel 27.3 van de sporting code.
Daarvoor ging het enkel en alleen om rondetijd, waarop niet gehandhaafd werd.
Maar hij had zeker wel voordeel door buiten de baan weer op het gas te kunnen, de bocht zo ruim mogelijk te maken en zo voor Max te blijven. Net als dat Max zijn snelheid naast de baan kon behouden om op Ham voor te blijven.quote:En je verremmen en de bocht niet halen geeft je per definitie geen voordeel... zeker niet als de achterstand van Max kleiner werd. Dus valt dat niet onder 27.3, want het is geen voordeel, maar minimaliseren van nadeel.
Nee, ze hebben gehandhaafd zoals ze wilden. Dat je denkt dat het zo is maakt het niet waar. Ze hebben exact gehandhaafd zoals ze het vrijdag hebben gecommuniceerd. Dat was achteraf niet handig en zorgde voor flinke discussie.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus ze hebben de handhaving tijdens de race veranderd, na de call van RBR aan Max dat hij ook buiten de baan mocht rijden zoals de beide Mercedessen op dat moment al 29 ronden deden.
[..]
Maar hij had zeker wel voordeel door buiten de baan weer op het gas te kunnen, de bocht zo ruim mogelijk te maken en zo voor Max te blijven. Net als dat Max zijn snelheid naast de baan kon behouden om op Ham voor te blijven.
Het ene wordt bestraft, het andere niet.
Neem het op met de FIA.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe kun je nu alleen rondetijd voordeel hebben zonder er ook fysiek voordeel van te hebben? Toen Verstappen dichterbij kwam was het fysiek voordeel, maar toen Hamilton ermee uitliep, of de afstand ermee hetzelfde hield, was het alleen rondetijd voordeel?
En de handhaving was niet hetzelfde, want er is toch toegegeven dat marshalls niet op zaten te letten?
Eh...de auto's hebben toch GPS locatie chips die zeer accuraat zijn aan boord of ben ik verkeerd geinformeerd?quote:Op donderdag 29 april 2021 19:39 schreef fathank het volgende:
Hoe moeilijk is het om op iedere auto een sensor te plaatsen en op ieder circuit een electronisch systeem dat automatisch handhaaft
Zelfs robotmaaiers weten precies waar ze wel en niet mogen komen
Ik denk niet dat GPS daar precies genoeg is voor is, om bijvoorbeeld gevallen als Russell(?) en Botttas goed te kunnen checken. GPS (en ook het Europese Galileo, en de Russische en Chinese systemen) kunnen echt niet een positie met een nauwkeurigheid van <0.5cm bepalen van iets wat >100km/u gaat.quote:Op donderdag 29 april 2021 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...de auto's hebben toch GPS locatie chips die zeer accuraat zijn aan boord of ben ik verkeerd geinformeerd?
quote:Had hij voordeel van het van de baan rijden of had hij minder nadeel door buiten de baan al op het gas te gaan?
Met basisstation is een nauwkeurigheid van 2 cm te bereiken. Normale gps is op ca 10 meter afhankelijk van diverse factoren natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 21:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat GPS daar precies genoeg is voor is, om bijvoorbeeld gevallen als Russell(?) en Botttas goed te kunnen checken. GPS (en ook het Europese Galileo, en de Russische en Chinese systemen) kunnen echt niet een positie met een nauwkeurigheid van <0.5cm bepalen van iets wat >100km/u gaat.
Het altijd betrouwbare daily mailquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:10 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)izoen-ontslagen.html
Dit vindt sir Lewis toch nooit goed?
Mercedes komt er na zes jaar (!) achter dat Bottas minder snel dan Mandy is en het is meteen zo serieus dat hij tijdens het seizoen vervangen moet worden...?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:10 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)izoen-ontslagen.html
Dit vindt sir Lewis toch nooit goed?
Ze willen ook helemaal niet iemand die ongeveer net zo snel is als Lewis, dan krijg je weer net zo'n gezeik als met Rosberg, en daar zitten ze niet op te wachten.quote:Op woensdag 5 mei 2021 09:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mercedes komt er na zes jaar (!) achter dat Bottas minder snel dan Mandy is en het is meteen zo serieus dat hij tijdens het seizoen vervangen moet worden...?
Wat een onzin bericht
Altijd moeilijk voor Mercedes daar. In de hybrid era altijd pole/win behalve 2016 toen nico en lewis elkaar uitschakelde. Ik snap wel dat ze daar niet met veel vertrouwen naar toe gaan.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:57 schreef BroesWillems het volgende:
"Mercedes verwacht moeilijk weekend in Spanje - GPFans.com" https://www.gpfans.com/nl(...)k-weekend-in-spanje/
Mercedes 1-2
Op naar Monaco!quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:57 schreef BroesWillems het volgende:
"Mercedes verwacht moeilijk weekend in Spanje - GPFans.com" https://www.gpfans.com/nl(...)k-weekend-in-spanje/
Mercedes 1-2
Alles behalve Mexico en Brazili is waarschijnlijk een prima Mercedes baan. Verder verwacht ik niet dat RB ergens anders er meer dan 3~5 tienden voor zal zitten maar voornamelijk gewoon gelijkwaardig.quote:Op woensdag 5 mei 2021 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op naar Monaco!
Maar Portugal was wel heel veel meer een Mercedes baan. Zeker in het warme Barcelona heb ik meer vertrouwen.
Prima is n ding, een duidelijke overhand een tweede.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Alles behalve Mexico en Brazili is waarschijnlijk een prima Mercedes baan. Verder verwacht ik niet dat RB ergens anders er meer dan 3~5 tienden voor zal zitten maar voornamelijk gewoon gelijkwaardig.
wel grappig hoe dat goat verhaal overal opduikt inderdaad en hoe goed je wel moet zijn om hem te verslaan, wordt even snel vergeten dat ook hij foutjes heeft gemaakt maar alleen er beter mee weg komt tot nu toe.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:07 schreef VacaLoca het volgende:
Pff ik moet nu overal lezen hoe goed Mercedes en Hamilton bezig zijn omdat RB de snelste auto heeft..
Zolang Perez Bottas niet kan bijbenen is de Red Bull de langzamere auto en is het alleen de Maxfactor dat ie de strijd aan kan met Lewis.
Ik hoop echt van harte dat er nu even wat echte RB banen komen of dat Hamilton het weer eens verkloot. Dat begint idd extreem vermoeiend te worden.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:07 schreef VacaLoca het volgende:
Pff ik moet nu overal lezen hoe goed Mercedes en Hamilton bezig zijn omdat RB de snelste auto heeft..
Zolang Perez Bottas niet kan bijbenen is de Red Bull de langzamere auto en is het alleen de Maxfactor dat ie de strijd aan kan met Lewis.
ik vind het al heel wat dat Ham de druk voelt, dat heeft hij denk ik nog niet eerder gehad bij Mercedesquote:Op donderdag 6 mei 2021 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop echt van harte dat er nu even wat echte RB banen komen of dat Hamilton het weer eens verkloot. Dat begint idd extreem vermoeiend te worden.
Als er RB banen aan komen dan wordt het "zie je wel, RB heeft de beste auto en de Merc is helemaal niet zo snel".quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop echt van harte dat er nu even wat echte RB banen komen of dat Hamilton het weer eens verkloot. Dat begint idd extreem vermoeiend te worden.
Ze maken allemaal fouten. Banden opwarmen van Verstappen had ook anders af kunnen lopen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig hoe dat goat verhaal overal opduikt inderdaad en hoe goed je wel moet zijn om hem te verslaan, wordt even snel vergeten dat ook hij foutjes heeft gemaakt maar alleen er beter mee weg komt tot nu toe.
2018 eerste seizoenshelft met Vettel.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het al heel wat dat Ham de druk voelt, dat heeft hij denk ik nog niet eerder gehad bij Mercedes
nee hoor het is de pers die dat voedt, over Hamiltons fout bij de restart lees je nagenoeg niets maar over z'n "brilliant drs overtake" op Verstappen des te meer.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze maken allemaal fouten. Banden opwarmen van Verstappen had ook anders af kunnen lopen.
Ook een Senna of een Prost of een Schumacher maakte fouten. Het idee dat een goat foutloos zou moeten zijn bestaat weer alleen in dit kleingeestige topic.
Zelfde als Max z'n fout in Imola tijdens de kwali waardoor hij 0.05 achter Perez kwalificeerde maar dat Lewis dat de race daarna over doet door 4 tiende langzamer dan z'n Q2 op mediums te kwalificeren hoor je bijna niks over.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor het is de pers die dat voedt, over Hamiltons fout bij de restart lees je nagenoeg niets maar over z'n "brilliant drs overtake" op Verstappen des te meer
ik heb daar toch een andere herinnering aan ondanks dat Ferrari goed begonquote:Op donderdag 6 mei 2021 09:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
2018 eerste seizoenshelft met Vettel.
Goed puntquote:Op donderdag 6 mei 2021 09:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Als er RB banen aan komen dan wordt het "zie je wel, RB heeft de beste auto en de Merc is helemaal niet zo snel".
