quote:Op zondag 18 april 2021 21:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De temperatuur stijgt, ook zo een. Waarom sneeuwt het dan in april, is dit sowieso een van de koudste Aprillen in decennia?
En kom niet aan met, je snapt dit en dat niet. Als je zelf met simplistische termen als Global Warming aankomt, moet je niet koppig blijven drammen als het kouder is,
En nogmaals, wederom, voor de zoveelste keer, niets mis met goed omgaan met het milieu maar als je keer op keer terug moet komen op je doemscenario met zogenaamd nuanceren ben je gewoon te kort door de bocht geweest.
Er is geen crisis. Die maken jij en je geloofsgenoten ervan.
Ik beweer ook niet per se dat het zo is. Maar waarom is het andersom wel altijd 100% bewijs dan?quote:Op zondag 18 april 2021 22:21 schreef babylon het volgende:
[..]
https://twitter.com/Datagraver/status/1383346331368890378?s=19
Het wordt niet kouder als er een keer sneeuw in april is.
Wel.quote:Op zondag 18 april 2021 22:21 schreef babylon het volgende:
[..]
https://twitter.com/Datagraver/status/1383346331368890378?s=19
Het wordt niet kouder als er een keer sneeuw in april is.
Wie zegt dat?quote:Op zondag 18 april 2021 22:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet per se dat het zo is. Maar waarom is het andersom wel altijd 100% bewijs dan?
Welke terminologie is veranderd omdat welk rampscenario is uitgebleven?quote:Op zondag 18 april 2021 22:24 schreef HeatWave het volgende:
en daarna de terminologie veranderen omdat het vorige rampscenario is uitgebleven.
Dan houdt het op. Ik kan niet voor jou de feiten veranderen.quote:Op zondag 18 april 2021 22:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet per se dat het zo is. Maar waarom is het andersom wel altijd 100% bewijs dan?
Ik zeg al 3974 keer dat ik niet tegen milieumaatregelen ben, ik ben tegen het jaar in jaar uit roeptoeteren dat we eigenlijk al dood zijn en daarna de terminologie veranderen omdat het vorige rampscenario is uitgebleven.
Elke keer als een Greta zegt dat we kapot gaan neem ik het minder serieus. En daar kan jij of geen andere activist iets aan doen.
De milieudrammers, is het ergens warm is het climate change, is het kouder is het "genuanceerder dan dat"quote:
Global warming of klimaatverandering wil niet zeggen dat het weer steeds warmer moet worden, wel dat we steeds vaker met extremen te maken krijgen.quote:Op zondag 18 april 2021 22:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De milieudrammers, is het ergens warm is het climate change, is het kouder is het "genuanceerder dan dat"
Kom gewoon met een geloofwaardig verhaal, thats all.
Zoals ik zei, dat is pas sinds kort het verhaal, daarvoor was het gewoon onomstreden warming etc.quote:Op zondag 18 april 2021 22:28 schreef Fugue het volgende:
[..]
Global warming of klimaatverandering wil niet zeggen dat het weer steeds warmer moet worden, wel dat we steeds vaker met extremen te maken krijgen.
Dat is te moeilijk voor HaatWave en consorten te begrijpen.quote:Op zondag 18 april 2021 22:28 schreef Fugue het volgende:
[..]
Global warming of klimaatverandering wil niet zeggen dat het weer steeds warmer moet worden, wel dat we steeds vaker met extremen te maken krijgen.
Dat hoor je niemand zeggen. Het wordt gemiddeld warmer. Zoals bijvoorbeeld in het plaatje achter mijn link.quote:Op zondag 18 april 2021 22:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De milieudrammers, is het ergens warm is het climate change, is het kouder is het "genuanceerder dan dat"
Er bestaat ook zoiets als voortschrijdend inzicht.quote:Op zondag 18 april 2021 22:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat is pas sinds kort het verhaal, daarvoor was het gewoon onomstreden warming etc.
Moet ik nou 29747 keer vermelden dat ik niet tegen maatrgelen ben maar ageer tegen het doemroepen?
Dat geloofwaardig verhaal is er.quote:Op zondag 18 april 2021 22:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 april 2021 18:12 schreef Isdatzo het volgende:
De antropogene oorzaak van de huidige klimaatverandering is inmiddels door (letterlijk) duizenden onafhankelijke bronnen bevestigd: variërend van eenvoudige (of complexe) proeven, waarnemingen (met satellieten, weerballonnen, metingen op land, op zee, you name it), natuurkundige berekeningen, stochastische modellen, et cetera. Maar vogeltjesdans heeft een paar economen en historici gevonden die iets anders beweren en denkt het nu beter te weten.
Bijzonder vermakelijk.
Wij hebben deze bol behoorlijk misbruikt, als traktatie krijgen wij dagen waarop zon, sneeuw en hagel samen gaan. Tsunami en andere natuurrampen en virussen hebben wij ook aan onszelf te danken maar wij kunnen met ons alle proberen het niet erger te maken. Ontkennen heeft inderdaad weinig zin.quote:Op zondag 18 april 2021 22:28 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet wat en hoeveel ik studeer.quote:Op zondag 18 april 2021 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Ixnay
https://vraagenantwoord.o(...)ooster_MAES_2021.pdf
5 studiepunten aan klimaatvakken.
Een Tsunami kan het gevolg zijn van een zeebeving en dat heeft helemaal niets te maken met het klimaat.quote:Op zondag 18 april 2021 22:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Wij hebben deze bol behoorlijk misbruikt, als traktatie krijgen wij dagen waarop zon, sneeuw en hagel samen gaan. Tsunami en andere natuurrampen en virussen hebben wij ook aan onszelf te danken maar wij kunnen met ons alle proberen het niet erger te maken. Ontkennen heeft inderdaad weinig zin.
En juist door die schommelingen krijgen wij inderdaad steeds vaker natuurrampen die simpelweg veroorzaakt zijn door de mens.quote:Op zondag 18 april 2021 22:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat geloofwaardig verhaal is er.
Klimaatverandering omdat het op de meeste plekken warmer zal worden, op sommige plekken kouder, op plekken natter, ergens anders droger. Het klimaat is een complex systeem dat ondanks kleine schommelingen in variabelen (Milankovitch-parameters, zonneactiviteit, vulkanisme, plaattektoniek, etc) een redelijk equilibrium heeft weten te behouden (dankzij negatieve feedback mechanismen). Door antropogene invloed hebben we het nu niet meer over kleine of langzame maar over grote of snelle veranderingen waardoor de balans verpest is.
En over het verstoren van die balans hebben wij als mens wél invloed: het verstoken van fossiele brandstoffen is immers een keuze (geweest). Nog meer uitstoot zal het systeem nog verder uit equilibrium brengen, en wat voor gevolgen dat precies heeft voor een specifieke locatie is lastig te voorspellen.
En verder:
[..]
Duik anders even in je studieboeken ipv jezelf hier voor schut zetten.quote:Op zondag 18 april 2021 22:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Een Tsunami kan het gevolg zijn van een zeebeving en dat heeft helemaal niets te maken met het klimaat.
Daarvoor hoef je geen master Environmental Sciences te doen.
Ik denk serieus niet dat wetenschappers al die conclusies kunnen trekken na 100 jaar aan temperatuur data en 30 jaar aan satelliet data.quote:Op zondag 18 april 2021 22:59 schreef -river- het volgende:
[..]
En juist door die schommelingen krijgen wij inderdaad steeds vaker natuurrampen die simpelweg veroorzaakt zijn door de mens.
Waarom zouden we maar 100 jaar aan data hebben?quote:Op zondag 18 april 2021 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk serieus niet dat wetenschappers al die conclusies kunnen trekken na 100 jaar aan temperatuur data en 30 jaar aan satelliet data.
Als dit nou een aantal duizenden jaren was ala.
Maar het is inherent aan de bevolkingsgroei.
Oke en de bosbranden in Australie?quote:Op zondag 18 april 2021 22:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Een Tsunami kan het gevolg zijn van een zeebeving en dat heeft helemaal niets te maken met het klimaat.
Daarvoor hoef je geen master Environmental Sciences te doen.
Voortschrijdend inzicht:quote:Op zondag 18 april 2021 22:32 schreef Fugue het volgende:
[..]
Er bestaat ook zoiets als voortschrijdend inzicht.
Overigens is het in bepaalde delen van de wereld binnenkort al zo heet dat we straks een enorm probleem van klimaatmigratie erbij krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |