Reden die harder dan 180 met de Renault motor dan?quote:Op maandag 26 april 2021 23:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gelukkig is McLaren net op tijd eruit gestapt
wat een vreemde beperking 180, alsof dat de veilige grens isquote:Op dinsdag 27 april 2021 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Reden die harder dan 180 met de Renault motor dan?![]()
Ik denk niet dat die beperking voor Alpine auto's of het F1 team zal gelden.
ik vind het vooral vreemd dat ze dit tijdens een seizoen doen, zijn toch 9 punten te halen en dat kan in dit kampioenschap essentieel zijnquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Beiden waarschijnlijk. Snelle coureurs met een mislukte Q zullen in de beginfase plaatsen goed willen maken tot een status quo wordt bereikt en dan vrees ik voor een optocht. Enig denkbare uitzondering hierop is een volstrekt risicoloze DRS-overtake.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Je kunt dit toch alleen tijdens een seizoen testen? Anders zijn er geen races.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het vooral vreemd dat ze dit tijdens een seizoen doen, zijn toch 9 punten te halen en dat kan in dit kampioenschap essentieel zijn
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je kunt dit toch alleen tijdens een seizoen testen? Anders zijn er geen races.
Vreemd vind ik dergelijke strapatsen al lang niet meer. Oneerlijk wel. Je kan niet tijdens een competitie ineens andere regels bedenken. Ofja, elk weldenkend mens vindt dat. De FIA denkt daar klaarblijkelijk al jaren heel anders over, want de voorbeelden zijn legio dat ze tijdens een seizoen wat veranderen aan de regels.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het vooral vreemd dat ze dit tijdens een seizoen doen, zijn toch 9 punten te halen en dat kan in dit kampioenschap essentieel zijn
De teams zijn zelf akkoord gegaan. Als de helft tegen was heb je een punt.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
ik heb nog steeds een puntquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:57 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De teams zijn zelf akkoord gegaan. Als de helft tegen was heb je een punt.
Ik kijk uit naar het experiment, maar vrees eigenlijk vooral dat de hoofdrace zelf nog saaier wordt: het lijkt me dat de zekerheid dat de snelste auto's vooraan starten nog groter wordt...quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben bang dat een race om een iets betere startplaats niet echt aanleiding is tot heel veel spektakel.
Normaal mee eens, maar als alle deelnemers het er mee eens zijn, kun je wmb prima een reglement aanpassen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb nog steeds een puntdat ze akkoord gaan doet er toch niets aan af dat het belachelijk is regels tijdens een competitie te veranderen
Ja, in elk geval al in die volgorde waarin ze over een 3x zo lange afstand als de sprintrace ook zullen performen. Terwijl je normaliter in de kwali nog wel eens wat auto's die over 1 ronde snel zijn verder vooraan hebt staan en auto's die in long runs sneller zijn verder naar achteren.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:18 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar het experiment, maar vrees eigenlijk vooral dat de hoofdrace zelf nog saaier wordt: het lijkt me dat de zekerheid dat de snelste auto's vooraan starten nog groter wordt...
Je hebt opstapklasses om dit soort dingen te testen. Dit is alsof je een totaal nieuwe regel in een sport gaat uitproberen op de Olympische Spelen.quote:Op maandag 26 april 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is de test. Hoe moet je anders een sprintrace concept gaan testen? Virtueel?
Als het een succes is dan zul je zien dat het de huidige kwalificatie gaat vervangen op den duur.
Dat sowieso, ja.quote:Op dinsdag 27 april 2021 08:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een vreemde beperking 180, alsof dat de veilige grens is
De coureurs met een snellere auto krijgen een nieuwe kans als hun kwali mislukt is imo.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Ze kunnen zich wat beter druk maken om de wedstrijdleiding eens op 1 lijn te krijgenquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
die had ik wel op m'n programma staan maar ik vrees ook dat het '22 wordtquote:Op dinsdag 27 april 2021 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Scheelt wel dat Brazili al zo goed als zeker niet door gaat, hebben we nog maar twee weekenden met die onzin.
Beter halen ze gewoon dat kwalificatiesysteem terug waar elke minuut iemand afvalt
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal juist. In de rallycross ben je ook gewoon winnaar van de Race van Zweden of iets dergelijks, niet van 'zondag heat 3'.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat negen van de tien teams vorig jaar voorstander waren van reverse grid races. Met andere woorden, vrijwel ieder debiel proefballonnetje kan op steun van de teams rekenen in een wanhopige poging kunstmatige 'spanning' te creren en de dominantie van Mercedes te doorbreken. De F1 neemt de F1 niet serieus.
Sprintraces gaan alleen niks doen om Mercedes te dwarsbomen, het wordt er voor hun juist makkelijker op. Stel dat ze een slechte qualy hebben op vrijdag dan drs'en ze zich gewoon een weg naar voren in de sprintrace en starten ze op zondag alsnog vooraan. Sprintraces gaan niks positiefs toevoegen aan de F1.
Ik ben er alleen bang voor dat als de kijkcijfers van de sprintraces 'goed' zijn een of andere debiel in de F1 headquarters de conclusie gaat trekken dat alle F1 races korter moeten worden. Dat je zoals in de rallycross meerdere heats krijgt. Ipv winnaar van de Monaco GP 2021 ben je dan winnaar van 'zondag heat 3' of zoiets. Dan zou de devaluatie van de Formule 1 helemaal compleet zijn.
Ik ben niet echt gemotiveerd om zowel zaterdag als zondag een race te kijken. Kijk ook zelden live the kwali, meestal kijk ik de samenvattingen ervan.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken f dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Ach, ze passen de regels, of hoe die worden toegepast, wel eens aan tijdens de race, tracklimits, anyone?quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
Zo ga je teams/coureurs hebben die toch geen echte simulatie doen omdat het toch niet om centen/punten gaat. En waarom zou Haas meedoen dan kost het hun enkel geld.quote:Op dinsdag 27 april 2021 13:01 schreef _UserName_ het volgende:
Ze kunnen dit toch na dit seizoen testen omdat Brazili uitvalt? Gewoon zonder punten maar om het effect te zien. Overigens ben ik er wel benieuwd naar hoe het er precies uit gaat zien.
Dat was geen aanpassing van de regels. Ze werden alleen slecht gehandhaafd.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ach, ze passen de regels, of hoe die worden toegepast, wel eens aan tijdens de race, tracklimits, anyone?
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?quote:Op dinsdag 27 april 2021 16:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat was geen aanpassing van de regels. Ze werden alleen slecht gehandhaafd.
Zo te zien mogen ze gewoon volle bak rijden maar er zitten wel beperkingen aan het parc ferme:quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:50 schreef nils7 het volgende:
Hoe is de fuel flow?
Mogen ze in die 100km sprint race wel alles volle bak gebruiken en hoeven ze niet sparen of zit dat er ook nog in?
Een qually race doet vermoeden iets anders maar weet iemand dat?
Nee, imho niet! Er waren een paar stewards, die bij die bewuste bocht stonden, niet goed aan het opletten en deden dat na de boordradiomeldingen ineens een stuk beter.quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?
quote:Op dinsdag 27 april 2021 19:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, imho niet! Er waren een paar stewards, die bij die bewuste bocht stonden, niet goed aan het opletten en deden dat na de boordradiomeldingen ineens een stuk beter.
Het was vooral zelfpromotie... Build4Performance (B4P, die simulatoren) is een bedrijf waar hij dik met z'n kont in zit.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:46 schreef DKUp het volgende:
DoornbosGOD is klaar, even interessant doen met de prinsesjes en de koning
Ah jammer Canada altijd leuk. Volgend jaar maar weer dan. Scheelt de teams logistiek wel een hoop rompslomp.quote:
Het nieuws wat iedereen al wist maar stiekem nog niet officieel was is nu dus officieel.quote:
Dan moet de FIA hen maar compenseren, het is tenslotte een idee van de FIA.quote:Op dinsdag 27 april 2021 14:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo ga je teams/coureurs hebben die toch geen echte simulatie doen omdat het toch niet om centen/punten gaat. En waarom zou Haas meedoen dan kost het hun enkel geld.
Die aanpassing in de handhaving is een fabel...quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?
Article 27.3 van de Sporting Regulations zegt dat je binnen de baan moet blijven en er geen blijvend voordeel uit mag halen als je wel buiten de baan komt.quote:21) Track Limits
21.1 Practice Sessions
a) A lap time achieved during any practice session by leaving the track and cutting behind the
red and white kerb on the exit of Turn 4, will result in that lap time being invalidated by the
stewards.