Alleen heeft Mercedes nu nog wel 5/6 mogelijke podiums en Red Bull "slechts" 3/6.
quote:
Lijkt me fake... geen spins.quote:
Ik heb van allebei de items niks gelezen maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niet in een max-bubble-algoritme op internet zit.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Zelfde als Max z'n fout in Imola tijdens de kwali waardoor hij 0.05 achter Perez kwalificeerde maar dat Lewis dat de race daarna over doet door 4 tiende langzamer dan z'n Q2 op mediums te kwalificeren hoor je bijna niks over.
Palmer heeft naar je geluisterd.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor het is de pers die dat voedt, over Hamiltons fout bij de restart lees je nagenoeg niets maar over z'n "brilliant drs overtake" op Verstappen des te meer.
Maar uiteraard maken ze allemaal fouten.
https://www.planetf1.com/(...)teri-bottas-rumours/quote:Mercedes are ‘losing faith’ in Valtteri Bottas and could replace him with George Russell before the end of the season, according to the Daily Mail.
The Silver Arrows are faced with a usual conundrum of whether to retain Bottas’ services for another season, with the Finn only ever signing one-year contracts since he replaced the retired Nico Rosberg ahead of the 2017 campaign.
But, the difference this season is that the end of Bottas’ current contract also coincides with the end of what has effectively been a three-year ‘loan spell’ for Russell, who is also on Mercedes’ books, at Williams.
[....]
Kijk dit zijn de eckte liefhebbers van de sportquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb van allebei de items niks gelezen maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niet in een max-bubble-algoritme op internet zit.
Zou graag nog van Max horen of ie nou zo scherp op Bottas reageerde of dat ie inschatte dat ie al op het gas kon omdat Bottas wel moest gaan voor de lijn.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Palmer heeft naar je geluisterd.
Heerlijke analyse!
Ze doen het dan ook enkel op banen met een erg lang recht stuk. En dan geef je de auto's achter je wl een tow en wordt je in de eerste bocht dus uitgeremd, omdat de afstand lang genoeg is voor de tow om te kunnen werken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Is dat trouwens een nieuwe regel ofzo, dat je pas zo laat op je gas mag gaan bij een herstart achter de safetycar? Verstappen deed het, Bottas deed het. Ik zou niet weten waarom je het zo zou willen doen als leider. Als je een restart op de 'normale' manier doet en twee bochten voor start/finish op het gas gaat dan zie je dat er altijd een gat van een paar autolengtes ontstaat met de nummer twee. De leider wordt letterlijk nooit ingehaald bij een restart dus waarom zou je het moeilijker willen maken dan nodig is.
Heb je dit in de recente geschiedenis ooit zien gebeuren? Van mij mogen ze en er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn, maar ik vind het een beetje raar om te zien. Het is een 'oplossing' voor een probleem wat niet bestaat.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze doen het dan ook enkel op banen met een erg lang recht stuk. En dan geef je de auto's achter je wl een tow en wordt je in de eerste bocht dus uitgeremd, omdat de afstand lang genoeg is voor de tow om te kunnen werken.
De rijder mag dit beslissen. Het probleem zie je niet omdat de rijders slimmer zijn dan zich de 1e plaats te laten stelen na een herstart.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je dit in de recente geschiedenis ooit zien gebeuren? Van mij mogen ze en er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn, maar ik vind het een beetje raar om te zien. Het is een 'oplossing' voor een probleem wat niet bestaat.
Nee, de leider wordt nooit ingehaald als je de restart op de normale manier doet. Vandaar dat ik me afvroeg waarom je het anders zou willen doen. Als je twee bochten voor start/finish op het gas gaat dan kom je met vier/ vijf autolengtes voorsprong over de meet. Als je laat op het gas gaat zoals Bottas en Verstappen deden dan zitten ze veel dichter achter je. De kans op ongelukken achterin het veld is ook groter, al zal dat de leider weinig interesseren.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 09:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
De rijder mag dit beslissen. Het probleem zie je niet omdat de rijders slimmer zijn dan zich de 1e plaats te laten stelen na een herstart.
Brazil 2019quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, de leider wordt nooit ingehaald als je de restart op de normale manier doet.
Staat me niet voor de geest maar mijn complimenten dat je een uitzondering hebt gevonden. Iemand filmpje hiervan?quote:
vanaf minuut 4quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Staat me niet voor de geest maar mijn complimenten dat je een uitzondering hebt gevonden. Iemand filmpje hiervan?
Even klikken. Briljante move van Max op Lewis na een supermatige SC omdat Bottas lekker lang met een verrotte motor bleef doorrijden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Staat me niet voor de geest maar mijn complimenten dat je een uitzondering hebt gevonden. Iemand filmpje hiervan?
Dit vind ik dus een heel mooi voorbeeld want hier zie je dus precies wat er kan gebeuren als je laat op het gas gaat i.p.v. twee bochten voor start/ finish. Ik snap dus niet dat Bottas en Verstappen dit doen. Dit is toch dom? Laten ze hier eens vragen over stellen aan Verstappen want ik vind het wel een interessant onderwerp.quote:
Voorlopig is Max nog nooit vanuit leiden positie gepakt bij een restart dus waarom zou Max deze aanpak veranderen omdat Lewis zijn restarts verneukt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit vind ik dus een heel mooi voorbeeld want hier zie je dus precies wat er kan gebeuren als je laat op het gas gaat i.p.v. twee bochten voor start/ finish. Ik snap dus niet dat Bottas en Verstappen dit doen. Dit is toch dom? Laten ze hier eens vragen over stellen aan Verstappen want ik vind het wel een interessant onderwerp.
LOL zo kun je het ook brengen. Hoe vaak ik Bottas gepakt bij de restart. Volgens mij ook nooit.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Voorlopig is Max nog nooit vanuit leiden positie gepakt bij een restart dus waarom zou Max deze aanpak veranderen omdat Lewis zijn restarts verneukt.
Weet ik niet. Maar zo vaak is Bottas ook niet in die positie. Vorig jaar Mugello mocht hij de herstart doen. Toen hield hij z'n positie, maar die raakte hij daarna bij de staande start erna kwijtquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
LOL zo kun je het ook brengen. Hoe vaak ik Bottas gepakt bij de restart. Volgens mij ook nooit.
Als het niet beter was dan zouden ze het niet doen. Dat wordt heus wel bij de meetings besproken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.
We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?
In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Als het niet beter was dan zouden ze het niet doen. Dat wordt heus wel bij de meetings besproken.
Dit was mijn puntquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar zo vaak is Bottas ook niet in die positie. Vorig jaar Mugello mocht hij de herstart doen. Toen hield hij z'n positie, maar die raakte hij daarna bij de staande start erna kwijt
De coureurs vinden blijkbaar van wel.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
De meerderheid van de restarts gaan op de 'normale' manier zoals ik beschreef. Daarom zou ik weleens willen weten waarom ze er soms voor kiezen om zo laat op het gas te gaan want het ontgaat mij volledig wat de toegevoegde waarde daarvan is. Maar ik denk niet dat Jack Plooij ooit op het idee komt om daar een vraag over te stellen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De coureurs vinden blijkbaar van wel.
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De meerderheid van de restarts gaan op de 'normale' manier zoals ik beschreef. Daarom zou ik weleens willen weten waarom ze er soms voor kiezen om zo laat op het gas te gaan want het ontgaat mij volledig wat de toegevoegde waarde daarvan is. Maar ik denk niet dat Jack Plooij ooit op het idee komt om daar een vraag over te stellen.
En omdat we door Corona andere circuits hebben dan "normaal" zie je dat dus vaker.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
Was niet echt een doorslaand succes voor Lewis op Interlagos.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Was niet echt een doorslaand succes voor Lewis op Interlagos.
Catalunya heeft ook een lang recht stuk dus we gaan wel zien hoe het dit weekend gaat. Ongetwijfeld zullen we de safetycar zondag weer mogen bewonderen. Zou Michael Masi een angststoornis hebben? Volgens mij wordt hij iedere nacht badend in het zweet wakker denkend aan Jules Bianchi.
Dit opperde ik vorig jaar ook al toen er een volstrekt overbodige SC in de baan kwam op Monza omdat er een auto stil stond aan de binnenkant van een bocht. Vervolgens kreeg ik het volledige Fok! forum over me heen. Dus pas daar een beetje mee op.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
Mja, ze kregen die auto van Magnussen niet makkelijk weg daar en auto's komen daar redelijk hard aangereden op weg naar de pits... Maar had ook wel een VSC kunnen zijn.... En ik loop al een tijdje mee op FOK! dus ik ben wel wat gewendquote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit opperde ik vorig jaar ook al toen er een volstrekt overbodige SC in de baan kwam op Monza omdat er een auto stil stond aan de binnenkant van een bocht. Vervolgens kreeg ik het volledige Fok! forum over me heen. Dus pas daar een beetje mee op.
Ik kan er niets aan doen als jij veel dingen plaatst die niet waar zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Jaja. Dit is ook echt een 'waar/ niet waar' onderwerp.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen als jij veel dingen plaatst die niet waar zijn.
Mazepin heb ik alleen in de F1 gezien en ik ben niet bepaald onder de indruk.
Ik denk eerder dat ze bang zijn dat als er wat mis gaat, zoals met Bianchi, ze, geheel volgens Amerikaanse traditie, een flinke schadeclaim aan de broek krijgen. Dat willen ze ten alle tijden voorkomen, dus nemen ze het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
Om te voorkomen dat ze gelijk gebruik maken van de slipstream op lange rechte stukken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.
We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?
In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Valt toch wel mee? Volgens mij heeft Verstappen in iedere sector wel een keer een tijd even snel als Mercedes gereden. Alleen niet in een enkele ronde.quote:
Hoe vind je dat dat uitpakt in het onderstaande filmpje rond minuut 4?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat ze gelijk gebruik maken van de slipstream op lange rechte stukken.
Nou, daar zie je dus wat er gebeurt als je niet pas laat op je gas gaat. Daarom zijn ze in 2020 steeds later ermee.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoe vind je dat dat uitpakt in het onderstaande filmpje rond minuut 4?
Hoe korter de hoge snelheid op het rechte stuk des te minder profijt van een tow. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe tov de snelheid dus je wil het voordeel van een tow minimaliseren en dus zo min mogelijk snelheid op het rechte stuk.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.
We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?
In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Jij bent van mening dat Lewis hier vroeg op zijn gas gaat? Ja ja.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Nou, daar zie je dus wat er gebeurt als je niet pas laat op je gas gaat. Daarom zijn ze in 2020 steeds later ermee.
Wat volgens Sky Sports een rol speelde afgelopen weekend was de harde wind, die stond kaarsrecht op start-finish waardoor het slipstream effect nog verder vergroot zou worden omdat de voorste bolide letterlijk een gat in de wind moest slaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je dit in de recente geschiedenis ooit zien gebeuren? Van mij mogen ze en er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn, maar ik vind het een beetje raar om te zien. Het is een 'oplossing' voor een probleem wat niet bestaat.
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Deze tweet is extra goed als je ziet wie de plaatser is.
Als het zo is zullen we wel horen of 1 van die 5 toch niet naar RB gaat.quote:Op donderdag 6 mei 2021 15:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Het zou ze dus niet om het geld gaan. Maar ja, Helmut is geen betrouwbare bron.
Je hebt je antwoord al drie keer gehad, dat het je niet bevalt is niet ons probleem.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat Lewis hier vroeg op zijn gas gaat? Ja ja.
Laat maar zitten, dit is hopeloos.
'Ons', wie is ons? Waar bemoei je je eigenlijk in vredesnaam mee? Vormen jullie een soort vriendengroepje op fok en voel je je nu geroepen om voor hem op te komen? Aandoenlijk. Gay, maar aandoenlijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:02 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Je hebt je antwoord al drie keer gehad, dat het je niet bevalt is niet ons probleem.
Jazeker. Mits je een abbo neemt. En betreffende user niet gequote wordt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jaja. Dit is ook echt een 'waar/ niet waar' onderwerp.
Is het mogelijk om gebruikers te blokken/ te verbergen zodat je niet langer met hun onzin geconfronteerd hoeft te worden?
Taki-sanquote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Deze tweet is extra goed als je ziet wie de plaatser is.
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Deze tweet is extra goed als je ziet wie de plaatser is.
Er wordt nu gesproken over Mugello als vervanger van Canada/Turkije.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)t-geschrapt/6504576/
Turkse GP is niet eens zeker
Beter dan 2x pijn aan je ogen Paul Ricardquote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er wordt nu gesproken over Mugello als vervanger van Canada/Turkije.
2x gratis trippenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Beter dan 2x pijn aan je ogen Paul Ricard
Ze vinden er wel iets op.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)t-geschrapt/6504576/
Turkse GP is niet eens zeker
Why? Gewoon omdat het kan? Of krijgen we straks een aparte F1 Monstertruck competitiequote:
Wel zijn nazi verzameling? Of was het iets met hoeren, ik ben het effe kwijt... Volgens mij zou een docu over dat kleine opdondertje (nee, niet die van Mercedes, maar Ecclestone) veel interessanter zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:44 schreef potjecreme het volgende:
Hij zal waarschijnlijk niet het achterste van zijn tong laten zien.
Gerucht gaat dat die er ook gaat komen, las ik.quote:Op woensdag 12 mei 2021 14:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel zijn nazi verzameling? Of was het iets met hoeren, ik ben het effe kwijt... Volgens mij zou een docu over dat kleine opdondertje (nee, niet die van Mercedes, maar Ecclestone) veel interessanter zijn eigenlijk.
Denk niet dat het hierover zal gaanquote:Op woensdag 12 mei 2021 14:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel zijn nazi verzameling? Of was het iets met hoeren, ik ben het effe kwijt... Volgens mij zou een docu over dat kleine opdondertje (nee, niet die van Mercedes, maar Ecclestone) veel interessanter zijn eigenlijk.
Ik vraag me al een tijdje af of een promotie/degradatie systeem voor de teams niet beter zou zijn voor de teams onderaan. Dan krijg je vanzelf ook dat rijders langer in een lagere klasse blijven.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Deze tweet is extra goed als je ziet wie de plaatser is.
De nr 1 verdient voornamelijk aan zijn eigen whiskey oid. Uit de sport veel minder dan Lewis.quote:Op donderdag 13 mei 2021 20:27 schreef potjecreme het volgende:
F1 heeft nog een behoorlijke inhaalslag te maken...
Daar kan vast wel een mouw aan gepast wordenquote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:53 schreef Rianne84 het volgende:
Frankrijk opgeschoven, nu kan Grosjean zijn testritjes niet doen omdat hij dan IndyCar moet racen
Alleen zijn testdag blijft staan, demo gaat niet doorquote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar kan vast wel een mouw aan gepast worden
Dit staat nu vast, volgens mij en vorig jaar was dat geen enkel probleem dus waarom zou dat dit jaar wel een issue zijn? Liever twee keer Spielberg dan geen race.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit zou stom zijn zeg. Weer twee keer op de Red Bull Ring rijden:
https://www.formule1.nl/n(...)ummer-red-bull-ring/
Stel je voor dat je 'maar' 22 races op de kalender had staan, dat kan natuurlijk niet.
Ik snap dat het geen 'probleem' is. Je kunt ook 23 keer op de Red Bull Ring rijden. Maar ik mag het toch stom en overbodig vinden? Vorig jaar had ik er meer begrip voor omdat de wereld in brand stond en ze aan het struggelen waren om het seizoen op gang te krijgen en een kalender samen te stellen maar nu gaat het gewoon om geld verdienen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit staat nu vast, volgens mij en vorig jaar was dat geen enkel probleem dus waarom zou dat dit jaar wel een issue zijn? Liever twee keer Spielberg dan geen race.
Ik vermoed dat dit de reden is om Oostenrijk twee maal te rijden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 21:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Voelt dan toch alsof de rest van het seizoen ook allerminst zeker is. Nu maar deze races plannen en doen voor als er nog meer uitvalt..
Que?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 20:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Maar goed het zal allemaal wel. Negen van de tien teams zijn voor reverse grid races dus ik verbaas me zo langzamerhand nergens meer over.
Met 1 team dat zo overduidelijk boven de rest afsteekt is dat logisch. Het enige kansje voor de andere teams om een keer te winnen.quote:
Ik vind dat sprintraces, reverse grid etc eigenlijk niks te zoeken hebben bij de F1. Het moet de koningsklasse voorstellen, maar het is al een raceje van 1,5 uur waarin banden en brandstof sparen belangrijk zijn voor de winst.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:28 schreef Starflyer het volgende:
Als er maar 1 team tegen was, hadden ze het nog steeds kunnen doen. Met de nieuwe governance structuur van de F1 is geen unanimiteit meer nodig, dus ik vermoed dat er meerdere teams tegen gestemd hebben.
Doet mij denken aan Nrburgring 2007. Markus Winkelhock aan de leiding in de Spyker.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef ondeugend het volgende:
Totaal offtopic;
Maar wel grappig
[ twitter ]
Doet me denken aan Spyker F1 , vond ik ook mooie wagensquote:
Waarom lees ik dit in de stem van Super Marioquote:
weer een week Ziggo afzeiken, ik verheug me er al op.quote:
quote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef ondeugend het volgende:
Totaal offtopic;
Maar wel grappig
[ twitter ]
Fun fact: Je bent niet de enige FOK!er die dat heeft gedaan @Fogelquote:Op maandag 17 mei 2021 09:30 schreef shiz het volgende:
Fun fact, ik heb in een Mario Kart verkleed als Mario op de straten van Tokyo gereden.
Ja, dat was erg leukquote:Op maandag 17 mei 2021 11:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Fun fact: Je bent niet de enige FOK!er die dat heeft gedaan @:Fogel
Oh no wai!1!! Ik ziet het, maricar.jp is nu kart.st . Damn, we got lucky dan.quote:Op maandag 17 mei 2021 11:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat was erg leuk
Kan tegenwoordig niet meer. Wel als ‘superhero’ oid, maar niks nintendoachtigs.
Vrijdagochtend wordt er nog wel geracet in de F2 en gekwalificeerd voor de Formula Regional European Championship by Alpine. 's middags is er inderdaad niets te doen.quote:Op maandag 17 mei 2021 11:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Niet vergeten, de eerste en tweede vrije training is in Monaco op donderdag.
De vrijdag is een rustdag.
7500 toeschouwers per dag worden toegelaten.
De race zelf word dan niet spannend, maar ben toch wel benieuwd of de Red Bull zn voorsprong in Monaco behoud. En of Max hem uit de muur kan houden .quote:
25 jaar geleden alweer. Die kan ik me nog wel herinneren.quote:Op maandag 17 mei 2021 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
25 jaar na Panis, wordt wel weer eens tijd voor een knotsgekke race
Yep... time fliesquote:Op maandag 17 mei 2021 13:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
25 jaar geleden alweer. Die kan ik me nog wel herinneren.
Betekent ook dat ik oud aan het worden ben.quote:
TRV / Karten op straat, in Tokyo Vanaf post 75.quote:Op maandag 17 mei 2021 11:50 schreef shiz het volgende:
[..]
Oh no wai!1!! Ik ziet het, maricar.jp is nu kart.st . Damn, we got lucky dan.
Er was toen ook een hele dikke Japanner als Pikachu die twee karts om zeep had geholpen.
Tegen de tijd dat we weer terug waren, gingen er geen treinen of bussen meer naar de luchthaven Narita.
Troost je! Ik kan me Monaco '82 nog herinneren waar het leek of niemand de race wilde winnen. In de laatste ronden viel elke keer de leider uit. Uiteindelijk won Patrese de race doordat hij zijn stilgevallen Brabham weer aan de praat kreeg door een heuveltje af te rollen en zo, door de wagen weer in de versnelling te zetten, kon starten.quote:Op maandag 17 mei 2021 13:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Betekent ook dat ik oud aan het worden ben.
Toen was ik nog niet geboren, dus die kan ik mij die herinneren.quote:Op maandag 17 mei 2021 13:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Troost je! Ik kan me Monaco '82 nog herinneren waar het leek of niemand de race wilde winnen. In de laatste ronden viel elke keer de leider uit. Uiteindelijk won Patrese de race doordat hij zijn stilgevallen Brabham weer aan de praat kreeg door een heuveltje af te rollen en zo, door de wagen weer in de versnelling te zetten, kon starten.
Knapquote:Op maandag 17 mei 2021 14:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Toen was ik nog niet geboren, dus die kan ik mij die herinneren.
die moet niet zijn.quote:
Verstappen op slicksquote:Op maandag 17 mei 2021 13:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
25 jaar geleden alweer. Die kan ik me nog wel herinneren.
Dan hoef ik niet te kijken.quote:Op maandag 17 mei 2021 16:51 schreef DKUp het volgende:
Monaco met een Mercedes vooraan is niet om aan te zien.
Ik ben dus bang
Liever Hamilton achter Verstappen.quote:
Liever iedereen achter Verstappen, van begin tot eind.quote:Op maandag 17 mei 2021 17:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Liever Hamilton achter Verstappen.
Hamilton in de vangrail, Bottas achter Verstappen.quote:Op maandag 17 mei 2021 17:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Liever Hamilton achter Verstappen.
Ja dag, dan moeten ze weer een SC/VSC uit het niets toveren om de schade te beperkenquote:
Op drie wielen kom je niet ver meerquote:Op maandag 17 mei 2021 18:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja dag, dan moeten ze weer een SC/VSC uit het niets toveren om de schade te beperken
Als je in een merc rijdt kan je er de race mee uitrijden en winnenquote:
Ja, akkoord.quote:Op maandag 17 mei 2021 18:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton in de vangrail, Bottas achter Verstappen.
OMG de nek omdraaien zoals FIFA, doen ze weer goed bij EAquote:
Gunther Steiner heeft Schumacher en Mazepin alvast verteld dat ze uit de muur moeten blijvenquote:Op maandag 17 mei 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ach misschien staat er komende race een volgende ongelooflijke gebeurtenis te wachten.
File dankzij Mazepin bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Dit gebeurde in 2019. Zag er heel lullig uit, die stoere auto's die ineens zo stilstaan.
met welk voertuig crasht hij vrijdag dan?quote:
Een F2 wagen?quote:Op maandag 17 mei 2021 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met welk voertuig crasht hij vrijdag dan?
Zijn fietsquote:Op maandag 17 mei 2021 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met welk voertuig crasht hij vrijdag dan?
+ je kan er weer aan toevoegen dat er de beste fans warenquote:Op maandag 17 mei 2021 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lewis Hamilton wint de Grand Prix.
Na afloop zal hij beweren dat dit de moeilijkste race uit zijn carriere is geweest en dat Red Bull enorm snel is.
Als tweede eindigt Max Verstappen.
Als derde Valtteri Bottas.
Ps. het maakt niet uit voor welk weekend je bovenstaande zinnetjes leest.
En vergeet all the guys in the factory niet he, met hun great job en zonder hen was het impossiblequote:Op maandag 17 mei 2021 20:31 schreef opreis het volgende:
[..]
+ je kan er weer aan toevoegen dat er de beste fans waren
Ik hoor net bij Veronica Inside dat het in Nederland waarschijnlijk ook gaat gebeuren vanaf 2023.quote:NENT Group and Formula 1 enter exclusive rights partnership in Poland
https://www.nentgroup.com(...)rship-poland-1914432
Verbazingwekkend inderdaad.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:16 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik hoor net bij Veronica Inside dat het in Nederland waarschijnlijk ook gaat gebeuren vanaf 2023.
Exit Ziggy
Voor mij precies hetzelfde.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef tralalala het volgende:
Ziggy gaat klanten kwijtraken. F1 is voor mij een reden om er te blijven hangen, maar dan kan ik net zo goed naar glasvezel gaan.
Dit jaquote:Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef tralalala het volgende:
Ziggy gaat klanten kwijtraken. F1 is voor mij een reden om er te blijven hangen, maar dan kan ik net zo goed naar glasvezel gaan.
Vanaf 2022 al.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:16 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik hoor net bij Veronica Inside dat het in Nederland waarschijnlijk ook gaat gebeuren vanaf 2023.
Exit Ziggy
ik twijfel heel sterkt, omdat ik IndyCar en NASCAR ook wel leuk vind om te volgenquote:Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef tralalala het volgende:
Ziggy gaat klanten kwijtraken. F1 is voor mij een reden om er te blijven hangen, maar dan kan ik net zo goed naar glasvezel gaan.
Wow dat gaat een drama worden voor Ziggy.quote:
Dan kan ik net zo goed star link nemen hahaquote:Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef tralalala het volgende:
Ziggy gaat klanten kwijtraken. F1 is voor mij een reden om er te blijven hangen, maar dan kan ik net zo goed naar glasvezel gaan.
Het gaat sowieso weer gezeur en gezeik worden met die rechten van sport.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:31 schreef DKUp het volgende:
[..]
Wow dat gaat een drama worden voor Ziggy.
Mag niet in Nederland.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zodra er ook maar n commercialblok tijdens de race komt neem ik F1TV.
Of misschien sowieso wel dan.
Wel. SBS6 had het toen ook en dat was toen ook een Scandinavische clubquote:
Dit inderdaad. Dan maar F1TV er naast.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik twijfel heel sterkt, omdat ik IndyCar en NASCAR ook wel leuk vind om te volgen
Samequote:Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef tralalala het volgende:
Ziggy gaat klanten kwijtraken. F1 is voor mij een reden om er te blijven hangen, maar dan kan ik net zo goed naar glasvezel gaan.
Die voorbeschouwing sloeg ik al over en geen Mol is wat mij betreft een pre.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:32 schreef nils7 het volgende:
Dan neem ik wel een abo op F1 tv pro.
Dan hoor je ook Olav Mol volgens mij.
Dan maar geen voor beschouwing meer
Hetzelfde geldt voor mij ook. Dus wordt F1tvpro en een andere tv/internet aboquote:Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef tralalala het volgende:
Ziggy gaat klanten kwijtraken. F1 is voor mij een reden om er te blijven hangen, maar dan kan ik net zo goed naar glasvezel gaan.
Pff heb niet 't idee dat we daar beter van worden, kunnen we die lui niet collectief preventief de deur wijzen?quote:
Als Nederlandse zender was het SBS juist net toegestaan om reclame tijdens de race uit te zenden. Omdat RTL officieel vanuit Luxemburg uitzendt, konden zij die regel ontwijken. Bij RTL werd de race dus wel door reclame onderbroken. Zie ook: https://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=23109quote:Op maandag 17 mei 2021 21:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel. SBS6 had het toen ook en dat was toen ook een Scandinavische club
RtlGP had ze ook.
Sport1 was toch mooiquote:Op maandag 17 mei 2021 23:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Pff heb niet 't idee dat we daar beter van worden, kunnen we die lui niet collectief preventief de deur wijzen?
Dit is wel kut ja.quote:Op maandag 17 mei 2021 23:55 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Als Nederlandse zender was het SBS juist net toegestaan om reclame tijdens de race uit te zenden. Omdat RTL officieel vanuit Luxemburg uitzendt, konden zij die regel ontwijken. Bij RTL werd de race dus wel door reclame onderbroken. Zie ook: https://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=23109
Hoe deze nieuwe club het gaat doen is natuurlijk afwachten. Maar van een betaal-tv-provider verwacht ik eerlijk gezegd geen reclames tijdens de race.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |