abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:04:42 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_205207951
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht, je hebt ze er altijd tussen he :')

Een rechtsbijstandverzekering werkt niet met gratis medewerkers, die ook niet in gratis gebouwen zitten en gratis stroom verbruiken.

Een juridische procedure starten/voeren/aanvechten voor 140 euro, dan is betalen veel goedkoper voor de verzekering ... tegenwoordig is de benzine om naar de rechtbank te rijden al zowat meer :')

Als de rechtsbijstand van mening is dat de factuur/incasso terecht is dan nemen ze hem niet eens in behandeling. Is ook niet goed voor je premie als je zulke dingen gaat doen.
Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_205208422
Als incassobureau kan je dus facturen versturen waar alleen jouw naam opstaat, niet eens je eigen adres. Echt bizar dat er zulke incassobureaus bestaan. -O-
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:34:42 #53
3542 Gia
User under construction
pi_205208963
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding),
Kids uit de buurt die jouw naam en adres gebruikten? Mogelijk in eerste instantie met eigen huisnummer.
Ouders krijgen rekening, zien een vreemde naam en sturen die retour afzender: persoon woont niet op dat adres.

Uiteindelijk weet een incasso-bureau het 'juiste' adres bij de naam te achterhalen en krijg jij deze shit.

Zou niet betalen, laat ze maar bewijzen dat jij dit besteld hebt.
Daarbij, verjaard, want JIJ hebt nooit betalingsherinneringen gehad.
pi_205210013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Kids uit de buurt die jouw naam en adres gebruikten? Mogelijk in eerste instantie met eigen huisnummer.
Ouders krijgen rekening, zien een vreemde naam en sturen die retour afzender: persoon woont niet op dat adres.

Uiteindelijk weet een incasso-bureau het 'juiste' adres bij de naam te achterhalen en krijg jij deze shit.

Zoiets heb ik ook gehad met een abonnement: huisnummer 16 werd 19 (of zo) en de dienst werd bij de overburen op 19 bezorgd zonder ooit erom gevraagd te hebben, maar wel afnamen. De acceptgiro's gooiden ze weg, en de aanmaningen bij mij in de bus. Incassobureau vond na enig zoekwerk, mijn naam op nr. 16 en kwam met de brieven en rekeningen. Zaak bij kantonrechter, ik kon via het huisnummer op de aanmaningen aantonen, dat er verkeerd bezorgd was. Einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 03-07-2022 12:36:16 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 13:40:19 #55
3542 Gia
User under construction
pi_205210250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:21 schreef blomke het volgende:

Zoiets heb ik ook gehad met een abonnement: 16 werd 19 (of zo) en de dienst werd bij de overburen op 19 bezorgd zonder ooit erom gevraagd te hebben, maar wel afnamen. De acceptgiro's gooiden ze weg, en de aanmaningen bij mij in de bus. Incassobureau vond na enig zoekwerk, mijn naam op nr. 16 en kwam met de brieven en rekeningen. Zaak bij kantonrechter, ik kon via het huisnummer op de aanmaningen aantonen, dat er verkeerd bezorgd was. Einde.
Precies. Aangezien het om laserpennen gaat, denk ik aan dit scenario. 12 jaar geleden? Kids zijn nu twintigers.

TS zou kunnen navragen naar welk exact adres de aanmaningen van dat Duitse bedrijf zijn gestuurd.
Als dat inderdaad een ander huisnummer is, of andere straat zelfde nummer, dan is dit scenario aannemelijk.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:19:22 #56
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205211989
TS moet helemaal geen contact zoeken met, of helpen. TS moet lekker die zooi de prullenbak in mikken en ze verder negeren.

Incasso toko is aan het vissen en heeft niks, anders had TS al lang bij een rechtbank geweest ervoor. Elke seconde moeite die je erin steekt zorg alleen maar voor meer post.
Dum de dum
pi_205212115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:19 schreef Fe2O3 het volgende:
TS moet helemaal geen contact zoeken met, of helpen. TS moet lekker die zooi de prullenbak in mikken en ze verder negeren.

Incasso toko is aan het vissen en heeft niks, anders had TS al lang bij een rechtbank geweest ervoor. Elke seconde moeite die je erin steekt zorg alleen maar voor meer post.
Echt he :D Types zoals de OP laten zien waarom het waard is om dit soort bureautjes te hebben. Genoeg mensen die maar blijven communiceren of uit angst toch maar betalen :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:35:26 #58
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205212212
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:14:34 #59
66444 Lord_Vetinari
pi_205213014
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.
Klets.
pi_205213039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Zou dat niet juist een reactie uit kunnen lokken bij incassobureaus? Ook al hebben ze geen poot om op te staan, dan zouden ze toch geld kunnen vangen van degenen met een rechtsbijstandverzekering, want die betaalt toch wel uit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:22:49 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205213172
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Klets.
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.

Zelf meegemaakt.
pi_205213186
Update: Nog een mail en een brief.

De brief is hetzelfde standaardverhaaltje als vorig jaar. In de mail vragen ze om een telefoonnummer omdat het nummer dat bij hun bekend is niet klopt.

Reactie van mij: Nee, jullie hoeven geen telefoonnummer van mij, voor de volledigheid meld ik dat ik de vordering nog steeds betwist. De openstaande rekening is mij niet bekend. Ik verzoek u dit dossier te sluiten. Groetjes...

And now we wait...
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:05:48 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205214368
quote:
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.

Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
Dus ze hebben jouw naam aan een, voor jou, willekeurig adres gekoppeld.

Eigenlijk is mijn advies negeren maar je zou ook een AVG verzoek kunnen doen hoe ze aan je gegevens komen met het verzoek ze daarna te vernietigen.

Edit.
Wel te hopen dat ze nu jouw e-mail adres gegevens niet aan dat account van die webshop koppelen.
Als het registratie e-mail adres nu ineens jouw e-mail adres is wordt T een stuk lastiger dan dat er iets anders staat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205215031
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:05 schreef nils7 het volgende:

Als het registratie e-mail adres nu ineens jouw e-mail adres is wordt T een stuk lastiger dan dat er iets anders staat.
Want?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205215077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:22 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.

Zelf meegemaakt.
Maar ben je dan ook verplicht de eiser te betalen?

Of kun je alsnog tegen de eiser zeggen dat hij je maar dagvaard maar moet je er rekening mee houden dat de rechtsbijstand je niet verder helpt als de eiser je vervolgens ook dagvaard?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205216340
quote:

[..]
Klets.
Rechtsbijstandverzekeraars stellen verzekerden heus wel schadeloos als de zaak onder de dekking valt maar de kosten om gelijk te krijgen waarschijnlijk hoger zijn dan het schadebedrag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 2 juli 2022 @ 22:34:07 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205216836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Want?
Omdat het dan gewoon lastiger te bewijzen wordt dat ie van niks wist.

Ze zijn al niet schuw om oneerlijke praktijken toe te passen lees ik.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 3 juli 2022 @ 05:17:31 #68
3542 Gia
User under construction
pi_205218513
quote:

Zelf meegemaakt.
Ik heb anders meegemaakt. Zoon kreeg na stage niet betaald, volgens contract. Open and shut case, maar rechtsbijstand betaalde het, helaas.
pi_205218575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:34 schreef nils7 het volgende:

[..]
Omdat het dan gewoon lastiger te bewijzen wordt dat ie van niks wist.

Ze zijn al niet schuw om oneerlijke praktijken toe te passen lees ik.
Het incassobureau is kansloos, vordering is veel te oud en niet gestuit. Zelfs al zou hij 100% kloppen, zijn ze kansloos. Dat weten ze zelf ook.
  zondag 3 juli 2022 @ 08:21:11 #70
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205218667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205220563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:24 schreef Ridocar het volgende:
Update: Nog een mail en een brief.

De brief is hetzelfde standaardverhaaltje als vorig jaar. In de mail vragen ze om een telefoonnummer omdat het nummer dat bij hun bekend is niet klopt.

Reactie van mij: Nee, jullie hoeven geen telefoonnummer van mij, voor de volledigheid meld ik dat ik de vordering nog steeds betwist. De openstaande rekening is mij niet bekend. Ik verzoek u dit dossier te sluiten. Groetjes...

And now we wait...
Wat steek je er een moeite in man.

Verjaard, rekening en adres onbekend, succes ermee.

Meer niet schrijven, letterlijk.
Een incassobureau heeft geen enkele juridische waarde, is helemaal niets dan een privé zaakje wat poogt geld te innen, je hoeft technisch gezien niet eens te reageren tenzij ze door blijven gaan structureel.
Maar ze schrijven alleen maar terug om dat jij blijft reageren en zij met standaard briefjes aan blijft komen.
pi_205220596
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.
Dit is redelijk duidelijk ja.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:50:31 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_205220743
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zij betalen helemaal niet. Zij zeggen tegen jou dat je beter kunt betalen.
pi_205220757
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat steek je er een moeite in man.

Verjaard, rekening en adres onbekend, succes ermee.

Meer niet schrijven, letterlijk.
Een incassobureau heeft geen enkele juridische waarde, is helemaal niets dan een privé zaakje wat poogt geld te innen, je hoeft technisch gezien niet eens te reageren tenzij ze door blijven gaan structureel.
Maar ze schrijven alleen maar terug om dat jij blijft reageren en zij met standaard briefjes aan blijft komen.
Dit is puur voor dossieropbouw. Als ik niets laat weten zou dat over kunnen komen als struisvogelgedrag. Het kost me nog geen twee minuten. Ik ben langer bezig in dit topic.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:53:19 #75
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205220774
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zeg eigenwijze dat doen ze wel. Heb ik zelf al 2x meegemaakt. Had liever anders gezien maar goed ben schadeloos gesteld.
Echt verdiep je er eens in en blijf je onzin niet herhalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205220786
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:51 schreef Ridocar het volgende:
Dit is puur voor dossieropbouw.
Best idee. Ik had ook de post in een oude map bewaard, en dat vond de kantonrechter ook een voordeel: mooi chronologisch de gang van zaken incl. de verkeerde huisnummer..
pi_205220942
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou nee dat ligt eraan, soms schikken ze onderling.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat een RBS dit zou doen in dit geval.
  zondag 3 juli 2022 @ 19:14:11 #78
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_205226784
quote:

[..]
Klets.
Geen klets.

Heb het zelf ook een paar keer gehad.
Alleen betaalde ze toen aan mij i.p.v. dat ze een zaak tegen de andere partij startten.

Soms is het goedkoper om te betalen dan om een proces te voeren.
pi_205234307
quote:
Onbekend adres, onbekende produkten:
Gewoon een reactie 'je bent uitgekomen bij de verkeerde persoon, maar ik accepteer je verontschuldigingen en succes verder' en je bent klaar toch?

Verder gebeurt er gewoon helemaal niks hoor, ik zou alle volgende correspondentie ter vermaak bewaren en negeren en doorgaan met mijn leven.
pi_205284916
Update: Mail.

Strekking: Als ik echt niets weet van een factuur moet ik maar aangifte doen en het proces verbaal binnen veertien dagen naar hun opsturen. Dan pakken ze het verder op.

Waarvan ik precies aangifte moet doen is mij niet duidelijk. Ik ga even bedenken wat ik hierop ga antwoorden.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:38:31 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205285151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:07 schreef Ridocar het volgende:
Update: Mail.

Strekking: Als ik echt niets weet van een factuur moet ik maar aangifte doen en het proces verbaal binnen veertien dagen naar hun opsturen. Dan pakken ze het verder op.

Waarvan ik precies aangifte moet doen is mij niet duidelijk. Ik ga even bedenken wat ik hierop ga antwoorden.
Stop es met mailen joh.

Als zij denken dat er een strafbaar feit heeft plaats gevonden dan kunnen ze zelf aangifte doen.

Laat ze de tyfus genieten.

Nb. Een aangifte geeft ze alle naw om alles op jouw naam 'over te zetten'. Niet doen dus.
Dum de dum
pi_205285199
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:38 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Stop es met mailen joh.
Wat ik al eerder zei: het kost nul moeite en het fascineert me enorm.
quote:
Als zij denken dat er een strafbaar feit heeft plaats gevonden dan kunnen ze zelf aangifte doen.

Laat ze de tyfus genieten.

Nb. Een aangifte geeft ze alle naw om alles op jouw naam 'over te zetten'. Niet doen dus.
Die aangifte konden ze sowieso al vergeten.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:26:54 #83
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205285533
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:12 schreef Ridocar het volgende:

- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.
Als je een dienst levert moet je binnen 5 jaar de factuur sturen. Voor een product is dat 20 jaar dacht ik.
pi_205285647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:46 schreef Ridocar het volgende:

Wat ik al eerder zei: het kost nul moeite en het fascineert me enorm.

Misschien fascineert het hen net zoveel als jij en kunnen jullie nog jaren doorgaan.

Overigens, van een valse factuur kan je inderdaad aangifte doen. Kost nul moeite (via internet) en je kan hen een copie emailen.
pi_205285686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Overigens, van een valse factuur kan je inderdaad aangifte doen. Kost nul moeite (via internet) en je kan hen een copie emailen.
Lijkt me wel een boss move dit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_205285697
Ze bedoelen identiteitsfraude, want jouw naam.

Maar ik zou wellicht op zoiets antwoorden dat wellicht jouw naam is gebruikt, maar verder geen andere naw gegevens waarmee ook bij een aangifte je niks mee zou kunnen doen en ook niks gedaan mee zal worden.

Ze draaien het ook wel een beetje om.

Nogmaals dit is ruimschoots verjaard, ik zou dan ook nogmaals zeggen dat je ze op de hoogte hebt gesteld dat ze bij de verkeerde persoon zijn, je niets met de rekening van doen hebt, dat je daar ook geen bewijs voor hebt gezien en je ze met plezier bij de rechter zal zien.

Daarna niks meer mailen, ophouden daarmee.
pi_205285701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Misschien fascineert het hen net zoveel als jij en kunnen jullie nog jaren doorgaan.

Dit kan je inderdaad wel doen
pi_205286198
quote:

[..]

Zelf meegemaakt.
ik ook :Y
Het betalen ook al onterecht is goedkoper dan een juridische procedure starten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205286232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar ben je dan ook verplicht de eiser te betalen?

Of kun je alsnog tegen de eiser zeggen dat hij je maar dagvaard maar moet je er rekening mee houden dat de rechtsbijstand je niet verder helpt als de eiser je vervolgens ook dagvaard?
bij mij niet, zij hebben de rekening betaald.
Ik heb ook een keer een vordering gehad bij een bedrijf. Dat geld kreeg ik niet van het bedrijf, toen heb ik het van de rbv gekregen en zij hebben de vordering overgenomen. 2 weken later kreeg ik het toch nog van het bedrijf. Ik heb dit netjes gemeld bij de rbv waar ze verbaasd over waren.

Het zou mij een worst zijn of de rbv betaald of niet, zolang ik maar niet lastig gevallen wordt. Ik zou gewoon de rbv bellen en hun dit laten oplossen.

Een rbv kiest de goedkoopste weg als de claim van jou onder de dekking valt. Betalen is vaak goedkoper, dus dan doen ze dat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205286635
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:39 schreef miro86 het volgende:

Lijkt me wel een boss move dit.
:?
pi_217261993
Update: mail, hetzelfde verhaal. Zelfde bedrag.
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Gaat dat gevolgen hebben?
pi_217262183
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze bedoelen identiteitsfraude, want jouw naam.

Maar ik zou wellicht op zoiets antwoorden dat wellicht jouw naam is gebruikt, maar verder geen andere naw gegevens waarmee ook bij een aangifte je niks mee zou kunnen doen en ook niks gedaan mee zal worden.

Ze draaien het ook wel een beetje om.

Nogmaals dit is ruimschoots verjaard, ik zou dan ook nogmaals zeggen dat je ze op de hoogte hebt gesteld dat ze bij de verkeerde persoon zijn, je niets met de rekening van doen hebt, dat je daar ook geen bewijs voor hebt gezien en je ze met plezier bij de rechter zal zien.

Daarna niks meer mailen, ophouden daarmee.
Ik zou hieraan vasthouden: eenmalig mailen/terugschrijven, verwijs naar eerdere corresponentie, en daarna geen contact meer opnemen.
  woensdag 2 april 2025 @ 14:16:10 #93
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217262990
Volgens mij houden dit soor bureautjes ook een aantal van dit soort zaken in het archief om nieuwe medewerkers in hun proefperiode te testen : zijn ze voldoende vasthoudend, hebben ze de juiste mentaliteit (ofwel : een totaal gebrek aan empathie en fatsoen). Zo van : kijk maar eens hoeveel van deze vorderingen je betaald kunt krijgen.
Dat zou verklaren waar je om de zoveel jaar ze plotseling weer langskrijgt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217263034
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Niet reageren,

Om welk incassoburo gaat het?
pi_217263142
quote:
Jij hebt je best gedaan en zij blijven vaag.
Denk niet dat het gevolgen gaat hebben.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217263433
quote:
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.
pi_217263766
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:21 schreef achtja het volgende:

[..]
Niet reageren,

Om welk incassoburo gaat het?
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.
pi_217264061
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.
Mmm vreemd, Intrum is wel een grote speler.. dan zou ik maar oppassen!

Letop vanaf vandaag moeten incassoburo's zich hebben ingeschreven.
pi_217264164
quote:
Eigen schuld dikke bult.
Had je maar na de eerste keer betwisten niet meer moeten reageren.

Nu kom je niet meer van ze af. Nog erger dan jehova's.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 2 april 2025 @ 16:22:59 #100
66444 Lord_Vetinari
pi_217264735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.
Nou, ik zou wel even de rechtsbijstand bellen hierover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')