Ja dit zegt natuurlijk niet zoveel als je maar 50 jaar aan data hebt.quote:Op maandag 19 april 2021 00:35 schreef cherrycoke het volgende:
Zee Temperatuur.
[ afbeelding ]
is niet echt natuurlijk
[ afbeelding ]
ook nep.
Looooooooolquote:Op zondag 18 april 2021 23:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik studeer klimaatwetenschappen. Ook als ik niet op de OU gestudeerd heb. Ik studeer dat.
Ik studeer ook Russisch, maar ik sta nergens ingeschreven. Studeer ik het dan niet volgens jou?
We hebben langer data dan dat de mens bestaat. Dus dat zit wel goed.quote:Op maandag 19 april 2021 07:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dit zegt natuurlijk niet zoveel als je maar 50 jaar aan data hebt.
Ik heb nog nooit een serieus te nemen (klimaat)wetenschapper horen zeggen dat we over 10 jaar uitgestorven zijn. In 1990 niet en in 2020 niet, en daartussen ook niet. Conclusie; ondertussen ben jij dus samen met @HeatWave de enige die “wolf” roept, tenzij je eindelijk eens met een bron komt.quote:Op zondag 18 april 2021 23:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht:
1980: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
1990: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
2000: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
2010: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
2020: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
Precies, dat mag je pas roepen na 2 maandenquote:Op maandag 19 april 2021 08:17 schreef NightDancert het volgende:
Een koude maand in Nederland en er wordt gelijk geroepen dat de gemiddelde temperatuur wereldwijd niet stijgt.
Dan ben je echt te dom om te poepen.
Alleen gebeurt dat al een flinke tijd niet meerquote:Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, dat mag je pas roepen na 2 maanden
Ik ben geen ontkenner maar statistische gezien zegt dit niks.quote:Op maandag 19 april 2021 09:26 schreef babylon het volgende:
[..]
Alleen gebeurt dat al een flinke tijd niet meer
[ afbeelding ]
De correlatie tussen CO2-concentratie en bijzonder snel stijgende temperatuur is wel heel opvallend, niet? De stijging past in elk geval niet in het normale patroon van natuurlijke fluctuaties.quote:Op maandag 19 april 2021 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben geen ontkenner maar statistische gezien zegt dit niks.
Er kan best een lange golfbeweging normaal zijn met een 1000 jaar door de kruis as.
Dit soort te lichte beweringen dragen bij aan klimaat ontkennend gedrag.
We kunnen voor de grap ook eens het aantal verbroken kouderecords afzetten tegen het aantal warmterecords. Dan kom je uit op 315 warmterecords en 31 kouderecords (datumrecords), geteld vanaf het jaar 2000 tot en met 2020.quote:Op maandag 19 april 2021 09:26 schreef babylon het volgende:
[..]
Alleen gebeurt dat al een flinke tijd niet meer
[ afbeelding ]
Ik wil er ook wel een grafiek van 800.000 jaar bij pakken. Maar dan beginnen de ontkenners weer dat we pas 150 jaar meten.quote:Op maandag 19 april 2021 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er kan best een lange golfbeweging normaal zijn met een 1000 jaar door de kruis as.
Waar beginnen we?quote:
Ik moest lachenquote:Op maandag 19 april 2021 09:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar beginnen we?
Ah. Een artistieke inpressie van het moment waarop Ixnay eindelijk het grote klimaatcomplot eens en voor goed weet te debunken, met dank aan zijn studie environmental sciences (in het Russisch).
[ afbeelding ]
Er zijn geen exacte gegevens van een lange termijn fluctuatie dus het blijven voorspelmodellen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De correlatie tussen CO2-concentratie en bijzonder snel stijgende temperatuur is wel heel opvallend, niet? De stijging past in elk geval niet in het normale patroon van natuurlijke fluctuaties.
Ik ga op vakantie. Dus Stop volgen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:47 schreef Fugue het volgende:
Even rustig aan vandaag aub, ik moet ook gewoon werken
Geen gegevens van de historische CO2-concentraties? Bullshit.quote:Op maandag 19 april 2021 09:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zijn geen exacte gegevens van een lange termijn fluctuatie dus het blijven voorspelmodellen.
Niet tijdens je vakantie klimaatwappies van repliek voorzienquote:Op maandag 19 april 2021 09:49 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik ga op vakantie. Dus Stop volgen.
Veel plezier verder!
Met het vliegtuig naar Belgie zekerquote:Op maandag 19 april 2021 09:49 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik ga op vakantie. Dus Stop volgen.
Veel plezier verder!
Salomon Kroonenberg ben jij het?quote:Op maandag 19 april 2021 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Aarde bestaat pas 6000 jaar en dino's hebben nooit geleefd dus deze data kan niet waar zijn!!quote:Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen gegevens van de historische CO2-concentraties? Bullshit.
[ afbeelding ]
Dat is dus niet het geval.quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Isdatzo het volgende:
Causaliteit tussen broeikasgassen en opwarming is ondertussen ook lang en breed aangetoond,
Deze ben ik ook meerdere keren in meerdere vormen tegengekomen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gem Temperatuur, ijsoppervlaktes, e.d.quote:Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel.quote:
Is het inderdaad.quote:Als dat waar was werd het een gemakkelijke discussie.
Mooi.quote:Zoals ik in alle topics hierover al eerder zei.
Industrie en menselijk handelen zorgt voor broeikasgassen.
Broeikasgassen zorgen voor opwarming van de aarde.
Verantwoordelijk voor meer dan 100% van de opwarming.quote:Het aandeel van de opwarming door broeikasgassen, waar de mens voor verantwoordelijk is, is zeer beperkt op de totale opwarming van gemiddeld 0,8 graden in de laatste 150 jaar.
Nee.quote:Dit verschil is voor het grootste deel veroorzaakt door zonneactiviteit en zonnevlekken.
Nee.quote:Ook geothermische effecten spelen een rol.
Nee.quote:De vulkaan Laki (1783) heeft bijvoorbeeld veel meer broeikasgassen vrijgelaten dan de hele industriële revolutie die toen nog moest beginnen.
quote:Op maandag 19 april 2021 10:27 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Deze ben ik ook meerdere keren in meerdere vormen tegengekomen.
Het is niet gebaseerd op controleerbare data. Gewoon uit de dikke duim gezogen. Wat data in Excel kloppen en een grafiek tekenen.
Nou zo zw/w ist ook niequote:Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wel.
[..]
Is het inderdaad.
[..]
Mooi.
[..]
Verantwoordelijk voor meer dan 100% van de opwarming.
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Nee.
Dat is natuurlijk ook een methode. Vuur met vuur bestrijden:quote:Op maandag 19 april 2021 10:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]beschuldig je nu anderen het hanteren van jouw methodiek?
Punt 12 is natuurlijk wel waar hè.quote:Op maandag 19 april 2021 16:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Moet je ze wel even alle drie doen hè.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is natuurlijk de verkeerde vraag. Want een bepaalde hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is erg handig. Zonder waterdamp en andere broeikasgassen zou het gemiddeld 33 graden kouder zijn op aarde.quote:Op maandag 19 april 2021 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Vraagje:
Hoeveel procent draagt de mens bij aan de totale CO2 kringloop op aarde?
Te veel feiten en onderbouwing. De usual suspects haken af en proberen het over 2 weken gewoon weer in een nieuw topic. Tot dan!quote:Op maandag 19 april 2021 19:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de verkeerde vraag. Want een bepaalde hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is erg handig. Zonder waterdamp en andere broeikasgassen zou het gemiddeld 33 graden kouder zijn op aarde.
De betere vraag zou zijn, hoeveel CO2 kan er in de natuurlijke kringloop dagelijks worden opgenomen door alle bomen, planten en oceanen, en hoeveel (meer) stoten wij uit?
[ afbeelding ]
Veel zelfbenoemde “klimaatsceptici” schermen met percentages CO2-uitstoot door bossen, en dat de uitstoot van de mens daarmee in vergelijking klein is, maar ze “vergeten” even te vermelden dat diezelfde bossen nog veel meer CO2 opnemen dan dat ze uitstoten. En dat is iets wat wij als mensheid nog niet kunnen, CO2 absorberen.
Voortschrijdend inzicht, kom eens met bewijs dat een serieuze wetenschapper dit om de 10 jaar ooit beweerd heeft. Het enige wat je doet is ridiculiseren maar nergens inhoudelijk op ingaan omdat dit blijkbaar toch te moeilijk is ondanks je zogenamde studie.quote:Op zondag 18 april 2021 23:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht:
1980: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
1990: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
2000: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
2010: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
2020: Als we niets doen is deze planeet over 10 jaar onbewoonbaar en sterven we uit.
Ik heb er zelfs nog een mooi plaatje bij gezocht om het laagdrempelig te houden... Nou ja, aangezien dat soort dingen googlen vijf minuten duurt, doen we het over twee weken gewoon nog een keer.quote:Op dinsdag 20 april 2021 06:58 schreef Intint het volgende:
[..]
Te veel feiten en onderbouwing. De usual suspects haken af en proberen het over 2 weken gewoon weer in een nieuw topic. Tot dan!
Ik heb juist nooit gezegd dat dat serieuze wetenschappers zijn. Dat is mijn punt juist.quote:Op dinsdag 20 april 2021 07:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht, kom eens met bewijs dat een serieuze wetenschapper dit om de 10 jaar ooit beweerd heeft. Het enige wat je doet is ridiculiseren maar nergens inhoudelijk op ingaan omdat dit blijkbaar toch te moeilijk is ondanks je zogenamde studie.
Kan nooit zo'n serieuze klimaatwetenschapper van het OU zijn als jij nee.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb juist nooit gezegd dat dat serieuze wetenschappers zijn. Dat is mijn punt juist.
Gelukkig kom je zelf wél met serieuze wetenschap aanzetten om je standpunten te onderbouwen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb juist nooit gezegd dat dat serieuze wetenschappers zijn. Dat is mijn punt juist.
5 ECTS. Het blijft hilarisch.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan nooit zo'n serieuze klimaatwetenschapper van het OU zijn als jij nee.
Ehm... Heel veel. Puur en alleen door respiratoire uitstoot.quote:Op maandag 19 april 2021 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Vraagje:
Hoeveel procent draagt de mens bij aan de totale CO2 kringloop op aarde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |