SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Maandag al persco.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook (al even) maar dan zou het handig zijn daar duidelijk over te zijn. Maar goed, ik blijf erbij dat ik dinsdag wel het 1 en ander verwacht wat dat betreft.
Is het niet snel na de vorige?quote:
Er is nu al gezegd dat er geen ruimte voor versoepelingen is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het niet snel na de vorige?
Ik volg het eerlijk gezegd niet meer zo, ik hoor het wel wanneer ik m'n prik mag halen.
Wel de kraker Jong Ajax - FC Den Bosch maandag om kwart voor zeven.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Er is nu al gezegd dat er geen ruimte voor versoepelingen is.
Ok, tot later.
Maar wellicht dat er 2 miljoen mensen op het puntje van hun stoel zitten. Is toch vermaak!
Ja moeilijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel de kraker Jong Ajax - FC Den Bosch maandag om kwart voor zeven.
Keuzes, keuzes.
Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij gevenquote:
'zeg ik lekker niet!! dan kan ik iedere keer weer de doelpalen verzetten naar wat ik goed vind namelijk'quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
‘We zijn er gewoon nog niet’.
Oke. Wanneer zijn we er dan wel Hugo? Hij blijft dit roepen, maar zegt er nooit bij wanneer het dan wel kan. Wanneer is het wel veilig om mensen op een terrasje neer te zetten? Ik snap dat dat enorm gevaarlijk is; mensen in de buitenlucht, maar kom eens met wat meer info. Zo hoopgevend is hij
Spreek voor jezelf aub.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen wordt gek van die vent.
Hoe lang pikken we dit nog?
Weet ik niet.. We zijn niet echt een volkje wat echt massaal in opstand komt.quote:
Ik dacht dat ze dat aan het doen waren?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij geven
In zijn ogen is alles 'magniet!. Iedereen wordt gek van die vent.
Spreek voor jezelf aubquote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen wordt gek van die vent.
Wat wil je er tegen doen dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de antioplossing geven zet hij zichzelf ook echt iedere keer weer voor lul. Er is ook een tussenoplossing: voorzichtig openen en dingen die wel kunnen vrij geven
Hoeveel % is er voor een versoepeling op dit moment?quote:
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.quote:
Waar zeg ik dat het strenger moet dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeveel % is er voor een versoepeling op dit moment?
Spreek voor jezelf graag, want jij bent een steeds minder aanwezig soort. Met je 'het is me nog niet streng genoeg!!!' 9%. Een hele kleine minderheid.
Heel lang. Demonstreren is voor gekkies.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo mislukt?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
En als het niet stil blijft dan is het antwoord "ja we hebben speciaal voor jullie al een heleboel versoepeld, meer dan dat zit er voorlopig echt niet in hoor".quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel lang. Demonstreren is voor gekkies.
En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo mislukt?
Een dikke dikke dikke meerderheid heeft dat wel gedaan namelijk.
Alleen kniesoren roepen dat het niet genoeg is om conclusies uit te trekken. Zoals een hugo de jonge. Maar hij is dan weer niet kniesorig genoeg om zelf geen fouten te maken.
En in vergelijking met de rivm modellen is het helemaal schandalig. De marge die zich niet liet testen kunnen ze ook heel goed simuleren + er zitten nog meer sloten achter de deur. Terwijl bij het rivm de modellen er 300% naast zitten, dat correct wordt geacht en zelfs (tijdelijke) grondrechtelijke beperkingen mee worden goedgekeurd.
We kunnen naar de kapper. Basta!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel lang. Demonstreren is voor gekkies.
En mensen worden al blij met een kruimel dus je ziet dat kritiek na wat halfslachtige versoepelingen al snel verstomt. De winkels zijn nu 'open' dus uit die hoek blijft het wel eventjes stil. Zelfde over middelbare scholen.
Niet te begrijpen. Je doet mee aan een testcasus waarvan je weet dat naderhand testen belangrijk is en dan doe je het gewoon niet....quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Jammer dat de testen met publiek mislukt zijn. Wat bezielt die mensen die zich na afloop niet laten testen? Daar doe je toch voor mee? Bij de theatervoorstelling 20% en bij de voetvalwedstrijd 10% niet getest...
En heeft niemand door dat we voor de gek gehouden worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog vrij lang, denk ik. Deels omdat heel veel mensen helemaal niet zo veel last hebben van een hoop regels, of omdat ze helemaal niet tegen een hoop regels zijn. Deels omdat een hoop mensen toch eieren voor hun geld kiezen als er een dikke boete boven hun hoofd hangt. En deels omdat het communicatieve trucje waarbij de ellende telkens met drie weken verlengd wordt gewoon heel goed werkt. Als ze half oktober tegen Nederland verteld hadden dat de horeca een half jaar dicht zou gaan dan waren de stoeptegels je waarschijnlijk om de oren gevlogen, maar nu slaken we iedere paar weken een diepe zucht en houden we nog maar even vol.
In wat voor grot leef jij?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Houden mensen zich nog aan de maatregelen dan? Tenzij je ondernemer bent in de detailhandel, horeca of sport zijn er weinig beperkingen meer afgezien van je wekelijkse pilsje in de kroeg.
In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).quote:
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als 20% zich na afloop niet laten testen noem ik dat een mislukte test. Nogal wiedes dat Hugo dan zegt daar geen conclusies uit te willen trekken.
Dit was een mooi experiment maar helaas niet goed uitgevoerd.
Mooi hč, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.quote:
Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?
Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor
Van mij mag alles open hoor. Als je met 200 man de supermarkt in mag (waar tegenwoordig amper wat geregeld is), mag je ook de sportclub of horeca in waar het wel voor elkaar is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi hč, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.
Want zo leef jij, met je wekelijkse pilsje in de kroeg.
Want dat gebeurt niet 2 kanten op natuurlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi hč, hoe iemands leven de norm is voor iedereen.
Want zo leef jij, met je wekelijkse pilsje in de kroeg.
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar Fieldlab probeert het RIVM en OMT te overtuigen voor versoepelingen. Dan kun je niet met incomplete data aan komen kakken.
Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rivm modellen zitten er 300% naast en daar mag je wel conclusies uit trekken?
Terwijl fieldlabs nog meer stokken achter de deur heeft snap ik. Simulaties, lokale testen.. maar hey, hugo de magnieter heeft z'n smoes gevonden hoor
Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het rivm en het omt vervolgens het kabinet proberen te overtuigen, mogen ze opeens wel met incomplete data en met modellen aankomen die er nog veel verder naast zitten?
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of jij dan een onderzoeksontwerp kan bedenken waar de onzekerheidsmarge lager is. Iets met roeien met de riemen de je hebt....
maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat er organisaties als Fieldlab opstaan. Dat klopt inderdaad niet.
Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
Dat is natuurlijk maar een klein deel stuk het puzzelstuk.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet fieldlabs toch ook? Vind het nog schrikbarend hoog dat vooraf 100% en achteraf 80%+ getest is.
Ja, dat is nogal jammer. Dus dan maar stemmen op de partijen die al hebben bewezen dat ze nogal hard falen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
Er zal bij 100% wel een vergelijkbaar antwoord van Hugo zijn gekomen. Ik geloof dat de test ook vooral bedoelt was om draagvlak voor heropenen te creëren.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
maar goed, als De Jonge dan zegt "sorry 80% liet zich maar testen" dan kan je je afvragen wanneer het dan wel goed genoeg was en/of hij niet vooringenomen was over de uitkomst/wat er mee te doen.
De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Schrikbarend hoog: 80% van een testcase waarvan van te voren is afgesproken dat je voor en na getest gaat worden. Alles onder de 100% is eigenlijk treurig.
Klopt, maar dat wil ze niet zien.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat aan het doen waren?
Rip die ene supporter.quote:Tijdens de Fieldlab-voetbalwedstrijd tussen NEC en De Graafschap is mogelijk één supporter besmet geraakt met het coronavirus. De supporter zat de hele wedstrijd op een vooraf aangewezen vaste zitplaats met een mondkapje op.
De partijen Christenunie en SGP springen er wat mij betreft wel uit als het gaat om het maken van een kostenbatenafweging en het stellen van grenzen. SGP is natuurlijk wel op andere punten wel volledig van het padje, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad. Nadeel is dat er weinig te kiezen is, alle partijen die in dit moment in de kamer zitten steunen het beleid of zijn schreeuwende populisten met of zonder complotwappieinvloed. Een partij met een genuanceerd geluid over de afweging in maatregelen ontbreekt in zijn geheel.
Als je daar geen zin in hebt moet je niet meedoen met zo'n test. Nu zegt 20% 'ik heb de wedstrijd gezien, dus fuck de rest'.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.
Als je daar rekening mee houdt is 80% is hele mooie score.
Ik begreep dat je er rustig 1 dag aan kwijt was aan 1 test, inclusief administratieve winkel.
Ik snap daar de logica ook niet achter eigenlijk, waarom er maar op 4 locaties getest kon worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De tijden en plekken(4 door hele land) waarop je getest kon worden waren niet heel erg ideaal.
Als je daar rekening mee houdt is 80% is hele mooie score.
Ik begreep dat je er rustig 1 dag aan kwijt was aan 1 test, inclusief administratieve winkel.
@chratnox jouw broer was toch geweest naar een van die events, kan jij nog eens vertellen hoe het ging?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je daar geen zin in hebt moet je niet meedoen met zo'n test. Nu zegt 20% 'ik heb de wedstrijd gezien, dus fuck de rest'.
Volgens mij kon er maar op 3 locaties getest worden, en dan op bepaalde tijdstippen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
@:chratnox jouw broer was toch geweest naar een van die events, kan jij nog eens vertellen hoe het ging?
Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Uit het positiviteitstopic... vanaf morgen worden thuiswonende 75-79 jarigen uitgenodigd voor een vaccinatie.
https://twitter.com/rivm/status/1367809551840538625
Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Uit het positiviteitstopic... vanaf morgen worden thuiswonende 75-79 jarigen uitgenodigd voor een vaccinatie.
Ah, dan zal mijn vader ook wel een keer post gaan krijgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Mijn oudersquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Dat zal zijn omdat die met het reeds beschikbare AstraZeneca worden ingeënt, denk ik.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.
In die categorie maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.
Gaan mensen met aandoeningen in die categorie eerder of maakt dat niet uit?
Heeft met type vaccin te maken wat niet voor alle leeftijden even geschikt is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap de volgorde niet zo goed. In mijn omgeving ken ik diverse mensen in de categorie 60 - 65 welke al zijn ingeënt, of de uitnodiging hebben. Deze mensen hebben geen essentieel beroep en ook geen medische aandoening waardoor voorrang noodzakelijk is. Het lijkt wel gewoon random te gaan.
Inderdaad AZ. Geldt daar de volgorde niet voor dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal zijn omdat die met het reeds beschikbare AstraZeneca worden ingeënt, denk ik.
Die hebben AZ gekregen. De groep 60-65 is tussendoor gegaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oud naar jong.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Kon je je gevoelsmatige leeftijd maar opgeven. Dan zat ik al in het vliegtuig naar de Bahama's.
Gaan mensen met aandoeningen in die categorie eerder of maakt dat niet uit?
Veel versoepelingen hoeven we na het weekend iig niet te verwachten met deze cijfers.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:16 schreef zoost het volgende:
Derde golf wordt bijna zichtbaar. Code Zwart al gereed
ahhh dat maakt het duidelijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft met type vaccin te maken wat niet voor alle leeftijden even geschikt is.
Dan zullen mijn ouders wel de eerste groep hierna zijn. Fijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Cynicio het volgende:
Idd waarbij er geen andere partijen zijn, tenzij een kiezer dan en-passant de daarbij horende (veel extremere) standpunten accepteert. Mooi hoe politiek als keuze, zogenaamd "werkt". Een stem op/tegen een standpunt wordt gelijk een steling voor de rest van de (partij)uitgangspunten.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Nederland demonstreren we keihard door gewoon telkens weer dezelfde partijen een kans te geven. That'll teach them!
AZ wordt maar tot 65 gebruikt. Ze gaan (gelukkig) niet wachten met AZ totdat alle oudere mensen met de andere vaccins zijn ingeënt.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Inderdaad AZ. Geldt daar de volgorde niet voor dan?
Theoretisch zou het in 2,5 week gedaan kunnen zijn, maar tussendoor worden ook nog steeds zorgmedewerkers en verpleeghuisbewoners gevaccineerd dus who knows.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Noek het volgende:
En hoe lang duurt het eigenlijk om zo'n categorie te testen? Is dat een week, 2 weken of een maand?
Waarschijnlijk wat langer, dit is iets complexer omdat deze mensen bij verschillende GGD's langs moeten.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
800k moet best in 2 weekjes klaar kunnen zijn, ambities alvast beetje opkrikken.
Ik ben bijv blij dat ik nog fysiek naar mijn werk kan maar voor de rest is mijn leven voor een aanzienlijk deel slechts een schim van wat het was.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vertel? 1,5meter? Al weken/maanden niet meer aan de orde (zie supermarkt, werk, etc.). Avondklok is een wassenneus. Hoe vaak ben je nu buiten na 21.00 in deze periode (ik ben tegen de avondklok hoor). Mondkapje? Wordt ook nog maar half opgevolgd (vooral op het werk).
Als mijn ouders in die leeftijd zaten, zat ik al klaar in de auto hoor, maakt niet uit waarheen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wat langer, dit is iets complexer omdat deze mensen bij verschillende GGD's langs moeten.
Als we gaan versoepelen dan stijgen de besmettingen. Als we niet gaan versoepelen stijgen ze misschien ook wel. Met het oog op potentiële besmettingen in de toekomst is het beter om alles stijf gesloten te houden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik wil wel eens weten waarom winkels niet gewoon open kunnen. De mondkapjesplicht was er pas vanaf 1 december, daarvoor waren mondkapjes niet nodig in winkels. Wat is er veranderd in de situatie nu ten opzichte van 1 december?
Helaas is dat het antwoord maar de doelpalen zijn constant verschoven. De angstpsychose is gelukkig grotendeels verdwenen maar we staan wel nog steeds op een groter voetbalveld. Metaforisch, dan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we gaan versoepelen dan stijgen de besmettingen. Als we niet gaan versoepelen stijgen ze misschien ook wel. Met het oog op potentiële besmettingen in de toekomst is het beter om alles stijf gesloten te houden.
Jawel, maar niet iedereen is assertief, hoorde dat van mijn moeder dat buurvrouw zei: Ik wil best, maar geen idee hoe ik er moet komen, pffffffff en dat is dus maar 15 km verderop.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als mijn ouders in die leeftijd zaten, zat ik al klaar in de auto hoor, maakt niet uit waarheen.
Zou zelfs binnen 1 week moeten kunnen als we die jubeltweet van Hugo geloven.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
800k moet best in 2 weekjes klaar kunnen zijn, ambities alvast beetje opkrikken.
quote:Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport komt binnenkort met een richtlijn over hoe 'vaccinatierestjes' verdeeld moeten worden. Momenteel vaccineren prikkers elkaar met de overgebleven doses, of deze gaan naar zorgmedewerkers die al op de priklocatie aanwezig zijn. Het beleid moet voorkomen dat er doses vaccin tegen het coronavirus ongebruikt moeten worden weggegooid.
Beetje vertrouwen in Hugo! Sarcasme offquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou zelfs binnen 1 week moeten kunnen als we die jubeltweet van Hugo geloven.
Beetje jammer (maar wel typisch) dat ze hier nu pas aan beginnen te denken ja. Lijkt me niet heel moeilijk inderdaad. Talloze mensen die er om staan te springen; helemaal als ze daadwerkelijk versoepelingen gaan koppelen aan vaccinatie status.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
Ook wel weer typisch dat hier nu pas echt over wordt nagedacht. Maak gewoon een soort loting waarbij een aantal mensen aan het einde van de dag langs kunnen komen voor een prik, ongeacht leeftijdsklasse
[..]
Of gewoon inderdaad een wachtlijst met mensen die geen problemen hebben op welke dag dan ook die kant op te rijden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
Ook wel weer typisch dat hier nu pas echt over wordt nagedacht. Maak gewoon een soort loting waarbij een aantal mensen aan het einde van de dag langs kunnen komen voor een prik, ongeacht leeftijdsklasse
[..]
Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft met type vaccin te maken wat niet voor alle leeftijden even geschikt is.
We mogen blij zijn dat we 10 minuten mogen shoppen bij de action. Anders wordt het levensgevaarlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik wil wel eens weten waarom winkels niet gewoon open kunnen. De mondkapjesplicht was er pas vanaf 1 december, daarvoor waren mondkapjes niet nodig in winkels. Wat is er veranderd in de situatie nu ten opzichte van 1 december?
Klopt, maar toen er aan begin nog niet duidelijk was of dat zo was is daarom die keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.
Het is niet zozeer dat er nu pas over nagedacht wordt. Er wordt nu pas werk gemaakt van gecentraliseerd beleidsadvies. Of dat per se noodzakelijk is, daar kun je over twisten.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat een vergelijking ookquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Haags het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat we 10 minuten mogen shoppen bij de action. Anders wordt het levensgevaarlijk natuurlijk.
Dat iedereen daarna met tientallen tegelijk de supermarkt in duikt vergeten we dan maar even voor het gemak.
Ja, het VK heeft een gok genomen en die bleek gunstig uit te pakken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, maar toen er aan begin nog niet duidelijk was of dat zo was is daarom die keuze gemaakt.
Taxi?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jawel, maar niet iedereen is assertief, hoorde dat van mijn moeder dat buurvrouw zei: Ik wil best, maar geen idee hoe ik er moet komen, pffffffff en dat is dus maar 15 km verderop.
Het gaat niet om de winkels, het gaat om verplaatsingen te voorkomen, dat geld ook voor sportwedstrijden, zelfde reden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
In Duitsland is men op basis daarvan ook van gedachten veranderd en laat AZ weer geprikt worden bij ouderen. Gelukkig.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wordt geacht, althans in Nederland en veel andere Europese landen. Ik geloof dat ze in het VK wel iedereen met AZ inenten en de data er daar goed uitziet.
Ja dat was ook mijn antwoord, overigens hebben mijn ouders die nog autorijden het ook aangeboden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |