abonnement Unibet Coolblue
pi_198382231
We lopen weer richting de verkiezingen en dan krijg je allerlei klein nieuws van de partijen (kandidatenlijsten, plannen in het verkiezingsprogramma) die niet per sé een eigen topic nodig hebben, maar hier wel het vermelden waard zijn. Daarom maar een verzameltopic.

En weer doorrrr....
pi_198391934
Ik ben vooral benieuwd welke coalitie het gaat worden. Zal wel weer een toestand worden. VVD zal weer partijen mogen uitnodigen. De vorige keer hebben ze - op verzoek van D'66 - het met GroenLinks geprobeerd, maar ik weet niet of Rutte dat nog een keer gaat proberen.
pi_198391964
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd welke coalitie het gaat worden. Zal wel weer een toestand worden. VVD zal weer partijen mogen uitnodigen. De vorige keer hebben ze - op verzoek van D'66 - het met GroenLinks geprobeerd, maar ik weet niet of Rutte dat nog een keer gaat proberen.
Ik verwacht een VVD - CDA - D66 - PvdA - CU kabinet.

In feite gewoon een voortzetting van het huidige kabinet + de PvdA. Zoveel verschillen die partijen inhoudelijk ook weer niet, de verschillen zijn wel overbrugbaar volgens mij.

Ik denk dat de formatie niet eens heel lang hoeft te duren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198391984
Ja denk het ook. Misschien ook wel zonder de PvdA, als ze zonder de PvdA al 76 zetels hebben.
Ik ben wel redelijk van het midden dus ik zou dat ook niet zo erg vinden.
pi_198392267
Ik zou PvdD wel een interessante vinden. Als die tegen de 5-6 zetels komen, kan dat een interessant alternatief voor de CU zijn bijvoorbeeld.
't Echte en 't ware!
pi_198392361
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd welke coalitie het gaat worden. Zal wel weer een toestand worden. VVD zal weer partijen mogen uitnodigen. De vorige keer hebben ze - op verzoek van D'66 - het met GroenLinks geprobeerd, maar ik weet niet of Rutte dat nog een keer gaat proberen.
Dat gaat Rutte zeker weer proberen. Zeker als de huidige coalitie geen meerderheid haalt, dan moet hij met de PvdA gaan praten en PvdA neemt zeker GL mee, anders gaan ze niet praten. Dat lijken me ook de 2 meest waarschijnlijke opties: VVD-CDA-D66-CU of VVD-CDA-PvdA-GL. Pas als de eerste geen meerderheid heeft en de tweede mislukt, zie ik andere opties. En dan hangt het er vanaf waarop de onderhandelingen zijn ontspoort wat de volgende optie is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198392387
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Japepk het volgende:
Ik zou PvdD wel een interessante vinden. Als die tegen de 5-6 zetels komen, kan dat een interessant alternatief voor de CU zijn bijvoorbeeld.
PvdD wil echt niet met het CDA, dat is wel een probleem. VVD willen ze wel. Ik denk ook dat de PvdD meer eigen eisen heeft, CU heeft natuurlijk al veel raakvlakken met CDA (christelijke punten) en met D66/GL (klimaat, gelijkheid, enz). Maar de afstand tussen PvdD (vliegvelden dicht, dierentuinen dicht, veel minder boeren, vleestaks, bevorderen vega) en het CDA en ook wel de VVD is echt enorm.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198392421
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat gaat Rutte zeker weer proberen. Zeker als de huidige coalitie geen meerderheid haalt, dan moet hij met de PvdA gaan praten en PvdA neemt zeker GL mee, anders gaan ze niet praten. Dat lijken me ook de 2 meest waarschijnlijke opties: VVD-CDA-D66-CU of VVD-CDA-PvdA-GL. Pas als de eerste geen meerderheid heeft en de tweede mislukt, zie ik andere opties. En dan hangt het er vanaf waarop de onderhandelingen zijn ontspoort wat de volgende optie is.
Of: VVD-CDA-D66-GL
pi_198392455
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef 297534 het volgende:

[..]

Of: VVD-CDA-D66-GL
Als de huidige coalitie geen meerderheid haalt, denk ik dat dat met name zal komen door een tegenvallend D66. De vraag is of die dan nog wel willen. Lopen ze het risico dat ze na nog 4 jaar op 5 zetels staan, zeker als Volt de kamer in komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198392499
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de huidige coalitie geen meerderheid haalt, denk ik dat dat met name zal komen door een tegenvallend D66. De vraag is of die dan nog wel willen. Lopen ze het risico dat ze na nog 4 jaar op 5 zetels staan, zeker als Volt de kamer in komt.
Ja dat is zo.
Als ze groot genoeg worden en geen zin hebben in het CDA, zou VVD-D66-GL-PVDA ook nog wel grappig zijn, maar waarschijnlijk niet haalbaar.
pi_198404435
Meerdere lijsttrekkers hebben het dit jaar lastig bij Nieuwsuur maar Jesse Klaver zakte wel behoorlijk door het ijs zeg. Hij heeft het deze campagne moeilijker dan andere jaren lijkt het
  donderdag 11 maart 2021 @ 04:45:56 #12
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_198439417
In onze samenleving heeft 66% van de mensen ten hoogste een MBO diploma maar in de Tweede Kamer geldt dat slechts voor 5%. Het gevolg daarvan is zo blijkt uit onderzoek dat de belangen van de praktisch geschoolden slecht behartigd worden. Geen wonder dus dat de onvrede groeit wat zich weer vertaalt in zetels voor de populistische partijen.

quote:
Waarom er straks weer amper mbo’ers in de Tweede Kamer zitten (en hoe we dat kunnen voorkomen)

De Tweede Kamer moet representatief zijn voor de bevolking. Hoogste tijd dus dat de minst vertegenwoordigde groep, de praktisch opgeleiden, meer aandacht krijgt, stelt Bram Eidhof.

Bram Eidhof 10 maart 2021, 13:15

Is het toeval dat de toeslagenaffaire jarenlang is onderschat door de Tweede Kamer? Dat mensen met een beroepsopleiding vaak onzekere arbeidscontracten hebben? Of zelden uitzicht hebben op een betaalbare woning? Natuurlijk niet – dat zijn politieke keuzes. Met als patroon dat de Tweede Kamer niet wist of wilde weten van de maatschappelijke problemen waar praktisch opgeleiden zich voor gesteld zien.

Hoe konden ze het ook weten? Veel theoretisch opgeleiden kennen maar weinig praktisch opgeleiden – en wie naar de Tweede Kamer kijkt, moet lang zoeken voor een mbo’er is gevonden.

Dit is veruit de grootste kloof tussen bevolking en politiek, zo laten cijfers zien van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Montesquieu Instituut. Kijk maar mee. Lhbti’ers: 5,5 procent van de bevolking, 4,66 procent van de Tweede Kamer. Vrouwen: iets meer dan 50 procent van de bevolking, 31 procent van de Tweede Kamer. Mensen met een migratieachtergrond: zo’n 24 procent versus 12 procent van de Kamer. Wie snel rekent, ziet dat het tekort aan vertegenwoordiging nooit meer dan een factor twee wordt.

Hoe anders is dat voor mensen die ten hoogste een mbo-diploma hebben. Zij vormen maar liefst 66 procent van de bevolking, maar slechts een schamele 5 procent van de Tweede Kamer, zo’n 13 keer minder dan bij evenredige representativiteit het geval zou zijn. Het komt niet eens in de buurt van proportionele vertegenwoordiging. Omgerekend naar aantal kiezers per Kamerlid, worden burgers met een hbo- of wo-diploma maar liefst 37 (!) keer zo goed vertegenwoordigd.

Het genante is niet alleen dat we dit al jaren weten (Mark Bovens en Anchrit Willie trokken met hun boek Diplomademocratie in 2010 al eens aan de bel) of dat de kloof sindsdien alleen maar groter is geworden. Nee, wat echt genant is, is dat het argument dat lange tijd ter verdediging van de status quo werd gehanteerd - namelijk dat praktisch opgeleiden ook, en misschien zelfs beter, door theoretisch opgeleiden zouden kunnen worden vertegenwoordigd - aantoonbaar onjuist is.

Schone schijn
Dat is namelijk wat onderzoekers Wouter Schakel, Daphne van der Pas en Armèn Hakhverdian de afgelopen jaren aantoonden: wie kijkt naar wat de Tweede Kamer besluit, ziet dat de belangen van mensen zonder hbo- of wo-diploma niet behartigd worden. Zij concluderen dat de vertegenwoordiging van lager en middelbaar opgeleiden slechts schone schijn is – alleen als zij het toevallig eens zijn met hoger opgeleiden, worden ze vertegenwoordigd.

Ook bij democratische experimenten, zoals G1000s en burgertops, zien we vooral theoretisch opgeleiden de dienst uitmaken.

If you don’t have a seat at the table, you’re probably on the menu. En dan helpt het niet dat we hetzelfde beeld zien in ministeries, gemeenten, uitvoeringsinstanties of de journalistiek. Vrijwel iedereen die daar in bepalende posities werkt, heeft een hbo- of wo-diploma. Maar is dat ook niet nodig voor ingewikkeld werk, zeker in de Tweede Kamer?

Jargon
Ja, het is waar dat Tweede Kamerleden veel rapporten moeten lezen en sommige politici jargon gebruiken. Maar we weten dat jargon vaak wordt gebruikt om groepen buiten te sluiten of de schrijnende werkelijkheid te verhullen. En laten we wel zijn, ook voor theoretisch opgeleide Tweede Kamerleden zijn er te veel rapporten om te lezen – er zijn simpelweg te weinig ondersteunende medewerkers per Kamerlid. Daar zit het eigenlijke knelpunt.

Bovendien controleert de Kamer niet alleen het kabinet: wij als burgers controleren de Kamer. Hoe kunnen we een goed geïnformeerde stem uitbrengen als grote delen van de bevolking de Tweede Kamer niet kunnen volgen omdat daar ontoegankelijke taal wordt gebruikt? En we weten dat het grootste probleem niet is dat wetten nog wat ingewikkelder moeten worden gemaakt, maar juist dat niemand in de Tweede Kamer goed over de uitvoerbaarheid nadenkt. Of de gevolgen daarvan merkt. Ook om die reden moet het aantal mbo’ers in de Tweede Kamer omhoog.

Verantwoordelijkheid
Hoe krijgen we het tij gekeerd? Ten eerste moeten politieke partijen hun verantwoordelijkheid nemen. De grootste 13 partijen hebben zo’n 625 kandidaat-Kamerleden op hun lijsten staan, blijkt uit ons eigen onderzoek. Van slechts 21 weten we dat ze geen hbo- of wo-diploma hebben.

De SP (4 kandidaat-Kamerleden) en PVV (5 kandidaat-Kamerleden) scoren naar verhouding het best, met 10,5 procent en 11,9 procent van de lijst. De VVD claimt een volkspartij te zijn, maar geen enkele van de 80 kandidaat-Kamerleden is praktisch opgeleid.

Ten tweede kunnen wij als kiezers verschil maken door op een mbo’er te stemmen. Theoretisch opgeleiden kunnen ook stemmen met de belangen van mbo’ers in het achterhoofd.

En ten derde zouden we mbo’ers de wapens in handen kunnen geven om de politiek in te gaan. Uit onderzoek blijkt dat politieke participatie in hoge mate samenhangt met politieke kennis. Op dit moment is dat wel een opdracht aan de roc’s , maar in de vorm van een inspanningsplicht: er worden geen eisen gesteld aan te behalen resultaten, te besteden lesuren of de professionaliteit van docenten. Zolang we ze niet benaderen als medeburgers, is het geen wonder dat mbo’ers zich politiek minder manifesteren.

Het is de hoogste tijd. Want een democratie waarin structureel de stem van zo’n grote groep niet gehoord wordt, is geen legitieme democratie.

Bram Eidhof is directeur van bureau Common Ground en auteur van Het Wilhelmus Voorbij.
  donderdag 11 maart 2021 @ 05:02:01 #13
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198439435
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 06:06 schreef Raw85 het volgende:
Meerdere lijsttrekkers hebben het dit jaar lastig bij Nieuwsuur maar Jesse Klaver zakte wel behoorlijk door het ijs zeg. Hij heeft het deze campagne moeilijker dan andere jaren lijkt het
Links stevent af op de meest rampzalige verkiezingen ooit. Bij elkaar opgeteld zullen PvdA, GL en SP de minste zetels sinds decennia halen. De linkse kiezer is dolende want ze moeten kiezen uit 3 zeer incompetente lijsttrekkers die zo slecht zijn dat ze niet eens de schoenen van Mark Rutte, by far de beste en grootste MP in de Nederlandsche geschiedenis, mogen poetsen. Vooral Klaver heeft teleurgesteld. Vier jaar geleden liep deze linkse messias weg van de onderhandelingstafel terwijl linkse kiezers massaal op hem hadden gestemd. Marijnissen spreekt altijd het volk toe alsof er alleen maar debielen in Nederland wonen en Ploumen ziet er uit alsof ze snel naar huis moet om de spruitjes nog schoon te maken.

Nee, links heeft ontzettend gefaald want ondanks dividendbelasting, toeslagenaffaire, zorgsysteem en nog vele andere issues zijn ze niet in staat dit electoraal te verzilveren. Links verkeert in een hopeloze situatie omdat hun voormannen en voorvrouwen onbekwaam zijn. Zet dit af tegen de huidige oppergod van Nederland, Rutte, en iedereen snapt wat ik bedoel.
  donderdag 11 maart 2021 @ 05:36:16 #14
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198439490
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik verwacht een VVD - CDA - D66 - PvdA - CU kabinet.

In feite gewoon een voortzetting van het huidige kabinet + de PvdA. Zoveel verschillen die partijen inhoudelijk ook weer niet, de verschillen zijn wel overbrugbaar volgens mij.

Ik denk dat de formatie niet eens heel lang hoeft te duren.
Dus de SP gaat weer niet de handen vuil maken en weer jarenlang lui in de oppositie lopen gillen dat het allemaal zo kut geregeld is in Nederland?

Gelukkig maar, houden zo. _O_
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:48:26 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_198441267
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik verwacht een VVD - CDA - D66 - PvdA - CU kabinet.

In feite gewoon een voortzetting van het huidige kabinet + de PvdA. Zoveel verschillen die partijen inhoudelijk ook weer niet, de verschillen zijn wel overbrugbaar volgens mij.

Ik denk dat de formatie niet eens heel lang hoeft te duren.
Dat gaat de PvdA natuurlijk niet doen, die zullen dan GroenLinks erbij willen, zoals onderling afgesproken.
Dan kan de ChristenUnie eruit, maar daar zal dan het CDA niet zo blij mee zijn.

Ik denk dat het een hele lange formatie gaat worden.
pi_198441337
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat gaat de PvdA natuurlijk niet doen, die zullen dan GroenLinks erbij willen, zoals onderling afgesproken.
Dan kan de ChristenUnie eruit, maar daar zal dan het CDA niet zo blij mee zijn.

Ik denk dat het een hele lange formatie gaat worden.
Ligt eraan, onderling zijn de verschillen echt wel overbrugbaar en niet zo groot als soms in verkiezingsdebatten lijkt.

Ik denk dat er over een heleboel zaken wel consensus is eigenlijk. Alleen dan krijgen we wel een gematigd beleid op alle vlakken verwacht ik. Er zullen dan dus geen radicale koerswijzigingen plaatsvinden in dat geval, dus de noodzakelijke stappen op het gebied van klimaatbeleid blijven dan helaas wel uit vrees ik.

Misschien dat het PvdA dan toch GroenLinks erbij wil hebben bedenk ik me al typende. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 11 maart 2021 @ 15:20:48 #17
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198445926
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat gaat de PvdA natuurlijk niet doen, die zullen dan GroenLinks erbij willen, zoals onderling afgesproken.
Dan kan de ChristenUnie eruit, maar daar zal dan het CDA niet zo blij mee zijn.

Ik denk dat het een hele lange formatie gaat worden.
In de ideale wereld zijn VVD, PVV en alle andere (nieuwe) rechtse partijen er zo uit. Het islamprobleem, het anti-zwartepietprobleem en het migratieprobleem zullen dan voorbij zijn.

Maar helaas is de PVV geen betrouwbare partij. Het is officieel niet eens een partij.
  donderdag 11 maart 2021 @ 19:02:27 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_198449432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:20 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

In de ideale wereld zijn VVD, PVV en alle andere (nieuwe) rechtse partijen er zo uit. Het islamprobleem, het anti-zwartepietprobleem en het migratieprobleem zullen dan voorbij zijn.

Maar helaas is de PVV geen betrouwbare partij. Het is officieel niet eens een partij.
In de ideale wereld zijn er geen racisten.
  Moderator donderdag 11 maart 2021 @ 19:04:44 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198449467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:20 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

In de ideale wereld zijn VVD, PVV en alle andere (nieuwe) rechtse partijen er zo uit. Het islamprobleem, het anti-zwartepietprobleem en het migratieprobleem zullen dan voorbij zijn.

Maar helaas is de PVV geen betrouwbare partij. Het is officieel niet eens een partij.
Het zwarte pieten probleem? Wat the fuck? Wat een tragisch statement.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 11 maart 2021 @ 19:36:16 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198450026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:20 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

In de ideale wereld zijn VVD, PVV en alle andere (nieuwe) rechtse partijen er zo uit. Het islamprobleem, het anti-zwartepietprobleem en het migratieprobleem zullen dan voorbij zijn.

Maar helaas is de PVV geen betrouwbare partij. Het is officieel niet eens een partij.
Inderdaad, bij de verkiezingen 4 jaar later zal zwarte piet dan geen discussie meer opleveren hahahaha.
  donderdag 11 maart 2021 @ 20:18:51 #21
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198451074
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 05:02 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Links stevent af op de meest rampzalige verkiezingen ooit. Bij elkaar opgeteld zullen PvdA, GL en SP de minste zetels sinds decennia halen. De linkse kiezer is dolende want ze moeten kiezen uit 3 zeer incompetente lijsttrekkers die zo slecht zijn dat ze niet eens de schoenen van Mark Rutte, by far de beste en grootste MP in de Nederlandsche geschiedenis, mogen poetsen. Vooral Klaver heeft teleurgesteld. Vier jaar geleden liep deze linkse messias weg van de onderhandelingstafel terwijl linkse kiezers massaal op hem hadden gestemd. Marijnissen spreekt altijd het volk toe alsof er alleen maar debielen in Nederland wonen en Ploumen ziet er uit alsof ze snel naar huis moet om de spruitjes nog schoon te maken.

Nee, links heeft ontzettend gefaald want ondanks dividendbelasting, toeslagenaffaire, zorgsysteem en nog vele andere issues zijn ze niet in staat dit electoraal te verzilveren. Links verkeert in een hopeloze situatie omdat hun voormannen en voorvrouwen onbekwaam zijn. Zet dit af tegen de huidige oppergod van Nederland, Rutte, en iedereen snapt wat ik bedoel.
Links omarmt een progressief culturele agenda waar -los van een klein kosmopolitisch binnenstedelijk kliekje- geen hond in Nederland brood van lust. Zolang ze dat blijven doen, blijven de zetels verdwijnen. Rechts wint de culture war en daarmee de verkiezingen.

Zonde, we kunnen economisch gezien wel wat links gebruiken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 11 maart 2021 @ 23:06:35 #22
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198454778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zwarte pieten probleem? Wat the fuck? Wat een tragisch statement.
Beter lezen: het anti-zwarte pietenprobleem.
Er zijn veel Afrikanen die in Nederland verblijven en al jarenlang alle witte Nederlanders uitmaken voor racisten omdat in december mal gesminkte blanken (witten) de pias uithangen op het landelijke kinderfeestje. Dat is dus het probleem.
  donderdag 11 maart 2021 @ 23:07:36 #23
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198454799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 20:18 schreef AgLarrr het volgende:

Links omarmt een progressief culturele agenda waar -los van een klein kosmopolitisch binnenstedelijk kliekje- geen hond in Nederland brood van lust.
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 00:55:49 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198456101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:06 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Beter lezen: het anti-zwarte pietenprobleem.
Er zijn veel Afrikanen die in Nederland verblijven en al jarenlang alle witte Nederlanders uitmaken voor racisten omdat in december mal gesminkte blanken (witten) de pias uithangen op het landelijke kinderfeestje. Dat is dus het probleem.
Volgens mij zijn mensen uit Suriname en de Antillen gewoon Nederlanders en geen Afrikanen maar blijkbaar snap jij dat soort zaken niet zo goed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 06:05:54 #25
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198456527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 00:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij zijn mensen uit Suriname en de Antillen gewoon Nederlanders en geen Afrikanen maar blijkbaar snap jij dat soort zaken niet zo goed.
Je kan wel weer een bericht van mij verwijderen maar jij bent totaal niet op de hoogte van wat er zich afspeelt in dit land. Jerry Afriyie, voorman van KOZP, komt uit Ghana en is dus Afrikaan. Deze Afrikaan die zo gastvrij is opgevangen door de witte Nederlanders spuugt op onze tradities en maakt ons uit voor racist. Figuren als hij zorgen ervoor dat de PVV en FvD bestaansrecht hebben. Maar blijkbaar snap jij dat niet. Je hebt dat meer laten blijken.
pi_198456702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 20:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Links omarmt een progressief culturele agenda waar -los van een klein kosmopolitisch binnenstedelijk kliekje- geen hond in Nederland brood van lust. Zolang ze dat blijven doen, blijven de zetels verdwijnen. Rechts wint de culture war en daarmee de verkiezingen.

Zonde, we kunnen economisch gezien wel wat links gebruiken.
Gelul natuurlijk. We zitten in een dikke crisis en dan wint de premier die het leuk doet gewoon en worden alle andere discussies weggedrukt.
Op die zogenaamde progressieve culturele agenda maakt, op wat FvD’ertjes na echt geen hond zich druk.

Hadden we geen Corona gehad, dan ging de campagne nu gewoon over klimaat, stikstof en wonen. En dan zouden de progressieve partijen veel beter scoren.
pi_198457044
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 07:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk. We zitten in een dikke crisis en dan wint de premier die het leuk doet gewoon en worden alle andere discussies weggedrukt.
Er zijn meer dan genoeg fouten gemaakt door Rutte. De rest weet het simpelweg niet uit te buiten. Dat ligt niet aan Rutte of aan de crisis. Dat ligt aan het onvermogen van de rest.

Het is natuurlijk gelul dat de campagne nu enkel over corona gaat. De rest komt evengoed aan bod in alle debatten en campagnes.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 08:16:19 ]
pi_198457086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg fouten gemaakt door Rutte. De rest weet het simpelweg niet uit te buiten. Dat ligt niet aan Rutte of aan de crisis. Dat ligt aan het onvermogen van de rest.

Het is natuurlijk gelul dat de campagne nu enkel over corona gaat. De rest komt evengoed aan bod in alle debatten en campagnes.
De impact van die debatten is natuurlijk vele malen kleiner dan een persconferentie met miljoenen kijkers. Daardoor glijdt de rest eenvoudig van Rutte af. Na Corona is de rest nu echt gerommel in de marge.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 08:34:14 #29
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198457197
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 07:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk. We zitten in een dikke crisis en dan wint de premier die het leuk doet gewoon en worden alle andere discussies weggedrukt.
Op die zogenaamde progressieve culturele agenda maakt, op wat FvD’ertjes na echt geen hond zich druk.

Hadden we geen Corona gehad, dan ging de campagne nu gewoon over klimaat, stikstof en wonen. En dan zouden de progressieve partijen veel beter scoren.
Ik verzin het niet helemaal zelf. In artikelen in o.a. Trouw en FD zeggen politicologen van Universiteiten uit A'dam en R'dam hetzelfde. Er zit een gat op economisch links / cultureel rechts (om het even plat te slaan). De sociaal democraten in Denemarken hebben reeds bewezen dat je verkiezingen kunt winnen als je in dit gat durft te springen.

Asscher durfde het niet aan, bleek uit een interview, omdat dat wat er van zijn partij over is hier niet aan wilde. Ironisch genoeg zit het voormalig electoraat van de PvdA al lang bij het enige wat die hoek te bieden heeft: de PVV.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 12-03-2021 09:11:53 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198457382
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De impact van die debatten is natuurlijk vele malen kleiner dan een persconferentie met miljoenen kijkers. Daardoor glijdt de rest eenvoudig van Rutte af. Na Corona is de rest nu echt gerommel in de marge.
Nonsens en bovendien pure minachting voor de kiezers.
pi_198457544
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg fouten gemaakt door Rutte. De rest weet het simpelweg niet uit te buiten. Dat ligt niet aan Rutte of aan de crisis. Dat ligt aan het onvermogen van de rest.

Het is natuurlijk gelul dat de campagne nu enkel over corona gaat. De rest komt evengoed aan bod in alle debatten en campagnes.
Dit dus inderdaad. Ook zonder corona zouden al de linkse partijen niet fantastisch scoren. Als ik mij niet vergis was dat ook al een tijd terug waar te nemen in de peilingen. Het ontbeert linkse partijen aan een sterke leider, en het gros van Nederland (gelukkig maar) heeft ook geen trek in al dat utopisch gedachtegoed en intersectionele identiteitspolitiek. Misschien een harde boodschap voor de linksgeoriënteerde kiezer, maar hun visie wordt simpelweg niet door het merendeel omarmd, hoe logisch zij zelf die visie ook vinden.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 09:23:19 #32
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198457743
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit dus inderdaad. Ook zonder corona zouden al de linkse partijen niet fantastisch scoren. Als ik mij niet vergis was dat ook al een tijd terug waar te nemen in de peilingen. Het ontbeert linkse partijen aan een sterke leider, en het gros van Nederland (gelukkig maar) heeft ook geen trek in al dat utopisch gedachtegoed en intersectionele identiteitspolitiek. Misschien een harde boodschap voor de linksgeoriënteerde kiezer, maar hun visie wordt simpelweg niet door het merendeel omarmd, hoe logisch zij zelf die visie ook vinden.
Steeds minder. Het aantal zetels voor 'links' (economisch en cultureel) daalt al jaren, zo niet decennia, gestaag. Het totale blok peilt nu het laagste aantal zetels ooit. Ik snap echt niet dat ze zich daar niet achter de oren krabben.

Maar goed, ik rouw er niet om. Ik wacht rustig op een partij met economische politiek links van het midden die voor een tweede republiek pleiten, met een culturele agenda die wel trouw is aan de idealen van de verlichting (wanneer wordt dat vrij links nou eens een partij Eddy Terstal?).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198457776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nonsens en bovendien pure minachting voor de kiezers.
Jij denk werkelijk dat die paar matig bekeken debatten nog grote invloed hebben? Die hele campagne leeft nauwelijks op wat lachen om uitglijders van Hoekstra en Baudet na.
pi_198457796
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Jij denk werkelijk dat die paar matig bekeken debatten nog grote invloed hebben? Die hele campagne leeft nauwelijks op wat lachen om uitglijders van Hoekstra en Baudet na.
Ik denk werkelijk dat verkiezingsprogramma's van partijen invloed hebben op de verkiezingen ja. Spijtig dat jij zo'n minachting hebt voor de kiezer omdat ze niet in grote getale jouw richting op stemmen. Anti-democratisch.
pi_198457874
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik denk werkelijk dat verkiezingsprogramma's van partijen invloed hebben op de verkiezingen ja. Spijtig dat jij zo'n minachting hebt voor de kiezer omdat ze niet in grote getale jouw richting op stemmen. Anti-democratisch.
Zeer naïef. Dit zijn wat dat betreft echt geen gewone verkiezingen. En dat is gewoon gunstig voor de coalitie. Verder ook niks mis mee.

Maar in een normaal jaar zou de coalitie veel harder zijn afgerekend op bv de toeslagenaffaire of het falen in het klimaat- en stikstofdossier.
pi_198457882
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik verzin het niet helemaal zelf. In artikelen in o.a. Trouw en FD zeggen politicologen van Universiteiten uit A'dam en R'dam hetzelfde. Er zit een gat op economisch links / cultureel rechts (om het even plat te slaan). De sociaal democraten in Denemarken hebben reeds bewezen dat je verkiezingen kunt winnen als je in dit gat durft te springen.

Asscher durfde het niet aan, bleek uit een interview, omdat dat wat er van zijn partij over is hier niet aan wilde. Ironisch genoeg zit het voormalig electoraat van de PvdA al lang bij het enige wat die hoek te bieden heeft: de PVV.
Ik vond Asscher daarom juist geschikt als leider van de PvdA, hij zag dat wel.

En de PVV heeft ook genoeg van het oude CDA opgeslorpt trouwens, misschien nog wel meer trouwens. Maar op een of andere manier is dat niet de beleving van de opiniemakers.
pi_198459169
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De impact van die debatten is natuurlijk vele malen kleiner dan een persconferentie met miljoenen kijkers. Daardoor glijdt de rest eenvoudig van Rutte af. Na Corona is de rest nu echt gerommel in de marge.
Ik had dit laatst hier al ontkracht:

Peilingwijzer januari 2020: VVD 28 zetels, 10 voor op GL als nummer 2
Peilingwijzer november 2019: VVD 28 zetels, 11 voor op GL en CDA als gedeeld nummer 2

De grote wijzigingen sinds januari 2020 zijn met name FvD die van 15 naar 3 zijn gezakt en 50plus van 9 naar 2. Daar heeft VVD met name van geprofiteerd. De winst van VVD op corona gooien is echt onzin, de peilingen voor VVD waren voor corona al prima en stabiel. Dat VVD nu 10 zetels hoger staat komt grotendeels door FvD (en wellicht 50plus). PVV is namelijk maar 2 zetels gestegen tov van vorig jaar, het lijkt er op dat veel FvDers gewoon naar VVD terug zijn gegaan.

De peiling van nu lijkt verder heel erg op januari 2020:

Nu:


Januari 2020


De verschuivingen zijn echt niet zo groot, zo veel invloed heeft corona dus niet op de verkiezingen. De 2 grote verschuivingen zijn de 2 partijen die door ruzie uit elkaar zijn gevallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 maart 2021 @ 11:42:13 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198459649
Ik kom er echt niet bij dat de FvD toch nog in de plus staat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198459984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 11:42 schreef AgLarrr het volgende:
Ik kom er echt niet bij dat de FvD toch nog in de plus staat.
Ik ook niet. Schijnbaar werkt het deels om de wappies te binden. Dat Denk ook nog op zetels komt na alle problemen in die partij begrijp ik ook niet echt.
pi_198463199
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik had dit laatst hier al ontkracht:

Peilingwijzer januari 2020: VVD 28 zetels, 10 voor op GL als nummer 2
Peilingwijzer november 2019: VVD 28 zetels, 11 voor op GL en CDA als gedeeld nummer 2

De grote wijzigingen sinds januari 2020 zijn met name FvD die van 15 naar 3 zijn gezakt en 50plus van 9 naar 2. Daar heeft VVD met name van geprofiteerd. De winst van VVD op corona gooien is echt onzin, de peilingen voor VVD waren voor corona al prima en stabiel. Dat VVD nu 10 zetels hoger staat komt grotendeels door FvD (en wellicht 50plus). PVV is namelijk maar 2 zetels gestegen tov van vorig jaar, het lijkt er op dat veel FvDers gewoon naar VVD terug zijn gegaan.

De peiling van nu lijkt verder heel erg op januari 2020:

Nu:
[ afbeelding ]

Januari 2020
[ afbeelding ]

De verschuivingen zijn echt niet zo groot, zo veel invloed heeft corona dus niet op de verkiezingen. De 2 grote verschuivingen zijn de 2 partijen die door ruzie uit elkaar zijn gevallen.
Hoe dan ook, de VVD plukt de vruchten en heeft geen enkele last van de Corona maatregelen of de Toeslagenaffaire. Dat is toch wel frappant.

Ik hoop op een brede coalitie met VVD, D66, CDA en GroenLinks. D66 en CU lijkt namelijk een minder voor de hand liggende na de recente uitspraken en dat is prima. Een stevig GroenLinks kan misschien op klimaat de coalitie wat doen opschuiven.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:03:15 #41
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198463422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Hoe dan ook, de VVD plukt de vruchten en heeft geen enkele last van de Corona maatregelen of de Toeslagenaffaire. Dat is toch wel frappant.
Is niet frappant want het volk wil een probleemoplosser, een doortastende leider. En dat is Rutte.

Linkse leiders zijn luchtfietsers die worden gekweld door hun irreële idealen en vreemde hersenspinsels. Daar houden de meeste mensen niet van.

De extreem-rechtse leiders zijn om in de woorden van Rutte te spreken kakelende kippen die geen eieren leggen. Daar houden de meeste mensen helemaal niet van.
pi_198463529
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hoe dan ook, de VVD plukt de vruchten en heeft geen enkele last van de Corona maatregelen of de Toeslagenaffaire. Dat is toch wel frappant.

Ik hoop op een brede coalitie met VVD, D66, CDA en GroenLinks. D66 en CU lijkt namelijk een minder voor de hand liggende na de recente uitspraken en dat is prima. Een stevig GroenLinks kan misschien op klimaat de coalitie wat doen opschuiven.
Gelet op hun ideeën, zeker op het gebied van milieu en de boeren, lijkt GL en CDA nog minder voor de hand te liggen. Los daarvan lijkt het mij ook best een goede coalitie.
pi_198464545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hoe dan ook, de VVD plukt de vruchten en heeft geen enkele last van de Corona maatregelen of de Toeslagenaffaire. Dat is toch wel frappant.

Dat ze geen last hebben van de maatregelen is logisch: iedere serieuze partij heeft dezelfde ideeën over die maatregelen. Net als de rest van de wereld. Maatregelen zijn allemaal vergelijkbaar in alle landen.

Dat hij geen last heeft van de toeslagenaffaire is wel opvallend, maar ook hier is het zo dat heel veel partijen samen toch ook wel schuld dragen. Maar je zou verwachten dat dit VVD wel zou raken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:26:24 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198465570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:03 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Is niet frappant want het volk wil een probleemoplosser, een doortastende leider. En dat is Rutte.

Linkse leiders zijn luchtfietsers die worden gekweld door hun irreële idealen en vreemde hersenspinsels. Daar houden de meeste mensen niet van.

De extreem-rechtse leiders zijn om in de woorden van Rutte te spreken kakelende kippen die geen eieren leggen. Daar houden de meeste mensen helemaal niet van.
Grappig wel aangezien vrijwel alle grote issues momenteel direct terug te voeren zijn op het kool en geit sparen beleid van Rutte die duidelijk helemaal geen problemen oplost maar ze maakt (toeslagen, stikstof, klimaat) en dus totaal niet doortastend is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198465619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig wel aangezien vrijwel alle grote issues momenteel direct terug te voeren zijn op het kool en geit sparen beleid van Rutte die duidelijk helemaal geen problemen oplost maar ze maakt (toeslagen, stikstof, klimaat) en dus totaal niet doortastend is.
Moet je nagaan hoe men wantrouwen heeft in het alternatief wat men op links aanreikt.
Juist nu had links flinke winst kunnen pakken maar als de peilingen kloppen wordt het historisch laag.
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:33:00 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198465642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe men wantrouwen heeft in het alternatief wat men op links aanreikt.
Juist nu had links flinke winst kunnen pakken maar als de peilingen kloppen wordt het historisch laag.
We zullen het wel zien maar ik kan het ook niet helpen dat Nederlanders meer hebben met geneuzel over zwarte piet dan hun inkomen. Jammer voor de mensen met lagere inkomens maar goed, dat is hun probleem.

Sowieso is het vreemd, de VVD scoort al 10 jaar enorm hoog op een gebrek aan integriteit en toch blijven ze scoren en Rutte PM. Dat zegt ook veel over de Nederlandse stemmers, denk ik dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198465684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe men wantrouwen heeft in het alternatief wat men op links aanreikt.
Juist nu had links flinke winst kunnen pakken maar als de peilingen kloppen wordt het historisch laag.
Tja. Wat moet je ook met de traditioneel linkse partijen. SP, D66 en PvdA kiezen bewust voor een vrouwelijke lijsttrekker, terwijl ze competentere kerels op de lijst hebben. Dan ben je direct af.

En Klaver is sowieso een kansloze sul, dus die krijgt mijn stem ook niet.

Ik heb mijn keuze in elk geval gemaakt. Ik stem op Volt. Prima programma, leuke jonge mensen en eindelijk eens een partij die net zo'n bloedhekel aan de links-rechts discussies heeft als ik.

Europees georiënteerd, maar wel met de juiste kritische houding en verbeter ideeën.
pi_198465687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We zullen het wel zien maar ik kan het ook niet helpen dat Nederlanders meer hebben met geneuzel over zwarte piet dan hun inkomen. Jammer voor de mensen met lagere inkomens maar goed, dat is hun probleem.

Sowieso is het vreemd, de VVD scoort al 10 jaar enorm hoog op een gebrek aan integriteit en toch blijven ze scoren en Rutte PM. Dat zegt ook veel over de Nederlandse stemmers, denk ik dan.
Wij kunnen het niet helpen. Maar linkse partijen zeker wel. Zij hadden niet mee hoeven gaan met de uit de VS overgewaaide hysterie. Hysterie die de meeste Nederlanders niet meer kunnen aanhoren.
pi_198465706
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We zullen het wel zien maar ik kan het ook niet helpen dat Nederlanders meer hebben met geneuzel over zwarte piet dan hun inkomen. Jammer voor de mensen met lagere inkomens maar goed, dat is hun probleem.

Sowieso is het vreemd, de VVD scoort al 10 jaar enorm hoog op een gebrek aan integriteit en toch blijven ze scoren en Rutte PM. Dat zegt ook veel over de Nederlandse stemmers, denk ik dan.
Het zegt wat over de kiezer. Maar ik ben het ook met Darkwing eens dat het nog veel meer zegt over de andere lijsttrekkers dat het ze niet lukt om een overtuigend alternatief te bieden.
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:39:37 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198465720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wij kunnen het niet helpen. Maar linkse partijen zeker wel. Zij hadden niet mee hoeven gaan met de uit de VS overgewaaide hysterie. Hysterie die de meeste Nederlanders niet meer kunnen aanhoren.
Waar heb jij het nu weer over?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198465731
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar heb jij het nu weer over?
Over Zwarte Piet en al het geneuzel wat daarmee samenhangt. Jij begon immers over Zwarte Piet.
pi_198465746
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het zegt wat over de kiezer. Maar ik ben het ook met Darkwing eens dat het nog veel meer zegt over de andere lijsttrekkers dat het ze niet lukt om een overtuigend alternatief te bieden.
En dat is zonde, ik denk oprecht dat een sterke linkse partij met een zetel of 25 de komende regering meer naar het midden had kunnen trekken.
pi_198465764
Handige site voor mensen die meer beta's in de kamer willen: https://vinddebetaopdelijst.nl/

Kun je inderdaad zien dat die op verkiesbare plekken dus bezaaid zijn: VVD bij de eerste 40 maar 3, CDA bij de eerste 22 maar 4, PVV bij de eerste 25 maar 1, D66 bij de eerste 20 maar 2, GL bij de eerste 20 maar 1, SP maar 1 bij de eerste 15, PvdA maar 1 bij de eerste 15, CU de eerste op plek 7, SGP 1 van de eerste 3, Volt staat er pas 1 op plek 8, FvD 1 op plek 2, PvdD 1 op plek 4, 50plus 1 op plek 3.

Totaal zijn dat er 18 die op verkiesbare plekken staan, bij VVD zouden nummer 41 en 42 nog kunnen inschuiven ivm het leveren van kabinetsleden. Maar dat is nog steeds weinig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:44:39 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198465780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Over Zwarte Piet en al het geneuzel wat daarmee samenhangt. Jij begon immers over Zwarte Piet.
Zwarte Piet komt uit de VS? _O- :W

En welke linkse partij voert daar campagne mee? Want de enige die ik er over hoor is haatzaaier Wilders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198465825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zwarte Piet komt uit de VS? _O- :W

En welke linkse partij voert daar campagne mee? Want de enige die ik er over hoor is haatzaaier Wilders.
Ga nou niet dommertje spelen. Je weet best wat er bedoeld wordt. Zwarte Piet komt niet uit de VS maar Black Face wel, en dat projecteren ze nu op Zwarte Piet.

En geen enkele politieke partij op de PVV na voert daar campagne mee, maar linkse partijen hebben wel duidelijk stelling genomen tegen Zwarte Piet en daarmee tegen een Nederlandse traditie en tegen een stukje Nederlandse cultuur. Zoiets moet geleidelijk gaan om het volk mee te krijgen, helaas heeft links de subtiliteit in deze niet gevonden.
pi_198465836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Tja. Wat moet je ook met de traditioneel linkse partijen. SP, D66 en PvdA kiezen bewust voor een vrouwelijke lijsttrekker, terwijl ze competentere kerels op de lijst hebben. Dan ben je direct af.
SP heeft betere mannen, dat geef ik toe.

Maar Kaag is echt wel een topper voor D66, 1van de betere diplomaten van de wereld. Die zet je niet op 2. Hooguit hadden zie die als pure (vice)-premierkandidaat in kunnen zetten en niet als kandidaat kamerlid.

En beter dan Ploumen zie ik ook zeker niet bij de PvdA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198465849
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ga nou niet dommertje spelen. Je weet best wat er bedoeld wordt. Zwarte Piet komt niet uit de VS maar Black Face wel, en dat projecteren ze nu op Zwarte Piet.

En geen enkele politieke partij op de PVV na voert daar campagne mee, maar linkse partijen hebben wel duidelijk stelling genomen tegen Zwarte Piet en daarmee tegen een Nederlandse traditie en tegen een stukje Nederlandse cultuur. Zoiets moet geleidelijk gaan om het volk mee te krijgen, helaas heeft links de subtiliteit in deze niet gevonden.
Je weet dat Rutte voor afschaffing van Zwarte Piet is? Dat lijkt dus helemaal geen issue voor de kiezers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:49:37 #58
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198465855
NVM. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198465856
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:43 schreef Hanca het volgende:
Handige site voor mensen die meer beta's in de kamer willen: https://vinddebetaopdelijst.nl/

Kun je inderdaad zien dat die op verkiesbare plekken dus bezaaid zijn: VVD bij de eerste 40 maar 3, CDA bij de eerste 22 maar 4, PVV bij de eerste 25 maar 1, D66 bij de eerste 20 maar 2, GL bij de eerste 20 maar 1, SP maar 1 bij de eerste 15, PvdA maar 1 bij de eerste 15, CU de eerste op plek 7, SGP 1 van de eerste 3, Volt staat er pas 1 op plek 8, FvD 1 op plek 2, PvdD 1 op plek 4, 50plus 1 op plek 3.

Totaal zijn dat er 18 die op verkiesbare plekken staan, bij VVD zouden nummer 41 en 42 nog kunnen inschuiven ivm het leveren van kabinetsleden. Maar dat is nog steeds weinig.
Godver. Moet ik daar ook nog rekening mee houden? Een transseksuele beta negerin met een arbeidsbeperking dus. Want wel alle boxen afchecken voor je stemt.

Kan iemand mij helpen?
pi_198465888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat Rutte voor afschaffing van Zwarte Piet is? Dat lijkt dus helemaal geen isseu voor de kiezers.
Je weet dat de VVD en Rutte het grotendeels geleidelijk willen doen en eigenlijk aan de lokale verenigingen willen overlaten? Je weet dat de VVD en Rutte zich op deze onderwerpen vrij oppervlakkig houden? Je weet dat de VVD en Rutte niet vol inzetten op identiteitspolitiek? Links heeft die keuze wel gemaakt (muv de SP op vele vlakken). En dat betaald zich nu terug.
pi_198465903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

SP heeft betere mannen, dat geef ik toe.

Maar Kaag is echt wel een topper voor D66, 1van de betere diplomaten van de wereld. Die zet je niet op 2. Hooguit hadden zie die als pure (vice)-premierkandidaat in kunnen zetten en niet als kandidaat kamerlid.

En beter dan Ploumen zie ik ook zeker niet bij de PvdA.
D66 negeer ik sowieso, dus ken de lijst niet goed. Jetten is in elk geval niet beter dan Kaag, maar Kaag vind ik ook echt niet overtuigen tot nu toe.

De beste PVDA'ers staan niet op de lijst. Mogelijk omdat ze wisten dat ze als man geen lijsttrekker gingen worden?
pi_198465910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Godver. Moet ik daar ook nog rekening mee houden? Een transseksuele beta negerin met een arbeidsbeperking dus. Want wel alle boxen afchecken voor je stemt.

Kan iemand mij helpen?
En de persoon moet ook nog uit je eigen regio komen, mits je wil dat je regio vertegenwoordigd wordt in de tweede kamer natuurlijk. Succes met uitzoeken maar ik denk dat het een hele studie wordt en je hebt niet zo heel lang meer want woensdag is het feest al. ;)
pi_198465938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

D66 negeer ik sowieso, dus ken de lijst niet goed. Jetten is in elk geval niet beter dan Kaag, maar Kaag vind ik ook echt niet overtuigen tot nu toe.

De beste PVDA'ers staan niet op de lijst. Mogelijk omdat ze wisten dat ze als man geen lijsttrekker gingen worden?
Ploumen doet het in mijn ogen boven verwachting goed. Maar ik had dan ook wel hele lage verwachtingen. Toch denk ik dat Ahmed Aboutaleb de betere kandidaat was geweest om de PvdA te vertegenwoordigen als lijsttrekker.
pi_198465941
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En de persoon moet ook nog uit je eigen regio komen, mits je wil dat je regio vertegenwoordigd wordt in de tweede kamer natuurlijk. Succes met uitzoeken maar ik denk dat het een hele studie wordt en je hebt niet zo heel lang meer want woensdag is het feest al. ;)
Ja, lekker, maar het nog effe lastiger.

Nee hoor, ik stem op een gezonde blanke kerel die geboren en getogen is in mijn regio. En hij is lijsttrekken bij Volt.
pi_198465955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ploumen doet het in mijn ogen boven verwachting goed. Maar ik had dan ook wel hele lage verwachtingen. Toch denk ik dat Ahmed Aboutaleb de betere kandidaat was geweest om de PvdA te vertegenwoordigen als lijsttrekker.
Dat denk ik ook. Ik had Arib trouwens ook boven Ploumen gezet. Ploumen is echt zo'n suffe lampenkap.
pi_198465978
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je weet dat de VVD en Rutte het grotendeels geleidelijk willen doen en eigenlijk aan de lokale verenigingen willen overlaten? Je weet dat de VVD en Rutte zich op deze onderwerpen vrij oppervlakkig houden? Je weet dat de VVD en Rutte niet vol inzetten op identiteitspolitiek? Links heeft die keuze wel gemaakt (muv de SP op vele vlakken). En dat betaald zich nu terug.
Onzin, dit heeft helemaal niks met identiteispolitiek te maken. En zo wel:

Meerderheid NL steunt BLM: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/steun-black-lives-matter
Slechts 39% van de Nederlanders vind dat Piet zwart moet blijven: https://nos.nl/artikel/23(...)neemt-verder-af.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198465979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja, lekker, maar het nog effe lastiger.

Nee hoor, ik stem op een gezonde blanke kerel die geboren en getogen is in mijn regio. En hij is lijsttrekken bij Volt.
Die staan in de peilingen nu geloof ik op 3 zetels. Bij het EP heb ik eens serieus overwogen om op ze te stemmen. Het heeft wel wat, zo'n echte Europese partij met positieve energie voor de EU. Ik denk eigenlijk wel dat ze nu in de kamer komen, en ik ben zeer benieuwd wat voor moois dat gaat brengen.
pi_198465992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, dit heeft helemaal niks met identiteispolitiek te maken. En zo wel:

Meerderheid NL steunt BLM: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/steun-black-lives-matter
Slechts 39% van de Nederlanders vind dat Piet zwart moet blijven: https://nos.nl/artikel/23(...)neemt-verder-af.html
Selectief shoppen. We gaan het woensdag zien. O wacht, de peilingen geven al wel een heel duidelijk beeld.
pi_198465996
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ploumen doet het in mijn ogen boven verwachting goed. Maar ik had dan ook wel hele lage verwachtingen. Toch denk ik dat Ahmed Aboutaleb de betere kandidaat was geweest om de PvdA te vertegenwoordigen als lijsttrekker.
Aboutaleb komt net terug van ziekte en ik betwijfel of hij zo'n goede lijsttrekker zou zijn. Ik zie eigenlijk heel veel raakvlakken met Cohen.

En ik vind ook dat Ploumen het goed doet en ik had hoge verwachtingen van haar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198466009
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Die staan in de peilingen nu geloof ik op 3 zetels. Bij het EP heb ik eens serieus overwogen om op ze te stemmen. Het heeft wel wat, zo'n echte Europese partij met positieve energie voor de EU. Ik denk eigenlijk wel dat ze nu in de kamer komen, en ik ben zeer benieuwd wat voor moois dat gaat brengen.
Vooral omdat ze wel goede kritiek en verbeter voorstellen hebben vwb Europa en dat mis ik verder enorm bij de eurofiele partijen. En uit Europa stappen is geen optie voor mij.

Verder is het gewoon D66 zonder de historie van kiezers verloochenen en kroonjuwelen wegflikkeren als het even zo uit komt.
pi_198466035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Selectief shoppen. We gaan het woensdag zien. O wacht, de peilingen geven al wel een heel duidelijk beeld.
Nee, de peilingen geven het duidelijke beeld dat identiteitspolitiek er voor verreweg het grootste deel van de mensen niet toe doet. Het is hier helemaal geen issue.

Maar degenen die zich het meest hard afzetten zijn van de grootste partij van het land naar 3 zetels in de peiling gegaan, dat is dus in elk geval geen goed plan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198466052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Vooral omdat ze wel goede kritiek en verbeter voorstellen hebben vwb Europa en dat mis ik verder enorm bij de eurofiele partijen. En uit Europa stappen is geen optie voor mij.

Verder is het gewoon D66 zonder de historie van kiezers verloochenen en kroonjuwelen wegflikkeren als het even zo uit komt.
Vooral dat laatste is een grote plus. :)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 maart 2021 @ 20:04:31 #73
408813 crew  trein2000
pi_198467221
twitter


Is er paniek uitgebroken bij ‘t cda of is dit een couppoging?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198467535
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Is er paniek uitgebroken bij ‘t cda of is dit een couppoging?
Er is geen paniek uitgebroken en het is ook geen couppoging. Gewoon een uitnodiging van Omtzigt aan Rutte om inhoudelijk te praten over de zaken die Onmtzigt bezighouden en waar hij onlangs een boek over heeft uitgebracht.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 maart 2021 @ 20:23:00 #75
408813 crew  trein2000
pi_198467633
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er is geen paniek uitgebroken en het is ook geen couppoging. Gewoon een uitnodiging van Omtzigt aan Rutte om inhoudelijk te praten over de zaken die Onmtzigt bezighouden en waar hij onlangs een boek over heeft uitgebracht.
:')
Hoogst ongebruikelijk dat de no2 een lijsttrekker zo uitdaagt. Dit is paniek of een couppoging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198467759
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er is geen paniek uitgebroken en het is ook geen couppoging. Gewoon een uitnodiging van Omtzigt aan Rutte om inhoudelijk te praten over de zaken die Onmtzigt bezighouden en waar hij onlangs een boek over heeft uitgebracht.
Als er bij het CDA geen paniek is dan nemen ze zichzelf niet serieus. Hun lijsttrekker is bedroevend slecht, wordt door fucking Jesse Klaver om de oren geslagen met zijn eigen verkiezingsprogramma _O-.

En dan die stunt om een week voor de verkiezingen over halvering van de WW te beginnen. Het is bijna alsof het CDA geen vertrouwen heeft in iedereen achter de nummer 15 op de lijst, zo graag willen ze zakken in de peilingen.

Omtzigt is natuurlijk ook geen lijsttrekker en eigenlijk ook geen CDA-er, maar ligt zoveel beter bij de kiezer.
pi_198467762
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:')
Hoogst ongebruikelijk dat de no2 een lijsttrekker zo uitdaagt. Dit is paniek of een couppoging.
Ik vind het beide niet, het is gewoon een reactie op een ingezonden brief. En hooguit gebruik maken van het feit dat Omtzigt makkelijker Rutte aan kan vallen dan Hoekstra. Hoekstra heeft wat dat betreft hetzelfde probleem als Asscher, Rutte wegzetten als onbetrouwbaar of vanalles verwijten komt ongeloofwaardig over.

Ik zie echt geen paniek (waarom zouden ze, ze zijn onmisbaar in een komend kabinet) en al helemaal geen couppoging. Het is ook geen groot statement, gewoon een 'ludieke' reactie op een ingezonden brief die groter gemaakt wordt door de pers dan het in werkelijkheid is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:29:58 #78
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198467782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig wel aangezien vrijwel alle grote issues momenteel direct terug te voeren zijn op het kool en geit sparen beleid van Rutte die duidelijk helemaal geen problemen oplost maar ze maakt (toeslagen, stikstof, klimaat) en dus totaal niet doortastend is.
Dankzij de bezuinigingen van Rutte I en II kunnen we nu miljarden en miljarden uitgeven om de economie te ondersteunen. Als jouw linkse vriendjes het voor het zeggen hadden dan was Nederland nu Griekenland 2.0 geweest. Maar dan soort verbanden snap jij toch niet.

In deze tijden heerst er onzekerheid want niemand wist en weet nog hoe deze epidemie meester te worden. Rutte doet het dus uitstekend. Maar ook dat snap jij kennelijk niet.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:31:25 #79
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198467814
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als er bij het CDA geen paniek is dan nemen ze zichzelf niet serieus. Hun lijsttrekker is bedroevend slecht, wordt door fucking Jesse Klaver om de oren geslagen met zijn eigen verkiezingsprogramma _O-.
Tja, als je het onderspit delft met die linkse amateur dan ziet het er echt totaal hopeloos uit.
pi_198467876
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:')
Hoogst ongebruikelijk dat de no2 een lijsttrekker zo uitdaagt. Dit is paniek of een couppoging.
Omdat jij het zegt? :')
Het is a) vrij gebruikelijk dat kandidaten zich profileren b) kandidaten graag debatten aangaan op de onderwerpen waar zij zich in verdiept hebben.

Maar zie er vooral een groot complot in hoor, je plaatst het immers in 3 verschillende topics. :)

Zo te zien is het doel van Omtzigt bereikt, meer aandacht voor het CDA.
pi_198467913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als er bij het CDA geen paniek is dan nemen ze zichzelf niet serieus. Hun lijsttrekker is bedroevend slecht, wordt door fucking Jesse Klaver om de oren geslagen met zijn eigen verkiezingsprogramma _O-.

En dan die stunt om een week voor de verkiezingen over halvering van de WW te beginnen. Het is bijna alsof het CDA geen vertrouwen heeft in iedereen achter de nummer 15 op de lijst, zo graag willen ze zakken in de peilingen.

Omtzigt is natuurlijk ook geen lijsttrekker en eigenlijk ook geen CDA-er, maar ligt zoveel beter bij de kiezer.
Maar natuurlijk. Als jij het zegt. wel hilarisch hoe uitgesproken anti CDA'ers hun best doen om dit te spinnen. Werkelijk geen kaas gegeten van verkiezingscampagnes zo te lezen. Maar ik zal het morgen eens voor jullie polsen bij het overleg.
pi_198468246
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Als jij het zegt. wel hilarisch hoe uitgesproken anti CDA'ers hun best doen om dit te spinnen. Werkelijk geen kaas gegeten van verkiezingscampagnes zo te lezen. Maar ik zal het morgen eens voor jullie polsen bij het overleg.
Maar ff serieus, je vindt toch niet oprecht dat het lekker loopt? En voor de duidelijkheid, ik ben alles behalve anti-CDA.
pi_198468518
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar ff serieus, je vindt toch niet oprecht dat het lekker loopt? En voor de duidelijkheid, ik ben alles behalve anti-CDA.
Niemand die zegt dat de landelijke campagne lekker loopt bij het CDA. (De campagne in Overijssel loopt overige best lekker. Ja, in tegenstelling tot veel andere partijen voert elke provinciale CDA afdeling ook zijn eigen campagne) Maar in deze uitdaging van Omtzigt aan Rutte zo veel meer zien dan dat het is, werkelijk hilarisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 20:59:08 ]
pi_198468874
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niemand die zegt dat de landelijke campagne lekker loopt bij het CDA. (De campagne in Overijssel loopt overige best lekker. Ja, in tegenstelling tot veel andere partijen voert elke provinciale CDA afdeling ook zijn eigen campagne) Maar in deze uitdaging van Omtzigt aan Rutte zo veel meer zien dan dat het is, werkelijk hilarisch.
Ow zo. Dat was ik dan ook niet. Ik geloof niet dat Omtzigt het anders bedoelt als een oprechte uitdaging.

Rutte wil natuurlijk ook helemaal niet met Omtzigt in debat, daar heeft ie veel te veel te verliezen.

Hoe het CDA verder campagne voert boeit me overigens weinig. Ik heb ik het verleden wel eens op ze gestemd en vond ze altijd wel een fijne partij naast de VVD. Maar ik vind dat beide partijen de plank momenteel finaal mis slaan met hun programma's.

Bij het CDA is dat helaas onoverkomelijk, ze moeten hun achterban tevreden houden en kunnen dus niet snijden waar gesneden moet worden.
pi_198468979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Bij het CDA is dat helaas onoverkomelijk, ze moeten hun achterban tevreden houden en kunnen dus niet snijden waar gesneden moet worden.
Dat probleem heeft helaas elke partij. Ben benieuwd wat eruit gepoldert wordt straks bij de onderhandelingen. En vooral ook wie er in deze tijd naast de VVD nog verantwoordelijkheid wil dragen met de uitdagingen die eraan komen (of al zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 21:17:11 ]
pi_198469063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat probleem heeft helaas elke partij. Ben benieuwd wat eruit gepolsterd wordt straks bij de onderhandelingen. En vooral ook wie er in deze tijd naast de VVD nog verantwoordelijkheid wil dragen met de uitdagingen die eraan komen (of al zijn).
Maar het is extra lastig als je de boeren te vriend moet houden. En dat heeft lang niet elke andere partij. Die stemmen massaal CDA en dus zit het CDA echt in de problemen op het moment dat ze klimaatbeleid geloofwaardig willen verkopen. En dat is momenteel toch wel één van de grootste thema's.

Ik verwacht echter dat het CDA, ondanks een vermoedelijk verlies, toch weer gewoon aanschuift bij de VVD. En dat is ergens wel heel jammer, want dat betekent dat er weer 4 jaar verloren gaat in Nederland voor wat betreft doorpakken op klimaatproblematiek.
pi_198469132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar het is extra lastig als je de boeren te vriend moet houden. En dat heeft lang niet elke andere partij. Die stemmen massaal CDA en dus zit het CDA echt in de problemen op het moment dat ze klimaatbeleid geloofwaardig willen verkopen. En dat is momenteel toch wel één van de grootste thema's.

Ik verwacht echter dat het CDA, ondanks een vermoedelijk verlies, toch weer gewoon aanschuift bij de VVD. En dat is ergens wel heel jammer, want dat betekent dat er weer 4 jaar verloren gaat in Nederland voor wat betreft doorpakken op klimaatproblematiek.
Boeren zijn niet lastiger dan een andere achterban met wensen. VVD kan de rijke klasse niet tegen de haren in strijken. De SP kan de arbeider niet laten vallen. GroenLinks kan de klimaat eisen niet van tafel vegen.

En toch zal een aantal partijen er straks weer uit moeten komen. Vaak is dat ergens in het midden. En dat is zo fijn aan de Nederlandse politiek. Met zoveel partijen maken extremen vrijwel geen kans tijdens het polderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 21:23:24 ]
pi_198472848
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik verwacht een VVD - CDA - D66 - PvdA - CU kabinet.

Volgens mij gaat de PvdA niet zo snel als enige linkse partij in een "rechtsig" kabinet zitten. Die worden dan vermorzeld door GroenLinks and SP.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 14 maart 2021 @ 06:09:42 #89
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_198489504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 04:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In onze samenleving heeft 66% van de mensen ten hoogste een MBO diploma maar in de Tweede Kamer geldt dat slechts voor 5%. Het gevolg daarvan is zo blijkt uit onderzoek dat de belangen van de praktisch geschoolden slecht behartigd worden. Geen wonder dus dat de onvrede groeit wat zich weer vertaalt in zetels voor de populistische partijen.
[..]

Mooi dat er voor dit onrecht meer aandacht komt. Nog een artikel over de ondervertegenwoordiging van de praktisch opgeleiden.

quote:
Stem een MBO’er de kamer in!

13 maart 2021, arnout arens

Bijna alle Kamerleden hebben een HBO of WO-diploma. Het is tijd voor meer vertegenwoordigende praktisch opgeleiden in de Tweede Kamer. Want: academici zijn helemaal niet automatisch beter in regeren.

Het leven is vol van dingen die we zo normaal zijn gaan vinden dat we er niet eens meer over nadenken. Dingen die eigenlijk nergens op slaan, maar waar we zo aan gewend zijn dat we het ons niet anders voor kunnen stellen. De samenstelling van de Tweede Kamer, bijvoorbeeld.

Ja Nederland, het wordt tijd dat we het eens gaan hebben over evenredige vertegenwoordiging.

Iedereen vertegenwoordigd?
Iedere verkiezingscyclus weer krijgt de diversiteit van de Tweede Kamer volop aandacht. Hoeveel vrouwen, hoeveel mannen? Hoe zit het met de culturele achtergrond van de Kamerleden? Wordt het platteland ondervertegenwoordigd ten opzichte van de stad?

Hartstikke mooi natuurlijk. Het idee erachter is eenvoudig: evenredige vertegenwoordiging levert betere politiek op. Zo wijst onderzoek uit dat vrouwelijke Kamerleden met een migratieachtergrond vaker onderwerpen op de agenda zetten die vrouwen met een migratieachtergrond aangaan.

Een weinig verrassende uitkomst misschien, maar feit is dat zonder die Kamerleden, die onderwerpen veel minder vaak aan bod zouden komen in onze politieke arena. Goed dus voor de democratie dat die vrouwen in het parlement zitten. Zo simpel is het.

Maar tegelijkertijd hebben we op het gebied van evenredige vertegenwoordiging in het parlement één gigantische blinde vlek. Als de NOS bijvoorbeeld een uitgebreide analyse maakt van geslacht, achtergrond en afkomst van de kandidatenlijsten voor 2021, dan ontbreekt in die vergelijking een belangrijke categorie die de meeste lezers niet missen.

It’s the education, stupid
Bestuurskundige en onderzoeker Mark Bovens van de Universiteit Utrecht heeft wél zicht op deze blinde vlek. Hem zou direct opvallen dat het opleidingsniveau van de kandidaten nergens genoemd wordt. En dat terwijl opleiding in veel opzichten de allesbepalende scheidslijn is waarlangs onze maatschappij zich in tweeën splitst. Een kloof die al onze andere kloofjes doet verbleken.

Bovens maakt zich hier zorgen over. Volgens hem is ons land verworden tot wat hij met zijn co-auteur Anchrit Wille een ‘diplomademocratie’ noemt, waarin de Tweede Kamer compleet gedomineerd wordt door theoretisch opgeleiden, en daarmee haar functie verliest. ‘De Kamer is in de eerste plaats een volksvertegenwoordiging en moet dus ook een afspiegeling zijn van van het volk. En burgers moeten zich ook kunnen herkennen in de volksvertegenwoordiging,’ vindt hij.

Scheefgroei
Juist die herkenning, daar is het enorm scheef gegroeid de afgelopen decennia. Waar in de jaren tussen 1918 en 1970 het aandeel academici in de Kamer tussen de 40 en 50 procent schommelde, gaat de trend de laatste jaren gestaag één kant op: in de richting van steeds meer academici.

In het Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken rekenden Marcel Ham en Jan van Dam het allemaal na voor de kandidatenlijsten van de Tweede Kamer voor de verkiezingen van 2021. Hun conclusie: de opmars van de academici is onstuitbaar. In de huidige kamer heeft 90 procent een HBO of academische opleiding. Als de peilingen ongeveer kloppen, dan loopt dat percentage in de nieuwe Tweede Kamer op naar 92 procent.

De meritocratie kruipt waar het niet gaan kan
Maar, zal uw ongetwijfeld theoretisch opgeleide intuïtie u influisteren, is het eigenlijk niet veel beter voor de kwaliteit van het beleid dat er goed opgeleide mensen in de Tweede Kamer zitten?

Daar maakt Bovens alleen al op principiële gronden gehakt van: ‘Het hebben van het academisch diploma maakt je niet geschikter om te bepalen wat de koers van het land moet zijn. Waar het naartoe moet met Nederland is een kwestie van keuzes maken, en keuzes zijn een kwestie van botsende waarden. Wetenschap gaat je daar niet bij helpen.’

Volgens Bovens zijn meritocratische beginselen best nuttig in het onderwijs, de wetenschap, de sport, en de ambtenarij. Daar wil je graag dat mensen met de meeste expertise ook de baas zijn. Maar de meritocratie past niet bij de Tweede Kamer.

‘De meritocratie is te veel doorgedrongen in terreinen van de maatschappij waar die eigenlijk niet thuishoort. In de volksvertegenwoordiging is het niet belangrijk of je expert bent; of je heel veel verstand van techniek hebt. Het is niet per se rechtvaardig dat mensen met veel aanleg in alle opzichten aan het langste eind trekken. Dat is eigenlijk net zo onrechtvaardig als dat mensen met een aristocratische afkomst overal aan het langste eind zouden trekken.’

Ok. Dus wat nu?
Hoogste tijd dus voor een meer representatieve samenstelling van de Kamer. En nee, dat is geen reden om je theoretisch opgeleide hoofd te breken over alle mogelijke problemen die dat zou opleveren. Nederland verandert met meer MBO’ers in de Kamer heus niet meteen in een puinhoop. Maar misschien vind je het wel geruststellend dan, dat er ook wetenschappelijk bewijs voor is.

De Amerikaanse onderzoekers Nicholas Carnes en Noam Lupu constateren in hun onderzoek ‘What Good Is a College Degree? Education and Leader Quality Reconsidered’ dat over een breed palet van afgevaardigden, universitair geschoolde leiders ongeveer hetzelfde of zelfs slechter presteren dan leiders met een ‘lagere’ formele opleiding. Politici met een bul zorgen niet voor meer welvaart, krijgen niet meer wetten er doorheen, en zijn niet minder corrupt dan praktisch geschoolde politici.

Om de Kamer echt te veranderen, hebben partijen volgens Bovens duidelijk een rol te spelen, door kritischer naar hun eigen kandidatenlijsten te kijken. ‘Politieke partijen kunnen hier zeker wat aan doen. Het is natuurlijk niet vanzelfsprekend dat je alleen maar academici op je kandidatenlijst hebt staan. Dus daar kun je veel meer werk van maken. Maar dan moeten de partijen niet in de gebruikelijke vijver vissen.’

Stem een praktisch geschoolde de Kamer in
Die moeite hebben de meeste partijen dit jaar niet gedaan. Onderzoekers Jan van Dam en Marcel Ham kwamen slechts tot een handjevol MBO’ers op de lijsten. Dus de vraag die u zich wellicht ook zou kunnen stellen voor de komende verkiezingen is: wil ik meer of minder academici in de Kamer?

En als u die vraag met ‘minder, minder’ beantwoordt, dan hebben wij op basis van het voorwerk van Marcel Ham en Jan van Dam een uitgebreide gids per partij (op volgorde van grootte). Voor wie meer mensen met praktische opleiding, inzichten en ervaringen de Kamer in wil stemmen.
pi_198489892
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 06:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Mooi dat er voor dit onrecht meer aandacht komt. Nog een artikel over de ondervertegenwoordiging van de praktisch opgeleiden.
[..]

Op welke wijze is dat onrecht? Sluit het partijkartel gezamenlijk lager opgeleiden uit?

Of is er bij mensen met een MBO diploma of lager gewoon veel minder interesse in een politieke loopbaan?

Volgens mij komt het voor een groot deel dat je, als je een politieke carrière ambieert, in je reguliere werk wel ruimte voor moet kunnen/willen maken. Dat is over een langere periode investeren in iets waar je vooral vanuit ideologisch oogpunt in moet geloven. En je werkgever moet die flexibiliteit bieden.

En dat lijken me voornamelijk zaken die meer passen bij het profiel van iemand met een hogere opleiding.
pi_198509545
RTV Noord Lopend Vuur poll: Ik ben er uit: ik weet op welke partij ik ga stemmen: https://www.rtvnoord.nl/n(...)partij-ik-ga-stemmen
Tussenstand:
VVD 16,93%,
PVDA 13,04%
PVV 12,71%
SP 12,05%
CDA 6,75%
D66 6,61%
VOLT 6,14%
  maandag 15 maart 2021 @ 12:27:51 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198510335
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198510786
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:29 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Dankzij de bezuinigingen van Rutte I en II kunnen we nu miljarden en miljarden uitgeven om de economie te ondersteunen. Als jouw linkse vriendjes het voor het zeggen hadden dan was Nederland nu Griekenland 2.0 geweest. Maar dan soort verbanden snap jij toch niet.

In deze tijden heerst er onzekerheid want niemand wist en weet nog hoe deze epidemie meester te worden. Rutte doet het dus uitstekend. Maar ook dat snap jij kennelijk niet.
Eerder ondanks de bezuinigingen. Het is al jaren gemeengoed dat de bezuinigingen te zwaar waren en de economie juist heeft verzwakt.
What Would Goku Do
pi_198510825
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 08:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Op welke wijze is dat onrecht? Sluit het partijkartel gezamenlijk lager opgeleiden uit?

Of is er bij mensen met een MBO diploma of lager gewoon veel minder interesse in een politieke loopbaan?

Volgens mij komt het voor een groot deel dat je, als je een politieke carrière ambieert, in je reguliere werk wel ruimte voor moet kunnen/willen maken. Dat is over een langere periode investeren in iets waar je vooral vanuit ideologisch oogpunt in moet geloven. En je werkgever moet die flexibiliteit bieden.

En dat lijken me voornamelijk zaken die meer passen bij het profiel van iemand met een hogere opleiding.
Het werk van een tweedekamerlid is meer dan alleen maar medebepalen waar dit land heen moet, zoals die onderzoekers lijken te zeggen.
Je bent (mede)wetgever en je moet de regering controleren. Die wetgeving en al die dossier zijn vaak erg theoretisch en ingewikkeld. Taalvaardigheid is bijv. erg belangrijk, lijkt me Ik vraag me echt af of een mbo'er daarvoor wel genoeg in huis heeft.

Dat betekent natuurlijk niet dat politici niet naar deze mensen moet luisteren. Dat moeten ze wel. Deskundigen moet je raadplegen als je zelf niet genoeg kennis in huis hebt. Maar je hoeft niet alle soorten mensen in de Tweede kamer te hebben, vind ik.
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 15:09:06 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198513039
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 06:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Mooi dat er voor dit onrecht meer aandacht komt. Nog een artikel over de ondervertegenwoordiging van de praktisch opgeleiden.
[..]

De 2e Kamer is nu eenmaal geen garage. Daar wordt een bepaald denkvermogen verwacht en een basis die je in staat stelt om de complexiteit van wetgeving te begrijpen. Ik zal niet beweren dat MBO'ers (waarom geen LBO'ers, trouwens, horen die ook niet vertegenwoordigd te worden?) daar niet toe in staat zijn maar de kans is wel groot aanwezig dat hun talenten elders liggen. Daarbij komt het al eerder genoemde probleem van interesse onder die groep.

Overigens vind ik het een gotspe om een Amerikaans onderzoek als bewijs aan te voeren, veel Amerikaanse universiteiten halen het Nederlandse HBO nivo niet eens en het opleidingsnivo is in de VS nog veel sterker inkomensafhankelijk dan in Nederland.

Overigens komt je artikel niet echt ver met kandidaten, ik tel er totaal 7 op alle kandidaten die slechts MBO nivo hebben mits we de HAVO als MBO meerekenen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 15 maart 2021 @ 16:13:46 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198514261
Bijna iedereen die ik ken stemt FVD. Alles om die partij is een bak optimisme.

Dit moeten 15-20 zetels zijn.
pi_198514373
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 06:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Mooi dat er voor dit onrecht meer aandacht komt. Nog een artikel over de ondervertegenwoordiging van de praktisch opgeleiden.
[..]

Je wordt met een MBO gewoon niet opgeleid voor dagenlang vergaderen, het lezen van rapporten van soms honderden kantjes vol met soms ingewikkelde taal. We moeten niet alles goed willen vertegenwoordigen: met 440.000 verstandelijk gehandicapten zouden er dan bijvoorbeeld ook 4 verstandelijk gehandicapten in de Kamer moeten en dat wil neem ik aan niemand.

Natuurlijk moet er in de Kamer ook aandacht zijn voor MBO's en VMBO's, maar dan zie ik liever een voormalig leraar of directeur van zo'n school in de Kamer. Die heeft de feeling met het onderwijs en de lager opgeleiden, maar is vaak zelf wel minstens HBO opgeleid en daardoor vaak gewoon geschikter voor het Kamerwerk. Ik zeg niet dat MBO'ers het niet kunnen, maar de MBO'ers die het kunnen hebben vaak na hun MBO alsnog een HBO gedaan (daar zitten wel voorbeelden van in de Kamer).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198514432
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 16:13 schreef Ixnay het volgende:
Bijna iedereen die ik ken stemt FVD. Alles om die partij is een bak optimisme.

Dit moeten 15-20 zetels zijn.
Ik ken niemand die FvD stemt, hoor ook alleen maar negatieve geluiden over die partij, dat moeten wel 0 zetels worden.

Ik ken wel veel mensen die CU stemmen en alles rondom die partij is zeer optimistisch, op naar de 50 zetels!

Oftewel: om je heen kijken en dat zien als peiling is wel heel erg vreemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198515091
Zag net dit filmpje bij Geenstijl: https://www.geenstijl.nl/(...)ren-het-poststemmen/. Origineel is van de NOS, maar daar vind ik het niet digitaal.

Een groot fiasco met dat stemmen per post. Stempas en stembiljet in een enveloppe is ongeldige stem. Zitten daar van die controleurs de stempassen uit de enveloppen te vissen en laten de stembiljetten doorgaan.
pi_198519097
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 16:13 schreef Ixnay het volgende:
Bijna iedereen die ik ken stemt FVD. Alles om die partij is een bak optimisme.

Dit moeten 15-20 zetels zijn.
Hahaha wat is dit dan. Er hangt veel om deze partij heen maar positief kan je dat nauwelijks noemen. En omdat je veel mensen kent die op de fvd stemt is dat nog verre van representatief. Ik ken er werkelijk 0.
pi_198519304
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 16:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ken niemand die FvD stemt, hoor ook alleen maar negatieve geluiden over die partij, dat moeten wel 0 zetels worden.

Ik ken wel veel mensen die CU stemmen en alles rondom die partij is zeer optimistisch, op naar de 50 zetels!

Oftewel: om je heen kijken en dat zien als peiling is wel heel erg vreemd.
Ik ken ook wat aardig mensen die CU stemmen.
Zijn er ook GKV - ers die SGP stemmen ?
Ik neem niet aan dat elk GKV lid staat te juichen om de klimaat plannen van de CU
pi_198519713
Zojuist vlak na het negen-uurjournaal op Radio 1 nog een verkiezingsspot gehoord met de oproep om de schriftelijke stem uiterlijk voor 12 maart op de brievenbus te doen
  dinsdag 16 maart 2021 @ 06:10:51 #103
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198523393
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:50 schreef viagraap het volgende:

[..]

Eerder ondanks de bezuinigingen. Het is al jaren gemeengoed dat de bezuinigingen te zwaar waren en de economie juist heeft verzwakt.
Oneens. Bezuinigingen waren nodig maar inderdaad niet elke maatregel was effectief. In ieder geval is de regering nu makkelijk in staat bedrijven te ondersteunen met tientallen miljarden euro's. Als er geen Rutte I en II was geweest maar Klaver/Marijnissen I en II dan zaten we nu aan de grond want linkse politiek betekent de totale ineenstorting van de economie. Onder links werkt niks en niemand meer omdat bedrijven compleet worden uitgezogen door de progressieve struikrovers. Je ziet dat nu gebeuren met het verkiezingsprogramma van de PvdA die een lastenverzwaring voor het bedrijfsleven voorstelt van ¤ 42 miljard. Totaal krankzinnig.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 06:20:29 #104
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_198523407
NPO is links?

quote:
Onderzoek: Rechts domineert de verkiezingscampagne op radio en tv
...
De onderzoekers stellen vast dat de rechtse politici de campagne op radio en tv domineren. In de Tweede Kamer hebben de rechtse partijen (centrum-rechts en populistisch rechts bij elkaar) ongeveer de helft van de zetels, maar in de media krijgen ze drie keer zoveel aandacht als de linkse partijen...
quote:
Het onderzoek is uitgevoerd door de Vrije Universiteit en de Universiteit Utrecht in samenwerking met het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. De data voor dit onderzoek zijn verzameld door in de periode van 1 februari tot en met 12 maart 45 radio- en tv-programma's bij de publieke omroep te analyseren.
pi_198523518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 06:10 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Oneens. Bezuinigingen waren nodig maar inderdaad niet elke maatregel was effectief. In ieder geval is de regering nu makkelijk in staat bedrijven te ondersteunen met tientallen miljarden euro's. Als er geen Rutte I en II was geweest maar Klaver/Marijnissen I en II dan zaten we nu aan de grond want linkse politiek betekent de totale ineenstorting van de economie. Onder links werkt niks en niemand meer omdat bedrijven compleet worden uitgezogen door de progressieve struikrovers. Je ziet dat nu gebeuren met het verkiezingsprogramma van de PvdA die een lastenverzwaring voor het bedrijfsleven voorstelt van ¤ 42 miljard. Totaal krankzinnig.
De mensen met veel koopkracht hebben toch ook nog nooit gewerkt? Ondanks dat hebben zij veel inkomsten om producten te kopen die het leven voor hen licht maakt, terwijl mensen met weinig koopkracht daar jaren voor moeten sparen. Dat is toch een enorm onrecht?
pi_198523555
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 20:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Ik ken ook wat aardig mensen die CU stemmen.
Zijn er ook GKV - ers die SGP stemmen ?
Ik neem niet aan dat elk GKV lid staat te juichen om de klimaat plannen van de CU
Zijn er zeker. Denk trouwens dat dat zelden tot nooit om de klimaatplannen gaat (heb nog nooit een GKV lid negatief over klimaatplannen gehoord). Wel gaat dat vaak om angst voor de islam, bang de de islam het hier over neemt en de kerken gaat sluiten. Zeggen dat het percentage moslims hier al decennia stabiel rond de 4% zit helpt dan helaas vaak weinig.

Ik ken trouwens ook wel GKV leden die CDA, SP of zelfs D66 stemmen (waarbij mijn eerste vraag dan altijd is waarom ze het bijzonder onderwijs willen afschaffen, iets waar ze bijna nooit aan hebben gedacht).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198524409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 06:20 schreef Bondsrepubliek het volgende:
NPO is links?
[..]


[..]

Links vindt de NPO te rechts en rechts vindt de NPO te links.

Oftewel, ze doen het precies goed.
pi_198524437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 06:10 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Oneens. Bezuinigingen waren nodig maar inderdaad niet elke maatregel was effectief. In ieder geval is de regering nu makkelijk in staat bedrijven te ondersteunen met tientallen miljarden euro's. Als er geen Rutte I en II was geweest maar Klaver/Marijnissen I en II dan zaten we nu aan de grond want linkse politiek betekent de totale ineenstorting van de economie. Onder links werkt niks en niemand meer omdat bedrijven compleet worden uitgezogen door de progressieve struikrovers. Je ziet dat nu gebeuren met het verkiezingsprogramma van de PvdA die een lastenverzwaring voor het bedrijfsleven voorstelt van ¤ 42 miljard. Totaal krankzinnig.
Sterkste schouders, zwaarste lasten. Een zekere lastenverzwaring voor grote bedrijven is zeker wel belangrijk, alleen moet je dat vanuit Europa aanpakken om te voorkomen dat bedrijven landen tegen elkaar uit gaan spelen met verhuisdreigementen.

En daarom Volt. ;)
pi_198524657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 06:10 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Oneens. Bezuinigingen waren nodig maar inderdaad niet elke maatregel was effectief. In ieder geval is de regering nu makkelijk in staat bedrijven te ondersteunen met tientallen miljarden euro's. Als er geen Rutte I en II was geweest maar Klaver/Marijnissen I en II dan zaten we nu aan de grond want linkse politiek betekent de totale ineenstorting van de economie. Onder links werkt niks en niemand meer omdat bedrijven compleet worden uitgezogen door de progressieve struikrovers. Je ziet dat nu gebeuren met het verkiezingsprogramma van de PvdA die een lastenverzwaring voor het bedrijfsleven voorstelt van ¤ 42 miljard. Totaal krankzinnig.
Je loopt nu gewoon maar met aannames te strooien over fictieve als/dan verhalen.
Verder is dat frame van de PvdA ook weer lekker makkelijk. Alsof die niet hebben nagedacht over eventuele schade en hoe dat te verzachten. Ik ben nu te lui om het uit te pluizen want eigenlijk op werk maar het zou me ook niet verbazen als dat getal een mooi voorbeeld van cherry picking is omdat het lekker groot en eng klinkt.
What Would Goku Do
  dinsdag 16 maart 2021 @ 11:56:44 #110
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198527155
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 16:13 schreef Ixnay het volgende:
Bijna iedereen die ik ken stemt FVD. Alles om die partij is een bak optimisme.

Dit moeten 15-20 zetels zijn.
Die paar bijeenkomsten waar een paar elitaire twintigers in een bierkeller samen de laarsjes poetst terwijl men openlijk droomt over een putsch (denk erom: niet meer op de app!) is niet echt een representatieve peiling te noemen natuurlijk.

Maar goed, er zullen wel een zetel of twee bijkomen. Wonderlijk genoeg.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 16 maart 2021 @ 11:59:25 #111
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198527194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 11:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Die paar bijeenkomsten waar een paar elitaire twintigers in een bierkeller samen de laarsjes poetst terwijl men openlijk droomt over een putsch (denk erom: niet meer op de app!) is niet echt een representatieve peiling te noemen natuurlijk.

Maar goed, er zullen wel een zetel of twee bijkomen. Wonderlijk genoeg.
Bierkellerpusche sind so 1923.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 12:02:29 #112
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198527243
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar ff serieus, je vindt toch niet oprecht dat het lekker loopt? En voor de duidelijkheid, ik ben alles behalve anti-CDA.
Zie daar de reden waarom Hoekstra zich in eerste instantie niet meldde als lijsttrekker; die man heeft campagne voeren niet in de vingers. Hij heeft er ook het charisma niet voor.

Dit had de Jonge echt veel beter gedaan, maar soit, het is wat het is. Ik verwacht geen enorme winst eigenlijk. 20 zetels zou mooi zijn. Alles boven de 15 prima denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 16-03-2021 12:29:00 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 17 maart 2021 @ 07:39:50 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198542806
Vandaag is de dag. Stemt allen!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198542979
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:39 schreef Perrin het volgende:
Vandaag is de dag. Stemt allen!
Geregeld. Ik heb mijn bijdrage geleverd, zoals elke keer sinds ik mag.

Nog kort getwijfeld in het hokje of ik vast zou houden aan mijn partij van de afgelopen keren, maar toch besloten om een gematigdere koers met meer richting te varen. Van VVD naar Volt.
  woensdag 17 maart 2021 @ 08:37:40 #115
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198543356
PvdA, GL en SP zitten vandaag in de hoek waar de klappen vallen. Links is dood, links doet er niet meer toe.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 april 2021 @ 23:07:46 #116
408813 crew  trein2000
pi_198908739
Theo Hiddema naar de EK voor Forum: https://www.nrc.nl/nieuws(...)erste-kamer-a4038937
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198910034
Hiddemeister _O_
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:02 #118
408813 crew  trein2000
pi_201641164
https://www.trouw.nl/poli(...)ent&utm_content=free

Om het formatietopic niet onnodig te belasten deze maar een gekickt.

Commentaar: positie Van Huffelen, functie elders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:18:28 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201641645
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)ent&utm_content=free

Om het formatietopic niet onnodig te belasten deze maar een gekickt.

Commentaar: positie Van Huffelen, functie elders.
Jongens toch, het houdt niet op. Hoekstra en Vijlbrief worden er zo ook steeds meer ingetrokken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:32:57 #120
408813 crew  trein2000
pi_201641709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Jongens toch, het houdt niet op. Hoekstra en Vijlbrief worden er zo ook steeds meer ingetrokken.
twitter

RTL heeft er ook een stuk over. Heel treurig weer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201642254
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)ent&utm_content=free

Om het formatietopic niet onnodig te belasten deze maar een gekickt.

Commentaar: positie Van Huffelen, functie elders.
En Hoekstra heeft het dus ook gezien, zoiets moet hem toch zo langzamerhand gaan raken als het echt waar is. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zo dom zijn geweest om hier weer niet open te zijn... over het memo kon Van Huffelen niet echt vallen, dat was toen Snel er nog zat. Hebben die ambtenaren dan echt alle macht op dat ministerie?

Vanmorgen komt er een reactie van Van Huffelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201738059
Van Haga neemt fors afstand van FvD: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20211013
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201763334
Ik vrees dat D66 eigenlijk ook op zoek kan naar een nieuw kamerlid:
https://www.1limburg.nl/d(...)euw-met-ziekteverlof

Raemakers voor de tweede keer in korte tijd met ziekteverlof. Dat gaat lastig worden om volledig terug te komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:57:22 #124
408813 crew  trein2000
pi_201763396
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:53 schreef Hanca het volgende:
Ik vrees dat D66 eigenlijk ook op zoek kan naar een nieuw kamerlid:
https://www.1limburg.nl/d(...)euw-met-ziekteverlof

Raemakers voor de tweede keer in korte tijd met ziekteverlof. Dat gaat lastig worden om volledig terug te komen.
Ik neem aan dat z’n vervanger, Salah, wel beschikbaar blijft. Dat D66 in het kabinet zou komen lijkt immers een zekerheidje.

Leuk experiment overigens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:26:42 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201845562
Ondertussen geeft Ankie-Broekers Knol bijna dagelijks een brevet van onvermogen af en zit ze er nog steeds. Na haar hinderlijke aanwezigheid in de Afghanistandiscussie heeft ze nu de noodopvang op Ter Apel laten overstromen. Regeren is vooruitzien geldt gek genoeg niet voor deze VVD'er die echt op elk dossier te laat reageert.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ep-op-ramp-procedure
quote:
De situatie in Ter Apel is zo ernstig dat de Veiligheidsregio Groningen een procedure start tegen de Rijksoverheid. Daarbij wordt de minister om bijstand gevraagd. Zo'n procedure wordt normaal gesproken gebruikt bij crises of rampscenario's. "Dat is waar we nu in zitten. Een zeer ernstige crisis", zegt Koen Schuiling van Veiligheidsregio Groningen in Nieuwsuur.

Vijfhonderd extra opvangplekken voor asielzoekers, dat werd vandaag beloofd door demissionair staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (VVD). Maar dit verandert niet genoeg aan de ernstige situatie in Ter Apel, vindt de Veiligheidsregio Groningen.
Dit zat er al tijden aan te komen maar de VVD frustreert al ongeveer 10 jaar lang de asielketen, van aanvraag tot integratie, waarschijnlijk vanwege hun ingebakken afkeer aan mensenrechten en dus heeft ook op dit punt de betrokken VVD'er geen donder uitgevoerd en het volledig vast laten lopen. Ankie Broekers-Knol vindt het allemaal wel prima als mensen onder de minimumvoorwaarden worden gehuisvest in een opvangcentrum ergens in de periferie van Nederland, daar komt ze toch nooit. Bovendien, straks gaan de vluchtelingen nog 'morren' en dan kan de Telegraaf mooi een tendentieus racistisch stuk schrijven over hoe ondankbaar die luie buitenlanders wel niet zijn en daar spint de VVD alleen maar garen bij, dus uiteraard gaat Ankie Broekers-Knol niet ingrijpen op het moment dat het misgaat met de huisvesting van asielzoekers, ze zou wel gek zijn en/of een hart hebben.

De zoveelste middelvinger van het kabinet naar de mensen aan de randen van de samenleving - figuurlijk en ook geografisch. Ik snap dat het huidige kabinet onderbemand is maar je zou toch echt op een gegeven moment je totaal disfunctionele staatssecretaris van J&V eruit kunnen zetten en desnoods vervangen door een kliko met een smiley erop, nadelige effecten hoef je er niet van te verwachten.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 oktober 2021 @ 16:09:35 #126
408813 crew  trein2000
pi_201847236
https://www.tubantia.nl/s(...)s-journaal~aeed61e4/

Ron Fresen heeft kanker en stopt er mee in mei. Sneu werk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 oktober 2021 @ 16:10:41 #127
408813 crew  trein2000
pi_201847260
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef VoMy het volgende:
Ondertussen geeft Ankie-Broekers Knol bijna dagelijks een brevet van onvermogen af en zit ze er nog steeds. Na haar hinderlijke aanwezigheid in de Afghanistandiscussie heeft ze nu de noodopvang op Ter Apel laten overstromen. Regeren is vooruitzien geldt gek genoeg niet voor deze VVD'er die echt op elk dossier te laat reageert.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ep-op-ramp-procedure
[..]
Dit zat er al tijden aan te komen maar de VVD frustreert al ongeveer 10 jaar lang de asielketen, van aanvraag tot integratie, waarschijnlijk vanwege hun ingebakken afkeer aan mensenrechten en dus heeft ook op dit punt de betrokken VVD'er geen donder uitgevoerd en het volledig vast laten lopen. Ankie Broekers-Knol vindt het allemaal wel prima als mensen onder de minimumvoorwaarden worden gehuisvest in een opvangcentrum ergens in de periferie van Nederland, daar komt ze toch nooit. Bovendien, straks gaan de vluchtelingen nog 'morren' en dan kan de Telegraaf mooi een tendentieus racistisch stuk schrijven over hoe ondankbaar die luie buitenlanders wel niet zijn en daar spint de VVD alleen maar garen bij, dus uiteraard gaat Ankie Broekers-Knol niet ingrijpen op het moment dat het misgaat met de huisvesting van asielzoekers, ze zou wel gek zijn en/of een hart hebben.

De zoveelste middelvinger van het kabinet naar de mensen aan de randen van de samenleving - figuurlijk en ook geografisch. Ik snap dat het huidige kabinet onderbemand is maar je zou toch echt op een gegeven moment je totaal disfunctionele staatssecretaris van J&V eruit kunnen zetten en desnoods vervangen door een kliko met een smiley erop, nadelige effecten hoef je er niet van te verwachten.
Nou nou, overdrijven is ook een kunst.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:10:35 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201871976
https://nos.nl/artikel/24(...)nten-mee-dan-gehoopt

quote:
Volt doet bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar in minder plaatsen mee dan waar de partij op hoopte. 25 plaatselijke afdelingen hadden zich aangemeld, maar veel daarvan voldoen niet aan de 'pariteitseisen' die Volt zichzelf stelt. Projectleider Anna Strolenberg bevestigt een bericht daarover in De Telegraaf.

Volt is onderdeel van een Europese politieke beweging en een van de kernprincipes van die beweging is dat de kandidatenlijsten voor de helft uit mannen bestaan en voor de helft uit vrouwen. En non-binaire mensen kunnen de plekken van zowel mannen als vrouwen bezetten.

Maar in de praktijk blijken meer mannen dan vrouwen zich aan te melden, waardoor de 50-50-verdeling niet wordt gehaald. Binnenkort wordt duidelijk in hoeveel gemeenten Volt deelneemt.

Volgens Strolenberg zijn het er in elk geval meer dan tien. Partijleider Dassen zei in juli al dat Volt niet overal mee kan doen en dat "je soms minder snel moet gaan, om verder te komen."

Ontzettende sukkels met hun zelfverzonnen flauwekulnormen :') weet je ook weer dat de Voltafdeling drukker is met beeldvorming dan met gemeentepolitiek.
pi_201872007
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:10 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nten-mee-dan-gehoopt
[..]
Ontzettende sukkels met hun zelfverzonnen flauwekulnormen :') weet je ook weer dat de Voltafdeling drukker is met beeldvorming dan met gemeentepolitiek.
Ik las het ook, inderdaad. Echt een onzinargument. Dan ben je dus echt doorgeschoten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:41:52 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201872236
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik las het ook, inderdaad. Echt een onzinargument. Dan ben je dus echt doorgeschoten.
Wat moeten de Voltkiezers hier ook mee? Nee, ons dorp is ten prooi gevallen aan de SGP/CDA/FvD want onze partij wilde niet meedoen aan de vkz omdat ze zelf niet genoeg vrouwen enthousiast konden maken. Over 4 jaar beter, of niet.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:45:23 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201872264
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)s-journaal~aeed61e4/

Ron Fresen heeft kanker en stopt er mee in mei. Sneu werk.
Kanker is niet de (voornaamste) reden dat hij stopt aldus Fresen zelf:
https://www.omroepwest.nl(...)en-vol-leven-voor-me
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201872267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat moeten de Voltkiezers hier ook mee? Nee, ons dorp is ten prooi gevallen aan de SGP/CDA/FvD want onze partij wilde niet meedoen aan de vkz omdat ze zelf niet genoeg vrouwen enthousiast konden maken. Over 4 jaar beter, of niet.
Ik vraag me vooral af of de Voltleden zelf hier ook inspraak in hebben gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201872270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:21 schreef Hanca het volgende:
Van Haga neemt fors afstand van FvD: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20211013
waarom denkt deze notoire huisjesbelegger dat iemand ooit op hem gaat stemmen?

Naja oke mensen stemden ook op Cherry
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:55:13 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201872338
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:46 schreef Derrazi het volgende:

[..]
waarom denkt deze notoire huisjesbelegger dat iemand ooit op hem gaat stemmen?

Naja oke mensen stemden ook op Cherry
Hij was even populair als Baudet bij de TK-verkiezingen.
pi_201872464
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:46 schreef Derrazi het volgende:

[..]
waarom denkt deze notoire huisjesbelegger dat iemand ooit op hem gaat stemmen?

Naja oke mensen stemden ook op Cherry
Zo impopulair is Van Haga niet, alleen wat oppportunistisch. Zie zijn onderscheidend vermogen ten opzichte van een Eerdmans ook niet, beiden helaas wat incapabel om het geclaimde gat te vullen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:41:09 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201872650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af of de Voltleden zelf hier ook inspraak in hebben gehad.
De Voltleden wonen overal, als ze in Spanje deze regel belangrijk vinden dan heeft de Volt-afdeling in Zutphen pech gehad. PanEuropesePartij _O_
pi_201872687
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
De Voltleden wonen overal, als ze in Spanje deze regel belangrijk vinden dan heeft de Volt-afdeling in Zutphen pech gehad. PanEuropesePartij _O_
VoltNederland had 1 januari gewoon 7.500 leden en volgens eigen opgave 11.750 leden in maart. Die leden kunnen zich hier over dus ook gewoon uitspreken. Het lijkt me nogal vreemd als je zoiets als bestuur alleen beslist. Bij een enkele afdeling afkeuren is dat aan het bestuur, maar zoveel afdelingen wegens 1 generieke regel is wat anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:58:31 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201873602
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
VoltNederland had 1 januari gewoon 7.500 leden en volgens eigen opgave 11.750 leden in maart. Die leden kunnen zich hier over dus ook gewoon uitspreken. Het lijkt me nogal vreemd als je zoiets als bestuur alleen beslist. Bij een enkele afdeling afkeuren is dat aan het bestuur, maar zoveel afdelingen wegens 1 generieke regel is wat anders.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)olt-te-veel-gevraagd

Binnen VoltEuropa hebben ze het te druk met bestuurtje spelen om zich met dit soort dingen bezig te houden, dus het komt waarschijnlijk uit BestuurNL ja.
Verder vind ik Volt altijd al een parodie op een partij, met hun Europamantra bij alle problemen ipv een echte ideologische koers. Dat ze door/ondanks hun totale onzichtbaarheid in de peilingen stijgen is ook wel weer veelzeggend.
pi_201873748
Dat je lokaal niet meedoet om dat je niet genoeg kwaliteit in je lijst kan krijgen, daar kan ik wel inkomen. Goede beslissing dan. Maar met deze reden is het gewoon seksisme. Ik had gehoopt en eigenlijk simpelweg aangenomen dat man en vrouw gelijk zouden zijn binnen Volt. Het gaat ze niet om kwaliteit zonder aanziens des persoons het gaat ze om eigenschappen waar mensen niets aan kunnen veranderen.
pi_202084682
De Nederlandse politiek breed en de SGP in het algemeen nemen vandaag afscheid van een monument: Bas van der Vlies is overleden

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verscheen~aefc7d4b/

Langst zittende kamerlid sinds de jaren 60, van 1981 tot 2010.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202085058
Vandaag zou de kamervoorzitter een hartig woordje met de informateurs praten. Ben benieuwd.
pi_202085190
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
Vandaag zou de kamervoorzitter een hartig woordje met de informateurs praten. Ben benieuwd.
Verkeerde topic ;)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202099472
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 november 2021 @ 15:05:41 #144
408813 crew  trein2000
pi_202099492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:04 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Kwam hem net posten.
Wtf :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:38:11 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202099935
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:04 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Lol, goed geschreven tekst ook zeg. Niet door te komen, ondanks de smeuïge inhoud.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:55:15 #146
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202100775
Vaag verhaal, ben benieuwd wat er achter zit.

DENK zit nu nog niet in de gemeenteraad in Den Haag.
Wel zijn er nu 3 partijen die min of meer in dezelfde vijver vissen, maar die houden er mee op. Dus er staat nogal wat op het spel, potentieel een zetel of 4-5.

De Islam Democraten hebben zich vorig jaar aangesloten bij DENK, maar zit nog onder eigen naam in de raad en het ID-raadslid stopt volgend jaar. Nida stopt helemaal als partij, en van de Partij van de Eenheid van Arnoud van Doorn wordt weinig meer vernomen. Van Doorn heeft aangekondigd dat hij gaat emigreren naar Marokko, is ivm ziekte afwezig, en de beide fractievertegenwoordigers in de raadscommissies zijn ook al maanden afwezig.
pi_202100862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:04 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat een grof schandaal. Ik zou gelijk aangifte doen als het mij zou overkomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:06:37 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202100890
Het is niet eenvoudig, een politieke partij bijeen houden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202100965
Afluisterapparatuur gewoon hebben als gear alsof het kantoorartikelen zijn. Ongelooflijk. |:(
pi_202100975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat een grof schandaal. Ik zou gelijk aangifte doen als het mij zou overkomen.
Stiekem gesprekken van anderen opnemen is ook verboden. Het mag wel als je zelf gespreksdeelnemer bent, maar je mag het dan niet openbaar maken / publiceren.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 17:41:42 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202101209
Jongens, deze reeks gaat over de aanloop naar de vorige verkiezigen, ik denk dat ik deze nu gewoon op slot ga doen want alle nieuwe ontwikkelingen kunnen in de formatie reeks naar mijn mening.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')