Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
VVD 50 zetels in december 2021quote:Op donderdag 1 april 2021 16:32 schreef monkyyy het volgende:
Succes met een 7 partijen kabinet dan maar. Dan krijg je je herverkiezingen wel.
Kasja gaat huilen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef byah het volgende:
Rutte moet dit nog even overleven, straks gaan de verkenners politieke zelfmoord plegen
Ze laat Rutte stotteren.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef -XOR- het volgende:
Ik vermoed dat Sylvana nog wel eens een beter kamerlid zou kunnen worden dan ik aanvankelijk had verwacht.
Op basis van wat ze nu verkondigd?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef -XOR- het volgende:
Ik vermoed dat Sylvana nog wel eens een beter kamerlid zou kunnen worden dan ik aanvankelijk had verwacht.
Eensquote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef xzaz het volgende:
Gooi die verkenning als je blieft weer naar de Koning.
Ja, In ieder geval beter dan die BBB trien.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef -XOR- het volgende:
Dat was genieten bij Jinek.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef BasEnAad het volgende:
Sylvana en Caroline hebben gelukkig door dat ze beter samen kunnen werken dan modder naar elkaar gooien.
Tja iedereen is tegen haar alleen maar vanwege dat zwarte pieten-gedoe. Dit staat daar natuurlijk los van.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:35 schreef -XOR- het volgende:
Boomerquote:Op donderdag 1 april 2021 16:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ploumen die met twee wijsvingers aan het typen is op haar mobiel
En snel, sow.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Typische boomer.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nobody dusquote:Op donderdag 1 april 2021 16:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Politiek journalist NOS/Nieuwsuur
Niet met je piemel typenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Geen piemelspitzengefuhl?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Die van mij gaat van A tot Z in 1 keer!
Hoe zouden ze bij een radiostation in vredesnaam vertrouwelijk informatie hebben en dat vrolijk op de radio gaan besprekenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:38 schreef Coelho het volgende:
Even over die bron, is hij vanochtend niet door Q-Music of 538 gebeld? Die hebben er nog wel eens een handje van om om 07:30 te bellen
Die zitten tegen elkaar aan op een standaard Qwerty toetsenbordquote:Op donderdag 1 april 2021 16:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Die van mij gaat van A tot Z in 1 keer!
Ik ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
Begin het nu verspilling van tijd te vinden.
Plas, glas en alles bleef hoe het was.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
Ook bij een Azerty toetsenbord.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die zitten tegen elkaar aan op een standaard Qwerty toetsenbord
Ik niet. Klaver is scherp hier (nee, niet op gestemd).quote:Op donderdag 1 april 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
Je hebt de berichtgeving rondom de coronamaatregelen gemist?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoe zouden ze bij een radiostation in vredesnaam vertrouwelijk informatie hebben en dat vrolijk op de radio gaan bespreken
Dat is niet nodig want dit wordt pas na half 5quote:Op donderdag 1 april 2021 16:38 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik hoop maar dat deze mensen allemaal een werkgeversverklaring hebben, dit redden ze zelfs niet voor de nieuwe avondklok.
Oh. Ik liep net even weg.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet. Klaver is scherp hier (nee, niet op gestemd).
Hij heeft zowaar eens gelijk.quote:
Baantjes verdelen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Jojoke het volgende:
Hoe denkt Rutte verder te kunnen gaan na deze shitshow?
Omdat hij tot nu toe overal mee weg is gekomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Jojoke het volgende:
Nog 10 jaarquote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Jojoke het volgende:
Dit is pas nummer 2 van de 17 en officieel is het alleen maar de opmaakt naar de antwoorden van de verkenners.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Regilio_ het volgende:
Hoe lang duurt deze stoelendans nog joh.
Die is al lang vol.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er al een bingo kaart voor Rutte zijn antwoorden?
quote:DEN HAAG - Premier en VVD-leider Rutte wilde CDA-Kamerlid Omtzigt minister maken.
Dat blijkt uit de aantekeningen van verkenners Ollongren en Jorritsma die naar buiten zijn gekomen. „Het wordt heel ingewikkeld zonder het CDA”, staat opgetekend
uit de mond van Rutte. „Je moet wat met Omtzigt: minister maken.”![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon net als alle andere keren. Die man heeft chronisch geen herinneringen aan belangrijke dingen die wanneer ze boven water komen hem niet goed uitkomen, maar heeft daar nog nooit echt last van gehad. Waarom nu wel?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Jojoke het volgende:
Die was naar adem aan het happen zo snel als dattie ging.quote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er al een bingo kaart voor Rutte zijn antwoorden?
Nou dan zie ik het al komen met deze schorsing van vijf minutenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:47 schreef SpaceOddity het volgende:
Vijf minuten kunnen best lang duren ...
Ik betrap mezelf er ook op jaquote:
Ik denk dat Wilders in de kamer slaapt vannacht.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Regilio_ het volgende:
Met de huidige verkennersquote:Op donderdag 1 april 2021 16:48 schreef byah het volgende:
Arib moet even bellen met de partijtop van de VVD?
Je hebt een volle bingokaart.quote:
Rutte was te laat toen de muziek stopte, maar is toch gaan zitten op andermans schoot, volledig overtuigd dat hij als eerste was. Kan nog heel lang gaan duren.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:44 schreef Regilio_ het volgende:
Ik zie toch een andere lichaamshouding bij Kaag. Die is absoluut niet blij met deze zooi.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:48 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Rutte zoekt Kaag direct op en Kaag reageert absoluut niet vijandig. D66 en CDA zullen Rutte waarschijnlijk blijven steunen
yupquote:Op donderdag 1 april 2021 16:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die mondkapjes komen nu wel goed uit
Carola komt van de CUquote:Op donderdag 1 april 2021 16:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Rutte wordt gewipt, de jonge heeft het te druk met corona, Carola van Schouten komt uit de VVD, kasja wordt premier.
Plan succes
Carola is van de CUquote:Op donderdag 1 april 2021 16:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Rutte wordt gewipt, de jonge heeft het te druk met corona, Carola van Schouten komt uit de VVD, kasja wordt premier.
Naatjequote:Op donderdag 1 april 2021 16:48 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/DeNater/status/1377633459510910985
goeie van naatje
Maar is dat genoeg? Moet nog een partij bij. CU of PvdA dan toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:48 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Rutte zoekt Kaag direct op en Kaag reageert absoluut niet vijandig. D66 en CDA zullen Rutte waarschijnlijk blijven steunen
Ik kreeg idd ook een beetje het gevoel dat Kaag duidelijk maakte dat ze hem niet ging steunen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zie toch een andere lichaamshouding bij Kaag. Die is absoluut niet blij met deze zooi.
Die heeft Wilders mogelijk nodig voor een nieuwe termijnquote:Op donderdag 1 april 2021 16:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom kapt Arib die Wilders niet af ? Ze probeert iedereen kort te houden bij het stellen vragen, in het kader van kort en bondig. Maar Geert Wilders mag een heel betoog houden, waar uiteindelijk geen vraag uit voortkomt....
Het was anders "haar" verkenner die zo slordig was met vertrouwelijke stukken...quote:Op donderdag 1 april 2021 16:49 schreef BlackLining het volgende:
Ik zie toch een andere lichaamshouding bij Kaag. Die is absoluut niet blij met deze zooi.
Dit zal nog wle gaan over haar suggestie om die bron te delen in vertrouwenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik kreeg idd ook een beetje het gevoel dat Kaag duidelijk maakte dat ze hem niet ging steunen.
Dat Rutte dit gezegd heeft en vervolgens ontkent is niet het gevolg van een fout van Ollongren.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Het was anders "haar" verkenner die zo slordig was met vertrouwelijke stukken...
MES STEEK PIJNquote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef superniger het volgende:
Gaan jullie vanavond the Passion kijken?
Overigens is het helemaal Rutte zelf die er daarna een bende van heeft gemaaktquote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Het was anders "haar" verkenner die zo slordig was met vertrouwelijke stukken...
Neequote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef superniger het volgende:
Niet als dat samenvalt met de kruisiging van Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef superniger het volgende:
Ben je nu carola aan het beledigen?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Plan succes
Na de eerste termijn, dus pas na het antwoord van de oud-verkenners.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef pussycatdoll het volgende:
Wanneer wordt er over die motie gestemd?
Vanavondquote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef pussycatdoll het volgende:
Wanneer wordt er over die motie gestemd?
Ik vind deze versie van the Passion toch beter, dus ik blijf gewoon NPO Politiek kijken.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef superniger het volgende:
Ik heb gehoord via via dat Rutte de rol van Judas op zich neemt?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef superniger het volgende:
Misschien, maar dan? Formatie gaat een shitshow worden, binnen 1,5 jaar klapt de boel alsnog en dan weer nieuwe verkiezingen?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:
Net even in de auto gezeten, op Radio 1 zijn ze ook van mening dat het is gedraaid halverwege, dat Rutte het debat nu regeert en genoeg steun heeft, waarschijnlijk in elk geval van CDA, D66, CU, PvdA, GL en SGP.
Tuurlijk maar het lekken van dat spul (wat enorm beunwerk is natuurlijk) is een andere kwestie dan het punt wat hier op tafel ligt: probeert de VVD kritische kamerleden weg te werken.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoe ze daarbij komen is mij een vraag.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:
Net even in de auto gezeten, op Radio 1 zijn ze ook van mening dat het is gedraaid halverwege, dat Rutte het debat nu regeert en genoeg steun heeft, waarschijnlijk in elk geval van CDA, D66, CU, PvdA, GL en SGP.
Zeker, maar het is voor D66 en Kaag nog geen reden om zich te wassen in onschuld. Ze zitten er net zo diep in als Rutte, de verkenner van D66 stond er bij en keek er naar toen over de persoonlijke toekomst van 2e kamerleden werd gesproken en greep schijnbaar niet in.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef Japepk het volgende:
Dat Rutte dit gezegd heeft en vervolgens ontkent is niet het gevolg van een fout van Ollongren.
Waarop baseren ze dat precies? Hij heeft nog geen enkel verwijt geloofwaardig kunnen weerleggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:
Neequote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef superniger het volgende:
Kwam door Baudet. Met dat half acht gedoe en het vage gedoe over de bron. Dat maakte er een zooitje van, waar Rutte makkelijk uit wist te komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:
Het komt door rutte zelf hoorquote:Op donderdag 1 april 2021 16:53 schreef tompsv18 het volgende:
Die fotograaf van die foto van Ollongren met die papieren moet zich nu wel als een baas voelen
Die hele shitstorm komt uiteindelijk daardoor
CDA heeft er politiek weinig belang bij om hem te steunen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe ze daarbij komen is mij een vraag.
Maar verwacht wel dat CDA, D66, ChristenUnie en SGP hem blijven steunen ja (net als de VVD uiteraard).
Zou kunnen. Of de formatie lukt gewoon, we krijgen een vergelijkbaar verstandshuwelijk als afgelopen 4 jaar waarbij de partijen elkaar onderling ook helemaal niet mochten en ze blijven gewoon 4 jaar zitten. Een verstandshuwelijk is soms helemaal niet zo slecht in de politiek.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Misschien, maar dan? Formatie gaat een shitshow worden, binnen 1,5 jaar klapt de boel alsnog en dan weer nieuwe verkiezingen?
Je bent nieuw in de politiek?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Jojoke het volgende:
Rutte heeft de steun van Kaag en Hoekstra nodig en die zijn beiden momenteel not amused. Ik zie niet hoe Rutte door kan gaan.
Ik zie dat (nog) nietquote:Op donderdag 1 april
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2601257/6/25#p198800485]donderdag 1 april 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:
Met name op de vragen van Hoekstra en Kaag, over 'volgende keren' en 'verderop in de formatie'.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarop baseren ze dat precies? Hij heeft nog geen enkel verwijt geloofwaardig kunnen weerleggen.
Er is een demissionair minister-presidentquote:Op donderdag 1 april 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n eventuele motie van wantrouwen is toch sowieso een papieren tijger? Er is geen regering meer om weg te sturen en een gekozen volksvertegenwoordiger (want dat is Rutte) kun je niet wegsturen.
Jazeker wel. Het gaat om vertrouwenquote:
Je kan de demissionair premier gewoon helemaal wegsturen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n eventuele motie van wantrouwen is toch sowieso een papieren tijger? Er is geen regering meer om weg te sturen en een gekozen volksvertegenwoordiger (want dat is Rutte) kun je niet wegsturen.
Die wordt dan dedemissionairquote:Op donderdag 1 april 2021 16:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er is een demissionair minister-president
Ja da's leuk, maar wat gaat een motie van wantrouwen dan nog toevoegen? Dat de minister president moet aftreden? Da's al gebeurd.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er is een demissionair minister-president
Ook niet om hem te laten vallen, dan hebben ze nog meer last van hun interne strijd komende tijd.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
CDA heeft er politiek weinig belang bij om hem te steunen.
Dat hij helemaal weggaatquote:Op donderdag 1 april 2021 16:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja da's leuk, maar wat gaat een motie van wantrouwen dan nog toevoegen? Dat de minister president moet aftreden? Da's al gebeurd.
Er zal dan een nieuwe demissionaire premier moeten komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:
niks schat kaag is net begonnenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Shit, was ff naar het toilet. Wat heb ik gemist?
Ja en dan? Dan is ie nog steeds gekozen volksvertegenwoordiger tevens lijsttrekker van de grootste partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan de demissionair premier gewoon helemaal wegsturen.
Ik gok zoiets van:quote:Op donderdag 1 april 2021 16:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die gaan aftreden om Rutte te redden?
Mahg hopen dat-ie dan zijn conclusies trektquote:Op donderdag 1 april 2021 16:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en dan? Dan is ie nog steeds gekozen volksvertegenwoordiger tevens lijsttrekker van de grootste partij.
Maar deze nuance ontgaat de gemiddelde PVV kiezer..... en vervolgens komt het "Dat is toch niet meer uit te leggen !"quote:Op donderdag 1 april 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:
Maak daar maar van de gemiddelde kiezer...quote:Op donderdag 1 april 2021 16:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar deze nuance ontgaat de gemiddelde PVV kiezer..... en vervolgens komt het "Dat is toch niet meer uit te leggen !"
Dan is het aan andere partijen of ze nog een Rutte IV willen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en dan? Dan is ie nog steeds gekozen volksvertegenwoordiger tevens lijsttrekker van de grootste partij.
Arib heeft niks gezegd over het telefoontje?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
niks schat kaag is net begonnen
Omtzigt de meeste stemmenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:59 schreef Jojoke het volgende:
CDA zou wel groter worden bij de volgende verkiezingen als ze Rutte nu laten vallen. Kaag en Hoekstra moeten even samen praten over wat ze gaan doen.
oh ja er komt binnen een half uur een brief aan van de nieuwe verkennersquote:Op donderdag 1 april 2021 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Arib heeft niks gezegd over het telefoontje?
OVer een half uur een brief van de verkennersquote:Op donderdag 1 april 2021 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze moet wel als ze haar 24 zetels wil verzilveren, ik denk dat als ze opnieuw gaan stemmen D66 niet groter gaat worden. Ook niet door de rol van Ollongren hierin.quote:
Brief komt binnen een half uur.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar volgens mij ligt Omtzigt bij bepaalde groepen binnen het CDA ook niet al te lekker. En bij heel snelle nieuwe verkiezingen zou die Omtzigt wel eens nog hoger scoren, en dan krijg je van die Mark/Rita effecten binnen het CDA.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:59 schreef Jojoke het volgende:
CDA zou wel groter worden bij de volgende verkiezingen als ze Rutte nu laten vallen. Kaag en Hoekstra moeten even samen praten over wat ze gaan doen.
Verrassingquote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik Kaag zo hoor mag Rutte blijven zitten van D66.
Ik probeerde positief te blijvenquote:Op donderdag 1 april 2021 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maak daar maar van de gemiddelde kiezer...
Die wil de D66 erfenis van dit proces zonder de koning reddenquote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Tlaloc het volgende:
Kaag denkt "leer voor de volgende keer".... Dus géén dolk.
Dat is bijna elke regeerperiode echter.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Misschien, maar dan? Formatie gaat een shitshow worden, binnen 1,5 jaar klapt de boel alsnog en dan weer nieuwe verkiezingen?
Want de 15e keer gaat het wellicht anders?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Tlaloc het volgende:
Kaag denkt "leer voor de volgende keer".... Dus géén dolk.
quote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oh ja er komt binnen een half uur een brief aan van de nieuwe verkenners
Dank!quote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
OVer een half uur een brief van de verkenners
Ik hoor alleen maar holle retoriek, alsof het Prinsjesdag is en we nog een koningin hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Tomatenboer het volgende:
De regering is gewoon volledig in dienst. De koning vraagt ze om aan te blijven totdat de opvolgers zijn benoemd.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:
Gohquote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Tomatenboer het volgende:
VVD zonder Rutte is nog een optiequote:Op donderdag 1 april 2021 17:02 schreef BlackLining het volgende:
Bovendien is het volstrekt onmogelijk om zonder de VVD een regering te vormen. Dan kom je op D66-PVV-CDA-PvdA-SP-FvD
Die 24 zetels zal ze neem ik aan ook wel willen behouden, en dat gaat nog knap lastig worden als ze na een groot verhaal over nieuw leiderschap weer op precies dezelfde voet door gaat.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze moet wel als ze haar 24 zetels wil verzilveren, ik denk dat als ze opnieuw gaan stemmen D66 niet groter gaat worden. Ook niet door de rol van Ollongren hierin.
Ja, ik dacht dat de toeslagenaffaire al "leer voor de volgende keer" wasquote:Op donderdag 1 april 2021 17:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Want de 15e keer gaat het wellicht anders?
Wat dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan is het aan andere partijen of ze nog een Rutte IV willen.
quote:Op donderdag 1 april 2021 17:02 schreef BlackLining het volgende:
Bovendien is het volstrekt onmogelijk om zonder de VVD een regering te vormen. Dan kom je op D66-PVV-CDA-PvdA-SP-FvD
Gelijk heeft ze wat mij betreft (ook niet op gestemd)quote:Op donderdag 1 april 2021 17:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kaag wil gewoon de Koning terug in het formatie proces !
quote:Op donderdag 1 april 2021 17:03 schreef xzaz het volgende:
Dit is dus de reden waarom ik nooit op de D66 zal stemmen. Wat een draaikont.
Amaliaquote:Op donderdag 1 april 2021 17:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Een nieuwe verkenner met gezag en afstand tot de politiek:
Willem-Alexander
Wat stel je anders voor?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Van Petrus, maar die haan heeft nu al 300 keer gekraaid.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:53 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Ik heb gehoord via via dat Rutte de rol van Judas op zich neemt?
Nou, jouw optie is wel heel onmogelijk. Met D66-CDA-PvdA-GL-SP-CU ben je er ook. Nog net iets waarschijnlijker, al lijkt me dat ook wel vrij onmogelijk. De "Buma en de 7 dwergen"-variant van 4 jaar geleden.quote:
Zou hij nu zelf ook kijken?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:05 schreef Zorro het volgende:
Uiterst jammer dat Omtzigt er zelf niet is.
Zo werkt het: eerst de kamer, dan Vak K. Altijd, bij elk debat.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom mogen de veroorzakers van al deze chaos pas als laatste aan het woord?
Lekker inefficientquote:Op donderdag 1 april 2021 17:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het: eerst de kamer, dan Vak K. Altijd, bij elk debat.
Waar twijfel je over? Is nu wel duidelijk dat D66 niet mee gaat in de motie.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dat ik maar denken of Kaag straks stiekem een messteek in rug van Rutte zou steken. zodat zij straks premier wordt.
Maar nu twijfel ik
Ik hoop daar ook op. Maar Rutte lijkt wederom te overleven. Het is net een kakkerlak.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dat ik maar denken of Kaag straks stiekem een messteek in rug van Rutte zou steken. zodat zij straks premier wordt.
Maar nu twijfel ik
Zo werkt het dan ook niet. Rutte wegwerken omdat hij Rutte is, maakt je nog geen premier en ook niet populairder.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Maar nu twijfel ik
De kamer stelt vragen, Vak K geeft antwoord. Je moet wel eerst de vragen kunnen stellen voor er antwoorden kunnen komen.quote:
Pas als zij voor of tegen uitspreekt bij motie.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar twijfel je over? Is nu wel duidelijk dat D66 niet mee gaat in de motie.
Een politiek vuil spel..he!quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo werkt het dan ook niet. Rutte wegwerken omdat hij Rutte is, maakt je nog geen premier en ook niet populairder.
Kaag heeft wat mij betreft een punt.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef byah het volgende:
Rutte doet alsof hij het vergeten is, Kaag wijst naar de verkenners, dus dat is wel duidelijk: de verkenners mogen nog 1x politiek voeren straks. Die worden geslachtofferd.
als je niet luistert naar wat ze uitspreekt misschienquote:Op donderdag 1 april 2021 17:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die Kaag is een aangename verbetering t.o.v. Jetten
En het is voor ons misschien niet heel duidelijk, maar Rutte is onder zijn collega's geliefd. Het valt niet te onderschatten hoezeer dat meeweegt in dit soort debatten.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo werkt het dan ook niet. Rutte wegwerken omdat hij Rutte is, maakt je nog geen premier en ook niet populairder.
Omdat ze eerst vragen moeten krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom mogen de veroorzakers van al deze chaos pas als laatste aan het woord?
Als D66 hier Rutte dumpt zonder overleg met VVD, krijgt Kaag inderdaad nooit meer een kabinet met VVD rond. En zonder VVD gaat er ook geen stabiel kabinet komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja of ze steunt Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:09 schreef Fred het volgende:
Kaag solliciteert hier naar de baan van Rutte?
D66 heeft liever ook gewoon geen Rutte maar wel VVDquote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als D66 hier Rutte dumpt zonder overleg met VVD, krijgt Kaag inderdaad nooit meer een kabinet met VVD rond. En zonder VVD gaat er ook geen stabiel kabinet komen.
Hoezo?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:
nieuw leiderschap, betekenisloze woorden
Maar die smaak krijgen ze niet voorgeschoteld.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
D66 heeft liever ook gewoon geen Rutte maar wel VVD
Nopequote:Op donderdag 1 april 2021 17:11 schreef spinazieruiker het volgende:
Kaag gaat bezinnen in het paasweekend
Geen steun voor de motie van wantrouwen van het D66?
Ja logisch, want zonder VVD geen kabinetquote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
D66 heeft liever ook gewoon geen Rutte maar wel VVD
quote:Op donderdag 1 april 2021 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Paasperiode, bezinning en reflectie, blabla.
Waarschijnlijk niet, zou ook niet verstandig zijn. Nu hebben ze iets waar ze allerlei concessies mee los kunnen peuteren van de VVD, als ze voor een motie stemmen zijn ze dat kwijt.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:11 schreef spinazieruiker het volgende:
Kaag gaat bezinnen in het paasweekend
Geen steun voor de motie van wantrouwen van het D66?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |