abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 maart 2021 @ 22:38:03 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198743680
Het idee was natuurlijk om de tracklimitsoverschrijdingen te gedogen als dat per ongeluk een enkel keertje gebeurde. Bij Hamilton kreeg ik eerder dit idee:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:38:38 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_198743690
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 21:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is er tijdens de brieving een soort van gedoogbeleid verkondigd voor iedereen. We kijken er niet naar tenzij....

Meerdere coureurs hebben het gebruikt.
Zoals ik al eerder zei, gedoogbeleid?
Prima als je dingen gedoogd maar dan moeten ze niet gaan klagen als Red Bull het ook wil doen.
En eigenlijk wil je in sporten geen gedoogbeileig hebben maar jjusit harde regels.. voorkomen dat iemand voorgetrokken kan worden.,
pi_198743698
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:38 schreef -XOR- het volgende:
Het idee was natuurlijk om de tracklimitsoverschrijdingen te gedogen als dat per ongeluk een enkel keertje gebeurde. Bij Hamilton kreeg ik eerder dit idee:

Nee dat was het idee niet, er is duidelijk gezegd er wordt niet actief gemonitord. Dat is iets anders dan zullen we niet bij de eerste keer ingrijpen.
speak only if it improves the silence.
pi_198743707
Ja, toch een rare tactiek van Redbull. Ze lieten Hamilton dus 2x undercutten omdat Max 2x op medium moest rijden. :{
.
pi_198743722
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, gedoogbeleid?
Prima als je dingen gedoogd maar dan moeten ze niet gaan klagen als Red Bull het ook wil doen.
En eigenlijk wil je in sporten geen gedoogbeileig hebben maar jjusit harde regels.. voorkomen dat iemand voorgetrokken kan worden.,
Hierboven ergens staat een tweetje. Afspraak was geen actieve monitoring op bocht 4. Iedereen was op de hoogte, ook max ook rb.
speak only if it improves the silence.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:44:23 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198743790
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee dat was het idee niet, er is duidelijk gezegd er wordt niet actief gemonitord. Dat is iets anders dan zullen we niet bij de eerste keer ingrijpen.
Dan waren er dus geen tracklimits en dan is het heel raar dat die opeens wel zijn ingevoerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:44:47 #157
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198743798
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:26 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]


Hoe naïef is die wedstrijdleiding om te denken dat de coureurs er met deze geboden ruimte niet mee aan de haal zouden gaan? :')

Waarom creëer je bewust zo'n grijs gebied?
Niet elektronisch monitoren zoals ze dat met de VT en Q deden.

Maar dat het niet te vaak mag was van te voren al bekend. Want dat stond ook in de uitleg. Alleen constateerden ze dat vrij laat.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_198743826
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan waren er dus geen tracklimits.
Dat wisten we al. Tijdens de race waren er geen track limits. Het betreft hier een artikel in het reglement waarin staat dat je inpricipe niet met 4 banden buiten de baan mag komen.
speak only if it improves the silence.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:47:01 #159
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198743850
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hierboven ergens staat een tweetje. Afspraak was geen actieve monitoring op bocht 4. Iedereen was op de hoogte, ook max ook rb.
Dat wil niet zeggen dat het mag. Alleen dat ze er niet zo streng (lees elektronisch) naar zouden kijken als in de VT en Q.

Dat Mercedes er misbruik van maakte werd dus te laat geconstateerd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 28 maart 2021 @ 22:48:44 #160
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198743889
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan waren er dus geen tracklimits en dan is het heel raar dat die opeens wel zijn ingevoerd.
Er werd niet actief (lees: elektronisch) gecontroleerd. Ze waren er echter wel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_198743907
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:47 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat het mag. Alleen dat ze er niet zo streng (lees elektronisch) naar zouden kijken als in de VT en Q.

Dat Mercedes er misbruik van maakte werd dus te laat geconstateerd.
Neen geen actieve monitoring van artikel 23?? tenzij het de spuigaten uit zou lopen. Dat heeft niks te maken met track limits, wat iets anders is en apart beschreven in het reglement.

Het is niet laat geconstateerd, ze hebben het beleid veranderd na die ordinaire call van RB
speak only if it improves the silence.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:50:18 #162
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198743925
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee dat was het idee niet, er is duidelijk gezegd er wordt niet actief gemonitord. Dat is iets anders dan zullen we niet bij de eerste keer ingrijpen.
Het is ook niet gedogen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 28 maart 2021 @ 22:51:03 #163
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_198743944
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hierboven ergens staat een tweetje. Afspraak was geen actieve monitoring op bocht 4. Iedereen was op de hoogte, ook max ook rb.
Maar dan hadden ze het weer gewoon verder moeten toelaten en de regels niet aan moeten passen..
Dan had Max ook z'n plek niet terug hoeven geven aan Hamilton, die deed immers hetzelfde daar (29 keer) maar Red Bull kreeg te horen dat zij het niet mochten doen nadat ze er een melding over gemaakt hadden.

Dat Max z'n plek moest teruggeven snap ik, dat is een standaard regel.
Maar waarom Red Bull eerder te horen kreeg dat zij bocht 4 niet mochten afsnijden terwijl Hamilton het al 29 keer had gedaan snap ik dan weer niet.
Waarom eerst gedogen en dan halverwege de race als een ander team het wil doen opeens zeggen "mag niet!"?
Dan rijden teams niet meer met dezelfde regels rond.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:52:27 #164
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_198743973
Ah, Red Bull stelt ook vragen bij de FIA:
https://www.nu.nl/formule(...)is-grijs-gebied.html

quote:
Red Bull Racing-teambaas Christian Horner roept wedstrijdleider FIA op om meer duidelijkheid te geven rond tracklimits. Max Verstappen moest zondag zijn leidende positie bij de Grand Prix van Bahrein teruggeven aan Lewis Hamilton, nadat hij de Brit buiten het reguliere asfalt had ingehaald.

De tracklimits rond bocht 4 werden vrijdag na afloop van de eerste vrije training ingesteld, nadat in die sessie tal van coureurs tijdwinst pakten buiten het oorspronkelijke race-asfalt. De tracklimits golden alleen tijdens de daaropvolgende trainingen en kwalificatie, maar werden opvallend genoeg voor de race weer afgeschaft.

"Deze regels rond tracklimits zullen altijd omstreden blijven", zei Horner tegen The Race. "We moeten naar een eenduidige situatie toe. Je kan het niet zeggen dat het oké is om de tracklimits tijdens de race te overschrijden, maar dat het verboden is om daar in te halen. Wees duidelijk en zorg dat het wit of zwart is. Nu is het een grijs gebied."

Hamilton overschreed tijdens de eerste helft van de race in bijna alle rondes de tracklimits in bocht 4, terwijl Verstappen in diezelfde bocht wél met vier wielen op het asfalt bleef. Pas toen Red Bull over de boordradio tegen de Nederlander zei dat hij daar net als Hamilton geen rekening mee hoefde te houden, greep de wedstrijdleiding alsnog in.

Verstappen ging Hamilton in de slotfase van de race voorbij in de bewuste bocht 4, maar kwam bij zijn inhaalactie naast het reguliere asfalt terecht. De FIA sommeerde vervolgens Red Bull dat Verstappen zijn gewonnen plek moest teruggeven aan de zevenvoudig wereldkampioen.

"Het was duidelijk dat Max daar te wijd ging", erkende Horner. "Het is ons voor de race duidelijk gemaakt dat als iemand voordeel zou halen door wijd te gaan in die bocht, dat voordeel teruggegeven zou moeten worden."

"Maar daarvoor zagen we dat telkens als Hamilton aanzette, hij het extra asfalt in bocht 4 gebruikte. Toen hebben we aan de wedstrijdleiding gevraagd of dat geoorloofd was, want per ronde levert dat twee tienden tijdwinst op. Vervolgens zei de FIA tegen Mercedes dat Hamilton de tracklimits moest respecteren, anders zou hij een waarschuwingsvlag hebben gekregen."

Verstappen was nadat hij Hamilton voorbij had gelaten niet meer in staat om de Mercedes-coureur nog een keer aan te vallen. De Nederlander eindigde daardoor als tweede bij de eerste race van het seizoen.
pi_198743987
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Er werd niet actief (lees: elektronisch) gecontroleerd. Ze waren er echter wel.
Neen er zijn geen tracklimits daar tijdens de race.

Handhaving gebeurt op basis van het reglement. Zowel max als lewis hebben aangegeven dat het gros van het veld wijd ging en dat dit ook zo was afgesproken. Halverwege zijn ze van gedachten veranderd.
speak only if it improves the silence.
  FOK!fotograaf zondag 28 maart 2021 @ 22:54:03 #166
842 Zorro
Z
pi_198744020
Dit stuk op ED :')

https://www.ed.nl/formule(...)-passeren~a3a3eee08/

quote:
,,Als je die instructie krijgt, dan moet je plaatsmaken”, zei Horner. ,,Het gaat om echt, eerlijk racen. Max deed wat hij moest doen.”
Met eerlijk racen word je geen WK, stelletje naievelingen.
quote:
,,Wij kregen tijdens de race plotseling te horen dat de track limits weer van kracht waren”, zei Mercedes-teambaas Toto Wolff. ,,Dat leverde ons uiteindelijk de winst in de race op.”
Moet ik nog meer zeggen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 28 maart 2021 @ 22:54:18 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198744024
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Onzin inderdaad. Was gewoon een prima actie, was er al voorbij. Ging een fractie te vroeg op zijn gas waardoor hij naar buiten schoot. Actie was al gebeurd en hij had de bocht in principe al gehaald. Wachten had weinig uitgemaakt, want als het zo makkelijk was geweest had hij in de laatste drie ronden nog wel een poging kunnen doen.
Als Max op de baan was gebleven had Lewis hem geramd, want hij haalde de bocht maar net. Dan krijgt Lewis weer een straf die geen pijn doet en ligt Max eraf zonder punten.

De ronde ervoor haalde Lewis hem niet, moest hij toen zijn plek afstaan? Oh nee, Lewis niet. Vandaar mijn referentie naar Canada eerder in het topic. Toen moest Vettel ook zijn plek afstaan, want van de baan geweest en plek kunnen behouden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:54:21 #168
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198744026
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Neen geen actieve monitoring van artikel 23?? tenzij het de spuigaten uit zou lopen. Dat heeft niks te maken met track limits, wat iets anders is en apart beschreven in het reglement.

Het is niet laat geconstateerd, ze hebben het beleid veranderd na die ordinaire call van RB
Vergeet die aparte regels. Track limits zijn track limits, namelijk dat je buiten de baan komt.
Dat werd in de race niet actief (electronisch) gemonitord (en in de Q en VT wel) en ze kwamen er dus pas achter dat er misbruik van gemaakt werd nadat RBR die call deed. Toen zijn ze er beter op gaan letten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 maart 2021 @ 22:55:07 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_198744042
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:52 schreef SiGNe het volgende:
Ah, Red Bull stelt ook vragen bij de FIA:
https://www.nu.nl/formule(...)is-grijs-gebied.html
[..]

quote:
"Maar daarvoor zagen we dat telkens als Hamilton aanzette, hij het extra asfalt in bocht 4 gebruikte. Toen hebben we aan de wedstrijdleiding gevraagd of dat geoorloofd was, want per ronde levert dat twee tienden tijdwinst op. Vervolgens zei de FIA tegen Mercedes dat Hamilton de tracklimits moest respecteren, anders zou hij een waarschuwingsvlag hebben gekregen."
29x = 5.8s

Nou reken uit je winst _O-
pi_198744066
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:54 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vergeet die aparte regels. Track limits zijn track limits, namelijk dat je buiten de baan komt.
Dat werd in de race niet actief (electronisch) gemonitord (en in de Q en VT wel) en ze kwamen er dus pas achter dat er misbruik van gemaakt werd nadat RBR die call deed. Toen zijn ze er beter op gaan letten.
Je gaat er aan voorbij dat je praat over twee verschillende dingen, twee verschillende regels en twee verschillende manieren van handhaving.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2021 @ 22:56:09 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198744068
De stewards hebben de deur opengezet voor misbruik en daar hebben een aantal handig gebruik van gemaakt. Zij hebben de instructie gekregen: gebruik het maar tot er gehandhaafd wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 28 maart 2021 @ 22:56:14 #172
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198744069
quote:
6s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:54 schreef Zorro het volgende:
Dit stuk op ED :')

https://www.ed.nl/formule(...)-passeren~a3a3eee08/
[..]

Met eerlijk racen word je geen WK, stelletje naievelingen.
[..]

Moet ik nog meer zeggen?
Ze kregen een waarschuwing. En dat leverde Max niet de winst op want buiten de baan inhalen mag sowieso niet. Wat dat betreft kletst Wolff uit zijn nek.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_198744081
"The situation was also complicated by some, including Hamilton and Verstappen, suggesting that the rules were changed mid-race as well.

That appears to be supported by Mercedes being told that Hamilton needed to stop using the run-off at Turn 4, and relaying that instruction to its driver.

But Masi claims that “nothing changed at all” during the race itself.

“We had two people that were looking in that area, at every car every lap, and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence,” he said.

“There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was, but it wasn’t a constant thing.”


Tja, als het er maar eentje is die het doet en er voordeel uit haalt, waarom zouden we die dan bestraffen als diegene Sir Lewis Hamilton is?
pi_198744087
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
De stewards hebben de deur opengezet voor misbruik en daar hebben een aantal handig gebruik van gemaakt. Zij hebben de instructie gekregen: gebruik het maar tot er gehandhaafd wordt.
Precies en dat is wat stewards in feite ook hebben gezegd.
speak only if it improves the silence.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:57:08 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198744089
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:52 schreef SiGNe het volgende:
Ah, Red Bull stelt ook vragen bij de FIA:
https://www.nu.nl/formule(...)is-grijs-gebied.html
[..]

Als Lewis het 30+1x doet : waarschuwing
Max doet het <10x: straf.

Duidelijk
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')