abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198336573

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
https://coronabeeld.nl/

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198336577
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook (al even) maar dan zou het handig zijn daar duidelijk over te zijn. Maar goed, ik blijf erbij dat ik dinsdag wel het 1 en ander verwacht wat dat betreft.
Maandag al persco.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:42:48 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198336667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maandag al persco.
Is het niet snel na de vorige?

Ik volg het eerlijk gezegd niet meer zo, ik hoor het wel wanneer ik m'n prik mag halen.
pi_198336680
Cyprus wil vanaf 1 mei gevaccineerde Britten toelaten zonder beperkingen: https://www.theguardian.c(...)-tourists-from-1-may

De UK heeft nu nog een uitreisverbod, en Cyprus nog een quarantaineplicht. Zonder dat laatste zou het ook zonder vaccin maar met test wel interessant zijn. Retourtje Eindhoven - Paphos is nu in mei vanaf ¤24 en in juni vanaf ¤39, maar ja die quarantaine...

Misschien binnenkort maar eens de vakantie topicreeks nieuw leven inblazen voor aso's en volhouders.
pi_198336684
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is het niet snel na de vorige?

Ik volg het eerlijk gezegd niet meer zo, ik hoor het wel wanneer ik m'n prik mag halen.
Er is nu al gezegd dat er geen ruimte voor versoepelingen is.
Ok, tot later.
Maar wellicht dat er 2 miljoen mensen op het puntje van hun stoel zitten. Is toch vermaak!
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:45:29 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198336707
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:44 schreef Noek het volgende:

[..]

Er is nu al gezegd dat er geen ruimte voor versoepelingen is.
Ok, tot later.
Maar wellicht dat er 2 miljoen mensen op het puntje van hun stoel zitten. Is toch vermaak!
Wel de kraker Jong Ajax - FC Den Bosch maandag om kwart voor zeven.

Keuzes, keuzes.
pi_198336727
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wel de kraker Jong Ajax - FC Den Bosch maandag om kwart voor zeven.

Keuzes, keuzes.
Ja moeilijk.
Ik ga mijn moeder uit bad halen, denk ik.
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:48:47 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:40 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mooie stropop van Hugo.
Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij geven
In zijn ogen is alles 'magniet!. Iedereen wordt gek van die vent.

Hoe lang pikken we dit nog?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:50:47 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

‘We zijn er gewoon nog niet’.

Oke. Wanneer zijn we er dan wel Hugo? Hij blijft dit roepen, maar zegt er nooit bij wanneer het dan wel kan. Wanneer is het wel veilig om mensen op een terrasje neer te zetten? Ik snap dat dat enorm gevaarlijk is; mensen in de buitenlucht, maar kom eens met wat meer info. Zo hoopgevend is hij :+
'zeg ik lekker niet!! dan kan ik iedere keer weer de doelpalen verzetten naar wat ik goed vind namelijk'
1947-2016
pi_198336793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iedereen wordt gek van die vent.

Spreek voor jezelf aub.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:51:03 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198336796
quote:
Weet ik niet.. We zijn niet echt een volkje wat echt massaal in opstand komt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198336805
quote:

[..]

Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij geven

Ik dacht dat ze dat aan het doen waren?
pi_198336828
quote:

[..]

Iedereen wordt gek van die vent.

Spreek voor jezelf aub
- verwijderd door admin -
pi_198336831
quote:

[..]

Wat wil je er tegen doen dan?
pi_198336834

lol
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:02 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf aub.
Hoeveel % is er voor een versoepeling op dit moment?

Spreek voor jezelf graag, want jij bent een steeds minder aanwezig soort. Met je 'het is me nog niet streng genoeg!!!' 9%. Een hele kleine minderheid.
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:05 #17
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336837
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:57 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198336854
quote:
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198336864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoeveel % is er voor een versoepeling op dit moment?

Spreek voor jezelf graag, want jij bent een steeds minder aanwezig soort. Met je 'het is me nog niet streng genoeg!!!' 9%. Een hele kleine minderheid.
Waar zeg ik dat het strenger moet dan?
pi_198336886
quote:

[..]

Heel lang. Demonstreren is voor gekkies.
En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
I'll give you something to do
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:56:37 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336898
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
Hoezo mislukt?
Een dikke dikke dikke meerderheid heeft dat wel gedaan namelijk.

Alleen kniesoren roepen dat het niet genoeg is om conclusies uit te trekken. Zoals een hugo de jonge. Maar hij is dan weer niet kniesorig genoeg om zelf geen fouten te maken.

En in vergelijking met de rivm modellen is het helemaal schandalig. De marge die zich niet liet testen kunnen ze ook heel goed simuleren + er zitten nog meer sloten achter de deur. Terwijl bij het rivm de modellen er 300% naast zitten, dat correct wordt geacht en zelfs (tijdelijke) grondrechtelijke beperkingen mee worden goedgekeurd.
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:56:47 #22
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:57:06 #23
346939 Janneke141
pi_198336905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:

[..]

En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
En als het niet stil blijft dan is het antwoord "ja we hebben speciaal voor jullie al een heleboel versoepeld, meer dan dat zit er voorlopig echt niet in hoor".
pi_198336907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Dimachaerus het volgende:
[ afbeelding ]

lol
Kunnen ze daar ook weer mooi op terugkomen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:58:15 #25
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336927
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo mislukt?
Een dikke dikke dikke meerderheid heeft dat wel gedaan namelijk.

Alleen kniesoren roepen dat het niet genoeg is om conclusies uit te trekken. Zoals een hugo de jonge. Maar hij is dan weer niet kniesorig genoeg om zelf geen fouten te maken.

En in vergelijking met de rivm modellen is het helemaal schandalig. De marge die zich niet liet testen kunnen ze ook heel goed simuleren + er zitten nog meer sloten achter de deur. Terwijl bij het rivm de modellen er 300% naast zitten, dat correct wordt geacht en zelfs (tijdelijke) grondrechtelijke beperkingen mee worden goedgekeurd.
Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.

Dit was een mooi experiment maar helaas niet goed uitgevoerd.

Het was geen experiment van het RIVM dus je hoort complete data aan te leveren als je iets wilt veranderen.
pi_198336931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:

[..]

We kunnen naar de kapper. Basta!
Go hard or go home
pi_198336949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Niet te begrijpen. Je doet mee aan een testcasus waarvan je weet dat naderhand testen belangrijk is en dan doe je het gewoon niet....
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:59:35 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336950
quote:

[..]

En heeft niemand door dat we voor de gek gehouden worden.

Sterker nog, ze vinden het lekker. Gezien dat de grootste volksverlakkers op 38! zetels staan in de peilingen. Omgerekend dik 2 miljoen stemgerechtigden.
1947-2016
pi_198336960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.
In wat voor grot leef jij?
pi_198336965
quote:

[..]

In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:01:43 #31
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198336992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:01:44 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198336993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.

Dit was een mooi experiment maar helaas niet goed uitgevoerd.
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?

Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor ^O^
1947-2016
pi_198337001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Mooi hč, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.
Want zo leef jij, met je wekelijkse pilsje in de kroeg.
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:02:47 #34
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor ^O^
Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:03:45 #35
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337018
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Van mij mag alles open hoor. Als je met 200 man de supermarkt in mag (waar tegenwoordig amper wat geregeld is), mag je ook de sportclub of horeca in waar het wel voor elkaar is.
pi_198337025
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Want dat gebeurt niet 2 kanten op natuurlijk ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:04:33 #37
346939 Janneke141
pi_198337033
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:04:51 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198337037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.
Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:05:05 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198337039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....
pi_198337040
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maandag al persco.
Oja, dat bedoel ik.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:06:06 #41
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?
Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:06:21 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198337058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:07:04 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198337067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.
maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:07:14 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198337069
twitter
pi_198337085
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:08:25 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198337091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk maar een klein deel stuk het puzzelstuk.
pi_198337097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
Ja, dat is nogal jammer. Dus dan maar stemmen op de partijen die al hebben bewezen dat ze nogal hard falen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:08:48 #48
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337100
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.
Er zal bij 100% wel een vergelijkbaar antwoord van Hugo zijn gekomen. Ik geloof dat de test ook vooral bedoelt was om draagvlak voor heropenen te creëren.
pi_198337117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
We kabbelen weer voort. Hopelijk over een aantal weken sterke dalingen.
pi_198337119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.
De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.
Als je daar rekening mee houdt is 80% is hele mooie score.

Ik begreep dat je er rustig 1 dag aan kwijt was aan 1 test, inclusief administratieve winkel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:09:48 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198337120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat aan het doen waren?
Klopt, maar dat wil ze niet zien.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:10:15 #52
346939 Janneke141
pi_198337125
quote:
Tijdens de Fieldlab-voetbalwedstrijd tussen NEC en De Graafschap is mogelijk één supporter besmet geraakt met het coronavirus. De supporter zat de hele wedstrijd op een vooraf aangewezen vaste zitplaats met een mondkapje op.
Rip die ene supporter.
pi_198337132
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De partijen Christenunie en SGP springen er wat mij betreft wel uit als het gaat om het maken van een kostenbatenafweging en het stellen van grenzen. SGP is natuurlijk wel op andere punten wel volledig van het padje, maar dat is een andere discussie.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:11:01 #54
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.

Ik begreep dat je er rustig 1 dag aan kwijt was aan 1 test, inclusief administratieve winkel.
Als je daar geen zin in hebt moet je niet meedoen met zo'n test. Nu zegt 20% 'ik heb de wedstrijd gezien, dus fuck de rest'.
pi_198337135
Heeeeerlijk eindelijk weer naar de kapper geweest. Man was dat lange haar zo zat zag er totaal niet meer uit. Nu maar hopen dat ze gewoon open mogen blijven.
pi_198337139
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik snap daar de logica ook niet achter eigenlijk, waarom er maar op 4 locaties getest kon worden.
pi_198337144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als je daar geen zin in hebt moet je niet meedoen met zo'n test. Nu zegt 20% 'ik heb de wedstrijd gezien, dus fuck de rest'.
@chratnox jouw broer was toch geweest naar een van die events, kan jij nog eens vertellen hoe het ging?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198337168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

@:chratnox jouw broer was toch geweest naar een van die events, kan jij nog eens vertellen hoe het ging?
Volgens mij kon er maar op 3 locaties getest worden, en dan op bepaalde tijdstippen.
Dat je daaraan gebonden bent kan het ook behoorlijk lastig maken.

Aah, dat zegt Serial al. :)
pi_198337189
Uit het positiviteitstopic... vanaf morgen worden thuiswonende 75-79 jarigen uitgenodigd voor een vaccinatie.

https://twitter.com/rivm/status/1367809551840538625
pi_198337215
Derde golf wordt bijna zichtbaar. Code Zwart al gereed

twitter
pi_198337224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Uit het positiviteitstopic... vanaf morgen worden thuiswonende 75-79 jarigen uitgenodigd voor een vaccinatie.

Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.

Gaan mensen met aandoeningen in die categorie eerder of maakt dat niet uit?
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:16:48 #62
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337227
quote:

Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:16:54 #63
346939 Janneke141
pi_198337229
quote:

Ah, dan zal mijn vader ook wel een keer post gaan krijgen.
pi_198337233
quote:

Mijn ouders *O* *O* *O*
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:17:24 #65
346939 Janneke141
pi_198337242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.
Dat zal zijn omdat die met het reeds beschikbare AstraZeneca worden ingeënt, denk ik.
pi_198337248
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.

In die categorie maakt het niet uit.
pi_198337249
quote:

[..]

Heeft met type vaccin te maken wat niet voor alle leeftijden even geschikt is.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:17:55 #68
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zal zijn omdat die met het reeds beschikbare AstraZeneca worden ingeënt, denk ik.
Inderdaad AZ. Geldt daar de volgorde niet voor dan?
pi_198337252
Ik wil wel eens weten waarom winkels niet gewoon open kunnen. De mondkapjesplicht was er pas vanaf 1 december, daarvoor waren mondkapjes niet nodig in winkels. Wat is er veranderd in de situatie nu ten opzichte van 1 december?
pi_198337253
En hoe lang duurt het eigenlijk om zo'n categorie te testen? Is dat een week, 2 weken of een maand?
Go hard or go home
pi_198337255
quote:

[..]

Die hebben AZ gekregen. De groep 60-65 is tussendoor gegaan.
pi_198337257
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Oud naar jong.
pi_198337258
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef zoost het volgende:
Derde golf wordt bijna zichtbaar. Code Zwart al gereed

Veel versoepelingen hoeven we na het weekend iig niet te verwachten met deze cijfers.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:18:25 #74
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

ahhh dat maakt het duidelijk. ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:18:54 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_198337272
quote:

Dan zullen mijn ouders wel de eerste groep hierna zijn. Fijn. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:19:16 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198337275
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Idd waarbij er geen andere partijen zijn, tenzij een kiezer dan en-passant de daarbij horende (veel extremere) standpunten accepteert. Mooi hoe politiek als keuze, zogenaamd "werkt". Een stem op/tegen een standpunt wordt gelijk een steling voor de rest van de (partij)uitgangspunten.

Het zou mooier zijn dat je je stem op onderwerp ipv partij zou kunnen opsplitsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198337284
800k moet best in 2 weekjes klaar kunnen zijn, ambities alvast beetje opkrikken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:20:37 #78
346939 Janneke141
pi_198337296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Inderdaad AZ. Geldt daar de volgorde niet voor dan?
AZ wordt maar tot 65 gebruikt. Ze gaan (gelukkig) niet wachten met AZ totdat alle oudere mensen met de andere vaccins zijn ingeënt.
pi_198337300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Noek het volgende:
En hoe lang duurt het eigenlijk om zo'n categorie te testen? Is dat een week, 2 weken of een maand?
Theoretisch zou het in 2,5 week gedaan kunnen zijn, maar tussendoor worden ook nog steeds zorgmedewerkers en verpleeghuisbewoners gevaccineerd dus who knows.
pi_198337306
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
800k moet best in 2 weekjes klaar kunnen zijn, ambities alvast beetje opkrikken.
Waarschijnlijk wat langer, dit is iets complexer omdat deze mensen bij verschillende GGD's langs moeten.
pi_198337310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).
Ik ben bijv blij dat ik nog fysiek naar mijn werk kan maar voor de rest is mijn leven voor een aanzienlijk deel slechts een schim van wat het was.
Maar goed, dit maakt wel weer pijnlijk duidelijk hoe verschillend mensen dit alles meemaken. Laten we maar gewoon voor onszelf spreken.
pi_198337316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wat langer, dit is iets complexer omdat deze mensen bij verschillende GGD's langs moeten.
Als mijn ouders in die leeftijd zaten, zat ik al klaar in de auto hoor, maakt niet uit waarheen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:21:53 #83
346939 Janneke141
pi_198337319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik wil wel eens weten waarom winkels niet gewoon open kunnen. De mondkapjesplicht was er pas vanaf 1 december, daarvoor waren mondkapjes niet nodig in winkels. Wat is er veranderd in de situatie nu ten opzichte van 1 december?
Als we gaan versoepelen dan stijgen de besmettingen. Als we niet gaan versoepelen stijgen ze misschien ook wel. Met het oog op potentiële besmettingen in de toekomst is het beter om alles stijf gesloten te houden.
pi_198337350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we gaan versoepelen dan stijgen de besmettingen. Als we niet gaan versoepelen stijgen ze misschien ook wel. Met het oog op potentiële besmettingen in de toekomst is het beter om alles stijf gesloten te houden.
Helaas is dat het antwoord maar de doelpalen zijn constant verschoven. De angstpsychose is gelukkig grotendeels verdwenen maar we staan wel nog steeds op een groter voetbalveld. Metaforisch, dan.
pi_198337358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als mijn ouders in die leeftijd zaten, zat ik al klaar in de auto hoor, maakt niet uit waarheen.
Jawel, maar niet iedereen is assertief, hoorde dat van mijn moeder dat buurvrouw zei: Ik wil best, maar geen idee hoe ik er moet komen, pffffffff en dat is dus maar 15 km verderop.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:24:38 #86
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198337360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
Zou zelfs binnen 1 week moeten kunnen als we die jubeltweet van Hugo geloven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198337371
Ook wel weer typisch dat hier nu pas echt over wordt nagedacht. Maak gewoon een soort loting waarbij een aantal mensen aan het einde van de dag langs kunnen komen voor een prik, ongeacht leeftijdsklasse

quote:
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport komt binnenkort met een richtlijn over hoe 'vaccinatierestjes' verdeeld moeten worden. Momenteel vaccineren prikkers elkaar met de overgebleven doses, of deze gaan naar zorgmedewerkers die al op de priklocatie aanwezig zijn. Het beleid moet voorkomen dat er doses vaccin tegen het coronavirus ongebruikt moeten worden weggegooid.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:27:10 #88
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198337401
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zou zelfs binnen 1 week moeten kunnen als we die jubeltweet van Hugo geloven.
Beetje vertrouwen in Hugo! Sarcasme off
pi_198337412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
Ook wel weer typisch dat hier nu pas echt over wordt nagedacht. Maak gewoon een soort loting waarbij een aantal mensen aan het einde van de dag langs kunnen komen voor een prik, ongeacht leeftijdsklasse
[..]

Beetje jammer (maar wel typisch) dat ze hier nu pas aan beginnen te denken ja. Lijkt me niet heel moeilijk inderdaad. Talloze mensen die er om staan te springen; helemaal als ze daadwerkelijk versoepelingen gaan koppelen aan vaccinatie status.
pi_198337428
quote:
[..]

Of gewoon inderdaad een wachtlijst met mensen die geen problemen hebben op welke dag dan ook die kant op te rijden.
pi_198337453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198337456
quote:
We mogen blij zijn dat we 10 minuten mogen shoppen bij de action. Anders wordt het levensgevaarlijk natuurlijk.

Dat iedereen daarna met tientallen tegelijk de supermarkt in duikt vergeten we dan maar even voor het gemak.
Zonder wrijving geen glans
pi_198337487
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.
Klopt, maar toen er aan begin nog niet duidelijk was of dat zo was is daarom die keuze gemaakt.
pi_198337488
quote:
[..]

Het is niet zozeer dat er nu pas over nagedacht wordt. Er wordt nu pas werk gemaakt van gecentraliseerd beleidsadvies. Of dat per se noodzakelijk is, daar kun je over twisten.
pi_198337489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Haags het volgende:

[..]

We mogen blij zijn dat we 10 minuten mogen shoppen bij de action. Anders wordt het levensgevaarlijk natuurlijk.

Dat iedereen daarna met tientallen tegelijk de supermarkt in duikt vergeten we dan maar even voor het gemak.
Wat een vergelijking ook :')
pi_198337497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar toen er aan begin nog niet duidelijk was of dat zo was is daarom die keuze gemaakt.
Ja, het VK heeft een gok genomen en die bleek gunstig uit te pakken.
  Spellchecker vrijdag 5 maart 2021 @ 14:32:04 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198337499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jawel, maar niet iedereen is assertief, hoorde dat van mijn moeder dat buurvrouw zei: Ik wil best, maar geen idee hoe ik er moet komen, pffffffff en dat is dus maar 15 km verderop.
Taxi?
pi_198337500
quote:
Het gaat niet om de winkels, het gaat om verplaatsingen te voorkomen, dat geld ook voor sportwedstrijden, zelfde reden.
pi_198337507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

In Duitsland is men op basis daarvan ook van gedachten veranderd en laat AZ weer geprikt worden bij ouderen. Gelukkig.
pi_198337509
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:32 schreef maily het volgende:

[..]

Taxi?
Ja dat was ook mijn antwoord, overigens hebben mijn ouders die nog autorijden het ook aangeboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')