Het is niet de cultuur die de Filipijnse vrouwen beter maakt dan de vrouwen hier. Het is dat jij als rijke westerling gezien wordt en men ook wel weet dat de voorzieningen in Nederland beter zijn. Daarom zijn Filipijnse vrouwen extra lief voor je.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:05 schreef TechnoCat het volgende:
Zoals gezegd, vrouwen zijn veel meer veeleisender geworden, en voor sommige mannen, waaronder ik mezelf ook schaars, is dit niet acceptabel. Ik heb geen behoefte aan zo'n 'zeikwijf' die als een ambulance constant loopt te zeuren, doe dit, doe dat.
Filipijnse vrouwen hebben een heel andere cultuur en daar wordt je als man zijnde gewoon nog wel als normaal mens behandeld en gerespecteerd. Vanaf begin juni komt mijn huidige Filipijnse vriendin op eigen houtje naar Nederland, zonder dat ik een dubbeltje betaal.
Dit ja, maar altijd zelfde gezeur over Nederlandse vrouwen. Wat een gelul.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:18 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je noemt alle vrouwen gewoon even zeikwijven maar je verwacht wel met fatsoen over dit onderwerp te kunnen praten?
Really?
Nou, nou, dat schiet ook weer door.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:54 schreef Rock92 het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp. Want als je geen geschikte partner kunt vinden dan is er een uit het buitenland halen misschien een oplossing. Je weet alleen niet wat je hier heen haalt. Ze zullen vast wel aardig zijn maar of het oprecht is vraag ik me af.
Vrouwen hebben in principe geen man nodig hier in Nederland. Mannen zat voor een snelle wip en geld is ook geen probleem. Wat heeft een man dan nog te bieden behalve karakter.
En laat dat laatste nou net zijn wat er ontbreekt.
Wat schiet door?quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, nou, dat schiet ook weer door.
Hartstikke leuke mannen in Nederland en ik ben gelukkiger met de mijne dat ik was zonder hem.
”Wat heeft een man dan nog te bieden behalve zijn karakter.”quote:
De meeste vrouwen wereldwijd zijn best mondig hoor, dat iedereen buiten Nederland een mak volgzaam schaap zou zijn is vooral iets wat bepaalde mensen zich wijs makenquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik wil ook best wel fatsoenlijk hier over praten, maar het valt niet mee als ik lees dat jij Nederlandse vrouwen zeikwijven vindt die constant lopen te zeuren.
Mijn indruk van jou is die van een man die niks moet hebben van mondige vrouwen, die het liever gaat zoeken in een cultuur waar de vrouwen nog echt 'vrouwen' zijn.
Ik begrijp hier helemaal niets vanquote:Op dinsdag 20 april 2021 23:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
”Wat heeft een man dan nog te bieden behalve zijn karakter.”
Dat vind ik wat kort door de bocht. Een goede relatie blijft een mooi en waardevol iets, ongeacht of je in Nederland als vrouw nou wel of niet financieel/economisch onafhankelijk bent.
Ik citeer toch gewoon jou, of niet?quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:54 schreef Rock92 het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp. Want als je geen geschikte partner kunt vinden dan is er een uit het buitenland halen misschien een oplossing. Je weet alleen niet wat je hier heen haalt. Ze zullen vast wel aardig zijn maar of het oprecht is vraag ik me af.
Vrouwen hebben in principe geen man nodig hier in Nederland. Mannen zat voor een snelle wip en geld is ook geen probleem. Wat heeft een man dan nog te bieden behalve karakter.
En laat dat laatste nou net zijn wat er ontbreekt.
Klopt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 23:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik citeer toch gewoon jou, of niet?
[..]
Voor jou valt alles wat niet onder financieel/economisch valt en ‘hoofd zijn van het gezin’ onder ‘karakter’?quote:Op dinsdag 20 april 2021 23:21 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen wordt mij niet duidelijk wat een man volgens jou nog meer heeft te bieden behalve karakter.
Ik had graag van jou gehoord wat een man te bieden heeft buiten karakter. Al moet ik zeggen dat karakter een breed begrip is.quote:Op dinsdag 20 april 2021 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor jou valt alles wat niet onder financieel/economisch valt en ‘hoofd zijn van het gezin’ onder ‘karakter’?
Ja, dat bedoel ik. Dus ik wou mezelf die moeite dan maar besparen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 23:33 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Ik had graag van jou gehoord wat een man te bieden heeft buiten karakter. Al moet ik zeggen dat karakter een breed begrip is.
Bepaalde skills (algemeen, van goed kunnen koken tot goed kunnen klussen, aanvulling op je eigen skills), empathie (al zou je dat onder karakter kunnen scharen), kostendeler (al klinkt dat wat kil) etc.quote:Op dinsdag 20 april 2021 23:33 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Ik had graag van jou gehoord wat een man te bieden heeft buiten karakter. Al moet ik zeggen dat karakter een breed begrip is.
Thaise vrouwen en Filipijnse vrouwen lijken totaal niet op elkaar. Thaise zijn precies wat jij zegt maar Filippijnse dames zijn in een enigszins gelijkwaardige relatie veel leuker en loyaler.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:50 schreef LXIV het volgende:
Fillipijnse vrouwen zeuren net zo goed. Vaak zijn dit soort vrouwen ook nog eens bikkelhard en onbetrouwbaar. Er zijn al zoveel NLse mannen je hierin voorgegaan. Vaak eindigden die berooid.
Zie het in het dorp ook. Sociaal zwakke mannen met een onverzorgd uiterlijk en tot hun 35-ste vrijgezel. Dan loopt er opeens een knap Thais vrouwtje lang, half jaar later ook de moeder. Dan volgt een kind en dan al snel gaat de vrouw met kind en moeder terug naar Thailand met de helft van het vermogen van het hele loonwerkersbedrijf in haar koffer.
Heh? Wat is dubieus als een 45 jarige een 22e vrouw heeft?quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:05 schreef TechnoCat het volgende:
maar de situatie is dan ook vaak zo dat bv. iemand van 45 jaar oud gaat daten met iemand van 22 jaar oud. Op YouTube is nogal een controverse gaan over een Amerikaanse man van ongeveer 45 jaar oud, zoek maar "Tim K", die ook woont in de Filipijnen en is getrouwd met een 20 jarige Filipijnse vrouw.
Dat is inderdaad dubieus.
Zijn er mensen dan die zeggen dat dat niet mag ofzo? Wat is het probleem dan precies??quote:Het neemt niet weg dat een relatie met een goede Filipijnse dame wel degelijk mogelijk is.
Een man van 45 mag niet met een vrouw van 20 omdat dat te jong zou zijn??? What the hell!quote:Ik ben zelf in dat topic hierboven genoemd en het probleem ligt ook voornamelijk bij de Nederlandse man. Die zoeken namelijk eigenlijk veel te jonge dames aldaar.
Wat is het nou, is 45 met 22 jaar een leeftijdsissue of niet?quote:Ik heb idd ook wat pogingen wel eens gedaan, maar inmiddels ben ik al verscheidene maanden in contact met een Filipijnse dame, die meer van mijn leeftijd is (zij is 36, ik ben 44) en zij is geheel onafhankelijk, heeft een keurige baan
Logisch. Welke man wil van nature samen zijn met een vrouw die zich als een man gedraagd? Logisch dat ze dan op zoek gaan naar vrouwen die nog vrouwen zijn.quote:Tja, in het topic hierboven werd genoemd dat het voor sommige Nederlandse mannen erg moeilijk is een Nederlandse vrouw te vinden. De reden: De Nederlandse vrouw is verwend, is veeleisend, soms feministisch en wil altijd het prins op het witte paard
Klopt, feminisme heeft veel kapot gemaakt.quote:De manier waarop onze maatschappij nu werkt, alles en iedereen vrij individualistisch maakt het dat zowel mannen als vrouwen allemaal hun eigen kant op kunnen gaan
Wij thuis zijn de laatste der mohikanan.quote:De reden dat je in jaren 50 en 60 weinig scheidingen had was simpelweg omdat de vrouw meer afhankelijk was van de man, omdat ze thuis bleef, de kinderen opvoeden en de man was overdag aan het werk. Tegenwoordig is dat bijna niet meer denkbaar.
Je moet begrijpen dat het feminisme dus leert dat vrouwen mannen worden, en de man heeft van nature de leidersrol. Nu krijg je met zo'n 'geëmancipeerde' in je huis twee kapiteitenen.quote:Maar met die emancipatie veranderde ook het gedrag van de gemiddelde vrouw naar een man. Zoals gezegd, vrouwen zijn veel meer veeleisender geworden, en voor sommige mannen, waaronder ik mezelf ook schaars, is dit niet acceptabel. Ik heb geen behoefte aan zo'n 'zeikwijf' die als een ambulance constant loopt te zeuren, doe dit, doe dat.
Waarom moet je benadrukken dat je niks hebt betaald? Waarom moet je je schamen als je wel alles betaald? Vriend, jij bent de leider in de gezins unit, het is juist prijzenswaardig als jij alles betaald. Ik betaal ook alles, mn vrouw heb ook geen baan buiten. Ze is de klassieke huisvrouw en ik de klassieke man. Laat je niet gek maken en onder druk zetten door de feministische meerderheid in Nederland.quote:Vanaf begin juni komt mijn huidige Filipijnse vriendin op eigen houtje naar Nederland, zonder dat ik een dubbeltje betaal.
Dit gedeelte vat ik niet. So what? Als beide partijen elkaar mogen, no issue.quote:maar wees wel realistisch. Ben je 40 plus, ga niet daten met een 20-er. Als er een paar jaar verschil tussen zit kan het prima
quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik wil ook best wel fatsoenlijk hier over praten, maar het valt niet mee als ik lees dat jij Nederlandse vrouwen zeikwijven vindt die constant lopen te zeuren.
Mijn indruk van jou is die van een man die niks moet hebben van mondige vrouwen, die het liever gaat zoeken in een cultuur waar de vrouwen nog echt 'vrouwen' zijn.
quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat een gelul weer, over Nederlandse vrouwen.
Laten we eerlijk zijn en dit academisch houden. Hij heeft gewoon een punt. Een team kan alleen maar functioneren als de rolverdelingen op de juiste plek zijn. Er kan bijvoorbeeld alléén maar één de leider zijn die het laatste besluit neemt in een team.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:18 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je noemt alle vrouwen gewoon even zeikwijven maar je verwacht wel met fatsoen over dit onderwerp te kunnen praten?
Really?
Omgekeerd lijkt het mij niet ondenkbaar dat die aziatische vrouwen dolgraag Europees burgerschap zouden willen bezitten. En ook nogeens trouwen met een lange blanke man. In plaats van een kleine aziatische man wat vrijwel geen aanzien heeft op deze wereld. Dat zijn vooroordelen waar ze het zelf wel de voorkeur naar hebben in zuid-oost Azië.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:12 schreef Hamzoef het volgende:
Zo’n relatie is per definitie ongelijkwaardig. Ik vind het misbruik maken van hun financiële situatie.
Precies,en ook al zou wel veel geschikte partners kunnen vinden in NL, wat als je je droomvrouw tegenkomt in de Filipijnen? Waar is de hele issue?quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:54 schreef Rock92 het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp. Want als je geen geschikte partner kunt vinden dan is er een uit het buitenland halen misschien een oplossing.
Das niet relevant voor ons. Dat is zijn risico.quote:Je weet alleen niet wat je hier heen haalt. Ze zullen vast wel aardig zijn maar of het oprecht is vraag ik me af.
Niets academisch aan jouw mening. Het is gewoon je mening, die je absoluut mag hebben, maar doe niet alsof het meer is dan dat.quote:Op woensdag 21 april 2021 02:53 schreef BookFreak het volgende:
Laten we eerlijk zijn en dit academisch houden.
Really? Academisch ook?quote:Op woensdag 21 april 2021 02:53 schreef BookFreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
Laten we eerlijk zijn en dit academisch houden. Hij heeft gewoon een punt. Een team kan alleen maar functioneren als de rolverdelingen op de juiste plek zijn. Er kan bijvoorbeeld alléén maar één de leider zijn die het laatste besluit neemt in een team.
Zodra een ander zich niet wil inschikken in een niet-leider rol, wat krijg je dan? Concurrentie, niet dingen willen aannemen, egoisme & strijd (=gezeik) om de allerkleinste dingen.
En zo moeten jullie een relatie of gezin ook zien want jullie zijn een team. Je kan niet twee leiders op een schip hebben. En natuurlijk zullen er in een team meningsverschillen komen. Maar hoe los je deze het best op in het belang vd team? Wat altijd werkt is de leider op respectvolle manieren corrigeren, adviseren, bediscussiëren, maar laat de leider na jouw pogingen nog altijd het eindbesluit nemen en leg je er daarbij neer (als je tenminste denkt omwille van het team).
Het probleem is dus dat het feminisme vrouwen in feite leert om de leidersrol over te nemen van de man. Of zoals ze zeggen gelijk maken aan de man, dus een mede-leider maken. Dan krijg je dus twee leiders in huis die constant gaan ruziën voor het geringste non-issue.
In de Filipijnen en andere landen hebben vrouwen deze leer nog niet helemaal meegekregen uit het westen.
Precies dat is dus een reden waarom het voor vrouwen van belang is om zelf inkomen te genererenquote:Op woensdag 21 april 2021 08:24 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Niets academisch aan jouw mening. Het is gewoon je mening, die je absoluut mag hebben, maar doe niet alsof het meer is dan dat.
Veel vrouwen vinden dat idee achterhaald en vinden dat de man niet (op alle vlakken) de leiding hoeft te nemen. Ik kan me daar persoonlijk goed in vinden, ik zie niet in waarom ik puur omdat ik een piemel in m'n broek heb allerlei dingen over ze te zeggen zou hebben.
Als je alleenverdiener bent in een relatie heb je logischerwijs over bepaalde dingen wel meer te zeggen bijvoorbeeld, en mannen waren dat in ieder geval vaker, weet niet hoe het nu verdeeld is.
Maargoed, jij wilde het "academisch" houden. Volgens mij is het enige juiste antwoord op dit soort kwesties: moet elk stel lekker zelf uitzoeken.
Hadden we nooit moeten doen..vrouwen handelingsbekwaam maken. Daar is deze hele ellende mee begonnen.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Really? Academisch ook?
Als je dit al op die manier benadert, doet het er niets toe wie nou de leider is van de twee. Als er al een uiteindelijke verantwoordelijke leider met beslissingsbevoegdheid nodig zou zijn, maakt het verder niet uit of dat een man of een vrouw is.
Maar eigenlijk is dat niet de manier waarop ik een relatie bekijk. Als er iets echt te beslissen valt, bespreken we die zaken. De voors en tegens. En nemen we samen een beslissing. En soms doe ik wat water bij de wijn en soms hij. Je gunt elkaar namelijk eens wat. En soms kom je op een totaal andere oplossing, omdat je samen voor dat specifieke onderwerp niet tot een compromis kunt komen.
Hahaha, ja.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Hadden we nooit moeten doen..vrouwen handelingsbekwaam maken. Daar is deze hele ellende mee begonnen.
Mijn moeder moest nog een akkoord van mijn vader hebben, als ze een wasmachine kocht. Vroeger.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, ja.
Het is nog geen 65 jaar geleden ingesteld. Wellicht kan het nog teruggedraaid worden?
Hmmm, jouw voorbeeld kunnen twee scenarios betekenen:quote:Op woensdag 21 april 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
En nemen we samen een beslissing. En soms doe ik wat water bij de wijn en soms hij.
Nou nee, je hebt een relatie en die is hopelijk gebaseerd op gelijkwaardigheid, dat betekent niet dat degene met het (hoogste) inkomen ook het meest te zeggen heeft, ook niet over bepaalde zaken, als dat zo is dan is de gelijkwaardigheid helemaal weg, en als het inkomen ongelijk is omdat de een minder werkt om voor de kinderen te zorgen zou dat ook nog eens vorm van straf zijn ook voor degene die het huishouden draaiende houdt.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:24 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Niets academisch aan jouw mening. Het is gewoon je mening, die je absoluut mag hebben, maar doe niet alsof het meer is dan dat.
Veel vrouwen vinden dat idee achterhaald en vinden dat de man niet (op alle vlakken) de leiding hoeft te nemen. Ik kan me daar persoonlijk goed in vinden, ik zie niet in waarom ik puur omdat ik een piemel in m'n broek heb allerlei dingen over ze te zeggen zou hebben.
Als je alleenverdiener bent in een relatie heb je logischerwijs over bepaalde dingen wel meer te zeggen bijvoorbeeld, en mannen waren dat in ieder geval vaker, weet niet hoe het nu verdeeld is.
Maargoed, jij wilde het "academisch" houden. Volgens mij is het enige juiste antwoord op dit soort kwesties: moet elk stel lekker zelf uitzoeken.
Bizar he?quote:Op woensdag 21 april 2021 08:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn moeder moest nog een akkoord van mijn vader hebben, als ze een wasmachine kocht. Vroeger.
Dat zijn twee scenario's die je kunt bedenken inderdaad.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:58 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Hmmm, jouw voorbeeld kunnen twee scenarios betekenen:
1. Je partner ergert zich van binnen dat hij niet de leiderschapsrol heeft, en met tegenzin doet hij tot een zekere hoogte steeds maar consessies. Dit is uiteindelijk onhoudbaar en leidt tot scheiding (enorm in Nederland).
2. Je partner heeft het erbij neergelegd dat jij de leider eigenlijk bent en vele consessies verricht omdat hij meer belang heeft om bij jou te blijven. Dus een wat meer vrouwelijkere type man als het zo moet beschrijven.
Wat je beschrijft is nou niet iets wat typisch zou zijn voor (Nederlandse) vrouwen.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:59 schreef Aurelius het volgende:
Nja, ik zou niet zo ver willen gaan als alle Nederlandse vrouwen zeikwijven noemen. Maar ze hebben wel de neiging om continu ontevreden te zijn met hun leven en niet te weten wat ze willen. Vriend van me is ook net gescheiden omdat zijn vrouw een midlife crisis heeft gehad en de voorkeur gaf aan een DJ op Ibiza in plaats van haar man en 3 kinderen.
Aziatische vrouwen zijn wat dat betreft wat doelgerichter, trouwer en traditioneler. En die geldt zeker voor de Filipijnen die een Christelijke cultuur hebben.
Dat ontevreden zijn bedoel je? Misschien ligt het aan mij, maar in mijn werk- en vriendenkring lijkt het eerder regel dan uitzondering te zijn. Zeker nu iedereen rond de 40 begint te raken. Scheidingen en burnouts vliegen me om de oren. Er zitten daar ook een paar in Nederland geboren Aziatische vrouwen tussen trouwens. Dus het lijkt eerder een Westers cultuurding te zijn.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:04 schreef Lienekien het volgende:
Wat je beschrijft is nou niet iets wat typisch zou zijn voor (Nederlandse) vrouwen.
Toch wel bijzonder dat je een overtuiging lijkt te hebben dat dit iets is wat typisch iets voor vrouwen is.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:07 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat ontevreden zijn bedoel je? Misschien ligt het aan mij, maar in mijn werk- en vriendenkring lijkt het eerder regel dan uitzondering te zijn. Zeker nu iedereen rond de 40 begint te raken. Scheidingen en burnouts vliegen me om de oren. Er zitten daar ook een paar in Nederland geboren Aziatische vrouwen tussen trouwens. Dus het lijkt eerder een Westers cultuurding te zijn.
Min moeder stopte in 1965 niet gelijk met werken toen ze trouwde, wel toen ze 4 maanden later zwanger bleek te zijn, toen kwam ze niet meer weg met blijven werken.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bizar he?
Mijn schoonmoeder moest nog stoppen met werken toen ze trouwde.
Ja, want het klassieke "man gaat vreemd met zijn secretaresse" ging niet over 40-plussers natuurlijk.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:07 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat ontevreden zijn bedoel je? Misschien ligt het aan mij, maar in mijn werk- en vriendenkring lijkt het eerder regel dan uitzondering te zijn. Zeker nu iedereen rond de 40 begint te raken. Scheidingen en burnouts vliegen me om de oren. Er zitten daar ook een paar in Nederland geboren Aziatische vrouwen tussen trouwens. Dus het lijkt eerder een Westers cultuurding te zijn.
TS mag doen en laten wat hij wil met deze Filipijnse, zolang het wederzijds gewild is. Zodra TS echter algemene (onzin) beweringen gaat doen over oa vrouwen in Nederland, dan krijg je daar kritiek op.quote:Op woensdag 21 april 2021 02:21 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Heh? Wat is dubieus als een 45 jarige een 22e vrouw heeft?
[..]
Zijn er mensen dan die zeggen dat dat niet mag ofzo? Wat is het probleem dan precies??
[..]
Een man van 45 mag niet met een vrouw van 20 omdat dat te jong zou zijn??? What the hell!
Dit forum is echt de weg kwijt! Relatie tussen broer en zus, broer en broer, zoon en moeder, vreemdgaan, second love, dat schijnt geen controverse te zijn op t forum. Maar een man en een vrouw van 22 mag niet! En een man met 2 vrouwen mag ook niet!
[..]
Wat is het nou, is 45 met 22 jaar een leeftijdsissue of niet?
[..]
Logisch. Welke man wil van nature samen zijn met een vrouw die zich als een man gedraagd? Logisch dat ze dan op zoek gaan naar vrouwen die nog vrouwen zijn.
[..]
Klopt, feminisme heeft veel kapot gemaakt.
[..]
Wij thuis zijn de laatste der mohikanan.
[..]
Je moet begrijpen dat het feminisme dus leert dat vrouwen mannen worden, en de man heeft van nature de leidersrol. Nu krijg je met zo'n 'geëmancipeerde' in je huis twee kapiteitenen.
[..]
Waarom moet je benadrukken dat je niks hebt betaald? Waarom moet je je schamen als je wel alles betaald? Vriend, jij bent de leider in de gezins unit, het is juist prijzenswaardig als jij alles betaald. Ik betaal ook alles, mn vrouw heb ook geen baan buiten. Ze is de klassieke huisvrouw en ik de klassieke man. Laat je niet gek maken en onder druk zetten door de feministische meerderheid in Nederland.
[..]
Dit gedeelte vat ik niet. So what? Als beide partijen elkaar mogen, no issue.
Kritiek prima, en ik heb de kritiek nu zelf terug bekritiseerd.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:23 schreef Cockwhale het volgende:
Zodra TS echter algemene (onzin) beweringen gaat doen over oa vrouwen in Nederland, dan krijg je daar kritiek op.
Dan noem je dus twee gemeenschappen waarin vrouwen bepaald niet als gelijkwaardig worden beschouwd.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:58 schreef LXIV het volgende:
Toch blijf ik het een zwaktebod vinden om een Aziatische vrouw te halen omdat je een Nederlandse vrouw niet kunt krijgen of niet aankunt.
Ik snap wel dat je liever een traditionele vrouw wil dan een feminist als je een gezin wil stichten. Maar zo'n traditionele relatie hoeft helemaal niet ongelijk te zijn. Een traditionele vrouw kan gerust de baas zijn in huis en tegengas geven.
Zelf vind ik het jammer dat wij zo zijn losgeslagen als maatschappij. Ik kijk altijd vol verlangen naar samenlevingen zoals de Amish of traditionele Joden. Ik denk dat dit beter is dan NL 2020.
Ja maar hoezo zwaktebod dan? Als in NL geen niet-feministische vrouwen meer bestaan, wat moet hij dan? Is toch geen zwaktebod, is toch logisch alleen maar.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:58 schreef LXIV het volgende:
Toch blijf ik het een zwaktebod vinden om een Aziatische vrouw te halen omdat je een Nederlandse vrouw niet kunt krijgen of niet aankunt. Ik snap wel dat je liever een traditionele vrouw wil dan een feminist als je een gezin wil stichten.
Niet de 'baas' van het gezin, dat werkt nog steeds niet. Ze is door de man aangesteld als Minister van Huishouden en Opvoeding. Zoiets.quote:Maar zo'n traditionele relatie hoeft helemaal niet ongelijk te zijn. Een traditionele vrouw kan gerust de baas zijn in huis en tegengas geven.
Dat snap jij niet nee omdat jij in het NL systeem anders bent wijsgemaakt. Maar in andere landen zijn vrouwen nog vrouwen en die houden van zorg en die weten niet wat ze aanmoeten als ze ineens leiderschapstaken krijgen.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:33 schreef Metalfreak het volgende:
Persoonlijk snap ik ook niet wat er zo aantrekkelijk is aan die onderdanigheid en overmatige zorgzaamheid van een vrouw.
Mijn zelfstandigheid staat mijn vrouwelijkheid en zorgzaamheid niet in de weg, hoor. Dat is toch wel een enorm misverstand als dat je beeld is.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat snap jij niet nee omdat jij in het NL systeem anders bent wijsgemaakt. Maar in andere landen zijn vrouwen nog vrouwen en die houden van zorg en die weten niet wat ze aanmoeten als ze ineens leiderschapstaken krijgen.
Ik vind het prima hoor, dat mannen als jij zo denken en op zoek zijn naar dergelijke vrouwen. En ze zullen zeker ook bestaan deze vrouwen, en zich er waarschijnlijk helemaal prima bij voelen.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat snap jij niet nee omdat jij in het NL systeem anders bent wijsgemaakt. Maar in andere landen zijn vrouwen nog vrouwen en die houden van zorg en die weten niet wat ze aanmoeten als ze ineens leiderschapstaken krijgen.
Laten we niet weer voorbij gaan aan de ontwikkelingen in de jaren 50, zoals de Playboy en de beat movement, het huwelijk en de rol van de man als broodwinner afwees. Door mannen zelf wel te verstaan dus niet puur door de vrouwen. Tevens waren er door de oorlog minder mannen, wat ook van invloed was op de selectiemogelijkheden.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:05 schreef TechnoCat het volgende:
Maar, sommige mensen vragen zich af, waarom zoek je niet een Nederlandse vrouw. Tja, in het topic hierboven werd genoemd dat het voor sommige Nederlandse mannen erg moeilijk is een Nederlandse vrouw te vinden. De reden: De Nederlandse vrouw is verwend, is veeleisend, soms feministisch en wil altijd het prins op het witte paard. De manier waarop onze maatschappij nu werkt, alles en iedereen vrij individualistisch maakt het dat zowel mannen als vrouwen allemaal hun eigen kant op kunnen gaan. De reden dat je in jaren 50 en 60 weinig scheidingen had was simpelweg omdat de vrouw meer afhankelijk was van de man, omdat ze thuis bleef, de kinderen opvoeden en de man was overdag aan het werk. Tegenwoordig is dat bijna niet meer denkbaar. Vrouwen zijn gaan emanciperen en willen carrière maken. Dat neem ik ze ook heus niet kwalijk. Er is meer in het leven dan een aanrecht. Maar met die emancipatie veranderde ook het gedrag van de gemiddelde vrouw naar een man. Zoals gezegd, vrouwen zijn veel meer veeleisender geworden, en voor sommige mannen, waaronder ik mezelf ook schaars, is dit niet acceptabel. Ik heb geen behoefte aan zo'n 'zeikwijf' die als een ambulance constant loopt te zeuren, doe dit, doe dat.
De meeste Nederlandse vrouwen zijn helemaal niet feministisch.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:05 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ja maar hoezo zwaktebod dan? Als in NL geen niet-feministische vrouwen meer bestaan, wat moet hij dan? Is toch geen zwaktebod, is toch logisch alleen maar.
[..]
Niet de 'baas' van het gezin, dat werkt nog steeds niet. Ze is door de man aangesteld als Minister van Huishouden en Opvoeding. Zoiets.
Gelukkig.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het prima hoor, dat mannen als jij zo denken
Minderwaardig heb ik nooit gebruikt. Zeikerds heeft TS gebruikt, maar het gezeik klopt, hij heeft een punt. Als er twee kapiteitenen op een schip zijn dan krijgen ze onderling zeiken. En of het nergens op slaat, nou dat had ik dus uitvoerig uitlegd bij post #29.quote:Maar er zijn ook een heleboel vrouwen die anders in elkaar zitten. En om al deze vrouwen als minderwaardig, zeikerds en weet ik wat voor negatiefs je nog meer bedenken kunt, weg te zetten, slaat natuurlijk nergens op.
Dus jij wil zo'n vrouw die thuis verveeld op je zit te wachten en je de pantoffels aangeeft op het moment dat je de deur opent en het biertje of de koffie al klaar heeft staan? Waarom kun je zelf de pantoffels niet aantrekken en het biertje uit de koelkast pakken? Ik ben niet gehandicapt, dat kan ik prima zelf.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 april 2021 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Jawel. Echt élke vrouw in Nederland is feminist. Echt állemaal.
Nou dan lopen jullie achter hehe....quote:Op woensdag 21 april 2021 11:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meeste Nederlandse vrouwen zijn helemaal niet feministisch.
Hoezo verveeld? Huisvrouw zijn met kinderen vinden ze heerlijk, en hele dag bezig. Is een full time job.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:41 schreef Metalfreak het volgende:
Dus jij wil zo'n vrouw die thuis verveeld op je zit te wachten
Wat is daar mis mee als zij het leuk vind om mij als koning te behandelen? Moet de koning na een harde dag werken nu ook al zelf gaan koken en het huis opruimen?quote:en je de pantoffels aangeeft op het moment dat je de deur opent en het biertje of de koffie al klaar heeft staan?
Heh??? Zal wel...quote:Maar wat voor gesprekken voer je met zo iemand als je niet gelijkwaardig kunt praten met diegene? Of wil je vooral iemand die naar jou luistert en wil je niet horen wat je partner eigenlijk wil?
Jij hebt eigenlijk helemaal geen relatie hé?quote:Op woensdag 21 april 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Hoezo verveeld? Huisvrouw zijn met kinderen vinden ze heerlijk, en hele dag bezig. Is een full time job.
[..]
Wat is daar mis mee als zij het leuk vind om mij als koning te behandelen? Moet de koning na een harde dag werken nu ook al zelf gaan koken en het huis opruimen?
Ieder z'n taken. We vullen elkaar aan
[..]
Heh??? Zal wel...
Koningquote:Op woensdag 21 april 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Hoezo verveeld? Huisvrouw zijn met kinderen vinden ze heerlijk, en hele dag bezig. Is een full time job.
[..]
Wat is daar mis mee als zij het leuk vind om mij als koning te behandelen? Moet de koning na een harde dag werken nu ook al zelf gaan koken en het huis opruimen?
Ieder z'n taken. We vullen elkaar aan
[..]
Heh??? Zal wel...
Precies, voor iedereen belangrijk dus, als je financiële beslissingen wil kunnen maken. Zou natuurlijk ook gelden als je een carrièrevrouw en huisman relatie hebt.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dat is dus een reden waarom het voor vrouwen van belang is om zelf inkomen te genereren
Ik denk dat de vorige quote beter snapte wat ik bedoelde hiermee. Ik vind niet dat je gelijkwaardigheid onderuit haalt als de (grootste) verdiener meer te zeggen heeft over de financiën, al is het alleen maar omdat hij/zij beter weet hoeveel geld er binnen komt etc. Ik zou persoonlijk ook absoluut niet snel overstappen naar een gezamenlijke rekening, niet omdat ik mezelf belangrijker of meer waard vind, maar omdat ik vind dat ik de belangrijke mening heb over waar ik mijn eigen geld aan uitgeef. Net als mijn partner vooral moet beslissen wat ze met haar geld doet, daar moet ik bijzonder weinig over te zeggen hebben.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, je hebt een relatie en die is hopelijk gebaseerd op gelijkwaardigheid, dat betekent niet dat degene met het (hoogste) inkomen ook het meest te zeggen heeft, ook niet over bepaalde zaken, als dat zo is dan is de gelijkwaardigheid helemaal weg, en als het inkomen ongelijk is omdat de een minder werkt om voor de kinderen te zorgen zou dat ook nog eens vorm van straf zijn ook voor degene die het huishouden draaiende houdt.
Maar goed, er is ook een categorie mannen die stelt dat de man per definitie de baas is omdat hij sowieso gelijk heeft omdat de man de man is.
Als je zulke mannen vraagt hoe dat dan gaat als een vrouw intelligenter is dan de man dan gaan ze er simpelweg vanuit dat dat onmogelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WFPB!
TechnoCat komt ook niet op mij over als iemand met een goede baan, iemand die veel werkt en iemand die wil dat als hij eenmaal thuiskomt, vrouwlief met een warme maaltijd klaarstaat.quote:Op woensdag 21 april 2021 12:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als je in het gooi woont en tussen het tennissen door een beetje in je atelier kan klussen omdat je man genoeg verdient, dan snap ik best dat het aantrekkelijk is om ‘huismoeder’ te zijn.
Maar zo’n matig opgeleide man die vindt dat z’n vrouw niet mag werken en geen mening mag hebben, maar ze zitten vast in een sociaal huurhuisje in schubbekutteveen en moet alle winkels af voor aanbiedingen omdat je anders amper rond komt op een salaris, nee dat is geen aantrekkelijk vooruitzicht. In een land waar het normaal is om wel samen 1,5 fte te werken doen jullie jezelf dan tekort en het kan ook leiden voor onbegrip in het opbouwen van een sociale kring.
Vrouwen zijn hier al zo weinig geëmancipeerd, zij zijn bijna altijd degenen die parttime gaan werken zodra er kinderen zijn. Als een kind ziek is, is de vrouw 90% van de tijd ‘de Sjaak’ om m op te halen.
Hij komt meer op mij over als een gefrustreerde man die sjekkies draait en die door gebrek aan succes zeikt over de Nederlandse vrouw van tegenwoordig.quote:Het enige wat ik moest sturen was een logies verklaring. Maar niet een sponsor verklaring (dat is nog niet mogelijk gezien mijn korte werkverleden), maar volgend jaar zou dit wel mogelijk kunnen zijn.
Stomverbaasd ben ik deze subdiscussie aan het lezen... Er wordt gesproken over geld, leiderschap, seksuele behoeftes. Volgens mij zijn TS en zijn volgelingen nooit onderdeel geweest van een (gelijkwaardige) relatie. Ik zal een paar voorbeelden noemen: samen beslissingen nemen, elkaar helpen, samen kinderen opvoeden, elkaars vertrouweling zijn in alles wat je doormaakt en voelt, vertrouwen!quote:Op dinsdag 20 april 2021 23:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dus ik wou mezelf die moeite dan maar besparen.
Hij werkt sinds januari bij de IND.quote:Op woensdag 21 april 2021 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
TechnoCat komt ook niet op mij over als iemand met een goede baan, iemand die veel werkt en iemand die wil dat als hij eenmaal thuiskomt, vrouwlief met een warme maaltijd klaarstaat.
Dit zinnetje is ook wel opvallend:
[..]
Hij komt meer op mij over als een gefrustreerde man die sjekkies draait en die door gebrek aan succes zeikt over de Nederlandse vrouw van tegenwoordig.
quote:Op woensdag 21 april 2021 12:15 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Ik denk dat de vorige quote beter snapte wat ik bedoelde hiermee. Ik vind niet dat je gelijkwaardigheid onderuit haalt als de (grootste) verdiener meer te zeggen heeft over de financiën, al is het alleen maar omdat hij/zij beter weet hoeveel geld er binnen komt etc. Ik zou persoonlijk ook absoluut niet snel overstappen naar een gezamenlijke rekening, niet omdat ik mezelf belangrijker of meer waard vind, maar omdat ik vind dat ik de belangrijke mening heb over waar ik mijn eigen geld aan uitgeef. Net als mijn partner vooral moet beslissen wat ze met haar geld doet, daar moet ik bijzonder weinig over te zeggen hebben.
Situatie wordt inderdaad anders met kinderen in het spel, maar dat is dan juist iets waar je afspraken over maakt voor het zover is.
Semi-gerelateerd vind ik dus ook 50/50 kosten splitten niet altijd eerlijk. Als ik 2x zoveel verdien, waarom zou ik dan niet meer geld inleggen omdat ik het makkelijker kan missen / het is relatief minder duur. Andersom is niet voorgekomen (behalve met mijn ouders dan) maar dan zou ik dat ook logisch vinden. Maar dit telt eigenlijk ook voor vrije tijd en huishouden bijvoorbeeld, stel je gaat parttime werken om meer thuis te zijn, is het toch ook logisch dat je meer tijd in het huishouden stopt (en/of zorg voor de kinderen)?
Maargoed, ik denk dat jij eerder nare gedachten danwel ervaringen hebt met mannen die inderdaad denken de baas te zijn puur omdat ze een piemel hebben. Ik heb dat nooit zo ervaren of gevonden en was ook niet van plan dat ooit af te dwingen.Ik hoef ook niet alles op een gezamenlijke rekening, maar ik vind het wel een beetje makkelijk om te stellen dat degene die meer verdient ook meer zeggenschap zou hebben over het geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat als de een nou een fors inkomen heeft maar de ander een behoorlijk vermogen? En dat dat vermogen in het (gezamenlijke) huis zit? Hoezo zou dan nog steeds gelden dat degene die het meest verdient meer te zeggen zou hebben (over de manier waarop het uitgegeven mag/kan worden)?
Overigens is het ook nogal een aanname dat de grootste verdiener beter weet hoeveel er binnenkomt en hoeveel eruit gaat. Degene die de financiën regelt zal dat over het algemeen het beste weten, en ik zou niet weten waarom dat degene zou moeten zijn die het meeste verdient.
Bij mijn ouders was dat in ieder geval niet zo, mijn vader wist alleen maar wat hij verdiende omdat hij op het werk de loonstrookjes moest ondertekenen, maar verder regelde mijn moeder altijd alles, hij had amper een idee van hoeveel er binnenkwam en hoeveel waaraan uitgegeven werd. Hij had pre-pinpas ook echt nooit geld bij zich als hij ergens heen ging was het van "Heb je geld bij je?" "Jawel...." "Maak je portemonnee eens open?" En dan zat er 5 gulden in ofzoPakte mijn moeder weer een briefje van ƒ 25 zodat hij niet zonder geld kwam te zitten.
Hij hoefde nooit ergens iets te betalen, het interesseerde hem ook niet. Was alleen maar druk met werken en daar kon hij geen geld uitgeven.
Hij betaalde geen rekeningen, had geen flauw idee van bijvoorbeeld de kosten voor GWL, hij deed alleen jaarlijks de belastingaangifte, de rest regelde mijn moeder.
Oh, en je aannames over mijn ervaringen kun je gewoon voor je houden, die zijn nogal dom en misplaatst....
[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 21-04-2021 13:09:48 ]
En dat kan niet als er een leider is?quote:Op woensdag 21 april 2021 12:50 schreef Grublit het volgende:
Ik zal een paar voorbeelden noemen: samen beslissingen nemen, elkaar helpen, samen kinderen opvoeden, elkaars vertrouweling zijn in alles wat je doormaakt en voelt, vertrouwen!
Oh boy....zuchtquote:Ik ben momenteel alleen, maar juist op zoek naar dit soort dingen. Voorwaarde daarvoor is dus een vrouw die naast aantrekkelijk ook vooral matcht op intellectueel gebied en levensopvattingen, voorkeuren. En dus zelfstandig is, zodat ze juist haar eigen mening en opvattingen heeft.
Hoe lang heb je al een relatie met je onderdanige partner? Of speelt deze zich vooral hypothetisch af?quote:Op woensdag 21 april 2021 13:07 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En dat kan niet als er een leider is?
Btw in ELK relatie heeft ALTIJD één de overhand, of de man of de vrouw. Er is ALTIJD een dominantere. Jullie kunnen wel mooie visies geven van precies 50/50, maar das fantasie.
[..]
Oh boy....zucht
Je kritiek is ongegrond, want het heeft geen betrekking op de situatie zoals ie plaatsvindt. Je geeft dus kritiek op een door jou verzonnen situatie.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:27 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Kritiek prima, en ik heb de kritiek nu zelf terug bekritiseerd.
Het probleem is alleen dat jij het een issue vindt als die "leider" de vrouw is.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:07 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Btw in ELK relatie heeft ALTIJD één de overhand, of de man of de vrouw. Er is ALTIJD een dominantere. Jullie kunnen wel mooie visies geven van precies 50/50, maar das fantasie.
[..]
Oh boy....zucht
Wat wil je eigenlijk met deze zinloze opmerkingen zeggen? Ik ben het overigens volledig met diegene eens. Ik zou echt geen relatie kunnen hebben die zo ongelijkwaardig is dat je nooit eens samen om dezelfde soorten dingen kunt lachen, eens inhoudelijke discussies kunt hebben en een verbinding op niveau hebt. Ik vind het juist belangrijk bij een vrouw dat ze ook haar eigen leven kan leiden en ook een leven buiten "ons" heeft.quote:
quote:Op woensdag 21 april 2021 13:07 schreef BookFreak het volgende:
[..]
[..]
Oh boy....zucht
Heh??? Hoezo moet je voor alle details wat aan je man vragen? Jij beschrijft nu zaken die je zelf verzonnen hebt en aan mij wil toeschrijven.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:16 schreef Leandra het volgende:
Denk je nou echt dat in die gezinnen waar papa nooit thuis is omdat hij CEO van weet ik wat voor groot bedrijf is en hij 80 uur per week werkt, dat de vrouw daar de zaken niet gewoon regelt die geregeld moeten worden? Dat ze voor ieder wissewasje aan haar man vraagt of het kan?
Ik ben juist met dit eens! De man hoeft zich niet te bemoeien met allerlei details over het huishouden, logisch! Daarom is die huisvrouw daar! Hij heeft haar 'aangesteld' daar als Minister van Huishouden zei ik eerder. Hooguit keert zij naar hem over grote issues waar grote aankopen gedaan moeten worden bv.quote:Dat kun je vergeten, dat soort mannen hebben helemaal geen tijd voor allerlei zaken, die laten werkelijk het hele huishouden aan hun vrouw over en hebben het niet eens door als de vaatwasser of wasmachine vervangen is.
Hij is de leider over het hele gezin. Zij is als sub-leider aangesteld over een sektor/district. Huishouden is haar takenpakket. Zijn takenpakket is geld verdienen daar buiten.quote:Iemand die het hele huishouden bestiert, zorgt dat de rekeningen betaald worden en wat er allemaal meer nodig is om het huishouden te runnen is in principe de leider, ongeacht het feit dat iemand anders de (meeste) centen binnenbrengt
Je hebt me echt verkeerd begrepen dus.quote:Je bent de leider van een huishouden omdat je het werkelijk leidt, niet omdat je af en toe vanaf de zijlijn eens een meninkje over iets roept terwijl je feitelijk geen idee hebt wat er speelt in het huishouden.
Dat jij zijn verzonnen fantasie verhaal gelooft is al lachwekkend. Ik denk dat jullie beide mijne vorige posts maar eens moeten lezen want je zit echt hélemaal in de verkeerde richting.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:28 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ben het overigens volledig met diegene eens. Ik zou echt geen relatie kunnen hebben die zo ongelijkwaardig is dat je nooit eens samen om dezelfde soorten dingen kunt lachen, eens inhoudelijke discussies kunt hebben en een verbinding op niveau hebt.
Dus nu ga JIJ anderen betichten van ‘verzonnen fantasie verhalen’?quote:Op woensdag 21 april 2021 14:12 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat jij zijn verzonnen fantasie verhaal gelooft is al lachwekkend. Ik denk dat jullie beide mijne vorige posts maar eens moeten lezen want je zit echt hélemaal in de verkeerde richting.
Waarom ga je niet gewoon terug in je moslimland wonen en daar je vrouwen slaan omdat er een man naar haar keekquote:Op woensdag 21 april 2021 14:12 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat jij zijn verzonnen fantasie verhaal gelooft is al lachwekkend. Ik denk dat jullie beide mijne vorige posts maar eens moeten lezen want je zit echt hélemaal in de verkeerde richting.
Ik dacht we in een vrije rechtsstaat leefden en er niet zoiets bestaat als vaste normen en waarden? Ga je nu jouw subjectieve normen en waarden (die jij de westerse noemt) opleggen aan normen en waarden die afwijkend zijn dan die van jou?quote:Op woensdag 21 april 2021 14:20 schreef Solid-Snake het volgende:
Want je bent overduidelijk niet compatible met westerse normen en waarden.
Grote aankopen zoals een wasmachine of auto? Hmmz.... ik zou niet weten waarom mijn man daar meer over te zeggen zou moeten hebben dan ik.quote:Op woensdag 21 april 2021 14:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Heh??? Hoezo moet je voor alle details wat aan je man vragen? Jij beschrijft nu zaken die je zelf verzonnen hebt en aan mij wil toeschrijven.
[..]
Ik ben juist met dit eens! De man hoeft zich niet te bemoeien met allerlei details over het huishouden, logisch! Daarom is die huisvrouw daar! Hij heeft haar 'aangesteld' daar als Minister van Huishouden zei ik eerder. Hooguit keert zij naar hem over grote issues waar grote aankopen gedaan moeten worden bv.
[..]
Hij is de leider over het hele gezin. Zij is als sub-leider aangesteld over een sektor/district. Huishouden is haar takenpakket. Zijn takenpakket is geld verdienen daar buiten.
[..]
Je hebt me echt verkeerd begrepen dus.
Omdat het zijn geld is? En omdat, zoals je zelf zegt, het een grote aankoop is?quote:Op woensdag 21 april 2021 14:26 schreef Leandra het volgende:
Grote aankopen zoals een wasmachine of auto? Hmmz.... ik zou niet weten waarom mijn man daar meer over te zeggen zou moeten hebben dan ik.
Een auto zou wel overlegd worden omdat het een grote uitgave is
Hoezo niet? Het is toch zijn geld? Hij kan lekker doen wat hij wil ermee. Als hij met jou consulteert en overlegd voor een aankoop van een auto, mooi meegenomen. Maar als hij zonder jou te hebben overlegd een auto koopt, waarom ben je dan boos? Is het misschien omdat je je gepasseerd voelt, wat leiders niet leuk vinden....hmmmquote:Andersom moet hij het trouwens ook niet in zijn hoofd halen om zonder overleg een andere auto te kopen.
Ja, jij wil duidelijk demonstreren dat je de baas bent (met iemand anders geld). Het was me al duidelijk.quote:Overigens gaat het bij ons meer van "de wasmachine is stuk, ik ga een nieuwe bestellen"
You're the bosss, yes sir!quote:maar in plaats van "wasmachine" zou dat ook "boor" of "laserwaterpas" kunnen zijn, dat hoef ik echt niet te overleggen, dat kan ik prima zelf regelen. En nee, hij hoeft ook geen inspraak te hebben in het soort wasmachine, boor of laserwaterpas
Leg eens in normale woorden uit wat je bedoelt dan, in plaats van steeds met nietszeggende dooddoeners te komen die helemaal niets zeggen.quote:Op woensdag 21 april 2021 14:12 schreef BookFreak het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat een zeikerige reacties weer. TS heeft bij nader inzien dus toch helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat een gelul weer, over Nederlandse vrouwen.
Die gast suggereerde dat traditionele vrouwen geen eigen mening zouden hebben en intellectueel minder zijn dan westerse vrouwen. Wat helemaal nergens op slaat.quote:Op woensdag 21 april 2021 14:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Leg eens in normale woorden uit wat je bedoelt dan, in plaats van steeds met nietszeggende dooddoeners te komen die helemaal niets zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |