Nee. Hij zegt echt letterlijk dat hij iedere nominatie voorgedragen door een democraat wilt blokkeren. Dan heeft het dus niks met 'iedere goedkeuring' te maken, dan eist hij een republikeinse voorkeur.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:49 schreef ExTec het volgende:
Alleen jammer dat de tergend simpele conclusie simpelweg niet volgt uit het voorgaande.
Want een rep is blijkbaar tegen kandidaten die de dems voorstellen,
Kun je wat van vinden, ik persoonlijk vind het ook bedenkelijk,
Maar als een kandidaat word aangenomen, zal hij/zij de bevolking beschermen.
Dus koppelen we er de klinkende conclusie aan dat de persoon blijkbaar tegen het beschermen van de bevolking is.
Maar is het nog een optie dat een andere kandidaat, die wel een ieders goedkeuring weg kan dragen, ook de bevolking beschermd?
Sommigen hier moeten wat minder meegaan in die amerikaanse infantiele voorstelling van zaken. Met nadruk op: ook als die van de kant komt waar we ons mee vereenzelvigen.
Volgens mij snap je het niet. De Republikeinen hebben dit gedaan. Ze hebben de SCOTUS gepoliticeerd en met "gerrymandering" een grote conservatieve meerderheid geinstalleerd die niet langer het volk representeert.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies.
Niet eens een hullie doen het ook, maar gewoon het lef hebben om: maar hullie zouden het ook doen! - te komen.
Prima hoor.
Maar denk dat de incrowd hier gewoon eens op moet houden met doen alsof ze zo moreel verheven zijn.
Aanwijzing zoveel dat Republikeinen verder radicaliseren richting het niet erkennen van het feit dat de andere partij ook rechtmatig verkozen is en een rol te spelen heeft.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Hij zegt echt letterlijk dat hij iedere nominatie voorgedragen door een democraat wilt blokkeren. Dan heeft het dus niks met 'iedere goedkeuring' te maken, dan eist hij een republikeinse voorkeur.
Dat las ik ook, dat vind ik zeer bedenkelijk.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Hij zegt echt letterlijk dat hij iedere nominatie voorgedragen door een democraat wilt blokkeren. Dan heeft het dus niks met 'iedere goedkeuring' te maken, dan eist hij een republikeinse voorkeur.
Lachwekkend.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet. De Republikeinen hebben dit gedaan. Ze hebben de SCOTUS gepoliticeerd en met "gerrymandering" een grote conservatieve meerderheid geinstalleerd die niet langer het volk representeert.
Irrelevante vraag als Cotton z'n zin krijgt, want dan zijn er geen 2 zijdes. Er is alleen zijn zijde.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat las ik ook, dat vind ik zeer bedenkelijk.
Maar je moet beter lezen, als, dan.
ALS er een een kandidaat goedgekeurd word die (voor jou dan ff) WEL goedgekeurd word door beide zijde,
Zou deze DAN ook niet de bevolking beschermen?
Maar dat is wederom niet het punt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Irrelevante vraag als Cotton z'n zin krijgt, want dan zijn er geen 2 zijdes. Er is alleen zijn zijde.
Waarom schrijf je elke zin met een enter ertussen? Leest best lastig.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
(...)
Het is het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen.
(...)
Heeft trump soms de regels veranderd om de samenstelling naar zijn hand te zetten?
(...)
Dat is precies het punt. Republikein zegt iedere democratische nominatie te willen blokkeren, ongeacht geschiktheid. De rest is hierdoor hypothetisch gewauwel en derhalve irrelevant.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is wederom niet het punt.
Want: hebben dan kandidaten van de dems soms het monopolie op de bevolking beschermen?
Als dat niet zo is, volgt de conclusie dat als de baby-etende, evil reps een dem kandidaat niet goedkeuren, ze blijkbaar de bevolking niet wil beschermen, daar simpelweg niet uit.
Dat is een infantiele voorstelling van zaken.
Maar die vreten we hier blijkbaar gulzig op, als die maar van de juiste kant komt.
Dat is alleen van toepassing als jij het e.e.a. wenst te interpreteren als:quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ze ontkenden daarmee dus in het geval van Obama, zoals jij stelt: "het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen"
Maar denk dat we beide weten dat ook anderen er een ei over moeten leggen. En dan krijg je te maken met die vreselijke scorched-earth partijdigheid. Niks nieuws onder de zon.quote:Het is het prerogatief van een zittende president ALLEEN om een vervanger in scotus aan te wijzen.
Allicht het punt wat jij wil maken.quote:
Ja je dubbele standaard en doelpalen te verschuiven naar wat wettelijk mag is inderdaad lachwekkend. Ze mogen wettelijk de SCOTUS verruimen. Beter nog, er is met de vertegenwoordiging van de districten een beter argument om de SCOTUS te verruimen dan het een jaar lang blokkeren van Garland en het er binnen twee weken in een pandemie doorheen jagen van Barrett.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Dit aard 100% in jouw wereldbeeld wat al dan niet goed is, en wat al dan niet slecht is.
Het korte antwoord is:
Het is het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen.
Wat bedoel je met 'gepolitiseerd'? Met een S btw.
Heeft trump soms de regels veranderd om de samenstelling naar zijn hand te zetten?
Heeft die een niet bestaande wet overtreden die dicteert dat het op een 'vage' manier het volk moet 'representeren'?
Nee.
Hou toch eens op met je eigen platje bias proberen te omkleden met 'morele rechtvaardigheid'.
Ik heb het prima gelezen hoor.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allicht het punt wat jij wil maken.
Niet het punt waar ik op reageerde.
Lees anders even terug.
En jouw tactische "niet lezen, en door blijven drammen" over een specifiek punt, welke ik bovendien onderschrijf, is derhalve 'hypothetisch gewauwel en irrelevant.'
Nee, precies, we moeten wetten maar laten voor wat die zijn, en maar gevoelsmatigheden zoals 'het volk moeten representeren' laten prevaleren.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja je dubbele standaard en doelpalen te verschuiven naar wat wettelijk mag is inderdaad lachwekkend.
Het is evident dat dat mag. Maar is natuurlijk teken aan de wand dat zowel biden als pelosi daar geen heil in zien.quote:Ze mogen wettelijk de SCOTUS verruimen.
Blijkbaar niet.quote:
Wat je stelt is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Want het ging mij niet om dat het stupide is dat kandidaten enkel en alleen om wie ze aandraagt, afgekeurd worden.
Het gaat om het infantiele bruggetje, als ware het dan ineens dat ze de bevolking blijkbaar niet willen beschermen.
Alsof dem kandidaten blijkbaar het monopolie op beschermen hebben, en een rep kandidaat blijkbaar niet de bevolking beschermt.
Kan je wel blijven zuigen dat het stupide is, maar h, dat weet ik, ik zie dat ook zo
Neehoor, dat staat er toch?quote:
quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is wederom niet het punt.
Want: hebben dan kandidaten van de dems soms het monopolie op de bevolking beschermen?
Als dat niet zo is, volgt de conclusie dat als de baby-etende, evil reps een dem kandidaat niet goedkeuren, ze blijkbaar de bevolking niet wil beschermen, daar simpelweg niet uit.
Dat is een infantiele voorstelling van zaken.
Maar die vreten we hier blijkbaar gulzig op, als die maar van de juiste kant komt.
Ik claim niet dat de president de enige is die er over gaat. De regel zoals hij volgens mij in de moderne tijd breed genterpreteerd werd is simpel gesteld: de president nomineert een kandidaat en de Senaat gaat zich er dan over buigen. Senatoren kunnen dan een kandidaat afwijzen en dan wel bij voorkeur om een reden als dat die kandidaat niet gekwalificeerd zou zijn, hoewel dat in de politieke praktijk soms wat anders ligt en politieke voorkeuren mee wegen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is alleen van toepassing als jij het e.e.a. wenst te interpreteren als:
[..]
Maar denk dat we beide weten dat ook anderen er een ei over moeten leggen. En dan krijg je te maken met die vreselijke scorched-earth partijdigheid. Niks nieuws onder de zon.
Dit is wel tekenend voor een bepaalde mindset.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:07 schreef ExTec het volgende:
gevoelsmatigheden zoals 'het volk moeten representeren'
wowquote:Op vrijdag 16 april 2021 10:49 schreef ExTec het volgende:
Alleen jammer dat de tergend simpele conclusie simpelweg niet volgt uit het voorgaande.
Want een rep is blijkbaar tegen kandidaten die de dems voorstellen,
Kun je wat van vinden, ik persoonlijk vind het ook bedenkelijk,
Maar als een kandidaat word aangenomen, zal hij/zij de bevolking beschermen.
Dus koppelen we er de klinkende conclusie aan dat de persoon blijkbaar tegen het beschermen van de bevolking is.
Maar is het nog een optie dat een andere kandidaat, die wel een ieders goedkeuring weg kan dragen, ook de bevolking beschermd?
Sommigen hier moeten wat minder meegaan in die amerikaanse infantiele voorstelling van zaken. Met nadruk op: ook als die van de kant komt waar we ons mee vereenzelvigen.
Ik zal je helpen.quote:
Nou h, die hele partij is gewoon inherent crimineel en moreel verwerpelijk. Vanuit dat oogpunt, hoe mooi zou het zijn als de VS gewoon een one-party system kreeg? De Democraten die het hele land naar hun hand zouden kunnen zetten, wat een verademing zou dat zijn. Utopisch bijna.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:30 schreef Ulx het volgende:
Het kan ook gewoon dat Cotton criminele dingen heeft gedaan. Dat doen ze bij die partij wel vaker.
Dat had Snert al gedaan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zal je helpen.
Dat slaat allemaal op de laatste zin uit deze twitter post die ulx hier plaatste.
[ twitter ]
Dat zouden ze theocratische bible-thumpers in de partij van God zelf best graag willen denk ik, een one-party system. Uiteraard geschoeid op zuiver christelijk-conservatieve leest. Sowieso hebben ze de Heer aan hun kant dus de morele victorie hebben ze al binnen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou h, die hele partij is gewoon inherent crimineel en moreel verwerpelijk. Vanuit dat oogpunt, hoe mooi zou het zijn als de VS gewoon een one-party system kreeg? De Democraten die het hele land naar hun hand zouden kunnen zetten, wat een verademing zou dat zijn. Utopisch bijna.
Alleen wat doe je dan met 75 miljoen Republikeinse stemmers?
Wat, dat het beschermen van de bevolking ook kan bestaan uit het weren van mensen a priori op basis van partijlidmaatschap?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nope. Op dit punt ging hij niet in.
Serieus? Nu heb je ineens problemen met 'bias' die omkleed wordt met 'morele rechtvaardigheid'?quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Dit aard 100% in jouw wereldbeeld wat al dan niet goed is, en wat al dan niet slecht is.
Het korte antwoord is:
Wat bedoel je met 'gepolitiseerd'? Met een S btw.
Heeft die een niet bestaande wet overtreden die dicteert dat het op een 'vage' manier het volk moet 'representeren'?
Nee.
Hou toch eens op met je eigen platje bias proberen te omkleden met 'morele rechtvaardigheid'.
Onzin.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit is wel tekenend voor een bepaalde mindset.
Ik zou zeggen: same as it ever was.quote:het punt is dat de SCOTUS al gepolitiseerd was,
De mantel der juistheid... de omkleding in morele rechtvaardigheid...quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin.
Je hebt te maken met wetten.
Zijn die niet goed, pas je die aan, simpel zat.
Maar niet je eigen bias omhangen met de mantel der 'juistheid', en dan vinden dat je dat maar moet negeren.
[..]
Ik zou zeggen: same as it ever was.
Alleen dat is bij mensen zoals jij blijkbaar ineens een probleem als de compositie je niet aan staat.
Nope.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De mantel der juistheid... de omkleding in morele rechtvaardigheid...
Ooit van de Moral Majority gehoord?
Jij-bak?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Serieus? Nu heb je ineens problemen met 'bias' die omkleed wordt met 'morele rechtvaardigheid'?
Daar hoef je niet dagelijks het internet over af te speuren, gewoon een cursus Amerikaanse politiek post-WW II is voldoende om je te scholen en bepaalde patronen waar te nemen. Het wordt vooral interessant met Reagan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Moet wel leuk blijven h, een life-style optrekken rond elke dag naarstig het internet afspeuren naar je dagelijkse portie 'verontwaardigdheid' uit de 'amerikaans-republikeinse koker' laat ik graag aan anderen over.
Ik zit hier meestal voor mijn lol
Lijkt me onderhand nogal logisch voor iemand die het continu over 'de morele verhevenheid' van anderen heeft en voorbijgaat aan het feit dat een van de twee partijen in de VS zich al decennia opwerpt als beschermheer en hoeder van bijbelsche waarden en normen, ethiek en 'het juiste'.quote:
Nee, dat het weren van democraten omdat hij graag republikeinse US attorneys wilt niet gelijk staat aan het tegenwerken van US attorneys die het land moeten beschermen door mensensmokkelaars en terroristen te vervolgen zoals deze zin suggereert;quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, dat het beschermen van de bevolking ook kan bestaan uit het weren van mensen a priori op basis van partijlidmaatschap?
quote:US Attorneys prosecute terrorists & human traffickers—Cotton wants to obstruct them from protecting our communities & our nation.
Sure.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar hoef je niet dagelijks het internet over af te speuren, gewoon een cursus Amerikaanse politiek post-WW II is voldoende om je te scholen
Waarom wil hij Democraten weren?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee, dat het weren van democraten omdat hij graag republikeinse US attorneys wilt niet gelijk staat aan het tegenwerken van US attorneys die het land moeten beschermen door mensensmokkelaars en terroristen te vervolgen zoals deze zin suggereert;
[..]
[ afbeelding ]
Leraar?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure.
Zal kijken of ik daar nog een gaatje voor kan vinden, tussen me cursussen Diep Zee Macrameen en Moderne Brommer techniek.
Maar als je het niet erg vind, geef ik hier nog steeds me mening, en kan je van mij verwachten dat ik niet gevoelig ben voor leraren geschiedenis die denken een discussie te kunnen monopoliseren.
https://www.logicallyfall(...)/Appeal-to-Authority
Daar ga ik niet aan voorbij. Dat erken ik prima.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me onderhand nogal logisch voor iemand die het continu over 'de morele verhevenheid' van anderen heeft en voorbijgaat aan het feit dat een van de twee partijen in de VS zich al decennia opwerpt als beschermheer en hoeder van bijbelsche waarden en normen, ethiek en 'het juiste'.
Waar?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar ga ik niet aan voorbij. Dat erken ik prima.
Maar dat vertaalt zich bij mij niet dat daarom die ander per definitie gelijk heeft.
Lees maar terug.quote:
Daar zag ik nergens een nuancering van die zogenaamde 'morele verhevenheid'.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lees maar terug.
Dat is het voordeel van een forum, als je naar boven scrolt kun je precies zien wie wat gezegd heeft.
Nou en.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zag ik nergens een nuancering van die zogenaamde 'morele verhevenheid'.
Ow, dus je snapt het wel?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom wil hij Democraten weren?
De eerste vraag wordt verkeerd gesteld, er is nogal een verschil tussen 'medical care' of bijvoorbeeld puberty blockers.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef speknek het volgende:
De morele standpunten achter de identity politics van de Republikeinen lijken weer niet erg populair te zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat klopt wel, alhoewel het vrij duidelijk gesteld is naar aanleiding van de wet in Alabama, kan het zijn dat sommigen het anders interpreteren. Toch hebben ze er een duidelijke mening over, en kiezen ze niet voor unsure.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De eerste vraag wordt verkeerd gesteld, er is nogal een verschil tussen 'medical care' of bijvoorbeeld puberty blockers.
De meeste mensen hebben gewoon geen idee wat de termen allemaal betekenen. Het is dan ook vrij bizar dat zulke non-issues zo'n groot podium krijgen.
De bewoording van die laatste vind ik ook wel apart?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef speknek het volgende:
De morele standpunten achter de identity politics van de Republikeinen lijken weer niet erg populair te zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zal met de Florida wet te maken hebben, de Republikeinen daar hebben net een pedowet ingediend waardoor scholen mogen eisen de poesjes van tienermeisjes te begluren om te achterhalen of ze wel echt meisje zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
De bewoording van die laatste vind ik ook wel apart?
"Transgender Student Athletes?"
Niet studenten niet?
Wat het ook kan zijn:quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zal met de Florida wet te maken hebben, de Republikeinen daar hebben net een pedowet ingediend waardoor scholen mogen eisen de poesjes van tienermeisjes te begluren om te achterhalen of ze wel echt meisje zijn.
Maar het zal er ook wel op neer komen dat de overheden niet echt zulke wetten op kunnen leggen aan de professionele bonden als de MLB en NFL, maar wel aan openbare scholen.
quote:Transgender rights in the spotlight as Arkansas and Tennessee become latest states to pass anti-trans legislation
(...)
Twenty-eight states are considering anti-trans bills, according to the American Civil Liberties Union (ACLU). The bills put forth this year predominantly fall into two categories: removing trans girls' ability to participate in girls' sports, and restricting young trans peoples' access to gender-affirming health care.
While many of them may not become law, bills in three states -- Tennessee, Mississippi and Arkansas -- have already been passed and signed by state governors this month.
(...)
quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is weer een knap staaltje getriggerde projectie.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zal met de Florida wet te maken hebben, de Republikeinen daar hebben net een pedowet ingediend waardoor scholen mogen eisen de poesjes van tienermeisjes te begluren om te achterhalen of ze wel echt meisje zijn.
Maar het zal er ook wel op neer komen dat de overheden niet echt zulke wetten op kunnen leggen aan de professionele bonden als de MLB en NFL, maar wel aan openbare scholen. Sport op hogescholen en colleges is heeeel belangrijk voor de VS.
Ja mee eens.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef Dejannn het volgende:
Logisch ook dergelijke wetgeving. Je moet niet willen dat jongens mee gaan doen aan meisjessport, en tevens het aanmoedigen van hormoonblokkers, dan wel hormoonkuren, bij minderjarigen is waanzin.
[..]
[..]
Dit is weer een knap staaltje getriggerde projectie.
Gewoon lekker negeren. Wat kan ons het nou rotten of een transgender wel of niet mag sporten in de VS?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja mee eens.
Aan de andere kant vind ik dat hele transgenderthema ook een non issue wat helemaal opgeblazen wordt door media.
Er zijn grotere problemen in dat land.
Onze huistransfoob legt het nog eens duidelijk uit.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef Dejannn het volgende:
en tevens het aanmoedigen van hormoonblokkers, dan wel hormoonkuren, bij minderjarigen is waanzin.
Ik ben niet bang voor mensen met genderdysforie hoor. Ben zelfs voorstander dat zij alle vrijheid moeten hebben om hun gewenste transitie te ondergaan. Maar we hebben het hier over kinderen, dat is een ander verhaalquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Onze huistransfoob legt het nog eens duidelijk uit.het is niet strafbaar om je tot voorbij de jaren '50 te ontwikkelen he.
Een tak van de media probeert inderdaad een bepaald woke gedachtegoed omtrent dit onderwerp door de strot te douwen bij anderen. Zelfs als het dus om minderjarigen gaat. Zorgwekkend, maar zeker niet het grootste probleem in het land, daar heb je geheel gelijk in.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja mee eens.
Aan de andere kant vind ik dat hele transgenderthema ook een non issue wat helemaal opgeblazen wordt door media.
Er zijn grotere problemen in dat land.
Je bent er dus tegenstander van. Je kunt jezelf wel voorstander noemen, maar je zegt dat je erop tegen bent. Waarschijnlijk omdat je het maar raar vindt, dat soort mensen. Stop maar met liegen dus, iedereen kan lezen dat je een tegenstander bent van behandelingen die sommigen nodig hebben omdat je niet zoveel op hebt met transgenders enzo. Dat je dat volkomen arbitrair onder 'denk aan de kinderen' schaart, maakt het niet minder giftig, walgelijk en bekrompen. Waarom heb je eigenlijk een hekel aan transgenders enzo? Aangeleerd? Is het een gevoelskwestie?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:45 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor mensen met genderdysforie hoor. Ben zelfs voorstander dat zij alle vrijheid moeten hebben om hun gewenste transitie te ondergaan. Maar we hebben het hier over kinderen, dat is een ander verhaal.
Je bent bang dat ze anders presteren zonder bewijs en verheft deze angst tot iets dat uberhaupt belangrijker is voor jongeren dan gewoon gelukkig zijn en daarom wetgeving nodig heeft, en daarbij je persoonlijke paniek verdraait tot een morele paniek. Als dat geen fobie is weet ik het ook niet meer.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:45 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben niet bang voor mensen met genderdysforie hoor. Ben zelfs voorstander dat zij alle vrijheid moeten hebben om hun gewenste transitie te ondergaan. Maar we hebben het hier over kinderen, dat is een ander verhaal.
Niemand is het met je eens, zelfs de Republikeinse stemmer in de VS niet, en dat is allemaal de schuld van de woke media.quote:Een tak van de media probeert inderdaad een bepaald woke gedachtegoed omtrent dit onderwerp door de strot te douwen bij anderen. Zelfs als het dus om minderjarigen gaat. Zorgwekkend, maar zeker niet het grootste probleem in het land, daar heb je geheel gelijk in.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef Dejannn het volgende:
Dit is weer een knap staaltje getriggerde projectie.
Voorstander bij volwassenen, tegenstander bij kinderen. Voortaan even wat beter lezen. Het staat er toch echt duidelijk hoorquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent er dus tegenstander van. Je kunt jezelf wel voorstander noemen, maar je zegt dat je erop tegen bent. Waarschijnlijk omdat je het maar raar vindt, dat soort mensen. Stop maar met liegen dus, iedereen kan lezen dat je een tegenstander bent van behandelingen die sommigen nodig hebben omdat je niet zoveel op hebt met transgenders enzo. Dat je dat volkomen arbitrair onder 'denk aan de kinderen' schaart, maakt het niet minder giftig, walgelijk en bekrompen. Waarom heb je eigenlijk een hekel aan transgenders enzo? Aangeleerd? Is het een gevoelskwestie?
Wat hebben die mensen jou eigenlijk misdaan dat je hun leven wil verzieken en dat ook nog vanzelfsprekend lijkt te vinden?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:54 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Voorstander bij volwassenen, tegenstander bij kinderen.
Ken je persoonlijk ook transgenders? Ik ken er toevallig meer dan de gemiddelde persoon en hoor dus ook veel over de processen - die zijn lang en goed onderbouwd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:54 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Voorstander bij volwassenen, tegenstander bij kinderen. Voortaan even wat beter lezen. Het staat er toch echt duidelijk hoor. Op alle verdere loze aantijgingen en aannames ga ik niet in. Blijkbaar roept dit onderwerp erg veel emotie bij je op.
Niemands leven wordt verziekt, dat is meer jouw interpretatie. Het is naar mijn mening juist ziekelijk om bij kinderen hun puberteit te gaan vertragen of zelfs aan hormoonkuren te gaan beginnen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen jou eigenlijk misdaan dat je hun leven wil verzieken en dat ook nog vanzelfsprekend lijkt te vinden?
Jazeker, ik val zelf binnen de categorie LGBT en heb mede daarom meermaals met transgenders gesprokenquote:Op vrijdag 16 april 2021 16:01 schreef aquawoman het volgende:
Ken je persoonlijk ook transgenders? Ik ken er toevallig meer dan de gemiddelde persoon en hoor dus ook veel over de processen - die zijn lang en goed onderbouwd.
Zegt degene die dingen voor andere mensen wil verbieden omdat hij zijn eigen mening belangrijker vindt dan hun leven.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Niemands leven wordt verziekt, dat is meer jouw interpretatie.
Omdat je een onwetende bekrompen conservatief bent, die zich wil kunnen bemoeien met leven van anderen. Verder is niemand ter wereld geinteresseerd in jouw nergens op gebaseerde mening en is het zeker geen reden om de levens van derden te frustreren.quote:Het is naar mijn mening
juist ziekelijk om bij kinderen hun puberteit te gaan vertragen of zelfs aan hormoonkuren te gaan beginnen.
Nou, je bewijst het ongelijk van je eigen claim. Je blijft maar reageren op mijn postsquote:Op vrijdag 16 april 2021 16:18 schreef VoMy het volgende:
Omdat je een onwetende bekrompen conservatief bent, die zich wil kunnen bemoeien met leven van anderen. Verder is niemand ter wereld geinteresseerd in jouw nergens op gebaseerde mening en is het zeker geen reden om de levens van derden te frustreren.
Ik weet niet wat je probeert te zeggen, maar jij bent degene die zich met andere mensen en hun hormoonbehandeling wil bemoeien vanuit een niet-aanwezige expertise icm een giftige, bekrompen geest. Dat dat even duidelijk is.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:27 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou, je bewijst het ongelijk van je eigen claim. Je blijft maar reageren op mijn posts.
Want? Mogen we ook vraagtekens bij jouw bestaan zetten?quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind eerlijk gezegd dat je best vraagtekens mag zetten bij dat hele gender/transgender-gebeuren.
Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray gaat het over dit soort dingen. Hij is neoconservatief en dan kan je hem daar als linksig woke-figuur op aanvallen, maar ik vind dat hij zinnige dingen schrijft.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef Harvest89 het volgende:
Denken jullie dat kinderen/pubers echt in staat zijn om zo'n ingrijpende beslissing voor zichzelf te kunnen maken? Ik denk van niet.
Wat heb ik ermee te maken? Dat hele progressieve identity-gedoe lijkt een beetje door te slaan..net of het een modegril is ofzo.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Want? Mogen we ook vraagtekens bij jouw bestaan zetten?
Ik zou liever luisteren naar medici, psychologen, pedagogen en joost-mag-weten wat voor specialisten er allemaal bij zoiets een rol kunnen spelen. Wat voegt het luisteren naar politiek commentatoren hierover wezenlijk toe aan je begrip?quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray gaat het over dit soort dingen. Hij is neoconservatief en dan kan je hem daar als linksig woke-figuur op aanvallen, maar ik vind dat hij zinnige dingen schrijft.
Ik denk dat dit prima op individueel niveau door medische experts te beoordelen is.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef Harvest89 het volgende:
Denken jullie dat kinderen/pubers echt in staat zijn om zo'n ingrijpende beslissing voor zichzelf te kunnen maken? Ik denk van niet.
Ken ik niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray gaat het over dit soort dingen. Hij is neoconservatief en dan kan je hem daar als linksig woke-figuur op aanvallen, maar ik vind dat hij zinnige dingen schrijft.
Omdat hij natuurlijk bronnen heeft geraadpleegd en die bronnen zijn o.a. diezelfde specialisten. Laat je overigens geen zand in de ogen strooien wanneer iemand toevallig 'specialist' is. Een specialist kan ook een activist zijn..of zelfs verknipt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou liever luisteren naar medici, psychologen, pedagogen en joost-mag-weten wat voor specialisten er allemaal bij zoiets een rol kunnen spelen. Wat voegt het luisteren naar politiek commentatoren hierover wezenlijk toe aan je begrip?
Uiteraard is je oor hangen naar 1 specialist niet verstandig als je je een goed beeld wilt vormen van iets, ben ik helemaal met je eens. Dat was dan ook niet de suggestie die ik deed.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat hij natuurlijk bronnen heeft geraadpleegd en die bronnen zijn o.a. diezelfde specialisten. Laat je overigens geen zand in de ogen strooien wanneer iemand toevallig 'specialist' is. Een specialist kan ook een activist zijn..of zelfs verknipt.
Ah, een puber kan het niet bepalen voor zichzelf maar Douglas Murray kan het wel bepalen voor die puberquote:Op vrijdag 16 april 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray
Het idee is een beetje dat jij het met de woke visie eens met zijn. Anders laten ze je niet met rust en wordt je voor van alles en nog wat uitgemaakt. Autoritair progressivisme noem ik dat.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat heb ik ermee te maken? Dat hele progressieve identity-gedoe lijkt een beetje door te slaan..net of het een modegril is ofzo.
Wat heeft jouw idee over modegrillen te maken met hormoonbehandelingen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat heb ik ermee te maken? Dat hele progressieve identity-gedoe lijkt een beetje door te slaan..net of het een modegril is ofzo.
Het idee is vooral dat als je niet verder komt dan huilen over wokeheid, je mensen geen behandelingen moet willen ontzeggen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het idee is een beetje dat jij het met de woke visie eens met zijn. Anders laten ze je niet met rust en wordt je voor van alles en nog wat uitgemaakt. Autoritair progressivisme noem ik dat.
Ik denk juist dat als pubers dat al van zichzelf weten en dat durven uit te spreken, het gevoel heel sterk moet zijn. De wereld is enorm ingericht op normaal zijn, dus de drempel om je uit te spreken dat je dat niet bent is groot.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zeg alleen dat ik denk dat het aantal mensen dat echt transgender is, en die ik uiteraard een warm hart toe draag, kleiner is dan de aantallen die tegenwoordig zo'n traject ingaan, verblind door vloggers op YouTube die transgender zijn en massa's fans verzamelen, en gehersenspoeld door psychologen en andere hulpverleners die in een soort collectieve waan denken dat ze er goed aan doen. Misschien krijg ik ongelijk, maar ooit zullen mensen met verwondering hierop terugkijken en de spijtoptanten zullen in tranen hun verhaal doen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat heeft jouw idee over modegrillen te maken met hormoonbehandelingen?
Ah, je zegt dus maar wat. Jammer.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik denk dat het aantal mensen dat echt transgender is, en die ik uiteraard een warm hart toe draag, kleiner is dan de aantallen die tegenwoordig zo'n traject ingaan, verblind door vloggers op YouTube die transgender zijn en massa's fans verzamelen, en gehersenspoeld door psychologen en andere hulpverleners die in een soort collectieve waan denken dat ze er goed aan doen. Misschien krijg ik ongelijk, maar ooit zullen mensen met verwondering hierop terugkijken en de spijtoptanten zullen in tranen hun verhaal doen.
Net als jij, ik denk niet dat je zelf een kenner bent. Alleen iemand die oppervlakkig vindt dat 'iedereen mag zijn wie hij of zij is' Uh tsja, daar word je wijzer van.quote:
Geen idee.. kijk, emancipatie van minderheden..gelijke rechten voor iedereen..voor vrouwen, homo's, mensen van kleur, transgenders..allemaal niks mis mee. Het slaat alleen een beetje door. Dat mag ik vinden, maakt me ook niet ineens conservatief of rechts.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:10 schreef Barbusse het volgende:
Denk je dat de groep die later spijt heeft groter is dan de groep die later spijt heeft dat ze zo'n behandeling niet hebben ondergaan?
Het voelt voor mij meer als een inhaalslag dan doorslaan, maar dat ben ik.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen idee.. kijk, emancipatie van minderheden..gelijke rechten voor iedereen..voor vrouwen, homo's, mensen van kleur, transgenders..allemaal niks mis mee. Het slaat alleen een beetje door. Dat mag ik vinden, maakt me ook niet ineens conservatief of rechts.
Als ik het goed heb begrepen zijn hormoonblokkers nou juist daarvoor bedoeld. De puberteit blokkeren en dan op je 18e de keuze maken of je een transitie wil ondergaan of alsnog de puberteit in.quote:Op vrijdag 16 april 2021 16:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ken ik niet.
Maar er zijn ook veel transgenders die jaren later spijt hebben gekregen van allerlei ingrepen en behandelingen. Ik vind dat kinderen op dit vlak tegen zich zelf in bescherming moeten worden genomen totdat ze een weloverwogen volwassen keus kunnen maken.
De schade van identity politics.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel, alhoewel het vrij duidelijk gesteld is naar aanleiding van de wet in Alabama, kan het zijn dat sommigen het anders interpreteren. Toch hebben ze er een duidelijke mening over, en kiezen ze niet voor unsure.
Klopt, probleem is alleen dat het niet zo simpel werkt en dat het nogal wat andere gevolgen heeft voor de lange termijn. Vooral voor de kinderen die er achter komen dat ze helemaal niet transgender zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen zijn hormoonblokkers nou juist daarvoor bedoeld. De puberteit blokkeren en dan op je 18e de keuze maken of je een transitie wil ondergaan of alsnog de puberteit in.
https://www.nbcnews.com/p(...)biden-admin-n1264215quote:Remember those Russian bounties for dead U.S. troops? Biden admin says the CIA intel is not conclusive
The Biden administration made clear Thursday that the CIA has only "low to moderate confidence" in its intel on alleged Russian bounties for U.S. troops.
WASHINGTON — While he was campaigning for president, Joe Biden treated as fact that U.S. intel agencies had determined Russia had paid the Taliban to kill Americans in Afghanistan.
"I don't understand why this president is unwilling to take on Putin when he's actually paying bounties to kill American soldiers in Afghanistan," Biden said of President Trump, speaking to Kristen Welker of NBC News during the Oct. 22 presidential debate.
Such a definitive statement was questionable even then. On Thursday, it became more clear that the truth of the matter is unresolved.
Last fall, while Biden was a candidate, Pentagon officials told NBC News they could not substantiate that such bounties were paid.
They still have not found any evidence, a senior defense official said Thursday. And the Biden administration also made clear in a fact sheet released Thursday that the CIA's intelligence on the matter is far from conclusive, acknowledging that analysts labeled it "low to moderate confidence."
The White House fact sheet explaining new sanctions over Russian misbehavior made clear that Russia was not being sanctioned over the issue. It used careful language, referring to "reported Afghanistan bounties."
"The administration is responding to the reports that Russia encouraged Taliban attacks against U.S. and coalition personnel in Afghanistan based on the best assessments from the Intelligence Community," the fact sheet says. "Given the sensitivity of this matter, which involves the safety and well-being of our forces, it is being handled through diplomatic, military and intelligence channels."
In intelligence parlance, moderate confidence means the information is plausible and credibly sourced, but not quite corroborated enough to merit a higher rating.
Low confidence means the analysis was based on questionable or implausible information — or information too fragmented or poorly corroborated to make solid inferences. It can also reflect problems with the credibility of the sources.
It's perhaps the latest example of how much uncertainty pervades the gray world of espionage, in which sources aren't always reliable and intercepted communications don't always mean what they seem to. As former CIA director Michael Hayden has said, "If it was a fact, it wouldn't be intelligence."
Asked at a press briefing Thursday whether the White House believed the CIA assessment, White House spokeswoman Jen Psaki did not answer directly. She said the reason the confidence level was “low to moderate,” is because some of the information came from Afghan detainees, and also due to the challenging operating environment in Afghanistan.
“This information really puts the burden on Russia and the Russian government to explain their engagement here,” she added.
After Biden became president — and began receiving more detailed intelligence briefings — his comments about the alleged Russian incentive payments became more careful. On Jan. 25, for example, he referred to "reports of bounties."
The Russian government has denied paying bounties to the Taliban to kill Americans.
Financial records, comments by a detainee
Democrats pilloried the Trump administration because the president never raised the issue of alleged bounties with the Russians. Many foreign policy experts said they should have done so, even if the evidence didn't add up to proof.
But in making those criticisms, Democrats, including Biden, imbued the intelligence with a certainty that appears to have been unmerited.
U.S. intelligence agencies have for years documented Russian financial and military support to the Taliban, but the news that the CIA detected a Russian program to incentivize the killing of American service members — first reported last year by the New York Times — appeared to represent a significant escalation.
Officials familiar with the matter told NBC News that the CIA based its findings on two main avenues of intelligence: Financial records seized in a raid in Afghanistan and comments by a detainee.
Military officials say they have looked hard but found no other evidence to corroborate that such a program existed.
In September, Gen. Frank McKenzie, commander of the U.S. Central Command, whose remit includes Afghanistan, told NBC News, "It just has not been proved to a level of certainty that satisfies me."
"We continue to look for that evidence," the general added. "I just haven't seen it yet. But … it's not a closed issue."
McKenzie's comments reflected a consensus view in the military. Defense Secretary Mark Esper told the House Armed Services Committee in July that "All the defense intelligence agencies have been unable to corroborate that report. "That has not changed, a senior official with direct knowledge told NBC News Thursday.
McKenzie said in September that if he could establish that the Russians were offering payments to kill Americans, he would push to forcefully respond. But the intelligence is far from conclusive, he said.
"I found what they presented to me very concerning, very worrisome. I just couldn't see the final connection, so I sent my guys back and said, look, keep digging. So we have continued to dig and look because this involves potential threats to U.S. forces, it's open," he said, adding, "I just haven't seen anything that closes that gap yet."
A U.S. military official familiar with the intelligence added at the time that after a review of the intelligence around each attack against Americans going back several years, none has been tied to any Russian incentive payments.
McKenzie could not be reached for comment, but the official familiar with the intelligence told NBC News Thursday that no Taliban attack had been tied to Russia.
Geef 1 argument waarom iemand niet mag zijn wie hij of zij is. En waarom die insteek de norm moet zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Net als jij, ik denk niet dat je zelf een kenner bent. Alleen iemand die oppervlakkig vindt dat 'iedereen mag zijn wie hij of zij is' Uh tsja, daar word je wijzer van.
Het is nogal nietszeggend. En omdat er soms nogal sinistere dingen verborgen gaan onder zulke generaliseringen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 20:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geef 1 argument waarom iemand niet mag zijn wie hij of zij is. En waarom die insteek de norm moet zijn.
Je begrijpt er niet veel van. Je hebt ook zoiets als 'schijn-empathie'.. dat je je voordoet als de grootste woky van allemaal maar in wezen maar een paardelul bent..figuren als Sidney Smeets. Empathie is overrated.. compassie hebben met je medemens is beter. Al die activisten die strijden voor van alles en nog wat..narcistische moralisten zijn het..heeft niks met empathie te maken.quote:Op vrijdag 16 april 2021 20:54 schreef speknek het volgende:
Ha we zitten weer in de fase waar mensen trots gaan verkondigen geen empathische vermogens te hebben.
Ik heb best compassie voor het jongetje dat door zijn moeder wordt gehersenspoeld omdat zij het niet aan kon dat hij met meisjesspeelgoed speelde. En dat ze bang was dat hij als homo werd gezien. Vooral als dat jongetje dan misbruikt wordt door een organisatie die vrij hoog aangeschreven staat.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:23 schreef OMG het volgende:
Maar hoe zit het dan met compassie voor jonge mensen die zich met het andere geslacht identificeren? Dat lijkt hier dan weer compleet te ontbreken.
Uiteraard. Nu met een jongetje dat zich daadwerkelijk als meisje identificeert?quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb best compassie voor het jongetje dat door zijn moeder wordt gehersenspoeld omdat zij het niet aan kon dat hij met meisjesspeelgoed speelde. En dat ze bang was dat hij als homo werd gezien. Vooral als dat jongetje dan misbruikt wordt door een organisatie die vrij hoog aangeschreven staat.
Jij ook?
Verder geen problemen mee, maar dat mag zich ook niet lenen voor medische interventies zonder goede noodzaak.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Uiteraard. Nu met een jongetje dat zich daadwerkelijk als meisje identificeert?
Bron dat ze dat doen? ACLU is voor zover ik weet weinig mis mee, dus ben benieuwd van gevallen die zijn pushen wat betreft misbruikte kinderen voor hun zaak.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Verder geen problemen mee, maar dat mag zich ook niet lenen voor medische interventies zonder goede noodzaak.
Maar wat vindt je van het feit dat een organisatie als ACLU zo'n jongetje misbruikt voor politiek gewin?
quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Bron dat ze dat doen? ACLU is voor zover ik weet weinig mis mee, dus ben benieuwd van gevallen die zijn pushen wat betreft misbruikte kinderen voor hun zaak.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 20:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nogal nietszeggend. En omdat er soms nogal sinistere dingen verborgen gaan onder zulke generaliseringen.
Zoals dat arme kind dat nu misbruikt wordt als een soort van Greta:
https://twitter.com/ACLU/status/1382726649867857935
Maar dan lees je dit:
[ afbeelding ]
Ergens is er dan iets mis gegaan, toch?
Ik zal altijd compassie hebben voor echte transgenders maar heb soms het gevoel dat mensen te snel in een bepaald hokje worden geduwd en plaats daar vraagtekens bij. Dit soort dingen mag je kennelijk niet zeggen, maar om Johan Derksen te citeren: daar heb ik schijt aan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:23 schreef OMG het volgende:
Maar hoe zit het dan met compassie voor jonge mensen die zich met het andere geslacht identificeren? Dat lijkt hier dan weer compleet te ontbreken.
Ja, best sneu voor een jongetje dat zich als meisje identificeert en gedwongen wordt jongens dingen te doen terwijl ze zichzelf als meisje kleedt.quote:
Natuurlijk mag je het zeggen maar het is nogal dom om zon standpunt in te nemen als je er geen enkel verstand van hebt. Er zijn kinderen die van jongs af aan al voelen als het verkeerde geslacht te zijn geboren. Dat hoeft helemaal niet gepusht te zijn door de ouders. Het hele idee dat ouders en hulpverleners kinderen pushen om van geslacht te veranderen slaat nergens op. Natuurlijk er zijn vast voorbeelden te vinden op een wereldpopulatie van 6 miljard. Maar dat maakt het absoluut niet de norm. Ouders hebben het oneindig veel vaker er moeilijk mee dat hun kind niet lekker in zijn/haar vel zit. Gezien er geen empirische basis is voor het idee dat transgenderisme gepusht wordt kan ik er niet veel anders van maken dat je blijkbaar toch iets tegen transgenders hebt waarom anders bizarre nonsense theorin herhalen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zal altijd compassie hebben voor echte transgenders maar heb soms het gevoel dat mensen te snel in een bepaald hokje worden geduwd en plaats daar vraagtekens bij. Dit soort dingen mag je kennelijk niet zeggen, maar om Johan Derksen te citeren: daar heb ik schijt aan.
Probeer eens wat beter te lezen. Het is een jongetje dat graag meisjesdingen deed maar daar voor gestraft werd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:41 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, best sneu voor een jongetje dat zich als meisje identificeert en gedwongen wordt jongens dingen te doen terwijl ze zichzelf als meisje kleedt.
Yep, dat staat er inderdaad, en op 3,5 jarige leeftijd gaf ze aan een meisje te zijn, maar goed, spankings, yelling matches en time-outs helpen dan dat kind toch maar een jongetje te blijven, niet? Misschien zelf eens wat beter lezen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Probeer eens wat beter te lezen. Het is een jongetje dat graag meisjesdingen deed maar daar voor gestraft werd.
En nu wordt zowel dat jongetje als de moeder misbruikt voor politieke doeleinden.
Na het gestraft worden voor spelen met meisjesspeelgoed. Zoals je kunt lezen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Yep, dat staat er inderdaad, en op 3,5 jarige leeftijd gaf ze aan een meisje te zijn,
Stel je nu dat omdat het kind na het spelen met meisjesspeelgoed zich als meisje is gaan identificeren? Want dat blijkt helemaal nergens uit je plaatje.quote:Op vrijdag 16 april 2021 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Na het gestraft worden voor spelen met meisjesspeelgoed. Zoals je kunt lezen.
Maar goed, geweldig voorbeeld voor ouderschap dus. Vind je?
Er staat "punished for doing anything feminine".quote:Op vrijdag 16 april 2021 22:22 schreef OMG het volgende:
[..]
Stel je nu dat omdat het kind na het spelen met meisjesspeelgoed zich als meisje is gaan identificeren? Want dat blijkt helemaal nergens uit je plaatje.
Punished for doing anything feminine, best rot voor een kind dat zich als meisje identificeert. Ga je nog een keer een voorbeeld aangeven voor kinderen die gedwongen het andere geslacht in zijn gepusht?quote:Op vrijdag 16 april 2021 22:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat "punished for doing anything feminine".
Maar ga je nog een keer antwoord geven of blijft het bij muggenziften? Is het goed om dit soort moeders en kinderen als verlichte voorbeelden te gebruiken voor politiek gewin?
Bizar extreem. Dat lijkt me een geval van kindermishandeling en ook gedekt door die wetgeving. Als niet, dan zou dat daardoor gedekt moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar het voorbeeld wordt met trots gepushed. Alszijnde symbool voor het issue. En ook als politiek vehikel gebruikt.
Goede vraag. Informatie is moeilijk te vinden, maar ik zie voorlopig geen reden om dit te wantrouwen: http://www.sexologytoday.(...)en-they-grow_99.htmlquote:Op vrijdag 16 april 2021 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bizar extreem. Dat lijkt me een geval van kindermishandeling en ook gedekt door die wetgeving. Als niet, dan zou dat daardoor gedekt moeten zijn.
Wat is eigenlijk het percentage mensen die een transgender-traject ingaan voordat ze 18 zijn die later terug zouden willen naar hun geboortegeslacht?
En van dezelfde persoon maar recenter: https://www.psypost.org/2(...)row-stay-trans-50499quote:The exact number varies by study, but roughly 60–90% of trans- kids turn out no longer to be trans by adulthood.
Dit is inmiddels achterhaald, na commentaar uit Democratische hoek. Benieuwd naar de reconstructies in de kranten morgen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:08 schreef Barbusse het volgende:
Biden administration will keep cap on refugees at Trump administration levels
Biden breekt z'n belofte. Ben benieuwd hoeveel meer er zullen volgen.
Hoe bedoel je, achterhaald? Is hij er op terug gekomen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit is inmiddels achterhaald, na commentaar uit Democratische hoek. Benieuwd naar de reconstructies in de kranten morgen.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, achterhaald? Is hij er op terug gekomen?
Ok, dus de backlash is behoorlijk hard geweest dan?quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:17 schreef Szura het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dus benieuwd wat daar achter de schermen gebeurd is allemaal
Ik zou hier wel aan toe willen voegen: who gives a fuck?quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:17 schreef Szura het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dus benieuwd wat daar achter de schermen gebeurd is allemaal
Goede vraag, GL hier in Nederland is daar ook totaal onbegrijpelijk op. Mijn hypothese is dat het gewoon makkelijk menselijk te maken is en dus emotioneel manipuleerbaar. Een paar foto's van kinderen in kooien is genoeg om daar de discussie volledig op te focussen voor een hele presidentstermijn. Dan is er niemand meer die de vraag stelt hoe die kinderen daar komen, wie ze daar naar toe stuurt en wat een betere oplossing zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou hier wel aan toe willen voegen: who gives a fuck?
Natuurlijk is het belangrijk dat mensen die moeten vluchten goed opgevangen worden.
Het zou m.i. niet zo moeten zijn dat vluchtelingen de halve wereld over reizen voor een plek, want niet alleen is dat voor hen duur en een hele lange reis van huis, ook betekent dat, dat ze zich dan concentreren in landen waar dat mogelijk is, met sociale disruptie tot gevolg in juist die plekken die hierin tolerant zijn.
Maar echt joh, waarom zijn uitgerekend vluchtelingen het splijtende thema voor zoveel mensen?
Mijn "who gives a fuck" werkt 2 kanten op. Ik snap de Wildersen en Baudets ook niet. Het is voor mij in electoraal opzicht bijna een non-thema. Ik vind dat de vluchtelingen die hier komen goed opgevangen moeten worden, dat vind ik op zich wel belangrijk.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goede vraag, GL hier in Nederland is daar ook totaal onbegrijpelijk op. Mijn hypothese is dat het gewoon makkelijk menselijk te maken is en dus emotioneel manipuleerbaar. Een paar foto's van kinderen in kooien is genoeg om daar de discussie volledig op te focussen voor een hele presidentstermijn. Dan is er niemand meer die de vraag stelt hoe die kinderen daar komen, wie ze daar naar toe stuurt en wat een betere oplossing zou kunnen zijn.
Uiteraard, maar het blijkt nogal lastig te zijn om consensus te vinden over wat een 'vluchteling' precies is.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mijn "who gives a fuck" werkt 2 kanten op. Ik snap de Wildersen en Baudets ook niet. Het is voor mij in electoraal opzicht bijna een non-thema. Ik vind dat de vluchtelingen die hier komen goed opgevangen moeten worden, dat vind ik op zich wel belangrijk.
Ik vind deze ook lastig hoor. Ben niet geheel bekend met de discussie moet ik bekennen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent er dus tegenstander van. Je kunt jezelf wel voorstander noemen, maar je zegt dat je erop tegen bent. Waarschijnlijk omdat je het maar raar vindt, dat soort mensen. Stop maar met liegen dus, iedereen kan lezen dat je een tegenstander bent van behandelingen die sommigen nodig hebben omdat je niet zoveel op hebt met transgenders enzo. Dat je dat volkomen arbitrair onder 'denk aan de kinderen' schaart, maakt het niet minder giftig, walgelijk en bekrompen. Waarom heb je eigenlijk een hekel aan transgenders enzo? Aangeleerd? Is het een gevoelskwestie?
in Amerika is rond de 80% van de mannen besneden. Laten we dan daar eerst eens iets aan doen ipv die 100en gevallen waar er nu over geouwehoert wordt hier.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Verder geen problemen mee, maar dat mag zich ook niet lenen voor medische interventies zonder goede noodzaak.
62,500 vluchtelingen opnemen op een land van 330miljoen is al bizar weinig. Dat is veel en veel minder dan Europa. Laat ze eens hun eigen broek ophouden in deze. Je hebt het over een land gebouwd op migranten dat met hun internationale politiek voor veel vluchtelingen zorgt. Sowieso bizar dat blijkbaar veel mensen denken dat als je in een land wordt geboren waar je niks kan je dan maar genoegen moet nemen met een kutleven. Stel je eens voor wat jij zou doen als je in Afghanistan woonde. Als je dan je land ontvlucht ga je toch niet in Iran of Pakistan een nieuw leven op proberen te bouwen dat is van de regen in de drup.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou hier wel aan toe willen voegen: who gives a fuck?
Natuurlijk is het belangrijk dat mensen die moeten vluchten goed opgevangen worden.
Het zou m.i. niet zo moeten zijn dat vluchtelingen de halve wereld over reizen voor een plek, want niet alleen is dat voor hen duur en een hele lange reis van huis, ook betekent dat, dat ze zich dan concentreren in landen waar dat mogelijk is, met sociale disruptie tot gevolg in juist die plekken die hierin tolerant zijn.
Maar echt joh, waarom zijn uitgerekend vluchtelingen het splijtende thema voor zoveel mensen?
leuk dat je Iran noemt.quote:Op zaterdag 17 april 2021 02:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Stel je eens voor wat jij zou doen als je in Afghanistan woonde. Als je dan je land ontvlucht ga je toch niet in Iran of Pakistan een nieuw leven op proberen te bouwen dat is van de regen in de drup.
Het onderwerp laat heel mooi zien of mensen enig fatsoen in hun donder hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..
Dit gaat echt volledig voorbij aan de strekking van wat ik wilde duidelijk maken. Okay dus Iran neemt zeker in verhouding al veel meer vluchtelingen op dan Amerika en Europa. Geldt natuurlijk ook voor een land als Libanon. Maar stel je bent vrouw en geemancipeert, dan is het niet echt een topland. Het hele riedeltje blijf maar lekker in de regio waar je vandaan komt als vluchteling is hl makkelijk als je zelf op een van de rijkste plekken op aarde bent geboren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 07:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
leuk dat je Iran noemt.
Weet je dat in Iran tot 4.5 miljoen (gevluchte) afghanen wonen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Afghans_in_Iran?wprov=sfla1
Waarvan er nog steeds 780.000 een gedocumenteerde vluchtelingenstatus hebben.
https://www.unhcr.org/ir/refugees-in-iran/
Iran is erg barmhartig en waarschijnlijk voor de Afghanen een betere plaats om te leven als andere omringende landen.
Ik ben het wel met je eens dat omdat de VS zorgt voor veel vluchtelingen ze dan daarmee ook de plicht hebben deze in verhouding ruimhartig op te nemen. Geen idee wat daarvoor dan het juiste nummer zou zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 08:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit gaat echt volledig voorbij aan de strekking van wat ik wilde duidelijk maken. Okay dus Iran neemt zeker in verhouding al veel meer vluchtelingen op dan Amerika en Europa. Geldt natuurlijk ook voor een land als Libanon. Maar stel je bent vrouw en geemancipeert, dan is het niet echt een topland. Het hele riedeltje blijf maar lekker in de regio waar je vandaan komt als vluchteling is hl makkelijk als je zelf op een van de rijkste plekken op aarde bent geboren.
De oorlogs vluchtelingstromen die de vs veroorzaakt komen voornamelijk naar Europa en het midden oosten voor. De op dit moment niet in gebruik zijnde cruiseschepen zou men moeten inzetten om deze stromen naar de vs te dirigeren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 08:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat omdat de VS zorgt voor veel vluchtelingen ze dan daarmee ook de plicht hebben deze in verhouding ruimhartig op te nemen. Geen idee wat daarvoor dan het juiste nummer zou zijn.
En ja, natuurlijk is het gemakkelijk van me om van mijn luie bureaustoel met het geluk geboren te zijn in een van de beste plekjes op aarde te typen hierover. Dat lijkt me echter niet relevant voor enige discussie.
Het is vervelend dat de drang van de republikeinen om dit soort issues hyped te houden om de base te voeden ervoor zorgt dat dit soort non-issues continue in het nieuws blijven. Het gaat om 0.0zoveel% van de Amerikaanse bevolking ffs.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De eerste vraag wordt verkeerd gesteld, er is nogal een verschil tussen 'medical care' of bijvoorbeeld puberty blockers.
De meeste mensen hebben gewoon geen idee wat de termen allemaal betekenen. Het is dan ook vrij bizar dat zulke non-issues zo'n groot podium krijgen.
Maar slaat het door omdat de media er een groot ding van maakt of omdat het cht een groot ding is. Ik ken maar n transgender en ik ken toch zeker wel een paar duizend mensen. Zoveel zaken zijn peanuts maar lijken heel groot. En dan gaan ineens heel veel mensen denken dat het groots is. Best frustrerend, want het leidt de aandacht af van de cht grote zaken. Ik lees nu al 2 topics over transgenders en een paar losse politiezaken waar al dan niet excessief geweld gebruikt is. Ondertussen hebben economische beslissingen gevolgen voor miljoenen mensen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen idee.. kijk, emancipatie van minderheden..gelijke rechten voor iedereen..voor vrouwen, homo's, mensen van kleur, transgenders..allemaal niks mis mee. Het slaat alleen een beetje door. Dat mag ik vinden, maakt me ook niet ineens conservatief of rechts.
Eensquote:Op zaterdag 17 april 2021 13:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar slaat het door omdat de media er een groot ding van maakt of omdat het cht een groot ding is. Ik ken maar n transgender en ik ken toch zeker wel een paar duizend mensen. Zoveel zaken zijn peanuts maar lijken heel groot. En dan gaan ineens heel veel mensen denken dat het groots is. Best frustrerend, want het leidt de aandacht af van de cht grote zaken. Ik lees nu al 2 topics over transgenders en een paar losse politiezaken waar al dan niet excessief geweld gebruikt is. Ondertussen hebben economische beslissingen gevolgen voor miljoenen mensen.
Een woord: Culture war.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is vervelend dat de drang van de republikeinen om dit soort issues hyped te houden om de base te voeden ervoor zorgt dat dit soort non-issues continue in het nieuws blijven. Het gaat om 0.0zoveel% van de Amerikaanse bevolking ffs.
De dag dat Twitter en varianten stoppen is de dag dat mensen weer wat normaler gaan doen. Gaat helaas nooit gebeurenquote:Op zaterdag 17 april 2021 13:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar slaat het door omdat de media er een groot ding van maakt of omdat het cht een groot ding is. Ik ken maar n transgender en ik ken toch zeker wel een paar duizend mensen. Zoveel zaken zijn peanuts maar lijken heel groot. En dan gaan ineens heel veel mensen denken dat het groots is. Best frustrerend, want het leidt de aandacht af van de cht grote zaken. Ik lees nu al 2 topics over transgenders en een paar losse politiezaken waar al dan niet excessief geweld gebruikt is. Ondertussen hebben economische beslissingen gevolgen voor miljoenen mensen.
Het gaat er bij die mediabedrijven vooral om het snelle geld. Een schandaal die marginaal is wordt opgeblazen tot astronomische proporties terwijl datgene wat ons het meest treft wordt ondergesneeuwd. Dat zag je de afgelopen 4 jaar. Ik kan je zeggen dat wanneer Biden een steekje laat vallen dit groter nieuws zal zijn dan de tientallen schandalen van Trump. Die is weggekomen met dingen waar ze hem pakweg 15 jaar geleden voor aan de schandpaal zouden hebben genageld. Trump wist drommels goed wat hij deed en gebruikte fox news voor zijn volksbedrog. Roddels en achterklap is waar deze volksverlakkers op steunen, of het nu om transgenders, vluchtelingen of kiezersonderdrukking gaat, de echte grote leugen is iets groters dan we denken. De mediabedrijven proberen een soort van sociale onschendbaarheid voor zichzelf te creeren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is veel te makkelijk om alleen naar de republikeinen te wijzen. De hype komt voornamelijk uit dezelfde hoek als al het racisme-geneuzel dat min of meer wordt gedoogd door de democraten. Republikeinen reageren er zoals gewoonlijk op de meest belachelijke manier mogelijk op.quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is vervelend dat de drang van de republikeinen om dit soort issues hyped te houden om de base te voeden ervoor zorgt dat dit soort non-issues continue in het nieuws blijven. Het gaat om 0.0zoveel% van de Amerikaanse bevolking ffs.
Ben jij wel eens in de vs geweest? Racisme hangt als een verstikkende deken over kleurlingen. Het maakt niet uit waar ze weg komen. Zelfs native Americans hebben er mee te maken. Experts die ergens in een achterhaald gehucht in Nederland komen kumnen zich niet voorstelken wat daar de afgelopen 300 jaar is gebeurd. Dit geneuzel noemen is een misdaad op zich.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is veel te makkelijk om alleen naar de republikeinen te wijzen. De hype komt voornamelijk uit dezelfde hoek als al het racisme-geneuzel dat min of meer wordt gedoogd door de democraten. Republikeinen reageren er zoals gewoonlijk op de meest belachelijke manier mogelijk op.
Mwah, de outrage machine draait wel op social media, ja, maar doen alsof mensen voordat er social media waren wel normaler deden lijkt mij nogal vergezocht.quote:Op zaterdag 17 april 2021 14:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De dag dat Twitter en varianten stoppen is de dag dat mensen weer wat normaler gaan doen. Gaat helaas nooit gebeuren
Mischien is het gewoon zo dat racisme al heel lang een probleem is in de VS en dat het een probleem is wat maar niet ophoudt? Mischien is het ook zo dat social media mensen een manier geeft om daar melding van te maken wat er vroeger niet was?quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is veel te makkelijk om alleen naar de republikeinen te wijzen. De hype komt voornamelijk uit dezelfde hoek als al het racisme-geneuzel dat min of meer wordt gedoogd door de democraten. Republikeinen reageren er zoals gewoonlijk op de meest belachelijke manier mogelijk op.
Toch is het wel zo, omdat de outrage machine door politici en andere mensen met macht nu serieus genomen wordt terwijl dat 'vroeger' veel minder was. Schandalen in de media zijn er altijd geweest maar ze zijn nu frequenter en worden veel eerder serieus genomen. Omdat het dus op 'social media' gebeurt.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, de outrage machine draait wel op social media, ja, maar doen alsof mensen voordat er social media waren wel normaler deden lijkt mij nogal vergezocht.
Dat zie ik anders, ik zie vooral meer exposure maar of het daarmee serieuzer genomen wordt...ik twijfel daaraan.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Toch is het wel zo, omdat de outrage machine door politici en andere mensen met macht nu serieus genomen wordt terwijl dat 'vroeger' veel minder was. Schandalen in de media zijn er altijd geweest maar ze zijn nu frequenter en worden veel eerder serieus genomen. Omdat het dus op 'social media' gebeurt.
Je hebt het hele me-too gebeuren gemist?quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zie ik anders, ik zie vooral meer exposure maar of het daarmee serieuzer genomen wordt...ik twijfel daaraan.
Je kunt in elk geval zeggen dat dit soort middelen rascisme aan de kaak kunnen stellen op een manier die vergelijkbaar is met de Vietnamoorlog, die bijkans via de tv de huiskamers de VS kwam binnenrollen. De manier waarop de politie bijvoorbeeld met minderheden omgaan zal dezelfde impact hebben. Het zal tijd kosten en er zal een tijdje ruig aan toe gaan, maar die verandering komt er, dat weet ik zeker. Het gedrag van de politie is nu openbaar, dankzij mobieltjes en social media. Er is geen weg meer terug, alleen vooruit.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien is het gewoon zo dat racisme al heel lang een probleem is in de VS en dat het een probleem is wat maar niet ophoudt? Mischien is het ook zo dat social media mensen een manier geeft om daar melding van te maken wat er vroeger niet was?
Denk er eens over na, zou ik zeggen.
Link werkt niet?quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:25 schreef klappernootopreis het volgende:
https://cnn.com/cnn/2021/(...)la-harris/index.html
En deze? https://edition.cnn.com/2(...)la-harris/index.htmlquote:
Merciquote:Op zaterdag 17 april 2021 20:44 schreef robdriessen het volgende:
[..]
En deze? https://edition.cnn.com/2(...)la-harris/index.html
Dit is gewoon bijna letterlijk overgenomen van klan speeches uit de jaren 20quote:→ Under the “Immigration” section: “America is a nation with a border, and a culture, strengthened by a common respect for uniquely Anglo-Saxon political traditions.”
https://edition.cnn.com/2(...)st-caucus/index.htmlquote:Marjorie Taylor Greene scraps planned launch of controversial 'America First' caucus amid blowback from GOP
Godzijdank is al dat geklaag over racisme in de VS maar woke onzin want anders zou je nog gaan denken dat er echt een probleem isquote:Op zaterdag 17 april 2021 22:47 schreef Barbusse het volgende:
A nascent “America First Caucus” in Congress linked to Reps. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) and Paul Gosar (R-Ariz.) has been distributing materials calling for a “common respect for uniquely Anglo-Saxon political traditions” and a return to architectural style that “befits the progeny of European architecture.”
Greene en Gosar gaan gewoon in volle kkk modus.
[..]
Dit is gewoon bijna letterlijk overgenomen van klan speeches uit de jaren 20
Stelt allemaal niets voor joh, het zijn er maar een paar en dus totaal irrelevant!quote:Op zondag 18 april 2021 01:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godzijdank is al dat geklaag over racisme in de VS maar woke onzin want anders zou je nog gaan denken dat er echt een probleem is
quote:JESSE WATTERS: The digital revolution, the age of the internet. This was supposed to give Americans access to everything we wanted to know, and the ability to communicate whatever we wanted to, to anybody we wanted to. Information was supposed to be democratized and liberated from the clutches of a few newspaper barons and network news chiefs. But, in the last few years, powerful interests have reconsolidated control over information, and are selling lies for profit.
Never before in American history have a handful of companies had so much power. These companies dominate American communications, news, and information. Big media and big tech have officially merged with one political party – the same party that now controls the State. The merger presents an unprecedented danger to the American people, a danger to the truth. Because we’re being manipulated for money.
Let’s name names. The big media parent companies, that’s where the action is. CNN, which is owned by Warner Media, is owned by AT&T. MSNBC, NBC News, owned by Comcast. CBS owned by Viacom and they’re owned by National Amusements. ABC, as everybody knows, is owned by Disney. New York Times is half a family business with large outside investors. And, the Washington Post, owned by Amazon’s Jeff Bezos, the world’s richest man.
These big media companies, and their parent companies, control nearly 100% of American news coverage and content. They control the narrative. If they don’t cover something, it doesn’t exist. They create the scandals, or they cover them up. They employ thousands of producers, executives, anchors, writers, and reporters. Most every news element you consume, they have their hands all over it. And they have their hands in politics too.
Asa Carter material idd. Eastwood zal zich nog wel eens achter zijn oren krabben dat hij Josey Wales ooit gemaakt heeft / laten makenquote:Op zaterdag 17 april 2021 22:47 schreef Barbusse het volgende:
A nascent “America First Caucus” in Congress linked to Reps. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) and Paul Gosar (R-Ariz.) has been distributing materials calling for a “common respect for uniquely Anglo-Saxon political traditions” and a return to architectural style that “befits the progeny of European architecture.”
[..]
Wel grappig want de wetgeving die Teddy Roosevelt daarvoor gebruikte staat nog steeds gewoon in de boeken. Maar hoe is de NY Times een illegaal monopoly? De familie heeft voor zover ik weet helemaal geen andere media bedrijven in bezit in tegenstelling tot zeg, Murdoch.quote:Op zondag 18 april 2021 05:30 schreef Kijkertje het volgende:
Over slachtofferrol gesproken:
[ twitter ]
De ironie!
[..]
Focus op architectuur. Baudet is in goed gezelschap.quote:Op zaterdag 17 april 2021 22:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kijk ze zijn onsamenhangend gezwets gewend. Biden is juist datgene wat ze er niet van hadden verwacht. NIET dement dus.quote:Op zondag 18 april 2021 15:59 schreef Ulx het volgende:
John Dumbfuck wauwelt ook weer wat.
[ twitter ]
Ze hebben alleen een Albert Speer nodig om hun ideen gestalte te geven.quote:Op zondag 18 april 2021 12:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Focus op architectuur. Baudet is in goed gezelschap.
Matt Gaetz gok ik...quote:Op zondag 18 april 2021 22:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Een dolle massa en een feestvierend virus. Amerikaans fieldlab-experiment?
Ook onverstandig. In een land met zo'n hoge criminaliteit en armoede.quote:Op zondag 18 april 2021 16:58 schreef Barbusse het volgende:
Brandon Hole bought assault weapons he used in attack months after his shotgun was confiscated over mental health concerns.
Maar nee, restricties op het verkrijgen van vuurwapens is zo onamerikaans he?
Precies. Als die mensen in Las Vegas wapens hadden gehad hadden ze terug kunnen schieten naar dat hotel. Dan was het heel anders afgelopen.quote:Op maandag 19 april 2021 08:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook onverstandig. In een land met zo'n hoge criminaliteit en armoede.
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt. Mass shooting? Dat valt daar wel mee.quote:Op maandag 19 april 2021 08:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies. Als die mensen in Las Vegas wapens hadden gehad hadden ze terug kunnen schieten naar dat hotel. Dan was het heel anders afgelopen.
Nou dan kun je ons vast laten zien dat er een correlatie is tussen wapenbezit en inbraken. Dus graag wat objectieve cijfers voor de vergelijking tussen de vs en bijvoorbeeld nederland.quote:Op maandag 19 april 2021 09:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt. Mass shooting? Dat valt daar wel mee.
Maar succes om ergens in te breken als de eigenaar van een woning zichzelf en zijn bezit kan verdedigen.
Er zijn in de VS inderdaad erg weinig mass shoootings in vergelijking met elk ander westers land.quote:Op maandag 19 april 2021 09:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt. Mass shooting? Dat valt daar wel mee.
Maar succes om ergens in te breken als de eigenaar van een woning zichzelf en zijn bezit kan verdedigen.
Wie bedoel je nu met 'ons' ?quote:Op maandag 19 april 2021 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan kun je ons vast laten zien dat er een correlatie is tussen wapenbezit en inbraken. Dus graag wat objectieve cijfers voor de vergelijking tussen de vs en bijvoorbeeld nederland.
Daarnaast gaat men natuurlijk nooit enige grip krijgen op de honderden miljoenen wapens die er nu in omloop zijn.quote:Op maandag 19 april 2021 09:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sarcasme, leer het herkennenquote:Op maandag 19 april 2021 09:28 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
“Het valt wel mee” merkt Harvest op. En xpompom.![]()
ons, het publiek alhier. Of hoeven in jou wereld zulke onderbuikclaims opeens niet onderbouwd te worden als ze in jou denkbeelden passen. Het selectieve gebruik van wetenschap en halve waarheden...quote:
Ik vroeg slechts wie je met 'ons' bedoelde, meer nietquote:Op maandag 19 april 2021 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ons, het publiek alhier. Of hoeven in jou wereld zulke onderbuikclaims opeens niet onderbouwd te worden als ze in jou denkbeelden passen. Het selectieve gebruik van wetenschap en halve waarheden...
Klopt ook. Zo zijn er bijvoorbeeld in vergelijking in Nederland veel meer steekincidenten dan dat er in de VS mass shootings zijn. Dus als de VS een groot probleem heeft met mass shootings, dan heeft Nederland een verschrikkelijk groot probleem met steekincidenten. De VS is simpelweg enorm groot, alleen elke (mass) shooting wordt breeduit gemeten in het nieuws wat een bepaald beeld creert.quote:Op maandag 19 april 2021 09:28 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
We kunnen in ieder geval concluderen dat nu staten de covid restricties langzaamaan opheffen de VS weer open for business isquote:Op maandag 19 april 2021 09:28 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Mooi, als je Nederland te klein vind om te vergelijken met de VS, dan nemen we de EU ipv Nederland en dan hebben we het over een inwoneraantal van 446 miljoen in de EU tegenover 327 miljoen in de VS. Dan heeft de VS nog steeds een enorm aantal mass shootings.quote:Op maandag 19 april 2021 10:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vroeg slechts wie je met 'ons' bedoelde, meer niet.
[..]
Klopt ook. Zo zijn er bijvoorbeeld in vergelijking in Nederland veel meer steekincidenten dan dat er in de VS mass shootings zijn. Dus als de VS een groot probleem heeft met mass shootings, dan heeft Nederland een verschrikkelijk groot probleem met steekincidenten. De VS is simpelweg enorm groot, alleen elke (mass) shooting wordt breeduit gemeten in het nieuws wat een bepaald beeld creert.
Vorig jaar september waren er al meer dan 750 steekincidenten in Nederland. Eind november vorig jaar waren er in de VS 578 mass shootings. Nederland heeft zoals we weten ongeveer 17.5 miljoen inwoners, de VS 330 miljoen. En Nederland is pakweg zo groot als drie keer de New York metropolitan area.quote:
Vergelijk dan wel even het aantal steekincidenten t.o.v. 'normale' shootings ipv 'mass shootings'.quote:Op maandag 19 april 2021 10:36 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Vorig jaar september waren er al meer dan 750 steekincidenten in Nederland. Eind november vorig jaar waren er in de VS 578 mass shootings. Nederland heeft zoals we weten ongeveer 17.5 miljoen inwoners, de VS 330 miljoen. En Nederland is pakweg zo groot als drie keer de New York metropolitan area.
En hoeveel steek incidenten waren er in de vs. Of gaan we voor de typische conservatieve logica appels met wortels vergelijken alleen om aan te tonen dat beide geen vlees is.quote:Op maandag 19 april 2021 10:36 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Vorig jaar september waren er al meer dan 750 steekincidenten in Nederland. Eind november vorig jaar waren er in de VS 578 mass shootings. Nederland heeft zoals we weten ongeveer 17.5 miljoen inwoners, de VS 330 miljoen. En Nederland is pakweg zo groot als drie keer de New York metropolitan area.
En hoeveel mass-stabbings waren in Nederland?quote:Op maandag 19 april 2021 10:36 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar geen gegevens van, je zult het dus hiermee moeten doenquote:Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoeveel mass-stabbings waren in Nederland?
quote:Op maandag 19 april 2021 11:09 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar geen gegevens van, je zult het dus hiermee moeten doen
Met volkomen irrelevante cijfers die nergens op slaan in deze discussie? Dank je, maar doen we helemaal niks meequote:Op maandag 19 april 2021 11:09 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar geen gegevens van, je zult het dus hiermee moeten doen
quote:Op maandag 19 april 2021 11:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn excuses. Kon het inderdaad niet plaatsen.
Gewist.
Kunnen we ook nog even koeien met paarden gaan vergelijken?quote:Op maandag 19 april 2021 10:36 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Gewoon zand in de machine ofwel vertraging door trumps advocaten.quote:Op maandag 19 april 2021 13:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik betwijfel of je s ambtenaar niet vervolgd zou kunnen worden. Weer een paniekactie van Trump.
Ik vraag mij altijd wel af, mensen die daadwerkelijk op deze manier aankijken tegen de VS, waarom is er dan desondanks zo'n grote interesse voor het land? Je ziet hier wel meerdere users die afgaande op hun posts, geen al te positief beeld hebben van de VS, maar wel alle ontwikkelingen erg intensief volgen.quote:Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef speknek het volgende:
Racisme is geen neveneffect, dat is de kern. Net zoals het eerder al wat racismegeneuzel genoemd werd. Dat is een Nederlands frame dat aangeeft dat je de VS niet echt begrijpt.
Van de slavenhouders tot de freemen, de three fifths compromise, de second amendment tot militias en het vormen van de politie, manifest destiny, de confederacy en de burgeroorlog, Jim Crow, de KKK, het platbranden van black wall street, de burgerrechtenbeweging, suburban white flight en gentrification, Southern Strategy, War on Drugs, plantation weddings, migrant caravans, voter suppression helemaal tot aan 'voter fraud in Detroit and Philadelphia' en Anglo-Saxon America First caucus. De VS en racisme is zoiets als biologie en evolutie. Nothing in the US makes sense except in light of racism. Het land is erop gesticht, groot geworden en de paranoia is gevoed door de emancipatie.
Dezelfde reden waarom ik graag ontwikkelingen volg uit het VK, Japan, Midden-Oosten, China enz denk ik. Interesse, maar ook de enorme invloed op ons land.quote:Op maandag 19 april 2021 14:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd wel af, mensen die daadwerkelijk op deze manier aankijken tegen de VS, waarom is er dan desondanks zo'n grote interesse voor het land? Je ziet hier wel meerdere users die afgaande op hun posts, geen al te positief beeld hebben van de VS, maar wel alle ontwikkelingen erg intensief volgen.
Er zitten ook wel mooie kanten aan het land. En ofschoon het racisme en de manifest destiny heel veel verklaart in de werking van veel systemen (zeker degene die voor ons vreemd over komen en waar discussie over ontstaat), zitten er soms redelijk wat degrees of separation in en wil dat niet zeggen dat alle Amerikanen zelf diep racistisch zijn. Verder of we het willen of niet, we leven nog altijd onder de pax americana van de wereld hegemon.quote:Op maandag 19 april 2021 14:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd wel af, mensen die daadwerkelijk op deze manier aankijken tegen de VS, waarom is er dan desondanks zo'n grote interesse voor het land? Je ziet hier wel meerdere users die afgaande op hun posts, geen al te positief beeld hebben van de VS, maar wel alle ontwikkelingen erg intensief volgen.
Niks aan de hand joh, stelt niks voorquote:Op maandag 19 april 2021 15:23 schreef Kijkertje het volgende:
Trump maakte die vergelijking met steekincidenten ook al![]()
Trump's knife crime claim: how do the US and UK compare?
[ afbeelding ]
Klopt. Het zou ook heel erg raar zijn om het gros van deze zaken te ontkennen. Alleen op om basis van historische gebeurtenissen conclusies te gaan trekken over de huidige kern van een land, is een tweede. Daar zul je simpelweg niet iedereen van gaan overtuigen. Dan kun je namelijk over menig land ter wereld wel de meest bizarre dingen gaan zeggen.quote:Op maandag 19 april 2021 15:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Dit zijn gewoon historisch vastgestelde feiten
Als je nog steeds blijft ontkennen dat systematisch en institutioneel racisme bestaat in de VS wat zo gegroeid is over eeuwen, als je weigert in te zien dat een land is gekomen waar ze is vanwege geschiedenis, dan ben je gewoon hopeloos verloren.quote:Op maandag 19 april 2021 15:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Klopt. Het zou ook heel erg raar zijn om het gros van deze zaken te ontkennen. Alleen op om basis van historische gebeurtenissen conclusies te gaan trekken over de huidige kern van een land, is een tweede. Daar zul je simpelweg niet iedereen van gaan overtuigen. Dan kun je namelijk over menig land ter wereld wel de meest bizarre dingen gaan zeggen.
Nog bizarder er zitten mensen in amerika in het congress die qan propaganda geloven en daar aan vast blijven houden.quote:Op maandag 19 april 2021 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het bizarre is dus dat er echt mensen zijn die dit geloven en het enge is dat sommige van die mensen macht hebben.
Die huidige kern van de VS is dan ook dankzij progressieve Democraten en Republikeinen vanaf 1948 vormgegeven en in 1965 gefinaliseerd; als het aan die conservatieve makkers van je had gelegen waren er in Alabama nog steeds gescheiden waterfonteintjes.quote:Op maandag 19 april 2021 15:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Klopt. Het zou ook heel erg raar zijn om het gros van deze zaken te ontkennen. Alleen op om basis van historische gebeurtenissen conclusies te gaan trekken over de huidige kern van een land, is een tweede. Daar zul je simpelweg niet iedereen van gaan overtuigen. Dan kun je namelijk over menig land ter wereld wel de meest bizarre dingen gaan zeggen.
En dat wil ook niet zeggen dat ze in de VS nou zoveel racistischer zijn dan in andere westerse landen maar door de samensteling van de bevolking en hun geschiedenis van slavernij op eigen grondgebied zijn de conflicten als gevolg daarvan een stuk groter.quote:Op maandag 19 april 2021 15:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je nog steeds blijft ontkennen dat systematisch en institutioneel racisme bestaat in de VS wat zo gegroeid is over eeuwen, als je weigert in te zien dat een land is gekomen waar ze is vanwege geschiedenis, dan ben je gewoon hopeloos verloren.
Ik heb een uitermate grote voorliefde voor de VS, diens geschiedenis, diens culturen, diens dynamiek. Enkel wanneer je pretendeert dat je conservatief-rechts moet zijn om de VS te kunnen appreciren, of, nog erger, dat je enkel conservatief-rechts en Amerikaan, dan wel genteresseerde, kunt zijn, kun je je dat inderdaad niet voorstellen.quote:Op maandag 19 april 2021 14:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik zal echt niet zeggen dat 'de Amerikaan' racistischer is dan 'de Europeaan', Europa zelf heeft genoeg zwarte bladzijdes in haar geschiedenis. Maar Europa heeft geen geschiedenis van honderden jaren in het systeem vastgelegde systematische achterstelling van een gedeelte van de bevolking op basis van huidskleur op ieder facet van het leven, cultureel, economisch, politiek gezien.quote:Op maandag 19 april 2021 15:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dat wil ook niet zeggen dat ze in de VS nou zoveel racistischer zijn dan in andere westerse landen maar door de samensteling van de bevolking en hun geschiedenis van slavernij op eigen grondgebied zijn de conflicten als gevolg daarvan een stuk groter.
Hoezo de laatste?quote:Op maandag 19 april 2021 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarnaast is het de laatste supermacht op aarde, logisch dat men daar op focust.
quote:Op maandag 19 april 2021 15:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit punt gaat dus niet echt opquote:Op maandag 19 april 2021 15:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die huidige kern van de VS is dan ook dankzij progressieve Democraten en Republikeinen vanaf 1948 vormgegeven en in 1965 gefinaliseerd; als het aan die conservatieve makkers van je had gelegen waren er in Alabama nog steeds gescheiden waterfonteintjes.
Punt is: dat is dus pas ongeveer iets van de afgelopen zestig jaar. Een mensenleven. Dat jij dan graag de geschiedenis verder ontkent - omdat je natuurlijk ook wel weet aan welke zijde die conservatieve bible thumpers eeuwenlang hebben gestaan - is dan ook geen gegeven dat het resultaat is van diepgaand bronnenonderzoek en/of studie, maar van je kinderlijke wens om een bepaald narratief in stand te houden.
Denk je echt dat de gemiddelde Europeaan zo racistisch is dan?quote:Op maandag 19 april 2021 16:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zal echt niet zeggen dat 'de Amerikaan' racistischer is dan 'de Europeaan', Europa zelf heeft genoeg zwarte bladzijdes in haar geschiedenis. Maar Europa heeft geen geschiedenis van honderden jaren in het systeem vastgelegde systematische achterstelling van een gedeelte van de bevolking op basis van huidskleur op ieder facet van het leven, cultureel, economisch, politiek gezien.
Wanneer je pretendeert dat dat eeuwenlange proces - een feit - niets zegt over de huidige situatie, dan ontken je gewoon voorzegt feit. Dat is ook precies wat je continu stelt, overigens.quote:Op maandag 19 april 2021 16:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
[..]
Dit punt gaat dus niet echt op.
[..]
Denk je echt dat de gemiddelde Europeaan zo racistisch is dan?
Nou ja, je begint je post met;quote:
speknek noemt een berg historische feiten waar mensen "op deze manier tegenaan zouden kijken". Alsof het of ontkent wordt of dat het in de laatste 60-70 jaar maar door de achtergestelde groep zelf opgelost is of zo.quote:Op maandag 19 april 2021 14:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Probleem met die stelling is dat die 'groep' niet homogeen is en mensen in die groep de meeste van die dingen zelf niet meegemaakt hebben.quote:Op maandag 19 april 2021 16:52 schreef OMG het volgende:
[..]
Of, misschien een rare suggestie, heeft de geschiedenis die deze groep heeft meegemaakt tot op vandaag de dag nog steeds een effect op deze groep.
Je haalt hier naar mijn mening veel dingen door elkaar. Ik denk dat mensen best voor beperkte migratie kunnen zijn zonder een racist te zijn. Sterker nog ik denk dat dit in de meeste situaties ook het geval is. Cultuur en "ras" zijn sowieso twee verschillende dingen. In het laatste geval zou ik dan ook willen spreken van cultureel exceptionalisme.quote:Op maandag 19 april 2021 16:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk hoor. Alles wat 'vreemd', anders is, de 'eigen' cultuur dreigt te veranderen is voor de meeste mensen een schrikbeeld. Zeker als je je eigen cultuur als superieur beschouwt.
Tot diep in de jaren '60 waren grote delen van de VS nog gesegregeerd. Toen mijn moeder haar twintigste verjaardag vierde, moesten veel zwarte Amerikanen nog gebruikmaken van een ander toilet dan hun blanke landgenoten. Het waren feitelijk tweederangs burgers.quote:Op maandag 19 april 2021 16:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Probleem met die stelling is dat die 'groep' niet homogeen is en mensen in die groep de meeste van die dingen zelf niet meegemaakt hebben.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 19 april 2021 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot diep in de jaren '60 waren grote delen van de VS nog gesegregeerd. Toen mijn moeder haar twintigste verjaardag vierde, moesten veel zwarte Amerikanen nog gebruikmaken van een ander toilet dan hun blanke landgenoten. Het waren feitelijk tweederangs burgers.
Wat denk je? Dat Amerikanen die segregatie toe liepen te juichen, hun mening herzagen omdat de federale overheid de wet aanpaste? Dat racisme richting zwarte Amerikanen toen verdween als sneeuw voor de zon?
Dan snap je hopelijk dat een groot deel van de VS die erfenis nog altijd met zich meedraagt. De Amerikaanse samenleving is nog steeds doordrenkt van racisme, met name richting zwarten.quote:
Ik denk dat er weinig mensen dat ontkennen. Behalve de hardcore racisten die er in elke samenleving rondlopen.quote:Op maandag 19 april 2021 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan snap je hopelijk dat een groot deel van de VS die erfenis nog altijd met zich meedraagt. De Amerikaanse samenleving is nog steeds doordrenkt van racisme, met name richting zwarten.
Het gaat gelukkig de goede kant op, maar zoiets draai je ook niet volledig om in het tijdsbestek van iets meer dan 50 jaar.
Ik vind dat ook allemaal maar een raar idee dat sommige hier stellen "segegratie is afgeschaft, iedereen is voor de wet gelijk. Nu moeten ze zichzelf helpen." Alsof een paar honderd jaar systematische achterstand in onderwijs, huisvesting en weet ik wat al niet meer zomaar in 1 generatie weg gepoetst kan worden en men zich tegenwoordig niet meer moet aanstellen.quote:Op maandag 19 april 2021 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan snap je hopelijk dat een groot deel van de VS die erfenis nog altijd met zich meedraagt. De Amerikaanse samenleving is nog steeds doordrenkt van racisme, met name richting zwarten.
Het gaat gelukkig de goede kant op, maar zoiets draai je ook niet volledig om in het tijdsbestek van iets meer dan 50 jaar.
Nee hoor ethniciteit valt ook gewoon onder racisme:quote:Op maandag 19 april 2021 17:03 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Je haalt hier naar mijn mening veel dingen door elkaar. Ik denk dat mensen best voor beperkte migratie kunnen zijn zonder een racist te zijn. Sterker nog ik denk dat dit in de meeste situaties ook het geval is. Cultuur en "ras" zijn sowieso twee verschillende dingen. In het laatste geval zou ik dan ook willen spreken van cultureel exceptionalisme.
quote:.. any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, color, descent, or national or ethnic origin that has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life. (Part 1 of Article 1 of the U.N. International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination)
Ethniciteit is dan ook niet hetzelfde als cultuur.quote:Op maandag 19 april 2021 17:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor ethniciteit valt ook gewoon onder racisme:
[..]
Ethniciteit brengt culturele kenmerken met zich mee. Er staat ook niet voor niets in de definitie:quote:Op maandag 19 april 2021 17:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ethniciteit is dan ook niet hetzelfde als cultuur.
quote:fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life
Dat zal, maar cultuur en ethniciteit zijn niet hetzelfde.quote:Op maandag 19 april 2021 17:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ethniciteit brengt culturele kenmerken met zich mee. Er staat ook niet voor niets in de definitie:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat mensen een afkeer hebben van een slachtofferrol.quote:Op maandag 19 april 2021 17:29 schreef Barbusse het volgende:
Maar als mensen die verantwoordelijk waren voor en/of geprofiteerd hebben van die ongelijkheid gaan klagen over "woke shit", "social justice warriors" en het hebben over BLM terroristen wordt daar alle begrip voor getoond omdat, ja, waarom eigenlijk? Die hebben al teveel in moeten leveren of zo? Echt, teringjantje
Oh ik had er voor jou het voor de hand liggende verband met culturele kenmerken bij moeten vermelden anders begreep je het zeker niet?quote:Op maandag 19 april 2021 17:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal, maar cultuur en ethniciteit zijn niet hetzelfde.
Dan zou het ze sieren om er zelf niet zo in te wentelen, onderwijl anderen in die rol te duwen.quote:Op maandag 19 april 2021 17:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat mensen een afkeer hebben van een slachtofferrol.
Het is geen muggenziften. De poster die je quote heeft het over 'ras' en cultuur en jij komt aanzetten met ethniciteit. Het is niet mijn probleem dat je een fout maakt.quote:Op maandag 19 april 2021 17:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ik had er voor jou het voor de hand liggende verband met culturele kenmerken bij moeten vermelden anders begreep je het zeker niet?![]()
Je wilde gewoon even muggenziften is het niet?
Nee ik vind dat die wel een punt heeft.quote:Op maandag 19 april 2021 17:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ik had er voor jou het voor de hand liggende verband met culturele kenmerken bij moeten vermelden anders begreep je het zeker niet?![]()
Je wilde gewoon even muggenziften is het niet?
Neuh. Die mensen kruipen veel liever zelf in de slachtofferrol:quote:Op maandag 19 april 2021 17:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat mensen een afkeer hebben van een slachtofferrol.
Waar heb je het nu over?quote:Op maandag 19 april 2021 17:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan zou het ze sieren om er zelf niet zo in te wentelen, onderwijl anderen in die rol te duwen.
Ik heb het niet over een bepaalde groep, maar dat mensen in het algemeen een afkeer hebben over personen die in een slachtofferrol hangen.quote:Op maandag 19 april 2021 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Die mensen kruipen veel liever zelf in de slachtofferrol:
Most ‘Fox News Republicans’ believe Christians face most discrimination
Om nog maar te zwijgen over de hordes blanke heteromannen in de VS en West-Europa die claimen dat zij het zwaarst hebben van alle bevolkingsgroepen.
quote:Op maandag 19 april 2021 17:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik vind dat die wel een punt heeft.
Als ik liever geen Belgen in mijn omgeving wil hebben omdat ze katholiek zijn ben ik volgens die definitie een racist.
quote:While the concepts of race and ethnicity are considered to be separate in contemporary social science, the two terms have a long history of equivalence in popular usage and older social science literature. "Ethnicity" is often used in a sense close to one traditionally attributed to "race": the division of human groups based on qualities assumed to be essential or innate to the group (e.g. shared ancestry or shared behavior). Therefore, racism and racial discrimination are often used to describe discrimination on an ethnic or cultural basis, independent of whether these differences are described as racial. According to a United Nations convention on racial discrimination, there is no distinction between the terms "racial" and "ethnic" discrimination. The UN Convention further concludes that superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous. The convention also declared that there is no justification for racial discrimination, anywhere, in theory or in practice.[6]
Bron
In verband met discriminatie al een tijdje hoor. Die conventie was in 1969.quote:Op maandag 19 april 2021 18:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus nu is het ineens 'ras = ethniciteit'?
Er zijn meer dan genoeg zwarte Amerikanen die het prima voor elkaar hebben. Uiteindelijk moeten individuen zelf succes zien te creren. Er gaat nimmer een alles compenserende set aan maatregelen komen die bepaalde historische uitbuiting en onderdrukking gaat rechtzetten. Het valt ook heel erg te betwijfelen of zoiets berhaupt mogelijk is.quote:Op maandag 19 april 2021 17:29 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind dat ook allemaal maar een raar idee dat sommige hier stellen "segegratie is afgeschaft, iedereen is voor de wet gelijk. Nu moeten ze zichzelf helpen." Alsof een paar honderd jaar systematische achterstand in onderwijs, huisvesting en weet ik wat al niet meer zomaar in 1 generatie weg gepoetst kan worden en men zich tegenwoordig niet meer moet aanstellen.
Bij mijn generatie merk ik zeker de aanwezigheid van dergelijke tendensen. Geen gekke vreemde constatering dus. Ik ben wat dat betreft blij dat ik waar nodig met mijn seksuele voorkeur en migratieachtergrond kan ontsnappen aan bepaalde progressieve dogma's.quote:Op maandag 19 april 2021 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Die mensen kruipen veel liever zelf in de slachtofferrol:
Most ‘Fox News Republicans’ believe Christians face most discrimination
Om nog maar te zwijgen over de hordes blanke heteromannen in de VS en West-Europa die claimen dat zij het zwaarst hebben van alle bevolkingsgroepen.
quote:Op maandag 19 april 2021 18:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In verband met discriminatie al een tijdje hoor.
Ik snap het punt wel. Maar eerst claimde je nog dat cultuur gelijk zou staan aan ethniciteit.quote:While the concepts of race and ethnicity are considered to be separate in contemporary social science
Dat mensen die verantwoordelijk waren voor en/of geprofiteerd hebben van die ongelijkheid maar klagen over "woke shit", "social justice warriors" en het hebben over BLM terroristen een stel over privileged snowflakes zijn.quote:
Het woord racisme stamt dan ook uit een tijd dat men nog dacht dat er verschillende (menselijke) rassen waren. De ethniciteit bepaalt je culturele achtergrond. Ik stelde niet dat dat hetzelfde is maar ik sloeg die stap voor het gemak over. Mensen worden op grond van hun ethniciteit gediscrimineerd juist omdat het om culturele verschillen gaat.quote:Op maandag 19 april 2021 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het punt wel. Maar eerst claimde je nog dat cultuur gelijk zou staan aan ethniciteit.
Al die woordspelletjes maken het er alleen maar moeilijker op. En dat gebeurt tegenwoordig vaak met opzet.
Studie? Wat voor studie? Naar alt-right trefwoorden? Godwin roepen om onder een overduidelijke nazi vergelijking uit te komen, SJW roepen wanneer je zelf over de schreef gaat, en meer van dit soort moois. Kijk alleen maar naar dit forum, waar we trollen geen trollen meer mogen noemen en fascisten geen fascisten. En dit op een site die er prat op gaat gaat dat ze het naampje bij het beestje kunnen noemen. Wanneer ze dit uitkomt.quote:Op maandag 19 april 2021 18:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Maar wat is er mis met deze dingen dan? (woke, social justice warrior, snowflakes). Dit zijn gewoon daadwerkelijke begrippen, staan bijvoorbeeld ook in de Merriam-Webster. Op mijn vorige studie zaten een boel social justice warriors die behoorlijk woke waren en zich als snowflakes gedroegen.
quote:Op maandag 19 april 2021 18:02 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg zwarte Amerikanen die het prima voor elkaar hebben. Uiteindelijk moeten individuen zelf succes zien te creren. Er gaat nimmer een alles compenserende set aan maatregelen komen die bepaalde historische uitbuiting en onderdrukking gaat rechtzetten. Het valt ook heel erg te betwijfelen of zoiets berhaupt mogelijk is.
[..]
Bij mijn generatie merk ik zeker de aanwezigheid van dergelijke tendensen. Geen gekke vreemde constatering dus. Ik ben wat dat betreft blij dat ik waar nodig met mijn seksuele voorkeur en migratieachtergrond kan ontsnappen aan bepaalde progressieve dogma's.
Klopt, ik stoor me enorm aan rechts-conservatieven die bij een beetje tegengas al pretenderen alsof er een enorme woke liberal leftwing take-over gaande is.quote:Op maandag 19 april 2021 17:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vertel eens, dejannn, hoe precies de doorsnee pas bevrijde negerslaaf in Mississippi anno 1866 dat succes zelf zou hebben moeten creren.quote:Op maandag 19 april 2021 18:02 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg zwarte Amerikanen die het prima voor elkaar hebben. Uiteindelijk moeten individuen zelf succes zien te creren. Er gaat nimmer een alles compenserende set aan maatregelen komen die bepaalde historische uitbuiting en onderdrukking gaat rechtzetten. Het valt ook heel erg te betwijfelen of zoiets berhaupt mogelijk is.
[..]
Bij mijn generatie merk ik zeker de aanwezigheid van dergelijke tendensen. Geen gekke vreemde constatering dus. Ik ben wat dat betreft blij dat ik waar nodig met mijn seksuele voorkeur en migratieachtergrond kan ontsnappen aan bepaalde progressieve dogma's.
Ik stoor me aan beide kanten.quote:Op maandag 19 april 2021 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik stoor me enorm aan rechts-conservatieven die bij een beetje tegengas al pretenderen alsof er een enorme woke liberal leftwing take-over gaande is.
Vooral evangelicals in de VS hebben daar last van... Zoek voor de grap eens op films als 'Persecuted' of 'God's not Dead' 1 t/m3. Of de ergste van allemaal, 'Last Ounce of Courage'.
Uiteraard zetten conservatieve Republikeinen dit ook elke verkiezing weer in: Let op mensen, als je niet op ons stemt dan wordt je bijbel afgenomen en de kerken gesloopt.
Slachtofferrol? Check.
De vervolgingswaanzin onder evangelicals heeft natuurlijk ook deels een religieuze oorsprong. Stond in de Economist van deze week nog wel een aardig artikeltje over de vaccinatieweigering in de VS. De evangelische christenen voeren dat lijstje aan veelal op basis van allerhande vervolgingsparanoia, terwijl die groep wel de laatste is die zich daar in de VS druk over hoeft te maken.quote:Op maandag 19 april 2021 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik stoor me enorm aan rechts-conservatieven die bij een beetje tegengas al pretenderen alsof er een enorme woke liberal leftwing take-over gaande is.
Vooral evangelicals in de VS hebben daar last van... Zoek voor de grap eens op films als 'Persecuted' of 'God's not Dead' 1 t/m3. Of de ergste van allemaal, 'Last Ounce of Courage'.
Uiteraard zetten conservatieve Republikeinen dit ook elke verkiezing weer in: Let op mensen, als je niet op ons stemt dan wordt je bijbel afgenomen en de kerken gesloopt.
Slachtofferrol? Check.
Hij heeft het niet over anno 1866quote:Op maandag 19 april 2021 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens, dejannn, hoe precies de doorsnee pas bevrijde negerslaaf in Mississippi anno 1866 dat succes zelf zou hebben moeten creren.
En slavenhouders werden ook nog eens gecompenseerd voor hun verlies aan arbeidskrachten. De doorsnee bevrijde negerslaaf moest het maar zien te rooien in een maatschappij die bol stond van racistische vooroordelen. Ze mochten blij zijn dat ze vrij warenquote:Op maandag 19 april 2021 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens, dejannn, hoe precies de doorsnee pas bevrijde negerslaaf in Mississippi anno 1866 dat succes zelf zou hebben moeten creren.
Inderdaad. Heel erg merkwaardig om die post op deze manier te interpreteren. Ik laat het dus ook maar voor wat het is nu, dit is vrij zinloos zo.quote:
Wat zinloos is, is pretenderen dat startposities gelijkwaardig zijn. Alleen dan kun je volhouden dat succes 'een eigen keuze' is. Het is dan ook vooral een schaamlap om allerlei maatregelen te dwarsbomen die dat veld gelijk wil trekken - werkt in de VS al eeuwen, gewoon roepen dat alles communisme is.quote:Op maandag 19 april 2021 21:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel erg merkwaardig om die post op deze manier te interpreteren. Ik laat het dus ook maar voor wat het is nu, dit is vrij zinloos zo.
En daar waar de meeste zwarten woonden duurde dat tot 1965.quote:Op maandag 19 april 2021 20:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En slavenhouders werden ook nog eens gecompenseerd voor hun verlies aan arbeidskrachten. De doorsnee bevrijde negerslaaf moest het maar zien te rooien in een maatschappij die bol stond van racistische vooroordelen. Ze mochten blij zijn dat ze vrij waren
Precies! Denken dat die ongelijkheid intussen wel weggewerkt is het soort kortzichtigheid dat alleen mensen hebben die zich totaal niet kunnen voorstellen wat voor enorme impact dat heeft gehad op een hele bevolkingsgroep. Een impact die nog generaties lang dooretterde in de praktijk maar natuurlijk ook door de verhalen die het nageslacht meekrijgt. Het nageslacht van de veroorzakers daarvan krijgt hele andere verhalen te horen: ach dat is zo lang geleden, hebben ze toch zelf niet meegemaakt, ze hebben nu toch alle kansen, wat zeuren ze nou!quote:Op maandag 19 april 2021 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En daar waar de meeste zwarten woonden duurde dat tot 1965.
Maar een kniesoor die daar op let; ze moeten gewoon 'willen'.
Dat weet jij niet he, of ze niet hetzelfde waren behandeld.quote:Op maandag 19 april 2021 22:24 schreef Kijkertje het volgende:
En dit soort figuren kunnen nog gewoon vrij rondlopen. Als zij zwart waren geweest waren ze vast hetzelfde behandeld!
[ twitter ]
Stel je eens voor als bv Maxine Waters keer op keer een meute had toegesproken met dezelfde retoriek als Trump en ze daarna het Capitool hadden bestormd. Ten eerste waren ze al nooit zover gekomen want dan was er al lang een batterij aan veiligheidsmaatregelen getroffen (dat zag je bij de BLM-demonstraties) en ten tweede waren ze al ter plekke gearresteerd.quote:Op maandag 19 april 2021 22:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat weet jij niet he, of ze niet hetzelfde waren behandeld.
Zou kunnen, of niet.quote:Op maandag 19 april 2021 23:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Stel je eens voor als bv Maxine Waters keer op keer een meute had toegesproken met dezelfde retoriek als Trump en ze daarna het Capitool hadden bestormd. Ten eerste waren ze al nooit zover gekomen want dan was er al lang een batterij aan veiligheidsmaatregelen getroffen (dat zag je bij de BLM-demonstraties) en ten tweede waren ze al ter plekke gearresteerd.
Deze verdachten konden in eerste instantie nog gewoon naar huis gaan, niemand werd gearresteerd. Thuisgekomen kregen ze alle tijd om zich (op afspraak) bij de poltie te melden en konden ze zich nog lekker ontdoen van allerlei bewijsmateriaal.
Ik zou een roman gaan schrijven als ik jou was.quote:Op maandag 19 april 2021 23:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Stel je eens voor als bv Maxine Waters keer op keer een meute had toegesproken met dezelfde retoriek als Trump en ze daarna het Capitool hadden bestormd. Ten eerste waren ze al nooit zover gekomen want dan was er al lang een batterij aan veiligheidsmaatregelen getroffen (dat zag je bij de BLM-demonstraties) en ten tweede waren ze al ter plekke gearresteerd.
Deze verdachten konden in eerste instantie nog gewoon naar huis gaan, niemand werd gearresteerd. Thuisgekomen kregen ze alle tijd om zich (op afspraak) bij de poltie te melden en konden ze zich nog lekker ontdoen van allerlei bewijsmateriaal.
Wat klopt er niet?quote:Op maandag 19 april 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou een roman gaan schrijven als ik jou was.
Ik denk het inderdaad wel ja. Gros van de meute die vorig jaar halve steden hadden geplunderd, dan wel in de fik gezet, of medeburgers geterroriseerd, lopen ook nog vrij rondquote:Op maandag 19 april 2021 22:24 schreef Kijkertje het volgende:
En dit soort figuren kunnen nog gewoon vrij rondlopen. Als zij zwart waren geweest waren ze vast hetzelfde behandeld!
[ twitter ]
Niet links, niet rechts maar recht door zee.quote:Op maandag 19 april 2021 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik stoor me aan beide kanten.
Je zult moeten roeien met de riemen die je hebt.
Vanwaar je noodzaak om Verdonk er bij te halen?quote:Op maandag 19 april 2021 23:46 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Niet links, niet rechts maar recht door zee.
Dat is een slogan die ik al tijden niet heb gehoord.
Op het moment mag er best wel wat aan net etiquette worden gedaan, het gedrag van de groep die met geweld het Capitool hebben bestormd is voor een groot gedeelte te danken aan recrutering en gestook via het web.quote:Op maandag 19 april 2021 23:26 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk het inderdaad wel ja. Gros van de meute die vorig jaar halve steden hadden geplunderd, dan wel in de fik gezet, of medeburgers geterroriseerd, lopen ook nog vrij rond. Sterker nog o.a. politici en celebs creerden zelfs een bail-out fund. Dus het narratief wat je nu probeert aan te wakkeren raakt kant noch wal.
Ik vind dat er tegen alle vandalen en criminelen, welke (politieke) achtergrond dan ook, keihard moet worden opgetreden. Je behoort je als burger gewoon te gedragen.
Goede observatie. Maar toch niet iets wat alleen gemeengoerd is in de US. Ook hier kent men het begrip; Als je voor een dubbeltje geboren bent, wordt je nooit een kwartje. Hoe rijker ze zijn des te minder willen ze met je delen.quote:Op maandag 19 april 2021 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat zinloos is, is pretenderen dat startposities gelijkwaardig zijn. Alleen dan kun je volhouden dat succes 'een eigen keuze' is. Het is dan ook vooral een schaamlap om allerlei maatregelen te dwarsbomen die dat veld gelijk wil trekken - werkt in de VS al eeuwen, gewoon roepen dat alles communisme is.
Het was even grijpen naar de laatste strohalm, maar ook die werd gemist.quote:Op dinsdag 20 april 2021 01:00 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
En Chauvin's verdediging probeert nog even om die reden een mistrial af te dwingen bij de rechter![]()
[ twitter ]
Het is in principe niet anders dan dat de Nederlandse overheid compensatie biedt aan nertsenboerderijhouders. De burger dient beschermt te worden tegen de grillen van de overheid.quote:Op maandag 19 april 2021 20:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En slavenhouders werden ook nog eens gecompenseerd voor hun verlies aan arbeidskrachten. De doorsnee bevrijde negerslaaf moest het maar zien te rooien in een maatschappij die bol stond van racistische vooroordelen. Ze mochten blij zijn dat ze vrij waren
Nah ja het was ook wel weer een buitengewoon onhandige actie van Maxine Watersquote:Op dinsdag 20 april 2021 01:19 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het was even grijpen naar de laatste strohalm, maar ook die werd gemist.
'Forty acres and a mule'. Bijna al het land belandde uiteindelijk in handen van witte eigenaren.quote:Op dinsdag 20 april 2021 01:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is in principe niet anders dan dat de Nederlandse overheid compensatie biedt aan nertsenboerderijhouders. De burger dient beschermt te worden tegen de grillen van de overheid.
Er waren overigens wel wat landhervormingsinitiatieven meen ik, maar over het algemeen was de periode na de burgeroorlog vrij chaotisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |