abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198313112
Mijn vader heeft een brief ontvangen van incassobureau Vesting Finance, het zou gaan om een schuld van 574,32 euro. Er zou 460 euro afbetaald zijn. en de rente zou 586,13 bedragen totaal moet er dus 700,45 euro betaald worden, daarbij is de rente hoger dan de hoofdsom zelf, minus 460 euro zou het een extreem oude schuld moeten zijn als we van de 16% rente uitgaan op jaarbasis.

Mijn vader weet niets van een bestelling bij Neckermann en kan deze schuld in zijn geheel niet plaatsen, deze schuld is tevens ruimschoots verjaart mocht het wel zo zijn, maar dat wordt betwist.

Bij een consumentenkoop geldt een verjaringstermijn van 2 jaar. Aangezien hij nooit eerder aanmaningen heeft ontvangen kan dit op geen enkele manier gestuit worden.

Toen mijn vader vesting finance wilde bellen kreeg hij de melding dat dit telefoonnummer van vesting finance door zijn provider geblokkeerd was omdat het oplichters zijn, echter kon ik ze wel bellen en het is wel degelijk een bestaand incassobureau wat ik wel heel bijzonder vind. De onprofessionele brief met warrig juridisch gebrabbel deed vermoeden dat er ander volk achter zat dan incassomedewerkers. Ze proberen het wel heel indrukwekkend met allerlei stempels te maken en zelfs een handtekening.

Neckermann is sinds 2020 failliet gegaan en vesting finance heeft een heel bestand opgekocht van oude stoffige schulden waarvan vele betwist worden en niet onderbouwt waarvan sommige zelfs tientallen jaren oud zijn dus ook ruimschoots verjaart.

Daarnaast vraag ik mij af of Neckermann zelf wel alle gedupeerden heeft terugbetaald die een bestelling hebben gedaan en nooit hebben ontvangen door het faillissement van Neckermann.

Ook in dit specifieke geval is er niets onderbouwt, geen product omschrijving of datum, geen specificatie van de renteopbouw. Tevens wordt de leugen gebruikt dat er meerdere aanmaningen zijn verstuurd en hier kan geen bewijs van worden aangeleverd.

Kortom, zo op het eerste gezicht een malafide incassobureau.

In coronatijd is dit wel schandalig dat ze gaan lopen leuren met ruimschoots verjaarde schulden die ze alleen nog kunnen innen door onwetendheid van de klant, en ze inspelen op hun angsten. Dat dit soort bedrijven gewoon actief kunnen blijven is wel opmerkelijk.
pi_198313129
Als je vader geen schuld bij die figuren heeft, niks aan de hand toch?
  donderdag 4 maart 2021 @ 02:32:50 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198313136
Incassobureau 'Binnen Zonder Kloppen BV'

En dan kankertyftstraal ik je zo het water in.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198313165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 02:31 schreef Pendule het volgende:
Als je vader geen schuld bij die figuren heeft, niks aan de hand toch?
Zo kun je het inderdaad zien, maar ik heb liever dat ze hem met rust laten en geen brieven sturen.
pi_198313417
Gewoon negeren
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_198314591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 02:48 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Zo kun je het inderdaad zien, maar ik heb liever dat ze hem met rust laten en geen brieven sturen.
Ja dat is logisch natuurlijk.
pi_198314846
TS heeft ooit een apparaat gekocht op Neckermann op afbetaling en z'n vaders gegeven ingevuld, nu doet die net alsof z'n ogen bloeden en legt de schuld neer bij een ander en doet ons geloven dat ze hem proberen op te lichten.

Zeg nou gewoon eens eerlijk, wat heb je destijds gekocht, een camera?
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:58:08 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_198316014
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:25 schreef pferdfahrer het volgende:
TS heeft ooit een apparaat gekocht op Neckermann op afbetaling en z'n vaders gegeven ingevuld, nu doet die net alsof z'n ogen bloeden en legt de schuld neer bij een ander en doet ons geloven dat ze hem proberen op te lichten.

Zeg nou gewoon eens eerlijk, wat heb je destijds gekocht, een camera?
Dames ondergoed om zich op af te beren natuurlijk. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_198316648
Houd wel rekening met de mogelijkheid tot conservoitair beslag. Dat wordt bij voldoende onderbouwing doorgaans wel toegekend. Gewoon een briefje sturen met dat je de vordering betwist. En ze verder in de poep kunnen zakken.

Maar het is triest dat zoveel mensen in dergelijke diefstal praktijken trappen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:43:52 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198316696
Vraag eerst eens om bewijs van de originele aankoopfactuur plus de zogenaamde aanmaningen die verzonden zijn. Dus hetgeen waaruit blijkt dat je schulden hebt. Negen van de tien keer laten ze dan niks meer van zich horen. Dit soort bedrijven teren op "shock and awe", dat bang aangelegde personen het gevraagde bedrag maar overmaken "om van het gezeik af te zijn". Daarom zijn het ook nooit gigantische bedragen maar meestal een paar honderd Euro.

Zo hebben ze mij ooit 200¤ in rekening gebracht voor een jaarabonnement op een tijdschrift wat ik niet betaald zou hebben. Ook ik zou al "vele aanmaningen" gekregen hebben dus daarom was de schuld overgedragen aan een incassobureau. Ik wist van niks. Het enige contact wat ik ooit met de schuldeiser heb gehad was een vraag via het algemene contactformulier op de website (een vraag waar ik nooit een reactie op heb gehad). Heb dus gevraagd om bewijs van de schuld (mijn overeenkomst met schuldeiser en alle zogenaamd naar mij verzonden stukken). Nooit meer iets van vernomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 04-03-2021 11:56:43 ]
  Tettenkoning donderdag 4 maart 2021 @ 11:49:49 #11
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_198316789
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:43 schreef Twiitch het volgende:
Vraag eerst eens om bewijs van de originele aankoopfactuur plus de zogenaamde aanmaningen die verzonden zijn. Dus hetgeen waaruit blijkt dat je schulden hebt. Negen van de tien keer laten ze dan niks meer van zich horen. Dit soort bedrijven teren op "shock and awe", dat bang aangelegde personen het gevraagde bedrag maar overmaken "om van het gezeik af te zijn". Daarom zijn het ook nooit gigantische bedragen maar meestal een paar honderd Euro.

Zo hebben ze mij ooit 200¤ in rekening gebracht voor een jaarabonnement op een tijdschrift wat ik niet betaald zou hebben. Ik wist van niks. Het enige contact wat ik ooit met de schuldeiser heb gehad was een vraag die ik via het algemene contacformulier gestuurd had. Gevraagd om bewijs van de schuld. Nooit meer iets van vernomen.
Precies dit ja. Daarbij mogen ze wat mij betreft dit soort malafide bureautjes gewoon bij wet verbieden.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:52:09 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198316822
quote:
14s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:49 schreef Nine. het volgende:

[..]

Precies dit ja. Daarbij mogen ze wat mij betreft dit soort malafide bureautjes gewoon bij wet verbieden.
Ja, het adres van het "incassobureau" was bij mij ook gewoon een woonhuis ergens in Almere. Criminelen zonder toezicht.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:27:29 #13
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198317224
Wist niet dat dat kon, schulden overkopen van een bedrijf dat in faillissement verkeert.
Is trouwens geen malafide bedrijf, ze doen ook zaken met Wehkamp. Dat ze je strot dichtduwen bij schulden, dat klopt, maar ze zijn legaal.

Waarschijnlijk had Neckermann zijn administratie niet goed op orde toen ze op de fles gingen.
Praat over de hel en je komt er.
  Tettenkoning donderdag 4 maart 2021 @ 12:43:27 #14
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_198317460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:27 schreef Scheepskok het volgende:
Wist niet dat dat kon, schulden overkopen van een bedrijf dat in faillissement verkeert.
Is trouwens geen malafide bedrijf, ze doen ook zaken met Wehkamp. Dat ze je strot dichtduwen bij schulden, dat klopt, maar ze zijn legaal.

Waarschijnlijk had Neckermann zijn administratie niet goed op orde toen ze op de fles gingen.
Het bedrijf zélf kan dan wel legaal zijn, alleen zijn dit soort praktijken natuurlijk wel dubieus.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_198319506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:27 schreef Scheepskok het volgende:
UIteraard, hoort gewoon bij de boedel en curator zal dit gewoon willen verkopen om geld op te halen.

Dit soort bestanden zijn gewoon op te kopen voor 'pennies on the dollar'. Hoe ouder hoe goedkoper, zo'n bedrijf doet gewoon een gok door bijv ¤1 miljoen aan schulden op te kopen voor ¤50.000, als ze er dan ¤60k uithalen zijn ze tevreden. Restant wat ze niet konden innen wordt weer gebundeld en doorverkocht voor bijv ¤20k, rinse repeat

edit: iets verkeerd geïnterpreteerd.
pi_198319612
Gewoon betalen!!!!1!
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:17:21 #17
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198319687
Op radar heb ik gezien dat je gewoon niet moet betalen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198321986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Houd wel rekening met de mogelijkheid tot conservoitair beslag. Dat wordt bij voldoende onderbouwing doorgaans wel toegekend. Gewoon een briefje sturen met dat je de vordering betwist. En ze verder in de poep kunnen zakken.

Maar het is triest dat zoveel mensen in dergelijke diefstal praktijken trappen.
Er is een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Het kan bijvoorbeeld geen beslag leggen op spullen, bankrekening of loon. Een deurwaarder kan dit wel. Dus ze kunnen sowieso in de poep zakken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:22:45 #19
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198322502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:53 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Het kan bijvoorbeeld geen beslag leggen op spullen, bankrekening of loon. Een deurwaarder kan dit wel. Dus ze kunnen sowieso in de poep zakken.
Ah TS heeft radar gekeken.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:24:53 #20
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_198322554
Niet handelen zoals Incassobureau Toetanchamon _O-

-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')