We kunnen naar de kapper. Basta!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel lang. Demonstreren is voor gekkies.
En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
Niet te begrijpen. Je doet mee aan een testcasus waarvan je weet dat naderhand testen belangrijk is en dan doe je het gewoon niet....quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
En heeft niemand door dat we voor de gek gehouden worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
In wat voor grot leef jij?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.
In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).quote:
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.
Dit was een mooi experiment maar helaas niet goed uitgevoerd.
Mooi hè, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.quote:
Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?
Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor
Van mij mag alles open hoor. Als je met 200 man de supermarkt in mag (waar tegenwoordig amper wat geregeld is), mag je ook de sportclub of horeca in waar het wel voor elkaar is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi hè, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.
Want zo leef jij, met je wekelijkse pilsje in de kroeg.
Want dat gebeurt niet 2 kanten op natuurlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi hè, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.
Want zo leef jij, met je wekelijkse pilsje in de kroeg.
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.
Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?
Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor
Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....
maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.
Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
Dat is natuurlijk maar een klein deel stuk het puzzelstuk.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
Ja, dat is nogal jammer. Dus dan maar stemmen op de partijen die al hebben bewezen dat ze nogal hard falen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
Er zal bij 100% wel een vergelijkbaar antwoord van Hugo zijn gekomen. Ik geloof dat de test ook vooral bedoelt was om draagvlak voor heropenen te creëren.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.
De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |