abonnement Unibet Coolblue
pi_199024203


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 10:37:48 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199024281
twitter


Blijkbaar is het bestrijden van criminaliteit niet iets hij belangrijk vindt. Cotton zal wel wat te verbergen hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:49:00 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199024410
Alleen jammer dat de tergend simpele conclusie simpelweg niet volgt uit het voorgaande.

Want een rep is blijkbaar tegen kandidaten die de dems voorstellen,

Kun je wat van vinden, ik persoonlijk vind het ook bedenkelijk,

Maar als een kandidaat word aangenomen, zal hij/zij de bevolking beschermen.

Dus koppelen we er de klinkende conclusie aan dat de persoon blijkbaar tegen het beschermen van de bevolking is. :')

Maar is het nog een optie dat een andere kandidaat, die wel een ieders goedkeuring weg kan dragen, ook de bevolking beschermd?

Sommigen hier moeten wat minder meegaan in die amerikaanse infantiele voorstelling van zaken. Met nadruk op: ook als die van de kant komt waar we ons mee vereenzelvigen.
&lt;signature here&gt;.
pi_199024471
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:49 schreef ExTec het volgende:
Alleen jammer dat de tergend simpele conclusie simpelweg niet volgt uit het voorgaande.

Want een rep is blijkbaar tegen kandidaten die de dems voorstellen,

Kun je wat van vinden, ik persoonlijk vind het ook bedenkelijk,

Maar als een kandidaat word aangenomen, zal hij/zij de bevolking beschermen.

Dus koppelen we er de klinkende conclusie aan dat de persoon blijkbaar tegen het beschermen van de bevolking is. :')

Maar is het nog een optie dat een andere kandidaat, die wel een ieders goedkeuring weg kan dragen, ook de bevolking beschermd?

Sommigen hier moeten wat minder meegaan in die amerikaanse infantiele voorstelling van zaken. Met nadruk op: ook als die van de kant komt waar we ons mee vereenzelvigen.
Nee. Hij zegt echt letterlijk dat hij iedere nominatie voorgedragen door een democraat wilt blokkeren. Dan heeft het dus niks met 'iedere goedkeuring' te maken, dan eist hij een republikeinse voorkeur.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:09 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_199024492
quote:
85s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies.

Niet eens een hullie doen het ook, maar gewoon het lef hebben om: maar hullie zouden het ook doen! - te komen. :')

Prima hoor.

Maar denk dat de incrowd hier gewoon eens op moet houden met doen alsof ze zo moreel verheven zijn.
Volgens mij snap je het niet. De Republikeinen hebben dit gedaan. Ze hebben de SCOTUS gepoliticeerd en met "gerrymandering" een grote conservatieve meerderheid geinstalleerd die niet langer het volk representeert.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199024509
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Hij zegt echt letterlijk dat hij iedere nominatie voorgedragen door een democraat wilt blokkeren. Dan heeft het dus niks met 'iedere goedkeuring' te maken, dan eist hij een republikeinse voorkeur.
Aanwijzing zoveel dat Republikeinen verder radicaliseren richting het niet erkennen van het feit dat de andere partij ook rechtmatig verkozen is en een rol te spelen heeft.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:56:55 #8
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199024511
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Hij zegt echt letterlijk dat hij iedere nominatie voorgedragen door een democraat wilt blokkeren. Dan heeft het dus niks met 'iedere goedkeuring' te maken, dan eist hij een republikeinse voorkeur.
Dat las ik ook, dat vind ik zeer bedenkelijk.

Maar je moet beter lezen, als, dan.

ALS er een een kandidaat goedgekeurd word die (voor jou dan ff) WEL goedgekeurd word door beide zijde,

Zou deze DAN ook niet de bevolking beschermen?
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 10:59:29 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199024555
twitter


Ouch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:03:26 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199024622
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet. De Republikeinen hebben dit gedaan. Ze hebben de SCOTUS gepoliticeerd en met "gerrymandering" een grote conservatieve meerderheid geinstalleerd die niet langer het volk representeert.
Lachwekkend.

Dit aard 100% in jouw wereldbeeld wat al dan niet goed is, en wat al dan niet slecht is.

Het korte antwoord is:

Het is het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen.

Wat bedoel je met 'gepolitiseerd'? Met een S btw.

Heeft trump soms de regels veranderd om de samenstelling naar zijn hand te zetten?

Heeft die een niet bestaande wet overtreden die dicteert dat het op een 'vage' manier het volk moet 'representeren'?

Nee.

Hou toch eens op met je eigen platje bias proberen te omkleden met 'morele rechtvaardigheid'.
&lt;signature here&gt;.
pi_199024639
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat las ik ook, dat vind ik zeer bedenkelijk.

Maar je moet beter lezen, als, dan.

ALS er een een kandidaat goedgekeurd word die (voor jou dan ff) WEL goedgekeurd word door beide zijde,

Zou deze DAN ook niet de bevolking beschermen?
Irrelevante vraag als Cotton z'n zin krijgt, want dan zijn er geen 2 zijdes. Er is alleen zijn zijde.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:17:41 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199024795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Irrelevante vraag als Cotton z'n zin krijgt, want dan zijn er geen 2 zijdes. Er is alleen zijn zijde.
Maar dat is wederom niet het punt.

Want: hebben dan kandidaten van de dems soms het monopolie op de bevolking beschermen?

Als dat niet zo is, volgt de conclusie dat als de baby-etende, evil reps een dem kandidaat niet goedkeuren, ze blijkbaar de bevolking niet wil beschermen, daar simpelweg niet uit.

Dat is een infantiele voorstelling van zaken.

Maar die vreten we hier blijkbaar gulzig op, als die maar van de juiste kant komt.
&lt;signature here&gt;.
pi_199024845
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

(...)

Het is het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen.

(...)

Heeft trump soms de regels veranderd om de samenstelling naar zijn hand te zetten?

(...)
Waarom schrijf je elke zin met een enter ertussen? Leest best lastig.

Anyway, de ongeschreven regels werden aangepast om eerst de keuze van Obama (Merrick Garland) niet eens een hoorzitting, laat staan een stemming, te geven in 2016 en daarna weer aangepast om wel een vervanger van Ginsburg in no time erdoorheen te jassen in 2020. Ze ontkenden daarmee dus in het geval van Obama, zoals jij stelt: "het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen". (Ook weer een aanwijzing, net zoals met Cotton hierboven, dat ze steeds minder de Democratische partij als legitieme andere politieke partij zien die ook dingen mag doen, maar dit terzijde).

Een belangrijk deel van de Democraten interpreteert dit dan als dat de regel klaarblijkelijk is dat je mag doen wat grondwettelijk geoorloofd is. De wet aanpassen is dat.

De Republikeinen hebben overigens ook wel een geschreven regel aangepast, door de filibuster op opperrechters te schrappen in 2017, voor wat het waard is.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-04-2021 11:33:18 ]
pi_199024862
Weer een mass shooting.

Indianapolis shooting: eight killed at FedEx facility
Multiple other people


Tots and pears.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 16-04-2021 11:27:22 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199024920
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat is wederom niet het punt.

Want: hebben dan kandidaten van de dems soms het monopolie op de bevolking beschermen?

Als dat niet zo is, volgt de conclusie dat als de baby-etende, evil reps een dem kandidaat niet goedkeuren, ze blijkbaar de bevolking niet wil beschermen, daar simpelweg niet uit.

Dat is een infantiele voorstelling van zaken.

Maar die vreten we hier blijkbaar gulzig op, als die maar van de juiste kant komt.
Dat is precies het punt. Republikein zegt iedere democratische nominatie te willen blokkeren, ongeacht geschiktheid. De rest is hierdoor hypothetisch gewauwel en derhalve irrelevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 16-04-2021 11:36:23 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:38:01 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025056
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

Ze ontkenden daarmee dus in het geval van Obama, zoals jij stelt: "het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen"
Dat is alleen van toepassing als jij het e.e.a. wenst te interpreteren als:

quote:
Het is het prerogatief van een zittende president ALLEEN om een vervanger in scotus aan te wijzen.
Maar denk dat we beide weten dat ook anderen er een ei over moeten leggen. En dan krijg je te maken met die vreselijke scorched-earth partijdigheid. Niks nieuws onder de zon.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:41:03 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025119
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is precies het punt.
Allicht het punt wat jij wil maken.

Niet het punt waar ik op reageerde.

Lees anders even terug.

En jouw tactische "niet lezen, en door blijven drammen" over een specifiek punt, welke ik bovendien onderschrijf, is derhalve 'hypothetisch gewauwel en irrelevant.'

[ Bericht 13% gewijzigd door ExTec op 16-04-2021 11:56:15 ]
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:56:03 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_199025374
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lachwekkend.

Dit aard 100% in jouw wereldbeeld wat al dan niet goed is, en wat al dan niet slecht is.

Het korte antwoord is:

Het is het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen.

Wat bedoel je met 'gepolitiseerd'? Met een S btw.

Heeft trump soms de regels veranderd om de samenstelling naar zijn hand te zetten?

Heeft die een niet bestaande wet overtreden die dicteert dat het op een 'vage' manier het volk moet 'representeren'?

Nee.

Hou toch eens op met je eigen platje bias proberen te omkleden met 'morele rechtvaardigheid'.
Ja je dubbele standaard en doelpalen te verschuiven naar wat wettelijk mag is inderdaad lachwekkend. Ze mogen wettelijk de SCOTUS verruimen. Beter nog, er is met de vertegenwoordiging van de districten een beter argument om de SCOTUS te verruimen dan het een jaar lang blokkeren van Garland en het er binnen twee weken in een pandemie doorheen jagen van Barrett.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199025579
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Allicht het punt wat jij wil maken.

Niet het punt waar ik op reageerde.

Lees anders even terug.

En jouw tactische "niet lezen, en door blijven drammen" over een specifiek punt, welke ik bovendien onderschrijf, is derhalve 'hypothetisch gewauwel en irrelevant.'
Ik heb het prima gelezen hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:07:49 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja je dubbele standaard en doelpalen te verschuiven naar wat wettelijk mag is inderdaad lachwekkend.
Nee, precies, we moeten wetten maar laten voor wat die zijn, en maar gevoelsmatigheden zoals 'het volk moeten representeren' laten prevaleren.

quote:
Ze mogen wettelijk de SCOTUS verruimen.
Het is evident dat dat mag. Maar is natuurlijk teken aan de wand dat zowel biden als pelosi daar geen heil in zien.

Weet je waarom?

Omdat de reps daarna dan ook kunnen besluiten om het leden aantal op te blazen om zo een gewenste samenstelling te realiseren..

Weet je wat je dan aan het doen bent?

Dan ben je scotus aan het 'politiseren'.

Maar kan me voorstellen dat dat hersenkortsluiting oplevert bij mensen die denken dat 'politiseren' louter mensen die niet jouw goedkeuring weg kunnen dragen benoemen, is.
&lt;signature here&gt;.
pi_199025592
twitter
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:12:08 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025647
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb het prima gelezen hoor.
Blijkbaar niet.

Want het ging mij niet om dat het stupide is dat kandidaten enkel en alleen om wie ze aandraagt, afgekeurd worden.

Het gaat om het infantiele bruggetje, als ware het dan ineens dat ze de bevolking blijkbaar niet willen beschermen.

Alsof dem kandidaten blijkbaar het monopolie op beschermen hebben, en een rep kandidaat blijkbaar niet de bevolking beschermt.

Kan je wel blijven zuigen dat het stupide is, maar hé, dat weet ik, ik zie dat ook zo ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_199025659
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.

Want het ging mij niet om dat het stupide is dat kandidaten enkel en alleen om wie ze aandraagt, afgekeurd worden.

Het gaat om het infantiele bruggetje, als ware het dan ineens dat ze de bevolking blijkbaar niet willen beschermen.

Alsof dem kandidaten blijkbaar het monopolie op beschermen hebben, en een rep kandidaat blijkbaar niet de bevolking beschermt.

Kan je wel blijven zuigen dat het stupide is, maar hé, dat weet ik, ik zie dat ook zo ;)
Wat je stelt is gewoon onzin.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:14:54 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat je stelt is gewoon onzin.
Neehoor, dat staat er toch?

Lees wederom maar weer terug.

Als je het aardig vraagt, wil ik je wel om de oren slaan met de quotes van de posts die dat stellen.
&lt;signature here&gt;.
pi_199025779
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat is wederom niet het punt.

Want: hebben dan kandidaten van de dems soms het monopolie op de bevolking beschermen?

Als dat niet zo is, volgt de conclusie dat als de baby-etende, evil reps een dem kandidaat niet goedkeuren, ze blijkbaar de bevolking niet wil beschermen, daar simpelweg niet uit.

Dat is een infantiele voorstelling van zaken.

Maar die vreten we hier blijkbaar gulzig op, als die maar van de juiste kant komt.
pi_199025857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is alleen van toepassing als jij het e.e.a. wenst te interpreteren als:
[..]

Maar denk dat we beide weten dat ook anderen er een ei over moeten leggen. En dan krijg je te maken met die vreselijke scorched-earth partijdigheid. Niks nieuws onder de zon.
Ik claim niet dat de president de enige is die er over gaat. De regel zoals hij volgens mij in de moderne tijd breed geïnterpreteerd werd is simpel gesteld: de president nomineert een kandidaat en de Senaat gaat zich er dan over buigen. Senatoren kunnen dan een kandidaat afwijzen en dan wel bij voorkeur om een reden als dat die kandidaat niet gekwalificeerd zou zijn, hoewel dat in de politieke praktijk soms wat anders ligt en politieke voorkeuren mee wegen.

De Senaat boog zich niet eens over Garland. Geen hoorzitting, geen stemming, niks. En het was niet alsof er geen tijd was of iets dergelijks. Daarmee schonden de Republikeinen in de ogen van de Democraten de ongeschreven regels om daarna hun eigen herinterpretatie weer eens te schenden in 2020.

Ik vind het in dit licht helemaal niet vreemd als sommige Democraten het dan interpreteren als "er zijn geen regels anders dan wat de grondwet stelt; klaarblijkelijk is elk grondwettelijk middel geoorloofd bij het bedrijven van machtspolitiek hierin."

Jouw positie vind ik hierin wel vreemd. Aan de ene kant vind je dat mensen hun rol hebben, maar niet hoeven te pakken ondanks hun ambtseed, om harde partijpolitiek te bedrijven, maar aan de andere kant mogen wetgevers hun rol niet pakken om de rechtsstaat te verbeteren of het bedrijven van deze partijpolitiek te corrigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-04-2021 12:41:36 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:29:38 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025881
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:08 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Wappie-heid knows no political boundries, hé.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:30:23 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199025893
Het kan ook gewoon dat Cotton criminele dingen heeft gedaan. Dat doen ze bij die partij wel vaker.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:33:22 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199025936
En het kan ook dat me tante een pieletje heeft en dus stiekem mijn oom is.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:36:44 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_199025977
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:07 schreef ExTec het volgende:
gevoelsmatigheden zoals 'het volk moeten representeren'
Dit is wel tekenend voor een bepaalde mindset.

Verder is het verruimen van de SCOTUS om meer liberale rechters aan te stellen overduidelijk een partisane politieke daad, het punt is dat de SCOTUS al gepolitiseerd was, wat je lijkt te willen negeren omdat, nouja, "omdat anderen tunnelvisie hebben".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:40:18 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026030
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:49 schreef ExTec het volgende:
Alleen jammer dat de tergend simpele conclusie simpelweg niet volgt uit het voorgaande.

Want een rep is blijkbaar tegen kandidaten die de dems voorstellen,

Kun je wat van vinden, ik persoonlijk vind het ook bedenkelijk,

Maar als een kandidaat word aangenomen, zal hij/zij de bevolking beschermen.

Dus koppelen we er de klinkende conclusie aan dat de persoon blijkbaar tegen het beschermen van de bevolking is. :')

Maar is het nog een optie dat een andere kandidaat, die wel een ieders goedkeuring weg kan dragen, ook de bevolking beschermd?

Sommigen hier moeten wat minder meegaan in die amerikaanse infantiele voorstelling van zaken. Met nadruk op: ook als die van de kant komt waar we ons mee vereenzelvigen.
wow :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:41:50 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026053
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:08 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Chickens coming home to roost.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199026076
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

wow :')
Ik zal je helpen.

Dat slaat allemaal op de laatste zin uit deze twitter post die ulx hier plaatste.

twitter
pi_199026097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:30 schreef Ulx het volgende:
Het kan ook gewoon dat Cotton criminele dingen heeft gedaan. Dat doen ze bij die partij wel vaker.
Nou hè, die hele partij is gewoon inherent crimineel en moreel verwerpelijk. Vanuit dat oogpunt, hoe mooi zou het zijn als de VS gewoon een one-party system kreeg? De Democraten die het hele land naar hun hand zouden kunnen zetten, wat een verademing zou dat zijn. Utopisch bijna.

Alleen wat doe je dan met 75 miljoen Republikeinse stemmers?
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:45:24 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026100
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik zal je helpen.

Dat slaat allemaal op de laatste zin uit deze twitter post die ulx hier plaatste.

[ twitter ]
Dat had Snert al gedaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199026119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat had Snert al gedaan.
Niet dus.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:22 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026128
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nou hè, die hele partij is gewoon inherent crimineel en moreel verwerpelijk. Vanuit dat oogpunt, hoe mooi zou het zijn als de VS gewoon een one-party system kreeg? De Democraten die het hele land naar hun hand zouden kunnen zetten, wat een verademing zou dat zijn. Utopisch bijna.

Alleen wat doe je dan met 75 miljoen Republikeinse stemmers?
Dat zouden ze theocratische bible-thumpers in de partij van God zelf best graag willen denk ik, een one-party system. Uiteraard geschoeid op zuiver christelijk-conservatieve leest. Sowieso hebben ze de Heer aan hun kant dus de morele victorie hebben ze al binnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:39 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niet dus.
Jawel hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199026195
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Nope. Op dit punt ging hij niet in.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:56:42 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026291
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nope. Op dit punt ging hij niet in.
Wat, dat het beschermen van de bevolking ook kan bestaan uit het weren van mensen a priori op basis van partijlidmaatschap?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 12:58:26 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026321
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lachwekkend.

Dit aard 100% in jouw wereldbeeld wat al dan niet goed is, en wat al dan niet slecht is.

Het korte antwoord is:

Het is het prerogatief van een zittende president om een vervanger in scotus aan te wijzen.

Wat bedoel je met 'gepolitiseerd'? Met een S btw.

Heeft trump soms de regels veranderd om de samenstelling naar zijn hand te zetten?

Heeft die een niet bestaande wet overtreden die dicteert dat het op een 'vage' manier het volk moet 'representeren'?

Nee.

Hou toch eens op met je eigen platje bias proberen te omkleden met 'morele rechtvaardigheid'.
Serieus? Nu heb je ineens problemen met 'bias' die omkleed wordt met 'morele rechtvaardigheid'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:59:02 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026337
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is wel tekenend voor een bepaalde mindset.
Onzin.

Je hebt te maken met wetten.

Zijn die niet goed, pas je die aan, simpel zat.

Maar niet je eigen bias omhangen met de mantel der 'juistheid', en dan vinden dat je dat maar moet negeren.

quote:
het punt is dat de SCOTUS al gepolitiseerd was,
Ik zou zeggen: same as it ever was.

Alleen dat is bij mensen zoals jij blijkbaar ineens een probleem als de compositie je niet aan staat.
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:00:37 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026364
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Onzin.

Je hebt te maken met wetten.

Zijn die niet goed, pas je die aan, simpel zat.

Maar niet je eigen bias omhangen met de mantel der 'juistheid', en dan vinden dat je dat maar moet negeren.
[..]

Ik zou zeggen: same as it ever was.

Alleen dat is bij mensen zoals jij blijkbaar ineens een probleem als de compositie je niet aan staat.
De mantel der juistheid... de omkleding in morele rechtvaardigheid...

Ooit van de Moral Majority gehoord?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:05:33 #44
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026440
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De mantel der juistheid... de omkleding in morele rechtvaardigheid...

Ooit van de Moral Majority gehoord?
Nope.

Moet wel leuk blijven hé, een life-style optrekken rond elke dag naarstig het internet afspeuren naar je dagelijkse portie 'verontwaardigdheid' uit de 'amerikaans-republikeinse koker' laat ik graag aan anderen over.

Ik zit hier meestal voor mijn lol ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:08:15 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Serieus? Nu heb je ineens problemen met 'bias' die omkleed wordt met 'morele rechtvaardigheid'?
Jij-bak?

Wow :')
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:08:18 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026490
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope.

Moet wel leuk blijven hé, een life-style optrekken rond elke dag naarstig het internet afspeuren naar je dagelijkse portie 'verontwaardigdheid' uit de 'amerikaans-republikeinse koker' laat ik graag aan anderen over.

Ik zit hier meestal voor mijn lol ;)
Daar hoef je niet dagelijks het internet over af te speuren, gewoon een cursus Amerikaanse politiek post-WW II is voldoende om je te scholen en bepaalde patronen waar te nemen. Het wordt vooral interessant met Reagan.

Dat afstruinen van internet, en tweets, en ander spul om vervolgens te pretenderen dat we aan de rand van een liberal-woke-democratic invasie staan die ook Europa zal meezuigen in een neomarxistische hel, dat laat ik dan weer graag aan anderen over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:11:04 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026536
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij-bak?

Wow :')
Lijkt me onderhand nogal logisch voor iemand die het continu over 'de morele verhevenheid' van anderen heeft en voorbijgaat aan het feit dat een van de twee partijen in de VS zich al decennia opwerpt als beschermheer en hoeder van bijbelsche waarden en normen, ethiek en 'het juiste'.

Hetgeen des te grappiger is aangezien die club zichzelf ook probeert te presenteren als 'de rationele en niet emotionele' van de twee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199026551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat, dat het beschermen van de bevolking ook kan bestaan uit het weren van mensen a priori op basis van partijlidmaatschap?
Nee, dat het weren van democraten omdat hij graag republikeinse US attorneys wilt niet gelijk staat aan het tegenwerken van US attorneys die het land moeten beschermen door mensensmokkelaars en terroristen te vervolgen zoals deze zin suggereert;

quote:
US Attorneys prosecute terrorists & human traffickers—Cotton wants to obstruct them from protecting our communities & our nation.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:14:01 #49
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar hoef je niet dagelijks het internet over af te speuren, gewoon een cursus Amerikaanse politiek post-WW II is voldoende om je te scholen
Sure.

Zal kijken of ik daar nog een gaatje voor kan vinden, tussen me cursussen Diep Zee Macrameeën en Moderne Brommer techniek.

Maar als je het niet erg vind, geef ik hier nog steeds me mening, en kan je van mij verwachten dat ik niet gevoelig ben voor leraren geschiedenis die denken een discussie te kunnen monopoliseren.

https://www.logicallyfall(...)/Appeal-to-Authority
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:14:11 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee, dat het weren van democraten omdat hij graag republikeinse US attorneys wilt niet gelijk staat aan het tegenwerken van US attorneys die het land moeten beschermen door mensensmokkelaars en terroristen te vervolgen zoals deze zin suggereert;
[..]

[ afbeelding ]
Waarom wil hij Democraten weren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:15:13 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026595
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Sure.

Zal kijken of ik daar nog een gaatje voor kan vinden, tussen me cursussen Diep Zee Macrameeën en Moderne Brommer techniek.

Maar als je het niet erg vind, geef ik hier nog steeds me mening, en kan je van mij verwachten dat ik niet gevoelig ben voor leraren geschiedenis die denken een discussie te kunnen monopoliseren.

https://www.logicallyfall(...)/Appeal-to-Authority
Leraar? :')

Maar fijn dat appeal to authority niet werkt. Leerden die Republikeinen dat ook maar eens i.p.v. zich continu achter de bijbel te verschuilen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:15:55 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026605
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Lijkt me onderhand nogal logisch voor iemand die het continu over 'de morele verhevenheid' van anderen heeft en voorbijgaat aan het feit dat een van de twee partijen in de VS zich al decennia opwerpt als beschermheer en hoeder van bijbelsche waarden en normen, ethiek en 'het juiste'.
Daar ga ik niet aan voorbij. Dat erken ik prima.

Maar dat vertaalt zich bij mij niet dat daarom die ander per definitie gelijk heeft.
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:16:43 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026619
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar ga ik niet aan voorbij. Dat erken ik prima.

Maar dat vertaalt zich bij mij niet dat daarom die ander per definitie gelijk heeft.
Waar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:17:46 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199026628
Bij Fedex is iemand postal gegaan. 8 doden dit keer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:02 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026631
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar?
Lees maar terug.

Dat is het voordeel van een forum, als je naar boven scrolt kun je precies zien wie wat gezegd heeft.
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:37 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026637
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lees maar terug.

Dat is het voordeel van een forum, als je naar boven scrolt kun je precies zien wie wat gezegd heeft.
Daar zag ik nergens een nuancering van die zogenaamde 'morele verhevenheid'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:22:30 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar zag ik nergens een nuancering van die zogenaamde 'morele verhevenheid'.
Nou en.
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:23:16 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026692
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nou en.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:24:25 #59
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026706
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Weinig inhoudelijk ;)
&lt;signature here&gt;.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 13:24:42 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199026712
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Weinig inhoudelijk ;)
Precies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:26:26 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies.
Je hebt het over jezelf hé? :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:32:48 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199026810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom wil hij Democraten weren?
Ow, dus je snapt het wel? :)

Verwarrend.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 13:44:30 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199026984
Kunnen we weer ophouden met offtopic en persoonlijk geneuzel aub?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:46:51 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_199027020
De morele standpunten achter de identity politics van de Republikeinen lijken weer niet erg populair te zijn.



They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199027089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef speknek het volgende:
De morele standpunten achter de identity politics van de Republikeinen lijken weer niet erg populair te zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De eerste vraag wordt verkeerd gesteld, er is nogal een verschil tussen 'medical care' of bijvoorbeeld puberty blockers.

De meeste mensen hebben gewoon geen idee wat de termen allemaal betekenen. Het is dan ook vrij bizar dat zulke non-issues zo'n groot podium krijgen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:54:44 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_199027135
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De eerste vraag wordt verkeerd gesteld, er is nogal een verschil tussen 'medical care' of bijvoorbeeld puberty blockers.

De meeste mensen hebben gewoon geen idee wat de termen allemaal betekenen. Het is dan ook vrij bizar dat zulke non-issues zo'n groot podium krijgen.
Ja dat klopt wel, alhoewel het vrij duidelijk gesteld is naar aanleiding van de wet in Alabama, kan het zijn dat sommigen het anders interpreteren. Toch hebben ze er een duidelijke mening over, en kiezen ze niet voor unsure.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:57:42 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199027173
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef speknek het volgende:
De morele standpunten achter de identity politics van de Republikeinen lijken weer niet erg populair te zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De bewoording van die laatste vind ik ook wel apart?

"Transgender Student Athletes?"

Niet studenten niet?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:04:53 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_199027258
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

De bewoording van die laatste vind ik ook wel apart?

"Transgender Student Athletes?"

Niet studenten niet?
Dat zal met de Florida wet te maken hebben, de Republikeinen daar hebben net een pedowet ingediend waardoor scholen mogen eisen de poesjes van tienermeisjes te begluren om te achterhalen of ze wel echt meisje zijn.

Maar het zal er ook wel op neer komen dat de overheden niet echt zulke wetten op kunnen leggen aan de professionele bonden als de MLB en NFL, maar wel aan openbare scholen. Sport op hogescholen en colleges is heeeel belangrijk voor de VS.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199027346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zal met de Florida wet te maken hebben, de Republikeinen daar hebben net een pedowet ingediend waardoor scholen mogen eisen de poesjes van tienermeisjes te begluren om te achterhalen of ze wel echt meisje zijn.

Maar het zal er ook wel op neer komen dat de overheden niet echt zulke wetten op kunnen leggen aan de professionele bonden als de MLB en NFL, maar wel aan openbare scholen.
Wat het ook kan zijn:

Biden had een executive order getekend wat stelde uit te gaan zoeken hoe discriminatie van (ik meen) transgenders in/door de federale overheid verminderd kon worden. Zo afgaand op wat Chivaz postte in BNW werd in bepaalde Republikeinse social-media kringen mensen wijsgemaakt dat dit dan per se allemaal gevolgen heeft voor sportprogramma's van scholen die federaal geld krijgen.

Dit heeft er weer toe geleid dat er in een aantal staten wetgeving is gemaakt:

quote:
Transgender rights in the spotlight as Arkansas and Tennessee become latest states to pass anti-trans legislation

(...)

Twenty-eight states are considering anti-trans bills, according to the American Civil Liberties Union (ACLU). The bills put forth this year predominantly fall into two categories: removing trans girls' ability to participate in girls' sports, and restricting young trans peoples' access to gender-affirming health care.

While many of them may not become law, bills in three states -- Tennessee, Mississippi and Arkansas -- have already been passed and signed by state governors this month.

(...)
pi_199027531
Logisch ook dergelijke wetgeving. Je moet niet willen dat jongens mee gaan doen aan meisjessport, en tevens het aanmoedigen van hormoonblokkers, dan wel hormoonkuren, bij minderjarigen is waanzin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef speknek het volgende:
De morele standpunten achter de identity politics van de Republikeinen lijken weer niet erg populair te zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zal met de Florida wet te maken hebben, de Republikeinen daar hebben net een pedowet ingediend waardoor scholen mogen eisen de poesjes van tienermeisjes te begluren om te achterhalen of ze wel echt meisje zijn.

Maar het zal er ook wel op neer komen dat de overheden niet echt zulke wetten op kunnen leggen aan de professionele bonden als de MLB en NFL, maar wel aan openbare scholen. Sport op hogescholen en colleges is heeeel belangrijk voor de VS.
Dit is weer een knap staaltje getriggerde projectie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 14:28:02 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:18:45 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199028236
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef Dejannn het volgende:
Logisch ook dergelijke wetgeving. Je moet niet willen dat jongens mee gaan doen aan meisjessport, en tevens het aanmoedigen van hormoonblokkers, dan wel hormoonkuren, bij minderjarigen is waanzin.
[..]

[..]

Dit is weer een knap staaltje getriggerde projectie.
Ja mee eens.
Aan de andere kant vind ik dat hele transgenderthema ook een non issue wat helemaal opgeblazen wordt door media.

Er zijn grotere problemen in dat land.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199028274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja mee eens.
Aan de andere kant vind ik dat hele transgenderthema ook een non issue wat helemaal opgeblazen wordt door media.

Er zijn grotere problemen in dat land.
Gewoon lekker negeren. Wat kan ons het nou rotten of een transgender wel of niet mag sporten in de VS?

Vind Amerikaanse politiek hartstikke interessant, maar dit soort thema's zijn in mijn ogen, zoals je zelf al aangeeft een dikke vette non-issue.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:25:25 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199028353
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef Dejannn het volgende:
en tevens het aanmoedigen van hormoonblokkers, dan wel hormoonkuren, bij minderjarigen is waanzin.

Onze huistransfoob legt het nog eens duidelijk uit. :') het is niet strafbaar om je tot voorbij de jaren '50 te ontwikkelen he.
pi_199028658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Onze huistransfoob legt het nog eens duidelijk uit. :') het is niet strafbaar om je tot voorbij de jaren '50 te ontwikkelen he.
Ik ben niet bang voor mensen met genderdysforie hoor. Ben zelfs voorstander dat zij alle vrijheid moeten hebben om hun gewenste transitie te ondergaan. Maar we hebben het hier over kinderen, dat is een ander verhaal ;).
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja mee eens.
Aan de andere kant vind ik dat hele transgenderthema ook een non issue wat helemaal opgeblazen wordt door media.

Er zijn grotere problemen in dat land.
Een tak van de media probeert inderdaad een bepaald woke gedachtegoed omtrent dit onderwerp door de strot te douwen bij anderen. Zelfs als het dus om minderjarigen gaat. Zorgwekkend, maar zeker niet het grootste probleem in het land, daar heb je geheel gelijk in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 15:45:21 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:51:50 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199028749
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:45 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor mensen met genderdysforie hoor. Ben zelfs voorstander dat zij alle vrijheid moeten hebben om hun gewenste transitie te ondergaan. Maar we hebben het hier over kinderen, dat is een ander verhaal ;).

Je bent er dus tegenstander van. Je kunt jezelf wel voorstander noemen, maar je zegt dat je erop tegen bent. Waarschijnlijk omdat je het maar raar vindt, dat soort mensen. Stop maar met liegen dus, iedereen kan lezen dat je een tegenstander bent van behandelingen die sommigen nodig hebben omdat je niet zoveel op hebt met transgenders enzo. Dat je dat volkomen arbitrair onder 'denk aan de kinderen' schaart, maakt het niet minder giftig, walgelijk en bekrompen. Waarom heb je eigenlijk een hekel aan transgenders enzo? Aangeleerd? Is het een gevoelskwestie?
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:52:28 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_199028755
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:45 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben niet bang voor mensen met genderdysforie hoor. Ben zelfs voorstander dat zij alle vrijheid moeten hebben om hun gewenste transitie te ondergaan. Maar we hebben het hier over kinderen, dat is een ander verhaal ;).
Je bent bang dat ze anders presteren zonder bewijs en verheft deze angst tot iets dat uberhaupt belangrijker is voor jongeren dan gewoon gelukkig zijn en daarom wetgeving nodig heeft, en daarbij je persoonlijke paniek verdraait tot een morele paniek. Als dat geen fobie is weet ik het ook niet meer.
quote:
Een tak van de media probeert inderdaad een bepaald woke gedachtegoed omtrent dit onderwerp door de strot te douwen bij anderen. Zelfs als het dus om minderjarigen gaat. Zorgwekkend, maar zeker niet het grootste probleem in het land, daar heb je geheel gelijk in.
Niemand is het met je eens, zelfs de Republikeinse stemmer in de VS niet, en dat is allemaal de schuld van de woke media.

quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef Dejannn het volgende:
Dit is weer een knap staaltje getriggerde projectie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199028800
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je bent er dus tegenstander van. Je kunt jezelf wel voorstander noemen, maar je zegt dat je erop tegen bent. Waarschijnlijk omdat je het maar raar vindt, dat soort mensen. Stop maar met liegen dus, iedereen kan lezen dat je een tegenstander bent van behandelingen die sommigen nodig hebben omdat je niet zoveel op hebt met transgenders enzo. Dat je dat volkomen arbitrair onder 'denk aan de kinderen' schaart, maakt het niet minder giftig, walgelijk en bekrompen. Waarom heb je eigenlijk een hekel aan transgenders enzo? Aangeleerd? Is het een gevoelskwestie?
Voorstander bij volwassenen, tegenstander bij kinderen. Voortaan even wat beter lezen. Het staat er toch echt duidelijk hoor ;). Op alle verdere loze aantijgingen en aannames ga ik niet in. Blijkbaar roept dit onderwerp erg veel emotie bij je op.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:56:14 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199028828
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:54 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Voorstander bij volwassenen, tegenstander bij kinderen.
Wat hebben die mensen jou eigenlijk misdaan dat je hun leven wil verzieken en dat ook nog vanzelfsprekend lijkt te vinden?
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:01:51 #79
441440 aquawoman
Bitch please
pi_199028915
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:54 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Voorstander bij volwassenen, tegenstander bij kinderen. Voortaan even wat beter lezen. Het staat er toch echt duidelijk hoor ;). Op alle verdere loze aantijgingen en aannames ga ik niet in. Blijkbaar roept dit onderwerp erg veel emotie bij je op.
Ken je persoonlijk ook transgenders? Ik ken er toevallig meer dan de gemiddelde persoon en hoor dus ook veel over de processen - die zijn lang en goed onderbouwd.

Ik ken ook best wat transgenders die op volwassen leeftijd de transitie in zijn gegaan en die heel jaloers zijn op anderen die eerder de transitie in konden - een volledig gevormd volwassen lichaam vertoont nu eenmaal veel meer fysieke eigenschappen van een gender.

Ik ben het eens dat er niet licht mee omgesprongen moet worden - maar dat wordt het ook niet. Er is in Nederland maar 1 ziekenhuis waar dit traject gedaan wordt, door zeer gespecialiseerde artsen op mentaal en fysiek gebied die samen met hun patiënten een lang traject aangaan.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_199029050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat hebben die mensen jou eigenlijk misdaan dat je hun leven wil verzieken en dat ook nog vanzelfsprekend lijkt te vinden?
Niemands leven wordt verziekt, dat is meer jouw interpretatie. Het is naar mijn mening juist ziekelijk om bij kinderen hun puberteit te gaan vertragen of zelfs aan hormoonkuren te gaan beginnen.

Als jij er anders over denkt, helemaal prima ^O^. Maar ik ga mijn visie niet bijstellen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:01 schreef aquawoman het volgende:
Ken je persoonlijk ook transgenders? Ik ken er toevallig meer dan de gemiddelde persoon en hoor dus ook veel over de processen - die zijn lang en goed onderbouwd.
Jazeker, ik val zelf binnen de categorie LGBT en heb mede daarom meermaals met transgenders gesproken ;).
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:18:32 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199029097
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Niemands leven wordt verziekt, dat is meer jouw interpretatie.
Zegt degene die dingen voor andere mensen wil verbieden omdat hij zijn eigen mening belangrijker vindt dan hun leven.

quote:
Het is naar mijn mening
juist ziekelijk om bij kinderen hun puberteit te gaan vertragen of zelfs aan hormoonkuren te gaan beginnen.
Omdat je een onwetende bekrompen conservatief bent, die zich wil kunnen bemoeien met leven van anderen. Verder is niemand ter wereld geinteresseerd in jouw nergens op gebaseerde mening en is het zeker geen reden om de levens van derden te frustreren.
pi_199029204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:18 schreef VoMy het volgende:
Omdat je een onwetende bekrompen conservatief bent, die zich wil kunnen bemoeien met leven van anderen. Verder is niemand ter wereld geinteresseerd in jouw nergens op gebaseerde mening en is het zeker geen reden om de levens van derden te frustreren.
Nou, je bewijst het ongelijk van je eigen claim. Je blijft maar reageren op mijn posts ;).
pi_199029217
Het is idd wel iets typisch conservatiefs/republikeins om andermans leven te beinvloeden en/of te controleren mbt issues waar ze zelf meestal totaal niet mee in aanraking komen.

Tegen abortus? Prima, neem er geen.
Tegen homosexualiteit? Prima, ga geen relaties aan met iemand van hetzelfde geslacht.
Tegen transgenders? Prima, laat je niet ombouwen.

Maar ga niet tegen anderen zeggen hoe ze hun leven zouden moeten leiden, kom op zeg.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:30:31 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199029233
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:27 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nou, je bewijst het ongelijk van je eigen claim. Je blijft maar reageren op mijn posts ;).
Ik weet niet wat je probeert te zeggen, maar jij bent degene die zich met andere mensen en hun hormoonbehandeling wil bemoeien vanuit een niet-aanwezige expertise icm een giftige, bekrompen geest. Dat dat even duidelijk is.
pi_199029284
Vind eerlijk gezegd dat je best vraagtekens mag zetten bij dat hele gender/transgender-gebeuren.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:36:27 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_199029291
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind eerlijk gezegd dat je best vraagtekens mag zetten bij dat hele gender/transgender-gebeuren.
Want? Mogen we ook vraagtekens bij jouw bestaan zetten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:36:28 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199029292
Denken jullie dat kinderen/pubers echt in staat zijn om zo'n ingrijpende beslissing voor zichzelf te kunnen maken? Ik denk van niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199029346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef Harvest89 het volgende:
Denken jullie dat kinderen/pubers echt in staat zijn om zo'n ingrijpende beslissing voor zichzelf te kunnen maken? Ik denk van niet.
Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray gaat het over dit soort dingen. Hij is neoconservatief en dan kan je hem daar als linksig woke-figuur op aanvallen, maar ik vind dat hij zinnige dingen schrijft.
pi_199029371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Want? Mogen we ook vraagtekens bij jouw bestaan zetten?
Wat heb ik ermee te maken? Dat hele progressieve identity-gedoe lijkt een beetje door te slaan..net of het een modegril is ofzo.
pi_199029394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray gaat het over dit soort dingen. Hij is neoconservatief en dan kan je hem daar als linksig woke-figuur op aanvallen, maar ik vind dat hij zinnige dingen schrijft.
Ik zou liever luisteren naar medici, psychologen, pedagogen en joost-mag-weten wat voor specialisten er allemaal bij zoiets een rol kunnen spelen. Wat voegt het luisteren naar politiek commentatoren hierover wezenlijk toe aan je begrip?
pi_199029395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef Harvest89 het volgende:
Denken jullie dat kinderen/pubers echt in staat zijn om zo'n ingrijpende beslissing voor zichzelf te kunnen maken? Ik denk van niet.
Ik denk dat dit prima op individueel niveau door medische experts te beoordelen is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:47:41 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199029421
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray gaat het over dit soort dingen. Hij is neoconservatief en dan kan je hem daar als linksig woke-figuur op aanvallen, maar ik vind dat hij zinnige dingen schrijft.
Ken ik niet.
Maar er zijn ook veel transgenders die jaren later spijt hebben gekregen van allerlei ingrepen en behandelingen. Ik vind dat kinderen op dit vlak tegen zich zelf in bescherming moeten worden genomen totdat ze een weloverwogen volwassen keus kunnen maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199029434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zou liever luisteren naar medici, psychologen, pedagogen en joost-mag-weten wat voor specialisten er allemaal bij zoiets een rol kunnen spelen. Wat voegt het luisteren naar politiek commentatoren hierover wezenlijk toe aan je begrip?
Omdat hij natuurlijk bronnen heeft geraadpleegd en die bronnen zijn o.a. diezelfde specialisten. Laat je overigens geen zand in de ogen strooien wanneer iemand toevallig 'specialist' is. Een specialist kan ook een activist zijn..of zelfs verknipt.
pi_199029519
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat hij natuurlijk bronnen heeft geraadpleegd en die bronnen zijn o.a. diezelfde specialisten. Laat je overigens geen zand in de ogen strooien wanneer iemand toevallig 'specialist' is. Een specialist kan ook een activist zijn..of zelfs verknipt.
Uiteraard is je oor hangen naar 1 specialist niet verstandig als je je een goed beeld wilt vormen van iets, ben ik helemaal met je eens. Dat was dan ook niet de suggestie die ik deed.

Echter weet je bij een politiek commentator vrij zeker dat hij je een mening verkoopt die politiek gekleurd is. En dan moet je dus eigenlijk alsnog nagaan hoe iets eigenlijk zit... of de mening van politiek commentatoren met andere invalshoek ernaast leggen ... en aangezien je zelf niet weet hoe iets zit en hoe feiten over iets gewogen moeten worden en of de aangehaalde feiten wel feiten zijn, kom je niet veel verder denk ik.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:55:54 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199029523
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb ook mijn twijfels. In het boek The madness of crowds van Douglas Murray
Ah, een puber kan het niet bepalen voor zichzelf maar Douglas Murray kan het wel bepalen voor die puber :')
pi_199029529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat heb ik ermee te maken? Dat hele progressieve identity-gedoe lijkt een beetje door te slaan..net of het een modegril is ofzo.
Het idee is een beetje dat jij het met de woke visie eens móet zijn. Anders laten ze je niet met rust en wordt je voor van alles en nog wat uitgemaakt. Autoritair progressivisme noem ik dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 16:57:22 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:57:51 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199029549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat heb ik ermee te maken? Dat hele progressieve identity-gedoe lijkt een beetje door te slaan..net of het een modegril is ofzo.
Wat heeft jouw idee over modegrillen te maken met hormoonbehandelingen?
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:01:32 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199029587
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het idee is een beetje dat jij het met de woke visie eens móet zijn. Anders laten ze je niet met rust en wordt je voor van alles en nog wat uitgemaakt. Autoritair progressivisme noem ik dat.
Het idee is vooral dat als je niet verder komt dan huilen over wokeheid, je mensen geen behandelingen moet willen ontzeggen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:04:50 #99
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199029626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:36 schreef Harvest89 het volgende:
Denken jullie dat kinderen/pubers echt in staat zijn om zo'n ingrijpende beslissing voor zichzelf te kunnen maken? Ik denk van niet.
Ik denk juist dat als pubers dat al van zichzelf weten en dat durven uit te spreken, het gevoel heel sterk moet zijn. De wereld is enorm ingericht op normaal zijn, dus de drempel om je uit te spreken dat je dat niet bent is groot.

En hoeveel mensen die een geslachtsverandering hebben doorlopen hebben daar achteraf spijt van?
pi_199029651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat heeft jouw idee over modegrillen te maken met hormoonbehandelingen?
Ik zeg alleen dat ik denk dat het aantal mensen dat echt transgender is, en die ik uiteraard een warm hart toe draag, kleiner is dan de aantallen die tegenwoordig zo'n traject ingaan, verblind door vloggers op YouTube die transgender zijn en massa's fans verzamelen, en gehersenspoeld door psychologen en andere hulpverleners die in een soort collectieve waan denken dat ze er goed aan doen. Misschien krijg ik ongelijk, maar ooit zullen mensen met verwondering hierop terugkijken en de spijtoptanten zullen in tranen hun verhaal doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')