21.2 Race
a) The track limits at the exit of Turn 4 will not be monitored with regard to setting a lap time, as
the defining limits are the artificial grass and the gravel trap in that location.
b) In all cases during the race, Drivers are reminded of the provisions of Article 27.3 of the
Sporting Regulations.
Je kunt mij niet vertellen dat Hamilton er geen voordeel aan behaalde die 29x. En hoezo zou dat een probleem zijn als Verstappen te dicht bij komt? Dan heeft hij er immers nog geen fysiek voordeel van. Als jij beargumenteerd dat het wel zo is, maar dat Hamilton alleen lap time voordeel ervan had die 29x, hoe kun je er dan bij blijven dat iemand 29x laptime voordeel heeft, maar dat dat geen fysiek voordeel oplevert? Daarmee hield hij de afstand toch groter of meer gelijk, door het laptime voordeel elke ronde? Ik kan me voorstellen dat er niet gehandhaafd wordt als het niet structureel gebeurd, maar 29x is niet incidenteel, en hij doet dat niet omdat hij er langzamer door gaat rijden.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die aanpassing in de handhaving is een fabel...
Na FP1 is er een director's note uitgekomen waarin verteld werd dat de track limits in T4 gedurende alle practice en qualifying sessies strikt gehandhaafd zou worden (DAT was de verandering, niet dat het in de race niet zou gebeuren), maar in de race zou er alleen gehandhaafd worden als je er fysiek voordeel bij zou hebben, en niet op laptime alleen (zoals de regel al jaren omschreven is (art 27.3 sporting code)).
Daarom mocht Lewis 29 keer buiten de baan rijden, maar kwam er een waarschuwing toen Verstappen te dichtbij kwam (want vanaf dat moment werd het fysiek voordeel en niet alleen in laptime), en werd Verstappen teruggefloten toen hij bij het voorbij gaan aan Lewis buiten de baan kwam.
Zie: https://www.fia.com/sites(...)-%20Race%20Directors'%20Event%20Notes%20Version%202.pdf
Artikel 21.1 en 21.2
Voor en tijdens FP1 waren er uberhaupt geen tracklimits in T4.
[..]
Article 27.3 van de Sporting Regulations zegt dat je binnen de baan moet blijven en er geen blijvend voordeel uit mag halen als je wel buiten de baan komt.
Dat dat voor de gemiddelde F1 kijker onduidelijk was, en zelfs Max zich verbaasde dat het mocht ligt meer aan de gemiddelde kijker en Max dan aan de FIA... Een beetje zoals Lewis die blijkbaar geen idee heeft dat een tijdstraf tijdens de pitstop ingelost moet worden en verbaasd is over het feit dat ze het niet bij zijn tijd optellen na de finish, of niet weet dat je niet te ver buiten de proefstart plek een proefstart mag maken.
Als je het iets te vaak doet zonder geldige reden krijg je normaal gesproken ook een waarschuwing en daarna een tijdstraf. Alleen werd dit imho niet gezien door de stewards die bij die bocht stonden en dat werd later ook door Masi genoemd in een bericht dat er niemand structureel buiten de baan kwam.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die aanpassing in de handhaving is een fabel...
Na FP1 is er een director's note uitgekomen waarin verteld werd dat de track limits in T4 gedurende alle practice en qualifying sessies strikt gehandhaafd zou worden (DAT was de verandering, niet dat het in de race niet zou gebeuren), maar in de race zou er alleen gehandhaafd worden als je er fysiek voordeel bij zou hebben, en niet op laptime alleen (zoals de regel al jaren omschreven is (art 27.3 sporting code)).
Daarom mocht Lewis 29 keer buiten de baan rijden, maar kwam er een waarschuwing toen Verstappen te dichtbij kwam (want vanaf dat moment werd het fysiek voordeel en niet alleen in laptime), en werd Verstappen teruggefloten toen hij bij het voorbij gaan aan Lewis buiten de baan kwam.
Zie: https://www.fia.com/sites(...)-%20Race%20Directors'%20Event%20Notes%20Version%202.pdf
Artikel 21.1 en 21.2
Voor en tijdens FP1 waren er uberhaupt geen tracklimits in T4.
[..]
Article 27.3 van de Sporting Regulations zegt dat je binnen de baan moet blijven en er geen blijvend voordeel uit mag halen als je wel buiten de baan komt.
Dat dat voor de gemiddelde F1 kijker onduidelijk was, en zelfs Max zich verbaasde dat het mocht ligt meer aan de gemiddelde kijker en Max dan aan de FIA... Een beetje zoals Lewis die blijkbaar geen idee heeft dat een tijdstraf tijdens de pitstop ingelost moet worden en verbaasd is over het feit dat ze het niet bij zijn tijd optellen na de finish, of niet weet dat je niet te ver buiten de proefstart plek een proefstart mag maken.
Achteraf bleek dat dus niet te kloppen (getuige de onboards) en dus werden imho in Imola de tracklimits in de race electronisch gehandhaafd.quote:“Nothing changed at all during the race,” he added. “We had two people that were looking in that area at every car at every lap and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence. There was the occasional car that had a bit of a moment or went out there but it wasn’t a constant thing.”
Tsja, alle coureurs konden binnen de baan blijven, behalve de volgens velen beste coureur in de best autoquote:Op donderdag 29 april 2021 12:33 schreef daNpy het volgende:
Volgens de sporting regulations moet je ten alle tijde zorgen dat je binnen de baan kan blijven, tenzij niet anders mogelijk.
Die 29x waren echt wel anders mogelijk, en hadden alleen daarom al bestraft moeten worden. Pas toen RBR aan de bel trok, werd de wedstrijdleiding wakker. En, hoe kan het ook anders, het voordeel van Hamilton wordt weer weggemoffeld/ verdraaid alsof het binnen de regels is
Dat was ook de discussie achteraf... Het was echter al heel duidelijk aan de coureurs medegedeeld dat er niet gehandhaafd zou worden op rondetijd alleen (21.2 in de director's notes). Dat de rest van de wereld daar schande van spreekt is iets anders... Er werd niet anders gehandhaafd tijdens de race... De handhaving was constant hetzelfde... Niet op rondetijd, wel op ander voordeel.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je kunt mij niet vertellen dat Hamilton er geen voordeel aan behaalde die 29x. En hoezo zou dat een probleem zijn als Verstappen te dicht bij komt? Dan heeft hij er immers nog geen fysiek voordeel van. Als jij beargumenteerd dat het wel zo is, maar dat Hamilton alleen lap time voordeel ervan had die 29x, hoe kun je er dan bij blijven dat iemand 29x laptime voordeel heeft, maar dat dat geen fysiek voordeel oplevert? Daarmee hield hij de afstand toch groter of meer gelijk, door het laptime voordeel elke ronde? Ik kan me voorstellen dat er niet gehandhaafd wordt als het niet structureel gebeurd, maar 29x is niet incidenteel, en hij doet dat niet omdat hij er langzamer door gaat rijden.
Dat Verstappen teruggefloten werd omdat hij buiten de baan ging tijdens een inhaalactie staat er los van, dat mag nu eenmaal niet.
Niet helemaal, na de boardradio van RBR aan Max kwam vrij snel naar buiten dat het niet toegestaan was voordeel te pakken in die bocht.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was ook de discussie achteraf... Het was echter al heel duidelijk aan de coureurs medegedeeld dat er niet gehandhaafd zou worden op rondetijd alleen (21.2 in de director's notes). Dat de rest van de wereld daar schande van spreekt is iets anders... Er werd niet anders gehandhaafd tijdens de race... De handhaving was constant hetzelfde... Niet op rondetijd, wel op ander voordeel.
Nee, pas een paar ronden later kreeg Hamilton te horen dat hij vanaf dat moment geen voordeel meer mocht halen in T4 door buiten de baan te rijden volgens artikel 27.3 van de sporting code.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet helemaal, na de boardradio van RBR aan Max kwam vrij snel naar buiten dat het niet toegestaan was voordeel te pakken in die bocht.
Dus de handhaving is wel degelijk veranderd tijdens de race, Ham en Bot hielden er toen ook mee op.
Sterker nog nadat Ham zich verremde en buiten de baan zijn snelheid (en Max achter hem) kon behouden waarmee hij voordeel had, werd er k niet gehandhaafd. Toen Max na zijn inhaalactie buiten de baan kwam door zijn hogere snelheid, moest hij de plek terug geven hoewel hij voor de bocht al voor Ham zat
Hoe kun je nu alleen rondetijd voordeel hebben zonder er ook fysiek voordeel van te hebben? Toen Verstappen dichterbij kwam was het fysiek voordeel, maar toen Hamilton ermee uitliep, of de afstand ermee hetzelfde hield, was het alleen rondetijd voordeel?quote:Op donderdag 29 april 2021 14:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was ook de discussie achteraf... Het was echter al heel duidelijk aan de coureurs medegedeeld dat er niet gehandhaafd zou worden op rondetijd alleen (21.2 in de director's notes). Dat de rest van de wereld daar schande van spreekt is iets anders... Er werd niet anders gehandhaafd tijdens de race... De handhaving was constant hetzelfde... Niet op rondetijd, wel op ander voordeel.
Dus ze hebben de handhaving tijdens de race veranderd, na de call van RBR aan Max dat hij ook buiten de baan mocht rijden zoals de beide Mercedessen op dat moment al 29 ronden deden.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, pas een paar ronden later kreeg Hamilton te horen dat hij vanaf dat moment geen voordeel meer mocht halen in T4 door buiten de baan te rijden volgens artikel 27.3 van de sporting code.
Daarvoor ging het enkel en alleen om rondetijd, waarop niet gehandhaafd werd.
Maar hij had zeker wel voordeel door buiten de baan weer op het gas te kunnen, de bocht zo ruim mogelijk te maken en zo voor Max te blijven. Net als dat Max zijn snelheid naast de baan kon behouden om op Ham voor te blijven.quote:En je verremmen en de bocht niet halen geeft je per definitie geen voordeel... zeker niet als de achterstand van Max kleiner werd. Dus valt dat niet onder 27.3, want het is geen voordeel, maar minimaliseren van nadeel.
Nee, ze hebben gehandhaafd zoals ze wilden. Dat je denkt dat het zo is maakt het niet waar. Ze hebben exact gehandhaafd zoals ze het vrijdag hebben gecommuniceerd. Dat was achteraf niet handig en zorgde voor flinke discussie.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus ze hebben de handhaving tijdens de race veranderd, na de call van RBR aan Max dat hij ook buiten de baan mocht rijden zoals de beide Mercedessen op dat moment al 29 ronden deden.
[..]
Maar hij had zeker wel voordeel door buiten de baan weer op het gas te kunnen, de bocht zo ruim mogelijk te maken en zo voor Max te blijven. Net als dat Max zijn snelheid naast de baan kon behouden om op Ham voor te blijven.
Het ene wordt bestraft, het andere niet.
Neem het op met de FIA.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe kun je nu alleen rondetijd voordeel hebben zonder er ook fysiek voordeel van te hebben? Toen Verstappen dichterbij kwam was het fysiek voordeel, maar toen Hamilton ermee uitliep, of de afstand ermee hetzelfde hield, was het alleen rondetijd voordeel?
En de handhaving was niet hetzelfde, want er is toch toegegeven dat marshalls niet op zaten te letten?
Eh...de auto's hebben toch GPS locatie chips die zeer accuraat zijn aan boord of ben ik verkeerd geinformeerd?quote:Op donderdag 29 april 2021 19:39 schreef fathank het volgende:
Hoe moeilijk is het om op iedere auto een sensor te plaatsen en op ieder circuit een electronisch systeem dat automatisch handhaaft
Zelfs robotmaaiers weten precies waar ze wel en niet mogen komen
Ik denk niet dat GPS daar precies genoeg is voor is, om bijvoorbeeld gevallen als Russell(?) en Botttas goed te kunnen checken. GPS (en ook het Europese Galileo, en de Russische en Chinese systemen) kunnen echt niet een positie met een nauwkeurigheid van <0.5cm bepalen van iets wat >100km/u gaat.quote:Op donderdag 29 april 2021 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...de auto's hebben toch GPS locatie chips die zeer accuraat zijn aan boord of ben ik verkeerd geinformeerd?
quote:Had hij voordeel van het van de baan rijden of had hij minder nadeel door buiten de baan al op het gas te gaan?
Met basisstation is een nauwkeurigheid van 2 cm te bereiken. Normale gps is op ca 10 meter afhankelijk van diverse factoren natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 21:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat GPS daar precies genoeg is voor is, om bijvoorbeeld gevallen als Russell(?) en Botttas goed te kunnen checken. GPS (en ook het Europese Galileo, en de Russische en Chinese systemen) kunnen echt niet een positie met een nauwkeurigheid van <0.5cm bepalen van iets wat >100km/u gaat.
Het altijd betrouwbare daily mailquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:10 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)izoen-ontslagen.html
Dit vindt sir Lewis toch nooit goed?
Mercedes komt er na zes jaar (!) achter dat Bottas minder snel dan Mandy is en het is meteen zo serieus dat hij tijdens het seizoen vervangen moet worden...?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:10 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)izoen-ontslagen.html
Dit vindt sir Lewis toch nooit goed?
Ze willen ook helemaal niet iemand die ongeveer net zo snel is als Lewis, dan krijg je weer net zo'n gezeik als met Rosberg, en daar zitten ze niet op te wachten.quote:Op woensdag 5 mei 2021 09:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mercedes komt er na zes jaar (!) achter dat Bottas minder snel dan Mandy is en het is meteen zo serieus dat hij tijdens het seizoen vervangen moet worden...?
Wat een onzin bericht
Altijd moeilijk voor Mercedes daar. In de hybrid era altijd pole/win behalve 2016 toen nico en lewis elkaar uitschakelde. Ik snap wel dat ze daar niet met veel vertrouwen naar toe gaan.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:57 schreef BroesWillems het volgende:
"Mercedes verwacht moeilijk weekend in Spanje - GPFans.com" https://www.gpfans.com/nl(...)k-weekend-in-spanje/
Mercedes 1-2
Op naar Monaco!quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:57 schreef BroesWillems het volgende:
"Mercedes verwacht moeilijk weekend in Spanje - GPFans.com" https://www.gpfans.com/nl(...)k-weekend-in-spanje/
Mercedes 1-2
Alles behalve Mexico en Brazili is waarschijnlijk een prima Mercedes baan. Verder verwacht ik niet dat RB ergens anders er meer dan 3~5 tienden voor zal zitten maar voornamelijk gewoon gelijkwaardig.quote:Op woensdag 5 mei 2021 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op naar Monaco!
Maar Portugal was wel heel veel meer een Mercedes baan. Zeker in het warme Barcelona heb ik meer vertrouwen.
Prima is n ding, een duidelijke overhand een tweede.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Alles behalve Mexico en Brazili is waarschijnlijk een prima Mercedes baan. Verder verwacht ik niet dat RB ergens anders er meer dan 3~5 tienden voor zal zitten maar voornamelijk gewoon gelijkwaardig.
wel grappig hoe dat goat verhaal overal opduikt inderdaad en hoe goed je wel moet zijn om hem te verslaan, wordt even snel vergeten dat ook hij foutjes heeft gemaakt maar alleen er beter mee weg komt tot nu toe.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:07 schreef VacaLoca het volgende:
Pff ik moet nu overal lezen hoe goed Mercedes en Hamilton bezig zijn omdat RB de snelste auto heeft..
Zolang Perez Bottas niet kan bijbenen is de Red Bull de langzamere auto en is het alleen de Maxfactor dat ie de strijd aan kan met Lewis.
Ik hoop echt van harte dat er nu even wat echte RB banen komen of dat Hamilton het weer eens verkloot. Dat begint idd extreem vermoeiend te worden.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:07 schreef VacaLoca het volgende:
Pff ik moet nu overal lezen hoe goed Mercedes en Hamilton bezig zijn omdat RB de snelste auto heeft..
Zolang Perez Bottas niet kan bijbenen is de Red Bull de langzamere auto en is het alleen de Maxfactor dat ie de strijd aan kan met Lewis.
ik vind het al heel wat dat Ham de druk voelt, dat heeft hij denk ik nog niet eerder gehad bij Mercedesquote:Op donderdag 6 mei 2021 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop echt van harte dat er nu even wat echte RB banen komen of dat Hamilton het weer eens verkloot. Dat begint idd extreem vermoeiend te worden.
Als er RB banen aan komen dan wordt het "zie je wel, RB heeft de beste auto en de Merc is helemaal niet zo snel".quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop echt van harte dat er nu even wat echte RB banen komen of dat Hamilton het weer eens verkloot. Dat begint idd extreem vermoeiend te worden.
Ze maken allemaal fouten. Banden opwarmen van Verstappen had ook anders af kunnen lopen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig hoe dat goat verhaal overal opduikt inderdaad en hoe goed je wel moet zijn om hem te verslaan, wordt even snel vergeten dat ook hij foutjes heeft gemaakt maar alleen er beter mee weg komt tot nu toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |