Ik zou hieraan vasthouden: eenmalig mailen/terugschrijven, verwijs naar eerdere corresponentie, en daarna geen contact meer opnemen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze bedoelen identiteitsfraude, want jouw naam.
Maar ik zou wellicht op zoiets antwoorden dat wellicht jouw naam is gebruikt, maar verder geen andere naw gegevens waarmee ook bij een aangifte je niks mee zou kunnen doen en ook niks gedaan mee zal worden.
Ze draaien het ook wel een beetje om.
Nogmaals dit is ruimschoots verjaard, ik zou dan ook nogmaals zeggen dat je ze op de hoogte hebt gesteld dat ze bij de verkeerde persoon zijn, je niets met de rekening van doen hebt, dat je daar ook geen bewijs voor hebt gezien en je ze met plezier bij de rechter zal zien.
Daarna niks meer mailen, ophouden daarmee.
Niet reageren,quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Update: mail, hetzelfde verhaal. Zelfde bedrag.
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Gaat dat gevolgen hebben?
Jij hebt je best gedaan en zij blijven vaag.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Nu ben ik wel zover dat ik niet eens wil reageren omdat ik niets nieuws te melden heb.
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:21 schreef achtja het volgende:
[..]
Niet reageren,
Om welk incassoburo gaat het?
Mmm vreemd, Intrum is wel een grote speler.. dan zou ik maar oppassen!quote:Op woensdag 2 april 2025 15:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Intrum. Die incassobureaus hebben blijkbaar allemaal zo'n intimiderend klinkende naam.
Eigen schuld dikke bult.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Nou, ik zou wel even de rechtsbijstand bellen hierover.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een incassobureau heeft niet meer rechten dan de oorspronkelijke partij. Ze kunnen alleen proberen te intimideren, "vreemde ogen dwingen", en dreigen met van alles. Dat kun jij natuurlijk ook, dreigen met juridische stappen wegens het herhaaldelijk sturen van spookfacturen. Maar ik zou er geen energie meer aan besteden.
Waarom zou jij je laatste of meest uitgebreide reactie niet nogmaals sturen? Het is een simpele selecteren, kopiëren, plakken en een druk op versturen. Wellicht ziet een andere medewerker je reactie en durft die wel van mening te zijn dat je volledig gelijkt hebt. Deze update die je hebt geplaatst kost bijna meer tijd.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:
Want?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, ik zou wel even de rechtsbijstand bellen hierover.
Voor iets wat al 4 jaar gaande is en toen al lang verjaard was?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, ik zou wel even de rechtsbijstand bellen hierover.
Je bent toch geen stempelmachine?!quote:Op woensdag 2 april 2025 16:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom zou jij je laatste of meest uitgebreide reactie niet nogmaals sturen? Het is een simpele selecteren, kopiëren, plakken en een druk op versturen.
Misschien een stomme vraag, maar als werkelijk het enige wat jij met de vermeende wanbetaler gemeen hebt zijn voor- en achternaam is, dan hebben ze toch sowieso geen zaak? Misschien is de bestelling wel gedaan door iemand met de zelfde naam als jij. Dus dat verhaal van hun dat jij aangifte zou moeten doen van identiteitsdiefstal is sowieso kolder. Of heb jij zo'n unieke naam dat er werkelijk niemand in NL is die ook zo heet?quote:Op vrijdag 1 juli 2022 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Update: mailtje.
Strekking, ze vinden de vordering terecht (geen opgaaf van reden), en ik moet gewoon betalen of anders....
Er zit een pdf bij. Het enige dat ik op de factuur herken is mijn naam. Onbekend adres, onbekende produkten: twee groene laserpointers (vast tof voor twaalfjarigen, maar iig niet mijn ding), en een webshop waarvan ik tot de eerste brief het bestaan niet wist.
Ik ga een korte mail terugsturen. Dat ze mogen ophouden met me lastig te vallen en dat ik anders de bende bij de rechtsbijstandverzekering drop, mogen ze het daarmee uitvechten.
Ja, jij welquote:Op donderdag 24 april 2025 18:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik zou gewoon betalen, dan ben je van het gezeur af.
Ja, je moet gewoon betalen als je een product of dienst hebt afgenomen. Ook als je het je niet meer kunt herinneren, omdat je geen fotografisch geheugen hebt. TS is gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor 2.quote:
Wel jaquote:Op donderdag 24 april 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja, je moet gewoon betalen als je een product of dienst hebt afgenomen. Ook als je het je niet meer kunt herinneren, omdat je geen fotografisch geheugen hebt. TS is gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Intrum is gewoon een ordinaire leugenachtige inkoper van schulden met een beschaafd sausje. Verder net zulke misdadige ratten als alle incassobureaus.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:34 schreef achtja het volgende:
[..]
Mmm vreemd, Intrum is wel een grote speler.. dan zou ik maar oppassen!
Letop vanaf vandaag moeten incassoburo's zich hebben ingeschreven.
fotografisch geheugen is niks. Bestaat niet. Eidetisch geheugen misschien.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja, je moet gewoon betalen als je een product of dienst hebt afgenomen. Ook als je het je niet meer kunt herinneren, omdat je geen fotografisch geheugen hebt. TS is gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Is ook niks. Olifantengeheugen welzekerquote:Op donderdag 24 april 2025 19:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
fotografisch geheugen is niks. Bestaat niet. Eidetisch geheugen misschien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |