abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198720721
Ik heb er een. Het incassobureau in kwestie zegt dat ik een openstaande factuur heb. Ik ga geen exacte bedragen noemen, maar het gaat om ongeveer 100 Euro, waarvan 40 incassokosten. Het bedrijf dat de factuur open heeft staan is een webshop van Duitse origine, en de factuur dateert van eind 2012. Het enige dat de brief over de oorspronkelijke factuur noemt is een bedrag, een 18-cijferig getal als "omschrijving" en de datum uit 2012.

Een belletje naar de webshop heeft me niet wijzer gemaakt. Ze hebben het overgedragen aan het incassobureau en ik moet het maar met het incassobureau regelen.

Tot nu toe heb ik een paar argumenten waarom ik van plan ben geen cent te betalen.

- ik heb nooit zaken gedaan met deze webshop. M'n mail en papieren administratie doorgespit, in m'n geheugen gegraven, en er komt nul komma nul bovendrijven. Tevens heb ik geen account op deze webshop.

- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.

Wat is verstandig om te doen? Dat ik het incassobureau ga bellen is duidelijk. (ze zijn niet bereikbaar in het weekend) Maar wat ga ik ze zeggen? Moet ik vragen om alle documenten? een brief/mail sturen? Negeren? Betalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 27-03-2021 19:20:39 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 19:18:51 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198720849
Geloof dat dit eens in de zoveel tijd weer een ding is. Incassobureau's die mensen een rekening sturen. Sommigen betalen gewoon omdat ze het wel geloven.

Los van een eventuele verjaringstermijn moeten ze toch gewoon aan kunnen tonen waar de kosten vandaan komen en dat jij die kosten gemaakt hebt. Zolang ze dat niet kunnen, zie ik geen reden om te betalen.

Als je het incassobureau googled, krijg je dan meerdere van dit soort meldingen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_198720982
jouw naam lijkt op de naam van iemand die daar een rekening open heeft staan die ze niet kunnen vinden... Dit gebeurt vaker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198721197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geloof dat dit eens in de zoveel tijd weer een ding is. Incassobureau's die mensen een rekening sturen. Sommigen betalen gewoon omdat ze het wel geloven.

Los van een eventuele verjaringstermijn moeten ze toch gewoon aan kunnen tonen waar de kosten vandaan komen en dat jij die kosten gemaakt hebt. Zolang ze dat niet kunnen, zie ik geen reden om te betalen.

Als je het incassobureau googled, krijg je dan meerdere van dit soort meldingen?
Een Google-search op het incassobureau leert mij niets nieuws, de gebruikelijke links naar hun site, wat negatieve reviews, meer niet. Op de webshop komen wat interessantere dingen tevoorschijn, soortgelijke verhalen over openstaande facturen. De webshop was destijds blijkbaar uniek in het aanbieden van achteraf betalen. En dat ging wel eens mis.
pi_198721266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een Google-search op het incassobureau leert mij niets nieuws, de gebruikelijke links naar hun site, wat negatieve reviews, meer niet. Op de webshop komen wat interessantere dingen tevoorschijn, soortgelijke verhalen over openstaande facturen. De webshop was destijds blijkbaar uniek in het aanbieden van achteraf betalen. En dat ging wel eens mis.
https://www.juridischloke(...)stand/incassobureau/

Daar staat alles wat je moet doen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198722822
Waarschijnlijk trekken ze de keutel wel in als je met dit verhaal aankomt (je betwist de vordering omdat je die hele shop niet kent, zaak is bovendien verjaard en niet gestuit, en er is geen originele factuur waar dit allemaal op is gebaseerd). Proberen kunnen ze het altijd natuurlijk.

En als ze doorzetten, dan moeten ze je maar aanklagen. Heb je rechtsbijstand?
pi_198722881
Heb je rechtsbijstand?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 21:26:14 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198723332
Is het een deurwaarder of incassobureau? Een incassobureau heeft nul mogelijkheden meer dan jij of ik hebben.

Maar sowieso bij het incassobureau aangeven dat je de vordering betwist en de originele factuur, en alle stukken opvragen (bewijs van stuiting bij verjaring etc.).
  Redactie Frontpage zaterdag 27 maart 2021 @ 21:30:53 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_198723421
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:12 schreef Ridocar het volgende:

- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.
Betalen?
Als je al niet weet of het 2 of 5 jaar is, hoe kom je er dan bij dat het één van die twee is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 21:36:04 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198723502
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Als je al niet weet of het 2 of 5 jaar is, hoe kom je er dan bij dat het één van die twee is?
Voor een consumentenkoop is die 2 jaar, voor contractuele en wat andere terugvorderingen etc. 5 jaar.

https://schuldinfo.nl/?id=61
pi_198737741
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een rekening van mijn tandarts, ik heb de tandarts gebeld, wist van niks. Gevraagd dat ze mij de rekening toesturen en de herinnering's brief! De rekening lukte, brief niet, ik heb ze vriendelijk bedankt en nooit weer wat van ze gehoord. Als je een rekening vergeet te betalen is het verplicht een herinnering te sturen en dan pas incasso ( + verjaringstermijn) dit is het incasso verplicht om te bewijzen dat dat gebeurd is.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:03:15 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198739086
Niet bellen.

Je koopt er niks voor, en ze gaan er niet door weg. Je geeft ze mogelijk alleen maar extra informatie!

Simpel briefje terug

"Beste incassovrienden.

Ik betwist de vordering, jullie referentie #, die jullie op mij menen te hebben.
Ik ken de webshop niet. Ik heb er nooit wat besteld.
Ik ontvang graag het complete dossier over deze vordering, met daarin in ieder geval:
- bewijs dat ik deze bestelling gedaan heb
- oorspronkelijke factuur
- bewijzen van stuiten
- bewijs van cessie
- bewijs van eerdere herrineringen

Voor zover relevant, ook van elk stuk een bewijs van ontvangst door mij.

Kusjes TS"
Dum de dum
pi_198739185
Zijn gewoon bedrijven die overal en nergens dossiers opkopen en hopen dat 2% van mensen die ze aanschrijven geld overmaken uit angst en dan hebben zij winst. En soms zitten daar idd ook gewoon fake adressen/dossiers tussen etc.

Zou niet eens de moeite doen te reageren. Of anders zoals fe203 zegt
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198739468
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:03 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet bellen.

Je koopt er niks voor, en ze gaan er niet door weg. Je geeft ze mogelijk alleen maar extra informatie!

Simpel briefje terug

"Beste incassovrienden.

Ik betwist de vordering, jullie referentie #, die jullie op mij menen te hebben.
Ik ontvang graag het complete dossier over deze vordering, met daarin in ieder geval:
- bewijzen van stuiten
- bewijs van cessie

Kusjes TS"
Dat dus. Daarna ga je er niets meer van horen.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:29:30 #15
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198739596
Praat over de hel en je komt er.
pi_198739894
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:03 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet bellen.

Simpel briefje terug

"Beste incassovrienden.

- bewijzen van stuiten
- bewijs van cessie

Kusjes TS"
Kan een mailtje ook? Of moet ik dit aangetekend versturen?
  zondag 28 maart 2021 @ 21:20:31 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198742069
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kan een mailtje ook? Of moet ik dit aangetekend versturen?
Mail kan, maar je geeft ze dan wel weer een adres om je op lastig te vallen natuurlijk.
Dum de dum
pi_198746048
Wat raar dat de webshop jou meteen doorverwijst naar het incassobureau. Als je vraagt wat je besteld zou moeten hebben dat zouden ze dat zo tevoorschijn moeten halen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198746278
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:08 schreef HSG het volgende:
Wat raar dat de webshop jou meteen doorverwijst naar het incassobureau. Als je vraagt wat je besteld zou moeten hebben dat zouden ze dat zo tevoorschijn moeten halen.
Kan ook zijn dat die webshop al zijn oude vordering heeft versjachterd aan het incassobureau. Gebeurt vaker...

Denk dat stap 1 zou zijn, het incassobureau benaderen voor meer details. Weet je in ieder geval precies waar het over gaat. Het is namelijk lastig een factuur te betwisten waarvan je niks afweet.

M.a.w., laat hen maar zien op basis waarvan ze menen geld van jou te vorderen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 29 maart 2021 @ 09:02:07 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198746376
Quote uit een ander topic:

quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:43 schreef Twiitch het volgende:
Vraag eerst eens om bewijs van de originele aankoopfactuur plus de zogenaamde aanmaningen die verzonden zouden zijn. Dus hetgeen waaruit blijkt dat je überhaupt schulden hebt. Negen van de tien keer laten ze dan niks meer van zich horen. Dit soort bedrijven teren op "shock and awe", dat bang aangelegde personen het gevraagde bedrag maar overmaken "om van het gezeik af te zijn". Daarom zijn het ook nooit gigantische bedragen maar meestal een paar honderd Euro.

Zo hebben ze mij ooit 200¤ in rekening gebracht voor een jaarabonnement op een tijdschrift wat ik niet betaald zou hebben. Ook ik zou al "vele aanmaningen" gekregen hebben dus daarom was de schuld overgedragen aan een incassobureau. Ik wist van niks. Het enige contact wat ik ooit met de schuldeiser heb gehad was een vraag via het algemene contactformulier op de website (een vraag waar ik nooit een reactie op heb gehad). Heb dus gevraagd om bewijs van de schuld (mijn overeenkomst met schuldeiser en alle zogenaamd naar mij verzonden stukken). Nooit meer iets van vernomen.
pi_198752497
2012, verjaard.

Incassobureau : Bewijs maar dat er sprake is van stuiting van de verjaring.

Weigeren ze dit of doen ze dit niet? : ik zie jullie met plezier bij de rechter, tot dan bek houden en opzouten.

Gewoon keihard zijn, zo'n bureau is niets juridisch gezien en jij hebt er niets mee te maken.
pi_198774163
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:03 schreef Geerd het volgende:
Heb je rechtsbijstand?
Zou ik moeten hebben. Dit zijn van die dingen die je lang niet nodig hebt en plots weer op moet rakelen.

Update: online contactformulier verstuurd. Achteraf gezien niet erg slim, want ik heb geen bevestiging gekregen. (wel een screenshot gemaakt) Ik typ morgen wel een nette mail.
pi_198774247
quote:
Ik heb er een. Het incassobureau in kwestie zegt dat ik een openstaande factuur heb. Ik ga geen exacte bedragen noemen, maar het gaat om ongeveer 100 Euro, waarvan 40 incassokosten. Het bedrijf dat de factuur open heeft staan is een webshop van Duitse origine, en de factuur dateert van eind 2012. Het enige dat de brief over de oorspronkelijke factuur noemt is een bedrag, een 18-cijferig getal als "omschrijving" en de datum uit 2012.

Een belletje naar de webshop heeft me niet wijzer gemaakt. Ze hebben het overgedragen aan het incassobureau en ik moet het maar met het incassobureau regelen.

Tot nu toe heb ik een paar argumenten waarom ik van plan ben geen cent te betalen.

- ik heb nooit zaken gedaan met deze webshop. M'n mail en papieren administratie doorgespit, in m'n geheugen gegraven, en er komt nul komma nul bovendrijven. Tevens heb ik geen account op deze webshop.

Wat is verstandig om te doen? Dat ik het incassobureau ga bellen is duidelijk. (ze zijn niet bereikbaar in het weekend) Maar wat ga ik ze zeggen? Moet ik vragen om alle documenten? een brief/mail sturen? Negeren? Betalen?
Nee hoor niet negeren. Wie eist bewijst. Aangeven dat je de vordering betwist etc
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:36:07 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198774381
Ik heb ook wel eens zo iets aan de hand gehad met een Duits bedrijf. Toen had ik echter wel iets besteld, wat alleen niet de bedoeling was. Via ebay volgens mij. Stelden zich keihard op en dermate professioneel dat ik maar eieren voor mijn geld heb gekozen :')

In jouw geval, waarbij je de bestelling niet kunt herinneren, zou ik op zijn minst de factuur opvragen.
pi_198777629
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:36 schreef leolinedance het volgende:
Toen had ik echter wel iets besteld,
Dan is de vordering natuurlijk gewoon terecht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198777737
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zou ik moeten hebben. Dit zijn van die dingen die je lang niet nodig hebt en plots weer op moet rakelen.

Update: online contactformulier verstuurd. Achteraf gezien niet erg slim, want ik heb geen bevestiging gekregen. (wel een screenshot gemaakt) Ik typ morgen wel een nette mail.
Daar heb je niks aan. Dat een mail verstuurd is, zegt niks of die ook ontvangen is.
pi_198777993
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar heb je niks aan. Dat een mail verstuurd is, zegt niks of die ook ontvangen is.
Dat is bij een brief ook. Als ze echt moeilijk gaan doen zal ik toch een aangetekende brief moeten versturen.
pi_198778219
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is bij een brief ook. Als ze echt moeilijk gaan doen zal ik toch een aangetekende brief moeten versturen.
Als ze echt moeilijk doen dan was de envelop leeg bij ontvangst en na zetten van de handtekening.
pi_198778248
Geen rechterlijke uitspraak dus zoek het maar uit. :W
pi_198778428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als ze echt moeilijk doen dan was de envelop leeg bij ontvangst en na zetten van de handtekening.
Dan zou ik 'm zelfs in persoon af moeten geven. Er is altijd wel iets om je druk over te maken...
pi_198779144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Niet na 5+ jaar.

Gewoon verjaard.
pi_198779236
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je laat je duidelijk makkelijk intimideren. Ideale slachtoffer
pi_198780140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 14:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet. Leg 'm even uit.
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:39:17 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198780278
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat betwist ik ook nergens, hoewel er in Nederland natuurlijk wel een Wet koop op afstand is.

Verder is het nogal flauw om een verkeerde aankoop niet gewoon ongedaan te maken als daar direct na aankoop om gevraagd wordt omdat het een vergissing is :)
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:56:33 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198780523
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:17 schreef Aloria het volgende:
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een rekening van mijn tandarts, ik heb de tandarts gebeld, wist van niks. Gevraagd dat ze mij de rekening toesturen en de herinnering's brief! De rekening lukte, brief niet, ik heb ze vriendelijk bedankt en nooit weer wat van ze gehoord. Als je een rekening vergeet te betalen is het verplicht een herinnering te sturen en dan pas incasso ( + verjaringstermijn) dit is het incasso verplicht om te bewijzen dat dat gebeurd is.
Interessant. Heb je een linkje naar de wetgeving waar dit in staat?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198780531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 14:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Een rechter zal echt vragen wat je zelf hebt gedaan. Doe je helemaal niks dan vindt hij dat niet leuk en dit kan de uitspraak beinvloeden. Heb je al het mogelijke gedaan om een rechtzaak te voorkomen, dan sta je met een punt voor.
pi_198780649
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Interessant. Heb je een linkje naar de wetgeving waar dit in staat?
Zal eens kijken als ik het terug kan vinden, ik las het ergens op een website notebene van een incasso bureau zelf.
pi_198780836
Even Googlen op incasso herinnering, ik weet wel wie eist bewijst op kassa/rader staat ook na herinnering/aanmaning pas incasso en zonder wik brief aan particulier mogen ze ook geen incasso kosten rekenen. Dit is wat ik even slordig gelezen heb, ga nu van mijn vrije middag genieten! Succes verder.
pi_200774363
Update: Nou ja, eigenlijk geen update. Ik heb iig niets meer vernomen van mijn incassovrienden. Niet eens een "we gaan ermee aan de slag". Gewoon niks.
pi_205202159
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.

Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:36:35 #41
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205202320
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.

Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
nah, gewoon vragen of ze je voor de rechter dagen, want jij betwist nog steeds de vordering, en dat jij verder nergens meer op reageert.

Rechtsbijstand kan zomaar wel es betalen ;) kosten vs. baten plaatje.
Dum de dum
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:34:17 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205204703
quote:

Ook echt een jaar later pas..
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 21:11:01 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205205123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
nah, gewoon vragen of ze je voor de rechter dagen, want jij betwist nog steeds de vordering, en dat jij verder nergens meer op reageert.

Dit ja, daar hopen ze juist op.
pi_205207206
quote:

[..]

Je hebt gelijk.
Ze krijgen geen cent van mij of rechtsbijstand. Ik heb het mailtje nog korter gehouden: dat ik de openstaande rekening nog steeds betwist en het verzoek het dossier te sluiten.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 07:01:53 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205207215
Na bijna een jaar een berichtje terug? Oh wow :D

Hou ons op de hoogte, dit is zo'n trieste gang van zaken van hun, dat het gewoon fascinerend is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205207224
Betwist? Man man man.

“Ik weet van niks, ik zie jullie wel bij de rechter met jullie sowieso verjaarde dossier”.

Klaar.
pi_205207788
Als die vordering al bestaat is die naar alle waarschijnlijkheid allang verjaard.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:52:34 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_205207811
quote:

[..]

Sorry, welke rechtsbijstand betaalt je rekeningen? Dan zet ik de mijne even over naar die maatschappij en betwist ik voortaan elke factuur.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:56:19 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205207864
Heb ik ook 'ns meegemaakt. Paar jaar achter elkaar bleven ze t proberen, uiteindelijk gaven ze t op omdat ik domweg niet reageerde. Ze kopen idd van alles op en proberen dan of er iemand intrapt om te betalen. Het is in feite gewoon oplichterij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:02:13 #50
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205207925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Sorry, welke rechtsbijstand betaalt je rekeningen? Dan zet ik de mijne even over naar die maatschappij en betwist ik voortaan elke factuur.
Zucht, je hebt ze er altijd tussen he :')

Een rechtsbijstandverzekering werkt niet met gratis medewerkers, die ook niet in gratis gebouwen zitten en gratis stroom verbruiken.

Een juridische procedure starten/voeren/aanvechten voor 140 euro, dan is betalen veel goedkoper voor de verzekering ... tegenwoordig is de benzine om naar de rechtbank te rijden al zowat meer :')

Als de rechtsbijstand van mening is dat de factuur/incasso terecht is dan nemen ze hem niet eens in behandeling. Is ook niet goed voor je premie als je zulke dingen gaat doen.
Dum de dum
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:04:42 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_205207951
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht, je hebt ze er altijd tussen he :')

Een rechtsbijstandverzekering werkt niet met gratis medewerkers, die ook niet in gratis gebouwen zitten en gratis stroom verbruiken.

Een juridische procedure starten/voeren/aanvechten voor 140 euro, dan is betalen veel goedkoper voor de verzekering ... tegenwoordig is de benzine om naar de rechtbank te rijden al zowat meer :')

Als de rechtsbijstand van mening is dat de factuur/incasso terecht is dan nemen ze hem niet eens in behandeling. Is ook niet goed voor je premie als je zulke dingen gaat doen.
Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.
pi_205208422
Als incassobureau kan je dus facturen versturen waar alleen jouw naam opstaat, niet eens je eigen adres. Echt bizar dat er zulke incassobureaus bestaan. -O-
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:34:42 #53
3542 Gia
User under construction
pi_205208963
quote:
onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding),
Kids uit de buurt die jouw naam en adres gebruikten? Mogelijk in eerste instantie met eigen huisnummer.
Ouders krijgen rekening, zien een vreemde naam en sturen die retour afzender: persoon woont niet op dat adres.

Uiteindelijk weet een incasso-bureau het 'juiste' adres bij de naam te achterhalen en krijg jij deze shit.

Zou niet betalen, laat ze maar bewijzen dat jij dit besteld hebt.
Daarbij, verjaard, want JIJ hebt nooit betalingsherinneringen gehad.
pi_205210013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Kids uit de buurt die jouw naam en adres gebruikten? Mogelijk in eerste instantie met eigen huisnummer.
Ouders krijgen rekening, zien een vreemde naam en sturen die retour afzender: persoon woont niet op dat adres.

Uiteindelijk weet een incasso-bureau het 'juiste' adres bij de naam te achterhalen en krijg jij deze shit.

Zoiets heb ik ook gehad met een abonnement: huisnummer 16 werd 19 (of zo) en de dienst werd bij de overburen op 19 bezorgd zonder ooit erom gevraagd te hebben, maar wel afnamen. De acceptgiro's gooiden ze weg, en de aanmaningen bij mij in de bus. Incassobureau vond na enig zoekwerk, mijn naam op nr. 16 en kwam met de brieven en rekeningen. Zaak bij kantonrechter, ik kon via het huisnummer op de aanmaningen aantonen, dat er verkeerd bezorgd was. Einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 03-07-2022 12:36:16 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 13:40:19 #55
3542 Gia
User under construction
pi_205210250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:21 schreef blomke het volgende:

Zoiets heb ik ook gehad met een abonnement: 16 werd 19 (of zo) en de dienst werd bij de overburen op 19 bezorgd zonder ooit erom gevraagd te hebben, maar wel afnamen. De acceptgiro's gooiden ze weg, en de aanmaningen bij mij in de bus. Incassobureau vond na enig zoekwerk, mijn naam op nr. 16 en kwam met de brieven en rekeningen. Zaak bij kantonrechter, ik kon via het huisnummer op de aanmaningen aantonen, dat er verkeerd bezorgd was. Einde.
Precies. Aangezien het om laserpennen gaat, denk ik aan dit scenario. 12 jaar geleden? Kids zijn nu twintigers.

TS zou kunnen navragen naar welk exact adres de aanmaningen van dat Duitse bedrijf zijn gestuurd.
Als dat inderdaad een ander huisnummer is, of andere straat zelfde nummer, dan is dit scenario aannemelijk.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:19:22 #56
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205211989
TS moet helemaal geen contact zoeken met, of helpen. TS moet lekker die zooi de prullenbak in mikken en ze verder negeren.

Incasso toko is aan het vissen en heeft niks, anders had TS al lang bij een rechtbank geweest ervoor. Elke seconde moeite die je erin steekt zorg alleen maar voor meer post.
Dum de dum
pi_205212115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:19 schreef Fe2O3 het volgende:
TS moet helemaal geen contact zoeken met, of helpen. TS moet lekker die zooi de prullenbak in mikken en ze verder negeren.

Incasso toko is aan het vissen en heeft niks, anders had TS al lang bij een rechtbank geweest ervoor. Elke seconde moeite die je erin steekt zorg alleen maar voor meer post.
Echt he :D Types zoals de OP laten zien waarom het waard is om dit soort bureautjes te hebben. Genoeg mensen die maar blijven communiceren of uit angst toch maar betalen :')
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:35:26 #58
39333 Zelva
pi_205212212
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:14:34 #59
66444 Lord_Vetinari
pi_205213014
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.
Klets.
pi_205213039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Zou dat niet juist een reactie uit kunnen lokken bij incassobureaus? Ook al hebben ze geen poot om op te staan, dan zouden ze toch geld kunnen vangen van degenen met een rechtsbijstandverzekering, want die betaalt toch wel uit.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:22:49 #61
39333 Zelva
pi_205213172
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Klets.
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.

Zelf meegemaakt.
pi_205213186
Update: Nog een mail en een brief.

De brief is hetzelfde standaardverhaaltje als vorig jaar. In de mail vragen ze om een telefoonnummer omdat het nummer dat bij hun bekend is niet klopt.

Reactie van mij: Nee, jullie hoeven geen telefoonnummer van mij, voor de volledigheid meld ik dat ik de vordering nog steeds betwist. De openstaande rekening is mij niet bekend. Ik verzoek u dit dossier te sluiten. Groetjes...

And now we wait...
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:05:48 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205214368
quote:

Dus ze hebben jouw naam aan een, voor jou, willekeurig adres gekoppeld.

Eigenlijk is mijn advies negeren maar je zou ook een AVG verzoek kunnen doen hoe ze aan je gegevens komen met het verzoek ze daarna te vernietigen.

Edit.
Wel te hopen dat ze nu jouw e-mail adres gegevens niet aan dat account van die webshop koppelen.
Als het registratie e-mail adres nu ineens jouw e-mail adres is wordt T een stuk lastiger dan dat er iets anders staat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205215031
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:05 schreef nils7 het volgende:

Als het registratie e-mail adres nu ineens jouw e-mail adres is wordt T een stuk lastiger dan dat er iets anders staat.
Want?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205215077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:22 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.

Zelf meegemaakt.
Maar ben je dan ook verplicht de eiser te betalen?

Of kun je alsnog tegen de eiser zeggen dat hij je maar dagvaard maar moet je er rekening mee houden dat de rechtsbijstand je niet verder helpt als de eiser je vervolgens ook dagvaard?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205216340
quote:

[..]
Klets.
Rechtsbijstandverzekeraars stellen verzekerden heus wel schadeloos als de zaak onder de dekking valt maar de kosten om gelijk te krijgen waarschijnlijk hoger zijn dan het schadebedrag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 2 juli 2022 @ 22:34:07 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205216836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Want?
Omdat het dan gewoon lastiger te bewijzen wordt dat ie van niks wist.

Ze zijn al niet schuw om oneerlijke praktijken toe te passen lees ik.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 3 juli 2022 @ 05:17:31 #68
3542 Gia
User under construction
pi_205218513
quote:

Zelf meegemaakt.
Ik heb anders meegemaakt. Zoon kreeg na stage niet betaald, volgens contract. Open and shut case, maar rechtsbijstand betaalde het, helaas.
pi_205218575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:34 schreef nils7 het volgende:

[..]
Omdat het dan gewoon lastiger te bewijzen wordt dat ie van niks wist.

Ze zijn al niet schuw om oneerlijke praktijken toe te passen lees ik.
Het incassobureau is kansloos, vordering is veel te oud en niet gestuit. Zelfs al zou hij 100% kloppen, zijn ze kansloos. Dat weten ze zelf ook.
  zondag 3 juli 2022 @ 08:21:11 #70
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205218667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205220563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:24 schreef Ridocar het volgende:
Update: Nog een mail en een brief.

De brief is hetzelfde standaardverhaaltje als vorig jaar. In de mail vragen ze om een telefoonnummer omdat het nummer dat bij hun bekend is niet klopt.

Reactie van mij: Nee, jullie hoeven geen telefoonnummer van mij, voor de volledigheid meld ik dat ik de vordering nog steeds betwist. De openstaande rekening is mij niet bekend. Ik verzoek u dit dossier te sluiten. Groetjes...

And now we wait...
Wat steek je er een moeite in man.

Verjaard, rekening en adres onbekend, succes ermee.

Meer niet schrijven, letterlijk.
Een incassobureau heeft geen enkele juridische waarde, is helemaal niets dan een privé zaakje wat poogt geld te innen, je hoeft technisch gezien niet eens te reageren tenzij ze door blijven gaan structureel.
Maar ze schrijven alleen maar terug om dat jij blijft reageren en zij met standaard briefjes aan blijft komen.
pi_205220596
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.
Dit is redelijk duidelijk ja.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:50:31 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_205220743
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zij betalen helemaal niet. Zij zeggen tegen jou dat je beter kunt betalen.
pi_205220757
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat steek je er een moeite in man.

Verjaard, rekening en adres onbekend, succes ermee.

Meer niet schrijven, letterlijk.
Een incassobureau heeft geen enkele juridische waarde, is helemaal niets dan een privé zaakje wat poogt geld te innen, je hoeft technisch gezien niet eens te reageren tenzij ze door blijven gaan structureel.
Maar ze schrijven alleen maar terug om dat jij blijft reageren en zij met standaard briefjes aan blijft komen.
Dit is puur voor dossieropbouw. Als ik niets laat weten zou dat over kunnen komen als struisvogelgedrag. Het kost me nog geen twee minuten. Ik ben langer bezig in dit topic.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:53:19 #75
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205220774
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zeg eigenwijze dat doen ze wel. Heb ik zelf al 2x meegemaakt. Had liever anders gezien maar goed ben schadeloos gesteld.
Echt verdiep je er eens in en blijf je onzin niet herhalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205220786
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:51 schreef Ridocar het volgende:
Dit is puur voor dossieropbouw.
Best idee. Ik had ook de post in een oude map bewaard, en dat vond de kantonrechter ook een voordeel: mooi chronologisch de gang van zaken incl. de verkeerde huisnummer..
pi_205220942
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou nee dat ligt eraan, soms schikken ze onderling.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat een RBS dit zou doen in dit geval.
  zondag 3 juli 2022 @ 19:14:11 #78
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_205226784
quote:

[..]
Klets.
Geen klets.

Heb het zelf ook een paar keer gehad.
Alleen betaalde ze toen aan mij i.p.v. dat ze een zaak tegen de andere partij startten.

Soms is het goedkoper om te betalen dan om een proces te voeren.
pi_205234307
quote:
Onbekend adres, onbekende produkten:
Gewoon een reactie 'je bent uitgekomen bij de verkeerde persoon, maar ik accepteer je verontschuldigingen en succes verder' en je bent klaar toch?

Verder gebeurt er gewoon helemaal niks hoor, ik zou alle volgende correspondentie ter vermaak bewaren en negeren en doorgaan met mijn leven.
pi_205284916
Update: Mail.

Strekking: Als ik echt niets weet van een factuur moet ik maar aangifte doen en het proces verbaal binnen veertien dagen naar hun opsturen. Dan pakken ze het verder op.

Waarvan ik precies aangifte moet doen is mij niet duidelijk. Ik ga even bedenken wat ik hierop ga antwoorden.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:38:31 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205285151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:07 schreef Ridocar het volgende:
Update: Mail.

Strekking: Als ik echt niets weet van een factuur moet ik maar aangifte doen en het proces verbaal binnen veertien dagen naar hun opsturen. Dan pakken ze het verder op.

Waarvan ik precies aangifte moet doen is mij niet duidelijk. Ik ga even bedenken wat ik hierop ga antwoorden.
Stop es met mailen joh.

Als zij denken dat er een strafbaar feit heeft plaats gevonden dan kunnen ze zelf aangifte doen.

Laat ze de tyfus genieten.

Nb. Een aangifte geeft ze alle naw om alles op jouw naam 'over te zetten'. Niet doen dus.
Dum de dum
pi_205285199
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:38 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Stop es met mailen joh.
Wat ik al eerder zei: het kost nul moeite en het fascineert me enorm.
quote:
Als zij denken dat er een strafbaar feit heeft plaats gevonden dan kunnen ze zelf aangifte doen.

Laat ze de tyfus genieten.

Nb. Een aangifte geeft ze alle naw om alles op jouw naam 'over te zetten'. Niet doen dus.
Die aangifte konden ze sowieso al vergeten.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:26:54 #83
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205285533
quote:

Als je een dienst levert moet je binnen 5 jaar de factuur sturen. Voor een product is dat 20 jaar dacht ik.
pi_205285647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:46 schreef Ridocar het volgende:

Wat ik al eerder zei: het kost nul moeite en het fascineert me enorm.

Misschien fascineert het hen net zoveel als jij en kunnen jullie nog jaren doorgaan.

Overigens, van een valse factuur kan je inderdaad aangifte doen. Kost nul moeite (via internet) en je kan hen een copie emailen.
pi_205285686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Overigens, van een valse factuur kan je inderdaad aangifte doen. Kost nul moeite (via internet) en je kan hen een copie emailen.
Lijkt me wel een boss move dit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_205285697
Ze bedoelen identiteitsfraude, want jouw naam.

Maar ik zou wellicht op zoiets antwoorden dat wellicht jouw naam is gebruikt, maar verder geen andere naw gegevens waarmee ook bij een aangifte je niks mee zou kunnen doen en ook niks gedaan mee zal worden.

Ze draaien het ook wel een beetje om.

Nogmaals dit is ruimschoots verjaard, ik zou dan ook nogmaals zeggen dat je ze op de hoogte hebt gesteld dat ze bij de verkeerde persoon zijn, je niets met de rekening van doen hebt, dat je daar ook geen bewijs voor hebt gezien en je ze met plezier bij de rechter zal zien.

Daarna niks meer mailen, ophouden daarmee.
pi_205285701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Misschien fascineert het hen net zoveel als jij en kunnen jullie nog jaren doorgaan.

Dit kan je inderdaad wel doen
pi_205286198
quote:

[..]

Zelf meegemaakt.
ik ook :Y
Het betalen ook al onterecht is goedkoper dan een juridische procedure starten.
pi_205286232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar ben je dan ook verplicht de eiser te betalen?

Of kun je alsnog tegen de eiser zeggen dat hij je maar dagvaard maar moet je er rekening mee houden dat de rechtsbijstand je niet verder helpt als de eiser je vervolgens ook dagvaard?
bij mij niet, zij hebben de rekening betaald.
Ik heb ook een keer een vordering gehad bij een bedrijf. Dat geld kreeg ik niet van het bedrijf, toen heb ik het van de rbv gekregen en zij hebben de vordering overgenomen. 2 weken later kreeg ik het toch nog van het bedrijf. Ik heb dit netjes gemeld bij de rbv waar ze verbaasd over waren.

Het zou mij een worst zijn of de rbv betaald of niet, zolang ik maar niet lastig gevallen wordt. Ik zou gewoon de rbv bellen en hun dit laten oplossen.

Een rbv kiest de goedkoopste weg als de claim van jou onder de dekking valt. Betalen is vaak goedkoper, dus dan doen ze dat.
pi_205286635
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:39 schreef miro86 het volgende:

Lijkt me wel een boss move dit.
:?
pi_217261993
Update: mail, hetzelfde verhaal. Zelfde bedrag.
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Gaat dat gevolgen hebben?
pi_217262183
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze bedoelen identiteitsfraude, want jouw naam.

Maar ik zou wellicht op zoiets antwoorden dat wellicht jouw naam is gebruikt, maar verder geen andere naw gegevens waarmee ook bij een aangifte je niks mee zou kunnen doen en ook niks gedaan mee zal worden.

Ze draaien het ook wel een beetje om.

Nogmaals dit is ruimschoots verjaard, ik zou dan ook nogmaals zeggen dat je ze op de hoogte hebt gesteld dat ze bij de verkeerde persoon zijn, je niets met de rekening van doen hebt, dat je daar ook geen bewijs voor hebt gezien en je ze met plezier bij de rechter zal zien.

Daarna niks meer mailen, ophouden daarmee.
Ik zou hieraan vasthouden: eenmalig mailen/terugschrijven, verwijs naar eerdere corresponentie, en daarna geen contact meer opnemen.
  woensdag 2 april 2025 @ 14:16:10 #93
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217262990
Volgens mij houden dit soor bureautjes ook een aantal van dit soort zaken in het archief om nieuwe medewerkers in hun proefperiode te testen : zijn ze voldoende vasthoudend, hebben ze de juiste mentaliteit (ofwel : een totaal gebrek aan empathie en fatsoen). Zo van : kijk maar eens hoeveel van deze vorderingen je betaald kunt krijgen.
Dat zou verklaren waar je om de zoveel jaar ze plotseling weer langskrijgt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217263034
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Niet reageren,

Om welk incassoburo gaat het?
pi_217263142
quote:
Jij hebt je best gedaan en zij blijven vaag.
Denk niet dat het gevolgen gaat hebben.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217263433
quote:
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.
pi_217263766
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:21 schreef achtja het volgende:

[..]
Niet reageren,

Om welk incassoburo gaat het?
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.
pi_217264061
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.
Mmm vreemd, Intrum is wel een grote speler.. dan zou ik maar oppassen!

Letop vanaf vandaag moeten incassoburo's zich hebben ingeschreven.
pi_217264164
quote:
Eigen schuld dikke bult.
Had je maar na de eerste keer betwisten niet meer moeten reageren.

Nu kom je niet meer van ze af. Nog erger dan jehova's.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 2 april 2025 @ 16:22:59 #100
66444 Lord_Vetinari
pi_217264735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.
Nou, ik zou wel even de rechtsbijstand bellen hierover.
pi_217264779
quote:
Waarom zou jij je laatste of meest uitgebreide reactie niet nogmaals sturen? Het is een simpele selecteren, kopiëren, plakken en een druk op versturen. Wellicht ziet een andere medewerker je reactie en durft die wel van mening te zijn dat je volledig gelijkt hebt. Deze update die je hebt geplaatst kost bijna meer tijd.
pi_217269634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Want?

(en lang niet iedereen heeft een rbv 'rechtsbijstand')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217269787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Voor iets wat al 4 jaar gaande is en toen al lang verjaard was? :`)
pi_217269813
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom zou jij je laatste of meest uitgebreide reactie niet nogmaals sturen? Het is een simpele selecteren, kopiëren, plakken en een druk op versturen.
Je bent toch geen stempelmachine?!
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217270009
Waar ben je nou mee bezig?
Je had gelijk moeten melden een copie factuur te willen ontvangen en verzendbewijs en niet eerder te reageren dan dat binnen is.
Zonder dat hoef je ook helemaal niet te betalen en kan je rustig de dreigbrieven wegpleuren.
Vakman pur sang
  donderdag 3 april 2025 @ 00:49:23 #106
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_217270484
Wat een raar verhaal
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_217457893
quote:

Misschien een stomme vraag, maar als werkelijk het enige wat jij met de vermeende wanbetaler gemeen hebt zijn voor- en achternaam is, dan hebben ze toch sowieso geen zaak? Misschien is de bestelling wel gedaan door iemand met de zelfde naam als jij. Dus dat verhaal van hun dat jij aangifte zou moeten doen van identiteitsdiefstal is sowieso kolder. Of heb jij zo'n unieke naam dat er werkelijk niemand in NL is die ook zo heet?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 24 april 2025 @ 18:39:31 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217458099
Bij mij werkte negeren na mijn duidelijke uitleg van hun fout. Ze bleven het nog wel jaren proberen maar ik dacht na verloop van tijd : bekijk het ik blijf niet reageren..... :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 24 april 2025 @ 18:48:10 #109
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217458165
Ik zou gewoon betalen, dan ben je van het gezeur af.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217458239
je hebt een nep-factuur ontvangen. er staat immers niet eens een concrete omschrijving in over waar het om gaat. compleet random een webshop die je niet kent?
ik zou er niet eens op reageren, laat die partij maar lekker z'n gang gaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217458250
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik zou gewoon betalen, dan ben je van het gezeur af.
Ja, jij wel :')
.
  donderdag 24 april 2025 @ 18:57:42 #112
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217458261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja, jij wel :')
Ja, je moet gewoon betalen als je een product of dienst hebt afgenomen. Ook als je het je niet meer kunt herinneren, omdat je geen fotografisch geheugen hebt. TS is gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217458286
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ja, je moet gewoon betalen als je een product of dienst hebt afgenomen. Ook als je het je niet meer kunt herinneren, omdat je geen fotografisch geheugen hebt. TS is gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Wel ja _O-

Probeer het nog eens, beginnend bij de OP.
En dan heel rustig verder lezend ... :')
.
  donderdag 24 april 2025 @ 19:06:55 #114
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217458353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:34 schreef achtja het volgende:

[..]
Mmm vreemd, Intrum is wel een grote speler.. dan zou ik maar oppassen!

Letop vanaf vandaag moeten incassoburo's zich hebben ingeschreven.
Intrum is gewoon een ordinaire leugenachtige inkoper van schulden met een beschaafd sausje. Verder net zulke misdadige ratten als alle incassobureaus.

Elk incassobureau wat niet bij een vordering direct bewijzen meestuurt is gewoon een misdadige club die verboden zou moeten worden.
  FOK!fotograaf donderdag 24 april 2025 @ 19:14:58 #115
364681 over_hedge
pi_217458417
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
fotografisch geheugen is niks. Bestaat niet. Eidetisch geheugen misschien.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217458469
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
fotografisch geheugen is niks. Bestaat niet. Eidetisch geheugen misschien.
Is ook niks. Olifantengeheugen welzeker _O_ da bomb
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')