abonnement Unibet Coolblue
pi_198720721
Ik heb er een. Het incassobureau in kwestie zegt dat ik een openstaande factuur heb. Ik ga geen exacte bedragen noemen, maar het gaat om ongeveer 100 Euro, waarvan 40 incassokosten. Het bedrijf dat de factuur open heeft staan is een webshop van Duitse origine, en de factuur dateert van eind 2012. Het enige dat de brief over de oorspronkelijke factuur noemt is een bedrag, een 18-cijferig getal als "omschrijving" en de datum uit 2012.

Een belletje naar de webshop heeft me niet wijzer gemaakt. Ze hebben het overgedragen aan het incassobureau en ik moet het maar met het incassobureau regelen.

Tot nu toe heb ik een paar argumenten waarom ik van plan ben geen cent te betalen.

- ik heb nooit zaken gedaan met deze webshop. M'n mail en papieren administratie doorgespit, in m'n geheugen gegraven, en er komt nul komma nul bovendrijven. Tevens heb ik geen account op deze webshop.

- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.

Wat is verstandig om te doen? Dat ik het incassobureau ga bellen is duidelijk. (ze zijn niet bereikbaar in het weekend) Maar wat ga ik ze zeggen? Moet ik vragen om alle documenten? een brief/mail sturen? Negeren? Betalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 27-03-2021 19:20:39 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 19:18:51 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198720849
Geloof dat dit eens in de zoveel tijd weer een ding is. Incassobureau's die mensen een rekening sturen. Sommigen betalen gewoon omdat ze het wel geloven.

Los van een eventuele verjaringstermijn moeten ze toch gewoon aan kunnen tonen waar de kosten vandaan komen en dat jij die kosten gemaakt hebt. Zolang ze dat niet kunnen, zie ik geen reden om te betalen.

Als je het incassobureau googled, krijg je dan meerdere van dit soort meldingen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_198720982
jouw naam lijkt op de naam van iemand die daar een rekening open heeft staan die ze niet kunnen vinden... Dit gebeurt vaker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198721197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geloof dat dit eens in de zoveel tijd weer een ding is. Incassobureau's die mensen een rekening sturen. Sommigen betalen gewoon omdat ze het wel geloven.

Los van een eventuele verjaringstermijn moeten ze toch gewoon aan kunnen tonen waar de kosten vandaan komen en dat jij die kosten gemaakt hebt. Zolang ze dat niet kunnen, zie ik geen reden om te betalen.

Als je het incassobureau googled, krijg je dan meerdere van dit soort meldingen?
Een Google-search op het incassobureau leert mij niets nieuws, de gebruikelijke links naar hun site, wat negatieve reviews, meer niet. Op de webshop komen wat interessantere dingen tevoorschijn, soortgelijke verhalen over openstaande facturen. De webshop was destijds blijkbaar uniek in het aanbieden van achteraf betalen. En dat ging wel eens mis.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_198721266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een Google-search op het incassobureau leert mij niets nieuws, de gebruikelijke links naar hun site, wat negatieve reviews, meer niet. Op de webshop komen wat interessantere dingen tevoorschijn, soortgelijke verhalen over openstaande facturen. De webshop was destijds blijkbaar uniek in het aanbieden van achteraf betalen. En dat ging wel eens mis.
https://www.juridischloke(...)stand/incassobureau/

Daar staat alles wat je moet doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198722822
Waarschijnlijk trekken ze de keutel wel in als je met dit verhaal aankomt (je betwist de vordering omdat je die hele shop niet kent, zaak is bovendien verjaard en niet gestuit, en er is geen originele factuur waar dit allemaal op is gebaseerd). Proberen kunnen ze het altijd natuurlijk.

En als ze doorzetten, dan moeten ze je maar aanklagen. Heb je rechtsbijstand?
pi_198722881
Heb je rechtsbijstand?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 21:26:14 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198723332
Is het een deurwaarder of incassobureau? Een incassobureau heeft nul mogelijkheden meer dan jij of ik hebben.

Maar sowieso bij het incassobureau aangeven dat je de vordering betwist en de originele factuur, en alle stukken opvragen (bewijs van stuiting bij verjaring etc.).
  Redactie Frontpage zaterdag 27 maart 2021 @ 21:30:53 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_198723421
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:12 schreef Ridocar het volgende:

- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.
Betalen?
Als je al niet weet of het 2 of 5 jaar is, hoe kom je er dan bij dat het één van die twee is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 21:36:04 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198723502
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Als je al niet weet of het 2 of 5 jaar is, hoe kom je er dan bij dat het één van die twee is?
Voor een consumentenkoop is die 2 jaar, voor contractuele en wat andere terugvorderingen etc. 5 jaar.

https://schuldinfo.nl/?id=61
pi_198737741
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een rekening van mijn tandarts, ik heb de tandarts gebeld, wist van niks. Gevraagd dat ze mij de rekening toesturen en de herinnering's brief! De rekening lukte, brief niet, ik heb ze vriendelijk bedankt en nooit weer wat van ze gehoord. Als je een rekening vergeet te betalen is het verplicht een herinnering te sturen en dan pas incasso ( + verjaringstermijn) dit is het incasso verplicht om te bewijzen dat dat gebeurd is.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:03:15 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198739086
Niet bellen.

Je koopt er niks voor, en ze gaan er niet door weg. Je geeft ze mogelijk alleen maar extra informatie!

Simpel briefje terug

"Beste incassovrienden.

Ik betwist de vordering, jullie referentie #, die jullie op mij menen te hebben.
Ik ken de webshop niet. Ik heb er nooit wat besteld.
Ik ontvang graag het complete dossier over deze vordering, met daarin in ieder geval:
- bewijs dat ik deze bestelling gedaan heb
- oorspronkelijke factuur
- bewijzen van stuiten
- bewijs van cessie
- bewijs van eerdere herrineringen

Voor zover relevant, ook van elk stuk een bewijs van ontvangst door mij.

Kusjes TS"
Dum de dum
pi_198739185
Zijn gewoon bedrijven die overal en nergens dossiers opkopen en hopen dat 2% van mensen die ze aanschrijven geld overmaken uit angst en dan hebben zij winst. En soms zitten daar idd ook gewoon fake adressen/dossiers tussen etc.

Zou niet eens de moeite doen te reageren. Of anders zoals fe203 zegt
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198739468
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:03 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet bellen.

Je koopt er niks voor, en ze gaan er niet door weg. Je geeft ze mogelijk alleen maar extra informatie!

Simpel briefje terug

"Beste incassovrienden.

Ik betwist de vordering, jullie referentie #, die jullie op mij menen te hebben.
Ik ken de webshop niet. Ik heb er nooit wat besteld.
Ik ontvang graag het complete dossier over deze vordering, met daarin in ieder geval:
- bewijs dat ik deze bestelling gedaan heb
- oorspronkelijke factuur
- bewijzen van stuiten
- bewijs van cessie
- bewijs van eerdere herrineringen

Voor zover relevant, ook van elk stuk een bewijs van ontvangst door mij.

Kusjes TS"
Dat dus. Daarna ga je er niets meer van horen.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:29:30 #15
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198739596
Praat over de hel en je komt er.
pi_198739894
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:03 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet bellen.

Je koopt er niks voor, en ze gaan er niet door weg. Je geeft ze mogelijk alleen maar extra informatie!

Simpel briefje terug

"Beste incassovrienden.

Ik betwist de vordering, jullie referentie #, die jullie op mij menen te hebben.
Ik ken de webshop niet. Ik heb er nooit wat besteld.
Ik ontvang graag het complete dossier over deze vordering, met daarin in ieder geval:
- bewijs dat ik deze bestelling gedaan heb
- oorspronkelijke factuur
- bewijzen van stuiten
- bewijs van cessie
- bewijs van eerdere herrineringen

Voor zover relevant, ook van elk stuk een bewijs van ontvangst door mij.

Kusjes TS"
Kan een mailtje ook? Of moet ik dit aangetekend versturen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 28 maart 2021 @ 21:20:31 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198742069
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kan een mailtje ook? Of moet ik dit aangetekend versturen?
Mail kan, maar je geeft ze dan wel weer een adres om je op lastig te vallen natuurlijk.
Dum de dum
pi_198746048
Wat raar dat de webshop jou meteen doorverwijst naar het incassobureau. Als je vraagt wat je besteld zou moeten hebben dat zouden ze dat zo tevoorschijn moeten halen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198746278
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:08 schreef HSG het volgende:
Wat raar dat de webshop jou meteen doorverwijst naar het incassobureau. Als je vraagt wat je besteld zou moeten hebben dat zouden ze dat zo tevoorschijn moeten halen.
Kan ook zijn dat die webshop al zijn oude vordering heeft versjachterd aan het incassobureau. Gebeurt vaker...

Denk dat stap 1 zou zijn, het incassobureau benaderen voor meer details. Weet je in ieder geval precies waar het over gaat. Het is namelijk lastig een factuur te betwisten waarvan je niks afweet.

M.a.w., laat hen maar zien op basis waarvan ze menen geld van jou te vorderen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 29 maart 2021 @ 09:02:07 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198746376
Quote uit een ander topic:

quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:43 schreef Twiitch het volgende:
Vraag eerst eens om bewijs van de originele aankoopfactuur plus de zogenaamde aanmaningen die verzonden zouden zijn. Dus hetgeen waaruit blijkt dat je überhaupt schulden hebt. Negen van de tien keer laten ze dan niks meer van zich horen. Dit soort bedrijven teren op "shock and awe", dat bang aangelegde personen het gevraagde bedrag maar overmaken "om van het gezeik af te zijn". Daarom zijn het ook nooit gigantische bedragen maar meestal een paar honderd Euro.

Zo hebben ze mij ooit 200¤ in rekening gebracht voor een jaarabonnement op een tijdschrift wat ik niet betaald zou hebben. Ook ik zou al "vele aanmaningen" gekregen hebben dus daarom was de schuld overgedragen aan een incassobureau. Ik wist van niks. Het enige contact wat ik ooit met de schuldeiser heb gehad was een vraag via het algemene contactformulier op de website (een vraag waar ik nooit een reactie op heb gehad). Heb dus gevraagd om bewijs van de schuld (mijn overeenkomst met schuldeiser en alle zogenaamd naar mij verzonden stukken). Nooit meer iets van vernomen.
pi_198752497
2012, verjaard.

Incassobureau : Bewijs maar dat er sprake is van stuiting van de verjaring.

Weigeren ze dit of doen ze dit niet? : ik zie jullie met plezier bij de rechter, tot dan bek houden en opzouten.

Gewoon keihard zijn, zo'n bureau is niets juridisch gezien en jij hebt er niets mee te maken.
pi_198774163
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:03 schreef Geerd het volgende:
Heb je rechtsbijstand?
Zou ik moeten hebben. Dit zijn van die dingen die je lang niet nodig hebt en plots weer op moet rakelen.

Update: online contactformulier verstuurd. Achteraf gezien niet erg slim, want ik heb geen bevestiging gekregen. (wel een screenshot gemaakt) Ik typ morgen wel een nette mail.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_198774247
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:12 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb er een. Het incassobureau in kwestie zegt dat ik een openstaande factuur heb. Ik ga geen exacte bedragen noemen, maar het gaat om ongeveer 100 Euro, waarvan 40 incassokosten. Het bedrijf dat de factuur open heeft staan is een webshop van Duitse origine, en de factuur dateert van eind 2012. Het enige dat de brief over de oorspronkelijke factuur noemt is een bedrag, een 18-cijferig getal als "omschrijving" en de datum uit 2012.

Een belletje naar de webshop heeft me niet wijzer gemaakt. Ze hebben het overgedragen aan het incassobureau en ik moet het maar met het incassobureau regelen.

Tot nu toe heb ik een paar argumenten waarom ik van plan ben geen cent te betalen.

- ik heb nooit zaken gedaan met deze webshop. M'n mail en papieren administratie doorgespit, in m'n geheugen gegraven, en er komt nul komma nul bovendrijven. Tevens heb ik geen account op deze webshop.

- De oorspronkelijke factuur is van 2012, bij mijn weten is er een verjaringstermijn van 2 of 5 jaar, en dit is het eerste schrijven over deze kwestie. Het termijn is dus niet gestuit.

Wat is verstandig om te doen? Dat ik het incassobureau ga bellen is duidelijk. (ze zijn niet bereikbaar in het weekend) Maar wat ga ik ze zeggen? Moet ik vragen om alle documenten? een brief/mail sturen? Negeren? Betalen?
Nee hoor niet negeren. Wie eist bewijst. Aangeven dat je de vordering betwist etc
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:36:07 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198774381
Ik heb ook wel eens zo iets aan de hand gehad met een Duits bedrijf. Toen had ik echter wel iets besteld, wat alleen niet de bedoeling was. Via ebay volgens mij. Stelden zich keihard op en dermate professioneel dat ik maar eieren voor mijn geld heb gekozen :')

In jouw geval, waarbij je de bestelling niet kunt herinneren, zou ik op zijn minst de factuur opvragen.
pi_198777629
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:36 schreef leolinedance het volgende:
Toen had ik echter wel iets besteld,
Dan is de vordering natuurlijk gewoon terecht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198777737
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zou ik moeten hebben. Dit zijn van die dingen die je lang niet nodig hebt en plots weer op moet rakelen.

Update: online contactformulier verstuurd. Achteraf gezien niet erg slim, want ik heb geen bevestiging gekregen. (wel een screenshot gemaakt) Ik typ morgen wel een nette mail.
Daar heb je niks aan. Dat een mail verstuurd is, zegt niks of die ook ontvangen is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198777993
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar heb je niks aan. Dat een mail verstuurd is, zegt niks of die ook ontvangen is.
Dat is bij een brief ook. Als ze echt moeilijk gaan doen zal ik toch een aangetekende brief moeten versturen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_198778219
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is bij een brief ook. Als ze echt moeilijk gaan doen zal ik toch een aangetekende brief moeten versturen.
Als ze echt moeilijk doen dan was de envelop leeg bij ontvangst en na zetten van de handtekening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198778248
Geen rechterlijke uitspraak dus zoek het maar uit. :W
pi_198778428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als ze echt moeilijk doen dan was de envelop leeg bij ontvangst en na zetten van de handtekening.
Dan zou ik 'm zelfs in persoon af moeten geven. Er is altijd wel iets om je druk over te maken...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_198779144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan is de vordering natuurlijk gewoon terecht.
Niet na 5+ jaar.

Gewoon verjaard.
pi_198779236
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is bij een brief ook. Als ze echt moeilijk gaan doen zal ik toch een aangetekende brief moeten versturen.
Je laat je duidelijk makkelijk intimideren. Ideale slachtoffer
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198780140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 14:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je laat je duidelijk makkelijk intimideren. Ideale slachtoffer
Ik zie het verband niet. Leg 'm even uit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:39:17 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198780278
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan is de vordering natuurlijk gewoon terecht.
Dat betwist ik ook nergens, hoewel er in Nederland natuurlijk wel een Wet koop op afstand is.

Verder is het nogal flauw om een verkeerde aankoop niet gewoon ongedaan te maken als daar direct na aankoop om gevraagd wordt omdat het een vergissing is :)
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:56:33 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198780523
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:17 schreef Aloria het volgende:
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een rekening van mijn tandarts, ik heb de tandarts gebeld, wist van niks. Gevraagd dat ze mij de rekening toesturen en de herinnering's brief! De rekening lukte, brief niet, ik heb ze vriendelijk bedankt en nooit weer wat van ze gehoord. Als je een rekening vergeet te betalen is het verplicht een herinnering te sturen en dan pas incasso ( + verjaringstermijn) dit is het incasso verplicht om te bewijzen dat dat gebeurd is.
Interessant. Heb je een linkje naar de wetgeving waar dit in staat?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198780531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 14:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je laat je duidelijk makkelijk intimideren. Ideale slachtoffer
Een rechter zal echt vragen wat je zelf hebt gedaan. Doe je helemaal niks dan vindt hij dat niet leuk en dit kan de uitspraak beinvloeden. Heb je al het mogelijke gedaan om een rechtzaak te voorkomen, dan sta je met een punt voor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198780649
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Interessant. Heb je een linkje naar de wetgeving waar dit in staat?
Zal eens kijken als ik het terug kan vinden, ik las het ergens op een website notebene van een incasso bureau zelf.
pi_198780836
Even Googlen op incasso herinnering, ik weet wel wie eist bewijst op kassa/rader staat ook na herinnering/aanmaning pas incasso en zonder wik brief aan particulier mogen ze ook geen incasso kosten rekenen. Dit is wat ik even slordig gelezen heb, ga nu van mijn vrije middag genieten! Succes verder.
pi_200774363
Update: Nou ja, eigenlijk geen update. Ik heb iig niets meer vernomen van mijn incassovrienden. Niet eens een "we gaan ermee aan de slag". Gewoon niks.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_205202159
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.

Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:36:35 #41
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205202320
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.

Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
nah, gewoon vragen of ze je voor de rechter dagen, want jij betwist nog steeds de vordering, en dat jij verder nergens meer op reageert.

Rechtsbijstand kan zomaar wel es betalen ;) kosten vs. baten plaatje.
Dum de dum
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:34:17 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205204703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.

Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
Ook echt een jaar later pas..
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 21:11:01 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205205123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
nah, gewoon vragen of ze je voor de rechter dagen, want jij betwist nog steeds de vordering, en dat jij verder nergens meer op reageert.

Rechtsbijstand kan zomaar wel es betalen ;) kosten vs. baten plaatje.
Dit ja, daar hopen ze juist op.
pi_205207206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
nah, gewoon vragen of ze je voor de rechter dagen, want jij betwist nog steeds de vordering, en dat jij verder nergens meer op reageert.

Rechtsbijstand kan zomaar wel es betalen ;) kosten vs. baten plaatje.
Je hebt gelijk.
Ze krijgen geen cent van mij of rechtsbijstand. Ik heb het mailtje nog korter gehouden: dat ik de openstaande rekening nog steeds betwist en het verzoek het dossier te sluiten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 07:01:53 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205207215
Na bijna een jaar een berichtje terug? Oh wow :D

Hou ons op de hoogte, dit is zo'n trieste gang van zaken van hun, dat het gewoon fascinerend is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205207224
Betwist? Man man man.

“Ik weet van niks, ik zie jullie wel bij de rechter met jullie sowieso verjaarde dossier”.

Klaar.
pi_205207788
Als die vordering al bestaat is die naar alle waarschijnlijkheid allang verjaard.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:52:34 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_205207811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
nah, gewoon vragen of ze je voor de rechter dagen, want jij betwist nog steeds de vordering, en dat jij verder nergens meer op reageert.

Rechtsbijstand kan zomaar wel es betalen ;) kosten vs. baten plaatje.
Sorry, welke rechtsbijstand betaalt je rekeningen? Dan zet ik de mijne even over naar die maatschappij en betwist ik voortaan elke factuur.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:56:19 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205207864
Heb ik ook 'ns meegemaakt. Paar jaar achter elkaar bleven ze t proberen, uiteindelijk gaven ze t op omdat ik domweg niet reageerde. Ze kopen idd van alles op en proberen dan of er iemand intrapt om te betalen. Het is in feite gewoon oplichterij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:02:13 #50
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205207925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Sorry, welke rechtsbijstand betaalt je rekeningen? Dan zet ik de mijne even over naar die maatschappij en betwist ik voortaan elke factuur.
Zucht, je hebt ze er altijd tussen he :')

Een rechtsbijstandverzekering werkt niet met gratis medewerkers, die ook niet in gratis gebouwen zitten en gratis stroom verbruiken.

Een juridische procedure starten/voeren/aanvechten voor 140 euro, dan is betalen veel goedkoper voor de verzekering ... tegenwoordig is de benzine om naar de rechtbank te rijden al zowat meer :')

Als de rechtsbijstand van mening is dat de factuur/incasso terecht is dan nemen ze hem niet eens in behandeling. Is ook niet goed voor je premie als je zulke dingen gaat doen.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')