abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198336573

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
https://coronabeeld.nl/

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198336577
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook (al even) maar dan zou het handig zijn daar duidelijk over te zijn. Maar goed, ik blijf erbij dat ik dinsdag wel het 1 en ander verwacht wat dat betreft.
Maandag al persco.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:42:48 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198336667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maandag al persco.
Is het niet snel na de vorige?

Ik volg het eerlijk gezegd niet meer zo, ik hoor het wel wanneer ik m'n prik mag halen.
pi_198336680
Cyprus wil vanaf 1 mei gevaccineerde Britten toelaten zonder beperkingen: https://www.theguardian.c(...)-tourists-from-1-may

De UK heeft nu nog een uitreisverbod, en Cyprus nog een quarantaineplicht. Zonder dat laatste zou het ook zonder vaccin maar met test wel interessant zijn. Retourtje Eindhoven - Paphos is nu in mei vanaf ¤24 en in juni vanaf ¤39, maar ja die quarantaine...

Misschien binnenkort maar eens de vakantie topicreeks nieuw leven inblazen voor aso's en volhouders.
pi_198336684
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is het niet snel na de vorige?

Ik volg het eerlijk gezegd niet meer zo, ik hoor het wel wanneer ik m'n prik mag halen.
Er is nu al gezegd dat er geen ruimte voor versoepelingen is.
Ok, tot later.
Maar wellicht dat er 2 miljoen mensen op het puntje van hun stoel zitten. Is toch vermaak!
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:45:29 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198336707
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:44 schreef Noek het volgende:

[..]

Er is nu al gezegd dat er geen ruimte voor versoepelingen is.
Ok, tot later.
Maar wellicht dat er 2 miljoen mensen op het puntje van hun stoel zitten. Is toch vermaak!
Wel de kraker Jong Ajax - FC Den Bosch maandag om kwart voor zeven.

Keuzes, keuzes.
pi_198336727
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wel de kraker Jong Ajax - FC Den Bosch maandag om kwart voor zeven.

Keuzes, keuzes.
Ja moeilijk.
Ik ga mijn moeder uit bad halen, denk ik.
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:48:47 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:40 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mooie stropop van Hugo.
Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij geven
In zijn ogen is alles 'magniet!. Iedereen wordt gek van die vent.

Hoe lang pikken we dit nog?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:50:47 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

‘We zijn er gewoon nog niet’.

Oke. Wanneer zijn we er dan wel Hugo? Hij blijft dit roepen, maar zegt er nooit bij wanneer het dan wel kan. Wanneer is het wel veilig om mensen op een terrasje neer te zetten? Ik snap dat dat enorm gevaarlijk is; mensen in de buitenlucht, maar kom eens met wat meer info. Zo hoopgevend is hij :+
'zeg ik lekker niet!! dan kan ik iedere keer weer de doelpalen verzetten naar wat ik goed vind namelijk'
1947-2016
pi_198336793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iedereen wordt gek van die vent.

Spreek voor jezelf aub.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:51:03 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198336796
quote:
Weet ik niet.. We zijn niet echt een volkje wat echt massaal in opstand komt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198336805
quote:

[..]

Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij geven

Ik dacht dat ze dat aan het doen waren?
pi_198336828
quote:

[..]

Iedereen wordt gek van die vent.

Spreek voor jezelf aub
- verwijderd door admin -
pi_198336831
quote:

[..]

Wat wil je er tegen doen dan?
pi_198336834

lol
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:02 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf aub.
Hoeveel % is er voor een versoepeling op dit moment?

Spreek voor jezelf graag, want jij bent een steeds minder aanwezig soort. Met je 'het is me nog niet streng genoeg!!!' 9%. Een hele kleine minderheid.
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:05 #17
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336837
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:57 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198336854
quote:
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198336864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoeveel % is er voor een versoepeling op dit moment?

Spreek voor jezelf graag, want jij bent een steeds minder aanwezig soort. Met je 'het is me nog niet streng genoeg!!!' 9%. Een hele kleine minderheid.
Waar zeg ik dat het strenger moet dan?
pi_198336886
quote:

[..]

Heel lang. Demonstreren is voor gekkies.
En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
I'll give you something to do
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:56:37 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336898
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
Hoezo mislukt?
Een dikke dikke dikke meerderheid heeft dat wel gedaan namelijk.

Alleen kniesoren roepen dat het niet genoeg is om conclusies uit te trekken. Zoals een hugo de jonge. Maar hij is dan weer niet kniesorig genoeg om zelf geen fouten te maken.

En in vergelijking met de rivm modellen is het helemaal schandalig. De marge die zich niet liet testen kunnen ze ook heel goed simuleren + er zitten nog meer sloten achter de deur. Terwijl bij het rivm de modellen er 300% naast zitten, dat correct wordt geacht en zelfs (tijdelijke) grondrechtelijke beperkingen mee worden goedgekeurd.
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:56:47 #22
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:57:06 #23
346939 Janneke141
pi_198336905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:

[..]

En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
En als het niet stil blijft dan is het antwoord "ja we hebben speciaal voor jullie al een heleboel versoepeld, meer dan dat zit er voorlopig echt niet in hoor".
pi_198336907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Dimachaerus het volgende:
[ afbeelding ]

lol
Kunnen ze daar ook weer mooi op terugkomen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:58:15 #25
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336927
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo mislukt?
Een dikke dikke dikke meerderheid heeft dat wel gedaan namelijk.

Alleen kniesoren roepen dat het niet genoeg is om conclusies uit te trekken. Zoals een hugo de jonge. Maar hij is dan weer niet kniesorig genoeg om zelf geen fouten te maken.

En in vergelijking met de rivm modellen is het helemaal schandalig. De marge die zich niet liet testen kunnen ze ook heel goed simuleren + er zitten nog meer sloten achter de deur. Terwijl bij het rivm de modellen er 300% naast zitten, dat correct wordt geacht en zelfs (tijdelijke) grondrechtelijke beperkingen mee worden goedgekeurd.
Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.

Dit was een mooi experiment maar helaas niet goed uitgevoerd.

Het was geen experiment van het RIVM dus je hoort complete data aan te leveren als je iets wilt veranderen.
pi_198336931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:

[..]

We kunnen naar de kapper. Basta!
Go hard or go home
pi_198336949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Niet te begrijpen. Je doet mee aan een testcasus waarvan je weet dat naderhand testen belangrijk is en dan doe je het gewoon niet....
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:59:35 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336950
quote:

[..]

En heeft niemand door dat we voor de gek gehouden worden.

Sterker nog, ze vinden het lekker. Gezien dat de grootste volksverlakkers op 38! zetels staan in de peilingen. Omgerekend dik 2 miljoen stemgerechtigden.
1947-2016
pi_198336960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.
In wat voor grot leef jij?
pi_198336965
quote:

[..]

In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:01:43 #31
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:01:44 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.

Dit was een mooi experiment maar helaas niet goed uitgevoerd.
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?

Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor ^O^
1947-2016
pi_198337001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Mooi hè, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.
Want zo leef jij, met je wekelijkse pilsje in de kroeg.
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:02:47 #34
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor ^O^
Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:03:45 #35
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337018
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Van mij mag alles open hoor. Als je met 200 man de supermarkt in mag (waar tegenwoordig amper wat geregeld is), mag je ook de sportclub of horeca in waar het wel voor elkaar is.
pi_198337025
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Want dat gebeurt niet 2 kanten op natuurlijk ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:04:33 #37
346939 Janneke141
pi_198337033
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:04:51 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198337037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.
Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:05:05 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198337039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....
pi_198337040
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maandag al persco.
Oja, dat bedoel ik.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:06:06 #41
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?
Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:06:21 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198337058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:07:04 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198337067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.
maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:07:14 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198337069
twitter
pi_198337085
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:08:25 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198337091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk maar een klein deel stuk het puzzelstuk.
pi_198337097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
Ja, dat is nogal jammer. Dus dan maar stemmen op de partijen die al hebben bewezen dat ze nogal hard falen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:08:48 #48
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337100
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.
Er zal bij 100% wel een vergelijkbaar antwoord van Hugo zijn gekomen. Ik geloof dat de test ook vooral bedoelt was om draagvlak voor heropenen te creëren.
pi_198337117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
We kabbelen weer voort. Hopelijk over een aantal weken sterke dalingen.
pi_198337119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.
De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.
Als je daar rekening mee houdt is 80% is hele mooie score.

Ik begreep dat je er rustig 1 dag aan kwijt was aan 1 test, inclusief administratieve winkel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:09:48 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198337120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat aan het doen waren?
Klopt, maar dat wil ze niet zien.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:10:15 #52
346939 Janneke141
pi_198337125
quote:
Tijdens de Fieldlab-voetbalwedstrijd tussen NEC en De Graafschap is mogelijk één supporter besmet geraakt met het coronavirus. De supporter zat de hele wedstrijd op een vooraf aangewezen vaste zitplaats met een mondkapje op.
Rip die ene supporter.
pi_198337132
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De partijen Christenunie en SGP springen er wat mij betreft wel uit als het gaat om het maken van een kostenbatenafweging en het stellen van grenzen. SGP is natuurlijk wel op andere punten wel volledig van het padje, maar dat is een andere discussie.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:11:01 #54
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.

Ik begreep dat je er rustig 1 dag aan kwijt was aan 1 test, inclusief administratieve winkel.
Als je daar geen zin in hebt moet je niet meedoen met zo'n test. Nu zegt 20% 'ik heb de wedstrijd gezien, dus fuck de rest'.
pi_198337135
Heeeeerlijk eindelijk weer naar de kapper geweest. Man was dat lange haar zo zat zag er totaal niet meer uit. Nu maar hopen dat ze gewoon open mogen blijven.
pi_198337139
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik snap daar de logica ook niet achter eigenlijk, waarom er maar op 4 locaties getest kon worden.
pi_198337144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als je daar geen zin in hebt moet je niet meedoen met zo'n test. Nu zegt 20% 'ik heb de wedstrijd gezien, dus fuck de rest'.
@chratnox jouw broer was toch geweest naar een van die events, kan jij nog eens vertellen hoe het ging?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198337168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

@:chratnox jouw broer was toch geweest naar een van die events, kan jij nog eens vertellen hoe het ging?
Volgens mij kon er maar op 3 locaties getest worden, en dan op bepaalde tijdstippen.
Dat je daaraan gebonden bent kan het ook behoorlijk lastig maken.

Aah, dat zegt Serial al. :)
pi_198337189
Uit het positiviteitstopic... vanaf morgen worden thuiswonende 75-79 jarigen uitgenodigd voor een vaccinatie.

https://twitter.com/rivm/status/1367809551840538625
pi_198337215
Derde golf wordt bijna zichtbaar. Code Zwart al gereed

twitter
pi_198337224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Uit het positiviteitstopic... vanaf morgen worden thuiswonende 75-79 jarigen uitgenodigd voor een vaccinatie.

Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.

Gaan mensen met aandoeningen in die categorie eerder of maakt dat niet uit?
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:16:48 #62
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337227
quote:

Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:16:54 #63
346939 Janneke141
pi_198337229
quote:

Ah, dan zal mijn vader ook wel een keer post gaan krijgen.
pi_198337233
quote:

Mijn ouders *O* *O* *O*
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:17:24 #65
346939 Janneke141
pi_198337242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.
Dat zal zijn omdat die met het reeds beschikbare AstraZeneca worden ingeënt, denk ik.
pi_198337248
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.

In die categorie maakt het niet uit.
pi_198337249
quote:

[..]

Heeft met type vaccin te maken wat niet voor alle leeftijden even geschikt is.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:17:55 #68
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zal zijn omdat die met het reeds beschikbare AstraZeneca worden ingeënt, denk ik.
Inderdaad AZ. Geldt daar de volgorde niet voor dan?
pi_198337252
Ik wil wel eens weten waarom winkels niet gewoon open kunnen. De mondkapjesplicht was er pas vanaf 1 december, daarvoor waren mondkapjes niet nodig in winkels. Wat is er veranderd in de situatie nu ten opzichte van 1 december?
pi_198337253
En hoe lang duurt het eigenlijk om zo'n categorie te testen? Is dat een week, 2 weken of een maand?
Go hard or go home
pi_198337255
quote:

[..]

Die hebben AZ gekregen. De groep 60-65 is tussendoor gegaan.
pi_198337257
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Oud naar jong.
pi_198337258
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef zoost het volgende:
Derde golf wordt bijna zichtbaar. Code Zwart al gereed

Veel versoepelingen hoeven we na het weekend iig niet te verwachten met deze cijfers.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:18:25 #74
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

ahhh dat maakt het duidelijk. ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:18:54 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_198337272
quote:

Dan zullen mijn ouders wel de eerste groep hierna zijn. Fijn. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:19:16 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198337275
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Idd waarbij er geen andere partijen zijn, tenzij een kiezer dan en-passant de daarbij horende (veel extremere) standpunten accepteert. Mooi hoe politiek als keuze, zogenaamd "werkt". Een stem op/tegen een standpunt wordt gelijk een steling voor de rest van de (partij)uitgangspunten.

Het zou mooier zijn dat je je stem op onderwerp ipv partij zou kunnen opsplitsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198337284
800k moet best in 2 weekjes klaar kunnen zijn, ambities alvast beetje opkrikken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:20:37 #78
346939 Janneke141
pi_198337296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Inderdaad AZ. Geldt daar de volgorde niet voor dan?
AZ wordt maar tot 65 gebruikt. Ze gaan (gelukkig) niet wachten met AZ totdat alle oudere mensen met de andere vaccins zijn ingeënt.
pi_198337300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Noek het volgende:
En hoe lang duurt het eigenlijk om zo'n categorie te testen? Is dat een week, 2 weken of een maand?
Theoretisch zou het in 2,5 week gedaan kunnen zijn, maar tussendoor worden ook nog steeds zorgmedewerkers en verpleeghuisbewoners gevaccineerd dus who knows.
pi_198337306
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
800k moet best in 2 weekjes klaar kunnen zijn, ambities alvast beetje opkrikken.
Waarschijnlijk wat langer, dit is iets complexer omdat deze mensen bij verschillende GGD's langs moeten.
pi_198337310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).
Ik ben bijv blij dat ik nog fysiek naar mijn werk kan maar voor de rest is mijn leven voor een aanzienlijk deel slechts een schim van wat het was.
Maar goed, dit maakt wel weer pijnlijk duidelijk hoe verschillend mensen dit alles meemaken. Laten we maar gewoon voor onszelf spreken.
pi_198337316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wat langer, dit is iets complexer omdat deze mensen bij verschillende GGD's langs moeten.
Als mijn ouders in die leeftijd zaten, zat ik al klaar in de auto hoor, maakt niet uit waarheen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:21:53 #83
346939 Janneke141
pi_198337319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik wil wel eens weten waarom winkels niet gewoon open kunnen. De mondkapjesplicht was er pas vanaf 1 december, daarvoor waren mondkapjes niet nodig in winkels. Wat is er veranderd in de situatie nu ten opzichte van 1 december?
Als we gaan versoepelen dan stijgen de besmettingen. Als we niet gaan versoepelen stijgen ze misschien ook wel. Met het oog op potentiële besmettingen in de toekomst is het beter om alles stijf gesloten te houden.
pi_198337350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we gaan versoepelen dan stijgen de besmettingen. Als we niet gaan versoepelen stijgen ze misschien ook wel. Met het oog op potentiële besmettingen in de toekomst is het beter om alles stijf gesloten te houden.
Helaas is dat het antwoord maar de doelpalen zijn constant verschoven. De angstpsychose is gelukkig grotendeels verdwenen maar we staan wel nog steeds op een groter voetbalveld. Metaforisch, dan.
pi_198337358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als mijn ouders in die leeftijd zaten, zat ik al klaar in de auto hoor, maakt niet uit waarheen.
Jawel, maar niet iedereen is assertief, hoorde dat van mijn moeder dat buurvrouw zei: Ik wil best, maar geen idee hoe ik er moet komen, pffffffff en dat is dus maar 15 km verderop.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:24:38 #86
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198337360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
Zou zelfs binnen 1 week moeten kunnen als we die jubeltweet van Hugo geloven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198337371
Ook wel weer typisch dat hier nu pas echt over wordt nagedacht. Maak gewoon een soort loting waarbij een aantal mensen aan het einde van de dag langs kunnen komen voor een prik, ongeacht leeftijdsklasse

quote:
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport komt binnenkort met een richtlijn over hoe 'vaccinatierestjes' verdeeld moeten worden. Momenteel vaccineren prikkers elkaar met de overgebleven doses, of deze gaan naar zorgmedewerkers die al op de priklocatie aanwezig zijn. Het beleid moet voorkomen dat er doses vaccin tegen het coronavirus ongebruikt moeten worden weggegooid.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:27:10 #88
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337401
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Beetje vertrouwen in Hugo! Sarcasme off
pi_198337412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
Ook wel weer typisch dat hier nu pas echt over wordt nagedacht. Maak gewoon een soort loting waarbij een aantal mensen aan het einde van de dag langs kunnen komen voor een prik, ongeacht leeftijdsklasse
[..]

Beetje jammer (maar wel typisch) dat ze hier nu pas aan beginnen te denken ja. Lijkt me niet heel moeilijk inderdaad. Talloze mensen die er om staan te springen; helemaal als ze daadwerkelijk versoepelingen gaan koppelen aan vaccinatie status.
pi_198337428
quote:
[..]

Of gewoon inderdaad een wachtlijst met mensen die geen problemen hebben op welke dag dan ook die kant op te rijden.
pi_198337453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198337456
quote:
We mogen blij zijn dat we 10 minuten mogen shoppen bij de action. Anders wordt het levensgevaarlijk natuurlijk.

Dat iedereen daarna met tientallen tegelijk de supermarkt in duikt vergeten we dan maar even voor het gemak.
Zonder wrijving geen glans
pi_198337487
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.
Klopt, maar toen er aan begin nog niet duidelijk was of dat zo was is daarom die keuze gemaakt.
pi_198337488
quote:
[..]

Het is niet zozeer dat er nu pas over nagedacht wordt. Er wordt nu pas werk gemaakt van gecentraliseerd beleidsadvies. Of dat per se noodzakelijk is, daar kun je over twisten.
pi_198337489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Haags het volgende:

[..]

We mogen blij zijn dat we 10 minuten mogen shoppen bij de action. Anders wordt het levensgevaarlijk natuurlijk.

Dat iedereen daarna met tientallen tegelijk de supermarkt in duikt vergeten we dan maar even voor het gemak.
Wat een vergelijking ook :')
pi_198337497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar toen er aan begin nog niet duidelijk was of dat zo was is daarom die keuze gemaakt.
Ja, het VK heeft een gok genomen en die bleek gunstig uit te pakken.
  Spellchecker vrijdag 5 maart 2021 @ 14:32:04 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198337499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jawel, maar niet iedereen is assertief, hoorde dat van mijn moeder dat buurvrouw zei: Ik wil best, maar geen idee hoe ik er moet komen, pffffffff en dat is dus maar 15 km verderop.
Taxi?
pi_198337500
quote:
Het gaat niet om de winkels, het gaat om verplaatsingen te voorkomen, dat geld ook voor sportwedstrijden, zelfde reden.
pi_198337507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

In Duitsland is men op basis daarvan ook van gedachten veranderd en laat AZ weer geprikt worden bij ouderen. Gelukkig.
pi_198337509
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:32 schreef maily het volgende:

[..]

Taxi?
Ja dat was ook mijn antwoord, overigens hebben mijn ouders die nog autorijden het ook aangeboden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:32:53 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198337512
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ach ja Hugo. Die roept wel vaker wat.
pi_198337523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat niet om de winkels, het gaat om verplaatsingen te voorkomen, dat geld ook voor sportwedstrijden, zelfde reden.
Heb je uitspraken van Rutte of De Jonge of wie dan ook die daar op wijzen?
pi_198337539
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hmm, dit is denk ik al 10x of vaker in persco's of andere interviews door beide heren zo verwoord.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:34:21 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198337540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Haags het volgende:

[..]

dat is me toch iets te simpel
pi_198337546
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja staat in de technische briefing.
pi_198337548
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Rip die ene supporter.
Maar dan was er dus ook minstens een die negatief testte voor het evenement, maar die toch besmettelijk was tijdens het evenement.
pi_198337549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm, dit is denk ik al 10x of vaker in persco's of andere interviews door beide heren zo verwoord.
Zou kunnen, die kijk ik niet. Heb je ergens een link?
pi_198337560
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zou kunnen, die kijk ik niet. Heb je ergens een link?
Nee, zie youtube.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:37:28 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198337575
In april gaan we pas op volle toeren qua vaccineren dus dat is nog een maand wachten
pi_198337579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
In april gaan we pas op volle toeren qua vaccineren dus dat is nog een maand wachten
Eind deze maand staan we toch op 3 miljoen?
pi_198337580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is me toch iets te simpel
Wat ik bedoel te zeggen is dat grote zaken als een action prima meer klanten over de vloer kunnen hebben, net als bij de supers zoveel per 10m2 . Deurbeleidje erin, niks mis mee.

Dat krampachtige gedoe van 10 min shoppen en max 2 klanten tegelijk in zo'n grote winkel gaat nergens over.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:39:30 #112
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198337598
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is de verwachting ja. Drempel maart-april. Per juli iedereen een prik gehad
  Redactie Games vrijdag 5 maart 2021 @ 14:39:31 #113
181272 crew  Noppie2000
pi_198337599
quote:

[..]

Als je Hugo wil geloven*, afhankelijk van leveringen**

*Wil je niet
**Twijfelachtig
pi_198337602
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:37 schreef Haags het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat grote zaken als een action prima meer klanten over de vloer kunnen hebben, net als bij de supers zoveel per 10m2 . Deurbeleidje erin, niks mis mee.

Dat krampachtige gedoe van 10 min shoppen en max 2 klanten tegelijk in zo'n grote winkel gaat nergens over.
Verplaatsingen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:40:24 #115
346939 Janneke141
pi_198337610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar dan was er dus ook minstens een die negatief testte voor het evenement, maar die toch besmettelijk was tijdens het evenement.
Dat hoeft niet. Ze weten niet eens of die ene besmette supporter wel in het stadion is besmet.
pi_198337622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat een vergelijking ook :')
Wat is daar gek aan dan? De ene winkel verkoopt voedsel + wat rommel en daar krioelt het van de mensen en de andere winkel verkoopt rommel + wat voedsel en daar heerst het virus des doods en mag je maar 10 minuten binnen zijn met 2 personen in totaal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198337623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Verplaatsingen.
Maar was dat geen overweging van vorige zomer tot midden december?
pi_198337628
quote:

[..]

Klopt en daarna zal het hopelijk hard gaan met in het 2e kwartaal nog eens 6-9 miljoen gevaccineerde mensen.
pi_198337630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar was dat geen overweging van vorige zomer tot midden december?
Omdat signaalwaarde toen lager was.
pi_198337633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:41 schreef Ronald het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan dan? De ene winkel verkoopt voedsel + wat rommel en daar krioelt het van de mensen en de andere winkel verkoopt rommel + wat voedsel en daar heerst het virus des doods en mag je maar 10 minuten binnen zijn met 2 personen in totaal.
De vergelijking klopt, maar het uitgangspunt niet. Er zullen vast mensen besmet raken in de supermarkt, maar die is te essentieel om te sluiten dus die besmettingen accepteren we als gegeven.
pi_198337639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eh, nee. Heb je een link naar de briefing zelf?
pi_198337646
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee hoor. We zaten toen op +7000 besmettingen en dat was schijnbaar prima.
pi_198337648
quote:

[..]

De supermarkt is een noodzakelijke aangelegenheid. Eiersnijders shoppen bij de Action niet. Het is krom (soms) maar wel degelijk te beargumenteren.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:44:14 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198337660
quote:

[..]

Moet er wel 1,5 miljoen bij de komende 4 weken, redden we dat?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:44:23 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198337662
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:37 schreef Haags het volgende:

[..]

je hebt ook nog de reisbewegingen er naartoe wat ze willen voorkomen, dat het voor grote winkels amper te doen is ben ik met je eens maar het is vooral een maatregel om de kleine winkelier tegemoet te komen.
pi_198337663
quote:

[..]

Omdat boodschappen om te kunnen eten noodzakelijk is en goedkope Chinese rommel + wat chocolade die bijna over de tijd is niet.
En aangezien ze willen dat je zo min mogelijk drukke plekken opzoekt is het redelijk logisch dat de action en andere behandeling krijgt dan een supermarkt.
pi_198337673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee hoor. We zaten toen op +7000 besmettingen en dat was schijnbaar prima.
Er waren toen nog geen signaalwaardes met daarbij een plan.
pi_198337675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De supermarkt is een noodzakelijke aangelegenheid. Eiersnijders shoppen bij de Action niet. Het is krom (soms) maar wel degelijk te beargumenteren.
De bouwmarkten dan. Open die hap.
pi_198337684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:45 schreef Haags het volgende:

[..]

Of de kroegen.
pi_198337695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:45 schreef Haags het volgende:

[..]

Jij kan niet bestellen en afhalen bij de bouwmarkt? Wat raar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 14:46:31 #131
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198337699
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is de verwachting ja. Drempel maart-april. Per juli iedereen een prik gehad
Ik geloof daar geen fluit van eerlijk gezegd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198337714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij lul je gewoon maar wat.
Ja ik kijk alle technische briefings voor mijn lol.
pi_198337715
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moet er wel 1,5 miljoen bij de komende 4 weken, redden we dat?
Ja.
pi_198337724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:46 schreef Questular het volgende:

[..]

Jij kan niet bestellen en afhalen bij de bouwmarkt? Wat raar.
Ik hou van klussen maar bestellen doe ik niet. Ik moet materiaal zien en voelen.
pi_198337751
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:47 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik hou van klussen maar bestellen doe ik niet. Ik moet materiaal zien en voelen.
Moet je naar zakelijke klusmarkt gaan, Pont Meijer ofzo, volgens mij zijn die wel open.
pi_198337755
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik snap de argumenten maar als ik zie hoeveel rommel er nu bijvoorbeeld bij Kruidvat staat uitgestald dan is dat noodzakelijke ook wel een beetje aan erosie onderhevig. En AH XL kan er ook wat van met allemaal troep die totaal niet essentieel is.

Ik ben van mening dat je de winkels gewoon open kunt doen zoals het was begin december, maar zolang het kabinet niks durft zullen we niet weten of het veilig genoeg is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198337771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja ik kijk alle technische briefings voor mijn lol.
Link er dan naar.
pi_198337818
Dit wordt interessant ..

Ik krijg zojuist op het ouderportaal een berichtje binnen met de strekking:
Woensdag mogen alle kindjes uit klas X weer naar school, mits negatief getest.
Vanaf dan vervalt het online onderwijs.

Kinderen die niet getest worden, mogen nog 5 dagen langer in quarantaine, zonder onderwijs. Zij die zich niet laten testen, zullen worden uitgezonderd van het onderwijs. En worden daarmee tot tweederangs burger verklaard.

-edit- laten we dit niet zeggen

Het gaat mij niet om die test. Ik laat mijn kind sowieso niet testen en die gaat sowieso woensdag naar school.

Het gaat mij om het principe dat hier een tweedeling gecreëerd wordt. En ik verrek uit principe dat ik daar aan mee werk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Momo op 05-03-2021 14:56:35 ]
pi_198337840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Dit wordt interessant ..

Kinderen die niet getest worden, mogen nog 5 dagen langer in quarantaine, zonder onderwijs. Zij die zich niet laten testen, zullen worden uitgezonderd van het onderwijs. En worden daarmee tot tweederangs burger verklaard.

Het gaat mij niet om die test. Ik laat mijn kind sowieso niet testen en die gaat sowieso woensdag naar school.

Het gaat mij om het principe dat hier een tweedeling gecreëerd wordt. En ik verrek uit principe dat ik daar aan mee werk.
Heeft niets te maken met een tweedeling. Ze willen gewoon geen mogelijk besmette kinderen op school.

[ Bericht 9% gewijzigd door Momo op 05-03-2021 14:56:46 ]
pi_198337846
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Link er dan naar.
Het is goed met je, website van 2e kamer, commisie gezondheid, welzijn en sport.
pi_198337848
quote:
Dit wordt interessant ..

Jij kunt echt alleen maar kwaad zijn hé?
Laat je kind gewoon testen en stel je niet aan?

[ Bericht 10% gewijzigd door Momo op 05-03-2021 14:57:01 ]
pi_198337856
quote:
Dit wordt interessant ..

Wat is het probleem met je kind laten testen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Momo op 05-03-2021 14:57:16 ]
  Forum Admin vrijdag 5 maart 2021 @ 14:56:12 #143
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198337860
quote:
Dit wordt interessant ..

Kinderen die niet getest worden, mogen nog 5 dagen langer in quarantaine,
zonder onderwijs. Zij die zich niet laten testen, zullen worden uitgezonderd van het onderwijs. En worden daarmee tot tweederangs burger verklaard.

Dat is landelijk beleid. 'Mijn' basisschool zorgde nog voor 5 dagen extra online les / hybride voor die kinderen. Overigens is het verstandig om je kinderen gewoon te laten testen na 5 dagen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Momo op 05-03-2021 14:57:29 ]
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198337862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Freudie het volgende:

[..]

Doutzen?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:56:57 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198337875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:

Heeft niets te maken met een tweedeling. Ze willen gewoon geen mogelijk besmette kinderen op school.
Het is wel jammer dat ze aangeven dat het online onderwijs wordt gestopt , dus dat als je kind thuis zit, die geen onderwijs krijgt.

Of dit nu komt doordat die niet wil laten testen of juist getest nog moet worden of in quarantaine moet door familie. etc.
Het liefst zou je in deze tijd nog beide willen hebben on/offline, zodat iedereen in ieder geval iets aan onderwijs krijgt.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 14:56:59 #146
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198337877
quote:
Dit wordt interessant ..

Krijg je dan geen gedoe met leerplichtambtenaar?

[ Bericht 10% gewijzigd door Momo op 05-03-2021 14:58:27 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198337880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Freudie het volgende:

[..]

Omdat het nergens op slaat.

Zij zit in 'quarantaine'.
Haar broertje en zusje zijn bij hun klasgenootjes spelen.

Het hele principe is gewoon 1 grote poppenkastmaatregel die geen zoden aan de dijk zet. Alleen maar een maatregel voor de buhne. Die we zelf in stand houden door 'je niet aan te stellen en het gewoon maar te doen'.

Ik doe niet aan poppenkast.
pi_198337883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Ze weten niet eens of die ene besmette supporter wel in het stadion is besmet.
Zo brengen ze het wel, er waren er nog een paar die positief testten, maar daarvan zeggen ze dat die al eerder besmet waren en nog virus in zich hadden. Maar schijnbaar hadden die vooraf wel negatief getest, anders waren ze toch niet toegelaten?
pi_198337890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Doutzen?
Eh wat?
pi_198337894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Krijg je dan geen gedoe met leerplichtambtenaar?
Nee, haar kind gaat nl ongetest wel naar school.
Tot er weer een besmetting is daar en ze weer online kunnen gaan.

Dit was echt een super idee!
Go hard or go home
pi_198337896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je mag die boom bewaren voor de beleidsmakers. De leraar lynchen is net zoiets als de conducteur neersteken omdat je het treinkaartje te duur vindt.
Een leerkracht is een mens en heeft nog altijd op persoonlijke titel de keuze om in het beleid mee te gaan of niet.
En dat telt voor ieder individu, niet alleen de leerkracht.

Door iets te doen waar je als mens niet achter staat, houd je dit hele idiote systeem in stand.

We klagen hier wel met zijn allen en spuien een hoop. Maar we gaan er gewoon in mee. Dat vind ik raar.
pi_198337907
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat ze aangeven dat het online onderwijs wordt gestopt , dus dat als je kind thuis zit, die geen onderwijs krijgt.

Of dit nu komt doordat die niet wil laten testen of juist getest nog moet worden of in quarantaine moet door familie. etc.
Het liefst zou je in deze tijd nog beide willen hebben on/offline, zodat iedereen in ieder geval iets aan onderwijs krijgt.
Dat is eerder een probleem inderdaad. Maar aan de andere kant, als een kind ziek thuis zit met de griep wordt er ook geen online onderwijs voor verzorgd normaal gesproken. Een paar dagen missen is nog niet zo'n ramp.
pi_198337913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het hele principe is gewoon 1 grote poppenkastmaatregel die geen zoden aan de dijk zet. Alleen maar een maatregel voor de buhne. Die we zelf in stand houden door 'je niet aan te stellen en het gewoon maar te doen'.

Tsjah, in de klas van mijn dochter was er ook een geval. Heb mijn dochter laten testen wanneer het kon en tot die tijd kwamen wij ook niet buiten (was in totaal 2 dagen). Ik zie het probleem nog steeds niet, maar goed.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:59:20 #154
346939 Janneke141
pi_198337919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zo brengen ze het wel, er waren er nog een paar die positief testten, maar daarvan zeggen ze dat die al eerder besmet waren en nog virus in zich hadden. Maar schijnbaar hadden die vooraf wel negatief getest, anders waren ze toch niet toegelaten?
Het kan natuurlijk altijd dat die ene op zondagochtend bij buurman Henk koffie is gaan drinken en daar besmet is geraakt. Er zijn allerlei opties binnen en buiten het stadion, dus het zegt vrij weinig. Als je tien besmettingen in hetzelfde vak had geconstateerd, dan zou ik me zorgen gemaakt hebben.
pi_198337922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is eerder een probleem inderdaad. Maar aan de andere kant, als een kind ziek thuis zit met de griep wordt er ook geen online onderwijs voor verzorgd normaal gesproken. Een paar dagen missen is nog niet zo'n ramp.
Een paar dagen niet nee. Maar inmiddels zitten we al op een heleboel weken/maanden
Over een paar dagen onderwijs missen, daar maak ik me geen zorgen om.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:59:31 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198337923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

Maar dan is het ook ziek en eigenlijk niet in staat om onderwijs te volgen, want moet uitzieken.
Als je in quarantaine zit ben je niet ziek, enkel mag je je niet op die locatie begeven. Vind ik wel wat anders.
  Forum Admin vrijdag 5 maart 2021 @ 14:59:39 #157
54263 crew  Pharkus
pi_198337926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Je weet wel dat er door dit soort ontwijkend gedrag alsmaar meer maatregelen voor de 'buhne' komen? Als we de maatregelen allemaal van pak em beet oktober netjes hadden opgevolgd hadden we de rest niet gehad, daar ben ik van overtuigd. Maar iedereen weet het allemaal beter en doet wat hem/haar goeddunkt.
pi_198337941
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan is het ook ziek en eigenlijk niet in staat om onderwijs te volgen, want moet uitzieken.
Als je in quarantaine zit ben je niet ziek, enkel mag je je niet op die locatie begeven. Vind ik wel wat anders.
Dat klopt, maar het kind zit in extra quarantaine omdat de ouder niet wil dat het getest wordt.
pi_198337948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Je weet wel dat er door dit soort ontwijkend gedrag alsmaar meer maatregelen voor de 'buhne' komen? Als we de maatregelen allemaal van pak em beet oktober netjes hadden opgevolgd hadden we de rest niet gehad, daar ben ik van overtuigd. Maar iedereen weet het allemaal beter en doet wat hem/haar goeddunkt.
Het spijt me, niet persoonlijk naar jou, maar ook aan dat vingerwijzen heb ik na een jaar een broertje dood.
Het is op een gegeven moment klaar.

Het helpt echt geen ene mieter of we ons nu wel of niet allemaal massaal aan de maatregelen houden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:01:16 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198337962
quote:

[..]

Je weet wel dat er door dit soort ontwijkend gedrag alsmaar meer maatregelen voor de 'buhne' komen? Als we de maatregelen allemaal van pak em beet oktober netjes hadden opgevolgd hadden we de rest niet gehad, daar ben ik van overtuigd.
Schattig naief.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:01:50 #161
346939 Janneke141
pi_198337967
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Een leerkracht is een mens en heeft nog altijd op persoonlijke titel de keuze om in het beleid mee te gaan of niet.
En dat telt voor ieder individu, niet alleen de leerkracht.

Door iets te doen waar je als mens niet achter staat, houd je dit hele idiote systeem in stand.

We klagen hier wel met zijn allen en spuien een hoop. Maar we gaan er gewoon in mee. Dat vind ik raar.
Ik ben het in best veel dingen met je eens, maar dit is toch echt niet helemaal hoe de wereld werkt. Los van de juridische consequenties van een leerkracht die zijn werk niet doet, maar als een leraar hier niet aan mee wil werken, wat dan? Dan krijgt geen enkel kind meer les. Dat doe je als vakman/-vrouw dus ook niet.

Het probleem zit in het systeem, niet in degenen die het uitvoeren. Maar als jij degene die de rest van het jaar gaat proberen om jouw kind nog zo ver mogelijk te brengen graag als vijand ziet, be my guest. Ik zou een andere keuze maken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:02:04 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198337973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:

Dat klopt, maar het kind zit in extra quarantaine omdat de ouder niet wil dat het getest wordt.
In dit specifieke geval ja.

Maar in andere gevallen moet je soms ook eerst 5 dagen wachten voordat je getest mag worden, of moet je in quarantaine omdat je ouders mogelijk besmet zijn, dat soort issues.
Dan is het niet een kwestie van niet willen, maar een kwestie van de RIVM regels opvolgen.

En wat Twinkle zegt, ondertussen mist zo'n kind dan wel veel dagen qua onderwijs.
pi_198337996
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In dit specifieke geval ja.

Maar in andere gevallen moet je soms ook eerst 5 dagen wachten voordat je getest mag worden, of moet je in quarantaine omdat je ouders mogelijk besmet zijn, dat soort issues.
Dan is het niet een kwestie van niet willen, maar een kwestie van de RIVM regels opvolgen.

En wat Twinkle zegt, ondertussen mist zo'n kind dan wel veel dagen qua onderwijs.
Die eerste 5 dagen dus niet, in deze situatie. De originele post zegt dat online onderwijs vervalt als de kinderen weer naar school kunnen na een test. Dus die eerste 5 dagen in quarantaine hebben ze nog wat gehad in ieder geval.
  Forum Admin vrijdag 5 maart 2021 @ 15:03:25 #164
54263 crew  Pharkus
pi_198337997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het spijt me, niet persoonlijk naar jou, maar ook aan dat vingerwijzen heb ik na een jaar een broertje dood.
Het is op een gegeven moment klaar.
Ik ben er ook wel klaar mee, al lange tijd hoor. Maar dan nog hou ik me aan alle maatregelen, ongeacht wat ik er persoonlijk van vind en dat zou eigenlijk iedereen moeten doen, ipv te roepen, ik ben er klaar mee, ik doe niet meer mee. Dat virus blijft wel rondgaan zo. Die heeft geen boodschap aan ons gejammer.
pi_198338011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het helpt echt geen ene mieter of we ons nu wel of niet allemaal massaal aan de maatregelen houden.
Linkje naar bewijs dat wat je zegt klopt.
pi_198338012
quote:

[..]

Er zijn steeds meer signalen dat de additionele maatregelen maar een beperkt effect hebben in vergelijking met bijvoorbeeld de weersinvloeden. Het is naïef om te denken dat we de dans hadden kunnen ontspringen als ten alle tijden iedereen 1,5 meter afstand had aangehouden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:06:42 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198338043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die eerste 5 dagen dus niet, in deze situatie. De originele post zegt dat online onderwijs vervalt als de kinderen weer naar school kunnen na een test. Dus die eerste 5 dagen in quarantaine hebben ze nog wat gehad in ieder geval.
Ik lees onderstaande als "iedereen moest thuis zitten ivm besmetting/uitbraak op school, en woensdag mag iedereen weer naar school mits getest. En we stoppen sowieso het online onderwijs.
Dus als je daarna (om wat voor reden dan ook) in quarantaine moet zitten, dan heb je geen onderwijs.
Dat vind ik gewoon zonde.

quote:
pi_198338054
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021
08:30 - 08:35

*O* *O* *O*
pi_198338067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021

*O* *O* *O*
[ afbeelding ]
tweede prik?
pi_198338070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

tweede prik?
Eerste. Kon hem net inplannen. :)

Tweede in juni ergens.
pi_198338072
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik lees onderstaande als "iedereen moest thuis zitten ivm besmetting/uitbraak op school, en woensdag mag iedereen weer naar school mits getest. En we stoppen sowieso het online onderwijs.
Dus als je daarna (om wat voor reden dan ook) in quarantaine moet zitten, dan heb je geen onderwijs.
[..]

Ja, maar geen groot probleem vind ik. Er is geen goede reden om niet te testen dus is er ook geen goede reden om dan nog speciaal voor die kinderen een paar dagen online onderwijs door te zetten.
pi_198338078
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Tweede in juni ergens.
Moderna?
pi_198338091
quote:

[..]

Tweede in juni ergens.
Is dit dan de ronde voor het niet essentiële zorgpersoneel?
pi_198338097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Moderna?
AZ
pi_198338098
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Zonde en creëren van maatschappelijke ongelijkheid. Je hebt recht op lichamelijke integriteit, maar toch ook weer niet.

Een beetje eenzelfde discussie als verplicht vaccineren. Ik vind het prima dat mensen zich vaccineren. Dat moet ieder lekker voor zich weten en doen wat hij/zij goed dunkt. De verplichting, daar trek ik de grens. Dat is het hele eieren eten 'waarom ik zo moeilijk doe'.
  Spellchecker vrijdag 5 maart 2021 @ 15:11:09 #176
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198338104
quote:
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021

*O* *O* *O*
[ afbeelding ]
Ik kreeg hem gisteren O+
pi_198338106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Is dit dan de ronde voor het niet essentiële zorgpersoneel?
Ik weet niet in welke groep dit precies valt. Denk nog wel in essentieel zorgpersoneel.
pi_198338114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zonde en creëren van maatschappelijke ongelijkheid. Je hebt recht op lichamelijke integriteit, maar toch ook weer niet.

Een beetje eenzelfde discussie als verplicht vaccineren. Ik vind het prima dat mensen zich vaccineren. Dat moet ieder lekker voor zich weten en doen wat hij/zij goed dunkt. De verplichting, daar trek ik de grens. Dat is het hele eieren eten 'waarom ik zo moeilijk doe'.
Het is geen verplichting. Jij neemt de beslissing om je kind een paar dagen thuis te laten zitten helemaal zelf. Dat moet je zelf weten ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:12:17 #179
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198338120
Maar nu de zestigplussers aan de beurt komen en de mensen met een medische indicatie, wordt dat anders. En wordt de verleiding voor de rest groot om de boel open te gooien. De risicogroepen zijn immers grotendeels beschermd, de zwarte scenario’s uit beeld.

‘De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen’
Een onverstandig besluit, vindt Susan van den Hof, epidemioloog van het RIVM. Die rest, de gezonde zestigminners, is niet onkwetsbaar. “Als we het virus nu al vrij baan geven, wordt een deel van hen ernstig ziek. Het is misschien een klein percentage van de besmettingen maar het zijn wel veel mensen. De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen.” Bovendien, zegt ze, veel kwetsbaren zullen dan om wat voor reden dan ook nog niet zijn ingeënt. “Zonder de restricties houden we het virus niet bij hen vandaan. Dat hebben we bij de eerste twee golven gezien.”

Vergeet de groep niet die milde Covid doormaakt, benadrukt Esther Metting, als epidemioloog en psycholoog verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Voor de mensen die niet in het ziekenhuis belanden, is het lang niet altijd een ‘griepje’. Ongeveer tien procent heeft nog drie maanden na de infectie met klachten te kampen. Dat treft ook gezonde jongeren en sommigen hebben er na een jaar nog last van. Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Volgens minister Hugo de Jonge kunnen we in juli zo ver zijn. Hij berekende deze week dat op 1 juli iedere Nederlander die dat wil, een eerste prik kan hebben gehad. En twee derde van de bevolking zelfs beide benodigde prikken. Maar of dan alles los kan, is de vraag.

De variant waar de vaccins niet effectief tegen zijn
Het zou mooi zijn als Nederland groepsimmuniteit bereikt. Grofweg geldt: als twee derde van de Nederlanders immuun is voor het virus – dankzij een vaccin of doordat ze na een infectie afweer hebben opgebouwd – wordt de epidemie tot stilstand gebracht. Er zullen dan nog wel uitbraken zijn, maar die worden in de kiem gesmoord doordat het virus nauwelijks nieuwe slachtoffers vindt.

Die tweederde van De Jonge is dan te krap. Kinderen worden nog niet ingeënt, dus bij de rest moet de vaccinatiegraad hoger zijn. Bovendien biedt het vaccin geen honderd procent bescherming, en moeten er vanwege de Britse variant, die besmettelijker is, meer mensen zijn gevaccineerd. We weten ook niet hoe lang de bescherming van het vaccin aanhoudt, zegt Van den Hof. “Wat het ook lastig maakt: we weten niet goed hoe zeer het vaccin beschermt tegen verspreiding van het virus.” Straks is iedereen ingeënt, wordt (bijna) niemand meer ernstig ziek, maar waart het virus nog vrolijk rond.

We moeten dus wachten tot we de cijfers zien dalen, zegt Metting, totdat het reproductiegetal duidelijk onder de één is gezakt. “Misschien is het virus dan onder controle, en kunnen we terug naar het oude normaal.”

Al moeten we daar niet van uitgaan, vervolgt ze. Het kan goed dat we in het najaar met een variant van het virus worden geconfronteerd waar de vaccins niet zo effectief tegen zijn. “Daar moeten we op voorbereid zijn. Mensen hebben het zwaar en kunnen niet veel meer hebben.”

Bron: Trouw

Dit is alvast voorsorteren op het nog steeds nodig hebben van een lockdown en maatregelen nadat alle kwetsbaren ingeent zijn... want er kunnen altijd 'mensen ziek worden' die nog klachten ervaren. Het aantal besmettingen moet naar beneden, ook al is het ziekenhuis dan een stuk leger, maar mrs van het Hof vindt dat geen reden om de maatschappij te openen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198338137
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke groep dit precies valt. Denk nog wel in essentieel zorgpersoneel.
Ik probeer de vaccinatiestrategie te begrijpen maar dat lukt niet echt :') Wie worden er in deze ronde gevaccineerd? Zorgpersoneel met direct contact met patiënten excl IC personeel?
pi_198338140
quote:

[..]

Tweede in juni ergens.
Zolang tussen de twee prikken?

Zou helemaal mooi zijn als je pas zo'n vaccinatie paspoort krijgt na de tweede prik; dan is er best een grote groep die pas aan het eind van het jaar met mazzel zo'n ding kan krijgen.
pi_198338152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:12 schreef popje het volgende:
Dit is alvast voorsorteren op het nog steeds nodig hebben van een lockdown en maatregelen nadat alle kwetsbaren ingeent zijn... want er kunnen altijd 'mensen ziek worden' die nog klachten ervaren. Het aantal besmettingen moet naar beneden, ook al is het ziekenhuis dan een stuk leger, maar mrs van het Hof vindt dat geen reden om de maatschappij te openen...
Lees je het artikel wel? Of alleen de kop en ga je daarna wat dingen verzinnen?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:14:24 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198338156
quote:

Ik heb het niet over wel/niet maatschappelijke ongelijkheid of het wel/niet willen laten testen.

Nu mag je kind even niet naar school omdat je hem/haar niet wil laten testen.
Maar evt moet ie volgende week thuis blijven omdat mogelijk moeders besmet is, of om andere reden hij/zij in quarantaine moet. Dan krijgt ie weer geen onderwijs. Want stel je laat hem wel testen, mag dat volgens mij ook pas na 5 dagen (of bij klachten?) . Dus mis je weer dagen.
pi_198338164
Update van 26 februari:

- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
pi_198338174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 26 februari:

- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Prima cijfers *O*
pi_198338177
quote:
Maar nu de zestigplussers aan de beurt komen en de mensen met een medische indicatie, wordt dat anders. En wordt de verleiding voor de rest groot om de boel open te gooien. De risicogroepen zijn immers grotendeels beschermd, de zwarte scenario’s uit beeld.

De grote en kwetsbare groep tussen 65-80 is nog niet geprikt dus de stelling dat de risicogroepen grotendeels gevaccineerd zijn is echt onzin
pi_198338181
quote:

Een onverstandig besluit, vindt Susan van den Hof, epidemioloog van het RIVM. Die rest, de gezonde zestigminners, is niet onkwetsbaar. “Als we het virus nu al vrij baan geven, wordt een deel van hen ernstig ziek. Het is misschien een klein percentage van de besmettingen maar het zijn wel veel mensen. De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen.” Bovendien, zegt ze, veel kwetsbaren zullen dan om wat voor reden dan ook nog niet zijn ingeënt. “Zonder de restricties houden we het virus niet bij hen vandaan. Dat hebben we bij de eerste twee golven gezien.”

Vergeet de groep niet die milde Covid doormaakt, benadrukt Esther Metting, als epidemioloog en psycholoog verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Voor de mensen die niet in het ziekenhuis belanden, is het lang niet altijd een ‘griepje’. Ongeveer tien procent heeft nog drie maanden na de infectie met klachten te kampen. Dat treft ook gezonde jongeren en sommigen hebben er na een jaar nog last van. Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Volgens minister Hugo de Jonge kunnen we in juli zo ver zijn. Hij berekende deze week dat op 1 juli iedere Nederlander die dat wil, een eerste prik kan hebben gehad. En twee derde van de bevolking zelfs beide benodigde prikken. Maar of dan alles los kan, is de vraag.

Het zou mooi zijn als Nederland groepsimmuniteit bereikt. Grofweg geldt: als twee derde van de Nederlanders immuun is voor het virus – dankzij een vaccin of doordat ze na een infectie afweer hebben opgebouwd – wordt de epidemie tot stilstand gebracht. Er zullen dan nog wel uitbraken zijn, maar die worden in de kiem gesmoord doordat het virus nauwelijks nieuwe slachtoffers vindt.

Die tweederde van De Jonge is dan te krap. Kinderen worden nog niet ingeënt, dus bij de rest moet de vaccinatiegraad hoger zijn. Bovendien biedt het vaccin geen honderd procent bescherming, en moeten er vanwege de Britse variant, die besmettelijker is, meer mensen zijn gevaccineerd. We weten ook niet hoe lang de bescherming van het vaccin aanhoudt, zegt Van den Hof. “Wat het ook lastig maakt: we weten niet goed hoe zeer het vaccin beschermt tegen verspreiding van het virus.” Straks is iedereen ingeënt, wordt (bijna) niemand meer ernstig ziek, maar waart het virus nog vrolijk rond.

We moeten dus wachten tot we de cijfers zien dalen, zegt Metting, totdat het reproductiegetal duidelijk onder de één is gezakt. “Misschien is het virus dan onder controle, en kunnen we terug naar het oude normaal.”

Al moeten we daar niet van uitgaan, vervolgt ze. Het kan goed dat we in het najaar met een variant van het virus worden geconfronteerd waar de vaccins niet zo effectief tegen zijn. “Daar moeten we op voorbereid zijn. Mensen hebben het zwaar en kunnen niet veel meer hebben.”

Tot eind april zitten we nog in de maatregelen, daarna is het echt niet meer te verkopen..
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:15:21 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198338182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prima cijfers *O*
Voor een week geleden he
pi_198338183
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zolang tussen de twee prikken?

Zou helemaal mooi zijn als je pas zo'n vaccinatie paspoort krijgt na de tweede prik; dan is er best een grote groep die pas aan het eind van het jaar met mazzel zo'n ding kan krijgen.
Ja. Uit de mail:

Bij Astra Zeneca volgt de tweede inenting na 12 weken (in de week van 7 t/m 14 juni).

Ach, hij werkt toch al goed genoeg na 1x prikken. Prima dus.
pi_198338184
quote:
Update van 26 februari:

- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Ik dacht even dat het de cijfers van vandaag waren :D
pi_198338186
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prima cijfers *O*
:') ;)
pi_198338195
quote:
Update van 26 februari:

- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
:')
pi_198338199
twitter
  Redactie Frontpage vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:17 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198338201
#COVID19NL

Positief getest: 4.727
Totaal: 1.110.213 (+4.669 ivm -58 corr.)

Perc. positief 01 mrt - 03 mrt: 8%

Opgenomen: 185
Huidig: 1.370 (-14)

Opgenomen op IC: 39
Huidig: 541 (+2)

Overleden: 32
Totaal: 15.762
https://twitter.com/mzelst/status/1367841351728037895
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198338202
twitter
pi_198338203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor een week geleden he
Ik ben er ook wel eens ingetrapt. Het eerste waar je op let is het aantal positieve testen en dan vergeet je de datum best makkelijk.
pi_198338205
Update van 5 maart:

- 4.669 nieuw gemelde positieve testen
- 185 nieuwe ziekenhuisopnames
- 39 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens
pi_198338206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja. Uit de mail:

Bij Astra Zeneca volgt de tweede inenting na 12 weken (in de week van 7 t/m 14 juni).

Ach, hij werkt toch al goed genoeg na 1x prikken. Prima dus.
Hopen dat ze daar dan rekening mee houden bij zo'n paspoort. Al zullen ze daarbij het zekere voor het onzekere nemen gok ik.

Maar fijn wel dat je aan de beurt bent! :Y
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:40 #199
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_198338208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is echt te bizar voor woorden hoe de prioritering is.
Mijn vrouw en ik zijn beiden arts. Mijn vrouw werkt zelfs op de IC van een groot ziekenhuis. Beiden hebben we nog niets gehoord over wanneer wij onze vaccinaties krijgen. Niemand op onze afdelingen zijn eveneens gevaccineerd.

Desondanks hoor ik van schoonmakers en ondersteunend personeel in het onderwijs die al wel hun vaccins hebben gehad...... :N
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:41 #200
3778 popje
pi_198338209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Lees je het artikel wel? Of alleen de kop en ga je daarna wat dingen verzinnen?
Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Hier haal ik dat uit. Letterlijke tekst uit het artikel.
pi_198338213
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 5 maart:

- 39 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens
Prima cijfers! *O*
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:58 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198338214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 5 maart:

- 39 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens
Lager dan vorige week !
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 15:17:02 #203
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198338215
We blijven onder 5000 *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Games vrijdag 5 maart 2021 @ 15:17:27 #204
181272 crew  Noppie2000
pi_198338224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
We blijven onder 5000 *O*
Maar, derde golf ;(
pi_198338227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef popje het volgende:

[..]

Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Zo las ik het ook ja. Maar deze mensen spreken gewoon uit hun vakgebied en hebben gelukkig geen beslissingsbevoegdheid.
pi_198338229
Nog steeds op hetzelfde plateau dus. Niet goed, ook niet heel slecht. Beetje wat er al weken speelt eigenlijk.
pi_198338231
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Het is echt te bizar voor woorden hoe de prioritering is.
Mijn vrouw en ik zijn beiden arts. Mijn vrouw werkt zelfs op de IC van een groot ziekenhuis. Beiden hebben we nog niets gehoord over wanneer wij onze vaccinaties krijgen. Niemand op onze afdelingen zijn eveneens gevaccineerd.

Desondanks hoor ik van schoonmakers en ondersteunend personeel in het onderzoek die al wel hun vaccins hebben gehad...... :N
Hier is de IC al wel gevaccineerd. Daarnaast iedereen met mogelijk contact met COVID patienten. De reguliere afdelingen en artsen die geen COVID zorg leveren vallen daar dus buiten.

Ondersteunend personeel die staan helemaal achteraan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 15:18:09 #208
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198338238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL

Positief getest: 4.727
Totaal: 1.110.213 (+4.669 ivm -58 corr.)

Perc. positief 01 mrt - 03 mrt: 8%

Opgenomen: 185
Huidig: 1.370 (-14)

Opgenomen op IC: 39
Huidig: 541 (+2)

Overleden: 32
Totaal: 15.762
https://twitter.com/mzelst/status/1367841351728037895
Mooie cijfers.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198338242
Percentage positief daalt nog verder, mooi om te zien. Misschien volgende week onder de 8%, dat zou mooi zijn.
pi_198338244
quote:

Ik pleit voor lockdown in julij, de besmettingen zijn dan wel omlaag maar we zitten nog niet op zero leden van long-covid lotgenotengroepen op de feesboek.
pi_198338253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk altijd dat die ene op zondagochtend bij buurman Henk koffie is gaan drinken en daar besmet is geraakt. Er zijn allerlei opties binnen en buiten het stadion, dus het zegt vrij weinig. Als je tien besmettingen in hetzelfde vak had geconstateerd, dan zou ik me zorgen gemaakt hebben.
Klopt ja, maar het kan ook dat de anderen die bij diegene in de buurt hebben gezeten zich een dag later hebben laten testen, en toen nog niet positief waren. Ben wel benieuwd of ze nog een tweede follow up doen bij degenen die in de buurt gezeten hebben.
pi_198338256
Kroegen open *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 15:19:40 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198338266
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef popje het volgende:

[..]

Gelukkig kijken ze naar het aantal opgenomen mensen ipv naar het aantal besmettingen. *O*
pi_198338268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
Percentage positief daalt nog verder, mooi om te zien. Misschien volgende week onder de 8%, dat zou mooi zijn.
Twee dagen geleden was het al even 7.8 (+-) volgens mij? Toen gister weer een stijging en nu weer een daling.
pi_198338270
Bioscopen OPEN.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:20:07 #216
3778 popje
pi_198338276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik pleit voor lockdown in julij, de besmettingen zijn dan wel omlaag maar we zitten nog niet op zero leden van long-covid lotgenotengroepen op de feesboek.
Waarvoor hebben we anders een ziekenhuis? Om die leeg te laten zijn en om nooit meer zieken te mogen hebben?
pi_198338284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Twee dagen geleden was het al even 7.8 (+-) volgens mij? Toen gister weer een stijging en nu weer een daling.
Het is in deze berichten een driedaagsgemiddelde.
pi_198338285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nog steeds op hetzelfde plateau dus. Niet goed, ook niet heel slecht. Beetje wat er al weken speelt eigenlijk.
Mwoah. Op 07/02 zat het op 2900 (op die dag). Piekje op 22/02 op 4600. Daarna heel even 'gelijk' en daarna te onzeker.

(pletdecurve.nl cijfers)
pi_198338291
Hadden ze gisteren geen storing waardoor het lager utiviel? Dan zijn de cijfers van vandaag gewoon goed.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:21:42 #220
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_198338303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
C al wel gevaccineerd. Daarnaast iedereen met mogelijk contact met COVID patienten. De reguliere afdelingen en artsen die geen COVID zorg leveren vallen daar dus buiten.
Wees eerlijk.
De kans is nogal groot dat je op een willekeurige afdeling in het ziekenhuis in aanraking komt met COVID positieve patiënten. Anderhalve meter kunnen wij toch niet houden tot de honderden patiënten die wij behandelen.
pi_198338308
Laatste update: 05-03-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4727

Gemeentes met +10 besmettingen:
224 Amsterdam
147 Rotterdam
131 's-Gravenhage
77 Zaanstad
76 Tilburg
73 Oss
73 Utrecht
63 Purmerend
63 's-Hertogenbosch
59 Meierijstad
55 Hoorn
55 Eindhoven
53 Groningen
51 Dordrecht
46 Leiden
46 Alphen aan den Rijn
44 Edam-Volendam
43 Almere
42 Venlo
42 Velsen
41 Leeuwarden
41 Emmen
40 Haarlemmermeer
38 Westland
35 Gooise Meren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
13 gemeentes met 0 besmettingen
14 gemeentes met 1 besmettingen
73 gemeentes met 2-4 besmettingen
104 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
pi_198338315
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:21 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Wees eerlijk.
De kans is nogal groot dat je op een willekeurige afdeling in het ziekenhuis in aanraking komt met COVID positieve patiënten. Anderhalve meter kunnen wij toch niet houden tot de honderden patiënten die wij behandelen.
Ja, dat klopt. Wij hebben hier ook uitbraken gehad die niet nodig waren geweest.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 15:23:25 #223
5428 crew  miss_sly
pi_198338326
quote:

[..]

Er is geen verplichting en er is recht op lichamelijke integriteit. Daar hoort alleen een wat langere quarantaine bij.
Jij wil en lichamelijke integriteit en toch je kind naar school doen terwijl het nog niet uit quarantaine is. Bij bepaalde keuzes horen bepaalde consequenties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:23:39 #224
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198338332
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%
dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag: 4.669
maandag: 3.762

totaal: 31.651

Besmettingcijfers dinsdag 2 maart tot en met 8 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: - 2,9%
dinsdag: 3.981
woensdag: 4.997
donderdag: 4.114
vrijdag: 4.669
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 31.081 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
pi_198338343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

quote:
pi_198338345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%
dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag: 4.669
maandag: 3.762

totaal: 31.651

Besmettingcijfers dinsdag 2 maart tot en met 8 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: - 2,9%
dinsdag: 3.981
woensdag: 4.997
donderdag: 4.114
vrijdag: 4.669
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 31.081 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Plateau dus. Dan kun je met de extra ruimte vanaf woensdag na het weekend een stijging verwachten. Hoop dat het beperkt zal zijn
pi_198338364
We dalen weer:

vrijdag 5 maart 2021 @ 15:26:00 #228
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198338371
Zo, de top van de derde golf hebben we ook weer gehad. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 15:26:15 #229
5428 crew  miss_sly
pi_198338373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:20 schreef Anton91 het volgende:
Hadden ze gisteren geen storing waardoor het lager utiviel? Dan zijn de cijfers van vandaag gewoon goed.
Dat was niet duidelijk. Het konden ook wel de goede cijfers zijn, met alleen een mankement in het BCO, als ik het goed heb gelezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:26:17 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198338375
Pff man, hoe zijn dit goede cijfers? Weken terug had ik gehoopt dat corona nu wel flink onder de knie was gekregen met de avondklok en alles. ipv daarvan zitten we nog steeds in het 4000-5000 domein. Waar zijn de cijfers zoals we die vorig jaar in de zomer zagen (toen de terassen zelfs open waren)

Dat het redelijk stabiel blijft is natuurlijk positief maar had liever gezien dat het stabiel onder de 1000 was.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_198338376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:24 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Ook grappig dat er vanuit wordt gegaan dat die tweede prik absoluut noodzakelijk is :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:27:06 #232
346939 Janneke141
pi_198338386
quote:

[..]

[..]

Ik ben wel benieuwd met welke 'argumenten' ze dan nog op de proppen kunnen komen om allerlei sluitingen, verboden en maatregelen te legitimeren.
pi_198338387
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Pff man, hoe zijn dit goede cijfers? Weken terug had ik gehoopt dat corona nu wel flink onder de knie was gekregen met de avondklok en alles. ipv daarvan zitten we nog steeds in het 4000-5000 domein. Waar zijn de cijfers zoals we die vorig jaar in de zomer zagen (toen de terassen zelfs open waren)
Goh, weer iemand die eindelijk doorheeft dat lange lockdowns niet werken :D
pi_198338388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:26 schreef 4-elements het volgende:
Zo, de top van de derde golf hebben we ook weer gehad. :P
Denk dan ook dat het erg voorbarig was om te spreken van een derde golf. Als je het plaatje hierboven kijkt had het dan ook wel minstens een 4e golf kunnen zijn. (nog los van de situatie voor juli).
pi_198338393
quote:

[..]

[..]

Persconferentie eind juli: Ja mensen, we hadden vandaag dan wel nog maar 20 besmettingen, maar dit virus is een sluipmoordenaar. Bovendien is het aantal meldingen op het Fok-forum van "Ik ken zat mensen die vijf keer kerronaa hebben gehad en er nog goed ziek van zijn" nog niet naar nul gedaald, dus we moeten toch samen met z'n allen in dit land nog even volhouden met z'n allen samen. Dat hebben we samen met z'n allen nou eenmaal zo afgesproken samen in dit land samen.
pi_198338395
quote:
Operatiecapaciteit ziekenhuizen neemt toe, aantal verwijzingen ggz blijft gelijk
Ziekenhuizen melden opnieuw een toename in de operatiecapaciteit. Deze week (de meting is altijd op maandag) was 77 procent van de operatiekamers in gebruik, in vergelijking met de 'normale' situatie zonder coronapandemie. Vorige week was dat 72 procent. Het aantal verwijzingen naar medisch specialisten lag deze week op 86 procent van wat te verwachten zou zijn zonder coronapandemie, blijkt uit cijfers van bemiddelingsorganisatie ZorgDomein.

7 procent van de ziekenhuizen zegt alle planbare zorg te kunnen leveren, ruim 80 procent heeft daarvoor een deel van de capaciteit beschikbaar. Voor behandelingen die binnen zes weken moeten plaatsvinden kunnen patiënten in 74 procent van de ziekenhuizen terecht. Dat is vergelijkbaar met vorige week.

Het aantal verwijzingen naar de geestelijke gezondheidszorg blijft ongeveer gelijk, dat ligt net als de afgelopen weken rond het aantal dat valt te verwachten zonder pandemie.
Alleen maar goed nieuws van de NOS live blog.
pi_198338398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:

Het is vrijdag 5 maart 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 4727 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 595 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog af, met 926.
[ twitter ]
Nee, gisteren waren er 52.000 mensen getest, vandaag zijn 59.000 getest
8% van 59.000 = 4.720

Gerekend naar de vorige maanden, toen er gemiddeld 27.500 mensen getest werden, 8% van 27.500 = 2.200.

Laagste aantal besmettingen van dit jaar.
pi_198338411
pi_198338413
pi_198338414
pi_198338423
quote:
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021

*O* *O* *O*
[ afbeelding ]
Speciaal voor jou de kroeg open *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 15:29:06 #242
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198338424
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Persoonlijk vind ik dit de meest belangrijke cijfers.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:29:16 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198338427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je bedoel dat ze niet goed genoeg werken? Of dat ze niets aan de cijfers doen? Ik denk dat het zorgt dat we nu stabiel zitten, maar had gehoopt dat het tenminste omlaag zou gaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_198338452
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je bedoel dat ze niet goed genoeg werken?
Zoiets. Hoe langer het duurt, hoe minder effectief. Dat geldt voor elke maatregel eigenlijk.
pi_198338467
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je bedoel dat ze niet goed genoeg werken? Of dat ze niets aan de cijfers doen? Ik denk dat het zorgt dat we nu stabiel zitten, maar had gehoopt dat het tenminste omlaag zou gaan.
Alleen al het zeer gebrekkige naleven van 'thuiswerken' zorgt er denk ik voor dat we niet heel makkelijk onder de 1-2K per dag komen denk ik.
pi_198338476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alleen maar goed nieuws van de NOS live blog.
Die laatste zin is echt de reinste bs als ik mijn huisarts mag geloven.

En er zijn heel veel artsen im dat wereldje die al aan de bel hebben getrokken de afgelopen maanden.

Maar NOS zegt het, dus dan zal het wel waar zijn *O*
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:32:35 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198338493
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Oh raar, als ik mijn huisarts mag geloven niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198338499
quote:

[..]

En er zijn heel veel artsen im dat wereldje die al aan de bel hebben getrokken de afgelopen maanden.

NOS heeft daarvoor een bron, en dat zal niet de huisarts van Twinkle20 zijn dus. Weten we dat ook weer :).
pi_198338508
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:27 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, gisteren waren er 52.000 mensen getest, vandaag zijn 59.000 getest
8% van 59.000 = 4.720

Gerekend naar de vorige maanden, toen er gemiddeld 27.500 mensen getest werden, 8% van 27.500 = 2.200.

Laagste aantal besmettingen van dit jaar.
Wat is dit nou weer voor rare rekensom?
pi_198338509
quote:

[..]

Jij zegt dat het niet zo is dan zal het wel waar zijn *O*
pi_198338515
Kabinet koerst op verlenging avondklok: ‘mensen groeien mee met maatregel’

https://www.ad.nl/politie(...)-maatregel~aea19f4e/
pi_198338528

quote:
De avondklok wordt na half maart verlengd, ook om eventuele andere versoepelingen mogelijk te maken, verwachten ingewijden. ‘Gesloten winkels drukt vaak zwaarder’.

,,Een avondklok drukt minder zwaar dan bepaalde niet-essentiële winkels die dicht zijn denk ik” zei minister van Justitie Ferd Grapperhaus (CDA) vanmiddag na afloop van de ministerraad. Diverse bronnen verwachten dat de avondklok wordt verlengd. Grapperhaus zegt ook: ,,Ik heb veel liever dat we voor ondernemers wat ruimte hebben, dat we wat kunnen doen voor het hoger onderwijs.” De avondklok kan epidemiologisch wisselgeld zijn voor die versoepelingen. Volgens het kabinet drukt het straatverbod in avond en nacht – inclusief de visiterestricties – de verspreiding van het virus met zo’n tien procent. ,,Er is veel draagvlak. Mensen groeien mee met de maatregel. Peilingen laten ook zien dat burgers steeds meer denken: hé verrek, laten we dit maar even doen.”
_O- _O-
pi_198338530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:33 schreef Zipportal het volgende:

,,Er is veel draagvlak. Mensen groeien mee met de maatregel. Peilingen laten ook zien dat burgers steeds meer denken: hé verrek, laten we dit maar even doen.”

Huh? :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:34:31 #254
346939 Janneke141
pi_198338533
quote:

'Murw gebeukt' lijkt me een betere omschrijving dan 'meegegroeid' volgens mij.
pi_198338537
quote:

Je bent net even te vroeg :D
pi_198338551
Iets met een kikker en warm water.
pi_198338552
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:35:13 #258
346939 Janneke141
pi_198338555
quote:
In welk parallel universum leeft die man in godsvredesnaam?
pi_198338567
_O- ik zie het schuim op de bekken alweer verschijnen bij sommige users hier :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:36:06 #260
3778 popje
pi_198338574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In het winterseizoen kom je met welke maatregelen dan ook niet onder een bepaald plateau, simpelweg omdat het het seizoen is... in de zomer is er ook minder virus in de lucht door het seizoen dus ik denk dat we zonder maatregelen en vaccinaties net als vorige zomer best ver komen.
pi_198338580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Omdat alleen zij de maatschappij vertegenwoordigen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:36:28 #262
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_198338583
quote:

Ik dacht even dat dit een vervroegde 1 april grap was maar ze menen het gewoon? :o ;(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_198338588
quote:
Altijd leuk als mensen even buiten hun bubbel komen ja.
pi_198338594
_O- ik zie de smile op de bekken alweer verschijnen bij sommige users hier :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:36:49 #265
346939 Janneke141
pi_198338596
quote:
En mooi dat jij dat vindt.
pi_198338597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:36 schreef popje het volgende:

[..]

In het winterseizoen kom je met welke maatregelen dan ook niet onder een bepaald plateau, simpelweg omdat het het seizoen is... in de zomer is er ook minder virus in de lucht door het seizoen dus ik denk dat we zonder maatregelen en vaccinaties net als vorige zomer best ver komen.
Er kwam hier laatst ook een interessant artikel over voorbij van martijn hoogeveen.
pi_198338599
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

Opmerkerkelijk is het hoge aantal testen de laatste 3 dagen +55000
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:37:02 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198338600
quote:

Wat een gelul weer.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:37:13 #269
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198338606
quote:
quote:
Peilingen laten ook zien dat burgers steeds meer denken: hé verrek, laten we dit maar even doen.”
Denkt die man nu echt dat wij allemaal gék zijn ? 8)7 -O- :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198338608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En mooi dat jij dat vindt.
Ja he, mooi begin van het weekend ;)
pi_198338609
Maar welke bron gebruikt de overheid als peiling?
pi_198338615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Niet dit topic in ieder geval.
Want dan komen we tot de conclusie dat 95% geen vaccin pakt en iedereen manisch depressief is geworden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:37:44 #273
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198338616
quote:
Hun duim !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198338620
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Je bent net even te vroeg :D
FOK influencer he. @Lenny_Leonard
pi_198338622
Kennen jullie die mop van die spertijd die maar twee weken zou duren en er als eerste af zou gaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:33 #276
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198338628
quote:
Wat een klapjostie is hij ook. :X
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:43 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198338632
Benieuwd of mensen de avondklok ook nog zo waarderen als het 28 graden is en tot tien uur s avonds licht.
pi_198338634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Niet dit topic in ieder geval.
Want dan komen we tot de conclusie dat 95% geen vaccin pakt en iedereen manisch depressief is geworden.
Volgens mij is 95% in dit topic gewoon voor vaccinatie hoor.
pi_198338636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:27 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Persconferentie eind juli: Ja mensen, we hadden vandaag dan wel nog maar 20 besmettingen, maar dit virus is een sluipmoordenaar. Bovendien is het aantal meldingen op het Fok-forum van "Ik ken zat mensen die vijf keer kerronaa hebben gehad en er nog goed ziek van zijn" nog niet naar nul gedaald, dus we moeten toch samen met z'n allen in dit land nog even volhouden met z'n allen samen. Dat hebben we samen met z'n allen nou eenmaal zo afgesproken samen in dit land samen.
Ik ben trouwens nog best bereid bovenstaand scenario onwaarschijnlijk te achten en ze tot vrij lang het voordeel van de twijfel te geven. Ik gooi het maar op onhandige communicatie en het onvermogen de nuttige maatregelen te scheiden van de nutteloze, daar laatstgenoemde altijd kunnen worden goedgepraat door de momenteel toch wel verhoogde ziekenhuiscijfers.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:39:19 #280
346939 Janneke141
pi_198338643
quote:
Ik denk de modellen van het OMT.
pi_198338658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd of mensen de avondklok ook nog zo waarderen als het 28 graden is en tot tien uur s avonds licht.
Dat is pas in Junoooo
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:40:35 #282
12221 Tijn