Dan zeg je dus wel indirect dat het mag.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze hebben nooit gezegd dat het mag maar dat ze heel terughoudend zouden zijn met handhaving.
Als je de ronde weet te vinden dan luister ik ook graag even terugquote:Op zondag 28 maart 2021 22:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Op de boordradio richting Max zeiden ze dat. Wacht, ik ga even zoeken voor je
Dat zijn ze zelf schuld, je gaat zoiets niet van de daken schreeuwen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan zeg je dus wel indirect dat het mag.
Gewoon competitievervalsing om halverwege de race de regels te gaan veranderen.
quote:Op zondag 28 maart 2021 22:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet echt dat die fia daar opdracht voor gegeven zou hebben waar precies zou Max dat gezecht hebben ?
Was dit een board radio ?
https://www.skysports.com(...)r-track-limits-orderquote:Red Bull boss Christian Horner told Sky F1 that the team had been told by Race Control that Verstappen had to hand the position back on track.
op verzoek van zijn team en de FIA ( die nog niet alle beelden hadden gezien )quote:Op zondag 28 maart 2021 21:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als hij de bocht haalde waarom gaf Max dan zijn plek terug ?
net zoals Hamilton, 29x.....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja en ik zie dat hij het niet redt binnen de lijnen te blijven.
Het kan niet zo zijn dat een radioboodschap van GP ertoe leidt dat de regels veranderen. Dat mag gewoon niet. (vind ik)quote:Op zondag 28 maart 2021 22:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat zijn ze zelf schuld, je gaat zoiets niet van de daken schreeuwen.
Max had vanaf de start precies hetzelfde kunnen doen, zonder enige problemen.
het gebeurd wel altijd iets TE toevallig ja.....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:48 schreef Evenstar het volgende:
Hoe dan ook, Hamilton heeft 29x voordeel gehad van het feit dat hij bocht vier te ruim mocht nemen. Toen Max dit ging doen werd er opeens gehandhaafd.
Hoe dan ook, Max was al voorbij Hamilton toen hij net iets te vroeg op zijn gas ging en daardoor moest corrigeren en dus met vier wielen buiten de baan kwam (iets wat Hamilton 29x zonder consequenties mocht doen).
Red Bull mag dit ook wel meer uitspreken, want hoeveel ze door de vingers zien van Mercedes en Ferrari is echt niet gezond voor de sport.
De regels zijn niet veranderd!! Het mocht niet en het mag nog steeds niet.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het kan niet zo zijn dat een radioboodschap van GP ertoe leidt dat de regels veranderen. Dat mag gewoon niet. (vind ik)
die hadden volgas door moeten karren !!!quote:Op zondag 28 maart 2021 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RB en Max zijn in deze te netjes geweest vandaag.
Waarom mag Lewis wel?quote:Op zondag 28 maart 2021 22:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De regels zijn niet veranderd!! Het mocht niet en het mag nog steeds niet.
hahahaha ik moest lachenquote:Op zondag 28 maart 2021 21:58 schreef Nober het volgende:
Mooi dat de juiste huidskleur heeft gewonnen.
Mij lijkt het eerder logisch dat als je de ene het voordeel geeft je de ander dat voordeel ook moet geven... en dan bedoel ik niet de inhaalactie maar wel de onmogelijkheid die Max gegeven is om de overige 20 rondjes hetzelfde voordeel te gevenquote:Op zondag 28 maart 2021 22:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat zijn ze zelf schuld, je gaat zoiets niet van de daken schreeuwen.
Max had vanaf de start precies hetzelfde kunnen doen, zonder enige problemen.
Neen tijdens de brieving is er aangekondigd dat er inprincipe niet opgelet zou worden tenzij het de spuitgaten uit zou lopen/gevaarlijk zou worden. Daarnaast is er aangekondigd dat er voor handhaving eerst een verzoek en waarschuwing zou volgen. De coureurs hoefde dus niks per ongeluk te doen en lewis heeft gewoon gebruik gemaakt van de mogelijkheden.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:14 schreef DumpTruck het volgende:
Ik zie het zo:
1: Er was gedoogbeleid als het "per ongeluk" was.
2: Hamilton deed het veel te expres/ze hadden hem eerder moeten waarschuwen.
