Dat laatste is natuurlijk niet helemaal juist. In de rallycross ben je ook gewoon winnaar van de Race van Zweden of iets dergelijks, niet van 'zondag heat 3'.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat negen van de tien teams vorig jaar voorstander waren van reverse grid races. Met andere woorden, vrijwel ieder debiel proefballonnetje kan op steun van de teams rekenen in een wanhopige poging kunstmatige 'spanning' te creëren en de dominantie van Mercedes te doorbreken. De F1 neemt de F1 niet serieus.
Sprintraces gaan alleen niks doen om Mercedes te dwarsbomen, het wordt er voor hun juist makkelijker op. Stel dat ze een slechte qualy hebben op vrijdag dan drs'en ze zich gewoon een weg naar voren in de sprintrace en starten ze op zondag alsnog vooraan. Sprintraces gaan niks positiefs toevoegen aan de F1.
Ik ben er alleen bang voor dat als de kijkcijfers van de sprintraces 'goed' zijn een of andere debiel in de F1 headquarters de conclusie gaat trekken dat alle F1 races korter moeten worden. Dat je zoals in de rallycross meerdere heats krijgt. Ipv winnaar van de Monaco GP 2021 ben je dan winnaar van 'zondag heat 3' of zoiets. Dan zou de devaluatie van de Formule 1 helemaal compleet zijn.
Ik ben niet echt gemotiveerd om zowel zaterdag als zondag een race te kijken. Kijk ook zelden live the kwali, meestal kijk ik de samenvattingen ervan.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga eerst een paar sprintraces kijken voordat ik er een oordeel over vel.
Hamvraag is of er spektakel komt doordat coureurs hun mislukte kwali goed willen maken óf dat het juist treintje rijden word omdat iedereen bang voor schade is.
Ach, ze passen de regels, of hoe die worden toegepast, wel eens aan tijdens de race, tracklimits, anyone?quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begint aan een competitie en dan verander je de regels tijdens, dat vind ik niet kunnen, als ze nu plannen voor volgend jaar goedkeuren vind ik het wat anders.
Zo ga je teams/coureurs hebben die toch geen echte simulatie doen omdat het toch niet om centen/punten gaat. En waarom zou Haas meedoen dan kost het hun enkel geld.quote:Op dinsdag 27 april 2021 13:01 schreef _UserName_ het volgende:
Ze kunnen dit toch na dit seizoen testen omdat Brazilië uitvalt? Gewoon zonder punten maar om het effect te zien. Overigens ben ik er wel benieuwd naar hoe het er precies uit gaat zien.
Dat was geen aanpassing van de regels. Ze werden alleen slecht gehandhaafd.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ach, ze passen de regels, of hoe die worden toegepast, wel eens aan tijdens de race, tracklimits, anyone?
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?quote:Op dinsdag 27 april 2021 16:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat was geen aanpassing van de regels. Ze werden alleen slecht gehandhaafd.
Zo te zien mogen ze gewoon volle bak rijden maar er zitten wel beperkingen aan het parc ferme:quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:50 schreef nils7 het volgende:
Hoe is de fuel flow?
Mogen ze in die 100km sprint race wel alles volle bak gebruiken en hoeven ze niet sparen of zit dat er ook nog in?
Een qually race doet vermoeden iets anders maar weet iemand dat?
Nee, imho niet! Er waren een paar stewards, die bij die bewuste bocht stonden, niet goed aan het opletten en deden dat na de boordradiomeldingen ineens een stuk beter.quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En de mate van handhaving veranderde dus tijdens de race, dus praktisch gezien pas je dan, tijdens de race, de regels aan, of niet?
quote:Op dinsdag 27 april 2021 19:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, imho niet! Er waren een paar stewards, die bij die bewuste bocht stonden, niet goed aan het opletten en deden dat na de boordradiomeldingen ineens een stuk beter.
Het was vooral zelfpromotie... Build4Performance (B4P, die simulatoren) is een bedrijf waar hij dik met z'n kont in zit.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:46 schreef DKUp het volgende:
DoornbosGOD is klaar, even interessant doen met de prinsesjes en de koning
Ah jammer Canada altijd leuk. Volgend jaar maar weer dan. Scheelt de teams logistiek wel een hoop rompslomp.quote:
Het nieuws wat iedereen al wist maar stiekem nog niet officieel was is nu dus officieel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |