Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 10:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht, je hebt ze er altijd tussen he
Een rechtsbijstandverzekering werkt niet met gratis medewerkers, die ook niet in gratis gebouwen zitten en gratis stroom verbruiken.
Een juridische procedure starten/voeren/aanvechten voor 140 euro, dan is betalen veel goedkoper voor de verzekering ... tegenwoordig is de benzine om naar de rechtbank te rijden al zowat meer
Als de rechtsbijstand van mening is dat de factuur/incasso terecht is dan nemen ze hem niet eens in behandeling. Is ook niet goed voor je premie als je zulke dingen gaat doen.
Kids uit de buurt die jouw naam en adres gebruikten? Mogelijk in eerste instantie met eigen huisnummer.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding),
Zoiets heb ik ook gehad met een abonnement: huisnummer 16 werd 19 (of zo) en de dienst werd bij de overburen op 19 bezorgd zonder ooit erom gevraagd te hebben, maar wel afnamen. De acceptgiro's gooiden ze weg, en de aanmaningen bij mij in de bus. Incassobureau vond na enig zoekwerk, mijn naam op nr. 16 en kwam met de brieven en rekeningen. Zaak bij kantonrechter, ik kon via het huisnummer op de aanmaningen aantonen, dat er verkeerd bezorgd was. Einde.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Kids uit de buurt die jouw naam en adres gebruikten? Mogelijk in eerste instantie met eigen huisnummer.
Ouders krijgen rekening, zien een vreemde naam en sturen die retour afzender: persoon woont niet op dat adres.
Uiteindelijk weet een incasso-bureau het 'juiste' adres bij de naam te achterhalen en krijg jij deze shit.
Precies. Aangezien het om laserpennen gaat, denk ik aan dit scenario. 12 jaar geleden? Kids zijn nu twintigers.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:21 schreef blomke het volgende:
Zoiets heb ik ook gehad met een abonnement: 16 werd 19 (of zo) en de dienst werd bij de overburen op 19 bezorgd zonder ooit erom gevraagd te hebben, maar wel afnamen. De acceptgiro's gooiden ze weg, en de aanmaningen bij mij in de bus. Incassobureau vond na enig zoekwerk, mijn naam op nr. 16 en kwam met de brieven en rekeningen. Zaak bij kantonrechter, ik kon via het huisnummer op de aanmaningen aantonen, dat er verkeerd bezorgd was. Einde.
Echt hequote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:19 schreef Fe2O3 het volgende:
TS moet helemaal geen contact zoeken met, of helpen. TS moet lekker die zooi de prullenbak in mikken en ze verder negeren.
Incasso toko is aan het vissen en heeft niks, anders had TS al lang bij een rechtbank geweest ervoor. Elke seconde moeite die je erin steekt zorg alleen maar voor meer post.
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.
Klets.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.
Zou dat niet juist een reactie uit kunnen lokken bij incassobureaus? Ook al hebben ze geen poot om op te staan, dan zouden ze toch geld kunnen vangen van degenen met een rechtsbijstandverzekering, want die betaalt toch wel uit.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als ze denken dat je gelijk hebt, maar het gaat om een klein bedrag, dan betalen ze dat bedrag gewoon aan de eiser omdat dat goedkoper is dan een procedure in te gaan waarbij ze een jurist uren aan het werk moeten zetten.
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.quote:
Dus ze hebben jouw naam aan een, voor jou, willekeurig adres gekoppeld.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.
Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
Want?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:05 schreef nils7 het volgende:
Als het registratie e-mail adres nu ineens jouw e-mail adres is wordt T een stuk lastiger dan dat er iets anders staat.
Maar ben je dan ook verplicht de eiser te betalen?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.
Zelf meegemaakt.
Rechtsbijstandverzekeraars stellen verzekerden heus wel schadeloos als de zaak onder de dekking valt maar de kosten om gelijk te krijgen waarschijnlijk hoger zijn dan het schadebedrag.quote:
Omdat het dan gewoon lastiger te bewijzen wordt dat ie van niks wist.quote:
Ik heb anders meegemaakt. Zoon kreeg na stage niet betaald, volgens contract. Open and shut case, maar rechtsbijstand betaalde het, helaas.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:22 schreef Zelva het volgende:
Ja, nou ja, ze betalen het aan jou uit, zodat jij de vordering van de eiser kunt betalen.
Zelf meegemaakt.
Het incassobureau is kansloos, vordering is veel te oud en niet gestuit. Zelfs al zou hij 100% kloppen, zijn ze kansloos. Dat weten ze zelf ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Omdat het dan gewoon lastiger te bewijzen wordt dat ie van niks wist.
Ze zijn al niet schuw om oneerlijke praktijken toe te passen lees ik.
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens in een rbv verdiepen. Het is een advieslichaam en ze staan je bij. Ze betalen niks voor je. Ze kunnen jou adviseren te betalen.
Wat steek je er een moeite in man.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:24 schreef Ridocar het volgende:
Update: Nog een mail en een brief.
De brief is hetzelfde standaardverhaaltje als vorig jaar. In de mail vragen ze om een telefoonnummer omdat het nummer dat bij hun bekend is niet klopt.
Reactie van mij: Nee, jullie hoeven geen telefoonnummer van mij, voor de volledigheid meld ik dat ik de vordering nog steeds betwist. De openstaande rekening is mij niet bekend. Ik verzoek u dit dossier te sluiten. Groetjes...
And now we wait...
Dit is redelijk duidelijk ja.quote:Op zondag 3 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.
Zij betalen helemaal niet. Zij zeggen tegen jou dat je beter kunt betalen.quote:Op zondag 3 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen. Als het goedkoper is om te betalen dan betalen ze. Of dat eerlijk of juridisch juist is interesseert ze niet.
Dit is puur voor dossieropbouw. Als ik niets laat weten zou dat over kunnen komen als struisvogelgedrag. Het kost me nog geen twee minuten. Ik ben langer bezig in dit topic.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat steek je er een moeite in man.
Verjaard, rekening en adres onbekend, succes ermee.
Meer niet schrijven, letterlijk.
Een incassobureau heeft geen enkele juridische waarde, is helemaal niets dan een privé zaakje wat poogt geld te innen, je hoeft technisch gezien niet eens te reageren tenzij ze door blijven gaan structureel.
Maar ze schrijven alleen maar terug om dat jij blijft reageren en zij met standaard briefjes aan blijft komen.
Zeg eigenwijze dat doen ze wel. Heb ik zelf al 2x meegemaakt. Had liever anders gezien maar goed ben schadeloos gesteld.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zij betalen helemaal niet. Zij zeggen tegen jou dat je beter kunt betalen.
Best idee. Ik had ook de post in een oude map bewaard, en dat vond de kantonrechter ook een voordeel: mooi chronologisch de gang van zaken incl. de verkeerde huisnummer..quote:
Nou nee dat ligt eraan, soms schikken ze onderling.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zij betalen helemaal niet. Zij zeggen tegen jou dat je beter kunt betalen.
Geen klets.quote:
Gewoon een reactie 'je bent uitgekomen bij de verkeerde persoon, maar ik accepteer je verontschuldigingen en succes verder' en je bent klaar toch?quote:
Stop es met mailen joh.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:07 schreef Ridocar het volgende:
Update: Mail.
Strekking: Als ik echt niets weet van een factuur moet ik maar aangifte doen en het proces verbaal binnen veertien dagen naar hun opsturen. Dan pakken ze het verder op.
Waarvan ik precies aangifte moet doen is mij niet duidelijk. Ik ga even bedenken wat ik hierop ga antwoorden.
Wat ik al eerder zei: het kost nul moeite en het fascineert me enorm.quote:
Die aangifte konden ze sowieso al vergeten.quote:Als zij denken dat er een strafbaar feit heeft plaats gevonden dan kunnen ze zelf aangifte doen.
Laat ze de tyfus genieten.
Nb. Een aangifte geeft ze alle naw om alles op jouw naam 'over te zetten'. Niet doen dus.
Als je een dienst levert moet je binnen 5 jaar de factuur sturen. Voor een product is dat 20 jaar dacht ik.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:12 schreef Ridocar het volgende:
- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.
Misschien fascineert het hen net zoveel als jij en kunnen jullie nog jaren doorgaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:46 schreef Ridocar het volgende:
Wat ik al eerder zei: het kost nul moeite en het fascineert me enorm.
Lijkt me wel een boss move dit.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Overigens, van een valse factuur kan je inderdaad aangifte doen. Kost nul moeite (via internet) en je kan hen een copie emailen.
Dit kan je inderdaad wel doenquote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien fascineert het hen net zoveel als jij en kunnen jullie nog jaren doorgaan.
Overigens, van een valse factuur kan je inderdaad aangifte doen. Kost nul moeite (via internet) en je kan hen een copie emailen.
ik ookquote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt.
bij mij niet, zij hebben de rekening betaald.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:24 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar ben je dan ook verplicht de eiser te betalen?
Of kun je alsnog tegen de eiser zeggen dat hij je maar dagvaard maar moet je er rekening mee houden dat de rechtsbijstand je niet verder helpt als de eiser je vervolgens ook dagvaard?
quote:
Ik zou hieraan vasthouden: eenmalig mailen/terugschrijven, verwijs naar eerdere corresponentie, en daarna geen contact meer opnemen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze bedoelen identiteitsfraude, want jouw naam.
Maar ik zou wellicht op zoiets antwoorden dat wellicht jouw naam is gebruikt, maar verder geen andere naw gegevens waarmee ook bij een aangifte je niks mee zou kunnen doen en ook niks gedaan mee zal worden.
Ze draaien het ook wel een beetje om.
Nogmaals dit is ruimschoots verjaard, ik zou dan ook nogmaals zeggen dat je ze op de hoogte hebt gesteld dat ze bij de verkeerde persoon zijn, je niets met de rekening van doen hebt, dat je daar ook geen bewijs voor hebt gezien en je ze met plezier bij de rechter zal zien.
Daarna niks meer mailen, ophouden daarmee.
Niet reageren,quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Update: mail, hetzelfde verhaal. Zelfde bedrag.
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Gaat dat gevolgen hebben?
Jij hebt je best gedaan en zij blijven vaag.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:21 schreef achtja het volgende:
[..]
Niet reageren,
Om welk incassoburo gaat het?
Mmm vreemd, Intrum is wel een grote speler.. dan zou ik maar oppassen!quote:Op woensdag 2 april 2025 15:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.
Eigen schuld dikke bult.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Nou, ik zou wel even de rechtsbijstand bellen hierover.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |