abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198334445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:31 schreef Cynicio het volgende:

[..]

False negative?
Dan moeten dus meerdere personen na de fieldlab positief testen, daarnaast droegen ze een mondkapje (al ben ik nogsteeds niet overtuigd van het nut van niet-medische mondkapjes) en is het in de buitenlucht. Kan mij niet voorstellen dat diegene daar besmet is geraakt.

Het is veel aannemelijker dat diegene ergens anders ziek is geworden en dat het pas 5 dagen na het evenement meetbaar is. Het is zo makkelijk om dit op het fieldlab te schuiven.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:37:27 #202
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198334460
Ministers terughoudend over mogelijke versoepelingen
Demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) noemt nieuwe cijfers van het CBS over het aantal sterfgevallen "ongelofelijk goed nieuws", maar benadrukt dat het onverstandig zou zijn om te denken dat de coronacrisis nu voorbij is.

"We zijn er gewoon nog niet", zei hij op het Binnenhof kort voor aanvang van een vergadering van de speciale ministeriële commissie crisisbeheersing. "We moeten nu heel erg snel doorgaan met vaccineren en intensiever testen, en voor de hele korte termijn moeten we de maatregelen nog even vasthouden." Anders dreigen volgens De Jonge later weer strengere maatregelen. "Dus nu onvoorzichtig hupsakee de boel openen, nee, dat doen we echt niet."

Ook de demissionaire ministers Van Ark (Medische Zorg) en Grapperhaus (Justitie) waren terughoudend als het gaat om mogelijke versoepelingen. "Deskundigen zeggen dat we aan het begin van de derde golf zitten, maar er zijn ook lichtpuntjes. Die dingen moeten we met elkaar wegen", zei Van Ark. Grapperhaus benadrukte met de horeca in gesprek te blijven voor meer perspectief. "Maar ik heb ze ook gezegd: reken niet op dingen op de korte termijn."

Hugo en Tamara zijn zoals altijd weer lekker positief. Heel erg veel testen... en daarom liggen al die sneltesten stof te vergaren in de opslag.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198334467
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit soort dingen kan ook nog wel eens wat meer duidelijkheid geven over icubatietijd, daar weten we helemaal niet zoveel van af. Daarmee bedoel ik wat is de tijd tussen infectie en detecteerbare hoeveelheden virus....
Volgens mij weten ze al lang dat het tussen de 2-12 dagen of zo is, maar vaak dat het na 5 dagen al meetbaar is, vandaar ook dat de quarantaine periode is verkort na 5 dagen met een negatieve test.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:38:36 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198334478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Schijnt dat Monaco ook beter presteert dan Brazilië...

Ik herken een groot deel van die kritieken wel maar de situatie is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Als je een stadsstaat hebt waar met name jonge, gezonde, welvarende mensen wonen, plus de onderklasse van mensen die voor deze eerste groep schoonmaakt en eten bereidt. Af te sluiten voor de buitenwereld.

Ik zou ook gehoorzaam zijn aan de regels daar. Ze zijn minder streng en makkelijker aan te houden, en op die manier hou je je luizenleventje in stand.

Ik was van de zomer in Portugal, daar hebben ze de eerste golf ook goed doorstaan. Daar draagt iedereen sinds het voorjaar al mondkapjes en heeft iedereen desinfectant bij zich. Daar dachten ze ook dat ze met die middelen normaal konden leven. Nou ja dat hebben we gezien. Zou leuk zijn als het zo makkelijk was.
[..]

Hoe is de discussie over de toekomst daar dan, wat verwachten mensen dat er de komende maanden gaat gebeuren, wat willen ze?
De discussie is vooral hoe ze meer mensen gevaccineerd kunnen krijgen want dat aantal is boven de 40-jarigen extreem laag _O-

Wat je nu wel ziet is dat de jongeren letterlijk in de rij staan en flink gevaccineerd worden. Ik denk dat dit een positief effect gaat hebben op het aantal mensen dat in de horeca besmet raakt.

De president en premier zijn het altijd met elkaar oneens en overal over aan het vechten maar betreffende het beleid liggen ze beide op één lijn met de bevolking: Zo veel mogelijk alles geopend houden. Mochten er al zwaardere maatregelen genomen worden gaat het vermoedelijk bij gesloten binnenruimtes van de horeca blijven.

Aangezien het vanaf maart over het algemeen wel lekker weer is tot en met ergens medio november scheelt dat al behoorlijk natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:38:43 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198334479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:36 schreef Vasilevski het volgende:
Experiment is totaal mislukt, er is 1 persoon besmet geraakt, niks kan, even volhouden nog jongens!
Een experiment mislukt niet door de uitslag. Als je het experiment goed opzet dan maakt de uitslag niet uit voor het wel of niet lukken. Dat experiment met guido wijers dat is mislukt!

Trouwens denk ik zo'n stadion met hoeveel mensen en dan 1 besmetting je kunt spreken van een erg positief resultaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:38:57 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198334485
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dan moeten dus meerdere personen na de fieldlab positief testen, daarnaast droegen ze een mondkapje (al ben ik nogsteeds niet overtuigd van het nut van niet-medische mondkapjes) en is het in de buitenlucht. Kan mij niet voorstellen dat diegene daar besmet is geraakt.

Het is veel aannemelijker dat diegene ergens anders ziek is geworden en dat het pas 5 dagen na het evenement meetbaar is. Het is zo makkelijk om dit op het fieldlab te schuiven.
Ik neem aan dat ze een deel zonder en een deel met mondkapje op die tribunes hadden? Om het verschil te meten.
pi_198334487
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)de-coronamaatregelen

Margriet uit Dubai is verbaasd hoe doe slecht Nederland het doet in deze crisis...
Ah, weer een opinie van zomaar een persoon, zonder kennis, ervaring of wat dan ook. Daar zijn ze dol op bij de Telegraaf. En dat dan ook met koeienletters in de digitale krant.
pi_198334511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:37 schreef popje het volgende:
Anders dreigen volgens De Jonge later weer strengere maatregelen. "Dus nu onvoorzichtig hupsakee de boel openen, nee, dat doen we echt niet."
Mooie stropop van Hugo.
pi_198334515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze een deel zonder en een deel met mondkapje op die tribunes hadden? Om het verschil te meten.
Is toch geenn verschil als iedereen een negatieve test heeft?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:40:34 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198334520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook het meest logisch eigenlijk.

Maar dan hebben (snel)tests aan de deur toch helemaal geen zin ook?
wel in de zin dat je op dat moment ook niet besmettelijk bent toch?
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:40:50 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198334523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij weten ze al lang dat het tussen de 2-12 dagen of zo is, maar vaak dat het na 5 dagen al meetbaar is, vandaar ook dat de quarantaine periode is verkort na 5 dagen met een negatieve test.
Volgensmij weten we dat niet. Zo zijn de meeste viral load data die bekend zijn vanaf detecteerbaarheid of vanaf klachten, maar niet vanaf infectie. Zo'n getal wordt gededuceerd uit een model maar er zijn daar weinig toch geen echte metingen van, puur omdat er maar zeer weinig studies gedaan worden waar mensen zich laten infecteren.
pi_198334534
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:38 schreef Dven het volgende:

[..]

De discussie is vooral hoe ze meer mensen gevaccineerd kunnen krijgen want dat aantal is boven de 40-jarigen extreem laag _O-

Wat je nu wel ziet is dat de jongeren letterlijk in de rij staan en flink gevaccineerd worden. Ik denk dat dit een positief effect gaat hebben op het aantal mensen dat in de horeca besmet raakt.

De president en premier zijn het altijd met elkaar oneens en overal over aan het vechten maar betreffende het beleid liggen ze beide op één lijn met de bevolking: Zo veel mogelijk alles geopend houden. Mochten er al zwaardere maatregelen genomen worden gaat het vermoedelijk bij gesloten binnenruimtes van de horeca blijven.

Aangezien het vanaf maart over het algemeen wel lekker weer is tot en met ergens medio november scheelt dat al behoorlijk natuurlijk.
Scheelt zeker een slok op een borrel. Maar ik begrijp hieruit ook dat ze ook de binnenhoreca hebben geopend en weer grote nationale feestdagen hebben toegestaan? Vind dat ook nogal wat. Snap dat we hier ook niet zeggen van: ga maar weer lekker binnen zitten in de kroeg, ga carnaval vieren, en koningsdag en bevrijdingsdag...
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:42:09 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198334542
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Is toch geenn verschil als iedereen een negatieve test heeft?
Waarom dan überhaupt met mondkapjes in een stadion gaan zitten.
pi_198334548
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het helpt ook niet dat ik altijd lang van stof ben. Hoe mensen hier hun punt maken in oneliners ik vind het soms een kunst op zich!
Herkenbaar :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:42:20 #215
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198334549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:53 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Voor jouw gemoedsrust, de besmettingen zullen in ieder geval lager zijn dan 170k. :D
Ik zeg je, kroegen en hoeren open *O*
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:42:45 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198334562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel in de zin dat je op dat moment ook niet besmettelijk bent toch?
Is dat 100 procent zo dan?
pi_198334569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook het meest logisch eigenlijk.

Maar dan hebben (snel)tests aan de deur toch helemaal geen zin ook?
Geeft ze straks een excuus om echt puur toegang te verlenen aan gevaccineerden. Want ja, die sneltesten zijn dan volgens hun veel te risicovol.
pi_198334572
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij weten we dat niet. Zo zijn de meeste viral load data die bekend zijn vanaf detecteerbaarheid of vanaf klachten, maar niet vanaf infectie. Zo'n getal wordt gededuceerd uit een model maar er zijn daar weinig toch geen echte metingen van, puur omdat er maar zeer weinig studies gedaan worden waar mensen zich laten infecteren.
Als het niet te detecteren valt dan kun je een ander toch ook niet besmetten? We weten dat we zo'n 1-2 dagen voordat we ziek zijn al besmettelijk zijn, omdat het dan al detecteerbaar is.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:44:24 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198334584
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom dan überhaupt met mondkapjes in een stadion gaan zitten.
Om te kijken of er verschil is. Deze studies zijn ook niet medisch opgezet ze kijken meer naar beweging van mensen, hoe de interacties zijn, wat er met afstanden tussen mensen gebeurt en dan ook nog een corona test.

Ze hebben eigenlijk 5 (ofzo) tests gedaan met groepen die op de stoel moesten blijven zitten bekapt, maar ook een groep waar alles mocht en een groep die wel een stoel hadden maar ook bier mochten halen etc etc.
pi_198334609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:37 schreef popje het volgende:
Ministers terughoudend over mogelijke versoepelingen
Demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) noemt nieuwe cijfers van het CBS over het aantal sterfgevallen "ongelofelijk goed nieuws", maar benadrukt dat het onverstandig zou zijn om te denken dat de coronacrisis nu voorbij is.

"We zijn er gewoon nog niet", zei hij op het Binnenhof kort voor aanvang van een vergadering van de speciale ministeriële commissie crisisbeheersing. "We moeten nu heel erg snel doorgaan met vaccineren en intensiever testen, en voor de hele korte termijn moeten we de maatregelen nog even vasthouden." Anders dreigen volgens De Jonge later weer strengere maatregelen. "Dus nu onvoorzichtig hupsakee de boel openen, nee, dat doen we echt niet."

Ook de demissionaire ministers Van Ark (Medische Zorg) en Grapperhaus (Justitie) waren terughoudend als het gaat om mogelijke versoepelingen. "Deskundigen zeggen dat we aan het begin van de derde golf zitten, maar er zijn ook lichtpuntjes. Die dingen moeten we met elkaar wegen", zei Van Ark. Grapperhaus benadrukte met de horeca in gesprek te blijven voor meer perspectief. "Maar ik heb ze ook gezegd: reken niet op dingen op de korte termijn."

Hugo en Tamara zijn zoals altijd weer lekker positief. Heel erg veel testen... en daarom liggen al die sneltesten stof te vergaren in de opslag.
‘We zijn er gewoon nog niet’.

Oke. Wanneer zijn we er dan wel Hugo? Hij blijft dit roepen, maar zegt er nooit bij wanneer het dan wel kan. Wanneer is het wel veilig om mensen op een terrasje neer te zetten? Ik snap dat dat enorm gevaarlijk is; mensen in de buitenlucht, maar kom eens met wat meer info. Zo hoopgevend is hij :+
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:46:34 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198334617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als het niet te detecteren valt dan kun je een ander toch ook niet besmetten? We weten dat we zo'n 1-2 dagen voordat we ziek zijn al besmettelijk zijn, omdat het dan al detecteerbaar is.
Maar stel nou dat je we een paar dagen eerder al besmettelijk zijn en dat de incubatietijd een paar dagen langer is, dan zou je tot dezelfde conclusies kunnen komen als jij nu stelt.

Deze getallen zijn veel meer "ballpark" dan sommige stukken laten overkomen. Daarnaast blijft het biologie en is de incubatietijd geen vast gegeven maar meer een stochastische verdeling...
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:49:46 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198334679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Oke. Wanneer zijn we er dan wel Hugo? Hij blijft dit roepen, maar zegt er nooit bij wanneer het dan wel kan. Wanneer is het wel veilig om mensen op een terrasje neer te zetten? Ik snap dat dat enorm gevaarlijk is; mensen in de buitenlucht, maar kom eens met wat meer info. Zo hoopgevend is hij :+
Hugo gaat zorgvuldig te werk, he.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:49:55 #223
3778 popje
pi_198334682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou gewoon zo graag willen dat in ieder geval die avondklok eraf ging. Ik merk dat ik er elke dag benauwder van word.
pi_198334702
Mooi artikel over de 'beste' vaccins, vaccinshoppen, merkgeilheid, het vertekende debat in de EU, en met de fiets ontsnappen aan de zombies:

quote:
‘The best coronavirus vaccine is the one that reaches my arm first’

Debating which inoculation is better does not make sense, say experts, as the drive is a collective – not individual – effort to slow the spread of the virus

Pablo Linde
Madrid - 04 Mar 2021 - 14:15 CET

When people go in for their flu shots, they don’t normally know which company made the vaccine. But these days it is hard to find anyone who is not familiar with the brand name of their Covid-19 jabs. In fact, some individuals even have strong preferences about which one they’d like to get.

For them, there is some good news and some bad news. The bad news is that they don’t get to choose. The vaccination process is not so much an individual act as a collective strategy to protect the entire population – particularly its most vulnerable members.

The good news is that, out of the currently available vaccines – in Europe and Canada these are Moderna, Pfizer-BioNTech and Oxford-AstraZeneca, while the United States is administering the first two and has recently authorized the Janssen shots from Johnson & Johnson – it is not possible to say that one is clearly better than the other. At least not at this point in time. As the epidemiologist Carlos Álvarez puts it: “The best vaccine is the one that reaches my arm first.”

First of all, it’s important to define what we mean by “better.” A one-dose vaccine would be better than a two-dose treatment. A vaccine that could be taken orally would be better than one requiring a jab. Doses that could be kept at room temperature would be better than those requiring ultra-cold conditions. A vaccine that prevented infection of any kind would be better than one that only prevents symptoms, but then again it is more practical to have a vaccine that eliminates the possibility of severe illness and death than one that is just highly efficient against mild forms of Covid-19. A vaccine tested on people of all ages would be preferable to one that has only been tried with certain groups, although for the latter both might be just as good.

For now, there is no vaccine that gets top scores in all of these categories. Each one has its own set of characteristics that have been assessed at different clinical trials, making them difficult to compare.

Perhaps one day, one vaccine will prove to be much better than all the rest. And perhaps there will be enough doses for everyone. But that is not the case today. And so experts insist that the most sensible thing to do, for personal and collective protection, is for everyone to take whichever vaccine they are assigned, as soon as possible.

“We don’t have enough data to establish that the three vaccines we have – or four, including Janssen – are any different in terms of efficacy,” says Federico Martirón, head of pediatrics at Clínico Universitario Hospital in Santiago de Compostela, in Spain’s northwestern region of Galicia. “Not only is each study different – these are still underway. The results were ‘frozen’ in time in order to send the data to the regulatory agencies [once the vaccines were proven to be safe and effective], but the studies are ongoing.”

Martirón uses the AstraZeneca vaccine as an example: a month after sending in the data to the European Medicines Agency, the vaccine’s efficacy had risen from 59% to 70%. But even these figures are not so easy to interpret. “That’s what the headlines say, but if we take a closer look at the confidence intervals, we see that efficacy is really quite similar for all the vaccines,” he says. In other words, because of the statistical margins, if clinical trials were done all over again, these efficacy rates could easily coincide across all available treatments.

Public Health Scotland conducted a study based on 1.1 million people, half of whom received the AstraZeneca vaccine while the other half got the Pfizer shots, and concluded that protection levels were similar in both cases. Five weeks after receiving the first dose, the risk of hospitalization dropped 94% with the AstraZeneca vaccine and 85% with the Pfizer-BioNTech vaccine, compared with unvaccinated people. In people 80 and over, the risk dropped by 95% with the AstraZeneca shots and 81% with Pfizer-BioNTech. These figures have yet to be peer reviewed and published in a scientific journal.

Isabel Sola, a virologist at the National Biotechnology Center of Spain’s National Research Council (CSIC), believes that during Phase 4 of massive vaccine distribution it will be possible to obtain much more realistic results, and adjust the vaccination campaign accordingly to assign the most appropriate doses to each target group.

“But in the meantime, we cannot give up on administering the vaccines that have already been authorized, all of which have an efficacy of more than 60%,” she notes. “Right now the priority is to extend vaccination as quickly as possible to stop the virus in its tracks. The more it circulates, the more opportunities it has to morph and evade vaccine immunity.”

Some better than others

So is it possible that some vaccines are indeed better than others? “Yes, of course, because they use very different systems, but we still can’t know for sure because there isn’t enough data. The important thing is that all approved vaccines are safe and work very satisfactorily,” says José Jiménez, a researcher at the Department of Infectious Diseases at King’s College London.

“The thing is that people are used to shopping around for the best: for instance they’ll want a cellphone with a screen that’s half an inch bigger or a battery that lasts a little longer,” he adds. “But that’s not the way it works with vaccines, among other things because there aren’t enough for everyone. Besides, it’s been shown that all the approved ones are safe and efficient at preventing severe forms of the disease and deaths, which is really the main thing.”

Yet personal preferences are turning into something of a problem in some countries. In Germany, widespread rejection among the public of the AstraZeneca vaccine means that thousands of vials are sitting unused, and only a quarter of available doses have been administered. In Spain, administration of this particular vaccine is also lagging behind the other two, but that’s mainly due to organizational problems.

In Spain, only 2% of people who were offered a vaccine have rejected it, according to figures provided last week by Silvia Calzón, the secretary of state for health. This percentage also includes individuals who could not be vaccinated for medical reasons.

Still, there are a few minority groups who prefer the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines over AstraZeneca. This is partly because early studies showed lower efficacy, and partly because of a clinical trial in South Africa that was halted due to its poor performance against the variant first detected in that country. “The messenger RNA vaccines [Pfizer and Moderna] showed a much smaller drop in efficacy, but that was in in vitro trials – we haven’t seen how they behave in the real world,” notes Martirón.

In any case, the World Health Organization (WHO) is recommending the AstraZeneca vaccine in all contexts and for all age groups. Alejandro Cravioto, president of an expert committee advising the WHO on Covid-19 vaccines, said that there is “indirect evidence” that it prevents the most severe forms of the disease regardless of the variant. But this cannot yet be positively stated, as samples are too small to provide solid evidence.

It also doesn’t help that many European countries, Spain included, are not recommending the AstraZeneca vaccine for people over 55 years of age, despite statements to the contrary by the WHO, the European Medicines Agency and the UK. The decision to restrict its use to the younger population was based on the fact that there is insufficient data to determine with certainty that it would be effective on the older population. But more recent numbers are seeing Spain and other European countries reconsider their position. France and Germany have already gone back on their initial stance, although Thomas Mertens, president of Germany’s advisory committee, last week admitted that the country’s original decision contributed to giving the AstraZeneca vaccine a bad image. Elvis García, who holds a PhD in epidemiology from Harvard University, agrees: “Introducing messages of doubt about a vaccine that has been shown to be effective is incomprehensible. It is another major mistake in the political – not medical – management of this pandemic,” he says.

“The problem is that some people look at vaccination from an individual viewpoint,” says Josep Lobera, a sociologist who is part of a group that advises the Spanish government on the national vaccination protocol. “But you have no right to demand maximum certainty if you are not in a maximum-risk group.”

This view is shared by Ignacio Rosell, member of the expert coronavirus committee for the regional government of Castilla y León: “The goal is for all of us to be vaccinated as soon as possible, which means quickly using all the vaccines reaching the priority groups in the correct order.”

The internist Miguel Marcos illustrates the difference between existing vaccines with the following story: “Let’s imagine that we’re in a horror movie and we are being chased by a bunch of zombies. We reach a village where there’s bicycles and cars, but not enough for everyone. If we manage to do things in an orderly manner, then the most reasonable thing to do is for the cars to be used by those who cannot walk fast (the elderly), those who can drive (logical) or those who can bring more cars to aid this group or other groups. And the logical thing would be for the bikes to be used by those who can pedal and escape from the zombies. This would be the AstraZeneca vaccine: less effective against Covid-19, but without severe cases in clinical trials.”

Rosell adds some nuance to this story: “Perhaps what we take to be bikes are in fact motorcycles.”

English version by Susana Urra.
https://english.elpais.co(...)es-my-arm-first.html
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:51:44 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198334713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:49 schreef popje het volgende:

[..]

Ik zou gewoon zo graag willen dat in ieder geval die avondklok eraf ging. Ik merk dat ik er elke dag benauwder van word.
Daar is wel een oplossing voor gewoon je niet meer aan de avondklok houden! maar dan wel een periode lang niet naar buiten gaan na 9 uur. Dan is er niemand die je iets oplegt en kun je gewoon blijven doen wat je doet zonder je benauwd te voelen. :)

Je wilt niet weten hoe vaak ik me aan de avondklok hield toen er helemaal geen avondklok was.
pi_198334717
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar stel nou dat je we een paar dagen eerder al besmettelijk zijn en dat de incubatietijd een paar dagen langer is, dan zou je tot dezelfde conclusies kunnen komen als jij nu stelt.

Deze getallen zijn veel meer "ballpark" dan sommige stukken laten overkomen. Daarnaast blijft het biologie en is de incubatietijd geen vast gegeven maar meer stochastische verdeling...
En hoe zou dat precies kunnen dan met een airborne virus en een gevoelige PCR test die dan negatief is?

Als ze zulk soort onderzoeken willen doen lijkt mij dit ook niet echt gericht, dan moet je mensen opzettelijk besmetten en kijken hoe het lichaam daar op reageert. Jong volwassenen (onder de 30).
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:53:16 #227
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198334737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Wat een negatief zeurstukje :') Blijf dan maar lekker in Dubai.

Dubai bleef sterren en influencers lokken ondanks pandemie, nu betaalt het de prijs

Wie op de website van de toeristische dienst van Dubai kijkt, zou bijna vergeten dat we midden in een pandemie zitten. Terwijl andere bestemmingen reizigers deze winter zware beperkingen oplegden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hielden de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) de deuren wagenwijd open. Tot vandaag.

https://www.ad.nl/buitenl(...)t-de-prijs~a8446b14/
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:53:38 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198334744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dat 100 procent zo dan?
ik weet het ook niet precies maar ik dacht dat undetectable ook meteen inhield dat er (nagenoeg) geen besmettingsgevaar is
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:53:43 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198334747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En hoe zou dat precies kunnen dan met een airborne virus en een gevoelige PCR test die dan negatief is?

Als ze zulk soort onderzoeken willen doen lijkt mij dit ook niet echt gericht, dan moet je mensen opzettelijk besmetten en kijken hoe het lichaam daar op reageert. Jong volwassenen (onder de 30).
Inderdaad en die laatste experimenten zijn wel gedaan maar met mondjesmaat, te klein om er serieuze getallen uit te krijgen.

Zelfs bij de vaccinatie trails is dat niet gebeurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 05-03-2021 12:01:26 ]
pi_198334903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dubai bleef sterren en influencers lokken ondanks pandemie, nu betaalt het de prijs

Wie op de website van de toeristische dienst van Dubai kijkt, zou bijna vergeten dat we midden in een pandemie zitten. Terwijl andere bestemmingen reizigers deze winter zware beperkingen oplegden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hielden de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) de deuren wagenwijd open. Tot vandaag.

Zó goed geregeld allemaal! :')

Denk dat er wel wat aangenamere plekken zijn die ook open zijn. Tenerife of zo. Lekker eten voor een tientje, geen arrogante expats en influencers, top. Daar gebruiken ze vast ook allemaal mondkapjes en desinfectant, en daar gaat het vast ook goed met de coronacijfers dankzij het fantastische beleid en de gehoorzaamheid van de bevolking, en totaal niet door het feit dat het een eiland is...
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:03:02 #231
3778 popje
pi_198334921
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar is wel een oplossing voor gewoon je niet meer aan de avondklok houden! maar dan wel een periode lang niet naar buiten gaan na 9 uur. Dan is er niemand die je iets oplegt en kun je gewoon blijven doen wat je doet zonder je benauwd te voelen. :)

Je wilt niet weten hoe vaak ik me aan de avondklok hield toen er helemaal geen avondklok was.
Ik snap niet wat je bedoelt, ik wil gewoon weer kunnen gaan en staan waar ik wil, ook na 21:00... ik heb er regelmatig nachtmerries over, omdat het me het gevoel geeft opgesloten te zitten...
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 12:06:48 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198335012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:03 schreef popje het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt, ik wil gewoon weer kunnen gaan en staan waar ik wil, ook na 21:00... ik heb er regelmatig nachtmerries over, omdat het me het gevoel geeft opgesloten te zitten...
Ik bedoel dat het meer dat gevoel is dan het daadwerkelijke opgesloten zijn. Als je je bedenkt hoe veel dagen je niet na negenen (gok ik) buiten kwam toen die klok nog niet gold. Dan is het enige verschil jouw gedachten je wordt benauwd van het idee dat iets niet mag, niet van het ding dat niet mag.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:07:09 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat voor prik heb je gehad? Ik kom eraan ;)
AstraZenica. Later wordt BioNTech/Pfizer ook 'vrijgegeven'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198335031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zó goed geregeld allemaal! :')

Denk dat er wel wat aangenamere plekken zijn die ook open zijn. Tenerife of zo. Lekker eten voor een tientje, geen arrogante expats en influencers, top. Daar gebruiken ze vast ook allemaal mondkapjes en desinfectant, en daar gaat het vast ook goed met de coronacijfers dankzij het fantastische beleid en de gehoorzaamheid van de bevolking, en totaal niet door het feit dat het een eiland is...
Lil Kleine heeft iig zn chillings gehad dit jaar. Die zat daar al vanaf de 1e golf volgens mij.
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:10:51 #235
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335089
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Scheelt zeker een slok op een borrel. Maar ik begrijp hieruit ook dat ze ook de binnenhoreca hebben geopend en weer grote nationale feestdagen hebben toegestaan? Vind dat ook nogal wat. Snap dat we hier ook niet zeggen van: ga maar weer lekker binnen zitten in de kroeg, ga carnaval vieren, en koningsdag en bevrijdingsdag...
Ja, binnenhoreca is ook weer geopend. Met 50% bezetting maar lijkt op de meeste plekken eerder 110%. Enige wat nog gesloten is zijn de nachtclubs, die mogen 1 april pas open. Nationale feestdagen worden ook weer grootschalig gevierd maar toegegeven, dat gaat er standaard anders aan toe dan carnaval en koningsdag in Nederland.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:12:29 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk niet de enige. In Europa weet ik van in ieder geval Zwitserland en Bulgarije dat ze probleemloos toeristen ontvangen om te wintersporten. Zweden ook nog steeds niet zo moeilijk volgens mij.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 12:13:40 #237
236264 crew  capricia
pi_198335137
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:07 schreef Dven het volgende:

[..]

AstraZenica. Later wordt BioNTech/Pfizer ook 'vrijgegeven'.
Wat heerlijk voor je. :D ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198335153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Wat een negatief zeurstukje :') Blijf dan maar lekker in Dubai.
Da's echt een 'kijk mij lekker in Dubai zitten stelletje armoezaaiers' artikel 8-)

Komkommertijd begint vroeg dit jaar.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:16:38 #239
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335190
Sterftecijfer NL inmiddels niet ver van de norm :)

pi_198335191
Ze willen ons nog maandenlang opsluiten terwijl de belangrijkste cijfers, doden en ziekenhuisopnames dalen?!

https://www.nu.nl/binnenl(...)-versoepelingen.html
pi_198335224
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, binnenhoreca is ook weer geopend. Met 50% bezetting maar lijkt op de meeste plekken eerder 110%. Enige wat nog gesloten is zijn de nachtclubs, die mogen 1 april pas open. Nationale feestdagen worden ook weer grootschalig gevierd maar toegegeven, dat gaat er standaard anders aan toe dan carnaval en koningsdag in Nederland.
Nachtclubs mogen 1 april PAS open? :D

Kan niet wachten tot we hier dat soort concrete data hebben. Wel in wat betere omstandigheden natuurlijk.
pi_198335230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
Ze willen ons nog maandenlang opsluiten terwijl de belangrijkste cijfers, doden en ziekenhuisopnames dalen?!

Ze blijven volhouden tot er echt zware demo’s komen. Behalve wat wappies straat er Niemand op zondag en wordt ondanks gemopper toch tweewekelijks alles geaccepteerd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:18:40 #243
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198335236
quote:

Opsluiten nog wel? ik zit gewoon op m'n werk :)
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:18:47 #244
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335238
quote:

Waar haal jij 'maandenlang opsluiten' vandaan? Doe normaal man.
pi_198335258
Lil' Kleine ontlopen, nog een goede reden om niet naar Dubai te gaan. :')

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk niet de enige. In Europa weet ik van in ieder geval Zwitserland en Bulgarije dat ze probleemloos toeristen ontvangen om te wintersporten. Zweden ook nog steeds niet zo moeilijk volgens mij.
Canarische Eilanden kom je nu als buitenlander makkelijker in dan als Spanjaard volgens mij. :D

Rondom de meivakantie kunnen vluchten naar allerlei zon-hotspots in Europa geboekt worden tegen bodemprijzen, je neemt dan alleen de gok dat ze tegen die tijd niet nog in lockdown zitten, en dat een vaccinatiepaspoort dan nog niet verplicht is.

De testplicht om terug te keren in Nederland verandert ook, nu is één negatieve NAAT-test van max. 12 uur voldoende, in plaats van een negatieve pcr-test van 72u én een sneltest van 4u.

Kan wel handig zijn als mensen een beetje klaar zijn met 'volhouden'.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:20:26 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:18 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Nachtclubs mogen 1 april PAS open? :D

Kan niet wachten tot we hier dat soort concrete data hebben. Wel in wat betere omstandigheden natuurlijk.
Nouja, in vergelijking met de rest van de horeca scheelt het natuurlijk wel een maand :+

Vind het voor de rest allemaal ook niet interessant, mocht toch altijd met 15 mensen samenkomen, ook in gesloten cafe's die je dus gewoon mocht afhuren met vrienden. En aangezien een vriend van me zijn eigen bar heeft mochten we gewoon altijd uitgaan, mits we eigen drank voorzien. Goed, om vriend te steunen deed hij natuurlijk gewoon de inkoop en betaalden we in het zwart.
pi_198335272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
Mooi artikel over de 'beste' vaccins, vaccinshoppen, merkgeilheid, het vertekende debat in de EU, en met de fiets ontsnappen aan de zombies:
[..]

https://english.elpais.co(...)es-my-arm-first.html
De titel vat mijn corona vaccin gedachte helemaal samen ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:20:58 #248
3778 popje
pi_198335278
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Waar haal jij 'maandenlang opsluiten' vandaan? Doe normaal man.
Onder de groepen ouderen die al zijn gevaccineerd daalt het aantal sterfgevallen en besmettingen heel snel, zegt De Jonge. Maar de coronamaatregelen binnenkort versoepelen, is volgens hem onverantwoord. "Dan liggen de ziekenhuizen in no time weer vol. Niet met de oudste ouderen, maar wel met de rest van Nederland." De bewindsman benadrukt dat ook jongere mensen heel ziek van het virus kunnen worden en dat zij nog lang niet allemaal gevaccineerd zijn.

Wat bedoelt hij met versoepelen? Want als je buitensporten toestaat, liggen de ziekenhuizen niet binnen no time weer vol. Als je wilt wachten tot iedereen gevaccineerd is inclusief jonge mensen, kunnen we inderdaad nog heel lang wachten op versoepelingen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:21:16 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198335287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
Lil' Kleine ontlopen, nog een goede reden om niet naar Dubai te gaan. :')
[..]

Canarische Eilanden kom je nu als buitenlander makkelijker in dan als Spanjaard volgens mij. :D

Rondom de meivakantie kunnen vluchten naar allerlei zon-hotspots in Europa geboekt worden tegen bodemprijzen, je neemt dan alleen de gok dat ze tegen die tijd niet nog in lockdown zitten, en dat een vaccinatiepaspoort dan nog niet verplicht is.

De testplicht om terug te keren in Nederland verandert ook, nu is één negatieve NAAT-test van max. 12 uur voldoende, in plaats van een negatieve pcr-test van 72u én een sneltest van 4u.

Kan wel handig zijn als mensen een beetje klaar zijn met 'volhouden'.
Voor zover ik weet zijn veel vliegmaatschappijen en booking.com ook redelijk ruim met de mogelijkheid om te verplaatsen dus dat scheelt ook alweer.
pi_198335292
Nah, toch een beetje goed nieuws vandaag. Mijn man is vorige week ontslagen, maar kan maandag bij zijn nieuwe baan beginnen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')