abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:05:54 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_199091351
Naar aanleiding van R&P / Vrouwtje uit de Filippijnen halen dat inmiddels gesloten is kijk ik toch wel met enige verbazing naar de reacties aldaar.

Natuurlijk zijn er situaties waarbij de Filipijnse misbruik maakt van de goedheid van de Nederlandse man, maar de situatie is dan ook vaak zo dat bv. iemand van 45 jaar oud gaat daten met iemand van 22 jaar oud. Op YouTube is nogal een controverse gaande over een Amerikaanse man van ongeveer 45 jaar oud, zoek maar "Tim K", die ook woont in de Filipijnen en is getrouwd met een 20 jarige Filipijnse vrouw.

Dat is inderdaad dubieus.

Het neemt niet weg dat een relatie met een goede Filipijnse dame wel degelijk mogelijk is. Ik ben zelf in dat topic hierboven genoemd en het probleem ligt ook voornamelijk bij de Nederlandse man. Die zoeken namelijk eigenlijk veel te jonge dames aldaar. Ik heb idd ook wat pogingen wel eens gedaan, maar inmiddels ben ik al verscheidene maanden in contact met een Filipijnse dame, die meer van mijn leeftijd is (zij is 36, ik ben 44) en zij is geheel onafhankelijk, heeft een keurige baan, verdient naar 'verhouding' eigenlijk bijna net zo veel als ik. Met 450 euro per maand en rekening houdend met dat de gemiddelde kosten in de Filipijnen zo'n 4x lager zijn heeft zij het prima voor elkaar. En deze dame vraagt mij dus ook totaal niet om een financiële bijdrage.

Maar, sommige mensen vragen zich af, waarom zoek je niet een Nederlandse vrouw. Tja, in het topic hierboven werd genoemd dat het voor sommige Nederlandse mannen erg moeilijk is een Nederlandse vrouw te vinden. De reden: De Nederlandse vrouw is verwend, is veeleisend, soms feministisch en wil altijd het prins op het witte paard. De manier waarop onze maatschappij nu werkt, alles en iedereen vrij individualistisch maakt het dat zowel mannen als vrouwen allemaal hun eigen kant op kunnen gaan. De reden dat je in jaren 50 en 60 weinig scheidingen had was simpelweg omdat de vrouw meer afhankelijk was van de man, omdat ze thuis bleef, de kinderen opvoeden en de man was overdag aan het werk. Tegenwoordig is dat bijna niet meer denkbaar. Vrouwen zijn gaan emanciperen en willen carrière maken. Dat neem ik ze ook heus niet kwalijk. Er is meer in het leven dan een aanrecht. Maar met die emancipatie veranderde ook het gedrag van de gemiddelde vrouw naar een man. Zoals gezegd, vrouwen zijn veel meer veeleisender geworden, en voor sommige mannen, waaronder ik mezelf ook schaars, is dit niet acceptabel. Ik heb geen behoefte aan zo'n 'zeikwijf' die als een ambulance constant loopt te zeuren, doe dit, doe dat.

Filipijnse vrouwen hebben een heel andere cultuur en daar wordt je als man zijnde gewoon nog wel als normaal mens behandeld en gerespecteerd. Vanaf begin juni komt mijn huidige Filipijnse vriendin op eigen houtje naar Nederland, zonder dat ik een dubbeltje betaal. Het enige wat ik moest sturen was een logies verklaring. Maar niet een sponsor verklaring (dat is nog niet mogelijk gezien mijn korte werkverleden), maar volgend jaar zou dit wel mogelijk kunnen zijn.

Dus voor mannen die allicht op zoek zijn naar een lieve vrouw die niet zo veeleisend is als een Nederlandse vrouw kun je het altijd proberen, maar wees wel realistisch. Ben je 40 plus, ga niet daten met een 20-er. Als er een paar jaar verschil tussen zit kan het prima, en wees ook bedacht op bepaalde zaken. Zodra ze over ziektes beginnen, of een niet werkende telefoon, dan gelijk laten varen. Laat je ook niet leiden door fantastische bijna model achtige foto's want dat is vaak te goed om waar te zijn. En neem de tijd, kijk of ze serieus is en let op de dingen die zegt of vraagt, of ze interesse in je toont en zo kan het prima dat je een hele leuke, maar vooral lieve en oprechte Filipijnse dame kunt treffen.

Dat is mijn zegje hierover. :-)
Gezien het verloop van het vorige topic, verwacht ik dat we hier met fatsoen over praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechnoCat op 21-04-2021 17:15:51 ]
pi_199091454
Ik wil ook best wel fatsoenlijk hier over praten, maar het valt niet mee als ik lees dat jij Nederlandse vrouwen zeikwijven vindt die constant lopen te zeuren.
Mijn indruk van jou is die van een man die niks moet hebben van mondige vrouwen, die het liever gaat zoeken in een cultuur waar de vrouwen nog echt 'vrouwen' zijn.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:11:00 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199091463
Wat een gelul weer, over Nederlandse vrouwen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199091501
Zo’n relatie is per definitie ongelijkwaardig. Ik vind het misbruik maken van hun financiële situatie.
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 22:18:31 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199091627
Dus je noemt alle vrouwen gewoon even zeikwijven maar je verwacht wel met fatsoen over dit onderwerp te kunnen praten?

Really?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199091786
Als je vorige TT vrouwtje uit land x halen is dan geeft dat al een enorme blijk van liefde af.

Maar het cultuurverschil zou ik niet onderschatten; daarnaar wat gaat ze in Nederland doen qua werk als ze hier is. Want als ze onafhankelijk is zal ze dat vast ook wel willen blijven.
pi_199091793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:05 schreef TechnoCat het volgende:
Zoals gezegd, vrouwen zijn veel meer veeleisender geworden, en voor sommige mannen, waaronder ik mezelf ook schaars, is dit niet acceptabel. Ik heb geen behoefte aan zo'n 'zeikwijf' die als een ambulance constant loopt te zeuren, doe dit, doe dat.

Filipijnse vrouwen hebben een heel andere cultuur en daar wordt je als man zijnde gewoon nog wel als normaal mens behandeld en gerespecteerd. Vanaf begin juni komt mijn huidige Filipijnse vriendin op eigen houtje naar Nederland, zonder dat ik een dubbeltje betaal.
Het is niet de cultuur die de Filipijnse vrouwen beter maakt dan de vrouwen hier. Het is dat jij als rijke westerling gezien wordt en men ook wel weet dat de voorzieningen in Nederland beter zijn. Daarom zijn Filipijnse vrouwen extra lief voor je.

Jouw euro is voor hen veel waard.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:32:03 #8
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_199091926
Ga er gewoon heen op vakantie, kijk en vraag daar wat rond.
Leer je iemand op een echter manier kennen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:43:40 #9
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_199092152
Een aantal miljoen vrouwen die aan je leeftijdsgrenzen kunnen voldoen, maar je kiest ervoor om een vrouw uit een ander land te "halen". En je verzint daaromheen een of ander verhaal waarbij je Nederlandse vrouwen naar beneden haalt, omdat jou dat beter uitkomt.

Wees dan gewoon eerlijk: het lukt je om welke reden dan ook niet om een leuke Nederlandse vrouw aan je te binden, dus kies je voor optie B. En weet je, als jij daar gelukkig van wordt en je hebt nou eenmaal de privileges om dit te kunnen, is daar in principe niets op tegen.

En het zal per situatie afhankelijk zijn in hoeverre het voor de betreffende vrouw ook een win is, dat kan ik absoluut niet inschatten voor ze. Financiële zekerheid, uberhaupt in Nederland leven, eventueel financiële hulp voor familie, dat soort dingen kunnen best wel positief zijn. Zitten ook nadelen aan afhankelijk van jou / de man als persoon, en dat zal ook per geval flink kunnen verschillen.

Maargoed, je hebt al door dat deze manier van presenteren je tegenwerkt in ieder geval hier op FOK.
WFPB!
pi_199092169
R&P / Vage situatie met mijn vriendin en Facebook

De relatie met de Mexicaanse dame ging toch niet zo goed? Dat is jammer. Ik hoop dat je met deze meer geluk treft.
pi_199092174
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:18 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je noemt alle vrouwen gewoon even zeikwijven maar je verwacht wel met fatsoen over dit onderwerp te kunnen praten?

Really?
Dit ja, maar altijd zelfde gezeur over Nederlandse vrouwen. Wat een gelul.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:50:06 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199092290
Fillipijnse vrouwen zeuren net zo goed. Vaak zijn dit soort vrouwen ook nog eens bikkelhard en onbetrouwbaar. Er zijn al zoveel NLse mannen je hierin voorgegaan. Vaak eindigden die berooid.
Zie het in het dorp ook. Sociaal zwakke mannen met een onverzorgd uiterlijk en tot hun 35-ste vrijgezel. Dan loopt er opeens een knap Thais vrouwtje lang, half jaar later ook de moeder. Dan volgt een kind en dan al snel gaat de vrouw met kind en moeder terug naar Thailand met de helft van het vermogen van het hele loonwerkersbedrijf in haar koffer.
The End Times are wild
pi_199092363
Ik vind het een lastig onderwerp. Want als je geen geschikte partner kunt vinden dan is er een uit het buitenland halen misschien een oplossing. Je weet alleen niet wat je hier heen haalt. Ze zullen vast wel aardig zijn maar of het oprecht is vraag ik me af.

Vrouwen hebben in principe geen man nodig hier in Nederland. Mannen zat voor een snelle wip en geld is ook geen probleem. Wat heeft een man dan nog te bieden behalve karakter.
En laat dat laatste nou net zijn wat er ontbreekt.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:57:06 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199092416
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:54 schreef Rock92 het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp. Want als je geen geschikte partner kunt vinden dan is er een uit het buitenland halen misschien een oplossing. Je weet alleen niet wat je hier heen haalt. Ze zullen vast wel aardig zijn maar of het oprecht is vraag ik me af.

Vrouwen hebben in principe geen man nodig hier in Nederland. Mannen zat voor een snelle wip en geld is ook geen probleem. Wat heeft een man dan nog te bieden behalve karakter.
Nou, nou, dat schiet ook weer door.

Hartstikke leuke mannen in Nederland en ik ben gelukkiger met de mijne dat ik was zonder hem.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:59:17 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_199092457
He lekker, zo'n respectvolle vrouw die vooral niet te veel verwacht van een man en de relatie :')
pi_199092501
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, nou, dat schiet ook weer door.

Hartstikke leuke mannen in Nederland en ik ben gelukkiger met de mijne dat ik was zonder hem.
Wat schiet door?
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:13:29 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199092669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:02 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Wat schiet door?
”Wat heeft een man dan nog te bieden behalve zijn karakter.”

Dat vind ik wat kort door de bocht. Een goede relatie blijft een mooi en waardevol iets, ongeacht of je in Nederland als vrouw nou wel of niet financieel/economisch onafhankelijk bent.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:13:44 #18
451005 Grems
Clown World
pi_199092672
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik wil ook best wel fatsoenlijk hier over praten, maar het valt niet mee als ik lees dat jij Nederlandse vrouwen zeikwijven vindt die constant lopen te zeuren.
Mijn indruk van jou is die van een man die niks moet hebben van mondige vrouwen, die het liever gaat zoeken in een cultuur waar de vrouwen nog echt 'vrouwen' zijn.
De meeste vrouwen wereldwijd zijn best mondig hoor, dat iedereen buiten Nederland een mak volgzaam schaap zou zijn is vooral iets wat bepaalde mensen zich wijs maken

Ze zijn vaak wel minder vijandig, dat wel.
pi_199092712
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

”Wat heeft een man dan nog te bieden behalve zijn karakter.”

Dat vind ik wat kort door de bocht. Een goede relatie blijft een mooi en waardevol iets, ongeacht of je in Nederland als vrouw nou wel of niet financieel/economisch onafhankelijk bent.
Ik begrijp hier helemaal niets van :')
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:18:25 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199092748
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:15 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Ik begrijp hier helemaal niets van :')
Ik citeer toch gewoon jou, of niet?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:54 schreef Rock92 het volgende:

pi_199092782
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik citeer toch gewoon jou, of niet?
[..]

Klopt.

Alleen wordt mij niet duidelijk wat een man volgens jou nog meer heeft te bieden behalve karakter.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:23:57 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199092816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:21 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Klopt.

Alleen wordt mij niet duidelijk wat een man volgens jou nog meer heeft te bieden behalve karakter.
Voor jou valt alles wat niet onder financieel/economisch valt en ‘hoofd zijn van het gezin’ onder ‘karakter’?
pi_199092940
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor jou valt alles wat niet onder financieel/economisch valt en ‘hoofd zijn van het gezin’ onder ‘karakter’?
Ik had graag van jou gehoord wat een man te bieden heeft buiten karakter. Al moet ik zeggen dat karakter een breed begrip is.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:35:19 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199092960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:33 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Ik had graag van jou gehoord wat een man te bieden heeft buiten karakter. Al moet ik zeggen dat karakter een breed begrip is.
Ja, dat bedoel ik. Dus ik wou mezelf die moeite dan maar besparen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:39:33 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199093005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:33 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Bepaalde skills (algemeen, van goed kunnen koken tot goed kunnen klussen, aanvulling op je eigen skills), empathie (al zou je dat onder karakter kunnen scharen), kostendeler (al klinkt dat wat kil) etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')