3: RBR merkte dit op, maar hoe ze dit deden leek inderdaad op instructie geven om het expres te doen.
Gemaakte fouten:
Lewis voor het te vaak te doen, of het nu bewust is of niet.
F1 zelf voor het slapen op hoe vaak Lewis het deed.
RBR op niet goed opletten/eerst te netjes te zijn.
ah kijk, iemand met inzicht.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ik zie het niet eens als iets wat Verstappen valt aan te rekenen. Max was er gewoon al voorbij.
Zo werkt het niet in deze sportquote:Op zondag 28 maart 2021 22:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Mij lijkt het eerder logisch dat als je de ene het voordeel geeft je de ander dat voordeel ook moet geven... en dan bedoel ik niet de inhaalactie maar wel de onmogelijkheid die Max gegeven is om de overige 20 rondjes hetzelfde voordeel te geven
totdat de race was afgelopen .....hahahaquote:
Alles ging op slot door de opmerking van RB die de wedstrijdleiding in diskrediet brengt en oproept tot ophef.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:17 schreef beantherio het volgende:
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de verdere uitleg van FIA. Het is een heel vreemde situatie. En dan niet zozeer dat Max zijn plek moest teruggeven, maar dat Hamilton zo lang de tracklimits mag negeren en vervolgens de boel weer op slot ging. Dat terwijl er voor de race ruimte was gegeven nadat er juist daarvoor heel sterk op gecontroleerd werd.
De beslissingen van de FIA jojoden dit weekend alle kanten op.![]()
Ik vraag me nog steeds af wat het idee daar achter was en ik wil niet zo snel conclusies trekken daarover. We denken hier alles te kunnen overzien maar ze hebben bij RBR een batterij mensen zitten die er veel meer verstand van hebben en ook veel meer data hebben dan wij.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:18 schreef Evenstar het volgende:
Naast alle gefaal van FIA heeft RB ook zeker steken laten vallen qua strategie.
Ze kunnen alleen ontwikkelen op Aero gebied. Alle ontwikkelingtokens voor de motor is eigenlijk al gebruikt.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:18 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, goede punten zijn in ieder geval dat RB op dit moment de betere auto heeft en beter met banden omgaat.Nu hopen dat ze net zo goed doorontwikkelen als de vorige jaren, zodat ze er een heel seizoen lang voor weten te blijven.
Naast alle gefaal van FIA heeft RB ook zeker steken laten vallen qua strategie. Gaat een mooi seizoen worden.
Hij was er ook niet mee eens, zoals te horen was op zijn boardradioquote:Op zondag 28 maart 2021 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is trouwens niets voor Max om zo makkelijk te voldoen aan zo een verzoek om Lewis voorbij te laten. zelfs al komt dat verzoek van zijn eigen team.
zo ken ik Verstappen helemaal niet
Tuurlijk. Denk ook wel dat ze er goed over nagedacht hebben, maar in principe was de RB gewoon de snellere auto. Als je dan toch niet wint heb je het ergens laten afweten.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af wat het idee daar achter was en ik wil niet zo snel conclusies trekken daarover. We denken hier alles te kunnen overzien maar ze hebben bij RBR een batterij mensen zitten die er veel meer verstand van hebben en ook veel meer data hebben dan wij.
Dat geeft wel aan dat hij zelf ook wel wist dat hij fout zat.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is trouwens niets voor Max om zo makkelijk te voldoen aan zo een verzoek om Lewis voorbij te laten. zelfs al komt dat verzoek van zijn eigen team.
zo ken ik Verstappen helemaal niet
Het is hun eigen beslissing geweest om het niet te doen, ze wisten dat het "mocht".quote:Op zondag 28 maart 2021 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk. Denk ook wel dat ze er goed over nagedacht hebben, maar in principe was de RB gewoon de snellere auto. Als je dan toch niet wint heb je het ergens laten afweten.
In combinatie met Lewis die minstens drie seconden heeft gewonnen door bocht vier ruim te nemen was het gewoon net niet vandaag.
Het was dezelfde actie, Ham zat nog naast hem.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah kijk, iemand met inzicht.
hij was er al voorbij en overtrad daarna de track limit met 3cm.
niks aan de hand, mocht gewoon.
hij haalde niet in door de track limit te overschrijden.
en hoe kan de FIA dit binnen 20 seconden beslissen als ze niet alle beelden nagekeken hebben ?
Dat is toch ook niet geloofwaardig? Er lag blijkbaar een uitleg. Een hele twijfelachtige maar die ze gezien de feiten wel consequent hanteerden. Waarom dan ineens dat weer intrekken? "diskrediet" klinkt niet geloofwaardig in de wetenschap dat FIA haar verhaaltje eigenlijk al klaar had.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Alles ging op slot door de opmerking van RB die de wedstrijdleiding in diskrediet brengt en oproept tot ophef.
Zat het net ook te luisteren op F1TV ja instructions from race control zeggen ze inderdaad maar dan nog team kan uiteindelijk zelf nog kiezen toch en dan die 5S incasseren.quote:
Dat is inderdaad heel erg dom.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:26 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Hoe naïef is die wedstrijdleiding om te denken dat de coureurs er met deze geboden ruimte niet mee aan de haal zouden gaan?![]()
Waarom creëer je bewust zo'n grijs gebied?
Hoe ga jij uitleggen dat je iets toestaat waar de regelementen zeer helder over zijn?? Door het zo precies uit te spreken en tegen max te zeggen overtreed de regels maar konden ze niks anders dan alsnog gaan waarschuwen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet geloofwaardig? Er lag blijkbaar een uitleg. Een hele twijfelachtige maar die ze gezien de feiten wel consequent hanteerden. Waarom dan ineens dat weer intrekken? "diskrediet" klinkt niet geloofwaardig in de wetenschap dat FIA haar verhaaltje eigenlijk al klaar had.
Het draaien met de uitvoering en interpretatie van de regels is eigenlijk meer het probleem.
De vraag is ook hoeveel anders was het gat geweest dat Max 2x moest dicht rijden als Lewis niet 30x off track was gegaan. En hoeveel had dat Lewis nog meer gekost in banden management.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vond RB's tactiek niet zo slecht. Lewis had de snelheid om te undercutten. RB ging misschien uit van een (V)SC. Als dat was gebeurd waren ze het heertje geweest.
Net als de benadering van FIA van vandaag kan ik deze uitleg niet meer echt volgen. Het klinkt een beetje als het Nederlandse drugsbeleid.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoe ga jij uitleggen dat je iets toestaat waar de regelementen zeer helder over zijn?? Door het zo precies uit te spreken en tegen max te zeggen overtreed de regels maar konden ze niks anders dan alsnog gaan waarschuwen.
Als jij iets mag waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag ga je dat niet van de daken schreeuwen, zeker als je weet dat zoiets leidt tot ophef en discussie , wat uiteindelijk betekend dat de wedstrijdleiding maar 1 ding kon doen.
Bij vanaf welke ronde ging Verstappen het ook doen?quote:Op zondag 28 maart 2021 22:29 schreef opreis het volgende:
[..]
De vraag is ook hoeveel anders was het gat geweest dat Max 2x moest dicht rijden als Lewis niet 30x off track was gegaan. En hoeveel had dat Lewis nog meer gekost in banden management.
+ondanks al dat gejank van mercedes is het ook nog gewoon een hele goede auto
Dus het was niet de bedoeling om dit ronde na ronde na ronde te doen. Lewis heeft dit wel gedaan, is hier niet op tijd voor gewaarschuwd en ook niet voor gestraft. Toen Max het ging doen werd er opeens gezegd dat het niet mocht, dus heeft Lewis er bijna een halve race voordeel van gehad.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:26 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Hoe naïef is die wedstrijdleiding om te denken dat de coureurs er met deze geboden ruimte niet mee aan de haal zouden gaan?![]()
Waarom creëer je bewust zo'n grijs gebied?
Ergens werd hem vertelt dat de merc's het deden, dus meer dan halverwege de race. En toen mocht het ook opeens niet meer.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bij vanaf welke ronde ging Verstappen het ook doen?
Vettel heeft het geprobeerd.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vond RB's tactiek niet zo slecht. Lewis had de snelheid om te undercutten. RB ging misschien uit van een (V)SC. Als dat was gebeurd waren ze het heertje geweest.
Dat is het ook. Je geeft ze in vertrouwen wat ruimte maar om nu op de boordradio te roepen van max doe maar hetzelfde als hamilton, overtreed de regels maar is een stap te ver. Je weet dat uitgezonden worden en dat zoiets tot grote discussie leidt. In feite hebben ze daarmee de westrijdleiding gedwongen om in de handhaafmodus te springen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Net als de benadering van FIA van vandaag kan ik deze uitleg niet meer echt volgen. Het klinkt een beetje als het Nederlandse drugsbeleid.
Staat me zo van bij ronde 32 of 33 of zo. Iemand heeft het genoemd in dit topic.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bij vanaf welke ronde ging Verstappen het ook doen?
Dat max het ook ging doen heeft er nul mee te maken, het ging om de wijze waarop hij de opdracht kreeg.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus het was niet de bedoeling om dit ronde na ronde na ronde te doen. Lewis heeft dit wel gedaan, is hier niet op tijd voor gewaarschuwd en ook niet voor gestraft. Toen Max het ging doen werd er opeens gezegd dat het niet mocht, dus heeft Lewis er bijna een halve race voordeel van gehad.
... en dat is wat dus fout is. Ze hadden het dan ook maar moeten laten gebeuren voor de rest van de race.
Lewis is gewoon wat sluwer. Gewoon doen en zien hoe lang het duurt voor je een waarschuwing krijgt.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus het was niet de bedoeling om dit ronde na ronde na ronde te doen. Lewis heeft dit wel gedaan, is hier niet op tijd voor gewaarschuwd en ook niet voor gestraft. Toen Max het ging doen werd er opeens gezegd dat het niet mocht, dus heeft Lewis er bijna een halve race voordeel van gehad.
... en dat is wat dus fout is. Ze hadden het dan ook maar moeten laten gebeuren voor de rest van de race.
Hem is voor de wedstrijd verteld dat het mocht en dat er eerst een verzoek en daarna een waarschuwing zou volgen. Tuurlijk neem je als team dan het risico. Ee kan toch niks gebeuren.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lewis is gewoon wat sluwer. Gewoon doen en zien hoe lang het duurt voor je een waarschuwing krijgt.
Zoals ik al eerder zei, gedoogbeleid?quote:Op zondag 28 maart 2021 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is er tijdens de brieving een soort van gedoogbeleid verkondigd voor iedereen. We kijken er niet naar tenzij....
Meerdere coureurs hebben het gebruikt.
Nee dat was het idee niet, er is duidelijk gezegd er wordt niet actief gemonitord. Dat is iets anders dan zullen we niet bij de eerste keer ingrijpen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:38 schreef -XOR- het volgende:
Het idee was natuurlijk om de tracklimitsoverschrijdingen te gedogen als dat per ongeluk een enkel keertje gebeurde. Bij Hamilton kreeg ik eerder dit idee:
Hierboven ergens staat een tweetje. Afspraak was geen actieve monitoring op bocht 4. Iedereen was op de hoogte, ook max ook rb.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, gedoogbeleid?
Prima als je dingen gedoogd maar dan moeten ze niet gaan klagen als Red Bull het ook wil doen.
En eigenlijk wil je in sporten geen gedoogbeileig hebben maar jjusit harde regels.. voorkomen dat iemand voorgetrokken kan worden.,
Dan waren er dus geen tracklimits en dan is het heel raar dat die opeens wel zijn ingevoerd.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee dat was het idee niet, er is duidelijk gezegd er wordt niet actief gemonitord. Dat is iets anders dan zullen we niet bij de eerste keer ingrijpen.
Niet elektronisch monitoren zoals ze dat met de VT en Q deden.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:26 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Hoe naïef is die wedstrijdleiding om te denken dat de coureurs er met deze geboden ruimte niet mee aan de haal zouden gaan?![]()
Waarom creëer je bewust zo'n grijs gebied?
Dat wisten we al. Tijdens de race waren er geen track limits. Het betreft hier een artikel in het reglement waarin staat dat je inpricipe niet met 4 banden buiten de baan mag komen.quote:
Dat wil niet zeggen dat het mag. Alleen dat ze er niet zo streng (lees elektronisch) naar zouden kijken als in de VT en Q.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hierboven ergens staat een tweetje. Afspraak was geen actieve monitoring op bocht 4. Iedereen was op de hoogte, ook max ook rb.
Er werd niet actief (lees: elektronisch) gecontroleerd. Ze waren er echter wel.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan waren er dus geen tracklimits en dan is het heel raar dat die opeens wel zijn ingevoerd.
Neen geen actieve monitoring van artikel 23?? tenzij het de spuigaten uit zou lopen. Dat heeft niks te maken met track limits, wat iets anders is en apart beschreven in het reglement.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het mag. Alleen dat ze er niet zo streng (lees elektronisch) naar zouden kijken als in de VT en Q.
Dat Mercedes er misbruik van maakte werd dus te laat geconstateerd.
Het is ook niet gedogen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee dat was het idee niet, er is duidelijk gezegd er wordt niet actief gemonitord. Dat is iets anders dan zullen we niet bij de eerste keer ingrijpen.
Maar dan hadden ze het weer gewoon verder moeten toelaten en de regels niet aan moeten passen..quote:Op zondag 28 maart 2021 22:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hierboven ergens staat een tweetje. Afspraak was geen actieve monitoring op bocht 4. Iedereen was op de hoogte, ook max ook rb.
quote:Red Bull Racing-teambaas Christian Horner roept wedstrijdleider FIA op om meer duidelijkheid te geven rond tracklimits. Max Verstappen moest zondag zijn leidende positie bij de Grand Prix van Bahrein teruggeven aan Lewis Hamilton, nadat hij de Brit buiten het reguliere asfalt had ingehaald.
De tracklimits rond bocht 4 werden vrijdag na afloop van de eerste vrije training ingesteld, nadat in die sessie tal van coureurs tijdwinst pakten buiten het oorspronkelijke race-asfalt. De tracklimits golden alleen tijdens de daaropvolgende trainingen en kwalificatie, maar werden opvallend genoeg voor de race weer afgeschaft.
"Deze regels rond tracklimits zullen altijd omstreden blijven", zei Horner tegen The Race. "We moeten naar een eenduidige situatie toe. Je kan het niet zeggen dat het oké is om de tracklimits tijdens de race te overschrijden, maar dat het verboden is om daar in te halen. Wees duidelijk en zorg dat het wit of zwart is. Nu is het een grijs gebied."
Hamilton overschreed tijdens de eerste helft van de race in bijna alle rondes de tracklimits in bocht 4, terwijl Verstappen in diezelfde bocht wél met vier wielen op het asfalt bleef. Pas toen Red Bull over de boordradio tegen de Nederlander zei dat hij daar net als Hamilton geen rekening mee hoefde te houden, greep de wedstrijdleiding alsnog in.
Verstappen ging Hamilton in de slotfase van de race voorbij in de bewuste bocht 4, maar kwam bij zijn inhaalactie naast het reguliere asfalt terecht. De FIA sommeerde vervolgens Red Bull dat Verstappen zijn gewonnen plek moest teruggeven aan de zevenvoudig wereldkampioen.
"Het was duidelijk dat Max daar te wijd ging", erkende Horner. "Het is ons voor de race duidelijk gemaakt dat als iemand voordeel zou halen door wijd te gaan in die bocht, dat voordeel teruggegeven zou moeten worden."
"Maar daarvoor zagen we dat telkens als Hamilton aanzette, hij het extra asfalt in bocht 4 gebruikte. Toen hebben we aan de wedstrijdleiding gevraagd of dat geoorloofd was, want per ronde levert dat twee tienden tijdwinst op. Vervolgens zei de FIA tegen Mercedes dat Hamilton de tracklimits moest respecteren, anders zou hij een waarschuwingsvlag hebben gekregen."
Verstappen was nadat hij Hamilton voorbij had gelaten niet meer in staat om de Mercedes-coureur nog een keer aan te vallen. De Nederlander eindigde daardoor als tweede bij de eerste race van het seizoen.
Neen er zijn geen tracklimits daar tijdens de race.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er werd niet actief (lees: elektronisch) gecontroleerd. Ze waren er echter wel.
Met eerlijk racen word je geen WK, stelletje naievelingen.quote:,,Als je die instructie krijgt, dan moet je plaatsmaken”, zei Horner. ,,Het gaat om echt, eerlijk racen. Max deed wat hij moest doen.”
Moet ik nog meer zeggen?quote:,,Wij kregen tijdens de race plotseling te horen dat de track limits weer van kracht waren”, zei Mercedes-teambaas Toto Wolff. ,,Dat leverde ons uiteindelijk de winst in de race op.”
Als Max op de baan was gebleven had Lewis hem geramd, want hij haalde de bocht maar net. Dan krijgt Lewis weer een straf die geen pijn doet en ligt Max eraf zonder punten.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Onzin inderdaad. Was gewoon een prima actie, was er al voorbij. Ging een fractie te vroeg op zijn gas waardoor hij naar buiten schoot. Actie was al gebeurd en hij had de bocht in principe al gehaald. Wachten had weinig uitgemaakt, want als het zo makkelijk was geweest had hij in de laatste drie ronden nog wel een poging kunnen doen.
Vergeet die aparte regels. Track limits zijn track limits, namelijk dat je buiten de baan komt.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:49 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neen geen actieve monitoring van artikel 23?? tenzij het de spuigaten uit zou lopen. Dat heeft niks te maken met track limits, wat iets anders is en apart beschreven in het reglement.
Het is niet laat geconstateerd, ze hebben het beleid veranderd na die ordinaire call van RB
quote:Op zondag 28 maart 2021 22:52 schreef SiGNe het volgende:
Ah, Red Bull stelt ook vragen bij de FIA:
https://www.nu.nl/formule(...)is-grijs-gebied.html
[..]
29x = 5.8squote:"Maar daarvoor zagen we dat telkens als Hamilton aanzette, hij het extra asfalt in bocht 4 gebruikte. Toen hebben we aan de wedstrijdleiding gevraagd of dat geoorloofd was, want per ronde levert dat twee tienden tijdwinst op. Vervolgens zei de FIA tegen Mercedes dat Hamilton de tracklimits moest respecteren, anders zou hij een waarschuwingsvlag hebben gekregen."
Je gaat er aan voorbij dat je praat over twee verschillende dingen, twee verschillende regels en twee verschillende manieren van handhaving.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vergeet die aparte regels. Track limits zijn track limits, namelijk dat je buiten de baan komt.
Dat werd in de race niet actief (electronisch) gemonitord (en in de Q en VT wel) en ze kwamen er dus pas achter dat er misbruik van gemaakt werd nadat RBR die call deed. Toen zijn ze er beter op gaan letten.
Ze kregen een waarschuwing. En dat leverde Max niet de winst op want buiten de baan inhalen mag sowieso niet. Wat dat betreft kletst Wolff uit zijn nek.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:54 schreef Zorro het volgende:
Dit stuk op ED
https://www.ed.nl/formule(...)-passeren~a3a3eee08/
[..]
Met eerlijk racen word je geen WK, stelletje naievelingen.
[..]
Moet ik nog meer zeggen?
Precies en dat is wat stewards in feite ook hebben gezegd.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
De stewards hebben de deur opengezet voor misbruik en daar hebben een aantal handig gebruik van gemaakt. Zij hebben de instructie gekregen: gebruik het maar tot er gehandhaafd wordt.
Als Lewis het 30+1x doet : waarschuwingquote:Op zondag 28 maart 2021 22:52 schreef SiGNe het volgende:
Ah, Red Bull stelt ook vragen bij de FIA:
https://www.nu.nl/formule(...)is-grijs-gebied.html
[..]
Ze maken zich steeds belachelijker met hun uitlegquote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef opreis het volgende:
"The situation was also complicated by some, including Hamilton and Verstappen, suggesting that the rules were changed mid-race as well.
That appears to be supported by Mercedes being told that Hamilton needed to stop using the run-off at Turn 4, and relaying that instruction to its driver.
But Masi claims that “nothing changed at all” during the race itself. Ze geven gewoon toe dat iedereen behalve Lewis zich binnen de geest van de regels gedroeg, maar handhaven ho maar
“We had two people that were looking in that area, at every car every lap, and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence,” he said.
“There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was, but it wasn’t a constant thing.”
Tja, als het er maar eentje is die het doet en er voordeel uit haalt, waarom zouden we die dan bestraffen als diegene Sir Lewis Hamilton is?
Wat ik zei. Rbr heeft zichzelf in de voet geschoten.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:54 schreef Zorro het volgende:
Dit stuk op ED
https://www.ed.nl/formule(...)-passeren~a3a3eee08/
[..]
[..]
Moet ik nog meer zeggen?
Dat is een leugen max en lewis hebben beide gezegd dat het hele veld zo beetje wijd ging.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef opreis het volgende:
"The situation was also complicated by some, including Hamilton and Verstappen, suggesting that the rules were changed mid-race as well.
That appears to be supported by Mercedes being told that Hamilton needed to stop using the run-off at Turn 4, and relaying that instruction to its driver.
But Masi claims that “nothing changed at all” during the race itself.
“We had two people that were looking in that area, at every car every lap, and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence,” he said.
“There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was, but it wasn’t a constant thing.”
Tja, als het er maar eentje is die het doet en er voordeel uit haalt, waarom zouden we die dan bestraffen als diegene Sir Lewis Hamilton is?
Het zijn geen twee verschillende regels. Die waar jij het over hebt waren de elektronische limits tijdens de Q en VT die niet tijdens de race gebruikt werd.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je gaat er aan voorbij dat je praat over twee verschillende dingen, twee verschillende regels en twee verschillende manieren van handhaving.
ik snap het idee van de stewards, maar met deze uitleg diskwalificeren de stewards zichzelfquote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef opreis het volgende:
"The situation was also complicated by some, including Hamilton and Verstappen, suggesting that the rules were changed mid-race as well.
That appears to be supported by Mercedes being told that Hamilton needed to stop using the run-off at Turn 4, and relaying that instruction to its driver.
But Masi claims that “nothing changed at all” during the race itself.
“We had two people that were looking in that area, at every car every lap, and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence,” he said.
“There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was, but it wasn’t a constant thing.”
Tja, als het er maar eentje is die het doet en er voordeel uit haalt, waarom zouden we die dan bestraffen als diegene Sir Lewis Hamilton is?
Het gaat er om dat Max er voordeel uithaalde door Lewis op die plek in te halen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als Lewis het 30+1x doet : waarschuwing
Max doet het <10x: straf.
Duidelijk
Kerel, het is overduidelijk dat je loopt te trollen maar prima ik zal deze nog reageren.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is een leugen max en lewis hebben beide gezegd dat het hele veld zo beetje wijd ging.
Hamilton zei dat hij elke ronde zo ging.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is een leugen max en lewis hebben beide gezegd dat het hele veld zo beetje wijd ging.
Oké die Masi snapt het dus ook niet. Eerst is iets gedoogd en na een opmerking zijn er ineens wel consequenties.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef opreis het volgende:
"The situation was also complicated by some, including Hamilton and Verstappen, suggesting that the rules were changed mid-race as well.
That appears to be supported by Mercedes being told that Hamilton needed to stop using the run-off at Turn 4, and relaying that instruction to its driver.
But Masi claims that “nothing changed at all” during the race itself.
“We had two people that were looking in that area, at every car every lap, and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence,” he said.
“There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was, but it wasn’t a constant thing.”
Tja, als het er maar eentje is die het doet en er voordeel uit haalt, waarom zouden we die dan bestraffen als diegene Sir Lewis Hamilton is?
Als je er 30 keer 1.5 tiende voordeel uit haalde mag je ook wel 5 sec teruggezet wordenquote:Op zondag 28 maart 2021 22:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Max er voordeel uithaalde door Lewis op die plek in te halen.
29 keer.. "not a constant thing"quote:Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef opreis het volgende:
"The situation was also complicated by some, including Hamilton and Verstappen, suggesting that the rules were changed mid-race as well.
That appears to be supported by Mercedes being told that Hamilton needed to stop using the run-off at Turn 4, and relaying that instruction to its driver.
But Masi claims that “nothing changed at all” during the race itself.
“We had two people that were looking in that area, at every car every lap, and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence,” he said.
“There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was, but it wasn’t a constant thing.”
Tja, als het er maar eentje is die het doet en er voordeel uit haalt, waarom zouden we die dan bestraffen als diegene Sir Lewis Hamilton is?
Max was er eigenlijk al helemaal voorbij. Vier wielen en al. Had de bocht ook gehaald, maar ging te vroeg op zijn gas.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Max er voordeel uithaalde door Lewis op die plek in te halen.
Lewis haalde voordeel door voor Max te blijven.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Max er voordeel uithaalde door Lewis op die plek in te halen.
Verdiep je in eens het reglement. Track limits zijn altijd elektronisch en hier staan vaste straffen op. Daarnaast heb je artikel 27.3 dat verbiedt om met 4 banden buiten de lijnen te komen, hiervan ligt handhaving bij de wedstrijdleiding in tegenstelling tot de track limits.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen twee verschillende regels. Die waar jij het over hebt waren de elektronische limits tijdens de Q en VT die niet tijdens de race gebruikt werd.
Dat wil niet zeggen dat je daar zomaar buiten de baan mag komen want dat mag nergens. Dat is de normale regel die hier ook geldt.
Inderdaad. Die bar one had dus veel eerder een waarschuwing moeten krijgen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik snap het idee van de stewards, maar met deze uitleg diskwalificeren de stewards zichzelf
Die 5.8 is alleen de tijdwinst. Minder scherpe bochten hoeven nemen scheelt je ook nog leven in je banden.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:04 schreef Evenstar het volgende:
Blijf mij echt steeds meer verbazen hoor. 5.8s winst door niet oplettende stewards en dan nog doen alsof het allemaal niks is ....
5.8s betekent dat Max meteen op de staart van Lewis zou zitten na zijn pitstop of misschien niet eens zijn eerste plek had afgegeven.
Wereld van verschil en gewoon linksom of rechtsom competitievervalsing.
Dat doe ik ook niet. Dat doe jij.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Verdiep je in eens het reglement. Track limits zijn altijd elektronisch en hier staan vaste straffen op. Daarnaast heb je artikel 23.5 dat verbiedt om met 4 banden buiten de lijnen te komen, hiervan ligt handhaving bij de wedstrijdleiding in tegenstelling tot de track limits.
Twee verschillende artikelen
Twee verschillende manieren van handhaving.
Twee verschillende straffen.
Je kunt het niet op 1 hoop gooien.
Ja, ook nog, maar dat is lastiger uit te drukken. Alleen al die 5.8s is een verschil tussen na je pitstop als eerste de baan op komen en daarna met twee vingers in de neus op cruise control naar de overwinning op je verse banden en zes seconden achter Lewis de baan op komen ....quote:Op zondag 28 maart 2021 23:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Die 5.8 is alleen de tijdwinst. Minder scherpe bochten hoeven nemen scheelt je ook nog leven in je banden.
Het gaat erom dat je ze niet op een hoop kan gooien zoals jij doet.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Dat doe jij.
Regel 1 telt voor q en vt waarbij de tijd wordt afgenomen.
Regel 2 telt altijd. Beide zijn regels net betrekking tot track limits, namelijk de rand van de baan.
Iedereen ging wel eens wijd. Dat mag. Sommigen heel vaak. Dat mag niet. Ik zie geen leugen.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:04 schreef TjjWester het volgende:
Mij werd vertelt dat tijdens de race het gros van het veld wijd ging bij bocht 4. Mij werd toen verteld om hetzelfde te doen, omdat je gewoonweg tijd wint. Toen vertelde mijn team mij op een zeker moment om het niet meer te doen', vertelt Verstappen in de persconferentie na afloop van de race.
De teams hebben gezien dat iedereen het deed, de uitleg van de stewards is dus een leugen.
Deze quote ging zeer specifiek over het wijd gaan in bocht 4 om daar voordeel te pakken.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iedereen ging wel eens wijd. Dat mag. Sommigen heel vaak. Dat mag niet. Ik zie geen leugen.
Het is een semantische discussie aan het worden. In beide gevallen gaat het om de rand van de baan. Track limits dus.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je ze niet op een hoop kan gooien zoals jij doet.
Tijdens de race zijn er geen track limits actief er kan alleen gehandhaaft worden via artikel 27.3, wat volgens het reglement niet hetzelfde is als de track limits.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |