Midden in een midlife crisis? Moet je die nog krijgen of ben je die al voorbij? Hier kun je je ei kwijt over ouder worden en herinneringen aan vervlogen tijden.
Ja, in de 40+ SC hadden we het idee opgepakt om met elkaar wat biertjes te gaan proeven, en, naast er van te genieten, deze ook te beoordelen.
Ah, 40+, heette deze reeks ook niet eerst de Fok! 40+ Bierproeverij?
Klopt, maar omdat iedereen, jong (nouja, wel 18+ natuurlijk ) en oud, welkom is heb ik het 40+-gedeelte nu achterwege gelaten om de toegankelijkheid te vergroten.
Hieronder volgt de OP met uitleg zoals geschreven voor de eerste editie:
Hoe gaat het in zijn werk?
We stellen een lijstje met verschillende biertjes samen, iedereen die mee wil doen schaft deze aan, en op een afgesproken moment trekken we allemaal hetzelfde flesje/blikje open.
Een afgesproken moment?
Na overleg hebben we besloten iedere vrijdagavond 2 biertjes te proeven. Biertje 1 om 20:30u Biertje 2 om 21:15u
Leuk?
LIjkt ons wel
Mij ook wel, kan ik meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Mooi! Hoe nu verder?
Allereerst zou ik zeggen, meld jezelf even in dit topic.
Daarnaast moet er natuurlijk een gevarieerd bierlijstje worden samengesteld. Iedereen die mee wil doen mag ook één of twee biertjes nomineren.
Hoe nomineer ik, en welk biertje kies ik daarvoor?
Om het overzichtelijk te houden graag jouw nominatie even via DM naar mij. Zo is het uiteindelijke lijstje ook een verrassing, wel zo leuk.
Welk biertje je kiest is aan jou. Het lekkerste biertje wat je kent, het biertje wat je getipt kreeg van iemand anders, of die met dat leuke etiket, het flesje wat al even bovenaan jouw verlanglijstje stond...
Jouw nominatie, jouw reden
Enige 'eis' is dat het wel te koop moet zijn bij de meeste bierspeciaalzaken, en als maximale prijs houden we 4 euro aan.
En dan?
Met alle verzamelde nominaties ga ik in overleg met enkele andere bierdrinkers een gevarieerd en interessant lijstje maken. Dit zal dan z.s.m. bekend gemaakt worden, zodat iedereen voldoende tijd heeft deze biertjes aan te schaffen.
Zoals al aangegeven gaat het om 4 vrijdagavonden in november. Totaal 8 biertjes dus.
Ik zal ook de 'programmering' bekend maken, zodat je weet wanneer welk biertje gedronken zal worden, da's ook handig voor hen die om welke reden dan ook niet alle 4 de avonden van de partij kunnen/willen zijn.
Als er nog iets mist en/of onduidelijk is zal ik deze OP nog aanpassen
Beer on!
---------------------------------------------------------------------------------- De OP hierboven is, enigszins aangepaste, versie van de november 2020 editie.
Bedankt iedereen voor de nominaties!
Het lijstje!
5 maart
Biertje 1 BOMBrewery Triporteur From Heaven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 St. Bernardus Abt 12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 maart
Biertje 1 Tynt Meadow Trappist Ale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 Tripel Karmeliet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19 maart
Biertje 1 Sancti Adalberti Egmondse Tripel
SPOILER
Biertje 2 D'Achouffe Cherry Chouffe
SPOILER
26 maart
Biertje 1 Strubbe Houtenkop
SPOILER
Biertje 2 Poesiat & Kater Schapentiet
SPOILER
Samenvatting, voor het boodschappenlijstje
BOMBrewery Triporteur From Heaven ]St. Bernardus Abt 12 Tynt Meadow Trappist Ale Tripel Karmeliet Sancti Adalberti Egmondse Tripel D'Achouffe Cherry Chouffe Strubbe Houtenkop Poesiat & Kater Schapentiet
Allen verkrijgbaar, en op voorraad (momenteel), bij Mr. Hop
[ Bericht 21% gewijzigd door D. op 05-03-2021 21:13:09 ]
St.Bernardus Abt 12 heeft een zeer fruitig aroma, afkomstig van onze eigen specifieke gist. Het zit boordevol complexe smaken en blinkt uit door zijn lange bitterzoete afdronk. Het bier laat zich vlot drinken door zijn zachte volmondige smaak en perfecte evenwicht tussen bitter en zoet. Een Abt drinken is met volle teugen van het leven genieten.
Het drinkt inderdaad goed weg en is lekker, maar geen specifieke smaak die er uit springt.
St.Bernardus Abt 12 heeft een zeer fruitig aroma, afkomstig van onze eigen specifieke gist. Het zit boordevol complexe smaken en blinkt uit door zijn lange bitterzoete afdronk. Het bier laat zich vlot drinken door zijn zachte volmondige smaak en perfecte evenwicht tussen bitter en zoet. Een Abt drinken is met volle teugen van het leven genieten.
Het drinkt inderdaad goed weg en is lekker, maar geen specifieke smaak die er uit springt.
Op vrijdag 5 maart 2021 21:40 schreef BasEnAad het volgende: Heeft iemand nog een mening over dit biertje? Ik niet zo specifiek eigenlijk.
Ik twijfelde wat in het begin omdat hij geen heel specifieke smaak heeft maar vind het nu jammer dat ik hem bijna op heb want hij is zachter en complexer dan ik eerst dacht
Zou er nog wel een bestellen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Ja zeker leuk. Wat me opviel door de foto's die hier voorbij kwamen, bij mij stond Mister voluit geschreven. Was zeker een invalkracht die dat geschreven had.
Ja zeker leuk. Wat me opviel door de foto's die hier voorbij kwamen, bij mij stond Mister voluit geschreven. Was zeker een invalkracht die dat geschreven had.
Of je was de eerste van de dag...uitgerust schrijfhandje
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!
Ik had deze genomineerd. Vooral omdat het heel erg lijkt op de oh zo gewilde Westvleteren, die heel moeilijk verkrijgbaar is. Waar je op afspraak in een lange file enkele kratjes van kunt afhalen.
Ik had deze genomineerd. Vooral omdat het heel erg lijkt op de oh zo gewilde Westvleteren, die heel moeilijk verkrijgbaar is. Waar je op afspraak in een lange file enkele kratjes van kunt afhalen.
Alleen die file lijkt me al gezellig.
Zo'n mooie herfstdag... allemaal in de rij.. motor uit.. genietend van het vooruitzicht met gelijkgestemden.
Ja Westvleteren heb ik in de kroeg in Brugge nog wel eens voor de grap besteld. Was toen 12 euro per fles zoiets, viel nog mee.
Dan is mijn kaartje door de zelfde invalkracht geschreven
Een paar jaar geleden was er op FOK! een topic (het werd een reeks), waarin kortingscodes vann Wijnvoordeel gepost werden, toen werd er nog wel eens een doosje afgeleverd hier.
Een paar jaar geleden was er op FOK! een topic (het werd een reeks), waarin kortingscodes vann Wijnvoordeel gepost werden, toen werd er nog wel eens een doosje afgeleverd hier.
Ja het lullige met Westvleteren is dat de abdij zelf geen grote winsten maakt, zij verkopen een kratje, aan de deur, voor rond de 40 euro. Dat zijn 24 flesjes. Ze produceren net genoeg om zelf rond van te komen, dan is het klaar. Er zijn alleen handelaren die misbruik maken van die schaarste en dat bier doorverkopen voor woekerprijzen.
Ja, daar staat me iets van bij. lachen
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!
Ik krijg nog steeds af en toe post en of email van ze .. Kom er niet meer vanaf
Een mug sla ik zelf dood. Een spin in de hut, dan sleep ik mijn 110 kilo naar buiten tot opa hem vermoordt
Ik was gisteren bij mij zoon, 1.95 m groot en die dacht de dag ervoor een zwarte weduwe spin in zijn huis gezien te hebben, dus hij had hem inderdaad vermoordt
Op vrijdag 5 maart 2021 22:17 schreef oma-Nijn het volgende: Wij hopen nog een x op een 'live proeferij'. Voor nu, bedankt allemaal voor de gezelligheid en tot gauw
Op vrijdag 5 maart 2021 22:17 schreef oma-Nijn het volgende: Wij hopen nog een x op een 'live proeferij'. Voor nu, bedankt allemaal voor de gezelligheid en tot gauw