Onderquote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:35 schreef tja77 het volgende:
Zitten we vandaag onder of boven de 6.000 besmettingen?
Voor jouw gemoedsrust, de besmettingen zullen in ieder geval lager zijn dan 170k.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht dus boven (ivm storing van gisteren).
Dit is wel wazig, normaal wordt het op het moment zelf gemeld als er een storing is. Goed dat ze het onderzoeken het zou best meer kunnen zijn inderdaad, maar goed. Dan heb je er vandaag 5.5k of zo en dan is het een FORSE STIJGING.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:30 schreef Oidipous het volgende:
Het cijfer besmettingen van gisteren was waarschijnlijk te laag door een computerstoring, zie hieronder de berichten van Marino van Zelst. Ik ben benieuwd.
[ twitter ]
“Mijn” eerstejaars vertellen me dat vooral het eerste semester lastig was. Omdat je heel veel praktische dingetjes allemaal niet weet en moet uitzoeken. Als je gewoon op de universiteit rondloopt gaat dat allemaal wel vanzelf.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Het is zijn eerste jaar, het had gewoon leuk en gezellig moeten zijn, en dat is het niet. Hij heeft ook geen fatsoenlijk afscheid van zijn middelbare school gehad (al hebben ze hier in DLD wel gewoon hun examens gedaan), iets waar ze met zijn allen heel erg naar uit hadden gekeken en samen geld hadden verdiend om een knalfeest te kunnen geven. Dat is zonde, want dat krijg je nooit meer terug.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:04 schreef trein2000 het volgende:
“Mijn” eerstejaars vertellen me dat vooral het eerste semester lastig was. Omdat je heel veel praktische dingetjes allemaal niet weet en moet uitzoeken. Als je gewoon op de universiteit rondloopt gaat dat allemaal wel vanzelf.
Weet niet hoor. Voor mij was het ook een helemaal nieuwe wereld. Maar doordat je er rondloopt en ziet en hoort wat er allemaal gebeurt viel uit voor mij al heel veel op z’n plek.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]en dat is dus de misvatting... als je gewoon op de universiteit rondloopt gaat dat ook niet vanzelf en moet je het ook zelf uitzoeken....
Dat gebeurt ook in en rond een teams omgeving, daar valt ook voortdurend alles op zijn plek, en het is niet zo dat leerlingen niet met elkaar praten. En ook niet zo dat leerlingen niet met leraren praten.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet niet hoor. Voor mij was het ook een helemaal nieuwe wereld. Maar doordat je er rondloopt en ziet en hoort wat er allemaal gebeurt viel uit voor mij al heel veel op z’n plek.
Dan schrik je je toch ook het rambam als je rustig bij het schap staat en zo'n ding het ineens op zijn heupen krijgtquote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Moet je net mij hebben, ik heb als hobby alle kookwekkers af te laten gaan bij Blokker/Hema/etc![]()
Hoor je hier mensen pleiten voor minder geestelijke gezondheidzorg?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:06 schreef Vasilevski het volgende:
Is het weer tijd voor de good old "Er staan nog geen wachtrijen bij de spoorwegovergang om zelfmoord te plegen, dus er is niks aan de hand" onderzoekjes ja?
Op de ziekenhuisgangen liggen de coronapatiënten ook niet te creperen terwijl er een zuurstoftekort is, dus er is niks aan de hand met corona, laten we alle maatregelen maar afschaffen.
Welke storing? Oh BCO. ik verwacht niet dat daar veel minder DPL in zit.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht dus boven (ivm storing van gisteren).
Dat kun je tegenwoordig heel makkelijk bij mensen thuis doen "Alexa set 10 alarms at 7AM with a 10 minute interval"quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Moet je net mij hebben, ik heb als hobby alle kookwekkers af te laten gaan bij Blokker/Hema/etc![]()
Waar zit je? omwquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Ook buitenlanders zonder verblijfsvergunning mogen inmiddels een prikje komen halen. In principe kan je dus op 'vaccinatievakantie' gaan.
Hoe doen ze dat met de registratie eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Cafe's en resto's zijn hier inmiddels 5 dagen weer open. Anderhalve meter wordt al tijden niet meer gerespecteerd. Paar dagen terug bij nationale feestdag hier in de stad stond er 5.000 man opeen gepropt naar de lichtshow te kijken. Cijfers inmiddels dik over de 2000, wat recordcijfers zijn. Boel zal binnenkort wel weer op slot gaan.
Vaccinatiecijfers ook dramatisch, met name omdat die verziekte communistische ouderen het niet vertrouwen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik als 31-jarige m'n eerste prik inmiddels al heb gehad en dat het vaccinatiecijfer onder jongeren het hoogste is van Europa. Zij staan namelijk wel in de rij om een prik te krijgen. Iedereen die belt en wil, kan binnen een paar dagen gevaccineerd worden.
Ook buitenlanders zonder verblijfsvergunning mogen inmiddels een prikje komen halen. In principe kan je dus op 'vaccinatievakantie' gaan.
Bulgarije. In Sofia is er één ziekenhuis die inmiddels niet-geregistreerden mag vaccineren. Bedoening is dat dat overal in het land gaat gebeuren.quote:
Zo zie je maar toch hoe snel het weer om zich heen graait als het kanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Cafe's en resto's zijn hier inmiddels 5 dagen weer open. Anderhalve meter wordt al tijden niet meer gerespecteerd. Paar dagen terug bij nationale feestdag hier in de stad stond er 5.000 man opeen gepropt naar de lichtshow te kijken. Cijfers inmiddels dik over de 2000, wat recordcijfers zijn. Boel zal binnenkort wel weer op slot gaan.
Geestelijke gezondheidszorg lijkt me een manier om problemen te managen. Het tot het minimum beperken van sociale contacten door de overheid (goede reden of niet) is niet iets wat je met ggz kunt oplossen, hooguit mitigeren. Zelfs al heb je niet de wachtlijsten die er voor corona al waren. Minder ggz, ja dat moest er nog bij komen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoor je hier mensen pleiten voor minder geestelijke gezondheidzorg?
Dat is het idee er dus ook achterquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan schrik je je toch ook het rambam als je rustig bij het schap staat en zo'n ding het ineens op zijn heupen krijgt
Ik denk dat studenten maar weet het niet zeker dat studenten de grootste problemen hebben omdat het niet "normaal" gaat en ze dat ook voortdurend moeten horen en beseffen. Bij elke lezing die ze krijgen horen ze weer een prof zeggen normaal doen we dit niet zo maar nu moet het gewoon op deze manier. Of liever zouden we het normaal doen maar het kan niet anders...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook in en rond een teams omgeving, daar valt ook voortdurend alles op zijn plek, en het is niet zo dat leerlingen niet met elkaar praten. En ook niet zo dat leerlingen niet met leraren praten.
Sterker nog studenten weten vaak beter hoe de verschillende online omgevingen in elkaar zitten dan menig docent. Dus ik denk dat de staat van verwarring en de opvolgende oooh zo zit het in elkaar beleving nogsteeds beleefd wordt.
Margrietje mag van mij lekker in Dubai blijven. Wat een ontzettend dom artikel.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)de-coronamaatregelen
Margriet uit Dubai is verbaasd hoe doe slecht Nederland het doet in deze crisis...
Cijfers zijn al tijden terug aan het stijgen. Een week of drie terug was het iets van 400 op een dag ofzo. Wordt ook wel meer getest natuurlijk maar het aandeel gehospitaliseerden stijgt ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo zie je maar toch hoe snel het weer om zich heen graait als het kan
Het meest opmerkelijke aan deze post vind ik dat je pas 31 bentquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Vaccinatiecijfers ook dramatisch, met name omdat die verziekte communistische ouderen het niet vertrouwen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik als 31-jarige m'n eerste prik inmiddels al heb gehad en dat het vaccinatiecijfer onder jongeren het hoogste is van Europa. Zij staan namelijk wel in de rij om een prik te krijgen. Iedereen die belt en wil, kan binnen een paar dagen gevaccineerd worden.
Ben je nou op jezelf aan het reageren?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat studenten maar weet het niet zeker dat studenten de grootste problemen hebben omdat het niet "normaal" gaat en ze dat ook voortdurend moeten horen en beseffen. Bij elke lezing die ze krijgen horen ze weer een prof zeggen normaal doen we dit niet zo maar nu moet het gewoon op deze manier. Of liever zouden we het normaal doen maar het kan niet anders...
Ikzelf ben er mee gestopt om heel erg te benadrukken dat het raar is en gooi er af en toe een zin in als "we doen altijd dit" of "we doen dit altijd op deze manier". Bij sommige studenten merk je dan echt een soort van geruststelling van oh het is niet allemaal raar en vreemd.
Ikzelf denk ook dat er in het algemeen wel wat meer verwondering mag zijn dus meer het idee wat een bijzondere situatie dan wat een niet normale situatie. En ook een nadruk op goh dit lukt gewoon zelfs met de maatregelen en hey eigenlijk is deze alternatieve manier ook wel interessant omdat het een blik uit een andere hoek geeft.
Ik wil hiermee de problematiek niet bagatelliseren zeker niet maar ik vind de gedachte alles moet op manier x en anders wil het niet ook wel een beetje te beperkt kijken naar het aanpassingsvermogen van mensen.
Wat een negatief zeurstukjequote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:
Margriet uit Dubai is verbaasd hoe doe slecht Nederland het doet in deze crisis...
Eigenlijk wilde ik een edit plaatsen maar dat is zo lastig want dan leest niemand het meer. Dit topic gaat te snel.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben je nou op jezelf aan het reageren?
Margriet woont in een autoritair stadsstaatje dat indien het extravagante hautaine leven daar niet door kan gaan volledig failliet isquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:
Hoho, bijna 32quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke aan deze post vind ik dat je pas 31 bent
Dacht dat je ergens in de 40 was![]()
Fijn iig dat je je eerste prik al hebt gehad
Margriet moet gewoon haar bek houden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat een negatief zeurstukjeBlijf dan maar lekker in Dubai.
Schijnt dat Monaco ook beter presteert dan Brazilië...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:
Hoe is de discussie over de toekomst daar dan, wat verwachten mensen dat er de komende maanden gaat gebeuren, wat willen ze?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Cijfers zijn al tijden terug aan het stijgen. Een week of drie terug was het iets van 400 op een dag ofzo. Wordt ook wel meer getest natuurlijk maar het aandeel gehospitaliseerden stijgt ook.
Ofwel worden de maatregelen over twee weken weer stricter ofwel er zal nooit meer iets gebeuren.
Haha goede samenvattingquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Margriet woont in een autoritair stadsstaatje dat indien het extravagante hautaine leven daar niet door kan gaan volledig failliet isNext.
Eh dat ja...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke aan deze post vind ik dat je pas 31 bent
Dacht dat je ergens in de 40 was![]()
Fijn iig dat je je eerste prik al hebt gehad
Wat voor prik heb je gehad? Ik kom eraanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Hoe raak je precies besmet iedereen negatief test (op 2 na die virusrestjes bij zich droegen) tijdens een evenement?quote:Mogelijk 1 besmetting tijdens Fieldlab-voetbalduel
NIJMEGEN - Tijdens de Fieldlab-voetbalwedstrijd tussen NEC en De Graafschap is mogelijk één supporter besmet geraakt met het coronavirus. De persoon bevond zich tijdens de wedstrijd op een vooraf aangewezen vaste zitplaats op de tribune, waar diegene met een mondkapje gedurende de hele wedstrijd is blijven zitten.
Twee andere supporters testten ook positief, maar zij zijn volgens de organisatie van Fieldlab niet besmet geraakt tijdens het duel. De twee fans hadden recent Covid-19 gehad en droegen daarom nog resten van het coronavirus bij zich.
Zo'n 82 procent van de 1153 NEC-fans heeft zich uiterlijk vijf dagen na afloop van de wedstrijd laten testen op de speciaal daarvoor aangewezen testlocatie nabij het stadion.
Het duel was onderdeel van de Fieldlab-experimenten en vond plaats op zondag 21 februari in stadion De Goffert in Nijmegen.
Hij is echt helemaal de weg kwijt. Ook elke alinea beginnen met 'ik'.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben je nou op jezelf aan het reageren?
False negative?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)fieldlab-voetbalduel
[..]
Hoe raak je precies besmet iedereen negatief test (op 2 na die virusrestjes bij zich droegen) tijdens een evenement?
Interessant, die 2 gaan ze dus sequencen, dan weet je meteen of ze het van elkaar hebben.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe raak je precies besmet iedereen negatief test (op 2 na die virusrestjes bij zich droegen) tijdens een evenement?
Hoe meten ze überhaupt dat hij in het stadion besmet is geraakt en niet ergens anders?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En verdiept zich totaal niet in de maatregelen die gelden in het land van bestemming. Ze is een klootzak.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Margriet woont in een autoritair stadsstaatje dat indien het extravagante hautaine leven daar niet door kan gaan volledig failliet isNext.
Dit. Maar nu heeft Hugo weer een argument om zulke tests niet meer door te laten gaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe meten ze überhaupt dat hij in het stadion besmet is geraakt en niet ergens anders?
Dit soort dingen kan ook nog wel eens wat meer duidelijkheid geven over icubatietijd, daar weten we helemaal niet zoveel van af. Daarmee bedoel ik wat is de tijd tussen infectie en detecteerbare hoeveelheden virus....quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
lijkt me ook gewoon iemand die het al had maar waar het nog niet zichtbaar wasquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe meten ze überhaupt dat hij in het stadion besmet is geraakt en niet ergens anders?
Dat is ook een optie...quote:
Ja, dat lijkt mij ook het meest logisch eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me ook gewoon iemand die het al had maar waar het nog niet zichtbaar was
dom kutwijf noemen wij dat thuisquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
En verdiept zich totaal niet in de maatregelen die gelden in het land van bestemming. Ze is een klootzak.
Het helpt ook niet dat ik altijd lang van stof ben. Hoe mensen hier hun punt maken in oneliners ik vind het soms een kunst op zich!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Broekie
@:Bosbeetle, ik begrijp 'm. Voor je het weet ben je alweer 3 pagina's verder.
Spontaan corona ontwikkeld? Het gevaar was niet de onschuldige vleermuis, maar wij zelf?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Experiment is totaal mislukt, er is 1 persoon besmet geraakt, niks kan, even volhouden nog jongens!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dit. Maar nu heeft Hugo weer een argument om zulke tests niet meer door te laten gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |