En hoe zou dat precies kunnen dan met een airborne virus en een gevoelige PCR test die dan negatief is?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar stel nou dat je we een paar dagen eerder al besmettelijk zijn en dat de incubatietijd een paar dagen langer is, dan zou je tot dezelfde conclusies kunnen komen als jij nu stelt.
Deze getallen zijn veel meer "ballpark" dan sommige stukken laten overkomen. Daarnaast blijft het biologie en is de incubatietijd geen vast gegeven maar meer stochastische verdeling...
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat een negatief zeurstukjeBlijf dan maar lekker in Dubai.
ik weet het ook niet precies maar ik dacht dat undetectable ook meteen inhield dat er (nagenoeg) geen besmettingsgevaar isquote:
Inderdaad en die laatste experimenten zijn wel gedaan maar met mondjesmaat, te klein om er serieuze getallen uit te krijgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe zou dat precies kunnen dan met een airborne virus en een gevoelige PCR test die dan negatief is?
Als ze zulk soort onderzoeken willen doen lijkt mij dit ook niet echt gericht, dan moet je mensen opzettelijk besmetten en kijken hoe het lichaam daar op reageert. Jong volwassenen (onder de 30).
Zó goed geregeld allemaal!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dubai bleef sterren en influencers lokken ondanks pandemie, nu betaalt het de prijs
Wie op de website van de toeristische dienst van Dubai kijkt, zou bijna vergeten dat we midden in een pandemie zitten. Terwijl andere bestemmingen reizigers deze winter zware beperkingen oplegden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hielden de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) de deuren wagenwijd open. Tot vandaag.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-de-prijs~a8446b14/
Ik snap niet wat je bedoelt, ik wil gewoon weer kunnen gaan en staan waar ik wil, ook na 21:00... ik heb er regelmatig nachtmerries over, omdat het me het gevoel geeft opgesloten te zitten...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar is wel een oplossing voor gewoon je niet meer aan de avondklok houden! maar dan wel een periode lang niet naar buiten gaan na 9 uur. Dan is er niemand die je iets oplegt en kun je gewoon blijven doen wat je doet zonder je benauwd te voelen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik me aan de avondklok hield toen er helemaal geen avondklok was.
Ik bedoel dat het meer dat gevoel is dan het daadwerkelijke opgesloten zijn. Als je je bedenkt hoe veel dagen je niet na negenen (gok ik) buiten kwam toen die klok nog niet gold. Dan is het enige verschil jouw gedachten je wordt benauwd van het idee dat iets niet mag, niet van het ding dat niet mag.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt, ik wil gewoon weer kunnen gaan en staan waar ik wil, ook na 21:00... ik heb er regelmatig nachtmerries over, omdat het me het gevoel geeft opgesloten te zitten...
AstraZenica. Later wordt BioNTech/Pfizer ook 'vrijgegeven'.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat voor prik heb je gehad? Ik kom eraan
Lil Kleine heeft iig zn chillings gehad dit jaar. Die zat daar al vanaf de 1e golf volgens mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zó goed geregeld allemaal!
Denk dat er wel wat aangenamere plekken zijn die ook open zijn. Tenerife of zo. Lekker eten voor een tientje, geen arrogante expats en influencers, top. Daar gebruiken ze vast ook allemaal mondkapjes en desinfectant, en daar gaat het vast ook goed met de coronacijfers dankzij het fantastische beleid en de gehoorzaamheid van de bevolking, en totaal niet door het feit dat het een eiland is...
Ja, binnenhoreca is ook weer geopend. Met 50% bezetting maar lijkt op de meeste plekken eerder 110%. Enige wat nog gesloten is zijn de nachtclubs, die mogen 1 april pas open. Nationale feestdagen worden ook weer grootschalig gevierd maar toegegeven, dat gaat er standaard anders aan toe dan carnaval en koningsdag in Nederland.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Scheelt zeker een slok op een borrel. Maar ik begrijp hieruit ook dat ze ook de binnenhoreca hebben geopend en weer grote nationale feestdagen hebben toegestaan? Vind dat ook nogal wat. Snap dat we hier ook niet zeggen van: ga maar weer lekker binnen zitten in de kroeg, ga carnaval vieren, en koningsdag en bevrijdingsdag...
Zijn natuurlijk niet de enige. In Europa weet ik van in ieder geval Zwitserland en Bulgarije dat ze probleemloos toeristen ontvangen om te wintersporten. Zweden ook nog steeds niet zo moeilijk volgens mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dubai bleef sterren en influencers lokken ondanks pandemie, nu betaalt het de prijs
Wie op de website van de toeristische dienst van Dubai kijkt, zou bijna vergeten dat we midden in een pandemie zitten. Terwijl andere bestemmingen reizigers deze winter zware beperkingen oplegden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hielden de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) de deuren wagenwijd open. Tot vandaag.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-de-prijs~a8446b14/
Wat heerlijk voor je.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:07 schreef Dven het volgende:
[..]
AstraZenica. Later wordt BioNTech/Pfizer ook 'vrijgegeven'.
Da's echt een 'kijk mij lekker in Dubai zitten stelletje armoezaaiers' artikelquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat een negatief zeurstukjeBlijf dan maar lekker in Dubai.
Nachtclubs mogen 1 april PAS open?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, binnenhoreca is ook weer geopend. Met 50% bezetting maar lijkt op de meeste plekken eerder 110%. Enige wat nog gesloten is zijn de nachtclubs, die mogen 1 april pas open. Nationale feestdagen worden ook weer grootschalig gevierd maar toegegeven, dat gaat er standaard anders aan toe dan carnaval en koningsdag in Nederland.
Ze blijven volhouden tot er echt zware demo’s komen. Behalve wat wappies straat er Niemand op zondag en wordt ondanks gemopper toch tweewekelijks alles geaccepteerd.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
Ze willen ons nog maandenlang opsluiten terwijl de belangrijkste cijfers, doden en ziekenhuisopnames dalen?!
https://www.nu.nl/binnenl(...)-versoepelingen.html
Opsluiten nog wel? ik zit gewoon op m'n werkquote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
Ze willen ons nog maandenlang opsluiten terwijl de belangrijkste cijfers, doden en ziekenhuisopnames dalen?!
Waar haal jij 'maandenlang opsluiten' vandaan? Doe normaal man.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
Canarische Eilanden kom je nu als buitenlander makkelijker in dan als Spanjaard volgens mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk niet de enige. In Europa weet ik van in ieder geval Zwitserland en Bulgarije dat ze probleemloos toeristen ontvangen om te wintersporten. Zweden ook nog steeds niet zo moeilijk volgens mij.
Nouja, in vergelijking met de rest van de horeca scheelt het natuurlijk wel een maandquote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:18 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nachtclubs mogen 1 april PAS open?![]()
Kan niet wachten tot we hier dat soort concrete data hebben. Wel in wat betere omstandigheden natuurlijk.
De titel vat mijn corona vaccin gedachte helemaal samenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
Mooi artikel over de 'beste' vaccins, vaccinshoppen, merkgeilheid, het vertekende debat in de EU, en met de fiets ontsnappen aan de zombies:
[..]
https://english.elpais.co(...)es-my-arm-first.html
Onder de groepen ouderen die al zijn gevaccineerd daalt het aantal sterfgevallen en besmettingen heel snel, zegt De Jonge. Maar de coronamaatregelen binnenkort versoepelen, is volgens hem onverantwoord. "Dan liggen de ziekenhuizen in no time weer vol. Niet met de oudste ouderen, maar wel met de rest van Nederland." De bewindsman benadrukt dat ook jongere mensen heel ziek van het virus kunnen worden en dat zij nog lang niet allemaal gevaccineerd zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar haal jij 'maandenlang opsluiten' vandaan? Doe normaal man.
Voor zover ik weet zijn veel vliegmaatschappijen en booking.com ook redelijk ruim met de mogelijkheid om te verplaatsen dus dat scheelt ook alweer.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
Lil' Kleine ontlopen, nog een goede reden om niet naar Dubai te gaan.
[..]
Canarische Eilanden kom je nu als buitenlander makkelijker in dan als Spanjaard volgens mij.
Rondom de meivakantie kunnen vluchten naar allerlei zon-hotspots in Europa geboekt worden tegen bodemprijzen, je neemt dan alleen de gok dat ze tegen die tijd niet nog in lockdown zitten, en dat een vaccinatiepaspoort dan nog niet verplicht is.
De testplicht om terug te keren in Nederland verandert ook, nu is één negatieve NAAT-test van max. 12 uur voldoende, in plaats van een negatieve pcr-test van 72u én een sneltest van 4u.
Kan wel handig zijn als mensen een beetje klaar zijn met 'volhouden'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |